(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 آبان 1389- شماره 19782

حوزه هاي علميه مخصوص فرهنگيان و دانش آموزان تأسيس مي شود
مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران خبر داد
تشكيل پرونده براي 79 مدرسه و مهد كودك متخلف
معاون سازمان سنجش: ثبت نام كارشناسي ارشد تا يك شنبه ادامه دارد
رويدادهاي خارجي
آغاز ثبت نام آزمون دستياري
صدور مجوزهاي روزانه و هفتگي ورود به محدوده طرح ترافيك از امروز
كميته امداد برگزار كرد جشن ازدواج 47 زوج تاجيك
ستاد مبارزه با فساد در شهرداري تهران فعال شد
پرندگان ناياب كشف شده به طبيعت برگشتند
سرقت هاي سريالي از گروه هاي سني 70 و 7 ساله ها در كرمان
چه كسي در جنايت ميدان كاج مقصر است؟
در محور سقز- بوكان 5 سرنشين پژو در آتش سوختند
نجات از مرگ حتمي با كمربند ايمني
عرضه بهداشتي دام در 10 جايگاه ثابت و موقت
در بزرگ ترين معدن تاريخي سنگ در استان فارس صورت گرفت
كشف بقاياي 25 اسكلت انسان مربوط به دوره اسلامي
هوا گرم مي شود



حوزه هاي علميه مخصوص فرهنگيان و دانش آموزان تأسيس مي شود

دبير ستاد همكاري هاي آموزش وپرورش و حوزه هاي علميه گفت: حوزه هاي علميه مخصوص فرهنگيان و دانش آموزان تأسيس مي شود.
حجت الاسلام علي ذوعلم با اشاره به برنامه هاي جديد ستاد همكاري هاي حوزه هاي علميه و آموزش وپرورش افزود: در حال حاضر ما به دنبال تشكيل حوزه علميه فرهنگيان هستيم و در حال حاضر يك ميليون فرهنگي داريم كه حداقل 20درصد آنها بالفعل آماده اند كه بايد ما با يك برنامه نرم در همين دروس حوزوي، آنها را با معارف ديني بيشتر آشنا كنيم.
وي تأكيد كرد: همچنين سعي داريم حوزه علميه دانش آموزي را طراحي كنيم كه بعد هويتي نيز در اين راستا داشته باشد و در كنار مباحث علمي به موضوعات معرفتي نيز پرداخته شود، كه اثرگذاري فراوان داشته و نيازمند كار كلان است.
به گزارش ايلنا ذوعلم با بيان اينكه در استان ها كميته هاي استاني ستاد همكاري هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش به رياست نماينده رهبري و امام جمعه مركز هر استان شكل گرفته است، گفت: براي مثال در تبريز و اصفهان و خراسان ائمه جمعه به خوبي وارد شده و بر كارها نظارت دارند كه اين روند در ديگر استان هاي كشور نيز ادامه دارد.

 



مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران خبر داد
تشكيل پرونده براي 79 مدرسه و مهد كودك متخلف

مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران گفت: در طرح بازگشايي مدارس، براي 69 مدرسه و 10 مهد كودك متخلف پرونده تخلف تشكيل شد.
نظرعلي حاجي پاشا مديركل تعزيرات استان تهران درباره نتايج طرح بازگشايي مدارس در شهر تهران اظهار داشت: از ابتداي اجراي اين طرح، گشت هاي سيار تعزيرات حكومتي استان تهران، بيش از 100 مدرسه و مهد كودك را مورد بازرسي قرار دادند.
وي ادامه داد: در جريان طرح ويژه بازگشايي مدارس براي 10 مهد كودك و 59 مدرسه، پرونده تخلف تشكيل شد.
مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران، با بيان اين كه بازرسي ها به همراه بازرسان آموزش و پرورش و سازمان بازرگاني استان تهران انجام شد، ادامه داد: در مورد مدارسي كه تخلف انجام داده بودند، قبل از صدور حكم، با مصالحه بين شاكيان و مدارس، با توجه به جزيي بودن تخلفات موضوع حل وپرونده ها مختومه شد.
حاجي پاشا با اشاره به اين كه بيشتر تخلفات مهد كودك ها مربوط به دريافت پول بيش از حد مجاز بوده است، گفت: تنها در يك مورد، يك مهد كودك به خاطر تخلفي كه انجام داده بود به پرداخت يك ميليارد و 820 ميليون و 600 هزار ريال جريمه نقدي محكوم شد.
وي با بيان اين كه براي 4 مهد كودك ديگر هم جمعا به مبلغ 16 ميليون و 420 هزار ريال حكم جريمه نقدي صادر شده است، افزود: اين احكام در مرحله بدوي و به صورت غيابي صادر شده اند و قابل تجديدنظر هستند.
مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران به مهر گفت: تخلفات مهد كودك ها علاوه بر دريافت مبالغ بيش از حد قانوني، به عدم رعايت ضوابط بهداشت محيط نيز مربوط مي شود.

