(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 آبان 1389- شماره 19794

حديث دشت عشق
مسابقات كشتي بازي هاي آسيايي از امروز آغاز مي شود مدال هاي طلا درانتظار كاروان ورزشي ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «سيداحمدعلي نقوي»
ما جهاد را وظيفه شرعي خويش مي دانيم

شهيد «سيداحمد نقوي» سال 1344 در قريه ديچان از روستاهاي اطراف سراب متولد و در يكي از محلات مارالان رشد يافت. او تحصيلات خود را در مدارس تبريز به اتمام رساند.
همچون ديگر شيفتگان راه حق در جريان انقلاب نقشي فعال در مساجد ايفا كرد تا اينكه در جريان جنگ تحميلي از جمله تخريبچي هاي عمليات والفجر 4 شد. او در تاريخ 15/8/62 در مرحله سوم عمليات جام شهادت را نوشيد و سر مستانه پر كشيد. سيد با اينكه سنش كم بود ولي روحي بزرگ و اراده اي قوي داشت و صفا و پاكي از سيمايش آشكار بود. قاري قرآن بود و به مطالعه عشق مي ورزيد و در راه تهذيب نفس و خودسازي كوشش مي ورزيد.
در بخشي از وصيتنامه او آمده است:«... شهادت نصيب هر كس نخواهد شد بلكه كسانيكه در راه خدا جهاد مي كنند. شايد لياقت شهادت پيدا كنند. ما جهاد را نه بخاطر بهشت يا هر چيز ديگر كه وظيفه شرعي خويش مي دانيم.
پروردگارا ما را از كساني قرار ده كه بتوانيم راه شهيدان را تا آخرين نفس ادامه داده و اين انقلاب اسلامي را به صاحبش امام زمان(عج) تحويل نمائيم. خدايا! عاقبت ما را به خيركن و به ما درك و شعور و آگاهي وافر عنايت بفرما تا بتوانيم لااقل بنده اي شايسته براي تو باشيم.
مادرم! اگر بخواهي روح من شاد باشد نه براي من كه بر امام حسين(ع) گريه كن، كه ما ادامه دهندگان راه حسينيم...»

 



مسابقات كشتي بازي هاي آسيايي از امروز آغاز مي شود مدال هاي طلا درانتظار كاروان ورزشي ايران

رقابتهاي كشتي بازيهاي آسيايي در شرايطي از صبح امروز در گوانگجو آغاز مي شود كه همه در انتظار درخشش كشتي و كسب طلا توسط كشتي گيران كشورمان هستند.
ملي پوشان كشتي ايران درحالي از امروز به روي تشك مي روند كه كاروان ايران تا به حال هشت مدال طلا به دست آورده و طلاهاي كشتي مي تواند جايگاه ايران را در جدول رده بندي مدال ها تثبيت كند.
مسابقات كشتي روزهاي 30 آبان تا 4 آذر در سالن هواگنگ برگزار خواهدشد.
تيم ملي كشتي آزاد در دوره قبلي بازيهاي آسيايي 4 طلا و يك نقره گرفت و تيم فرنگي صاحب4 نقره و يك برنز شد تا كشتي ايران در دوحه در14 وزن صاحب 10 مدال شود.
برنامه كشتي گيران ايراني در بازيهاي آسيايي به اين شرح است:
يكشنبه 30 آبان: حميد سوريان (55 كيلو)، اميد نوروزي (60 كيلو) و سعيد عبدولي (66 كيلو) رشته فرنگي
دوشنبه 1 آذر: فرشاد عليزاده (74 كيلو)، طالب نعمت پور (84كيلو) و بابك قرباني (96كيلو) رشته فرنگي
سه شنبه 2 آذر: اميرعلي اكبري (120كيلو فرنگي) حسن رحيمي (55 كيلو آزاد) سعيد احمدي (60 كيلو آزاد)
چهارشنبه 3 آذر: مهدي تقوي (66كيلو) صادق گودرزي (74كيلو) و جمال ميرزايي (84كيلو) رشته آزاد
پنج شنبه 4 آذر: رضا يزداني (96كيلو) فردين معصومي(120 كيلو) رشته آزاد
تكرار فينال مسابقات جهاني براي سوريان در دور اول
وزن كشي اوزان 55، 60 و 66كيلوگرم كشتي فرنگي بازيهاي آسيايي گوانگجو انجام شد.
