(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 مهر 1389- شماره 19766

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اردوگاه خردل خوردگان (يادداشت روز)
رئيس قوه قضائيه:انتشار نامه هاي جعلي نشانه ذلت فتنه گران است
فيوز (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
تلاش اپوزيسيون در كمرنگ كردن سفر رئيس جمهور به لبنان بي نتيجه ماند
پاسخ به نامه اشتون ايران:محتواي مذاكرات مهم است نه شكل آن
من سوژه دست كيهان مي دهم يا شياداني مثل شما؟! (خبر ويژه)
وزارت خارجه اسرائيل از عصبانيت به همه بدوبيراه گفت (خبر ويژه)
واتيكان كه كاباره نيست! (خبر ويژه)
حلقه لندن افتضاح تازه راگردن چه كسي مي اندازد؟! (خبر ويژه)



اردوگاه خردل خوردگان (يادداشت روز)

خونسردي و تسلط بر اعصاب و تدبير، اقتضاي جنگ نرم و عمليات رواني است. اما اين شرط لازم، مشخصاً طي يك سال اخير و پس از پيدايش نشانه هاي شكست پروژه فتنه و آشوب، به گمشده اردوگاه دشمن تبديل شده است. از باراك اوباما و هيلاري كلينتون و برخي مقامات انگليسي و فرانسوي و آلماني بگيريد تا سايت هاي اينترنتي و شبكه هاي ماهواره اي وابسته به آنها نظير صداي آمريكا، راديو فردا، گويا نيوز، جرس، روز آن لاين، بي بي سي، راديو زمانه، دويچه وله، كلمه، نوروز و امروز و... كه كاملا هماهنگ و از يك ترمينال اطلاعاتي- تبليغاتي مديريت مي شوند. اين شبكه به هم زنجير شده در بحبوحه عمليات فريب، آكنده از خشم و عصبانيت و ناسزا عمل مي كنند.
طبيعي است در اين ميان اين پرسش پيش كشيده شود كه چرا آنها آرامش و تسلط و خونسردي لازم براي عمليات رواني و جنگ نرم را ندارند؟ چرا چارواداري حرف مي زنند و نفرت مي پراكنند و رشته ها را پنبه مي كنند؟ چرا هول مي كنند و به عنوان مثال با بمباران تبليغاتي و فحاشي و حاشيه سازي و جعل خبر، پيشاپيش مي كوشند سفر رئيس جمهور اسلامي ايران به نيويورك يا بيروت را از ارزش و اهميت بيندازند، اما به قول فريد زكريا سردبير نيوزويك در عمل «آب به آسياب جمهوري اسلامي مي ريزند» و پيام جمهوري اسلامي را در اوج هياهوهاي رسانه اي در كانون توجه قرار مي دهند؟ چرا خانم كلينتون و آقاي اوباما ناسزاهايي را كه زيبنده رژيم ميليتاريزه و سركوبگر و جنايتكار آمريكاست، به جمهوري اسلامي نثار مي كنند؟ و فراتر از همه اين پرسش ها، چرا اردوگاه بردگان صهيونيسم بين الملل- از اوباما و كلينتون گرفته تا سلطنت طلبان و تروريست هاي خارج نشين و فتنه گران شبه اصلاح طلب- موظف شده اند به ولايت و رهبري در جمهوري اسلامي هجوم آورند؟ اينها دلالت بر كدام واقعيت دارد و چگونه بايد از اين معما رمزگشايي كرد؟ چرا در بحبوحه جنگ نرم، بغض و عداوت از دهان مستكبران و منافقان همسو با آنان مي بارد و نقض غرض مي كنند؟
آيا از اينكه مستكبران و منافقان به نظام جمهوري اسلامي، امام خميني، حضرت آيت الله خامنه اي و مسئولان خدمتگزار اهانت مي كنند يا دروغ مي بندند تا ترور شخصيت كنند يا به خيال خود از قدر و اعتبار آنها بكاهند تعجب بايد كرد؟ از جماعتي كه وارث ژنتيك عمروعاص و پدرخوانده وي- عاص بن وائل- هستند آيا جز انتظار «شناعت» و «شنائت» مي رود؟ كمتر كار آنها ناسزا و عقده گشايي است. و بايد منتظر بود تا كار عمروعاص هاي زمانه به كشف عورت هنگام تنگنا و ترس هم بكشد. شما از كساني چون زينت الوزراي كابينه اصلاحات- با آن سوابق انحطاط و هم آئيني اش با جماعتي چون ساركوزي و برلوسكوني و كلينتون، و سه طلاقه كردن حيا و شرافت انساني- توقع داريد از سر كرامت و صداقت و حق طلبي سخن بگويد؟
عمروعاص كجا مي تواند با علي(ع) و علويان كنار آيد؟مگر همو نبود كه به همراه شماري از امويان، معاويه را تحريك كردند تا به امام حسن(ع) ناسزا بگويند و امام از جمله در پاسخ عمروعاص فرمود تو هماني كه چند تن بر سر پدري تو اختلاف كردند و سرانجام فرومايه ترين آنها- عاص- پدر تو معرفي شد و تو هماني كه به هنگام كشته شدن خليفه سوم گفتي من عمروعاصم، اين زخم فتنه را آن قدر با ناخن مي خراشم تا به خون بيفتد! ... و معاويه لعنت كرد عاص و همراهانش را به خاطر آن كه اين صحنه را تدارك كردند و باعث شنيدن حقايقي تلخ و رسواكننده از زبان حسن بن علي(ع) درباره خود و دربار معاويه شدند. دشمني مستكبران و منافقان و فرومايگان، مدال افتخاري است بر سينه اهل ولايت. امير مؤمنان علي عليه السلام فرمود اگر با اين شمشيرم بر بيني مؤمن زنم تا مرا دشمن بدارد، دشمن ندارد. و اگر تمام ثروت زمين و آسمان را در آغوش منافق بريزم كه مرا دوست بدارد، دوست ندارد. چرا كه در قضاي الهي گذشت و بر زبان پيامبر(ص) جاري گشت كه «يا علي! مؤمن تو را دشمن ندارد و منافق تو را دوست نشمارد».
از شناعت بدخواهان زخم خورده از ايمان چه باك اگر با دهان هايي كف آلود عليه خميني و خامنه اي عقده گشايي كنند؟ روح خدا خميني(ره) مي دانست ضربت كاري را به كجاي جبهه استكبارزده كه در پاسخ خبرنگار درشت گوي غربي- كه مي گفت شما از سياست سر درنمي آوريد، چرا وارد حوزه سياست و حكومت شده ايد!- فرمود «ما معادله جهاني و معيارهاي اجتماعي و سياسي را كه تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجيده مي شد، شكسته ايم. ما خود چارچوب جديدي ساخته ايم كه در آن عدل را ملاك دفاع و ظلم را ملاك حمله گرفته ايم... آري با ضوابط شما من هيچ نمي دانم و بهتر است كه ندانم» و همان فرزند پاك سرشت و نستوه پيامبر(ص) كليد طلايي مبارزه و استقامت را به دست ما داد آنجا كه فرمود «ما از هيچ چيز باك نداريم، نه باك داريم كه شرق ما را يك وقت اشخاص مثلا غيرآزادي طلب يا ديكتاتور حساب بكنند، نه باك داريم كه غرب همچو چيزي بكند. البته منافعشان كه در خطر است، بايد همه تهمت ها را به ما بزنند و ما همه تهمت ها را قبول مي كنيم... براي حضرت امير(ع) هم هزار چيز گفتند. براي پيغمبر اكرم(ص) هم گفتند، حالا هم دارند مي گويند. ما باكي از اين نداريم. غربي به پيغمبر بدتر از اين مي گويد كه براي شما و ما مي گويد». رضوان خدا بر صاحب چنين بصيرت و باوري. بيخود نيست كه در عقده گشايي و نثار كينه، سهم امام(ره) كمتر از خلف شايسته او نيست، همچنان كه اهانت و انتقام كشي باند مهدي هاشمي از حاج سيد احمد خميني(ره). مگر در نگاه منافقين كم گناهي است شهادت هاي بلند بالاي حاج احمد آقا براي شايستگي و خبرويّت رهبر معظم انقلاب؟!
