(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20  آبان 1389- شماره 19787

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب : در الگوي اقتدار اسلامي مرزي براي پيشرفت وجود ندارد
رئيس جمهور در جمع پر شور مردم قزوين: 7 طرح مهم براي اصلاح اقتصاد كشور در دست اجرا داريم
حاشيه هاي ديدار مردمان ديار شهيد رجايي از احمدي نژاد
چشم به راه سپيده
مهياي سعي ديگر...
صبح ديروز نمايشگاه تخصصي صادراتي فرش دستباف در اصفهان گشايش يافت
در سن 87 سالگي واعظ معروف مشهد دار فاني را وداع گفت
افتتاح دانشكده پزشكي گناباد با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي
پروفسور رضا: آفرينندگان فناوري نبايد تقليد كننده غرب باشند
برگزاري پنجمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي در كيش
اعلام 3 روز عزاي عمومي در كاشان
رئيس قوه قضائيه: در سفر به كهگيلويه و بويراحمد براي مشكلات قضايي استان تصميم مي گيريم
اخبار ادبي و هنري



در مراسم مشترك تحليف دانشجويان دانشگاه هاي افسري ارتش
رهبر انقلاب : در الگوي اقتدار اسلامي مرزي براي پيشرفت وجود ندارد

فرمانده معظم كل قوا تاكيد كردند در الگوي اقتدار اسلامي مرزي براي پيشرفت وجود ندارد.
چهارمين مراسم مشترك دانش آموختگي و تحليف دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي در دانشگاه هوايي شهيد ستاري برگزار شد.
فرمانده كل قوا در ابتداي اين مراسم، پس از ورود به ميدان در محل يادمان شهدا حضور يافتند و ضمن قرائت فاتحه علو درجات شهداي گرانقدر را از خداوند متعال مسئلت كردند. سپس حضرت آيت الله خامنه اي از يگانهاي حاضر در ميدان سان ديدند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم، الگوي اقتدار در نظام اسلامي را متكي بر ايمان، اعتماد به خدا و تلاش مخلصانه در راه آرمانهاي والا دانستند و تاكيد كردند: نيروهاي مسلح از جمله ارتش جمهوري اسلامي ايران با اتكاء بر ايمان توانسته اند در توليد تجهيزات نظامي نيز به پيشرفت هاي قابل توجهي دست پيدا كنند كه در اين راه، نيروي هوايي پيشقدم بوده است.
فرمانده كل قوا، هدف الهي و انساني و پيوند قلبي با مردم را دو ويژگي ارتش جمهوري اسلامي برشمردند و افزودند: در الگوي اقتدار نظام اسلامي، نظم، تجهيزات نظامي و آموزش از جايگاه مهمي برخوردارند اما روح همه اين ابزارها، احساس تكليف الهي و اتكال به خداوند متعال است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه قدرتهاي مادي كه الگوي اقتدار آنها، صرفاً تجهيزات نظامي و محاسبات مادي است، قادر به شكست ملتي با الگوي اقتدار اسلامي نيستند، خاطر نشان كردند: نمونه عيني غلبه قدرت معنوي بر قدرت مادي، پيروزي انقلاب اسلامي بود كه ملت ايران توانست با دست خالي ولي با اتكاء به ايمان بر رژيم طاغوتي شاه غلبه كند.
ايشان پيروزي ملت ايران در جنگ تحميلي را نمونه ديگري از اين موضوع برشمردند و افزودند: ملت ايران در دوران دفاع مقدس، در ميان تحريم همه جانبه، با اتكاء به ايمان و شجاعت جوانان و نيروهاي مسلح خود توانست بر رژيم فاسد بعثي كه مورد حمايت كامل شرق و غرب بود، پيروز شود.
فرمانده كل قوا يكي از ويژگي هاي اقتدار اسلامي را تقويت نيروي خوداتكايي و شكوفا شدن استعدادها دانستند و تاكيد كردند: در الگوي اقتدار اسلامي، مي توان از مستكبران عالم مستغني بود و نيروهاي مسلحي مجهز به فرآورده ها و محصولات فكر و ذهن ايراني بوجود آورد.
رهبرانقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه پيشرفتهاي نيروهاي مسلح كشور در ساخت تجهيزات نظامي پيچيده و پيشرفته، نتيجه اين تفكر است، خاطر نشان كردند: اولين موسسه جهاد خودكفايي در نيروي هوايي بوجود آمد و شهداي عاليقدري همچون ستاري، بابايي، خضرايي و «دوران» در اين مسير پيشگام بودند.
حضرت آيت الله خامنه اي دانشجويان دانشگاههاي افسري را به ادامه مسير اين شهداي گرانقدر و حركت در چارچوب الگوي اقتدار اسلامي توصيه كردند و افزودند: درس، تحقيق و پژوهش را در چارچوب اتكاء بر تواناييهاي خود و استفاده از تجربيات پيشكسوتان، جهت دهيد و به هيچ حدي از پيشرفت نيز قانع نشويد. ايشان با تاكيد بر اينكه مسير كمال و سعادت بي پايان است خاطر نشان كردند: دانشگاههاي نيروهاي مسلح جزو اميدبخش ترين كانونهاي علمي كشور هستند كه بايد با نگاه به آينده و ترسيم چشم اندازي روشن، حركت رو به جلوي خود را پوياتر و سريعتر ادامه دهند.
در مراسم دانش آموختگي و تحليف دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران، از تعدادي از خانواده هاي شهدا و همچنين اساتيد، فرماندهان، دانش آموختگان و دانشجويان نمونه تقدير شد و نمايندگان دانشجويان جديد نيز از دست رهبر انقلاب اسلامي، سردوشي گرفتند.
در ابتداي اين مراسم امير سرتيپ شاه صفي فرمانده نيروي هوايي در سخناني تاكيد كرد: دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش با تكيه بر ايمان، انضباط و دانش هاي نوين در عرصه جهاد و جنگ نرم حضوري فعال دارند و همواره آماده اقدام بهنگام هستند.
اميرسرتيپ شيخ حسني فرمانده دانشگاه هوايي شهيد ستاري نيز در گزارشي از وضعيت تحصيلي دانشگاههاي افسري، به ايجاد تغييرات اساسي در شيوه هاي جذب دانشجو و سرفصل هاي دروس اشاره كرد و گفت: مأموريتهاي پژوهشي با رويكرد تحقيقات براي خودكفايي از جمله فعاليتهاي دانشگاههاي افسري ارتش است. در اين مراسم دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش، رزمايش ميداني را نيز اجرا كردند.
در پايان مراسم يگانهاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

 



رئيس جمهور در جمع پر شور مردم قزوين: 7 طرح مهم براي اصلاح اقتصاد كشور در دست اجرا داريم

