(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 مهر 1389- شماره 19766

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدفمندي يارانه ها در يك قدمي اجرا قسط اول از فردا پرداخت مي شود
در حاشيه سفر رئيس جمهور اسب و اسكيت و دوچرخه ...
نقدي با اشاره به استقبال باشكوه از احمدي نژاد در لبنان:
تمامي ملت هاي مسلمان، ايران را در خط مقدم مبارزه با استكبار جهاني مي دانند
زندگي قيصر امين پورفيلم شد
نشرياتي كه از نظام دفاع نكردند انتظار حمايت نداشته باشند
همايش بزرگداشت كليم كاشاني برگزار شد
برگزاري بزرگداشت شهداي حادثه انفجار پادگان امام علي(ع) خرم آباد
نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس: يارانه ها در سال آينده غيرنقدي پرداخت مي شود
اخبار ادبي و هنري
مسئول تحليل و بررسي سازمان بسيج دانشجويي كشور:سفر احمدي نژاد به لبنان معادلات منطقه را بر هم زد
معاون وزير نفت: ايران سال آينده به جمع كشورهاي صادركننده بنزين مي پيوندد
عضو كميسيون ماده 10 احزاب: پرونده حزب اعتماد ملي در دستور كار كميسيون ماده 10 احزاب نيست



رئيس جمهور در جمع پرشور مردم اردبيل اعلام كرد
هدفمندي يارانه ها در يك قدمي اجرا قسط اول از فردا پرداخت مي شود

