(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 مهر 1389- شماره 19769

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور خانواده هاي شهدا و ايثارگران قم:
ملت در برابر عربده زورگويان كوتاه نمي آيد
آيت الله سيد احمد خاتمي: استقبال مردم قم از رهبري تكرار حماسه 9 دي بود
حاشيه هاي ديدار رهبر انقلاب با خانواده هاي شهدا اي نايب مهدي تو را اينجا زيارت مي كنيم
لاريجاني: استقبال مردم قم از رهبر انقلاب محاسبات سياستمداران بين المللي را برهم زد
الانتقاد: استقبال از آيت الله خامنه اي در قم ميليوني بود
كريستين ساينس مانيتور:
استقبال پرشور مردم قم از آيت الله خامنه اي تاييد دوباره جايگاه والاي ايشان در بين مردم بود
چشم به راه سپيده
جانباز قائم شهري به همرزمان شهيدش پيوست
توضيحات سازمان مركزي تعاون روستايي ايران به يك خبر
وزير نيرو: طرح هاي مهمي براي تامين آب كشاورزي در دست اقدام است
براي نخستين بار در كشور: جشن بزرگ اهداي كتاب در يزد
ايجاد دانشكده داروسازي در گيلان
اخبار ادبي و هنري
رئيس سازمان زندان ها: راديو قرآن در زندان هاي كشور راه اندازي مي شود
شركت 200سرمايه گذار ايراني و خارجي در همايش بين المللي ياسوج
معرفي 24 هزار نفر از اصحاب قلم و خبرنگاران به بيمه تامين اجتماعي
نيمي از نوزادان امسال يك ميليون تومان اهدايي رئيس جمهور را دريافت كردند



رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور خانواده هاي شهدا و ايثارگران قم:
ملت در برابر عربده زورگويان كوتاه نمي آيد

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به استقبال پرشور مردم لبنان از رئيس جمهور «ملت ايران» اظهار داشتند: اينگونه حقايق، نشان دهنده جذابيت و عظمت ملت ايران در چشم ديگر ملت هاست.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار پرشور خانواده هاي معظم شهيدان، جانبازان، و ايثارگران استان قم، اعتقاد به شهادت، و «ايمان به ايثار و معامله با خدا» را رمز اقتدار حقيقي ملت ايران خواندند و تأكيد كردند: اين ملت بزرگ، در پرتو اين عوامل عزت آفرين، در مقابل زياده خواهي هاي استكبار، همچنان مستحكم خواهد ايستاد.
رهبر انقلاب اسلامي در اين اجتماع معنوي كه با ياد افتخارآفرين شهيدان، معطر شده بود، «شهادت» را موضوعي بسيار عميق دانستند و افزودند: اعتقاد به شهادت و باور به عظمت شهيدان، عمق معنوي شخصيت و هويت يك ملت است.
ايشان، «ايمان، احساسات ديني و شجاعت مردم» و صبر و استقامت خانواده هاي والامقام شهدا را باعث حل شدن مسئله شهادت براي ملت ايران برشمردند و افزودند: بايد در اين نكته اساسي بينديشيم كه ملت ايران بدون برخورداري از ابزارهاي پيچيده نظامي و امكانات وسيع تبليغاتي، چگونه و به كدام علت در چشم ملت ها، اينگونه «عزيز، پرجاذبه و مقتدر» گشته و در حوادث گوناگون جهان تأثيرگذار شده است؟
حضرت آيت الله خامنه اي، استقبال پرشور و گسترده ملت لبنان را از رئيس جمهور «ملت ايران»، موضوعي شايسته مطالعه و تحليل خواندند و افزودند: اينگونه حقايق، نشان دهنده جذابيت و عظمت ملت ايران در چشم ديگر ملتهاست.
ايشان در ريشه يابي علت اين عظمت و اقتدار، به تشريح اهميت شهادت پرداختند و افزودند: وقتي يك ملت و جوانانش، اينگونه به «ايثار، فداكاري و شهادت در راه خدا» باور پيدا مي كنند، طبيعتاً، از اقتدار و عزت و عظمتي كه وعده صدق الهي است، برخوردار مي شوند و به همين دليل ملت ايران، امروز از همه ملت هاي ديگر قوي تر و با عظمت تر است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تأثير بي نظير شهيدان در عظمت ملت ايران افزودند: شهيدان، جانبازان و ديگر ايثارگران، پيشوايان و طلايه داران جبهه حقند و «اعتقاد به شهادت و باور معامله با خدا» را عملاً به مردم اين سرزمين آموخته اند.
ايشان افزودند: صف دوم عوامل عظمت بخش ملت ايران، متعلق به پدران صبور، مادران دلسوخته، فرزندان فهيم و همسران گرانقدر شهيدان است كه در مقابل حادثه به ظاهر تلخ از دست دادن عزيزانشان، احساس عزت و افتخار كردند و نشان دادند كه همچون دسته گلهاي شهيدشان، آنها نيز معامله با خدا را باور دارند و رهرو واقعي راه زينب كبري(س) هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي ايستادگي ملت ايران و خانواده هاي معظم شهدا را در مقابل تهديدهاي سلطه گران جهاني، ناشي از احساس اقتدار و اعتماد به نفس ملي دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران در مقابل عربده هاي زورگويان، لحظه اي از آرمانهاي خود، كوتاه نخواهد آمد.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به ضرورت تقويت و تعميق روزافزون ايمان به خدا در قلبهاي آحاد مردم و مسئولان خاطرنشان كردند: بايد اين ايمان اقتدار آفرين را قدر بشناسيم و آن را پشتوانه پيشرفتهاي «علمي- فناوري- سياسي- اجتماعي و اقتصادي» قرار دهيم.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري طرحها و اقدامات فراواني كه دشمنان و دنباله روهاي آنان در داخل، در سالهاي پس از رحلت امام براي تضعيف ايمان و اعتقادات ملت انجام دادند افزودند: مخالفان ملت ايران، از آن طرحها چيزي جز ناكامي عايدشان نشد و از اين پس نيز به هيچ نتيجه اي نخواهند رسيد.
ايشان، جوانان كشور را، جواناني بسيار خوب و پاك برشمردند و افزودند: اين نسل جوان كه در فضاي ايمان و اعتقادات ملت رشد كرده، نسلي پربركت و همچون جوانان اوايل انقلاب آماده ايثار و فداكاري است.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، شهر قم را با 6 هزار شهيد، 11 هزار جانباز و ستارگان نامدار شهيدش همچون زين الدين، حيدريان و صادقي، در مسئله شهادت نيز، شهري سرآمد خواندند و انتساب به شهيدان را براي همه بازماندگان آنان بويژه فرزندان شهيدان باعث افتخار و عزت دانستند.
حضور مراجع تقليد
در محل اقامت رهبر انقلاب
حضرات آيات عظام «حسين نوري همداني»، «عبدالله جوادي آملي» و «علوي گرگاني» شامگاه سه شنبه با رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آيت الله خامنه اي ديدار كردند.
به گزارش ايرنا، اين ديدارها در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و در اولين شب حضور معظم له در اين شهر ترتيب يافته بود.
همچنين آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه، آيت الله سيدمحمود شاهرودي، آيت الله استادي و آيت الله طاهري خرم آبادي در دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي در قم با رهبر فرزانه انقلاب ديدار كردند.
اين گزارش حاكي است: جمعي از علما، اساتيد، جمعي از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و مسئولان استان قم نيز با رهبر فرزانه انقلاب اسلامي ديدار كردند.