قزوين- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور گفت: اكنون هفت طرح مهم براي اصلاحات بنيادي در اقتصاد ايران در دست اجرا داريم كه همه اين طرح ها براي سرعت بخشيدن به پيشرفت كشور و برداشتن موانع موجود خواهد بود.
دكتر محمود احمدي نژاد كه ديروز در جريان هفتاد و هشتمين سفر استاني هيئت دولت در اجتماع پرشور مردم قزوين در امام زاده حسين«ع» اين شهرستان سخن مي گفت افزود: هدفمندسازي يارانه ها و اصلاح سيستم بانكي مهمترين اين طرح ها است.
وي مباحث طرح شده درباره اهميت و بزرگي فرايند هدفمند كردن يارانه ها را تاييد كرد و افزود: با اين وجود برخي ها اصرار دارند و مي گويند اين اقدام طرح خطرناكي است و واژه هايي به كار مي برند و مي گويند مي خواهند با اين طرح زندگي مردم را زير و رو كنند.
وي با اشاره به تبليغات سوء صورت گرفته در زمينه افزايش قيمت موادغذايي، حمل و نقل، لوازم خانگي و... در زمان اجراي اين قانون گفت: منشأ بسياري از اين حرف ها بي اطلاعي است و آنها در اين زمينه مطالعه و تحقيق نكرده اند و تخصص اين كار را ندارند؛ آن گاه خيال مي كنند هدفمند كردن يارانه ها كار بسيار پرخطري است.
رئيس جمهور طرح هدفمند كردن يارانه ها را گامي بلند به سوي تحقق عدالت خواند و اظهار داشت: شيطان، دشمن اول عدالت است و مردم و مسئولان را مي ترساند تا عدالت را اجرا نكنند.
وي با بيان اين كه دولت با برنامه ريزي هاي دقيق، طر ح هاي بزرگي در دست اجرا دارد، تأكيد كرد: اين طرح ها جز با همدلي به مقصد نخواهد رسيد.
دكتر احمدي نژاد هدفمند كردن يارانه ها و اصلاح سيستم بانكي را از طرح هاي مهم براي اصلاحات بنيادين در اقتصاد ايران دانست و گفت: دولت در قالب طرح هدفمند كردن يارانه ها سالانه مبالغي به عنوان يارانه پرداخت مي كند كه اين يارانه ها بايد در اختيار كساني قرار بگيرد كه نيازمند آن هستند.
وي تأكيد كرد: شكل جديد از پرداخت يارانه ها به مردم به پيشرفت، علم و صنعت كشور كمك خواهد كرد و فاصله ها و نواقص را پر مي كند و فرصت ها را در اختيار همه قرار مي دهد.
رئيس جمهور ادامه داد: اين در حالي است كه روش توزيع يارانه در گذشته غلط بوده است و نتايج نشان مي دهد كه چنين روش توزيع يارانه نتيجه عكس داده است كه امروز مي خواهيم آن را اصلاح كنيم.
وي تأكيد كرد: مي خواهيم حق هر كس توي جيب خودش باشد و هركس خود مديريت كند و تصميم بگيرد كه حقش را در كجا و چگونه مصرف كند.
اصلاح سيستم بانكي
گام بعدي دولت
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود در اجتماع باشكوه مردم قزوين، اعلام كرد: اصلاح سيستم بانكي و رفع بيكاري گام هاي بعدي دولت پس از هدفمند كردن يارانه هاست.
احمدي نژاد گفت: به محض تثبيت هدفمند كردن يارانه ها، اصلاح سيستم بانكي و سپس رفع مشكل سراسري بيكاري جوانان در دستور كار ملت و دولت قرار خواهد گرفت.
احمدي نژاد در مورد اهميت اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها خاطرنشان كرد: با هدفمند كردن يارانه ها برخي مشكلات و بداخلاقي هاي تاريخي از ايران عزيز، ريشه كن خواهد شد.
وي توضيح داد: يكي از اين بداخلاقي ها اين است كه عده اي قليل كه شمار آنها در هر شهر، انگشت شمار است در قشرهاي مختلف حضور دارند و به محض اينكه كاري آغاز و انجام مي شود شروع به فعل و انفعالاتي در راستاي شايعه سازي و انتشار برخي اخبار و غبارآلود كردن فضا مي كنند تا از اين راه، جيب هاي خود را پر كنند.
رئيس جمهور ادامه داد: اين افراد تلاش مي كنند تا اگر بتوانند اجناسي را گران يا پنهان كنند و بعد با اطلاعات غلطي كه مي دهند آن را به چند برابر قيمت بفروشند؛ هر چند اين افراد در اقليت محض هستند اما يك نفر هم زياد است و بايد اين اخلاق را كنار بگذارند.
وي تصريح كرد: تقريباً همه اصناف و بازاريان، صنعتگران، كشاورزان و ديگر اقشار كشور به اهميت طرح هدفمند كردن يارانه ها پي برده اند و در اجراي آن همكاري مي كنند و خودشان قدم به قدم، برنامه هاي اين طرح را به پيش مي برند.
احمدي نژاد به اهميت نوع دوستي و احترام به ديگران در فرهنگ ايراني اسلامي اشاره كرد و افزود: ما ياد گرفته ايم كه به فكر ديگران باشيم، در غم ديگران، غمگين و در شادي آنها شاد باشيم، به ديگران و حقوق آنها احترام بگذاريم و براي آسايش ديگران فداكاري كنيم.
وي خواستارگسترش فرهنگ نوع دوستي در تمام عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي شد و تأكيد كرد هنگامي كه يك فروشنده سعي مي كند با حداقل سود ممكن، اجناس را با كيفيت بهتر و بيشتر به مردم عرضه كند تا زندگي آنها شاد و راحت باشد براي خود وي نيز، زندگي زيباتر خواهد شد.
رئيس جمهور اظهار داشت: بايد به سمتي برويم كه در ايران، فقير و نيازمندي باقي نماند و اين شدني است كه در اين راه بايد دست به دست هم بدهيم.
وي اضافه كرد: هنگامي كه در طرح هدفمند كردن يارانه ها اعلام شد كه افرادي براي ثبت نام مراجعه نكنند تا سهم بيشتري به كساني كه نياز بيشتري دارند تعلق گيرد ميليونها نفر داوطلبانه، براي ثبت نام نيامدند كه بايد از آنها و همچنين از افرادي كه در اين طرح ثبت نام كردند و همه ملت ايران تشكر كنيم.
احمدي نژاد روند اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها را با استحكام، اطمينان و آرامش توصيف كرد و گفت: بيش از دو سوم گام اولي كه مجلس شوراي اسلامي براي ما تعيين كرده است سپري شده و با اين همبستگي، آرامش و اعتماد به نفس و به لطف خداوند متعال، بركات و نتايج مثبت اين طرح، 10 برابر شده و به جيب و زندگي ملت ايران، سرازير خواهد شد.
وي تصريح كرد: با كمك يكديگر، اولين گام براي تحقق عدالت را محكم برداشته و به فضل الهي و با پشتيباني شما، گام هاي عدالت را تا استيفاي همه حقوق ملت ايران تا آخر برخواهيم داشت و اجراي اين طرح را با احترام به يكديگر، جلو خواهيم برد.
