(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 12 آبان 1389- شماره 19780

جلوگيري از ابلاغ راي حذف حق فني داروخانه ها
بسيج شوراهاي اسلامي سراسر كشور براي كمك به اجراي هدفمندي يارانه ها
با اولين باران شديد پاييزي صورت گرفت
آبگرفتگي معابر تهران شهرداري دست به كار شد
خدمات رساني شركت واحد اتوبوسراني به مناسبت 13 آبان
بسته حمايتي وزارت كشور براي تقويت ناوگان اتوبوسراني
جريمه 10هزار خودروي فاقد برگه معاينه فني
نخستين پرواز مستقيم ايران به گرجستان انجام شد
در برخورد شديد پژو 206 و تريلر استاد دانشگاه انديمشك و 4 عضو خانواده اش جان باختند
طالقاني ها برف پارو كردند
دستگيري 100 تن از اراذل و اوباش تهران
بازپرس دادسراي كاركنان دولت و رسانه: رسانه ها در قبال انتشار اخبار از منابع ديگر مسئولند
در درگيري با ماموران نيروي انتظامي شرور جنوب استان فارس به هلاكت رسيد
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر: 95 زائر حج تمتع به دليل حمل مواد مخدر از سفر بازماندند
حوادث كوتاه از كشور
كوچكترين حافظ كل قرآن كريم
حبس و شلاق براي اعتراض يك روزنامه نگار



شهاب الدين صدر در نامه اي به رئيس قوه قضائيه خواستار شد
جلوگيري از ابلاغ راي حذف حق فني داروخانه ها

رئيس كل سازمان نظام پزشكي طي نامه اي به رئيس قوه قضائيه خواستار عدم ابلاغ راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري درخصوص حذف حق فني داروخانه ها و تشكيل گروه كارشناسي براي بررسي مجدد اين موضوع شد.
در بخشي ازاين نامه آمده است: تعيين حق فني در مقابل وظايف و خدمات حرفه اي عديده و مهمي است كه قوانين و آيين نامه هاي جاري به عهده داروساز نهاده است. پيرو همين تكليف سازمان نظام پزشكي از طريق دادسرا و دادگاه هاي انتظامي، علاوه بر دادسراي جرايم پزشكي، دارويي و بهداشتي و دادگاه هاي عمومي جزائي، ناظر به فعاليت گروه هاي پزشكي از جمله پزشكان داروساز مي باشد.رئيس كل سازمان نظام پزشكي در اين نامه اضافه كرده كه: «اگر بنا بر نظر هيئت عمومي ديوان عدالت اداري، خدمات مسئولان فني (عليرغم وجود صراحت قانوني) جنبه درماني ندارد و در زنجيره درمان قرار نمي گيرد، پس وجود دكتر داروساز در داروخانه ها هم ضرورتي ندارد، و تكليفي به لحاظ جزايي و انتظامي هم نخواهد داشت.» در انتهاي اين نامه آمده است خواهشمند است ضمن دستور به عدم ابلاغ راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري كارشناسان منتخب حضرتعالي، همراه كارشناسان سازمان نظام پزشكي و وزارت بهداشت موضوع را مورد بررسي مجدد قرار دهند، تا آسيبي به چرخه درمان مردم شريف ميهن اسلامي وارد نگردد و موجبات دلگرمي همكاران خدوم و دلسوز داروساز كشور كه همواره در عرصه هاي دفاع مقدس و نهضت خوداتكايي علمي كشور پيشتاز بوده اند فراهم شود، بي ترديد چشمان نگران دانشجويان پرنشاط داروسازي كشور متوجه تصميم قاطع و سرنوشت ساز جنابعالي مي باشد.»

