(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 مهر 1389- شماره 19766

محقق آلماني: نمي گذارند درباره ترور حريري حرف بزنم
لبنان؛ آتش زير خاكستر
كارنامه 65 ساله سازمان ملل در قبال فلسطين
تبليغات ناكام اسرائيل



محقق آلماني: نمي گذارند درباره ترور حريري حرف بزنم

اشاره
مطلب زير ترجمه بخشي از سخنراني افشاگرانه يك محقق آلماني است كه با يكي از محافظين رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان مصاحبه كرده و پرده از پروژه چهار ساله سازمان سيا براي انجام اين ترور برداشته است.
آلمان و ساير كشورهاي غربي هرگز اجازه ندادند كه نتيجه تحقيقات اين محقق آلماني در مورد ترور حريري چاپ شود و وي را تهديد به دستگيري و بازداشت كردند.
نام اين محقق فاش نشده است
¤ ¤ ¤
«... در آلمان اجازه نمي دهند كه من در مورد ترور حريري صحبت كنم در سال 2006 كتابي درباره تحولات سوريه و لبنان نوشتم و قصد داشتم كه حقايق را به مردم بگويم كه اين كتاب ترجمه عربي پرفروشي داشت ولي مجله اشپيگل آلمان اين كتاب را محكوم و سعي كرد چهره مرا مخدوش كند. توني بلر نخست وزير اسبق انگليسي نيز به اظهارات من عنوان تئوري توطئه و توهم لقب داد و تحقيقات من درباره ترور حريري را مردود اعلام كرد.
من در كتابم اعلام كردم كه سوري ها ارتباطي با ترور حريري نداشتند و حزب الله لبنان هم در اين ترور دخالت نكرده است ولي بلافاصله حمله رسانه ها عليه من شروع شد.
براساس يافته هاي من در انجام ترور حريري نيروهاي ويژه انگليس دست داشتند و اين بخشي از يك تلاش بين المللي براي مخدوش كردن چهره حزب الله لبنان و سوريه بود.
به هنگام تحقيقات من با يكي از محافظين حريري صحبت كردم كه در لندن زندگي مي كند و عضو ارشد نيروهاي ويژه ارتش انگليس معروف به كلاه سبزها است.
اين فرد متخصص و تخصص وي نيز در مورد انجام ترورها است. اين نيروهاي ويژه كه محافظ حريري هم جزو آنها بوده در ارتش انگليس خدمت مي كنند ولي اين بخش خصوصي در اختيار ارتش آمريكا است و مستقيما از آمريكا دستور مي گيرند.
سربازان و متخصصين اين گارد ويژه به عنوان سربازان حرفه اي و نيروهاي متخصص در عراق و افغانستان نيز فعاليت مي كنند. اين سرباز حرفه اي انگليسي كه محافظ حريري بوده اظهار داشت كه براي يك شركت امنيتي به نام KMS كار مي كرده كه وظيفه اصلي اين شركت ترور اشخاص است.
اين سرباز حرفه اي با خائنان لبناني همكاري مي كرد و در دهه80 نيز تلاشي براي ترور شيخ فضل الله روحاني برجسته لبنان داشتند اين افراد مستقيما از سازمان سيا دستور مي گرفتند و هزينه آنان نيز به عهده عربستان سعودي بود.
شركت تروريستي KMS در انجام ترورهاي متعدد از جمله در آفريقا، نيكاراگوئه و... دست داشته و محافظ حريري در انجام ترورهاي متعدد دخالت مي كرده است.
من صراحتاً اعلام مي كنم كه سازمان سيا اين جاسوس حرفه اي را به عنوان محافظ حريري انتخاب كرده تا در فرصت مناسب وي را ترور كند.
سازمان سيا با حمايت سازمان ملل ميليون ها دلار براي انجام ترورها در كشورهاي مختلف هزينه مي كند كه يكي از اين ترورها ترور رفيق حريري نخست وزير فقيد لبنان بوده است.