 



معاون سازمان سنجش: ثبت نام كارشناسي ارشد تا يك شنبه ادامه دارد

معاون سازمان سنجش گفت: ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد تا ساعت 24 روز يكشنبه 16 آبان ماه ادامه دارد.
دكتر حسين توكلي افزود: محدوديت و شرط معدلي براي ثبت نام در آزمون كارشناسي ارشد وجود ندارد و تنها 20درصد معدل تأثير دارد.وي با بيان اينكه منابع و موارد آزمون در دفترچه راهنماي شماره يك ذكر شده است، اظهار داشت: براي شركت در رشته هاي مختلف آزمون به استثناي گروه آزمايشي پزشكي محدوديت رشته وجود ندارد.

 



رويدادهاي خارجي

سقوط مرگبار هواپيماي كوبايي
طي سقوط يك فروند هواپيماي خطوط هوايي كوبا تمامي 68 سرنشين آن از جمله 28 تبعه خارجي و 7 خدمه آن كشته شدند.به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين حادثه در كوهستان هاي مركزي كوبا زماني رخ داد كه خلبان هواپيماي دو موتوره دقايقي قبل از قطع ارتباط با برج مراقبت فرودگاه هاوانا وضعيت اضطراري اعلام كرده بود. اين هواپيما قرار بود از سانتياگو (كوبا) به هاوانا برود كه در منطقه سانتكي در مركز اين كشور سقوط كرد.

 



آغاز ثبت نام آزمون دستياري

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طي اطلاعيه اي زمان ثبت نام و ارسال مدارك سي و هشتمين دوره پذيرش دستيار تخصصي پزشكي باليني در سال 89 را اعلام كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: آزمون پذيرش دستيار در رشته هاي تخصصي پزشكي باليني در سال 89 به صورت متمركز در دانشگاههاي علوم پزشكي مجري برگزاري آزمون برگزار مي شود. ثبت نام به صورت اينترنتي و از طريق سايت http://sanjeshpir انجام مي شود و كليه مراحل ثبت نام، دريافت كليد، كارنامه، ارسال اعتراضات، انتخاب رشته محل از طريق اينترنت خواهد بود.
زمان ثبت نام و ارسال مدارك از 15 آبان آغاز مي شود و داوطلبان در اين دوره تا 20 آذرماه فرصت دارند مدارك خود را از طريق اينترنت ارسال كنند. كارت آزمون دستياري نيز در روزهاي 25 تا 27 بهمن ماه 89 توزيع مي شود و آزمون روز 28 بهمن ماه برگزار مي شود.
آزمون پذيرش دستيار تخصصي شامل يك آزمون كتبي چهارجوابي با 200 سؤال است كه از اين 200 سؤال، 2 سؤال از منابع اخلاق پزشكي خواهد بود. براساس تصميمات اتخاذ شده، تغييرات پيشنهادي در ارتباط با موضوع تحول در نظام پذيرش دستيار براي اين دوره از آزمون دستياري اعمال نخواهد شد.
سؤالات با توجه به منابع اعلام شده جهت اين دوره از آزمون طرح مي شود و موارد مندرج در اين اطلاعيه به تصويب كميسيون هفت نفره منتخب شوراي آموزش پزشكي و تخصصي در تاريخ 27 مهرماه سال 89 رسيده است.

