(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 مهر 1389- شماره 19766

گاهي تجديدنظر در برخي رفتارها ضروري است!
سرپرست اداره كل تبليغات اسلامي استان همدان: نخبگان امور فرهنگي جامعه را مهندسي كنند
مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي: سد شهيد مدني با 1140 ميليارد ريال ساخته شد
ايران در كيهان
مديركل حفظ و نشر آثار و ارزش هاي دفاع مقدس مازندران
آثار و ارزش هاي دفاع مقدس در بيداري نسل هاي آينده موثر است
سرپرست امور اراضي جهاد كشاورزي هرمزگان:
تغيير كاربري زمين هاي كشاورزي امنيت غذايي را به خطر مي اندازد
نشست كميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري در كرمانشاه برگزار شد
نشست مشترك تجار تركيه اي با تجار و بازرگانان قمي
استاندار قزوين: نيمي از تعهد استان قزوين در حوزه اشتغال محقق شده است
استاندار: فارس در آينده به قطب صنعتي كشور تبديل مي شود
فرماندار نيرسد سرخاب در تأمين آب روستايي مؤثر نيست
انتصاب جديد در شهرستان ها
همايش «ماه مجلس» درشهرضا برگزار مي شود
تصفيه خانه فاضلاب شهركرد بازسازي شد
ساخت و خريد 700 واحد مسكوني شهري براي مددجويان كميته امداد



گاهي تجديدنظر در برخي رفتارها ضروري است!

انسان به قول الكسيس كارل موجود عجيب و ناشناخته اي است و همين خصلت باعث مي شود كه رفتارهاي مناسب و نامناسب، به جا و بي جا، درست و غلط از او سر بزند.
يكي از موضوعات مبتلابه جامعه ما «شيوه مراسم تشييع جنازه و فاتحه خواني» است. هيچ شكي نيست كه «مرده انسان» همچون «زنده او» از احترام برخوردار است و به همين جهت در مكتب ما به شركت در اين مراسم توصيه و تاكيد شده است كه اين كار از فضيلت و ثواب فراواني نيز برخوردار است.
اما متاسفانه به مرور زمان رسوم غلطي در اين خصوص باب شده است كه اكنون جزء لاينفك مراسمي از اين دست در بعضي از مناطق كشور شده است كه تجديدنظر در آنها ضروري به نظر مي رسد، از جمله اين موارد:
1-«دادن غذا توسط اهل متوفي» و حال آنكه در آموزه هاي ديني ما برعكس آن آمده است كه: فرستادن غذا براي خانواده ميت در مدت 3 روز كه به قصد عزاداري نشسته اند مستحب است و غذا خوردن نزد مصيبت زدگان مكروه است.
2- «نام بردن از منصب داران و بعضاً متمولين منطقه توسط معرف در اينگونه مراسم» كه اين امر علاوه بر ناراحت نمودن ديگران و از بين بردن اثر و هدف معنوي اين مراسم، شائبه نفوذ مسائل دنيوي در مسائل اخروي را نيز به همراه خواهد داشت.
3- نحوه تشييع جنازه از منزل يا بيمارستان به آرامگاه ابدي:
به راه انداختن كاروان هاي غم و اندوه در سطح شهر با صداي بلند متاسفانه از جمله مواردي است كه در اين نوع مراسمات هنوز جاي خود را حفظ كرده است. ايجاد ترافيك و سد معبر در خيابان هاي شهر و آزرده خاطر كردن شهروندان و بيماران با صداي بلندگو در محل هاي تردد افراد عزادار نه تنها مشكلي از صاحب عزا حل و فصل نمي كند بلكه روح آن مرحوم را نيز به لحاظ اعتقاد ما مسلمانان آزار نيز مي دهد.
بنابراين ضروري به نظر مي رسد افراد صاحب نفوذ و خواص هر شهر و منطقه اعم از ائمه جمعه و جماعات، فرهنگيان و بزرگان ضمن الگو قرار دادن توصيه هاي بزرگان دين اسلام و سفارش هاي اهل بيت(ع) به زدودن اين موارد ساختگي و بدعت هاي بي منطق و مشكل زا در اين نوع مراسمات و مراسماتي از اين دست همت گمارند.
شوشتر-حميد سالم پور