اردبيل- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور گفت: همزمان با سالروز ميلاد امام رضا(ع) اولين قسط يارانه نقدي به حساب مردم واريز خواهد شد.
دكتر محمود احمدي نژاد كه در هفتاد و هشتمين سفر استاني هيئت دولت در اجتماع باشكوه مردم اردبيل در ورزشگاه تختي اين شهرستان سخن مي گفت، افزود: به فضل الهي اين طرح دقيق، عالمانه و شجاعانه اجرا مي شود و هياهوي عده اي براي ناكام ماندن اين طرح بي ثمر است.
وي اظهار داشت: برخي از دولت ها 20 سال است كه اجراي اين طرح را آرزو مي كردند اما در سه سال گذشته به همت دولت، اجراي آن آغاز شده است.
وي به برخي كارشكني ها در اين زمينه اشاره كرد و افزود: همان هايي كه به دولت خرده مي گرفتند كه چرا يارانه ها هدفمند نمي شود امروز ادعا دارند كه هدفمند كردن يارانه ها ظلمي در حق مردم است.
رئيس جمهور ادامه داد: به آنها اعلام مي كنيم كه حق ملت را از گلوي شما گرفته و به خود ملت برمي گردانيم.
رئيس جمهور با اشاره به همراهي كسبه و بازرگانان افزود: كسبه و بازرگانان در اجراي اين طرح همراه دولت هستند و از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها حمايت مي كنند.
حاضر به عقب نشيني نيستيم
وي با اشاره به پيشنهاد مذاكره در ارتباط با انرژي هسته اي گفت: آنها فهميده اند كه در بين ملت ايران يكپارچگي، وحدت، همدلي، غيرت و شجاعت موج مي زند و اين ملت حاضر به عقب نشيني به اندازه سرسوزن از حقوق بين المللي خود نبوده و نيست.
دكتر احمدي نژاد افزود: بارها ملت ايران اعلام كرده است كه هر كسي كه بخواهد با دشمنان ملت سازش نمايد و نوكري اجانب را نموده و پشت ملت را خالي كرده و در برابر دشمنان حتي به اندازه سرسوزني عقب نشيني كند ملت يقه اين فرد را گرفته و او را از صحنه اجتماعي طرد خواهند كرد.
وي گفت: دوباره گفته اند كه پاي ميز مذاكره بنشينيم و ما اعلام مي كنيم كه از روز اول بهترين راه براي شما گفت وگو با ايران بوده است چرا كه همه راهها براي شما بسته است.
شروط ايران براي مذاكره
وي خطاب به دشمنان ايران اسلامي گفت: حرف هاي بي ربطي كه مي زنيد براي ملت ايران هيچ ارزشي ندارد در ايران اسلامي كودك پنج ساله اي هم پيدا نمي شود كه از اخم شما هراسي به دل راه بدهد.
وي گفت: براي مذاكره شرايطي از قبيل اعلام پايبندي آنها به مقررات آژانس، اعلام هدف دوستي يا دشمني با ايران از مذاكره، اعلام تبعيت از قانون و منطق در مذاكرات و اعلام نظر در ارتباط با بمب هاي اتمي رژيم صهيونيستي از طرف ما اعلام شده است كه جواب آنها به اين شرايط مبناي گفتگو با آنها خواهد بود.
وي گفت: سكوت آنها در برابر شرايط ما عدم پايبندي آنها به مقررات آژانس، حمايت از بمب اتمي رژيم صهيونيستي، قبول نداشتن منطق و قانون و نداشتن هدف دوستي در مذاكره را نشان خواهد داد.
وي خطاب به مستكبران و زورگويان عالم گفت: اگر شما به نصيحت ملت ها توجه نكرده و نسبت به تخليه منطقه اقدام نكنيد، قدرت ملت ها كه همان دست خداوند بزرگ است شما را به زباله دان تاريخ پرتاب خواهد كرد.
نظام سرمايه داري فرو مي پاشد
وي افزود: اگر امروز به تحولات بين المللي و دنيا نگاهي انداخته شود اراده الهي به عينه در اين تحولات قابل مشاهده مي باشد.
وي با اشاره به حاكميت 2ابرقدرت بر سرنوشت جهان در ابتداي انقلاب اسلامي گفت: در اوج ظلمت و حاكميت دو ابرقدرت يك بار ديگر خداي متعال به دست مردم ايران و با هدايت هاي امام خميني(ره) در ايران اسلامي شعله اي را برافروخت و انقلابي را به پا كرد كه همه معادلات جهان را به هم زد.
وي افزود: با پيروزي انقلاب همه شياطين، فاسدان، غارتگران، طاغوتيان و ظالمان دنيا بر عليه ملت ايران اقدام كردند و براي اولين بار دو قطب به ظاهر متضاد ماركسيسم و نظام سرمايه داري بر عليه ملت ايران متحد شدند و انواع طراحي ها و توطئه ها را به كار بستند اما نظام ماركسيستي در نهايت به جهنم واصل شد و اثري از آن باقي نماند و نظام سرمايه داري هم امروز در آستانه فروپاشي قرار گرفته است.
وي با اشاره به جنگ تحميلي گفت: دشمنان اسلام به ايران اسلامي لشكركشي كرده و به مدت 8 سال جنگ بر ملت ما را تحميل كردند تا بتوانند جلوي شكوفايي ملت ايران را بگيرند و از انتشار انديشه اسلام ناب محمدي«ص» جلوگيري بكنند. اما امروز آنها در چه وضعيتي مي باشند و ملت ايران در چه جايگاهي قرار گرفته است.
دستاوردهاي سفر لبنان
رئيس جمهور با اشاره به استقبال خوب مردم لبنان از ايشان، گفت: دشمنان ايران اسلامي براي ايجاد اختلاف و تسلط در لبنان و براي جدا كردن ملت لبنان از عظمت ملت ايران هر آنچه مي توانستند انجام دادند اما نتيجه اين اقدامات جز سرخوردگي براي آنها چيزي به دنبال نداشت.
دكتر احمدي نژاد افزود: امروز از شرايط حاكم بر دنيا پيداست كه خداوند متعال اراده كرده است كه طومار ابرقدرت ها را درهم بپيچد و اراده ملت هاي مسلمان را در جهان حاكم كند.
وي گفت: آنها به دولت لبنان براي دعوت از رئيس جمهوري ايران فشار آوردند اما آنچه كه در آنجا اتفاق افتاد معادلات خاورميانه و به تبع آن معادلات دنيا را برهم خواهد زد.
وي افزود: ملت لبنان و ملت هاي منطقه عاشق عدالت، پاكي، يگانه پرستي و وحدت بوده و از ابرقدرت ها، زورگويان و سلطه گران بيزار هستند.
وي، دفاع از عدالت و مقابله با اشغالگري و ايستادگي در برابر زورگويان را پيام مردم لبنان اعلام كرد و افزود: حركت و شعارهاي مردم لبنان يك بار ديگر يأس و دلمردگي را در جبهه دشمنان اسلام و مستكبران جهان حاكم كرد و نشان داد كه به لطف و فضل الهي رژيم غاصب و آدمكش صهيونيستي رفتني است و به زودي به دست قدرت ملت ها قدس شريف آزاد خواهد شد.
احمدي نژاد گفت: اين اراده الهي و عنايت حضرت ولي عصر(عج) مي باشد كه دل ها را با يكديگر متحد كرده و توجه و عشق به عدالت و عزت را در دل مردم مؤمن و مسلمان جهان شعله ور نموده است.
رئيس جمهور افزود: ايستادن دهها هزار نفر مردم بي دفاع و بدون اسلحه در دو سه كيلومتري نقطه استقرار نيروهاي رژيم سفاك و ددمنش صهيونيستي و شعار دادن با مشت هاي گره كرده عليه اشغالگران، ظالمان و مستكبران چيزي جز عنايت و توجه از طرف خداوند متعال نبوده و نمي تواند باشد. وي گفت: ملت ايران و ملت هاي آزاده جهان ماندني و رژيم صهيونيستي و نظام سلطه نابود شدني هستند و اينكه عده اي اصرار بر آن دارند كه سرنوشت خود را به رژيم صهيونيستي گره بزنند جاي تعجب دارد چرا كه اين رژيم آماده رهسپار شدن به جهنم بوده و هر كسي كه همراه با آن باشد رهسپار شدنش به جهنم حتمي است.
وي با تشكر مجدد از رئيس جمهور، مسئولان و مردم لبنان افزود: دعوت به آينده روشن و آسماني و ايستادگي و مقاومت از مهمترين پيام هاي مردم لبنان در استقبال از رئيس جمهور ايران اسلامي بود.
وي با اشاره به تحريم هاي انجام يافته نيز گفت: دشمنان ايران اسلامي با همه قدرت در برابر ملت ايران صف آرايي كرده و تهديد و تحريم نموده و گنده تر از دهان خود حرف زده و هر آنچه در توان داشته به صحنه آوردند اما بايد آنها بدانند كه ملت ايران انقلابي تر از گذشته ايستاده اند و دشمنان ملت ايران را تا خانه هاي خود عقب خواهند زد.
رئيس جمهور در اواخر هفته آينده در گفتگوي تلويزيوني جزئيات طرح هدفمندي يارانه ها را با مردم درميان خواهد گذاشت و از روز ميلاد با سعادت هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت اولين قسط كمك دولت و يارانه به حساب مردم واريز خواهد شد.
وي همچنين ياد علما و بزرگان اردبيل را گرامي داشت و با ستودن نقش دولت صفويه در يكپارچگي ملت ايران ساكنين اين استان را مردماني حسيني، ولايي و شجاع اعلام كرد.