وي تأكيد كرد: به حول و قوه الهي و پشتيباني ملت، طرح هدفمند كردن يارانه ها به الگويي براي كشورهاي متقاضي تبديل خواهد شد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود در جمع مردم قزوين با بيان اين كه امروز ايران در جهان الهام بخش، معيار عزت، استقلال، انسانيت و اخلاق انساني محسوب مي شود خاطرنشان كرد: ايران يك جغرافيا نيست؛ بلكه ايران يك فرهنگ و پرچمدار برافراشته عدالت، خداخواهي و انسانيت است.
رئيس جمهور در ادامه به سخنان برخي شخصيت هاي خارجي در ديدارهاي ديپلماتيك با وي اشاره كرد و گفت: آنها در اين ديدارها پس از احترام به ملت عزيز ايران مي گويند ما به ايران آمده ايم تا به دنيا بگوييم مي خواهيم مستقل و عزيز زندگي كنيم.
وي از ساختن ايران به عنوان مأموريتي مهم و بزرگترين خدمت ياد كرد و گفت: ساختن ايران نشانه و الگويي براي همه ملت هاست و ملت ها از پيشرفت ايران شادمان هستند و احساس قدرت مي كنند.
احمدي نژاد گفت: وقتي كه مردم گوشه و كنار جهان، سياستمداران، دانشمندان با ما ديدار مي كنند مي گويند ما روزانه اخبار ايران را رصد مي كنيم و آخرين اخبار را براي من تكرار مي كنند.
وي ادامه داد: آنها مي گويند وقتي دستاوردهاي ملت ايران، آزادراه ها، كارخانه ها و پيشرفت هاي شما را مي بينيم احساس اقتدار مي كنيم و احساس مي كنيم راه براي پيشرفت ما هم باز است.
وي با بيان اينكه ايران بايد مقتدر و پيشرفته باشد، تأكيد كرد: همه بايد دست در دست هم دهيم و قله هاي عزت و شرف را با دستان و انديشه هاي مرد و زن ايراني فتح كنيم. وي افزود: اين راه جز با همدلي، جز با توكل بر خدا، عشق بر يكديگر و صميميت قابل پيمودن نيست.
ايران براي حل مسايل جهاني آماده گفت وگو با 1+5 است
رئيس جمهور گفت: ملت ايران آماده است در شرايط برابر و احترام درباره مسايل جهاني و حل مشكلات جهان با گروه1+5 مذاكره كند.
احمدي نژاد هدف از اين مذاكرات را همكاري براي رفع مشكلات و دغدغه هاي جهاني و كمك به صلح و امنيت بين المللي عنوان كرد و اظهار داشت: ملت ايران بارها تأكيد كرده است كه درباره حقوق اساسي خود با هيچ كس مذاكره نخواهد كرد.
وي با بيان اين كه ملت ايران همواره اهل مذاكره و منطق بوده و هيچ گاه به حقوق ملت هاي ديگر بي احترامي و تجاوز نداشته است خاطرنشان كرد: ملت ايران هر دستي را كه با صداقت دراز شود خواهد فشرد اما هر دستي را كه با دغل كاري و فريب به دنبال توطئه باشد مثل هميشه تاريخ، آن دست را از بازو قطع خواهد كرد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي تأكيد كرد: بسيار روشن و واضح است كه ملت ايران به احدي اجازه نمي دهد كه سر سوزني به حقوق آن تجاوز كند.
وي اظهار داشت: معناي مذاكرات بر پايه عدالت و احترام اين است كه برخي كشورها از نخوت و غرور دست بردارند و در شرايط برابر بر سر ميز مذاكره حاضر شوند.
احمدي نژاد با اشاره به طرح پرسش هاي جمهوري اسلامي ايران از كشورهاي عضو گروه 1+5 خطاب به اين كشورها گفت: اگر اين كشورها به اين پرسش ها پاسخ دادند بر همان مبنا با آن كشورها مذاكره مي كنيم و اگر پاسخ ندهند خود جوابهاي آنها را مشخص مي كنيم و بر اساس رفتار گذشته 1+5 با آنها گفت وگو مي كنيم.
وي تصريح كرد: اگر خداي ناكرده در پس زمينه ذهن برخي از اين كشورها اخلاق زشت خودخواهي و استعماري باشد پاسخ ملت ايران همان پاسخي خواهد بود كه تا به امروز داده است.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود در جمع مردم قزوين از احترام متقابل به عنوان راه حل مشكلات جهاني ياد كرد و گفت: ريشه همه بدبختي ها، جنگ ها و كودتاها در اين است كه عده اي بر حقوق، شخصيت و كرامت انساني ديگران كوچكترين احترام و ارزشي قايل نيستند و آنها نه تنها در قبال ساير ملتها چنين رفتار و نگاهي دارند بلكه به حقوق ملت خويش نيز احترام نمي گذارند.
وي با اشاره به اين كه امروز مردم بخش هاي وسيعي از قاره هاي اروپا و آمريكا تحت فشارهاي سنگين بي حرمتي ها و تحقيرها هستند افزود: هر كس در هر نقطه قدر و كرامت خود را نشناسد قدر و كرامت ديگران را نخواهد شناخت و ريشه جنگ ها و تجاوزگري ها خواهد شد.
وي مشكلات جهان را ناشي از فرهنگ مادي، ليبرالي و اومانيستي غرب خواند و گفت: آنها شعارهاي زيبايي در زمينه حقوق بشر و احترام به انسانها سرمي دهند اما در عمل در نقطه مقابل سخنان خود و در مسير ريشه كن كردن شخصيت، حقوق و كرامت انسان حركت مي كنند.
وي ادامه داد: اگر رئيس جمهور سابق آمريكا براي ملتها و ديگران ارزش و احترامي قايل بود هرگز حادثه 11 سپتامبر اتفاق نمي افتاد، افغانستان و عراق اشغال نمي شد و صدها هزار نفر كشته، مجروح و آواره نمي شدند.
رئيس جمهور با بيان اين كه اگر زورمداران و خودخواهان جهان براي ملتها احترام قايل بودند، رژيم جنايتكار صهيونيستي را به ملتهاي منطقه تحميل نمي كردند، افزود: در اين شرايط آنها با دغل كاري اقتصادي 30 هزار ميليارد دلار از جيب ملتها چپاول نمي كردند و جنگهاي جهان نظير جنگهاي اول و دوم جهاني، كره و ويتنام اتفاق نمي افتاد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از عدالت و رعايت حقوق ديگران به عنوان بهترين هديه الهي ياد كرد و گفت: بالاتر از اين ويژگي، انصاف و ايثار براي حل مشكلات ديگران است.
احمدي نژاد با تأكيد بر اين كه همه در انسان بودن شريك هستند گفت: همه انسانها محترم هستند و هيچ كس حق ندارد به ديگري بي احترامي و حقوق ديگران را تضييع كند.
وي تصريح كرد: اگر در بين ملت و ملتها احترام به كرامت و حقوق ديگران رايج نباشد، زندگي آن ملت به جهنمي سوزان تبديل مي شود.
وي ادامه داد: خدا را سپاسگزارم كه در فرهنگ ايران اسلامي و ملت عزيز ايران و در بين مناطق گوناگون كشور به خصوص قزوين قهرمان احترام به ديگران رايج است و احترام متقابل در همه جا از جمله مسجد، مدرسه، دانشگاه، بازار و خانواده از ويژگيهاي فرهنگ اسلامي مردم ايران است.
رئيس جمهور در پايان سخنان خود از ملت ايران به عنوان پرچمدار اخلاق، توحيد، عدالت، عشق به انسانيت و احترام به كرامت انساني نام برد و گفت: به همين دليل نام ايران و ملت ايران در دنيا محبوب و عزيز است و همه ملتها از عمق جان و دل ملت ايران را دوست دارند و به ملت ايران عشق مي ورزند.

