(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 آذر 1389- شماره 19799

حديث دشت عشق
استقلال به صدر رسيد نفت و شهرداري پيروز شدند
رقباي قديمي به يكديگر رسيدند نبرد تماشايي بارسلونا و رئال در نيوكمپ
استعفاي صفايي از رياست فدراسيون تيروكمان
مشحون: نشان داديم بسكتبال به تك ستاره ها متكي نيست
اخبار كوتاه از فوتبال
 كوزه گري : حالا همه هندبال را دوست دارند
طلايي هاي ووشو در جام جهاني چين
اخبار فوتبال جهان
4مدال طلاي دوحه تكرار نشد اما عملكرد كشتي آزاد قابل قبول بود
كمي هم فراتر از انتظار...



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد«غلامرضا خوب چهره»
عاشق شدي و يار خريدارت شد

شهيد «غلامرضا خوب چهره» عبدالهي فرزند مجيد در ششم بهمن ماه سال 44 درخانواده اي مذهبي چشم به جهان گشود.
تحصيلات خود را تا سوم راهنمايي ادامه داد. فعاليت انقلابي خود را درمساجد از همان دوران نوجواني كه همزمان با اوج مبارزات انقلابي مردم عليه رژيم ستم شاهي بود شروع كرد. او در تظاهرات و راهپيمائيها شركت فعال داشت.
وي فعاليت خود را بعد از پيروزي انقلاب از سال 65-60 كه به صورت عهده داري مسئوليت كتابخانه درمسجد زينبيه بود، آغاز نمود. غلامرضا با اينكه تنها پسر خانواده و در سن 6 سالگي پدر خود را از دست داده بود اما به خاطر اجراي امر رهبري و شورو شوقي كه دروجودش به خاطر شركت درجبهه وجود داشت،عازم جبهه شد وسرانجام درهفتم خرداد 65 دربمباران پـادگان شهيد باكري دزفول به درجه رفيع شهادت نائل شد.

 



ديدار پيروزي و سپاهان ،پايان بخش هفته شانزدهم
استقلال به صدر رسيد نفت و شهرداري پيروز شدند

سرويس ورزشي-
هفته شانزدهم رقابت هاي ليگ برتر با پيروزي استقلال و نفت آبادان و شكست استيل آذين آغاز شد.
در آغاز هفته شانزدهم رقابت هاي ليگ برتر روز گذشته چهار ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد كه طي آن تيم هاي استقلال ، نفت آبادان و شهرداري تبريز برابر حريفان خود به برتري رسيدند و ديدار تيم هاي پاس و فولاد با تساوي به پايان رسيد.
در انزلي تيم فوتبال استقلال با برتري مقابل ملوان انزلي صدرنشين ليگ برتر شد. ديدار دو تيم در ورزشگاه تختي انزلي و در حضور حدود 10 هزار تماشاگر برگزار شد و استقلال يك بر صفر ميزبان خود را شكست داد. حنيف عمران زاده در دقيقه 41 براي استقلال گلزني كرد. با اين برد استقلال 30 امتيازي شد و به طور موقت به صدر جدول ليگ برتر صعود كرد و ملوان نيز 21 امتيازي باقي ماند. در اين بازي ميلاد ميداودي در اواخر مسابقه به شدت مصدوم شد. ضمن اينكه محمد محمدي هم دچار آسيب ديدگي شد و جاي خود را به طالب لو داد.
در تبريز ديدار تيم هاي شهرداري تبريز و استيل آذين با برتري 3 بر صفر شهرداري به پايان رسيد. اين بازي در نيمه اول بدون رد و بدل شدن گل به پايان رسيد اما در نيمه دوم در دقيقه 58 شهرداري تبريز توسط وريا غفوري به گل اول رسيد. يك دقيقه بعد سعيد دقيقي گل دوم را براي تيم تبريزي به ثمر رساند. در ادامه مسابقه و در دقيقه 89 سعيد دقيقي گل سوم شهرداري را زد. اين دومين بازي استيل آذين در ليگ (بدون احتساب بازي در جام حذفي) پس از حضور علي پروين به عنوان رئيس سازمان فوتبال بود كه اين تيم نتوانست امتيازي بدست آورد. شهرداري تبريز با اين پيروزي 16 امتيازي شد و استيل آذين 14 امتيازي باقي ماند.
در همدان ديدار تيم هاي پاس همدان و فولاد خوزستان با تساوي بدون گل به پايان رسيد.با نتايجي كه پاس كسب مي كند احتمال تغييرات در سطح مديريت و كادرفني اين تيم بعيد به نظر نمي رسد. اما در آبادان ديدار تيم هاي نفت و صباي قم با پيروزي شاگردان كاسيميرو به پايان رسيد.در اين بازي داود حقي در دقيقه 27 گل صبا را به ثمر رساند اما اميد شريفي نسب از روي نقطه پنالتي در دقيقه 30 بازي را به تساوي كشاند. در ادامه روح الله عرب در دقيقه 42 گل دوم نفت را به ثمر رساند تا نيمه اول به سود شاگردان كاسيميرو به پايان برسد. در نيمه دوم حملات صبا فايده اي نداشت تا علي ممبيني در دقيقه 79 گل سوم نفت را به ثمر برساند و پيروزي اين تيم را در آبادان قطعي كند.
روز سخت پيروزي مقابل سپاهان
شانزدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با ديدار تيم هاي پيروزي و سپاهان به اوج خود مي رسد، جايي كه دو تيم جدا از حساسيت حاكم بر ديدار هاي شان رقابتي نزديك براي قهرماني نيم فصل دارند.
روز دوم از هفته شانزدهم ليگ برتر حساس تر و جذاب تر از روز نخست اين هفته (يكشنبه) با برگزاري پنج بازي پيگيري مي شود.
بدون شك گل سرسبد ديدارهاي هفته شانزدهم ليگ برتر پس از دربي پايتخت ديدار جذاب پيروزي- سپاهان است. پيشينه رقابت اين دو تيم به سالهاي ابتدايي ليگ بازمي گردد كه سپاهان با فرهاد كاظمي براي اولين بار قهرمان ايران شد. اوج رقابت پيروزي و سپاهان به چند فصل پيش باز مي گردد، جايي كه سپاهان با پيروزي هاي بزرگ مقابل سرخپوشان پايتخت دو فصل پي در پـي قهرمان جام حذفي شد اما با قهرماني به يادماندني پيروزي در ليگ هفتم آنهم با پيروزي مقابل زردپوشان اصفهاني، آن ناكامي ها جبران شد و...
تهديد جايگاه ذوب آهن
تا همين دو هفته قبل ذوب آهن را بهترين تيم ايران مي خواندند و تعريف و تمجيد از اين تيم نقل محافل ورزشي بود. اما با شكست ذوب آهن در فينال ليگ قهرمانان و ناكامي اين تيم در مسابقات جام حذفي مقابل شهرداري ياسوج، كم كم انتقادها از تيم ابراهيم زاده شروع شده است، تيمي كه جايگاهش درصدر جدول ليگ برتر نيز از سوي تيم هاي بالاي جدولي به شدت تهديد مي شود.
منصور ابراهيم زاده و تيمش در هفته شانزدهم ليگ برتر يك هدف ويژه بيشتر ندارند؛ كسب پيروزي خانگي مقابل تيم نفت تهران و تثبيت جايگاه خود درصدر جدول. حريف ذوب آهن كه در 15 هفته گذشته، تنها سه پيروزي كسب كرده و با رسيدن به نتيجه تساوي در هشت بازي، از اين حيث ركورددار ليگ برتر است براي كسب حداقل امتياز به اصفهان مي رود. بايد ديد اين تيم مقابل فيناليست ليگ قهرمانان آسيا نيز مي تواند راه به جايي ببرد يا اينكه چهارمين شكست خود را متحمل مي شود.
برنامه ديدارهاي هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
دوشنبه 8/9/89
¤ سايپاي البرز- تراكتورسازي تبريز
¤ راه آهن شهرري- پيكان قزوين
¤ ذوب آهن اصفهان- نفت تهران
¤ شاهين بوشهر- مس كرمان
¤ پيروزي تهران- سپاهان اصفهان
- تمام ديدارهاي فوق ساعت 15 برگزار مي شود.

