(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 آبان 1389- شماره 19786

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خبرگزاري رويترز: تحريم ايران صداي اعتراض تجار اماراتي را درآورد
لاريجاني در ديدار رئيس مجلس جيبوتي:
استراتژي انقلاب اسلامي مبارزه با استعمار و دفاع از ملت هاي آفريقاست
اعزام كاروان هاي بسيج به عتبات عاليات
عبدالله گل: نشست ايران و 1+5 در تركيه به زودي برگزار خواهد شد
روزنامه نگار سوئيسي: كمك به ايران در زمينه هسته اي وظيفه آژانس است
جليلي : ايران از قدرتمند شدن تاجيكستان حمايت مي كند
گروهي از تحليلگران استراتژيك: پيروزي جمهوري خواهان تاثيري بر سياست آمريكا در قبال ايران ندارد
رحيم پورازغدي: بايد از كرسي هاي آزادانديشي براي بيان تفكرات بزرگان استفاده كرد
وزير دادگستري سابق آمريكا: تحريم ها عليه ايران غيرقانوني است
شكست سياست آمريكا در تحريم فرش ايران
سرتيپ عامري : بسياري از اقدامات ارزشمند شهيد موسوي ناگفته خواهد ماند
اخبار ادبي و هنري
رئيس سازمان بسيج مستضعفان كشور: پيروزي بر فتنه 88 از بركت خون شهداست
يك سكه طلا هديه رهبر انقلاب به تمام زوج هاي دانشجو
عسكر اولادي: امام در سال 42 فرمودند اگر كسي توان مبارزه طولاني ندارد برود
فرماندار شهرستان كازرون: كنگره و فيلم سلمان فارسي همزمان كليد مي خورد
مديركل هنرهاي نمايشي كشور: گروه هاي تئاتر كشور داراي مكان مي شوند
وزير كار و امور اجتماعي: 238 پروژه ورزشي كارگران در كشور در دست احداث است
رونمايي از سايت آموزش فعالان فرهنگي مجازي در آذرماه
فرماندار شهرستان: مهران آماده پذيرايي از مجروحان ايراني است
آيت الله سيداسدالله خراساني در كاشان درگذشت



خبرگزاري رويترز: تحريم ايران صداي اعتراض تجار اماراتي را درآورد

تحريم هاي ناعادلانه و زورگويانه شوراي امنيت سازمان ملل، تجار اماراتي را هم به اعتراض واداشت.
خبرگزاري رويترز در گزارشي از وضعيت ناهنجار تجار و بازرگانان در دبي به خاطر تشديد تحريم ها عليه ايران نوشت: بازرگانان و تجار در دبي روز دوشنبه گذشته با معاون حاكم اين اميرنشين ديدار كردند تا انتقاد خود را از موانعي كه بر سر راه تجارت آن ها با ايران ايجاد شده است ابراز كنند. اين موانع به علت وضع محدوديت هاي بانكي عليه ايران براي اين دسته از بازرگانان و تجار در دبي ايجاد شده است.
رويترز تأكيد كرد: آمريكا و ديگر كشورهاي غربي كه به دنبال منزوي كردن ايران هستند روابط تجاري دبي با تهران را به دقت زيرنظر دارند.
خبرگزاري رسمي امارات متحده عربي هم گزارش داد اين تجار و بازرگانان كه در ميان آنها واردكنندگان و صادركنندگان موادغذايي مصالح ساختماني و دارو نيز حضور داشتند با شيخ مكتوم بن محمد بن رشيد آل مكتوم ديدار كردند و از مقامات دبي خواستند براي كاهش شدت خسارات وارده بر بخش تجارت وارد عمل شوند.
تحريم هايي كه آمريكا، سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا عليه ايران وضع كرده اند اين كشور را در انجام معاملات تجاري با مشكلات فراواني روبه رو كرده اند.
خبرگزاري امارات عربي متحده افزود: اين دسته از تجار و بازرگانان در ديدار خود با شيخ مكتوم از موانع تجاري كه اين تحريم ها در زمينه صادرات مجدد مواد غذايي و برخي اقلام خاصي كه سازمان ملل صادرات آنها را مجاز دانسته است انتقاد كردند.
ايران و امارات متحده عربي داراي روابط اقتصادي و تاريخي نزديكي هستند، دهها هزار ايراني در دبي و ديگر شهرهاي امارات متحده عربي كار و تجارت مي كنند و بسياري از آنها در صادرات كالا از امارات به ايران دست دارند.
ارزش صادرات مجدد كالا از دبي و ديگر اميرنشين هاي امارات متحده عربي به ايران به چندين ميليارد دلار در سال مي رسد.
خبرگزاري فرانسه هم در گزارش مشابهي تأكيد كرد: تجار دبي اعلام كرده اند كه حتي در مورد غلات و ديگر كالاهايي كه سازمان ملل اجازه صدور آن ها را به ايران داده است دچار مشكل هستند.
آنها از مسئولان امارات خواستند از مقامات و كشورهاي مربوط بخواهند صدور اين كالاها را به ايران تسهيل كنند و براي كاستن از ضرر و زيان بخش بازرگاني ساز و كاري روشن و شفاف پيدا كنند.
به گفته منابع بانكي و تجار بانك هاي امارات عربي متحده از ماه سپتامبر انتقال پول به بانك هاي ايران را متوقف كردند و مبادلات ارزي مشتريان ايران را به شدت كنترل مي كنند كه اين مسئله موجب كاهش حجم مبادلات بازرگاني بين دبي و تهران شده است.
چهارصد هزار ايراني در امارات زندگي مي كنند و اين كشور يكي از شركاي تجاري مهم ايران است.
در سال دو هزار و نه حجم مبادلات بازرگاني ايران و اميرنشين دبي هشت ميليارد دلار برآورد شد در حالي كه اين ميزان در سال دو هزار و هشت به دوازده ميليارد رسيده بود.
شوراي امنيت در نهم ژوئن چهارمين سري تحريم ها بر ضد ايران را تصويب كرد، در تحريم هاي جديد تعداد بانكهاي ايراني كه تحريم شده اند بيشتر شده است با اجراي اين تحريم ها چهل و يك حساب بانكي در ابوظبي مسدود و چهل دفتر شركت هاي مظنون به نقض تحريم هاي ايران در دبي تعطيل شد، هدف از تصويب اين تحريم ها وادار كردن ايران به توقف غني سازي اورانيوم است. كشورهاي غربي گمان مي كنند ايران در پي دستيابي به سلاح اتمي است اما تهران بارها اين مسئله را رد كرده است.
در بسياري از كشورهاي جهان تحريم ايران بخش خصوصي را عليه دولت ها برانگيخته است.