 



آيت الله سيد احمد خاتمي: استقبال مردم قم از رهبري تكرار حماسه 9 دي بود

عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به استقبال باشكوه مردم اين شهر از مقام معظم رهبري، گفت: اين استقبال باشكوه تكرار دوباره حماسه 9 دي ماه در سال گذشته بود و در واقع اين استقبال رزمايش ولايت و ولايت مداري بود.
آيت الله سيداحمد خاتمي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين مطلب ادامه داد: مردم عزيز كشورمان از سيماي جمهوري اسلامي ايران موج عظيم جمعيت را ديدند و مشاهده كردند كه مردم قم يكپارچه به استقبال مقام معظم رهبري آمده بودند و با توجه به تحركات مذبوحانه ضد انقلاب طي دو هفته گذشته اين سفر تبديل به يك سفر فرااستاني و يك سفر كشوري شد.
وي افزود: مردم قم در اين استقبال مثل گذشته سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند كه اين قم همان قم 15 خرداد 42 و همان قم 19 دي سال 56 است و مقام معظم رهبري نيز در سخنراني خود بر اين دو نكته در پيشينه قم تأكيد كردند.
عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: همانطور كه پيش بيني مي شد قمي ها سند افتخار ديگري را در تاريخ خود ثبت كردند و ان شاءالله طي روزهاي آينده شاهد استقبال باشكوه حوزويان و مراجع عظام تقليد و اقشار مختلف در ديدارهايي كه با مقام معظم رهبري خواهند داشت، خواهيم بود.
خاتمي در پايان گفت: خدا را شاكريم كه خداوند مردمي ولايتمدار به نظام و انقلاب اسلامي داده است كه در صحنه هاي مختلف جهت دفاع از انقلاب وارد عرصه مي شوند.
استقبال
دشمن كوركن بود
حجت الاسلام والمسلمين سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز هم در گفت وگو با ايسنا با اشاره به استقبال با شكوه مردم استان قم از مقام معظم رهبري گفت: مقام معظم رهبري در جريان سفر خود با استقبال باشكوه مردم با بصيرت قم روبرو شدند و اين استقبال باشكوه در سطح بين المللي پاسخگوي كليه شبهات، دشمني ها و خصومت هايي است كه عليه انقلاب اسلامي صورت مي گيرد. وي ادامه داد: مردم با بصيرت قم با حضور باشكوه خود به آن هايي كه مي خواهند اين گونه القا كنند كه در سال 2010 مردم از روحانيت، رهبري و مراجع تقليد جدا شده اند، جواب مناسب دادند و صحنه هاي بي نظيري را خلق كردند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در جمع مردم قم گفت: انقلاب اسلامي ايران مبتني بر ارزش هاي الهي و ديني است و چون پشتوانه آن مردم هستند كسي نمي تواند به اين انقلاب ضربه اي وارد كند.
سالك تصريح كرد: حضور باشكوه مردم در جريان استقبال از مقام معظم رهبري دشمن كوركن بود.
سفر رهبري
تأثيرات بين المللي دارد
يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هم سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم را داراي تأثيرات جهاني و بين المللي دانست.
حجت الاسلام حميد رسايي در گفت وگو با ايسنا در ارزيابي از سخنان مقام معظم رهبري در جمع مردم قم، به ويژه تأكيد ايشان بر نقش مردم اين استان و علما و مراجع و فضلاي قم پيش و بعد از پيروزي انقلاب گفت: در حقيقت سفر مقام معظم رهبري به قم به دليل شخصيت برجسته ايشان و جايگاه ولايت فقيه در بين مسلمانان و شيعيان دنيا كه توجه خاصي به بيانات ايشان دارند و البته بدليل جايگاه قم به خاطر وجود حوزه هاي علميه و حضور علماي بزرگ و تأثير آنها در مناسبات مختلف مذهبي و سياسي قطعاً داراي ابعاد گسترده جهاني و بين المللي است.0

