(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 آبان 1389- شماره 19782

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انفجارهاي نيابتي در عراق (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
چاي كمرنگ -گفت و شنود
گزارش خبري كيهان از بازي جديد غرب در آستانه مذاكرات ژنو3
دستگيري 4 تروريست در غرب ايران
رئيس جمهور جديد برزيل: روابط با ايران را حفظ مي كنيم
نشون به اون نشون كه از ترس كيهان عرق كرده بودم! (خبر ويژه)
تاگس اشپيگل: جمهوري اسلامي را پس از 30 سال نشناخته ايم كه بتوانيم سرنگون كنيم (خبر ويژه)
موسوي بالاخره اعتراف كرد كه فراماسونر است (خبر ويژه)
كلك مرغابي به سبك كله پوك هاي كاخ سفيد (خبر ويژه)
ساركوزي نشان كريم شيره اي را از آن خود كرد (خبر ويژه)
چه كنم چه كنم اپوزيسيون به روايت سايت اصلاح طلبان فراري (خبر ويژه)



انفجارهاي نيابتي در عراق (يادداشت روز)

انفجارهاي اخير در عراق از نظر نوع و حجم تلفات «انفجارهاي هم زمان بي سابقه» خوانده شده اند طي يك هفته اخير سلسله عمليات هم زمان گسترش چشمگيري داشته و تعداد تلفات از 300 نفر تجاوز كرده است. در يك رشته اقدامات تروريستي 16 مركز پرجمعيت بطور هم زمان آماج بمب ها قرار گرفتند. انفجارهاي اخير عمدتا مراكز متعلق به شيعيان را هدف قرار داد و «مدينه صدر» يا بغداد شرقي شاهد پرتلفات ترين حادثه تروريستي طي چند سال اخير بود. در اين ميان مهمترين سؤال اين است كه چه اهداف و انگيزه هايي در پشت اين اقدامات نهفته و چه كساني اين جنايات را مرتكب شده اند.
شدت انفجارها نشان مي دهد كه يك «اتفاق بسيار مهم» و «نقطه عطف» در عراق در حال شكل گيري است و مخالفان احساس مي كنند كه به آخر خط رسيده اند. اگر تحولات سياسي يكي- دو هفته اخير عراق را مرور كنيم در مي يابيم كه اختلافات طوايف مختلف عراق در خصوص پست هاي حاكميتي تقريبا حل و فصل شده اند. از يك سو اختلافات ميان شيعيان برطرف شده و تكليف كانديداي آنان براي نخست وزيري معلوم است و از سوي ديگر مذاكرات ميان كردها و اهل سنت در موضوع رياست جمهوري به نقطه نهايي نزديك شده و همه خبرها از استمرار رياست جمهوري جلال طالباني حكايت مي كند. بر اين اساس گروههاي مختلف عراقي توافق كردند كه مجلس در روز دوشنبه 17آبان - 8 نوامبر- تشكيل جلسه دهد تا انتخاب رئيس مجلس، رئيس جمهور و نخست وزير رسما انجام شود. در اين توافقات كاملا مشخص شد كه طرح به قدرت رساندن اياد علاوي - ذيل نام نخست وزير يا رئيس جمهور- كه از سوي آمريكا، عربستان و چند كشور ديگر منطقه دنبال مي شد، جايگاهي در ميان اكثريت گروهها و نمايندگان مجلس ندارد. بر اين اساس هم چند روز پيش و پس از آنكه فشارها به نتيجه نرسيد، علاوي رسما كناره گيري خود را از روند تشكيل دولت اعلام كرد. اعلام كناره گيري علاوي در حالي صورت گرفت كه از 91 عضو فراكسيون تحت رهبري او، 57 نفر اعلام كردند كه در جريان انتخاب نخست وزير به «نوري مالكي» راي خواهند داد، با اين وصف مشخص شد كه حزب اسلامي به رهبري طارق هاشمي كه جناح اصلي ائتلاف العراقيه است راه خود را از رهبر اين ائتلاف- علاوي- جدا كرده است.
در اين ميان دولت عربستان سعودي از رهبران گروههاي عراقي خواست كه به رياض بيايند و با پادرمياني پادشاه اين كشور توافق نمايند! در واقع ملك عبدالله پس از آنكه طوايف مختلف عراقي به توافقات مهمي دست يافته بودند، از آنان خواست كه به عربستان سفر كنند تا اين توافق به نام پادشاه عربستان به ثبت برسد! اين در حالي بود كه همه مي دانستند دولت عربستان سعودي براي كنار زدن نوري مالكي- يا هر كانديداي ديگر شيعه- و جلال طالباني- يا هر كانديداي ديگر كرد- از همه توانايي هاي خود استفاده كرده است.
در واقع عربستان سعودي، براي آنكه افتضاح شكست جناح آمريكايي- سعودي در تحولات سياسي عراق را كمرنگ كند به يك «ابتكار عمل!» دست زد ولي اين درخواست با مخالفت جدي همه جناح هاي شيعه و همه گروههاي كرد و بعضي از گروههاي سني عراق مواجه شد و نخست وزير عراق رسما اعلام كرد كه: «هر طرحي كه از سوي طرفهاي خارجي به عراق داده شود، مردود است.» يعني در اين ماجرا عربستان و آمريكا نتوانستند به خواسته اي حداقلي هم دست يابند.
از نظر شرايط داخلي هم دو گروه يعني «بقاياي حزب بعث» و «بقاياي القاعده» در عراق شرايط را كاملا به ضرر خود ارزيابي كردند. بعثي ها تلاش زيادي كردند كه از طريق انتخابات مارك «غيرقانوني» بودن را از چهره خود بزدايند و راهي را براي ورود به ساختار جديد عراق پيدا نمايند. رد صلاحيت آنان از سوي «كميسارياي عالي انتخابات» اين امكان را تا حدود زيادي از آنان گرفت. از 951 كانديدايي كه معرفي كرده بودند تنها 51 كانديدا مجوز حضور پيدا كردند. بعثي ها پس از شكست در اين مرحله با گروه اياد علاوي و حزب اسلامي طارق هاشمي به توافق رسيدند و ذيل عنوان «العراقيه» به ميدان آمدند. اين ليست بطور نيمه رسمي از سوي آمريكايي ها و انگليسي ها حمايت مي شد و رژيم عربستان سعودي از طريق تزريق چند ميليارد دلار پول و شبكه هاي مختلف تلويزيوني و اقدامات گسترده ديپلماتيك به حمايت از اين ليست برخاستند. همزمان با آن چند كشور همسايه عراق هم بطور اعلام نشده اين ليست را مورد حمايت قرار دادند. در اين مرحله كاملا معلوم بود كه بازگرداندن حزب بعث به قدرت و يا رسوخ دادن آنان در ساختار حكومتي بخش اصلي سياست انتخاباتي اين جبهه را تشكيل مي داد. اين جبهه آشكارا از پيروزي قطعي العراقيه- بخوانيد بعثي ها- حرف مي زدند و باراك اوباما رسما از تغيير شرايط و مختصات عراق پس از انتخابات دوم مجلس- 61اسفند 88- حرف مي زد. شدت تبليغات جبهه آمريكايي، عربي به نفع ليست بعثي العراقيه تا آنجا پيش رفت كه بعضي از رسانه هاي عربي منطقه نوشتند «اين يك انتخابات نيابتي است» منظور از اين عبارت اين بود كه انتخابات عراق صحنه رقابت جبهه آمريكايي- عربي با جبهه ايران اسلامي است.
انتخابات در روز 61اسفند 88 با حضور 729 حزب و گروه عراقي - كه 416 گروه آنان در قالب 21ائتلاف مشاركت كردند- برگزار شد. نتايج اوليه بيانگر آن بود كه فهرست دولت قانون به رهبري نوري مالكي 410 كرسي را كسب كرده و شيعيان مجموعا 517 كرسي-35 درصد- پارلمان را بدست آورده اند اما پس از چند روز، اعلام جزء به جزء نتايج انتخاباتي متوقف شد و در نهايت كميسيون مربوطه كه زير نظر جواد بولاني- وزير كشور متحد علاوي- اداره مي شد ليست اياد علاوي را در صدر نشاند و گفته شد ليست مالكي در رديف دوم قرار دارد، شيعيان به نتايج اعلام شده انتخابات اعتراض كردند ولي در عمل اعتراضات آنان به جايي نرسيد و شيعيان كه نتيجه اعلام شده را هم تامين كننده اهداف خود مي دانستند، از پيگيري شكايت خود منصرف شدند. در اين مرحله آمريكايي ها و سعودي ها تلاش خود را روي دو نكته متمركز كردند؛ اقدام اول، فعال كردن حزب طارق هاشمي و... براي مطالبه پست نخست وزيري و حال آنكه شيعيان و كردها بشدت در مقابل اين مطالبه قرار داشته و آن را زياده خواهي اقليت مي دانستند. آمريكايي ها،سعودي ها و ساير دولت هايي كه بازگشت بعثي ها به قدرت را دنبال مي كردند با استناد به كسب 19كرسي از سوي