 



حاشيه هاي ديدار مردمان ديار شهيد رجايي از احمدي نژاد

قزوين :خبرنگار كيهان
¤ دكتر احمدي نژاد در بدو ورود مورد استقبال حجت الاسلام هادي باريك بين نماينده ولي فقيه وامام جمعه، احمد عجم استاندار و جمعي از مسئولان محلي استان قزوين قرار گرفت. در فرودگاه با استقبال و دكلمه خواني فائزه باقريان فرزند يكي از جانبازان دفاع مقدس روبرو شد رئيس جمهور براي سرودن اين دكلمه از وي تشكر كرد.
¤ دكترمحمود احمدي نژاد پس از فرود بالگرد در فرودگاه قزوين در جمع خبرنگاران بيان داشت: استان قزوين قطعه اي درخشان از هويت و تاريخ ملت ايران است. و بخش مهمي از ميراث فرهنگي و ملي ما قزوين است و اعتقاد و انديشه هاي حكومت اسلامي در اين سرزمين شكل گرفته است. ما خدا راشاكريم كه به سرزمين انسان خيز و زرخير قزوين آمده ايم.
¤ در حالي كه اعلام شده بود مراسم استقبال ازساعت 30/8 شروع خواهد شد اما مردم مهمان نواز شهر قزوين از ساعت 7 صبح در مسير استقبال از خيابانهاي تهران قديم، منتظري، شهدا و سلامگاه تا گلزار شهدا به صورت انبوه تجمع كرده بودند.
¤ گستردگي جمعيت به حدي بودكه تردد خودروي رييس جمهوري به سختي انجام مي شد و به همين دليل خودرو حامل وي چندين بار مجبور به توقف در ميان استقبال كنندگان شد.
¤ مردم شهيد پرور قزوين با شعار صلي علي محمد، بوي رجايي آمد «احمدي، احمدي حمايتت مي كنيم» ، صلي علي محمد، ياور رهبر آمد. در طول مسير استقبال مقدم احمدي نژاد را گرامي داشتند.
¤ اقشار مختلف مردم قزوين با دردست داشتن پرچم ايران عكسهايي ازامام خميني (ره)و مقام معظم رهبري ودكتر احمدي نژاد و همچنين بادود كردن اسپند، پاشيدن گلاب ، توزيع شيريني و شكلات و نثار گل به خودروي حامل رييس جمهوري ضمن قدر داني به رئيس جمهور خوش آمد گفتند.
¤ مردم مشتاق قزوين در امام زاده حسين ودر جوار گلزار شهداكه از ساعت ها قبل منتظر ايشان بودند با آمدن احمدي نژاد با سردادن شعار صلي علي محمد، بوي رجايي آمد، صلي علي محمد، ياور رهبر آمد به خوش آمد گويي به احمدي نژاد پرداختند.
¤ احمدي نژاد در جمع پرشور مردم استان قزوين، شهيدان رجايي، بابايي، لشگري و ابوترابي فرد را نماد ايمان، ايثار، شجاعت و خردمندي عنوان كرد و گفت: خدمت و رشادت اين ديار مثال زدني و نمونه تمام عيار همت ملت ايران است.
¤ وي با تاكيد بر اينكه قزوين و تاريخ اين ديار قطعه اي بي نشان از تاريخ و ميراث گرانقدر سرزمين ايران است، گفت :بخش مهم و حساس هويت ملت ايران، هويت اسلامي و عملي ملت ايران در خطه قزوين پايه گذاري شده و در سراسر ايران ترويج داده و توزيع شده است.
¤ احمدي نژاد همچنين به تصميمات سفرهاي قبلي و اجراي بسياري از مصوبات اشاره كرد و افزود: تا پيش از دولت نهم، مجموع كارخانه هاي استان قزوين 1800كارخانه بود كه از ابتداي كار دولت نهم تا امروز 1800 كارخانه جديد به اين تعداد اضافه شده است.
¤ رئيس جمهور به برنامه هاي دور سوم سفر استاني هيئت دولت به قزوين اشاره كرد و يادآور شد: براي بخش صنعتي 37 طرح بزرگ با 950 ميليارد تومان سرمايه گذاري در دستور كار قرار دارد كه برخي از اين طرح ها تا پايان سال افتتاح خواهد شد. همچنين در اين سفر مصوبات و برنامه هاي فرهنگي مختلفي نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت و اميدواريم كه استان قزوين با اين برنامه هاي فرهنگي به شهر نمونه فرهنگي و اخلاقي ايران و جهان تبديل شود.
¤ دكتر احمدي نژاد در حين سخنراني ،در واكنش به تلاش يكي از شركت كنندگان در اين مراسم كه در صدد بود نامه خود را به دست رئيس جمهور برساند، گفت: در اين دوره از سفر استاني هيئت دولت به استان قزوين، تمامي نامه هاي مردمي در تهران رسيدگي خواهد شد .
¤ درحين سخنراني امام جمعه واستاندار قزوين چند نفر از كارگران شركت مه نخ و نازنخ و پوشينه بافت و چيني البرز بادردست داشتن پلاكاردهايي ازتعطيلي ونگرفتن حقوق به شدت گله مند بودند كه يكي از كارگران باصداي بلند فرياد ميزد ياحسين آقاي احمدي نژاد ما يازده ماه حقوق نگرفته ايم كه آقاي احمدي نژاد ضمن اشاره به پيگيري اين مسئله در پايان سخنراني گفت : البته برخي از كارگاه هاي صنعتي استان دچار مشكلاتي هستند كه مشكل اين چند كارگاه را در همين سفر استاني حل خواهيم كرد. ومردم و كارگران باشعار احمدي - احمدي دوستت داريم به ابراز احساسات پرداختند .
¤ بعد از صحبتهاي احمدي نژاد در مورد يارانه ها جمعيت بصورت يكپارچه وچندين بارشعار احمدي - احمدي حمايتت ميكنيم راسر دادند.
¤ در پايان مراسم مردم ديار شهيد رجايي باشعار احمدي دلاور پيرو خط رهبر رئيس جمهور را با اقدام خود مورد تشويق وحمايت قراردادند.
¤ همچنين همزمان با ورود رئيس جمهور به قزوين، وزراي دولت نيز به عنوان نماينده تام الاختيار دولت وارد شهرستان هاي استان قزوين شدند كه مجيد نامجو وزير نيرو در شهرستان بوئين زهرا، رضا تقي پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در شهرستان آبيك، حميد رضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در شهرستان البرز و صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي در شهرستان تاكستان و دكتر بهبهاني وزير راه و ترابري و محمدزاده رئيس سازمان حفاظت محيط زيست جهت بررسي پيشرفت راه قزوين - تنكابن در الموت و وزيرعلوم وارشادو بهداشت و بازرگاني درقزوين حضور يافتند. و نمايشگاه دائمي قزوين نيز باحضور وزير بازرگاني افتتاح شد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
امروز اين ستون را به يكي از زيباترين و روح نوازترين رخدادهاي جمعه اختصاص مي دهيم رخدادي كه همزمان با گسترش استفاده مردم از تلفن همراه شكل گرفته و با شتاب در جريان است... انعكاس «پيامك» هايي كه از نخستين دقايق روزهاي جمعه، لحظات پاياني آن، از سوي منتظران عاشق به اين سوي و آن سوي، ارسال مي شود، از ميان انبوهي از اين پيامك هاي دلنشين و دلنواز، كه سيل گونه در بستر جمعه ها جاري مي شود، به چند نمونه بسنده مي كنيم. باشد كه با حسن قبول مراد غايبان - ارواحنا لتراب مقدمه الفداء - روبرو شود. انشاءالله.
روز يلدايي
غروب جمعه رسيده است و باز تنهايي!
غروب اين همه غربت چرا نمي آيي؟
زمين به دور سرم چرخ مي زند پس كي
تمام مي شود اين روزها يلدايي ...؟
¤¤¤
يار غايب
ديدار يار غايب داني چه لطف دارد؟
... ابري كه در بيابان بر تشنه اي ببارد
تعجيل در فرج آقا صلوات
¤¤¤
پرواز
فقط گفتي به ما پرواز، پرواز!
در زندان غيبت كي شود باز؟
... بدون تو چگونه پرگشايم؟
براي هر عمل هستي سرآغاز
يا مهدي ادركني
¤¤¤
خضوع
كوه بايد تو را ركوع كند
ماه بايد تو را خضوع كند
سرافرازي به احترام حضور
پيش پاي شما خشوع كند
اللهم عجل لوليك الفرج
¤¤¤
رهايي
براي من بيا امشب دعا كن
مرا از بند اين دنيا رها كن
... بيا و يك نظر بر من بيفكن
سپس من را به دردت مبتلا كن
يا اباصالح المهدي
¤¤¤
توسل
ورق هاي توسل گشته دسته
و انگشتانمان هم پينه بسته
... فقط از تو سروديم و نگفتيم
كه از اعمالمان هستي تو خسته
به اميد ظهورش و به اميد آمرزش گناهانمان
¤¤¤
آينه بندان
كدام نقطه ي اين خاك زير پاي تو نيست
كدام پاره ي خورشيد آشناي تو نيست؟
بگو كدام نسيم شكفته در وادي است
كه ذهنش آينه بنداني از صفاي تو نيست؟
تعجيل در فرج آقا امام زمان صلوات
¤¤¤
جان زهرا (س)
اين جمعه جان حضرت زهرا ظهور كن
قلب غمين منتظران پر سرور كن
... با يك توسلي به در خانه ي خدا
از جاده ي ظهور بيا و عبور كن
¤¤¤
جاي پاي تو
خدا كند كه رضايم فقط رضاي تو باشد
هواي نفس نباشد همه هواي تو باشد
... خدا كند كه گذارت فتد به منظر چشمم
كه سجده گاه نمازم به جاي پاي تو باشد
¤¤¤
بيا كه صبر برايم چه خوب معنا شد
در انتظار ظهورت دلم شكيبا شد
... تمام دفتر عمرم سياه شد اما
اميد ديدن رويت دوباره پيدا شد
يا صاحب الزمان ادركني
¤¤¤
چرا نمي شود؟
اين جشن ها براي من «آقا» نمي شود!
شب با چراغ عاريه، فردا نمي شود
خورشيدي و نگاه مرا مي كني سفيد
مي خواستم ببينمت؛ اما نمي شود
¤¤¤
شب و پنجره
بيا! باغ و گل بي قرار تواند
شب و پنجره وامدار تواند
... در اين بغض و ترديد و ناهمدلي
دل و ديده در انتظار تواند
¤¤¤
از دل نرفته اي كه...
كي رفته اي ز دل، كه تمنا كنم تو را؟
! كي بوده اي نهفته، كه پيدا كنم تو را؟
غيبت نكرده اي، كه شوم طالب حضور
پنهان نگشته اي، كه هويدا كنم تو را
¤¤¤
سهم زمين
بهار بي گل نرگس شبيه پاييز است
و بي تو، كل زمانهايمان غم انگيز است
... بيا كه منجمدانه قيام ممكن نيست / بيا كه سهم زمين از بهار ناچيز است
¤¤¤
آيت خدايي
وقتي به سان خورشيد از گوشه اي برآيي
/ روشن شود جهاني وقتي كه تو بيايي
... ماندم در انتظارت اي كوكب هدايت
بنما جمال خود را اي آيت خدايي

