(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 12 آبان 1389- شماره 19780

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
زير خيمه سبز لندن (يادداشت روز)
پرونده حقوق بشر آمريكاروي ميز سازمان ملل متحد
ورپريدگان -گفت و شنود
متكي در ديدار هيات پارلماني كنگو: رويكرد سياست خارجي ايران تعامل با كشورهاي مستقل است
فارين پاليسي ژورنال: تحريم ها بر ضد ايران به اندازه تلاش هاي ديپلماتيك دولت اوباما بي ثمر بوده اند
واكنش اصولگرايانه عسكراولادي به چند سناريوي انحرافي (خبر ويژه)
آقاي موسوي! ما را از خنده روده بر كردي! (خبر ويژه)
يورو نيوز: تحريم و خرابكاري هم برنامه هسته اي ايران را متوقف نكرد (خبر ويژه)
اسرائيل: تحريم ها نتوانست ايران را متوقف كند (خبر ويژه)
ماجراي جعل نامه و سركوب منتقدان در اتاق فكر فتنه سبز (خبر ويژه)
ناطق نوري ملاقات با محمدرضا خاتمي را تكذيب كرد
كيهان و خوانندگان



زير خيمه سبز لندن (يادداشت روز)

29 دي 1388 روزنامه «واشنگتن تايمز» در خبري قابل تأمل نوشت «شوراي امنيت ملي و سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) ايران را در اولويت و رتبه نخست فعاليت جاسوسي قرار داده اند و چين در رتبه دوم قرار گرفته است». اين خبر به خودي خود جايگاه قدرت فزاينده و پيش رونده ايران را در معادلات بين المللي نشان مي داد، همچنان كه تأكيد مي كرد تسخير لانه جاسوسي آمريكا در 30 سال پيش (13 آبان 1358) به معناي خاتمه عمليات جاسوسي و اخلال و خرابكاري عليه ايران نيست. به عبارت ديگر نه مشاهده ابعاد فزاينده اقتدار جمهوري اسلامي ايران مي تواند ما را از كمين و مراقبت و شبيخون دشمن غافل كند و نه اطلاع از ابعاد گسترده جاسوسي و يارگيري و دام گستري دشمن، ملازم فراموشي «پشتوانه هاي قدرت كشور» و «نقش بر آب شدن اغلب اين توطئه ها» است.
اگر سفارت آمريكا در ايران به همت دانشجويان «مسلمان» و «پيرو خط امام» به تسخير درآمد و انقلابي بزرگ تر از انقلاب اول در ابعاد اطلاعاتي، فرهنگي و سياسي رخ داد- و پرده از چهره بسياري از گروهك هاي نفاق و سران موجه آن افتاد- اين به معناي پايان جاسوسي و خيانت نبود. 4 بهمن سال گذشته روزنامه كانادايي «گلوب اند ميل» فاش كرد «كن تيلور سفير كانادا در ايران در جريان تسخير سفارت آمريكا و عمليات ناكام چنگال عقاب (طبس) به عنوان رئيس غيررسمي ايستگاه CIA در تهران عمل مي كرد. پروفسور رابرت رايت در كتاب خود تحت عنوان مأمور ما مي نويسد درخواست جمع آوري اطلاعات توسط تيلور، مستقيماً از سوي جيمي كارتر رئيس جمهور آمريكا به مك دانالد، وزير خارجه كانادا منتقل شده بود. تيلور مي گويد كشف ارتباط با سازمان سيا مي توانست تبعات بسيار سنگيني براي من در ايران داشته باشد. من defacto CIA station chief (رئيس غير رسمي ايستگاه سيا) در تهران بودم. تيلور ضمن جمع آوري اطلاعات، 6 نفر از كارمندان سفارت آمريكا را نيز از ايران فراري داد.»
31 سال پس از آن ماجرا، اكنون جان ساورز (سائرز) رئيس سرويس جاسوسي خارجي انگليس MI6 از جاسوسي در ايران براي ممانعت از گسترش برنامه هسته اي جمهوري اسلامي- يعني همان محور مورد پي گيري سازمان سيا و شوراي امنيت ملي آمريكا- خبر مي دهد و ادعا مي كند افشاي برخي ابعاد برنامه هسته اي ايران بر اساس همين جاسوسي ها بوده است. رئيس MI6 عناويني چون «مشاور توني بلر نخست وزير سابق، سفير انگليس در سازمان ملل، نماينده انگليس در عراق اشغال شده، سفارت در برخي كشورهاي عربي و مديركل سياسي وزارت خارجه» را در پرونده خود دارد و سالها نماينده انگليس در مذاكرات هسته اي با ايران بوده است. 10 بهمن ماه 86، ساورز زماني كه سفير انگليس در سازمان ملل بود به اعتبار توهم و آدرس هاي غلطي كه از داخل ايران دريافت كرده بود، گفت «يك فشار ديگر بر ماشه ]صدور قطعنامه تحريم[ ايران را به سمتي سوق خواهد داد كه به كنار گذاشتن برنامه هسته اي راضي شود. اتحاد براي صدور قطعنامه باعث ايجاد بحث هاي جدي در داخل ايران شده كه اين كشور تا چه حد بايد براي پيگيري جاه طلبي هاي هسته اي هزينه بدهد».
كدام محافل و چه كساني در دهه گذشته به ويژه يك سال اخير مي توانسته اند قليان جاسوسي آمريكا و انگليس را در ابعاد گوناگون آن- از جمع آوري اطلاعات تا عمليات رواني و اختلاف افكني و تخريب روابط سياستمداران و مردم، و القاي يأس و تفرقه و ترديد- چاق كنند؟ جنبش خلق مسلمان و سازمان مجاهدين خلق و جبهه ملي و كساني چون حسن نزيه و عليرضا نوري زاده و ميناچي و بني صدر؟! اينها و نظاير اينها كه يا فراري و يا فرسوده- و يا هر دو- هستند! نهضت آزادي و گروهك هاي چپ استحاله شده و دموكرات مآب؟ حتماً! اما آنها هم اغلب مانند طيف اول، ورشكسته و گاو پيشاني سفيدند اگرچه در داخل باشند. آنها حتي اگر ته مانده تواني هم داشته باشند بايد دنبال واسطه و پل بگردند؛ چهره هاي خاكستري و نيم سوز كه اگرچه نسوخته اند اما مثل لامپ نيم سوز با علايم و ظواهري نشان مي دهند كه رو به سوختن و تمام شدن هستند. فعلا اين نكته را در ذهن داشته باشيد.
گفتيم حلقه هاي اول و دوم- و نظاير آنها در طيف مدعي اصلاح طلبي- پس از آن كه فرسوده مي شوند و لو مي روند، از ارزش و اعتبار ساقط مي شوند. جاسوس تا زماني جاسوس است كه لو نرفته باشد. البته اين طيف هم مراتبي دارند؛ 30 سال مرده، 20 سال مرده، 10 سال مرده، 5 سال مرده، يك سال مرده يا... در حال احتضار. اكنون شما مي توانيد گورستان هايي از اين مردگان سياسي را در برخي پايتخت هاي اروپايي و آمريكا پيدا كنيد و البته در كنار اين گورستان نشين ها، دكه و دكان هاي دو نبش تازه اي در لندن، برلين، پاريس، بروكسل، آمستردام و... برپا شده كه پنج ضلعي يا شش ضلعي هاي جديد شبكه اپوزيسيون را در اروپا و زير نظر مثلث جاسوسي سيا، ام آي 6 و موساد تصوير مي كند. در اين فضاي اپوزيسيون نمايي و خروج از كشور، البته اروپايي ها با ازدحام قطاري از طايفه كلاهبردار و سودجو كه چند ماهي در ايران اپوزيسيون نمايي مي كنند و بعد همان- يا احياناً زندان- را براي طرف اروپايي فاكتور مي كنند، مواجه شده و گاه از سر حماقت باج هاي كلاني هم داده اند.
