(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 مهر 1389- شماره 19761

حديث دشت عشق
آذين بندي استيل آذين با 5 گل سپاهان شكست پيروزي وتوقف استقلال قبل ازدربي
اخبار كوتاه از فوتبال
همگروهي بسكتباليست هاي ايران با ژاپن، قطر و چين تايپه
دعوت از 24 كشتي گير آزاد به اردوي تيم ملي
احتمال خروج دفتر كنفدراسيون وزنه برداري آسيا از تهران
مرادي : مسئولان حمايت كنند تا اين اتفاق رخ ندهد
مهماندوست: طلاها روي زمين نريخته حساسيت تكواندو در گوانگجو مثل ديدار دربي است!
اعزام پينگ پنگ بازان ايران از اتريش به مجارستان
تعطيلي برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيون ها



حديث دشت عشق

به ياد طلبه شهيد «احمد عرب زاده»
شريف ترين مرگ ها شهادت در راه خداست

خانواده اش كشاورز بودند و متدين و با كد يمين و عرق جبين رزق حلال خدا را به دست مي آوردند. خانواده اهل معنويت بودند و احمد اهل نماز بود و روزه، حتي در همان كودكي! هرگز بيكار نمي نشست، يا كار مي كرد و يا جلسه قرآن و احكام برپا مي داشت. يا مقاله مي نوشت يا داستان كوتاه! هر كسي مي خواست فرزندش را نصيحت كند احمد را مثال مي زد. در دوران انقلاب اسلامي با همان سن كمش اعلاميه هاي امام(ره) را پخش و خود را در مبارزات سهيم مي نمود. در نوجواني در مدرسه علميه شهيد مدني نطنز ثبت نام كرد، يك سال در حوزه، معارف اهل بيت(ع) را آموخت؛ بعد هم دو ماه فنون آموزش رزمي را فرا گرفت و عازم جبهه هاي نور عليه ظلمت شد. سه ماه در جبهه جانفشاني نمود. احمد با شهادت بيگانه نبود چرا كه در سال 61در فتح خونين شهر دايي اش را غرق خون ديد و بعد هم پسر عموي شهيدش را نظاره كرد و از اين طريق خود را در مسير شهادت قرار داد. سرانجام در عمليات والفجر8 در شهر فاو و پس از مقاومتي سرسختانه در مقابل كفار بعثي شربت شهادت نوشيد.
طلبه شهيد «احمد عرب زاده» سال 1348 در موغار اردستان متولد شد و در 1/12/1364 در عمليات فاو به شهادت رسيد.

 