 



مهياي سعي ديگر...

محمدرضا تيموري
راهي سخت در پيش دارم. بايد بكوشم تا در اين راه خود را از آلودگي ها پاك سازم و دگرگونه و نو شوم، از تاريكي به روشنايي درآيم. آيا مي توانم؟
در اين مسير تن را شست وشو مي دهم و آن را از آلودگي ها پاك مي كنم. جامه اي سفيد و پاكيزه بر تن مي سازم و رخت كهنه و آلوده را از تن جدا مي كنم. خدايا! كمكم كن تا بتوانم در اين راه سخت، از گذرگاه هاي پرپيچ و خم عبور كرده و خود را بيشتر به تو نزديك كنم.
مدينه النبي را بايد ترك كنم اما پاهايم ناي رفتن ندارد. دل كندن از مدينه سهل و آسان نيست. چگونه مي توان از حرم رسول خدا(ص) و خانه دخترش كه هر شب در كنارش به دعا و نجوا مي پرداختي و هر روز در بقيع و در كنار قبور ائمه آن به تضرع و نيايش برمي خاستي دل بكني. مگر مي شود؟
اما براي تقرب به خدا بايد اين راه دشوار را بروي.
با چشماني اشكبار به سمت اتوبوس مي روم. اما بايد رفت. در شجره بر هر آنچه كه لذت هاي دنيوي است بايد چشم بپوشم و محرم شوم. لبيك گويان مي روم تا به او بگويم تنها تو را مي پرستم و از تو كمك مي خواهم. بايد در اين راه هفت بار به گرد خانه اش طواف كنم. راه ها را يكي پس از ديگري مي پيمايم و از او در انجام اين مسير مدد مي خواهم. نمازم را پشت مقام ابراهيم مي خوانم تا براي سعي بين صفا و مروه آماده شوم. اين بار نيز هفت بار. براي نو شدن بايد مشقت هاي راه را تحمل كرد و هر بار آنچه را كه از آلودگي ها برجاي مانده است از خود دور سازم تا به آنچه مي خواهم برسم تقصير مي كنم... اما اين پايان راه نيست.
بايد خود را مهياي سعي ديگري كنم. خدايا كمكم كن...

 



صبح ديروز نمايشگاه تخصصي صادراتي فرش دستباف در اصفهان گشايش يافت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
سيزدهمين نمايشگاه تخصصي صادراتي فرش دستباف صبح ديروز در محل نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان افتتاح مي شود.
اين نمايشگاه در فضايي بالغ بر هزار و 500 متر مربع و با حضور 120 مؤسسه توليدي و خدماتي فرش از استان هاي اصفهان، تهران، خراسان رضوي، قم، كرمان، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، يزد و فارس برپا شده است. در اين نمايشگاه انواع فرش، گليم، گبه و صنايع دستي مرتبط تا 24 آبان ماه جاري به نمايش درآمده است.
سيزدهمين نمايشگاه تخصصي صادراتي فرش دستباف از ساعت 10 صبح تا 21 شب براي بازديد علاقه مندان داير است.