 



چمران خبر داد
بسيج شوراهاي اسلامي سراسر كشور براي كمك به اجراي هدفمندي يارانه ها

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اهتمام شوراها براي رفع مشكلات كشور و همراهي با دولت و مجلس گفت: شوراهاي اسلامي سراسر كشور براي كمك به اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها بسيج شده اند.
مهدي چمران در جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران افزود: شوراهاي اسلامي كشور به خصوص شوراي شهر تهران آماده همكاري و كمك براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها هستند و هرگز دولت و مجلس را رقيب خود نمي دانند.
وي با بيان اينكه سيستم حمل و نقل عمومي شهرها در سراسر كشور هنگام اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها خدمات رساني كامل به مردم خواهند داشت، تصريح كرد: با كامل شدن كمك هاي دولت به شهرها در بخش حمل و نقل عمومي، خدمات رساني در اين بخش در زمان هدفمند كردن يارانه ها با حداقل مشكل انجام خواهد شد.
وي در ادامه به دو تصميم مجلس در هفته هاي اخير در بحث شوراها اشاره كرد و گفت: يكي از اين تصميمات، عدم رأي اعتماد مجلس به طرح انتخاب مستقيم شهرداران بود كه البته اين طرح خوبي بود اما براي اجرا نياز به زمينه سازي بسيار و تعزيرات در قوانين داشت.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران به پيشنهاد برخي نمايندگان مجلس مبني بر انتخاب شهرداران توسط وزير كشور اشاره كرد و افزود: اين دومين تصميمي بود كه نمايندگان مجلس در كميسيون شوراها گرفتند كه باعث تعجب شوراهاي سراسر كشور شد.
چمران اين طرح را در جهت كاهش اختيارات شوراها خواند و با بيان اينكه در صورت تصويب نهايي زمينه جمع شدن بساط مردم سالاري ديني در كشور فراهم مي شود، گفت: اين طرح را برخلاف مصالح كشور مي دانيم و از نمايندگان مجلس مي خواهيم در تصميم خود تجديد نظر كنند.
به گزارش ايرنا، چمران به موضوع تخلفات برخي شوراها اشاره كرد و افزود: 110 هزار عضو شورا در كشور وجود دارد كه در ميان آنان، اندك افرادي هم ممكن است خطا كنند كه بايد طبق قانون برخورد شود.
وي با بيان اينكه شوراها طرح نظارت بر شوراها را به طور جدي دنبال مي كنند، تصريح كرد: نبايد تخلف عده قليلي عاملي براي زير سؤال بردن تمام شوراهاي كشور شود.
رئيس شوراي عالي استان ها به عملكرد مطلوب شوراها در دوره هاي دوم و سوم و نيز تأثيرگذاري بر فضاي گفتمان كشور اشاره كرد و گفت: امروز شوراها و شهرها با وجود مشكلات اقتصادي در حال انجام خدمت هستند و شاهديم هر روز وضع شهرها بهتر مي شود.
چمران تأكيد كرد: متأسفانه خط فكري در مجلس شوراي اسلامي با ارايه طرح هاي متعدد، در حال كاهش اختيارات شوراهاست كه اميدواريم با بينش بيشتر و عمق تر به تقويت شوراها بپردازند.
وي خاطرنشان كرد: اگر برخي نمايندگان مجلس مشكلي با شورا يا شهرداري حوزه انتخابيه خود دارند، نبايد اين مشكل را به پاي تمام شوراهاي كشور بگذارند.

 