 



لاريجاني در ديدار رئيس مجلس جيبوتي:
استراتژي انقلاب اسلامي مبارزه با استعمار و دفاع از ملت هاي آفريقاست

رئيس مجلس گفت: جمهوري اسلامي نگاه ويژه اي به قاره آفريقا دارد و استراتژي انقلاب اسلامي بر مبارزه با استعمار، استكبار و دفاع از مظلومين به ويژه ملت هاي آفريقايي است.
به گزارش اداره اخبار مجلس، ادريس آرنائو علي رئيس مجلس ملي جيبوتي عصر روز گذشته با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو كرد.
در ابتداي اين ديدار، لاريجاني چشم انداز همكاري هاي همه جانبه ايران و كشورهاي آفريقايي را بسيار روشن و اميدبخش خواند و گفت: جمهوري اسلامي ايران نگاه ويژه اي به قاره آفريقا دارد البته استراتژي انقلاب اسلامي بر مبارزه با استعمار، استكبار و دفاع از مظلومين به ويژه ملت هاي آفريقايي است.
وي حفظ كرامت انساني، رفع آثار ظلم و تبعيض بجاي مانده از دوران استعمار، كمك به پيشرفت و توسعه كشورهاي آفريقايي را مبناي همكاري ايران با اين كشورها دانست.
رئيس مجلس با ابراز خرسندي از روند توسعه و گسترش همكاري هاي ايران و جيبوتي اظهار داشت: خوشبختانه همكاري هاي اقتصادي دو كشور آغاز شده و بايد از فرصت ها و ظرفيت هاي موجود براي افزايش حجم تعاملات اقتصادي في مابين استفاده كرد.
لاريجاني همچنين بر نقش و جايگاه مهم همكاري هاي پارلماني در اين راستا تاكيد كرد.
ادريس آرنائو علي رئيس مجلس ملي جيبوتي نيز در اين ديدار با تشريح آخرين وضعيت اقتصادي كشورش گفت: توسعه همكاري هاي دوستانه با ايران، براي جيبوتي از اهميت فراواني برخوردار است.
وي ضمن قدرداني از كمك هاي توسعه اي جمهوري اسلامي ايران به كشورش، افزود: اهتمام جمهوري اسلامي ايران به توسعه همكاري ها با آفريقا، نقش مهمي در توسعه و عمران در اين كشورها دارد.
رئيس مجلس ملي جيبوتي همچنين تقويت همكاري هاي پارلماني دو كشور و استفاده از تجارب و دستاوردهاي مجلس شوراي اسلامي در عرصه هاي مختلف را خواستار شد.
آرنائو علي همچنين خواستار حمايت مجلس شوراي اسلامي از توسعه همه جانبه همكاري هاي في مابين شد.
گفتني است؛ رئيس مجلس ملي جيبوتي روز دوشنبه براي ديداري چند روزه از كشورمان، در راس يك هيئت پارلماني وارد تهران شده بود.

 



سليماني خبر داد
اعزام كاروان هاي بسيج به عتبات عاليات

رئيس سازمان اردويي، راهيان نور و گردشگري بسيج 2 كاروان از نخبگان اقشار مختلف بسيج را به عتبات عاليات اعزام مي كند.
يعقوب سليماني در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: اين اعزام ها هدفمند و با برنامه خواهد بود.
وي با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته در اين سازمان اظهار داشت: يكي از برنامه هايي كه از ابتداي سال در بسيج مطرح و نهايي شده، فعال كردن اردوهاي عتبات عاليات است.
سليماني افزود: اين طرح را هفته گذشته با اعزام 2 كاروان از نخبگان اقشار مختلف بسيج آغاز كرديم و اين كاروان ها طي مراسمي با حضور سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين از حسينيه شهداي بسيج عازم عتبات عاليات شدند و الان نيز به كشور بازگشته اند.
رئيس سازمان اردويي، راهيان نور و گردشگري بسيج در ادامه خاطرنشان كرد: در سال گذشته شاهد افزايش 100 درصدي حضور نخبگان در مناطق عملياتي بوديم و نخبگان در اين اردوها درخواست اعزام به عتبات عاليات را داشتند.
سليماني با بيان اينكه اعزام كاروان ها به عتبات عاليات ادامه پيدا خواهد كرد، گفت: برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفته تا كاروان هاي مختلف بسيج به عتبات عاليات اعزام شوند.
رئيس سازمان اردويي، راهيان نور و گردشگري بسيج در پايان با بيان اينكه اعزام بسيجيان به عتبات عاليات تاثيري به سزا در ارتقاي روحيه معنوي آنها دارد، خاطرنشان كرد: اين اعزام ها هدفمند و با برنامه خواهد بود.

 



عبدالله گل: نشست ايران و 1+5 در تركيه به زودي برگزار خواهد شد

رئيس جمهور تركيه اعلام كرد كه كشورش ميزبان مذاكرات ايران و 1+5 خواهد بود اين موضوع به زودي عملي خواهد شد.
عبدالله گل - رئيس جمهور تركيه - روز دوشنبه در مراسمي در آكسفورد، انگليس گفت: در نتيجه تحولات اخير حتما شنيده ايد كه تركيه ميزبان ديدار كشورهاي عضو گروه 1+5 با ايران خواهد بود و اين اتفاق به زودي خواهد افتاد.
به گزارش خبرگزاري رويتر، تركيه كه يكي از اعضاي ناتو و كانديداي عضويت در اتحاديه اروپاست در چند سال اخير روابط سياسي و تجاري نزديكي را با ايران در پيش گرفته است.
گل گفت كه ايران معتقد است مذاكرات ابزار مهمي براي اعتمادسازي و گامي بسوي دستيابي به يك راه حل ديپلماتيك است.
منوچهر متكي - وزير امور خارجه ايران - روز يكشنبه گفت كه تهران آماده است با كشورهاي عضو 1+5 (پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متشكل از آمريكا، انگليس، روسيه، فرانسه و چين به علاوه آلمان) مذاكره كند و تركيه مي تواند محل مناسبي براي برگزاري اين مذاكرات باشد.
روزنامه لس آنجلس تايمز هم نوشت: پيشنهاد ايران درباره برگزاري مذاكرات در تركيه تلاش براي اعمال فشار ديپلماتيك بر واشنگتن و متحدانش قلمداد مي شود. اين روزنامه در گزارشي خاطرنشان كرد: روابط بين تركيه با اسرائيل كه به عنوان متحد آمريكا، برنامه هسته اي ايران را چالش امنيتي عمده خود مي داند، به تازگي بيش از پيش تنزل پيدا كرده است.
براساس يك سند منتشر شده در رسانه هاي تركيه، آنكارا اخيرا اسرائيل را به فهرست تهديدهاي راهبردي اش افزوده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، گل در گفت وگو با سرويس تركيه شبكه خبري بي.بي.سي، نيز گفت كه پروژه سپر دفاع موشكي ناتو كه ايران را به عنوان يك تهديد معرفي مي كند براي آنكارا غيرقابل قبول است.
رئيس جمهور تركيه گفت: ناتو يك سازمان دفاعي است. اشاره به يك كشور خاص يعني ايران درست نيست و نبايد اتفاق بيفتد. نبايد يك كشور خاص را هدف قرار داد. ما اين را نمي پذيريم.
ناتو و آمريكا خواستار نصب يك سيستم دفاع موشكي براي محافظت از اروپا عليه آنچه تهديد موشك هاي كوتاه برد و ميان برد ايران مي خوانند هستند. اين مسئله قرار است در راس دستور كار نشست ناتو در ليسبون در هفته آينده قرار گيرد.
تركيه نگران اين است كه اين پروژه به روابط اين كشور با ايران و روسيه ضربه وارد كند.

