(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 آبان 1389- شماره 19785

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چتر وارونه ! (يادداشت روز)
احمدي نژاد در مراسم افتتاحيه نهمين نشست همكاري هاي آسيايي:
همگرايي آسيايي به نفع همه ملت هاي جهان است
سپر! (گفت و شنود)
قزوين فردا ميزبان رئيس جمهوري و هيئت دولت است
كيهان و خوانندگان
استانبول، مكان احتمالي مذاكرات ايران و 1+5
سايت منوشه امير: تا كي مي خواهيد گول كيهان را بخوريد؟! (خبر ويژه)
وقتي نوچه هاي خاخام اسرائيلي مسئله شرعي مي گويند! (خبر ويژه)
اعتراف ژنرال اسرائيلي به برتري حزب الله در جنگ اطلاعاتي و نظامي (خبر ويژه)
آمريكا مقابل ايران «فريز» شده است (خبر ويژه)



چتر وارونه ! (يادداشت روز)

1- چند سال پيش در يكي از يادداشت هاي كيهان به خاطره اي درس آموز و عبرت انگيز اشاره كرده بوديم و اين روزها به مناسبتي مشابه همان روزها، تكرار آن را خالي از عبرت نمي دانيم و به فرموده امام راحلمان(ره) براين باوريم كه «تكرار» اگر براي يادآوري و عبرت باشد، «حديث مكرر» نيست كه «ملال آور»! تلقي شود. ماجرا، اين بود؛
«چند روز بعد از فاجعه 17 شهريور 1357 و قتل عام مردم در ميدان شهدا، در جمع زندانيان سياسي مسلمان و پيرو حضرت امام(ره) تصميم گرفته شد بيانيه اي در محكوميت جنايت 17 شهريور و توطئه هاي بين المللي عليه امام خميني(ره) صادر شود و متعاقب آن زندانيان به عنوان پشتيباني از اين بيانيه و اعلام همدردي با مردم، يك هفته اعتصاب غذا كنند و يا روزه بگيرند. در آن هنگام، مسئوليت پنهان و دوره اي جمع- كمون- زندانيان سياسي پيرو حضرت امام(ره) برعهده نگارنده بود و براساس يك قرار نانوشته -اما پذيرفته شده- بايستي تصميم جمع را به اطلاع مسئولان ساير جمع ها مي رسانديم تا چنانچه تمايل داشتند با اين حركت همراه شوند و درصورت عدم تمايل، از موضوع باخبر باشند. اين بيانيه كه در چند جمله كوتاه تهيه شده بود بعد از بسم الله الرحمن الرحيم، با اين جمله شروع مي شد؛ «ما زندانيان سياسي مسلمان، قتل عام مردم بي دفاع در ميدان ژاله -شهداء- و توطئه هاي بين المللي عليه رهبر عاليقدر انقلاب حضرت آيت الله العظمي امام خميني را محكوم كرده و...». آقاي عباس سماكار، هم پرونده خسرو گلسرخي، مسئول جمع ماركسيست هاي زندان بود. وقتي پيشنهاد صدور بيانيه و متن تنظيم شده آن را با وي در ميان گذاشتيم، در پاسخ گفت؛ جمع ما نمي تواند اين بيانيه را امضاء كند، زيرا بيانيه با بسم الله الرحمن الرحيم شروع مي شود كه به آن اعتقاد نداريم(!) و براي زندانيان سياسي، پسوند «مسلمان» آمده است و ما مسلمان نيستيم و بالاخره اين كه از امام خميني با عنوان رهبرانقلاب ياد شده است و حال آن كه ما ايشان را به عنوان يك شخصيت انقلابي قبول داريم ولي «رهبر» نمي دانيم. آقاي سماكار بعد از مشورت با دوستان همفكر خود اعلام كرد كه جمع آنها بيانيه جداگانه اي با تكيه بر اعتقادات خود صادر مي كند.
جمع سازمان مجاهدين خلق- كه در آن هنگام نيز از سوي زندانيان سياسي مسلمان لقب «منافقين» گرفته بود و تحت مسئوليت جمع ماركسيست ها قرار داشت، با بيانيه جمع ما مخالفت كرد و نظر ماركسيست ها را پذيرفت. اين جمع نيز حذف بسم الله و قيد مسلمان و صفت رهبري براي حضرت امام(ره) را «تفرقه انگيز»! و «مانع وحدت»! اعلام كرد! آقاي لطف الله ميثمي عضو ارشد و سابق سازمان منافقين كه به دلايلي از سوي سازمان طرد شده و جمع ديگري با همان سمت و سو تشكيل داده بود نيز با بيانيه مورد اشاره مخالفت ورزيد و اعلام كرد كه جمع آنها براي «حفظ وحدت»! بيانيه مشترك ماركسيست ها و سازمان منافقين را امضاء خواهد كرد و چنين نيز كردند. متن هر دو بيانيه در اسناد ساواك كه اكنون در اختيار وزارت اطلاعات است وجود دارد و انتشار آن همراه با نام امضاء كنندگان هر يك از دو بيانيه ياد شده مي توانند عبرت انگيز باشد.
از ماركسيست ها انتظاري نبود ولي بحث و استدلال با كساني كه داعيه اسلامي و انقلابي داشتند نيز نتيجه اي نداشت آنها در مقابل اين پرسش كه چگونه ادعاي مسلمان بودن و انقلابي بودن داريد ولي به جاي وحدت با توده هاي ميليوني و انقلابي مردم مسلمان كشورتان، از وحدت با دشمنان اسلام و انقلاب دم مي زنيد؟ سكوت مي كردند و يا جواب هاي بي سروته مي دادند، ضمن آن كه حاضر نبودند با صراحت به هويت واقعي خود اعتراف كنند و...
2- اين روزها و در پي مرگ فتنه 88 كه با داغ پررنگ ننگ بر پيشاني سران و عوامل اصلي فتنه همراه بود و هويت واقعي آنان را برملا كرد، بار ديگر همان بازي كه در صدر اين نوشته آمده است با حضور بازيگران ديگري در حال شكل گيري و تكرار است و اين بار در مقياس و گستره اي به مراتب بزرگتر از چهار ديواري محدودي كه ماجراي ياد شده در آن اتفاق افتاده بود. امروز هم كساني در پوشش واژه ارزشمند وحدت، به جاي اتحاد و همدلي با توده هاي عظيم ملت- همانها كه در حماسه هاي 9 دي و 22 بهمن 88 درخشيدند- ساز وحدت! با دشمنان اسلام و انقلاب و مردم را كوك كرده اند و با تلاش و تقلايي كه از شدت ناشيانه بودن، ترحم برانگيز به نظر مي رسد، سر آن دارند كه - به زعم خود- سر ملت بصير و هوشيار ايران اسلامي را كلاه بگذارند. نگاهي به هويت كساني كه در اين طيف ناهمگن و البته اندك و كم شمار گرد آمده اند نيز عبرت انگيز است. شماري از حلقه هاي دوم و سوم فتنه گران، تعدادي از خواص كه خود به دليل سكوت در مقابل فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 مورد اتهام و يا لااقل، شايسته ملامت هستند و يكي دو نفري كه در باشگاه اصولگرايان ثبت نام مي كنند و از شدت ساده لوحي- بي آن كه متوجه باشند- در زورخانه فتنه گران كباده مي كشند. اين عده قليل توضيح نمي دهند با كدام «آب كر» مي توان داغ ننگ پررنگي كه بر پيشاني جماعت فتنه گر نشسته است را پاك كرد؟ و با كدام منطق عقلي- شرعي پيش كش!- بايد به منافقاني كه خيانت كرده و دست به جنايت زده اند اجازه حضور دوباره در «ميقات ملت» داده شود؟! «وحدت» به تنهايي نه خوب است و نه بد، تيغ تيز است كه هم مي تواند در دست مردان خداجوي و عدالت گستر باشد و هم در كف زنگي مست. آقايان از كدام «وحدت»! و ضرورت آن سخن مي گويند؟!
