(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 آبان 1389- شماره 19782

حديث دشت عشق
شكست استقلال پس از يازده هفته پيروزي به يك قدمي ذوب آهن رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
عدم رويارويي شمشيربازان ايراني با نمايندگان رژيم صهيونيستي
هفته چهارم رقابت هاي ليگ دسته اول به پايان رسيد توقف ابومسلم و برق شكست مقاومت و داماش
نيازمند حضور در ميادين بين المللي هستيم سعيدلو: تمام مشكلات ورزش، مشكل اعتباري نيست
شايد كارم در گوانگجو سخت باشد سوريان: براي كسب بهترين مدالم دورخيز كرده ام
ستاره هاي پيشين در مكزيك به ميدان مي روند احتمال برگزاري ديدار ايران و آمريكا



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «مجيد رستمي»
بكشيم يا كشته شويم پيروزيم

شهيد مجيد رستمي، تير ماه سال 1347 در يك خانواده مذهبي در محله مارالان بدنيا آمد. با وجود مشكلات مالي دوران طفوليت، تحصيلات ابتدائي را همراه با كار در يك كارگاه قاليبافي سپري كرد. وي اوقات فراغت خود را به فراگيري احكام مذهبي و مسائل ديني صرف مي كرد و در پايگاه مساجد محل فعاليت داشت با شروع جنگ او دوره امدادگري را بپايان رسانده راهي جبهه هاي حق عليه باطل شد و سرانجام در تاريخ 22/10/65 در عمليات كربلاي 5 در منطقه شلمچه و در مرحله سوم عمليات براثر اصابت تركش خمپاره به ناحيه سر به لقاء يار شتافت. مجيد و سه نفر از همرزمانش مشغول عبادت بودند كه آرپيچي به وسط جمعشان اصابت كرد و مجيد در حال سجده يا ابوالفضل العباس گويان به شهادت رسيد. او در بخشي از وصيت نامه خود مي نويسد: «من براساس رسالتي كه از به خون غلتيدن شهيدان در قبال خود دارم در راه پاسداري از خون شهدا و حفاظت از انقلاب اسلامي به جبهه آمدم. من در اين راه تنها نيستم و مي دانم كه در انتخاب راهم اشتباه نكرده ام چون اين خط، خط الله است.اگر بكشيم و يا كشته شويم در همه حال پيروزيم. خواهران و برادران مسلمان نگذاريد عده اي سودجو و فرصت طلب بين شما تفرقه بيندازند. وحدت خود را حفظ كنيد.»

 