با اولين باران شديد پاييزي صورت گرفت
آبگرفتگي معابر تهران شهرداري دست به كار شد

بارش باران پائيزي دوشنبه شب، باعث آبگرفتگي معابر شهر تهران و ترافيك سنگين شد.
هرچند بارش باران خوشحالي مردم را در پي داشت اما آبگرفتگي معابر در بيشتر نقاط شهر، رفت و آمد را براي شهروندان كه مي خواستند بر سر كار حاضر شوند، با مشكلاتي روبرو كرد.
بيشتر جويهاي خيابانهاي شهر از جمله ولي عصر(عج) مسدود بود و آب آنها به خيابانها سرازير شده بود كه رفت وآمد عابران را با مشكل مواجه كرد، و باعث به وجود آمدن ترافيك سنگين شد.
بنا به گزارشهاي رسيده، اوج آبگرفتگي معابر در محور شرق به غرب بزرگراه شهيد بابايي در اطراف ميدان نوبنياد بود كه با ايست ترافيك از ساعات ابتدايي بارش ها مواجه شد. شدت آبگرفتگي در اين محور به حدي بود كه شماري از خودروها در آب فرو رفتند.
مشابه اين وضعيت در بسياري از بزرگراه هاي شمال تهران نيز جريان داشت. از جمله بزرگراه شهيد همت، چمران، صدر. برخي ديگر از اين بزرگراه ها عملا بسته شده و رفت وآمد در آنها بسيار كند صورت مي گرفت.
در خيابان هاي اصلي شهر، بسياري از شهروندان فاقد خودرو در ترافيك ها سرگردان يافتن اتوبوس يا تاكسي براي رسيدن به محل كار خود بودند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز روز گذشته از افزايش 15درصد ترافيك در پي بارندگي خبر داد و گفت: 20درصد از نيروهاي خارج از شيفت از ساعات اوليه صبح براي روانسازي ترافيك در معابر پايتخت مستقر شدند.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه علت اصلي افزايش بار ترافيك در تهران آبگرفتگي معابر، لغزندگي، كاهش سرعت خودروها، افزايش حجم تصادفات خسارتي و افزايش استفاده از خودروهاي شخصي بوده است، افزود: ترافيك در اكثر محورهاي تهران سنگين بوده است.
زباله؛ علت آبگرفتگي معابر
معاون خدمات شهري شهرداري تهران عامل 50درصد آبگرفتگي هاي پايتخت را ريختن زباله در نهرها اعلام كرد.
حسين كلخوراني در گفت وگو با ايرنا افزود: با وجود بارش شديد باران مشكل حاد آبگرفتگي در شهر بوجود نيامد.
وي گفت: فقط در برخي نقاط به دليل وجود زباله در نهرها شاهد آبگرفتگي بوديم كه ماموران خدمات شهري براي رفع مشكل اقدام كردند.
وي به شناسايي نقاط آبگير در شهر تهران اشاره كرد و اظهار داشت: شهرداري تهران در سالهاي گذشته نسبت به رفع مشكل اين نقاط اقدام كرده و در حال حاضر شمار نقاط بحران آبگرفتگي به 50 نقطه رسيده است.

 



خدمات رساني شركت واحد اتوبوسراني به مناسبت 13 آبان

شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد، از ساعت 7 صبح 13 آبان آماده خدمات رساني به راهپيمايان است.
بنا به اين گزارش ناوگان اين شركت از ساعت 7 صبح 13 آبان از ميادين امام حسين(ع)، انقلاب، آزادي، خراسان و پايانه هاي شهيد محلاتي و خاوران آماده انتقال شهروندان به محل برگزاري راهپيمايان روز 13 آبان در خيابان طالقاني است. اين گزارش مي افزايد: در پايان مراسم اتوبوس هاي اين شركت به مبادي اوليه بازخواهند گشت. گفتني است امروز و فردا اتوبوس هاي خط ميدان سپاه و ميدان انقلاب اسلامي از سمت شرق به خيابان طالقاني مقابل لانه جاسوسي سابق به دليل مسدود بودن مسير از خيابان سميه تردد مي كنند.

