(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 مهر 1389- شماره 19769

نمايشگاه بين المللي خوزستان فاقد فاكتورهاي يك نمايشگاه استاني!
برترين هاي جشنواره شعر استاني دفاع مقدس در لرستان معرفي شدند
پژواك
نفرات برتر همايش نگارش و حروف نگاري سوره هاي قلم و علق معرفي شدند
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان:
استمرار برپايي جشنواره هنرهاي رضوي باعث خلق آثار بديع هنرهاي سنتي مي شود
نمايش «بهترين مامان اين حوالي» راهي ارمنستان شد
«فصل سوم» ركورد حضور در جشنواره هاي فيلم كوتاه را شكست
برگزاري دومين همايش اطلاع رساني در مازندران
سومين جشنواره اينترنتي داستان كوتاه دفاع مقدس در كاشان پايان يافت
حوزه هاي فرهنگي استان كهگيلويه نيازمند توجه است
برگزيدگان جايزه ادبي ايثار كاشان معرفي شدند
برگزاري هفته هاي فرهنگي تبريز در شهرهاي كشور
رئيس انجمن خوشنويسان استان مركزي : بعد از گذشت 30 سال انجمن خوشنويسان هنوز مكان ثابت ندارد
طنزپردازان كشور در نشست حوزه هنري استان گلستان حضور پيدا مي كنند
سومين جشنواره سرودهاي رضوي در سنندج آغاز شد
چهارمين جشنواره شعر «تا هنوز ناتمام» برگزار شد



نمايشگاه بين المللي خوزستان فاقد فاكتورهاي يك نمايشگاه استاني!