 



حاشيه هاي ديدار رهبر انقلاب با خانواده هاي شهدا اي نايب مهدي تو را اينجا زيارت مي كنيم

¤ عاشقان ديدار رهبر انقلاب از ساعت ها پيش از مراسم در پشت درهاي شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر تجمع كرده بودند.
¤ پيش از حضور رهبر معظم انقلاب، جمعيت حاضر، سرود آماده شده براي ارائه در محضر رهبر انقلاب را تمرين كردند.
¤ ديدن پدر و مادر سالخورده شهدا و جانبازاني كه با ويلچر و عصا به شوق ديدار رهبر معظم انقلاب خود را به محل مراسم رسانده بودند، صحنه هاي زيبايي از رابطه امام و امت، رقم زده بود.
¤ حضرت آيت الله خامنه اي در ساعت مقرر به شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تشريف آوردند و جمعيت سرا پا شور و شوق چشمشان به جمال رهبر انقلاب روشن شد.
¤ اي رهبر آزاده آماده ايم آماده، خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست، صل علي محمد نايب مهدي آمد از جمله شعارهايي بود كه حاضران با فرياد آنها بيعت مجدد خود را با رهبر معظم انقلاب اعلام كردند.
¤ با جلوس رهبر معظم انقلاب در جايگاه سرودي كه پيش از اين براي ارائه خدمت رهبر معظم انقلاب آماده شده بود، به صورت هماهنگ از سوي حاضران اجرا شد.
¤ در اين سرود بر بيعت مجدد با رهبر معظم انقلاب و حركت در مسير ولايت تأكيد شده بود.
ما وارثان شاهدان جان را نثارت مي كنيم
اي نايب مهدي تو را اينجا زيارت مي كنيم
جاي شهيدان با شما تجديد بيعت مي كنيم
با اين ملاقاتت قدم بر روي چشم ما زدي
اي رهبر محبوب ما خوش آمدي خوش آمدي
¤ پيش از سخنان حضرت آيت الله خامنه اي، حجت الاسلام وكيلي پدر سه شهيد دفاع مقدس و جانباز جنگ تحميلي و دارنده نشان ملي ايثار، حجت الاسلام دلير فرزند شهيد، دارنده دكتري علوم سياسي و جانباز جنگ تحميلي و همچنين مادر شهيدان زين الدين، سخن گفتند.
¤ حجت الاسلام وكيلي پس از سخنان خود لحظاتي خدمت رهبر انقلاب رسيد. نكته جالب اين ديدار كوتاه اين بود كه رهبر معظم انقلاب به احترام اين پدر سه شهيد دفاع مقدس به صورت كامل از جا بلند شدند و وي را در آغوش گرفته و لحظاتي با او احوال پرسي كردند.
¤ حجت الاسلام دلير در سخنان خود به درخشيدن فرزندان شاهد در عرصه هاي مختلف علمي تأكيد كرد.
¤ مادر شهيدان مهدي و مجيد زين الدين با صلابتي كه از يك مادر شهيد توقع مي رود، با صدايي رسا بر بيعت مجدد با رهبر انقلاب تأكيد كرد و به نمايندگي از خانواده هاي محترم شهدا بر آمادگي براي آزموني ديگر از پشتيباني امام امت پاي فشرد.
¤ پس از اين مقدمه طولاني، رهبر انقلاب سخنان خود را با عرض سلام و اجازه از محضر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز كردند: السلام عليك يا بنت رسول الله، يا فاطمه، يا معصومه سلام الله عليها كه اين محفل معنوي زير سايه او تشكيل شده است...
¤ گروهي از جمعيت مشتاق براي اينكه حتي لحظه اي ديدار مقتداي خود را از دست ندهند، تمامي سخنان رهبر معظم انقلاب را به صورت ايستاده به گوش جان خريدند.
¤ رهبر انقلاب در بخشي از سخنان خود وقتي با اشاره به نقش مادران شهيدان يادي از حضرت زينب(س) نمودند و تعبير كردند «وقتي عمه ما زينب...» مي شد برق غرور را در چشمان سادات جمع ديد.
¤ اين ديدار در فضايي سرشار از شوق از ملاقات رهبر عزيز انقلاب و حسرت از كوتاهي زمان وصال به پايان رسيد در حالي كه مي شد انرژي ديدار و تجديد بيعت با ولي فقيه و مقتدا را در چهره ها ديد؛ همان كه در بخش پاياني سرود جمعي ابتدا اين گونه بيان شده بود:
اي دلبر و دلدار ما اي رهبر بيدار ما
بهر عبور از فتنه ها تنها تويي معيار ما
راي تو بگشايد به حق هر جا گره از كار ما
اهل بصيرت را به حق تشخيص خوبي از بدي
اي رهبر محبوب ما خوش آمدي خوش آمدي
اي وارث روح خدا خوش آمدي خوش آمدي

 



لاريجاني: استقبال مردم قم از رهبر انقلاب محاسبات سياستمداران بين المللي را برهم زد