مسئله اساسي اين است كه چرا كميته حقيقت ياب سازمان ملل و ساير نهادها و مجامع بين المللي نتيجه اي را كه من به اين سادگي به دست آوردم متوجه نشدند و پاسخ آن نيز آسان است، زيرا آنها نمي خواهند كسي حقيقت را بفهمد و مي خواهند براي انجام پروژه هاي شيطاني خود در مناطق مختلف جهان دست به اين ترورهاي شيطاني بزنند.

 



لبنان؛ آتش زير خاكستر

فريده شريفي
اشاره
لبنان از جمله كشورهاي بحران خيز منطقه خاورميانه است كه سال هاست با جنگ داخلي و مداخلات خارجي مواجه بوده و همچون آتشفشان خاموشي است كه هر لحظه امكان شعله ور شدن آن وجود دارد. به رغم تلاش هاي گروه هاي مختلف لبنان به ويژه حزب الله براي استمرار صلح و ثبات در اين كشور و تكيه بر وحدت ملي، تحركات داخلي و خارجي همچنان وجود دارد و كشور را به سوي بي ثباتي و تنش سوق مي دهد. آنچه امروز در لبنان شاهد هستيم بخشي از نقشه توطئه آميز آمريكا و اسرائيل براي تسلط بر منطقه خاورميانه است. آمريكا درصدد است با اعمال زور در اين منطقه از بحران موجود در لبنان به نفع خود استفاده كند. يكي از آسان ترين سياست هايي كه در بسياري از كشورها موفقيت آميز بوده ايجاد تفرقه و تشتت بين احزاب، گروه ها، فرقه ها و مذاهب است.
آمريكا و رژيم صهيونيستي با استفاده از همين روش درصدد پيگيري خواسته ها و منافع خود در كشورهاي منطقه و از آن جمله لبنان هستند.
محور اصلي توطئه غرب و رژيم صهيونيستي در لبنان را مي توان در پرونده ترور رفيق حريري نخست وزير فقيد لبنان مشاهده كرد، پرونده حريري كه در سال 2005 در انفجار بمب جان خود را از دست داد اكنون به پرونده اي براي مداخله غرب در امور لبنان مبدل شده است. برخي گروه هاي لبناني و به ويژه گروه 14 مارس، صهيونيست ها و غرب برآنند تا با اعمال نفوذ در گزارش سازمان ملل و دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري از اموري چون بحران سازي سياسي در لبنان، اتهام زني به حزب الله و مخدوش كردن چهره اين حزب، خلع سلاح مقاومت، تخريب روابط با سوريه و ايران، استمرار دخالت در امور داخلي لبنان به بهانه تحقيقات بين المللي، ايجاد شرايط براي نفوذ صهيونيست ها در لبنان و اجراي اهدافي كه در جنگ 33 روزه به آن دست نيافتند بهره برداري كنند چنانكه بارها سيدحسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان تاكيد كرده كه دشمنان مقاومت و ملت لبنان همواره به دنبال فتنه انگيزي در اين كشور و كل منطقه هستند و در اين فتنه انگيزي، اصلي ترين گزينه يعني نقش صهيونيست ها در ترور حريري و بحران كنوني ناديده گرفته مي شود. به هر حال لبنان در روزهاي آينده شاهد تحولات تازه اي خواهد بود كه محور آن را تحركات دشمنان مقاومت و ثبات لبنان تشكيل مي دهد، تحركاتي كه اين كشور را به آتش زير خاكستري مبدل كرده كه هر لحظه انتظار مي رود اين آتش شعله ور شود.
سرويس خارجي
دادگاه بين المللي رسيدگي به ترور نخست وزير اسبق لبنان كه برخلاف اساسنامه سازمان ملل متحد تشكيل شده و تمامي اتهامات را متوجه سوريه و حزب الله لبنان كرده است نشان مي دهد كه آمريكا و رژيم صهيونيستي درصدد تعريف سازوكارهاي جديدي براي ايجاد يك فتنه مذهبي در لبنان هستند. اين دادگاه كه در فوريه 2005 تشكيل شد ابتدا انگشت اتهام را متوجه شماري از دولتمردان سوريه و لبنان كرد.