يك قلم از هزاران را عليرضا نوري زاده- كه خود پدر جد كلاهبرداري و سركيسه كردن غربي هاست- 3بهمن 1388 در سايت گويا نيوز و درباره امثال مهاجراني و برخي از مشاركتي ها و كارگزاراني هاي فراري نوشت «اين روزها بعضي از خود رهبر خوانده ها در اينجا ]لندن[ صف خودي و غيرخودي و بعضاً نخودي ها را مشخص مي كنند. شماري از ما 3 دهه دوري از خانه پدري را تجربه كرده ايم. ديرسالي است گفتيم و نوشته ايم و هزينه داده ايم ]!؟[ با اين همه آن قدر سعه صدر داريم كه وقتي فلان وزير يا وكيل سابق به سوي ما مي آيد به رويش آغوش مي گشاييم، راه و چاه زندگي در تبعيد و نحوه برخورداري از امتيازاتي را كه براي پناهندگان قائل شده اند نشانشان مي دهيم. اگر وارد مجلس شوند مواظبيم كسي كلفت بارشان نكند. محسن مخملباف چندي پيش برگه اي به من داد كه در آن نوشته بود به عنوان اصل اوليه براي گرد آمدن زير سقف خيمه سبز، به گذشته همديگر كاري نداشته باشيم... بعضي از مسافران تازه ضمن برخورداري از مواهب وزارت و وكالت و سفارت، حالا هم كه به خارج آمده اند برخلاف اغلب ما كه 30 سال است با سختي ها دست و پنجه نرم مي كنيم و هنوز از يك زندگي حداقلي برخوردار نيستيم]!![ وضعيت مالي مطلوب تري دارند. از راه نرسيده، خانه و زندگي مرتب و ضياع و عقار مكرر دست و پا مي كنند. خانه تهران را اجاره مي دهند و با پول منزل شهرستان يا ويلاي شمال در بهترين نقطه تبعيدگاه خانه اي نقدي خريداري مي كنند و ما همچنان دوره مي كنيم ديروز و امروز را به اميد 20سال ديگر كه قسط خانه مان تمام مي شود]!؟[ اغلب اين دوستان به مشكلات مالي و گرفتاري هاي ما دچار نشده اند...زماني كه قرار باشد در اينجا بمانند چون زمينه سازي ها را از تهران انجام داده اند در پي ملاقاتي با يكي از ما بهتران همه كارهايشان جفت و جور مي شود و اغلب بدون آن كه نگران تمديد اقامت و گذرنامه خود باشند مهر اقامت در گذرنامه شان ثبت مي شود و البته چنان مهري كه درعين حال همه مزاياي پناهندگي]بخوانيد مزدوري وجاسوسي[ را نيز برايشان فراهم مي كند.» پرواضح است از انبوه جماعتي كه به طمع خوش باشي در دام خيانت مي افتند، شايد يك در هزارشان براي نوكري خريده شوند و 999 نفر بقيه پريشان و پشيمان و دربدر، روش اره نشيني را تا آخر عمر ادامه مي دهند، بدون راه پيش و پس!
مروري بر فعاليت روزانه شبكه رسانه اي عنكبوت (بي بي سي- جرس- روزنت- راديو فردا- راديو زمانه- دويچه وله و اقمار گروهكي آنها) كه در ارتباط با برخي رسانه هاي سابقا مدعي اصلاح طلبي (نظير پارلمان نيوز، ايلنا، كلمه، سحام نيوز، شرق و برخي نشريات خاكستري) فعاليت مي كنند،نشان مي دهد ثقل جريان جديد نفوذ و جنگ نرم، روي 2طيف كه ردپايي در حاكميت داشته يا دارند متمركز است 1-جريان نفاق مدعي اصلاح طلبي كه در فتنه سبز پوست اندازي كرد و نقاب از چهره انداخت. وزارت خارجه انگليس و دو بازوي اطلاعاتي و رسانه اي آن ( MI6 - BBC) ارتباطات ويژه اي را با اين طيف- ولو به قيمت دلخوري ساير گروهك هاي اپوزيسيون- به هم زده اند2.-عناصري انگشت شمار و با اسامي و آدرس هاي كاملا مشخص، كه بدشان نمي آيد هم از عنوان اصولگرايي بهره ببرند و هم مورد تكريم و تشويق و «تشهير» اصلاح طلبان واقع شوند، فراجناحي(!؟) معرفي گردند و اگر هم غش كردند اغلب آن طرفي غش كنند. طيف دوم همان افراد انگشت نمايي هستند كه عناويني غلط انداز و مغالطه آميز نظير دولت ائتلافي و... را كه از سوي طيف هايي نظير كارگزاران و برخي ميانه نماهاي «مشاركت» در پنهان القا مي شد،تكرار كردند. شهرت طلبي، طمع، جاه طلبي همراه با سوءتفاهم نسبت به خود، يا احيانا دلخوري و رنجش بهانه هايي براي تور شدن اين قبيل افراد در جنگ نرم دشمن است.
اگر دشمن از طيف اصلاح طلبان علناً در دو ايستگاه داخل و خارج- از تهران تا لندن و برلين و پاريس و...- يارگيري كرده، به طيف دوم به عنوان «تسهيل كننده» پنهان مي نگرد. طيف دوم- اغلب بي آنكه بخواهند يا بدانند اما قطعا از سر غفلت هايي نابخشودني- از نگاه قدرت هاي بيگانه و سرويس هاي جاسوسي آنها، حكم مانعي را دارند كه بايد در ميان در ورودي و چارچوب حاكميت گذاشت تا راه رخنه سربازان و افسران جنگ نرم دشمن به درون حاكميت گشوده بماند. آنها همچنين بايد با كار ويژه «حائل»، در عمل- اغلب با بي اطلاعي- مانع از وحدت و الفت اصولگرايان (كليت جبهه اصحاب انقلاب) شوند، فرقي هم نمي كند به مجمع تشخيص و مجلس و دولت و قوه قضائيه راه داشته باشند يا در احزاب سياسي و محافل روحاني و دانشگاهي و مطبوعاتي. اگر از وحدت سخن بگويند در عمل باعث دلسردي و تفرقه اند. اگر از ميانه روي دم بزنند، در عمل بساط تفريط يا افراط- عقب ماندن يا پيش افتادن از ولايت و رهبري- را فراهم مي كنند. جذب حداكثري از نگاه آنها، باز گذاشتن راه نرمش و دوستي با فتنه گران سر موضعي است كه هنوز هم ارتباطات خود را با سر حلقه هاي سرويس هاي جاسوسي بيگانه و گروهك هاي معاند فعال در فتنه حفظ كرده اند. و دفع حداقلي در نگاه آنان، متمركز در بدگماني و تخطئه صف شكنان و پيشاهنگان و ديدبانان خط مقاومت در برابر تهاجم دشمن است. اين گروه به اعتبار جاذبه و دافعه هاي بعضا جابه جا شده مورد عنايت ويژه رسانه هاي فعال دشمن در حوزه جنگ نرم هستند و معمولا در اين رسانه ها بر صدر مي نشينند. و البته بخشي از اين بر صدر نشاندن ها صرفا در راستاي ايجاد بدگماني در جبهه اصولگرايان و اصحاب انقلاب است اما تكرار آن، حاكي از طمع دشمن خواهد بود به اين كه عناصر خاكستري جديدي را پيدا كرده كه استعداد نيم سوز شدن را دارند.
30 سال پس از تسخير و تعطيلي سفارت آمريكا، ابعاد و كيفيت جاسوسي و جنگ اطلاعاتي- رواني بسيار فرق كرده است. پيچيدگي هايي در اين فرآيند پديد آمده كه گاه باعث شده فلان عضو تيم سابق مذاكرات هسته اي هم از ابعاد آن غافل شود و به تعبير وزير وقت اطلاعات در آذر 86، برخلاف مصالح و امنيت كشور،به افراد بيگانه از جمله سفارت انگلستان اطلاعات بدهد. كه اين مرحله اي ظريف از جاسوسي عامدانه است. طبيعتا هيچ كس دوست ندارد حتي يك نفر از دايره اصحاب انقلاب كم شود اما انقلاب و كشور به يقين مهم تر از تك تك اشخاص است و ملاك سنجيدن اشخاص ميزان تعهد آنها به «وحدت با محوريت ولايت فقيه»، «عدالت خواهي و خدمتگزاري»، «مبارزه با استكبار»، «وفاداري به خط امام و قانون اساسي»، «مرزبندي و مبارزه با فقر و فساد و تبعيض» و در يك كلام تولا و تبرّا بر محور رهنمودهاي ولايت و رهبري است.
محمد ايماني


