(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24  آبان 1389- شماره 19790

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روضه حضرت مسلم(ع) (يادداشت روز)
تدوين مناسبات دوستانه با همسايگان اولويت سياست خارجي ايران
دايي (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس:
مواضع صريح ايران در مذاكره با 1+5 تأثير خوبي بر آينده خواهد داشت
هفته نامه تايم: ايران در صحنه منطقه قادر است هر سناريويي را وتو كند
سفير تركيه در تهران: 1+5 بايد درباره مخالفت با ميزباني استانبول توضيح بدهد
هيئت عالي رتبه حقوق بشري ايران به سرپرستي محمدجواد لاريجاني عازم نيويورك شد
جرس: كيهان خودزني اپوزيسيون را فرماندهي مي كند (خبر ويژه)
امام فرموده بود همه با هم مقابل استكبار نه همراه استكبار (خبر ويژه)
جنبش سبز كه به كما رفت مگر همان اصلاحات خودمان را زنده كنيم (خبر ويژه)
واشنگتن پست: تحريم ها كارساز نشد غرب از اپوزيسيون سبز حمايت كند (خبر ويژه)
جاسوس از كارافتاده سيا بالاخره در عمليات رواني روسفيد شد! (خبر ويژه)
داريوش همايون: موسوي سرگردان به مراتب مفيدتر است تا رضا پهلوي گيج! (خبر ويژه)



روضه حضرت مسلم(ع) (يادداشت روز)

