(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20  آبان 1389- شماره 19787

مدرن ترين مركز توانبخشي رايگان براي معلولان ضايعات نخاعي
 پرونده هزار گرانفروش به تعزيرات رفت
دبير انجمن داروسازان ايران: مردم فريب عطاري ها را نخورند
باشگاه هاي ورزشي مروج قرص هاي روان گردان پلمب مي شوند
حوادث كوتاه از كشور
جاعل 3 ميليارد ريالي در كاشان دستگير شد
703 قوطي مشروب در جعبه بغل اتوبوس!
محروميت 10 ساله متخلفان آزمون دستياري از شركت در آزمون
از سال آينده جمعيت جوان كشور كاهش مي يابد
ورود 16 نفر به آسانسور حادثه ساز شد
برآورد خسارات ناشي از زلزله در دورود
آغاز ساخت نخستين خيابان دو طبقه در رشت
فرزندان جانبازان متوفي كمك هزينه تحصيلي مي گيرند
مصدوميت 18معلم و دانش آموز در سانحه رانندگي
رويدادهاي خارجي
بروز سانحه دلخراش رانندگي در ازنا اين بار «هوو» مقصر نبود!



12 آذر افتتاح مي شود
مدرن ترين مركز توانبخشي رايگان براي معلولان ضايعات نخاعي

دبير اجرايي دومين همايش تخصصي ضايعات نخاعي ايران از افتتاح مدرن ترين مركز توانبخشي براي معلولان ضايعات نخاعي در 12 آذر خبر داد.
بنا به گفته علي ضرابي در دومين همايش تخصصي ضايعات نخاعي معلولان ضايعات نخاعي نبايد در خانه بمانند بلكه بايد بستر براي حضور آنان به عنوان فعال اجتماعي، در جامعه مهيا شود. مستمري معلولان ضايعات نخاعي مناسب حال كرامت آنان نيست.
وي گفت: يكي از مدرن ترين مراكز توانبخشي براي معلولان ضايعات نخاعي داراي بخش هاي مختلف فيزيوتراپي، كاردرماني و دندانپزشكي در صورت صدور مجوز از سوي سازمان بهزيستي در روز جهاني معلولان 12 آذر امسال راه اندازي مي شود و خدمات خود را به طور رايگان در اختيار معلولان ضايعات نخاعي قرار مي دهد.
ضرابي اضافه كرد: آمار ضايعات نخاعي در كشور ما نسبت به متوسط جهاني بالا است و براي پيشگيري از ضايعات نخاعي در كشور و كم كردن مشكلات ناشي از آن به همت مضاعفي نياز است.
به گزارش فارس دومين همايش تخصصي ضايعات نخاعي از 19 تا 21 آبان برگزار مي شود و شيوه هاي نوين امداد و نجات، آخرين روش هاي جراحي، آموزش حرفه اي شغلي و اعصاب و روان از جمله محورهاي اين همايش است.

 