سه ملي پوش كشتي فرنگي ايران حريفان خود در بازيهاي آسيايي را شناختند كه در وزن 55 كيلوگرم در حضور 15كشتي گير، حميد سوريان دارنده پنج مدال طلاي جهان در دور نخست به مصاف چوي گيو جين از كره جنوبي مي رود و در صورت پيروزي، در دور دوم با برنده كشتي گيران كره شمالي و ويتنام مسابقه مي دهد.
سوريان امسال اين كشتي گيران كره اي را در فينال مسابقات جهاني مسكو شكست داده و در واقع فينال مسابقات جهاني در دور اول بازي هاي آسيايي براي او تكرار مي شود.
بي شك اين قرعه را بايد بدترين حالت براي سوريان درنظر آوريم؛ چرا كه سوريان با توجه به وزن زيادي كه كم مي كند، در دور اول بايد با سخت ترين حريفش كه فينال مسابقات جهاني مسكو را به حميد واگذار كرد، مصاف كند.
در وزن 60كيلوگرم، اميد نوروزي در دور نخست به مصاف ريوتارو ماتسوموتو نايب قهرمان جهان از ژاپن مي رود و در صورت پيروزي به مصاف برنده كشتي گيران چين و قرقيزستان خواهدرفت. دراين گروه 12 كشتي گير حضور دارند.
در وزن 66 كيلوگرم، سعيد عبدولي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف سوتپ اومچومپو از تايلند مي رود و در صورت پيروزي با برنده كشتي گيران هند و تركمنستان مسابقه مي دهد. در اين وزن 12كشتي گير حضور دارند. عبدولي راه همواري تا فينال مسابقات دارد.
بنا: كره اي بايد بترسد نه سوريان
سرمربي تيم كشتي فرنگي ايران پس از وزن كشي سه وزن اول مسابقات كشتي فرنگي و قرعه سخت ايراني ها در دور اول گفت: درباره سوريان بايد بگويم حريف كره اي بايد از حميد بترسد نه سوريان از او. سوريان يكبار اين حريف را برده و حالا اين كره اي بايد نگران مبارزه با قهرمان جهان باشد.
محمد بنا درخصوص ساير اوزان هم گفت: قرعه نوروزي سخت است. مبارزه با نايب قهرمان جهان او را سخت كرده اما اين حسن را دارد كه اگر از اين مرحله كه هنوز بدنش خسته نشده عبور كند، روي سكو رفتنش حتمي مي شود.
بنا درباره پيش بيني نتايج فرنگي كاران گفت: كار سختي داريم. همه نگاهها به ماست. همين الان علي اكبري داشت تمرين مي كرد همه تمرينشان را تعطيل كردند تا تمرين او را نگاه كنند. اين يعني روي ما تمركز كرده اند و كار ما سخت است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي امروز به مصاف داماش مي رود
صعود استقلال و استيل آذين به مرحله بعدي جام حذفي
دو تيم استيل آذين و استقلال تهران با برتري برابر حريفان خود جواز حضوردر مرحله بعدي رقابت هاي جام حذفي را بدست آوردند.
