(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 مهر 1389- شماره 19761

يارانه ويژه براي ترك اعتياد زنان باردار نيازمند
s
جمعيت ايران از مرز 73 ميليون نفر گذشت
برگزاري مراسم ازدواج آسان براي زوج هاي جنوب تهران
كشف دست خط اميرالمومنين(ع)
سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي: انتقال منشور كوروش به پاسارگاد سوژه جديد ضدانقلاب است
سخنگوي شهرداري تهران: وروديه اتوبوس 25 تومان است
با حكم دادگاه كيفري قاتل ساناز كوچولو به قصاص محكوم شد
چهار قاچاقچي مواد مخدر در زنجان اعدام شدند
تنديس برادران شهيد افراسيابي نصب مي شود
خودروهاي بدون معاينه فني روانه پاركينگ مي شوند
آغاز تكميل ظرفيت دوره كارداني موسسات غيرانتفاعي كنكور89
رويدادهاي خارجي
در بندر تركمن برخورد 3 موتورسيكلت 5 كشته برجاي نهاد
سارق مراسم هاي عروسي به دام افتاد
به گفته وزير راه و ترابري جاده ساري- رشت دو طبقه مي شود
روز خوشبختي



يارانه ويژه براي ترك اعتياد زنان باردار نيازمند

مديركل دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي گفت: هزينه هاي درمان زنان باردار معتادي كه توانايي مالي تامين هزينه هاي ترك اعتياد را ندارند توسط بهزيستي پرداخت مي شود.
وي با بيان اينكه زناني كه براي ترك اعتياد روي مي آورند بيشتر در سنين 29 تا 35 سال هستند، افزود: پنج كمپ ترك اعتياد ويژه زنان در كشور داريم.
اقطار در خصوص اقدامات سازمان بهزيستي براي درمان زنان معتاد گفت: پيشگيري از اعتياد از سال 81 به صورت اجتماع محور شده است و اغلب افرادي كه عضو اجتماعات محلي شهري و روستايي مي شوند زنان بوده و بيشتر آموزش هاي بهزيستي براي پيشگيري از اعتياد مختص به زنان و دختران است.
مديركل دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي در خصوص بحث درمان و كاهش آسيب بيان كرد: 6 مركز كاهش آسيب (DIC) مخصوص زنان در كشور وجود دارد؛ زنان معتادي كه تمايلي به ترك ندارند در اين مراكز نگه داري مي شوند؛ (DIC) به معناي مركز گذري كاهش آسيب اعتياد است و اين مراكز براي كنترل آسيب هاي اجتماعي اعتياد به وجود آمده و معتادان پرخطر و در معرض ابتلا به بيماري هاي عفوني نظير ايدز، با مراجعه به اين مراكز از امكانات رايگان مثل سرنگ و برنامه هاي آموزشي رايگان اين مراكز استفاده مي كنند.
اقطار اظهار داشت: در كل كشور 6 شلتر خاص زنان داريم؛ شلتر مراكز شبانه اي است كه از ساعت هشت شب معتادان زن در آن حضور يافته و از امكاناتي مانند آموزش و غذاي گرم برخوردار شده و صبح از مركز بيرون مي آيند.
وي با بيان اينكه بيشترين حجم يارانه اعتياد سازمان بهزيستي مخصوص زنان و دختران معتاد است، گفت: زنان معتاد بارداري كه توانايي پرداخت هزينه هاي ترك اعتياد را ندارند هزينه درمان آنها به طور كامل توسط مراكز ترك اعتياد سازمان بهزيستي پرداخت مي شود.
اقطار با بيان اينكه حمايت خانوادگي از زنان معتاد بسيار كم است، عنوان داشت: زنان بيشتر از طريق اطرافيان خود معتاد مي شوند و از ترس آبرو براي درمان مراجعه نمي كنند همچنين خانواده ها از آنها حمايت كافي را نداشته و آنها را طرد مي كنند.