 



صدور مجوزهاي روزانه و هفتگي ورود به محدوده طرح ترافيك از امروز

معاون حمل و نقل و ترافيك از آغاز صدور مجوزهاي روزانه و هفتگي ورود به محدوده طرح ترافيك خبر داد و گفت: متقاضيان از امروز مي توانند با مراجعه به سايت شهرداري تهران نسبت به ثبت نام و دريافت مجوز اقدام كنند.
جعفر تشكري هاشمي افزود: فرآيند نام نويسي، پرداخت بهاي مجوز و دريافت تاييد و رسيد به طور الكترونيكي و از طريق پايگاه اطلاع رساني شهرداري تهران به نشاني wwwtehranir انجام مي شود.
وي ادامه داد: با اجراي اين طرح افرادي كه به طور موردي و اضطراري نياز به ورود در محدوده طرح دارند مي توانند، از روزهاي قبل نسبت به نام نويسي و درخواست مجوز روزانه يا هفتگي اقدام كنند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اضافه كرد: آرم هاي روزانه و هفتگي از جمع كل مجوزهاي ورود به محدوده طرح ترافيك كم شده است تا با اجراي اين طرح شاهد افزايش ترافيك و ترددها در اين محدوده نباشيم.
تشكري افزود: براساس مصوبات شوراي اسلامي شهر تهران 01درصد از مجوزهاي ورود به محدوده ترافيك به صورت روزانه و هفتگي در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
معاون شهردار تهران تأكيد كرد: با توجه به اجراي طرح كنترل مكانيزه طرح ترافيك و نصب دوربين ها ثبت تخلفات در تمام ورودي و خروجي هاي محدوده طرح، تمامي ورود و خروج ها به اين محدوده و تخلف خودروهاي بدون مجوز، ثبت مي شود كه ثبت اين تخلفات غيرقابل تشكيك است.
وي خاطرنشان كرد: براساس مصوبات شوراي شهر، بهاي مجوزهاي روزانه 01هزار تومان و هفتگي 06 هزار تومان است كه براي آن 02 درصد عوارض و سه درصد ماليات بر ارزش افزوده نيز تعيين شده است كه از متقاضيان اخذ خواهد شد.
تشكري هاشمي افزود: متقاضيان دريافت مجوزهاي روزانه و هفتگي پس از ثبت نام و پرداخت بهاي مجوز به صورت الكترونيك و از طريق كارت هاي تحت شبكه شتاب، مي توانند پرينتي از تاييد مجوزشان دريافت و به همراه داشته باشند تا در صورت نياز بتوانند به ماموران راهنمايي و رانندگي ارايه كنند.
وي به ايرنا گفت: در هر صورت به محض ثبت نام و تأييد دريافت مجوز، پلاك و اطلاعات خودرو، در بانك اطلاعات خودروهاي مجاز براي دوره اعتبار مجوز ثبت مي شود تا مالك خودرو بتواند با خيال آسوده از مبادي ورود كه تحت كنترل دوربين هاي هوشمند است، وارد محدوده طرح شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك در پايان تأكيد كرد: به جز خودروهايي كه مجوز سالانه ورود به محدوده طرح ترافيك را دريافت كرده اند و تاكسي ها و دارندگان خودروهاي با مجوز روزانه و هفتگي، هر خودرويي كه به صورت غيرمجاز وارد محدوده طرح شوند شناسايي و جريمه خواهند شد.

 



كميته امداد برگزار كرد جشن ازدواج 47 زوج تاجيك

جشن عروسي 47 زوج تاجيك و مراسم سنت 45 كودك يتيم تحت پوشش كميته امداد امام خميني ره در استان «ختلان» تاجيكستان توسط نمايندگي اين نهاد در اين كشور برگزار شد.
«سيدجواد رضوي» رئيس نمايندگي كميته امداد در تاجيكستان با اعلام اينكه اين دو جشن جمعي در هفته جاري در اين استان برگزار شده است افزود: اين زوج هاي جوان و كودكان حاضر در اين مراسم اهل بخشهاي شهر توس، قباديان، ناصر خسرو، پنج، جلال الدين رومي و جلي كول و شهر غرقان تپه مركز ختلان هستند. به گفته وي، «خيرالنسا يوسفي» رئيس كميته امور اجتماعي خانواده و بهداشت مجلس نمايندگان، چند تن از مسئولان وزارت كار و تأمين اجتماعي تاجيكستان و مقامهاي محلي در اين جشنها شركت داشتند.