نمايشگاه رايانه و سامانه مكاتبات اداري كه از تاريخ 14 تا 18 مهرماه سال جاري در محل نمايشگاه دائمي خوزستان برگزار شد به علت ضعف در نحوه برگزاري، نارضايتي برخي غرفه داران را در پي داشت كه اين نارضايتي منجر به تجمع و خاموشي چنددقيقه اي برخي غرفه ها در زمان برپايي نمايشگاه شد.
غرفه داران در پي اعتراض خود به خبرنگار ما اظهار داشتند: متأسفانه علي رغم هزينه هاي فراواني كه شركت كنندگان در نمايشگاه جهت ساخت دكورهاي خود داده بودند به علت عدم پوشش تبليغي مناسب در سطح شهر و به تبع آن عدم استقبال مردم و مسئولين از اين نمايشگاه، چيزي جز زيان مالي عايدمان نشد و آن عده انگشت شماري نيز كه براي بازديد مراجعه مي كردند به خاطر گرماي هوا و عدم تعبيه سقف كاذب و امكانات سرمايشي مناسب، به اصطلاح فرار را برقرار ترجيح مي دادند و درخواست هاي ما نيز از مديريت نمايشگاه جهت تمديد مدت آن، تا شايد بدينوسيله بتوانند زيان هاي وارده را جبران كنند، راه به جايي نبرد.
آنچه موجبات نارضايتي آنان را برآورد عدم تهويه مطبوعات و مناسب علي رغم دريافت هزينه زياد در قبال اجاره غرفه ها بود. البته اين وضعيت در نمايشگاه هاي پيشين نيز به چشم مي خورد و سؤال اينجاست كه مبالغي كه به عنوان كرايه غرفه اخذ مي شود و بودجه هاي تخصيص يافته به نمايشگاه كه نام بين المللي را يدك مي كشد، در كجا هزينه مي شود كه وضعيت سالنهاي نمايشگاه سال هاي سال است كه همين گونه است و شاهد هيچ تغيير محسوسي نمي باشيم.
غرفه داران افزودند: از مشكلات سخت افزاري كه بگذريم، در برخي موارد برخوردهاي تبعيض آميز با غرفه داران استاني و خارج استان، قابل تأمل است. چرا كه نوع احترام و ارائه خدمت به غرفه داران برون استاني تفاوت و تبعيض هاي قابل توجهي با غرفه داران استاني دارد كه اين امر جاي بسي تأسف است كه به جاي ارج نهادن به توليدكننده و فروشنده استاني و بومي و به جاي بالا بردن اعتبار او در مقابل ساير توليدكنندگان به واسطه استفاده از حق ميزباني، به راحتي حرمت هم استاني ها را شكسته و به محضرشان اسائه ادب مي شود.
شايان ذكر است نمايشگاه بين المللي خوزستان كه قدمتي بالغ بر 10 سال دارد متأسفانه تاكنون نتوانسته خود را به فاكتورهاي يك نمايشگاه استاندار و بين المللي نزديك كند. در صورتي كه الگوبرداري از يك نمايشگاه استاندارد و مناسب با مناطق گرمسير مثل خوزستان، كار سختي نيست و فقط همت مسئولين را مي طلبد كه براي رفاه حال بازديدكنندگان «عادي» تدبيري بيانديشند. از ديگر مشكلات اين نمايشگاه پوسيدگي و كهنگي موكت پوشاننده كف نمايشگاه است كه باعث ايجاد گرد و غبار و تنگي نفس در محيط بسته نمايشگاه شده و در نمايشگاه هاي پاييزه و بهاره بدليل استقبال زياد مردم در زير پا جمع شده و باعث افتادن بازديدكنندگان مي شود.
به گزارش خبرنگار ما از سوي ديگر وضعيت پاركينگ نمايشگاه و عدم وجود نظم و ترتيب خاص در ورود و خروج خودروها هميشه ترافيك سنگين در درب نمايشگاه را بوجود مي آورد. استفاده از يك لاين براي ورود و همان لاين براي خروج نه تنها باعث صرف وقت بازديدكنندگاني است كه فقط ساعتي را براي بازديد از نمايشگاه در اختيار دارند بلكه گره خوردن و بلاتكليفي خودروها را نيز نظاره گر هستيم، در حاليكه با جدا كردن مسير ورود و خروج به راحتي اين مشكل قابل حل است. وضعيت نامناسب و محدود سرويس هاي بهداشتي داستان ديگري دارد كه افسوس مي خوريم كه با وجود اين همه دستگاه هاي تهويه مطبوع و ضدعفوني و مواد شوينده معطر، تا كي بايد شاهد آلودگي و بوي نامطبوع سرويس هاي بهداشتي باشيم كه اين از ديگر معضلات نمايشگاه بين المللي خوزستان است.
اهواز- خبرنگار كيهان

 



برترين هاي جشنواره شعر استاني دفاع مقدس در لرستان معرفي شدند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس توسط اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و ارشاد اسلامي اليگودرز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اين شهر برگزار شد.
اين جشنواره در چهار بخش شامل شعر دفاع مقدس، بهره گيري شعر دفاع مقدس از مضامين و مفاهيم عاشورايي، شعر مقاومت ملل و شعر كودك و نوجوان دفاع مقدس برگزار گرديد كه در بخش دفاع مقدس سعيد عسگري راد و فاطمه بيرانوند مشتركا اول، مرتضي خدايگان رتبه دوم و معصومه كاظميان رتبه سوم را كسب نمودند و از عباس آتشي و فاطمه كاكاوند تقدير به عمل آمد. در بخش مقاومت ملل ايرج زنگنه و راضيه دارابيان مشتركا اول، محسن بياتيان رتبه دوم و محمدحسن شفيعي رتبه سوم را كسب كردند. دربخش كودك و نوجوان و دفاع مقدس اسماعيل اله دادي رتبه دوم و سيدمحمد حسيني رتبه سوم را كسب كردند.