با ارزش 79 ميليارد ريال
 پرونده هزار گرانفروش به تعزيرات رفت

در آستانه اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها و براساس برنامه هاي از قبل تعيين شده مبني بر افزايش حجم نظارت و برخورد قاطع با متخلفان اقتصادي، بازرسي از واحدهاي اقتصادي در سراسر كشور از 230 هزار مورد فراتر رفت.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، در آستانه اجراي طرح نظارتي ويژه هدفمندسازي يارانه ها و تشديد فعاليت هاي بازرسي بمنظور جلوگيري از افزايش بي ضابطه قيمت كالا و خدمات و تامين مايحتاج عمومي، بازرسان سازمان هاي بازرگاني سراسر كشور طي هفته منتهي به 12 آبان ماه سال جاري، تعداد 235380 هزار واحد صنفي، توليدي، توزيعي و خدماتي و.. را مورد بازرسي قرار دادند.
اين گزارش حاكي است: از مجموع بازرسي هاي صورت گرفته در اين ايام در بخش اقلام پرمصرف و خدمات عمومي، ميوه جات (ويژه سيب، پرتقال، موز و نارنگي) با 23929 مورد در صدر جدول و پس از آن مواد لبني و پروتئيني به ترتيب با 22768 و 51661 مورد بازرسي در رتبه دوم و سوم قرار دارند.
براساس اين آمار، غلات و حبوبات با 21182 مورد قند و شكر با 19500 مورد، سيب زميني، پياز، گوج فرنگي و رب گوجه فرنگي با 16986 مورد و خدمات عمومي با 1946 مورد در رده چهارم تا هفتم اين رده بندي قرار گرفته اند.
طبق آمار مذكور، نهاده هاي دامي و كشاورزي با 4920 مورد، رتبه آخر جدول را به خود اختصاص داده است.
اين گزارش مي افزايد: طي همين مدت تعداد 16643 واحد اقتصادي به اتهام گرانفروشي، كم فروشي و تقلب، عدم درج قيمت، احتكار، عدم صدور صورتحساب، شناسايي و با پرونده هاي تخلف جداگانه، جمعا به ارزش كل 79 ميليارد ريال جهت صدور راي به شعب تعزيرات حكومتي معرفي شدند.
40 هزار مورد بازرسي
روابط عمومي شوراي اصناف كشور نيز اعلام كرد: در نيمه اول آبان ماه سال جاري، بيش از 40 هزار بازرسي از واحدهاي صنفي توسط واحدهاي بازرسي و نظارت مجامع امور صنفي استان تهران صورت گرفت.
براساس آمار و اطلاعات اخذ شده از واحدهاي بازرسي و نظارت مجامع امور صنفي استان تهران در خصوص بازرسي هاي انجام شده در بخش هاي خرده فروشي، عمده فروشي، خدماتي، توليدي، انبار و سردخانه ها از اول تا 14 آبان 43هزار و 213 بازرسي از واحدهاي صنفي صورت گرفته كه از اين تعداد شش هزار و 819 پرونده تخلف تشكيل شده و بيشترين تعداد مربوط به شهر تهران با 5 هزار و 514 فقره و كمترين تعداد مربوط به شهرستان هاي فيروزكوه، ساوجبلاغ و پاكدشت با 27 پرونده بوده است.
با توجه به بازرسي هاي انجام شده توسط بازرسان مجمع امور صنفي، قيمت برخي كالاها همچون مرغ، روغن، لوبيا قرمز، لوبيا چيتي و نخود، گوشت قرمز و تخم مرغ با افزايش قيمت رو به رو بوده است.
همچنين بيشترين تخلفات به وقوع پيوسته در حوزه كالا و خدمات، به شيريارانه اي، روغن جامد، حبوبات، تخم مرغ، مرغ، برنج ايراني، تعويض روغني، باطري سازي، گوشت قرمز، ميوه، لوازم الكتريكي، ماهي و حوزه مشاوران املاك مربوط بوده است. بالاترين عناوين تخلف نيز عدم نصب اتيكت، گرانفروشي و عدم صدور صورتحساب گزارش شده است.

 