در ادامه ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور عصر ديروز(شنبه) تيم هاي استيل آذين و نفت مسجد سليمان برابر هم به ميدان رفتند كه در پايان اين ديدار تيم فوتبال استيل آذين با نتيجه 2 بر يك به پيروزي دست يافت. در اين ديدار كه با قضاوت شاهين حاج بابايي در ورزشگاه دستگردي برگزار شد، ايمان رضايي در دقيقه 32 گل برتري تيم نفت مسجد سليمان را وارد دروازه تيم ميزبان كرد اما در دقيقه 50 بازي محمد غلامي گل تساوي تيم استيل آذين را به ثمر رساند. در دقيقه 73هم علي بن محسن مدافع تيم نفت روي محمد غلامي خطاي پنالتي انجام داد كه اين پنالتي توسط سياوش اكبرپور به گل برتري استيل آذين تبديل شد. با اين پيروزي تيم فوتبال استيل آذين در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف تيم فولاد خوزستان مي رود. اما در بازي دوم روز گذشته جدال تيم هاي استقلال تهران و شاهين بوشهر با برتري آبي پوشان به پايان رسيد. اين دو تيم به قضاوت مسعود مرادي و در حضور كمتر از 2 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي برابر يكديگر به ميدان رفتند كه در پايان 90 دقيقه دو تيم به تساوي بدون گل دست يافتند. در وقت اول اضافه هم توپي از خط دروازه ها عبور نكرد اما در دقيقه 114 روي ضربه ايستگاهي ميلاد ميداودي و اشتباه مدافعان شاهين بوشهر درون محوطه جريمه، حنيف عمران زاده با ضربه اي آرام دروازه شاگردان حميد استيلي را باز كرد تا آبي پوشان به مرحله يك چهارم نهايي اين رقابتها صعود كنند. در ادامه رقابت هاي جام حذفي امروز نيز دو ديدار برگزار خواهد شد . در تبريز دربي اين شهر ميان تيم هاي تراكتورسازي و شهرداري برگزار مي شود و در رشت نيز تيم داماش گيلان پذيراي تيم پيروزي است.
شمس وطاهري بهترين هاي فوتسال آسيا
حسين شمس براي شركت در مراسم انتخاب بهترين هاي آسياامروز (يكشنبه) راهي مالزي خواهد شد.مراسم انتخاب برترين هاي سال آسيا روز چهارشنبه هفته جاري (3 آذر) در هتل سان وي كوالالامپور برگزار مي شود.
وي درباره اين سفر گفت: قرار است در مراسمي كه روز سه شنبه در مالزي براي انتخاب مربيان تاريخ آسيا برگزار شود، من نيز اين عنوان را به خود اختصاص دهم. همچنين در مراسم روز چهارشنبه نيز تيم ملي ما نيز به عنوان بهترين تيم فوتسال آسيا انتخاب خواهد شد. ضمن اينكه محمد طاهري بهترين بازيكن سال قاره شده است كه وي نيز روز دوشنبه راهي مالزي خواهد شد. محمد طاهري عنوان آقاي گل مسابقات جام ملت هاي 2010 آسيا را به خود اختصاص داد.
كفاشيان: حاضرم دايي را به AFC معرفي كنم
علي كفاشيان گفت: حضور در كنفدراسيون فوتبال آسيا حق علي دايي است و فدراسيون حاضر است او را كانديداي انتخابات AFC كند.
كانديداتوري علي سعيدلو و علي كفاشيان در انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا واكنش هاي مختلفي را به دنبال داشت، جدي ترين منتقدين اين موضوع محمد دادكان و علي دايي بودند.در حالي كه مهلت ثبت نام انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا به پايان رسيده است، كفاشيان مي گويد در صورت موافقت AFC حاضر است علي دايي را معرفي كند.
مارادونا :رئال با مورينيو قهرمان اروپا مي شود
ديگو مارادونا، اسطوره آرژانتيني فوتبال جهان كه رابطه صميمانه و دوستانه اي با خوزه مورينيو دارد، پيش بيني كرد كهكشاني هاي مادريد با هدايت مورينيوي پرتغالي عنوان قهرماني ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورند.
چهار سهميه ايران قطعي شد
رئيس فدراسيون فوتبال از قطعي شدن چهار سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا فصل آينده خبر داد. علي كفاشيان به منظور شركت در نشست هاي كنفدراسيون فوتبال آسيا در مالزي به سر مي برد.
