(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 آبان 1389- شماره 19794

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فلسطين در چند قدمي انتفاضه جديد (يادداشت روز)
پزشكيان: موسوي از ابتدا هم اصلاح طلب نبود
پيشنهادهاي شوراي نگهبان براي حل اختلافات دولت و مجلس
سوزن (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
متكي: غرب به خيمه شب بازي خود درباره حقوق بشر پايان دهد
دستگيري يك خبرچين كه اطلاعات پرونده مهدي هاشمي را به خارج مي فرستاد (خبر ويژه)
شكايت سلطنت طلبان از كيهان به دادگاه فدرال آمريكا (خبر ويژه)
از اول هم به حجاب اعتقادي نداشتم! (خبر ويژه)
در اين مرتع سبز بايد چريد! (خبر ويژه)
رفتن توي شكم اسب تروا و زدن اتو به برق هم شد جنگ سايبري؟! (خبر ويژه)
گل يا پوچ كه بازي مي كرديم مراقب بوديم كروبي جزو تيم ما نباشد (خبر ويژه)



فلسطين در چند قدمي انتفاضه جديد (يادداشت روز)

«مقاومت جديد در فلسطين شروع شده است، ما مقاومت قبل از ورود دايتون را به كنترل درآورده ايم اما اوضاع سرزمين هاي كرانه باختري، قدس و جنين نشان مي دهد كه ما با مقاومتي مواجه ايم كه آن را نمي شناسيم.»
اين بخشي از اظهارات يك مقام ارشد امنيتي اسرائيل است كه در مجلس اين رژيم مطرح شده است. «شالوم» در اين گزارش با نگراني از مسئولان رژيم صهيونيستي مي خواهد كه درباره طرح هاي محدودسازي فلسطينيان احتياط را از دست ندهند و به اقدامات تشكيلات خودگردان در دستگيري فلسطيني ها و اعمال كنترل شديد بر مقاومت در كرانه باختري دلخوش نباشند چرا كه ممكن است كار از همان نقطه اي كه آنان آن را مطلوب به حساب مي آورند، خراب شود.
يك بار مقاومت فلسطين تحت تاثير طرح «دايتون»- فرستاده ويژه جرج بوش به فلسطين در سال 2002- دچار مشكلات عظيم داخلي شد. دايتون يك طرح چند ماده اي آورد كه شامل پايان دادن به مقاومت فلسطين و انتفاضه دوم بود براساس يكي از مواد اين طرح، نيروهاي آمريكايي چندهزار نيروي تحت امر سلطه فلسطيني -تشكيلات خودگردان- را براي سركوب انتفاضه و خلع سلاح مبارزان فلسطيني آموزش دادند و وارد عمل نمودند. از آن سال تا اوائل سال 2009 كه جنگ 22 روزه در غزه اتفاق افتاد، درگيري فلسطيني-اسرائيلي به درگيري فلسطيني- فلسطيني تبديل گرديد. از اين رهگذر پليس محمود عباس در كرانه باختري روداردن حدود 2000 عضو جنبش جهاد اسلامي و حدود 8000 عضو جنبش حماس و حدود 2000 عضو ساير گروههاي مبارز فلسطيني را بازداشت كرد كه هنوز هم در بازداشت به سر مي برند. بازداشت حدود 12000 فلسطيني تاثير منفي قابل توجهي بر انتفاضه فلسطين داشت.
مشكل فلسطيني ها فقط اين نبود كه هزاران عضو فعال انتفاضه در بازداشت به سر مي بردند بلكه مشكل اين بود كه فلسطيني شدن منازعه مانع برخورد جدي سازمانهاي مقاومت با تشكيلاتي بود كه اعضاي آنان را به اسارت درآورده بود. فلسطيني نماهايي كه با رژيم اشغالگر به اتحاد استراتژيكي و يا تاكتيكي رسيده بودند، مبارزان فلسطين را دشمن خويش مي دانستند و در برخورد با آنان ترديد نمي كردند ولي سازمانهاي مقاومت، نمي خواستند مبارزه با رژيم اشغالگر را به «مبارزه با خائنين» تبديل نمايند.
اما موضوعي كه اين روزها در فلسطين جريان دارد از بازداشت هزاران فلسطيني مبارز فراتر رفته و شكل خطرناك تري به خود گرفته است. دو هفته پيش محمود عباس رئيس سلطه فلسطيني با صراحت گفت: «اگر آقاي نتانياهو قانع شود كه صلح يك ضرورت اسرائيلي است، ظرف يك هفته همه چيز حل و فصل مي شود» بعضي خبرهاي ديگر بيانگر آن است كه تشكيلات خودگردان -سلطه- فلسطين از بيت المقدس چشم پوشيده و بازگشت آوارگان را ناشدني ارزيابي كرده است. اين در حالي است كه در جريان مذاكرات اسلو و مادريد- كه آنهم خيانت بار بود چرا كه از نظر فلسطيني هاي ساكن در سرزمين هاي اشغالي و فلسطيني هاي آواره هرگونه تنازل در برابر رژيم اشغالگر غيرقابل قبول است- گروه مذاكره كننده فلسطين بر پايتختي قدس براي كشور فلسطين و بازگشت آوارگان فلسطيني به خانه و كاشانه شان تاكيد كرده بود. نتانياهو اميدوار است موضع جديد محمود عباس و سازمان تحت امر او كه موضع اقليتي خود فروخته به حساب مي آيد، فلسطين را در شرايط دشواري قرار دهد.
محمود عباس مي گويد اگر اسرائيل صلح را نياز خود بداند ما مي توانيم ظرف يك هفته به «توافق جامع» دست پيدا كنيم اين يك طرح و سخن فلسطيني نيست، سران رژيم صهيونيستي بعد از امضا، توافق اسلو و مادريد- سالهاي 1370 و 1372- سخن خود را از «زمين در برابر صلح» كه مبناي توافق هاي ياد شده بود به «صلح در برابر صلح» تغيير دادند و بر فشار خود به فلسطيني ها افزودند تا جايي كه چند سال مذاكره كنندگان فلسطيني در اسلو و مادريد را در ساختماني در شهر رام الله- مركز سلطه فلسطيني به رهبري عرفات- زنداني كرده و اجازه نمي دادند كسي به ديدار آنان برود و يا آنان از رام الله خارج شوند. سخن محمود عباس بيانگر آن است كه فلسطيني ها بايد رژيم صهيونيستي را به همراه واگذاري قدس و اخراج دائمي حدود 5 ميليون فلسطيني كه در كشورهاي اردن، سوريه، لبنان و مصر به شكل محنت باري در اردوگاهها زندگي مي كنند را بپذيرند اين يعني دفن كامل آرمان فلسطين.
محمود عباس در اين ماجرا آنچنان در خدمت رژيم اشغالگر است كه مسئولان اين رژيم هم تعجب كرده اند. حدود سه هفته پيش «مائيردگان» رئيس سازمان تروريستي موساد گفت: «پليس محمود عباس از سگ به اسرائيل وفادارتر است.» در همين زمان پليس سلطه فلسطين بيش از سيصد عضو حماس را به دليل حادثه اي كه براي چند اسرائيلي در يكي از مناطق كرانه پيش آمد، بازداشت كرد و وزير نقد- بانك مركزي- محمود عباس- جهاد الوزير- حساب هاي بانكي افراد حماس و جهاد را مسدود كرد.