 



سرپرست اداره كل تبليغات اسلامي استان همدان: نخبگان امور فرهنگي جامعه را مهندسي كنند

ملاير- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره كل تبليغات اسلامي استان همدان گفت: اگر نخبگان در زمينه مهندسي فرهنگي جامعه خوب عمل نكنند جامعه دچار عقب ماندگي فرهنگي خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين احد آزاديخواه در مراسم اختتاميه اردوي نخبگان هسته هاي فرهنگي جوان با بيان اين مطلب را افزود: امروز نخبگان بايد در همه حوزه ها بتواند به شبهات و مسائل پاسخ دهند و آنها را تحليل و بررسي كنند چرا كه امروز در مدارس و دانشگاه هاي ما اين نياز احساس مي شود و پاسخ به شبهات وظيفه نخبگان است.
وي در ادامه اظهار داشت: طي سالجاري در استان 200 بوستان معرفت، 50 هسته فرهنگي و 680 كلاس نهضت قرآن آموزي در فصل تابستان تشكيل شد كه در اين كلاس ها 4 هزار و 200 نفر از جوانان دختر و پسر حضور داشتند. آزاديخواه انتشار نشريه، پرسش و پاسخ، عفاف و حجاب، اعتياد، ازدواج، نحله هاي ديني، برگزاري اردوي فرهنگي و آموزش قرآن را از برنامه هاي اين كلاس ها عنوان و بر تشكيل جلسات و برگزاري اين اردوها به صورت فصلي تأكيد كرد.

 



مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي: سد شهيد مدني با 1140 ميليارد ريال ساخته شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي گفت: پس از گذشت بيش از 15سال، سد شهيد مدني با هزار و 140ميليارد ريال اعتبار ساخته شد.
ارسلان هاشمي افزود: آبان ماه امسال بخشي از اين سد آبگيري خواهد شد.
به گفته وي 800 ميليارد ريال براي تجهيز شبكه هاي پاياب و جاده هاي دسترسي آن، موردنياز است.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: درطول پس از انقلاب اسلامي 110 سد در اين استان احداث شده است و با بهره برداري از سد شهيد مدني ضمن آبياري 40 هزار هكتار از اراضي دشت تبريز براي 8 هزار و 500 نفر، شغل ايجاد مي شود.

 