 



بسته حمايتي وزارت كشور براي تقويت ناوگان اتوبوسراني

وزير كشور از ارائه بسته حمايتي حمل و نقل درون شهري در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها خبر داد.
مصطفي محمدنجار در نشست شهرداران كلان شهرها گفت: در اين بسته 3 هزار دستگاه اتوبوس و يك هزار و 500 دستگاه ميني بوس تدارك ديده شده است كه در اختيار شهرداري ها قرار مي گيرد تا ناوگان حمل و نقل درون شهري بيش از پيش تقويت شود.
وي با بيان اينكه با تمهيدات انديشيده شده، مشكلي در حمل و نقل درون شهري بوجود نخواهد آمد، از شهرداران خواست، از تمام ظرفيت حمل و نقل عمومي در زمان هدفمندي يارانه ها استفاده كنند.نجار گفت: هم اكنون در برخي شهرها از تمام ظرفيت ناوگان حمل و نقل عمومي به ويژه اتوبوس و تاكسي استفاده نمي شود كه شهرداران بايد براي استفاده از تمام ظرفيت ها برنامه ريزي مناسبي داشته باشند.
وي افزود: سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور نيز آمادگي دارد در راه اندازي اتوبوس هايي كه به هر علت مورد استفاده قرار نمي گيرند، همكاري و هماهنگي لازم را داشته باشد.
وزير كشور با اشاره به كارشناسي دقيق و مستمر بر طرح هدفمندسازي يارانه ها گفت: بر روي اين طرح هزاران ساعت كار كارشناسي دقيق انجام شده است و گمان نمي كنم در هيچ طرح اقتصادي به اين اندازه كارشناسي صورت گرفته باشد.
نجار با بيان اينكه وزارت كشور در اين رابطه 30 نشست برگزار كرده است، افزود: هدفمند كردن يارانه ها كاري ملي است كه قطعاً مشاركت همگان در اجراي موفق آن مؤثر خواهد بود.
وي تأكيد كرد: اجراي اين طرح از گام هاي اساسي و بزرگ نظام براي حل مشكلات مردم و كشور است.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد
جريمه 10هزار خودروي فاقد برگه معاينه فني

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: از روز دوشنبه تاكنون با 10هزار خودرويي كه فاقد برگه معاينه فني بودند برخورد شده است.
سردار حسين رحيمي افزود: آمارها نشان مي دهد مراجعه به مراكز معاينه فني با اجراي طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد برگه معاينه فني حدود 20 درصد افزايش يافته است.
وي گفت: در مرحله اول اين طرح خودروهاي فاقد معاينه فني 13 هزار تومان جريمه شده و عليرغم اين كه پليس مجاز است از تردد اين خودروها جلوگيري كند با اخذ تعهد اخلاقي آنها را به سوي مراكز معاينه فني هدايت مي كند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه هزينه دريافت معاينه فني 8 هزار تومان است افزود: اكثر ماموران ما در محورهايي مستقر شده اند كه به مراكز معاينه فني شهر تهران منتهي مي شوند ولي در ساير نقاط تهران هم پليس با خودروهاي فاقد معاينه فني برخورد مي كند.
وي با اشاره به قول مراكز معاينه فني تهران در خصوص جلوگيري از ايجاد صفوف طولاني در مراكز و نوبت دهي به خودروهاي مراجعه كننده اقدام كنند به ايسنا گفت: بر اين اساس به ماموران پليس اعلام شده است كه خودروهايي كه برگه نوبت معاينه فني به همراه داشته باشند، فعلا اعمال قانون نشوند.
به گزارش ايسنا رحيمي در خصوص خودروهاي ناوگان عمومي نيز گفت: مذاكرات لازم در اين خصوص با معاونت ترافيك شهرداري تهران و اتحاديه آژانس ها صورت گرفته كه بر اين اساس خود اين بخش ها نسبت به كنترل مراجعه رانندگان به مراكز معاينه فني اقدام مي كنند.