اينجا كوفه است و امروز، هشتم ذيحجه هزار و چندصد سال پيش است. ماه پاياني سال 60 هجري و 32 روز قبل از عاشوراي سال .61 مسلم بن عقيل نماينده امام حسين(ع) چند روزي است كه وارد شهر شده و تا امروز، نزديك به 18هزار نفر از مردم كوفه با نايب امام زمان خويش بيعت كرده اند... امشب، اما كوفيان عهد مي شكنند و مسلم در ميانه ميدان تنها مي ماند. ابن زياد، فرستاده يزيدبن معاويه شايع كرده است كه سپاه عظيمي از شام به حمايت او و براي سركوب مسلم و هوادارانش، پاي در ركاب عازم كوفه اند - چيزي شبيه تهديد سران فتنه به حمله نظامي قريب الوقوع آمريكا- جارچيان حكومت اموي دوره افتاده اند و به مردم كوفه توصيه مي كنند براي در امان ماندن از حمله سپاه شام و منجنيق هاي آتشبار، بايد از ياري مسلم بن عقيل دست بردارند و با ابن زياد كه فرستاده و سرسپرده يزيد است دست بيعت بدهند- باز هم شبيه عمليات رواني فتنه گران 88 كه تنها راه پيشگيري از حمله نظامي به ايران را رويكرد مردم به سرسپردگان آمريكا مي دانستند و موسوي و كروبي و خاتمي را آدرس مي دادند- چه شباهت عجيبي و چه عبرت انگيز!
اينجا كوفه است! هزار و چندصد سال قبل. مسلم بن عقيل تنها مانده است. از سپاه پاسداران و ارتش اسلامي و خيل عظيم جان بركفان بسيجي و توده هاي ميليوني مردم با بصيرت ايران و حماس و حزب الله لبنان و... هم خبري نيست. آن روز اگر اينان بودند كه به قول امام راحلمان(ره) ماجرا آنگونه ورق نمي خورد كه خورد و پايان داستان مسلم آنگونه مي شد كه اين روزها شد.
فردا، آشناي غريب كوفه و هاني بن عروه را كه ميزبان نايب امام(ع) بود بر بام دارالعماره گردن مي زنند و پيكرهاي مطهر آنان را در كوچه هاي كوفه بر زمين مي كشند... و كوفه پرخروش ديروز، بي اعتنا و خاموش فقط به نظاره ايستاده است. شايد مسلم بن عقيل در واپسين دقايق قبل از شهادت به ياد سخن امير مومنان(ع) افتاده بود كه «روزي از رسول خدا(ص) پرسيدم، آيا عقيل را دوست مي داريد؟ و حضرت در پاسخ فرمود؛ آري! به خدا سوگند او را دوچندان دوست دارم، خودش را و پدرش ابوطالب را و فرزندش مسلم را كه در حمايت از فرزندت حسين(ع) به شهادت مي رسد. اهل ايمان در سوگ او مي گريند و فرشتگان بر او درود مي فرستند».
عهدشكني مردم آن روز كوفه اما، همه از دنياپرستي آنان ريشه نمي گرفت و ترس از سپاه خيالي شام تمامي ماجرا نبود. پاي عوامل ديگري نيز در ميان بود، بارها خطرناك تر و گمراه كننده تر. آلودگي شماري از خواص و موقعيت ناشناسي و بي بصيرتي شماري ديگر و صد البته برخي از خواص چون مسلم بن عوسجه و حبيب بن مظاهر نيز آن عهد را كه با خداي خويش بسته بودند، لبيك گويان به ميقات بردند و در ركاب مولايشان ايستادند و پاي فشردند و جان سپردند.
ماجرا، اگرچه پردامنه است و گفتني هاي آن بسيار ولي در اين مختصر به دو نمونه از خواص آن روزگار اشاره مي رود؛ شريح قاضي از شمار خواص آلوده و از ميان خواص موقعيت ناشناس، يكي چون جناب سليمان بن صرد خزائي. او، هرچند آن روزها در تشخيص موقعيت به خطا رفته بود ولي عاقبتي خوش داشت و با برپايي نهضت توابين به خونخواهي شهداي كربلا برخاست و سرانجام در اين راه به شهادت رسيد و اما...
الف: «هاني بن عروه» از بزرگان شيعه است. او از ياران رسول خدا(ص) و مردي شجاع، دانشمند و مورد احترام همگان است. مسلم بن عقيل بعد از ورود ابن زياد به كوفه، از خانه مختار كه در آن آشكارا ساكن بود به خانه هاني نقل مكان كرد. ابن زياد با حيله و ترفند از ماجرا باخبر شد و هاني را به دارالعماره فراخوانده و تحت شكنجه هاي سخت قرار داد. قوم هاني كه از طولاني شدن غيبت وي نگران شده بودند با شمشيرهاي آخته دارالعماره را به محاصره درآورده و هاني را طلب كردند. وحشت بر قصر حكومتي كوفه سايه افكند. ابن زياد مي دانست كه قوم هاني شجاع و پرشمارند و اگر به دارالعماره يورش آورند بساط حاكميت فرستاده يزيد برچيده خواهد شد، راه مقابله با شمشير بسته بود...
ساعتي بعد، قوم هاني بن عروه، بي آن كه بزرگ قبيله خويش را از چنگ ابن زياد رهانيده و يا او را ديده باشند، به خانه و كاشانه خود بازگشتند. تعجب آور است؟ نه... شريح قاضي به دستور ابن زياد بر بام دارالعماره رفته و در حالي كه هاني با چهره خون آلود زير شكنجه بود به قوم وي اطمينان داده بود كه هاني ميهمان گرامي ابن زياد است و با او به گفت وگوي دوستانه نشسته است! و قوم هاني به گفته شريح اعتماد كرده بودند. چرا...؟! به اين علت كه شريح را با سابقه قبلي او كه قاضي دوران حضرت امير عليه السلام بود، مي شناختند و نمي دانستند شريح با بدره هاي زر و املاك و مستغلاتي كه از ابن زياد به رشوه گرفته، تغيير ماهيت داده است و از گذشته خويش فقط يك تابلوي دروغين روي دست گرفته و با آن دين فروشي مي كند. اگر قوم هاني مي دانستند كه «ميزان حال فعلي افراد است» فريب تابلوي شريح را نمي خوردند و همين اندازه كه مي ديدند شريح مورد وثوق و اعتماد ابن زياد است و زبان حاكمان شام به كام دارد، در هويت او ترديد مي كردند و خيلي زود به هويت واقعي او پي مي بردند. كاش مي دانستند، تابلوهايي نظير، قاضي دوران حضرت امير(ع)، نخست وزير دوران جنگ، نماينده حضرت امام(ره) در حج و بنياد شهيد، نمايندگي امام خميني(ره) در موسسه كيهان، حكم از امام براي دادستاني كل كشور و... فقط هنگامي ارزشمند است و مي تواند ملاك اعتماد باشد كه «حال فعلي» صاحبان اين «عنوان »ها با آنچه بر «تابلوهاي قبلي» آنان نقش بسته است، همخواني و انطباق داشته باشد. در جريان فتنه 88 كه «جنگ احزاب» بود و تمامي دشمنان ريز و درشت اسلام و انقلاب و امام و رهبري از داخل و خارج براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران به هم پيوسته بودند، وقتي مردم با بصيرت اين مرز و بوم، سران فتنه را ديدند كه سر بر آستان آمريكا و انگليس و اسرائيل مي سايند و زبان آنها را به كام گرفته اند، خيلي زودتر از آنچه دشمنان بيروني تصور مي كردند، هويت فرستادگان و برگزيدگان دشمن را شناخته و فرياد «شريح قاضي» ها را نه فقط به هيچ انگاشتند، بلكه با حضور ده ها ميليوني و بصيرت خويش، «چشم فتنه» را به قول حضرت امير(ع) كور كردند.
ب: و اما، جناب سليمان بن صرد خزائي- رحمه الله عليه- حال و هواي ديگري دارد. او از بزرگان و رهبران شيعيان عراق و از اصحاب و ياران نزديك امير المومنين(ع) و امام حسن(ع) بود و در بسياري از ميادين جهاد حضور داشت. سليمان طلايه دار دعوت از امام حسين(ع) به كوفه بود، اما خود به هر علت- كه در اين وجيزه نمي گنجد- مسلم بن عقيل را ياري نكرد و در ياري امام حسين عليه السلام نيز كوتاهي كرد. سليمان مورد وثوق مردم كوفه و همه مسلمانان بود. او بعد از ورود مسلم بن عقيل به كوفه با آن كه مي دانست مسلم فرستاده و نايب امام زمان اوست از ياري و حمايت مسلم خودداري كرد و در پاسخ به اعتراض افرادي نظير مسلم بن عوسجه، حبيب بن مظاهر و مختاربن ابوعبيد، گفت؛ منتظر ورود خود امام عليه السلام باقي مي ماند! دقيقا همان بهانه اي كه اين روزها برخي از مدعيان دروغين انتظار ولي عصر(عج) بر زبان دارند و يا شماري از منتظران بي بصيرت به آن چنگ مي زنند. سليمان صرد بايد مي دانست كه نمي توان مدعي پيروي از امام حسين(ع) و انتظار ورود ايشان بود، اما از بيعت و همراهي با نايب و فرستاده آن امام بزرگوار سر باز زد! اين سرپيچي به گونه اي آشكار با آن ادعا مغايرت دارد و كساني كه از پيروي نايب امام زمان خويش سرپيچي مي كنند، از فرمان مستقيم و بي واسطه امام(ع) نيز سر مي پيچند و سليمان بن صرد خزائي هم چنين بود و از حضور در كربلا و ياري امام حسين(ع) خودداري كرد! امروز هم در مقياسي بسيار كوچكتر شاهد برخي از خواص هستيم كه دشمني و كينه توزي آشكار قدرت هاي استكباري و دنباله هاي داخلي آنها عليه اسلام و انقلاب و نايب امام زمان - ارواحناله الفداء- را مي بينند ولي روزهاي حادثه- نظير فتنه 88- در صحنه حضور ندارند. ادعا مي كنند كه در انتظار امام عصر(عج) نشسته اند و نمي دانند در انتظار يوسف زهرا(س) بايد ايستاد تا مصداق اين آيه شريفه نبود كه «رضوا بأن يكونوا مع الخوالف.... به همراهي با خانه نشينان راضي شدند و بر دل هاشان مهر نهاده شده، از اين روي اهل تفقه نيستند».
به كوفه برگرديم، خودداري سليمان از ياري مسلم بن عقيل، زبان ابن زياد را به تخطئه مسلم در ميان مردم دراز كرد. خناسان و حراميان به ملت مي گفتند؛ اگر مسلم برحق است و حسين بن علي(ع) به حق قيام كرده است، چرا شخصيت برجسته اي نظير سليمان بن صرد كه از بزرگان شيعه و طليعه دار دعوت از حسين(ع) است مسلم را ياري نمي كند؟! و بعدها كه سليمان بن صرد از حضور در كربلا نيز سر باز زد، به همين توهم عليه قيام اباعبدالله(ع) دامن مي زدند.
خدا بر درجات امام راحل ما(ره) بيفزايد كه مي فرمود- و تاكيد مي كرد كه با جرات مي گويد- مردم زمان ما از مردم حجاز در دوران رسول خدا(ص) و مردم كوفه در دوران علي مرتضي(ع) برترند و چنين است كه ترفندهاي موثر آن روزهاي دشمن در اين روزها بي اثر است چرا كه امروزه نگاه مردم به ولي امر و جلودار قافله است نه به خواص، از اين روي، خواص آلوده و غافل اگرچه در مقايسه با آن روزها، بسيار اندك و كم شمارند ولي چنانچه بلغزند و پاي از صراط مستقيم- خداي نخواسته- به عمد يا كم بصيرتي، بيرون بگذارند، جماعت را با خود نمي لغزانند، بلكه خود رفوزه شده و سقوط مي كنند.
جناب سليمان صرد خزائي، اما، آنگونه كه اشاره شد، به خطاي خود - هرچند ديرهنگام- پي برد و با شهادت خويش نام نيكي از خود به يادگار گذاشت. سليمان اجازه سوءاستفاده بيشتر از خطاي خويش را به حراميان نداد... و خداي مهربان عاقبت همه- مخصوصا مدعيان- را ختم به خير فرمايد تا در آوردگاه اين روزها كه در دو سوي آن تمامي اسلام و تمامي كفر به تخاصم رو در روي هم ايستاده اند تماشاچي نباشند و به بهانه اين كه از فلان ماجرا- به حق- دل خوشي ندارند و يا به فلان موضوع- باز هم بر فرض صحت نظرشان- اعتراض دارند، از حضور آشكار در جبهه حق باز نمانند. امروز، راه ميانه اي نيست، فماذا بعدالحق الاالضلال...
حسين شريعتمداري