ايران در كيهان

يادواره شهداي روحاني ملاير
ملاير- خبرنگار كيهان: بمناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) يادواره 19 شهيد والامقام روحاني و طلبه شهرستان ملاير در مسجد جامع اين شهر برگزار شد.
حجت الاسلام ذوالنوري در اين مراسم ابراز داشت: شرايط امروز با وظايف روحانيت درگذشته تفاوت كرده و امروز بصيرت افزايي، سركوبي فتنه ها و آگاهي دادن به مردم از وظايف روحانيت است.
بيمه محصولات كشاورزي مينو دشت
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: طرح بيمه محصولات كشاورزي همزمان با شروع سال زراعي (90-89) در شهرستان مينودشت آغاز شد. مهندس حسن كاووسي، مدير جهاد كشاورزي مينودشت گفت: در حال حاضر صندوق بيمه در قالب شركت هاي تعاوني بخش خصوصي در دو منطقه از شهرستان مينودشت و گاليكش مستقر شده اند كه عمليات اجرايي بيمه محصولات پاييزه را با همكاري بانك و جهاد كشاورزي انجام مي دهند.
جشن دوقلوها در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: به مناسبت روز جهاني كودك و همزمان با هشتمين جشنواره كودك و نوجوان جشن دوقلو ها و چندقلوها در فرهنگسراي مهر سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مراسم كه 84 دوقلو و چندقلو شركت داشتند، برنامه هاي شاد و متنوعي چون نمايش هاي كودكانه و عروسكي، اجراي موسيقي شاد و زنده، مسابقات هنري و سرگرم كننده و اهداي يادبود به دوقلوها و چندقلوها برگزار گرديد.
بزرگترين دوقلوهاي حاضر در اين جشن 2 خواهر 43 ساله و كم سن ترين آنها 2 برادر يك ماه و نيمه بودند.
20 جايگاه جديد عرضه ميوه و تره بار در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: سرپرست معاونت خدمات شهري شهرداري كاشان از ساخت 20 غرفه عرضه ميوه و تره بار در اين شهرستان خبر داد.
مجتبي ولي پناه گفت: ساماندهي تعدادي از دستفروشان، خودروهاي سيار، فروشندگان دوره گرد و عرضه محصولات تازه و مطلوب كشاورزان با قيمت ارزان به شهروندان از اهداف اجراي اين طرح است.
كد ديجيتالي املاك و اصناف اراك
اراك- خبرنگار كيهان: طرح شهر الكترونيك و شهروند الكترونيك به منظور تخصيص كد ديجيتالي به املاك و اصناف در اراك آغاز شد.
سيدمرتضي ميري، شهردار اراك در اين باره گفت: اين اقدام براي نخستين بار در راستاي مميزي كليه املاك و اصناف شهر اراك و با همكاري سازمان بسيج سازندگي آغاز شده است.
نشست ستاد هفته كتاب نوشهر
نوشهر- خبرنگار كيهان: نشست ستاد برگزاري هفته كتاب با حضور مسئولان شهرستاني در كتابخانه عمومي شهرستان نوشهر برگزار شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نوشهر حجت الاسلام توپا حيدري در اين نشست عنوان كرد: يكي از مهم ترين آسيب هاي فرهنگي، عدم آشنايي اعضاي خانواده بويژه نسل جوان و نوجوان با فرهنگ مطالعه و كتابخواني است. در اين نشست مقرر شد تا مصوبات ذيل به اجرا درآيد: 1- برگزاري نمايشگاه كتاب و نقد و بررسي 2- برگزاري نمادين نواخته شدن زنگ مطالعه در يكي از مدارس نوشهر 3- اخذ آمار كليه كتابهاي موجود در كتابخانه هاي شهرستان نوشهر 4- تجهيز يك مسجد به كتابخانه مجازي در نوشهر
3 پروژه آموزشي در طبس
طبس- خبرنگار كيهان: اين سه پروژه آموزشي در شهر طبس به بهره برداري رسيد. با بهره برداري از اين سه مركز 2400 متر مربع به فضاي فيزيكي مدارس طبس افزوده شد. مدير آموزش و پرورش طبس در مراسم افتتاح اين مراكز گفت: براي ساخت اين سه واحد مبلغ يك ميليارد و 200 ميليون تومان هزينه شده است.
افتتاح بوستان بزرگ صاحب الزمان در مسجد سليمان
مسجد سليمان- خبرنگار كيهان: بوستان بزرگ صاحب الزمان كلگه در زميني به مساحت 5700 متر مربع و با چشم اندازي زيبا طي مراسمي با حضور مهندس خادمي معاونت عمراني و مهندس رستمي معاونت امور شهري استانداري خوزستان، مهندس فلسفي زاده شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر مسجدسليمان افتتاح شد.
در اين مراسم، مهندس فلسفي زاده شهردار مسجد سليمان هدف از احداث اين بوستان در اين نقطه از شهر را احياء محلات قديمي و با هويت شهر و همچنين نياز بافتهاي فرسوده به بهسازي و نوسازي دانست.
گونه هاي گياهي و جانوري در آذربايجان شرقي
تبريز- خبرنگار كيهان: وجود 2845 گونه گياهي و جانوري در استان آذربايجان شرقي نشانگر غناي اين استان در رابطه با فراواني گونه هاي متفاوت زيست محيطي است. «بيوك رئيسي» مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: اين تعداد شامل 2500 گونه گياهي و 345 گونه جانوري است.
سه پروژه روشنايي در آ بادان
آبادان - خبرنگار كيهان: سرپرست امور برق آبادان از تأمين روشنايي 3 پروژه در اين شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومي مديريت برق جنوب اكبر ناصري با بيان اين مطلب اظهار داشت تأمين روشنايي حد فاصل پل پيروزي تا سه راهي مدن- بلوار پيروزي و بلوار روبروي شهرداري منطقه 2 از جمله پروژه هايي است كه مورد بهره برداري قرار گرفت.
عملكرد دولت در بناب
بناب- خبرنگار كيهان: فرماندار بناب گفت: دولت نهم و دهم در زمينه مقاوم سازي مدارس عملكرد خوبي داشته است. سعيد برقي همچنين افزود: در هنگام وقوع زلزله اكثريت خسارت به خانه هاي روستايي وارد مي شود و به همين منظور نيز دولت براي مقاوم سازي خانه هاي روستايي وام كم بهره با اقساط بلندمدت اعطا مي كند كه در همين راستا 30 درصد خانه هاي روستايي بناب تابحال مقاوم سازي شده اند و اين بهترين كمك دولت است.
83 پروژه منابع طبيعي در يزد
يزد- خبرنگار كيهان: مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد گفت: به مناسبت هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي تعداد 83 پروژه در بخش هاي مختلف منابع طبيعي و آبخيزداري با اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
محمدرضا عالم اظهار داشت: اين پروژه ها شامل آبياري فوق العاده عرصه هاي احيا شده بياباني، تامين آب شرب دام در مراتع و احداث و تكميل بندهاي انحراف سيل و بندهاي خاكي- حفاظتي مي باشد.