 



در سن 87 سالگي واعظ معروف مشهد دار فاني را وداع گفت

حجت الاسلام والمسلمين شيخ عباس حجتيان معروف به «حجتي ابردهي» از روحانيان فعال در عرصه تدريس و منبر در سن 87 سالگي به رحمت ايزدي پيوست.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين شيخ عباس حجتيان معروف به حجتي ابردهي از روحانيان فعال در عرصه تدريس و منبر عصر روز سه شنبه به علت كهولت سن و كسالت دعوت حق را لبيك گفت و در جوار رحمت الهي قرار گرفت.
علي روشندل مسئول روابط عمومي حوزه علميه خراسان، صبح ديروز در حاشيه مراسم تشييع اين روحاني فعال با بيان اينكه شيخ عباس حجتيان در سال 1302 شمسي در مشهد متولد شد، اظهار داشت: وي در سال 1322 وارد حوزه علميه اين شهر شد و در مدرسه علميه نواب به تحصيل علوم حوزوي پرداخت و نزد اساتيدي چون ميرزا احمد مدرس، شيخ هاشم قزويني، ميرزا جواد آقا تهراني، ميرزا مهدي اصفهاني، اديب نيشابور و آيت الله ميلاني دروس حوزوي را فرا گرفت.
وي درگذشت اين روحاني فعال را به جامعه روحانيان و خانواده ايشان تسليت گفت.
حجت الاسلام شيخ عباس حجتيان در عرصه تدريس و منبر در كنار تدريس دروس لمعه و معالم كتاب هاي خورشيد كعبه، ماه مدينه و خاطرات زندگي را تاليف كرده است.

 



افتتاح دانشكده پزشكي گناباد با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي

گناباد- خبرنگار كيهان:
دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني شهرستان گناباد باحضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به صورت رسمي آغاز به كار كرد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در آيين آغاز به كار اين دانشگاه گفت: دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي گناباد از لحاظ فضا و تجهيزات آزمايشگاهي در سطح بسيار عالي است و هم سطح دانشگاه علوم پزشكي تهران است.
وي با اشاره به تحصيل 900 دانشجو در دانشگاه علوم پزشكي گناباد، ابراز اميدواري كرد دانشجويان اين دانشكده در امتحان جامع علوم پايه و از نظر تحصيلي در سطح عالي و ممتاز باشند.
وي گفت: هم اكنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حال فراهم كردن امكاناتي است كه دانشگاه هاي زير پوشش اين وزارت خانه تا جايي كه ممكن است نيروي بومي هر منطقه را جذب كرده تا بتوانند با خيال راحت در منطقه خود خدمت كنند.

 



پروفسور رضا: آفرينندگان فناوري نبايد تقليد كننده غرب باشند

پروفسور «فضل الله رضا»، شخصيت علمي جهاني كشورمان، تقليد سازندگان و آفرينندگان فناوري از غرب را موجب ايجاد وابستگي توصيف كرد.
به گزارش ايرنا، وي عصر روز سه شنبه در مراسم تجليلي كه از اين شخصيت علمي جهاني در رشت برگزار شد، گفت: آنچه از غرب مي گيريم بايد متناسب با فرهنگ ايراني از آن سود جوييم زيرا تقليد، كشورما را وابسته و اسير مي كند و اگر فناوري ها با خلاقيت همراه باشد، مي توانيم آنها را بهبود بخشيم.
پروفسور رضا در اين مراسم اظهار داشت: اين همه وسايل رفاهي كه در غرب ايجاد شده است را نمي توانيم با زور وارد كنيم بلكه بايد قسمت هاي ضروري را بگيريم و با گنج قناعت در آميزيم تا چيزي نو متناسب با فرهنگ ايراني بسازيم.
وي با بيان اينكه جوانان بايد برداشت هاي خود را گسترش دهند و ديدشان را وسيع كنند، به جوانان پيشنهاد كرد پيوند با جهان معرفت را توسعه دهند.
وي با اشاره به خاطرات دوره كودكي خود گفت: در زمان كودكي ما در رشت كتابخانه وجود نداشت و كسي زبان خارجي بلد نبود ولي امروز جوانان به اينترنت دسترسي دارند و امكانات وسيعي در اختيار آنها قرار دارد.
وي اظهار داشت: من به عنوان كسي كه راه را پيموده است از جواناني كه مي خواهند در دانشگاه تحصيل كنند و ترديد دارند كه چه رشته اي را بخوانند توصيه مي كنم ابتدا با مقدمات و رياضي و به زبان قديم منطق و حكمت را فرا گيرند و مدتي خردگرايي را تمرين كنند و از ژرفاي صور رياضي بهره گيرند.
وي يادآور شد: در اين صورت جوانان به زباني دست پيدا مي كنند كه تعلق و تعصب هاي كور در آن راه ندارد كه از طريق آنها مي توانند به مطالب عرفاني، روحاني، مذهبي و شعر دست يابند.
اين دانشمند ايراني گفت: در زمان كودكي ما، رشت دروازه تجدد بود و از رشت به اروپا رفت و آمد مي شد و مردم گيلان در عين تجددگرا و نوگرا بودن سعي مي كردند كه چيزهاي خوب را از غرب بگيرند.
وي افزود: امروز نقش گيلان نسبت به گذشته عوض شده است گيلان مي تواند مركز فرهنگي علمي كشورهاي آسياي مركزي باشد چون مردم آسياي مركزي در ادبيات فارسي و در بسياري از جنبه هاي فرهنگي با ما مشترك هستند.
فضل الله رضا در پنجم دي ماه 1293 شمسي برابر با نهم صفر 1333 قمري در خانواده اي آگاه و متدين در رشت متولد شد.
وي از همان آغاز ايام جواني به ادب، حكمت و فلسفه روي آورد و هنوز 25 سال از عمر گرانبهايش سپري نشده بود كه كتاب هايي ماندگار به رشته تحرير درآورد.
ارائه نظريات برجسته علمي در زمينه رياضيات كاربردي، تئوري سيستم و كنترل اتوماتيك، مهندسي برق و مخابرات، تئوري شبكه هاي برق و تئوري انفورماسيون در كنار علاقه و توجه وافر به زبان و ادب شيرين پارسي، از اين دانشمند بزرگ، چهره اي استثنايي ساخته است.
به گزارش ايرنا، مراسم تجليل از خدمات علمي و فرهنگي انديشمند برجسته گيلاني پروفسور فضل الله رضا عصر روز سه شنبه در زادگاهش در رشت با حضور جمعي از انديشمندان و فرهيختگان علمي كشور برگزار شد.