دبير انجمن داروسازان ايران: مردم فريب عطاري ها را نخورند

دبير انجمن داروسازان ايران گفت: مردم فريب پشت شيشه عطاري ها از جمله داروي اعتياد، چاقي و لاغري را نخورند؛ زيرا هيچ نظارتي از سوي وزارت بهداشت براين داروها نيست.
سيد مهدي سجادي افزود: بين عطاري ها و داروخانه ها شباهتي وجود ندارد و مردم براي دريافت دارو بايد به داروخانه ها مراجعه كنند. عطاري ها فقط مجاز به ارائه بسته بندي هايي از مواد كه اثرات دارويي داشته اما دارو نيستند، آنهم تحت نظارت اتحاديه شان مي باشند.
وي اظهارداشت: به هيچ وجه اتحاديه ها مجاز به پركردن كپسول هاي داروئي، ارائه و بسته بندي داروها كه متاسفانه زياد هم ديده مي شود، نيستند. مردم نبايد فريب تبليغات پشت شيشه عطاري ها را بخورند.
سجادي تصريح كرد: متاسفانه ديده مي شود داروهاي لاغري، داروي بلند شدن قد، داروي چاقي و داروهاي مختلف مانند ترك اعتياد در عطاري ها تبليغ مي شود كه اين تبليغات فريبنده است و آنها مجاز نيستند اين كار را انجام بدهند.
وي افزود: اگر مردم به اين عطاري ها مراجعه مي كنند بايد بدانند كه وزارت بهداشت به هيچ وجه مجوز ورود به اين عرصه را به عطاري ها نداده است و هيچ نظارتي از سوي وزارت بهداشت بر آنها وجود ندارد و دخالت آنها در امور پزشكي مي تواند عوارض خطرناكي درپي داشته باشد.
سجادي اضافه كرد: بايد بر روي گياهان دارويي كه درعطاري ها فروخته مي شود توصيه هاي بهداشتي نيز باشد كه انجام نمي گيرد لذا اگر نظارت بر آنها زير نظر وزارت بهداشت باشد بهتر است.

 



باشگاه هاي ورزشي مروج قرص هاي روان گردان پلمب مي شوند

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي آذربايجان شرقي گفت: باشگاه هاي ورزشي مروج و توزيع كننده قرص هاي روان گردان براي هميشه پلمب مي شوند.
سرهنگ رحمان ايماني نژاد افزود: پليس با مديران اين باشگاه ها برخورد و مجوز آنها را باطل مي كند.
وي در عين حال گفت: همزمان با اجراي طرح مبارزه با اراذل و اوباش 18 شرور تبريز توسط مأموران پليس، دستگير شدند. ضمن آن كه 16 تن از اراذل و اوباش سابقه دار نيز احضار شدند و تحت كنترل قرار گرفتند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري 3 كلاهبردار
رشت- خبرنگار كيهان: كلاهبرداران حرفه اي خريدار برنج با چك هاي تقلبي در سياهكل دستگير شدند. فرمانده انتظامي شهرستان سياهكل در اين باره گفت: 3 ناشناس با يكدستگاه خودروي نيسان به يك كارخانه برنج كوبي در اين شهر مراجعه و با پرداخت 5 ميليون ريال تراول چك 2 تن برنج خريداري كردند.
سرهنگ عليرضا زرعي چيان افزود: پس از كشف تقلبي بودن چك ها توسط صاحب كارخانه مأموران پليس وارد عمل شدند و در نهايت 3 كلاهبردار حرفه اي را شناسايي و دستگير كردند.
كشف 8 كيلوگرم كراك
اراك- خبرنگار كيهان: مأموران پاسگاه توره در حين گشت زني به يك دستگاه خودرو نيسان با دو سرنشين مشكوك و آن را متوقف كردند. مأموران در بازرسي از اين خودرو موفق شدند 8 كيلو و 300 گرم كراك كشف و ضبط كنند.
كشف بيش از 6600 حلقه لوح فشرده
اصفهان- خبرنگار كيهان: مأموران پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان اصفهان در بازرسي از 3 واحد صنفي ويدئو كلوپ، 6 هزار و 645 حلقه سي دي و دي وي دي غير مجاز را كشف و ضبط كردند.
سرهنگ صوفي وند با بيان اينكه هر سه واحد صنفي پلمپ و متصديان آنان نيز دستگير شدند، گفت: متهمان جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
آتش گرفتن يك دستگاه پژو آردي
گناباد- خبرگزاري فارس: رئيس ايستگاه آتش نشاني بردسكن، اظهار داشت: يك دستگاه خودرو پژو آردي دوگانه سوز هنگامي كه راننده آن تصميم داشت سيستم سوخت آن را از گاز به بنزين تغيير دهد بر اثر احتراق دچار آتش سوزي شد كه بلافاصله مأموران ايستگاه آتش نشاني در محل وقوع حادثه حضور و نسبت به اطفاي آن اقدام كردند.
صادقي افزود: خوشبختانه اين حادثه هيچ گونه خسارت جاني در پي نداشت و فقط 10ميليون ريال خسارت مالي دربرداشت.