اين قصه حكايت و روايت ديگري هم دارد؛ روايتي از نگاه جبهه استكبار و منافقين جديد كه به اسپند روي آتش- يا موجوداتي كه آمدن زلزله بزرگ را حس كرده و به دست و پا افتاده باشند- مي مانند. بگذاريد اين قرائت از ماجرا را مستند كنيم به قصه طنزآلودي كه 25 دي ماه 1382، در بحبوحه تحصن افراطيون مجلس ششم، توسط رئيس كميسيون فرهنگي و عضو فراكسيون مشاركت ]آقاي «پ»[ گفته شد. او گفته بود مواظب باشيد خردل زير دممان نمالند و بعد تعريف كرده بود «جنگ جهاني دوم هنگامي كه استالين، چرچيل و آيزنهاور در سفارت شوروي در تهران با هم ملاقات كردند، چرچيل از استالين پرسيد شما چگونه به گربه اي كه از خردل بدش مي آيد، خردل مي خورانيد؟ او پاسخ داد: پس گردنش مي زنيم و خردل را به زور در دهانش مي ريزيم. چرچيل گفت: اما ما اين كار را نمي كنيم. خردل را به دم گربه مي ماليم تا دمش بسوزد. آن وقت، دمش را مي ليسد، خردل را نيز مي خورد».
اين قصه پاسخ پرسش هاي آغازين ما و توضيح عدم تسلط اردوگاه استكبار بر خود است. آمريكا و انگليس و اسرائيل در حالي مدعي جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي هستند كه به اعتبار اتفاقات بزرگ در خاورميانه جديد، عملا خردل زير دمشان خورده است. تقلاها و هياهوها و جنب وجوش هاي بسيار هم كه از آنان مشاهده مي شود، از سر ابتكار عمل و قدرت و محاسبه نيست. قصه، قصه سوزش، و تشديد و تصاعد اتوماتيك آن است. اكنون سيكل كاملي از چرخه «خردل خوري» براي آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه و جهان تدارك شده است. مي خواهند سكوت كنند، نمي توانند. مي خواهند واكنش نشان دهند، به رنج و مخمصه خود شدت مي بخشند و آب به آسياب قدرت نوظهور اسلامي مي ريزند. اين رمز و راز رويكرد معماگونه سران جبهه استكبار است. و البته جماعتي كه دم خود را به دم دشمن گره زده اند، نصيبشان از جنب وجوش! مستكبران جز لگد خوردن و حركات پاندولي نيست.
دلايل بسياري بر وضعيت خردلي جبهه استكبار مي توان شمرد. وقتي در نهمين سال جنگ، ژنرال چهار ستاره- استنلي مك كريستال، فرمانده آمريكايي نيروهاي ناتو و اشغالگران در افغانستان- تيم اوباما و گيتس را هو كرد كه «آنها هيچ از جنگ نمي فهمند و من افسرده و مأيوس شده ام» و اخراج شد، شبكه بي بي سي اعلام كرد «مك كريستال به دروازه خودي گل زد». آنها كه از فوتبال سر درمي آورند يا لااقل در تصاوير آن را ديده اند، مي دانند «مهاجم» يك تيم چقدر بايد تحت فشار بوده و تا پاي دروازه خودي عقب نشيني كرده باشد كه مجبور شود به دروازه خودي گل بزند! لازم نيست اهل فن سياست و نظامي گري باشي كه بفهمي تبديل «عروس خاورميانه» (لبنان) به سمبل مقاومت پيروز درخاورميانه يعني چه؟ سال 2006 خانم رايس وزير خارجه وقت آمريكا هنگام يورش وحشيانه رژيم صهيونيستي به لبنان گفت اين درد زايمان خاورميانه جديد است، يعني اينكه صهيونيست ها جنگ را با چراغ سبز آمريكا و براساس نقشه «خاورميانه جديد» شروع كرده اند؟ اما چهارمين ارتش بزرگ دنيا، از «عروس خاورميانه» و كشوري كه خيال مي شد شكننده ترين و ضعيف ترين كشور اسلامي منطقه است شكست خورد. و 4 سال بعد رئيس جمهور مسيحي و نخست وزير 14 مارسي لبنان - به رغم فشارهاي علني آمريكا و ديگران - چنان از نماينده جمهوري اسلامي استقبال كردند كه شيعيان جنوب لبنان. و چنان شد كه رسانه هاي آمريكايي نوشتند «آمريكا ضربه اي بزرگ از يكي از كشورهاي ضعيف منطقه خورد، كشوري كه آمريكا نفوذ سنتي در آن داشت».
عراق كه جاي خود دارد. اگر روزي كساني چون رئول مارك گركت مقام سابق سيا و دانيل پايپز مشاور نومحافظه كار بوش و... از كابوس روي كارآمدن «فرزندان معنوي آيت الله خميني» در عراق ابراز نگراني مي كردند، امروز آن كابوس فرعوني، صورت واقعيت به خود گرفته است. به اينها علاوه كنيد جنگ 22 روزه غزه، قدرت گرفتن اسلامگرايان در تركيه و جنبش اسلامي روبه فوران در مصر و اردن و يمن و... پيدايش جنبش هاي ضدامپرياليستي در ونزوئلا و بوليوي. باز هم مي پرسيد كه چرا اوباما و كلينتون از واشنگتن، يا پرز و نتانياهو از تل آويو، يا جبهه فراريان فراهم شده از منافقين در لندن و پاريس و برلين و آمستردام و بروكسل، عليه جمهوري اسلامي و رهبر انقلاب، و رئيس جمهور و رئيس قوه قضائيه و رئيس مجلس آن ناسزا مي گويند يا دروغ مي بافند و نامه خيالي استعفا و اعتراض به نام صاحب منصبان جعل مي كنند، آن هم به شيوه هاي نخ نما ولو رفته؟!
اين نوشتار مجال شرح و بسط ندارد. كافي است اظهارات ماه هاي اخير ورشكستگان گوناگون- نظير اكبر گنجي و تاج زاده و...- را مرور كنيد كه علناً مي گويند احمدي نژاد در نظرسنجي هاي انتخاباتي از موسوي جلو بود و تقلب امكان ندارد؛ يعني اينكه «تقلب» دروغي بزرگ براي به پا كردن بساط فتنه و آشوب بيش نبود. اين خبرها كه به تواتر منتشر و اندكي از آن در چند ماهه اخير در كيهان بازتاب داده شده، از يك چيز حكايت مي كند و آن اينكه فتنه گران به قول سعيد حجاريان «مانند اسب هاي درشكه به سربالايي رسيده اند». جز در اين دستگاه ارزيابي و تحليل نمي توان فهميد كه چرا جناب بهاءالله و تيم وي از لندن پروژه افتضاح «اسب تروا» را براي 22بهمن پيشنهاد كردند و از دل آن، طنز درازگوش تروا بيرون جست.
شما در حل اين معما و در فهم جست وخيزها و جنب وجوش هاي بسيار مستكبران و منافقان، نقش خردلي را كه جمهوري اسلامي و ملت هاي بيدار منطقه در «جنگ نرم دموكراسي» به دشمنان خورانده اند دست كم نگيريد. هنوز بايد جنب وجوش ها و تندي هاي بيشتري را منتظر بود كه البته بلافاصله از مصرف دوز بالاتري از «خردل» حكايت خواهد كرد. فراموش نكنيد؛ حتي اگر آتش را نديديد، بدانيد كه دود، دلالت بر آتش مي كند.
... فردا ولي امر مسلمين پاي به حرم كريمه اهل بيت(ع) مي گذارند. شبكه عنكبوت كه بيش از يك ماه است در تار خويش مي تند و حباب مي پراكند، فردا با امواج خروشان محبت امت و علما و مراجع گرانقدر، پاسخ خود را مي گيرد. قل موتوا بغيظكم.
محمد ايماني