 



نخستين پرواز مستقيم ايران به گرجستان انجام شد

نخستين پرواز مستقيم ايران به گرجستان ديروز ساعت 30:13 دقيقه از تهران به تفليس انجام شد.
پرواز مستقيم تفليس به تهران نيز ساعت 30:12 دقيقه ديروز در فرودگاه امام خميني (ره) به زمين نشست، پس از پياده شدن مسافران اين پرواز، مراسم رسمي افتتاح پرواز تهران به تفليس با حضور سفير گرجستان در ايران، نمايندگان وزارت امور خارجه، سازمان هواپيمايي كشوري ايران و مسئولان و دست اندركاران گردشگري ايران برگزار شد.
در اين مراسم خانم نينوجي ارجيا- نماينده شركت هواپيمايي گرجستان، گفت: اين پرواز دو روز در هفته و با هواپيماهاي crg كانادايي با ظرفيت 50 نفر در وهله اول انجام خواهد شد.
در اين مراسم افشار- به نمايندگي از فرودگاه امام خميني(ره) نيز اظهار كرد: اين فرودگاه براي انجام پروازهايي با ظرفيت بيشتر و تعداد بيشتر از سوي گرجستان آمادگي دارد.

 



در برخورد شديد پژو 206 و تريلر استاد دانشگاه انديمشك و 4 عضو خانواده اش جان باختند

انديمشك- خبرنگار كيهان:
بر اثر برخورد شديد پژو 206 و تريلر در محور انديمشك- اهواز، استاد دانشگاه آزاد انديمشك و چهار عضو خانواده اش جان باختند.
در اثر سانحه رانندگي در محور انديمشك- اهواز علي نصيريان استاد رشته مكانيك خودرو دانشگاه آزاد انديمشك به همراه همسر، فرزند و دو تن ديگر از اعضاي خانواده اش در دم جان باختند.
در اين سانحه رانندگي يك دستگاه خودرو پژو 206 سفيد رنگ درحالي كه از انديمشك به سمت اهواز در حال حركت بود در اثر برخورد شديد با يك دستگاه تريلر دچار سانحه شد كه هر پنج سرنشين خودرو سواري در دم جان باختند. شدت اين حادثه به حدي بود كه هيچ يك از اجساد قابل شناسايي نبوده و تنها مدرك شناسايي به دست آمده از اين خودرو يك فقره كارت شناسايي مربوط به اين عضو هيئت علمي واحد انديمشك بوده است.
قابل ذكر است استاد علي نصيريان از اساتيد باتجربه و برجسته واحد انديمشك و مدير گروه رشته مكانيك خودرو اين دانشگاه بوده كه سابقه ارائه چندين مقاله در كنفرانس هاي داخلي و بين المللي و ثبت اختراع «خودروي هيبريدي با سوخت پاك و ارزان» كه براي اولين بار در كشور به ثبت رسيده بود در كارنامه پرافتخار ايشان ديده مي شود.

 



طالقاني ها برف پارو كردند

طالقان- خبرنگاركيهان:
اولين برف پاييزي در روستاهاي دهستان بالا طالقان به زمين نشست.
به گزارش خبرنگار ما در پي افت شديد دما در طالقان بارش برف از نيمه شب دوشنبه آغاز شد و برف در برخي از روستاهاي دهستان بالا طالقان به زمين نشست.براساس اين گزارش در ارتفاعات طالقان، ارتفاع برف در حدود 25سانتي متر و در روستاها در حدود 5 سانتي متر است.گفتني است كشاورزان و روستاييان طالقان ضمن ابراز خوشحالي از اين نعمت الهي، بارش اين برف را نشانه فصلي پر از برف و باران در زمستان دانستند.

 