 



جاعل 3 ميليارد ريالي در كاشان دستگير شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
جاعلي كه قصد داشت يك قطعه چك رمزدار جعلي به مبلغ 3 ميليارد ريال را از بانك وصول كند با حضور به موقع پليس كاشان دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان كاشان استان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي اعلام يكي از شعب بانك صادرات شهرستان مبني بر اينكه شخصي با ارائه يك قطعه چك رمزدار جعلي به مبلغ سه ميليارد ريال خواستار وصول چك شده است، ماموران كلانتري 11 اين فرماندهي به محل اعزام شدند.
سرهنگ منوچهر صفايي افزود: در بررسي اوليه جعلي بودن چك مشخص شد و متهم كه با جوسازي قصد فرار داشت، دستگير و پس از انتقال به كلانتري ابتدا منكر هرگونه بزهي شد اما با رويارويي با مدارك مستدل به بزه ارتكابي خود اقرار كرد.
سرهنگ منوچهر صفايي با قدرداني از كارمند بانك كه با درايت و تيزهوشي پي به جعلي بودن چك برده بود، اضافه كرد: متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

 



703 قوطي مشروب در جعبه بغل اتوبوس!

اراك - خبرنگار كيهان:
يك زن مسافر كه قصد انتقال 703 قوطي مشروبات الكلي از بروجرد به تهران را داشت، در شازند دستگير شد.
اين زن كه در جعبه بغل اتوبوس پنهان شده بود و قوطي هاي ويسكي را در همان مكان و درون ظروف چيني جاسازي كرده بود، توسط ماموران در بازرسي اين مسير شناسايي و دستگير شد.زن پس از دستگيري به ماموران گفت: مشروبات الكلي متعلق به همسر من است و او با يك دستگاه پژو، اتوبوس را اسكورت مي كرده است.بنا به ادعاي اين زن، شوهرش با دستگير شدن او از صحنه گريخته است.

 



محروميت 10 ساله متخلفان آزمون دستياري از شركت در آزمون

معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به احكامي كه براي 11 متخلف دستياري در هيئت تجديدنظر رسيدگي به تخلفات آزمون ها تاييد شده، گفت: براي عوامل اصلي 10 سال محروميت از شركت در آزمون در نظر گرفته شده است.
دكتر محمدعلي محققي افزود: از مجموع پرونده هايي كه درباره تخلفات آزمون دستياري سال 88 بررسي شده اند 17 مورد به طور مستقيم با اين آزمون مرتبط بودند و پس از تشكيل هيئت بدوي رسيدگي به تخلفات در وزارت بهداشت و صدور رأي، اين آرا براي تجديدنظر به هيئت تجديد نظر رسيدگي به تخلفات آزمونها، مستقر در وزارت علوم رفته است.
وي اضافه كرد: اين آرا در آنجا نيز سريعاً رسيدگي شده و تاكنون در 11 پرونده عيناً آراي هيئت بدوي وزارت بهداشت تاييد شده و هنوز سه پرونده در هيئت تجديدنظر و در آستانه رسيدگي قرار دارد كه در آينده نزديك آراي آنها مشخص مي شود.
محققي يادآور شد: اگر به قانون رسيدگي به تخلفات آزمونها مراجعه كنيم مي بينيم كه براي هيئت هاي بدوي اختيارات محدودي در نظر گرفته شده است كه احكامي كه صادر مي شود از تذكر كتبي با درج در پرونده تا ابطال نتيجه آزمون در همان دوره و محروميت از يك تا 10 سال متفاوت است. وي تاكيد كرد: اگر ابعاد تخلف وسيع تر باشد وزارتخانه متبوع بايد از طريق دايره حقوقي به مراجع قانوني و قوه قضائيه طرح موضوع كند كه در اين مجموعه در محدوده اختيارات هيئت عوامل اصلي تخلف در آزمون 10 سال از آزمون محروم شده است و موردي هم داشتيم كه درج در پرونده شده است.