 



گزارش خبري تحليلي كيهان از اجلاس آتي «يوپي آر»
پرونده حقوق بشر آمريكاروي ميز سازمان ملل متحد

سرويس سياسي-
آمريكا روز جمعه براي نخستين بار بابت پرونده سنگين حقوق بشري اش محاكمه خواهد شد.
براساس ساختار يوپي آر كه به بررسي گزارش دوره اي وضعيت حقوق بشر تمامي كشورها مي پردازد روز جمعه پرونده حقوق بشري آمريكا توسط شوراي حقوق بشر سازمان ملل مورد بررسي قرار مي گيرد. شوراي حقوق بشر سازمان ملل در خردادماه 1386 و با اجماع اعضاء رويه اي دايمي به نام «بررسي دوره اي وضعيت حقوق بشر تمامي كشورها» (UPR) بنيان گذاشت. اين شورا تاكنون وضعيت بيش از 010 كشور را بررسي كرده است.
بنابر اخبار دريافتي كيهان، قرار است روز جمعه (5نوامبر) در ژنو پرونده حقوق بشري آمريكا مورد بررسي قرار بگيرد.
در اين نشست به مدت 2 ساعت كشورهاي جهان محورهاي نقض حقوق بشر ايالات متحده آمريكا را افشا خواهند كرد و آمريكا يك ساعت به دفاع از نقض گسترده حقوق بشر در اين كشور خواهد پرداخت.
¤موارد نقض حقوق بشر در آمريكا
در پي نقض گسترده حقوق بشر توسط آمريكا، 310 سازمان از كشورهاي مختلف جهان طي گزارشي با تشريح محورهاي نقض حقوق بشر در اين كشور نسبت به وضعيت وخامت بار حقوق بشر آمريكا هشدار دادند.
اين گزارش كه دربردارنده ديدگاه ها و اطلاعات ارائه شده از سوي 310 سازمان غيردولتي و نهادملي و يك نهاد منطقه اي (كميسيون آمريكايي حقوق بشر) است منبع مناسبي براي پي بردن به وضعيت حقوق بشر در ايالات متحده آمريكا است.
از نكات قابل توجه آن است كه از بين اين 310 سازمان، بيش از 77 مورد آمريكايي هستند و مقر آنها در آن كشور است كه به صورت انفرادي با جمعي گزارش هاي خود را ارسال داشته اند. در بين سازمان هاي مشاركت كننده، 01 سازمان از عراق، 6 سازمان از كوبا، 5 سازمان از سوئيس، 2 سازمان از انگلستان و يك سازمان از بلژيك نيز ديده مي شوند. از جمهوري اسلامي ايران نيز دو گزارش از سوي سازمان دفاع از قربانيان خشونت و موسسه حمايت از آسيب ديدگان اجتماعي ارسال شده كه در متن تهيه شده از سوي كميساريا 5بار به آنها اشاره شده است.
اين گزارش از سوي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام تهيه شده است.
محورهاي گزارش اين سازمان ها از كشورهاي جهان درباره وضعيت حقوق بشر آمريكا به شرح ذيل است:
1- بخش مهمي از انتقادهاي سازمان هاي غيردولتي جهان به عدم عضويت آمريكا در كنوانسيون ها و سازوكارهاي حقوق بين الملل بشر اشاره دارد. عدم عضويت اين كشور در كنوانسيون هايي كه جزو مهم ترين اسناد حقوق بشري به شمار مي آيند، همواره و از جمله در اين گزارش مورد انتقاد قرار داشته و دارد، كه برخي از آنها عبارتند: از ميثاق بين المللي حقوق اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي كنوانسيون حقوق كودك( كه فقط دو كشور آمريكا و سومالي به آن ملحق نشده اند)، كنوانسيون محو كليه اشكال تبعيض عليه زنان (دولت آمريكا اين كنوانسيون را امضا كرده اما تصويب نشده است) و معاهده منع استفاده، ذخيره سازي، توليد و فروش مين هاي ضدنفر.
سوءاستفاده از موضوع مبارزه
با تروريسم و تفسير دلخواه آن
2- دوم نقض حقوق بشر از سوي دولت آمريكا، تصويب قوانين و اعمال مقررات مغاير با موازين حقوق بشر بعد از 11 سپتامبر 1200 به بهانه مبارزه با تروريسم. كه مشخصاً مي توان به چهار قانون Military، Patriot Act، Real ID Act، Clear Act، commission Act اشاره كرد. در اين قوانين علاوه بر اينكه تعريف تروريسم بسيار سيال و قابل تفسير و سوءاستفاده است، به مقامات امنيتي دولت آمريكا اجازه مي دهد كه به صورت گسترده حقوق و آزادي هاي اساسي شهروندان را نقض كنند. مصادره اموال يا توقيف نامحدود برخي بنگاه هاي خيريه كه مظنون به فعاليت هاي تروريستي تشخيص داده شده اند، اعمال افراطي نظارتي، بازداشت هاي نامحدود و بدون تفهيم اتهام، وجود شبكه گسترده بازداشتگاه هاي مخفي در داخل و خارج از خاك آمريكا، برگزاري دادگاه هاي نظامي براي رسيدگي به اتهامات غيرنظاميان از جمله سوءاستفاده هاي سياسيون و مقامات امنيتي از اين مصوبه است.
تخلفات آمريكا
در زمينه مجازات اعدام
3- تخلفات آمريكا از استانداردهاي بين المللي در زمينه مجازات اعدام است كه هم در گذشته و هم در گزارش هاي فعلي از سوي سازمان هاي بين المللي حقوق بشري مورد انتقاد قرار داشته است. مواردي همچون اعدام بيماران مجرم رواني، اعدام مجرمان زير 81 سال، اعمال تبعيض آميز و خودسرانه مجازات اعدام براساس نژاد و سطح اقتصادي افراد و طولاني بودن مدت نگهداري در سلول هاي اعدام در شرايط ايزوله بسيار سخت از نكات مطروحه در اين زمينه است كه در اين گزارش ها به آن اشاره شده است.
4- موارد فراوان نقض كنوانسيون هاي ژنو 9194 و پروتكل هاي مربوط به ويژه در عراق و افغانستان و همچنين در جريان اقدامات نظامي در پاكستان. گزارش هاي متعدد صليب سرخ جهاني، عفو بين الملل، ديده بان حقوق بشر، كميته منع شكنجه و ساير نهادهاي حقوق بشري جهاني سرشار از موارد مستند در زمينه نقض حقوق مخاصمات مسلحانه از سوي آن دولت است.
شرايط بسيار خطرناك
زندانيان آمريكا
5- محور ديگر نقض حقوق بشر از سوي دولت آمريكا مربوط به وضعيت زندان ها و نحوه رفتار با زندانيان و بازداشت شدگان است كه در موارد فراواني به مرگ آنها انجاميده است. استفاده وسيع از زور توسط افسران زندان ها مانند ايزوله كردن زنداني، كاربرد سگ در آزار زندانيان، محروميت از خواب، تهديدهاي مرگبار، اعمال تكنيك هاي ممنوعه در بازجويي ها، سوء استفاده از زنان، شرايط نامناسب نگهداري زندانيان موسوم به بسيار خطرناك و موارد ديگري از اين قبيل در گزارش هاي متعدد عفو بين الملل و ديده بان حقوق بشر و ساير نهادهاي حقوق بشري به طور مستند ذكر شده است.
6- موارد مختلف حقوق اقتصادي، اجتماعي فرهنگي از جمله مسئله بسيار مهم و جدي افزايش بي سابقه بي خانمان ها در جامعه آمريكا، نحوه رفتار با مهاجران، عدم امنيت شهروندان، عدم رعايت موازين بهداشت همگاني، سست شدن پايه هاي نظام خانواده، محروميت مردم ساكن در نواحي آسيب ديده در سوانح طبيعي، عدم دسترسي بخشي از جامعه آمريكا به غذاي كافي و مشكل افزايش شديد تعداد بيكاران است كه به ويژه بعد از بحران اقتصادي اخير ابعاد گسترده اي به خود گرفته است. در گزارش هاي سازمان هاي غير دولتي انتقادهاي متعددي به دولت آمريكا در اين زمينه صورت گرفته است.
7- اين بخش به انتقادهاي مطرح شده عليه وضعيت حقوق بشر آمريكا در خصوص وضعيت نامطلوب بخشي از پناهندگان و مهاجران اختصاص دارد. گزارش هاي متعددي از كشته شدن مهاجراني كه به طور زميني يا دريايي قصد ورود به خاك آمريكا را داشته اند و همين طور شرايط غيرانساني و نامناسب كارگران مهاجر و علاوه بر اين پديده نامطلوب قاچاق انسان و در كنار اينها تبعيض و محروميت مهاجران از دسترسي به رسيدگي عادلانه قضايي و موارد فراوان از اين قبيل از دغدغه هاي سازمان هاي غير دولتي در گزارش هاي ارائه شده از سوي آنهاست.
ناديده گرفتن حقوق اقليت ها
8- محور بعدي مربوط به كاستي هاي نظام انتخاباتي ايالات متحده آمريكاست كه در گذشته نيز بارها مورد انتقاد قرار داشته است. اين كاستي ها به وضوح در انتخابات رياست جمهوري سال 0200 خود را نشان داد و همواره نيز زمينه ناديده انگاشتن حقوق اقليت ها و كاهش مشاركت سياسي را فراهم مي سازد.
9- رفتار تبعيض آميز با اقليت ها و بوميان. تعداد زيادي از سازمان هاي غير دولتي به وضعيت نامطلوب و نابرابري آشكار در حوزه هايي مانند مسكن، اشتغال، آموزش، بهداشت و درمان و حتي تبعيض هاي نظام قضايي عليه اقليت هاي نژادي و بوميان آمريكايي انتقادهاي فراوان مطرح كرده اند.
01- انتقادهاي فراوان نسبت به نظام قضايي و آيين دادرسي آمريكا هم در خود قوانين و هم در زمينه چگونگي اجراي قوانين است. بسياري از سازمان هاي غيردولتي در گزارش هاي خود با استناد به شواهد و مدارك نظام دادرسي در آمريكا را ناعادلانه و تبعيض آميز معرفي كرده اند. به ويژه وجود قوانين متفاوت و گاه معارض در ايالت مختلف كه براي جرم واحد، مجازات هاي مختلفي در هر ايالت اعمال مي شود، به شدت مورد انتقاد سازمان هاي غيردولتي و حقوقدانان قرار گرفته است. همينطور نظامات دادرسي متفاوت در هر ايالات كه موجب بروز تبعيض و بي عدالتي مي شود، به كرات در گزارش ها مورد اشاره واقع شده اند.