3- مرحوم آيت الله پسنديده، برادر حضرت امام(ره) از ايشان درخواست كرده بود كه در اعلاميه ها و سخنراني هاي خود از جبهه ملي و مصدق نيز نام ببرد و اين در حالي بود كه امام راحل ما (ره) در تبعيد به سر مي بردند. حضرت امام در پاسخ به ايشان نوشت « اين جانب نمي توانم از جبهه اي ها و نه از بزرگشان ]مصدق[ اسمي ببرم و ترويجي بكنم، راه آنها با ما مختلف است... قبلاً هم تذكر داده ام، مثل اينكه به سمع مبارك نرسيده است» صحيفه امام(ره) جلد 3 صفحه .439
و در باره كساني كه به جرم خيانت از عرصه نظام اسلامي طرد شده اند مي فرمايند « امروز هيچ تأسفي نمي خوريم كه آنان در كنار ما نيستند... از تجربه تلخ روي كار آمدن انقلابي نماها و به ظاهر عقلاي قوم عبرت بگيريد... مبادا گذشته تفكر و خيانت آنان فراموش و دلسوزي هاي بي مورد و ساده انديشي ها سبب مراجعت آنان به پست هاي كليدي و سرنوشت ساز نظام شود» صحيفه امام(ره) جلد 21 صفحه 285 و صدها نمونه ديگر از اين دست.
4- بايد از كساني كه در روزهاي حادثه غايب بوده و در جهاد بزرگ ملت عليه دشمنان اسلام و انقلاب و مردم مسلمان نه فقط شركت نداشتند، بلكه بعضاً با سكوت معنادار خود، در آتش فتنه دميده اند پرسيد؛ آيا يكي از صدها جنايت سران و عوامل اصلي فتنه- هواداران فريب خورده منظور نيست- همراهي آشكار با دشمنان بيروني نظام، مخصوصاً سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس و اسرائيل نبوده است؟ و آيا همين فتنه گران با گروههاي ضد انقلاب و تروريست نظير منافقين، سلطنت طلب ها، بهايي ها، ماركسيست ها و تمامي جرثومه هاي فساد و تباهي در جريان فتنه 88 ائتلاف، يعني همان «وحدت» نداشته اند؟! انبوه اسناد و شواهد موجود و مصاحبه ها و اظهارات مكتوب و مضبوط فتنه گران -غير از اعترافات دستگير شدگان- را چگونه مي توانيد انكار كنيد؟!
اكنون بايد از ميانجي هاي وحدت پرسيد؛ آيا وحدت فتنه گران با سرويس هاي اطلاعاتي و گروههاي ياد شده را تنها به اين علت كه نام آن «وحدت» است، قابل احترام تلقي مي كنيد؟! و اگر چنين نيست كه نبايد باشد، وحدت با اين وطن فروشان شكست خورده را چگونه تجويز مي فرمائيد؟! اگر آن وحدت جرم است كه هست، چرا وحدت با بخشي از همان طيف جرم نباشد؟!
5- طي چند روز اخير، برخي از حاميان فتنه و يا سكوت كنندگان در برابر آن، به بخشي از پاسخ حضرت امام(ره) به نامه آقاي محمدعلي انصاري- منشور برادري- استناد كرده و از قول امام راحل(ره)، آورده اند «اگر كسي در اين نظام در فكر حذف و يا تخريب ديگران برآيد و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد، پيش از ضربه به رقيب، به اسلام و انقلاب لطمه زده است» و نتيجه گرفته اند كه «منشور برادري به رسميت شناختن چند صدايي در جامعه اسلامي است» كه بايد گفت؛ در حكيمانه بودن رهنمود حضرت امام(ره) و ضرورت پيروي از آن جاي كمترين ترديدي نيست، اما امام راحل(ره) - كه با نگاه ملكوتي خود اين روزها را مي ديدند- در همان نامه مشهور به منشور برادري، تأكيد مي كنند «موضع گيري ها بايد به گونه اي باشد كه در عين حفظ اصول اسلام، براي هميشه تاريخ حافظ خشم و كينه انقلابي خود و مردم عليه سرمايه داري غرب و در رأس آن آمريكاي جهانخوار و كمونيسم و سوسياليزم بين الملل و... باشد» و باز هم در همان نامه تأكيد مي فرمايند كه «هر دو جريان بايد با تمام وجود تلاش كنند كه ذره اي از سياست نه شرقي و نه غربي، جمهوري اسلامي عدول نشود» و... اكنون بايد از آقايان پرسيد؛ آيا ائتلاف با منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، ماركسيست ها و پيروي آشكار از فرمول ديكته شده اسرائيل و آمريكا و انگليس، اهانت به ساحت مقدس حضرت امام حسين(ع)، شعار به نفع اسرائيل، شعار در حمايت از آمريكا و... و... نشانه اعتقاد به اصول و مباني انقلاب و جمهوري اسلامي است؟! و آيا هنوز هم مي توان شما را يك جناح درون نظام تلقي كرد؟! كه مشمول منشور برادري باشيد؟!
6- بديهي است همه كساني كه در جريان فتنه 88 به كانديداي فتنه گران رأي داده و براي چند روزي با فريب آنان به خيابان ها آمده بودند، «فتنه گر» تلقي نمي شوند. اگر به شعارهاي قبل از انتخابات موسوي و خاتمي نگاه كنيد و آن شعارها را با شعارها و مواضع آنان بعد از انتخابات مقايسه كنيد بي ترديد به اين نتيجه مي رسيد كه مجريان فرمول سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، اسرائيل و انگليس، گندم نمايي كرده و «جو» فروخته اند. بنابراين در كسب 13 ميليون رأي به يقين تقلب كرده اند. بعد از افشاي ماهيت سران و عوامل فتنه، فريب خوردگان انگشت ندامت به دندان گزيدند و پا پس كشيدند. اين جماعت چندميليوني بخشي جدانشدني از توده هاي وفادار و عظيم ملت هستند. اما، آنچه تعجب آور و سؤال برانگيز است اينكه، مناديان وحدت! «مستي» بهانه كرده و براي عوامل حاضر در حلقه هاي اول و دوم فتنه، يعني مجرمان و خيانت كرده ها، اشك مي ريزند. و عجيب آن كه زير چتر شعار حكيمانه «جذب حداكثري و دفع حداقلي» آقا نيز ايستاده اند و هنگامي كه در اظهارات آنان دقت مي كنيد، متوجه مي شويد كه اين چتر را وارونه به دست گرفته و مفهوم «جاذبه» و «دافعه» را جا به جا كرده اند. از دفع حداقلي سخن مي گويند و اكثريت صف شكن فتنه 88 را آدرس مي دهند! جذب حداكثري بر زبان دارند و به اقليت فتنه گر اشاره مي كنند. راستي اگر كاسه اي زير نيم كاسه ندارند- كه برخي از آنها دارند- چرا در اجراي فرمول جذب حداكثري، زير بال و پر چند ميليون فريب خورده بي تقصير را نمي گيرند و براي پيوستن هرچه بيشتر آنان به اقيانوس ملت حاضر در 9 ديماه 88 تلاش نمي كنند؟! و اگر به فرمول دفع حداقلي معتقدند، چرا بر ضرورت دفع عوامل اصلي فتنه اصرار نمي ورزند، اگرچه آنان قبل از محاكمه در دستگاه قضايي كه اجتناب ناپذير است، در دادگاه ملت، محكوم و طرد شده اند...
حسين شريعتمداري