الان كه محمود عباس سخن رژيم صهيونيستي مبني بر صلح در برابر صلح را پذيرفته، اسرائيلي ها حرف جديدي مطرح كرده و گفته اند اساساً صلح با فلسطيني ها چه ضرورتي دارد!. يك روزنامه صهيونيستي سه هفته پيش نوشت: «اسرائيل قبلاً از فلسطيني ها مي خواست كه اسرائيل را به رسميت شناخته و با آن وارد گفت وگو شوند، الان كه آنان- منظور تشكيلات سلطه فلسطين است- اسرائيل را به رسميت شناخته و با آن گفت وگو مي كنند، به چه دليل بايد فشار بر فلسطيني ها را كنار گذاشت.» دولت نتانياهو اينك مي گويد هر فلسطيني كه اعتراف نكند اسرائيل يك كشور يهودي است بايد اين سرزمين را -اعم از آنكه ساكن مناطق 1948 و يا ساكن مناطق 1967 باشد- ترك كند.
از آن طرف به نظر مي آيد، رژيم صهيونيستي شرايط منطقه اي و بين المللي را براي اعمال فشار بر فلسطيني ها مطلوب و در عين حال ناپايدار ارزيابي مي نمايد. تضعيف موقعيت اوباما در داخل ايالات متحده فرصتي است تا لابي صهيونيستي در هيات حاكمه ايالات متحده- ايپك- حداكثر فشار را براي انطباق كامل سياست هاي منطقه اي آمريكا با نگرش هاي اسرائيلي وارد نمايد. اين فشارها در اين مقطع سبب شد كه آمريكا «جان ميچل» را بركنار نمايد. در واقع الان آمريكا موضوع فلسطين را مستقيماً به دولت نتانياهو واگذار كرده است در عين حال بعضي از خبرها حكايت از آن دارد كه به زودي «مارتين ايندايك» عضو صهيونيست ايپك و سفير سابق آمريكا در تل آويو كه به جرم جاسوسي عليه كشورش و به نفع اسرائيل بركنار شده بود، بعنوان نماينده ويژه جايگزين ميچل خواهد شد.
رژيم صهيونيستي از نظر دروني توانسته است احزاب مختلف و نيز احزاب دولت ائتلافي را نسبت به تداوم سياست اعمال فشار بر فلسطيني ها متقاعد نمايد. در حاليكه در سال گذشته حزب كار به رهبري ايهود باراك و اسرائيل بيتنا به رهبري اويگدور ليبرمن زمزمه خروج از دولت داشتند اينك خود را به حمايت قاطع از نتانياهو موظف مي دانند و بعضي از نظرسنجي ها بيانگر آن است كه سطح حمايت شهروندان غاصب از سياست هاي تجاوز طلبانه رژيم صهيونيستي اينك به حدود 75 درصد رسيده است.
اما در عين حال كاملاً واضح است كه سران رژيم صهيونيستي خود را با تنگناي زماني مواجه مي بينند. دولت ائتلافي نتانياهو معتقد است اگر شرايط زماني را خوب مديريت نكند ممكن است شرايط به ضرر تل آويو دگرگون شود. رئيس اين دولت چند هفته پيش در كنست گفت كه: «اسرائيل براي بقا به همگرايي بيشتري نياز دارد. او به شكاف هايي بالقوه اشاره كرد و افزود: «يهود بدون اسرائيل آينده ندارد». در واقع نتانياهو از يك طرف شرايط فعلي را «خيلي خوب» ارزيابي مي كند و از سوي ديگر نسبت به شرايط آينده بسيار نگران مي باشد. كابينه اين رژيم معتقد است صلح با اعراب - فلسطين- امكان پذير نيست در عين حال آن را يك مطالبه جدي جهاني مي داند.
نزديك به دو ماه پيش «عوديد آيران» (owdid ayran) عضو برجسته اين رژيم در «كنفرانس آينده مردم يهود در دنيا» كه در تل آويو برگزار شد، گفت: «تحول در گفت وگوهاي سازش قابل تصور نيست چرا كه فاصله دو طرف بسيار زياد است و امكان ندارد كه بخصوص در دو مسئله اصلي -تعيين مرزها و مسئله آوارگان- توافقي به دست آيد.» ژنرال «اشلو موبرون» نيز در اين كنفرانس مي گويد «حتي اگر سران دو طرف- اسرائيلي فلسطيني- هم بخواهند حل اختلافات كار آساني نيست». حتماً به ياد داريد كه محمود عباس در اين دو مورد عقب نشيني كرده بود.
«عنات كورتز» يك سخنران ديگر اين كنفرانس علت عدم توافق را ضعف رهبران دو طرف ارزيابي كرد و گفت: «تهديدات محيط استراتژيك روز به روز گسترده تر مي شود و حمله و محاصره مخالفان چاره ساز نيست كمااينكه حمله به غزه حماس را تضعيف نكرد و كفه قدرت را به نفع محمود عباس سنگين ننمود. همانطور كه حمله اسرائيل به كاروان آزادي اگرچه حركت كشتي ها را كند كرد ولي مسئله را به نفع اسرائيل خاتمه نداد.» كورتز در مورد تهديدات محيط استراتژيك گفت: «مخالفت با اسرائيل پيش از اين فقط سياسي بود اما الان اين مخالفت ايدئولوژيك شده و ايران براساس يك ايدئولوژي معارض آرايش حمله به اسرائيل را به وجود مي آورد و تركيه دارد به اين سمت متمايل مي شود. اين ها از فزاينده بودن تهديدات استراتژيك خبر مي دهند.» اين مقام اسرائيلي به يك نكته مهم ديگر اشاره مي كند و آن تحول استراتژيك در محيط بين الملل مي باشد. از نظر او: «آمريكا قدرت يكسره كنندگي اش را در جهان از دست داده است علامت بارز آن اين است كه در حاليكه چند سال شعار محو طالبان را سر مي داد اينك پترائوس افتخار مي كند كه موفق به ايجاد يك دالان امن براي مذاكره و توافق با طالبان شده است!» كورتز نتيجه مي گيرد «به موازاتي كه از تاثير آمريكا بر پرونده فلسطين كاسته مي شود، ديگران وارد اين پرونده مي شوند و اين شرايط را به ضرر اسرائيل دگرگون مي كند».
در يك جمعبندي بايد گفت تشكيلات خودگردان فلسطيني كه هيچ ربط واقعي به فلسطيني ها ندارد و به دليل سپري شدن دوران آن قانوني هم نيست در شرايطي از حقوق فلسطيني ها چشم مي پوشد و خواسته هاي رويايي صهيونيست ها را تامين مي كند كه خود اسرائيلي ها شرايط را دشوار ارزيابي مي نمايند. دقيقاً از همين رو رژيم صهيونيستي با آگاهي از عدم عمق مردمي تشكيلات خودگردان هر روز در انتظار انتفاضه جديدي به سر مي برد. بعضي از عقلاي اين رژيم زنگ هاي خطر را به صدا درآورده و گفته اند: «مقاومت جديد شروع شده در حاليكه ما آنان را به درستي نمي شناسيم» همزمان با اين تحولات 13 گروه مبارز فلسطيني در غزه « اتاق عمليات مشترك» تشكيل داده و به بررسي وضعيت براي ورود جديد به فاز عمليات پرداخته اند. وقوع سه عمليات در الخليل و رام الله كه به كشته شدن حداقل سه صهيونيست انجاميد نيز نشان داد كه كرانه باختري در حالت انفجار قرار دارد. اين انتفاضه جديد طبعاً تفاوتي ميان عباس و نتانياهو قائل نخواهد بود فلسطيني ها قبلاً هزينه اين تفاوت گذاري را پرداخته اند، 12000 اسير فلسطيني در بند تشكيلات خودگردان گوشه اي از اين هزينه است.
سعدالله زارعي

