(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 مهر 1389- شماره 19761

نارضايتي اهالي ساري از وضعيت تاكسيراني
جشنواره نان هاي محلي در قشم برگزارشد
راهيابي كارآموزان ايلامي به مسابقات جهاني مهارت لندن
بهره برداري از قطعه دوم محور چهار خطه شهركرد-اصفهان
ايران در كيهان
مشاركت روسيه و جمهوري آذربايجان در ساخت راه آهن رشت- آستارا
سالانه 8هزار تن پسته خشك در استان اصفهان توليد مي شود
انتصابات
استاندار: ميزباني جشنواره «مدهامتان» بزرگترين رخداد قرآني استان هرمزگان است
استاندار همدان: دستگاههاي اجرايي درباره اجراي مصوبات رئيس جمهور گزارش دهند
بركات ناشي از اجلاس سراسري نماز بايد همه گير باشد
با حضور نماينده سفارت ژاپن در كشور پروژه مرغ تخمگذار صنعتي در طبس به بهره برداري رسيد
رئيس شوراي بافت تاريخي استان گلستان: كم كاري در قبال حفظ بافت تاريخي گرگان جبران ناپذير است
آغاز پيش ثبت نام جديد عتبات عاليات در استان البرز
علل شوري آب هاي زيرزميني دشت سراب بررسي شد
بخشدار مركزي شوشتر: 91درصد شبكه آب آشاميدني روستايي شوشتر فرسوده است



نارضايتي اهالي ساري از وضعيت تاكسيراني

از جمله كاستي هاي شهرساري را مي توان به وضعيت تاكسيراني شهر اشاره كرد كه شهروندان ساروي كمترين رضايت را از آن دارند.
مشكلات اين بخش داراي ابعاد مختلفي است و مي توان آن را در زمينه هايي چون نرخ كرايه تاكسي كه ظاهرا هيچ نظارتي بر آن اعمال نمي شود، برخورد شماري از رانندگان تاكسي با شهروندان و مسافران كه بعضا به نحوي است كه موجبات آزردگي خاطر شهروندان را فراهم مي سازد، عدم ساماندهي خطوط مختلف موجود درشهر،عدم زمانبندي سرويس دهي براساس مسيرها و صفوف طولاني مسافران بررسي كرد.
البته آنچه مورد اشاره قرارگرفت، سواي مسائل و مشكلاتي نظير عدم ساماندهي مسافربرهاي شخصي مي باشد كه از طرفي به علت نظامند نبودن فعاليت آنها، باعث نگراني ساير رانندگان تاكسي شده و از ديگر سو به علت عدم يك سيستم رسيدگي دراين حوزه معضلات و مشكلاتي كه براي مسافران از اين طريق به وجود مي آيد، به سختي قابل پيگيري و بررسي است.
لذا اكنون كه سال تحصيلي جديد آغاز شده و هزاران دانش آموز و دانشجو راهي مدرسه و دانشگاه شده اند، اين مشكلات به علت ازدياد چشمگير مسافران دو چندان شده است مگر آن كه متوليان امر دركوتاه مدت براي اين امر چاره انديشي كنند.
بنابراين انتظار مي رود مديريت شهري، تجديدنظر در برنامه ها و سياست هاي مربوط به سرويس هاي درون شهري را در دستوركار سازمان تاكسيراني قرار دهد و دريك اقدام ضربتي، مواردي چون افزايش خودسرانه نرخ كرايه ها از سوي رانندگان، بي نظمي درخطوط تاكسيراني و اتلاف وقت مردم در صفوف طولاني، كمبود تاكسي درشماري از مسيرها، افزايش نامتعارف كرايه در شب و در برخي مسيرهاي خاص، عدم رعايت ضوابط اخلاقي ازسوي بعضي از رانندگان و برخوردهاي ناصواب با مسافران و پاسخگو نبودن عده اي از آن ها نسبت به مسئوليت و تعهدي كه در قبال شهروندان به عهده دارند، رسيدگي كنند.
محمدرضا فرجي

 