 



روزنامه نگار سوئيسي: كمك به ايران در زمينه هسته اي وظيفه آژانس است

يك روزنامه نگار سوئيسي با تأكيد بر اثبات حسن نيت ايران در روند مذاكرات با كشورهاي غربي گفت كه كمك به ايران در زمينه هسته اي وظيفه آژانس است.
به گزارش فارس، در حالي كه كشورهاي غربي تلاش مي كنند برنامه هسته اي ايران را نظامي جلوه دهند شمار زيادي از شخصيت هاي سياسي اين كشورها به جار و جنجال هاي تبليغاتي اعتقادي ندارند و برنامه هسته اي صلح آميز را حق جمهوري اسلامي ايران مي دانند.
«انتوان ريشار»، روزنامه نگار سوئيسي در همين رابطه گفت: به نظر من با توجه به اين كه ايران عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي است حق دارد برنامه هسته اي صلح آميز داشته باشد و آژانس نيز براساس معاهدات مصوب خود بايد به تهران در زمينه دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي كمك كند.
وي افزود: ايران حتي پروتكل الحاقي را نيز امضا كرده است، بنابراين لزومي ندارد كه تا اين حد تحت فشار باشد. بدون شك كشورهاي غربي در اين خصوص مقاصد ديگري را دنبال مي كنند، زيرا بازرسان آژانس به طور مكرر از تاسيسات هسته اي ايران بازديد مي كنند.
ريشار تأكيد كرد: ايران تاكنون بارها حسن نيت خود را نشان داده است به عنوان مثال معاهده تهران ميان كشورهاي برزيل و تركيه و ايران درباره تبادل سوخت هسته اي نشانه اي آشكار از تمايل ايران براي همكاري شفاف هسته اي با ساير كشورها بود، اما نمي توان به درستي فهميد چرا كشورهاي غربي با اين اقدام مخالفت كردند.
سياست آژانس اتمي در قبال ايران يك بام و دو هوا دارد
وي در ادامه گفت: نكته اي كه برايم عجيب است اين است كه آيا ايران تنها كشوري است كه به دنبال استفاده از انرژي هسته اي است؟ قطعاً ايران اولين و آخرين كشور نيست. اكنون كشورهاي زيادي از انرژي هسته اي استفاده مي كنند به عنوان مثال فرانسه بيشتر انرژي مورد نياز خود را از تأسيسات هسته اي اش تامين مي كند يا كشورهاي آلمان و آمريكا به طور گسترده اي از انرژي هسته اي استفاده مي كنند پس چرا آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين خصوص برخورد نمي كند يا كشورهاي ديگري كه عملاً اعلام كرده اند بمب اتمي دارند. آژانس در اين خصوص سياست يك بام و دو هوا را دنبال مي كند. آنها صرف اين كه به برنامه هسته اي ايران مظنون هستند تهران را تحت فشار قرار مي دهند اما با ساير كشورها قراردادهاي كلان اتمي امضا مي كنند كه به نظر من چنين برخوردي اصلاً عادلانه نيست.

 



جليلي : ايران از قدرتمند شدن تاجيكستان حمايت مي كند

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار با وزير امور خارجه تاجيكستان بر حمايت قاطع تهران از افزايش توانمندي هاي دوشنبه تأكيد كرد.
دكتر سعيد جليلي در اين ديدار كه همزمان با برگزاري اجلاس مجمع گفت وگوي همكاري آسيا در تهران انجام شد، با اشاره به مشتركات فراوان فرهنگي- تاريخي دو كشور مسلمان و فارسي زبان، حمايت قاطع تهران را از افزايش توانمندي هاي دوشنبه در زمينه هاي مختلف سياسي، امنيتي و توسعه اقتصادي يادآور شد.
وي گفت: تمدن مشترك، فرهنگ و زبان مشترك ميان ايران و تاجيكستان، فرصت ها و عرصه هاي همكاري في مابين را شكل مي دهند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي همچنين با اشاره به فرصت ها و تهديدهاي مشترك دو كشور اظهار كرد: تهران آمادگي افزايش مناسبات و همكاري ها با دوشنبه در زمينه هاي مختلف را دارد.
همچنين در اين ديدار همراخان ظريفي- وزير امور خارجه تاجيكستان - نيز ضمن ابلاغ سلام رحمان- رئيس جمهور تاجيكستان- با اشاره به روابط بسيار نزديك و برادرانه دو كشور در ابعاد مختلف، علاقه مندي تاجيكستان را براي تسريع در اجراي پروژه هاي جاري و تعريف پروژه هاي همكاري جديد مورد تأكيد قرار داد.
ملت هاي منطقه نبايد هزينه خطاهاي آمريكا را بپردازند
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار وزير خارجه عمان بر هوشياري كامل كشورهاي منطقه براي مقابله با تهديدهاي مشترك تاكيد كرد.
دكتر سعيد جليلي در ديدار يوسف بن علوي با تاكيد بر لزوم تقويت مناسبات دو جانبه تهران و مسقط با اشاره به تحركات برخي كشورهاي غربي به ويژه آمريكايي ها در منطقه و البته شكست آنها در حوزه هاي مختلف اعم از عراق، افغانستان و فلسطين اظهار كرد: دولت هاي منطقه بايد با هوشياري كامل براي مقابله با تهديدهاي مشترك و تامين ثبات و آرامش همكاري كنند و ملت ها نبايد هزينه خطاهاي آمريكا را بپردازند.
در اين ديدار كه همزمان با برگزاري اجلاس مجمع گفت وگوهاي همكاري هاي آسيايي در تهران انجام شد، وزير امور خارجه عمان با اشاره به روابط برادرانه دو كشور اسلامي ايران و عمان علاقه مندي مسقط را براي گسترش مناسبات و تعاملات منطقه اي با تهران برپايه ديدگاه ها و منافع مشترك اعلام كرد.
ابراز اميدواري جليلي
به تشكيل دولت عراق
در آينده نزديك
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار معاون دبيركل حزب دموكرات كردستان عراق بر لزوم تشكيل دولت عراق براساس خواست مردم اين كشور تاكيد كرد.
سعيد جليلي ابراز اميدواري كرد: در آينده اي نزديك پارلمان عراق با همكاري همه گروهها بتواند دولتي كارآمد براي خدمت به مردم عراق تشكيل دهد.
در اين ديدار نيچروان بارزاني- نخست وزير سابق اقليم كردستان عراق و معاون دبيركل حزب دموكرات -با ارائه گزارشي از روند سياسي عراق از حمايتهاي دوستانه جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت عراق تشكر كرد.