آذين بندي استيل آذين با 5 گل سپاهان شكست پيروزي وتوقف استقلال قبل ازدربي

سرويس ورزشي -
هفته دهم رقابت هاي ليگ برتر با پيروزي پر گل سپاهان مقابل استيل آذين ، شكست خانگي پيروزي برابر ملوان و تساوي استقلال تهران در قم به پايان رسيد.
در ادامه ديدارهاي هفته دهم رقابت هاي ليگ برتر روز گذشته 6 بازي در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد كه با ثبت نتايج جالب توجهي همراه بود.
در اصفهان تيم فوتبال سپاهان با نتيجه 5 بر صفر برابر استيل آذين به برتري دست يافت. هر چند در نيمه اول دو تيم بازي جذابي به نمايش نگذاشتند و نتوانستند موقعيت خطرناكي را روي دروازه ها خلق كنند، اما در نيمه دوم سپاهاني ها بازي هجومي آغاز كردند و با 5 گل از سد حريف خود گذشتند تا شاگردان امير قلعه نويي چهارمين پيروزي خود در اين فصل را جشن بگيرند. در اين ديدار غيبت مهدوي كيا و كريمي در تيم استيل آذين مشهود بود.
با اين شكست احتمال اينكه تومباكوويچ نيز بركنار شود زياد است.
در قم تيم فوتبال صبا برابر استقلال 10 نفره به تساوي يك - يك رسيد.براي استقلال در اين بازي آرش برهاني در دقيقه 7 گلزني كرد و يك دقيقه بعد صبا صاحب يك ضربه پنالتي شد كه داود حقي اين ضربه را از دست داد و محمد محمدي دروازه بان استقلال توپ را مهار كرد. روي همين خطاي پنالتي عمران زاده از زمين اخراج شد تا استقلال 10 نفره شود.در ادامه بازي در دقيقه 62 پژمان منتظري به اشتباه با ضربه سر دروازه استقلال را باز كرد. با اين گل مسابقه دو تيم به تساوي يك - يك رسيدند. استقلالي ها به اين گل اعتراض داشتند و معتقد بودند بازيكنان صبا بازي جوانمردانه را رعايت نكردند.
در كرج ديدار تيم هاي سايپا و شهرداري تبريز با نتيجه يك بر صفر به سود شهرداري به پايان رسيد. تك گل شهرداري تبريز را در اين ديدار ميثم بائو وارد دروازه شاگردان مايلي كهن كرد.
در تبريز تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز با 3 گل نفت تهران را بدرقه كرد. گل هاي اين ديدار را محمد جاسم كرار از روي نقطه پنالتي، علي عليزاده و رسول خطيبي براي تراكتورسازي به ثمر رساندند و تك گل نفتي ها را خلدون ابراهيم در دقيقه 89 در دروازه تراكتور جاي داد.آندرانيك تيموريان تخستين بازي خود را براي تراكتورسازي در اين بازي انجام داد.
ديدار دو تيم شاهين بوشهر و ذوب آهن هم كه از ساعت 17 ديروز در ورزشگاه شهيد بهشتي در حضور 5 هزار تماشاگر بوشهري برگزار شد با نتيجه تساوي يك بر يك به پايان رسيد. ذوب آهن با اين تساوي 21 امتيازي شد و در صدر باقي ماند.
در آخرين ديدار ديشب هم تيم هاي پيروزي وملوان بندر انزلي به مصاف هم رفتند كه طي آن با نتيجه پيروزي با نتيجه 3 بر 2 مقابل حريف خودشكست خورد.
درپايان بازيهاي هفته دهم ليگ برترپس از ذوب آهن صدرنشين تيمهاي پيروزي،استقلال وسپاهان به ترتيب با 18،17و16امتياز مكانهاي دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند.دراين ميان صعود چهار پله اي شاگردان قلعه نويي بيش از همه به چشم آمد.
نتايج كامل بازيهاي ديروزبه اين شرح است:
¤ تراكتورسازي تبريز 3 - نفت 1
گل : جاسم كرار (22- پنالتي)، علي عليزاده(45) و رسول خطيبي(72) براي تراكتورسازي - خلدون ابراهيم(87) براي نفت
¤ سايپا البرز صفر - شهرداري تبريز1
گل: ميثم بائو(71)
¤ صباي قم 1 - استقلال تهران 1
گل :پژمان منتظري(63- گل به خودي) براي صباي قم - آرش برهاني(7) براي استقلال
¤ سپاهان اصفهان 5 - استيل آذين صفر
گل : محرم نويدكيا(49)، رضا عنايتي(51)، جواد كاظميان(65)، احمد جمشيديان(69) و ميلوارد يانوش(85)
¤ شاهين بوشهر1 - ذوب آهن اصفهان1
گل : ايمان حيدري(71)براي شاهين-مهدي رجب زاده(45)براي ذوب آهن
¤ پيروزي تهران2 - ملوان بندرانزلي3
گل:غلامرضا رضايي(3)و مازيار زارع براي پيروزي- محمد نزهتي(12)و مهرداد اولادي(17-پنالتي) و پژمان نوري (87)براي ملوان

 