 



از سال آينده جمعيت جوان كشور كاهش مي يابد

پژوهش هاي انجام شده حاكي از آن است كه جمعيت جوانان 20 تا 29 ساله كشور از سال 90 روند نزولي پيدا مي كند.
به گزارش مهر، اين يافته هاي آماري و پژوهشي نشان مي دهد جمعيت جوانان كشور از سالهاي 87 تا 92 در اوج و مشخصا جمعيت جوان كشور در ميانگين سني 29-20 سال در سال 89 بيشترين ميزان يعني حدودا 17 ميليون و 800 هزار نفر است.
جمعيت جوانان 20 تا 29 كه اصطلاحا جوانان در سن ازدواج نيز گفته مي شوند از سال 85 با حدود 16 ميليون و 200 هزار نفر تا امسال با حدود 17 ميليون و 800 هزار نفر سير صعودي داشته اما در يك نرخ كاهش بسيار اندك از سال آينده اين جمعيت به حدود17 ميليون و 700 هزار نفر كاهش مي يابد و اين روند كاهش تا سال 92 به حدود 17 ميليون و 300 هزار نفر و در سال 95 به كمتر از 15 ميليون و 500 هزار نفر مي رسد.
هشت ميليون و 820 هزار و 731 نفر زن و هشت ميليون و 968 هزار و 348 نفر مرد 20 تا 29 ساله در كشور وجود دارند كه بيشترين ميزان را در طي دوره 10 ساله 95-85 شامل مي شود.

 



ورود 16 نفر به آسانسور حادثه ساز شد

استفاده غيرمجاز و خارج استاندارد از آسانسور حادثه ساز شد و 16 نفر را گرفتار كرد.
آتش نشانان ايستگاه هاي 1 و 3 از طريق تماس مردمي در جريان حادثه اي در يك پاساژ تجاري در خيابان خيام قرار گرفتند.
آنان با رسيدن به محل حادثه دريافتند، از آسانسوري كه فقط گنجايش 8 نفر را داشته به طور نامعقول 16 نفر استفاده كرده اند.
از اين رو كابين آسانسور كاملا از ريل خود خارج و بين طبقات همكف و منفي يك متوقف شده است.
نجاتگران با استفاده از تجهيزات انفرادي و بكارگيري ابزارهاي ويژه براي مهار كابين با ايمني كامل در ابتدا 10 نفر از گرفتار شدگان را خارج و در مرحله دوم با برداشتن بار بيش از حد، كابين را به وسيله جرثقيل دستي از طبقه اول هدايت و 6 نفر ديگر را از طبقه همكف خارج كردند.
غلامرضا ترحمي معاون عمليات منطقه يك كه در محل حضور داشت گفت: بار بيش از حد و خارج شدن كابين از ريل، علت بروز حادثه بوده است.

 