 



پزشكيان: موسوي از ابتدا هم اصلاح طلب نبود

وزير بهداشت دولت اصلاحات با تصريح بر خط و مشي خاص ميرحسين موسوي تاكيد كرد كه وي از ابتدا هم اصلاح طلب نبود.
مسعود پزشكيان، نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با باشگاه خبري فارس «توانا»، با اشاره به برخي اختلافات در درون جريان اصلاحات، اظهار داشت: اگر در اتفاقات سال گذشته كسي به اسم اصلاح طلبان اقداماتي را انجام داده بايد گفت اسم با واقعيت تفاوت دارد و فردي مثل موسوي اصلاً از ابتدا در جريانات اصلاح طلبي نبوده است.
وي با تاكيد بر اينكه موسوي از ابتدا خط و مشي مشخص خود را داشت؛ چرا كه جريان اصلاح طلبي در چارچوب قانون اساسي فعاليت مي كند، تصريح كرد: وي چارچوب خاص خودش را داشته و دارد از اين رو زماني هم كه فعاليت مي كرد براساس تفكر خودش بود و در جريان اصلاحات قرار نداشت و در واقع نبايد اسم اصلاح طلبي وي را با واقعيت تطبيق داد.
عضو فراكسيون اقليت مجلس به آينده جريان اصلاحات اشاره كرد و افزود: هر فرد، گروه و جناحي اگر بتواند به مردم خدمت كند و رضايت آنها را جلب و همچنين با مردم صداقت داشته باشد، ماندگار خواهد بود.
وي با تاكيد بر اينكه كساني كه مي خواهند، ماندگار شوند بايد به مردم خدمت كرده و با آنها صادق باشند، يادآور شد: اگر هر جرياني با اعتقاد بتواند اين مسائل را دنبال كند پابرجا بوده و هيچ كس نمي تواند آن را از بين ببرد اما اگر بخواهد مردم را فريب داده و به دنبال منافع خود باشد تاريخ نشان داده چنين جريان هايي هميشه از بين رفتني هستند حتي اگر در قدرت قرار داشته باشند.
همچنين انوشيروان محسني ديگر عضو فراكسيون اقليت مجلس با تاكيد بر اينكه روش موسوي و كروبي در برخورد با نتيجه انتخابات پذيرفتني نيست، گفت: موسوي و كروبي يكي از دلايل انشقاق جريان اصلاحات بودند.
وي با تاكيد بر اينكه موسوي اصلاً در جريانات سياسي حضور نداشته است، خاطر نشان كرد: وي هيچ گاه در جريان اصلاحات فعاليت سياسي نداشته است.

 



طي نامه اي به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال شد
پيشنهادهاي شوراي نگهبان براي حل اختلافات دولت و مجلس