سردار ساجدي نيا خبر داد
دستگيري 100 تن از اراذل و اوباش تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از اجراي طرح برخورد با اراذل و اوباش در محلات تهران خبر داد و گفت: به قوه قضائيه پيشنهاد كرده ايم با اين افراد به عنوان محارب برخورد شود.
سردار حسين ساجدي نيا درباره اجراي طرح برخورد با اراذل و اوباش در محلات گفت: از ابتداي هفته جاري طرح امنيت محله محور با همكاري پليس هاي تخصصي تهران آغاز شده كه در ادامه اجراي آن ماموران پليس بالغ بر يكصد تن از اراذل و اوباش، متجاوزان و سارقان به عنف را كه از پيش شناسايي كرده بودند با حكم قضايي دستگير كردند.
وي افزود: اين طرح در تمام پايتخت اجرا شد كه در اين رابطه 94 مرد و شش زن دستگير شدند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: نزديك به 400 نفر از اراذل و اوباش و سارقان به عنف در پايتخت شناسايي شدند كه در شب هاي آينده توسط پليس دستگير مي شوند.
وي با بيان اينكه هماهنگي خوبي در رابطه با اجراي طرح برخورد با اراذل و اوباش با مرجع قضايي صورت گرفته است، افزود: طبق هماهنگي هاي صورت گرفته، برخورد مناسب و سختي با اين افراد صورت خواهد گرفت، البته ما هم پيشنهاد داديم كه با برخي از اين افراد به عنوان محارب برخورد شود.
ساجدي نيا ادامه داد: در اجراي اين طرح، شب گذشته 40 كيلو و 500 گرم مواد مخدر صنعتي نيز در يك عمليات كشف كه در اين رابطه هفت مرد و چهار زن دستگير شدند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ به ايسنا گفت: كاهش سن اراذل و اوباش نيز صحت نداشته و نمي توان گفت كه سن اين افراد كمتر هم نشده بلكه همچون گذشته است.

 



بازپرس دادسراي كاركنان دولت و رسانه: رسانه ها در قبال انتشار اخبار از منابع ديگر مسئولند

بازپرس شعبه نهم دادسراي كاركنان دولت و رسانه تاكيد كرد كه رسانه ها و مطبوعات در قبال انتشار اخبار از منابع ديگر مسئوليت حقوقي دارند.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا منصوري در گفت وگو با ايسنا، بيشترين كيفرخواست هاي صادر شده براي مطبوعات را به اتهام نشر اكاذيب، توهين و افترا دانست و عنوان كرد: با اين كه مطبوعات گستره و فعاليت هاي زيادي دارند اما شكايت از آنها زياد نيست. ممكن است بداخلاقي هايي در برخي رسانه ها صورت گيرد و دستگاه قضايي نيز با آنها برخورد كند اما بيشتر آنها اخلاق رسانه اي را رعايت مي كنند.
وي برداشت فردي قضات از قوانين مطبوعات را رد كرد و گفت: مطبوعات كه بيشتر با دستگاه قضايي ارتباط دارند معتقدند كه قضات سليقه اي از قانون برداشت نمي كنند.
بازپرس دادسراي كاركنان دولت و رسانه تصريح كرد: اصولا جرايم در قانون تعريف شده است. در حوزه مطبوعات توهين، نشر اكاذيب و افترا بيشترين جرايم صورت گرفته است كه در قانون نيز تعريف آنها مشخص است. گرچه به عنوان مثال در زمينه توهين معيار تشخيص عرف جامعه است.
وي افزود: اين كه بعضي از مطبوعات فكر مي كنند در قبال انتشار يك موضوع از منبع ديگر مسئوليت ندارند مسئله درستي نيست. حقوقدانان معتقدند كسي كه كذبي را منتشر مي كند از او سلب مسئوليت نمي شود. اصولا به همين خاطر مدير مسئول نسبت به مطالب منتشر شده مسئول شناخته شده است.
وي در ادامه درباره نبود تعريف مشخص از جرم سياسي اظهار كرد: فقط مي توانم بگويم نبود اين تعريف يك خلا بزرگ است و اين مطالبه همه مردم و مطبوعات است.