العراقيه درصدد بودند تا روحيه مقاومت در مقابل نظم قانوني و دولت بر آمده از آن را بالا ببرند. اقدام دوم جبهه آمريكايي- عربي اختلاف افكني ميان شيعيان بود. آمريكايي ها در ملاقات با بعضي از شخصيت هاي مجلس اعلاي اسلامي عراق- با استناد به اختلافاتي كه ميان مجلس و حزب الدعوه وجود داشت- به آنان مي گفتند ما نخست وزيري «عادل عبدالمهدي»- كانديداي اين جريان- را تضمين مي كنيم. راه آن اين است كه شما با اياد علاوي ائتلاف كنيد. آمريكايي ها همزمان مذاكراتي هم با بعضي از رهبران فهرست دولت قانون داشتند و به اين ها هم مي گفتند ما نخست وزيري مالكي را تضمين مي كنيم به شرطي كه با اياد علاوي ائتلاف كنيد! اين تلاش ها به جايي نرسيد و شيعيان در اوايل مردادماه رسما اعلام كردند كه با يك عنوان انتخاباتي- اتحاد ملي- در مجلس حضور خواهند داشت و نه دو عنوان. اما تلاش آمريكايي ها براي ايجاد اختلاف در ميان شيعيان متوقف نشد و آنان كماكان درصدد بودند بعضي از اضلاع ائتلاف شيعي را از «فهرست برتر» جدا كنند. اين فشارها تا دو هفته پيش عمدتا حول محور مجلس اعلا و حزب فضيلت -به رهبري محمد يعقوبي- دور مي زد اما در اوايل هفته گذشته دو اتفاق مهم افتاد. از يك سو مقامات مجلس اعلا اعلام كردند كه نمي خواهند عامل اختلاف در ائتلاف شيعي باشند و از سوي ديگر حزب شيعي فضيلت با صدور بيانيه اي رسمي حمايت خود را از نخست وزيري نوري مالكي اعلام كرد. يعني با اين دو اعلام راه اختلاف افكني آمريكا و عربستان عليه شيعيان مسدود گرديد.
آمريكا و عربستان در صحنه انتخابات عراق عليرغم همه تلاشها دچار نوعي بلاهت سياسي شدند. آنان طي سالهاي گذشته و بخصوص طي 8 ماه گذشته، نظم فعلي عراق، نخست وزيري مالكي و رياست جمهوري طالباني را محصول طرحي ايراني خواندند و از اين طريق درصدد بودند كه ساختار جديد عراق را زير سوال ببرند. جالب اين است كه دو كانديداي انتخابات- الوسي و اياد جمال الدين- كه تبليغات خود را روي ايراني بودن ساختار عراق متمركز كرده بودند، راي نياوردند! حالا پس از اين همه تبليغات، آمريكايي ها و سعودي ها مي بينند كه بار ديگر مالكي نخست وزير و طالباني رئيس جمهور مي شود. اين در معناي گسترده تر يعني اينكه نظم فعلي در عراق نهادينه و دايمي مي شود.
با يك بررسي روي فضاي سياسي عراق و مواضع طيف هاي مختلف و مواضع آمريكايي ها، سعودي ها و... مي توان با قاطعيت زياد گفت كه انفجارهاي هفته گذشته عراق انفجارهاي نيابتي بوده كه بعثي ها و بقاياي القاعده به نيابت از آمريكا و عربستان و... به اجرا گذاشته اند و هدف آن هم نه تغيير موازنه عراق چرا كه اين امكانپذير نيست، بلكه تلخ كردن پيروزي در ذائقه مردم مظلوم عراق و كمرنگ كردن پيروزي مخالفان حاكميت آمريكا بر منطقه به حساب مي آيد. لذا اين انفجارها را بايد با واژه «ياس» ترجمه كرد.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ طي دو روز گذشته پيامكي با اين مضمون براي دفاع از مشايي ارسال شده بود متن پيامك اين است «عضو سابق تحريريه كيهان، برخي از منكران «مكتب ايراني» به جاي نقادي، فحاشي مي كنند». مي خواستم عرض كنم كه قدر كيهان را بدانيد زيرا وقتي طرفداران مشايي مي خواهند از عقايد انحرافي او دفاع كنند چاره اي جز اين ندارند كه دفاع خود را به «يك عضو سابق تحريريه كيهان» و بدون ذكر نام او منتسب كنند. حالا اين عضو سابق، اخراجي است، مستعفي است و... خدا مي داند. فداي شما كيهاني ها كه عضويت سابق در تحريريه روزنامه تان هم بزرگترين افتخار تلقي مي شود.
سعيد احمدي
¤ پيشنهاد مي شود سخنان كليدي رهبر انقلاب در استان قم را به صورت ويژه چاپ كنيد تا مراكز فرهنگي و پايگاه هاي بسيج امكان نصب آن ها روي تابلوها را پيدا كنند.
قاسمي از اصفهان
¤ با گذشته 30 سال از تسخير لانه جاسوسي و با گراميداشت روز 13 آبان شاهد بررسي پرونده حقوق بشر شيطان بزرگ در سازمان ملل و نارضايتي مردم آمريكا و جهانيان از دروغهايي كه دولتمردان آنها خاصه اوباما به آنها گفته اند و كشتار و قتل عام و ناامني و غارت مردم كشورهاي تحت اشغال هستيم و اضمحلال وروسياهي و رسوايي مزدوراني كه در ايران اسلامي به مفت ، خود را در اختيار استكبار و جايگزين جاسوسان لانه جاسوسي آمريكا كرده اند و در مقابل ارتقاء ايران اسلامي در همه زمينه ها و منزلتي كه در خاورميانه وسطح جهان پيدا كرده مي باشيم.
محمودي
¤ انفجار اخير در تركيه كار عوامل آمريكا و صهيونيسم بود. آن ها با اين اقدام خواستند به تركيه به خاطر نزديك شدن به ايران هشدار دهند.
جنت خواه دوست
¤ رضايت و همراهي مردم با دولت، مهم ترين شرط دوام و اقتدار حكومت اسلامي است كه در دوران اصلاحات چنين وضعي حاكم نبوده اما امروز اوضاع بحمدالله خوب است.
سليمان بلغار
¤ آقاي كروبي گفته كه اگه به مكه برود استقبال شديدي از او خواهد شد. اما به نظر مي رسد كه ايشان حتي جرأت خروج از منزلش و حضور در خيابان هاي تهران را هم ندارد.
صادقي
¤ از دفتر رهبرمعظم انقلاب به خاطر پيگيري هاي نامه هاي مردم در سفر امام خامنه اي به قم كمال تشكر را دارم.
9033---0935
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود وضعيت استخدامي دانشجويان تربيت معلم را روشن كنند چطور كساني كه دوره آموزش معلمي مي بينند را رها كرده ايم و به سراغ استخدام كارشناسي ها مي رويم.
جمعي از دانشجويان تربيت معلم شهيد مفتح شهرري
¤ كارمند قراردادي گمرك و نزديك به 15 سال سابقه خدمت دارم با توجه به تأكيد رياست محترم جمهوري مبني بر تبديل وضعيت استخدامي تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به حل مشكل اقدام نمايند.
9840---0911
¤ چرا كتاب يك سينه سخن آقاي شريعتمداري تجديدچاپ نمي شود؟
7045---0912
¤ آيا در طرح هدفمند كردن يارانه ها فكري هم به حال منازل سازماني بعضي از ادارات كه هيچ گونه كنتوري و كنترلي بر مصرف آنها اعمال نشده نيز كرده اند؟
7991---0916
¤ بنياد شهيد اقدام به صدور يك مجوز براي تردد جانبازان داخل طرح ترافيك نموده است. اما مأموران محترم راهنمايي و رانندگي اين مجوز را قبول ندارند و جريمه مي كنند. لطفاً رسيدگي شود.
يك جانباز
¤ در روزهايي كه هوا باراني مي شود، حركت اتوبوس ها در تهران نيز بسيار نامنظم مي شود. از مسئولان مربوطه خواهشمند است تمهيدات بيشتري را براي خدمت رساني به مردم در چنين مواقعي بيانديشند.
يك شهروند
¤ از رئيس سازمان چاي سؤال مي شود كه چرا پول خريد چاي كشاورزان پرداخت نمي شود؟
كردپور از لاهيجان
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 13/7/89 روزنامه تحت عنوان «تلفات تصادفات در جاده ها» به اطلاع مي رساند: پليس راه راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام نموده در راستاي كاهش حوادث جاده اي بخش عمده اي از حوادث معلول رفتارهاي نادرست و ناصحيح رانندگي است كه ناشي از فقدان قوانين و مقررات بازدارنده و تاثيرگذار مي باشد و از طرفي عواملي همچون ايمني وسايل نقليه و وضعيت معابر و شرايط محيطي از ديگر مولفه هاي تاثيرگذار بر وقوع حوادث مي باشند كه در صورت وجود همگرايي صحيح بين تمامي عوامل فوق امكان مهار و كاهش حوادث فراهم مي شود.