 



مديركل حفظ و نشر آثار و ارزش هاي دفاع مقدس مازندران
آثار و ارزش هاي دفاع مقدس در بيداري نسل هاي آينده موثر است

ساري - خبرنگار كيهان:
مديركل حفظ و نشر آثار و ارزش هاي دفاع مقدس مازندران گفت: با سپردن آثار و ارزش هاي دفاع مقدس به تاريخ زمينه بيداري نسل هاي آينده را فراهم كنيم.
عليرضا ميرشكار در مراسم بزرگداشت شهداي گمنام دانشگاه صنعتي بابل اظهار داشت:
متأسفانه برخي از ما امروز قدردان شهيدان و ارزش هاي ناشي از حضور آنها نيستيم، چرا كه آنها را نشناخته واز ارزش هاي آنها نيز آگاه نيستيم.
وي با بيان اينكه استقبال گسترده مردم از پيكر مطهر شهدا پس از 25 سال داراي رمز و راز است، گفت: رمز اين استقبال باشكوه در اين است كه اين شهيدان گمنام عاشق خدا شدند و خدا هم كساني را كه عاشق او شوند آنها را نزد خود مي برد.

 



سرپرست امور اراضي جهاد كشاورزي هرمزگان:
تغيير كاربري زمين هاي كشاورزي امنيت غذايي را به خطر مي اندازد