جشنواره نان هاي محلي در قشم برگزارشد

قشم- خبرنگاركيهان:
جشنواره پخت نان هاي محلي بياد بانوان قهرمان ايران درهشت سال دفاع مقدس در حسينيه مسجد امام حسين(ع) شهر قشم با شكوهي فراوان برگزارشد.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي شهرستان قشم گفت: اين جشنواره با تلاش كانون فرهنگي پايگاه امام حسين(ع) برگزار و با استقبال خوب خانواده ها مواجه شده است.
حجت الاسلام والمسلمين احمدغلامي اظهارداشت: زنان خوب جزيره قشم هميشه و در همه حال پشتيبان نظام و انقلاب بوده اند و در خلق حماسه ها نقش مهمي را ايفا مي كنند.
به گزارش خبرنگارما، در پايان اين جشنواره انواع نان هاي محلي و سنتي همچون نان نبي و نان روغني، نان تمشي و نان خميري و خميرشكري و نان رخته و نان گردخرمايي مورد قضاوت داوران قرارگرفت و درمجموع بخاطر فرهنگي و سنتي بودن نان ها به تمامي 21نفر شركت كننده جشنواره هدايايي به رسم يادبود داده شد.

 



مديركل آموزش فني و حرفه اي استان خبر داد
راهيابي كارآموزان ايلامي به مسابقات جهاني مهارت لندن

ايلام-خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان ايلام گفت: چهار كارآموز ايلامي به اردوي آماده سازي چهل و يكمين دوره مسابقات جهاني مهارت 2011 لندن راه يافتند.
«حميدرضا خانپور» در گفت وگو با خبرنگاركيهان با بيان اين مطلب افزود: با توجه به توانمندي جوانان ايلامي در رشته رباتيك، طراحي وب و فن آوري طراحي گرافيك، امين و محسن فلاحي، حمزه الهاكي و محمدرضا چولكي به اردوي آمادگي مسابقات جهاني مهارت 2011 انگليس دعوت شده اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به توسعه و تجهيز كارگاه هاي آموزشي در استان اشاره كرد و گفت: تا پايان سال جاري 12 كارگاه تخصصي جديد براساس تقاضاي جوانان در استان ايلام تجهيز و راه اندازي مي شود.
لازم به ذكر است نفرات برتر اردوي آمادگي در نيمه دوم سال 1390 به مسابقات جهاني لندن عازم خواهند شد.

 



بهره برداري از قطعه دوم محور چهار خطه شهركرد-اصفهان

شهركرد- خبرنگار كيهان:
قطعه دوم پروژه چهار خطه شهركرد- اصفهان حدفاصل پليس راه- پل سليمان خاطر افتتاح و به بهره برداري رسيد.
مديركل راه و ترابري استان چهارمحال و بختياري گفت: قطعه دوم چهارخطه شهركرد- اصفهان از پليس راه تا تقاطع پل سليمان خاطر جمعا به طول 4كيلومتر و پل زيرگذر به طول 54متر در دو دهانه 5/26متري قسمتي از چهارخطه شهركرد- اصفهان مي باشد كه با بهره برداري از اين پروژه حد فاصل تونل رخ تا شهركرد كلا به صورت چهار خطه مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
علي عليخاني با بيان اينكه افتتاح اين پروژه موجب كاهش تصادف، ايمني تردد و رواني ترافيك در اين محور مي باشد، افزود: شروع عمليات اجرايي اين پروژه كه بالغ بر 18 ميليارد ريال هزينه بابت آن صرف شده از ارديبهشت سال 87 و بهره برداري از آن در مهر 89 صورت گرفته است.

 