 



در درگيري با ماموران نيروي انتظامي شرور جنوب استان فارس به هلاكت رسيد

شيراز-خبرنگاركيهان:
شرور معروف جنوب استان فارس در درگيري مسلحانه با ماموران انتظامي به هلاكت رسيد.
سرتيپ «علي مويدي» فرمانده نيروي انتظامي استان فارس با اعلام اين خبر به خبرنگار كيهان گفت: «عباس تهمك» داراي سوابق متعددي از جمله قاچاق مواد مخدر، سرقت مسلحانه، راهبندي و زورگيري و قتل بود كه با تشكيل باندي در منطقه جنوب استان اقدام به شرارت مي كرد. وي اظهار داشت: اين شرور مدت ها تحت تعقيب پليس بود كه در نهايت يكشنبه شب مخفيگاهش شناسايي و تحت محاصره پليس درآمد اما وي مقاومت كرده و اقدام به تيراندازي به سمت ماموران كرد كه در اين درگيري مسلحانه عباس تهمك به هلاكت رسيد.
سرتيپ مويدي امنيت استان فارس را نسبت به گذشته بسيار مطلوب دانست و اظهار داشت: پليس فارس توان پاسخگويي به هرگونه اقدام ضد امنيتي را دارد.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر: 95 زائر حج تمتع به دليل حمل مواد مخدر از سفر بازماندند

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از دستگيري 95 نفر از زائران حج به دليل حمل مواد مخدر خبر داد.
سردار حميد رضا حسين آبادي افزود: از 95 زائر دستگير شده به اتهام حمل مواد مخدر 62 نفر مرد و 33 نفر زن هستند.
وي گفت: از اين افراد يك كيلو و 261 گرم انواع مواد مخدركه عمدتاً ترياك است، كشف شده است.حسين آبادي افزود: از سفر اين افراد به حج تمتع جلوگيري شده و به دستگاه قضايي تحويل داده مي شوند.
به گزارش فارس وي گفت: طي تماسي كه با پليس عربستان برقرار كرديم مقامات پليس عربستان اعلام كردند كه تاكنون كسي را در ارتباط با موضوع مواد مخدر دستگير نكرده اند.

 



حوادث كوتاه از كشور

خسارت بارندگي به 2 هزار هكتار مزارع ميناب
بندرعباس-خبرنگار كيهان: سرپرست جهاد كشاورزي ميناب گفت: بارندگي همراه با تگرگ و توفان كه در ششم آبانماه جاري در بخش گوربند شامل روستاهاي تيروز، چاه اسماعيل، چاه شيرين و روستاي شهران رخ داد به مزارع صيفي و سبزي هندوانه و گوجه فرنگي ميناب خسارت وارد كرد. سيدعبدالعظيم موسوي افزود: ميزان خسارت وارده به مزارع هندوانه 20درصد و برآورد ريالي آن 20 ميليارد ريال و ميزان خسارت وارده به مزارع گوجه فرنگي 30درصد با برآورد ريالي 120 ميليون ريال تخمين زده شده است.
كشف بيش از 6 هزار قوطي مشروبات الكلي
زنجان-خبرنگار كيهان: جانشين فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: با تلاش ماموران انتظامي اين استان بيش از 6 هزار و 300 قوطي مشروبات الكلي، 152 دستگاه تجهيزات دريافت از ماهواره و دو هزار و 499 پاكت سيگار قاچاق كشف و ضبط شد.
كشف 702 قبضه سلاح سرد
اصفهان-خبرنگار كيهان: رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر فروش سلاح سرد در برخي از واحدهاي صنفي سطح شهر اصفهان با توجه به حساسيت موضوع مراتب در دستور كار اداره اماكن عمومي اين پليس قرار گرفت.
«سرهنگ ميرعباس صوفي وند» افزود: پس از كسب اطمينان از درستي موضوع و شناسايي واحدهاي صنفي متخلف، ماموران به محل هاي مذكور اعزام شدند و در اين رابطه 7 واحد صنفي شناسايي و در بازرسي از اين واحدها تعداد 702 قبضه انواع سلاح سرد كشف و ضبط شد و متصديان اين واحدهاي صنفي تحويل مراجع قضايي شدند.
دستگيري سارقان حرفه اي
زاهدان-خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان زاهدان گفت: ماموران نيروي انتظامي اين شهرستان هنگام گشت زني در مناطق حاشيه زاهدان به يكدستگاه خودروي پرايد مشكوك شدند كه راننده آن با ديدن ماموران قصد فرار داشت.
سرهنگ احمد طاهري افزود: ماموران با متوقف كردن خودروي پرايد در بازرسي از آن موفق شدند فردي كه دست و پاي او بسته و در صندوق عقب خودرو گرفتار شده بود را آزاد كنند. وي گفت در اين عمليات دو سرنشين خودرو كه ازسارقان حرفه اي بودند دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