 



چاي كمرنگ -گفت و شنود

گفت: چه خبر؟!
گفتم: موسوي 12 سال پيش كه مشاور خاتمي بود طي مصاحبه اي شديداً به آنها كه دشمني آمريكا و قدرت هاي استكباري با جمهوري اسلامي ايران را نفي مي كنند و آن را «توهم توطئه» مي نامند، حمله كرده بود.
گفت: آره! يادم هست! ولي همان موقع مدعيان اصلاحات بدجوري به او حمله كردند.
گفتم: اما، حالا همين موسوي خودش در سايت كلمه دشمني قدرت هاي خارجي را «توهم توطئه»! ناميده و همان ادعايي را مطرح كرده كه 12 سال پيش به آن حمله كرده بود.
گفت: اي بابا! سران فتنه تا حالا هزار تا معلق زده اند، اين كه چيزي نيست.
گفتم: چرا چيزي نيست؟
گفت: مرد حسابي!سران فتنه جناياتي نظير مأموريت از سوي موساد، كاسه ليسي سازمان «سيا»، ائتلاف با بهايي ها و منافقين، قتل مردم كوچه و بازار و صدها جنايت ديگر را در پرونده سياه خود دارند.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو در دوران طاغوت وارد يك كاباره شد و چند بطري مشروب خورد و بعد يك بست هروئين كشيد و يك بست كوكائين و بعدش، حشيش و ترياك و آخر سر به گارسون گفت؛ يك چايي كمرنگ بيآر. گارسون با تعجب پرسيد؛ چرا كمرنگ؟ و يارو جواب داد؛ آخه چاي پررنگ براي قلب ضرر داره!
 