 



گروهي از تحليلگران استراتژيك: پيروزي جمهوري خواهان تاثيري بر سياست آمريكا در قبال ايران ندارد

جمعي از كارشناسان سياسي معتقدند پيروزي جمهوري خواهان در آمريكا، تاثيري بر خط مشي سياسي واشنگتن در مورد ايران نخواهد داشت.
به نوشته پايگاه اينترنتي ترندنيوز، «جاش لانديس» مدير مركز تحقيقات خاورميانه دانشگاه اوكلاهاماي آمريكا در گفت وگو با خبرنگار اين پايگاه تاكيد كرده كه بعيد است برتري جمهوري خواهان در مجلس نمايندگان، تاثير قابل توجهي بر سياست آمريكا در مورد ايران داشته باشد، چون اين رئيس جمهور است كه مسئوليت سياست خارجي كشور را برعهده دارد.
به گفته وي مساله تحريم هاي ضد ايراني همچنان در حيطه اختيارات مسئولان شوراي امنيت ملي و وزارت دارايي آمريكاست.
«باري روبين» مدير مركز تحقيقات جهاني در زمينه روابط بين الملل هم در گفت وگو با اين پايگاه تاكيد كرده كه نبايد در انتظار تغيير خط مشي سياسي آمريكا در رابطه با ايران بود چون اين سياست توسط كاخ سفيد تعيين مي شود.
به عقيده «فيليپ كارل زالتسمان» استاد دانشگاه مك هيل، يكي ديگر از بهانه هاي نگراني جمهوري خواهان اين است كه دولت اوباما برخورد منفعلانه اي با چرخش تركيه به سوي ايران و سوريه دارد و ممكن است آنها به آنكارا بفهمانند كه بايد بهاي پيوستن به دشمنان آمريكا را بپردازد.
به گفته زالتسمان بيشتر جمهوري خواهان و تعداد معدودي از دموكراتها معتقدند مواضع اوباما كمتر آمريكايي و بيشتر به سوي سازمان ملل و به خصوص جهان سوم متمايل است، حالا كه جمهوري خواهان بخش اعظم قدرت را به دست گرفته اند با همكاري برخي متحدان دموكرات خود درخواست آمريكايي تر كردن سياست خارجي كشور و نشان دادن واكنش هاي جدي تر به مشكلات جهاني را مطرح خواهند كرد.

 



رحيم پورازغدي: بايد از كرسي هاي آزادانديشي براي بيان تفكرات بزرگان استفاده كرد

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جمع مجريان برگزاري كرسي هاي آزادانديشي در دانشگاههاي كشور بر استفاده از بيان تفكرات بزرگان در كرسي هاي آزادانديشي تاكيد كرد.
به گزارش فارس به نقل از مركز ارتباطات و اطلاع رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها (ماوا)، حسن رحيم پورازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جمع مجريان برگزاري كرسي هاي آزادانديشي در دانشگاههاي كشور گفت: در حوزه هاي فكري و سياسي دسته بندي هاي صددرصد سفيد يا سياه وجود ندارد و تمييز اين 2 از يكديگر در اين حوزه ها دشوار است.
وي افزود: در طول تاريخ مكتبي را نمي بينيم كه صددرصد باطل و شرك آميز باشد چرا كه ماركسيسم، فاشيسم و ليبراليسم همه باطل مطلق نيستند و با درهم تنيدن حق و باطل به هدف خود مي رسند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان كرد: درهم تنيده شدن حق و باطل و منطق نما بودن و استفاده از شعارهاي زيبا يكي از راه كارهاي اين مكاتب است و هيچ باطلي وجود ندارد كه از ادبيات حق استفاده نكرده باشد.
رحيم پورازغدي يادآور شد: يكي از كاركردهاي كرسي هاي آزادانديشي تفكيك حق از باطل و تمييز سياه و سفيد از يكديگر است. باطل هر جا نفوذ دارد به طفيلي حق است و هر جا باطل باقي مانده متوسل به حق و اين نام يارگيري مي كند.
به گفته وي، افراد بي بصيرت از چنين مكاتبي بازي مي خورند و در طول تاريخ نمونه هاي بسياري همچون دوران مشروطه، رضاخان و حمله آمريكا به عراق به نام دموكراسي ديده مي شود.
وي با بيان اينكه خروج از اشتباه هدف اصلي ما از برگزاري كرسي هاي آزادانديشي و مناظرات است، ادامه داد: در مناظره منطق، اخلاق و آزادي سه قيد لازم است و نبود هر يك به مناظره لطمه مي زند و در اين صورت كرسي هاي آزادانديشي ما به كشف حقيقت منجر نمي شود.
رحيم پورازغدي به دانشجويان هشدار داد در مناظرات وارد هوچي گري نشوند و آزادي، نظم و ادب را رعايت كنند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاكيد كرد: شهيد مطهري گفته است «اگر ماركسيست ها نظرات و آرايشان را نمي دادند و فلسفه تاريخ را بيان نمي كردند من به دنبال اين فلسفه در قرآن نمي گشتم» حمله دشمن و بيان حرفهاي جديد فرصتي است تا ما ابعاد جديدي را در قرآن جست وجو كنيم.
رحيم پورازغدي با اشاره به ضعف موجود در توزيع آراي انديشمندان معاصر گفت: متاسفانه نظرات و انديشه هاي بزرگاني همچون علامه طباطبايي، استاد مطهري، آيت الله جوادي آملي و آيت الله مصباح يزدي در حال خاك خوردن هستند در حالي كه كرسي هاي آزادانديشي فرصتي مناسب براي بيان اين تفكرات است.