ژاپن هنوز دروازه اش باز نشده است
تيم اميد ژاپن حريف مرحله نيمه نهايي تيم فوتبال اميد ايران تنها تيمي است كه بدون استفاده از بازيكن بزرگسال پا به ميدان رقابت هاي بازي هاي آسيايي گذاشته است. تاكاشي سكي زوكا سرمربي اين تيم ترجيح داده تا تيمي جوان با ميانگين سني 20 سال را به مسابقات اعزام كند. البته رسانه ها درباره تيم ملي ژاپن گفته اند كه ژاپن با تيم جوانانش پا به رقابتها گذاشته است. ژاپني ها پيش از رسيدن به ايران 5 بازي انجام داده اند كه هر 5 بازي را با پيروزي پشت سر گذاشته اند، آنها سه بر صفر از چين گذشته اند. مالزي را دو بر صفر شكست داده اند و سه بر صفر از سد قرقيزستان گذشته اند.
ژاپن در مرحله يك هشتم نهايي 5 بر صفر هند را شكست داده و در مرحله يك چهارم نهايي يك بر صفر تايلند را به سختي شكست داد.اين تيم تا اين لحظه 14 گل به ثمر رسانده و گل هم نخورده است.

 



روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو

ورزشكاران ايران پاك هستند
دبيركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از منفي بودن تست دوپينگ كليه ورزشكاران ايران تا روز هشتم بازي هاي آسيايي گوانگجو خبر داد.
لطفعلي پوركاظمي اظهار كرد: خوشبختانه تا امروز ( ديروز) هيچ گزارشي مبني بر مثبت بودن نمونه ورزشكاران مان دريافت نكرده ايم، اين در حالي است كه از كليه مدال آوران و نفرات چهارم تا ششم نيز به صورت تصادفي تست دوپينگ گرفته شده است.
زنان ايران در قايقراني ششم شدند، مردان هشتم
تيم هاي قايقراني دراگون بوت ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو ششم و هشتم شدند.
در رقابت هاي نهمين روز و در رشته قايقراني دراگون بوت در مسافت 250 متر در بخش زنان تيم ايران با زمان يك دقيقه و 4 ثانيه و 397 صدم ثانيه در مكان ششم قرار گرفت. ملي پوشان ايران در دور مقدماتي سوم شده بودند و به مرحله نيمه نهايي رسيدند اما در اين مرحله با قرار گرفتن در مكان دوم از صعود به فينال بازماندند و به گروه رده بندي سقوط كردند.
در اين رشته در مجموع تيم چين با زمان 59 ثانيه و 320 صدم ثانيه قهرمان شد. اندونزي و تايلند دوم و سوم شدند. در بخش مردان تيم ايران با زمان 54 ثانيه و 779 صدم ثانيه هشتم شد. در اين رشته تيم اندونزي با زمان 48 ثانيه و 681 صدم ثانيه قهرمان شد. ميانمار و چين دوم و سوم شدند.
ليلا رجبي هفت رقيب دارد
فهرست شركت كنندگان در ماده پرتاب وزنه بانوان اعلام شد.
رقابت هاي دووميداني بازي هاي آسيايي از امروز آغاز مي شود و دو نماينده ايران به مصاف حريفان خود خواهند رفت. ليلا رجبي بايد با هفت پرتابگر ديگر مسابقه بدهد. طبق فهرست اوليه ركوردها، ركورد رجبي چهارمين ركورد اعلام شده است. ركورد شخصي رجبي 90/17 متر است درحالي كه بهترين ركورد اين فصل او 16 متر بيشتر نيست. سابقه پرتاب ديسك زنان فردا در استاديوم اصلي بازي ها برگزارمي شود. قنبرزاده ديگر نماينده كشورمان در مسابقات پرش ارتفاع با ركورد 19/2 متر مي بايست به مصاف ساير رقباي خود برود.
دو نماينده فلوره ايران حذف شدند
نهمين روز بازي هاي آسيايي گوانگجو با حذف دو نماينده شمشيربازي ايران در اسلحه فلوره ادامه يافت.
