(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 آبان 1389- شماره 19785

سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي: فيلم صداي آمريكا از منشور كوروش مونتاژ است
افزايش محكوميت در پرونده هاي قصور پزشكي
تزئين خانه خدا به پرده جديد
آغاز طرح زمستاني پليس از 15 آذر
هفته قرآن دانشگاه ها آغاز شد
نشت آب شرب در تونل توحيد
چاقوكشي بازندگان جشنواره تئاتر استاني در كهكيلويه و بوير احمد
وزير علوم: دانشجويان دختر در صورت ازدواج بدون شهريه منتقل مي شوند
وكيل مدافع شهلا جاهد: حكم قصاص از سوي رئيس قوه قضاييه بلامانع اعلام شده است
شليك مرگبار پليس به سمت متهمان فراري
ازدواج 30 زوج دانشجو در دانشگاه علوم پزشكي ارتش
شماره گذاري تاكسي هاي فاقد كيسه هوا و ترمز ضدقفل ممنوع شد
كلاهبرداري سه ميليارد ريالي سه زن در شيراز
حوادث كوتاه از كشور
توزيع داروهاي تقلبي در اروپا
بازداشت 8شاهزاده به اتهام فساد اخلاقي



سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي: فيلم صداي آمريكا از منشور كوروش مونتاژ است

سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي اعلام كرد: فيلم پخش شده از تلويزيون فارسي زبان صداي آمريكا (VOA) از «منشور كوروش» مونتاژ شده است.
حسن محسني در گفت وگو با فارس در خصوص فيلم منتشر شده در تلويزيون صداي آمريكا (VOA) مبني بر اينكه «منشور كوروش» كه به ايران منتقل شده است تقلبي است، گفت: اين فيلم واقعي نيست و براي تخريب ايران، كاملا مونتاژ شده است.
وي در ادامه افزود: متاسفانه برخي سايت هاي داخلي نيز از تصاوير اين فيلم مونتاژي استفاده كرده اند و عنوان مي كنند كه «منشور كوروش» كه از سوي موزه بريتانيا براي نمايش تا ديماه امسال به ايران امانت داده شده است تقلبي است. در حالي كه سياست هاي رسانه هاي داخلي بايد تفاوتي با سياست هاي رسانه هاي خارجي داشته باشد.
سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ادامه داد: برخي ها به دنبال اشاعه اين شائبه هستند كه نسخه اصلي منشور كوروش در لندن در هر دو سمت فرورفتگي دارد اما نسخه موجود در موزه ايران تنها در يك طرف فرو رفتگي دارد، در حالي كه تصاوير پخش شده از اين شائبه كاملا مونتاژي است.
گفتني است، «منشور كوروش» كه صبح روز 19شهريور همزمان با عيد سعيد فطر وارد ايران شد، بنابر اعلام مسئولان به مدت 4 ماه در كشور در معرض ديد بازديدكنندگان قرار خواهد گرفت.

 



سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد
افزايش محكوميت در پرونده هاي قصور پزشكي

مديركل امور پژوهشي و نشر منابع علمي سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به افزايش 7/5 درصدي ميزان محكوميت پزشكان در پرونده هاي قصور پزشكي سال 88 گفت: اين موضوع لزوم توجه بيشتر جامعه پزشكي به قوانين و مقررات و رعايت اصول اخلاقي در مواجهه با بيماران را دوچندان مي كند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور دكتر محمد كاظميان با بيان اين مطلب افزود: بر اساس آمارهاي موجود در سال گذشته دو هزار و 199 پرونده قصور زشكي در كميسيون هاي پزشكي قانوني كشور بررسي گرديد كه اين رقم در مقايسه با سال قبل از آن 5/1 درصد رشد داشته است.
وي تصريح كرد: از كل پرونده هاي ارجاعي به كميسيون ها در سال گذشته، 47 درصد منجر به محكوميت پزشكان و مابقي به تبرئه آنان انجاميده است.
دكتر كاظميان با اشاره به رشته هاي پزشكي داراي بيشترين ميزان شكايت گفت: رشته هاي دندان پزشكي، ارتوپدي، زنان و زايمان، جراحي عمومي، جراحي پلاستيك، چشم پزشكي، گوش و حلق و بيني و جراحي مغز و اعصاب به ترتيب بيشترين ميزان شكايت در سال گذشته را به خود اختصاص داده اند.
مديركل امور پژوهشي و نشر منابع علمي سازمان پزشكي قانوني كشور در ادامه خاطرنشان كرد: در سال گذشته در رشته هاي جراحي فك و دهان، خون و آنكولوژي، ارتوپدي، پوست، گوارش، راديولوژي، داخلي، عفوني و پزشكي عمومي به ترتيب با بيشترين كاهش در ميزان پرونده هاي ارجاعي مواجه بوديم.
دكتر كاظميان چهار عامل را موجب نارضايتي بيمار از پزشك دانست و يادآور شد: عدم برقراري ارتباط دايم پزشك با بيمار، كسب نتيجه نامطلوب و غيرمنتظره كه ناشي از خود بيماري يا عوارض آن است، قصور قطعي از سوي پزشك و عواملي مانند هزينه هاي بالاي درمان، انجام اقدامات غيرضروري، برخورد نامناسب اخلاقي با بيمار و... از موارد نارضايتي بيماران در تشكيل پرونده هاي قصور پزشكي است.