 



در حاشيه سفر رئيس جمهور اسب و اسكيت و دوچرخه ...

¤ در حاليكه اعلام شده بود سخنراني رئيس جمهور در ورزشگاه تختي در ساعت 30/10 انجام خواهد شد از ساعت 9 صبح ظرفيت ورزشگاه تكميل شده بود.
¤ در مسير فرودگاه تا ورودي شهر ساكنان روستاهاي اطراف در دو طرف جاده تجمع كرده و از رئيس جمهور استقبال گرمي به عمل آوردند.
¤ رئيس جمهور در ورود به اردبيل سربلندي و عظمت مردم اين استان را به عظمت سبلان و زلالي روح مردم استان را به زلالي چشمه ساران زيباي استان تشبيه كرد.
¤ استقبال مردم اردبيل از رئيس جمهور به حدي بود كه رئيس جمهور مسير نيم ساعتي فرودگاه اردبيل تا ورزشگاه تختي را در مدت بيش از 5/2 ساعت طي كرد.
¤ مردم غيرتمند سبلان كه از چند روز پيش خود را مهياي اين حضور كرده بودند چنان مشتاقانه منتظر حضور رئيس جمهور بودند كه با ديدن خودروي رئيس جمهور با پرچم هاي سه رنگ كشورمان و تصاوير رهبر انقلاب و رئيس جمهور و با سر دادن شعار صل علي محمد، ياور رهبر آمد؛ رئيس جمهور خوش گليپ، سبلان ديارينه خوش گليپ و... ورود رئيس جمهور را به اردبيل گرامي داشتند.
¤ رئيس جمهور در مسير فرودگاه تا اتوبان مقدس اردبيلي بارها با استقبال حاشيه نشينان اين اتوبان به ابراز احساسات آنها پاسخ گفته و خودروي ستاد ارتباطات رئيس جمهور نيز نامه هاي آنها را دريافت كردند.
¤ از اتوبان مقدس اردبيلي تا ميدان جهاد ورزشكاران دوچرخه سوار در حالي رئيس جمهور را همراهي كردند كه در طول سه كيلومتر اتوبان مقدس اردبيلي نيز عشاير غيور اردبيل با اسب و لباس هاي محلي از رئيس جمهور استقبال كردند.
¤ از مسير ميدان جهاد تا چهار راه ژاندارمري نيز در دو طرف خيابان ورزشكاران اسكيت سوار و رزمي كار به پيشواز رئيس جمهور آمدند و در حالي كه پرچم سه رنگ ايران را در دست داشتند به رئيس جمهور خوش آمد گفته و از او استقبال كردند.
¤ در بدو ورود رئيس جمهور كودك خردسالي كه به رئيس جمهور خيرمقدم مي گفت چندين بار با لكنت زبان مواجه شد به طوري كه رئيس جمهور براي دلداري او با زبان تركي از وي دلجويي كرده و در پايان نيز به دليل پوشش چادر او از اين كودك قدرداني كرد.
¤ خبرنگاران پايتخت نشين و استان اردبيل كه مجموع آنها به 100 نفر مي رسيد. همه به اتفاق به هنگام سخنراني رئيس جمهور در فرودگاه در مقابل پيشخوان پخش صدا به زمين نشسته و به سرعت سخنان رئيس جمهور را يادداشت برداري مي كردند.
¤ از نكات قابل توجه اين استقبال شعارهاي مردم در حمايت از نهضت آزادي بخش فلسطين و لبنان بود كه به نظر مي رسيد اين شعارها به دنبال سفر رئيس جمهور به لبنان انجام مي شود.