 



وزير دادگستري سابق آمريكا: تحريم ها عليه ايران غيرقانوني است

وزير دادگستري سابق آمريكا تحريم هاي تحميلي غرب عليه ايران را غيرقانوني دانست.
«رمزي كلارك» وزير دادگستري سابق آمريكا در گفت وگو با روزنامه «السفير» لبنان تحريم ها عليه ايران را غيرقانوني دانست و گفت كه مي توان اين تحريم ها را با تحريم هاي عراق مقايسه كرد كه آمريكا از طريق شوراي امنيت در 6 آگوست سال 1990 و سالروز بمباران اتمي هيروشيما بر اين كشور تحميل كرد و تمامي سازمان هاي جهاني اعتراف كردند كه اين تحريم ها به كشتار جمعي مردم عراق انجاميد.
وي در تشريح سياست هاي تجاوزطلبانه آمريكا به تلاش كشورهاي عضو سازمان ملل براي پايان دادن به تحريم هاي كوبا اشاره كرد و گفت كه اكثريت قريب به اتفاق نمايندگان كشورها موافق پايان دادن به اين تحريم ها بودند، اما آمريكا و رژيم صهيونيستي با اين درخواست مخالفت كرده و آن را رد كردند.
وي در ادامه اين گفت وگو به تعداد و حجم گسترده سلاح هاي اتمي در آمريكا اشاره كرد و گفت كه اين ميزان تهديدي براي تمام جهان به شمار مي رود.

 



با رشد 2 برابري صادرات فرش صورت گرفت
شكست سياست آمريكا در تحريم فرش ايران

در حالي كه پيشتر آمريكا از سياست تحريم فرش ايران خبر داده بود اما در حال حاضر نه تنها صادرات فرش ايران به خارج متوقف نشده بلكه صادرات فرش در شش ماهه امسال دو برابر سال گذشته بوده است.
رئيس اتحاديه صادركنندگان فرش در اين باره گفت: علي رغم وضعيت نامساعد اقتصاد جهاني، استقبال از فرش ايراني در سال جاري بسيار خوب بوده است.
اكبر هريسچيان، ضمن بي تاثير دانستن تحريم ها بر صادرات فرش ايران، ادامه داد: صادرات فرش به كشورهاي منطقه آمريكا همچون مكزيك وكانادا نيز در دستور كار قرار دارد.
رئيس اتحاديه صادركنندگان فرش با اشاره به بحران اقتصادي حاكم بر كشورهاي اروپايي، افزود: وضعيت نابسامان اقتصادي اين كشور نيز عاملي براي كاهش تقاضا براي اجناس لوكس و گران قيمت همچون فرش بوده است.
به گفته وي صادرات فرش ايران در سال 88 بيش از 500 ميليون دلار بوده است.

 



سرتيپ عامري : بسياري از اقدامات ارزشمند شهيد موسوي ناگفته خواهد ماند

معاون اطلاعات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) تاكيد كرد: بسياري از اقدامات ارزشمند شهيد موسوي ناگفته خواهد ماند.
سرتيپ عباس عامري در گفت وگو با فارس با اشاره به برخي ويژگي هاي شخصيتي شهيد موسوي گفت: به رغم كارهاي بزرگي كه اين شهيد انجام داد، اما به دليل اهميت بالاي كار آن ها گمنامي ويژگي اصلي بچه هاي اطلاعات است و شايد بسياري از موارد و اقدامات ايشان ناگفته بماند.
عامري وي را از يادگاران برجسته دفاع مقدس معرفي كرد و گفت؛ شهيد موسوي مجاهدت خود را از همان دوران جواني و در كنار شهيد بزرگوار جهان آرا آغاز كرد و همواره در دفاع مقدس نقش پررنگي داشت.
عامري، تدين، ولايتمداري، تلاش بي وقفه و احساس تكليف را از ديگر ويژگي هاي شهيد موسوي دانست و تصريح كرد: اين سيد عزيز، كم ادعا، پركار و با بصيرت بود و تمام تلاش خود را در راه انجام وظيفه به كار مي گرفت.
وي با اشاره به تخصص و توانمندي شهيد موسوي در امر اطلاعات، افزود: به رغم كارهاي بزرگي كه اين شهيد عزيز انجام داد، اما به دليل اهميت بالاي كار آنها، گمنامي ويژگي اصلي بچه هاي اطلاعات است و شايد بسياري از موارد و اقدامات ايشان ناگفته بماند.
معاون اطلاعات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ادامه داد: البته شهيد موسوي به لحاظ شخصيتي نيز يك انسان وارسته و مخلص بود و شايد ارزش عمل اين بچه ها نيز در همان گمنامي باشد اما بي شك اجر و پاداش اين اقدامات در نزد خداي متعال محفوظ خواهد بود.
عامري در پايان با بيان اينكه شهيد موسوي همه ظرفيت هاي لازم را براي سربازي نظام و ولايت داشت، گفت: او خود را براي شهادت آماده كرده بود و در نهايت نيز به آنچه لياقتش را داشت، رسيد.
گفتني است سردار شهيد سيدمحمدعلي موسوي شوشتري معاون اطلاعات نيروي زميني سپاه روز دوشنبه پس از تحمل سال ها درد مجروحيت به درجه رفيع شهادت نائل شد.
پيكر شهيد موسوي روز دوشنبه براي خاكسپاري در قطعه 29 شهدا در بهشت زهرا تشييع شد.