 



ستاد مبارزه با فساد در شهرداري تهران فعال شد

قائم مقام معاونت مالي و اداري شهرداري تهران گفت: ستاد ارتقاي سلامت اداري و مبارزه با فساد شهرداري تهران به منظور ناامن كردن محيط براي دلالان و عوامل فساد فعال شده و به گزارشات مردمي رسيده از طريق مركز نظارت همگاني 1888 با جديت رسيدگي مي كند.
به گزارش معاونت مالي و اداري شهرداري تهران ناصر اماني از فعال بودن هيئت هاي رسيدگي به تخلفات اداري و كميته انضباط كار در شهرداري تهران خبر داد و افزود: در شش ماهه اول سال جاري به پرونده هاي 160 نفر از كاركنان رسمي و قراردادي شهرداري رسيدگي شد و 60 نفر از آنان اخراج يا فسخ قرارداد شدند.
رئيس ستاد ارتقاي سلامت اداري شهرداري از تذكر شفاهي به تعدادي از مديراني كه ابلاغ اخير شهردار تهران در مورد باز بودن در اتاق ها و حضور مسئول يا معاون وي در محل كار را كامل اجرا نكرده بودند خبر داد و گفت: بازرسان ويژه شهردار تهران و واحدهاي نظارتي از قبيل بازرسي و حراست به طور ناشناس در همه محيط هاي اداري و اجرايي شهرداري حضور دارند و گزارشات آنان براي ما مستند است و صرف نظر از احكام قضايي با استفاده از آيين نامه هاي اجرايي مصوب با متخلفان برخورد مي شود.
اماني گفت: مردم گزارش هاي خود را از طريق مركز نظارت همگاني 1888 ارسال كنند و چنانچه اين گزارش مستند بوده و منجر به كشف فساد در شهرداري شود از آنها قدرداني مي شود.

 



پرندگان ناياب كشف شده به طبيعت برگشتند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل حفاظت محيط زيست هرمزگان گفت: تعدادي از پرندگان كشف شده از شكارچيان غيرمجاز در دشت هاي بندرعباس رها شده و به طبيعت بازگشتند.
مجيد وفادار افزود: اين پرندگان از گونه هاي حمايت شده و در معرض انقراض بودند كه در اوايل ماه جاري در حوزه بندر لنگه و ميناب از متخلفين كشف شده بودند. از جمله پرندگان كشف شده پنج بهله دليجه بود كه همراه با ساير پرندگان آزاد شدند. جريمه هر بهله(واحد شمارش دليجه) از اين پرنده 16 ميليون ريال است.

 