روند سياسي شكل گيري اين دادگاه به اين دليل با اساسنامه سازمان ملل متحد مغايرت دارد كه رفيق حريري يك شخصيت بين المللي نبود و در كشور خود ترور شد و مطابق سيستم قضايي لبنان بايد ترور وي مورد رسيدگي قرار مي گرفت.
به همين دليل تشكيل دادگاه بين المللي كه در طول عمر سازمان ملل متحد بي سابقه بوده نقض آشكار استقلال لبنان به شمار مي رود.
ترور حريري به ثبات و امنيت لبنان ضربه سختي زد و در اين ميان علاوه بر دولت هاي غربي، سوءاستفاده برخي گروه هاي داخلي باعث پيچيده تر شدن اوضاع در اين كشور شد.
حريري از خانواده اي سياسي و يا قبيله اي بانفوذ در كشور نبود. وي در سال 1944 در يك خانواده فقير سني مذهب در صيدا در جنوب لبنان به دنيا آمد و پس از گذراندن دروس تربيت معلم به خارج از كشور رفت و ديري نپاييد كه موفق به تاسيس يك شركت ساختماني در عربستان شد رفيق حريري به خاطر روابط عمومي بالايي كه داشت خيلي زود به خاندان سعودي نزديك شد و ديري نگذشت كه به عنوان كارفرماي خصوصي فعاليت هاي شاهزاده فهد كه بعدها شاه عربستان سعودي شد مشغول به كار شد. به دنبال اين فعاليت ها بود كه حريري توانست ثروت هنگفتي بيندوزد و در بين 100 مرد ثروتمند جهان قرار گيرد.
ترور حريري نقطه عطفي درتاريخ سياسي لبنان به شمار مي آيد در واقع در 14 فوريه 2005 (22 بهمن 1383) رفيق حريري و 20تن از همراهان وي كشته شدند تا سرآغاز تغييرات سياسي دراين كشور شوند.
اين ترور پاياني بر آرامش نسبي 14ساله اي بود كه لبنان پس از پايان جنگ داخلي تجربه مي كرد.
پس از اين ترور انگشت اتهام به سوي مقامات ارشد سوريه نشانه رفت و به دنبال آن ارتش سوريه درسال 2005 به تدريج خاك لبنان را ترك كرد و به حضور 29ساله نظاميان سوريه در خاك اين كشور پايان داده شد.
همزمان با متهم شدن سوريه فشار برحزب الله نيز افزايش يافت، برگزاري انتخابات پارلماني، روي كار آمدن احزاب مخالف سوريه، ترور دو تن از روزنامه نگاراني كه از منتقدان سرسخت حضور سوريه، ترور پيرجميل وزير صنايع سابق لبنان و فرزند امين جميل رئيس جمهور اسبق لبنان از تحولات جاري پس از ترور رفيق حريري بود.
پس از اين وقايع ضربه زدن به حزب الله نيز آغاز شد و در ادامه، تهاجم گسترده رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان در تابستان 2006 آغاز شد.
اين جنگ با هدف نابودي كامل حزب الله آغاز شد ولي با پيروزي رزمندگان حزب الله و شكست مفتضحانه ارتش رژيم صهيونيستي به پايان رسيد و اين رژيم به هدف خود براي نابود كردن حزب الله نرسيد.
بسياري از شخصيت هاي طراز اول سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي نيز به پيروزي حزب الله دراين جنگ اذعان كردند.
پس از ناكام ماندن صهيونيست ها در نابودي حزب الله، رژيم صهيونيستي به ترور اشخاص روي آورد و فرمانده ارتش نظامي حزب الله، عماد مغنيه معروف به حاج رضوان را در سوريه ترور كرد.
از سوي ديگر آمريكا،رژيم صهيونيستي و ديگر هم پيمانان داخلي و منطقه اي براي مخدوش كردن چهره حزب الله مسئله ترور حريري و بررسي آن در دادگاه بين المللي را عنوان كردند.