 



احمدي نژاد در مراسم افتتاحيه نهمين نشست همكاري هاي آسيايي:
همگرايي آسيايي به نفع همه ملت هاي جهان است

رئيس جمهور كشورمان همگرايي آسيايي را نه تنها به نفع ملت هاي آسيا، بلكه به نفع همه جهان دانست.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان بعد ازظهر دوشنبه طي سخناني در مراسم افتتاحيه نهمين نشست مجمع گفت وگوي همكاري آسيايي با بيان اينكه روزي كه در آن قرار داريم سالروز ميقات حضرت موسي با خدا است، گفت: اين ايام فضاي مناسبي براي ارتباط انسان با خدا، حقيقت هستي و بازگشت انسان به حقيقت انسانيت است.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود خطاب به حاضران گفت: امروز براي همگان آشكار شده كه نظم برآمده از انديشه مادي در پايان راه بوده و هم در عمل و هم در نظر با شكست مواجه شده است.
وي ادامه داد: انديشه مادي قادر نيست روابط سياسي و اقتصادي را براساس عدالت و به نفع ملت ها مديريت كند.
رئيس جمهور كشورمان با بيان اينكه به لحاظ اقتصادي هم شكست نظام حاكم آشكار شده است، تصريح كرد: آنها قادر نيستند يك تعادل و نظم پايداري را در عرصه اقتصادي مديريت كنند.
احمدي نژاد افزود: از آنجا كه اساس انديشه مادي مبتني بر تسلط، توسعه طلبي و خودبرتربيني است در همه عرصه ها با شكست و بن بست مواجه شده اند.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره مجدد به شكست نظام ناعادلانه حاكم بر جهان گفت: علت اصلي اين شكست در نوع نگاه و برداشت انديشه سرمايه داري از انسان، جهان و روابط بين انسانها و مسئوليت انساني است.
رئيس جمهور با بيان اينكه هر كجا كشتار و جنگي وجود دارد، رد پايي از حضور آنها و منفعت طلبي سيري ناپذير كشورهاي مستكبر قابل مشاهده است، خاطرنشان كرد: با تزريق دارايي هاي كاغذي، اقتصاد جهان را با خطرات سنگين مواجه كردند و به دنبال آن مشكلات خود را به ديگران و ثروت ساير ملت ها را به جيب خود سرازير كردند.
وي با اشاره به اينكه امروز بر همه روشن شده كه نظم موجود قادر به حل و فصل نظم جهاني نيست، گفت: آنها مشكلات سياسي بين ملت ها در مناطق گوناگون جهان را بستري براي حضور و سوءاستفاده اقتصادي و سياسي مي دانند بنابراين هيچ حركتي براي حل و فصل ريشه اي و پايدار مسائل از خود نشان نمي دهند.
احمدي نژاد بر نياز ايجاد نظم جديد در جهان تأكيد و خاطرنشان كرد: نيازمند نظم جديدي هستيم كه حقوق همه ملت ها و همه انسان ها را تنظيم و صلح و امنيت پايدار را براي ملت ها به ارمغان مي آورد.
رئيس جمهور كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: باور ما اين است كه اين انديشه و فرهنگ و معرفتي كه مي تواند مبناي نظم عادلانه، انساني و پايدار جهاني قرار گيرد، در آسيا و ملت هاي آسيا و در تاريخ و انديشه آسيايي حضور فعال دارد به همين دليل است كه مسئوليت ما آسيايي ها براي اصلاح وضع جهان و برپايي نظم جديد و انساني مسئوليت مضاعف است.
احمدي نژاد همچنين آسيا را سرشار از استعدادهاي مادي و انساني و قدرت خلق تمدن و فرهنگ انساني دانست و اظهار داشت: سرزمين آسيا داراي استعدادهايي كه جهان امروز به شدت نيازمند آن مي باشد است.
احمدي نژاد ادامه داد: همگرايي آسيايي نه تنها به نفع كشورها و ملت هاي آسيا است بلكه به نفع همه جهان است.
وي گفت: امروز جهان شديداً به محبت، عشق و عدالت نيازمند است و آسيا كانون جوشش عشق، محبت و انديشه عدالت محور است.
فرصتي براي همكاري در زمينه هاي مختلف
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان نيز در اين مراسم گفت: مجمع گفت وگوي همكاري هاي آسيايي با 31كشور عضو، به عنوان بزرگ ترين و فراگيرترين مجموعه كشورهاي آسيايي است كه در كنار مجموعه هاي زيرمنطقه اي كه در آسيا به تعداد زيادي در حوزه هاي مختلف حضور دارند، فعال هستند.
منوچهر متكي- وزير امور خارجه كشورمان- كه عصر دوشنبه در مراسم افتتاحيه نهمين اجلاس مجمع گفت وگوي همكاري هاي آسيايي در تهران سخن مي گفت خاطرنشان كرد: سازمان هاي منطقه اي مختلف از غرب آسيا تا شرق اين قاره فعال هستند و فراگير بودن مجمع گفت وگوهاي آسيايي فرصتي ايجاد كرده تا اعضاي خانواده آسيا زمينه هاي مختلف همكاري خود را مطرح و تبادل نظر كنند.
او ادامه داد: اين مجموعه در سال 2001 با پيشنهاد تايلند يكي از اعضاي اين خانواده مطرح و به سرعت مورد استقبال قرار گرفت. هشت اجلاس وزيران كه سالانه برگزار مي شود تاكنون در هشت پايتخت آسيايي برگزار شده و امسال تهران ميزبان مقاماتي از كشورهاي مختلف است.