ايران در كيهان

پروژه بزرگ فاضلاب و تصفيه خانه چادگان
چادگان - خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور استاندار اصفهان و جمعي از مسئولان استاني و محلي، كلنگ احداث پروژه بزرگ فاضلاب و تصفيه خانه شهر چادگان به زمين زده شد.
به گزارش خبرنگاركيهان اين طرح با اعتبار 9 ميليارد ريال و با هدف انتقال فاضلاب شهر چادگان با متوسط حجم ورودي 2330 متر مكعب و سرانه توليد فاضلاب 661 ليتر درشبانه روز كلنگ زني شد.
كمك خيرين گنبدي
به جشن عاطفه ها
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: مردم خير گنبدكاووس مبلغ 67 ميليون و 980هزار و 500ريال به جشن عاطفه ها، اهداء كردند. «محمدعلي ممشني»، رئيس كميته امداد حضرت امام خميني (ره) گنبدكاووس، ضمن اعلام خبر فوق افزود: از اين ميزان كمك خيرين گنبدي به مراسم جشن عاطفه ها، 40ميليون و 152هزار و 500ريال آن نقدي و بقيه نيز غير نقدي بوده است. وي گفت: كمك هاي جمع آوري شده مربوط به 20 پايگاه ثابت شهر گنبدكاووس مي باشد و هنوز كمك هاي خيرين مناطق روستايي و مدارس اين شهرستان به كميته امداد اعلام نشده است.
پرداخت الكترونيكي قبوض در فولاد شهر
فولادشهر-خبرنگاركيهان: پس ازكلان شهرهاي كشور، شهرداري فولادشهر نيز در راستاي تحقق دولت الكترونيك امكان پرداخت قبوض عوارض نوسازي بصورت الكترونيك با درج شناسه قبوض را راه اندازي كرد.شهروندان مي توانند از طريق درگاههاي الكترونيكي نسبت به پرداخت عوارض نوسازي خود اقدام نمايند.
افزايش جوجه ريزي
بجنورد- خبرنگاركيهان: مدير امور طيور سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي احمد داوطلب آمار جوجه ريزي در واحدهاي مرغدار گوشتي استان در 6 ماهه اول امسال را دو ميليون و 400هزار قطعه اعلام كرد و در مقايسه با آمار يك ميليون و 900هزار قطعه جوجه ريزي درسال گذشته درهمين مدت، از افزايش 25درصدي جوجه ريزي درواحدهاي توليدي استان خراسان شمالي خبر داد.
يادواره شهداي روستاي برج
نيشابور- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دفاع مقدس ياد و خاطره 11شهيد روستاي برج شهر نيشابور گرامي داشته شد.
دراين مراسم كه باحضور مسئولان نظامي، انتظامي، روحانيون، جمع كثيري از خانواده هاي شهدا و ايثارگران مردم روستاي برج در مسجد جامع اين روستا برگزار شد. محمدباقر واعظي فرمانده گردان عاشوراي حوزه امام رضا (ع) گفت: اين 11شهيد علمهاي سرافراز اين روستايند و شهدا گرچه دريك قطعه كوچك آرميده اند ما آنها اين قطعه كوچك خاك را با جهان ابدي معامله كرده اند.
كار بيشتر براي نسل جوان
بناب-خبرنگاركيهان: حجت الاسلام شيخ مصطفي باقري بنابي امام جمعه بناب در آستانه آغاز هفته نيروي انتظامي درجمع مسئولين، فرماندهان پرسنل ن نيروي انتظامي و قشرهاي مختلف مردم اين شهرستان با اشاره به نتايج ديدار اخير ائمه جمعه كشور با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار مطالب ارزنده اي به ائمه جمعه گوشزد نمودند هم در ارتباط با مسائل خارجي و هم در ارتباط با مسائل داخلي. مخصوصاً كم و كيف برگزاري نماز جمعه به ويژه در رابطه با نسل جوان در ابعاد گوناگون دغدغه خاطر داشتند.
وي ادامه داد: البته در رابطه با نسل جوان هر قدر خدمت شود بازكم است و حقيقتا نمي توانيم از مسئوليت مهم رو سفيد بيرون بياييم و مسئوليت و تكليف سنگيني است مگر خداوند قدرت و توان عنايت كند.
توزيع 18 هزار جلد دفتر بين دانش آموزان نيازمند خواف
خواف - خبرنگار كيهان: مديرآموزش و پرورش شهرستان خواف خبر داد در راستاي كمك به دانش آموزان شهرستان خواف همزمان با بازگشايي مدارس بيش از 18 هزار جلد دفتر توسط كارشناسي تغذيه و پوشاك مديريت آموزش و پرورش شهرستان خواف بين دانش آموزان هر سه مقطع تحصيلي و طبق نياز آنان بصورت رايگان توزيع شد.
بازديد دكتر حداد عادل از پرورش ميگو گميشان
گرگان - خبرنگار كيهان: غلامعلي حداد عادل در بازديد از پروژه پرورش ميگو در مركز گميشان طي دست نوشته اي خطاب به مسئولين شيلات استان از تلاشي كه براي حفاظت از منابع دريايي و افزايش توليد صرف مي كنند تشكر كرد و اظهار اميدواري كرد مجلس شوراي اسلامي بتواند با تصويب اصلاحات موردنظر در قانون (حفاظت منابع آبزي) به ايفاي هر چه بهتر وظيفه مسئولان شيلات و محيط زيست كمك كند.
كمك مردم خور و بيابانك به سيل زدگان پاكستان
خور و بيابانك - خبرنگار كيهان: مردم خور و بيابانك بيش از 51 ميليون ريال براي سيل زدگان پاكستان كمك كردند.
فرماندار شهرستان خور و بيابانك گفت: مردم اين شهرستان در راستاي رهنمودهاي مقام معظم رهبري و با اهداي هداياي نقدي و غيرنقدي شادي هاي خود رابا سيل زدگان پاكستان تقسيم كردند.
وي يادآور شد: تاكنون بيش از 51 ميليون ريال كمك نقدي در اين شهرستان جمع آوري و مقدار قابل توجهي كالا و اجناس شامل آب معدني، برنج، البسه و پوشاك نيز تحويل ايستگاه ها وپايگاه هاي جمع آوري كمك براي سيل زدگان شده است.
ششمين رزمايش امداد و نجات جاده اي در كرمانشاه
كرمانشاه - خبرنگار كيهان: ششمين رزمايش امداد و نجات جاده اي سال 89 با همكاري و نظارت و مشاركت نيروهاي امدادي و با مشاركت استانداري، ستاد مديريت بحران استان، اداره كل راه و ترابري و اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي كرمانشاه در محور كرمانشاه به كوزران برگزار شد. در اين رزمايش جليل الماسي معاونت حمل و نقل اداره كل حمل و نقل و پايانه-هاي استان كرمانشاه در گفتگويي هدف از برگزاري اين رزمايش را بررسي سرعت عمل و ميزان آمادگي نيروهاي امداد و نجات جاده اي به شكلي منسجم بيان داشت.
نقش خانواده در جلوگيري از سقوط جوانان
رامسر - خبرنگار كيهان: خانواده ها نقش بسيار مهمي در هدايت فرزندان و پيشگيري از جرايم دارند. سرهنگ نصرت الله اماني فرمانده نيروي انتظامي منطقه رامسر در گفتگو با كيهان اظهار داشت نظارت و كنترل فرزندان توسط خانواده ها و رعايت ارزش هاي اسلامي توسط آنان ميتواند از سقوط جوانان در دام اعتياد و فسادها جلوگيري نمايد.
استقبال كودكان از «قرآن بخوانيد جايزه بگيريد» در تبريز
تبريز - خبرنگار كيهان: كودكان و خردسالان از برنامه هاي فرهنگي غرفه «قرآن بخوانيد جايزه بگيريد» نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز، استقبال مي كنند. «ابراهيم - لايقي» مسئول اين غرفه، ديروز به خبرنگاران گفت: تاكنون بيش از 500 كودك و خردسال علاقمند، با قرائت قرآن، جايزه دريافت نموده اند و انتظامي رود تا يك روز بعد، اين تعداد به بيش از 1000 نفر برسد.