گزارش خبري كيهان از بازي جديد غرب در آستانه مذاكرات ژنو3

دور جديد مذاكرات ميان ايران و گروه 1+5 در حالي قرار است طي هفته هاي آينده در ژنو برگزار شود كه آمريكا و هم پيمانان غربي اش از هم اكنون با به راه انداختن جنگ رواني جديدي سعي در تحت الشعاع قرار دادن اين مذاكرات را دارند.
روزنامه لوموند فرانسه در اين باره گزارش داد: آمريكا در حال بررسي تغييرات و سختگيرانه تركردن مفاد پيشنهادي است كه يك سال قبل براي تبادل سوخت به تهران داده شد. البته انگليس و فرانسه با آن مخالفت كرده اند.
براساس اين گزارش، دولت باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا پيشنهاد جديدش براي حل مساله مربوط به برنامه هسته اي را با روسيه و چين در ميان گذاشته است در حالي كه فرانسه و انگليس از اين كه در گفت وگوهاي ابتدايي در اين باره از قلم انداخته شده اند، ناراحت هستند. واشنگتن اين مساله را در سفر رابرت اينهورن به مسكو و پكن و پيش از بررسي آن با فرانسه و انگليس مطرح كرده است.
لوموند افزود: به نظر مي رسد اين پيشنهاد جديد، پيشنهاد ارائه شده به ايران در سال گذشته براي انتقال اورانيوم با غناي پايين خود به روسيه و فرانسه را به روز مي كند كه بر اين اساس تنها تفاوت در ميزان اورانيومي است كه بايد منتقل شود كه در پيشنهاد قبلي 1200 و در پيشنهاد جديد 2000 كيلوگرم است.
خبرگزاري فرانسه نيز در اين باره اعلام كرد: به نظر مي رسد گزارش لوموند مشابه گزارشي است كه هفته گذشته نيويورك تايمز منتشر كرد مبني بر اين كه دولت اوباما و متحدين اروپايي اش در حال آماده كردن پيشنهادي جديد به ايران هستند.
روزنامه لوموند فرانسه در انتهاي گزارش خود مدعي شده است كه دليل اصلي مخالفت انگليس و فرانسه با پيشنهاد جديد آمريكا، مشروعيت بخشيدن به برنامه غني سازي در ايران است.
مهرماه سال گذشته و در جريان مذاكرات ژنو كه ميان ايران، گروه 1+5 (آمريكا، روسيه، فرانسه، انگليس، چين و آلمان) و آژانس بين المللي انرژي اتمي برگزار شد، درخواست جمهوري اسلامي ايران براي خريد 120كيلوگرم سوخت مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران از آژانس مورد بررسي قرار گرفت.
در خاتمه اين مذاكرات، مقرر گرديد كه جزئيات اين موضوع در وين (28مهرماه) مورد بحث قرار گيرد.
در اين دور از مذاكرات آمريكا، روسيه و فرانسه به عنوان تامين كنندگان اين سوخت پيشنهاد كردند كه ايران در ازاي دريافت 120كيلوگرم سوخت بايد 1200كيلوگرم از اورانيوم ذخيره شده خود با غناي 5/3درصد را معاوضه كند.
جمهوري اسلامي ايران ضمن موافقت با اصل مبادله سوخت سه اصلاحيه را در پيش نويس توافقنامه وين خواستار شد كه براساس آنها بايد مبادله به صورت همزمان، تدريجي و در خاك ايران انجام شود.
طرفهاي غربي كه از ابتدا هم هيچ اراده و قصدي براي تحويل اين ميزان سوخت به ايران نداشتند اين اصلاحات تهران را به منزله مخالفت با اصل مبادله سوخت قلمداد كردند.
البته خردادماه سال جاري و با توجه به تغيير برخي شرايط مبادله، جمهوري اسلاي ايران برخلاف تصور آمريكا با همكاري برزيل و تركيه بيانيه اي صادر كرد كه براساس آن از دو شرط خود درباره مكان و تدريجي بودن مبادله با لحاظ شروطي صرفنظر كرد.
با اين وجود طرف هاي غربي باز هم به ميز مذاكره برنگشتند و با زير پا گذاشتن توافقاتي كه با برزيل و تركيه انجام داده بودند به سراغ صدور قطعنامه جديد در شوراي امنيت سازمان ملل رفتند.
با گذشت چند ماه از صدور قطعنامه 1929 و پي بردن آمريكا به بي اثر بودن تحريم هاي جديد، غربي ها ناگزير باز به ميز مذاكره برگشته اند كه در اين راستا طبيعي است آنها براي جبران شكست و حفظ آبرو شروط جديدي براي مبادله سوخت تعيين كنند.
در همين رابطه، برخي رسانه هاي غربي مدعي شدند كه آمريكا و گروه 1+5 پيشنهاد جديد خود را به ايران اعلام كرده اند.
وزير امور خارجه كشورمان ادعاي برخي رسانه هاي غربي مبني بر اينكه آمريكا پيشنهاد جديدي را براي مبادله سوخت به ايران ارائه كرده است رد كرد و مطالب مطرح شده در اين زمينه را «بازي رسانه اي» خواند.
«منوچهر متكي» اين مطلب را در پاسخ به سؤالي در خصوص ادعاي برخي رسانه هاي غربي مبني بر اينكه «آمريكا پيشنهاد جديدي را به جمهوري اسلامي ايران براي مبادله سوخت ارائه كرده كه براساس آن ميزان اورانيوم كمتر غني شده كه از ايران خارج مي شود از هزارو200 كيلوگرم پيشنهادي سال قبل به دو هزار كيلو افزايش مي يابد»، مطرح كرد.
وزير امور خارجه ايران با تاكيد بر اين نكته كه «هيچ منطقي در اين حرف حاكم نيست»، ادعاي ارائه اين پيشنهاد به ايران را نادرست دانست و گفت: «چنين موضوعي به ما منعكس نشده است».
متكي خاطرنشان كرد كه اين موضوع، بازي تبليغاتي رسانه اي است.
وي با بيان اينكه «اگر ايران از تبادل سوخت سخن مي گويد، در واقع نياز خود را مطرح مي كند»، افزود: «وقتي تبادل سوخت مطرح شد ما ميزان اورانيوم مورد نياز خود را درنظر گرفتيم بنابراين بحث تبادل سوخت موضوعي دوسويه است و چارچوب خاص خود را دارد.»
وزير امور خارجه ادامه داد: همچنين بيانيه تهران چگونگي و چارچوب اين مراودات و تبادل سوخت را بيان كرده است.
متكي اضافه كرد: اين موضوع اكنون چندان مطرح نيست زيرا طرف هاي مقابل (گروه وين) كه به دنبال اين موضوع بودند مدتي است گامي را كه مي بايست بردارند، برنداشته اند.
متكي تاكيد كرد: در صورتي كه آنها نخواهند ما هم نيازمند اين تبادل نيستيم زيرا جمهوري اسلامي ايران در حال طي كردن مسير خود است.
علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز در اين باره به خبرگزاري رويترز گفت: ايران فقط به 120 كيلوگرم اورانيوم با غناي 20 درصد براي راكتور تهران كه به توليد ايزوتوپ هاي پزشكي مي پردازد نياز دارد و اين معادل 1200 كيلوگرم اورانيوم با غناي پايين است.
سلطانيه افزود: «بنابراين وقتي ما به سوخت بيشتري نياز نداريم مضحك است كه درخواست شود مقادير بيشتري(اورانيوم با غناي پايين) را به خارج(از كشور) بفرستيم».
سلطانيه تصريح كرد: «اين(درخواست) را فقط مي توان به عنوان بهانه اي براي نيامدن بر سر ميز مذاكره تفسير كرد».