 



پژواك

جشنواره شعر رضوي در اليگودرز
اليگودرز- خبرنگار كيهان: جشنواره استاني شعر رضوي در مجتمع فرهنگي هنري سيمرغ اليگودرز برگزار شد.
در اين جشنواره كه از سلسله برنامه هاي جشنواره سراسري سراج خراسان در استان لرستان برگزار گرديد 27 شاعر حضور داشتند.
ايستگاه نقاشي در پارك بابل
بابل- خبرنگار كيهان:همزمان با روز جهاني كودك ايستگاه نقاشي در پارك نوشيرواني برگزار شد.
براساس اين گزارش در اين مراسم كه جمع كثيري از دانش آموزان مقطع ابتدائي و آمادگي حضور داشتندبا استفاده از رنگ و آبرنگ و ماژيك با موضوع روز كودك به نقاشي پرداختند.
برگزاري دومين بينال نقاشي كودك در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته كودك، فرهنگسراي معراج سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان اقدام به برگزاري دومين بينال نقاشي كودك در اين شهر كرده است.
به گزارش خبرنگار ما اين بينال ويژه سنين 5 تا 11 سال و در سه مقطع 7-5، 9-7 و 11-9 سال برگزار مي شود. دومين بينال نقاشي با موضوعات خداي مهربون من، نماز و دعا، كار و تلاش مضاعف، آرزوهاي شيرين كودكي، ورزش و تندرستي، همدردي با كودكان پاكستان، فلسطين آزاد، من و خانواده ام، من و كارهاي خانه و من و كلاسم در بين 21 مدرسه و چهار هزار و 312 دانش آموز كاشاني به صورت غيرحضوري برگزار شد كه 300 اثر از بين آثار انتخاب شده جهت تعيين نفرات برتر به صورت حضوري با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
گشايش نمايشگاه «آه و آهو» در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه كرامت، دومين نمايشگاه فرهنگي هنري با عنوان «آه و آهو» در كاشان گشايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين نمايشگاه كه به همت مؤسسه خادمين حضرت رضا(ع) كاشان برپا شده تعداد 110 تابلو از 60 هنرمند نگارگر و خوشنويس كاشان و آران و بيدگل در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفته است.
اين آثار در 2 بخش نگارگري در 3 شاخه گل و مرغ، تهذيب و مينياتور و در بخش خوشنويسي در 3 شاخه ثلث، نسخ و نستعليق در فضايي به مساحت 500 مترمربع به نمايش گذاشته شده است.
جلوه هاي رضوي در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: پنجمين جشنواره سراسري جلوه هاي رضوي در هنرهاي تجسمي مهرماه جاري در استان اصفهان برگزار شد.
نسترن عكاشه دبير اجرائي پنجمين جشنواره سراسري «جلوه هاي رضوي در هنرهاي تجسمي» با اعلام اين مطلب گفت: اين جشنواره از سري برنامه هاي هشتمين جشنواره بين المللي فرهنگي امام رضا(ع) مي باشد كه در هر استان با موضوعي خاص برگزار مي شود.
نمايشگاه شهداي تفرش
اراك- خبرنگار كيهان: نمايشگاه عكس و آثار شهداي تفرش در حاشيه سومين يادواره شهداي اين شهرستان گشايش يافت.
در اين نمايشگاه كه به مناسبت اولين سالگرد تشييع شهداي گمنام شهرستان تفرش در 9 غرفه برپا شد، تصوير و وصيت نامه 122 شهيد اين شهرستان در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفت.
«مهر و ماهور» در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: نمايشگاه عكس يكي از هنرمندان تحت عنوان «مهر و ماهور» در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.
در اين نمايشگاه «حسين شجاعي منش» با ارائه عكس هايي از كوير توانسته جدال رنگ هاي آبي و نارنجي را به نمايش بگذارد. وي عكس هاي اين نمايشگاه را نشانگر مفاهيمي چون رفتن و نرسيدن، حقارت انسان هاي حقير در برابر انسان هاي بزرگ و جدال هزاران ساله رنگ هاي آبي و نارنجي مي داند.
نمايش «ده شلمرود» در اسلامشهر
سرويس شهرستان ها: نمايش شاد و موزيكال «ده شلمرود» به همت انجمن نمايش شهرستان اسلامشهر از يكم آبان تا پانزدهم آبان ماه همه روزه در سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي هنري شهيد صارمي به اجرا درخواهد آمد.
به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، اين نمايش به نويسندگي و كارگرداني مهدي سلطاني با موضوع كودك و نوجوان است كه در آن زندگي و سرگذشت حيوانات جنگل در قالب طنز توسط بازيگران اجرا مي شود.
دايره هاي معكوس در جشنواره فيلم كوتاه تهران
نيشابور- خبرنگار كيهان: دايره هاي معكوس اثر مهدي فرد قادري كارگردان و نويسنده نيشابوري توانست به بخش مسابقه اي جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران راه پيدا كند.
مهدي فرد قادري كارگردان و نويسنده نيشابوري اظهار داشت: دايره هاي معكوس از نگاهي نو و با زاويه اي متفاوت تصويربرداري شده و در حقيقت با سكانس پلان 21 دقيقه اي يكي از طولاني ترين پلان هاي فيلم كوتاه ايران است.
جشنواره شعر رضوي در چناران
خراسان- خبرنگار كيهان: هشتمين جشنواره شعر رضوي در شهرستان چناران با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرنگار ما اين جشنواره را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري كانون هنرمندان و ستاد برگزاري جشنواره شعر رضوي چناران به مدت 10 روز و در دو بخش شعر رضوي و شعر آزاد برگزار كرد.
جشنواره خوشنويسي رضوي يزد
¤ به گزارش وبلاگ انجمن خوشنويسان سبزوار هيئت داوران هشتمين جشنواره ملي خوشنويسي رضوي يزد در روز شنبه مورخ 12/7/89 با اعلام نفرات برتر اين جشنواره در 4 رشته خط نستعليق، خط شكسته، خط نسخ و خط ثلث به كار جشنواره پايان داد.