 



در نشست سفراي ايران در كشورهاي همسايه با استانداران مرزي عنوان شد
تدوين مناسبات دوستانه با همسايگان اولويت سياست خارجي ايران

وزير امور خارجه كشورمان از سفرا و رؤساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران و استانداران مرزي كشور خواست در تدوين مناسبات با كشورهاي همسايه هوشمندي به خرج دهند.
منوچهر متكي وزير امور خارجه ديروز در نشست سفراء و رؤساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي همسايه با استانداران استان هاي مرزي اولين پيام روشن ايران اسلامي به همسايگان را مرزهاي دوستي دانست و گفت: اين پديده بيانگر خواست كشورمان براي دوستي با همه كشورهاي همسايه است.
بنابر همين گزارش نشست سفراء و رئيسان نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در اروپا نيز اواخر شهريورماه سال جاري در تهران برگزار شد.
در نشست ديروز مصطفي نجار وزير كشور و محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور حضور داشتند. رحيمي نيز در اين نشست گفت: ارتقاي سطح تبادلات بازرگاني ايران با كشورهاي همسايه بيانگر بي تاثير بودن تحريم دشمنان است. وي با اشاره به ارتقاي روابط جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي همسايه تصريح كرد: توسعه همكاري ها و ارتقاي سطح تبادلات بازرگاني با كشورهاي همسايه بيانگر بي تاثير بودن تحريم دشمنان و ناكامي آنان در رسيدن به اهداف پليدشان يعني انزواي سياسي ايران بوده است.
رحيمي با تاكيد بر ضرورت گسترش حجم صادرات، خواستار تقويت و كنترل بازارچه هاي مرزي شد و گفت: آفتي كه مي تواند از طريق بازارچه هاي مرزي به كشور لطمه بزند، ورود كالاهاي قاچاق به داخل كشور و صادرات كالاهاي نامرغوب و بي كيفيت است كه بايد با كنترل و نظارت دقيق از آن جلوگيري شود.
رحيمي در بخش ديگري از سخنان خود به دو موضوع تحريم و هدفمندسازي يارانه ها اشاره كرد و افزود: با تكيه بر رهنمودهاي مقام معظم رهبري و با شجاعت رئيس جمهور، تحريم هاي دشمنان ناكارآمد شده و اين واقعيتي است كه سران كشورهاي زورگو و مدعي را منفعل كرده است.
وي در ادامه با اشاره به نقش برجسته جمهوري اسلامي ايران در مديريت جهاني گفت: جهانيان امروز به اين واقعيت پي برده اند كه بدون حضور ايران نمي توان جهان را به شكل صحيح مديريت و مشكلات منطقه اي و جهاني را حل و فصل كرد.

 



دايي (گفت و شنود)