 



اخبار ادبي و هنري

جشن كتاب تهران برگزار مي شود
همزمان با هفته كتاب و كتابخواني، «جشن كتاب تهران» برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين مرتضي جعفرپور معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در نشستي رسانه اي اظهار داشت: جشن كتاب تهران با شعار «اين هفته در تهران ترافيك كتاب سنگين است» آغاز مي شود.وي از برگزاري صبحانه كاري ناشران با شهردار تهران خبر داد و افزود:نشست ناشران با شهردار تهران راهكاري جهت بهره گيري از ظرفيت ناشران براي ترويج كتابخواني در تهران عنوان است. راه اندازي و افزايش فروشگاههاي زنجيره اي كتاب در راستاي همين نشست شكل خواهد گرفت.
جعفرپور برپايي خيابان كتاب را به منظور آشناسازي شهروندان با پروسه چاپ از اتفاقات جالب جشن كتاب تهران عنوان كرد و تصريح كرد: علاقه مندان به كتاب در اين خيابان با مراحل مختلف چاپ ديجيتال و افست آشنا خواهند شد و مراحل كامل چاپ يك كتاب به صورت نمادين نمايش داده مي شود.وي برگزاري «جشن كتاب يار» با هدف تقدير از كتابداران نمونه شهر تهران، شبكه سازي كتابخانه هاي سازمان فرهنگي شهرداري جهت استفاده از طريق اينترنت افتتاح كتابخانه ديجيتال، نمايشگاه محصولات و كتاب كودك و نوجوان، توليد روزنامه ديواري، توليد انيميشن و كاريكاتور و توليد كتاب اتوبوس و مترو را از جمله برنامه هاي ديگري دانست كه در اين هفته اجرا مي شود.
در ادامه اين نشست اميرمسعود شهرام نيا مديرعامل موسسه نشر شهر از اختصاص اعتبار 25ميلياردريالي به نمايشگاه «ياد يار مهربان» خبر داد و گفت: گروههاي هدف اين نمايشگاه مدارس، حوزه هاي علميه و خوابگاههاي دانشجويي است.
وي اتفاق ويژه اين دوره نمايشگاه را ورود عموم در نمايشگاه عنوان كرد و اظهار داشت: در اين دوره، ورود عموم به نمايشگاه آزاد است و از 25درصد تخفيف در خريد هم برخوردار هستند و علاوه بر اين، مدارس و حوزه هاي علميه به غير از اهداي كتاب رايگان مي توانند از 30درصد تخفيف استفاده كنند.دبير نمايشگاه «ياد يار مهربان» از حضور 520 ناشر در نمايشگاه امسال خبر داد.
تقاضاي يك بازيگر براي فرصت عبادت
يك بازيگر سينما و تلويزيون از توليدكنندگان پروژه هاي سينمايي درخواست كرد كه فرصت بيشتري براي به جا آوردن فرايض عبادي در حين توليد آثار فراهم شود.
شيوا تسليمي در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: اگر در پروژه هاي سينمايي يا تلويزيوني شرايطي فراهم شود كه در هنگام اذان، تصويربرداري متوقف شود تا افراد بتوانند فرايض عبادي خود را به جا آورند، نتايج مثبتي در پي خواهد داشت.
اين هنرمند، وجود هرگونه محدوديت و ممانعت براي عبادت در پروژه هاي سينمايي را رد كرد و اظهار داشت: اما متاسفانه در برخي پروژه ها، درست در هنگام اذان بازيگر را جلوي دوربين مي برند و اين باعث مي شود كه از نماز اول وقت باز بمانيم. اي كاش تصويربرداري در اين لحظات متوقف شده و فرصت بيشتري براي انجام فرايض ديني داده شود.
تسليمي همچنين از عدم ارائه افطاري و سحري در ماه مبارك رمضان در برخي پروژه هاي سينمايي و تلويزيوني انتقاد كرد.
پنج نويسنده بهترين رمان نوجوان
با موضوع انقلاب را انتخاب مي كنند
دبير سومين جشنواره داستان انقلاب اسامي داوران بخش نوجوان اين جشنواره را اعلام كرد. اميرحسين فردي با بيان اينكه آثار رسيده به بخش تازه تاسيس نوجوان جشنواره، امسال با پنج داور مورد بررسي قرار مي گيرد، محمدكاظم مزيناني، سميرا اصلان پور،ابراهيم زاهدي مطلق، مهدي كاموس و خسرو باباخاني را داوران بخش نوجوان اين دوره اعلام كرد. به گفته وي اسامي داوران بخش بزرگسال اين جشنواره نيز به زودي اعلام خواهد شد.
سومين جشنواره داستان انقلاب با اعطاي 485 ميليون ريال جايزه نقدي، نيمه دوم بهمن امسال از سوي كارگاه قصه و رمان حوزه هنري برگزار مي شود.
دهمين دوره جايزه ادبي شهيد حبيب غني پور كليد خورد
دهمين دوره از جايزه ادبي شهيد حبيب غني پور همزمان با سالروز شهادت اين نويسنده و در اسفند ماه برگزار مي شود.
دبيرخانه اين جايزه طبق روال هر سال اقدام به تهيه كتابهاي منتشر شده در سال 1388 كرده و پس از انتخاب اعضاي هيات داوران، روند داوري ها آغاز خواهد شد.
شهيد غني پور يكي از اعضاي شوراي نويسندگان مسجد جوادالائمه(ع) بود كه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسيد. پس از آن بود كه ديگر اعضاي شوراي نويسندگان به مديريت اميرحسين فردي تصميم به برگزاري جايزه اي به نام اين شهيد گرفتند.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفان كشور: پيروزي بر فتنه 88 از بركت خون شهداست

همدان - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بسيج مستضعفان كشور در سومين اجلاسيه كنگره سرداران، اميران، فرماندهان و 8 هزار شهيد استان همدان، گفت: شهدا به ما توفيق دادند كه سال گذشته بر فتنه بزرگ پيروز شويم.
سرتيپ محمدرضا نقدي، افزود: فتنه اي را كه هيچ امتي نتوانست از آن سربلند بيرون بيايد ما با موفقيت پشت سر گذاشتيم كه اين به بركت خون شهداست.
وي گفت: پس از پايان دفاع مقدس، فضاي تهاجم فرهنگي دشمن، عرصه را تنگ كرد و مقداري كم آورديم، اما كاروان هاي شهداي گمنام و گمشده هاي جبهه ها، حقيقت نوراني جهاد را بار ديگر در دل مردم ايران روشن ساخت.
سرتيپ نقدي سپس به قرائت شعر خود كه در وصف شهداي همدان سروده است، پرداخت و با اشاره به نام شهدايي چون مفتح و قدوسي و برخي سرداران و فرماندهان شهيد استان همدان گفت: برگزاري اين كنگره بزرگ چراغ راهي است براي جواناني كه در پي مسير كمال هستند تا در اين وانفساي عالمي كه به دست ابرقدرت ها به تباهي كشيده شده، راه خود را گم نكنند.
در اين مراسم از مادران شهيدان چنگيزي، تقديري، بيات، عباسي، دوروزي، سرابي، حق گويان تجليل به عمل آمد.