 



سپر! (گفت و شنود)

گفت: سايت بالاترين وابسته به منوشه امير، خطاب به گروه هاي اپوزيسيون نوشته است «تا كي مي خواهيد گول كيهان را بخوريد و به جاي حمله به جمهوري اسلامي، با يكديگر دعوا و فحش كاري كنيد»؟!
گفتم: اين منوشه امير، پسر «يعقوب نزول خور» سه راه سيروس، به جاي اين كه در مسير تكامل دارويني، دمش بيفتد و كامل شود، تازه دم درآورده.
گفت: اين سايت در ادامه نوشته؛ اگر شما با هم دعوا نكنيد و به يكديگر لگد نزنيد كيهان شما را به جان هم نمي اندازد!
گفتم: به قول باباشمل هاي قديمي تهرون، اين صهيونيست سرگردان، بيخودي از عصبانيت بوق ميزنه و بخيه به آبدوغ ميزنه!
گفت: سايت منوشه امير از اپوزيسيون پرسيده؛ آيا از تفرقه ميان خودتان احساس بدي نداريد؟!
گفتم: اين حيوونكي ها اگر با هم دعوا نكنند كه حوصله شون سر ميره، آخه كار ديگه اي از دستشون برنمي آيد. ميگن يارو از شدت بي كاري دورخيز مي كرد و خودشو محكم به سپر يك ماشين مي كوبيد! پرسيدند، اين چه كاريه؟ گفت؛ ميخوام اوقات فراغتم رو «سپري» كنم!!

 