گفت: سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- به اپوزيسيون هشدار داده كه مراقب باشند و با هم دعوا نكنند و به يكديگر لگد نپرانند.
گفتم: به قول خودشان اسب هاي درشكه وقتي به سربالايي مي رسند و توان حركت ندارند، به يكديگر لگد مي زنند و همديگر را گاز مي گيرند.
گفت: حلقه ماسوني لندن مي گويد؛ كيهان، گروه هاي اپوزيسيون را به جان هم انداخته و باعث خودزني آنها شده است.
گفتم: به كيهان چه ربطي دارد؟! خودشون چشم ديدن همديگر را ندارند.
گفت: چه عرض كنم؟! يك سايت وابسته به بهايي ها هم به اپوزيسيون هشدار داده كه مراقب باشند و در مقابل انتقاد از يكديگر حسابشده موضع بگيرند.
گفتم: به آدم هالويي كه مي خواست اول فكر كند و بعد حرف بزند، گفتند؛ خواهرت وضع حمل كرده، نمي دوني دختره يا پسر؟ و يارو كمي فكر كرد و گفت؛ نه متاسفانه هنوز نمي دونم دايي شده ام يا خاله؟!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤لازم است كه در مذاكرات آينده با گروه 1+5 گزينه خريد سوخت حذف شود. زيرا آن ها قصد دارند در اين مذاكرات باز هم عليه ما تصميم گيري كنند و مذاكره كنندگان كشورمان نبايد زير بار بروند و حتي يك قدم از حقوق مسلم ملت ما عقب ننشينند.
محمدپور از اروميه
¤حناي امثال مجيد انصاري در بين مردم ديگر رنگي ندارد و ادعاي خط امامي بودن از طرف امثال ايشان باعث خنده است.
5896---0912
¤از مسئولان نظارتي كشور بر قيمت تقاضا مي كنم كه براي هرچه بهتر اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه روي سر در مغازه ها و شركت هاي متخلف پارچه نوشته هايي مبني بر نوع تخلف را نصب كنند تا مردم با اراده اي قوي تر و آگاهانه تر بتوانند دولت را در اين مسير ياري كنند.
قياسي-تهران
¤يكي از رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس هستم كه حدود 20 ماه افتخار سابقه حضور در ميادين جنگ دفاعي را دارم. مي خواستم عرض كنم موادي كه نمايندگان محترم مجلس در چند روز گذشته درخصوص ايثارگران مصوب كردند مشكلات اين قشر را حل نخواهد كرد.
صابري-گنبدكاووس
¤يكي از روش هايي كه مي تواند مشاركت مردم در اداره كشور را افزايش دهد، راه اندازي سامانه اي براي دريافت ايده هاي مردم است. همچنانكه در دين اسلام نيز بسيار تاكيد شده است، مشورت در بهبود امور خيلي موثر است. از نهاد رياست جمهوري تقاضاي ايجاد چنين سامانه اي مي شود.
كاشاني
¤در فيلم زيباي ملك سليمان نقش يهوديان در استفاده از جادو در جنون زدگي افراد فاش شده است. متاسفانه امروز هم در تهران مراكزي تحت عناويني چون مديتيشن و عرفان هاي نوظهور فعاليت مي كنند كه همين روش را به كار مي برند. هدف اصلي آن ها نيز زدن ريشه دين است. لطفا رسيدگي شود.
بهين پور
¤چرا سازمان تامين اجتماعي به وظيفه خودش در قبال ممانعت از به كارگيري مجدد نيروهاي بازنشسته در ادارات عمل نمي كند؛ زيرا اين مسئله بخش زيادي از جوانان را از فرصت هاي شغلي محروم كرده است.
حسيني
¤رئيس جمهور محترم فرموده كه در مرحله دوم اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها، مردم مناطق محروم از يارانه بيشتري برخوردار مي شوند. برنامه بسيار خوبي است، اما لازم است كارگران هم در اين برنامه مدنظر باشند. زيرا اين قشر زحمتكش هم وضعيت معيشتي مطلوبي ندارند.
اصغري از بابل
¤وزارت آموزش و پرورش اخيرا اقدام به واريز مبلغي به عنوان سبد خانوار به حساب فرهنگيان نموده است. اما اين مبلغ شامل فرهنگيان قراردادي با كار معين نشده است. از وزارت آموزش و پرورش تقاضا مي شود به اين موضوع نيز رسيدگي شود.
يك فرهنگي از استان آذربايجان شرقي
¤آموزگار يكي از مدارس استان خوزستان هستم كه به طور همزمان چند پايه را تدريس مي كنم. متاسفانه اين وضعيت هم باعث كاهش كيفيت تحصيل شده و هم اداره آموزش و پرورش مربوطه از پرداخت اضافه كاري به اينجانب خودداري مي كند. از وزارت آموزش و پرورش تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك آموزگار
¤از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي تقاضا مي كنم كه فكري هم به حقوق بسيار ناچيز مددجويان بهزيستي اردبيل بكنيد.
مقصود احمدي
¤به نمايندگان مجلس بفرماييد كه همسرم با داشتن چندين ماه حضور در جبهه ها ولي به خاطر اينكه زير پنجاه درصد جانبازي دارد از كمترين امتيازات ايثارگران هم محروم مي باشيم چرا؟
1143---0910
¤از نمايندگان سوال شود با توجه به مصوبه جديد مجلس مبني بر اينكه كليه هزينه درمان جانبازان شاغل به عهده دستگاه اجرايي است بحث اسكان و هزينه سفر جانبازاني كه به مراكز درماني در ديگر استانها معرفي و اعزام مي شوند، چگونه خواهد بود؟
6421---0917
¤ هنوز آزادسازي قيمتها در طرح هدفمندي يارانه ها شروع نشده، اما نرخ اقلام خوراكي افزايش زيادي داشته، دولت جلوي اين روند را بگيرد؟
9209---0916
¤ دولت براي نانوايي هاي سنتي چه تدابيري انديشيده است آيا معيشت اين قشر زحمتكش در شهرهاي كوچك با وجود آزادپزهاي فراوان در خطر نمي افتد لطفاً شفاف سازي كنيد.
3920---0916
¤ كاركنان تأمين اجتماعي سه سال است كه افزايش حقوق خود را دريافت نكرده اند و براساس حكم حقوق 86 حقوق دريافت مي كنند. از مسئولين درخواست اقدام مي نمايم.
1972---0916
¤ صدا و سيما در جهت گسترش فرهنگ حجاب برتر و ملي در اخبار سراسري ساعت 21 كه مهمترين بخش خبري است از خانم هاي چادري هم استفاده كند.
كوثري
¤ با توجه به دستور رئيس جمهور محترم مبني بر تغيير نيروهاي شركتي به قراردادي چرا دستور ايشان براي كاركنان عوارضي اتوبان قم كه شركتي اند اعمال نمي شود؟
سليمان زاده
¤يكي از مهمترين كاركردهاي ازدواج آرامش است. چرا متصديان امر به جاي هزينه هاي فراوان براي جلوگيري از آفات ناشي از ازدواج نكردن تدبير درستي براي تسهيل اين امر مهم براي همه جوانان نمي انديشند؟
6294---0911
¤ وضعيت امنيت اجتماعي در شهرستان اسلامشهر مناسب نيست. همواره عده اي اراذل و اوباش در خيابان هاي اين شهر مانور مي دهند و عربده كشي مي كنند. يكي از مهمترين دلايل اين مسئله حضور كمرنگ پليس است. لطفاً رسيدگي شود.
عرفاني
¤ نزديك 11ماه است كه براي دريافت خودروهايي كه در تبليغاتشان تاكيد مي كنند در شهرستان ها 10 روزه و در تهران 5 روزه تحويل داده مي شود در انتظار بسر مي برم. در اين مدت هم انواع پول هاي خرد وكلان دريافت كرده اند اما از ماشين هيچ خبري نيست.
حيدري- قزوين
¤ طبق مصوبه دولت بيش از هزار نفر از كلانشهرها به شهرهاي كوچك تر كوچ كرديم اما علي رغم اختصاص زمين وعده داده شده پس از 14 ماه هنوز هيچ خبري از واگذاري آن نيست؟ از آن جا رانده و از اينجا مانده شده ايم از مسئولين امر انتظار اقدام شايسته داريم.
4012---0912
¤ هر سال شهرداري تهران تعدادي قبض از طريق پست به درب منازل مي فرستد و در بالاي اين قبض ها نوشته شده است پرداخت عوارض نوسازي - عوارض مشاغل و بهاي خدمات مديريت پسماند (جمع آوري و حمل ونقل زباله) مسكوني كه اگر به موقع پرداخت شود جايزه هم مي دهد. ما از شهرداري جايزه نمي خواهيم از شهرداري مي خواهيم كه به وظيفه خود عمل كند و كوچه ها و خيابانهاي جنوبي منطقه 10 از جمله خيابان حسام الدين و كوچه شهيد فرزاني را نظافت نمايد تا موجب آزار و اذيت مردم نشود.
995---0912
پاسخ روابط عمومي وزارت راه و ترابري
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 9 روزنامه ستون كيهان و خوانندگان مورخ 24/6/89 در خصوص «دريافت اضافه كميسيون حمل و نقل از رانندگان از سوي دفاتر حمل و نقل به صورت غيرقانوني» در راستاي اطلاع رساني و تنوير افكار عمومي درباره قشر زحمتكش حمل و نقل بار و مسافر به آگاهي مي رساند: «براساس اعلام دفتر حمل و نقل كالاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كارگروه كنترل و نظارت با هدف بررسي و كنترل در بخش خدمات و حمل و نقل متشكل از انجمن صنفي شركت هاي حمل و نقل، انجمن صنفي رانندگان و اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران تشكيل شده است كه به صورت محسوس و نامحسوس بر عملكرد شركت هاي حمل و نقل نظارت دارد و چنانچه مخاطب و يا شاكي مستنداتي دال بر خلاف حادث شده را دارا مي باشد جهت رسيدگي به اداره كل حمل و نقل استان تهران مراجعه نموده تا برابر قانون برخورد شود. در پايان به اطلاع مي رساند اخبار و اطلاعات حوزه وزارت راه و ترابري و سازمان هاي متبوع از طريق سايت wwwmrtir قابل دسترسي بوده و همچنين هموطنان گرامي مي توانند انتقادات و پيشنهادات خود را در خصوص طرح ها و عملكرد وزارت راه و ترابري مطرح و با شماره پيامك 03000707 و يا با شماره هاي 08224409 و 18224409 واحد ارتباط مردمي روابط عمومي جهت رسيدگي و پاسخگويي ارسال نمايند.»
 



عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس:
مواضع صريح ايران در مذاكره با 1+5 تأثير خوبي بر آينده خواهد داشت

نماينده مردم تهران در مجلس، مواضع صريح ايران در مذاكره با 1+5 را داراي تأثير خوبي بر آينده ارزيابي كرد.
محمد اسماعيل كوثري در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: نامه نگاري هاي انجام شده با اعضاي دائم و غيردائم شوراي امنيت مبني بر اين است ايران دقيقاً مواضع خود را به تك تك كشورها چه مخالف و موافق مسأله هسته اي ايران اعلام كند.
اين نماينده مجلس اضافه كرد: ايران مواضع خود را در قبال كشورهايي كه مخالف صدور قطعنامه عليه ايران بودند، اعلام كرده و درجلسه اي سه جانبه از آنها تشكر كرد و همچنين مواضع خود درباره كشورهايي كه به قطعنامه تحريمي عليه ايران رأي مثبت دادند، نيز مشخص و به آنها اعلام كرد كه دچار اشتباه شده و بايد مستقل بود و آنقدر تابع تفكرات زورگويانه آمريكا، اسرائيل و انگليس نباشند، زيرا دوران زورگويي گذشته است.
اين عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه ايران بايد موضع خود را در قبال كشورهاي غربي مشخص كند، بيان كرد: موضع ايران اين است كه راهش دقيق و صلح آميز براي هسته اي شدن است و از اين راه نه تنها كوتاه نيامده و بلكه به راه خود ادامه مي دهد.
كوثري اضافه كرد: اعلام مواضع صريح ايران بر مذاكره با 1+5 مي تواند تأثير خوبي بر آينده داشته باشد. وي افزود: تخلف هاي انجام شده توسط آمريكا و رژيم صهيونيستي كاملا واضح است، اما عليه آنها هيچ قطعنامه صادر نمي شود اين در حالي است كه در مقابل، عليه ايران قطعنامه هاي تحريمي اعمال كرده و ايران را تحت فشار قرار مي دهند.
كوثري با بيان اينكه كشورهاي غربي خباثت خود را رها نمي كنند، اظهار كرد: كشورهاي غربي به استثناي آمريكا، اسرائيل و انگليس بايد مواضع خود را بررسي كنند، منظور اين نيست كه منافع ملي خود را مدنظر قرار ندهند، اما بايد به اين موضوع توجه كنند كه وضعيت سياسي بين المللي در حال تغيير است بايد براي آينده خود تصميم گيري كند.

 



هفته نامه تايم: ايران در صحنه منطقه قادر است هر سناريويي را وتو كند

سرويس سياسي -
هفته نامه آمريكايي تايم با تصريح بر نفوذ ايران در معادلات منطقه اي و خصوصا صحنه عراق به دولت آمريكا توصيه كرد در منطقه خاورميانه عمل گراتر باشد.
اين هفته نامه آمريكايي با اشاره به بازگشت نوري مالكي به قدرت در عراق در بيان درس هاي اين رويداد نوشت: درس اول اين است كه آمريكا نفوذ كمي در عرصه سياسي عراق دارد و درس دوم اين است كه ايران در عراق نفوذ دارد.
تايم با اشاره به روابط تاريخي تهران و بغداد تصريح كرد: ايران قادر است به نحو موثري يك نتيجه غيردلخواه را وتو كند. اين نشريه در عين حال مدعي شد كه ايران نمي تواند بهترين سناريوي موردنظر خود را به عراق تحميل كند.
تايم با اشاره به صحنه عراق و در اختيار گرفتن قدرت از سوي مالكي نوشت: درس ديگر اين است كه روندي كه در عراق پيش گرفته شده است در خاورميانه نيز پياده شود ايجاد دولتي در عراق كه سهامدارانش شامل طيف وسيعي از اسلامگراهاي ضد آمريكايي تا ميانه روهاي تحت حمايت آمريكا هستند. با توجه به سياست واشنگتن در ديگر كشورهاي منطقه شايد باعث تعجب برخي شود.
اين هفته نامه با بيان اينكه آمريكا از تعامل با گروههايي مانند حماس و حزب الله خودداري مي كند نوشت: حماس و حزب الله مانند متحدان ايران در عراق از طريق صندوق هاي راي، حمايت كسب كرده اند اما آمريكا به خاطر ثبات عراق قبول كرده است كه همه سهامداران در قدرت سهيم شوند، از همين روي، در سال هاي آتي واشنگتن خود را براي تعميم اين عمل گرايي كه در عراق نشان داده است به ديگر حوزه هاي درگيري در منطقه تحت فشار خواهد ديد.

 



سفير تركيه در تهران: 1+5 بايد درباره مخالفت با ميزباني استانبول توضيح بدهد

سفير تركيه در تهران خواستار پاسخگويي 1+5 درباره مخالفت با مكان برگزاري مذاكرات اين گروه با ايران در استانبول شد.
«اميت يارديم» ديروز در گفت وگو با ايرنا در پاسخ به سوالي در رابطه با مخالفت «كاترين اشتون» رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا با برگزاري مذاكرات 1+5 با ايران در استانبول گفت: البته اينكه مذاكرات در چه جايي برگزار شود، مهم نيست بلكه نكته كليدي و حساس، انجام مذاكرات است. اين ديپلمات ترك تصريح كرد: تركيه از پيدا شدن راه حلي مسالمت آميز براي حل مساله هسته اي ايران حمايت مي كند.
سفير تركيه در اين رابطه افزود: اينكه چرا با ميزباني استانبول براي مذاكرات ايران و 1+5 مخالفت شده است، سوالي است كه بايد مسئولان گروه 1+5 به آن پاسخ دهند.
گفتني است تهران پيشنهاد كرده بود مذاكرات ايران با گروه 1+5 در شهر استانبول برگزار شود اما مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپايي ضمن رد اين پيشنهاد اعلام كرده است كه اين كشورها در دور اول مذاكرات در سوئيس و يا اتريش با ايران به گفت وگو بپردازند.

 



هيئت عالي رتبه حقوق بشري ايران به سرپرستي محمدجواد لاريجاني عازم نيويورك شد

هيئت عالي رتبه جمهوري اسلامي ايران به رياست «محمدجواد لاريجاني» دبير ستاد حقوق بشر، براي شركت در شصت وپنجمين مجمع عمومي سازمان ملل روز شنبه عازم نيويورك شد.
اين هيئت متشكل از نمايندگان دستگاه ها و وزارتخانه هاي ذي ربط به منظور دفاع از سياست هاي راهبردي حقوق بشري جمهوري اسلامي ايران و نيز ايجاد زمينه هاي تعامل بيشتر با ساير كشورها در اين اجلاس شركت مي كند. شصت وپنجمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل از روز چهارم آبان آغاز به كار كرده و تا روز بيست ونهم آبان ماه ادامه دارد.