رئيس مجلس شوراي اسلامي استقبال پرشكوه و بي نظير مردم قم از رهبر معظم انقلاب اسلامي را موجب برهم خوردن محاسبات سياستمداران بين المللي درباره ايران دانست.
علي لاريجاني سه شنبه شب در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما با تاكيد بر استقبال پرشكوه و بي نظير مردم قم از مقام معظم رهبري، اين استقبال را خارق العاده خواند و گفت: سياستمداران در رسانه هاي بين المللي هنگامي كه اين استقبال باشكوه را مي بينند ممكن است كه در ابتدا در ظاهر سخني بگويند ولي در تحليل هايشان به بررسي پيوند عاطفي مقام معظم رهبري و همچنين نوع شعارها و ابراز احساسات مردم كه نشان دهنده عمق اين رابطه عاطفي است مي پردازند و متوجه مي شوند انقلاب ما زنده و پرتحرك است.
به گزارش خبرگزاري ها، وي افزود: استقبال پرشكوه مردم از مقام معظم رهبري در محاسبات سياستمداران خارجي بسيار تاثيرگذار است، به گونه اي كه دريچه اي در مقابل آنها باز مي شود و آنها مي فهمند كه با اين مردم نمي توانند گستاخانه رفتار كنند كه اين امر مستقيم با منافع ملي ما مرتبط است.
در اين نشست خبري، لاريجاني در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه نسبت و ارتباط ولايت فقيه با مراجع و حوزه هاي علميه قم چگونه است؟ گفت: در اين زمينه دو رويكرد كاملا متفاوت وجود دارد. عده اي با شيطنت اين موضوع را مطرح مي كنند كه حضور مراجع هيچ اشكالي ندارد و اشكال در زمينه حضور ولايت فقيه وجود دارد. عده اي ديگر با نوعي شيطنت مي گويند كه ولايت فقيه را قبول داشته و با وجود ولايت فقيه نياز به مراجع ديگر نيست.
رئيس قوه مقننه، ادامه داد: مطرح كنندگان اين دو نظريه از شيطنت رنج مي برند، هر دو دروغ مي گويند و فريبكاري مي كنند. سخن آنها با كج فهمي نيست و مي فهمند كه چه مي گويند.
لاريجاني در خصوص ابعاد سفر مقام معظم رهبري به استان قم گفت: سفر ايشان به قم يك سفر متعارف نبود بلكه به دليل اينكه استان قم در سابقه تاريخي خود يك ركن تفكر اصيل اسلامي است و امروز مهمترين قطب تفكر شيعي در قم قرار دارد، اين سفر خاص است.

 



الانتقاد: استقبال از آيت الله خامنه اي در قم ميليوني بود

پايگاه خبري لبناني الانتقاد با اشاره به سفر اخير رهبر معظم انقلاب به قم، استقبال مردم اين شهر از ايشان را ميليوني توصيف كرد.
به گزارش فارس، پايگاه خبري الانتقاد نت لبنان در توصيف استقبال مردم شهر قم از رهبر معظم انقلاب حضور مردم را ميليوني توصيف و به انعكاس بيانات ايشان در سخنراني در جمع مردم پرداخت.
در اين گزارش آمده است كه حضرت آيت الله خامنه اي خواستار وحدت بيشتر و همبستگي ميان مردم و مسئولان شدند تا برنامه ها و توطئه هاي دشمنان كه انقلاب اسلامي و ارزشهاي ديني آن را هدف قرار داده اند، خنثي شود.
براساس اين گزارش، ايشان در جمع ميليوني مردم قم در حرم حضرت معصومه فرزند امام موسي كاظم(ع) در شهر مقدس قم تاكيد كردند كه دشمنان به علت پيشرفت هاي علمي كه ايران به دست آورده است، سودي از تحريم هاي خود عليه اين كشور نخواهند برد.

 



كريستين ساينس مانيتور:
استقبال پرشور مردم قم از آيت الله خامنه اي تاييد دوباره جايگاه والاي ايشان در بين مردم بود

يك روزنامه آمريكايي در گزارشي با اشاره به استقبال گسترده اقشار مردم قم از رهبر معظم انقلاب نوشت: مردم شهر قم،قلب شيعيان جهان، با استقبال گسترده از آيت الله خامنه اي مجددا حمايت و همراهي خود را با نظام اثبات نمودند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،روزنامه كريستين ساينس مانيتور در اين باره نوشت: سفر آيت الله خامنه اي،فرمانده كل قواي ايران به شهر قم،قلب شيعيان جهان ،با استقبال كم سابقه اي مواجه شد.
بر اساس اين گزارش،اين سفر نشان داد كه رهبر انقلاب ايران موفق شده است با درايت خود كشورش را از تنش هاي سال گذشته نجات دهد.
آيت الله خامنه اي در ديدار از قم خود را در ميان انبوهي از هواداراني ديدند كه با ترك محل كار براي ديدن ايشان به خيابان ها آمده بودند.
اين روزنامه مي نويسد:ديدار روز سه شنبه آيت الله خامنه اي از قم تاييد دوباره جايگاه والاي ايشان در بين مردم بود.در اين بين مخالفان بعد از انتخابات ايران، با حضور ايشان در قم همگي انگار خفه شده باشند و كاملا در سكوت فرو رفته اند.
يك تحليلگر امور سياسي در اين باره مي گويد:با استقبال گرم آيات عظام قم از آيت الله خامنه اي پيروزي بزرگ مجددي براي جمهوري اسلامي بدست آمد. در قم تصاوير بسياري از آيت الله خامنه اي مشاهده شد و اين خود موفقيت بزرگي در تاييد نظام اسلامي ايران بود.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
از اينجا گذشته اي؟
مائيم و عذر ناقص بعد از گناه ها
در رستخيز، خانه به دوش و آه ها
برآستان لطف شما ايستاده است
امروز، روسياه ترين روسياه ها
اينجا مگر تو در جرياني كه سال هاست
بو مي كشند نام تو را سجده گاه ها
لشگر كشيده اي مگر اينجا كه اين چنين
افتاده اند در هيجان پادشاه ها
يك شب به اشتباه از اينجا گذشته ايم
تا باشد اي عزيز، از اين اشتباه ها
تو برتر از قلمرو چشمي ولي هنوز
محدود مانده اي به حريم نگاه ها
هي راه مي رويم و به مقصد نمي رسيم
بگذار منتهي به تو باشند راه ها
¤¤¤
حال ما در هجر مولا كمتر از يعقوب نيست
او پسر گم كرده بود و ما پدر گم كرده ايم