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: نتايج بررسي هاي كار گروه حل اختلاف دولت و مجلس با عنوان گزارش پيشنهادي تقديم رهبر معظم انقلاب شد.
دكتر عباسعلي كدخدايي در نشست خبري خود با خبرنگاران در خصوص نتايج كارگروه ويژه حل اختلاف ميان دولت و مجلس، اظهار كرد: حسب دستور مقام معظم رهبري، شوراي نگهبان مسئول بررسي اين موضوع شد و ما حدود 18 جلسه با حضور نمايندگاني از دولت، مجلس و برخي از اعضاي شورا و همچنين برخي از اساتيد و صاحب نظران دانشگاهي برگزار كرديم و در نهايت پيشنهادهاي خود را براي رفع اختلاف در قالب نامه اي خدمت مقام معظم رهبري تقديم كرديم.
به گزارش واحد مركزي خبر، كدخدايي درادامه افزود: پيشنهادهاي اين كارگروه در دو محور خلاصه مي شود، يكي درباره لزوم اصلاح آيين نامه داخلي مجلس و ديگري در خصوص تفسير برخي اصول قانون اساسي كه در هر دو مورد مجلس بايد اقدام كند و در مورد دوم بعد از اقدام مجلس، شوراي نگهبان آماده رسيدگي و اعلام نظر است.
وي درباره پيشنهادهاي مربوط به محور اول،يعني اصلاح آيين نامه داخلي مجلس گفت: در مصوبات اصراري مجلس براي ارجاع مصوبات اعاده شده از شوراي نگهبان به مجمع تشخيص مصلحت نظام، لازم است رأي گيري براي تشخيص ضرورت با توجه به خلاف شرع يا قانون اساسي بودن مصوبه انجام پذيرد و اين نكته در هنگام رأي گيري بيان شود.
كدخدايي افزود: در هنگام سؤال از وزير لازم است وزير به عنوان آخرين ناطق بتواند دفاع كند.
وي اضافه كرد: همچنين با توجه به اهميت لوايح تقديمي از دولت به مجلس و لزوم هماهنگي هر چه بيشتر مفاد اين لوايح با نظر دولت، لازم است فرصت استرداد لوايح براي دولت بعد از تصويب كليات لايحه در صحن مجلس نيز ممكن باشد.
سخنگوي كارگروه رفع اختلاف، افزايش زمان ابلاغ مصوبات از جانب رئيس جمهور از پنج روز به 15 روز را از ديگر پيشنهادهاي كارگروه برشمرد.
كدخدايي درباره دومين محور پيشنهادها كه در خصوص ضرورت تفسير برخي از اصول قانون اساسي است گفت: پيشنهاد شده است با توجه به تعيين نشدن زمان معين در بررسي مصوبات دولت از جانب رئيس مجلس (موضوع اصل 138) سقف زماني معين براي اين رسيدگي اعلام شود.
وي افزود: همچنين دولت بايد ملزم به رعايت نظر رئيس مجلس موضوع اصل 138 باشد.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: پيشنهاد شد رئيس جمهور حق داشته باشد درباره نقض اصول قانون اساسي از طرف ساير قوا از آنان سؤال كند، تذكر دهد و پيگيري كند.
وي افزود: همچنين در ادامه اين پيشنهاد آمده است: اختيار مندرج در اصل 126 براي رئيس جمهور مشابه اختيارات مذكور در امور مربوط به وزارتخانه ذي ربط باشد و رئيس جمهور همانند آنها بتواند آيين نامه براي دستگاه تحت امر خود صادر كند؛ در اين صورت اين گونه مصوبات مي تواند تابع اصل 118 از جانب رئيس مجلس در واگذاري اختيارات باشد.
سخنگوي كارگروه رفع اختلاف گفت: پيشنهاد ديگر اين بود كه سؤال نمايندگان از وزير، مربوط به وظايف وزير باشد نه درباره اموري كه وزير هيچ اختياري در آنها ندارد؛ همچنين سؤال بايد مربوط به حوزه مأموريت و مدت مأموريت رئيس جمهور و وزير كنوني باشد.
كدخدايي افزود: تذكر نمايندگان به وزرا اگرچه در قانون اساسي نيامده است ولي منع قانوني هم ندارد؛ در عين حال، كميسيونهاي مجلس صلاحيت بررسي سؤال به صورت مستقل را ندارند.
وي در ادامه تشريح پيشنهادها گفت: اينكه نمايندگان در طرح يا لايحه اي محل اعتبار مالي را از طريق صرفه جويي در منابع مالي قرار دهند، مصداق ايراد بار مالي دولت و مغاير با اصل 75 قانون اساسي تشخيص داده شد.
كدخدايي ادامه داد: كار گروه پيشنهاد كرد مجلس شوراي اسلامي در مواردي كه تخصصاً از صلاحيت اين نهاد خارج است مانند اصول 108 و 112 اختيار قانونگذاري نداشته باشد.
وي افزود: همچنين در اين امور امكان ارجاع مصوبات احتمالي پس از ايراد شوراي نگهبان به مجمع تشخيص مصلحت نظام هم وجود نداشته باشد.
كدخدايي گفت: درباره مصوباتي مانند نظارت استصوابي شوراي نگهبان، شمول اختيارات مقام معظم رهبري، اختيارات مجلس خبرگان، وظايف و اختيارات مجمع تشخيص مصلحت نظام و مواردي كه محل بار مالي آن تعيين نشده است، مجلس حق ورود و بررسي ندارد و در صورت ورود و رد شوراي نگهبان، مجلس حق ارجاع به مجمع تشخيص مصلحت نظام را ندارد و در صورت ارجاع، مجمع حق بررسي و اظهارنظر ندارد.
وي همچنين اعلام كرد: در پيشنهادهاي اين كميته كه تقديم رهبر معظم انقلاب شده آمده است: مصوبات مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد مقيد به زمان باشد كه در اين صورت نيازمند دستور ايشان براي اصلاح آيين نامه اين نهاد است.
بررسي 50 ماده از برنامه پنجم
سخنگوي شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود به بررسي لايحه برنامه پنجم توسعه در مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: شوراي نگهبان به طور غيررسمي بررسي مصوبات مجلس در خصوص لايحه برنامه پنجم را آغاز كرده است.
وي با بيان اينكه شوراي نگهبان تاكنون 50 ماده از لايحه برنامه پنجم را مورد بررسي قرار داده است، افزود: به طور كلي مصوبات مجلس در خصوص لايحه برنامه پنجم دچار اشكالاتي است اما اين اشكالات اساسي نيست و مجلس مي تواند در اسرع وقت آن را برطرف كند.
پولي شدن دانشگاه ها ايراد دارد
كدخدايي درباره يكي از بندهاي ماده 24 لايحه برنامه پنجم كه به پولي شدن دانشگاه هاي دولتي مشهور شده است، گفت: نظر شوراي نگهبان اين است كه اين بند چون ضوابطي را معين نكرده است لذا مي تواند مشمول تبعيض باشد و بنابراين ايراد دارد و ما ايراد اين بند را در جمع بندي نهايي به مجلس ارسال خواهيم كرد.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه مي گفت چرا در كارگروه حل اختلاف دولت و مجلس بيشتر به مجلس توصيه شده است، ابراز تعجب كرد و گفت: همانگونه كه گفتم آنچه در كارگروه مشترك دولت و مجلس مطرح شده است تنها در حد پيشنهاد است و دولتي ها و مجلسي ها مي توانند نظر خود را بدهند.
كدخدايي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه چرا توصيه هاي قانوني شوراي نگهبان بيشتر شامل مجلس مي شود، گفت: اگر قانوني نياز به اصلاح داشته باشد بايد توسط مجلس اصلاح شود نه دولت و اين كاملاً طبيعي است.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه مدعي بود بررسي 80 ماده باقيمانده لايحه برنامه پنجم 2 ماه طول خواهد كشيد و مجلس زمان كافي براي بررسي بودجه 89 نخواهد داشت، گفت: اميدواريم كه شوراي نگهبان بتواند بودجه 89 را نيز بررسي كند؛ يكي از دلايلي كه به طور غيررسمي بررسي لايحه پنجم را آغاز كرده ايم همين است. البته بايد گفت راهكارهاي قانوني وجود دارد كه دولت بدون بودجه نماند.
اساسنامه سازمان
هدفمندي يارانه ها تأييد شد
شوراي نگهبان اصلاح اساسنامه سازمان هدفمندي يارانه ها را تأييد كرد.
بنابراين گزارش اصلاح اساسنامه سازمان هدفمندسازي يارانه ها كه در جلسه هفتم مهرماه سال جاري به تصويب هيأت وزيران رسيده بود، در جلسه دوازدهم آبان ماه شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
 



سوزن (گفت و شنود)