 



نقدي با اشاره به استقبال باشكوه از احمدي نژاد در لبنان:
تمامي ملت هاي مسلمان، ايران را در خط مقدم مبارزه با استكبار جهاني مي دانند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به استقبال غرورآفرين مردم و دولت لبنان از رئيس جمهور كشورمان گفت: تمام ملت هاي مسلمان ايران را در خط مقدم مبارزه با استكبار جهاني مي دانند.
محمدرضا نقدي در گفت وگو با فارس به مناسبت اولين سالگرد شهادت مظلومانه شهيد شوشتري و جمعي از فرماندهان سپاه و عشاير سيستان و بلوچستان گفت: ما امروز نه تنها در داخل بلكه در سراسر جهان اسلام شاهد شكل گيري اين روند هستيم به طوري كه استقبال بي نظير مردم لبنان از رئيس جمهور كشورمان به خوبي اين امر را نشان داد كه اگر در سراسر جهان اسلام به ملت ها اجازه ابراز نظر بدهند، همين احساسات را نسبت به جمهوري اسلامي ايران بروز خواهند داد. چرا كه آنها ايران را در خط مقدم مقابله با استكبار جهاني مي دانند.
اقدامات تروريستي كور
در كشور نتيجه حضور آمريكا در منطقه است
وي همچنين در خصوص برخي اقدامات تروريستي كور عليه مردم بي دفاع كشورمان تصريح كرد: تا زماني كه آمريكا در منطقه حضور دارد ما شاهد اين اقدامات كور و كشتار مردم بي گناه خواهيم بود چرا كه براي آمريكا با آن همه تجهيزات و قدرت و ثروت كاري ندارد كه در جامعه ده ها ميليوني، چند نفر را به عنوان مزدور براي اجراي عمليات هاي خود پيدا كند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين اينگونه اقدامات را كاري پيش پا افتاده و ساده دانست و افزود: در دنيا كسي به خباثت سران آمريكايي نيست و الا انجام دادن اين عمليات هاي غيرنظامي در محل هايي مانند مساجد يا اجتماعات مردمي، كار ساده اي است.
نقدي در خصوص نقش بسيج در ايجاد امنيت در مناطقي مانند جنوب شرق كشور، گفت: در همين شهادت شهيد شوشتري و همراهانش مي توان تجلي حضور بسيج را ديد چرا كه عزيزان عشايري كه با ايشان به شهادت رسيدند، از بسيج عشايري منطقه بودند و علاوه بر آن برخي از همراهان شهيد شوشتري نيز از اعضاي بسيج بودند كه با ايشان به منطقه جنوب شرق رفتند.
وي در پايان شهيد محمد گلدوي را به عنوان حسين فهميده سيستان و بلوچستان مورد اشاره قرار داد و گفت: اين شهيد بزرگوار با اقدام ايثارگرانه اي كه در حادثه مسجد زاهدان از خود بروز داد، بار ديگر ياد و خاطره شهيد فهميده را در اذهان زنده كرد و موجب نجات بسياري از هموطنان خود شد.

 



زندگي قيصر امين پورفيلم شد

شوشتر- خبرنگار كيهان:
فيلم مستند زندگي قيصر امين پور با نام «اين سالها كه مي گذرد» در چهارمين جشنواره بين المللي سينما حقيقت به روي پرده مي رود.
اين فيلم مستند كه نگاهي شاعرانه به زندگي قيصر امين پور شاعر معاصر دارد به كارگرداني «عبدالستار كاكايي» زندگي و آثار قيصر را در سومين سالمرگش روايت مي كند كه راوي آن نيز «پرويز پرستويي» هنرمند سرشناس سينماي ايران است.
«تنفس صبح»، «در كوچه آفتاب»، «مثل چشمه مثل رود»، «ظهر روز دهم»، «آينه هاي ناگهان»، «گل ها همه آفتاب گردانند»، «بي بال پريدن»، «طوفان در پرانتز» و... از جمله دفاتر شعر «قيصر امين پور» هستند. در كارنامه فيلمسازي «عبدالستار كاكايي» هم ساخت 20 فيلم مستند كوتاه و بلند، 5 فيلم كوتاه داستاني و 5 نماهنگ به چشم مي خورد.