 



جمعيت ايران از مرز 73 ميليون نفر گذشت

جمعيت ايران از 8/72 ميليون نفر در سال 88 به 73 ميليون نفر رسيده است.
دكتر محسن كرمي، معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور با اعلام اين خبر افزود: 4/68 درصد مردم ايران در شهرها و 6/31 درصد در روستاها زندگي مي كنند.
وي با بيان اين كه به ازاي هر يك هزار نفر 6/4 مورد فوت در كشور ثبت مي شود، اظهار كرد: اين رقم در مورد ازدواج
6/13 نفر به يك هزار است.
كرمي ادامه داد: به ازاي هر يك هزار نفر 7/1 نفر در كشور طلاق مي گيرند.
وي گفت: به ازاي هر هزار نفر 5/18 نفر ولادت در سازمان ثبت مي شود.
وي يادآور شد: از اين ميزان جمعيت 1/49 درصد را زن ها و 9/50 درصد را مردان تشكيل مي دهند.
وي ادامه داد: واگذاري بخش عمده اي از خدمات ثبت احوال از طريق پيشخوان هاي دولت از طريق بخش خصوصي يكي از اهداف و برنامه هاي اين سازمان است و در همين راستا در حال حاضر اين سازمان با اعطاي 36 مجوز دفتر پيشخوان در سطح كشور اقدام به ارائه 12 خدمت از طريق اين تعداد دفتر كرده است. كرمي همچنين يادآور شد: ثبت احوال در پي آن است تا دهه فجر سال جاري تمام خدمات خود را نيز به صورت الكترونيكي ارائه دهد. معاون حقوقي و سجلي سازمان همچنين بيشترين فراواني نامگذاري نوزادان در سال 88 در ميان پسران را محمد، علي و حسين و در ميان دختران، فاطمه، زهرا و مريم اعلام كرد.

 



برگزاري مراسم ازدواج آسان براي زوج هاي جنوب تهران

شهردار منطقه 20 از راه اندازي ستاد كمك به ازدواج آسان جوانان اين منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20، مجتبي عبدالهي شهردار منطقه با اشاره به مصوبات شوراي فرهنگي درخصوص اهميت ازدواج آسان گفت: طبق برنامه هاي ستاد، احداث 5 تالار پذيرايي «ياس» در دستور كار مسئولان اجتماعي و عمراني منطقه قرار گرفته است كه تاكنون اقدامات لازم براي احداث 3 تالار انجام شده و تا آماده شدن فضاهاي مذكور با همكاري و تعامل مجموعه تالارهاي ارغوان، مراسم ازدواج آسان براي جوانان متقاضي در اين مكان برپا مي شود.
شهردار منطقه 20 افزود: هدف اصلي ما از اجراي اين طرح، آماده سازي شرايط مناسب براي ازدواج جوانان و كاهش تشريفات و حاشيه هاي ازدواج است.
عبدالهي افزود: زوج هاي جواني كه نيازمند حمايت هستند و علاقه دارند زندگي مشترك خود را با يك مراسم ساده و دور از تجملات آغاز كنند، مي توانند با هماهنگي و معرفي شوراياران و معتمدان محله نام خود را در فهرست انتظار مراسم ثبت كنند.
شايان ذكر است، هزينه مراسم عروسي از طريق ازدواج آسان شامل برگزاري عقد، تهيه لباس، آرايشگاه و پذيرايي براي 150 مهمان، با مبلغ يك ميليون و 500 هزار تومان برگزار مي شود كه شهرداري 80درصد اين مبلغ را تقبل مي كند و تامين مابقي هزينه ها برعهده زوج هاي جوان است.
شهردار منطقه از برگزاري بيش از 10 جشن عروسي در ستاد كمك به ازدواج آسان خبر داد و گفت: با پيگيري هاي ستاد، اين طرح دامنه گسترده اي پيدا خواهد كرد و دفتر اين ستاد در معاونت اجتماعي فرهنگي شهرداري مستقر است.
وي در پايان افزود: خيرين و ساير مسئولان شهر نيز مي توانند با مشاركت در اين طرح در آسان سازي ازدواج جوانان نقش ارزنده اي ايفا كنند.