شكست استقلال پس از يازده هفته پيروزي به يك قدمي ذوب آهن رسيد

سرويس ورزشي -
شكست استقلال در آبادان و برتري خانگي پيروزي و ذوب آهن بالاي جدول را دستخوش تغييراتي كرد.
هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران در شرايطي طي روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با برگزاري هشت ديدار در شهرهاي مختلف كشور پيگيري شد كه ديدار سپاهان اصفهان- صباي قم به خاطر حضور سه بازيكن ملي پوش سپاهان در تيم اميد لغو و به زمان ديگري موكول شد.
اما در روز نخست بازيهاي اين هفته كه با برگزاري چهار ديدار آغاز شد تيم استقلال در ورزشگاه تختي آبادان كه مملو از حضور تماشاگران پرشور آباداني بود مغلوب صنعت نفت شد.
استقلال كه تنها شكست خود در فصل جاري را در هفته دوم مقابل فولادخوزستان متحمل شده بود، در مصاف با نفت آبادان نيز راه به جايي نبرد و با نتيجه 2 بر صفر تن به شكست داد. استقلال كه تا قبل از دريافت گل اول چند موقعيت خوب گلزني را از دست داده بود در هر نيمه يكبار دروازه اش را باز شده ديد تا دومين شكست خود را هم مقابل نماينده ديگري از جنوب متحمل شده باشد. در اين بازي مصدوميت مجتبي جباري در دقيقه 22 كه باعث دوري يكماهه وي از فوتبال شد و همچنين اعتراض پرويز مظلومي نسبت به نحوه قضاوت محسن قهرماني و حواشي كه تعدادي از تماشاگران آباداني پس از پايان بازي بوجود آوردند از جمله اتفاقات قابل ذكري بود كه رقم خورد.
تماشاگران تيم صنعت نفت آبادان كه به درخواست مسئولان باشگاه استقلال محروميت شان مورد بخشش كميته انضباطي قرار گرفته و توانسته بودند رويارويي نفت آبادان با آبي پوشان تهراني را با حضور در ورزشگاه تختي دنبال كنند، بازهم با بازيكنان تيم ميهمان نامهربان بودند و با اين كار پيروزي شيرين تيم شان را تحت تأثير قرار دادند.
در تبريز ديدار تراكتورسازي و پيكان قزوين با برتري دو بر يك تيم ميزبان به پايان رسيد تا فراز كمالوند در پايان ديدار يك بار ديگر به تمجيد از عملكرد شاگردانش بپردازد و كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا را براي هواداران تراكتور دور از دسترس نداد.
تيم ذوب آهن اصفهان هم كه در چند هفته اخير از لحاظ نتيجه گيري عملكرد چندان قابل قبولي نداشت در ديداري نزديك با يك گل از سد پاس همدان گذشت تا موقعيتش را در صدر جدول تثبيت كند. در مقابل تيم پاس كه روند نزولي را در پيش گرفته با قبول يك شكست ديگر همچنان در بحران به سر مي برد. شايعه بركناري مديرروستا و ملاحي از سمت سرمربيگري و مديرعاملي باشگاه پاس بيش از گذشته در همدان به گوش مي رسد.
در انزلي تيم ملوان كه دومين هفته پياپي بود در خانه به ميدان مي رفت موفق شد با يك گل برابر فولادخوزستان به پيروزي برسد.
اما در روز دوم اين رقابت ها - روز جمعه - نيز چهار ديدار برگزار شد. در اكباتان تيم فوتبال راه آهن با پيروزي برابر استيل آذين هفتمين شكست تيم بحران زده تهران را رقم زد تا شاگردان افشين پيرواني همچنان روي نوار ناكامي گام بردارند. در كرج تيم فوتبال سايپا هفتمين شكست خود را پذيرفت و اين بار در خانه 4 گل از شاگردان صمد مرفاوي دريافت كرد. اين ديدار با برتري 4 بر 2 مس كرمان به پايان رسيد.
در بوشهر جدال تيم هاي شاهين و شهرداري تبريز برنده نداشت تا بازيكنان سال هاي نه چندان دور پيروزي به تساوي رضايت دهند.اين سومين تساوي پياپي دو تيم بود.
اما در آخرين ديدار ديروز تيم پيروزي در حضور بيش از 25 هزار تماشاگر به مصاف نفت رفت و توانست با نتيجه 3 بر يك به برتري برسد.
به اين ترتيب پيروزي 27 امتيازي شد و با يك امتياز كمتر نسبت به ذوب آهن در رده دوم جدول ليگ برتر ايستاد.
نتايج كامل ديدارهاي هفته چهاردهم به اين شرح است:
¤ صنعت نفت آبادان 2- استقلال صفر
گل: نبي ساكي (35) و آچاچيان (70)
¤ ملوان بندرانزلي يك- فولادخوزستان صفر
گل: پژمان نوري (57)
¤ تراكتورسازي تبريز 2- پيكان قزوين يك
گل : آندرانيك تيموريان (9) و علي عليزاده (24) براي تراكتورسازي و سيدامير ميربزرگي (5) براي پيكان
¤ ذوب آهن اصفهان يك- پاس همدان صفر
گل: ايگور كاسترو (18)
¤ راه آهن شهرري 3 - استيل آذين صفر
گل: امين متوسل زاده (8 )، ايمان رزاقي راد ( 13 ) و بهادر عبدي ( 88)
¤ سايپا كرج 2 - مس كرمان 4
گل: عباس محمدرضايي ( 8 و 85) براي سايپا - فراز فاطمي ( 1) ، فرزاد حسين خاني ( 25) ، محمد منصوري ( 51) و احمد حسن زاده
( 78) براي مس كرمان
¤ شاهين بوشهر يك - شهرداري تبريز يك
گل: ميثم بائو( 22) براي شهرداري - مهدي نوري ( 2+45) براي شاهين
¤ پيروزي 3 - نفت تهران يك
گل : اشپيتيم آرفي (11 و 50) و عليرضا نورمحمدي ( 81) براي پيروزي - بهمن طهماسبي ( 21 - پنالتي ) براي نفت