 



نفرات برتر همايش نگارش و حروف نگاري سوره هاي قلم و علق معرفي شدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
نفرات برتر شركت كننده در همايش و نمايشگاه «نگارش و حروف نگاري سوره هاي قلم و علق» از سوي خانه گرافيك حوزه هنري استان اصفهان اعلام شدند.
در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه كه با حضور جمعي از علاقمندان و هنرمندان گرافيك در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد، از نفرات برتر با اهداي لوح و جوايز نقدي تقدير به عمل آمد.
در بخش گرافيك همايش «نگارش و حروف نگاري سوره هاي قلم و علق» از ميان 75 نفر با 182 اثر ارسالي به ترتيب ندا باقري كودكاني رتبه اول، سيده ساناز البرزي رتبه دوم و مبينا ابراهيمي و محبوبه كيوانداريان به صورت مشترك رتبه سوم را بدست آوردند.
در بخش خوشنويسي اين همايش نيز از ميان 21 نفر با 30 اثر ارائه شده، داوود فرامرزي موفق به كسب رتبه نخست و اميد نمازيان رتبه دوم را كسب كرد.

 



مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان:
استمرار برپايي جشنواره هنرهاي رضوي باعث خلق آثار بديع هنرهاي سنتي مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
استمرار برپايي جشنواره جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي باعث خلق آثار بديع و تازه از جلوه هاي هنر سنتي مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان در آيين گشايش پنجمين جشنواره جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي گفت: اين جشنواره و نمايشگاه هر ساله با پويايي و تنوع بيشتر و زيباتر آثار همراه است.
سيدعليرضا حسيني تعداد آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره را 230 اثر عنوان كرد كه درنهايت 170 اثر به مرحله داوري راه يافته است.
وي تفاوت جشنواره امسال نسبت به سال گذشته را در بهتر شدن آثار دريافت شده دانست و افزود: اين آثار در رشته هاي قلم زني، معرق، مشبك، منبت، طرح فرش نقش بافت فرش و هنر چوب در اين جشنواره به نمايش گذاشته شده است.
حسيني اضافه كرد: آثار ارائه شده از استان هاي چهارمحال و بختياري، تهران، آذربايجان غربي و شرقي، خراسان رضوي و شمالي، مركزي، قم، اصفهان و سمنان مي باشد.