 



مديركل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
نشرياتي كه از نظام دفاع نكردند انتظار حمايت نداشته باشند

مديركل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مطبوعاتي كه در جريان حوادث پس از انتخابات حتي به يك خط در مورد وقايع 9 دي ماه، روز قدس و ساير اصول نظام نپرداختند، انتظار حمايت و يا دريافت يارانه مطبوعات را نداشته باشند.
به گزارش ايرنا، سيد احسان قاضي زاده عصر شنبه در نشستي با مديرمسئولان نشريات و مديران خبرگزاري هاي استان كرمان اظهار داشت: نشرياتي كه هنوز پس از جريان فتنه به انتشار بيانيه و عكس سران فتنه مي پردازند، براساس قانون مطبوعات پس از تذكر و در صورت تداوم توقيف و لغو امتياز نيز خواهند شد.
وي تاكيد كرد: بعضي ها به جاي اين كه در فضاي باز كار كنند، تنها به يك موضوع ويژه مي پردازند.
قاضي زاده گفت: در همين راستا نشرياتي در برخي استان هاي كشور در جريانات يك سال گذشته به دليل توهين به اصول نظام و اهانت ها به جايگاه مراجع و ولايت فقيه لغو مجوز شدند.
مديركل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: از طرفي ما حمايت از مطبوعات را به صورت عام در نظر داريم و همه نشريات با طيف هاي سياسي مختلف يارانه مطبوعات دريافت مي كنند.
وي افزود: معيار براي ما رسالت مطبوعاتي است، اما نشريات بايد بدانند كه حمايت و نظارت ما در مطبوعات لازم و ملزوم يكديگرند.
قاضي زاده اظهار داشت: مطبوعات بايد با درك حرف هاي مردم، مطالب موردنظر آنها را بنويسند تا ضريب نفوذ مطبوعات در خانواده ها افزايش يابد.
وي افزود: بالا بردن كيفيت مطالب نشريات و توزيع مناسب و قوي آنها در تمامي شهرستان هاي يك استان به توسعه نشريات محلي كمك خواهد كرد. قاضي زاده گفت: در ابتداي دولت نهم تنها حدود 5 استان نشريه محلي داشتند، اما در حال حاضر 24 استان از فعاليت نشريات محلي برخوردارند.

 



همايش بزرگداشت كليم كاشاني برگزار شد

كاشان-خبرنگاركيهان:
ششمين همايش بزرگداشت ابوطالب، كليم كاشاني، پايه گذار شاعران سبك هندي(اصفهاني) و همايش سراسري همسفر با پائيز به مدت 2 روز در خانه هنرمندان كاشان برگزار شد.
عليرضا شيدا، دبير اين همايش به خبرنگار ما گفت: تعداد يك هزار و 125 اثر از آثار ادبيان استان هاي گيلان، گلستان، چهارمحال و بختياري، تهران، سيستان و بلوچستان، اصفهان و شهرستان كاشان به دبيرخانه واصل كه در نهايت 60 اثر انتخاب شد.
وي افزود: از 60 اثر انتخابي تعداد 10 اثر به صورت مقاله و 50 اثر به صورت شعر ارائه شده كه مقاله ها با موضوع كليم كاشاني و اشعار با موضوع آزاد است.
در پايان اين مراسم از كتاب همسفر با پائيز مشتمل بر آثار برگزيده و تمبر يادبود بزرگداشت مقام كليم كاشاني با حضور مسئولان شهرستان كاشان و چهره هاي ادبي رونمايي شد.
هنرمندان و شاعران دعوت شده از سراسر كشور به اين همايش در قالب تورهاي فرهنگي يك روزه از اماكن تاريخي و مذهبي در كاشان ديدن كردند تا با فرهنگ و هنر اين شهر به عنوان زادگاه و پرورش دهنده هنرمندان و شاعران بزرگي همچون كليم كاشاني بيشتر آشنا شوند.
ابوطالب كليم كاشاني پايه گذار و سرآمد شاعران سبك اصفهان در سال 990هجري قمري در كاشان متولد و در سال 1061 هجري قمري در هندوستان درگذشت و در منطقه كشمير به خاك سپرده شد.
ديوان اشعار مشتمل بر 10هزار بيت شعر در قالب هاي مختلف و مثنوي شاهنامه از معروف ترين آثار اين شاعر كاشاني است.

 



برگزاري بزرگداشت شهداي حادثه انفجار پادگان امام علي(ع) خرم آباد

آيين بزرگداشت شهداي حادثه انفجار در پادگان آموزشي امام علي(ع) سپاه استان لرستان روز شنبه با حضور گسترده مردم و مسئولان در مصلاي الغدير خرم آباد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين آيين نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در سخناني گفت: شهيدان به جامعه عزت، عظمت و سرافرازي مي دهند.
حجت الاسلام والمسلمين، «سيداحمد ميرعمادي» افزود: خون شهيد به جامعه حيات معنوي مي بخشد و حيات معنوي به مراتب از حيات مادي بالاتر است.
وي با اشاره به سفر اخير رئيس جمهوري اسلامي ايران به كشور لبنان اظهار داشت؛ استقبال بي نظير مردم لبنان از دكتر احمدي نژاد به واسطه ارزش هاي نظام و آرمان هاي شهداي انقلاب است.
امام جمعه خرم آباد در بخشي از سخنانش با اشاره به اينكه در حادثه اخير در پادگان امام علي(ع) خرم آباد تعدادي از نيروهاي متعهد و مخلص و عزتمند سپاه استان شهيد شدند، ضمن تجليل از صبر و بردباري خانواده شهداي حادثه، گفت: مدال شجاعت و استقامت براي تربيت و پرورش چنين فرزنداني براي جهاد در راه اسلام و انقلاب برازنده قامت شما است.
در ادامه اين آيين كه با حضور گسترده مردم، خانواده هاي شهدا و مديران دستگاه هاي اجرايي استان لرستان برگزار شد قاريان و مداحان اهل بيت(ع) به قرائت قرآن و نوحه سرايي در سوگ شهيدان پرداختند.
در حادثه انفجار 20 مهرماه جاري پادگان آموزشي امام علي(ع) سپاه حضرت ابوالفضل(ع) كه بر اثر سرايت آتش به يك انبار مهمات روي داد 18 نفر شهيد و 14 نفر مجروح شدند.