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازگشت دو بازيكن مصدوم استقلال
آرش برهاني و محسن يوسفي دو بازيكن تيم استقلال پس از هفته ها دوري از ميادين فوتبال امروز در تمرينات اين تيم حاضر مي شوند.
پيروزي 34 امتياز مي خواهد
كاشاني سرپرست باشگاه پيروزي پيش از ديدار تيمش برابر نفت تهران در جمع بازيكنان گفت: كسب 34 امتياز تا نيم فصل هدف اصلي ماست و در چهار بازي آينده كه دو تاي آنها در خانه و دو تا خارج از خانه خواهند بود بايد 10 امتياز بگيريم.
ازبكستان و كره شمالي در فينال
تيم هاي فوتبال نوجوانان ازبكستان و كره شمالي به ديدار نهايي رقابت هاي قهرماني آسيا صعود كردند. ديدار نهايي اين رقابت ها روز يكشنبه برگزار مي شود.
مديرروستا بركنار نمي شود
پيمبري قائم مقام و سرپرست باشگاه پاس همدان گفت: يك درصد هم به بركناري مديرروستا فكر نمي كنيم.اين مربي همان فردي است كه سال گذشته ما را از سقوط نجات داد و اين پتانسيل را دارد پاس را به روزهاي اوج خود بازگرداند.
انتقاد مظلومي از داوران
مظلومي سرمربي استقلال تهران پس از شكست تيمش برابر نفت آبادان با انتقاد از داوري ها گفت: پس از دربي فشار وحشتناكي از جانب رسانه ها و صدا و سيما روي تيم ما ايجاد شد تا بلكه در ادامه راه داوري ها تحت الشعاع آن فشارها قرار گيرند؛ اميدوارم اين فشارها بيشتر نشوند.
باقري و مجيدي در صدر جدول محبوب ترين بازيكنان
كريم باقري و فرهاد مجيدي بازيكنان پيروزي و استقلال در نظر سنجي فدراسيون جهاني آمار و ارقام در خصوص محبوب ترين بازيكنان رده هاي اول و دوم را به خود اختصاص داده اند.
پرواز ذوب آهن به ژاپن
اعضاي تيم فوتبال ذوب آهن به منظور شركت در ديدار فينال رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا امروز از اصفهان به تهران مي آيند و ساعت 21 نيز از طريق فرودگاه امام خميني (ره) راهي ژاپن مي شوند.
غيبت سه هفته اي جباري
مجتبي جباري تا سه هفته نمي تواند استقلال تهران را در رقابت هاي ليگ برتر همراهي كند. اين بازيكن در بازي با نفت از ناحيه عضله چهار سر دچار آسيب ديدگي شد.
سياسيا سرمربي جديد حريف ايران
سياسيا با قراردادي 4 ساله هدايت تيم ملي نيجريه را بر عهده خواهد گرفت. اين مربي براي انجام ديدار دوستانه تيم هاي ايران و نيجريه به تهران سفر خواهد كرد و از روي سكو كار تيم آينده اش را دنبال خواهد كرد.
پروين همه كاره استيل آذين شد
پرويز كاظمي نايب رئيس هيات مديره استيل آذين در گفت و گو با فارس گفت: پس از شكست برابر راه آهن، اعضاي هيات مديره باشگاه با تماس تلفني علي پروين را به عنوان مسئول تمام امورفني اين باشگاه انتخاب كردند.
دروازه بان نيجريه خط خورد
كميته فني فدراسيون فوتبال نيجريه اعلام كرد براي ديدار با ايران دروازه بان اول و كاپيتان خود را به تهران نخواهند آورد. اين دروازه بان در تيم هاپوئل رژيم صهيونيستي فعاليت مي كند.
مايلي كهن در انديشه جدايي از سايپا
محمد مايلي كهن پس از شكست سايپا برابر مس كرمان گفت: باشگاه اكنون به تفكر جديد نياز دارد چراكه تيم بازيكنان خوبي دارد.من خودم به مسئولان باشگاه گفته ام هر كاري كه مي خواهند انجام دهند و براي تزريق تفكري جديد شخص ديگري را جانشين من كنند.
ايران به مصاف تيمي در اندازه هاي برزيل مي رود
تيم ملي فوتبال كشورمان پيش از حضور در مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا ديداري تداركاتي با تيمي بزرگ در روزهاي ابتدايي سال 2011 ميلادي خواهد داشت كه به گفته سرپرست روابط بين الملل فدراسيون فوتبال تقريبا در سطح تيم ملي فوتبال برزيل خواهد بود.
آشتي كنان زيدان و ماتراتزي
زين الدين زيدان و ماركو ماتراتزي به چهار سال اختلاف خود پايان دادند. دعواي اين دو از فينال جام جهاني 2006 آغاز شد كه زيدان به دليل حرف هاي ماتراتزي با سر به او ضربه زد و اخراج شد. اين دو در حاشيه ديدار ميلان و رئال در شهر مادريد باهم آشتي كردند.
استقرار تيم اميد در گوانگجو
تيم اميد ايران با 20 بازيكن و 9 همراه چهارشنبه شب وارد دهكده بازي هاي آسيايي گوانگجو شد و در هتل آپارتمان هايي 11 طبقه مستقر شد. سه طبقه از يكي از اين هتل آپارتمان ها به كاروان ايران اختصاص پيدا كرد كه در دو طبقه بازيكنان و در يك طبقه كادر فني و سرپرستي مستقر شدند.