برآورد خسارات ناشي از زلزله در دورود

نماينده مردم دورود و ازنا در مجلس شوراي اسلامي، 500 واحد مسكوني از مجموع ساختمان هاي آسيب ديده بر اثر زمين لرزه در اين منطقه را غيرقابل سكونت توصيف كرد.
عزت الله دهقان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: اين زلزله در مجموع، موجب آسيب ديدگي چهار هزار و 500 واحد مسكوني در سطح اين شهرستان شده است و بروز آن براي واحدهاي مسكوني آسيب ديده، 10 تا 50 درصد آسيب در برداشته كه يك فاجعه براي واحدهاي مقاوم سازي نشده به حساب مي آيد.
دهقان با اشاره به بازديد خود از مناطق آسيب ديده شهر دورود اظهار داشت: حضور به موقع نيروهاي اجرايي، انتظامي و بسيجي موجب برقراري امنيت و انضباط پايدار و قابل توجه در مناطق آسيب ديده شهرستان شده است.
مديركل آموزش و پرورش استان لرستان نيز در اين زمينه گفت: ميزان خسارتهاي وارده به مدارس شهرستان دورود بر اثر زلزله اخير، حدود 65 ميليارد ريال برآورد شده است.
علي ماكنعلي افزود: زمين لرزه دورود به ساختمان و ابنيه 48 واحد آموزشي و آموزشگاه در سطح اين شهرستان آسيب رسانده است واقدامات لازم براي تامين و پرداخت خسارت هاي وارده به واحدهاي آموزشي و بهسازي و مرمت اين واحدها در حال انجام است.
ساعت 7 و 20 دقيقه روز شنبه 15 آبان ماه جاري زلزله اي به بزرگي 9/4 ريشتر شهرستان دورود در استان لرستان را لرزاند.

 



آغاز ساخت نخستين خيابان دو طبقه در رشت

رشت-خبرنگاركيهان:
پروژه ساخت اولين خيابان دو طبقه شمال كشور در رشت آغاز شد.
در مراسم آغاز احداث اين پروژه، رئيس شوراي اسلامي شهر رشت گفت: تقاطع غيرهمسطح ميدان باستاني «شعار» به ميدان «قلي پور» به طول 1100متر در مدت 30 ماه و با 100 ميليارد ريال هزينه ساخته مي شود.
همزمان با كليد خوردن پروژه ساخت اين خيابان با حضور استاندار گيلان، فاز اول پل همسطح رودخانه زرجوب كه شهرك گلسار را به جاده پيربازار متصل مي سازد، افتتاح و ناوگان اتوبوسراني رشت نيز به سامانه هوشمند الكترونيكي دريافت خودكار بليت مجهز شد.

 



فرزندان جانبازان متوفي كمك هزينه تحصيلي مي گيرند

معاون فرهنگي بنيادشهيد و امور ايثارگران گفت: فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد متوفي كمك هزينه تحصيلي در دانشگاه آزاد دريافت مي كنند.
رضا مومنين افزود: كمك هزينه تحصيلي بنيادشهيد براي اين دسته از فرزندان جانباز 37 و نيم درصد شهريه دانشگاه آزاد است.
معاون بنيادشهيد و امور ايثارگران ادامه داد: هزينه تحصيلي فرزندان جانبازان بالاي 70 درصد و فرزندان شاهد كه در دانشگاه آزاد تحصيل مي كنند به طور كامل توسط بنياد شهيد پرداخت مي شود.
معاون فرهنگي بنيادشهيد و امور ايثارگران با يادآوري اينكه 21 نفر از دانشجويان نمونه كشوري از فرزندان شاهد و ايثارگر در برنامه ياد شده جاي دارند، گفت: اين رقم نسبت به پنج سال گذشته، 235 درصد رشد داشته است.
مومنين با بيان اينكه در سال جاري حدود 5 هزار و 394 نفر از داوطلبان شاهد و ايثارگر در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه پذيرفته شده اند، به ايرنا گفت: از اين تعداد حدود 4 هزار و 170 نفر در دانشگاه آزاد و مابقي در دانشگاه هاي دولتي پذيرفته شده اند.
وي درصد قبولي داوطلبان شاهد و ايثارگر در سال جاري در مقطع تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد را 33/63 درصد اعلام كرد و گفت: تعداد قبولي داوطلبان شاهد و ايثارگر در سال جاري نسبت به سال گذشته يك هزار و 500 نفر رشد داشته است.
مومنين با يادآوري اينكه اين رشد به اتكاي سهميه نبوده است، افزود: سهميه خانواده هاي شاهد و ايثارگر در آزمون هاي سراسري و آزاد 40 درصد است اما استفاده از سهميه توسط خانواده هاي شاهد و ايثارگر به 12 درصد هم نمي رسد.
گفتني است، بيش از 124 هزار دانشجو و بيش از 93 هزار دانش آموز شاهد و ايثارگر در سراسر كشور در حال تحصيل هستند.