 



نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس: يارانه ها در سال آينده غيرنقدي پرداخت مي شود

نماينده مردم شيراز در مجلس گفت: يارانه ها در سالهاي آتي به صورت غيرنقدي و در قالب كالاهاي مورد نياز به مردم اختصاص مي يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، جعفر قادري شنبه شب در همايش بررسي طرح تحول اقتصادي كه در تالار فجر دانشگاه شيراز برگزار شد، اظهار داشت: طرح پرداخت يارانه ها در مدت پنج سال اجرا مي شود تا فشار تورمي به مردم نيايد.
وي افزود: البته انتظار از دولت اين است كه اين كار را با آرامش و اطمينان خاطر بيشتري اجرا كند و در كار تعجيل نداشته باشد.
نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در سالهاي نخست اجراي پرداخت يارانه ها شوك قيمتي در ميان مردم به ويژه طبقات پايين به وجود مي آيد كه آن نيز به مرور زمان حل مي شود و البته اعتقاد بر اين است كه دولت به آثار و پيامدهاي توزيعي اين طرح بايد توجه كند.
وي با اشاره به اينكه يارانه ها در ايران فقط به مصرف كالا اختصاص مي يابد، تصريح كرد: بايد به كالاهايي كه در جامعه اثر مثبت مي گذارند مانند مسكن، بخش آموزش و بهداشت و درمان نيز توجه اساسي كرد.
قادري بيان داشت: هم اكنون مصرف برق و انرژي در كشور در مقايسه با كشورهاي ديگر در سطح بالايي قرار دارد كه مي توان با هدفمندسازي، اين بودجه ها را در بخش هاي اساسي ديگر مانند پارس جنوبي كه ذخاير عظيمي در جهان به شمار مي رود اما متاسفانه در مقايسه با كشورهاي حوزه خليج فارس عقب تر هستيم، اختصاص داد.
نماينده شيراز در مجلس شوراي اسلامي در ادامه خاطرنشان كرد: از سوي ديگر در صنايع پتروشيمي سرمايه گذاري بسياري نشده كه بايد زمينه ورود سرمايه گذاري را ايجاد كرد كه قدم هايي نيز تاكنون برداشته شده است.
عضو انجمن اقتصاد اسلامي ايران خاطرنشان كرد: هم اكنون درآمد سرانه در ايران 6 تا 7 هزاردلار است كه از استانداردهاي جهاني عقب تر بوده و با توجه به پتانسيل و توانمندي هايي كه در كشور وجود دارد مي توان به ارتقاي درآمد سرانه اميدوار شد.

 