براي شكل گيري اين دادگاه عربستان سعودي مبلغ 350 ميليون دلار هزينه پرداخت كرد كه در طول پنج سال اخير و براي ادامه روند كار دادگاه رسيدگي به ترور حريري اين كشور ناچار شد مبلغ 150 ميليون دلار ديگر نيز پرداخت كند.
آمريكا، اسرائيل و هم پيمانان آنان درصدد هستند به هر وسيله كه شده حزب الله را از بين ببرند يا قدرت آن را تضعيف كنند، به همين دليل است كه پس از گذشت حدود 5 سال از ترور حريري و اثبات دخالت نكردن سوريه دراين ترور، اكنون واشنگتن به همراهي صهيونيست ها مي كوشد دادگاه بين المللي را به نفع خويش هدايت كنند و حزب الله را متهم و چهره آن را درلبنان و منطقه تخريب كند.
دخالت غربي ها و برخي هم پيمانان عرب آنها و همچنين سازمان ملل متحد در شكل گيري دادگاه ترور حريري نشان مي دهد كه اساساً موضوع ترور حريري بهانه اي است تا آمريكا و رژيم صهيونيستي درصدد حذف گروه هاي مقاومت به ويژه در لبنان برآيند.
علت اصلي سياست هاي مشترك آمريكا و اسرائيل طي 45سال گذشته دراين منطقه و در لبنان براي ايجاد بحران و فتنه و تنش دقيقاً در راستاي همين هدف صورت مي گرفته است.
بنابر اين غربي ها و رژيم صهيونيستي درراستاي اهداف خطرناك خود در لبنان درصدد بهره برداري از ترور حريري عليه حزب الله و مقاومت هستند.
درچنين شرايطي عده اي از افراطيون به ظاهر هوادار رفيق حريري كه خود را براي انتقام از شيعيان لبنان آماده كرده اند درراستاي ايجاد جنگ داخلي و فتنه مذهبي وارد عمل شده اند.
از همين رو بود كه سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان چند هفته پيش در سخنراني افشاگرانه خود از توطئه آمريكا و رژيم صهيونيستي پرده برداشت و با به نمايش گذاشتن تصاوير ضبط شده توسط هواپيماهاي جاسوسي رژيم صهيونيستي از مناطقي در لبنان شواهدي را از تلاش صهيونيست ها براي ترور رفيق حريري ارائه كرد.
سيدحسن نصرالله درسخنراني خود اظهار داشت كه اسرائيل از سپتامبر 1993 تلاش مي كرد تا رفيق حريري را متقاعد كند كه حزب الله قصد ترور وي را دارد و پيش از ترور ازمزدورانش خواسته بود اوضاع و تحولات دراطراف منزل و محل تردد وي را بررسي كنند.
يكي ديگر از عواملي كه دست توطئه گران داخلي و حاميان خارجي آنها را برملا كرد و از نقش آنان دراين ترور پرده برداشت آزادي چهار افسر لبناني وابسته به حزب الله از سوي دادگاه بين المللي رسيدگي به ترورحريري بود.
آزادي اين چهار افسر لبناني در شرايطي كه دادگاه بين المللي اعلام كرد كه هيچ سند يا مدركي درباره دخالت اين چهار افسرنظامي در ترور حريري وجود ندارد.
بار ديگر توطئه هاي آمريكا و اسرائيل و حاميان داخلي آنان را نقش بر آب كرد. «جميل السيد» يكي از اين چهار افسر آزادشده كه مديركل سابق دستگاه امنيتي لبنان نيز بوده پس از آزادي از زندان به افشاگري پرداخت و دخالت بسياري از مهره هاي داخلي از جمله نقش برخي سران 14 مارس در بيراهه كشاندن مسير تحقيقات پرونده ترورحريري را برملا كرد. وي اظهار داشت كساني كه روند تحقيق بين المللي را از سال 2005 تا 2009 خدشه دار كردند گروه 14 مارس بودند كه با اتكاء به شهادت شاهدان دروغين چهارسال مسير تحقيقات را منحرف كردند.