سرقت هاي سريالي از گروه هاي سني 70 و 7 ساله ها در كرمان

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كرمان گفت: سرقت از دختربچه هاي كمتر از هفت سال و بازنشستگان كرماني بالاي 70 سال دو كار مجرمانه بسيار متفاوت در كرمان طي دوماه گذشته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، هوشنگ پوررضاقلي با بيان اينكه در دو ماه گذشته شاهد دو كار مجرمانه بسيار متفاوت با يكديگر در كرمان بوديم، اظهار داشت: از جمله اين موارد مي توان به سرقت طلاجات از دختر بچه هاي كمتر از هفت سال و سرقت وجوه نقد بازنشستگان كرماني بالاي 70 سال كه از بانك ها خارج مي شدند، اشاره كرد.
وي افزود: در اين نوع جرائم سارقان سالمندان بالاي 70 سال را با ضرب و جرح شديد مورد سرقت قرار مي دادند.
به اين صورت كه يك جوان با ظاهري موجه با خودرو جلوي بانك هايي كه بازنشستگان حقوق خود را دريافت مي كنند، توقف و افراد سالمند را با ادبياتي انسان دوستانه سوار خودرو كرده و با حركت در مسيرهاي خلوت و انجام ضرب و شتم، تمام حقوق فرد بازنشسته و همچنين اشياي قيمتي را از وي سرقت مي كرد.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كرمان گفت: اگر سيستم پرداخت حقوق بازنشستگان الكترونيكي بود، يا آنها همراه دلسوزي داشتند و سوار خودروهاي غيررسمي نمي شدند، اين جرائم قابل تحقق نبود.
وي افزود: قرباني جرم در اين نوع سرقت ها مي تواند، هم يك بچه كمتر از هفت سال و يا يك پيرمرد يا پيرزن بالاي 70 سال باشد.
پوررضاقلي بيان داشت: اين جرائم تحت تأثير عوامل زيادي از جمله اعتياد بسيار شديدي رخ مي دهد كه مجرمان اين جرائم به آنها دچار هستند.
پوررضاقلي گفت: اين سارقان براي پرداخت هزينه هاي زياد مواد صنعتي و تمايل آنها به استفاده پرتعداد و متعدد روزانه، مرتكب انجام چنين جرائمي شده اند.
وي اظهار داشت: در زمينه سرقت طلاجات كودكان كه در حال تبديل شدن به روند سريالي بود، پنج نفر سارق و دو نفر مالخر دستگير و يك دستگاه خودروي پژو و يك دستگاه موتورسيكلت در يك عمليات گسترده شناسايي و كشف شد.
پوررضاقلي افزود: اين افراد تاكنون به 17 فقره سرقت طلاجات و زيورآلات دختر بچه ها در سطح معابر اعتراف كرده اند كه بعد از دستگيري آنان روند اين سرقت ها متوقف شد.

 



چه كسي در جنايت ميدان كاج مقصر است؟

پنجشنبه گذشته ميدان كاج سعادت آباد تهران شاهد جنايتي دردناك بود. در اين حادثه يك جوان چاقو خورده 45 دقيقه نقش بر زمين بود و از مردم و نيروهاي انتظامي حاضر در صحنه درخواست كمك مي كرد. از علت درگيري منجر به قتل كه بگذريم حاضر نشدن به موقع اورژانس در صحنه حادثه و تعلل ماموران نيروي انتظامي در دستگيري ضارب كه هنوز عنوان قاتل را با خود يدك نمي كشيد ابهاماتي است كه در افكار عمومي مطرح است و هنوز پاسخي از سوي مسئولان براي رفع اين ابهامات داده نشده است.
شاهدان عيني حادثه مي گويند از لحظه اي كه مقتول با ضربه هاي جنون آميز قاتل نقش بر زمين شد تا لحظه اي كه اورژانس براي انتقال وي به بيمارستان در صحنه حاضر شود 45 دقيقه طول كشيده است.
در اين مدت 2 تن از ماموران نيروي انتظامي در صحنه جنايت حاضر شده و همانند ساير مردم به تماشاي حادثه نشسته بودند. شاهدان مي گويند اين ماموران نتوانسته و يا نخواسته بودند براي دستگيري قاتل كاري انجام دهند چرا كه ضارب جز يك سلاح سرد كه با آن در صحنه حادثه جولان مي داد سلاح ديگري در اختيار نداشت و ماموران مي توانستند طبق ضوابط با نشانه گرفتن پاي وي با دستگيري ضارب زمينه نجات مجروح كه اينك كشته شده است را فراهم سازند. قاتل تهديد مي كرده در صورتي كه كسي جوان زخمي را نجات دهد او خودش را خواهد كشت و ماموران نيروي انتظامي منفعلانه صحنه حادثه را مي نگريستند و جرات نزديك شدن به جوان مجروح و دستگيري قاتل را نداشتند! به هرحال با گذشت نزديك به ده روز از وقوع حادثه، فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ از تعلل 2 مامور حاضر در صحنه حادثه خبر داده و مي گويد با اين 2 مامور برخورد شده است ولي اين سؤال هنوز باقي است كه آيا ماموران نيروي انتظامي آموزش هاي لازم را در جهت اجراي وظايف خود در موقعيت هاي بحراني كه با آن مواجه مي شوند نديده اند؟
اورژانس نيز بايد جوابگوي اين سؤال باشد كه چرا بعد از 45 دقيقه از وقوع جنايت در صحنه حادثه حاضر شده است؟ مگر تاكنون ادعا نمي شد زمان حضور اورژانس در تهران فقط 15 دقيقه است؟