 



رقباي قديمي به يكديگر رسيدند نبرد تماشايي بارسلونا و رئال در نيوكمپ

تيم هاي فوتبال بارسلونا و رئال مادريد امشب در مهم ترين ديدار باشگاهي جهان موسوم به «ال كلاسيكو» به مصاف يكديگر مي روند و اين در حالي است كه به دليل وجود خوزه مورينيو در رئال، اين ديدار خاص تر از هميشه برگزار خواهد شد.
رئال مادريد و بارسلونا به عنوان دو تيم از برترين تيم هاي فوتبال جهان دوشنبه شب ساعت 30:23 دقيقه در ورزشگاه نيوكمپ به مصاف يكديگر خواهند رفت. اين ديدار از جهات بسياري با هميشه تفاوت دارد. بارسلونا در حالي با رئال مادريد بازي مي كند كه خوزه مورينيو، مربي حال حاضر سفيدپوشان تحت عنوان آقاي خاص، زماني در كادر فني بارسا حضور داشته است.
اين دو تيم تا به حال 208 بار با يكديگر بازي كرده اند كه 85 بار رئال مادريد برنده بوده و 81 ديدار هم با برتري بارسلونا به پايان رسيده است. اين دو تيم 42 بار هم با تساوي به كار خود پايان داده اند. بزرگ ترين پيروزي اما متعلق به رئالي هاست. اين تيم در سال 1943 موفق شد با نتيجه 11 بر يك مقابل بارسلونا به برتري برسد. حساسيت اين بازي روي سكوها بيشتر است. هواداران اين دو تيم همواره حساسيت خاصي نسبت به حضور بازيكن تيمشان در تيم رقيب نشان داده اند با اين حال 33 بار اين اتفاق روي داده است. 21 بازيكن از بارسا به رئال پيوسته و 12 بازيكن از رئال مادريد به عضويت بارسلونا درآمده است. جنجالي ترين موردي كه خشم هواداران تيم رقيب را تا سر حد جنون برانگيخت، جدايي لوييس فيگو از بارسا در سال 2000 و پيوستن وي به رئال مادريد بود تا آنجا كه هواداران بارسلونا به هنگام برگزاري ال دربي، سر خوك به طرفش پرتاب كردند.
اين بازي مي تواند در ادامه روند حركتي اين دو تيم در رقابت هاي اين فصل تأثيرگذار باشد. رئال و بارسا هفته هاست كه شانه به شانه هم حركت مي كنند و چشم از هم برنمي دارند. رئال مادريد در رقابت هاي اين فصل با مربيگري مورينيو هنوز رنگ شكست را نديده و بايد ديد آيا اين اتفاق در اين بازي روي خواهد داد يا خير.
در بازي دوشنبه شب رقابت مسي با رونالدو، ژاوي با ژابي آلونسو، اينيستا با مسوت اوزيل، داويد ويا با هيگواين، كارلس پويول با كارواليو و والدس و كاسياس، ديدني خواهد بود.و البته رويارويي پپ گوارديولا و خوزه مورينيوي مغرور را هم جدي بگيريد.

 



استعفاي صفايي از رياست فدراسيون تيروكمان

رئيس فدراسيون تيراندازي باكمان كشورمان به دنبال ناكامي تيم هاي ورزشي اين رشته در بازي هاي آسيايي از سمت خود كناره گيري كرد.
بعد از برگزاري شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي در گوانگجو چين و اولين حضور تيم ملي تيروكمان كشورمان در اين رقابت ها، كريم صفايي رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان ايران با عذرخواهي از مردم از بابت نتايج بدست آمده استعفاي خود را تقديم رئيس سازمان تربيت بدني كرد.
در متن استعفاي كريم صفايي خطاب به رئيس سازمان تربيت بدني آمده است: نظر به نتيجه دور از انتظار باخت تيم ملي تيراندازي با كمان مردان ايران مقابل تيم ملي نپال ضمن قبول مسئوليت اين شكست و عذرخواهي از مردم خوب ايران، خواهشمند است استعفاي اينجانب را پذيرفته و سكان هدايت اين كشتي را به فرد ديگري واگذار فرمائيد.