اخبار ادبي و هنري

«الا زهر» پخش سريال حضرت يوسف(ع) را تحمل نكرد!
استقبال مردم مصر از سريال يوسف پيامبر(ع) باعث شد كه در يك هماهنگي كامل بين دولت و نهاد دولتي الازهر، كانال ماهواره اي «ملودي» مصر كه اقدام به پخش هر روز آن مي كرد، از اين كار منع شود.
به گزارش كيهان به نقل از پايگاه اطلاع رساني «ايلاف» (متعلق به عربستان)، سريال يوسف پيامبر(ع) كه در كشورهاي عربي به نام «يوسف الصديق» شناخته مي شود، به دليل ترجمه آن به زبان عربي مخاطبان بي شماري را از جمله در مصر به خود جلب كرده است.
اما متأسفانه در اين راستا، چندي قبل، تعدادي از نمايندگان «جماعت اخوان المسلمين» در درخواستي فوري از وزير اطلاع رساني مصر، از وي خواستند كه از پخش اين سريال از كانال ملودي جلوگيري كند.
اين در حالي است كه پيش از اين تعدادي از مسئولان الازهر، با پخش اين سريال به شدت مخالفت كرده بودند.
«نانسي يوسف» رئيس كانال مصري ملودي، قبلاً استدلال هاي ارائه شده از سوي مقامات مذهبي و سياسي مصر را رد و نمايش سريال يوسف الصديق را پربيننده اعلام كرده بود.
مخالفت تصميم گيران الازهر در حالي است كه سكوت آنان در برابر بسته شدن دروازه رفح و جلوگيري از رساندن آب و آذوقه بر مسلمانان محاصره شده در غزه، سبب اعتراض مسلمانان عرب و غيرعرب شد.
الازهر اينك، همراهي غيرقابل انكاري با حسني مبارك رئيس جمهور مادام العمر مصر دارد و سياست هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي را كاملاً برمي تابد.
پخش مجموعه يوسف پيامبر(ع) در عراق و تركيه، موجي از رضايت را در ميان مسلمانان شيعي و سني، به بار آورده است.
تلاش بي بي سي براي صيد فيلم سازان سياه نما!
بي بي سي رسانه دولت انگليس، اخيراً تلاش خود را معطوف به شناسايي و صيد آن گروه از فيلم سازان جواني كرده است كه با آثار خود، چهره اي سياه از ايران ارائه مي كنند.
اين رسانه كه طي روزهاي فتنه پس از انتخابات دهم رياست جمهوري به آموزش آشوبگران مي پرداخت، اخيراً مبادرت به نمايش فيلمي مستند كرد كه در آن توهين صريح به دختران مسلمان ايران شده است.
جالب اينكه سازنده اين فيلم، در چند جشنواره داخلي، هدف تحسين و تشويق قرا گرفته است.
بي بي سي از يك سال پيش به اين سو، حمايت از فيلم سازان ضد انقلاب را در صدر برنامه هاي خود نشانده است و سعي مي كند اين گروه از فيلم سازان را نمايندگان اصلي سينماي ايران معرفي كند.
سال گذشته فيلم ضعيف «تست دموكراسي» محسن مخملباف از بي بي سي پخش گرديد و به عنوان نمونه اي از فيلم هاي درخور اعتنا(!) معرفي شد.
فيلم ياد شده ساختاري مغشوش دارد و حاوي نگاه نهيليستي سازنده آن است.
برخي از فيلم سازان داخلي، بي بي سي را در صيد سينماگران سياه نما ياري مي كنند.
ورود نهادهاي امنيتي به اين موضوع، در ناكام گذاردن حركت ضد ايراني و ضد فرهنگي بي بي سي موثر به نظر مي رسد.
تبرئه كارگردان فتنه در هلند
كارگردان فيلم موهن «فتنه» توسط دادگاهي در آمستردام تبرئه شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آلماني دي ولت، در ادامه روند دادرسي به پرونده «گيرت ويلدرز» به اتهام اقدامات اسلام ستيزانه، دادستاني دادگاهي در آمستردام وي را از اتهامات وارده تبرئه كرد. براساس اين گزارش، «پل فبمان» وكيل ويلدرز مدعي شد كه بيشتر بيانيه هايي كه توسط موكلش صادر شده متوجه جهان بيني اسلامي بوده و شخص خاصي را هدف قرار نداده است. دادستاني نيز بر همين اساس از تعيين جريمه عليه وي خودداري كرد اما خواستار برگزاري دادگاه فرجام خواهي براي ارائه شواهد بيشتر در اين زمينه شد. ويلدرز نيز در اين جلسه از دادگاه ضمن رد اتهامات عليه خود مدعي شد كه اظهارات وي مورد تائيد كارشناسان است. اين سخنان در حالي است كه بسياري از سازمان هاي مخالف نژادپرستي، مهاجران، وكلا و دانشجويان عليه اين سياستمدار 47 ساله هلندي اتهاماتي را مطرح كرده اند.

 



مسئول تحليل و بررسي سازمان بسيج دانشجويي كشور:سفر احمدي نژاد به لبنان معادلات منطقه را بر هم زد

سنندج- خبرنگار كيهان:
كرسي آزادانديشي دانشجويي حوزه شهيد همت دانشگاه آزاد اسلامي سنندج در اردوگاه شهيد سليمان خاطر سنندج برگزار شد.
در اين مراسم مسئول تحليل و بررسي سازمان بسيج دانشجويي كشور ضمن تحليل آخرين تحولات سياسي جهان و منطقه به سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان اشاره كرد و گفت: اين سفر و پيامدهاي آن معادلات سياسي منطقه را به هم زد و موجب تقويت ديپلماسي ايران شد.
مهدي فيروزكوهي وجه شاخص اين سفر را نمايش نوع روابط خارجي جمهوري اسلامي ايران با ساير كشورهاي منطقه دانست و گفت: استقبال بي نظير مقامات و گروه ها و مردم لبنان، رسانه هاي وابسته به صهيونيسم جهاني را در بهت و حيرت فرو برد و نوع نگاه ها و بازتاب اين سفر در رسانه هاي استكباري به خوبي اين امر را اثبات كرد.
وي مولفه قدرت را براساس سه محور رسانه اي، دانايي و ديپلماسي تشريح كرد و گفت: قدرت رسانه اي در جهان امروز ابزاري، قدرت دانايي محتوايي و قدرت ديپلماسي اعمالي است و در ميان اين سه مقوله آنچه حرف نخست را مي زند قدرت رسانه اي است.
فيروزكوهي با اعلام اين كه امروز تمام گروه هاي سياسي با بهره گيري از ابزار رسانه در صدد جذب حداكثري افكار عمومي هستند گفت: شناخت حق از باطل در ميان موج تبليغات رسانه اي نياز به بصيرت دارد كه اين امر وظيفه خطير بسيج دانشجويي را دوچندان كرده است.
وي وظيفه جوامع آزادانديش و روشنفكران و نويسندگان را خطير خواند و گفت: ما در شرايط كنوني راهي جز استفاده صحيح و اصولي از ابزار رسانه براي مقابله با هجمه هاي نظام سلطه گران جهان نداريم.