 



وزارت اطلاعات اعلام كرد
دستگيري 4 تروريست در غرب ايران

وزارت اطلاعات از دستگيري 4 تروريست وابسته به انگليس در شهر مريوان در غرب ايران و همچنين كشف مقاديري سلاح و اسناد از اين گروه تروريستي خبر داد.
به گزارش پرس تي وي، افراد دستگير شده اعتراف كرده اند كه در دو سال گذشته 5 ترور انجام داده اند و قرار بود بابت هر عمليات 20 هزار دلار دستمزد بگيرند، ولي تا زمان دستگيري، تنها 8000 دلار آن را دريافت كرده بودند. بر پايه اعترافات اين گروه، آنان دستورات خود را در سليمانيه عراق از فردي به نام جليل فتاحي دريافت كرده بودند كه اكنون ساكن انگليس است. فتاحي يكي از رهبران گروهك تروريستي كومله است كه از سال 1357 (1979 ميلادي) مسئوليت صدها ترور و عمليات تروريستي را در غرب ايران برعهده داشته است. طبق اعلام وزارت اطلاعات، 4 دستگير شده به نام هاي بختيار معماري، هژير ابراهيمي، لقمان مرادي و زنيار مرادي خود نيز از اعضاي گروهك كومله هستند.
به گفته دستگيرشدگان، جليل فتاحي رهبر آنان خود نيز پيش از اين چندين ترور انجام داده است.
وي پس از توجيه اعضاي اين هسته تروريستي در سليمانيه، پول و سلاح لازم را هنگام عزيمت تروريست ها به ايران در مرز عراق تحويل آنان داده است. گفتني است؛ جان سورز رئيس سازمان اطلاعات خارجي انگلستان (ام آي 6) چندي پيش در بيست و هشتم اكتبر (6 آبان) اعلام كرده بود كه اين تشكيلات در حال انجام عمليات جاسوسي با هدف توقف برنامه هسته اي ايران است.
وزارت اطلاعات اعلام كرده است كه انگليس علاوه بر انجام عمليات جاسوسي در ايران، در حمايت و تامين مالي برخي از گروه هاي تروريستي مخالف دولت ايران دست دارد.
در همين حال، در پي اعلام وزارت اطلاعات از دستگيري 4 تروريست وابسته به انگليس در شهر مريوان، تلويزيون دولتي انگليس اعلام كرد كه گروهك تروريستي كومله اين را رد نكرده است كه افراد بازداشت شده از يك شاخه منشعب از اين گروه هستند.
به گزارش فارس، شبكه تلويزيوني بي بي سي در گزارشي با بيان اينكه وزارت اطلاعات ايران با انتشار خبري در مورد ستگيري چهار نفر از تروريست هاي وابسته به انگليس، دولت انگليس را متهم به حمايت از گروه هاي تروريستي و جاسوسي كرد. در ادامه با پخش تصاويري از فعاليت هاي گروهك تروريستي كومله تاكيد كرد كه اين افراد از همان روزهاي نخست پيروزي انقلاب اسلامي براي خودمختاري از ايران دست به جنگ مسلحانه زدند.
بي بي سي در ادامه ضمن برقراري ارتباط با «رضا كعبي» سخنگوي گروهك تروريستي كومله، به بازتاب نظرات اين گروهك تروريستي در رابطه با بازداشت اين افراد پرداخت.
بي بي سي در پايان تاكيد كرد: كومله اين را رد نكرده است كه افراد بازداشت شده ممكن است از يك شاخه منشعب از اين گروه باشند.
از سوي ديگر؛ بري مارستون سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس در گفت وگو با راديو فردا ارتباط 4 تروريست بازداشت شده در غرب ايران با كشورش را رد كرد و مدعي شد كه بريتانيا هيچ وقت از تروريسم در ايران حمايت نكرده است!

 



رئيس جمهور جديد برزيل: روابط با ايران را حفظ مي كنيم

رئيس جمهوري جديد برزيل با اشاره به گسترش روابط استراتژيك ميان كشورهاي آمريكاي لاتين، روابط برازيليا- تهران را همچنان پايدار و مستمر توصيف كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، «ديلما روسف» در اولين گفت وگوي بين المللي خود با شبكه خبري سي ان ان از زمان پيروزي در انتخابات رياست جمهوري برزيل گفت: برزيل روابط خود با ايران را هميشه و براي اهداف صلح آميز حفظ مي كند. وي افزود: جنگ تنها روش براي حل درگيري هاي بين المللي نيست و برزيل هيچ گاه خود را درگير جنگ نخواهد كرد. ديلما روسف با اشاره به نقش كشورش در امور بين المللي گفت: برزيل به صورتي كاملا هدفمند از برقراري صلح در خاورميانه حمايت مي كند. رئيس جمهوري جديد برزيل در ادامه به افزايش همكاري ها در ميان كشورهاي آمريكاي لاتين و گسترش روابط استراتژيك در منطقه اشاره كرد. «ديلما روسف» يكشنبه گذشته پس از پيروزي بر رقيبش در انتخابات رياست جمهوري به عنوان نخستين رئيس جمهور زن برزيل انتخاب شد. روسف در دور دوم توانست با كسب حدود 56 درصد آرا انتخابات بر رقيبش «خوزه سرا» پيروز شود.