 



استاندار گيلان خبر داد
مشاركت روسيه و جمهوري آذربايجان در ساخت راه آهن رشت- آستارا

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از مشاركت روسيه و جمهوري آذربايجان در ساخت پروژه راه آهن رشت- آستارا خبر داد.
روح الله قهرماني چابك كه به نمايندگي وزير كشور و نهاد رياست جمهوري به آذربايجان سفر كرده بود در بازگشت از اين سفر از مشاركت روسيه و جمهوري آذربايجان در احداث پروژه راه آهن رشت- آستارا سخن گفت و افزود: در اين سفر رئيس جمهور آذربايجان علاقه مندي خود را براي اتصال راه آهن اين جمهوري از طريق آستارا به راه آهن ايران اعلام كرد.
به گفته وي مقرر شد كميته اي بين دو طرف تشكيل و كنسرسيومي متشكل از ايران، آذربايجان و روسيه درباره تكميل راه آهن رشت- آستارا ايجاد شود.
نماينده عالي دولت در گيلان در ادامه با تاكيد بر توسعه روابط فيمابين جمهوري آذربايجان و كشورهاي حاشيه خزر با ايران تصريح كرد: راه آهن جمهوري آذربايجان تا مرز آستارا 7 و راه آهن رشت به آستارا نيز 160 كيلومتر طول دارد كه در حال حاضر تجهيز كارگاه راه آهن رشت آستارا توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء آغاز شده است.
قهرماني با بيان اين مطلب كه روسيه و آذربايجان از طريق راه آهن گيلان به خليج فارس راه مي يابند خاطر نشان ساخت: اين مزيت موجب شده است تا اين دو كشور جهت مشاركت در ساخت راه آهن رشت- آستارا علاقه مندي نشان دهند.
استاندار گيلان درباره اتصال رشت به مسكو از طريق آزاد راه نيز گفت: در اين رابطه با توسعه آزاد راه قزوين- رشت- به بندرانزلي و از اين نقطه به غرب گيلان قرار شد آزاد راه ديگري از باكو به آستارا ساخته شود.