 



جرس: كيهان خودزني اپوزيسيون را فرماندهي مي كند (خبر ويژه)

ارگان اتاق فكر فتنه سبز در لندن معتقد است «سبزها با فرماندهي كيهان در دام خود تخريبي افتاده اند».
«جرس» پريروز تصريح كرده بود بايد در سلامت عقلي هر كس كه بگويد قطعاً در انتخابات سال گذشته تقلب شده شك كرد. همين اعتراف ارگان حلقه لندن، روز گذشته تيتر خبر ويژه كيهان شد. اما جرس ديروز ضمن تبرئه خود نوشته است خود تخريبي سبزها با فرماندهي كيهان انجام مي شود.
اين پايگاه اينترنتي همچنين مي نويسد: خاتمي در اواخر دوره اصلاحات اعلام كرد كه رئيس جمهور تداركاتچي شده است. كشتي اصلاحات، ديگر به گل نشسته بود. در اين سو عده اي و عموماً جواناني كه به خاطر عدم قاطعيت اصلاح طلبان نااميد شده بودند، شروع كردند به تخريب ناجوانمردانه برخي افراد و جريانات از جمله گنجي و حجاريان و عبدي و كديور كه هزينه هاي روشني پرداخته بودند. حالا جنبش سبز به خاطر ركود سياسي، يا دچار چنين عارضه اي شده و يا در آستانه اين وضعيت است. گرفتار شدن در بهانه جويي ها و خود انتقادي هاي غرب و نه سازنده، عارضه اي است كه موجب يأس و سرخوردگي در آينده خواهد شد.
جرس سپس به انتشار خاطرات محسن امين زاده از دوران زندان كه باعث اعتراض هاي تند نسبت به وي از سوي محافل ضدانقلاب شده اشاره كرد و مدعي شد امين زاده، آشوبگران بازداشتي را «اوباش» خطاب نكرده بلكه اوباشي را كه در دادگاه حاضر بوده اند، اراذل و اوباش خوانده است!! جرس توضيح نمي دهد كه آن «اوباش» به خاطر شركت در آشوب در دادگاه محاكمه مي شدند نه مثلاً به خاطر قاچاق مواد مخدر و سرقت و كيف قاپي! و بنابراين نمي شود تحقير و تخطئه آشوبگران خياباني از سوي امين زاده را با هجمه به كيهان توجيه و انكار كرد. امين زاده صراحتاً مي گويد كه در دادگاه، اوباش و جوانان و مسئولان سابق كه دستگير شده بودند، حضور داشته و سعي داشتند اين سه دسته را به صورت در هم بنشانند تا ما را تحقير كرده باشند. من به مسئولي كه كارش چيدن متهمان بود گفتم تو را به جدت ديگه ما را وسط اوباش ننشان. رفت و مشورت كرد و پذيرفت كه اوباش را در كنار هم پشت سر ما و جوان ها بنشانند(!)
اما از اين ها گذشته طي يك سال گذشته، سايت جرس يكي از مشتركان ثابت اخبار مستند كيهان درباره اوضاع قمر درعقرب فتنه گران و جريان اپوزيسيون بوده و صد البته كيهان ارتباط اين سايت با ستاد فرماندهي در كيهان را تكذيب مي كند!
اما آنچه در اين ميان گم شدني و به حاشيه رفتني نيست دروغ اعلام كردن «ادعاي تقلب» (اسم رمز آشوب و براندازي) از سوي دست اندركاران اصلي كودتاي مخملي (عناصري نظير تاج زاده، عبدي، رمضان زاده، ابطحي، عطريانفر، بهزاد نبوي، گنجي و...) است و اكنون از سوي جرس همين ادعاي تقلب به عنوان نشانه بي عقلي و سفاهت محض قلمداد مي شود. اين خودزني ها البته به بركت ايستادگي ملت بصير و حاضر در صحنه ايران به دست آمده و فاش گويي ها و رسوايي هاي بزرگ تر براي فتنه گران در راه است.



 



امام فرموده بود همه با هم مقابل استكبار نه همراه استكبار (خبر ويژه)

يك عضو فراكسيون اقليت مجلس مي گويد منشور برادري و وحدت ملي كه از سوي مجيد انصاري مطرح شد در راستاي منويات حضرت امام(ره) است و امام تاكيد داشتند همه با هم باشيم.
به گزارش «آفتاب» و «كلمه» محسن نريمان گفت: وقتي همه با هم بوديم توانستيم در مقابل استكبار و توطئه هاي آنان ايستادگي كنيم و نظام جمهوري اسلامي را در اين نقطه از خاورميانه مستقر كنيم.
وي افزود: اينكه برخي انحصارطلبان با اين «با هم بودن» مخالف هستند نگراني دارند زيرا ترس از تنگ شدن فضا براي آنها وجود دارد. آنها كه منافع خود را در منشور برادري و وحدت ملي نديدند لب به اعتراض گشودند زيرا مي دانند در فضاي آرام جامعه جايگاهي نخواهند داشت.
نريمان گفت: اگر در جامعه وحدت حاكم شود گروههاي مختلف در اداره كشور سهيم مي شوند و اين يعني گرفتن سهم عده اي. بنابراين، اين عده همواره سعي دارند در برابر وحدت ايستادگي كنند.
اين اظهارات مغالطه آميز- كه برآمده از برخي نشست هاي محفلي است- توضيح نمي دهد كه آيا مراد امام از تعبير «همه با هم بودن»، همدلي و هماهنگي باآ مريكا و اسرائيل و سلطنت طلبان و بهائيان و نهضت آزادي و منافقين بود؟ و آيا منظور از واژه استكبار همان «استكبار» مورد برائت و انزجار آمريكاست؟ چرا كه مدعيان اصلاح طلبي- از جمله اغلب اقليت هاي مجلس كه از بيرون مجلس مديريت مي شوند- در جريان آشوب هاي سال گذشته، به طور كاملا اتفاقي! در جبهه اي ايستاده بودند كه مستكبران آمريكايي و اسرائيلي و انگليسي ايستاده بودند.
اين عضو فراكسيون اقليت همچنين توضيح نداده كه آيا به بهانه مخالفت با انحصار مي توان روياروي جمهوريت و اسلاميت و قانون اساسي ايستاد و دست در دست منافقين و دشمنان قسم خورده انقلاب گذاشت؟! يعني حضرات مدعي مبارزه با انحصار مي خواستند از جمهوريت و اسلاميت نظام عبور كنند تا آنگاه با سلطنت طلبان و ليبرال ها و انجمن حجتيه و بهائيت و كمونيست هاي سرگردان و پشيمان شريك شوند و بدين ترتيب بگويند انحصار را كنار زديم؟! آيا «انحصار» اسم رمز برگزيده دشمن براي «ملت»، «انقلاب اسلامي»، «جمهوري اسلامي» نيست همچنان كه «تقلب» اسم رمز آشوب بود؟! و نهايتا اينكه امام خميني(ره) در منشور برادري به دقت و درستي مي فرمايند «اگر ديديد در گروه شما يا در گروه ديگر، از اصول تخطي مي كنند بايد با قاطعيت مقابلش بايستيد.» بنابراين مقابله قاطع با دشمنان و معارضان اصول انقلاب و جمهوري اسلامي مبناي منشور برادري است.