 



در محور سقز- بوكان 5 سرنشين پژو در آتش سوختند

حوالي ساعت 20 شب گذشته در يك حادثه دلخراش رانندگي كه در كيلومتر 18 محور اصلي سقز- بوكان روي داد، پنج سرنشين خودرو پژو پارس بعد از تصادف و آتش گرفتن خودرو در ميان شعله هاي آتش سوختند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، در اين تصادف رانندگي به علت برخورد شديد سواري پژو با يك دستگاه كاميون ده تن كه از بوكان به سوي سقز در حال حركت بود، موجب واژگون شدن كاميون و شكستگي دست و پاي يكي از سرنشينان آن شد.
به گفته فرمانده پليس راه سقز پس از برخورد شديد پژو پارس كه سرعتي بالاتر از 120 كيلومتر در ساعت را داشته است، و عبور از زير كاميون آتش مي گيرد و موجب آتش گرفتن دماغه كاميون نيز مي شود.
محمدرضا قهرماني علت اين حادثه را تخطي از سرعت مطمئنه توسط سواري پژو و انحراف به چپ آن اعلام كرد. مديرعامل آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري سقز هم گفت: پس از تماس فردي با آتش نشاني و اعلام اين تصادف بلافاصله نيروهاي امدادي و اطفا حريق با بهره گيري از 5 دستگاه خودروي آتش نشاني به محل حادثه اعزام و اقدام به مهار آتش و خارج كردن اجساد سوخته شده از داخل سواري پژو كردند.
امجد عبداللهي افزود: اين تصادف باعث به وجود آمدن ترافيك در دو طرف جاده شد و به مدت 4 ساعت هزاران خودرو در ترافيك ده كيلومتري گرفتار شدند.
مديرعامل آتش نشاني و خدمات ايمني سقز ضمن تقدير از آتش نشاني و اورژانس 115 بوكان كه براي كمك به محل تصادف آمده بودند، گفت: پس از ساعت ها تلاش با استفاده از بكسل خودروهاي تصادفي از سطح جاده خارج و راه باز شد.
وي گفت: در حين كمك رساني يكي از آتش نشانان به نام هيمن ابراهيمي از ناحيه دست و پا دچار شكستگي و براي مداوا به اتاق عمل بيمارستان امام خميني سقز انتقال داده شد.

 



نجات از مرگ حتمي با كمربند ايمني

بر اثر سانحه رانندگي در كيلومتر 40 محور سبزوار چهار نفر بر اثر واژگوني خودرو كشته و يا زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سبزوار در اين سانحه رانندگي كه شامگاه چهارشنبه رخ داد يكدستگاه خودروي پژو 405 با پنج سرنشين دچار نقص فني شده و واژگون شد.
يكي از سرنشينان اين خودرو كه به طور معجزه آسايي نجات يافته بود، گفت: با سرعتي حدود 100 كيلومتر در حال حركت بوديم كه به ناگاه خودرو از كنترل خارج شده و با چند بار چرخش در آسمان به گاردريل حاشيه جاده برخورد كرديم.
وي ادامه داد: راننده كه دامادم بود در اثر برخورد گاردريل با سرش در دم جان باخت و همسر، دختر و نوه پنج ساله ام هم از عقب خودرو به بيرون پرتاب شدند كه هر سه آنها به بيمارستان امداد شهيد بهشتي سبزوار منتقل شدند.
وي اظهار داشت: به دليل شدت جراحات وارده همسرم در بيمارستان جان باخت و دخترم نيز در بخش آي.سي.يو بستري است و نوه ام هم سرپايي مداوا شد.وي با بيان اين كه نجات وي معجزه آسا بوده است، تصريح كرد: در صندلي جلو كنار راننده با كمربند نشسته بودم و با اين كه خودرو به شدت آسيب ديده و دولا شده است، هيچگونه صدمه اي نديدم.