 



برگزاري پنجمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي در كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
وزير راه و ترابري گفت: 14 فروند هواپيماي ايران 140 آماده پرواز است كه اين هواپيماها بزودي به خطوط پروازي داخلي كشور اضافه مي شوند.
«حميد بهبهاني» در مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي و هوانوردي ايران در جزيره كيش با بيان اين مطلب افزود: هواپيماي «ايران 140» ظرفيت جابجايي 52 مسافر را دارد و براي مسيرهاي كوتاه پروازي مناسب است.
وي با بي اثر خواندن تحريم هاي غرب عليه ايران گفت: تحريم ها سبب شد كه موتور كشور با سرعت هرچه تمام تر به حركت درآيد. در حقيقت دشمنان مي خواستند ما را يك قدم به عقب برانند اما ما 10 قدم به جلو برداشتيم.
وزير راه و ترابري با اشاره به پيشرفت هاي ايران در زمينه دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي گفت: وقتي كه ما به قله هاي فناوري انرژي صلح آميز هسته اي دست پيدا مي كنيم. ساختن هواپيما براي متخصصان خوش فكر، باهوش و باغيرت ايراني كار سختي نيست.
به گزارش ايرنا، بهبهاني به مسئولان شركت هاي هوايي ايران توصيه كرد كه با راه اندازي مراكز تخصصي آموزشي و تربيت نسلي جوان از خلبانان ايراني و فراهم كردن زمينه عقد قرارداد همكاري اين خلبانان با ساير كشورهاي متقاضي، علاوه بر درآمدزايي، براي توسعه صنعت هوايي كشور اقدام كنند.
براساس همين گزارش «كاپيتان رضا نخجواني» رئيس سازمان هواپيمايي كشور در مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي و هوانوردي ايران در كيش گفت: رشد 30درصدي كمي و كيفي اين نمايشگاه در مقايسه با نمايشگاهي كه دو سال قبل برگزار شد و همچنين حضور انبوه شركت هاي داخلي و خارجي فعال در عرصه صنعت هوانوردي، نشان مي دهد تحريم هاي غرب و استكبار بي اثر بوده و از اين نمايشگاه مي توان به عنوان «سمبل ايستادگي كشور در مقابل تحريم ها» نام برد.
از سوي ديگر خبرنگار كيهان از كيش گزارش داد رئيس سازمان صنايع هوايي كشور نمايشگاه هوايي كيش را سرآغازي بر توسعه صنايع مدرن هواپيمايي ايران دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران در ساخت و توليد هواپيما با ظرفيت 2 تا 20 سرنشين استعداد خوبي دارد.
وي افزود: اكنون بيش از 200 شركت در كشور مشغول توليد قطعات هواپيما هستند و پيش بيني مي شود اين رقم در آينده همچنان افزايش يابد.
همچنين رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در مراسم گشايش نمايشگاه صنايع هوايي كيش گفت: مجلس از صنايع هوايي و هوانوردي كشور حمايت جدي به عمل مي آورد.
پنجمين نمايشگاه بين المللي هوايي صبح روز سه شنبه با حضور وزير راه و ترابري، مديرعامل سازمان منطقه آزاد كشور، رئيس سازمان هواپيمايي كشور، مديرعامل شركت فرودگاه ها، رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، جمعي از وابستگان نظامي كشورهاي اسلامي و متخصصين داخلي و خارجي صنعت هوانوردي در سالن نمايشگاه هاي بين المللي كيش افتتاح شد.
120شركت داخلي و خارجي آخرين دستاوردها و و تجهيزات مرتبط با صنعت هوايي و هوانوردي را در فضايي به وسعت 14هزار متر مربع از 18 تا 21 آبان ماه جاري در كيش ارايه مي دهند.
حاشيه مراسم افتتاحيه نمايشگاه
از آنجايي كه موضوع و اهداف اين نمايشگاه معرفي دستاوردهاي صنايع هوايي و هوانوردي ايران و چند نمايندگي شركت هاي خارجي بود. جناب وزير راه و ترابري حدود 30 دقيقه از وقت 40 دقيقه اي خود را به فوايد سبزي و پياز خوردن اختصاص داد.
حميد بهبهاني در سخنراني خود به لزوم صادرات پياز و سبزي به كشورهاي سردسير آسياي مركزي، روسيه و كشورهاي اروپايي در فصل سرد زمستان اشاره كرد و اظهار داشت: حتماً بايد بازاريابي كنيم كه سبزي ها به صورت پاك شده و در بسته بندي هاي بسيار شيك و تميز صادر كنيم.
بيشتر شركت كنندگان در مراسم سخنراني وزير راه و ترابري ايراني بودند و سرشان را زير انداخته و نمي توانستند جلوي خنده شان را بگيرند.
¤ سخنگوي سازمان منطقه آزاد كيش از نشست پهن پيكرترين هواپيماي باري (Cargo) جهان در فرودگاه بين المللي كيش خبر داد و گفت: اين هواپيما شامگاه روز سه شنبه براي اولين بار در تاريخ كشور و به منظور معرفي قابليت هاي آن در نمايشگاه هوايي كيش شركت كرده است.

 



به دنبال رحلت آيت الله خراساني صورت گرفت
اعلام 3 روز عزاي عمومي در كاشان

كاشان-خبرنگار كيهان:
مراسم تشييع پيكر پاك عالم وارسته و بزرگوار آيت الله سيداسدالله خراساني صبح ديروز در كاشان برگزار و در مزار ملامحسن فيض كاشاني به خاك سپرده مي شود.
پيكر اين عالم رباني از محل حوزه علميه امام خميني (سلطاني) روي دوش مردم دارالمومنين كاشان تشييع خواهد شد مردمي كه نشان داده اند هميشه و در همه حال عالمان و بزرگان خود را چون دري گرانبها حفظ كرده و از محضرشان بهره معنوي برده اند.
آيت الله خراساني شامگاه سه شنبه در بيمارستان شهيد بهشتي كاشان پس از تحمل 8 سال بيماري نداي حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت.
حسينعلي حاجي، معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان طي پيامي، ضمن عرض تسليت به علما، روحانيان و مردم دارالمومنين كاشان در اين شهرستان 3 روز عزاي عمومي اعلام كرد.
وي در سال 1313 در خانواده بسيار مذهبي در شهر كاشان متولد شد و در محضر علمايي چون آيت الله داماد و امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي كسب فيض كرد.

 



رئيس قوه قضائيه: در سفر به كهگيلويه و بويراحمد براي مشكلات قضايي استان تصميم مي گيريم