 



معاون وزير نفت: ايران سال آينده به جمع كشورهاي صادركننده بنزين مي پيوندد

معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پخش و پالايش فرآورده هاي نفتي گفت: جمهوري اسلامي ايران تا پايان سال آينده با افزايش توليد روزانه 30ميليون ليتر بنزين علاوه بر خودكفايي در توليد و تامين نياز داخلي، به يكي از صادركنندگان بنزين تبديل مي شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «عليرضا ضيغمي» در مراسم تجليل از خانواده هاي شهداي تنگ فني شهرستان پلدختر افزود: همت تلاشگران صنعت نفت كشور تحريم هاي دشمن را تبديل به فرصت كرده و اين امر موجب شده تا هر روز شاهد دستيابي به موفقيت هاي جديد در حوزه نفت، گاز و پتروشيمي باشيم.
وي اظهار داشت: 170 مركز انتقال نفت در كشور وجود دارد كه در اين ميان مركز انتقال نفت تنگ فني به دليل تلاش مضاعف پرسنل در دوران دفاع مقدس از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
ضيغمي تصريح كرد: بعد از تحريم بنزين توسط آمريكا و اتحاديه اروپا، بلافاصله شش پالايشگاه كشور در مدار بنزين قرار گرفت و امروز هيچ كمبودي در زمينه تامين بنزين مصرفي داخل كشور نداريم.
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران افزود: تا پايان سال آينده ظرفيت توليد بنزين در كشور 30 ميليون ليتر افزايش مي يابد و به همين منظور توليد سه پالايشگاه امام خميني(ره) شازند، تهران و آبادان تا پايان سال جاري حدود 15 ميليون ليتر افزايش خواهد يافت و پالايشگاه هاي تبريز، بندرعباس، لاوان و اصفهان نيز از سال آينده در مدارس افزايش توليد قرار مي گيرند.
وي انتخاب وزير نفت ايران به عنوان رئيس اوپك پس از 36 سال را نشانه حاكميت سياسي و معنوي ايران و بي تاثير بودن تحريم هاي دشمنان خواند.
در پايان اين مراسم با اهداي هدايايي از خانواده 8 شهيد مركز انتقال نفت تنگ فني تجليل شد.
خطوط لوله مركز انتقال تنگ فني، نفت خام را به سه پالايشگاه تهران، تبريز و اراك انتقال داده و سوخت مناطق شمالي كشور را تامين مي كند.

 



عضو كميسيون ماده 10 احزاب: پرونده حزب اعتماد ملي در دستور كار كميسيون ماده 10 احزاب نيست

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي گفت: رسيدگي به پرونده حزب اعتماد ملي تاكنون در دستور كار كميسيون ماده 10 احزاب قرار نگرفته است.
حميدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با بسته يا باز بودن دفتر حزب اعتماد ملي و مجاز بودن فعاليت اين حزب اظهار داشت: دفتر اين حزب در تهران هم اكنون بسته است و به گونه اي كه مشخص است، اين حزب در استان ها هم دفتر ندارد.
وي ضمن اعلام بي اطلاعي از مجاز بودن فعاليت حزب اعتماد ملي در تهران و شهرستان ها، تصريح كرد: بررسي پرونده فعاليت يا عدم فعاليت حزب اعتماد ملي تاكنون در دستور كميسيون ماده 10 احزاب قرار نگرفته و احتمال دارد در آينده در اين كميسيون نسبت به اين موضوع تصميم گيري شود.
عضو كميسيون ماده 10 احزاب به شرايط قانوني فعاليت احزاب در كشور اشاره كرد و افزود: هر گروه، حزب يا دسته اي كه خواستار فعاليت سياسي در كشور باشد، مي تواند در چارچوب اصول و عقايد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران فعاليت كند.
وي تاكيد كرد: البته فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي منوط به اخذ مجوز از وزارت كشور و كميسيون ماده 10 احزاب است اما تمامي فعاليت هاي سياسي بايد در راستا و چارچوب اصول و عقايد نظام جمهوري اسلامي ايران انجام شود.
به گزارش فارس، مهدي كروبي به تازگي عنوان كرده بود در صورتي كه اجازه فعاليت به حزب اعتماد ملي داده شود از مواضع تند و ساختار شكنانه خود دست بر خواهد داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14