 



تزئين خانه خدا به پرده جديد

مقام هاي عربستاني از تزئين خانه خدا به پرده جديد در نهم ذي الحجه خبر دادند.
به نوشته پايگاه اينترنتي روزنامه الجزيره، چاپ عربستان، بر طبق سنوات گذشته، پرده بيت الله الحرام روز يكشنبه به مسئولان عربستاني اعطا خواهد شد تا در روز نهم ماه حج به جاي پرده قديم قرار گيرد.
برپايه اين گزارش، هزينه تهيه و آماده سازي پرده جديد خانه خدا 20 ميليون ريال سعودي تخمين زده مي شود و در آن از حرير طبيعي به رنگ مشكي و خطوط مطلا و نقره استفاده شده است.
بر روي اين پرده كه از 5 قطعه مختلف تشكيل شده است، كلمات «يا حي يا قيوم يا رحمن يا رحيم، الحمدالله رب العالمين» و آيات قرآني نقش بسته است.

كليددار كعبه درگذشت
اخبار رسيده از مكه مكرمه حاكي از آن است كه شيخ عبدالعزيز الشيبي كليددار خانه خدا صبح ديروز در سن 82 سالگي درگذشت.
گفتني است «الشيبي» اين سمت را 16 سال پيش از شيخ «عاصم الشيبي» كه از نزديكان وي بوده، تحويل گرفت.گفته مي شود خاندان «الشيبي» بيش از 15 قرن است كه نسل اندر نسل وظيفه كليدداري كعبه را بر عهده مي گيرند.ناگفته نماند درب خانه خدا هر سال يك روز، برابر با نهم ذي الحجه كه امسال برابر خواهد بود با 15/11/2010 باز مي شود تا پارچه مشكي روي خانه خدا تعويض شود.

 