در هفتاد و هشتمين سفر استاني
قزوين فردا ميزبان رئيس جمهوري و هيئت دولت است

قزوين-خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار و رئيس شوراي اطلاع رساني استان قزوين گفت: رئيس جمهور و هيأت دولت در سومين دور از سفرهاي استاني خود چهارشنبه 19 آبان وارد قزوين مي شوند.
«سيروس صابري» افزود: دكتر احمدي نژاد و هيات همراه در هفتاد و هشتمين سفر استاني خود با مردم قزوين ديدار و جلسات هيات دولت را در اين استان تشكيل خواهند داد.
آمادگي شهر شهيد رجايي براي استقبال پرشور
از رئيس جمهور
به گزارش خبرنگار ما، با اعلام غيررسمي خبر سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به قزوين قشرهاي مختلف مردم اين استان در قالب ستادهاي خودجوش و مردمي استقبال، خود را براي استقبال و ميزباني باشكوه از رئيس جمهور و هيئت دولت به استان آماده مي كنند.
دور اول و دوم سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به قزوين مصوبات و دستاوردهاي قابل توجهي براي شتاب بخشيدن به رشد و توسعه استان دربرداشته است و مصوبات خوبي نيز براي سومين دور سفر رئيس جمهور و هيات دولت به استان پيش بيني شده است و عمده اين پيشنهادات در قالب طرح هاي فرهنگي، عمراني و تكميل پروژه ها است.
گفتني است از جمله برنامه هاي رئيس جمهور به استان قزوين حضور در كارگروه فرهنگي استان، ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران، ديدار با نخبگان و مديران اجرايي استان و همچنين شركت در جلسه هيئت پيش بيني شده است.
همچنين با آغاز دور سوم سفر استاني هيئت دولت به استان قزوين، شماري از اعضاي دولت از روز چهارشنبه نوزدهم آبان ماه سال جاري با سفر به شهرهاي مختلف استان قزوين ضمن بررسي روند پيشرفت مصوبات دور اول و دوم سفرهاي استاني دولت نهم و دهم مشكلات، كمبودها و راههاي تسريع در روند اجراي مصوبات را در مناطق مختلف پيگيري خواهند كرد. گفتني است افتتاح پروژه ها و طرح هاي عمراني استان قزوين از ديگر برنامه هاي سفر رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت به استان قزوين مي باشد.
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ جوسازي هاي اخير انگليسي ها درخصوص شايعه دعوت رئيس محترم مجلس از سفير سابق دولت خبيث انگليس به ايران به طنزي بيش شبيه نيست. پاتك اين كار در مجلس بايد ادامه بررسي قطع رابطه با اين جرثومه هاي فساد باشد كه چندي است مسكوت مانده است. همه اينها در حالي است كه تمامي دلسوزان و مسئولين ولايتمدار دست رد به درخواستهاي مكرر ملاقات سفير روباه پير زده اند.
محمودي
¤از قرار معلوم از تعداد 15 هزار عامل فروشنده طلا و جواهر فقط 1000 نفرشان اظهارنامه مالياتي را پر كرده اند. مقاومت 14 هزار نفر بقيه در مقابل اجراي قانون حكم اخلال در امنيت اقتصادي كشور را دارد. معلوم نيست چرا مسئولين محترم قوه قضائيه در اين مورد كوتاهي مي كنند.
كوثري
¤ در خبرها خواندم كه دولت آمريكا باز هم 10 ميليون دلار براي دادگاه رفيق حريري هزينه كرده است تا بتواند حزب الله را محكوم كند. اين اوج وقاحت آمريكا و حاميان آن است. با چنين رفتارهايي، حاميان آمريكا و به خصوص سران فتنه ديگر هيچ آبرويي ندارند.
عليمرداني
¤ از مسئولين بازرگاني درخواست مي شود قبل از قيمت گذاري زحمتي به خود بدهند گشتي در سطح شهر و مناطق مختلف بزنند و از قيمت ها مطلع شوند و بعداً قيمت گذاري كنند روغن 16 كيلويي قبل از قيمت گذاري 22 هزار تومان بود و بعد از قيمت گذاري به 29 هزار تومان توسط بازرگاني افزايش يافت!!
يوسفي
¤ با اينكه ساعت كار بانك ها 8 صبح شده باز مردم قبل از ساعت 30/7 صبح جلوي بانك ها صف كشيده اند بهتر همان است كه ساعت شروع و پايان كار بانك ها به رويه قبل برگردد.
9678---0912
¤ خانم معلم متاهلي هستم كه هر روز براي رفتن به محل تدريس بايد 140 كيلومتر در راه باشم. لطفاً وزير محترم آموزش و پرورش را در جريان چنين شرايط سخت بعضي از فرهنگيان قرار دهيد بلكه چاره انديشي شود.
8311---0913
¤ مسئولين امر پاسخ بدهند تكليف شهرونداني كه موفق به ثبت شماره حساب بعنوان سرپرست خانواده براي دريافت يارانه نشده اند چه ميشود و اين افراد چه بايد بكنند.
0402---0916
¤ كارمند بازنشسته آموزش و پرورش هستم. بعد از 30 سال كه حق بيمه پرداخت مي كردم بيماري سخت گرفتم و طبق تجويز پزشك از راه فيزيوتراپي به درمان پرداختم و مبلغ 530هزار تومان هزينه كردم. حال كه كليه مدارك مربوطه را تحويل بيمه داده ام مي گويند هزينه درمان به فيزيوتراپي تعلق نمي گيرد. بنويسيد مگر بنده براي زيبايي فيزيوتراپي رفته ام كه سنگ اندازي مي كنند و حق بيمار را نمي پردازند.
دهلوي
¤ چرا به رغم تاكيد فراوان رهبر معظم انقلاب درباره اهميت علوم انساني، در اكثر مدارس به اين حوزه اهميت كمي داده مي شود. همچنين در دانشگاه نيز تلاش چنداني براي اسلامي كردن اين علوم صورت نمي گيرد و هنوز انديشه هاي سكولار و غربي غلبه دارد.
يك دانشجو
¤ چرا قيمت روغن در شش ماه دو برابر شده است؟ مگر در طول سال چقدر به حقوق مردم اضافه مي شود. آيا دولت بر تورم و افزايش قيمت كالاها نظارت نمي كند؟
يك هموطن از اراك
¤ با تماشاي فيلم زيباي ملك سليمان، براي اولين بار از اين كه به همراه خانواده به سينما رفتيم احساس رضايت كردم. در اين فيلم، به خوبي راه هاي مقابله با فتنه به نمايش درآمده. به اين وسيله از دست اندركاران توليد اين فيلم تشكر مي كنم.
رضا غنيمي
¤ بخش زيادي از بازار پوشاك ايران را لباس هاي خارجي با قيمت هاي بالا دربرگرفته است. اين درحالي است كه با افزايش محصولات ايراني هم مي توان به خريدار كمك كرد و هم به اقتصاد كشورمان.
يك هموطن از كاشان
¤ كارگران ساختماني فاقد بيمه هستند سهام عدالت هم به آن ها ارائه نشده است. از دولت محترم خواهشمند است فكري به حال اين قشر از جامعه نمايد.
يك كارگر
¤ از دولت تقاضا مي شود كه مابه التفاوت سال 79 به مستمري بگيران نيز پرداخت شود.
گروسي
¤ ما جانبازان زير 25 درصد از همه امتيازاتي كه براي جانبازان درنظرگرفته شده محروم هستيم. مگر گناه ما چيست كه درصد جانبازي مان چند درصد كمتر است. از دولت و بنياد جانبازان خواهشمند است تسهيلات بيشتري براي اين دسته از جانبازان قائل شوند.
حسين خانلو
¤ به رغم مصوبه سفر استاني رياست محترم جمهوري به استان چهارمحال و بختياري، هيچ تغييري در وضعيت تبديل نيروهاي شركتي ادارات به استخدامي به وجود نيامده است. لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند از چهارمحال و بختياري
¤ارديبهشت سالجاري فراخوان انتخاب نام ايراني از طرف شركت سايپا در روزنامه هاي كثيرالانتشار براي خودروي مينياتور چاپ شده بود كه از بين 26000 شركت كننده نام پيشنهادي اينجانب (تيبا) انتخاب شد شركت با ارسال پيامك مشخصاتم را اخذ نمود ولي با گذشت 5 ماه، هيچ خبري از تعهد سايپا نيست از وزير محترم صنايع و مسئولين شركت سايپا درخواست پاسخگويي را دارم.
تيمور حاتمي
¤ مربي پيش دبستاني با ده سال سابقه فعاليت هنوز هم جزء نيروهاي شركتي ام با حداقل حقوق و امكانات از مسئولين وزارت آموزش و پرورش درخواست مي شود مشكل نيروهاي شركتي را مرتفع نمائيد.
خانم اميني
¤ كاركنان درماني بيمارستان هاي تأمين اجتماعي استان خوزستان علي رغم گذشت سه سال هنوز طبق احكام حقوقي سال 86 حقوق مي گيرند و افزايش حقوق چند سال اخير آنان محاسبه و پرداخت نشده است. تقاضاي رسيدگي داريم.
2968---0916
¤ با درج چند خبر در مورد مفاسد قليان خانه ها مشكل حل نمي شود. رشد قارچ گونه اين اماكن در تهران و بويژه در منطقه تهران پارس سيل جوان ها را منحرف مي كند. همه ما بابت حضور انبوه جوانان در اين اماكن و به فساد كشيده شدن آنها از اين طريق مسئول هستيم.
3270---0935
¤ در تاريخ 6/8/89 در يكي از خيابان هاي اصفهان راننده جواني با يك دستگاه پژو با سرعت زياد و عدم كنترل صحيح در حاشيه خيابان باعث مرگ يك نفر شد. سئوال اينجانب از مسئولين امر اين است كه آيا صرفاً بيمه خودروها مي تواند توجيهي براي سرعت زياد يا كار يكسره و شبانه روزي براي خودروهاي سنگين و غيره باشد. شايسته است مسئولين پليس راهور فكري براي رانندگان جوان و نوجوان بي تجربه نمايند تا خانواده ها را داغدار ننمايند.
مهدي كريمي خوراسگاني
¤ مركز آموزش علمي- كاربردي دانشگاه جامع واحد خانه كارگر تهران كلاسهاي پائيزه را تا ساعت 30/21 ادامه مي دهد كه اين امر موجب سختي و دشواري تردد دانشجويان زن مي شود از رئيس اين مركز تقاضاي رسيدگي داريم.
3092---0912
¤ سازمان زيباسازي شهرداري تهران به تازگي يك قبض با رقمي بيش از هفت ميليون تومان به مغازه بنده ارسال كرده است. با پي گيري هاي انجام شده معلوم شد كه اين مبلغ مجموعه بدهي هاي بنده به خاطر نصب تابلوي مغازه ام از سال 85 است. اما جاي سؤال است كه چرا اين مبلغ را از همان زمان يعني سال 85 مطالبه نكردند و همه هزينه آن را به يك باره خواسته اند؟
فراهاني از تهران
¤ رفت و آمد اتوبوس هاي شركت واحد در مسير شهرك برق اهواز هيچ حساب و كتاب ندارد. بي نظمي در اين مسير بيداد مي كند. مسافرين هم به دليل اينكه مدت زمان زيادي در ايستگاهها مي ايستند كلافه ميشوند. چرا رسيدگي نمي شود؟
معتمدي
¤ اگر چنانچه شهرداري رباط كريم در آزادراه ساوه در محدوده منطقه آدران اقدام به احداث دوربرگردان بكند روزانه صدها خودرو مجبور نمي شوند جهت دسترس محلي بالاي 10 كيلومتر اضافه طي مسير كنند و منابع ملي را هدر بدهند.
6923---0912