 



كشف دست خط اميرالمومنين(ع)

به گزارش شيعه آنلاين، اخيرا مسجدي در نزديكي شهر مكه مكرمه كشف شد كه در آن سنگ بزرگي وجود دارد و جملاتي از دست نوشته هاي مولاي متقيان، حضرت علي (ع) بر روي آن نوشته شده است.كارشناسان مسائل آثار تخمين زده اند كه عمر اين مسجد كه توسط كارگراني كه در حال حفاري كوه «جمرات» بودند كشف شد، به بيش از هزار و دويست سال باز مي گردد.

 



سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي: انتقال منشور كوروش به پاسارگاد سوژه جديد ضدانقلاب است

سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري انتقال «منشور كوروش» به پاسارگاد را كذب محض خواند و اعلام كرد: انتقال «منشور كوروش» به پاسارگاد سوژه جديد ضدانقلاب براي شانتاژ آفريني است.
حسن محسني در گفت وگو با فارس درباره خبر انتقال «منشور كوروش» به پاسارگاد در هفتم آبان ماه كه همزمان با روز كوروش است، گفت: اين موضوع كذب محض است.
وي در ادامه افزود: ضدانقلاب مقيم خارج طي سال هاي گذشته تلاش كرده اند تا همزمان با هفتم آبان تجمعات و برنامه هاي اعتراضي را در محل مقبره كوروش، ترتيب دهند و شرايط هجمه به نظام جمهوري اسلامي ايران را از اين طريق فراهم كنند.
سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ادامه داد: طرح موضوعاتي اينچنيني كه قرار است در هفتم آبان منشور كوروش از موزه ملي ايران به پاسارگاد منتقل شود يا ماكت آن در اين روز در آنجا قرار داده شود نيز تنها از سوي ضدانقلاب مطرح مي شود.
محسني تصريح كرد: انتشار چنين موضوعاتي صرفا براي تخريب نظام، تخطئه دولت و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است. وي تاكيد كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هيچ قصدي براي انتقال منشور به پاسارگاد ندارد و هيچ برنامه اي را نيز براي اين روز در نظر نگرفته است.

 



سخنگوي شهرداري تهران: وروديه اتوبوس 25 تومان است

سخنگوي شهرداري تهران با بيان اين كه دريافت 100 تومان ورودي از مسافران اتوبوس تخلف است، گفت: مبناي ورود 25 تومان است و بقيه كرايه براساس مسافت تعيين مي شود.
محمد هادي ايازي در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين پرسش كه از مسافران در بدو ورود به اتوبوس 100 تومان دريافت مي شود، گفت: نبايد اينگونه باشد و اگر اين كار صورت بگيرد، تخلف است.
سخنگوي شهرداري تهران با بيان اين كه براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران بايد نرخ كرايه ها براساس مسافت محاسبه شود، گفت: اين كار نيز بايد به صورت مكانيزه انجام شود و شهروندان از كارت هاي الكترونيك استفاده كنند.
ايازي به جلسه اي كه هفته گذشته با محمدباقر قاليباف شهردار تهران داشتند اشاره كرد و گفت: شهردار تهران تاكيد كرد هر چه سريعتر كارهاي مكانيزه انجام شود تا زمينه سوءاستفاده ايجاد نشود.
وي تصريح كرد: اگر از مسافران در بدو ورود به اتوبوس 100 تومان دريافت مي شود، تخلف محسوب شده و بايد اشكال برطرف شود.
وي با اشاره به اين كه قيمت ها متفاوت است و اتوبوس هاي مختلفي گذاشته ايم، گفت: براساس قانون تا 5 كيلومتر 25 تومان، 7 تا 12 كيلومتر 50 تومان، 12 تا 16 كيلومتر 75 تومان و 16 كيلومتر به بالا 100 تومان دريافت مي شود.
وي ادامه داد: اگر مسافر از ابتدا تا انتهاي مسير سوار شود، 100 تومان، ميانه راهي، 50 تومان و ربع راهي 25 تومان دريافت مي شود.