 



سالانه 8هزار تن پسته خشك در استان اصفهان توليد مي شود

كاشان - خبرنگاركيهان:
مديرباغباني سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان گفت: سالانه 20هزار تن پـسته تر و 8هزار تن پسته خشك در اين استان توليد مي شود.
احمد رئيس زاده درجمع خبرنگاران درآران و بيدگل سطح زير كشت پسته دراين استان را 4هزار و 500 هكتار اعلام كرد كه بيش از 40درصد اين سطح درآران و بيدگل و بقيه دركاشان، نائين شرق اصفهان، خورو بيابانك و ساير مناطق استان واقع است.
وي افزود: به دليل كمبود آب و محدوديت كيفيت آن در استان توسعه باغ هاي پـسته و انار كه مصرف آب پايين و مقاومت بالا دارند. مثمر ثمر خواهد بود.
وي خسارات محصولات باغي درسال جاري را حدود 150 هزار تن كاهش توليد با حدود 100ميليارد تومان خسارات ريالي ذكر و پيش بيني كرد كه بيشتر اين خسارات به باغ هاي انار، بادام، سيب، انگور و سردرختي ها مانند گردو و زردآلو وارد شده است.

 



انتصابات

¤ گرگان: براساس حكم فرماندهي نيروي انتظامي استان گلستان سرهنگ موسي مومني به سمت فرمانده نيروي انتظامي شهرستان علي آباد كتول منصوب شد.
-طي حكمي مهندس شهرام شاهي به سمت مديريت جديد توزيع برق شهرستان آق قلا معرفي شد.
¤ درچه -خبرنگاركيهان: براساس حكم وزيركشور مهدي سليماني درچه به عنوان فرماندار جديد نطنز مشغول به كار شد.
-مديرعامل بانك مهر استان اصفهان محمدرضا شايان را به رياست اين بانك در شهرستان درچه منصوب كرد.
- مديرعامل بانك كشاورزي استان اصفهان محمدرضا عسگري را به رياست بانك كشاورزي درچه تعيين كرد.
¤ اليگودرز- خبرنگاركيهان: طي مراسمي حسين محمودي به عنوان بخشدار بخش ززو ماهر و ايرج محبي به عنوان بخشدار بخش مركزي اليگودرز معرفي شدند.

 



استاندار: ميزباني جشنواره «مدهامتان» بزرگترين رخداد قرآني استان هرمزگان است

بندرعباس- خبرنگار كيهان
استاندار هرمزگان از ميزباني جشنواره مدهامتان به عنوان بزرگترين رخداد قرآني استان ياد كرد.
حسين هاشمي تختي در ديدار با مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان هرمزگان با ابراز خرسندي از اين اتفاق مبارك يكي از دغدغه هاي مهم مديريت عالي استان را اعتلاي فرهنگ و معارف ديني و قرآني در جامعه دانست و اظهار داشت: مجموعه استانداري هرمزگان براي هرچه بهتر برگزار شدن مرحله كشوري جشنواره قرآني مدهامتان آمادگي لازم را براي هرگونه همكاري با دبيرخانه كانون هاي مساجد استان دارد. وي افزود: بزودي ستادي به رياست شخص استاندار و با حضور مديران دستگاه هاي اجرايي بويژه نهادهاي فرهنگي براي برگزاري مطلوب جشنواره مدهامتان در استانداري هرمزگان تشكيل خواهد شد. مسئول دبيرخانه كانون هاي مساجد استان نيز در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از نحوه برگزاري جشنواره مدهامتان گفت: ششمين جشنواره بزرگ جوانان مساجد كشور شامل هفت جشنواره فرهنگي هنري با هدف استعداديابي و فراهم كردن زمينه براي بارور شدن استعدادهاي جوانان عضو كانون هاي فرهنگي هنري برگزار مي شود. حجت الاسلام احمد پهلواني افزود: استان هرمزگان براي اولين بار، امسال در دهه سوم بهمن ماه سال جاري ميزبان مرحله كشوري جشنواره قرآني «مدهامتان» خواهد بود.