 



عرضه بهداشتي دام در 10 جايگاه ثابت و موقت

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران از عرضه بهداشتي دام در 10 جايگاه ثابت و موقت در روز عرفه و عيد قربان خبر داد.
حسين صفايي گفت: امسال نيز عرضه بهداشتي دام با هدف ارتقاي بهداشت عمومي، حفظ زيبايي شهر و كمك به اقتصاد خانواده انجام مي شود.
وي با اشاره به اينكه سه جايگاه از اين مجموعه، جايگاه هاي ثابت شهر تهران هستند، افزود: جايگاه ثابت منطقه چهار واقع در حكيميه، جايگاه ثابت منطقه 15 واقع در بزرگراه امام رضا(ع) و جايگاه ثابت منطقه 18 واقع در بزرگراه آزادگان در روزهاي عرفه و عيد قربان دام بهداشتي عرضه خواهند كرد.
صفايي ادامه داد: هفت جايگاه موقت نيز براي عرضه دام در مناطق مختلف تهران راه اندازي خواهد شد كه به امكانات و تجهيزات لازم مجهز خواهند بود.
مديرعامل سازمان ميادين، خيابان ازگل، ميدان بوستان، ميدان شهر زيبا، بزرگراه شهيد محلاتي، 41 متري شهيد شاه آبادي، زميني باير واقع در شهرزاد در منطقه 15، خيابان شهيد كاظمي در منطقه 19 و خيابان شهيد غيوري در منطقه 20 را از جمله مناطقي اعلام كرد كه د رآنها جايگا موقت عرضه بهداشتي دام مستقر خواهند شد.
مديرعامل سازمان ميادين به سما گفت: كنترل بهداشتي دام و توزيع دقيق آن نيز مانند سال هاي گذشته در تمامي جايگاه هاي ثابت و موقت انجام مي شود.

 



در بزرگ ترين معدن تاريخي سنگ در استان فارس صورت گرفت
كشف بقاياي 25 اسكلت انسان مربوط به دوره اسلامي

در بزرگترين معدن سنگ تاريخي فارس بقاياي 25 اسكلت انسان از دوره اسلامي كشف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس، كارشناس باستان شناسي اين اداره كل اظهار داشت: طي بررسي هاي باستان شناسي و پروژه هاي انجام گرفته در درون غار معدن تاريخي كان گوهر فارس 25 اسكلت و جمجمه انسان هاي مربوط به دوران صفويه و قاجاري به دست آمد.
«عزيز الله رضايي» افزود: طبق بررسي هاي انجام گرفته، اين غار معدن به دليل داشتن مواد معدني مس و منگنز از گذشته هاي دور مورد استفاده قرار گرفته و افرادي كه در اين غار مدفون شده اند با توجه به شواهد موجود، در اين غار سكونت داشته و حيات آنها وابسته به اين غار و مواد معدني درون آن بوده است.
وي افزود: همچنين استخوان هاي حيوانات اهلي و شكار نيز در كنار جمجمه ها به دست آمد كه اين كشفيات احتمال سكونت افراد در اين محل را افزايش مي دهد.
بنابر اين گزارش غار كان گوهر داراي تونل ها، سالن ها و دهليز فراواني است كه به دليل ساختار و وضعيت موجود دسترسي و ورود به آنها بسيار دشوار است.غار كان گوهر به عنوان بزرگترين و مهم ترين معدن تاريخي سنگ آهن فارس در شهرستان بوانات قرار گرفته كه مربوط به ادوار پيش از تاريخ بوده است.

 



هوا گرم مي شود

سازمان هواشناسي براي سه روز آينده افزايش دما را تا 4 درجه سانتي گراد پيش بيني و اعلام كرد: بعد از چند روز بارندگي، جوي آرام بر اغلب نقاط كشور حاكم مي شود.
براساس تحليل آخرين نقشه هاي هواشناسي، در سه روز آينده اغلب مناطق كشور جوي آرام دارند و دماي هوا نيز افزايش خواهد يافت.
اين سازمان با غيرمنتظره دانستن روند گرمي هوا پس از چند روز بارندگي، براي نيمه غرب خليج فارس وزش باد و نواحي دريا را پيش بيني كرد.
بنابراين گزارش، وضعيت آسمان پايتخت در سه روز آينده صاف همراه با وزش باد است. بيشينه و كمينه دماي هوا به ترتيب به 18 و 8 درجه سانتي گراد مي رسد.

 

(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14