گفت: اين روزها گروه هاي اپوزيسيون حامي فتنه بدجوري به پر و پاي همديگر مي پيچند و يكديگر را به دروغگويي و بي شعوري متهم مي كنند.
گفتم: حيوونكي ها در لگدپراني به همديگر با اسب هاي درشكه رقابت مي كنند!
گفت: يكي از كاربران فيس بوك خطاب به سران فتنه نوشته است؛ دروغگويي شما درباره تقلب و انكار تقلب از سوي تاجزاده و رمضان زاده و بهزاد نبوي و اكبر گنجي ما را دچار استرس كرده و به جان هم انداخته است.
گفتم: خب! اين حيوونكي راست ميگه!
گفت: ولي يكي ديگر از كاربران فيس بوك در جواب او نوشته است؛ همه به يكديگر دروغ گفتيم اما جرم موسوي و خاتمي و كروبي از همه ما بيشتر است.
گفتم: شخصي مي گفت؛ خواب ديدم هركسي كه مي ميرد در آن دنيا به تعداد دروغ هايي كه گفته است به او سوزن مي زنند. در آن ميان از يك مرده سراغ پدرم را گرفتم، گفت؛ پدرت زير چرخ خياطي است!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ موفقيت تازه دانشمندان عرصه دفاعي كشورمان در توليد رادارهايي با برد بالا را تبريك مي گويم. ان شاءالله اين دانشمندان به فرموده رهبر معظم انقلاب به هيچ حدي از پيشرفت قانع نشوند.
محمودي
¤ واكنش قاطعانه دستگاه ديپلماسي كشورمان نسبت به كاربرد واژه مجعول به جاي خليج فارس در افتتاحيه بازيهاي آسيايي در چين تقديرآميز است. زيرا اين گونه رفتارهاي ناجوانمردانه توطئه لابي هاي صهيونيستي براي فشار رواني بر ايران است و برخورد جدي وزارت امور خارجه با دولت چين موجب هوشياري آنها در مورد چنين توطئه هايي مي شود.
احمدي
¤ براي محكوم كردن تحريف نام مقدس خليج فارس در مراسم افتتاحيه بازيهاي آسيايي، اقدامات ديپلماتيك كافي نيست. بلكه همه ورزشكاران ما نيز در هنگام رفتن روي سكوي دريافت مدال نيز بايد تابلويي را با مضمون محكوميت اين اقدام در دست بگيرند.
عطار از اهواز
¤ پيروزي هاي پي درپي كشورمان در بازيهاي آسيايي گوانگجو را به همه مردم كشورمان به خصوص بانوان ايراني حاضر در اين رقابتها تبريك مي گويم. اين شيرزنان كه با حفظ حجاب اسلامي به عنوان نمادي مترقي و انساني بر سكوي پيروزي مي ايستند، پرچم هاي افتخار كشورمان محسوب شده و بهترين سفيران براي صدور ارزشهاي انقلاب اسلامي هستند. جا دارد سرمايه گذاري براي موفقيت چنين بانواني افزايش يابد.
يك هموطن
¤ از يادداشت «روضه حضرت مسلم» بسيار سپاسگزارم. حرف همه نيروهاي ارزشي و انقلابي بود.
وحيد اژه و چند تلفن مشابه ديگر
¤ ريشه مفاسد و جنايات خاورميانه وهابيون هستند. لازم است كه مسلمانان دست در دست هم دهند و اين شبكه فاسد را به زباله دان تاريخ بفرستند.
عليمرداني
¤ شهرداري منطقه 9 اقدام به نصب يك بناي يادبود در پارك شمشيري نموده و در توضيح آن عنوان كرده كه متعلق به يكي از شهداي جبهه ملي است. با توجه به ضديت اين گروه سياسي با مباني و ارزشهاي انقلاب اسلامي، چنين اقدامي سؤال برانگيز است.
صادق
¤ با توجه به اين كه در آستانه اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها قرار داريم جا دارد كه همه رسانه ها به طور همه جانبه درباره فرهنگسازي مصرف بهينه انرژي و صرفه جويي در تمام امور فعاليت كنند.
احمدي
¤ از دست اندركاران محترم سيماي جمهوري اسلامي به خاطر پخش زنده مناسك حج نهايت تقدير و تشكر مي شود.
سليماني
¤ با نظر آن گروه كه معتقدند مهاجرت از تهران به شهرستان ها به كاهش جمعيت اين كلانشهر مي انجامد موافقم، اما تا زماني كه جاذبه هاي تهران بيشتر از شهرستان هاست اين اتفاق روي نخواهد داد. تنها به شرطي مي توان به مهاجرت از تهران به ساير شهرها اميدوار بود كه امكانات زندگي، به خصوص فرصت هاي شغلي در شهرستان ها بر تهران غلبه پيدا كند.
بيژن غفاري ساروي
¤ فيلم ها وسريال هاي تلويزيون زماني مفيد واقع مي شوند كه در راستاي تعاليم اسلامي قرار داشته باشند و لازم است كه فيلمسازان از وارد كردن سلايق و نفسانيات خود به فيلم پرهيز كنند.
سليمان بلغار
¤ از راهنمايي و رانندگي به خاطر ممنوعيت استفاده از چراغ زنون در خودروها ممنون هستم. اميدوارم با خودروهايي كه آلودگي صوتي ايجاد مي كنند نيز برخورد شود.
ساوجي
¤ با توجه به گسترش دولت الكترونيك، پيشنهاد مي شود ثبت نام و امور آموزش و آزمون رانندگي نيز به شيوه اينترنتي انجام شود. زيرا اين امور موجب اتلاف وقت زيادي مي شود.
يك شهروند
¤ چرا شركت واحد با رانندگاني كه به جاي بليت از مردم پول نقد دريافت مي كنند برخورد نمي كند؟
محمدي
¤ آب آشاميدني شهرستان تسوج بسيار بدبو و بدمزه است. از مسئولان امر انتظار مي رود در اين خصوص توجه ويژه اي كنند.
يك شهروند از تسوج
¤ پارك ممنوع شدن سرتاسر خيابان منتظري در شهرستان بيرجند موجب خسارات فراواني به كسبه اين محل شده است. اين اقدام در حالي صورت گرفته كه اين خيابان بسيار خلوت است و در تمام سالهاي گذشته حتي يك تصادف هم در آن رخ نداده است. همچنين در نزديكي اين خيابان پاركينگ وجود ندارد. از مسئولان مربوطه خواهشمند است تجديد نظر شود.
محمدامين احمدي

 



متكي: غرب به خيمه شب بازي خود درباره حقوق بشر پايان دهد

وزير امور خارجه كشورمان خواستار به پايان رسيدن خيمه شب بازي غربي ها درباره حقوق بشر شد.
منوچهر متكي در نشست مطبوعاتي با «مومبي گه گوي» همتاي زيمبابوه اي خود كه روز شنبه در ساختمان وزارت امور خارجه برگزار شد در خصوص مخالفت بيش از 100كشور دنيا با تصويب طرح چند كشور غربي در مورد نقض حقوق بشر در ايران در سازمان ملل گفت: آشي را كه كشورهاي غربي در موضوع حقوق بشر به عنوان يك ترفند سياسي در دهه هاي 70 و 80 بار گذاشتند آنقدر شور شده كه داد آشپزهايش را نيز درآورده است.
به گزارش فارس، وي با اشاره به نقض فاحش و سيستماتيك حقوق انسانها در سراسر جهان توسط كشورهاي اروپايي و آمريكايي يادآور شد: اين موضوع در افكار عمومي جهاني آنقدر ايجاد تنفر كرده كه بازيهاي سياسي از اين دست طرفي براي آنها نمي بندد.
وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه امروز بوميان كانادا به شدت از تبعيض در رنج هستند، اظهار داشت: برخي از اساتيد دانشگاه و نويسندگان كانادايي درصددند كه اين شرايط دشوار را براي جهانيان فاش كنند.
متكي با تاكيد بر اينكه سربازان كانادايي در كنار نيروهاي متجاوز آمريكايي شريك در قتل عام صدها هزار نفر در عراق و افغانستان هستند، خاطرنشان كرد: آنها در جايگاهي قرار ندارند كه سخن از حقوق بشر بگويند در عين حالي كه به واقعيات رخ داده در جامعه بين المللي توجهي نمي كنند.
وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه به نفع غربي هاست كه اين خيمه شب بازيها را به پايان ببرند كه البته پايان خواهد يافت، افزود: آنها چه پاسخي به ملت عراق و افغانستان خواهند داشت براي بمباران عروسي ها و گردهمايي ها و حضورشان در مساجد. متكي با اشاره به رسوايي هاي به بار آمده در زندانهاي ابوغريب و گوانتانامو يادآور شد: آنها دلشان به حال ملتهاي ايران، منطقه و آفريقا نمي سوزد و سالهاست كه دروغ هايشان براي ملتها آشكار شده است.