اخبار كوتاه از فوتبال

فدراسيون هزينه هاي آقازاده هاي ورزشي را نداده است
با گذشت چند روز از ديدار ايران و برزيل كماكان حواشي اين بازي انعكاس گسترده اي در رسانه ها دارد. يكي از مسائلي كه اين روزها در خصوص آن صحبت مي شود، حضور برخي از آقازاده هاي مسئولان با هزينه هاي فدراسيون فوتبال بوده است. در همين خصوص عباس ترابيان اظهار داشت: تعدادي از فرزندان مسئولان در امارات همراه تيم بودند اما فدراسيون هزينه آنها را متقبل نشد.
عمران زاده دربي را از دست داد
مدافع ملي پوش تيم فوتبال استقلال به علت اخراج در ديدار برابر صباي قم از همراهي اين تيم در ديدار با پيروزي بازماند. ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پيروزي در هفته يازدهم رقابتهاي ليگ برتر روز جمعه 23 مهرماه در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد.
ديدار امروز اميدها با آفريقاي جنوبي
تيم فوتبال اميد ايران كه خود را براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو آماده مي كند امروز در ديداري تداركاتي به مصاف تيم اميد آفريقاي جنوبي مي رود. اين ديدار را عليرضا فغاني با كمك هاي محمد رضا ابوالفضلي و محمدرضا منصوري قضاوت خواهند كرد.
ديدار فوتسالي ها با سعيدلو
انتقادات بازيكنان و مربيان تيم ملي فوتسال كشورمان از بي توجهي مسئولان سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال، نتيجه داد و قرار است روز پنجشنبه ملي پوشان فوتسال با علي سعيدلو ديدار كنند. در حاليكه بيش از 6 ماه از قهرماني تيم ملي فوتسال ايران در يازدهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا مي گذرد، هنوز پاداش اين قهرماني به حسين شمس و شاگردانش اهدا نشده است.
تقابل استقلال و پاس در جام حذفي
سازمان ليگ برتر برنامه مسابقات فوتبال جام حذفي كشور (گراميداشت آزادسازي خرمشهر) از مرحله يك شانزدهم را اعلام كرد كه بر اساس آن در حساس ترين بازي تيم هاي استقلال تهران و پاس همدان 27 مهرماه در همدان با يكديگر ديدار مي كنند.
بليت فروشي دربي در روز بازي
عزيزمحمدي رئيس سازمان ليگ برتر از تقسيم جايگاه تماشاگران ورزشگاه آزادي بين طرفداران استقلال و پيروزي در دربي تهران خبر داد و گفت: بليت فروشي براي اين بازي روز مسابقه انجام خواهد شد و يك داور ايراني هم قضاوت بازي را برعهده خواهد داشت.
انتقاد فدراسيون از يك برنامه ورزشي
انتقادات تند يكي از برنامه هاي ورزشي شبكه دو از سرمربي تيم ملي واكنش فدراسيون فوتبال را به دنبال داشت تا جايي كه كفاشيان اعلام كرد طي روزهاي آينده مكاتباتي با ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما در خصوص اين برنامه انجام خواهد داد. روز شنبه در بخش صرفا جهت اطلاع اخبار ساعت 22 سيما اين انتقاد مطرح شد كه بر روي برنامه هاي ورزشي سيما نظارتي صورت نمي گيرد.
بركناري احمدزاده ، آمدن تقوي يا احدي
با قبول استعفاي محمد احمدزاده از سرمربيگري پيكان، مسئولان اين باشگاه طي روزهاي آينده سرمربي جديد را معرفي خواهند كرد. شنيده ها از اين باشگاه حكايت از آن دارد كه در ميان گزينه هاي مطرح شده ، رضا احدي و مجتبي تقوي بيشترين شانس را براي هدايت تيم پيكان دارند.
قلعه نويي:90 بايد رويه اش را تغيير دهد
امير قلعه نويي پس از كسب پيروزي 5 بر صفر برابر استيل آذين تهران گفت: هنوز با آن سپاهاني كه مد نظر كادر فني است، بسيار فاصله داريم اما خوشحالم كه توانستيم با ارائه يك بازي خوب، هر سه امتياز مسابقه را از آن خود كنيم. تنها در 40 درصد جلسات تمريني، تمام نفرات را در اختيار داشتم و تنها در 30 جلسه تمريني، تمام بازيكنان با هم تمرين كردند.وي افزود: توقع ها از تيم سپاهان بسيار بالاست. در سه هفته گذشته توانسته ايم 7 امتياز كسب كنيم. در كنار اين خوشبختانه هيچ گلي هم دريافت نكرده ايم. بايد بسيار تلاش كنيم تا بتوانيم آن سپاهاني را كه مد نظر داريم، بسازيم.امير قلعه نويي در پايان با اشاره به درگيري هايي كه با برنامه 90 داشت خاطرنشان كرد: بايد كاري كنيم كه به جوانان مان انگيزه بدهيم. اين گونه نبايد باشيم كه اگر ميكروفوني در اختيار داريم، هرآنچه مي خواهيم بگوييم. چرا فردوسي پور قبل از بازي حساس ما برابر استقلال، تنها مشكلات ما را گفت. با اينكه تيم هاي بسياري در ليگ وجود دارند كه همان مشكلات را دارند. اگر 90 رويه اش را تغيير ندهد، من هم همچون گذشته رفتار مي كنم .
مدافع پيروزي هم دربي را از دست داد
سپهر حيدري مدافع تيم فوتبال پيروزي درديدارباملوان در دقيقه 34 با خطا بر روي پژمان نوري با كارت زرد خداداد افشاريان داور بازي مواجه شد و به دليل 3 اخطاره شدن ديدارروز جمعه مقابل استقلال از هفته يازدهم ليگ برتر را از دست داد.