 



يك سكه طلا هديه رهبر انقلاب به تمام زوج هاي دانشجو

در سال جاري تمام زوج هاي دانشجوي دانشگاه هاي كشور از هديه يك عدد سكه تمام بهار آزادي از سوي مقام معظم رهبري بهره مند مي شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد، معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان لرستان گفت: يكي از برنامه هاي مهم و اثرگذار نهاد مقام معظم رهبري، برگزاري جشن هاي ازدواج دانشجويي است كه در همين رابطه، جشن پيوند 3 هزار و 800 زوج درحال تحصيل در دانشگاه هاي كشور در سال جاري برگزار مي شود.
حجت الاسلام وحيد بلندي در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي لرستان به تشكيل دفتر نهاد رهبري در تمام دانشگاه ها اشاره كرد و افزود: تمام اين فعاليت ها با نظر نهاد مقام معظم رهبري انجام مي شود و جمعي از روحانيون و طلبه ها نيز به عنوان مشاور براي ارتباط بيشتر با دانشجويان در اين برنامه ها مشاركت مي كنند.

 



عسكر اولادي: امام در سال 42 فرمودند اگر كسي توان مبارزه طولاني ندارد برود

نماينده ولي فقيه در كميته امداد با اشاره به خاطره اي از امام خميني در سال 42 گفت: ايشان با بيان اينكه مبارزه ما سال ها طول مي كشد، فرمودند «برو به ديگر مبارزان هم بگو، اگر كسي توان ماندن ندارد، برود.»
به گزارش فارس از قم، حبيب الله عسكراولادي در مراسم كلنگ زني 280 واحد مسكوني مددجويان كميته امداد استان قم از مصوبات اخير سفر رهبر انقلاب به قم با اشاره به اشتياق وصف ناپذير مردم قم نسبت به حضور رهبري در قم گفت: حضور ايشان در قم سايه اي از حضور امام زمان(عج) و تمريني براي آمدن حضرت بود.
نماينده ولي فقيه در كميته امداد افزود: روز هشتم توفيق حضور در محضر رهبر عزيز انقلاب را پيدا كردم و با وجود اينكه هشت روز از حضور آقا در قم مي گذشت، اما اشتياق مردم و مسئولان در ديدار روز هشتم با آقا چنان بود كه گويالحظه ورود ايشان به قم است.
وي با بيان خاطره اي از حضور در محضر امام راحل گفت: در اسفند سال 42 زماني كه مورد تعقيب بودم خدمت امام در منزلشان رسيدم و امام از بنده پرسيدند چه خبر؟ و اين پرسش را سه بار تكرار كردند، اما زبانم بند آمده بود و نمي توانستم چيزي بگويم كه امام فرمودند خيلي شرافت مي خواهد كه خون آدم در راه خدا ريخته شود. اين جمله امام موجب شد كه توان سخن گفتن پيدا كنم، خدمت امام گفتم من كه الان در حضور شما هستم تا اينجا تعقيب شده ام و اگر بروم مرا دستگير خواهند كرد و سه نقطه ضعف نيز دارم.
عسكر اولادي با بيان سه نقطه ضعف خود در آن شب ادامه داد: گفتم در ميز كشوي من اسامي 30 يا 40 نفر از مبارزان هست كه اگر من دستگير بشوم احتمال لو رفتن اين ليست نيز وجود دارد، دوم اينكه همسر من مريض و در بستر بيماري است و همچنين زن و سه فرزند من چيزي براي خوردن ندارند و كسي از آشنايان هم از حضور من در اينجا مطلع نيست.
دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري به پاسخ امام اشاره كرد و گفت: امام قاطعانه گفتند مبارزه ما حداقل 30 سال طول خواهد كشيد، برو و به ديگران مبارزان هم بگو كه اگر كسي توان ماندن ندارد برود، اهداف ما اسلامي كردن ايران، اسلامي كردن كشورهاي اسلامي و جهاني شدن اسلام است كه در اين 30 سال نيز امكان تحقق تمام اين اهداف وجود ندارد.
وي سپس به تحليل سفر رهبر انقلاب به قم از اين زاويه پرداخت و اظهار داشت: ما مرحله اول را طي كرده ايم و در حال گذر از مرحله دوم نيز هستيم و حضور گسترده و وصف ناپذير طلاب خارجي در ديدار با آقا مؤيد آغاز مرحله سوم است.

 



فرماندار شهرستان كازرون: كنگره و فيلم سلمان فارسي همزمان كليد مي خورد

شيراز- خبرنگار كيهان:
كنگره سلمان فارسي و ساخت فيلم اين صحابه بزرگ پيامبر اكرم(ص) به زودي در كازرون آغاز خواهد شد.
فرماندار شهرستان كازرون در جلسه شوراي اداري اين خطه با اشاره به طرح برگزاري كنگره بين المللي سلمان فارسي گفت: برگزاري اين كنگره، يكي از مصوبات سفرهاي استاني هيئت دولت به فارس بوده كه تاكنون برپايي آن به علت نبود اعتبار لازم به تعويق افتاده است.
كاووس رئيسي اظهار داشت: براي برگزاري اين كنگره، رايزني هايي با برخي مسئولان داشته ايم كه چنانچه مسئولان استان يا كشور در زمينه اجراي اين كنگره همكاري نكردند، با استفاده از اعتبارات شهرستاني، آن را در فروردين ماه سال 1390 برگزار مي كنيم.
وي در خاتمه يادآور شد: با توجه به رايزني هايي كه با سيمافيلم داشته ايم، فيلم سلمان فارسي نيز همزمان با برپايي اين كنگره در تهران كليد خواهد خورد.