 



ورپريدگان -گفت و شنود

گفت: در خبرها آمده است كه نوري زاده معروف به دروغ زاده و مهاجراني معروف به بهاءالله از طرف سازمان MI6 انگليس براي حضور در مراسم حج امسال مأموريت يافته اند. نوري زاده رفته و بهاءالله آماده رفتن است.
گفتم: يعني مي خواهند حج بجا آورند؟!
گفت: اي عوام! قبله آنها «كاخ سفيد» در آمريكا و «بيت العدل» در «حيفا»ست آنها مأموريت دارند با كمك سفارت هاي آمريكا و انگليس در عربستان عليه جمهوري اسلامي ايران دست به فتنه انگيزي بزنند.
گفتم: فرصت مناسبي است براي حجاج ايراني كه به جاي «رمي جمرات» اين دو فرستاده «شيطان» را سنگ باران كنند.
گفت: خوش به حال حجاجي كه موفق شوند اين دو فرستاده شيطان را كه «عمودي» از انگليس آمده اند، «افقي» به تل آويو بفرستند.
گفتم: دولت عربستان هم مي تواند در گزارش مربوط به آنها خطاب به انگليس و اسرائيل بنويسد؛ به فرموده شما براي پابوسي شيطان رفته بودند كه بر اثر اصابت ميليون ها سنگ، از حالت عمودي به حالت افقي افتادند و ورپريدند!

 



متكي در ديدار هيات پارلماني كنگو: رويكرد سياست خارجي ايران تعامل با كشورهاي مستقل است

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به سابقه مبارزاتي و انقلابي ملت كنگو، روابط نزديك و صميمانه دو كشور را ستود و تبادل هيات هاي بلندپايه ميان دو كشور را از جمله نمونه هاي بارز اين روابط خوب و نزديك برشمرد.
منوچهر متكي ـ وزير امور خارجه ـ در ديدار رييسان كميسيون روابط خارجي و دفاع و امنيت داخلي مجلس سناي كنگو و اعضاي گروه دوستي پارلماني اين كشور با اشاره به رويكرد سياست خارجي ايران مبني بر تعامل با كشورهاي مستقل و زندگي در سايه يك نظام عادلانه در عرصه نظام بين المللي، افزود: روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري دموكراتيك كنگو يكي از مصاديق چنين تعاملاتي است و بر لزوم توسعه هر چه بيشتر اين روابط، تصريح كرد.
ژان كلود موكني اتا نينگامو ـ رييس كميسيون روابط خارجي مجلس سناي جمهوري دموكراتيك كنگو ـ در اين ديدار ضمن انتقاد از ماهيت نظام بين الملل و نوع نگرش آن ها نسبت به كشورهاي مستقلي نظير جمهوري اسلامي ايران و جمهوري دموكراتيك كنگو، توسعه همكاري هاي دوجانبه را براي نيل به روابط عادلانه در عرصه نظام بين المللي خواستار شد.
او بر آمادگي كشورش براي استفاده از تجربيات جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف اقتصادي تاكيد كرد.
رييس كميسيون روابط خارجي مجلس سناي كنگو، توسعه و پيشرفت جمهوري اسلامي ايران را با وجود تحريم هاي بين المللي به عنوان يك الگوي منحصر به فرد در جهان ذكر كرد كه مي توان از تجربيات ايران در عرصه هاي مختلف در جمهوري دموكراتيك كنگو استفاده كرد.
 



فارين پاليسي ژورنال: تحريم ها بر ضد ايران به اندازه تلاش هاي ديپلماتيك دولت اوباما بي ثمر بوده اند

نشريه آمريكايي فارين پاليسي ژورنال تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران را مانند تلاش هاي ناكام ديپلماتيك دولت اوباما بي ثمر دانست.
پايگاه اينترنتي «فارين پاليسي ژورنال» در مقاله اي به قلم امير باقرپور با بررسي تلاش هاي ديپلماتيك دولت اوباما بر ضد ايران نوشت: آمريكا كه تلاش ديپلماتيكش بر ضد ايران بي نتيجه مانده بود به مسئله هسته اي ايران با گزينه اي كم بهاتر روي آورد، قطعنامه تصويبي سازمان ملل كه سختگيرانه ترين تحريم هاي ممكن از زمان ملي كردن صنعت نفت ايران توسط مصدق را بر اين كشور اعمال مي كند.
به گزارش فارس، نويسنده فارين پاليسي ژورنال افزود: هدف از اين تحريم ها وادار كردن ايران به توقف برنامه هسته اي خود بوده است. هر چند چنين تحريم هايي رنجي مداوم بر مردم ايران تحميل كرده و بهاي تراكنش هاي اقتصادي براي ايران را افزايش داده است. تاكنون ثابت شده كه اين تحريم ها به اندازه تلاش هاي ديپلماتيك دولت اوباما بي ثمر بوده اند.
اين مقاله اضافه كرد: هر چند پيامدهاي اين تحريم ها در مقايسه با مناقشه نظامي ناچيز است، اين تحريم ها قطعا خسارت هايي به متحدان آمريكا وارد مي كند. به عنوان مثال، تركيه كه متحد استراتژيك عمده اي براي آمريكا به شمار مي آيد، به عنوان شريك تجاري عمده ايران تحت تاثيرات منفي زيادي قرار خواهد گرفت و نارضايتي خود را با دادن راي منفي به قطعنامه تحريم ها در سازمان ملل نشان داده است.