 



نمايش «بهترين مامان اين حوالي» راهي ارمنستان شد

سرويس شهرستان:
نمايش «بهترين مامان اين حوالي» كاري از هنرمندان استان قم جهت شركت در جشنواره «هايفست» راهي كشور ارمنستان شد.
نمايش «بهترين مامان اين حوالي» تلاشي از گروه تئاتر ايده، نوشته محمدرضا كوهستاني و كارگرداني محمدرضا كوهستاني و مجيد اميري، به سرپرستي احمد سليماني، جهت شركت در جشنواره «هايفست» راهي كشور ارمنستان شد.
«هايفست»، بزرگترين و معتبرترين جشنواره كشور ارمنستان است كه امسال با بخش تئاتر ايران، ميزبان پنج نمايش از كشور ايران است.
نمايش «بهترين مامان اين حوالي» با نگاهي كمدي، فانتزي، موضوع از هم گسيختگي روابط انسانها در درون خانواده و معضلات زندگي مدرن را به چالش مي كشد، كه هنرمنداني همچون مجيد اميري و الهام رسولي در آن به ايفاي نقش پرداخته اند.
گفتني است جشنواره «هايفست» از 9 تا 16 مهرماه 89 در كشور ارمنستان برگزار مي شود و نمايش «بهترين مامان اين حوالي» از ايران، در روز 14 مهرماه به روي صحنه خواهد رفت.

 



«فصل سوم» ركورد حضور در جشنواره هاي فيلم كوتاه را شكست

شاهرود- خبرنگار كيهان:
به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شاهرود فيلم كوتاه فصل سوم به نويسندگي و كارگرداني علي بابايي در بخش داستاني به بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران راه يافت.
بنابراين گزارش در بخش داستاني بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران 850 فيلم كوتاه به دبيرخانه جشنواره ارسال شده بود كه از اين تعداد 80 فيلم به جشنواره راه پيدا نمود و از استان سمنان فقط فيلم كوتاه فصل سوم ساخته هنرمند شاهرودي علي بابائي به اين جشنواره راه پيدا كرد. اين فيلم تاكنون ركورد حضور در جشنواره هاي فيلم كوتاه در استان سمنان را به خود اختصاص داده است گفتني است فيلم كوتاه فصل سوم با موضوع اجتماعي و تربيتي و با فرمت HDV و به مدت 12 دقيقه مي باشد. داستان اين فيلم درباره كلاس درس انشايي مي باشد كه معلم كلاس موضوع انشا را «زيبايي هاي فصل پاييز را بنويسيد» تعيين كرده و اكثر دانش آموزان درباره زيبايي هاي فصل پاييز مي نويسند و تنها يك دانش آموز كه پدرش رفتگر شهرداري است و خيابانها را از برگهاي پاييز تميز مي كند يك برگ از پاييز را در پايين دفترش مي چسباند و...

 



برگزاري دومين همايش اطلاع رساني در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
دومين همايش اطلاع رساني با حضور مسئولان استان، مشاور رئيس جمهور و اهالي مطبوعات در ساري برگزار شد.
نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي در اين همايش با بيان اينكه تجهيز روابط عمومي ها به فناوري هاي روز دنيا ضروري است، گفت: علاوه بر مقابله با فعاليت هاي گسترده غول هاي رسانه اي دنيا، بايد بدانيد كه دنياي امروز تشنه حرف و پيام ماست و در قلب جهان كفر اميد همه مستضعفان به جمهوري اسلامي است.
كريمي خواستار همراهي مستمر رسانه ها با مسئولان استان شد و افزود: چند سال اخير جهش بزرگي در راستاي توسعه استان برداشته شده كه ادامه بهتر اين روند همت بيشتر اصحاب رسانه را مي طلبد.
همچنين استاندار مازندران در اين همايش با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري در خصوص تبليغ هنرمندانه در كنار اطلاع رساني هنرمندانه اشاره داشت و افزود: نقادي نيز بايست هنرمندانه و صحيح صورت پذيرد.
سيد علي اكبر طاهايي استان را سرشار از وجود برجستگان اهل قلم توصيف كرد و گفت: براساس عقيده صاحب نظران برجسته ترين تفسير قرآن كريم در حال حاضر تفسير تسنيم است كه تاكنون 20 جلد آن توسط علامه جوادي آملي تدوين گرديده و اين افتخار مازندران است.
استاندار از نقش رسانه ها در توسعه استان صميمانه سپاسگزاري كرد و اظهار داشت: مديران به اهالي قلم كمك كنند تا حركت و تلاش آنان عمق پيدا كند.