 



استانبول، مكان احتمالي مذاكرات ايران و 1+5

احتمال توافق ايران و گروه 1+5 براي آغاز مذاكرات در استانبول تركيه جدي شده است.
به گزارش سايت خبري- تحليلي ايران هسته اي، برخي منابع اروپايي ديروز اعلام كردند كه تركيه موافقت خود را با تعيين استانبول به عنوان محل مذاكرات ايران و 1+5 به اطلاع مقام هاي اروپايي رسانده است.
براساس اين گزارش ايران هم روز يكشنبه موافقت خود با اين موضوع را اعلام كرده بود.
منابع اروپايي تاكيد كرده اند كه بعيد است كاترين اشتون با انتقال محل مذاكرات به استانبول مخالفت كند اما آمريكايي ها در اين باره ملاحظاتي خواهند داشت. با اين حال به نظر مي رسد با توجه به تاكيد ايران روي استانبول، 1+5 نهايتا چاره اي جز پذيرش اين گزينه ندارد.
خبرگزاري آناتولي تركيه نيز در گزارشي اعلام كرد: به دنبال پيشنهاد ايران، تركيه آماده است تا ميزبان گفت وگوها ميان تهران و 6 كشور باشد.

 



سايت منوشه امير: تا كي مي خواهيد گول كيهان را بخوريد؟! (خبر ويژه)

سايت صهيونيستي بالاترين از ريزش گسترده نيرو در جريان اپوزيسيون ضدانقلاب خبر داد و در عين حال از اين جريان ها خواست «آتو» دست كيهان ندهند.
اين در حالي است كه «بالاترين» خود بالاترين و بيشترين آتوها را دست كيهان مي دهد ضمن اينكه وضعيت محافل اپوزيسيون ضد انقلاب وخيم تر و فلاكت بارتر از آن است كه بخواهند در سربالايي مسير - به تعبير حجاريان- همديگر را گاز نگيرند و به هم لگد نزنند.
نويسنده بالاترين در مطلب اخير خود مي نويسد: من نمي دانم كه كيهان اين همه خواننده آنهم معترض را از كجا آورد!؟ يااينكه كيهان چرا يكدفعه مهم شد!؟ البته هر كس كه جواب را مي داند بي زحمت يكي از دلايلش را به من هم بگويد. يا اينكه چقدر دشوار است كه بدانيم حسين شريعتمداري با قراردادن بعضي از ما در برابر بعضي ديگر مشغول چه كاري است!؟ البته من هم اگر نصف خلايق را مي ديدم كه بسيجي وار به گنجي و نيك آهنگ، مزدور مي گويند دقيقاً همين كار كيهان را مي كردم و هر روز تفرقه بيشتري بين معترضان مي انداختم!
اين ضد انقلاب آنگاه با حمله به هم قطاران مي نويسد: درست نمي دانم كه بعضي از اين شيرخواراني كه كار و بارشان فقط شده است يقه روزنامه نگاران و هنرمندان وبلاگ نويسان را گرفتن كه حرفي نزنيد تا مبادا به كيهان آتو بدهيد چقدر جدي هستند! اگر واقعاً مشكل شان آتو ندادن به كيهان است كه اين كيهان 30 سال تمام ملات خود را با آن شيوه آشنا به حلقوم مخاطبين مي ريزد. اگر مشكل شما حرف زدن ديگران و ابراز نظر مخالف آنها است كه اشتباه كرده ايد شعار «زنده باد مخالف من» را سر داده و مردم را به خيابانها كشيده ايد اما ظرفيت تحمل دو تا كاريكاتور رانداريد. اشتباه مضاعف كرده ايد كه از تخريب شخصيت و اتهام زني عوامل كودتا ناله مي كنيد و خود دست كمي از آنها نداريد. اشتباه را دبل ايكس لارج نموده ايد كه چپ هاي خارج نشين را مسخره مي كنيد كه همه را مزدور مي بينند و اگر دو نفر هم باشند باز هم انشقاق مي كنند چرا كه شما چندان هم از آنها بهتر نيستيد. نمي دانم اين «ريزش نيرو» شاخ و دم دارد يا فقط وقتي به ما مي رسد شاخ و دم پيدا مي كند؟ دلمان خوش است كه جناح حاكم در حال ريزش نيرو است و امروزه از نخست وزير سابقش گرفته تا رئيس و اعضاي مجلس و رؤساي جمهور سابق آن در دايره فتنه و نفاق قرار گرفته اند. خب نگاهي هم به خودمان بياندازيم تا ببينيم وضع ما از حاكميت بهتر نيست. خارج كشوري هائي كه مثل ما نباشند جلو جلو فسيل و خارج از گود هستند. داخل كشوري هائي كه شعار «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران» يا «جمهوري ايراني» را بدهند كه ساختارشكن و منحرف هستند. علي افشاري از اعضاي شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت هم چون گفت من اصلاح طلب حكومتي نيستم روز بعد فتواي برانداز بودنش صادر شد. نيك آهنگ كوثر با آن همه سابقه همكاري با نشريات داخل كشور هم اگر با آر پي جي مورد حمله قرار نگيرد شانس آورده است. اكبر گنجي هم كه اخيراً كشف شده از زمان خود عقب است و... حالا آن كيهاني كه به ريشتان يا ريش همه ما مي خندد هيچ اما با اين وضع يكي به ما بگويد اين تغييري كه همه خواهان آن بوده و از آن دم مي زنند بي زحمت چه شكلي است و با وضعيت كنوني چقدر متفاوت است؟
خاطرنشان مي شود به ويژه طي 9-8 ماه گذشته كه احتضار و مرگ فتنه آشكار شد جريان هاي ضد انقلاب براي رفع مسئوليت از خود به ديگران پريده اند چندان كه «ا-ن» طنزنويس زنجيره اي فرار به خاطر طرح و پيشنهاد درازگوش تروا به عنوان يابو معرفي شد و او براي جبران، به اكبر گنجي حمله كرد و تصريح نمود گنجي هميشه از زمان عقب است و سم بر زمين مي كوبد! در اين ميان محسن امين زاده مشاركتي، عناصر بازداشتي آشوبگري را كه همراه وي به دادگاه آورده بودند، «اوباش» معرفي كرد و در خاطرات خودنوشت «به نگهبان گفتم جان جدت ديگر ما را با اوباش يكجا نچين»! از آن طرف گنجي مي گويد «استبداد سبز» در حال پا گرفتن و سركوب مخالفان است و... سخنان متواتر تاج زاده و رمضان زاده و ديگران در رد تقلب يا اعتراض به شعار نه غزه نه لبنان و جمهوري ايراني خود حكايت مفصل ديگري است كه اسباب فحاشي دو سوي فتنه را نسبت به هم فراهم كرده است. يكي از علل اين رويكرد، زيست اورژانسي جريان نفاق جديد است كه احساس مي كند نقاب از چهره اش افتاده و بايد دوباره اين نقاب را سرجاي خود نصب كند اما در مقابل جريان ضد انقلاب از فرصت طلبي هاي اصلاح طلبان نقابدار عاصي و عصباني است. اين در حالي است كه شبه اصلاح طلباني چون خاتمي و مجمع روحانيون يا وجود همراهي كامل با فتنه گران، اكنون به موسوي و كروبي در مجامع خصوصي بد و بيراه مي گويند و معتقدند آنها گولشان زده و از اعتبار انداخته اند!