 



استاندار همدان: دستگاههاي اجرايي درباره اجراي مصوبات رئيس جمهور گزارش دهند

همدان- خبرنگار كيهان:
استاندار همدان گفت: همه دستگاه هاي اجرايي و فرمانداران موظف به ارائه گزارش ماهانه به معاونت برنامه ريزي استانداري در خصوص پيگيري و اجراي مصوبات سفر رئيس جمهوري هستند.
كرم رضا پيريايي در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با بيان مطلب فوق بر توزيع عادلانه اعتبارات سفر رئيس جمهور بين شهرستانهاي استان تاكيد كرد.
در اين جلسه همچنين معاون برنامه ريزي استانداري همدان از ابلاغ 261 مصوبه سفر رئيس جمهور به 83 دستگاه اجرايي خبر داد.
علي حيدر نوري گفت: اين مصوبه ها در قالب برنامه ريزي هاي 30وزارتخانه، توسط 83 دستگاه اجرايي استان عمل خواهد شد.
وي افزود: از جمله اين مصوبات، 7مصوبه براي وزارت اقتصاد و دارايي، 8مصوبه وزارت بازرگاني، 5مصوبه مربوط به بانك مركزي، 8 مورد براي وزارت تعاون، 11مصوبه براي وزارت رفاه و تامين اجتماعي، 18 مورد متعلق به وزارت كار و امور اجتماعي، 18 مصوبه براي وزارت راه و ترابري، 13 مورد براي وزارت كشور، 8مصوبه براي وزارت مسكن و شهرسازي، 8مصوبه وزارت نفت، 11 مورد براي وزارت نيرو، 15 مصوبه براي وزارت جهاد كشاورزي، 9 مورد وزارت صنايع و معادن، 10 مصوبه براي سازمان حفاظت محيط زيست، 15 مصوبه براي وزارت آموزش و پرورش و... در دور سوم سفر براي استان همدان به تصويب رسيد.

 



بركات ناشي از اجلاس سراسري نماز بايد همه گير باشد

بيرجند- خبرنگار كيهان:
رابط ستاد اقامه نماز استان گفت: بايد تلاش شود روستائيان و مرزنشينان نيز از بركات اجلاس سراسري نماز بهره مند شوند.
ولي الله احمدي با بيان اينكه اين اجلاس با حضور رئيس جمهور و 700 ميهمان خارجي برگزار مي شود، اظهار داشت: در اين اجلاس پيام رهبر معظم انقلاب همچون سال هاي گذشته توسط رئيس دفتر ايشان در اين اجلاس قرائت مي شود.
كارشناس روابط عمومي فرمانداري بيرجند در ادامه افزود: براي برگزاري مناسب اين اجلاس 6 كميته با هدف ساماندهي اوضاع و تعيين وظايف افراد تشكيل شده است كه نقش مديريتي كميته استقبال برعهده فرماندار و هماهنگي كميته ها نيز برعهده روابط عمومي فرمانداري بيرجند مي باشد.
وي اظهار داشت: تاكنون تعداد 750 مقاله به دبيرخانه اجلاس ارسال شده است كه با توجه به استقبال زياد مهلت ارسال آثار تمديد شده است.
ولي الله احمدي با بيان اينكه اجلاس سراسري نماز هر سال در يك استان برگزار مي شود و حداقل تا 30 سال ديگر نوبت به استان خراسان جنوبي نمي رسد، گفت: بايد علاوه بر استفاده از آثار معنوي تلاش كرد تا از حضور رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت در اين اجلاس براي طرح مشكلات استان و برطرف كردن آنها استفاده شود. طوري كه بركات ناشي از برگزاري اين اجلاس معطوف به مركز استان نبوده و روستاهاي مرزي و مرزنشينان را نيز بهره مند سازد.
گفتني است اين اجلاس 20 و 21 مهرماه سال جاري در دانشگاه پيام نور بيرجند برگزار خواهد شد.