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
سرپرست امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: با توجه به محدوديت منابع آب و خاك و رشد جمعيت، تغيير كاربري غيرمجاز زمين هاي كشاورزي امنيت غذايي را به خطر مي اندازد «عبدالصمد صمصام پور» در جمع روسا و معاونان جهاد كشاورزي هرمزگان درباره آسيب هاي ناشي از تغيير كاربري اراضي اظهار داشت: به ازاي هر هكتار تغيير كاربري زمين هاي كشاورزي كه از چرخه توليد خارج مي شود. حداقل 7 تا 8 تن كاهش توليد در محصولات كشاورزي به وجود مي آيد و اين به معناي به خطر افتادن تامين مواد غذايي افراد است.
وي افزود: افزايش جمعيت و توسعه محدوده شهرها، شهرك ها و روستاها در سال هاي اخير سبب شده كه اراضي كشاورزي نزديك به محدوده هاي ياد شده همواره در معرض خطر تغيير كاربري قرار گيرد.
سرپرست امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي اظهار داشت: به ازاي هر سه هكتار زمين كشاورزي حداقل يك نفر به صورت مستقيم مشغول به كار است كه با تغيير كاربري اراضي كشاورزي تعداد افراد شاغل اين بخش ها كاهش مي يابد و بايد در بخش ديگري براي آنان مشاغل جديد جستجو كرد.
صمصام پور درباره مباني قانوني حفظ كاربري اراضي زارعي و باغ ها تصريح كرد: با توجه به اهميت اراضي كشاورزي و درك خطرات ناشي ا ز تغيير كاربري اراضي كشاورزي در سال 74 قانوني به عنوان حفظ كاربري اراضي زراعي و باغ ها به تصويب رسيده است.
وي اضافه كرد: به موجب ماده يك اين قانون تغيير كاربري اراضي زراعي و باغ ها در خارج از محدوده قانوني شهرها و شهرك ها به جز در موارد ضروري ممنوع است كه تشخيص موارد ضروري، براي تغيير كاربري برعهده كميسيوني مركب از رئيس سازمان جهاد كشاورزي، رئيس سازمان مسكن و شهرسازي، مدير ا مور اراضي، مدير كل محيط زيست و نماينده استانداري است.

 



با حضور رئيس كل دادگستري استان
نشست كميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري در كرمانشاه برگزار شد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
با حضور رئيس كل دادگستري و تني چند از مديران اجرايي استان كرمانشاه جلسه كميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري در كرمانشاه برگزار شد.
در اين نشست «اللهيار ملكشايي» رئيس كل دادگستري كرمانشاه طي سخناني ظرفيت هاي سرمايه گذاري در استان كرمانشاه را بسيار بالا عنوان كرد و اظهار داشت: نه تنها هيچ سرمايه گذار از سرمايه گذاري خود در اين استان پشيمان نمي شود، بلكه از اينكه چرا زودتر اين كار را انجام نداده است افسوس مي خورد.
وي افزود: امروز تمام عزم مقامات استان در حمايت همه جانبه قضائي، امنيتي و اجرائي در جذب سرمايه و بسترسازي رونق اقتصادي در استان جزم شده است.
وي تصريح كرد: در وضعيت كنوني كرمانشاه مهياتر از هر زمان ديگري براي استقبال از فعاليت هاي اقتصادي و تحقق چشم انداز تعالي و توسعه خود است.
رئيس كميته قضايي حمايت از سرمايه گذاري مشروع در استان كرمانشاه تاكيد كرد: دستگاه قضايي از زمان تشكيل اين كميته با ورود به برخي مشكلات مربوط به سرمايه گذاران سعي داشته با ايفاي نقش قضايي خود حتي مانع تشكيل پرونده مطول شود و در اين راستا توفيقاتي حاصل كرده است.
ملكشاهي افزود: عرق ايراني از مهمترين پشتوانه هاي انگيزه آفرين فعالان صنعتي و اقتصادي ماست كه بايستي آن را به فال نيك گرفت و با افتخار از آن حمايت كرد.

 