 



رئيس قوه قضائيه:انتشار نامه هاي جعلي نشانه ذلت فتنه گران است

سرويس سياسي-
آيت الله صادق آملي لاريجاني انتساب نامه جعلي از جانب خود خطاب به رهبر انقلاب را در امتداد فتنه هاي پس از انتخابات و نشانگر ذلت فتنه گران دانست.
رئيس قوه قضائيه روز يكشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي به فتنه اخير فتنه گران در انتساب نامه اي جعلي به ايشان اشاره كرد و گفت: انتساب اين نامه جعلي در امتداد همان فتنه هاي پس از انتخابات است و نشانگر ذلتي است كه فتنه گران در آن درافتاده اند.
وي افزود: البته مردم با بصيرت ما، خود از سبك و سياق نامه مجعول، به كذب بودن آن اطمينان پيدا مي كنند، معهذا بنده مؤكداً اين نامه مجعول را تكذيب مي كنم و بر سخافت و ابتذال نويسندگان آن تأسف مي خورم.
گفتني است؛ چندي پيش يكي از سايت هاي ضد انقلاب با انتشار نامه اي سراسر هجو و دروغ مدعي ارسال آن از سوي رئيس قوه قضائيه به رهبر معظم انقلاب شده بود.
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنانش به سفر رئيس جمهور به لبنان اشاره كرد و گفت: سفر رئيس جمهور به لبنان و استقبال باشكوه و بي نظير مردم لبنان نشانگر تأثير شگرف انقلاب اسلامي است و با هيچ امر مادي امكان نداشت كه بتوان مردم را با چنين وجد و شوقي به استقبال رئيس جمهور يك كشور مسلمان برد.
رئيس قوه قضائيه، انقلاب اسلامي را «چراغي فراروي همه مسلمانان جهان» توصيف كرد و گفت: خداوند را شاكريم كه نعمت انقلاب اسلامي با دستان مبارك معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خميني(ره) به اين كشور و ملت اهدا شد و نيز شاكر نعمت وجود مقام معظم رهبري هستيم كه سكان كشتي عظيم انقلاب را به دست گرفتند و آن را از گردنه هاي صعب العبور گذر دادند تا جايي كه اكنون دوست و دشمن بر تأثير شگرف آن اذعان دارند.
آيت الله لاريجاني تأكيد كرد: سفر تاريخي رئيس جمهور به لبنان دشمنان انقلاب را دچار سردرگمي كرده و مي بينيد كه در تحليل چگونگي و چرايي اين استقبال عظيم مردم درمانده اند.
رئيس قوه قضائيه افزود: از رئيس جمهور محترم نيز سپاسگزاريم كه چنين با صلابت و اقتدار پيام انقلاب اسلامي را در سفر به كشورهاي مختلف به گوش جهانيان مي رسانند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، همچنين در ادامه اين جلسه مسئولان عالي قضايي به بررسي موضوع ماده 18 قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب (اختيارات رئيس قوه قضائيه) پرداختند.
علت انتشار نامه جعلي
در اين برهه زماني
در همين حال، سخنگوي قوه قضائيه با بيان اينكه پيگير نامه جعلي منتسب به رئيس قوه قضائيه هستيم گفت: پيگيري اين موضوع را از مقامات امنيتي و اطلاعاتي خواسته ايم.
به گزارش واحد مركزي خبر، غلامحسين محسني اژه اي در حاشيه جلسه مسئولان عالي قضايي افزود: تاكنون كسي به ما معرفي نشده است و هنوز پرونده قضايي به معناي اينكه فرد خاصي تحت تعقيب قرار گرفته باشد، تشكيل نشده است.
محسني اژه اي در خصوص اينكه چرا نامه جعلي منتسب به رئيس قوه قضائيه در اين زمان منتشر شده است، گفت: در آستانه سفر رئيس جمهور به لبنان و اينكه پيش بيني مي كردند مردم لبنان نسبت به جمهوري اسلامي و مقام رئيس جمهور اسلامي ايران چه استقبالي خواهند كرد، يكي از انگيزه هاي منتشركنندگان نامه اين بود كه خبري را جعل و منتشر كنند تا شايد با همراهي و همنوايي رژيم صهيونيستي و آمريكا بتوانند برخي اذهان را به مسائل داخلي منحرف كنند.
سخنگوي قوه قضائيه يكي ديگر از دلايل انتشار اين نامه را برخورد قاطعانه قوه قضائيه با عوامل فتنه بيان كرد و افزود: منتشركنندگان اين نامه مي ديدند كه دستگاه قضايي عوامل فتنه را تعقيب، محاكمه و محكوم مي كند و براي كساني كه برنگشتند و توبه نكردند با مجازات هاي قابل توجه، حكم صادر و محكوم مي كند.
محسني اژه اي گفت: منتشركنندگان اين نامه، براي فضاسازي، چنين دروغي را جعل و منتشر كردند.