 



وقتي نوچه هاي خاخام اسرائيلي مسئله شرعي مي گويند! (خبر ويژه)

صادركنندگان يك شب نامه از مبدأ لندن، اقدام به فحاشي عليه مراجع عظام و علماي والامقام حوزه علميه قم كردند.
جريان نفاق صادركننده اين شب نامه، پيش از سفر رهبر معظم انقلاب به قم ضمن انتشار انواع شايعه و تحليل و تملق گويي به خيال خود تلاش كرده بود مانع از ديدار صميمانه مراجع و علما با رهبر انقلاب شود اما اكنون كه از بصيرت علما و مراجع تودهني خورده، باطن خود را عيان كرده و اقدام به فحاشي كرده است.
پاي اين شب نامه كه از سوي حلقه لندن- و با همكاري وابستگان باند مهدي هاشمي معدوم در قم- نگارش شده امضاي مجعول «مدرسين و طلاب قم و نجف(متقن)»!! به چشم مي خورد و جالب آن كه همين عناصر خود را «فرزندان كورش كبير» هم معرفي كرده اند! نويسندگان اين شب نامه عقده گشايانه، ضمن نام بردن از همه حضرات آيات و علما مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني، جوادي آملي، شبيري زنجاني، سبحاني، نوري همداني، يزدي، هاشمي شاهرودي، مصباح يزدي، احمد خاتمي، جنتي و... و فحاشي و عقده گشايي مدعي شده اند كه تقليد از مراجع ديداركننده با رهبر انقلاب حرام است و مراجع واقعي شيخ يوسف صانعي و اسدالله بيات هستند(!)
نويسندگان فراري اين بيانيه كه اكنون در لندن و برلين و پاريس اقامت دارند و پوند و دلارهاي خيانت و مزدوري را از سرويس هاي جاسوسي انگليس و آمريكا دريافت مي كنند، توضيح نداده اند كه حكم اين مزدوري ها و خدمت به رژيم هاي استكباري و شيطاني آمريكا، انگليس و اسرائيل چگونه است؟! اما همين قبيل واكنش ها به حماسه غديرقم با وجود سپري شدن دو هفته از ماجرا نشان مي دهد كه پيوند ناگسستني ميان ملت، روحانيت، مرجعيت و رهبري چقدر دشمنان و بدخواهان را به درد آورده است.
گفتني است چند سال قبل راديو اسرائيل با تاسف!! ادعا كرده بود كه در زلزله رودبار، قربانيان را بدون رعايت موازين شرعي دفن كرده اند! و كيهان در پاسخ نوشته بود؛ بعيد نيست كه چند روز ديگر مقامات رژيم صهيونيستي از مردم ايران بخواهند كه براي اطمينان از صحت قرائت حمد و سوره خود بايد به خاخام هاي اسرائيلي مراجعه كنند!!