 



سومين جشنواره اينترنتي داستان كوتاه دفاع مقدس در كاشان پايان يافت

كاشان- خبرنگار كيهان:
سومين جشنواره اينترنتي داستان كوتاه دفاع مقدس در كاشان با معرفي و تقدير از نفرات برتر در خانه تاريخي عامري ها به كار خود پايان داد.
طراح و مجري جشنواره در گفتگو با كيهان، مجموع آثار ارسالي به اين جشنواره را 530 اثر ذكر كرد و گفت: از ميان اين تعداد آثار 93 اثر انتخاب شد كه 10 اثر برتر آن به مرحله نهايي راه يافت.
نسرين ارتجاعي، انتخاب اين آثار به داوري محمد عزيزي شاعر، نويسنده و استاد دانشگاه و رضا نجفي پژوهشگر، داستان نويس و مترجم را يادآور شد و افزود: سه داستان كوتاه صاحب رتبه اول تا سوم و 7 اثر ديگر هم به عنوان آثار برتر معرفي و از آنها تقدير شد.
به گفته وي، ده اثر برگزيده از دو ايراني مقيم خارج از كشور در كشورهاي اسپانيا و امارات و شهرهاي تهران، تبريز، ايذه، شيراز، تنكابن و نوشهر هستند.
وي اظهار داشت: بيشترين آثار ارسالي داخل كشور به جشنواره از تهران بود و تعدادي از آثار نيز توسط هموطنان خارج از كشور از كشورهاي دانمارك، اسپانيا، دبي و امارات ارسال شده بود.
وي با ابراز گلايه از بي توجهي برخي از مسئولان شهرستان نسبت به حمايت و حتي حضور فيزيكي در مراسم اختتاميه جشنواره، از پيگيري و همكاري اندك حمايت كنندگان اين حركت خودجوش فرهنگي تقدير كرد.

 



حوزه هاي فرهنگي استان كهگيلويه نيازمند توجه است

فرهنگ زيربناي توسعه است و بدون توجه به اين مقوله مهم، توسعه و پيشرفت در جهاني كه فناوري هاي مختلف در آن لحظه به لحظه در حال گسترش و پيشرفت است ميسر و ممكن نخواهد بود و اگر دوام يابد، پايدار نخواهد ماند.
فراهم ساختن بسترها و زيرساخت هاي فرهنگي نيز نيازمند مديراني توانمند، خوش فكر، متعهد و از جنس فرهنگ مي باشد. اين مورد با توجه به حضور گسترده دشمنان انقلاب در ميادين جنگ نرم در اين برهه از زمان بسيار ضروري به نظر مي رسد و...
در اين ميان انتظار مي رفت در دولت دهم كه رئيس آن به مقوله فرهنگ و فرهنگ سازي تاكيد مضاعفي داشته است و بر آن است كه در سفرهاي استاني به اين موضوع مهم و محوري توجه شود به برنامه هاي فرهنگي و زيرساخت هاي فرهنگي استان كهگيلويه و بويراحمد بيش از گذشته توجه شود. متأسفانه به دليل عدم حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سفر سوم هيئت دولت به اين استان شرايط آنچنان فراهم نشد كه به اين مقوله توجه شود و مديريت صحيح و اصولي در حوزه فرهنگ اين استان مورد بازنگري قرار گيرد و به درد دل هاي اهالي فرهنگ و هنر رسيدگي شود.
در اين ميان از استاندار محترم به عنوان نماينده عالي دولت در استان تقاضا مي شود ضمن توجه مضاعف به حوزه هاي فرهنگي و هنري استان، بكارگيري مديران توانمند و فرهيخته و تخصيص اعتبار و منابع مالي زمينه رشد و توسعه فرهنگ اين استان را فراهم كند. چرا كه در پرتو توسعه فرهنگي مي توان شاهد توسعه علمي، اقتصادي، سياسي و... در بهترين وضعيت مطلوب بود.
سيدولي موسوي
خبرنگار كيهان در ياسوج