نشست مشترك تجار تركيه اي با تجار و بازرگانان قمي

قم-خبرنگار كيهان:
تجار و بازرگانان تركيه اي با تجار و توليدكنندگان استان قم نشست مشترك برپا كردند.
به گزارش روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور در نشست مشترك با تجار و بازرگانان كشور تركيه، افزايش روابط تجاري ميان دو كشور را داراي اهميت ويژه دانست و گفت: امروزه بحران اقتصادي و موج اعتراضات مردمي سراسر اروپا را فرا گرفته و مسئولان اين كشورها با راه انداختن شايعات حملات تروريستي به دنبال انحراف افكار عمومي هستند.
وي افزود: از سوي ديگر دولت آمريكا با بحران جدي اقتصادي روبرو شده و تدابير اوباما و تيم ويژه اقتصادي او راه به جايي نبرده است و مي توان گفت آمريكا در آستانه فروپاشي اقتصادي قرار گرفته است. استاندار قم خاطرنشان كرد: اقتصاد سرمايه گذاري چه ليبراليسم باشد و چه سوسياليسم، محكوم به شكست خواهد بود.
وي با بيان اينكه در شرايط كنوني ارتباط كشورهاي در حال رشد و توسعه به ويژه كشورهاي مسلمان و همسايه از اهميت مضاعفي برخوردار است، افزود: اگر اين كشورها در توفان و تلاطم اقتصادي دنيا در كنار هم نباشند، در اين گرداب اقتصادي كه اروپا و آمريكا را فرا گرفته است گرفتار مي شوند.
استاندار قم عزم جدي دولت ايران براي افزايش تعاملات و تبادلات سياسي و تجاري با كشور تركيه را مورد توجه قرار داد و گفت: استان قم در افزايش اين مبادلات از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمين موسي پور گفت: قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتي كشور، وجود منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان و چهار شهرك صنعتي، حضور سالانه بيش از 18 ميليون زائر و مسافر در قم و نزديكي به مركز ثقل جمعيتي و مصرف كشور از جمله مزيت هاي استان قم براي جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: در افزايش مبادلات تجاري استان قم با كشورهاي همسايه، كشور تركيه در اولويت قرار گرفته و در اين مسير از هيچ حمايت و كوششي دريغ نخواهيم كرد.

 



استاندار قزوين: نيمي از تعهد استان قزوين در حوزه اشتغال محقق شده است

قزوين- خبرنگار كيهان:
استاندار قزوين از محقق شدن نيمي از تعهدات اين استان در حوزه اشتغال خبر داد.
احمد عجم در مراسم گردهمايي معاونان اداري مالي و كارشناسان امور ايثارگران سازمان ها، ادارات و نهادهاي انقلاب اسلامي استان قزوين بيان داشت: ظرفيت ها و قوانين استخدامي براي جذب فرزندان شهدا و ايثارگران در ادارات دولتي محدود است و از ظرفيت هاي كارآفريني شركت هاي سهامي و شركت هاي تعاوني بايد براي حل اشتغال اين عزيزان استفاده شود.
وي ادامه داد: در استان نيز تعهدي سپرده شده است كه تا پايان سال 89، 20 هزار شغل در استان ايجاد شود كه تا پايان نيمه اول سال بيشتر از 50 درصد اين تعهدات انجام شده است و تا پايان سال نيز اين تعهد با تلاش، كامل مي شود.
استاندار قزوين بر افتتاح طرح هاي نيمه تمام صنعتي در استان تأكيد كرد و افزود: تخصص ها و توانمندي ها، ميزان تحصيلات خانواده هاي شهدا و ايثارگران بايد احصاء شود تا در فرصت هاي جديد اشتغال تأثير خوبي داشته باشد.

 



استاندار: فارس در آينده به قطب صنعتي كشور تبديل مي شود

شيراز- خبرنگار كيهان:
با توجه به اقدامات خوبي كه در زمينه توسعه صنايع زيربنايي و صنايع مادر در استان فارس در حال انجام است اين استان در آينده نزديك به قطب صنعتي كشور تبديل خواهد شد.
«روح الله احمدزاده» استاندار فارس با بيان اين مطلب در جمع مردم مرودشت گفت: به دليل معطوف شدن تمام امكانات استان به سمت كشاورزي سنتي ساير بخش ها از جمله صنعت و گردشگري مورد غفلت واقع شده و همين مسئله يك توسعه نامتوازن را در استان رقم زده است.
وي اظهار داشت: البته اين روند با روي كار آمدن دولت نهم و دهم تا حد زيادي تغيير كرده به طوري كه در توسعه زيرساخت ها در بخش صنعت شاهد رشد 200درصدي بوده ايم و در بخش صادرات غيرنفتي نيز نسبت به سال هاي گذشته از جهش خوبي برخوردار بوده ايم.
وي افزود: براي تسريع در روند توسعه استان به دنبال حذف موانع دست و پاگير و پيش روي سرمايه گذاران هستيم كه راه اندازي پارك سرمايه گذاري در همين راستا انجام شده است.
وي با اشاره به ظرفيت ها و استعدادهاي موجود در استان در بخشهاي مختلف مذهبي، تاريخي و گردشگري گفت: با توجه به موقعيت ها شرايط براي سرمايه گذاري در استان بسيار مستعد و مطلوب است.