 



اعتراف ژنرال اسرائيلي به برتري حزب الله در جنگ اطلاعاتي و نظامي (خبر ويژه)

فرمانده نيروي دريايي رژيم صهيونيستي اذعان كرد تصاوير هواپيماهاي شناسايي اسرائيل كه سيدحسن نصرالله چند ماه پيش در كنفرانس مطبوعاتي منتشر كرد سنديت دارد.
پايگاه اينترنتي التوافق روز شنبه نوشت: مقاومت لبنان توانست با دستيابي اسرار و رازهاي فن آوري هاي دشمن صهيونيستي، نيروهاي اين رژيم را گرفتار كميني كرده كه هيچ گاه از ذهن نخبگان ارتش اين رژيم نخواهد رفت.
به گزارش العالم ، سايت التوافق افزود: ارتش صهيونيستي اين بار در اطلاعاتي روشن تر، از زبان ژنرال ايلي ماروم چايني، حقيقت ماجرا را براي خانواده هاي كماندوهاي نيروي دريايي اسرائيل كه كشته شده اند، توضيح داد و خاطرنشان كرد كه تصاوير ارائه شده توسط سيدحسن نصرالله، تصاوير هواپيماي شناسايي اسرائيل است. وي رسما تاييد كرد كه تصاوير موجود نزد حزب الله واقعي هستند و اين حزب توانسته است با گرفتن فركانس پخش هواپيماهاي شناسايي اين اطلاعات را كسب كرده و براي كماندوهاي اسرائيلي كمين بگذارد.
عمير بار شالوم كارشناس امور نظامي در مصاحبه اي با تلويزيون رژيم اشغالگر گفت: هواپيماهاي شناسايي اسرائيل چندين پرواز بر فراز «انصاريه» داشتند، و همه اطلاعاتي كه مخابره كرده اند به دست حزب الله رسيد و اين گونه بود كه حزب الله ناوچه اي كه كماندوهاي اسرائيلي را پياده كرد، شناسايي كرد و همه تصاويري كه به اتاق عمليات فرماندهي شمالي و وزارت دفاع اسرائيل مخابره شده است، در همان زمان به اتاق عمليات حزب الله نيز مخابره شده است.
خانواده هاي كماندوهاي كشته شده در انصاريه، ناظران سابق بر تحقيقات را به دروغگويي براي باقي ماندن در پست خود متهم و خاطرنشان كردند كه آنها حقيقت را پنهان كردند تا حزب الله نتواند پيروزي خود را اعلام كند.
شوئيل سعديا وكيل خانواده يكي از كماندوهاي اسرائيلي كشته شده خاطرنشان كرد: دلايل واضحي وجود داشت كه ثابت مي كردند اين عمليات به شكستي فجيع خواهد انجاميد؛ و سرانجام نيز در خروج از منطقه عمليات با شكست مواجه شد و زمان بندي آن عمليات نجات نيز شكست خورد.
شايان ذكر است چهارشنبه هفته گذشته «عاموس يادلين» رئيس ستاد اطلاعاتي ارتش رژيم صهيونيستي در حالي كه مشغول ارائه گزارش به كميسيون امنيتي و دفاعي پارلمان بود با پرسش اعتراض آميز «آري الداد» نماينده مخالف مواجه شد كه از وي مي خواست درباره كمين نيروهاي حزب الله براي كماندوهاي اسرائيلي در منطقه اسرائيل و كشته شدن 12 كماندو توضيح دهد اما زاحي هنگبي رئيس كميسيون مانع از پيگيري اين سوال شد.

 



آمريكا مقابل ايران «فريز» شده است (خبر ويژه)

محافل رسانه اي آمريكا پيش بيني كردند مذاكرات آتي ايران و 1+5 هيچ دستاوردي براي واشنگتن نداشته باشد.
مجله تايم در اين زمينه نوشت: هيچ كس انتظار ندارد ايران در مذاكرات ماه جاري به دست و پاي آمريكا بيفتد. در واقع مقامات آمريكايي انتظار چنداني از اين مذاكرات ندارند. آنها مراقب هستند موافقت ايران براي دور تازه مذاكرات در ژنو يا وين را به عنوان نشانه اي از پيروزي استراتژي تحريم نشان ندهند چرا كه ايران همچنان از حجم بالايي از روابط تجاري با كشورها و از جمله همسايگان و كشورهايي چون چين بهره مند است. از جمله مواردي كه ايراني ها اصرار به بحث و گفت وگو درباره آن دارند، موضوع توانمنديهاي هسته اي اسرائيل است و اين نشانه اي آشكار از تصميم آنها براي به رخ كشيدن استانداردهاي دوگانه غرب تلقي مي شود.
اين مجله آمريكا همچنين درباره بن بست گزينه تحريم و ناكارآمدي تهديد نظامي نوشت: راه نظامي راه حلي براي خروج از بن بست فعلي نيست چرا كه مقامات تصميم گير آمريكايي كاملا از عواقب آغاز يك جنگ ديگر آگاهند.
همچنين تهديد نظامي هيچ مبناي حقوقي ندارد و تمام قطعنامه هاي سازمان ملل با چنان دقتي تنظيم شده اند كه بهانه اي براي حمله به آمريكا داده نشود. بنابراين تهديد نظامي صرفا مي تواند توافقات شكننده فعلي را هم از هم بپاشد و اين به نفع ايران خواهد بود.
تايم درباره انفعال فعلي دولت آمريكا نوشت: نظير چنين انفعالي در دولت بوش نيز رخ داد و نتيجه آن عبور از خطوط قرمز و دستيابي به برنامه غني سازي بود.
نشريه فارين پاليسي هم با اشاره به بن بست و بي فايدگي تحريم ها نوشت: هر نوع تهديد نظامي، اتفاق نظر موجود بر سر تحريم هايي را كه به سختي روي آن كار شده، به هم مي ريزد و به منافع استراتژيك آمريكا لطمه مي زند. چنين ايده اي همچنين فرصت مي دهد تا مذاكره در فضاي تهديد را بي معنا و رياكارانه بخواند.
روز گذشته سناتور ليندسي گراهام خواستار حمله نظامي با هدف انهدام نيروي نظامي ايران شده بود. اين گزافه گويي در حالي است كه آمريكا پس از 9 سال هزينه و تلفات سنگين، از عهده گروهك طالبان برنيامده و بي كفايتي نظامي خود را نشان داده است، همچنان كه در قمار پرهزينه عراق هم بازنده مطلق محسوب مي شود.
نااميدي محافل آمريكايي از اثرگذاري تحريم ها در حالي است كه روزنامه آلماني هندلزبلات به تازگي در گزارشي تصريح كرد: با وجود تحريم هاي اقتصادي برخي كشورهاي همسو با واشنگتن، مناسبات تجاري آلمان و ايران گسترده تر از گذشته شده است.
به نوشته اين روزنامه «تحريم ها عليه ايران كارايي ندارند و ارتباطات تجاري ايران و آلمان طي يك سال اخير 6/11درصد رشد داشته است. شركت هاي آلماني فارغ از مباحث سياسي به تجارت با جمهوري اسلامي سرگرم هستند تا از رقابت با شركتها و كشورهاي ديگر باز نمانند.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14