 



همگروهي بسكتباليست هاي ايران با ژاپن، قطر و چين تايپه

تيم ملي بسكتبال ايران در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو با تيم هاي چين تايپه، ژاپن، قطر همگروه شد.
قرعه كشي مسابقات بسكتبال بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو بين 17 كشور شركت كننده انجام شد. ايران كه در مرحله اول مقدماتي حضور ندارد، در مرحله دوم مقدماتي با تيم هاي چين تايپه، ژاپن، قطر و برنده گروه A و برنده گروه D بازي مي كند.
مرحله اول (مقدماتي):
گروهA: هنگ كنگ، كويت، كره شمالي
گروه B: فيليپين، عربستان سعودي
گروه C: تركمنستان، مغولستان
گروهD: هند و افغانستان
مرحله دوم:
گروه E: چين، كره جنوبي، ازبكستان، اردن، برنده گروه A، برنده گروه C
گروه F: چين تايپه، ژاپن، قطر، ايران، برنده گروه B، برنده گروه D
از بين تيم-هاي مرحله اول 4تيم برتر به مرحله دوم و جمع هشت تيم حاضر در اين گروه راه مي يابند. 12تيم نهايي در دو گروه شش تيمي به رقابت مي پردازند كه تيمهاي اول تا چهارم هر گروه به يك چهارم نهايي راه پيدا مي كنند.

 