 



فيوز (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- در تازه ترين جعليات خود، مطالبي را منتشر كرده و ادعا مي كند دستنوشته هاي شكوري راد قبل از دستگيري است!
گفت: هنوز رسوايي بهاءالله و كديور افندي در مصاحبه از قول عبدالله نوري و جعل نامه از قول آيت الله لاريجاني بر سر زبان هاست... حالا از قول او چه نوشته اند؟!
گفتم: ادعا كرده اند كه شكوري راد قبل از دستگيري نوشته است؛ هر چه بازجوها از قول من مي گويند باور نكنيد و حتي اگر خود من هم با زبان خودم و بدون واسطه اعترافاتي كردم بدانيد كه دروغ است و مجبور بوده ام!
گفت: يعني خودش از قبل مي داند كه قرار است اعترافاتي بكند؟
گفتم: اي عوام! مسئله اين است كه بهاءالله مهاجراني و كديور افندي مي ترسند شكوري راد روابط پشت پرده آنها و سران فتنه با سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس و اسرائيل را لو بدهد وگرنه دليلي نداشت كه پيشاپيش و با دستپاچگي از قول او ادعا كنند كه هر چه بعدا خواهد گفت، دروغ است!
گفت: حيوونكي ها انگار روي اره نشسته اند، نه راه پس دارند نه راه پيش.
گفتم: يارو دست زد به سيم برق، فيوز از جا پريد، فيوز را جا زدند، يارو پريد!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ عصبانيت شديد آمريكا در اين روزها نشان از درستي راهي است كه مردم و مسئولين ما طي كرده اند. اين راه را بايد با تلاش و همت مضاعف ادامه بدهيم و موانع را نيز از سر راه برداريم.
3419---0935
¤ جمعه شب زمان مناسبي براي پخش سريال موفق و فاخري مثل مختارنامه نيست چون اكثر شهروندان بايد زود بخوابند كه فردا بتوانند سر موقع سركار باشند. اگر هم بيدار بمانند روز بعد شرايط مساعدي ندارند. پيشنهاد بنده اين است كه اين سريال در پنجشنبه شب ها پخش شود.
8773---0938
¤ صدا و سيما پنجشنبه شب هفته گذشته در اوقاتي كه اين رسانه بيشترين بيننده را دارد اقدام به پخش فيلمي واقعاً و كاملاً پوچ كرد. فيلمي كه هنرپيشه نقش اول آن براي اينكه روح استادش را از خود راضي كند بخاطر يك شمشير تمام اعضاء خانواده حتي پدر ومادر را فدا مي كند. براي خودم نيز متأسف هستم كه وقت گذاشتم و اين فيلم پوچ را تماشا كردم.
8045---0919
¤ تا وصايا و راه امام خميني(ره) به تمام و كمال پياده نشود و آنها را اجرايي نكنيم با مشكل و مشكل ها روبرو خواهيم بود در اين راه ملاحظات و رودربايستي ها را بايد كنار گذاشت.
3871---0935
¤ نويسنده و كارگردان فيلم دمكراسي در... شهادت و شهدا را از صدر اسلام تاكنون با وجود جايگاه رفيعي كه در قرآن دارند كاملاً زير سؤال و ترديد برده است خلاصه مي خواهد بگويد نه شهدا خوش به حالشان شده و نه ديگران آرزوي آن را يعني شهادت را داشته باشند. حال سؤال اين است فيلمي با اين محتوي ضد ارزشي چگونه توانسته از وزارت ارشاد دولت اصولگرا مجوز پخش بگيرد؟
9890---0937
¤ برخي در اثر كج سليقگي يا مريضي روحي هنر را فقط در مخالف خواني و ساز مخالف زدن مي دانند در حالي كه در بسياري از موارد دفاع از حق جسارت هنري بيشتري مي خواهد.
4160---0913
¤ بعضي از سكانسهاي فيلم دمكراسي در... واقعاً با شريعت اسلام تضاد دارد. دست اندركاران سينما پاسخ بدهند سينماي ما را به كجا مي برند؟
4349--0912
¤ در انتخابات آنچه كه اتفاق افتاد دلخواه من نبود فلذا پذيرش نتيجه انتخابات برايم سنگين بود بعدها با بصيرتي كه پيدا كردم و تجربه نشان داد حق با شما است. بنابراين حق اگر چه ممكن است تلخ باشد ولي بايد تسليم حق شد تا رشد پيدا كنيم و صلاح هميشه در جهت مخالفت با هواهاي نفساني است.
1649---0936
¤ آيا از نظر آن كساني كه مدام ادعاي آزادي و آزاديخواهي مي كنند يك هنرمندي مثل آقاي افتخاري حق ندارد رئيس جمهور مورد علاقه خودش را در آغوش بگيرد و ابراز محبت كند. آيا اين حركتي كه با خانواده آقاي افتخاري شده است عملي نشأت گرفته از رفتار يك مشت آدم هاي خس و خاشاك نيست؟