السيد تصريح كرد، دادگاه بين المللي به خوبي مي داند كه گروه وابسته به سعد الدين حريري نخست وزير لبنان و فرزند مرحوم رفيق حريري در پس شاهدان دروغين هستند اما دادگاه نمي خواهد شاهدان مجازات شوند زيرا بسياري از مقامات دولت سقوط مي كنند. وي ضمن متهم كردن مصر، اردن، آمريكا و اسرائيل به فتنه افكني در لبنان گفت، باوجود دستگاه هاي پيشرفته چرا شبكه هاي جاسوسي از سال 2007 كشف نشدند؟ چرا جاسوسان درجه دهم و نهم بازداشت شدند؟
رئيس سابق امنيت عمومي لبنان پس از اين افشاگري ها بلافاصله تصميم گرفت شكايت خود را از طريق دستگاه قضايي سوريه پيگيري كند كه به دنبال آن هفته گذشته سيستم قضايي سوريه قرار بازداشت 33 نفر را در ارتباط با شاهدان دروغين صادر كرد.
وكيل مدافع جميل السيد نيز تاكيد كرد در صورتي كه دادگاه بين المللي به پرونده هاي شاهدان دروغين رسيدگي نكند ثابت كرده كه اين دادگاه سياسي است و بنابر اين مشروعيت ندارد.
اظهارات سعد الدين حريري مبني بر اينكه سوريه در ترور پدرش نقش نداشته و در اين پنج سال به اشتباه مورد اتهام قرار گرفته دليل ديگري بر سياسي بودن دادگاه بين المللي و نقش كشورهاي خارجي در اين دادگاه براي ضربه زدن به وجهه حزب الله و سوريه بود.
نخست وزير لبنان نيز در اظهارات خود تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي بزرگترين تهديد عليه لبنان به شعار مي آيد و بيشترين نفع را از حادثه ترور پدرش نصيب خود مي كند.
پس از اين اعترافات در جريان 14 مارس چند دستگي و اختلاف بوجود آمد و اين اظهارات همچون صاعقه اي بر سر برخي افراد و شخصيت هاي افراطي 14 مارس فرود آمد.
متقابلاً برخي ديگر از اعضاي اين حزب در تاييد گفته هاي حريري اعلام كردند كه دادگاه بين المللي ويژه رسيدگي به پرونده ترور رفيق حريري، دست پرورده آمريكا است و فتنه هاي به راه افتاده و اتهامات مطرح شده عليه سوريه به دست اين كشور رقم خورده است.
نبيه بري رئيس پارلمان لبنان نيز هشدار داد كه رژيم صهيونيستي از طريق دادگاه بين المللي به دنبال فتنه انگيزي در اين كشور است.
وي اظهار داشت تمام هم و غم اسرائيل دادگاه بين المللي شده است چرا كه تصور مي كند رأي اين دادگاه مي تواند باعث فتنه و آشوب در لبنان شود و به نفع خود بهره برداري كند.
نبيه بري همچنين هشدار داد در صورتي كه كابينه لبنان موضوع شاهدان دروغين رابررسي نكند كابينه را تحريم خواهد كرد، در چنين فضايي بود كه ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان دستور داد تا بررسي موضوع شاهدان دروغين كه سيستم قضايي سوريه نيز بر روي آن تاكيد كرده بود در دستور كار كابينه قرار بگيرد.دادگاه جنايي بين المللي مسئول رسيدگي به ترور رفيق حريري قرار بود ماه سپتامبر (شهريورماه) حكم اوليه خود را اعلام كند ولي هنوز اين دادگاه برگزار نشده است.
اين در حالي است كه سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله اعلام كرد كه اين احكام پيشتر و حتي در سال 2008 صادر شده و اين دادگاه به علت غيرواقعي بودن و سياسي كاري هايش عناصر حزب الله را به عنوان متهم معرفي كرده است.