 



فرماندار نيرسد سرخاب در تأمين آب روستايي مؤثر نيست

اردبيل- خبرنگار كيهان:
فرماندار نير گفت: سد سرخاب در تأمين آب زراعي هشت روستاي پائين دست مؤثر نبوده است.
عليرضا نعمت سلطاني در جلسه بررسي مشكلات طرح هاي آب اين شهرستان افزود: براي احداث سد سرخاب 30 ميليارد ريال هزينه و 10 سال زمان صرف شده است و مي توان گفت كه وضعيت عملي آن رضايت بخش نمي باشد.
وي گفت: با احداث بند انحرافي در كانال هاي آب آور مشكل روستاهاي اين شهرستان برطرف خواهد شد.
در اين جلسه معاون طرح و توسعه شركت آب منطقه اي اردبيل گفت: با احداث بند انحرافي و كانال هاي آب آور مشكلات آب زراعي هشت روستاي پائين دست سد سرخاب برطرف مي شود.

 



انتصاب جديد در شهرستان ها

¤ بندرعباس- خبرنگار كيهان:با حضور مديرعامل شركت مخابرات ايران و جمعي از مديران دستگاههاي اجرايي استان هرمزگان بابك تراكمه به عنوان مديرعامل جديد شركت مخابرات اين استان معرفي شد.
¤ اعضاي هيئت مديره خانه مطبوعات هرمزگان با اكثريت آراء «مسعود پاكزاد» را به عنوان مديرعامل جديد خانه مطبوعات اين استان انتخاب كردند.
¤ اراك- خبرنگار كيهان: طي مراسمي «مهدي زنديه وكيلي» به عنوان مديركل سازمان مسكن و شهرسازي استان مركزي انتخاب شد.
¤ كرج- خبرنگار كيهان: طي مراسمي «محمدصادق مهدوي راد» به عنوان رئيس كل دادگستري استان البرز منصوب شد.
¤ ايوان غرب- خبرنگار كيهان: طي حكمي حجت الاسلام والمسلمين «محمود رضوي» به عنوان نماينده ولي فقيه در سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام منصوب و مشغول به كار شد.
¤ قم- خبرنگار كيهان: استاندار قم طي حكمي «غلامرضا عسكري شاهرخ آبادي» را به سمت مديركل دفتر سياسي و انتخابات اين استانداري انتخاب كرد.
¤ كاشان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مشاور وزير نيرو مهندس «ابوالفضل صدرائيه» به عنوان مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان منصوب شد.
¤ لردگان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي «محمد حسن ژيلايي» به سمت رياست كميته امداد امام خميني شهرستان لردگان انتخاب شد.
¤ دامغان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي عباس طاهرانپور» به عنوان معاون فرماندار شهرستان دامغان تعيين و مشغول به كار شد.
¤ گرگان- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي كشور حجت الاسلام والمسلمين «قندهاري» به سمت رئيس شوراي تبليغات اسلامي استان گلستان منصوب شد.
¤ بابل- خبرنگار كيهان: طي مراسمي مهندس محسن كبود فيروزجاني به عنوان معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري بابل انتخاب شد.
¤ رشت- خبرنگار كيهان: وزير دادگستري با صدور حكمي «قشلاقي» را به عنوان مديركل تعزيرات حكومتي استان گيلان تعيين كرد.
¤ ساري- خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه با حضور استاندار مازندران برگزار شد دكتر طهماسبي به سمت مديرعامل شركت آب منطقه اي اين استان منصوب شد.