 



عدم رويارويي شمشيربازان ايراني با نمايندگان رژيم صهيونيستي

چهار شمشيرباز كشورمان در رقابتهاي جهاني فرانسه در حمايت از ملت مظلوم و ستم ديده فلسطين برگي ديگر به افتخارات تاريخ ورزش افزودند و مقابل رقباي رژيم جنايتكار و اشغالگرقدس قرار نگرفتند.
در اين مسابقات كه در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره در پاريس در حال برگزاري است حامد صداقتي و سيدحسين عابدي ملي پوشان اسلحه اپه، رقباي رژيم اشغالگر قدس را به رسميت نشناختند و در مسابقه حضور نيافتند.همچنين در اسلحه فلوره محمدحسين ابراهيمي و حامد صيادقنبري نيز پس از اينكه بر اساس قرعه با نمايندگاني از رژيم اشغالگر قدس مواجه شدند، مقابل اين حريفان به ميدان نرفتند.

 



هفته چهارم رقابت هاي ليگ دسته اول به پايان رسيد توقف ابومسلم و برق شكست مقاومت و داماش

هفته چهارم رقابت هاي فوتبال باشگاه هاي دسته اول كشور روز گذشته با برگزاري 12 ديدار پيگيري شد.
در مهمترين بازي ديروز جدال تيم هاي ابومسلم و برق شيراز در شهر مشهد با تساوي 1-1 به پايان رسيد. ابومسلم با اين تساوي 5 امتيازي شد و در رده دهم ايستاد.برق نيز با يك امتياز فقط استقلال اهواز را پايين تر از خود مي بيند و در مكان سيزدهم گروه دوم قرار دارد. روز گذشته تيم مس رفسنجان با دو گل داماش گيلان را شكست داد و با9 امتياز صدرنشين شد. نتايج بازي هاي ديروز ليگ دسته اول به شرح زير است:
¤ شهرداري ياسوج 2 - فولاد نطنز صفر
¤ همياري اراك 1 - ماشين سازي تبريز 1
¤ تربيت يزد 1 - مقاومت سپاسي شيراز صفر
¤كاوه تهران صفر - نفت
مسجد سليمان صفر
¤ اتكا گرگان 1 - گل گهر سيرجان 1
¤ نساجي مازندران 4 - فولاد يزد 1
¤ گسترش فولاد تبريز صفر - ايران جوان بوشهر 1
¤ سپيدرود رشت صفر - مس رفسنجان 2
¤ داماش لرستان صفر - شيرين فراز كرمانشاه 1
¤ پيام مخابرات شيراز صفر - صنعت ساري 1
در جدول رده بندي گروه يك مس رفسنجان با 9 امتياز در صدر است و تربيت يزد و كاوه تهران با 8 و 7 امتياز در رده هاي بعدي قرار دارند. در گروه دو نيز شيرين فراز 8 امتيازي است و در رتبه نخست قرار دارد،صنعت ساري با همين تعداد امتياز و به دليل تفاضل گل كمتر در رده دوم ايستاده است و نساجي مازندران با 7 امتياز سوم است.