غلامرضا جنت خواه دوست
¤ استقبال بسيار گرم مردم لبنان از آقاي احمدي نژاد پيام بسيار بزرگ و شفافي به سران كشورهاي استعمارگر و اشغالگر بويژه آمريكا كه دو كشور افغانستان و عراق را اشغال كرده است داشت. چرا كه همين آقايان وقتي مي خواهند به دو كشور عراق و افغانستان مسافرت كنند از بيم جانشان به صورت كاملاً مخفيانه سفر مي كنند.
عباسي- اصفهان
¤ وزيران و مسئولين دولتي هر موقع قصد بازرسي از زيرمجموعه را دارند بايستي بدون اطلاع قبلي و بدون تشريفات يعني خيلي عادي بازرسي و سركشي داشته باشند تا واقعيات موجود براي آنها روشن شود و بتوانند درست تصميم بگيرند.
4061---0917
¤ سلام ما مردم فردوس خراسان را به آقايان حسين رضازاده و بهداد سليمي برسانيد بابت افتخاري كه براي ميهن اسلامي آفريدند ممنون هستيم، ميلاد مبارك امام رضا(ع) را به اين عزيزان و ساير هموطنان تبريك عرض مي كنيم.
2773---0913
¤ سران فتنه و جناح هاي ورشكسته سياسي مطمئن باشند كه با اهانت به يك هنرمند محبوب ملت آقاي افتخاري به خاطر احترامي كه به رئيس جمهور خود دارد نمي توانند انتقام شكست هاي خود در انتخابات و فتنه گري هايشان را بگيرند. از آقاي افتخاري مي خواهم كه فقط به خدا توكل كند و آن ها را به خدا واگذارشان كند.
حسن صلواتي- مشهد مقدس
¤ آيا كارگران ايراني قادر به ساختن سازه هاي ساده اي مثل نرده هاي فلزي كه شهرداري از خارج وارد و در ضلع جنوبي ميدان رسالت و برخي ميادين ديگر نصب كرده است نيستند. از شوراي شهر انتظار داريم كه نسبت به اينگونه عملكردهاي شهرداري نظارت داشته باشد.
حق جو
¤ متأسفم از اينكه از يك طرف اعلام مي كنيم 10 ايراني بدون هيچ گونه دليلي و اعلام جرمي در زندان هاي آمريكا بسر مي برند ولي از طرف ديگر جاسوس هاي آمريكايي، آلماني و انگليسي كه جرمشان هم مشخص است و در حين ارتكاب جرم بازداشت مي شوند با عطوفت و رأفت آزادشان مي كنيم.
پيكر
¤ كمربندي در حال تعمير ورامين - خاوران فاقد هرگونه امكانات روشنايي و علائم راهنمايي و رانندگي است و هر روز كه مي گذرد خطر تصادفات در اين منطقه افزايش مي يابد.
كريم سليماني
¤ پيشنهاد مي كنم براي كاهش دادن حساسيت ها نسبت به سكه و طلا به محضردارها دستور بدهند كه از اين به بعد مهريه نوعروسان بر مبناي سكه ثبت نخواهد شد.
زارعي
¤ در جاده خاوران از ابتداي تقريباً بازار گل تا مسير خاورشهر به دليل عدم وجود پليس و كنترل اوضاع عموماً سرعت هاي خيلي زياد را از طرف رانندگان شاهد هستيم كه در نتيجه باعث تصادف و مرگ و مير و به هر حال ترافيك هاي خيلي زيادي مي شود. از مسئولان مي خواهم كه به اين مسئله عنايت داشته باشند.
رضاپور
¤ شهرداري نرخ ورودي اتوبوس هاي بي آرتي آزادي-تهران پارس را به يك باره 4 برابر كرده است. لطفاً در اين رابطه مسئولان مربوطه تدابيري بينديشند.
رسول قاسمي
ماشين پژو سفارش شده را كه از نمايندگي اراك تحويل گرفته ام گلگير آن دو رنگ از آب درآمده است. به خود شركت در تهران مراجعه كردم هيچ مسئوليتي قبول نمي كنند زورگويي و غش در معامله از اين بالاتر سراغ داريد.
5344---0918
¤ يكي از بانك ها در دوره قبلي قرعه كشي جوايز حساب هاي قرض الحسنه اقدام به اختصاص 25 هزار و يك جايزه يك ميليون توماني كرد كه جاي تقدير و تشكر دارد اميدواريم در قرعه كشي هاي بعدي اين مقدار جوايز افزايش پيدا كند.
قادري- گودرزي
¤ از دو ماه قبل كه خط اتوبوسراني پايانه شهيد بهشتي- بلوار ارتش بليطي شده رفت و آمد چند اتوبوس خاص اين مسير بسيار كم شده بطوري كه صبح ها از ساعت 6 به بعد هم خبري از آنها نمي شود در ضمن رئيس خطي هم وجود ندارد كه مشكلات خود را منعكس بكنيم.
راسخ