رئيس پليس راهور ناجا خبر داد
آغاز طرح زمستاني پليس از 15 آذر

رئيس پليس راهور ناجا از افزايش توان و ظرفيت 30درصدي پليس راهور در اجراي طرح زمستاني امسال خبرداد.
سردار اسكندرمؤمني افزود: اين طرح از 15 آذر آغاز و تا پايان زمستان ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاريها وي گفت: در طرح زمستاني پليس راهور تلاش كرده تا ظرفيت خود را اعم از حضورگشت هاي خودرويي، موتوري و پياده افزايش دهد.
وي با اشاره به طرح هدفمندسازي يارانه ها گفت: با توجه به اجراي اين طرح در كشور بنا شده تمام دستگاه ها از حداكثر توان و ظرفيت خود استفاده كنند و از آنجا كه بيشترين سهم اجراي اين طرح در بخش حمل و نقل عمومي است پليس راهور تمام تلاش خود را در اجراي اين طرح بكار مي گيرد.
سردار مؤمني افزود: از سال گذشته در بحث روانسازي ترافيك قرار شد بيمه ها با همكاري پليس راهنمايي و رانندگي خسارتهاي تا سقف 5/1 ميليون تومان را پرداخت كنند كه در سال جاري با اجراي هدفمندي يارانه ها تأكيد همگان بر اين موضوع بيشتر است.
وي در پاسخ به اينكه آيا صحت دارد كه معاينه فني خودروهاي جديد 5 ساله مي شود، گفت: در حال حاضر خودروهاي نو تا دو سال نياز به معاينه فني ندارند مگر اينكه عيوب آنها براي پليس مشهود باشد. اما در لايحه جديد راهنمايي و رانندگي پيش بيني شده كه معاينه فني خودروهاي جديد از دو سال به 5 سال افزايش يابد.
سردار مؤمني گفت: اميدواريم نمايندگان رسيدگي به اين قانون را جزو اولويتها قرار دهند تا پليس بتواند در برخورد با تخلفات كارآمدتر باشد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز در اين جلسه گفت: نقاطي كه در سال هاي گذشته با مشكل درفصل زمستان مواجه بودند با هماهنگي معاونت هاي ترافيك و خدمات شهري شهرداري تهران شناسايي شده است تا در زمستان امسال با مشكلي در اين خصوص مواجه نشويم.
سردار حسين رحيمي با تأكيد بر ضرورت همكاري بيشتر اورژانس با پليس در تهران گفت: متأسفانه زمان رسيدن اورژانس به صحنه تصادفات در تهران قابل قبول نيست به شكلي كه به عنوان مثال در يك تصادفي كه هفته پيش شخصاً حضور داشتم متأسفانه بعد از 20 دقيقه اورژانس هنوز به مجروح تصادف نرسيده بود.
سرهنگ مهرايي، رئيس پليس ترافيك شهري نيز در اين جلسه گفت: طرح زمستانه در 24 استان شامل 263 شهرستان و 730 شهر تابعه اجرا مي شود و در اين طرح يكهزار و 18 تيم گشتي، دو هزار و 69 پست ثابت در نقاط برف گير و حادثه ساز و 373 ايستگاه راهور مستقر خواهند شد.

 



هفته قرآن دانشگاه ها آغاز شد

رئيس مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برگزاري هفته قرآن دانشگاه ها گفت: از 18 تا 23 آبان ماه جاري به عنوان هفته قرآني دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي نامگذاري شده است.
دكتر رحيم قرباني افزود: اين نامگذاري از سوي شوراي هماهنگي فعاليت هاي قرآن و عترت دانشگاه ها صورت گرفته و گامي در جهت اعتلاي فرهنگ قرآن در دانشگاه ها است.
وي گفت: در اين هفته برنامه هاي متعددي از سوي مراكز قرآن و عترت وزارت بهداشت طراحي شده كه طي دستورالعملي به دانشگاه هاي علوم پزشكي ابلاغ شده است و اجرا مي شود.
رئيس مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت همچنين از برگزاري دومين جلسه كميته تدوين آيين نامه جشنواره ملي قرآن دانشجويان كشور خبر داد و گفت: چهل و پنجمين جلسه شوراي هماهنگي فعاليت هاي قرآن و عترت دانشگاه ها با ارائه گزارشي از روند برگزاري بيست و پنجمين جشنواره و ايجاد تغييرات قابل توجه در اين دوره از مسابقات برگزار شد.

 



نشت آب شرب در تونل توحيد

معاون فني عمران شهرداري تهران از نشت آب شرب در تونل توحيد خبر داد و گفت: رايزني هاي لازم با اداره آب و فاضلاب انجام شده است.
مازيار حسيني افزود: جاري شدن آب در تونل توحيد مربوط به لوله هاي آب است.
وي با اشاره به نشست خيابان آزادي تا جمهوري اظهار داشت: بعد از آن حادثه چندين بار با استفاده از آخرين تكنولوژي «جارو» حفره ها را شناسايي و پركرديم از اين رو جاي نگراني نيست.حسيني با بيان اينكه آب براي بتن خطرناك نيست، گفت: مردم نبايد از نشت آب در تونل ترس و واهمه داشته باشند.وي از اختلاف نظر شهرداري و سازمان آب خبر داد و گفت: سازمان آب معتقد است منشأ نشت فاضلاب است در حالي كه آزمايش ها نشان مي دهد آب شرب است.حسيني با اشاره به فرسودگي شبكه آب و فاضلاب تهران به فارس گفت: عمر برخي از اين سيستم ها حدود 50 سال است و واقعاً نياز به بازسازي دارد.