 



با حضور نماينده سفارت ژاپن در كشور پروژه مرغ تخمگذار صنعتي در طبس به بهره برداري رسيد

طبس- خبرنگاركيهان:
با حضور نماينده سفارت ژاپن در ايران، پروژه مرغ تخمگذار صنعتي براي اولين بار در روستاي «ازميغان» طبس به بهره برداري رسيد.
در مراسمي با حضور مقاماتي از سفارت ژاپن و جهاد كشاورزي و مسئولان شهرستان بهره برداري از اولين پروژه دامپروري مرغ تخم گذار در روستاي ازميغان طبس آغاز شد. اين پروژه كه به منظور توانمندسازي اقتصادي زنان روستايي و اشتغال و افزايش توليد به بهره برداري رسيده زمينه اشتغالزايي 14نفر از زنان روستايي را در قالب شركت تعاوني به طور مستقيم فراهم كرده است.
به گزارش خبرنگار ما براي اين واحد توليدي كه 8600قطعه مرغ در هر روز ظرفيت دارد مبلغ يك ميليارد و 530ميليون ريال هزينه شده است كه روزانه 450كيلوگرم تخم مرغ توليد و به بازار مصرف شهرستان عرضه مي كند. واحد مرغ تخم گذار طبس در زميني به مساحت 2500مترمربع و با زيربناي 439مترمربع احداث و داراي سالن پرورش، انبارهاي ذخيره دان و تخم مرغ و ساختمان اداري مي باشد. نماينده سفارت ژاپن در مراسم افتتاح اعلام كرد: طي 2سال گذشته 78واحد مشابه در كشور با همكاري سفارت ژاپن به بهره برداري رسيده كه واحد طبس هفتادونهمين واحد آن مي باشد. گفتني است روستاي ازميغان در 45كيلومتري شمال شرق طبس قرارگرفته كه حدود 300نفر جمعيت دارد و از مناطق ييلاقي و خوش آب و هواي شهرستان به شمار مي رود.

 



رئيس شوراي بافت تاريخي استان گلستان: كم كاري در قبال حفظ بافت تاريخي گرگان جبران ناپذير است

گرگان- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي بافت تاريخي استان گلستان گفت: كم كاري در قبال حفظ بافت تاريخي شهر گرگان غيرقابل جبران است.
عبدالرضا دادبود اظهار داشت: بافت تاريخي گرگان ميراث گذشتگان اين ديار بوده و از اينرو مي بايست به انحاي مختلف در جهت حفظ و احياي اين ميراث و انتقال آن به آيندگان كوشيد.
وي خاطرنشان كرد: علاوه بر تلاش در جهت حفظ و بازسازي اجزاي مختلف اين بافت كه هنوز زندگي در آن جريان دارد بايد زمينه آشنايي بيشتر با اين بافت براي هم استاني ها و هم وطنان فراهم شود.
دادبود متذكر شد: تملك بناهاي تاريخي، حفاظت بيش از پيش، بازسازي و مرمت اجزاي مختلف بافت همچون معابر، بازار، خانه ها، كاروانسراها و آب انبارها و... با بهره گيري از هنر و دانش اساتيد فن، جلب همكاري ادارات مختلف در راستاي انجام وظايف مرتبط، فرهنگ سازي در بين ساكنان بافت جهت همكاري در حفظ بافت و... مي تواند سبب حفظ، رونق و احيا اين بافت شود.
وي يادآور شد: از لحاظ نگاه اقتصادي به احيا بافت با استفاده از خانه ها و بناهاي تاريخي به عنوان هتلها و مراكز اقامتي پذيرايي سنتي، ايجاد بازارچه هاي سنتي و... البته با حفظ معماري خاص بناها، مي تواند هم گردشگران را به سوي اين بافت باارزش سوق دهد و هم در اشغالزايي و رونق اقتصاد منطقه موثر باشد.
دادبود با اشاره به عدم آشنايي بسياري از هم استاني ها به بافت تاريخي گرگان گفت: اين بافت با ويژگي هاي خاصش قابليت مطرح شدن به عنوان يكي از مهمترين جاذبه هاي گردشگري شمال كشور را دارد.
وي همچنين خواستار راه اندازي شهرداري بافت تاريخي گرگان با همكاري متقابل شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان شد.