 



با حكم دادگاه كيفري قاتل ساناز كوچولو به قصاص محكوم شد

زن جواني كه دختر خواهر شوهر خود را به قتل رسانده بود با حكم دادگاه كيفري به قصاص محكوم شد.
ساعت 6 بعدازظهر روز 16 آذر سال گذشته، ماموران كلانتري مشيريه از طريق مركز فوريت هاي پليس 110 تهران بزرگ از وقوع يك حادثه دردناك باخبر شدند.
ماموران با حضور در يك خانه مسكوني متوجه شدند كه اين خانه دچار حريق شده است كه با كمك ماموران آتش نشاني و همچنين اهالي خانه آتش خاموش شده است.
در تحقيقات مشخص شد كودك 4 ساله به نام ساناز، پيش از آنكه در آتش سوخته باشد بر اثر بسته شدن دهان وي با چسب و فشار بر شريان هاي حياتي گلويش خفه شده است. با به نتيجه رسيدن تحقيقات زن دايي كودك 4 روز بعد از سوي بازپرس هنرمند به اتهام قتل عمد دستگير شد و به ارتكاب قتل ساناز اعتراف كرد.
اين زن مدعي شد با انگيزه انتقام گيري از خانواده همسرش به دليل آنكه وي را تحقير كرده اند ابتدا دهان ساناز را بسته و او را خفه كرده و سپس با برداشتن بنزين از باك موتورسيكلت، وي را به آتش كشيده است.
سرانجام پس از انجام تحقيقات تكميلي براي اين فرد قرار مجرميت صادر شد و با صدور كيفرخواست، پرونده زن دايي به دادگاه آمد و چهارشنبه گذشته، جلسه محاكمه وي در شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد.
به گزارش فارس ذبيح زاده، نماينده دادستان در ابتداي جلسه ضمن قرائت كيفرخواست صادره، اتهام انتسابي به متهم را طبق مدارك موجود در پرونده، محرز خواند و خواستار مجازات وي شد، اولياي دم نيز خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند.

 



چهار قاچاقچي مواد مخدر در زنجان اعدام شدند

رئيس دفتر دادستان استان زنجان گفت: به جرم قاچاق مواد مخدر چهار نفر ديروز در زنجان اعدام شدند.
محمدرضا حميدي در گفت وگو با فارس در زنجان اظهار داشت: اين قاچاقچيان و سوداگران مواد مخدر صبح روز يكشنبه در زندان مركزي زنجان واقع در اسلام آباد به جزاي اعمال خود رسيدند.
وي با بيان اين كه از اين تعداد سه نفر مرد و يك نفر زن هستند، افزود: همه اين افراد در حوزه قضايي استان زنجان دستگير شده اند.رئيس دفتر دادستان استان زنجان افزود: اين محكومان به اعدام در طي سال هاي اخير در زنجان به جرم خريد و فروش و قاچاق مواد مخدر از نوع هروئين دستگير شده و با طي مراحل قانوني امروز به مجازات رسيدند. وي يادآور شد: اين مجرمان پس از طي تشريفات لازم و قانوني اعدام شدند.

 



تنديس برادران شهيد افراسيابي نصب مي شود

شهردار منطقه 14 از ساخت و نصب تنديس برادران شهيد افراسيابي در ميدان 13 آبان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، محمدنژاد با اشاره به حفظ ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس در ميان شهروندان و نسل هاي آينده گفت: تنديس 5 برادر شهيد خانواده افراسيابي از شهروندان منطقه در ميدان 13 آبان شهرداري منطقه 14 با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد ريال ساخته خواهد شد.
وي با بيان اين كه تنديس برادران شهيد افراسيابي در قالب رئال طراحي شده است، افزود: طراحي اين تنديس ها به شكل پرتره هاي نيم تنه و با لباس رزم بوده و جنس آنها از برنز و ارتفاعشان سه و نيم متر در ابعاد يك در يك است.
شهردار منطقه 14 همچنين خاطرنشان كرد: در بوستان سميه واقع در بلوار ابوذر تنديس سه كودك از جنس برنز با هزينه اي بالغ بر 3 ميليارد و 800 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.