 



نشون به اون نشون كه از ترس كيهان عرق كرده بودم! (خبر ويژه)

كاريكاتوريست خارج نشين نشريات زنجيره اي به دنبال برخي انتقادها از كندي اصلاح طلبان در معارضه با نظام، متهم شد نفوذي كيهان در ميان اپوزيسيون است.
برخي سايت هاي ضد انقلابي كه دل خوشي از برخي گيرهاي «ن-ك» و سايت او (خودنويس) ندارد، اين كاريكاتوريست را متهم به نفوذي بودن كرده اند و از جمله بالاترين نوشته است: آيا ايشان حالا كه به خارج كشور آمده اين قدر شجاع است يا قبلاً هم اين قدر شجاع و انقلابي بوده؟ آيا جريان نامه عذرخواهي ايشان از مصباح يزدي بعد از كشيدن كاريكاتور در روزنامه آزاد واقعيت دارد؟ ايشان از كيهان هم پول مي گرفته؟ آيا مدام به كيهان رفت و آمد داشته و خاطراتي از برادر حسين شريعتمداري دارد كه براي ما تعريف كند؟
«ن-ك» در واكنش به اين انتقادها توضيحاتي ارائه كرده و از جمله نوشت: تنها من نبودم. كساني كه براي مجله كيهان كاريكاتور كار كرده اند، انسان هاي شريفي بودند. انتشار كار در اين مجله براي اكثر هنرمندان ضد كيهان هم افتخار بود]![ اين مجله در محافل بين المللي شناخته شده بود. من براي مقالاتي كه درباره كاريكاتور نوشته بودم، از مجله كيهان كاريكاتور حق التحرير گرفته ام، همانطور كه مانا يا توكا نيستاني يا بزرگمهر يا افشين سبوكي و علي جهانشاهي و جمال رحمتي و خيلي هاي ديگر.
وي اضافه كرد: من رفت و آمد به كيهان نداشته ام. كارمند كيهان نبوده ام. براي تحويل مقالات به كيهان كاريكاتور مي رفتم. در سال 75 هم بعد از كشيدن كاريكاتور تند عليه مديريت كيهان در همشهري، تهديد شدم و قديري مدير وقت تحريريه همشهري از من خواست چند روزي از تهران خارج شوم.
وي درباره ملاقات با مديرمسئول كيهان هم مي نويسد: تنها باري كه به محل كار مدير مسئول كيهان رفتم، همراه حسن سربخشيان براي گفت وگو با حسين شريعتمداري بود (براي حيات نو مي خواستم بيوگرافي كاريكاتوري او را كار كنم و بعد از چند هفته تماس، شريعتمداري موافقت كرد. اين تنها ملاقات من با شريعتمداري بود.اگر مي خواهيد فضاي آن روز را بهتر درك كنيد از حسن سربخشيان بپرسيد كه وقتي من و حسن بعد از يك ساعت و نيم از اتاق سرد شريعتمداري خارج شديم هر دو به شدت عرق كرده بوديم كه مي شد ناشي از ترس و وحشت ذاتي ما بوده باشد(!)

 



تاگس اشپيگل: جمهوري اسلامي را پس از 30 سال نشناخته ايم كه بتوانيم سرنگون كنيم (خبر ويژه)

تحريم هاي اقتصادي، تهران را به سازش با غرب بر سر برنامه هسته اي ترغيب نخواهد كرد.
روزنامه لس آنجلس تايمز اين مطلب را از قول «يك ديپلمات ارشد اروپايي» منتشر كرد و نوشت: هيچ نشانه اي از سوي سران ايران مبني بر ابراز تمايل نسبت به سازش و كاستن از فشارهاي غرب به چشم نمي خورد. حتي يك جمله هم مبني بر تغيير ديدگاه مقامات ايراني در خصوص برنامه هسته اي شنيده نشده است. ديپلمات ارشد اروپايي مي گويد از 5 ماه پيش كه آخرين دور تحريم ها اعمال شد، غالبا سؤال ما اين بوده كه آيا اين اقدام موجب شكل گيري وضعيت سياسي جديدي خواهد شد؟ اما هيچ تغييري ديده نشده است.
روزنامه آمريكايي همچنين گزارش مي دهد: غرب به دنبال آسيب به ايران است اما با اين حال تمايل برخي كشورها به حفظ ارتباط تجاري با ايران از جمله در زمينه انرژي، از تاثير تحريم ها كاسته است. اين كشورها از جمله، تركيه، هند، برزيل، چين و روسيه را شامل مي شوند.
همزمان نشريه آلماني تاگس اشپيگل از سردرگمي مداوم غرب مقابل ايران پس از انقلاب اسلامي سال 1979 خبر داد و نوشت: كارشناسان و سياستمداران غربي از سال هاي 9-1978 همواره كوشيده اند نظام سياسي جمهوري اسلامي را بفهمند و بشناسند، اين كه آرايش سياسي كدام است. اگر اين ايدئولوژي عجيب اسلامي نبود مي توانستيم ايران را با سياست كرملين شوروي و مطالعه چهره اعضاي دفتر سياسي بسنجيم تا در مورد سياست هاي آينده اين كشور مانند شوروي سابق، نكته هايي به دست آيد اما جمهوري اسلامي شوروي نيست.
نشريه آلماني مي نويسد: اكنون از مخالفان سال گذشته خبري نيست و اين در حالي است كه ايران تعداد سانتريفيوژها و درصد غني سازي اورانيوم را فزوني مي بخشد. اكنون از سرنگوني حكومت اسلامي - چيزي كه سال گذشته انتظارش را داشتيم- هيچ خبري نيست. يك مشاور سياسي مي گويد معترضان به سرعت گريختند، جز چند هزار نفر كه واقعا مي خواهند حكومت را سرنگون كنند.
تاگس اشپيگل در پايان نتيجه گرفته است: دير يا زود دنيا يا به ديگر سخن غرب، به اين مرحله مي رسد كه تصميم بگيرد، يا جنگ جديد عليه كشوري اسلامي يا زندگي با ايران اتمي. اگر غرب نمي خواهد بعد از تجربه هاي جنگ افغانستان و عراق، درگيري نظامي ديگري را آغاز كند، زمان آن رسيده كه ايران را لحاظ كند، به جاي اين كه كنار بگذارد. غرب با ايران بر سر مبارزه با مواد مخدر و دزدي و تروريسم در افغانستان منافع مشتركي دارد كه مي تواند سرآغاز همكاري باشد. مي توان با ايران مذاكره كرد.