 



واكنش اصولگرايانه عسكراولادي به چند سناريوي انحرافي (خبر ويژه)

حبيب الله عسكراولادي از چهره هاي شاخص اصولگرا پاسخي شفاف و اصولگرايانه به سناريوي تيم محسن رضايي درباره «تعامل با اصلاح طلبان معتدل» داد.
عسكر اولادي هم اكنون دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري است و سابقه دبيركلي حزب موتلفه اسلامي را هم در كارنامه خود دارد. او در گفت وگو با روزنامه «ملت ما» (ارگان تيم محسن رضايي) و در پاسخ به اين سوال كه «اگر اصلاح طلبان بخواهند مجدداً به عرصه برگردند چگونه مي توانند به عرصه برگردند و بايد پاسخگوي چه سوالاتي باشند»، گفت: آنها بايد ضمن اثبات پايبندي به نظام، سوالات مردم را درباره حوادث تلخ فتنه سال گذشته پاسخ دهند. نخستين سوال اين است كه چرا كساني كه با دشمن همگرايي كردند و اجازه دادند آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي در رقابت هاي سياسي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اخلال كنند حساب كار خودشان را از آنها جدا نكردند؟ آنها بايد به مردم بگويند وزير ارشاد دولت اصلاحات و روزنامه نگاران زنجيره اي دوره اصلاحات در راديو بي بي سي، راديو آمريكا و رسانه هاي غرب چه مي كنند؟! چرا زبان دشمن را عليه ملت تيز مي كنند و شما هم با آنها برخورد نمي كنيد؟!
وي افزود: دومين سوال اين است كه چرا حرمت راي مردم را پاس نداشته و به جمهوريت نظام جفا كرديد. سومين سوال اين است كه چرا براي ادعاهاي خود نهادهاي قانوني نظام مثل شوراي نگهبان و نيز نهاد فيصله بخش منازعات و مناقشات يعني ولايت فقيه را به عنوان راه هاي قانوني برنتافتند و در مقابل كساني كه اردوكشي خياباني، خشونت و خونريزي را انتخاب كردند، موضع نگرفتند.
عسكر اولادي همچنين گفت: چهارمين سوال اين است كه چرا اقتدار ملي را در برابر گردنكشان جهاني تضعيف كرده و دشمن را تشويق و تحريك كرديد تا با قطعنامه هاي شوراي امنيت پاي در وادي تحريم و تهديد بگذارند. سوال ديگر اين است كه چرا آنان كه در روز 13 آبان، 16 آذر، روز قدس و روز عاشورا به اسلام و امام و انقلاب جفا كردند و همه آرمان ها و اهداف انقلاب را مورد هجوم قرار دادند، حتي به عكس امام(ره) جسارت كرده و به دسته هاي عزاداري امام حسين(ع) حمله كردند را مورد اعتراض قرار نداديد. سوالاتي از اين قبيل بسيار است، چرا آنها كه بايد دست از لجاجت و عناد بردارند اينقدر جفا به نظام و انقلاب و رهبري كرده و مي كنند و هنوز اين جفا كردن ها ادامه دارد و چرا جفاكاران را از خود طرد نمي كنند.
وي همچنين درباره اين سوال القايي كه «حاشيه نشيني نخبگان سياسي چه تبعاتي براي كشور دارد و چرا اكنون برخي از نخبگان، حاشيه نشيني را بر حضور فعال ترجيح داده اند»، تاكيد كرد: نخبه سياسي كسي است كه در متن گفتمان مسلط جامعه حضور مي يابد و حرف و منطق خود را پيش مي برد. كسي كه حاشيه نشيني را به حضور در متن ترجيح داده نمي تواند يك نخبه سياسي قابل قبول باشد. يك نخبه سياسي از هر فرصت براي ياري مردم و نظام و حركت در مسير منافع ملي استفاده مي كند. حاشيه نشيني هيچ كمكي به انجام اين وظيفه نمي كند. ما نبايد انتظار داشته باشيم حتماً بيايند از ما خواهش كنند تا حضور سياسي پيدا كنيم.
وي تاكيد كرد: به خواست خداوند مردم ما پاك و بي آلايش با هوشمندي و بصيرت در متن مسائل سياسي، اجتماعي و فرهنگي فعال هستند گوش آنها به دهان و زبان رهبري معظم انقلاب است كه يك لحظه را براي حضور در صحنه فراموش نمي كنند. در سفر مقام معظم رهبري به قم واقعاً ديديم مردم چه قيامتي برپا كردند و زيباترين صحنه پيوند امت و امامت را به تصوير كشيدند. بايد مثل مردم در متن باشيم و از حاشيه نشيني و قهر كردن و چهره عبوس كردن پرهيز كنيم كه دشمن حداقل چيزي را كه مي خواهد كناره گيري و قهر و چهره عبوس كردن است.
حبيب الله عسكراولادي در تبيين فضاي شاداب و روبه پيشرفت كشور تاكيد كرده است: به فرموده مقام معظم رهبري دهه چهارم دهه گفتمان، پيشرفت، خدمت به مردم و بسط عدالت نبوي علوي در جامعه است. مردم ما اين گفتمان را درك مي كنند، به همين دليل دولت و مجلس و نخبگان عمدتاً دنبال پيشرفت كشور و جبران عقب ماندگي ها هستند و مسئولان كشور هر روز خدمت خود را به مردم بيشتر مي كنند و مسابقه در اين امر گذاشته اند. همه به تحقق عدالت در جامعه مي انديشند و اين فضاي بسيار خوب و مطبوعي است كه مي شود پاك ترين هواي سياسي را در آن استنشاق كرد. اگر عده اي مي خواستند يا بخواهند با گفتمان آشوب، براندازي و فتنه گري اين هوا را آلوده كنند، ملت و دولت و در راس آن رهبري معظم انقلاب اسلامي با بصيرت اوضاع را مديريت خواهند كرد. با مدد خداوند اكنون ما در اوج اقتدار ملي هستيم. سرمايه اجتماعي دولت به قدري است كه كارهاي بزرگ را دارد انجام مي دهد. همين طرح هدفمند كردن يارانه ها را كه يك جراحي بزرگ اقتصادي است، دولت به اتكاي رهبري انقلاب و نظام و سرمايه اجتماعي مردم خوبمان و اعتبار سياسي خود دارد به پيش مي برد و ان شاءالله موفق هم خواهد شد.

 



آقاي موسوي! ما را از خنده روده بر كردي! (خبر ويژه)