 



خودروهاي بدون معاينه فني روانه پاركينگ مي شوند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح تشديد كنترل پليس بر معاينه فني خودروها از هفته آينده خبر داد.
سردار رحيمي افزود: شهروندان و به خصوص رانندگان بايد با مزاياي معاينه فني آشنا شده و دقت كنند كه خودروي آنها داراي معاينه فني باشد.
به گزارش مهر رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: اين طرح از هفته آينده توسط پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اجرا مي شود.
همچنين يك مقام مسئول در راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ درگفت وگو با كيهان گفت: خودروهاي بدون معاينه فني توقيف و به پاركينگ منتقل خواهند شد و در صورتي خودرو ترخيص خواهد شد كه راننده اقدام به اخذ معاينه فني كند.

 



آغاز تكميل ظرفيت دوره كارداني موسسات غيرانتفاعي كنكور89

تكميل ظرفيت رشته هاي تحصيلي دوره كارداني موسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي در آزمون سراسري سال 89 از ديروز آغاز شد.
معاون سازمان سنجش با اشاره به نحوه شركت در مرحله تكميل ظرفيت دوره كارداني كنكور سراسري 89، گفت: كليه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسري 89 اعم از داوطلبان مجاز و غيرمجاز به انتخاب رشته كه در رديف پذيرفته شدگان نهايي آزمون قرار نگرفته اند، مي توانند با توجه به عدم تكميل ظرفيت رشته هاي تحصيلي دوره كارداني موسسات غيردولتي و غيرانتفاعي، در صورت تمايل با ارائه كارنامه اوليه كنكور از امروز تا 22 مهرماه در اين مرحله ثبت نام كنند.
دكترحسين توكلي با بيان اينكه كارنامه اوليه داوطلبان از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني wwwsanjeshorg قابل دريافت است افزود: داوطلبان بايد شخصا به يكي از موسسات غيرانتفاعي پذيرنده رشته هاي تحصيلي مقطع كارداني مراجعه و نسبت به ثبت نام خود به صورت مشروط فقط در يك رشته تحصيلي كارداني اقدام كنند.
معاون سازمان سنجش با تاكيد بر اينكه پذيرفته شدگان نهايي هر يك از رشته هاي تحصيلي كنكور سراسري 98 مجاز به شركت در مرحله تكميل ظرفيت نيستند، خاطرنشان كرد: هر داوطلب فقط مجاز به انتخاب يك رشته كارداني، از يك موسسه آموزش عالي غيرانتفاعي است.
وي افزود: در صورت انتخاب بيش از يك رشته و يا ثبت نام در بيش از يك موسسه غيرانتفاعي، مشخصات داوطلبان متقاضي از رديف متقاضيان تكميل ظرفيت حذف شده و هزينه هاي پرداختي وي نيز قابل استرداد نيست.
معاون سازمان سنجش با بيان اينكه رشته كارداني انتخابي داوطلب در هر يك از موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي، بايد منطبق با رشته هاي تحصيلي گروه آزمايشي مربوط كه داوطلب در آن ثبت نام كرده است، باشد، تصريح كرد: داوطلبان متقاضي بايد علاوه بر ثبت نام و شركت در آزمون، واجد شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه هاي راهنما بوده و حداكثر تا پايان شهريورماه سال 9138 موفق به اخذ گواهينامه هاي پيش دانشگاهي خود شده باشند، البته داوطلبان متقاضي در آن دسته از رشته هاي تحصيلي كارداني موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي كه شروع كلاس آن با توجه به مندرجات دفترچه راهنماي انتخاب رشته از نيمسال دوم سال تحصيلي 09-9138 است، مي توانند حداكثر تا پايان ديماه سال جاري، نسبت به ارائه مدرك پيش دانشگاهي خود اقدام كنند.به گزارش ايسنا توكلي گفت: ثبت نام از داوطلبان در يك رشته تحصيلي براساس ظرفيت مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي به صورت مشروط و با اخذ تعهد كتبي و شهريه ثبت نامي انجام مي شود.