گل پنهان
ره به كجا برده اي، رفته ز كنعان من
خسته و وامانده ام، اي سرو سامان من
رفتي و در قرب حق ميوه طوبي شدي
پاي درت مانده ام، اي گل پنهان من
سوخت دلم در كوير از غم ديدار تو
بارشي آغاز كن، اي همه باران من
رفت پرستوي عشق، ديده به راهم هنوز
تا كه كجا بيندت، ديده گريان من
ليلا مقيمي

 



جانباز قائم شهري به همرزمان شهيدش پيوست

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
جانباز شيميايي بالاي
70 درصد ساكن قائم شهر به آرزوي ديرينه اش شهادت نائل آمد.
شهيد حاج سيدعلي هاشمي متولد 1318 از پيشكسوتان و يادگاران عرصه عشق و جهاد و ايثار بود كه در دفاع از كيان اسلامي با حضور در جبهه ها و نبرد بي امان با دژخيمان بعثي سال 1365 در عمليات رزمندگان اسلام در شلمچه بر اثر بمباران شيميايي دشمن زبون به افتخار جانبازي نايل آمد و پس از 24 سال تحمل درد و رنج ناشي از مصدوميت شيميايي سرانجام در سن 71 سالگي دعوت حق را لبيك گفت و به مقام رفيع شهادت رسيد.
گفتني است پيكر مطهر اين شهيد سرافراز با حضور با شكوه مردم و مسئولان شهرستان به زادگاهش روستاي «آهنگر كلابيشه سر» قائم شهر منتقل شد و در جوار 32 شهيد اين روستا آرام گرفت.

 



توضيحات سازمان مركزي تعاون روستايي ايران به يك خبر

به دنبال چاپ خبري تحت عنوان «بزودي نرخ واحد گندم و آرد در كشور اعلام مي شود» در مورخه شنبه 24 مهر ماه در صفحه 13 به نقل از معاون وزير بازرگاني، روابط عمومي و امور بين الملل سازمان مركزي تعاون روستايي ايران جوابيه اي به كيهان ارسال كرده است كه در پي مي آيد.
1- سازمان تعاون روستايي در سال جاري مجري خريد گندم نبوده و هيچگونه قراردادي با شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه اصفهان نداشته است (اگر قراردادي هم وجود دارد با اتحاديه تعاون روستايي، كه غير دولتي بوده است، نه سازمان تعاون روستايي استان اصفهان)
2- در امر خريد گندم طبق مقررات شركت غله و خدمات بازرگاني، بهاي محصول مستقيماً توسط بانك به حساب جام كشاورزان تحويل دهنده گندم واريز مي شود.
3- هيچگونه وجهي بابت بهاي گندم به حساب مباشر (اتحاديه تعاون روستايي استان) توسط شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران واريز نشده است.
4- مسئول پرداخت وجه گندم تحويلي كشاورزان مستقيماً شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران است.
5- اكثر مراكز خريد گندم در اين استان علي رغم اينكه متعلق به بخش تعاوني (كشاورزان) مي باشد بنا به دلايلي توسط شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 10 اصفهان در امر خريد گندم مورد استفاده قرار نمي گيرند.

 



وزير نيرو: طرح هاي مهمي براي تامين آب كشاورزي در دست اقدام است

وزير نيرو گفت: اين وزارتخانه، طرح هاي مهمي را براي ايجاد تحول در تامين آب مورد نياز بخش كشاورزي در دستور كار خود دارد.
«مجيد نامجو» شامگاه سه شنبه در حاشيه آيين آغاز عمليات اجرايي احداث بدنه سد سيمينه رود، در گفت وگو با ايرنا در بوكان، از مديريت مصرف آب، تغيير الگوي كشت كشاورزي، گسترش آبياري تحت فشار و اجراي كانال هاي آبياري زهكشي اصلي و فرعي، به عنوان عمده برنامه هاي اين وزارتخانه در تحقق اين هدف برشمرد.
وي همچنين با اشاره به بهره برداري 70 سد بزرگ تا پايان فعاليت دولت دهم در سطح كشور، اظهار داشت: اعتبارات اجراي اين طرح ها، از محل منابع عمومي دولت، بانكها، فاينانس هاي داخلي وزارت نيرو و اوراق مشاركت تامين مي شود.
وزير نيرو خاطر نشان كرد: با بهره برداري از اين سدها، 10 ميلياردمترمكعب به منابع آبي كشور اضافه مي شود و اين باعث ايجاد تحول بزرگي در عرصه تامين آب كشاورزي خواهد شد. عمليات اجرايي احداث بدنه سد سيمينه رود در بوكان شامگاه سه شنبه با حضور وزير نيرو آغاز شد.