در هر صورت روشن است كه رأي دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري تحت تاثير و نفوذ رژيم صهيونيستي و آمريكا صادر شده و هدفش نابود كردن چهره حزب الله است و با توجه به اينكه حزب الله اعلام كرده كه اين رأي قابل قبول نيست و هيچ مشرعيتي ندارد انتظار مي رود كه روزهاي آينده براي لبنان روزهاي داغ و پرتنشي باشد و بحث هاي زيادي در جامعه لبنان به وجود آيد، بحث هايي كه ممكن است با مسلح كردن سمير جعجع توسط عربستان آتش يك جنگ و درگيري داخلي را شعله ور كند.

 



كارنامه 65 ساله سازمان ملل در قبال فلسطين

بررسي كارنامه 65 ساله سازمان ملل نشان مي دهد كه اين سازمان برخلاف رسالت خود براي برقراري صلح و عدالت و احقاق حقوق نوع بشر نتوانسته چندان گامي براي اجراي اين اصول در قبال ملت فلسطين انجام دهد. هرچند كه قطعنامه هاي متعددي در مسئله فلسطين صادر و نمايندگان متعددي در اين حوزه تعيين شده اما در نهايت اين سازمان نه تنها به احقاق حقوق فلسطيني ها نپرداخته بلكه به عاملي براي اعمال فشار بر آنها و تحقق خواست صهيونيست ها و ايادي آنها مبدل شده است
در كنار موضع گيري هاي سئوال برانگيز و جانبدارانه اين نهاد بين المللي از رژيم صهيونيستي، اين سازمان حتي در ارسال كمك هاي انساني به فلسطيني ها فعاليت مثبت نداشته است چنانكه نمود آن را در بي تفاوتي اش در قبال محاصره 4 ساله 5/1 ميليون انسان ساكن غزه مي توان مشاهده كرد. جالب توجه آنكه همين سازمان در طول جنگ 22 روزه غزه به برخي انتقادها بسنده كرد، آن هم نه براي كشتار فلسطيني ها بلكه براي تخريب مراكز سازمان ملل .
نشست شصت و پنجم در حالي برگزار شد كه خبر ها حكايت از جنب و جوش نمايندگان اين سازمان براي راه اندازي نمايشنامه تكراري مذاكرات صلح در حاشيه اين نشست بين المللي داشت.
نمايشنامه اي كه باراك اوباما رييس جمهور آمريكا بنا به دلايلي حاضر نشد در آن شركت كند حال آنكه خود او اين نمايشنامه را به راه انداخته است .
تلاش نمايندگان سازمان ملل البته نه براساس خواست و اراده ملت فلسطين بلكه اين بار نيز مسئله فلسطين از يك سو به ابزاري در دست آمريكا جهت بيان شعار تغيير و كاركردهاي موفق آمريكا در معادلات جهاني مبدل شده است و از سوي ديگر حاميان صهيونيست ها و روند سازش برآنند تا از سازمان ملل به عنوان ابزاري براي توجيه ادامه محاصره غزه و اشغال اراضي فلسطيني ها بهره برداري كنند. روند تحولات كنوني فلسطين به ويژه اقدامات آمريكا براي برگزاري دور جديد روند سازش نشانگر تكرار بازي با برگه فلسطيني از جانب آمريكا براي تحقق اهداف داخلي و جهاني است كه مطرح شدن مباحثي در سازمان ملل از اين روند، تكميل كننده پروژه آمريكا در اين حوزه است. با توجه به عملكردهاي سازمان ملل و تحولات كنوني فلسطين و منطقه مي توان گفت كه فلسطين بار ديگر قرباني منفعت طلبي و اهداف حاميان صهيونيسم به ويژه آمريكا شده است كه بخشي از اين پروژه را در سازمان ملل مي توان مشاهده كرد هر چند كه حمايت هاي گسترده جهاني از فلسطين در سال هاي اخير تا حدودي اين روند را با چالش مواجه ساخته است .