در رقابت هاي شمشيربازي شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي در اسلحه فلوره قسمت مردان حامد صياد قنبري و جواد رضايي تادي كه از دور رقابت ها حذف شدند. صياد قنبري و رضايي با موفقيت در دور مقدماتي به دور دوم و حذفي راه يافتند كه در دور دوم جواد رضايي ابتدا 15 بر 6 المنصوري از امارات را از پيش رو برداشت و به دور سوم راه يافت. وي در اين مرحله 15 بر 8 مغلوب يوكي اوتا از ژاپن شد و از دور رقابت ها كنار رفت. صياد قنبري هم 15 بر 14 مغلوب الوالد از كويت شد تا ديگر شمشيرباز حذف شده ايران لقب گيرد.
عسگري در تايم تريل برنز گرفت
حسين عسگري در رقابت هاي تايم تريل بازيهاي آسيايي بعد از ركابزناني از كره جنوبي و قرقيزستان در مكان سوم قرار گرفت و گردن آويز برنز را به دست آورد. حسين عسگري درحالي كه در دو دور ابتدايي از دوچرخه سوار كره اي پيش بود، در پايان با ثبت زمان يك ساعت و 8 دقيقه و 50 ثانيه و با 32 ثانيه اختلاف نسبت به ركابزن چيني در مكان سوم قرار گرفت و به نشان برنز بسنده كرد.مدال برنز حسين عسگري چهاردهمين نشان برنز ايران و بيست و نهمين مدال كاروان ورزشي ايران است.
پيروزي «فرخي» و «سلاق» مقابل ديگر تيم ايران
تيم واليبال ساحلي دونفره فرخي و سلاق با پيروزي بر ديگر تيم ايراني به مرحله يك چهارم نهايي بازي هاي آسيايي صعود كرد. تيم ملي واليبال ساحلي دونفره ايران با تركيب پرويز فرخي و آق محمد سلاق در مرحله يك هشتم نهايي به ديگر تيم ايران متشكل از رضا نائيني و رحمان رئوفي برخورد كرد كه تيم فرخي و سلاق اين مسابقه را در دو ست پياپي با نتايج 21-16 و 21-10 به سود خود پايان داد تا به جمع هشت تيم پاياني مسابقات صعود كند. تيم دونفره فرخي و سلاق در مرحله يك چهارم نهايي با قزاقستان مسابقه مي دهد.
ايران درهندبال هم به مصاف ژاپن مي رود
تيم ملي هندبال ژاپن حريف ايران در ديدار نيمه نهايي بازي هاي آسيايي گوانگجو شد. تيم ملي هندبال ژاپن با پيروزي مقابل عربستان36 بر 28 به عنوان تيم نخست گروه اول راهي مرحله نيمه نهايي شد تا در اين مرحله مقابل ملي پوشان ايران به ميدان برود.به اين ترتيب روز سه شنبه تيم هاي ايران با ژاپن و كره جنوبي باعربستان ديدارهاي مرحله نيمه نهايي را برگزار خواهند كرد. گفتني است تيم فوتبال اميد كشورمان هم روز سه شنبه در مرحله نيمه نهايي به مصاف تيم ژاپن خواهد رفت.
نخستين دوپينگي بازي هاي آسيايي معرفي شد
نخستين دوپينگي شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي معرفي شد.
تست دوپينگ شوكير مومينوف جودوكاي ازبكستاني كه در وزن منفي 81 كيلوگرم رقابت هاي جودوي بازي هاي آسيايي پس از شكست برابر بون جائه كيم از كره جنوبي به مدال نقره رسيد، مثبت اعلام شد تا اين ورزشكار نخستين دوپينگي بازي هاي گوانگجو لقب گيرد. پس از آنكه تست مثبت مومينوف توسط آزمايشگاه پكن اعلام شد، مدال نقره اين ورزشكار از او گرفته شد و اين مدال به اسلام بزبايف از قزاقستان رسيد.
در اين دسته مومينوف توانسته بود در مرحله يك چهارم محمد جمالي از ايران را حذف كند كه با دوپينگي شدن مومينوف، محمد جمالي به رده پنجم رده بندي وزن منفي 81 كيلوگرم صعود كرد.