دعوت از 24 كشتي گير آزاد به اردوي تيم ملي

24 كشتي گير به اردوي تيم ملي كشتي آزاد دعوت شدند.
دومين مرحله اردوي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو از روز 18 مهرماه تا 4 آبان ماه درخانه كشتي تهران برگزار مي شود.
صادق گودرزي كه پس از جريانات اردوي ماسال تيم ملي را ترك كرده بود به اين اردو دعوت شده اما همچنان خبري از رضا يزداني نيست ضمن اين كه مسعود اسماعيل پور هم به اين اردو دعوت نشده است.
اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو به شرح زير است:
¤55كيلوگرم: حسن رحيمي، عباس دباغي، محمد طهماسبي زاده و فرزاد جعفري
¤ 60كيلوگرم: سعيد احمدي، مراد محمدي و مصطفي آقاجاني
¤ 66كيلوگرم: مهدي تقوي، محمد يوسفي و ميلاد خالديان
¤ 74كيلوگرم: صادق گودرزي، عليرضا قاسمي و رضا افضلي
¤ 84كيلوگرم: احسان لشگري، علي اصغر بذري ، جمال ميرزايي و حسن رحيمي
¤ 96كيلوگرم: سعيد ابراهيمي، عرفان اميري، عباس طحان و سينا غني زاده
¤ 120كيلوگرم: فردين معصومي، محمدرضا آذرشكيب و پرويز هادي
سرمربي: غلامرضا محمدي، مربيان: محسن كاوه، ابراهيم مهربان، علي اكبر دودانگه و اسماعيل دنگسركي

 



احتمال خروج دفتر كنفدراسيون وزنه برداري آسيا از تهران
مرادي : مسئولان حمايت كنند تا اين اتفاق رخ ندهد

كنفدراسيون وزنه برداري آسيا آخرين و تنها كنفدراسيون باقي مانده در تهران است كه تلاش هاي زيادي از سوي كشورهاي آسيايي صورت گرفته تا اين كنفدراسيون از پايتخت ايران خارج شده و به كشوري ديگر برود. رخدادي كه احتمال وقوع آن زياد است.
به گزارش ايسنا دفتر كنفدراسيون وزنه برداري از 7سال پيش با احراز پست دبيركلي از سوي علي مرادي به تهران آمد و همه هماهنگي هاي وزنه برداري آسيا از طريق تهران صورت گرفت. حضور اين دفتر نه تنها پايتخت ايران را به مركز هماهنگي وزنه برداري آسيا بدل كرد، كه تمامي نقل و انتقال هاي مالي و ارزي نيز از طريق بانك هاي ايران صورت گرفته است؛ اما، در ماه هاي اخير با توجه به حمايت هاي اندك صورت گرفته از اين دفتر از سوي مراجع داخلي، اين سودا را در سر بسياري از كشورهاي آسيايي انداخته تا اين دفتر را به كشوري ديگر انتقال دهند. در صدر اين كشورها امارات متحده عربي قرار دارد. گفته مي شود اين نگراني ها به صورت رسمي از سوي دفتر كنفدراسيون در تهران به مسئولان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك اعلام شده است. موضوعي كه علي مرادي آن را به صورت تلويحي تاييد مي كند.
او كه نزديك به 12 سال رياست فدراسيون وزنه برداري ايران را برعهده داشت، در اين خصوص گفت: من هم آن چه را مي گوييد، شنيده ام و اين نگراني ها وجود دارد. سعي كرده ايم، اين نگراني ها را منعكس كنيم. دفتر كنفدراسيون آسيا در تهران موقعيت خوبي براي جمهوري اسلامي است و اكنون درخواست ها براي تغيير آن زياد شده است. اميدوارم كه مسئولان بيشتر حمايت كنند و با رايزني هاي بين المللي اين دفتر در تهران باقي بماند. رفتن دفتر از تهران براي ما محروميت محسوب مي شود.

 



مهماندوست: طلاها روي زمين نريخته حساسيت تكواندو در گوانگجو مثل ديدار دربي است!

سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: حساسيت رقابت هاي تكواندو در بازي هاي آسيايي به اندازه ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پيروزي است.
رضا مهماندوست درباره استفاده از هوگوهاي الكترونيكي و افزايش شانس مدال آوري ايران خاطرنشان ساخت: فدراسيون جهاني اين مسئله را تصويب كرده است؛ اما هنوز شوراي المپيك آسيا در اين زمينه تصميم نگرفته و بايد منتظر جواب آنها باشيم.
وي تاكيد كرد: درست است كه استفاده از هوگوي الكترونيكي مي تواند در عملكرد و شانس كسب مدال طلا از سوي تكواندوكاران ايران موثر باشد؛ اما اينگونه نيست كه طلاها روي زمين ريخته باشد و ما فقط به جمع آنها بپردازيم.
سرمربي تيم ملي تكواندو افزود: همين تيم ما در مسابقات قهرماني آسيا و جام جهاني به مقام نخست رسيد، در آن زمان از آنها توقع زيادي نمي رفت و تيم نيز كار خودش را كرد و قهرمان شد؛ اما براي بازي هاي آسيايي توقع را از تكواندو خيلي بالا برده اند.
مهماندوست يادآور شد: حتي در خيابان هر كسي من يا اعضاي تيم را مي بيند، انتظار مدال طلا دارد. اين مسئله فشار رواني خاصي را بر تيم وارد كرده است و در تمرين آنها تاثير دارد. حريفان ما در بازي هاي آسيايي، همان هايي هستند كه در مسابقات آسيايي داشتيم. وي تصريح كرد: حساسيت اين بازي ها با ديگر رقابت ها فرق دارد، درست مثل بازي پيروزي و استقلال كه خيلي حساس است. ما براي گوانگجو چيزي كم نمي گذاريم؛ ولي نبايد تا اين حد تحت فشار رواني باشيم.

 



اعزام پينگ پنگ بازان ايران از اتريش به مجارستان

تيم ملي تنيس روي ميز به منظور حضور در مسابقات پروتور جهاني با در اختيار داشتن هشت بازيكن و زيرنظر مربيان خارجي امروز (دوشنبه) از اتريش راهي مجارستان مي شود.
محمدرضا اخلاق پسند، نوشاد عالميان، ميديا لطف الله نسبي، افشين نوروزي و واحد مالميري همراه با نيما عالميان، پوريا عمراني و عليرضا ملارجبي بازيكناني هستند كه در قالب تيم ملي تنيس روي ميز و از اوايل مهرماه تمرينات خود را در آكادمي «اشلاگر» اتريش پيگيري مي كنند. اين بازيكنان امروز از اتريش راهي مجارستان مي شوند تا در پروتور جهاني اين كشور شركت كنند.
«ديميتريچ لونكو» مربي اوكرايني الاصل مقيم اتريش و «ريچارد پرازه» از مربيان شاغل در آكادمي بين المللي اشلاگر هستند. قرار است اين دو مربي پينگ پنگ بازان كشورمان را در سفر به مجارستان و شركت در مسابقات پروتور جهاني همراهي كنند. مسابقات تنيس روي ميز پروتور جهاني مجارستان در دو رده سني اميدها و بزرگسالان طي روزهاي 20 تا 24 مهرماه برگزار مي شود. اين رقابت ها در دو بخش انفرادي و دوبل پيگيري خواهد شد.
تيم ملي تنيس روي ميز پس از پايان مسابقات پروتور مجارستان، به اتريش باز مي گردد تا ضمن پيگيري تمريناتش در آكادمي اشلاگر آماده شركت در پروتور جهاني اين كشور شود.

 



تعطيلي برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيون ها

برگزاري مجامع انتخابات رياست فدراسيون هاي ورزشي به بعد از بازي هاي آسيايي گوانگجو موكول شد.
صنيعي با اعلام اين خبر اظهار داشت: براي اين كه از ايجاد حواشي جلوگيري كنيم و تيم ها در آرامش باشند سازمان تربيت بدني تصميم گرفته است كه مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي بعد از بازي هاي آسيايي گوانگجو برگزار شود.
مديركل دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي با بيان اين كه اين تصميم در راستاي كسب نتايج بهتر در بازي هاي آسيايي گرفته شده است، يادآور شد: تصميم برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي توسط سجادي به ما اعلام شده است. من هم معتقدم اين تصميم براي اين گرفته شده كه همه ورزشكاران و فدراسيون ها به بازي هاي آسيايي گوانگجو فكر كنند و در شرايط آرام تر نتايج بهتر را ببينيم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14