ملاقات اخير كروبي با موسوي(در خانه موسوي) و ادعاي اين كه «موسوي در اقدامي انقلابي حصر را شكسته و كروبي را با ماشين خود به درون خانه برده»، اسباب ترديد و تمسخر را در محافل حامي فتنه سبز فراهم كرد.
«عليرضا- ر» از عناصر فراري در اين باره نوشت: «موسوي در يك اقدام انقلابي» (؟؟؟)... بامزه بود! دو انقلابي ضد انقلاب به طور انقلابي پائين تر از انقلاب با هم ديدار كردند و سايت ها نوشتند كه موسوي در «يك اقدام انقلابي» سوار ماشين شخصي اش شد، ناگهان از خانه بيرون زد و.... و خلاصه طي اين حركت «انقلابي» موسوي حصر خانگي كلا شكسته شد. اين كه چرا موسوي اقدام نمي كند، وقتي اقدام بكند همچنان «انقلابي» عمل مي كند البته مسئله اي است مشخص. ولي اينجا اين سؤال پيش مي آيد كه چرا اينهمه روحيه و اقدامات انقلابي موسوي فقط اينجور جاها فوران مي كند؟
نويسنده سايت خودنويس آنگاه 3 احتمال طنزآلود را مطرح كرده است: 1. موسوي در حالت معمول پسر خوبي است. انقلابي هم هست. كاريش نداشته باشي نهايتا همان مي نشيند ماهي يك بيانيه مي نويسد با كسي هم كاري ندارد. ولي همچي كه عكس زنش را نشان بدهي يا مهمان را از دم در خانه اش راه ندهي يا به هر شكلي ماجرا شخصي بشود همين پسر خوب ناگهان «در يك اقدام انقلابي» يك كارهايي مي كند كه همه كف لمه مي كنند. در مجموع براي اين كه موسوي يك تكاني به خودش و جنبش بدهد كافي است يك كاري بكنيد كه يك ماجرايي براي شخص خودش پيش بيايد. الباقي را ماشالا خودش انقلابي است و استاد!
2. تا جايي كه ما بلديم حصر خانگي به يك چيزي مي گويند كه طرف نتواند با كسي رفت و آمد داشته باشد. اگر كروبي كه خودش حصر خانگي است مي تواند لااقل تا دم خانه موسوي برود چرا موسوي كه اقدامات انقلابي هم بلد است نمي تواند برود دم خانه كروبي؟ البته كتك خور موسوي مثل كروبي ملس نيست ولي آن روزي كه ريختند ديوار خانه كروبي را آوردند پايين، عالم و آدم رفتند منزل كروبي همين موسوي همين جايي كه الان نشسته همچنان نشست و طبق روال طي يك بيانيه كوبنده اين اقدام را مثل بقيه اقدامات محكوم كرد.
3. در مجموع اگر يك نفر به موسوي يادآوري بكند كه رهبر يك جنبش اعتراضي است نه يك اعتراض به هر ماجراي شخصي من خيلي ممنون مي شوم. كروبي كاپيتان اين جنبش است. حركت بدون توپ مي كند، پاس گل مي دهد، از تله آفسايد به راحتي فرار مي كند، هزار تا كار ديگر بلد است بكند ولي كسي نيست كه ضربه تمام كننده را بزند. در حال حاضر اگر موسوي را از وسط زمين برداري ببري وسط تماشاچي ها يا حتي بيرون استاديوم بنشاني هم باز احوال بازي توفير زيادي نمي كند چه بسا كه بازي روانتر هم بشود. آقاي موسوي! بغير از مسائل مربوط به دم خانه و توي خانه ات چه راهي براي پيش بردن جنبش داري؟ به قول كروبي دوتاشو بگو!
خودنويس درپايان يادآور شده است: آقايان سايت هاي سبز! شما سايت خبري- تحليلي- سياسي هستيد، نشريه طنز نيستيد كه. وقتي مي نويسيد موسوي «در يك اقدام انقلابي» سوار ماشينش شد رفت سر كوچه آدم خنده اش مي گيرد. به خدا خبر را جور ديگري هم مي شود بولد كرد، نخندانيد ما را!
يادآور مي شود كروبي و موسوي در ديدار «انقلابي»! مورد اشاره با نبوغ منحصر به فردي! خود را پشت عنوان ملت مخفي كرده و گفته اند: به مصلحت نيست بين صفوف ملت تفرقه ايجاد كنيم و ده ها ميليون نفر از معلمان و كارگران، دانشجويان و اساتيد را خس و خاشاك يا ميكروب و فتنه گر بناميم.

 



يورو نيوز: تحريم و خرابكاري هم برنامه هسته اي ايران را متوقف نكرد (خبر ويژه)

ايران سياست خارجي آمريكا را به چالش كشيده و ديپلماسي كاخ سفيد هيچ موفقيتي در برابر ايران كسب نكرده است.
شبكه يورو نيوز اين تحليل را از قول استيون ارلانگر روزنامه نگار و تحليلگر آمريكايي ارائه كرد. اين تحليلگر با اشاره به ناكامي هاي سياست خارجي اوباما در افغانستان و عراق، درباره ايران گفت: خرابكاري و جاسوسي نيز نتوانست خللي در برنامه هاي هسته اي ايران وارد كند و پيش بيني من اين است كه دور جديد مذاكرات نيز همانند سابق خواهد شد.
ارلانگر اظهار داشت: من مطمئنم كه ايرانيان رفتار خود را تغيير نخواهند داد و چندي ديگر يك قدرت كامل هسته اي خواهند شد. غرب بايد بسيار جدي تر با ايران باشد.
اين روزنامه نگار آمريكايي افزود: غرب نتوانست اقدامي شايسته را براي توقف برنامه هاي هسته اي ايران انجام دهد بنابراين آنها به اهداف خود خواهند رسيد. چين و روسيه نيز اين بار البته كمي مشكل تر با تحريم هاي ضد ايراني مخالفت مي كنند.
يورو نيوز به نقل از ارلانگر گفت: شكست سياست خارجي اوباما در قبال ايران كاملا مشهود است.

 



اسرائيل: تحريم ها نتوانست ايران را متوقف كند (خبر ويژه)

وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در آستانه سفر وزير خارجه انگليس به تل آويو اذعان كرد تحريم ها نتوانسته اراده ايران را بشكند.
همزمان با تحركات رژيم هاي غربي براي القاي اثرگذاري تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران و در حالي كه ويليام هيگ وزير خارجه انگليس امروز وارد تل آويو مي شود، ارگان رسمي وزارت خارجه اسرائيل اعلام كرد: با گذشت حدود 2 سال از آغاز رياست جمهوري اوباما و چند ماه پس از برقراري تحريم هاي شديدتر عليه برنامه هاي اتمي ايران و به ويژه پس از سخنان احمدي نژاد در مورد شرايطي كه براي آغاز گفتگوها مطرح ساخته، كشورهاي غربي به تدريج به اين نتيجه مي رسند كه تحريم ها در حدي نيست كه بتواند حكومت ايران را از راه خود بازدارد و تلاش هاي ديپلماتيك نيز تاكنون بي نتيجه بوده است.
سايت وزارت خارجه اسرائيل نوشت: ديدار امروز در خانه سفير انگليس در اسرائيل، به درخواست ويليام هيگ با اين هدف صورت مي گيرد كه وي نه تنها مي خواهد از ديدگاههاي دولت اسرائيل درباره ايران آگاه شود، بلكه خواهان شنيدن ارزيابي هاي دقيق كارشناسانه از جانب آن گروه از مقامات اسرائيلي است كه به طور مستقيم با اين مساله سروكار دارند.
گفته مي شود در ملاقات با وزير خارجه انگليس، مئير داگان رئيس موساد، داني ايالون معاون وزير خارجه اسرائيل، شائول خورب رئيس آژانس اتمي اسرائيل، دان ريدور وزير اطلاعات و موشه يعالون وزير سياست هاي راهبردي حضور خواهند داشت. اين نخستين ديدار ويليام هيگ از تل آويو پس از تصدي پست وزارت خارجه انگليس است.
وزارت خارجه رژيم صهيونيستي ابعاد اين ديدار را محرمانه توصيف كرده است.

 



ماجراي جعل نامه و سركوب منتقدان در اتاق فكر فتنه سبز (خبر ويژه)

اكبر پونز ول كن سبزهاي مدعي تقلب نيست و مي گويد كساني كه وي را به خاطر ترديد و ادعاي تقلب مورد هجمه و تخريب قرار داده اند، به روش سركوب سازمان مجاهدين خلق (منافقين) عمل كرده اند. اين در حالي است كه گنجي از دوره اصلاحات تاكنون خود به همين روش عمل مي كند.
گنجي كه جزو 5 عضو اتاق فكر فتنه سبز در خارج (حلقه جرس) است، در مقاله اي نوشت: گروهي از سبزها مدعي اند ميرحسين موسوي در انتخابات برنده شد حالا اگر كسي بپرسد دلايل اين مدعا چيست، گويي اسطوره اي را زير سوال برده است. اگر چنان قرائن و شواهدي براي اثبات مدعا وجود ندارد، اين ادعا اخلاقاً پذيرفتني نيست. شيوه نپذيرفتن خطا شيوه سازمان مجاهدين خلق است كه حتي حاضر نيستند خطا بودن عمليات فروغ جاويدان يا انقلاب ايدئولوژيك را بپذيرند. آيا وظيفه سبزها اين است كه همه كارهاي انجام شده به اسم جنبش سبز را درست بخوانند و مانند سازمان هاي چريكي، حزب توده و ديگران، هر ناقدي را به رژيم وصل كنند؟ آيا سبزها كميته مركزي و دفتر سياسي دارند كه براساس «حقايق محض» بر ساخته حزب پيشرو، افراد را طرد و حذف كنند؟ اين مالكيت از كجا آمده است؟
وي همچنين از ماهيت نامه جعلي منتشره در سايت جرس كه طي آن ادعا شده بود رئيس قوه قضائيه نامه استعفا و اعتراض به رهبري نوشته، پرده برداشت و نوشت: خطر تكرار روش هاي شكست خورده غيراخلاقي را نبايد دست كم گرفت. چگونه كساني به خود اجازه مي دهند به نام صادق لاريجاني به ]آيت الله[ خامنه اي نامه بنويسند و آن را منتشر سازند؟ آخر صادق لاريجاني داراي كدام سابقه است كه توان نوشتن چنان نامه هايي را داشته باشد؟ نكند صادق لاريجاني به آيت الله منتظري ديگري تبديل شده است؟ مگر غير از اين است كه در سركوب سبزها دقيقاً همان كاري را كرد كه نظام مي خواست؟ دروغ نوشتن، محدود به نوشتن نامه جعلي براي صادق لاريجاني نبوده و نيست. در سفر رهبري به قم هم دروغ هاي بسياري بافته و ساخته شد كه يكي تكذيب شد؛ از لغو سفر به قم تا عدم ديدار مراجع تقليد. آخر در حوزه هاي علميه چه ظرفيت مخالفت با رژيم اسلامي وجود دارد؟ اگر رژيم جمهوري اسلامي نباشد، وضع روحانيت و حوزه ها بهتر از اكنون خواهد بود؟ پس اين چه ادعايي بود؟ چگونه مي توان در مذمت دروغگويي نوشت و همزمان ده ها دروغ گفت؟