 



در بازي هاي آسيايي قربان صدقه كسي نمي روند
مشحون: نشان داديم بسكتبال به تك ستاره ها متكي نيست

خوشحالم كه در نبود بزرگان بسكتبال نشان داديم كه تيم ملي به تك ستاره ها متكي نيست.
رضا مشحون مدير تيم ملي بسكتبال پس از عنوان سومي ايران در بازي هاي آسيايي ضمن ابراز خرسندي از عملكرد اين تيم اظهار كرد: همان طور كه همه ديدند بسكتباليست هاي ما روز به روز قوي تر مي شوند. از روز اول به جز دو بازي تمام بازي هاي ما حكم فينال را داشت و در غياب نفرات اصلي خود خوب كار كرديم. حضور نفرات جايگزين در تورنمنت هاي مختلف وضعيت قابل قبولي را براي تيم ايجاد كرد و در نهايت اين موضوع باعث شد كه روز به روز بهتر شويم.
وي با بيان اين كه ديگر امروز بسكتبال به تك ستاره ها وابسته نيست، گفت: حامد حدادي، صمد بهرامي، ارسلان كاظمي، سامان ويسي و محمد حسن زاده را در اين بازي ها در اختيار نداشتيم. اينها بازيكنان اثرگذاري هستند و توانستيم با تركيبي از بازيكنان جوان و باتجربه خود را براي اين رقابت ها آماده كنيم و به نتيجه برسيم.
مشحون تاكيد كرد: در رقابت هاي آسيايي قربان صدقه كسي نمي روند. ميدان رقابت ميدان مبارزه علم و تكنيك و روان شناسي است. موفقيت، اردوهاي تداركاتي و ابزار نرم افزاري و سخت افزاري مي خواهد. اگر بخواهيم مطابق ورزش روز دنيا جلو برويم، بايد امكانات ورزشي مناسب را فراهم كنيم. حالا امكانات ورزش چين را ببينيد. نمي گويم كه خودمان را با چين مقايسه كنيم اما ميدان هاي بزرگ المپيكي و جهاني، جاي تعارف نيست. هر كس بيشتر تلاش كند و امكانات و تدابير مناسب تري داشته باشد، نتيجه مي گيرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

راهيابي تيم هاي اول تا سوم جام ملت ها به دوره بعدي
كميته مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا در تاريخ 23 نوامبر 2010 تصميم جديدي در مورد نحوه حضور تيم ها در جام ملت هاي آسياي 2015 اتخاذ كرد. تيم هاي قهرمان،نايب قهرمان و تيم سوم جام ملت هاي آسيا 2011 قطر به طور اتوماتيك و بدون انجام بازي هاي مقدماتي به دور بعدي جام ملت هاي آسيا كه در سال 2015 برگزار مي شود راه مي يابند. جام ملت هاي 2011 آسيا دي ماه سال جاري در قطر برگزار مي شود.
9 هزار دلار پاداش تيم ناكام
با اينكه گفته مي شد بازيكنان اميد از عدم پرداخت پاداش در گوانگجو ناراحت بودند اما به نظر مي رسد مسئولان فدراسيون پاداش خوبي به آنها پرداخت كرده اند. مسئولان فدراسيون براي هر پيروزي مبلغ 1200 دلار به بازيكنان تيم اميد پاداش دادند. ضمن اينكه در ابتداي حضور تيم اميد در دهكده بازي ها مبلغ 3000 دلار به هر يك از بازيكنان پرداخت شد تا در مجموع هر يك از بازيكنان تيم اميد در گوانگجو مبلغ 9000 دلار دريافت كنند. اين تيم در مجموع عملكرد ضعيفي داشت و جايگاه چهارم بازي هاي آسيايي را از آن خود كرد.
معرفي برترين گلزنان جهان
فدراسيون بين المللي آمار و تاريخ فوتبال، تازه ترين رده بندي برترين هاي گلزني جهان را در سال 2010 اعلام كرد. در اين فهرست، لوئيس سوآرس از اروگوئه و تيم آژاكس در مجموع با 35 گل زده، در رده نخست قرار دارد. پس از وي ليونل مسي از آرژانتين با 34 گل زده دوم است. همچنين سيدو دومبيا، گلزن ساحل عاجي تيم سوئيسي يانگ بويز با 30 گل زده در رده سوم جاي دارد. ديديه دروگبا، مهاجم ساحل عاجي چلسي و آنتونيو دي ناتاله گلزن تيم اودينزه با 29 گل زده چهارم و پنجم هستند.
24 نمونه دوپينگ فوتبال منفي اعلام شد
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال از منفي بودن نتايج 24 نمونه كنترل دوپينگ خبر داد. احمد هاشميان عنوان كرد: صبح ديروز نتايج 24 نمونه كنترل دوپينگ ارسالي به آزمايشگاه كلن آلمان منفي اعلام شد و هيچ نمونه اي حاوي مواد ممنوعه نبوده است. آزمايشگاه كلن آلمان نتايج اين نمونه ها را صبح ديروز به كميته پزشكي فدراسيون فوتبال اعلام كرد.
بازيكن عراقي در نفت آبادان
صنعت نفت آبادان براي تقويت خط دفاعي در ليگ برتر اقدام به جذب يك بازيكن عراقي به نام حيدر عبدالقادر از تيم فوتبال الطلبه كرد. اين بازيكن كه 24 سال سن دارد توانايي بازي در دو پست هافبك و دفاع را داشته و تاكنون بازيهاي قابل قبولي در تيم فوتبال الطلبه عراق از خود نشان داده است.
ابراهيم زاده: ذوب آهن را بارسلوناي كوچك مي نامند
ابراهيم زاده سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان با اشاره به اينكه در مراسم انتخاب برترين هاي سال آسيا ذوب آهن را بارسلوناي كوچك ناميده اند، گفت: نبايد به نتايج ديگر تيم ها توجه كرد زيرا در صورت موفقيت خودمان، هر نتيجه اي به سود ما خواهد بود. وي در مورد آخرين وضعيت تيمش پيش از ديدار با نفت ضمن بيان مطلب فوق گفت: هميشه بعد از برخي نتايج و تغييرات بايد بدانيم چگونه رفتار كنيم تا در اين اتفاق تيم محكم باشد و از روند روبه رشدش دور نشود. امروز ذوب آهن در دوران گذار قرار دارد، دوراني كه پس از نايب قهرماني در آسيا و حذف از جام حذفي براي تيم بوجود آمده كه بايد بتوانيم به خوبي از اين دوران عبور كنيم.
ديدار دوستانه ايران - رئال مادريد منتفي شد
سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال از منتفي شدن ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال كشورمان با رئال مادريد خبر داد و گفت: تلاشمان اين است كه بتوانيم زمان ديگري را براي برگزاري بازي با اين تيم هماهنگ كنيم. ترابيان اظهار داشت: طرفي كه رايزني با باشگاه رئال مادريد براي برگزاري ديدار دوستانه با تيم ملي فوتبال كشورمان را دنبال مي كرد، نتوانست به موقع موارد مربوط به انجام اين مسابقه را فراهم كند.
پيرواني: اجازه نمي دهم روزنامه ها بركنارم كنند
غلام پيرواني سرمربي تيم اميد در نخستين مصاحبه خود پس از ناكامي تيم اميد در بازي هاي آسيايي گفت: تيم اميد بدرستي تدارك نديد و من براي مدتي تيم اميد را رها كردم.بنا به در خواست سعيدلو به تيم برگشتم ولي هميشه در راه داشتن بازيكنان مورد نظرم مشكل داشتم. در حال حاضر هم باخت ها را به گردن مي گيرم و اگر كفاشيان مرا نخواهد از تيم اميد مي روم. ولي تا زمانيكه صحبتي نشود به كارم در تيم اميد ادامه مي دهم و تيم را به المپيك مي برم. من از مبارزه با سختي ها نمي ترسم چراكه من با خدا معامله كرده ام. اگر مرا نخواهند، بدون هيچ ادعايي مي روم ولي نمي گذارم روزنامه ها مرا بركنار كنند. در خصوص تيم اميد بايد به اين نكته اشاره داشت كه روز گذشته يك نشست فوق العاده در فدراسيون فوتبال برگزار و غلام پيرواني در سمت خود ابقا گرديد.