 



نمايندگان مجلس تأكيد كردند
تلاش اپوزيسيون در كمرنگ كردن سفر رئيس جمهور به لبنان بي نتيجه ماند

شماري از نمايندگان مجلس تلاش هاي مغرضانه اپوزيسيون خارجي و طرفداران داخلي آنها در كمرنگ كردن دستاوردهاي سفر رئيس جمهور به لبنان را بي نتيجه دانستند.
در همين ارتباط پرويز سروري عضو كميسيون امنيت مجلس، در گفت وگو با شبكه خبر دانشجو، با اشاره به اينكه متأسفانه عده اي در داخل و خارج از كشور تلاش مي كنند ظرفيت عظيمي كه در اين سفر براي جمهوري اسلامي ايران ايجاد شده است را زير سؤال ببرند، گفت: پس از تلاش اين عده براي زير سؤال بردن انقلاب اسلامي در فتنه پس از انتخابات، مجدداً استقبال از رئيس جمهور كشورمان، ظرفيت و محبوبيت جمهوري اسلامي ايران را به نمايش گذاشت، اما افرادي كه در راستاي اهداف استكبار جهاني حركت مي كنند در تلاشند اين استقبال را زير سؤال ببرند.
نماينده مردم تهران در مجلس استقبال باشكوه از احمدي نژاد را زورآزمايي انقلاب اسلامي در برابر استكبار جهاني عنوان كرد و گفت: اقدامات دشمنان انقلاب اسلامي چه در داخل و چه در خارج براي زير سؤال بردن سفر احمدي نژاد به لبنان نوعي فرار به جلو محسوب مي شود.
سروري با بيان اين مطلب كه حافظه ملت ايران شعار «نه غزه، نه لبنان جانم فداي ايران» عده اي راكه در روز قدس همسوي با استكبار حركت كردند، فراموش نمي كند، افزود: اين افراد در روز قدس با ايجاد اختلاف سعي داشتند خروش و همگرايي ملت در برابر استكبار و رژيم صهيونيستي را زير سؤال ببرند، اما هوشياري ملت اين فرصت را به آنها نداد.
وي اضافه كرد: كاملاً واضح است كه اين افراد كه در راستاي اهداف دشمنان چكمه پوش به دنبال ايجاد اختلاف و تفرقه در همگرايي در برابر استكبار بودند، امروز از استقبال باشكوه مردم لبنان از سخنان و اظهارات قاطعانه رئيس جمهور برآشفته شده و نسبت به اين حادثه اميدواركننده واكنش نشان دهند.
علي اصغر زارعي عضو فراكسيون اصولگرايان هم با اشاره به ابراز احساسات مردم لبنان به رئيس جمهور كشورمان گفت: عمق استراتژي و پيام انقلاب اسلامي در ميزباني ملت لبنان از سفير ايران به نمايش گذاشته شد.
وي ادامه داد: همواره در چنين وقايع مهمي كه رخ مي دهد عده اي فرصت طلب هستند كه تلاش مي كنند اثر چنين وقايعي را كه مورد تأييد همه مردم قرار گرفته را به نوعي كاهش داده يا كم اثر جلوه دهند تا براي خواسته هاي غيرمنطقي خودشان فرصت طلبي كنند.
زارعي نامه محمدرضا خاتمي به سيدحسن نصرالله را در اين راستا عنوان كرد و گفت: خاتمي در اين نامه از افرادي كه شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران سر داده حمايت كرده در حالي كه اين افراد اعتقادي به حمايت ملت ايران از لبنان و برعكس را ندارند.
وي اضافه كرد: اين افراد به خاطر اشتباهاتشان تحت تعقيب حقوقي و قضايي هستند و اين نوعي فرصت طلبي است كه خاتمي اين افراد را آزاديخواه بخواند.
عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس بيان داشت: هر چند اين افراد در برهه اي از زمان آزاديخواه بودند اما تجربه نشان داده است كه اين افراد از شعارهاي انقلابي خود كوتاه آمده اند.
زارعي ادامه داد: چنين اظهاراتي نمي تواند سفر احمدي نژاد به لبنان و دستاوردهاي مهم آن را كم اهميت كند چرا كه مطمئناً انسجام بزرگ ملت هاي اسلامي منطقه، يكي از دستاوردهاي اين سفر است كه در آينده شاهد آن خواهيم بود.
سبحاني نيا، عضو كميسيون امنيت ملي نيز با بيان اين مطلب كه سفر احمدي نژاد به لبنان سفر بسيار مهم و تأثيرگذار و در نوع خود كم نظير بود،گفت: استقبال باشكوه از رئيس جمهور كشورمان را در حالي شاهد بوديم كه پيش از شروع اين سفر جوسازي هاي بسياري از سوي رژيم صهيونيستي و آمريكا در اين رابطه صورت گرفت.
وي با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي و آمريكا قصد داشتند از اين سفر از واگرايي در بين نيروهاي سياسي و مردم لبنان استفاده كنند، افزود: در تبليغات گسترده از زمينه ايجاد يك جنگ در بين گروه هاي لبنان از سفر رئيس جمهور كشورمان ياد كردند اما استقبال باشكوه از احمدي نژاد در لبنان تمامي اين تحليل هاي غلط را نقش بر آب كرد. اين نماينده مجلس تأكيد كرد: اين سفر علي رغم ادعاهاي پوچ آمريكا و رژيم صهيونيستي در جهت همگرايي و همسبتگي مردم لبنان پيش رفت و همه گروه هاي سياسي در كنار هم از احمدي نژاد استقبال كردند.

 



پاسخ به نامه اشتون ايران:محتواي مذاكرات مهم است نه شكل آن

سرويس سياسي-
به دنبال درخواست رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا از ايران براي از سرگيري مذاكرات با 1+5 از 15 نوامبر (24 آبان ماه)، جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به اين درخواست تاكيد كرد كه محتواي مذاكرات مهم است نه شكل آن.
يك مقام آگاه در گفت وگو با كيهان در اين باره اظهار داشت: رابرت كوپر، معاون كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا پنجشنبه گذشته در نامه اي به دكتر سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان خواستار برگزاري مذاكرات ميان گروه 1+5 (آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان) و ايران طي روزهاي 15 تا 18 نوامبر (24 تا 27 آبان ماه) در وين شده است.
خبرگزاري فرانسه نيز ديروز به نقل از «دارن انيس» سخنگوي كاترين اشتون، اعلام كرد كه اين مذاكرات از 15 نوامبر در وين آغاز خواهد شد.
اين مقام آگاه افزود: جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به اين درخواست اشتون تاكيد كرده كه آنچه براي تهران مهم است، محتواي مذاكرات است نه شكل آن.
به گفته وي، نماينده گروه 1+5 به جاي تعيين زمان گفت وگو با ايران، بهتر است ابتدا پاسخ نامه دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران را بدهد كه در آن روشن شدن موضع طرف هاي مذاكره كننده با تهران پيرامون چند موضوع اساسي ضروري دانسته شده است. سعيد جليلي سه هفته قبل در نامه اي به كاترين اشتون خواستار پاسخگويي صريح و روشن 1+5 به سوالات ذيل شده بود؛ 1-هدف از گفت وگو با ايران تعامل و همكاري است يا ادامه روند دشمني و تقابل با حقوق ملت ايران؟
2-آيا كشورهاي عضو گروه 1+5 به منطق گفت وگو كه لازمه آن اجتناب از هرگونه تهديد به فشار است، التزام خواهند داشت؟
3-براي روشن شدن مباني مشترك گفت وگو، نظر روشن و صريح 1+5 درباره سلاح هاي هسته اي رژيم صهيونيستي چيست؟

 



من سوژه دست كيهان مي دهم يا شياداني مثل شما؟! (خبر ويژه)