رئيس قوه قضائيه، مهمترين هدف سفر خود به كهگيلويه و بويراحمد را اتخاذ تصميمات لازم براي رفع مشكلات قضايي استان اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، آيت الله صادق آملي لاريجاني ديروز در فرودگاه ياسوج در گفت وگو با خبرنگاران، هدف از سفر خود به اين استان را اطلاع دقيق از مشكلات قضايي استان و مواجهه حضوري با مسايل و مشكلات قضايي استان براي تصميم گيري بهتر جهت رفع آنها اعلام كرد.
وي گفت: هيئت هايي را به شهرستان هاي استان اعزام خواهيم كرد و مسايل و مشكلات قضايي شهرها و بخش هاي استان را از نزديك بررسي و براي رفع آنها اقدام مي كنيم.
وي تصريح كرد: در اين سفر دو روزه شوراي عالي قضايي نيز در استان تشكيل خواهد شد و مسايلي را كه بتوانيم حل كنيم نسبت به رفع مشكل اقدام خواهد شد.
آيت الله لاريجاني درباره دلايل انتخاب اين استان براي سفر گفت: تاكنون سفر قضايي به اين استان انجام نشده است و اين اولين سفر مقامات قضايي كشور به اين استان است.
وي افزود: در نشست با مسئولان اداري اجرايي استان كهگيلويه و بويراحمد مسايل و مشكلات مختلف قضايي اين استان را نيز مورد بررسي قرار خواهيم داد.
رئيس قوه قضائيه گفت: همچنين در اين سفر وضعيت نيروي انساني در بخش قضايي استان را بررسي و نسبت به تكميل و جذب پست هاي خالي قضايي استان اقدام و مجوز لازم در اين مورد صادر خواهد شد.
لاريجاني اظهار داشت: براي كمك به مردم استان و حل مشكلات قضايي در شهرها و بخش هاي مختلف تصميمات لازم اتخاذ و در جهت ايجاد شعب قضايي در استان تصميم گرفته خواهد شد.
رئيس قوه قضاييه كه براي سفري دو روزه وارد ياسوج مركز كهگيلويه و بويراحمد شده است، با حضور در گلزار شهداي اين شهر به شهيدان هشت سال دفاع مقدس، اداي احترام كرد.
آيت الله صادق لاريجاني كه توسط آيت الله ملك حسيني نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد در مجلس شوراي اسلامي و قوام نوذري استاندار اين استان همراهي مي شدند، با قرائت فاتحه و تقديم تاج گل، ياد و خاطره اين شهدا را گرامي داشتند.
استان كهگيلويه و بويراحمد كه يكي از استان هاي كم جمعيت ايران است، در طول هشت سال دفاع مقدس، بيش از يك هزار و 800 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
رئيس دستگاه قضايي قرار است با خانواده شهداي استان كهگيلويه و بويراحمد ديدار و گفت وگو كند.
اين سفر، دومين سفر آيت الله صادق لاريجاني به عنوان رئيس قوه قضائيه و اولين سفر مسئولان عالي قضايي به ياسوج است.

 



اخبار ادبي و هنري

شوراي عالي معارف در سيما تشكيل مي شود
به زودي شوراي عالي معارف مركب از استادان حوزه و دانشگاه و صاحبنظران در سيما تشكيل مي شود.
علي دارابي معاون سيماي صدا و سيماي جمهوري اسلامي در نشست مديران گروه معارف شبكه هاي سيما با اعلام خبر فوق، دين را مؤلفه اصلي مطالبات چهارگانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي دانست و افزود: اين شورا با مديريت حجت الاسلام والمسلمين دكتر شيخ الاسلامي بايد به مفاهيم عالي دين توجه ويژه داشته باشد و از تمام توان كارشناسان و صاحبنظران در اين خصوص بهره ببرد.
دكتر دارابي با تأكيد بر اينكه دوران جديدي براي كار موثر در حوزه دين در سيما آغاز شده است گفت: از شبكه هاي سيما و به ويژه مديران گروه هاي معارف سيما انتظار اين است كه به اهتمام بايسته براي ارائه بهترين كارهاي تلويزيوني، استفاده مؤثر از كارشناسان دين، توجه به جذابيت برنامه ها با محوريت جذب جوانان، برنامه سازي براي ايام محرم و صفر در اولويت قرار گيرد.
بزرگداشت اولين نويسنده كودك و نوجوان شهيد
مراسم بزرگداشت ياد و آرمان شهيد «كامبيز (يوسف) ملك شامران»، اولين نويسنده شهيد حوزه كودك و نوجوان با عنوان «كام يوسف» طي دو روز برگزار مي شود.
شهيد ملك شامران از نويسندگان جوان مستعد، متدين و انقلابي عضو گروه جنگ هاي نامنظم شهيد چمران بود كه در سن 20 سالگي در جبهه هاي جنگ تحميلي به درجه رفيع شهادت نائل شد.
با توجه به دغدغه هاي اين شهيد براي كودكان بي سرپرست و بي پناه، اولين مراسم «كام يوسف» باحضور 150 نفر از كودكان خياباني روز 24 آبان ساعت 30/9 در مركز 24كانون پرورش فكري با حضور برخي چهره هاي ادبي و هنري اجرا مي شود.
اين مراسم روز دوم 25 آبان در مركز آفرينش هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ساعت 14 با دعاي عرفه آغاز مي شود.
نقد و بررسي آثار نقاش مسلمان فرانسوي در حوزه هنري
نخستين جلسه از مجموعه جلسات نقد و بررسي آثار تجسمي در كارگاه سيدحسن حسيني به بررسي آثار عبدالناصر فتي سلمان نقاش مسلمان فرانسوي اختصاص داشت.
اين جلسه با حضور دكتر مرتضي گودرزي ديباج مدير مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري و عبدالناصر فتي سلمان نقاش فرانسوي در كارگاه سيدحسن حسيني با موضوع نقد تابلوهاي نقاشي سلمان برگزار شد. دكتر گودرزي ديباج ابتدا درباره اين نقاش گفت: عبدالناصر فتي سلمان كه قريب ربع قرن است به اسلام گرويده و مسلمان شيعه شده، حدود يك سال است در ايران ميهمان مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري است. البته ايشان از سوي سفير وقت ايران در فرانسه براي برپايي نمايشگاه به ايران دعوت شده و نمايشگاه هاي متعددي نيز در ايران داشته است.
يادبود پژوهشگر فقيد در دو سالانه كتاب دفاع مقدس
دبيرخانه سيزدهمين جشنواره دوسالانه كتاب دفاع مقدس قصد دارد از سال ها تلاش و خدمات فرهنگي مرحوم «غلامعلي فروغي» پژوهشگر حوزه دفاع مقدس تقدير كند.
در آيين اختتاميه و اهداي جوايز به برگزيدگان اين دوره از جشنواره، به پاس زحمات چندين ساله وي لوح يادبود به خانواده و همسر مرحوم فروغي اعطا خواهد شد.
اين نويسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس 17 آبان سال 88 بر اثر سكته قلبي دارفاني را وداع گفت.
اعلام برنامه هاي سپاه پاسداران در هفته كتاب
برنامه هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، به مناسبت هفته كتاب در پادگان ها، ستادها و مراكز و مجموعه هاي فرهنگي- هنري اين نهاد در سراسر كشور، برگزار مي شود.
تقدير از پاسداران اهل قلم و مسئولان كتابخانه هاي فعال و نمونه سپاه، بخشي از اين اقدامات هستند. مسابقات كتابخواني ويژه كاركنان سپاه و خانواده هاي آنان و همچنين انتشار مقاله درباره ضرورت مطالعه و كتاب در نشريات سازماني سپاه، با هدف تشويق مخاطبان به مطالعه، در طول هفته كتاب صورت خواهد گرفت. تقدير از پاسداران اهل قلم (نويسندگان سپاهي) و مسئولان كتابخانه هاي فعال و نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، از ديگر فعاليت هاي مدنظر اين نهاد فرهنگي- نظامي، به مناسبت هفته كتاب هستند. هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران 23 تا 30 آبان سال جاري در سراسر كشور برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14