 



نيازمند حضور در ميادين بين المللي هستيم سعيدلو: تمام مشكلات ورزش، مشكل اعتباري نيست

رئيس سازمان تربيت بدني معتقد است تمام مشكلات ورزش كشور مشكل اعتبار نيست.
علي سعيدلو در سفر به خراسان شمالي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تخصيص اعتبارات اين بخش و نيز پيشرفت هاي عمراني و ورزشي در كشور برابر با پنجاه سال گذشته بوده است. تمام مشكلات ورزش كشور مشكل اعتباري نيست و تامين زيرساخت ها و حل معضلات علاوه بر اعتبارات، همدلي و همكاري همه دست اندركاران ورزش را مي طلبد.
سعيدلو با اشاره به اينكه يكي از عوامل رشد و توسعه زيرساخت هاي ورزش، ديپلماسي ورزشي است خاطرنشان كرد: ورزش مي تواند بخش زيادي از مشكلات يك كشور را به ويژه در سطوح بين المللي به نوعي برطرف كند. ورزش ما براي پيشرفت نيازمند تعامل و حضور در ميادين و سازمان هاي بين المللي و جهاني است. در طول يكسال گذشته ورزشكاران كشورمان در بيش از پنجاه رويداد ورزشي مهم صاحب مقام شده اند كه نزديك به 18رويداد آن براي نخستين بار رخ داده است.

 



شايد كارم در گوانگجو سخت باشد سوريان: براي كسب بهترين مدالم دورخيز كرده ام

دارنده پنج مدال طلاي جهان گفت: براي كسب بهترين مدال در المپيك لندن دورخيز كرده ام و براي رسيدن به اين هدف با تمام وجود تمرين مي كنم.
حميد سوريان كشتي گير فرنگي كار وزن 55كيلوگرم با بيان اين مطلب افزود: براي اينكه صاحب پنجمين مدال طلاي جهان شوم از اوايل سال جاري تمرينات خود را از سر گرفتم و با روحيه بالا راهي مسكو شدم و با استفاده از فرصتها مزد زحمات خود و مربيانم را گرفتم. از روي سكوي جهاني مسكو كه پايين آمدم برنامه ام حضور در بازيهاي آسيايي بود و به همين دليل بلافاصله بعد از بازگشت به كشور تمريناتم را از سر گرفتم.
سوريان تصريح كرد: شايد حضور حريف چغر و كشتي بلد كره اي «گيوم جين چو يي» كه در فينال جهاني مسكو وي را شكست دادم كمي كار را براي من در گوانگجو سخت كند ولي با تمام وجود براي قرار گرفتن بر روي سكوي نخست تلاش خواهم كرد ولي هيچ حريفي را دستكم نمي گيرم. وظيفه من كشتي گرفتن است و در اين ميان كادر فني نيز از من خواستند كه در چين نيز به ميدان بروم، اعتقاد دارم زمان مناسبي بين اين ميدان رقابتهاي جهاني و بازيهاي آسيايي وجود دارد و فكر نمي كنم كشتي گيران مشكل خاصي داشته باشند.

 



ستاره هاي پيشين در مكزيك به ميدان مي روند احتمال برگزاري ديدار ايران و آمريكا

تيمي متشكل از بازيكنان پيشين فوتبال ايران كه ميانگين سني آنها بين 35 تا 42 سال است در تورنمنت بين المللي مكزيك شركت خواهند كرد.
عباس ترابيان، سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال با اعلام اين خبر گفت: سازماني كه وابسته و مرتبط با سازمان ملل متحد است، قصد دارد در ماه دسامبر سال جاري ميلادي در كشور مكزيك تورنمنتي با حضور تيم هايي كه بين كشورهاي آنها رابطه سرد سياسي وجود دارد، برگزار كند. وي با اشاره به اينكه سازمان ياد شده از طريق سفارت ايران در مكزيك خواهان حضور تيم كشورمان در اين تورنمنت شده است، افزود: در اين رقابت بين المللي علاوه بر تيم ايران، تيم هاي اسپانيا، آمريكا، انگلستان، مكزيك، گواتمالا و... نيز حضور خواهند داشت. قرار است در اين تورنمنت تيم ها با بازيكناني كه رده سني آنها بين 35 تا 42سال است و توانايي 90دقيقه بازي را دارند، به ميدان بروند. هر تيم براي براي حضور در اين تورنمنت حداقل بايد چند بازيكن شاخص از سالهاي گذشته فوتبال آن كشور را در اختيار داشته باشد.

 

(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14