 



دستگيري يك خبرچين كه اطلاعات پرونده مهدي هاشمي را به خارج مي فرستاد (خبر ويژه)

يك وكيل زنجيره اي كه مأموريت داشت از محتواي پرونده مهدي هاشمي اخبار و اطلاعات جمع آوري كند و به خارج كشور منتقل نمايد دستگير شده است.
به گزارش «مشرق»، اين وكيل ضمن برقراري ارتباط با برخي قضات و وكلا، درصدد جمع آوري اسناد و مدارك پرونده مهدي هاشمي برآمده بود كه توسط نيروهاي امنيتي شناسايي و دستگير شد. وي در سال هاي اخير وكالت پرونده هاي مهم مفاسد مالي و همچنين برخي چهره هاي اصلاح طلب همچون شهردار اسبق تهران را بر عهده داشته و در جريان وكالت چند پرونده به دليل رانت خواري و سوءاستفاده از موقعيت شغلي به زندان نيز افتاده است. وي با وجود محكوميت هاي متعدد هنوز پرونده وكالت دارد.
در همين حال سايت «پارسينه» كه به برخي طيف هاي مدعي اصلاحات نزديك است، با انتشار خبر ياد شده، «محمود عليزاده طباطبايي» عضو شوراي شهر اول تهران را به عنوان وكيل بازداشت شده معرفي كرد.
انتشار خبر دستگيري اين وكيل در حالي است كه مهدي هاشمي تحت تعقيب قرار دارد و به خاطر اتهامات مالي و غيرمالي- از جمله پول شويي، نقش آفريني در فتنه 88 و فعاليت عليه نظام- احضار شده است.

 



شكايت سلطنت طلبان از كيهان به دادگاه فدرال آمريكا (خبر ويژه)

«آقاي شريعتمداري بايد بدانيد كه اينجا آمريكاست و نه ايران، و بايد مطمئن باشيد كه تمامي رفتار شما در آمريكا زير ذره بين پليس فدرال آمريكا (اف.بي .آي) قرار داشته و دارد و بالاخره به حساب شما خواهند رسيد.»
منوچهر محمدي از عوامل مرتبط با سرپل هاي آمريكا در آشوب هاي تيرماه 78 و چند عضو ديگر دفتر رضا پهلوي در آمريكا با تسليم شكوائيه اي به پليس فدرال آمريكا از مدير مسئول روزنامه كيهان شكايت كرده و در بخشي از شكوائيه خود آورده اند:
«مدتهاست كه آقاي حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان از طريق روزنامه تحت مسئوليت خود و عواملي كه در آمريكا دارد، عرصه را بر مبارزان آزادي كه به آمريكا مهاجرت كرده اند تنگ كرده و با شيوه هاي مختلف امنيت ما را به خطر انداخته است.»
منوچهر محمدي در جريان آشوب هاي تيرماه 78 بازداشت شده و به ارتباط با سرپل هاي آمريكا در يكي از كشورهاي همسايه و ماموريتي كه برعهده داشت اعتراف كرده بود. وي بعد از مدتي به عنوان مرخصي از زندان خارج شده و با هماهنگي مشترك دفتر رضا پهلوي و گروهك هاي تروريستي «حزب دموكرات كردستان» و «كوموله» ابتدا به كردستان عراق و سپس به تركيه و از آنجا به آمريكا مي رود. اين سرپل سرويس اطلاعاتي آمريكا كه كيهان پيش از اين اسناد متعددي از وابستگي هاي وي را منتشر كرده بود، ماجراي فرار خود را اينگونه شرح مي دهد؛
«چند روز پس از مرخصي با هماهنگي نمايندگان حزب دموكرات كردستان ايران مستقر در آمريكا و عراق موفق شدم به كمك آن حزب پس از طي نمودن راههاي صعب العبور كوهها و قله ها در ابتدا به خاك كردستان عراق و سپس به پايگاه نظامي حزب دموكرات كردستان ايران مستقر در عراق منتقل شوم و روزها ميهمان آن حزب در آن پايگاه باشم و از آنجا هم با كمك آن حزب و دوستان اكراد تركيه اي آنان با عبور از كوههاي تركيه وارد خاك كردستان تركيه شده و سپس اكراد در تركيه با هماهنگي قبلي حزب دموكرات كردستان ايران، مهر جعلي ايران را بر روي پاسپورتم نصب نمايند و سفارت آمريكا در تركيه هم با ارتباطي كه بسياري از اپوزيسيون از چپ تا راست از جمله دفتر شاهزاده رضا پهلوي و نيز چند نهاد مدني و حقوق بشري آمريكايي با وزارت امور خارجه و با دفتر رياست جمهوري آمريكا به عمل آورده بودند مجبور گشت كه به صدور ويزا براي من و يكي ديگر از اعضاي خانواده سيمين در همان روزهاي اولي كه وارد آن سفارتخانه شده بود اقدام ورزد.
دفتر شاهزاده رضا پهلوي هم در يك حركت حقوق بشري اقدام به خريد بليط هواپيما از تركيه به آمريكا نمود.»
در اين شكوائيه كه با امضاي خانواده اكبر و منوچهر محمدي به دادگاه فدرال تسليم گرديده است، ادعا شده عوامل مدير مسئول كيهان كه «هكر»هاي چيره دستي هستند با بهره گيري از ترفندهاي پيچيده اينترنتي وارد سايت ها و وبلاگ هاي گروههاي اپوزيسيون در آمريكا و اروپا مي شوند و ضمن ربايش اطلاعات و خواندن ايميل هاي اپوزيسيون، هر وقت اراده كنند، سايت ها و وبلاگ ها را هك مي كنند و اطلاعاتي كه به دست آورده اند را در روزنامه كيهان چاپ مي كنند!! و...
اين شكوائيه خنده دار را چند نفر از جمله كوروش صحتي، رضا اشرف پور، درويش رنجبر، رضا شاهيني، امين موحدي، فرزاد حميدي و... امضا كرده اند و در متن شكوائيه آمده است «دهها نفر ديگر از اپوزيسيون در آمريكا، كانادا و اروپا وجود دارند كه ايميل ها و فيس بوك هاي آنان توسط عوامل تبهكار حسين شريعتمداري هك شده و اطلاعات آنها به سرقت رفته است ولي از ترس كيهان جرات شكايت علني و افشاي نام خود را ندارند»!
شكوائيه مضحك اعضاي دفتر رضا پهلوي از مدير مسئول كيهان كه طي هفته گذشته در سايت هاي اينترنتي اپوزيسيون بازتاب نسبتا گسترده اي داشته است، اگرچه قابل اعتنا نيست ولي در اين ميان گفتني است كه؛ برخي از ضدانقلابيون فراري مدتي بعد از فرار و پناهندگي با بي توجهي و بي اعتنايي سرويس هاي اطلاعاتي كه به آنها پناهندگي داده اند، روبرو مي شوند. اين حالت بيش از همه متوجه پناهندگاني است كه فاقد شخصيت علمي قابل توجه و يا توانمندي هاي سياسي هستند و تنها در يك مقطع زماني به عنوان يك مهره به كارگرفته شده و پس از آن به مهره اي بي فايده و به قول سرويس هاي اطلاعاتي «اضافه بار» تبديل شده اند. افرادي از اين دست هر از چند گاه براي مطرح شدن به اقداماتي نظير آنچه در اين خبر آمده است دست مي زنند. گروههاي اپوزيسيون خارج از كشور از «بني صدر» به عنوان نمونه به قول خودشان «تيپيك» اينگونه افراد از مصرف افتاده ياد مي كنند.
از سوي ديگر، جريان سلطنت طلب مورد اشاره بي آن كه متوجه باشد به صحت اخبار كيهان درباره گروههاي اپوزيسيون اعتراف مي كند ولي در يك اقدام ناشيانه اصرار دارد كه كيهان اين اطلاعات را از طريق ورود به سايت ها و وبلاگ هاي اپوزيسيون و دسترسي به ايميل ها و اطلاعات مندرج در آن سايت ها و وبلاگ ها به دست مي آورد! و حال آن كه به لطف خداي منان، نيروهاي وفادار به اسلام و انقلاب همه جا و در همه زاويه ها حضور دارند و...