 



آغاز پيش ثبت نام جديد عتبات عاليات در استان البرز

كرج - خبرنگار كيهان:
پيش ثبت نام جديد عتبات عاليات در استان البرز آغاز شد.
مدير حج و زيارت غرب استان تهران در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: متقاضيان تشرف به عتبات عاليات در ماه هاي آذر و دي سال جاري مي توانند از طريق سايت http:atabathajir براي خود و همراهان ثبت نام نمايند.
سيدمرتضي حسيني گفت: افرادي كه در پيش ثبت نام دوره قبل شركت كرده و حائز اولويت تشرف اعلام نشده اند در اين دوره نيازي به طي مراحل پيش ثبت نام نداشته و اطلاعات آنها به دور جديد انتقال يافته و در قرعه كشي شركت داده خواهند شد.
اين مسئول تصريح كرد: بر اين اساس اطلاعات افرادي كه در دوره قبل حائز اولويت تشرف شناخته شده و به هر دليلي در گروهها ثبت نام نكرده اند از سامانه پيش ثبت نام حذف خواهند شد و در صورتي كه مايل به تشرف د راين دوره باشند لازم است مجددا نسبت به طي مراحل پيش ثبت نام اقدام نمايند.
به گفته حسيني نتايج قرعه كشي 72 مهر مصادف با ميلاد امام رضا(ع) بر روي سايت مزبور قابل مشاهده است.

 



علل شوري آب هاي زيرزميني دشت سراب بررسي شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
توسط پژوهشگران دانشگاه تبريز، روند و علل شوري آب هاي زيرزميني و اثرات آن، در دشت سراب، بررسي شد.
عضو هيات علمي دانشگاه تبريز و مجري اين طرح پژوهشي، در اين باره گفت: بررسي ها نشان مي دهد از نظر مصرف كشاورزي آب هاي شيرين زيرزميني در آبخوان هاي پايكوه هاي سبلان، رشته كوه بزقوش و بخش هاي غربي دشت سراب، اغلب كيفيت متوسط تا خيلي بد دارند.
دكتر فريبا كرمي ادامه داد: براساس يافته ها طي سال هاي گذشته از ميزان آب هاي با كيفيت عالي در اين منطقه كاسته شده و بر مقدار آب هاي با كيفيت متوسط، افزوده شده است.
وي تصريح كرد: اين پژوهش يكي از فرآيندهاي بيابان زايي را در منطقه آذربايجان مورد ارزيابي قرار داده كه در نهايت مي توان نواحي در معرض خطر شوري را شناسايي كرد.
طرح مزبور با 32 ميليون ريال اعتبار در 18 ماه انجام پذيرفته است.
دكتر كرمي به عنوان پژوهشگر جوان در سال 83 برگزيده شده و در سال 85 و 87 نيز، جزو پژوهش گران برتر دانشگاه تبريز بود.

 



بخشدار مركزي شوشتر: 91درصد شبكه آب آشاميدني روستايي شوشتر فرسوده است

شوشتر- خبرنگاركيهان
بيش از 91درصد شبكه آب آشاميدني روستايي و بخش شعيبيه شوشتر فرسوده است.
خسرو صالح زاده بخشدار مركزي شوشتر اين مطلب را درگردهمايي دهياران بخش مركزي و شعيبيه اين شهر عنوان و بر ضرورت و توجه جدي به مسائل و مشكلات روستاهاي اين شهر تأكيد كرد.
وي در ادامه گفت: اميد است مشكل غيربهداشتي بودن آب آشاميدني روستاهاي شوشتر طبق نظريه مراكز بهداشتي در جلسه اي كه با حضور معاون وزير نيرو در امور آب اخيرا در فرمانداري شوشتر تشكيل شد زودتر حل شود.
حجه الاسلام سيدمحمد سادات ابراهيمي نماينده مردم شوشتر و گتوند در مجلس نيز با تأكيد بر توجه و رسيدگي جدي به مناطق روستايي اين شهر و با اشاره به وجود 51حلقه چاه نفت در دهستان شهيد مدرس و بيش از 31حلقه از چاه هاي نفت كشور در اين شهر از مسئولان وزارت نفت خواست تا نسبت به اختصاص دو درصد درآمد نفت به اين مناطق اهتمام ورزند. در ادامه مديركل روستايي استانداري خوزستان نيز بر ضرورت فراهم ساختن امكانات لازم براي تجهيز و نوسازي دهياري ها تأكيد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14