 



مديركل هنرهاي نمايشي كشور: گروه هاي تئاتر كشور داراي مكان مي شوند

تبريز - خبرنگار كيهان:
مديركل هنرهاي نمايشي كشور گفت: به زودي گروه هاي تئاتر كشور داراي مكان هاي فعاليتي مي شوند.
حسين مسافر آستانه در اختتاميه جشنواره تئاتر آذربايجان شرقي افزود: گروه هاي تئاتر استان ها، شناسايي و هويت بخشي شده اند و با توجه به اختصاص بودجه مناسب براي اين مسئله و فراهم شدن مقدمات لازم به زودي استقرار اين گروه ها در مكان هاي مناسب آغاز مي شود.
وي افزود: تلاش مي شود تا تئاتر بعنوان هنري ريشه دار در تاريخ ايران، هرگز تعطيل نشود.
وي تصريح ساخت: عدم انطباق موضوعات با نيازهاي فرهنگي، از مشكلات اساسي در حوزه تئاتر كشور است. و هنرمندان مي بايست در فعاليت هاي خود به اين موضوع توجه جدي داشته باشند.

 



وزير كار و امور اجتماعي: 238 پروژه ورزشي كارگران در كشور در دست احداث است

بناب - خبرنگار كيهان:
وزير كار و امور اجتماعي گفت: 238 پروژه ورزشي كارگران در سطح كشور در دست احداث است.
دكتر عبدالرضا شيخ الاسلامي در حاشيه مراسم بهره برداري از پروژه مجموعه فرهنگي ورزشي كارگران شهرستان بناب افزود: 160 پروژه از اين تعداد مربوط به مصوبات سفرهاي استاني رئيس جمهور و هيئت دولت است.
وزير كار و امور اجتماعي گفت: هم اكنون 10 ميليون كارگر در كشور داريم كه سرانه فضاي ورزشي هر كدام 60 سانتي متر است.
وي در پاسخ به اين سوال كه 24 هزار نيروي شركتي وزارت آموزش و پرورش كه يكهزار نفر آن در آذربايجان شرقي تعديل شده اند گفت: اين سوال را از وزير آموزش و پرورش پيگيري كنيد و بنده يك ساعت قبل از اين مطلب اطلاع يافتم.
شيخ الاسلامي افزود: موارد فوق را بايد بر حسب موردي بررسي كنيم و بنده موردي در اين خصوص اطلاعات ندارم.

 



مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم خبر داد
رونمايي از سايت آموزش فعالان فرهنگي مجازي در آذرماه

مدير كل اداره امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: سايت آموزش فعالان فرهنگي مجازي آذرماه رونمايي مي شود.
دكتر جليل دارا صبح ديروز در نشست مطبوعاتي افزود: برگزاري جلسات نقد فيلم هاي سينمايي ديني، چاپ پايان نامه ها با قالب هاي هنري و با موضوع قرآني، ترويج مفاهيم و معارف ديني توسط نصب پلاكاردها از فعاليت هاي در دست اقدام در دانشگاه ها است.
وي با بيان اينكه يكي از محورهاي كرسي هاي آزاد انديشي مباحث قرآني است، افزود: بايد فضاي دانشگاهي آماده شود و در اين راستا كرسي هاي آزادانديشي بهترين موقعيت جهت مانوس كردن رشته هاي علوم انساني با مفاهيم قرآني است.
مدير كل اداره امور فرهنگي وزارت علوم عنوان كرد: امسال فراخوان شركت در مسابقات قرآني به صورت بين المللي و براي دانشجويان ايراني خارج از كشور نيز اعلام شده است.
دارا با بيان اينكه در حوزه فضاي مجازي بايد كار بيشتري صورت گيرد و از فضاي مكتوب فاصله گرفته شود افزود: در حوزه آموزش معارف ديني 2 تا 3 واحد درسي مجازي در يك ماه آينده به سراسر دانشگاه ها جهت تدريس به فعالان فرهنگي ارائه مي شود.
وي با اشاره به برگزاري بيست و ششمين دوره مسابقات سراسري قرآن در هفته اول آذرماه اظهار داشت: دانشجويان مي توانند در هفته «قرآن و دانشگاه» كه از 18 تا 24 آبان ماه برگزار مي شود نسبت به ثبت نام در اين دوره از مسابقات سراسري قرآن اقدام كنند.
دارا عنوان كرد: معتقديم دانشگاه و دانشگاهيان همواره در اين نظام اسلامي و به ويژه در مقطع زماني كنوني بايد پيوند ناگسستني با قرآن داشته باشند.
وي با بيان اينكه در اين هفته بايد توجه ويژه اي به دانشگاهيان در امر قرآن داشت، افزود: معتقديم قرآن به عنوان كتاب جامع آسماني بايد محور تزكيه و تعليم باشد و آنچه كه دانشگاه اسلامي دنبال مي كند، دانشگاهي با نقش تعليم همراه با تزكيه است.
به گزارش ايسنا مدير كل اداره امور فرهنگي وزارت علوم ادامه داد: محور مباحث اخلاقي-تربيتي دانشگاهي بايد قرآن باشد كه اگر اين مساله را بپذيريم، طبيعي است خروجي دانشگاه ها چه استاد و چه فارغ التحصيل بايد داراي شخصيت فرهيخته علمي باشد.

 



فرماندار شهرستان: مهران آماده پذيرايي از مجروحان ايراني است

ايلام-خبرنگاركيهان:
فرماندار مهران گفت: به منظور پذيرايي از زائران مجروح در عمليات تروريستي عتبات عاليات مرز بين المللي مهران در آماده باش كامل قرار دارد.
ولي الله حياتي در گفت وگو با خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: بيمارستان امام حسين«ع» شهر مرزي مهران با تجهيزات لازم آماده امدادرساني به مجروحان اين حادثه تروريستي است.
فرماندار مهران اضافه كرد: كميته ساماندهي مرز بين المللي مهران تشكيل جلسه داده و مقدمات لازم را براي پذيرش زائران حادثه ديده فراهم كرده است.
حياتي تصريح كرد: استقرار چند دستگاه آمبولانس پيشرفته در مرز بين المللي مهران براي انتقال زائران حادثه ديده از ديگر اقدامات انجام شده در اين مرز است.
گفتني است در عمليات تروريستي كه دوشنبه در شهرهاي كربلا و نجف رخ داد 9 زائر ايراني شهيد و 20 نفر ديگر مجروح شدند.

 



آيت الله سيداسدالله خراساني در كاشان درگذشت

آيت الله سيد «اسدالله خراساني»، يكي از علماي روحاني خطه كاشان پس از يك دوره بيماري طولاني بامداد روز سه شنبه در كاشان به ديار باقي شتافت.
به گزارش ايرنا، آيت الله سيد «اسدالله خراساني» فرزند عالم رباني حاج آقا سيدمهدي خراساني در بيمارستان شهيد بهشتي كاشان درگذشت.
اين عالم وارسته يكي از شاگردان آيت الله داماد و حضرت امام خميني بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14