 



كوچكترين حافظ كل قرآن كريم

عبدالرحمن فارج، كودك سه ساله، الجزايري در حال حاضر كوچكترين حافظ قرآن كريم در سراسر جهان است.
«عبدالرحمن» قرآن را از زبان مادر خود و نيز از طريق تلويزيون حفظ كرده است. لقب وي «مسرور» يعني «خوشحال» است. او قرآن را تقريباً كاملا ً صحيح و بدون اشكال مي خواند و حتي كوچك ترين و ظريف ترين قواعد و احكام قرائت قرآن را نيز رعايت مي كند.
پدر و مادر وي در مورد برخي اخلاق و رفتارهاي جالب او مي گويند: بيشتر كودكان هنگام بازي شاد و خندان هستند اما «عبدالرحمن» وقتي صداي قرآن مي شنود شاد مي شود و لبخند مي زند و زبان باز مي كند.مادر «عبدالرحمن» طي گفتگويي با روزنامه الشروق الجزاير در مورد چگونگي حفظ قرآن توسط فرزند خردسالش مي گويد: وقتي باردار بودم، قرآن تلاوت مي كردم و هر هفته روزهاي جمعه سوره مبارك «كهف» را مي خواندم و هر روز هم دو سوره «ناس» و «فلق» و نيز «سوره «ملك» را مي خواندم.وي در ادامه اين گفتگو افزود: بعد از تولد «عبدالرحمن» نيز هر روز با پخش صداي قرآن، گوش و جان او را با كلام الله مجيد آشنا مي كردم. علاوه بر آن ذكرها و دعاهايي كه از پيامبر اكرم، حضرت محمد(ص) به عنوان مستحبات و يا حتي وظايف روزانه به ما رسيده را بر او مي خواندم تا اينكه او با صداي تلاوت آيات قرآن و زمزمه اي ذكر «الله» به خواب مي رفت.
در مورد زمان دقيقي كه «عبدالرحمن فارج» قرآن كريم را به طور كامل حفظ كرد، مادرش افزود: در دو سالگي عمرش، هنگام بازي و سرگرمي هاي كودكانه مي ديدم كه آيات قرآن كريم را با خود زمزمه مي كند و به جز با قرآن با هيچ چيز دگر انس و الفت نمي گيرد و زماني كه مي خواستم برايش برنامه هاي كودكانه و يا كارتون به نمايش بگذارم، نمي پذيرفت و از من مي خواست شبكه هاي قرآني بگذارم.

 



حبس و شلاق براي اعتراض يك روزنامه نگار

يك روزنامه نگار عربستاني كه به خاموشي هاي مكرر برق در اين كشور معترض بود، به دو ماه حبس و 50 ضربه شلاق محكوم شد.
«فهدالجخيب» روزنامه نگار عربستاني متهم است كه مردم را عليه شركت برق دولتي تحريك كرده است و دادگاه استان القصيم وي را در اين رابطه مجرم دانست و به دو ماه حبس و تحمل 50 ضربه شلاق محكوم كرد كه 25 ضربه آن بايد در ملاء عام اجرا شود.به گزارش ايرنا به نقل از «القصيم نيوز»، دادگاه عربستان، اين روزنامه نگار را به ترغيب ساكنان شهر براي تجمع در برابر اداره برق محكوم كرد.فهدالجخيب با ارسال پيامك هايي به اهالي، از آنها خواسته بود براي يافتن راه حلي در مورد قطع مكرر برق كه زيان هاي مالي زيادي براي منازل به همراه داشت، در مقابل اداره برق القصيم تجمع كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14