 



چاقوكشي بازندگان جشنواره تئاتر استاني در كهكيلويه و بوير احمد

بازنده هاي جشنواره تئاتر استاني كهكيلويه و بويراحمد در ياسوج به درگيري فيزيكي و چاقوكشي روي آوردند!
به گزارش شبكه ايران اختتاميه بيست و دومين جشنواره تئاتر استاني كهكيلويه و بويراحمد در ياسوج يكشنبه شب در حضور معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به اغتشاش، درگيري فيزيكي و مجروح شدن يكي از هنرمندان منجر شد.
اين حادثه زماني رخ داد كه جمعي از هنرمندان بعد از اعلام گروه ها و نفرات برتر اين جشنواره به محل برگزاري نشست خبري حميد شاه آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هجوم برده و اعتراض خود را با داد و هياهو نسبت به داوري اعلام كردند.
اين افراد خواستار بررسي مجدد كار داوري بودند كه با وساطت و دخالت خبرنگاران و برخي از متوليان به بيرون هدايت شدند ولي درگيري در بيرون ادامه يافت و معترضان با هم به درگيري فيزيكي پرداختند كه اين امربه مجروح شدن شديد فرزاد عدالت يكي از هنرمندان شهرستان كهكيلويه منجر شد.
به گفته شاهدان عيني چند نفر با استفاده از سلاح سرد (چاقو و قمه) به فرد مضروب حمله برده و وي را به شدت مجروح كردند و سپس متواري شدند. وضعيت نامبرده كه در حال كماست وخيم گزارش شده است.
به دنبال اين اتفاقات نيروي انتظامي نيز وارد صحنه شد و با استفاده از دوربين هاي مداربسته ساختمان اقدام به شناسايي ضارب يا ضاربان كردند.
گفتني است كه از ابتداي شروع برنامه برخي با سوت زدن و سروصدا به دنبال اخلال در مراسم و سخنراني ها بودند.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد اين حادثه و اعتراض به داوري جشنواره با انتقاد از نحوه برخورد معترضين گفت: «بهتر بود معترضين به داوري، از راه قانوني اعتراض خود را اعلام مي كردند و ما متوليان نيز به طور حتم به همه اعتراض ها رسيدگي مي كرديم.»
در اين جشنواره تئاتر استاني كه با حضور 12 گروه نمايش از شهرهاي استان طي سه روز برگزار شد دو نمايش به نام هاي «چرا نمي شناسيم» به كارگرداني سيدمحمد خالقي از دهدشت و نمايش «آلبوم شيشه اي فقط مال تو بود» به كارگرداني صادق بندي از بهمئي برگزيده و به جشنواره منطقه اي راه يافتند.

 



وزير علوم: دانشجويان دختر در صورت ازدواج بدون شهريه منتقل مي شوند

انتقال دانشجويان دختر با ازدواج در صورت موافقت دانشگاههاي مبدا و مقصد بدون پرداخت شهريه صورت مي پذيرد.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه براي تدوين آئين نامه نقل و انتقال كار كارشناسي زيادي صورت پذيرفته افزود: براي تدوين آيين نامه نقل و انتقال مبناهايي گذاشتيم كه يكي از اين مبناها اين بود كه استانداردهاي علمي لحاظ شود و با حفظ استانداردهاي علمي، نقل و انتقال و ميهماني دانشجويان را ساماندهي كنيم.
كامران دانشجو گفت: براساس آيين نامه نقل و انتقال دانشجويان يك سري موارد از سوي وزارت علوم به دانشگاهها ابلاغ مي شود و دانشگاهها موظفند تا 20درصد ميهمان و انتقالي دانشجويان را بپذيرند كه قبلا چنين موردي نبود.
وي با بيان اينكه قبل از ابلاغ آيين نامه جديد در دانشگاهها از دانشجويان مهمان شهريه گرفته مي شد، اظهار داشت: با آيين نامه انتقال دانشجويان پرداخت شهريه دانشجويان مهمان ساماندهي شد.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري به فارس گفت: نقل و انتقال دانشجويان تا پيش از اين قبل از ترم اول وجود نداشت اما براساس آئين نامه جديد اين امكان ايجاد شده است. قبلا حداقل دانشجو بايد يك ترم تحصيلي را مي گذراند تا اجازه انتقال مي يافت.