انتشار نامه هاي بي مخاطب از سوي عناصر ضدانقلاب - كه معمولا آب هم قاطي آن است- اسباب بگو مگوهاي جديدي درون اين محافل شده است.
در جريان سفر رئيس جمهور به نيويورك، نامه اي با 67 امضا در پوشش محكوميت نقض حقوق بشر از سوي روزنامه نگاران تبعيدي! منتشر شد كه معلوم شد بسياري از امضاكنندگان، كلاهبرداران حرفه اي هستند و حتي براي يك روز هم روزنامه نگاري نكرده اند، چه رسد به مبارزه و تبعيد! پس از آن هم نامه هاي مشابهي از جمله با 27 امضا در انتقاد از استقبال گرم لبناني ها از رئيس جمهور منتشر شد اما با بي اعتنايي مطلق افكارعمومي و دولتمردان لبنان مواجه شد.
به گزارش رجانيوز، رضا ولي زاده (همكار بي بي سي) با اشاره به نامه هاي مذكور مي گويد: دو نامه اخير هيچ كدام بازتاب رسانه اي چنداني نيافتند. نامه دوم تنها در حد بضاعت رسانه اي امضاكنندگانش و يكي دو حلقه فراتر از روابطشان منتشر و نامه سوم اصلا ديده نشد. حتي امضاكنندگانش هم آن را در فيس بوك به اشتراك نگذاشتند و خودشان هم آن را جدي نگرفتند. امروز از چند دوست شنيدم كه مي گفتند با اين وضع ديگر حاضر نيستند هيچ نامه اي را امضا كنند.
عبداللطيف عبادي هم كه به تازگي در بالاترين هويت برخي از اين كلاهبرداران حرفه اي را منتشر كرد و مغضوب واقع شد، مي گويد: ستون ويژه روزنامه كيهان را بنده درست مي كنم يا شما؟ بنده يك شياد و كلاش هستم كه اسم خودم را روزنامه نگاري تبعيدي گذاشته ام يا دوستان شما و آن عزيزاني كه زير نامه رسوايي 67 نفره را امضا كردند؟ بنده سناريويي را كه براي خراب كردن كروبي بيچاره و تحت عنوان «شهادت ترانه موسوي!» ساخته بودند تبديل به تله اي براي آن پيرمرد نگون بخت كردم و سپس با استناد به همان داستان به تركيه آمدم و سه سوته پناهندگي گرفتم و سر از بلاد فرنگ درآوردم يا رضا ولي زاده و ليلا ملك محمدي؟ شما تصور كرده ايد واقعاً مي شود به سادگي جمجمه هر انسان پرسشگري را با مشتي آهنين خرد كرد و مغزش را در دهانش ريخت؟ حقيقت را نمي شود با چهارتا تهمت و برچسب «عنصر اطلاعاتي، كيهاني، مزدور» و اين قبيل كلمات پوشاند و پنهان كرد. در ماجراي افتضاح موسوم به نامه 67 نفر هم همين شد.
علي مهتدي ديگر ضدانقلاب فراري و همكار دويچه وله هم گفته است: نويسندگان اين نامه ها فكر مي كنند آن را كجا منتشر مي كنند؟ فيس بوك؟ براي دل خوشي خودمان؟ براندازي نرم در فيس بوك با شير كاكائو؟ باز نشر اين قبيل بيانيه ها، همان ضرب المثل «روغن ريخته را نذر امام زاده كردن» است و بيشتر شكل كمدي به خودش گرفته.


 



وزارت خارجه اسرائيل از عصبانيت به همه بدوبيراه گفت (خبر ويژه)

با وجود سپري شدن چند روز از سفر دكتر احمدي نژاد به بيروت و استقبال بي سابقه مردم و مقامات لبناني، وزارت خارجه رژيم صهيونيستي همچنان به شدت عصباني است.
ارگان رسمي اين وزارت در تحليلي خشم آگين به قلم منوشه امير نوشت: ما خامنه اي و احمدي نژاد را مسئول اين تراژدي نمي دانيم، بلكه انگشت اتهام را به سوي آمريكا و اروپا و برخي كشورهاي عرب دراز مي كنيم. نتانياهو راست مي گويد كه اين فاجعه است ولي چه كسي مسئول آن است؟ آيا مردم لبنان با دست خويش مي خواهند خودكشي كنند؟ و يا اين ندانم كاري هاي دولت هاي ميانه رو عرب و بي كفايتي آمريكا و اهمال كاري اروپاست. تقصير متوجه عربستان و اردن و مصر است كه اهل تسنن را تنها گذاشتند و متوجه آمريكا و اروپاست كه مسيحيان ماروني را تنها گذاشتند.
منوشه امير در حالي كه تظاهر به حمايت از اهل تسنن لبنان مي كرد، كنترل خود را از دست داده و با لحني آشفته و عصباني نوشت: روزگاري لبنان عروس خاورميانه محسوب مي شد. آيا اين ترقي مرهون شيعيان لبنان بود كه فقير و درمانده بودند؟ يا به خاطر گروه اهل تسنن كه هنوز تعصب ديني و خرافه گرايي بر انديشه هاي آنان سنگيني مي كرد؟ هيچ كدام؟ ماروني ها! امروز همان ماروني ها از ترس و براي حفظ موجوديت خود ]!؟[ دست دشمن خويش را فشرده است. رئيس جمهور مسيحي لبنان امروز با آيين كامل تشريفاتي از احمدي نژاد استقبال مي كند، البته اين پذيرايي چندان هم گرم نبود]![ حتي سمير جعجع ماروني و دشمن سوگند خورده حزب الله هم به ملاقات احمدي نژاد مي رود. اين تقصير و كوتاهي كشورهاي غربي است كه در برابر سركوب مسيحيان در لبنان و نوار غزه واكنشي نشان نمي دهد و ساكت است. اين نتيجه بي كفايتي سران ميانه رو عرب است.
همزمان با اين موضع سايت وزارت خارجه اسرائيل، هفته نامه آمريكايي تايم در تحليلي نوشت: سفر رئيس جمهور ايران، توانست همه محاسبات واشنگتن و هم پيمانانش را به هم بزند. ايران نشان داد تمام تلاش هاي دولت آمريكا در راستاي مغلوب كردن ايران و متحدانش شكست خورده و توازن قدرت منطقه اي چنان به هم خورده كه حتي دست هاي عرب هم پيمان آمريكا را هم عملاً به پذيرش نقش تأثيرگذار ايران در منطقه واداشته است.
تايم اضافه كرد: سفر احمدي نژاد را مي توان جشن پيروزي براي شكست استراتژي آمريكا در منطقه نيز قلمداد كرد. آمريكا از زمان بوش اميدوار بود با حمله به عراق و حملات اسرائيل به لبنان و غزه بتواند مقتدرانه، پيروز جنگ عليه ايران و متحدان آن باشد اما نفوذ ايران در هر يك از اين سه نقطه به مراتب قوي تر از گذشته شده است.
تايم نوشت: آمريكا نتوانست دولت لبنان را براي امتناع از استقبال احمدي نژاد و لغو سفر وي مجاب كند و در مقابل نه تنها ده ها هزار لبناني بلكه ميشل سليمان و سعد حريري از او رسماً استقبال و پذيرايي كردند. اين سفر با تأكيد بر اهميت اتحاد و پرهيز از تفرقه طراحي شده بود.
لس آنجلس تايمز هم معتقد است «سفر احمدي نژاد باعث به رسميت شناخته شدن بيشتر قدرت ايران در منطقه از سوي آمريكا مي شود همچنان كه احترام جريان 14 مارس - مورد حمايت عربستان سعودي- را جلب مي كند.»
مجله آمريكايي آتلانتيك با اشاره به استقبال گسترده مردم لبنان تأكيد كرده است «سفر احمدي نژاد نشان داد كه نسل جوان تر لبنان، به فرهنگ مقاومت رو كرده است».