 



رويدادهاي خارجي

سرعت گير كانادايي

مسئولان كاهش حوادث رانندگي در كانادا براي وادار كردن رانندگان به كاهش سرعت در مسيرهاي پرخطر اقدام به ترفندهاي خاصي كرده اند. آنان با استفاده از تصاوير 3 بعدي چاله چوله هاي غيرواقعي را در مسيرهاي پرخطر بر سطح جاده تعبيه كرده و راننده با مشاهده آن ناخودآگاه مجبور به كاهش سرعت خودروي خود مي شود.

 



در بندر تركمن برخورد 3 موتورسيكلت 5 كشته برجاي نهاد

گرگان- خبرنگار كيهان:
بر اثر برخورد و آتش سوزي 3دستگاه موتورسيكلت در جاده روستاي سيحوال بندر تركمن، 5موتورسوار جان خود را از دست دادند.
بر اثر حادثه آتش سوزي شديد ناشي از اين حادثه، 5 راكب و ترك نشين، در دم جان خود را از دست دادند. طوري كه جسد يكي از حادثه ديدگان به علت سوختگي شديد سر و صورت قابل شناسايي نيست.به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ مهدي فرمانده پليس راه استان گلستان با اظهار تاسف از وقوع چنين حوادث دلخراشي، بهترين راه پيشگيري از اين حوادث مرگبار را رعايت قوانين از سوي موتورسواران عنوان كرد.

 



سارق مراسم هاي عروسي به دام افتاد

زني 45 ساله كه از مدت ها پيش با شيوه اي ماهرانه از ميهمانان تالارهاي شرق تهران سرقت مي كرد با تلاش ماموران كلانتري 128تهران نو دستگير شد.
رئيس كلانتري 128تهران نو گفت: اين سارق مشهور به اژدها با شيوه اي ماهرانه در تالارها خود را از بستگان عروس و داماد جا مي زد و كيف خانم هايي كه به ظاهر ثروتمند بودند را به سرقت مي برد.
سرهنگ غلامرضا مينايي ادامه داد: ماموران با بدست آوردن اين سرنخ، در كل تالارهاي شرق تهران تصوير متهم را پخش كردند و صاحبان تالارها را در مواجهه با اين متهم توجيه نمودند.
رئيس كلانتري 128تهران نو تصريح كرد: ماموران ما با اطمينان از اين موضوع، كه صاحبان تالارها با اطلاع از اينكه متهم فوق حرفه اي و حدود نيم ساعت مانده به پايان مراسم شكار خود را تعيين و اقدام به سرقت اموال مي كند، براي هرگونه عملياتي خود را آماده كردند.
وي بيان داشت: در اين راستا، روز چهاردهم مهرماه سال جاري، سارق توسط يكي از صاحبان تالارها شناسايي و با سرعت عمل ماموران دستگير و راهي كلانتري شد.
به گفته سرهنگ مينايي متهم كه حين دستگيري مقاديري از اموال مسروقه را به همراه داشت، در بازجويي ها به چندين فقره سرقت از ميهمانان تالارهاي شرق تهران به خصوص تالار سپيده و تالار خيابان دماوند اعتراف كرد و گفت: حدود يك سال است كه اقدام به سرقت موبايل، كيف، طلا، پول، سكه، عابربانك و هدايايي كه براي عروس و داماد مي آوردند، كرده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، رئيس كلانتري 128تهران نو با اشاره به اينكه تاكنون 12نفر از شاكيان شناسايي و به كلانتري مراجعه كرده اند، گفت: همشهريان اگر با اين شگرد از آنها سرقت شده به كلانتري 128تهران نو مراجعه تا اقدامات لازم در اين خصوص صورت گيرد.

 