 



پاسخ كساني را كه نمي خواستند به بازي هاي آسيايي برويم، داديم
 كوزه گري : حالا همه هندبال را دوست دارند

جلال كوزه گري معتقد است، با كسب مدال نقره در بازي هاي آسيايي، جواب اعتماد سازمان و كميته و همچنين پاسخ همه كساني كه دوست نداشتند، هندبال به بازي هاي آسيايي اعزام شود، داده شد.
سرپرست فدراسيون هندبال پس از نايب قهرماني ايران در شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي اظهار كرد: بازيكنان درمجموع خوب كار كردند و دراين دوره از بازي ها درخشيدند. آنها با تلاش و غيرت خود نتيجه خوبي را در بازي هاي آسيايي گرفتند.كوزه گري ادامه داد: از سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك تشكر مي كنم كه به اين نتيجه رسيدند، تيم هندبال را به بازي هاي آسيايي اعزام كنند. با اين مدال هم جواب اعتماد سازمان و كميته ملي المپيك و هم پاسخ كساني را كه دوست نداشتند، هندبال به بازي هاي آسيايي بيايد، داديم. فكر مي كنم حالا ديگر همه هندبال را دوست داشته باشند.
سرپرست فدراسيون هندبال در پاسخ به اين سؤال كه برنامه اين فدراسيون براي ادامه همكاري با ماجك سرمربي تيم ملي ايران چيست، گفت: اين سرمربي تا يك ماه ديگر با ايران قرارداد دارد. بعد از آن بايد جوانب مختلف را بررسي كنيم. ماجك به باشگاه الاهلي بحرين قول هايي داده است اما بحث تيم هاي ملي با باشگاهي فرق مي كند. درهر صورت ما دوست داريم به همكاري با ماجك ادامه دهيم.

 



طلايي هاي ووشو در جام جهاني چين

تيم ملي ووشو با حضور سه عضو طلايي اين تيم در بازي هاي آسيايي گوانگجو اواخر آذرماه در جام جهاني به مصاف رقباي خود مي روند.
جام جهاني ووشو هر دو سال يكبار با حضور مدال آوران رقابتهاي قهرماني جهان به ميزباني چين برگزار مي شود و تيم ملي ايران هم به عنوان نايب قهرمان جهان و آسيا در اين دوره به ميدان خواهد رفت.
محسن محمدسيفي، حميدرضا قلي پور و خديجه آزادپور سه عضو تيم ملي ايران كه چندي قبل موفق به كسب مدال طلا در بازيهاي آسيايي شدند نيز اين تيم را همراهي خواهند كرد. البته اين احتمال وجود دارد كه قلي پور به دليل آسيب ديدگي تيم ملي را در سفر به چين همراهي نكند.
علاوه بر اين سه وزشكار طلايي، سلمان تركي، سجاد عباسي و حسين اوجاقي در بخش مردان، الهه منصوريان، راضيه طهماسبي و مليحه فضلي در بخش بانوان به جام جهاني اعزام مي شوند.
اين دوره از مسابقات از روز 24آذرماه آغاز مي شود و تيم ملي ايران هم روز 21آذرماه راهي چين خواهد شد.

 