خبرگزاري قدس

 



تبليغات ناكام اسرائيل

رژيم صهيونيستي با بهره گيري از رسانه ها تلاش مي كند تا خود را مظلوم و فلسطينيان را تروريست و آدمكش معرفي كند.
ولي اين ترفند آنان موفقيت آميز نبود و حوادثي رخ داد كه تمامي تلاش هاي آنان را ناكام گذاشت و ارائه تصوير قرباني شده «اسرائيل» ديگر مقبول واقع نشد. تصاوير كشتار بي رحمانه و غيرانساني «اسراييل» به صورت پياپي در برخي از رسانه ها منتشر شد و عمق فاجعه و جنايات اين رژيم براي جهانيان روشن گرديد. شايد اولين تصاوير كارساز و تكان دهنده مربوط به تجاوز صهيونيست ها عليه غزه در اوايل سال 2009 ميلادي بود كه نشان داد اسراييلي ها چگونه از كشتار انسان هاي بي گناه و غيرنظامي لذت مي برند و آنان را بي رحمانه به خاك و خون مي كشند.
محاصره ظالمانه بيش از يك و نيم ميليون فلسطيني در نوارغزه و رنج و ستمي كه به اين انسان هاي بي گناه وارد شد نمونه ديگري از جنايت، پليدي و خوي تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي بود و پايداري و استقامت مردم غزه كه به مقابله با تجاوزات دشمن صهيونيستي پرداختند باعث شد كه مقاومت جهانيان را با خود همصدا و چهره واقعي رژيم صهيونيستي را برملا كند.
اسرائيل با حمله به كشتي هاي كاروان آزادي رسوايي ديگري براي خود به بار آورد و به عنوان نمادي از تروريسم دولتي نمايان شد.
رژيم صهيونيستي ثابت كرد كه به كمترين معيار حقوق بشر و قوانين بين المللي و ارزش هاي الهي و غيرالهي معتقد نيست و ناقض اصلي حقوق بشر انسان ها به شمار مي آيد.
جنگ هاي پي درپي رژيم صهيونيستي به كشورهاي منطقه، اشغال فلسطين، حمله به جنوب لبنان، اشغال بلندي هاي جولان خوي ددمنشانه و تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي را به خوبي نشان داد. رژيم صهيونيستي به صورت نظامي و سربازي درآمد كه سوار بر تانك در سرزمين هاي اشغالي جولان مي دهد و غيرنظاميان و زنان و كودكان را مي كشد.
چهره جديد «اسراييل» در سال 2000 و بعد از آن نيز بيشتر تثبيت شد و بيشتر چنين چهره اي در عرصه هاي رسانه اي مطرح گرديد و حوادث و اتفاقات انتفاضه نيز بر آن صحه گذاشت و اين چهره جديد، بيشتر خود را نشان داد.
شبكه هاي ماهواره اي از جمله شبكه الجزيره و العربيه با پخش برنامه و تصاوير گوناگون و غيرقابل انكار از جرم و جنايات اشغالگران پشت رژيم اشغالگر را به لرزه درآوردند و اين شبكه ها حمله و يورش به شهرهاي فلسطيني و مجازات و آزار فلسطينيان را به طور مستقيم پخش كردند و در معرض ديد مردم جهان قرار دادند و ديگر فلسطينيان به زمان زيادي براي اثبات حقانيت و براي اثبات صحت اخبار و وقايع خود و تكذيب روايت و گزارش هاي غيرواقعي دشمن نداشتند در حالي در سال 1948 از چنين امكاناتي برخوردار نبودند.
اخيرا يكي از نهادهاي اسلامي در آمريكا گزارشي تهيه كرده كه در آن به اعتراف برخي از مسئولان اسرائيلي اشاره شده است كه تاكيد كرده اند با مشكل تنفر جهاني از اسرائيل و نمايان شدن چهره كريه اين رژيم مواجه هستند.
اين مسئولان اظهار داشتند تمام تلاششان اين است كه چهره اسرائيل را نزد جهانيان بهبود بخشند و با اين فضاي متشنج و تنفر از اسرائيل مقابله كنند ولي تاكنون موفق نشده اند.