به گفته وزير راه و ترابري جاده ساري- رشت دو طبقه مي شود

وزير راه و ترابري گفت: جاده ساري- رشت به طول 600 كيلومتر و با هزينه اي بيش از 4هزار ميليارد تومان دو طبقه خواهد شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، حميدرضا بهبهاني در مراسم افتتاح مركز آموزش مديريت هتل داري افزود: پس از افتتاح آزاد راه تهران- شمال ورودي شهر چالوس شاهد بار ترافيكي سنگيني خواهد بود كه با دو طبقه شدن اين جاده از اين بار ترافيكي سنگين كاسته خواهد شد.
وي گفت: وزارت راه وظيفه ايجاد زيرساخت هاي مختلف براي بخش هاي مختلف صنعتي و اقتصادي از جمله بخش گردشگري را برعهده دارد.
بهبهاني با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه ايجاد راه ها و امكاناتي براي تسهيل در رفت و آمد افراد و خودروها در كشور افزود: برخي شهرهاي اروپايي را كه به سختي جمعيت آنها به يك ميليون نفر مي رسد و دسترسي ها در آنجا راحت است با شهر بزرگي مانند تهران با 13 ميليون نفر جمعيت مقايسه مي كنند.
وزير راه و ترابري در ادامه افتتاح دو طرح آزاد راه قم- تهران- مشهد و قطار اصفهان- مشهد را كه در جمع 15 هزار ميليارد تومان هزينه خواهد داشت از طرح هاي بسيار بزرگ وزارت راه برشمرد و ابراز اميدواري كرد تا اتمام كار دولت دهم اين دو طرح پايان يافته و كاري در اين زمينه براي دولت آينده باقي نماند.
بهبهاني تلاش هاي وزارت راه و ترابري را در راستاي ايجاد تسهيلات در زندگي مردم و فراهم شدن زمينه براي ورود گردشگران خارجي بيان كرد.
وي همچنين به اهميت ايجاد زيرساخت هاي صنعت گردشگري اشاره كرد و گفت: در بسياري از كشورها درآمدهاي حاصل از صنعت گردشگري با درآمدهاي حاصل از فروش نفت برابر است.
بهبهاني با بيان اينكه صنعت گردشگري پيش نيازهايي دارد افزود: ايجاد هتل هاي مناسب براي پذيرش گردشگران خارجي از جمله اين زيرساخت هاست و هتل هاي ما جوابگوي نيازهاي حتي يكي دو ميليون گردشگر خارجي كه هم اكنون وارد كشور مي شوند نيز نيست.
وزير راه و ترابري با انتقاد از نحوه برخورد كاركنان هتل ها، خطوط هواپيمايي و دست اندركاران پذيرايي با گردشگران گفت: در خطوط هوايي خارجي مهمانداران به گونه اي با مسافران برخورد مي كنند كه گويا از خانواده خود پذيرايي مي كنند.
وي با بيان اينكه صنعت گردشگري به هتلداري وابسته و هتلداري نيز يك علم است افزود: به بازنگري در اين صنعت نياز داريم.

 



روز خوشبختي

200 هزار زوج مالزيايي ديروز در ساعت 10 صبح در اين كشور ازدواج كردند.
بيشتر سازمانها و نهادهاي دولتي ارائه كننده خدمات ثبت ازدواج روز يكشنبه مجبور به ثبت گروهي ازدواج شدند چرا كه قادر به ثبت زوج به زوج اين ازدواجها نبودند.
دهم اكتبر دو هزار و ده ميلادي و در صورت نوشتن تاريخ امروز به عدد، اين رقم به شكل 10/10/10 نوشته مي شود كه بسياري از زوجهاي مالزي اين تركيب عدد ده را بسيارخوش يمن و ويژه قلمداد مي كنند.يكي از كارمندان دفتر ثبت ازدواج گفت نسل جديد اكنون هنگام تعيين تاريخ مراسمهاي خود حسن انتخاب دارند.
وي همچنين پيش بيني كرد يازدهم و بيستم نوامبر دو هزار و يازده و نيز دوازدهم و بيستم دو هزار و دوازده نيز روزهايي ويژه براي ثبت ازدواج باشند چرا كه ثبت آنها به صورت عددي به صورت 111111 و 20112011 خواهد بود. با اين حال چيني تبارهاي مالزي عدد 101010 را كمي متفاوت مي دانند و بر اين باورند كه زنجيره عدد ده بسيار خجسته و مبارك است. در زبان چيني تكرار عدد ده به معناي از هر نظر كامل است. آنها همچنين بر اين باورند كه عدد ده به معناي پايان و سرانجام خوش و نيز موفقيت كامل خواهد بود و وقتي اعداد ده پشت سر هم مي آيند به معناي خوشبختي بيشتر خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14