 



براي نخستين بار در كشور: جشن بزرگ اهداي كتاب در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور جشن بزرگ اهداي كتاب در سطح يزد در هفته كتاب برگزار مي شود.
مديركل كتابخانه هاي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: چادرهايي در سطح شهر نصب مي شود و افراد كتابهاي مازاد و كتابهايي كه مورد مطالعه قرار گرفته و نيازي به آن ندارند را به اين چادرها و مراكز تحويل تا در كتابخانه هاي عمومي استان مورد استفاده قرار گيرد.
سيدمحمدحسن علايي افزود: استان يزد همچنين به عنوان اولين استان در كشور، كتابخانه هاي عمومي آن داراي اينترنت خواهد شد و بالغ بر يك ميليون و سيصد هزار جلد كتاب در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.
به گفته وي اجرايي كردن عملياتي طرح كتاب سيار، تهيه ماتريس و نقشه جامع كتابخواني، برگزاري مسابقه بزرگ كتابخواني و تجليل از شهدا و رزمندگان اهل قلم، اجراي طرح تحكيم سواد بعد از سوادآموزي در نهضت سوادآموزي و... از جمله برنامه هاي اين اداره كل در هفته كتاب است.
مديركل كتابخانه هاي استان افزود: در هفته كتاب يكصدمين كتابخانه عمومي استان به بهره برداري مي رسد، همچنين كتابخانه تخصصي خبرنگار و كتابخانه تخصصي افراد تحت پوشش بهزيستي نيز افتتاح مي شود.
وي اظهار داشت: طرح كتاب (ديزي) كتاب گوياي قابل سرچ نيز از ديگر طرحهاست كه به اجرا درمي آيد و تا سال آينده 100 كتاب گويا مي شود.
به گفته وي افرادي كه وقت براي مطالعه ندارند مي توانند كتاب را بصورت گويا گوش كرده و حتي بلوتوث كنند.
علايي افزود: هر چند استان يزد از نظر مطالعه نشريات، بويژه نشريات علمي در رتبه خوبي قرار دارد، اما متأسفانه شاخص روزنامه خواني در يزد نسبت به كشور در رتبه آخر قرار دارد.

 



استاندار خبر داد
ايجاد دانشكده داروسازي در گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
دانشكده داروسازي در گيلان راه اندازي مي شود.
استاندار گيلان با اعلام اين خبر افزود: در سفر اخير وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي به اين استان بكارگيري فارغ التحصيلان رشته داروسازي براي ارائه خدمات به بخش خصوصي و دولتي با ايجاد راه اندازي دانشكده داروسازي در اين استان در آينده نزديك موافقت شد.
روح الله قهرماني چابك با اشاره به سياستها و برنامه هاي وزارت بهداشت و درمان مبني بر پذيرش دانشجوي بومي در منطقه گفت: با توجه به عدم وجود دانشكده داروسازي در گيلان، شانس قبولي دانشجويان اين منطقه در ساير دانشگاهها اندك بود كه با تاسيس اين دانشكده اين مشكل برطرف خواهد شد.
وي تصريح كرد: گيلان در حال حاضر با دارا بودن دانشكده هاي پزشكي، دندانپزشكي، پرستاري، مامايي و پيراپزشكي از قطب هاي مهم آموزش خدمات آموزشي و درماني كشور بشمار مي رود.
قهرماني با اشاره به ساخت بيمارستان جنرال لاكان رشت از افزايش تعداد تخت هاي اين مركز درماني از 200 به 4000 تخت خبر داد و گفت: با احداث اين پروژه تمامي بخش هاي درماني مورد نياز بيماران در يك بيمارستان قرار مي گيرد كه اين امر در كشور بي نظير است.
وي از قول مساعد وزير بهداشت و درمان براي كمك به ساخت و تجهيز 100خانه بهداشت و مراكز بهداشتي درماني استان خبر داد.

 