اخبار فوتبال جهان

بكهام: تمايلي براي بازي در استراليا ندارم
هافبك قديمي فوتبال انگليس گفت: علاقه اي براي حضور در استراليا ندارم و در ايالات متحده آمريكا مي مانم.
ديويد بكهام اظهار داشت: با توجه به شرايط حرفه اي، تمايلي براي فعاليت در ليگ اين كشور ندارم. با لوس آنجلس گالاكسي قرارداد دارم. بديهي است نمي توانم نسبت به تعهدم بي تفاوت باشم.
ستاره پيشين منچستريونايتد انگليس، رئال مادريد اسپانيا و آ.ث ميلان ايتاليا كه از سه سال قبل در آمريكا اقامت دارد و براي تيم لوس آنجلسي به ميدان مي رود، اين جملات را در نشستي مطبوعاتي در مركز استراليا بيان كرد.وي كه براي ديداري همراه باشگاهش راهي سفر شده است، افزود: از اين كشور با پيشنهادي روبرو نيستم. اگر هم مواجه مي شدم، به علت اقامت خانواده ام در آمريكا چنين انتخابي نداشتم.
شالكه در تدارك جذب مايكل اوون
تيم فوتبال شالكه آلمان در تلاش براي جذب مهاجم صاحب نام منچستريونايتد انگليس است.مقامات اين تيم آلماني كه تابستان گذشته با خريد ستارگان بي شماري همچون رائول گونزالس، يان كلاس هونتلار، كريستف متسلدر و... باعث شدند لقب ولخرج هاي بوندس ليگا از آن اين تيم شود، در تدارك جذب مايكل اوون، گلزن 30 ساله اسبق تيم ملي انگليس هستند. تيم گيلزن كرشني با آگاهي از اين نكته كه قرارداد گلزن اسبق ليورپول، رئال مادريد اسپانيا و نيوكاسل، در پايان فصل جاري خاتمه مي پذيرد، از اكنون براي جلب رضايت وي تلاش مي كنند. اين بازيكن به موجب قراردادي كه با يونايتدي ها دارد، حتي مي تواند از اواسط بهمن ماه سال جاري در خدمت تيمي ديگر قرار گيرد.
اعزام هيئت 30 نفره انگليسي ها به سوئيس
انگليس با هيئتي 30 نفره از مقامات عاليرتبه در مراسم انتخاب ميزبان جام جهاني شركت مي كند.
مقامات مسئول در كميته درخواست ميزباني جام جهاني 2018 انگليس اعلام كردند گروهي به رياست پرنس ويليام و نيز ديويد كامرون(نخست وزير) در مراسم انتخاب در مقر فيفا در زوريخ حضور خواهند يافت.در اين گروه چهره هايي همچون ديويد بكهام، فابيو كاپلو، گري لينه كر و... نيز حضور خواهند داشت تا با انجام آخرين تلاش ها بتوانند ميزباني اين رويداد را براي كشورشان به ارمغان آورند.اين مراسم در تاريخ 2 دسامبر (پنج شنبه 11 آذرماه 1389) با حضور رؤساي فدراسيون جهاني و هيئت ديگر كشورهاي خواهان ميزباني دو جام جهاني 2018 و 2022 برگزار خواهد شد.
رونالدو: شك نكنيد برنده ال كلاسيكو خواهيم بود
مهاجم پرتغالي تيم فوتبال رئال مادريد گفت: شك نكنيد برند ال كلاسيكو خواهيم بود.
كريستيانو رونالدو در آستانه ال كلاسيكو دربي عنوان كرد: اخيرا مشاهده كرده ام كه سخنان مرا به عنوان كنايه و پيش بيني قلمداد مي كنند؛ اما كاملا علمي و جدي مي گويم كه در ال كلاسيكو دربي پيروز مي شويم. هر كارشناس بي طرفي با تماشاي بازي هاي اخير دو تيم، بر اين ادعا صحه مي گذارد كه رئال پيروز ميدان خواهد بود.وي افزود: در اينكه ديدار برابر بارسلونا، بازي بسيار سختي خواهد بود، هيچ ترديدي نيست. براي بازي هاي سخت هميشه آماده بوده ام. ال كلاسيكو امشب در نيوكمپ بين بارسلونا و رئال مادريد برگزار مي شود.
اعتراض رئال به حكم انضباطي يوفا
مدير ورزشي باشگاه رئال مادريد، يوفا را به تبعيض در صدور حكم محروميت بازيكنان و مربي اين تيم متهم كرد. خورخه والدانو درباره حكم محروميت چهار تن از بازيكنان و ژوزه مورينيو به دليل تخلف در ديدار مقابل آژاكس گفت: پيش از اين هم بازيكنان ديگري بودند كه تخلف مشابهي را انجام دادند و اين گونه محروم نشدند و هيچ مجازاتي برايشان درنظر گرفته نشد.تيم فوتبال رئال مادريد در دور پنجم از مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا مقابل آژاكس قرار گرفت و با چهار گل به پيروزي رسيد. ژابي آلونسو و سرخيو راموس به دستور مورينيو كارت زرد دوم را عمدا دريافت كردند تا در ديدار تشريفاتي روز آخر محروم شوند و كارت زرد آنها براي مرحله حذفي ليگ قهرمانان اروپا پاك شود. مورينيو، راموس و آلونسو به دليل انجام اين رفتار از سوي يوفا مورد مواخذه قرار گرفتند، ايكر كاسياس و يرزي دودك كه پيام مورينيو را به اين دو بازيكن رسانده بودند هم مقصر شناخته شدند. والدانو، مدير ورزشي باشگاه رئال مادريد معتقد است تصميم يوفا عادلانه نبوده و كميته انضباطي اين نهاد در موارد مشابه در تيم هاي ديگر واكنشي نشان نداده است.والدانو درباره حكم يوفا گفت: نمي توانم وارد جزئيات بشوم، اما بازيكنان زيادي بوده اند كه چنين رفتاري داشته اند اما يوفا واكنشي نشان نداده است. جونينيو پيش از اين فقط جريمه مالي شد زلاتان ابراهيمويچ و والتر ساموئل هم پيش از اين رفتار مشابهي انجام داده بودند اما جريمه نشدند. با اين وضعي كه يوفا پيش گرفته ديگر نمي توان به آئين نامه هاي آن اعتماد كرد. اين اتفاق براي تيم هاي ديگر هم افتاد اما آنها با جريمه روبرو نشدند.
مورينيو خطاب به ونگر: درباره رئال اظهارنظر نكن!
سرمربي تيم فوتبال رئال مادريد در پاسخ به اظهارنظر آرسن ونگر درباره رئال مادريد گفت بهتر است اين مربي فرانسوي به جاي اين حرف ها به هواداران خود توضيح دهد كه چرا پنج سال است هيچ جامي نبرده است.
آرسن ونگر، سرمربي آرسنال، درخصوص اتفاقات ديدار رئال- آژاكس واكنش نشان داده و گفته كه شنيدن اين چيزها تأسف آور است و نمي تواند آن را بپذيرد.مورينيو در پاسخ به انتقادات ونگر گفت: او بايد به هواداران آرسنال توضيح دهد كه چطور از سال 2005 موفق نشده حتي يك جام كوچك ببرد. ونگر به جاي اينكه درباره رئال مادريد صحبت كند بايد بگويد چطور به تيم براگا كه براي نخستين بار است در رقابت هاي ليگ قهرمانان حضور پيدا مي كند، با دو گل باخته است. مورينيو افزود: آقاي ونگر داستان تاريخي شما درخصوص بازيكنان جوان آرسنال هم قديمي شده چرا كه آنها ديگر بزرگ شده اند. سانيا، كليشي، والكات، فابرگاس، سانگ، فن پرسي و آرشاوين ديگر بچه نيستند. آنها همگي بازيكنان تراز اولي هستند.
فابرگاس: گوارديولا براي من مانند يك بت است
سسك فابرگاس كاپيتان آرسنال بار ديگر قهرمان دوران كودكي و مربي كنوني بارسلونا يعني پپ گوارديولا را مورد ستايش قرار داد.
اين هافبك اسپانيايي توپچي ها كه اكنون به دليل مصدوميت همسترينگ نمي تواند در بازي هاي آرسنال حضور داشته باشد، با بيان اينكه هيچ نقشه اي براي رفتن به نيوكمپ ندارد، گفت: دوستان نزديكم كه در بارسلونا بازي مي كنند، از امتياز كار در كنار يك مربي ارزشمند و لايق بهره مند هستند. گوارديولا براي من مانند يك بت است. به بازيكنان بارسلونا حسادت نمي كنم، اما آنها خوش شانس هستند كه در كنار اين مربي كار مي كنند.وي در ادامه افزود: اگرچه در آكادمي بارسلونا رشد يافته ام، اما نمي توانم آرسنال را به همين راحتي ترك كنم. به همين دليل فعلا برنامه اي براي ترك لندن و حضور در نيوكمپ ندارم.فابرگاس در تابستان گذشته زير نظر لاپورتا و ساندرو راسل بود اما با عدم موافقت ونگر در آرسنال باقي ماند.