 



ناطق نوري ملاقات با محمدرضا خاتمي را تكذيب كرد

دفتر حجت الاسلام والمسلمين ناطق با ارسال نمابري به كيهان، ملاقات وي با محمدرضا خاتمي را كه به نقل از سايت «جهان نيوز» در خبر ويژه ديروز روزنامه آمده بود تكذيب كرد؛ متن نامه به شرح زير است.
مدير مسئول محترم روزنامه كيهان
سلام عليكم
درخصوص خبر ملاقات آقاي محمدرضا خاتمي با حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي ناطق نوري كه در تاريخ 11/8/89 در روزنامه كيهان درج گرديده به اطلاع مي رساند اصل خبر كذب محض بوده و هيچ گونه ملاقاتي ايشان با مشاراليه نداشته است. لذا موضوع در آن روزنامه منعكس گردد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
از نمايندگان محترم مجلس درخواست داريم در بررسي و تصويب لايحه برنامه پنجم توسعه سعي شود كه بار مالي اضافي به دولت تحميل نكنند بلكه با حفظ شاكله اصلي لايحه تغييرات داده شده در جهت سهولت اجراي برنامه و كمك به دولت صورت گيرد.
علي نژاد
¤ مجموع نمايندگاني كه 9/8/89 به برنامه مهم پنجم راي دادند 192 نفر بودند خوب است يك نفر از هيئت رئيسه بپرسد يكصد نماينده ديگر براي راي به اين برنامه پنج ساله و مهم كجا تشريف داشتند؟
8068----0912
¤ در جريان تبليغات انتخابات رياست جمهوري سال 88 اعضاي ستاد تبليغاتي كروبي به سرپرستي آقايان... در دفتر حزب در مجاورت مغازه اينجانب، اقدام به خريد لوازم التحرير و تكثير جزوات تبليغاتي نمودند كه با اعلام نتيجه انتخابات، شبانه نسبت به تخليه دفتر حزب اقدام نموده و بدون پرداخت طلب بنده و شايد هم دهها نفر ديگر ناپديد شدند و پيگيريها هم تاكنون موثر نبوده است. آنهايي كه دم از حقوق مردم مي زدند و به بهانه هاي واهي جنجال به پا مي كردند چگونه حق مردم را پايمال مي كنند و خود را مدافع مردم مي دانند؟!
كورش بهرامي از ايلام
¤ برخي از كارگران پس از چهار سال هنوز سهام عدالت را دريافت نكرده اند مگر قرار نيست به كارگران هم پرداخت شود.
7468---0911
¤ يكي از شهدايي كه گمنام مانده و كمتر از او نامي برده مي شود شهيد بهنام محمدي است كه مثل شهيد فهميده در سن سيزده سالگي در خرمشهر به زير تانك رفت و به شهادت رسيد. شايسته است در سالروز شهادت شهيد فهميده و روز دانش آموز از ايشان هم ياد شود.
كريمي از اهواز
¤ سازمان تامين اجتماعي با گذشت هفت ماه از سال هنوز از احتساب يك مقطع تحصيلي و فوق العاده ايثارگري فرزندان شاهد كه مورد تصويب مجلس نيز قرار گرفته و كوتاهي مي كند. چرا؟
9610---0918
¤ از مسئولين محترم ستاد فرماندهي كل قوا سؤال مي كنيم آيا نمي شود تدبيري انديشيده شود كه مشمولين متاهل چند ماه دوره آموزشي خود را در محل سكونت همسرانشان بگذرانند.
5896---0912
¤ كارگري با حقوق ماهيانه 250 هزار تومان و داراي دو فرزند هستم. اميدوار بودم كه از قبال دريافت سهام عدالت بتوانم رونقي به زندگي ام بدهم ولي تاكنون هيچ سهام عدالتي به بنده تعلق نگرفته است مانده ام با اجاره خانه و نداشتن بيمه چه بكنم؟
9853---0911
¤ بانك... به ازاي هر يك روز ديركرد در پرداخت اقساط مبلغ 100تومان جريمه دريافت مي كند حتي از يك روز هم نمي گذرد. در حالي كه خودم از اخبار تلويزيون شنيدم رئيس بانك مركزي دريافت ديركرد توسط بانكها را غيرقانوني اعلام كرد. اميدواريم با متخلفين از قانون برخورد شود.
بابايي
¤ در شهر قم براي ثبت نام مسكن مهر مراجعه كردم گفتند 12ميليون تومان پول بايد پرداخت بكنم. در حاليكه رئيس جمهور محترم فرموده است مبلغ پرداختي از سوي متقاضيان 7 ميليون تومان مي باشد. چرا بعضي ها در برنامه هاي دولت سنگ اندازي كرده و باعث نارضايتي مي شوند.
5321---0919
¤ از اينكه با اقدام به موقع مسئولان كنترل ساخت و ساز ناحيه 9 منطقه 2 شهرداري، جلوي ساخت و ساز غيرقانوني ساختمان هاي مشرف گرفته شد تشكر و قدرداني مي كنيم.
4690---0919
¤در حاليكه در تهران خبري از سرما نيست ما ساكنين شهرستان دماوند از 20 روز قبل بخاري روشن كرده ايم. بنابراين منصفانه نيست كه قيمت گاز در هر منطقه يكسان محاسبه شود.
0654---0912
¤بيش از 50 روز از اعلام كالابرگ روغن شهرنشين ها مي گذرد ولي از اعلام كالابرگ روغن مخصوص روستايي ها خبري نيست به نظر مي رسد كه تلقي برخي مسئولين از روستايي ها اين است كه درآمد آنها از شهرنشين ها بيشتر بوده و زندگي بهتري دارند!
4236---0914
¤در شهر كاشان وضعيت زندگي رانندگان تاكسي با توجه به زحمتي كه مي كشند رضايت بخش نيست و نياز به توجه و رسيدگي مسئولين امر داريم. حداقل كيهان با انعكاس مشكل در اين ستون خوشحالمان سازد.
6242---0913
¤در شهرستان ايلام برآورد ميزان خسارت وارده به كشاورزان توسط بيمه عادلانه نيست. تعدادي كشاورز ايلامي هستيم كه هست و نيستمان را از دست داده ايم و پول بيمه هيچ مشكلي را حل نكرده است.
2207--0918
¤شهر شاهرود چون غير صنعتي و كشاورزي است فلذا بيكاري جوانان در اين شهرستان بيداد مي كند از مسئولين امر تقاضا داريم چاره اي بينديشند.
7148---0912
¤شهر ما سينما ندارد كه موفق بشويم فيلم ملك سليمان را تماشا بكنيم. بي صبرانه منتظر توزيع لوح فشرده اين فيلم در شهرستان ها هستيم كه حداقل در منزل به تماشاي آن بنشينيم.
8938---0937
¤چند ماه است كه به دنبال لوح فشرده فيلم ارزشي« طلا و مس »در بازارهستم تا الان پيدا نكرده ام ولي متاسفانه از فيلم هاي گيشه اي و ضدارزشي تا دلتان بخواهد در بازار پيدا مي شود.
4426---0916
¤در خط اتوبوسراني پرسرعت ميدان آزادي-چهار راه تهران پارس حتي براي استفاده از يك ايستگاه مبلغ هزار ريال هم از كارت اعتباري كم مي شود در حالي كه طبق قانون كرايه اتوبوس تا 7 كيلومتر 250 ريال بايد باشد.
9198---0912
¤مسئولين شهرداري منطقه 14 به درخواست جمعي از شهروندان مبني بر نصب وسايل بازي فايبرگلاس براي كودكان در پارك آبيانه جواب مثبت دادند و اين درخواست عملي شد. بابت مساعدت و همكاري آنان تشكر مي كنيم و قدردان زحمت هايشان هستيم.