 



واتيكان كه كاباره نيست! (خبر ويژه)

مخالفت و پيغام پنهاني پاپ مانع از حضور همسر بدسابقه رئيس جمهور فرانسه در سفر اخير ساركوزي به ايتاليا شد. كارلا بروني برخلاف ديگر سفرهاي ساركوزي اين بار او را در سفر به ايتاليا همراهي نكرد و اين در حالي است كه بروني اصالتا ايتاليايي است.
مطبوعات فرانسوي و انگليسي گزارش داده اند مخالفت پاپ و مشاوران وي باعث شده تا همسر ساركوزي او را همراهي نكند. روزنامه فرانسوي كانار آنشنه نوشت: مشاوران پاپ از ساركوزي خواستند در ديدار رسمي از واتيكان، كارلا بروني را همراه خود نياورد. آنها معتقد بودند انتشار عكس هاي مبتذل و برهنه بروني در گذشته و در مجلات و رسانه هاي غربي و ايتاليايي مي تواند مجددا دردسرساز و باعث لطمه به حيثيت واتيكان شود.
ديلي تلگراف چاپ انگليس هم كه پيش از اين گزارش فساد اخلاقي بروني را مانند برخي مطبوعات ديگر اروپايي منتشر كرده، نوشت: پاپ بنديكت شانزدهم رهبر كاتوليك هاي جهان از طريق ديپلمات هاي فرانسوي از نيكولا ساركوزي خواسته بود تا او را همراه خود به رم نياورد. به همين دليل هم بروني در اين سفر برخلاف ديگر سفرهاي رئيس جمهور فرانسه غايب بود.
محافل خبري و رسانه اي نظير روزنامه اوترو مي گويند اين اقدام پاپ احتمالا بر ميزان منفوريت ساركوزي نزد مسيحيان افزوده است چرا كه وي برخلاف تعاليم واتيكان، دوبار همسران قبلي خود را طلاق داده و همسر سوم وي نيز داراي سوابق علني فساد اخلاقي است.
مطبوعات اروپايي و از جمله برخي مطبوعات فرانسوي پيش از اين اعلام كرده بودند كه بروني همچنان به روابط نامشروع اخلاقي خود از جمله با يك نوازنده ويولن ادامه مي دهد. وي چند ماه پيش از يك زن قاتل در ايران (س- م) كه ضمن خيانت به همسر، او را با ترتيب دادن جنايتي فجيع به قتل رسانده بود، حمايت كرد.

 



حلقه لندن افتضاح تازه راگردن چه كسي مي اندازد؟! (خبر ويژه)

جعل نامه به اسم رئيس قوه قضاييه جمهوري اسلامي ايران از سوي باند «مهاجراني- كديور- مهدي هاشمي» آن قدر ناشيانه و رسوا بود كه صداي اعتراض محافل ضدانقلاب را هم بلند كرد.
سايت جرس با اين اقدام ناشيانه كوشيده بود چنين القا كند كه رئيس قوه قضاييه مخالف مجازات فتنه گران است! و اين در حالي است كه آيت الله آملي لاريجاني بارها و با قاطعيت، هم بر مجازات فتنه گران سياسي و هم برخورد با فتنه گران و سوءاستفاده كنندگان اقتصادي تاكيد كرده است. حلقه لندن كه به شدت از رئيس قوه قضاييه عصباني است با اقدام اخير تلاش كرد به ترور شخصيت ايشان بپردازد.
سايت خودنويس در واكنش به اقدام جرس و از قول يك تحليلگر مقيم نيويورك نوشت: نامه منسوب به صادق لاريجاني نمي تواند به دلايل مختلف واقعيت داشته باشد و به دلايل مختلف نامه منتشره در جرس جعلي است. آقاي خامنه اي در موارد متعددي، تعيين تكليف امور قضايي مهم، از جمله بررسي وضعيت دانشگاه را به لاريجاني داده است. به دنبال پاسخ تند لاريجاني به سخنان يكي از اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد، احتمال واكنش به شكل جنگ رواني وجود دارد. ]مهدي هاشمي پيش از فرار از كشور رئيس دفتر هيئت امناي دانشگاه و متهم به سوءاستفاده از اموال اين دانشگاه بود.[
سايت ضدانقلابي خودنويس اضافه مي كند: در دوران لاريجاني سركوب كم نشده و قوه قضاييه مجري بسياري از فشارهاي حكومتي است. به كارگماردن محسني اژه اي بر مسند دادستاني، نشان از اعتقاد رئيس قوه قضاييه به ادامه روال سخت گيرانه دارد. همچنين وقتي رئيس قوه قضاييه گفته است كه «پرونده سران فتنه براي محاكمه كامل است اما بايد كمي تامل كنيم و اين تامل به دليل مصلحتي است كه قوه قضاييه درنظر دارد»، پس عملا موضع گيري وي با محتواي نامه جرس همخواني ندارد چرا كه سخنان مورد اشاره از آملي لاريجاني، نشاني از مشكل وي با ساختار حاكميت ندارد.
خودنويس مي نويسد: با توجه به سابقه جنگ رواني ضد حاكميت در طول يك سال اخير و انتشار مطالبي درباره سرمايه هاي خانوادگي و املاك رهبري كه حتي از سوي منتقدان نظام هم رد شده، مي توان حدس زد كه علاوه بر اين نامه، نامه هاي ديگري هم در آينده منتشر شود كه نمي توان به آنها اعتماد كرد.
كيهان يادآوري مي كند رسوايي ها و دروغ بافي هاي باند كديور- مهاجراني به افتضاح اخير خلاصه نمي شود. همچنان كه سايت جرس 14شهريورماه امسال هم پس از علني شدن دروغ آشكارش در انتشار جعلياتي به نام گزارش مشروح ديدار عبدالله نوري و كروبي، مجبور شد ادعا كند «كليه جزئيات اين گزارش منتشر شده ]كه بالغ بر 31سطر تايپي فشرده بود![ زائيده ذهن خلاق]!![ خبرنگاران جوان بوده و تماس تلفني آقاي نوري با آقاي كروبي بيش از يكي دو دقيقه نبوده است. جرس از دوستان خبرنگار تقاضا مي كند ذهنيات خود را با واقعيات مخلوط نكنند»!
معلوم نيست بهاءالله مهاجراني و كديور افندي اين بار مي خواهند افتضاح خودبار آورده را به گردن چه كسي بيندازند؛ حكايت مردي كه كار زشتي را در حضور جمع مرتكب شد و بلافاصله در گوش كودكي كه كنار وي نشسته بود، زد!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14