به طور مثال آژانس خبري يهودي «جي تي آ» اعلام كرد كه اين احساس در حال گسترش است كه اسرائيل در ميدان تلاش براي تأثير گذاشتن بر افكار و دل هاي آمريكاييان شكست خواهد خورد و منزوي خواهد شد.
همچنين در مورد دلايل كاهش اثرگذاري اسرائيل بر افكار و انديشه هاي ملت آمريكا «جنيفر لازلو مزارحي» كه در ماه مارس سال 2003 سازمان پروژه اسرائيل را براي مقابله با كاهش مقبوليت اين رژيم در رسانه هاي آمريكايي تأسيس كرد عوامل و اسباب زيادي را مطرح كرده است كه نشان مي دهد تحت پوشش قرار دادن گسترده رسانه ها در مورد انتفاضه فلسطينيان باعث شده آمريكايي ها از صهيونيست ها بيزار و به دولت خود اعلام كنند كه از صهيونيست ها حمايت نكند.
در همين رابطه «داني ايلون» سفير «اسراييل» در آمريكا در گفت وگو با روزنامه اورشليم پست در چهارم دسامبر سال 2004 نيز اعتراف كرد كه «اسراييل» در مورد شرح سياست هاي خود در دانشگاه هاي آمريكا و در ميان آمريكاييان آفريقايي تبار با مشكل مواجه است. وي گفت «اسراييل» تلاش مي كند تا از طريق كمك به يهوديان سياه پوست آنان را به ميان گروه هاي آمريكايي آفريقايي تبار بفرستد و آنان را در مورد سياست هاي اين رژيم توجيه كند و سفارت «اسراييل» نيز تلاش مي كند تا پيوسته با اعضاي آفريقايي تبار كنگره آمريكا ارتباط داشته باشد.
يكي از نهادهاي ارتش اسرائيل سه پژوهش درباره ناكامي رسانه هاي صهيونيستي در مورد توجيه حمله به كاروان آزادي انجام داده است. اين پژوهش ها نشان مي دهد كه در همان ساعات اوليه اين جنايت تصور زشتي از اين رژيم در نظر جهانيان و رسانه هاي تبليغاتي مجسم شد و هرگونه ادعا و توجيه در مورد علت حمله به كاروان آزادي با شكست مواجه شد.
با اين وجود اسرائيل بسيار تلاش كرد كه رسانه ها و افكار عمومي جهان را به بازي بگيرد و بفريبد ولي مردم جهان بيش از پيش به مظلوميت مردم غزه و مقصر بودن اسرائيل در حمله به اين منطقه در جريان جنگ 22 روزه غزه واقف شدند.
در واقع آثار و عواقب حمله به كاروان آزادي در نزد افكار عمومي جهان و حتي خود مقامات تل آويو از جنگ غزه هم براي اين رژيم خفت بارتر و تحقيرآميزتر بود.
روزنامه «هاآرتص» به نقل از سفير يكي از كشورهاي اروپايي كه از جمله مهم ترين كشورهاي دوست اسرائيل به شمار مي رود آورده است، عمليات نظامي اسرائيل در نوار غزه بي نهايت وحشيانه بود و اسرائيلي ها عمق زياني را كه اين جنگ به اين رژيم وارد آمده است درك نمي كنند.
وي افزود، اين پيامدهاي زيانبار محدود به كوتاه مدت نخواهد بود بلكه چندين سال ادامه مي يابد.
تصوير اسرائيل امروز ديگر آن تصوير گذشته اين رژيم در برابر جهانيان نيست بلكه اكنون به صورت جلادي درآمده است كه از خونريزي و كشتن كودكان و غيرنظاميان لذت مي برد.
مردم جهان جنايات رژيم صهيونيستي را از ياد نخواهند برد و مقامات فريبكار اين رژيم و رسانه هاي دروغ پرداز آن هم هر كاري كنند قادر نخواهند بود چهره اين رژيم خونريز را موجه جلوه دهند.
مركز اطلاع رساني فلسطين

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14