اخبار ادبي و هنري

برترين خبرنگار زن جهان اسلام معرفي مي شود
برترين خبرنگار زن جهان اسلام هشتم آبان در نمايشگاه مطبوعات معرفي مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر، لاله افتخاري عضو فراكسيون زنان در مجلس شوراي اسلامي، با اعلام اين خبر گفت: اين خبرنگار از ميان 100خبرنگار منتخب كشورهاي مختلف انتخاب شده است.
وي افزود: بعد از بررسي عملكرد 100 خبرنگار، شش خبرنگار از آلمان، ايران، انگليس، لبنان، روسيه و فلسطين به مرحله دوم داوري راه يافتند و در نهايت يك خبرنگار به عنوان نفر برتر برگزيده شد.
افتخاري گفت: كميسيون فرهنگي مجلس، خبرگزاري بين المللي زنان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري اين خبرنگار را انتخاب كرده اند.
افتخاري افزود: خبرنگار برتر «جايزه كرامت انساني» را دريافت خواهد كرد.
وي گفت: هدف از اعطاي اين جايزه، ايجاد همگرايي ميان خبرنگاران زن مسلمان، محكوميت هتك حرمت به قرآن كريم و زمينه سازي براي ايجاد رسانه بين المللي زنان است.
دبيركل همايش خبرنگاران زن جهان اسلام هم گفت: ملاك اصلي براي خبرنگار برتر زن، مسلمان بودن، محجبه بودن و ضدصهيونيست بودن است.
اسلامي فر افزود: تنديس كرامت انساني با عنوان حضرت زينب(س) نام گذاري و به صورت پرنده (نمادي از خبرنگار مسلمان و آزاده) طراحي شده است.
خواننده «ياردبستاني من» براي فلسطيني ها خواند
خواننده ترانه به ياد ماندني «يار دبستاني من» بعد از 31 سال سرودي را براي مردم فلسطين خواند.
جمشيد جم در گفت وگو با ايسنا گفت كه تم موسيقيايي اين آهنگ كردي-عربي انتخاب شده است، چون فلسطين سرزميني است كه به زبان عربي تكلم مي كند و موسيقي آن ريتم عربي دارد.
وي توضيح داد: كلام اين ترانه به زبان فارسي است و با آميختن موسيقي عربي و و كلام فارسي قصد داشتم همبستگي ايرانيان و مردم فلسطين را نشان دهم.
استقبال بي نظير مردم مصر از سريال «يوسف پيامبر(ع)»
سردبير روزنامه الاهرام مصر در ديدار با فرج الله سلحشور گفت: سريال حضرت يوسف پيامبر(ع) مورد استقبال بي نظير مردم مصر قرار گرفته است.
بنابراين گزارش، در ابتداي اين ديدار صميمانه كه در دفتر سلحشور برگزار شد، احمد السيوفي معاون سردبير روزنامه الاهرام مصر گفت: شبكه الكوثر در ميان عرب زبانها، خيلي شناخته شده نبود، ولي به بركت سريال يوسف پيامبر(ع) اين شبكه در ميان اعراب جايگاه ويژه اي پيدا كرده و به راستي مي توان گفت سريال يوسف(ع) بهترين مبلغ براي اين شبكه بوده است.
السيوفي تاكيد كرد: كشور مصر هم اكنون سريال يوسف(ع) را روي آنتن دارد و جالب اينكه اين مجموعه مورد استقبال بي نظير ملت ما قرار گرفته است. زيرا اين سريال سرگذشت زندگاني حضرت يوسف(ع) و سرزمين مصر را بيان مي كند.
براساس گزارش فارس، وي يادآور شد: اين سريال زيبا و كارآمد نه تنها مورد استقبال و رضايت شيعيان قرار گرفته، بلكه اهل تسنن را نيز شيفته خود ساخته و ظاهراً اين استقبال و شيفتگي منحصر به ملت مصر نبوده است، بلكه استقبال بي نظير خيلي از كشورهاي جهان را نيز در برداشته است.
يوسف پيامبر(ع) در تركيه و عراق نيز با استقبال مخاطبان روبرو شده است.
نمايش «دا» بين المللي شد
راديو كردي معاونت برون مرزي نمايش راديويي«دا» برگرفته از كتاب «دا» را در قالب نمايش راديويي توليد و پخش مي كند.
شكرالله اسدي، نويسنده نمايش راديويي «دا» كه پيش از اين نويسندگي سريال «حضرت يوسف(ع)» را به صورت نمايشنامه راديويي براي راديو كردي انجام داد، نگارش نمايشنامه «دا» به سفارش راديو كردي برون مرزي را به اتمام رسانده است. اين نمايش در قالب 40 قسمت 30 دقيقه اي توليد و پخش مي شود.

 



رئيس سازمان زندان ها: راديو قرآن در زندان هاي كشور راه اندازي مي شود

رئيس سازمان زندان ها از راه اندازي شبكه و راديو قرآن در تمام زندان هاي كشور خبر داد.
به گزارش فارس از اروميه، غلامحسين اسماعيلي در آغاز به كار هفدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كاركنان زندان هاي كشور كه در سالن مخابرات آذربايجان غربي برگزار شد، اظهار داشت: راديو و سيماي قرآن در حال حاضر در بيشتر استان هاي كشور راه اندازي شده است كه تا پايان سال جاري در ساير استان هاي كشور نيز راه اندازي مي شود.
وي هدف از راه اندازي شبكه و راديو قرآن را گسترش و ترويج فرهنگ قرآني و قرآن آموزي ويژه مددجويان اين سازمان عنوان كرد و افزود: برنامه هاي اين شبكه به صورت توليدي با موضوعات قرآني خواهد بود.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: برنامه هاي راديو قرآن اين سازمان شامل سخنراني با موضوعات قرآني خواهد بود كه در اين راستا استفاده از اساتيد برجسته در زمينه علوم قرآني در تمام بخش ها از جمله تفسير، درك مفاهيم و تلاوت قرآن كريم استفاده مي شود.
اسماعيلي با اشاره به اينكه شبكه سيماي سازمان زندان ها شبكه داخلي است، اعلام كرد: اين شبكه در زندان هاي استان ها در حال راه اندازي بوده و در برخي از استان ها نيز به صورت آزمايشي راه اندازي شده است.
اين مقام مسئول از برگزاري 130 هزار ختم قرآن توسط كاركنان اين سازمان و زندانيان در ماه مبارك رمضان خبر داد و اظهار داشت: برنامه هاي مشابه در اين زمينه تا پايان سال جاري همچنان ادامه دارد.