 



برگزيدگان جايزه ادبي ايثار كاشان معرفي شدند

كاشان- خبرنگار كيهان:
فرهنگسراي مهر سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان برگزيدگان نخستين جايزه ادبي ايثار را در بخش هاي مختلف معرفي كرد.
نخستين جايزه ادبي ايثار با محوريت فتح خرمشهر، شهادت و دفاع مقدس، دفاع مقدس و ظلم ستيزي، مقاومت و انتظار در قالب هاي متن ادبي، خاطره نگاري، مقاله نويسي، داستان كوتاه و شعر برگزار شد كه در نهايت 40 اثر به مرحله داوري و 16اثر به عنوان برگزيده شناخته شدند.
براساس راي هيئت داوران در بخش هاي متن ادبي، طاهره شريفي كاشاني و علي رضا رجبعلي زاده به صورت مشترك رتبه اول و زهرا ميدانگاهي رتبه دوم را كسب كردند، در بخش خاطره نگاري، رتبه اول و دوم نداشت و جواد جلالي موفق به دريافت جايزه سوم اين مسابقه شد.
در بخش مقاله نويسي عباسعلي اخوان ارمكي نفر اول، جميله عنايتي بيدگلي و ليلا استاديان بيدگلي به صورت مشترك نفر دوم و طاهره شريفي كاشاني نفر سوم شدند. در بخش داستان كوتاه هيئت داوران محمدباي و مصطفي صميميت را براي نويسندگي آثار به عنوان رتبه دوم و سوم انتخاب كرد و هيچ يك از آثار رسيده در اين بخش واجد رتبه اول نبود.
در بخش شعر سنتي سارا باختر نفر اول، حسنا محمدزاده و فاطمه بديعي به طور مشترك دوم و مصطفي صميميت و الهه حمامي مشتركا سوم شدند و در بخش شعر نيمايي، علي رضا رجبعلي زاده كاشاني و مرضيه انصاري زاده به عنوان نفرات اول و دوم معرفي شدند.

 



شهردار خبر داد
برگزاري هفته هاي فرهنگي تبريز در شهرهاي كشور

تبريز- خبرنگار كيهان:
با هدف آشنايي بيشتر مردم با تبريز و منطقه آذربايجان، هفته هاي فرهنگي تبريز در شهرهاي كشور برگزار مي شود.
شهردار تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: در اين راستا از 20 تا 27 آبان ماه امسال، هفته فرهنگي تبريز در تهران و با همكاري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در فرهنگ سراها و مراكز فرهنگي و هنري پايتخت برپا مي شود.
عليرضا نوين خاطرنشان كرد: برپايي هفته هاي فرهنگي در شهرهاي كشور با توجه به مصوبه نشست شهرداران كلان شهرها، در دستور كار شهرداري ها مي باشد.
«حسين- نجفي» مدير سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تبريز نيز اظهار داشت: برپايي هفته فرهنگي در شهرها به صورت متقابل خواهد بود و شهرها همديگر را معرفي خواهند كرد.

 



رئيس انجمن خوشنويسان استان مركزي: بعد از گذشت 30 سال انجمن خوشنويسان هنوز مكان ثابت ندارد

اراك- خبرنگار كيهان:
رئيس انجمن خوشنويسان استان مركزي گفت: پس از 30 سال فعاليت، انجمن خوشنويسان فاقد محل ثابت و مناسب براي ادامه فعاليت هاي خود مي باشد.
اسدالله رضواني اظهار داشت انجمن خوشنويسان استان از سال 59 فعاليت هاي خود را در استان مركزي آغاز كرده است و در شهرستانهاي اراك، تفرش، آشتيان، ساوه، شازند، محلات و دليجان شعبه دارد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي افزود: به دليل نبود مكان ثابت و مشخص انجمن خوشنويسان استان با تحمل مشكلات فراوان هم اكنون در منزل شخصي يكي از علاقه مندان و مدرسان فعاليت مي كند.