 



از اول هم به حجاب اعتقادي نداشتم! (خبر ويژه)

يكي از ارادتمندان ميرحسين موسوي كه در بحبوحه فتنه 88 از كشور گريخت و اخيراً با حضور در برنامه تلويزيوني صداي آمريكا كشف حجاب كرد، اعلام كرده كه اساساً از اول اعتقادي به حجاب نداشته است.
به نوشته پايگاه اينترنتي ايران گلوبال، فريبا داوودي مهاجر در مورد علت كشف حجابش گفت: «دوست من شايد انتقاد شما مبني بر اينكه چرا در مقابل دوربين تا مدت ها حجاب داشتم و در پشت دوربين نداشتم صحيح باشد. اما هر انساني در زندگي شخصي مشكلات و مسايل مخصوص به خود را دارد كه نمي تواند آن را علناً بيان كند. من نزديك به 27 سال چادري بودم و برداشتن آن بعد از اين مدت حتماً مي توانست تبعات مختلفي را در خانواده ايجاد كند يا حتي موجب بروز مشكلاتي براي اطرافيان شود. اما زماني رسيد كه ديدم زمان آن رسيده است كه بايد با خودم و مخاطب شفاف باشم. و خوب همين سوال شما را در برنامه پارازيت از من پرسيدند. من بايد تصميم مي گرفتم. پارازيت طنز است ولي برنامه جدي است. همه برنامه هاي طنز جدي هستند اگر مرز خود را با لودگي حفظ كنند».
داوودي مهاجر كه اخيراً به جمع حقوق بگيران صداي آمريكا پيوسته ادامه داد: «من اعتقاد خود را مدت ها بود به حجاب به دلايل مختلف از دست داده بودم و نمي توانستم به دلايل شرايط سياسي و يا موقعيت سياسي ام دروغ بگويم و تظاهر كنم. اما قبل از اين برنامه تصميم داشتم به عنوان اعتراض به حجاب اجباري در ايران و اعتراض به خشونت عليه زنان حجابم را در ملأ عام بردارم. همانگونه كه زنها در ملأ عام تحت خشونت قرار مي گيرند و تحقير مي شوند. يك نفر مقابل دوربين روسري اش را بعد از سالها كه چادري بوده بردارد. ضمن آنكه به همه زناني كه حجاب را خود انتخاب كرده اند احترام مي گذارم. من سالها بود كه مي ديدم از حجاب اجباري براي خشونت علني عليه زنان استفاده مي كنند و به همين دليل تصميم گرفتم مقابل دوربين حجابم را بردارم. ولي بايد اعتراف كنم ضمن آنكه نقد شما را مي پذيرم ولي در شرايطي قرار داشتم كه مجبور بودم مقابل دوربين محجبه حاضر شوم».
گفتني است داوودي مهاجر داراي پرونده هاي مالي سنگيني در داخل كشور است و برخي تحليلگران علت اصلي گريختن او از كشور را ناتواني برگرداندن پول هاي بالا كشيده شده مي دانند. داوودي مهاجر مدت هاست آرزومند دريافت يكي از جوايز سرويس هاي اطلاعاتي غربي است و اخيراً به او گوشزد كرده اند كه «حجاب» وي يكي از موانع اصلي اعطاي جايزه به ايشان است!

 



در اين مرتع سبز بايد چريد! (خبر ويژه)

يكي از حاميان سينه چاك و معمولاً عصباني جريان فتنه كه مدتي است به زندگي مخفي در اروپا مشغول است، از دوستان سبز خود خواست يكديگر را به لجن نكشند!
بابك داد كه در دولت اصلاحات به مجيزنويسي برخي دولتيان اشتغال داشت در مقاله اي روي سايت شخصي اش، بي اخلاقي هاي صحنه گردانان خارجي فتنه سبز را به باد انتقاد گرفت. داد نوشت: «قرارمان اين نبود! مدتي است بدجوري داريم شبيه دشمنان مي شويم. ماشين كشاورزي ما، مدتي است به طرز جنون آميزي به جان اين كشتزار افتاده و به جاي داشت و كاشت و برداشت محصول سبز، دارد ريشه هاي اين كشتزار را از بيخ و بن مي سوزاند و كاه نفرت و كينه جويي و انتقام توليد مي كند.
بابك داد كه به «كاتب خاتمي» معروف است و بدجوري از نوازش هاي دوستان سبزش عصباني است، به هم پريدن هاي اهل فتنه را «پروژه جمهوري اسلامي» خوانده و نوشته است: «مدتي است فراموش كرده ايم دشمنان و حاكمان، آنقدرها امكانات و نيرو و مكر و حيله دارند كه در ميان جامعه هاي حقيقي و مجازي ما رخنه كنند، از ما انقلابي تر بنمايند و جلودار صف بشوند و لحن ما را به مرور از سبزي به سياهي تغيير دهند. فراموش كرديم ما مردماني بوديم كه نمي خواستيم به زور به بهشت ببرندمان، آن وقت خودمان تبديل شده ايم به جماعتي كه مي خواهيم به زور ديگران را سبز كنيم و اگر هم سبز نشدند؛ با بي طاقتي آنها را به لجن مي كشيم!»
گفتني است كه برخي نوشته هاي بابك داد با تمسخر فراواني از جانب كاربران سايت هايي مانند بالاترين مواجه شده است و از جمله خطاب به وي نوشته اند «در دولت خاتمي كه بودي با برخورداري از حمايت اصلاح طلبان به زمين و زمان بد مي گفتي و با چاپلوسي درباره «صد روز با خاتمي» سفرنامه مي نوشتي و حالا كه كفگيرها به ته ديگ خورده معلم اخلاق شده اي؟! يكي ديگر از كاربران در فيس بوك خطاب به او نوشته است؛ همه ما متوجه شده ايم كه جنبش سبز! چيزي جز «مرتع سبز» نبوده و موسوي و خاتمي و كروبي ما را به جاي تغيير رژيم براي چريدن به مرتع سبز فرستاده اند، پس درس اخلاق نده! و مانند بقيه ما، به چرا مشغول باش!»