 



وكيل مدافع شهلا جاهد: حكم قصاص از سوي رئيس قوه قضاييه بلامانع اعلام شده است

وكيل مدافع شهلا جاهد گفت: ظاهرا اجراي حكم قصاص از سوي رئيس قوه قضاييه بلامانع اعلام شده است.
عبدالصمد خرمشاهي با بيان اينكه هنوز از اخذ رضايت اولياي دم نااميد نيستيم افزود: براساس آنچه شنيده ام ظاهرا اجراي قصاص موكل از سوي رئيس قوه قضاييه بلامانع دانسته شده و به اين ترتيب اقدام قضايي ديگري مقدور نيست.
وي افزود: به هرحال از لحاظ قانوني در يك زماني بايد احكام صادره از سوي محاكم، نهايي شوند. در مورد پرونده شهلا هم ما همه طرق فوق العاده تجديدنظر احكام را طي كرديم و پس از آن پرونده جهت استيذان به دفتر رئيس قوه قضاييه ارسال شد.
وكيل مدافع شهلا جاهد خاطرنشان كرد: در زمان رياست آيت الله شاهرودي وقتي پرونده جهت استيذان به دفتر رئيس قوه قضاييه ارسال شد، خود ايرادات زيادي به آن وارد دانستند اما متاسفانه با همان ايرادات و ابهامات موجود، پرونده به شعبه هم عرض ارجاع شد و مورد رسيدگي قرار گرفت كه نهايتا شعبه هم عرض نيز راي به قصاص داد.
خرمشاهي گفت: در حال حاضر جايي براي اعتراض نيست مگر آنكه جهات اعاده دادرسي نظير كشف دلايل تازه به وجود آيد.
داديار اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران گفت: هنوز پاسخ به استيذان اجراي مجازات قصاص شهلا جاهد به دادسراي جنايي نرسيده است.
به گزارش ايسنا قاضي عصمت الله جابري گفت: معمولا در صورتي كه استيذان آراي قصاص صادر شود حدود دو تا سه هفته زمان مي برد تا از دفتر رئيس قوه قضاييه به دادسراي جنايي ابلاغ شود.

 



شليك مرگبار پليس به سمت متهمان فراري

بامداد ديروز مأموران كلانتري مجيديه به سمت يك خودرو كه 3 متهم فراري سرنشين آن بودند شليك كردند كه راننده از پاي درآمد.
بامداد ديروز مأموران كلانتري 190 مجيديه در حين گشت زني در محدوده اتوبان رسالت به يك خودروي پرايد مظنون شدند.
مأموران پس از بررسي مشخصات خودرو دريافتند خودرو متعلق به متهماني است كه از چندي قبل به اتهام توزيع مواد مخدر تحت تعقيب بوده اند، به همين دليل به وي دستور توقف دادند.
مأموران پس از تعقيب و گريز موفق شدند ابتدا اين خودرو را متوقف كنند اما به محض اينكه مأموران از خودرو پليس پياده شدند متهمان بار ديگر پا به فرار گذاشتند به اين ترتيب مأموران با به كارگيري قانون سلاح به سمت خودرو شليك كردند كه راننده از پاي درآمد.
بازپرس ويژه قتل تهران با اشاره به اينكه از راننده مقاديري مواد مخدر و مواد روانگردان كشف شده است افزود: متهم كشته شده فردي سابقه دار است كه از چندي پيش مأموران در پي دستگير كردن وي بوده اند.
عصر يكشنبه نيز مأموران پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ به يك خودروي پرايد با 3 سرنشين مشكوك شده بودند كه پس از عدم توقف خودرو از سوي راننده مأموران به سمت آن شليك كردند كه در اين درگيري يكي از سرنشينان خودروي پرايد فوت كرد.

 



ازدواج 30 زوج دانشجو در دانشگاه علوم پزشكي ارتش

سرويس اجتماعي- همزمان با اول ذيحجه سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) مراسم ازدواج 30 زوج دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي ارتش برگزار شد.