 



طنزپردازان كشور در نشست حوزه هنري استان گلستان حضور پيدا مي كنند

گرگان- خبرنگار كيهان:
رئيس حوزه هنري استان گلستان گفت: در اين نشست كه با همت دفتر طنز حوزه هنري استان برگزار مي شود، شاعران برجسته اي چون: ناصر فيض، مهدي استاد احمد، محمد شعباني، رحيم رسولي و طنزپردازان استان گلستان حضور دارند و به قرائت اشعار مي پردازند.
محسن رباني در ادامه به حمايت از هنرمندان عرصه ادبيات طنز استان تاكيد كرد و گفت: انتشار آثار هنرمندان، معرفي استعدادهاي ناشناخته، آشنايي شاعران جوان استان با آثار بزرگان، كشف استعدادهاي جوان، فراهم نمودن شرايط ارائه آثار هنرمندان، ايجاد فضاي تعامل، آموزش اصولي و ايجاد انگيزه از مهمترين اهدافي است كه در اولويتهاي برنامه هاي واحد آفرينش هاي ادبي قرار دارد.

 



سومين جشنواره سرودهاي رضوي در سنندج آغاز شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
سومين جشنواره سرودهاي رضوي از 17 مهرماه در محل مجتمع فرهنگي هنري فجر سنندج آغاز شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان در آيين افتتاحيه اين جشنواره گفت: به مناسبت ولادت باسعادت هشتمين اختر تابناك ولايت و امامت حضرت امام رضا(ع) و خواهر گراميش حضرت فاطمه معصومه(س) و در آغاز دهه كرامت اين جشنواره آغاز شد كه اميدواريم همچون دو دوره قبلي مورد استقبال گرم و بي نظير مردم متدين و عاشقان ولايت و امامت كردستان قرار بگيرد.
قباد ميمنت آبادي افزود: 145 هنرمند از 12 استان كشور رقابت خود را در قالب 17 اثر گروهي و 11 اثر تك خواني تا روز 19 مهرماه ادامه خواهند داد.
وي گفت: در اين دوره از جشنواره هنرمندان در دو بخش گروههاي سنتي و محلي و تك خواني سنتي و محلي به اجراي آثار خود مي پردازند.
ميمنت آبادي از علي اكبر شكاري، كيوان ساكت و شاهرخ اورامي به عنوان اعضاي هيئت داوران سومين جشنواره سرودهاي رضوي نام برد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان آثار ارسال شده به دبيرخانه جشنواره در بخش گروهي را 63 اثر و در بخش تك خواني 17 اثر اعلام كرد.

 



چهارمين جشنواره شعر «تا هنوز ناتمام» برگزار شد

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
چهارمين جشنواره استاني شعر «تا هنوز ناتمام» با مضمون دفاع مقدس و جايزه قيصر امين پور در مجتمع سيمرغ اليگودرز برگزار شد.
در اين جشنواره 12 نفر از شاعران برگزيده اشعار خود را قرائت كرده و هداياي خود را دريافت كردند.
به گزارش خبرنگار ما: در بخش شعر دفاع مقدس سعيد عسگري راد و فاطمه بيرانوند مشتركا اول و مرتضي خدايگان و معصومه كاظمي دوم و سوم شدند.
همچنين در بخش شعر مقاومت ايرج زنگنه و راضيه دارابيان به صورت مشترك اول و محسن بياتيان و محمدحسن شفيعي رتبه هاي دوم و سوم را كسب كردند.
در بخش شعر كودك و نوجوان نيز اسماعيل الله دادي برگزيده شد و از سيدمحسن حسيني تقدير به عمل آمد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14