 



موسوي بالاخره اعتراف كرد كه فراماسونر است (خبر ويژه)

ميرحسين موسوي در حالي طي سال گذشته پاي در حلقه منكران توطئه هاي استكبار جهاني گذاشت كه پيش از آن منطق «توهم توطئه» را منطق ترويجي جريان فراماسونري مي دانست.
وي سال 77 هنگامي كه عنوان مشاور رئيس جمهور(خاتمي) را يدك مي كشيد، طي سخناني در جمع دانشجويان به مناسبت سالگرد تشكيل انجمن اسلامي دانشكده فني دانشگاه تهران، با تفكر جهاني «توهم توطئه» كه فكر مي كنند هيچ توطئه اي عليه ملت ها وجود ندارد، به شدت مخالفت كرد و گفت: اگر در ميان دولتمردان، سياست خارجي، انديشمندان و متفكران ما چنين تفكري بروز كند و احساس شود كه جهان براي جمهوري اسلامي جهان امني است و معرفي كردن دشمن خارجي خيال و اوهام مي باشد، به بيراهه رفته ايم.
به گزارش «البرز» وي افزود: اگرتفكر توهم توطئه كه وجود توطئه هاي جهاني عليه ملت ايران را غير منطقي تلقي مي كند در جامعه ما گسترش يابد به ضرر ما و به نفع غرب است.
موسوي اظهار داشت: اين تفكر فراماسونرها در پيش از انقلاب بوده است كه براي اسرائيل كار مي كردند و با شيوع اين تفكر غلط در سيستم ايمني ملت ما خوش باوري ايجاد مي شود كه پذيرش آن، توسعه اقتصادي و اجتماعي ما را نيز به همان سمت حاكميت تفكر غربي پيش مي برد.
وي با طرح اين سؤال كه اگر توطئه اي جهاني وجود ندارد چرا ناتو پس از شوروي مناطق تحت كنترل خود را گسترش مي دهد و تا مرزهاي جمهوري اسلامي در خليج فارس و شمال عراق نزديك شده است، افزود: غرب با القاي اين تفكر به قلب سرزمين هاي اسلامي نفوذ كرده است در حالي كه ما نبايد چشم خودمان را نسبت به تهديدهاي خارجي ببنديم.
يادآور مي شود موسوي در حوادث فتنه آميزي كه طي 8 ماهه بعد از انتخابات رخ داد، به اعتبار خوش خدمتي به آمريكا و رژيم صهيونيستي و انگليس، بارها ستايش ها و تمجيدهاي صريح سران اين رژيم هاي استكباري را برانگيخت.
سايت كلمه هفته گذشته به روال تغيير ماهيت و تفكرات موسوي، ضمن مقاله اي تلاش كرده بود هشدار درباره تحركات دشمن را به شيوه تمسخر، غيرواقعي بخواند و اصل دشمني ها را به عنوان «غول بي شاخ و دم» انكار كند.

 



كلك مرغابي به سبك كله پوك هاي كاخ سفيد (خبر ويژه)

وزارت خارجه آمريكا پس از 7 سال عمليات تروريستي گروهك ريگي و بعد از هلاكت سركرده آن، اين گروهك منحله را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار داد.
وزارت خارجه آمريكا در بيانيه اي با اشاره به فعاليت هاي تروريستي گروهك ريگي از سال 2003 نوشت: اين گروه در تعدادي عمليات تروريستي كه به كشته و زخمي شدن شماري از شهروندان ايراني در استان سيستان و بلوچستان منجر شده است دست داشته و از روش هاي آدم ربايي، ترور و حملات انتحاري استفاده كرده است.
اين اقدام رياكارانه در حالي است كه آمريكا با همراهي ناتو و يكي از دولت هاي مرتجع منطقه، كمك هاي مالي، نظامي و اطلاعاتي گسترده اي به گروهك تروريستي ريگي ارائه كرد. عبدالمالك ريگي سركرده معدوم اين گروهك نيز اسفند سال گذشته در حالي از سوي نيروهاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران دستگير شد كه طي پروازي، از دوبي عازم بيشكك قرقيزستان بود تا در پايگاه نظامي ماناس با ريچارد هالبروك نماينده ويژه آمريكا درافغانستان و پاكستان ديدار و مذاكره كند.
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز با اشاره به اقدام اخير آمريكا، از قول ري تكيه عضو شوراي روابط خارجي نوشت: پيشينه آمريكا در اذهان دولتمردان و مردم ايران بسيار تيره است و قطعا ايراني ها اين اقدام را نوعي نيرنگ تلقي مي كنند.
لس آنجلس تايمز مي نويسد: جندالله گروهي است كه طبق اعتراف سردسته اش با مقامات عالي رتبه آمريكايي در تماس بوده است. كارشناسان امنيتي نيز معتقدند جندالله از سوي برخي كشورهاي عربي مجاور ايران حمايت هاي مالي مي گردد و بنا بر برخي گزارش ها با القاعده نيز در تماس مي باشد.
لس آنجلس تايمز از قول برخي كارشناسان، اقدام وزارت خارجه آمريكا را تبليغاتي ارزيابي كرده است.
شايان ذكر است آمريكايي ها چند سال پيش هم گروهك منافقين را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار داده بودند اما به تدريج نام اين گروه را از فهرست حذف كردند.

 



ساركوزي نشان كريم شيره اي را از آن خود كرد (خبر ويژه)