درحال حاضر اين ورزشكار با دو سال محروميت روبرو شده اما احتمال دارد در ژانويه 2011 درباره اين حكم تجديدنظر صورت گيرد. آژانس ضد دوپينگ چين پيش از شروع بازيها اعلام كرده بود كه در طول برگزاري بازيهاي آسيايي 1500 تست دوپينگ از ورزشكاران گرفته خواهد شد.
آخرين بانوي ايراني مدال نگرفت
سهيلا سياحي با شكست مقابل تكواندوكار قزاق از دستيابي به مدال بازماند.
سهيلا سياحي تكواندوكار وزن 73- در مرحله يك چهارم نهايي مقابل تكواندوكاري از قزاقستان به روي شياپ چانگ رفت و با شكست 6 بر 2 مقابل حريف خود از راهيابي به مرحله نيمه نهايي و كسب مدال باز ماند. به اين ترتيب تيم تكواندو بانوان ايران با كسب دو مدال نقره و سه مدال برنز به كار خود در بازي هاي آسيايي گوانگجو پايان داد.
زارع پور: پشيمان نيستيم
سرپرست فدراسيون تنيس روي ميز ضمن بيان اينكه نتيجه حضور بازيكنان اين رشته در بازي هاي آسيايي تقويت تجربه آنها بود، گفت: در اين بازه زماني، اين تجربه از مدال هم براي ما ارزشمندتر بود.محمد زارع پور اشكذري اظهار داشت: هيچ يك از نمايندگان ما در هيچ يك از رقابت هاي برگزار شده موفق به كسب مدال نشدند چون پس از دو دوره غيبت در اين دوره از بازي هاي آسيايي شركت كرده بودند. طبيعي است تيمي كه بعد از 12 سال فرصت حضور دربازي هاي آسيايي را به دست مي آورد شانس كمي براي نتيجه گيري دارد. زارع پور ضمن ابراز رضايت از عملكرد كلي تيم ملي تنيس روي ميز در بازي هاي آسيايي 2010 گفت: كسب تجربه در گوانگجو از هر مسئله ديگر حتي مدال و عنوان مهمتر بود. چون با اين تجربه است كه مي توانيم روي مدال آوري در رويدادهاي ديگر حساب باز كنيم. وي تأكيد كرد: اصلا از اعزام تيم ملي تنيس روي ميز به بازي هاي آسيايي پشيمان نيستيم. نتيجه اين اعزام را به وضوح در دوره آتي بازي هاي آسيايي كه در كره جنوبي برگزار مي شود، خواهيم ديد.
سپهوند به يك چهارم نهايي رسيد
مرتضي سپهوند با پيروزي مقابل بوكسور كويتي به مرحله يك چهارم نهايي وزن 69 كيلوگرم راه يافت.
بوكسور ايران در مرحله يك هشتم نهايي بازي هاي آسيايي مقابل العظيمي از كويت قرار گرفت و با نتيجه 19 بر يك حريفش را از پيش رو برداشت.سپهوند با اين پيروزي به جمع 8 بوكسور برتر اين وزن راه يافت و بايد براي راهيابي به ديدار نهايي و قطعي كردن مدال برنز خودامروز به مصاف بوكسور چيني برود.
پيروزي ارزشمند تيم ملي واليبال برابر چين
تيم ملي واليبال ايران در دومين مسابقه خود در دور دوم مسابقات آسيايي 2010 از سد تيم ميزبان گذشت. ملي پوشان واليبال ايران براي صعود به مرحله يك هشتم رقابت هاي آسيايي برابر تيم ميزبان قرار گرفت و موفق شد حريف خود را با شكست بدرقه كند.
در اين مسابقه كه در سالن جونگ داي گوانگجو انجام شد ملي پوشان ايران در 3 گيم متوالي و با امتيازهاي (25 - 17)، (25 - 19) و (27 - 25) چين را شكست دادند. هوا داران ايران نيز اين فرصت را بهترين زمان براي نشان دادن اعتراض خود به مسئولان برگزار كننده دانستند و با شعار خليج هميشه فارس بر اين موضوع تاكيد كردند. تيم ايران در مسابقه بعدي خود به مصاف قطر خواهد رفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14