 



همايش «ماه مجلس» درشهرضا برگزار مي شود

شهرضا-خبرنگاركيهان:
همايش ماه مجلس با موضوع تبيين جايگاه ولايت درشهرضا برگزار مي شود.
جعفررضا شهرضا فرماندار شهرضا با اعلام اين خبر به خبرنگاران گفت: تبيين مفهوم حكومت ديني و نظريه ولايت از ابتدا تاكنون، تبيين شخصيت افكار امام خميني درراستاي مبحث حكومت اسلامي و ولايت فقيه و سخنان ايشان دررابطه با حضرت آيت الله خامنه اي، تبيين شخصيت رهبر معظم انقلاب از كودكي تاكنون و بررسي ابعاد نظري و مديريتي ايشان در رابطه با جوانان، مديريت استراتژي و بحران، نقشه راه، فرهنگ وهنر، سياست خارجه، عرفان و اخلاق از اهداف برگزاري اين همايش است.
وي افزود: اين همايش با حضور شخصيت هاي روحاني، دانشگاهي و... در هفته ولايت و به مدت يك هفته دراين شهر برگزار مي شود كه تشكيل نمايشگاه و جلسات سخنراني از جمله برنامه هاي آن است.
فرماندار شهرضا مباني قرآني و حديثي و جامعه شناختي ولايت فقيه، بررسي ادله عقلي و نقلي ولايت فقيه، مباني ولايت مطلقه فقيه، تبيين نظريه ولايت فقيه نزد فقهاي اماميه، تبيين نظريه ولايت فقيه حضرت امام خميني و قلمرو اختيارات ولايت فقيه را از جمله موضوعات ديگر اين همايش اعلام كرد.

 



تصفيه خانه فاضلاب شهركرد بازسازي شد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
تأسيسات تصفيه خانه فاضلاب شهركرد مرمت و بازسازي شد.
رئيس تصفيه خانه فاضلاب شهركرد اعلام كرد: با هدف افزايش بهره وري در عمل تصفيه و دستيابي به پارامترهاي استاندارد براي پساب خروجي و بهره وري بهتر از تاسيسات، با صرف اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 500 ميليون ريال، كليه واحدهاي فرسوده تصفيه فاضلاب شهركرد مرمت و بازسازي شد.
مهندس مجيد پودش افزود: اين تصفيه خانه قادر است روزانه 54 هزار مترمكعب فاضلاب را تصفيه كند و پساب آن را در اختيار مزارع كشاورزي قرار دهد.
وي ادامه داد: سيستم اين تصفيه خانه روش فعال با هوادهي ممتد است كه به عنوان يكي از تصفيه خانه هاي مدرن و پيشرفته به شمار مي رود.

 



ساخت و خريد 700 واحد مسكوني شهري براي مددجويان كميته امداد

گرگان- خبرنگار كيهان:
نماينده كميته امداد امام خميني در سفرهاي استاني رئيس جمهور از تامين اعتبار براي ساخت و خريد 700 واحد مسكوني شهري خبر داد.
پورهاشمي گفت: در سفر اخير هيئت دولت به استان گلستان ميان وزارت رفاه و تامين اجتماعي و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري توافقي به عمل آمد كه بر مبناي آن اعتبار لازم براي ساخت و خريد 700 واحد مسكوني شهري براي مددجويان كميته امداد امام خميني تامين شود.
وي با بيان اينكه تامين 2100جهيزيه با سرانه 10 ميليون ريال و اختصاص 4 ميليارد ريال بابت تامين شهريه دانشجويان تحت حمايت كميته امداد امام خميني از ديگر مواردي است كه در توافق صورت گرفته به آن اشاره شده است، افزود: مبلغ 20 ميليارد ريال بابت كمك به خريد يا احداث كانون هاي فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) در تمامي شهرستان هاي استان و تجهيز آنها در سطح استان طي سالهاي 90-1389 اختصاص يافته است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14