 



شركت 200سرمايه گذار ايراني و خارجي در همايش بين المللي ياسوج

حدود 200 سرمايه گذار شامل ايرانيان مقيم خارج از كشور و تعدادي سرمايه گذار خارجي در همايش بين المللي «معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري ايران» در ياسوج شركت كردند.
به گزارش ايرنا، استاندار كهگيلويه و بويراحمد در مراسم استقبال از اين سرمايه گذاران با توصيف وضعيت استثنايي اقليمي، گردشگري و ويژگي هاي خاص اين استان براي سرمايه گذاري گفت: استان كهگيلويه و بويراحمد از هر لحاظ بهترين موقعيت سرمايه گذاري را در خود جاي داده است.
«قوام نوذري» افزود: 600 طرح با برآورد اعتبار ارزي 700 ميليارد دلار و 140 هزار ميليارد برآورد ريالي به سرمايه گذاران معرفي خواهد شد كه 114 طرح آن مربوط به اين استان است.
وي اظهار داشت: اين طرحها در زمينه هاي نفت و گاز، آب و كشاورزي، صنعت و معدن و گردشگري به متقاضيان سرمايه گذاري معرفي خواهند شد.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه علاوه بر ميهمانان خارجي، مقامات و كارشناسان 0 2 استان كشور نيز در اين همايش شركت دارند، افزود: كار همايش از روز سه شنبه آغاز شده است و تا امروز ادامه خواهد يافت.
رياست جمهوري، استاندار كهگيلويه و بويراحمد، وزارت امور اقتصادي و دارايي، سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران، شوراي عالي امور ايرانيان مقيم خارج از كشور، وزارت صنايع و معادن، وزارت جهاد كشاورزي، وزارت نيرو، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران، سازمان امور اقتصادي و دارايي كهگيلويه و بويراحمد، دانشگاه ياسوج، اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ياسوج، شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران و شهرداري سي سخت برگزاركنندگان و حاميان اين همايش هستند.

 



مديرعامل صندوق حمايت از نويسندگان خبر داد
معرفي 24 هزار نفر از اصحاب قلم و خبرنگاران به بيمه تامين اجتماعي

تاكنون 24 هزار نفر از اصحاب قلم، نويسندگان، روزنامه نگاران، هنرمندان و خبرنگاران به بيمه تامين اجتماعي معرفي شده اند.
به گزارش ايرنا مديرعامل صندوق حمايت از نويسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان كشور ديروز با اعلام مطلب فوق در شهرستان نمين استان اردبيل افزود: اين افراد براي بهره مندي از بيمه تامين اجتماعي به شعب اين سازمان در استانها معرفي شده اند.
مهدي شجاعي، از ادامه دار بودن بيمه خبرنگاران و هنرمندان خبر داد و گفت: تمام خبرنگاران، هنرمندان، نويسندگان و روزنامه نگاراني كه تاكنون زير پوشش بيمه قرار نگرفته اند، مي توانند با مراجعه به ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خود و تشكيل پرونده در نمايندگي صندوق حمايت از نويسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان بيمه شوند.
وي افزود: اين افراد با پرداخت 500 هزار ريال حق بيمه سالانه مي توانند خود را بيمه كرده و تا سقف يكصد ميليون ريال از مزاياي بيمه بهره مند شوند.
شجاعي گفت: تلاش مي كنيم زمينه بهره مندي خبرنگاران، اصحاب قلم و هنرمندان از بيمه تكميلي را در آينده نزديك فراهم كنيم.

 



رئيس سازمان ثبت احوال خبر داد
نيمي از نوزادان امسال يك ميليون تومان اهدايي رئيس جمهور را دريافت كردند

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
تمام خدمات ثبت احوال تا ايام دهه فجر امسال به صورت الكترونيكي ارائه مي شود.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور در جمع رئيسان ثبت احوال شهرستان هاي لرستان گفت:
واگذاري بخش عمده اي از خدمات ثبت احوال از طريق پيشخوان هاي دولت و بخش خصوصي يكي از اهداف و برنامه هاي اين سازمان است.
محمد ناظمي اردكاني گفت: در حال حاضر اين سازمان با اعطاي 45 مجوز دفتر پيشخوان در سطح كشور اقدام به ارائه 12 خدمت از طريق اين تعداد دفتر كرده است.
وي به ارائه كارت هوشمند ملي به آحاد جامعه با همكاري سازمان ها و نهادهاي كشور در آينده نزديك اشاره كرد و افزود: اين نوع كارت هاي هوشمند براي رفاه حال مردم و نهادها و سازمان هاي كشور خدمات گسترده اي را ارائه مي كنند.
ناظمي اردكاني در ادامه به صدور شناسنامه هاي جديد جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: صدور اين شناسنامه ها به افرادي تعلق مي گيرد كه شناسنامه هاي آنها نياز به تعويض و تغييراتي داشته باشند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر در تمام مراكز استان ها دستگاه هاي صدور شناسنامه هاي جديد وجود دارد و از تمام معاونان برنامه ريزي استانداري هاي كشور مي خواهيم، بودجه مورد نياز براي خريد اين دستگاه ها در شهرستان ها تلاش كنند كه در اين صورت امكان صدور شناسنامه جديد در شهرهاي كشور هم فراهم مي شود.
ناظمي با اعلام اين خبر كه سيستان و بلوچستان جوان ترين و هرمزگان پيرترين جمعيت استان هاي كشور را دارند تعداد نوزادان متولد شده در نيمه اول امسال را حدود 680 هزار نفر ذكر كرد و افزود: براي تمام نوزاداني كه پرونده تشكيل داده اند از مبلغ يك ميليون تومان اهدايي رئيس جمهوري بهره مند شده اند و اين مبلغ به حساب حدود 500 هزار نفر از نوزادان واريز شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14