9391---0912
¤ بر خودم وظيفه دانستم كه از مسئولين و كاركنان دو جايگاه سوخت سي ان جي در بزرگراه شهيد بابايي كه شبانه روزي در ارائه خدمات به شهروندان تلاش مي كنند از طريق اين ستون تقدير و تشكر بكنم و خسته نباشيد بگويم.
معتمدي
¤ عضو بنياد ملي نخبگان هستم. بنويسيد سود وامي كه به ما پرداخت كرده اند بالاي ده درصد است. درخواست داريم در حمايت از نخبگان كشور و با توجه به مشكلات دانشجويان نخبه اين مقدار سود را به زير ده درصد برسانند.
4622---0911
¤ با توجه به اينكه قيمت سيب زميني تا قبل از برداشت كيلويي 200 تا 250تومان بود ولي با اتمام فصل برداشت و احتكار آن توسط زالوصفتان الان در همداني كه مركز توليد سيب زميني است در مغازه ها بين 600 تا 700 تومان عرضه مي شود كه لازم است دولت محترم به شدت با اين گونه موضوعات برخورد كند تا بهانه به دست سوء استفاده كنندگان نيفتد و قيمت ها را يكي پس از ديگري بويژه قيمت كالاهايي كه مورد نياز روزانه زندگي مردم متوسط به پايين است مثل همين سيب زميني و... را به چند برابر افزايش ندهند.
نقوي از همدان
¤ دانشجوي ورودي 88 در مركز تربيت معلم امام علي(ع) گيلان در رشته آموزش ابتدايي هستم ولي وزير محترم آموزش و پرورش اعلام كردند كه تعهدي براي استخدام ما ندارند.
5324---0911
¤ چرا مسئولين راهنمايي و رانندگي در قبال خودروهايي كه عكس ها و الفاظ زننده و نامناسب بر خودروي خود نصب كرده اند و يا نوشته اند هيچ عكس العملي از خود نشان نمي دهند.
مهدي از اهواز
¤ مدت زمان زيادي از وعده مسئولين شركت آب شهر لالجين همدان مبني بر سامان دهي فشار آب بعضي از مناطق شهر مي گذرد ولي متأسفانه كاري انجام نداده اند و مشكل همچنان وجود دارد.
0845-0918
¤ فساد در دستگاه قضايي كشور هر چقدر هم كه كم باشد به منزله دستمال كثيفي خواهد بود كه نمي توان با آن شيشه كثيف را پاك كرد و در كل باعث نارضايتي مردم خواهد شد.
4679---0917
¤ از شهردار محترم اردكان فارس بابت اقدام در خصوص ايجاد سرعت گير در خيابان ها و معابر حادثه خيز شهر و امنيت بخشيدن به رفت و آمد دانش آموزان كمال تقدير و تشكر را داريم.
5202---0917
¤ شهرداري ايذه مدتي است كه اقدام به تخليه زباله در كنار اهل قبور كه تعدادي از شهدا را نيز در خود جاي داده مي كند بنويسيد اعتراض هاي مردمي صورت گرفته تاكنون نتيجه بخش نبوده است. اين كار بي حرمتي به اموات و شهداست.
1800---0916
¤ جهت اطلاع مسئولين عرض مي كنم خودپردازهاي اكثر بانك هاي شهر صد هزار نفري خوراسگان اصفهان در ايام تعطيل اسكناس ندارند. اميدواريم با پيگيري و مساعدت مشكل برطرف بشود.
0142---0913
¤ براي اطلاع وزير محترم كار بنويسيد در شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت هنوز قرارداد شركت هاي واسطه اي تامين نيرو تمديد مي شود و هيچ توجهي به بخشنامه هاي صادره مبني بر ممنوعيت اين كار نمي كنند.
0707---0937
¤ در شهر اهواز كيف قاپي و تهديد شهروندان با سلاح سرد سكه رايج شده است تاكنون خودم دو مرتبه مورد حمله سارقين قرار گرفته ام. از مسئولين شهر بخواهيد كاري بكنند.
9202---0936
¤ چند ماه است كه خودرو ما جانبازان در محدوده طرح ترافيك شهر تهران جريمه مي شوند و توجهي به حق و حقوقي كه قانون براي جانبازان مشخص كرده نمي كنند. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
6351---0912
¤ همان قدر كه مطالب روزنامه كيهان خوب است، كيفيت چاپ آن به شدت پايين است. به طوري كه بوي شديد نفت مخاطب را آزار مي دهد.
ميثم جعفريان
¤ سوم آبان ماه جهت بازگشت از اهواز به تهران بليت قطار تهيه كردم. اما اين بليت از خرمشهر صادر شد و هم اين كه با چند ساعت تأخير به تهران رسيديم. در اعتراض به اين مسئله پاسخ دادند كه مي توانم خسارت بگيرم. اما پس از طرح اعتراض هيچ خسارتي پرداخت نشد. لطفاً رسيدگي شود.
مظفري
¤ چرا در كيهان درباره بيمه طلايي بازنشسته ها چيزي نمي نويسند؟
يك خواننده
¤ رياست محترم دانشگاه آزاد تاكستان در اقدامي انقلابي، سرويس هاي اياب و ذهاب دانشجويان را تفكيك جنسيتي كرده است. اما اين حركت مثبت با هجمه عده اندكي از دانشجونماها مواجه شده است. از مديران ارشد دانشگاه آزاد انتظار مي رود از حركت مثبت اين مدير پشتيباني كنند.
محمد عباسي از كرج
¤ از جمله برنامه هاي شنيدني و جذاب راديو ايران برنامه هاي تقويم تاريخ، شب بخير كوچولو و نوجوانان بودند كه با بدسليقگي مديران سابق اين شبكه، پخش آن ها متوقف شد. اما مديريت جديد اين راديو بازهم اقدام به پخش اين برنامه ها با همان مجري ها نموده است كه جاي تشكر و تقدير دارد.
ابراهيم مهرباني
¤ از مسئولان سؤال دارم كه آيا انصاف است كه حقوق ماهيانه متخصصان طرحي 400 هزار تومان و كارانه آن ها نيز 25 درصد كارشان باشد؟
ارشدي از ساري
¤ چرا وقتي براي ايراني ها براي تولد فرزند سوم به بعد مشكلاتي از قبيل عدم تحت پوشش بيمه دولتي و... لحاظ مي شود ولي براي 4-3 ميليون افغاني بدون محدوديت فرزند به راحتي در سركار مشغولند و از يارانه ها نيز بهره مند هستند و حتي برخي ازمشاغل از جمله خياطي و... تخليه چاه و... را نيز اشغال كرده اند. آيا فكري براي عدم تمديد مدت اقامت اينها لحاظ نمي شود؟
حسن طاهري
¤ حالا كه پس از چندين سال رياست اوپك به جمهوري اسلامي رسيده فروش نفت از بشكه به ليتر تغيير يابد. تا كي بايد نفت طوري عرضه شود كه انگار ارزش آن بسيار كم است و يا ارزش ندارد
5184--0912
¤ از شهرداري و تاكسيراني درخواست مي شود براي گرفتن تاكسي ثبت نام كنند تا جواناني مثل من صاحب شغل شوند
0636--0912
¤ چرا بايد بزرگترين شهر استان كرمانشاه اسلام آباد غرب حدود دو هفته در هيچ دكه مطبوعاتي روزنامه كيهان پيدا نشود. لطفاً هر چه سريعتر رسيدگي كنيد ما با كيهان دشمن شكن و با صلابت زندگي كرده و مي كنيم.
5082-0918

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14