رئيس جمهور فرانسه غيرتي شده و گفته واي به روزي كه يك مو از سر خانم... كم شود!
اشتباه نكنيد! غيرتي شدن نيكولا ساركوزي بر سر همسر سومش كارلا بروني نبوده بلكه او وقتي خبر احتمال اعدام «سكينه-م-آ» را شنيده، سر غيرت آمده است. «سكينه-م» همان كسي است كه ضمن برقراري روابط نامشروع و ارتكاب زناي محصنه، به همراه شريك خيانت هايش مبادرت به قتل همسر خود كرد.
اكنون برنامه هانري لوي روشنفكر صهيونيست فرانسوي به رسانه ها مي گويد ساركوزي طي تماس تلفني مستقيم مقام هاي ايراني را تهديد كرده كه اگر مويي از سر سكينه ]م.[كم شود، مذاكرات با ايران رابه پايان رسانده و تمام روابط را قطع خواهد كرد. او قبلاً هم گفته بود كه خود شخصاً سرنوشت فرد ياد شده را پيگيري مي كند.
برنار هانري لوي، روشنفكر مورد توجه يهوديان فرانسه است كه بنابر گزارش مطبوعات اين كشور، به هنگام حمله اسرائيل به غزه روي تانك هاي صهيونيست ها نشسته بود تا شاهد فتح غزه باشد! صهيونيست ها در آن جنگ به مدت 22 روز غزه را بمباران و 1400 نفر را كه اغلب زن و كودك و پير بودند به شهادت رساندند.
انتشار خبر غيرتي شدن ساركوزي درباره يك زن جنايتكار و خائن در ايران در حالي است كه بنابر گزارش ها، وي از دست همسر سوم خود- كارلا بروني- به شدت ناراضي و عصباني است چرا كه وي به ساركوزي وفادار نمانده و به روابط غير اخلاقي گسترده خود ادامه مي دهد. به همين دليل هم گفته مي شود حتي اگر سر به بدن بروني نباشد، ساركوزي نه تنها ناراحت نمي شود بلكه شادمان هم مي شود. ساركوزي پس از خيانت به دو همسر قبلي و طلاق آنها، با بروني ايتاليايي تبار ازدواج كرد كه خود در خيانت، دست ساركوزي را از پشت مي بست.
به دنبال انتشار اظهارات گزافه ساركوزي در رسانه هاي ضد انقلاب، تهديد طنزآميز وي اسباب تمسخر در اين رسانه ها شده است به نحوي كه برخي كاربران ضد انقلاب سايت «بالاترين» ذيل خبر ياد شده كامنت هايي از اين دست رانوشته اند: «تلفني است كه شده و از طريق برنار هنري خواسته اند خبرش پخش شود... شعار خشك و خالي! مگر جمهوري اسلامي توي اين 31 سال، كم از اين اعدام ها كرده؟ آيا غرب كاري كرد؟ نه! اينها همه شعار است. در ضمن چه گفت وگويي با ايران در جريان است كه بخواهد لغو بشود يا نشود؟... يه تار مو؟؟؟ سكينه رو كچل هم بكنن، آب از آبشون تكنون نمي خوره، تكيه به اين دغلبازها عين حماقته... آره مثل همون قاتله كه فرستادن ايران، با يه ماچم روش! مرتيكه دروغگو. ساركوزي اول در مورد آزادي قاتل بختيار كه به ايران فرستادن توضيح بده، مردك نان به نرخ روز خور... عجب چقدر چرند ميگه اين ساركوزي، مثل كريم شيره اي رجز مي خونه... اين ساركو اگر فكر حقوق بشر بود دسته دسته كولي ها رو از فرانسه اخراج نمي كرد، الان روغن ريخته را خرج امامزاده مي كنه... ولي يكي بهش بگه عمو جون خودتو خر فرض كن، با حرف زدن كه چيزي درست نميشه.

 



چه كنم چه كنم اپوزيسيون به روايت سايت اصلاح طلبان فراري (خبر ويژه)

يك سايت ضد انقلابي كه پايگاه اصلاح طلبان فراري در خارج محسوب مي شود، تصويري تيره و تار از جنبش سبز كذايي ترسيم كرد.
روزنت ضمن اشاره به سپري شدن سالگرد 13آبان كه سال گذشته با حاشيه آفريني منافقين همراه بود، نوشت: هفته اي كه گذشت، هفته اي پر آه و حسرت و افسوس بود؛ هم چون بسياري از هفته هاي سال جاري. زماني به ياد 22 خرداد افتاديم و روز انتخابات، ديگر بار سر را در حسرت 18 تير تكاني داديم و گذشتيم، آهي جان سوز براي روز قدس از سينه خود بيرون داديم و اكنون هم زمان مرثيه سرايي براي 13 آبان فرا رسيده است. يادمان ها، غم نامه ها و مطالب فراواني با مطلع «يادش به خير 13 آبان سال گذشته...» در هفته گذشته در دنياي مجازي منتشر شده است. در اين ميان كم نبود كنايه ها به ميرحسين موسوي و مهدي كروبي.
«آرش- ب» نويسنده فراري روزنت اضافه مي كند: سال گذشته در يك بازه زماني، تنها تاكتيك ما حضور در خيابان ها بود. آنها كه در آن روزها تنها بر طبل حضور در خيابان ها مي كوبيدند، هرگز به دو سؤال پاسخ ندادند. اول آن كه هدف از حضور در خيابان ها چيست و قرار است چه نتيجه اي از آن گرفته شود؟ هيچ يك از مخالفان هرگزاعلام نكردند كه قرار است از اين تجمعات چه نتيجه اي گرفته شود؟ تجمعي چند ساعته و حضور در خيابان و شعار دادن، و به دنبال آن ضرب و شتم و بازداشت قرار بود ما را به كدامين مقصود رساند؟ نكته دوم آن بود كه راه حل بديل براي اين تجمعات چه خواهد بود؟ تكرار مكرر يك تاكتيك، بدون آنكه كوچكترين تغييري در آن داده شود، دست طرف مقابل را براي برخورد با آن باز مي گذارد. اين گونه بود كه جناح حاكم با بسيج نيروها آخرين ميخ را بر تابوت تجمعات كور خياباني در 22بهمن ماه سال گذشته زد. پس از آن هم به جاي انديشيدن به راه حلي مناسب و درخور، مقصريابي به شغل اول همه تبديل شد. برخي ابراهيم نبوي را مقصر دانستند، برخي سايت جرس را، و...
اين سايت ضد انقلابي همچنين نوشت: همه آنها كه در يك سال و نيم گذشته، حتي تيتر اخبار مربوط به ايران را دنبال كرده اند، مي دانند كه بعد از شكست حضور خياباني در 22 بهمن سال گذشته، ظهور و بروز خياباني اپوزيسيون به حداقل ممكن رسيده است. اگر سال گذشته، حضور در خيابان ها، تنها گوشه اي از اقتدار جنبش بود، اكنون نوشتن يك جمله كوتاه روي يك ديوار پرت، برخي را تا عرش اعلا مي برد.]!![
روزنت همچنين تأكيد كرد: حضور خياباني به علل مختلف ديگر امكانپذير نيست. در اين مدت برخي دل خود را بر امتيازهاي بالا در سايت بالاترين و به اشتراك گذاشتن لينك در شبكه هاي مجازي چون فيس بوك خوش كرده اند. برخي نيز به تاسي از سال ها حضور و زندگي در جوامع اروپايي و آمريكايي، در پي آن هستند كه اعتصاب را پيش بكشند. موج انتقادات از موسوي و كروبي نيز، فزوني گرفته است. هيچ كدام هم راه حل بديلي ارائه نمي دهند كه بتوان اجرا كرد.
اين سايت در پايان تصريح كرد كه اپوزيسيون اكنون حسرت مي خورد و كاسه چه كنم چه كنم به دست گرفته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14