 



4مدال طلاي دوحه تكرار نشد اما عملكرد كشتي آزاد قابل قبول بود

تيم ملي كشتي آزاد ايران با سه مدال طلا، يك نقره و يك برنز قهرمان بازي هاي آسيايي گوانگ جو شد.
مسابقات كشتي آزاد بازي هاي آسيايي گوانگ جو در حالي به پايان رسيد كه تيم ملي ايران با سه مدال طلاي صادق گودرزي در 74كيلو، جمال ميرزايي در 84 و رضا يزداني در 96كيلو به همراه نقره مهدي تقوي در 66 و برنز فردين معصومي در 120 كيلو به عنوان قهرماني رسيد و ازبكستان و ژاپن در مكان هاي بعدي ايستادند.
ضمن اينكه حسن رحيمي و سعيد احمدي هم به عنوان ملي پوشان اوزان 55 و 60كيلوگرم كشتي آزاد كشورمان به عنوان پنجمي دست يافتند.
در مجموع هرچند كشتي آزاد نتوانست چهار مدال طلاي دوره قبل را تكرار كند اما نتيجه قابل قبولي به دست آمد. كشتي فرنگي نيز يك بار ديگر بهتر از آزاد نتيجه گرفت و 4نقره و يك برنز بازي هاي دوحه را به 4 طلا و يك برنز در گوانگ جو تبديل كرد تا موفق ترين رشته ايران در بازي هاي آسيايي باشد.
گفتني است كسب 5مدال رنگارنگ تيم ملي كشتي آزاد كشورمان در بازيهاي آسيايي 2010 گوانگ جو درحالي براي كاروان ورزشي كشورمان رقم خورد كه آزادكاران ملي پوش ما در بازيهاي آسيايي 2006 دوحه قطر موفق شدند با كسب 4 مدال طلا و يك نشان نقره به عنوان قهرماني آن دوره از بازيها دست يابند.
رده بندي مدال كشتي آزاد در بازي هاي آسيايي گوانگ جو به اين شرح است:
1- ايران 3طلا، يك نقره و يك برنز
2- ازبكستان 2 طلا، يك نقره
3- ژاپن يك طلا، 2 نقره و 2 برنز
4- مغولستان يك طلا، يك نقره، 2 برنز
5- كره جنوبي يك نقره، 2برنز
برندگان مدال كشتي آزاد بازي هاي آسيايي 2010:
¤ 55كيلوگرم: طلا- دلشاد منصوراف(ازبكستان)، نقره يانگ كيونگ ايل (كره شمالي)، برنز- كيم هيو ساب (كره جنوبي) و ياسوهيرو اينابا(ژاپن)
¤60كيلوگرم: طلا- مانداخ ناران گانزوريك(مغولستان)، نقره، هيرويوكي اودا(ژاپن)، برنز- گائوفنگ(چين) و دارن ژوماگازيف(قزاقستان).
¤ 66كيلوگرم: طلا- تاتسوهيرو يونميتسو(ژاپن)، نقره- مهدي تقوي(ايران)، برنز- يانگ چون سونگ(كره شمالي) و لئونيد اسپيريدونوف(قزاقستان)
¤ 74كيلوگرم: طلا- صادق گودرزي(ايران)، نقره- كازويوكي ناگاشيما(ژاپن)، برنز- دورجوانچيگ(مغولستان) و لي يون سئوك(كره جنوبي)
¤ 84كيلوگرم: طلا- جمال ميرزايي(ايران)، نقره- لي جائه سونگ(كره جنوبي)، برنز- اوسوخباتار پورو(مغولستان) و يرمك بايدوشف (قزاقستان)
¤ 96 كيلوگرم: طلا- رضا يزداني(ايران)، نقره قربان قربان اف(ازبكستان)، برنز تاكائو ايزوكاوا(ژاپن) و ماسام خاتري(هند)
¤ 120كيلوگرم: طلا- آرتور تايمازوف(ازبكستان)، نقره- جارگالسايخان(مغولستان)، برنز- فردين معصومي(ايران) و لي ليانگ(چين)

با بدني خراب قهرمان شدم گودرزي خدا كمك كرد با دست پر مسابقات را ترك كنم
كشتي گير وزن 74 كيلوگرم و برنده مدال طلاي بازي هاي آسيايي گفت: چندان وضعيت بدني ام خوب نبود. اما خدا را شكر كه توانستم سرانجام قهرمان شوم.
صادق گودرزي اظهار كرد: من در رقابت هاي جهاني وضعيتم بهتر بود و باتوجه به بدني كه داشتم قهرمان جهان شدم. اما با اين حال خوشحالم كه در بازيهاي آسيايي هم توانستم به مدال طلا دست پيدا كنم.
وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه تو با كشتي هاي خوب حريفانت را بردي و با امتيازهاي بالا پيروز شدي خاطر نشان كرد: بله، اينطور بود اما توقعم از اين بيشتر بود. باز هم خدا را شكر. وي همچنين اظهار كرد: خوشحالم كه خدا كمك كرد و با دست پر مسابقات را ترك مي كنم. قهرمان بازي هاي آسيايي ادامه داد: در رقابت فينال با كشتي گير ژاپني وضعيت بدني من بهتر بود و فكر مي كنم سرتر بودم. از موقعيت هايم استفاده كردم و توانستم نتيجه خوبي كسب كنم. خيلي خوشحالم كه طلا گرفتم و به رده بندي تيم ايران كمك كردم و در جدول مدالها در جايگاه بهتري قرار گرفتم.