 



رفتن توي شكم اسب تروا و زدن اتو به برق هم شد جنگ سايبري؟! (خبر ويژه)

ابراز همدلي و همدردي محافل فعال در پروژه براندازي و آشوب با آنگ سان سوچي(مخالف برمه اي كه تازه از زندان آزاد شده)، باعث طنز و تمسخر از جانب يكي از رسانه هاي وابسته به سازمان «سيا» شد.
گويا نيوز خطاب به آنگ سان سوچي مي نويسد: روشنفكران مخالف در ايران موقع دستگير شدن يك فرد بايد ابراز تاسف كنند، بعد او را از ياد ببرند، بعد وقتي آزاد شد، آزادي اش را با هيجان بسيار تبريك بگويند و از او اسطوره بسازند و در پايان بعد از اين كه آن مبارز شروع به فعاليت كرد، با ركيك ترين كلمات و بي ادبانه ترين نوشته ها به او ضربه بزنند. ما هم به همين خاطر آزادي شما را تبريك مي گوييم. شايد از اين همه ابراز احساسات ما شگفت زده شوي. بعد با كمال شگفتي خواهي ديد كه يك دانه نامه هم از ايران دريافت نكردي چون اصلا نامه اي برايت فرستاده نشده.
«سيا نيوز» كه از بي عرضگي گروهك هاي اپوزيسيون از جمله نفاق جديد عصباني به نظر مي رسيد، با اشاره به اين كه ديگر كسي در خيابان نمانده تا آن شعارهاي تغيير حكومت از بيخ و بن را تكرار كند، مي نويسد: بعد نوبت جنگ سايبري شد. ما پشت كامپيوتر نشستيم، ماموران حكومت هم پشت دستگاه هاي مانيتورينگي كه از زيمنس و نوكيا خريده بودند نشستند. ما وب لاگ و وب سايت نوشتيم، ماموران حكومت ما را فيلتر كردند. ما ضد فيلتر زديم، آنها ما را ردگيري كردند. پايگاه ما در اين مبارزه سايت، سايت بالاترين شد. يكي گفت، امشب الله اكبر مي گوييم. يكي ديگر گفت امشب ساعت نه شب اتوها را به پريز برق مي زنيم. يكي ديگر گفت قيافه مان را شبيه حزب اللهي ها مي كنيم و توي شكم اسب تروا قايم مي شويم و وسط ميدان آزادي، تظاهرات دولتي را مال خود مي كنيم. خلاصه.... روز حادثه، كه قرار بود همگي توي خيابان باشيم و حكومت را شگفت زده كنيم، اكثرا پشت كامپيوتر نشسته بوديم! به نظر مي آمد همه منتظرند ديگران انقلاب كنند بعد آنها براي گرفتن پست حكومتي از خانه خارج شوند.
نويسنده گويا نيوز مي افزايد: چند كلمه هم از رهبران جنبش سبز بگويم و حرفم را تمام كنم. ما هرچه به رهبران جنبش كه آقايان موسوي و كروبي باشند مي گوييم رهبر جنبش، آنها مي گويند، نه اختيار داريد، شماها رهبر جنبش ايد! ما مي گوييم قربان! جنبش بدون رهبر نمي شود! آنها مي گويند اين حرف ها مال دوران پيشامدرن است و در دوران پسامدرن هر سرباز يك فرمانده و هر فرمانده يك سرباز است. خلاصه از ما اصرار، از آنها انكار. حالا يكي نيست به اين آقايان بگويد مگر جنبش بدون رهبر و رهبري مي شود؟ روشنفكران اپوزيسيون هم نااميد و دلخور پشت كامپيوترها نشسته اند و به سايت بالاترين مراجعه مي كنند. اين شيوه مبارزه ماست.

 



گل يا پوچ كه بازي مي كرديم مراقب بوديم كروبي جزو تيم ما نباشد (خبر ويژه)

كروبي چه گونه گل يا پوچ بازي مي كرد؟ يكي از عناصر چپ نما كه در روزگار پهلوي پس از بازداشت جذب سلطنت طلبان شد، در اين باره توضيح داده است.
«هوشنگ - الف» با اشاره به هم بندي اش با كروبي در زندان به الشرق الاوسط گفت: زندانيان در يكي از بازي هاي خود كه براي گذران وقت مي كردند، سعي مي كردند كروبي جزو گروهشان نباشد زيرا باعث باخت آنها مي شد. آن بازي گل يا پوچ بود. بارها به او توضيح داديم كه نبايد دستي را كه گل در آن پنهان است، باز كند مگر آن كه سردسته گروه مقابل آن را بگيرد و به تو بگويد كه گل را بده.
وي همچنين گفته است: كروبي سرخود را به معني فهميدن تكان مي داد اما هنگامي كه گل دستش بود اگر گروه مقابل از او مي پرسيدند گل دست تو است؟ دست خود را به سرعت باز مي كرد. و اگر دست او نبود مي گفت چرا گل را به من نمي دهند؟!
يادآور مي شود همين ساده دلي كروبي - در كنار جاه طلبي- باعث شد تا افراطي ترين عناصر حزب مشاركت و نهضت آزادي و ... طي سال هاي اخير دور كروبي جمع شوند و او را قدم به قدم به سمت انتحار سياسي و قمار سراسر باخت بر سر آبرو و حيثيت خويش سوق دهند. اين در حالي است كه وي اواخر به خيال زرنگ شدن، وارد بازي القاي تقلب و تدارك آشوبي شد كه موسوي و باند منافقين هدايتگر وي طراحي كرده بودند با اين توهم كه ورشكستگي خود را جبران كند اما همين خود باعث سوءاستفاده هاي جديد از كروبي شد تا اينكه سرانجام محافل ضد انقلابي با مشاهده رفتار پر تناقض و بي ثبات، از وي به عنوان عمر سعدي كه به گندم ري نرسيد ياد كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14