 



جنبش سبز كه به كما رفت مگر همان اصلاحات خودمان را زنده كنيم (خبر ويژه)

يكي از سران جبهه اصلاحات، تندروي جريان موسوم به سبز را باعث هزينه هاي گزاف به اين جبهه خواند.
وي كه در يكي از بنيادهاي متبوع خود و در جمع شماري از اصلاح طلبان سخن مي گفت، تصريح كرد: جنبش اصلاحات به كما رفته و اگر همچنان دست روي دست بگذاريم، مرگ آن فرا خواهد رسيد و زماني متوجه مي شويم كه ديگر پشيماني فايده اي ندارد.
به گزارش «مشرق» وي همچنين با انتقاد از فقدان استراتژي در ميان اصلاح طلبان گفته است: چرا همه دست روي دست گذاشته و سكوت كرده ايم و سرگردان هستيم. ما با فقدان مقصد مواجهيم. اينكه بنشينيم و زانوي غم در بغل بگيريم و دنبال مقصر بگرديم هنر نيست. اينكه من مقصر بودم يا موسوي يا كروبي، چه دردي را دوا مي كند. براي برون رفت از شرايط فعلي و مرگ كامل، بايد فعاليت هاي اجتماعي خود را در قالب NGOها و فضاي مجازي گسترش دهيم.
وي افزود: در عين حال بايد بپذيريم كه روش هاي گذشته ديگر جواب نمي دهد. انتخابات تمام شد و ما انتخابات جديدي پيش رو داريم. اينكه بنشينيم و مدام بيانيه بدهيم كه كاري از پيش نمي رود. بايد واقعيت هاي جامعه را قبول كنيم و هرگونه ريزشي كه در بدنه اجتماعي، مجازي و نخبگان داشته ايم را بررسي نمائيم.
رئيس بنياد ... تصريح كرد: من نظر شخصي ام آن است كه جنبش سبز با شكست مواجه شده و به انحراف كشيده شده است و سران آن هم مقصر اصلي هستند. ما حركتي را شروع كرديم كه به تقابل با نظام انجاميد و اصلاحاتي كه خون دل خورده بوديم و براي آن زحمت هاي فراوان كشيده بوديم را در مسير و شمايل براندازي قرار داديم و بزرگترين ضربه را به آن وارد آورديم. آخر و عاقبت اين حركات راديكالي، انحلال حزب مشاركت و سازمان مجاهدين و زنداني شدن اعضاي آن بود و به خاطر اين تندروي هاست كه ضربات پي درپي را تحمل مي كنيم.
وي در تبيين دلايل شكست جريان سبز و اصلاح طلبي اضافه كرد: به من مي گويند تو عافيت طلبي، تو باعث شكست جريان اصلاحات شده اي، اما يكي نيست از اين آقايان بپرسد كه دلايل بن بست فعلي در جريان اصلاحات، زنانه كردن عالم سياست و خودبزرگ بيني ها و اقدامات خوشايند ديگران بوده يا مشي اعتدال و آينده نگري بنده؟ آنها كه فقط نوك بيني خود را مي بينند و تنها به كف خيابان دل خوش كرده اند، نمي توانند فرجامي بهتر از اين براي جنبش سبز تدارك ببينند، فرجامي كه با يأس، بلاتكليفي و سرخوردگي و شكست همراه شده است.
وي در عين حال نسبت به آينده جريان اصلاح طلبي اظهار اميدواري كرد و تأكيد كرد: براي ادامه فعاليت سياسي خود بايد در درون نظام باشيم. نبايد اپوزيسيون خارج نظام باشيم، اپوزيسيون بودن به معناي رسيدن به خط پايان عمر سياسي است.

 



واشنگتن پست: تحريم ها كارساز نشد غرب از اپوزيسيون سبز حمايت كند (خبر ويژه)

يك عضو شوراي روابط خارجه آمريكا با اعلام اين واقعيت كه «فشار اقتصادي بر ايران كارساز نيست» خواستار استفاده غرب از جريان اپوزيسيون براي فشار به ايران و توقف برنامه هسته اي شد.
«ري تكيه» در تحليلي كه واشنگتن پست منتشر كرده، تأكيد مي كند: آمريكا و غرب، در هر گونه مذاكره با ايران، علاوه بر سياست هاي هسته اي بايد خواستار آزادي زندانيان سياسي و رفع محدوديت از احزاب و مطبوعات توقيف شده شوند. دولت آمريكا با چنين شروطي مي تواند مخالفت با حكومت در داخل ايران را تقويت كند. اين فشار همزمان بافشار خارجي ممكن است به پذيرش برخي شروط از سوي ايران ياعقب نشيني اين كشور شود.
عضو شوراي روابط خارجي آمريكا معتقد است: فشار اقتصادي به تنهايي كارساز نيست. اهرم حقوق بشر مي تواند فشار بهتري عليه جمهوري اسلامي براي تجديدنظر در برنامه هسته اي باشد.
وي همچنين مي نويسد: تأكيد بر حمايت از حقوق بشر در مذاكرات مي تواند به تقويت جنبش سبز در ايران منجر شود و جناح ها يا بخش هايي از صاحبان قدرت در جمهوري اسلامي، تحت فشار، اين واقعيت را بپذيرند كه براي بهبود مناسبات خارجي بايد به اين تغييرات تن دهند.

 



جاسوس از كارافتاده سيا بالاخره در عمليات رواني روسفيد شد! (خبر ويژه)