 



شماره گذاري تاكسي هاي فاقد كيسه هوا و ترمز ضدقفل ممنوع شد

دبير شورايعالي ترافيك از ممنوعيت شماره گذاري تاكسي هاي فاقد كيسه هوا و ترمز ضد قفل خبر داد.
سيدمجتبي شفيعي با اشاره بكارگيري اتومبيل هاي فاقد ترمز ضد قفل و كيسه هوا در ناوگان تاكسيراني افزود: در توليدات جديد استفاده از اين دو وسيله ايمني مورد تاكيد قرار گرفته و به همين دليل شماره گذاري تاكسي ها منوط به داشتن اين دو شاخصه شده است.
وي با اعلام خبر تعيين ضوابط خودرو مناسب براي تاكسي ها گفت: از بين تاكسي هاي موجود توليد شده توسط خودروسازان داخلي فقط پرايد و روآ ديگر توليد نمي شود.
دبير شورايعالي ترافيك با اعلام اينكه براي اولين بار روابط تعيين نوع خودرو مناسب براي تاكسي در شورايعالي ترافيك به تصويب رسيده است، افزود: براساس اين ضوابط هر خودروي جديدي كه قرار است به عنوان تاكسي در ناوگان تاكسيراني اضافه شود، بايد براساس اين دستورالعمل سنجش شده و براي توليد آماده شود.
وي از توليد 30 هزار دستگاه تاكسي جديد به ايسنا خبر داد و گفت: 7 نوع خودرو موجود كه براي تاكسي استفاده مي شوند، استاندارد تشخيص داده شده اند.
دبير شورايعالي ترافيك اضافه كرد: بدين ترتيب كليه خودروهايي كه تاكنون به عنوان تاكسي استفاده مي شدند، به جز پرايد و روآ از اين پس توليد خواهند شد.
وي خاطرنشان كرد: از مجموع 30 هزار دستگاه تاكسي جديد 20 هزار دستگاه توسط شركت ايران خودرو اعم از دو خودرو پژو 405 و سمند و 10 هزار خودروي بعدي از طريق ساير خودروسازان و نيز واردات تامين خواهد شد.
شفيعي عنوان كرد: در حال حاضر قرارداد برخي خودروسازان براي توليد اين خودروها نهايي شده و مبادله قرارداد با ساير خودروسازان ادامه دارد.

 



كلاهبرداري سه ميليارد ريالي سه زن در شيراز

شيراز- خبرنگاركيهان:
سه زن با همدستي يكديگر با جعل اوراق مشاركت يكي از بانكهاي شيراز سه ميليارد ريال كلاهبرداري كردند.
نماينده حقوقي بانك مورد كلاهبرداري واقع شده با مراجعه به دادسرا گفت: زني با حضور در بانك، تعدادي اوراق مشاركت به كارمند داد و از او خواست وجه آنها را به شماره حسابي واريز كند و بعد از چند روز متوجه شده ايم همه برگه ها جعلي است. پس از طرح اين شكايت به دستور بازپرس پرونده، ماموران آگاهي تحقيقات خود را آغاز كردند و متوجه شدند شماره حسابهايي كه پول به آن واريز شده است، به چند طلافروش تعلق دارد. لذا طلافروشان احضار و مدعي شدند 3 زن در قبال خريد طلا شماره حساب آنها را گرفته و بدهكاريشان را واريز كرده اند.
پس از انجام تحقيقات و دستگيري دو نفر از متهمان، آنها به جرم خود اعتراف كرده و اظهار داشتند با همكاري يك زن ديگر كه به خارج از كشور گريخته است، اقدام به جعل اوراق مشاركت كرده اند و پس از خريد مقداري سكه و طلا در بازار، وجوه مربوطه از طريق راننده تاكسي به طلافروشي رسيد.
در حال حاضر متهمان در بازداشت به سر مي برند و تلاش براي دستگيري زن فراري به خارج همچنان ادامه دارد.

 



حوادث كوتاه از كشور

سوء ظن قرباني گرفت
اراك- خبرنگار كيهان: مردي كه در تفرش پس از مشاجره با همسرش وي را خفه كرده و در حياط خانه اش جسد مقتول را به آتش كشيده بود توسط پليس دستگير شد. پليس انگيزه اين قتل را سوء ظن مرد نسبت به همسرش اعلام كرد.
كشف كالاهاي قاچاق
قزوين خبرگزاري فارس مأموران يگان امداد شهرستان بوئين زهرا حين اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا در بازرسي از يك دستگاه سواري ريو تعداد 335 ثوب انواع لباس قاچاق و تعداد 600 بسته شكلات خارجي قاچاق كشف و ضبط كردند.
همچنين اين مأموران در بازرسي از دو دستگاه خودروي سواري آردي تعداد 9 دستگاه تلويزيون ال سي دي كشف و ضبط كردند.
تصادف منجر به مرگ
در پي يك فقره سانحه رانندگي در سه راهي شهرك صنعتي بخش رامند يك دستگاه پژو 405 با يك دستگاه نيسان برخورد كرد كه در اين حادثه راننده پژو دردم فوت و سرنشين پژو مصدوم شد.
كارشناسان پليس علت اين حادثه را عدم توانايي راننده نيسان در كنترل خودرو به لحاظ لغزندگي جاده اعلام كرد.
دستگيري 156 شرور
اصفهان - خبرنگار كيهان: در اجراي طرح برخورد با حاملان سلاح سرد، مأموران پليس آگاهي استان اصفهان با همكاري مأموران پليس امنيت عمومي و كلانتري ها تعداد 2 هزار و 24 قبضه سلاح سرد را كشف و 156 شرور خياباني را نيز دستگير كردند.