در اوج آمادگي قرار داشتم ميرزايي: همه را تاباندم و قهرمان شدم
جمال ميرزايي پس از قهرماني در بازي هاي آسيايي گفت: خدا را شكر مي كنم، مسابقه ام در روزي انجام گرفت كه بدنم در اوج آمادگي قرار داشت.
كشتي گير وزن 84 كيلو ايران پس از قهرماني در رقابت هاي بازيهاي آسيايي گفت: من در اوج آمادگي بودم. از صبح رقابت هيچ كشتي گيري نبود كه توسط من فتيله پيچ نشود. همه را روي تشك تاباندم تا توانستم قهرمان بازيهاي آسيايي شوم.
وي ادامه داد: خدا را شكر مي كنم كه با اين پيروزي توانستم ناكامي كه در رقابت هاي جهاني 2009 دانمارك داشتم را جبران كنم. اين موفقيت براي من خيلي ارزشمند بود.
ميرزايي همچنين گفت: مسابقه فينال از همه مسابقه ها براي من سخت تر بود. من براي موفقيت در بازيهاي آسيايي تلاش زيادي كرده بودم و اميدوار بودم كه بتوانم نتيجه درخشاني داشته باشم. خدا كمك كرد تا توانستم دومين مدال طلاي كشتي آزاد در بازيهاي آسيايي را كسب كنم.

چيزي به نام ترس در من نمي گنجد يزداني : تمام فكر و ذكرم مدال المپيك لندن است
قهرمان وزن 96 كيلوگرم كشتي آزاد بازي هاي آسيايي گوانگ جو گفت: تمام فكر و ذكرم اين است كه در المپيك لندن روي سكو بروم.
رضا يزداني پس از كسب دومين مدال طلايش در بازي هاي آسيايي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در روز عيد غدير مدال طلايم يك هديه كوچك بود براي هموطنانم.
وي در رابطه با حضورش در وزن 96كيلو و در پاسخ به اين سؤال كه از حريفان سنگين تر از خودت ديگر ترسي نداري؟ گفت: ترس در باور من نمي كنجد قبلا هم نمي ترسيدم. من تازه وزن عوض كرده ام و به 96كيلو آمده ام. مدتي طول مي كشد در اين وزن جا بيفتم. در حال حاضر حدود 10كيلو از حريفانم سبك تر هستم. از اين به بعد بهتر از اين كشتي خواهم گرفت.
يزداني سخت ترين كشتي اش را با تيموراز تي گيف قزاق دانست و گفت: كشتي دور دوم با تي گيف كه نايب قهرمان المپيك است سخت ترين مبارزه ام بود اما كاملا با برنامه مقابل او كشتي گرفتم تا پيروز شوم. بهترين حريفم تي گيف بود كه بدون اشتباه مبارزه كردم. در كشتي آخر حريفم را دست كم گرفتم و پراشتباه بودم. در تايم اول فينال دستم شديدا آسيب ديد و نمي توانستم دستم را تكان دهم اما در نهايت قهرمان شدم.
دارنده دو مدال برنز جهان در پايان گفت: تمام فكر و ذكرم اين است در المپيك لندن روي سكو قرار گيرم كه تلاش مي كنم به هدفم برسم.

مردم اين عيدي ناقابل را از من قبول كنند معصومي: از قصد كاري نكردم كه حريفم مصدوم شود
دارنده مدال برنز وزن 120 كيلوگرم كشتي آزاد بازيهاي آسيايي گفت: اميدوارم مردم اين عيدي ناقابل را از من قبول كنند.
فردين معصومي پس از سومي در بازي هاي آسيايي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اين مدال را به همه ايرانيان خصوصاً مادران شهيدان كه جوانانشان را داده اند تا ما امروز كشتي بگيريم تقديم مي كنم.
وي در مورد مصدوميت حريف قزاقش در مسابقه رده بندي نيز گفت: كشتي ورزشي است كه هر لحظه ممكن است مصدوم شوي. من در المپيك آرنج دستم شكست يا كشتي گير قزاق ابروي رضا يزداني را پاره كرد. كشتي همين است. از قصد كاري نكردم و هيچ كاري هم نكردم. دست او به كتف من خورد و مچ دستش برگشت كه ديگر نتوانست ادامه دهد.
معصومي در پايان گفت: اميدوارم مردم اين عيدي ناقابل را از من قبول كنند. چه زماني كه برده ايم و چه وقتي كه باخته ايم مردم هميشه از ما حمايت كرده اند كه از آنها تشكر مي كنم.

اي كاش مدالم طلا مي شد تقوي: در فينال تمركزم را از دست دادم
مهدي تقوي پس از كسب مدال نقره بازيهاي آسيايي گفت: تمركزم در فينال نسبت به مسابقه صبح كمتر شده بود و متأسفم كه اين اتفاق افتاد.
كشتي گير وزن 66كيلوگرم ايران در بازهاي آسياي گوانگجو پس از كسب مدال نقره گفت: مسابقه صبحم سنگين بود و قواي زيادي از من هدر رفت اما فكر نمي كردم كه به اين كشتي گير ببازم. من سال پيش در رقابتهاي قهرماني آسيا پيروز شدم اما متأسفانه در اين رقابت كه اهميت زيادي براي ما داشت نتوانستم طلا كسب كنم.
وي ادامه داد: البته مسابقه هاي سنگين صبح تأثير چنداني در اينكه نتوانستم طلا بگيرم نداشت. من در كشتي باختم و فكر مي كنم بيشتر به خاطر تمركز كمم بود.
تقوي ادامه داد: بعد از آن يك امتيازي كه كشتي گير ژاپني از من گرفت با عجله بيشتري مسابقه را ادامه دادم اين باعث شد تمركزم برهم بخورد و در تايم دوم آن طور كه بايد نتوانم نتيجه خوبي كسب كنم.
وي در پايان خاطرنشان كرد: از اين نتيجه بسيار متأسفم. اين كاش مدالم طلا مي شدم. از اين متأسفم كه در فينال و در يك قدمي مدال طلا، آن را از دست دادم.

 



كمي هم فراتر از انتظار...

شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي، كه امسال به ميزباني شهر گوانگجو در كشور چين برگزار شد، شنبه شب گذشته طي مراسمي خاص در ورزشگاه بزرگ اين شهر به پايان رسيد. درباره سطح كمي و كيفي اين دوره از بازي ها و نقاط مثبت و منفي آن از حيث برگزاري و بالاخره نتايج قابل توجه و پرداخت سخن بسيار است كه از اين پس به طور طبيعي يكي از محوري ترين موضوعات تحليل و مقالات رسانه ها و اظهارنظر كارشناسان در سطح آسيا و بلكه جهان خواهد بود. اميدواريم اصحاب رسانه و كارشناسان فن در كشور ما هم كه همواره يكي از شركت كنندگان اين بازي ها بوده و هست، در اين باره به وظيفه خود عمل كنند و فراتر از تحسين و تجليل هاي به حق، به ارزيابي موشكافانه و نقادي منصفانه اين بازي ها و به ويژه عملكرد كاروان ورزشي ايران در آن همت كنند. ما نيز به سهم و توان خود اين كار را انجام خواهيم داد. در يك ارزيابي سريع و گذرا، مي توان كارنامه ورزش ايران در اين دوره از بازي ها را مثبت قلمداد كرد.اين نظري است كه تقريبا همه كارشناسان و اهالي فن نسبت به آن توافق دارند.مي توان به جرأت اضافه كرد كه مردم هم در مجموع درباره عملكرد كاروان ورزشي ايران در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي نظر مثبت دارند و از نتايج به دست آمده در كل راضي و خوشحال هستند. نظر دقيق تر كارشناسان ورزش اين است كه نتايج كاروان ورزشي ايران در گوانگجو، كمي هم فراتر از انتظار بوده و ورزشكاران ما موفق شدند، حداقل از نظر «كمي» و «تعداد مدال» بيش از همه دوره هاي قبلي-جز بازي هاي آسيايي 1974 كه به ميزباني ايران برگزار شد و داستان خاص خودش را داشت- ظاهر شوند و در واقع ركوردشكن باشند.
با اين همه بايد دانست كه گوانگجو و نتايج كاروان ايراني، سقف آرزوها و اميال ورزش و ورزشكاران و ورزشدوستان ما نيست و آنچه در گيرودار اين بازي ها حاصل شده، سقف توانايي ها و تمام ظرفيت استعدادهاي ورزشي ايران نيست. ورزش ما در گوانگجو در مجموع خوب ظاهر شد و اين درست است. باعث خوشحالي هم هست، اما راه پايان نيافته و ما هنوز به مقصد نرسيده ايم. در گوانگجو ما در مقايسه با «خودمان» و گذشته خودمان، بهتر و موفق تر ظاهر شديم، اما تا رسيدن به قله هاي آسيا و شانه به شانه قله نشينان زدن، راهي بس طولاني و سخت در پيش رو داريم. نگاهي به جدول كلي رده بندي مدال ها، ما را از هر توضيح بيشتري بي نياز مي كند و خواننده جستجوگر صحت ادعاي ما را گواهي مي دهد. بنابراين اميدواريم از امروز و فردا، موج سازان و از مرحله پرت ها و تازه آمده ها و چسبيده ها و... شهر را آنقدر شلوغ نكنند كه صداي حرف حق و منطقي به گوش كسي نرسد و بازار مدح و تجليل و تحسين و قربان صدقه رئيس رؤسا رفتن از سوي حرفه اي هاي اين كار آنقدر اوج نگيرد كه كسي را جرأت و توان انتقاد و زدن حرف حساب نباشد، حرف ما در اين باره همان است كه هميشه گفته ايم، چه امروز كه شكر خدا كاروان ورزشي ايران دست پر در راه بازگشت به وطن عزيز است و چه آن دو سال و اندي پيش كه كاروان المپيكي ما از همين كشور چين تقريبا دست خالي بازگشت و... اين ورزش توان و استعدادي بيش از اين دارد، ظرفيت پروازي به مراتب بلندتر از اين دارد و... بنابراين اين برد و باخت ها، به معني پايان هيچ چيز نيست، هر كدام از اينها بايد مقدمه يك شروع حساب شده تر، قويتر و موفق تر باشد. همان طور كه بعد از المپيك پكن، كميته بررسي شكست تشكيل داديم، امروز هم بايد كميته بررسي نتايج گوانگجو برپا كنيم و با شناخت بيشتر براي آينده بهتر برنامه ريزي كنيم. در اين ورزش كار انجام نشده فراوان است. كارهاي زمين مانده بسيار است، ديديم با اندكي كار و تلاش و سرمايه گذاري، بعضي از رشته هايي كه تاكنون براي ورزش ما در ميادين بزرگ افتخارآفريني نكرده بودند، افتخارآفرين و مدال آور شدند، مي بينيم كه چگونه بعد از المپيك 2008، با مختصري تغيير در كادر فني، چگونه استعدادهاي بالقوه كشتي فرنگي به فعليت درآمده و در سطح جهان و قاره بزرگ، پرارزش ترين و زيباترين مدال ها را به گردن مي آويزند... سخن بسيار است و مجال اندك. كارهاي زمين مانده و انجام نشده ورزش بايد انجام شود. اين كار محتاج به سرمايه گذاري بيشتر، تلاش و همت مضاعف و افزونتر و بالاخره رفاقت و صميميت و رابطه برادرانه تر ميان خانواده ورزشي به ويژه مسئولان ارشد و بلندپايه آن است. عمر مسئوليتي اين آخري ها، به غلط يا درست، در ورزش كوتاه است، خوب است با عملكرد صحيح و صادقانه و مديريت مدبرانه خود، نام نيكي از خود در ورزش به يادگار بگذارند، نه اينكه با خودخواهي ها و خودبيني ها و... به جان يكديگر بيفتند و هم فرصت هاي ورزش را هدر دهند و هم در نهايت خود ملعبه اين و آن و موضوعي براي خنده و تمسخر اهالي ورزش شوند...
سخن آخر هم اينكه، براي توسعه و پيشرفت ورزش و جبران عقب ماندگي هاي آن بزرگترين نقش و مسئوليت بر عهده اهالي ورزش است اما اين همه كار نيست، بازي هاي آسيايي گوانگجو مثل همه بازي ها و رقابت هاي اين چنيني ثابت كرد كه ورزش به عنوان يك پديده اجتماعي با ساير پديده ها و نهادهاي اجتماعي در ارتباط است و كشورهاي صاحب ورزش در دنيا و در آسيا آنهايي هستند كه در همه عرصه هاي علمي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و... در حال حركت رو به جلو و به اصطلاح رشد و توسعه متوازن هستند. بنابراين پيشرفت ورزش و كم كردن فاصله با قله ها و طلايه داران، تا حد و درصدي به همت و تلاش و خوشفكري و مسئوليت شناسي ورزشي ها بستگي دارد، اما حركت روان ورزش به سوي نقطه مطلوب محتاج شرايط و پيش شرط هاي ديگري است كه خارج از قلمرو ورزش است... كه اين بحثي مفصل است و نمي گنجد در اين مجمل!

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14