جاسوس از كار افتاده سيا مي گويد: با وجود اينكه برخلاف ميل آمريكا و همسو با نظر ايران، مجدداً نوري مالكي و جلال طالباني روي كار آمده اند، اما بازهم آمريكا شكست نخورده و موفق بوده است!
عليرضا نوري زاده- كه در ميان اپوزيسيون به دروغ زاده معروف است- در حالي كه ظاهرا قصد داشت اداي عمليات رواني را درآورد و شكست بزرگ آمريكا در عراق را پس از 8 ماه فشار و ترور توجيه كند، به راديو زمانه گفت: آقاي نوري مالكي در 4 سال آينده نخواهد توانست مثل چهار سال گذشته نخست وزيري كند.
وي در حالي كه مالكي را ديكتاتور مي خواند، گفت: وقتي نتايج انتخابات تاييد شد، مالكي با تمام امكانات به اضافه فشار جمهوري اسلامي وارد صحنه شد تا نخست وزير شود. از طرفي آقاي اياد علاوي هم متوجه شد شرايط به گونه اي است كه حتي اگر موفق به تشكيل دولت شود، با خرابكاري هاي ]!؟[ جمهوري اسلامي و عدم همكاري بخش بزرگي از شيعيان در عمل فلج خواهد شد. بنابراين در نهايت هم به اين نتيجه رسيدند كه به قول عرب ها «اهون الشرين» يعني آن شر كمتر را انتخاب كنند و اينكه مالكي نخست وزير باشد، منتهي دست و بالش را ببندند. به نظر من الان موقعيت العراقيه بسيار موقعيت خوبي است و رياست پارلمان را خواهند داشت. ] اين اظهارنظر ناشيانه در حالي است كه به طور سنتي رياست پارلمان با سني هاست كه در ائتلاف العراقيه حضور داشتند[.
جاسوس بخت برگشته سيا كه طبق آخرين اخبار، پس از فرار اصلاح طلبان و تشكيل حلقه لندن، از كار و كاسبي افتاده، همچنين با اين تصريح راديو زمانه مواجه شد كه «جمهوري اسلامي نهايتاً پيروز بحران 8 ماهه عراق بوده» و گفت: اجازه بدهيد با شما مخالفت كنم. اتفاقاً آمريكا هم اواخر ترجيح مي داد شر كمتر را انتخاب كند و نوري مالكي بيايد. آمريكايي ها به اين نتيجه رسيده بودند اگر آقاي علاوي بيايد، جمهوري اسلامي هر روز برايش بازي درمي آورد و از طريق عواملش كار را براي كابينه او مشكل خواهد كرد. اين است كه آنها هم به دكتر اياد علاوي گفته بودند ما حمايت مي كنيم تا شما رئيس جمهور شويد، ولي براي نخست وزيري شما را اذيت خواهند كرد.
همين سخنان آميخته به دغلبازي هم شكست مطلق آمريكا را نشان مي دهد چه اينكه آمريكا، هم تا اواخر مخالف سرسخت نخست وزيري مالكي بود كه تا كارشكني در روز رأي گيري پارلمان- به واسطه ليست العراقيه- ادامه پيدا كرد اما بالاخره نوري مالكي به نخست وزيري رسيد و هم، به علاوي وعده داده بود كه اگر نخست وزيري نشد، لااقل او را به رياست جمهوري برساند. در اينجا هم با ابقاي جلال طالباني، دومين و چندمين وزن كشي آمريكا هم به شكست مطلق انجاميد و سند آخر اينكه علاوي و برخي دوستانش از شدت ناراحتي، جلسه راي گيري پارلمان را به حالت قهر ترك كردند.
روزنامه اينديپندنت، اخيراً نخست وزيري و رياست جمهوري مجدد مالكي و طالباني با وجود مخالفت واشنگتن را شكستي بزرگ براي آمريكا توصيف كرده بود.
پررويي نوري زاده و مجيزگويي وي براي آمريكا تداعي كننده حكايت آن نوكر گوسفند دزدي است كه به ارباب گفت گله را سيل برده است. هنگامي هم كه ارباب كاسه ماست را بر سر وي كوبيد و شكست، نوكر پررو از رو نرفت و در حالي كه ماست روي صورتش را مي ليسيد، گفت خدا را شكر هم گله را مراقبت كردم و هم پيش ارباب روسفيد شدم!
يادآور مي شود گردانندگان صداي آمريكا اخيراً وقت برنامه مشترك نوري زاده و محسن سازگارا را به خاطر كمبود مخاطب، به نصف كاهش داده اند كه باعث اعتراض اين زوج سياسي ورشكسته هم شده است.

 



داريوش همايون: موسوي سرگردان به مراتب مفيدتر است تا رضا پهلوي گيج! (خبر ويژه)

وزير اطلاعات و جهانگردي رژيم پهلوي كه خود از سران سلطنت طلبان به شمار مي رود، از شدت همسويي با جريان نفاق جديد و فتنه گران سبز، به تخطئه رضا ربع پهلوي پرداخت!
داريوش همايون در گفت وگو با نشريه ضد انقلابي تلاش به اين پرسش يك عضو گروهك متبوع خود- حزب مشروط (ليبرال- دموكرات)- پاسخ داد كه «لطفاً تكليف مرا روشن كنيد. از قرار، حزب يار غار موسوي و ديگران شده، نقاط مشترك پيدا مي كند، بعد پانزده سال مي فهمد كه ليبرال دموكرات بوده و حال با آقاي پهلوي در مي افتد لطفاً به من سردرگم و دست بر قضا عضو حزب بفرماييد.» اين صهيونيست 85 ساله، در پاسخ گفت: ما هنگامي كه حزب را ساختيم با منظره اي بسيار سرراست روبرو مي بوديم. در ايران جمهوري اسلامي بود و تك و توك صداهاي مخالف؛ شاهزاده ]رضا پهلوي[ تكرار كننده همه سخنان خوبي كه ما همه مي گفتيم. اميد ما به آينده بيشتر بر كارهايي بود كه از بيرون مي شد كرد زيرا در درون چندان خبري نبود و بيشترين نيروهايي كه در برابر تندروترين عناصر رژيم بر مي خاستند ملي مذهبي ها و بساز و بفروشان بودند. امروز همه چيز دگرگون شده است. بجاي ملي مذهبي ها و بساز و بفروشان يك نسل نوگرا به صحنه آمده است كه ما به عنوان ليبرال دموكرات با آن هم سخنيم. نيروهاي بيرون اگر به اين جريان تازه نپيوسته اند يا خود را در بيهودگي مبارزات سردرگم شان فرسوده اند يا نااميدوار در پي جانشين كردن خود هستند. از خود رژيم عناصر مؤثري جدا شده و روز به روز بيشتر سخن ما را مي گويند. شاهزاده ]رضا پهلوي[ تازه از فدراليسم دفاع مي كند و ديگر سكولارها دنبال جبهه گسترده «كنگره مليت ها» هستند و هر دو لابد خيال مي كنند مردم پشت سر آنها گرد مي آيند. اكنون به نظر دوست سردرگم، ما مي بايد كجا قرار بگيريم؟ اگر حزب ما پس از 16 يا 18 سال فهميده كه ليبرال دموكرات است، از اين روست كه منشور حزبي را دوباره با آگاهي بيشتري كه در اين مدت به دست آورده، خوانده است. يعني بايد شعار «ايران بي شاه هرگز» بدهيم و از دموكراسي ليبرال روي برگردانيم؟!
وي مي افزايد: موسوي يار غار من نيست ولي من به نقش او در مقايسه با مدعيان اداره اپوزيسيون در بيرون نگاه مي كنم. او عليه حكومت تند سخن مي گويد و در دستگاه حكومتي ياران تازه اي براي جنبش مي جويد. من با هيچ كدام از اين ها مخالفتي نمي توانم داشته باشم. در نگاه من كسي كه از فرزند خميني بودن به سخنگويي جنبش سبز دگرگشت يافته، به مراتب باارزش تر است تا دگرگشت و موضع گيري هايي كه قلم بيش از اين در وصفشان نمي چرخد.
داماد فضل الله زاهدي- مجري نظامي كودتاي 28 مرداد 1332- همچنين گفته است: در جنگ كسي به بدترين نيات و پيشينه ها نيز كاري ندارد. نقش ها مهم است؛ چرچيل و روزولت چند گاهي هم پيمان استالين مي شوند. مائو كشتار كمونيست ها را به دست چيان كاي شك فراموش مي كند و در برابر هجوم ژاپن در كنار او قرار مي گيرد. در جنگ حتي چرچيل دستور نابود كردن ناوگان فرانسه متحد خود را مي دهد تا به دست آلمان ها نيفتند. در چنين اوضاع و احوال تعيين كننده اي سهم عواطف و عادت هاي ذهني را در قضاوت مي بايد پايين تر و پايين تر آورد. تعهد ما به هيچ كس نيست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14