 



مصدوميت 18معلم و دانش آموز در سانحه رانندگي

بر اثر سانحه رانندگي كه شامگاه سه شنبه در جاده شاوور-ميان آب در شهرستان شوش رخ داد، 18 معلم و دانش آموز مجروح شدند.
به گزارش ايرنا، اين حادثه به علت برخورد و واژگوني يك دستگاه ميني بوس با وانت نيسان در 35 كيلومتري شوش اتفاق افتاد.
رئيس اداره آموزش و پرورش شاوور شوش در اين باره گفت: حال شش نفر از مجروحان وخيم گزارش شده كه دو نفر از آنان به اهواز انتقال و چهار نفر در بيمارستان «نظام مافي» شوش بستري شدند و ديگر مجروحان به طور سرپايي تحت مداوا قرار گرفتند.عبدالجليل حامدي پور افزود: از 18 سرنشين ميني بوس 11 معلم شامل 9 زن و دو مرد و هفت نفر ديگر دانش آموز هستند.
علت حادثه از سوي پليس راه منطقه در دست بررسي است.

 



رويدادهاي خارجي

بزرگترين كشتي جهان در آتش سوخت
گارد ساحلي مكزيك از نجات معجزه آساي 4هزار و 500 سرنشين يكي از بزرگترين كشتي هاي جهان در پي وقوع آتش سوزي خبر داد.
در گزارش گارد ساحلي مكزيك آمده است كه در پي وقوع حريق در موتورخانه اين كشتي تفريحي بزرگ كه «كارناوال اسپلندرو» نام دارد، 4 هزار و 500 سرنشين اين كشتي بر روي عرشه آمده و منتظر امدادگران شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، براساس گزارش شركت كشتيراني مكزيك اين كشتي مجلل در ساعت 6 به وقت محلي در حالي كه به سمت «سن ديگو» در كاليفرنياي آمريكا در حركت بود، به يكباره دچار حريق در قسمت موتورخانه شد، به طوري كه تا ساعت ها سرنشينان اين كشتي كه سه هزار و 299 مسافر و يك هزار و 167 خدمه بودند، بر روي عرشه سرگردان بوده و آب و غذا براي خوردن نداشتند.

 



بروز سانحه دلخراش رانندگي در ازنا اين بار «هوو» مقصر نبود!

بر اثر برخورد يك دستگاه تريلر هوو با يك كاميون در ازنا، سه نفر كشته شدند.
به گزارش خبرگزارس فارس از ازنا، بر اثر برخورد دو دستگاه خودروي كاميون ايسوزو و تريلر هوو در محور ازنا- شازند، متاسفانه سه نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.
فرمانده پليس راه اليگودرز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ازنا در اين خصوص گفت: طبق بررسي هاي به عمل آمده كاميون ايسوزو با تريلي كشنده هوو برخورد داشته كه علت حادثه انحراف به چپ كاميون ايسوزو بوده كه متاسفانه سه نفر از هموطنان مان به طرز فجيعي در اين حادثه كشته شدند.
سروان صفر قائد رحمت اظهار داشت: اين محور جاده ترانزيتي شمال به جنوب است و دومين رتبه تردد از كل كشور را دارد.
فرمانده پليس راه اليگودرز در ادامه يادآور شد: يكي از علت هاي اصلي تصادفات اين محور كم عرض بودن جاده است، كه در هر لحظه كه راننده دچار خواب آلودگي شود يا انحراف و يا كوچك ترين تجاوز از روبرو داشته باشد متاسفانه تصادف رخ مي دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14