 



توزيع داروهاي تقلبي در اروپا

كميسيون اروپا از توزيع داروهاي تقلبي در اين قاره به شدت اعلام نگراني كرد.
از ابتداي امسال تاكنون، در انگليس 150عمليات براي مبارزه با قاچاق و توزيع داروهاي تقلبي انجام شده است.در سال 2008 در عملياتي هماهنگ بين گمركات كشورهاي اروپايي، 34ميليون قرص تقلبي فقط دربازده زماني دوماهه كشف شد.مسئول واحد اقدام آژانس مبارزه با داروهاي تقلبي در انگليس معتقد است كه قاچاق داروهاي تقلبي به طور گسترده در حوزه جنايات سازماندهي شده وارد شده است.در قوانين اروپا، براي قاچاق داروهاي تقلبي مجازات اندكي در نظر گرفته شده است و اين در حالي است كه در اين بازار سود شايان توجهي وجود دارد.اين امر موجب شده است كفه ترازو به سمت جنايتكاران و قاچاقچيان داروهاي تقلبي سنگيني كند.برخي از داروهاي تقلبي، كپي داروهايي است كه براي درمان بيماري هاي شديد همچون سرطان مورد استفاده قرار مي گيرد.اين داروها به قدري مشابه داروهاي اصل ساخته مي شوند كه حتي كارشناسان سلامت نيز قادر به تشخيص تقلبي بودن آنها نيستند در نتيجه بخشي از اين داروهاي تقلبي وارد چرخه توزيع مي شوند و در داروخانه ها به فروش مي روند.

 



بازداشت 8شاهزاده به اتهام فساد اخلاقي

مقامات قضايي بلژيك براي 8 شاهزاده اماراتي از خاندان آل نهيان به جرم ارتكاب اعمال غير اخلاقي تشكيل پرونده داد.
به گزارش شبكه العالم، دادگاه بلژيك براي 9نفر از اتباع خارجي قرار بازداشت صادر كرد كه 8 تن از آنها از شاهزادگان اماراتي و از اعضاي خاندان حاكم هستند.اين 8 شاهزاده خاندان آل نهيان متهم هستند در طي اقامت در يكي از هتل هاي معروف بلژيك اقدام به قاچاق انسان، تجاوز جنسي و آدم ربايي مي كردند.يك روزنامه بلژيكي اعلام كرد: تحقيقات پليس اين كشور درباره تخلفات شاهزاده هاي اماراتي به پايان رسيده و با تهيه گزارش از قربانيان اقدامات غيراخلاقي اين شاهزاده هاي اماراتي در هتل «گونار» قصد دستگيري آنها را دارد.
العالم با اشاره به اينكه 8 شاهزاده اماراتي براي چندين ماه يكي از طبقات اين هتل گران قيمت را به طور كامل اجاره كرده بودند، افزود: شاهزاده ها از خانواده محمد خالد آل نهيان يكي از شيوخ اماراتي هستند.اين 9تن متهم هستند كه با انجام رفتار غيرانساني 23زن از كشورهاي فيليپين، مغرب، اريتره، اندونزي، چين، تونس، فرانسه و بلژيك را مورد آزار و اذيت قرار داده اند.همچنين اين شاهزاده ها متهم به كلاهبرداري و پرداخت نكردن حقوق خدمتكاران خود هستند و مبلغ 124هزار يورو به كارگران خود بدهكارند.پيش از اين نيز شاهزاده هاي اماراتي بارها توسط مراجع قضايي كشورهاي مختلف متهم به رسوايي اخلاقي و رفتار غيرانساني عليه زنان شده بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14