(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 آذر 1389- شماره 19799

پاكستان براي دستگيري تروريست ها جايزه تعيين كرد
الاهرام : جرج بوش به اتهام 8سال جنايت بايد محاكمه شود
حيرت صهيونيست ها از نفوذ حزب الله درشبكه مخابراتي اسرائيل
هنيه : ورود كاروان هاي اروپايي به غزه اسرائيل را رسواتر مي كند
تظاهرات ضد آمريكايي در سئول به رزمايش پايان دهيد
اعتراض گسترده مردم تركيه به سپردفاع موشكي ناتو
ائتلاف اياد علاوي تحت حمايت سعودي هاست
دور تازه تظاهرات ضد دولتي در رم عليه سياست هاي برلوسكني
البرادعي انتخابات پارلماني مصر را تداوم دموكراسي دروغين خواند
همزمان با رزمايش واشنگتن- سئول موشك هاي پيشرفته كره شمالي در مناطق مرزي مستقر شدند
حمله تروريستي به خودروي يك مقام دولتي در افغانستان
چها رسوي پنج قاره



پاكستان براي دستگيري تروريست ها جايزه تعيين كرد

وزير كشور پاكستان اعلام كرد، به كساني كه درباره طالبان اطلاعات بدهند، 120 هزار دلار جايزه خواهد داد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «رحمان مالك» ديروز خطاب به شهروندان پاكستاني و خارجي اعلام كرد: كسي كه درباره اعضاي طالبان اطلاعاتي را به دولت ارائه دهد، 10 ميليون روپيه (معادل 120 هزار دلار) جايزه خواهد گرفت. به گفته مالك، دولت حتي تمهيداتي را براي حفظ جان اين افراد (ارائه كنندگان اطلاعات) و انتقال آنها به مكان هاي امن انجام خواهد داد تا از هر گونه سوءقصد طالبان در امان باشند. مالك ادامه داد: اكثر اعضاي طالبان قبلاً وابسته به گروه «عسكر جنقوي» و «سپاه صحابه» بودند. اين دو گروه متأثر از وهابيت و سلفي هاي سعودي هستند و طي دهه هاي اخير رهبران و مردم شيعه زيادي را در پاكستان ترور كردند.

 



الاهرام : جرج بوش به اتهام 8سال جنايت بايد محاكمه شود

يك روزنامه مصري خواستار محاكمه «جرج بوش» به اتهام هشت سال جنايت و نسل كشي در خاورميانه شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه «الاهرام» طي مقاله اي به قلم «رجب البناء» و با عنوان «چرا بوش را محاكمه نمي كنند؟»، خواستار محاكمه و مجازات رئيس جمهور سابق آمريكا به خاطر هشت سال جنايت در خاورميانه شد. اين روزنامه نوشت: دروغ هاي بوش شرايط جهاني را به فاجعه كشاند. الاهرام به نقل از يك استاد حقوق آمريكايي نوشت: بوش عمداً مردم آمريكا را فريب داد و با ادعاهاي واهي، جنگي غيرقانوني را در عراق به راه انداخت. الاهرام افزود، آنهايي كه فكر مي كنند جنايات بوش با گذشت زمان، از ذهن ها پاك مي شود، در توهم به سر مي برند، مگر تاريخ جنايات نازي ها و اسرائيلي ها را از ياد برده است؟

 



سيدحسن نصرالله خبر داد
حيرت صهيونيست ها از نفوذ حزب الله درشبكه مخابراتي اسرائيل

سرويس خارجي -
دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد، ما راي دادگاه بين المللي ترور حريري را قبول نخواهيم كرد چرا كه غيابا صادر شده و براساس مستندات و شهادت شاهدان واقعي ارائه نشده است.
سيدحسن نصرالله در مراسم فارغ التحصيلي تعدادي از دانشجويان حزب الله كه در مجتمع سيدالشهدا واقع در حناحيه بيروت برگزار شد اظهار داشت دادگاه بين المللي ترور حريري در اقدامي بي سابقه درصدد صدور راي و حكم غيابي است كه از نظر ما قابل قبول نيست.
وي افزود، آيا ارائه حكم بدون حضور شاهدان و ادله محكم و تنها به دليل شهادت هايي مكتوب قابل قبول است؟
سيدحسن نصرالله تاكيد كرد، دادگاه حريري به جملاتي مكتوب از شاهدان دروغين بسنده كرده است. ما شهادت اين افراد را قبول نداريم حال آنكه حتي اين افراد در دادگاه حضور ندارند و فقط به صورت غيابي حكم صادر شده است.دبيركل حزب الله لبنان گفت، آيا شايسته است دادگاه بين المللي ترور حريري پس از پنج سال تحقيقات اين گونه با بي عدالتي به فرجام برسد و حكم غيابي صادر كند.وي تصريح كرد، آيا توسل به اين روش ها به عدالت منتهي مي شود؟
سيدحسن نصرالله تاكيد كرد، مسئله ترور حريري مسئله بسيار مهم و حساسي است كه جا دارد به طور دقيق و علمي به آن رسيدگي شود. و از تكيه بر مستندات و مكتوبات شاهدان دروغين جلوگيري شود.
دبيركل حزب الله همچنين گفت، دستيابي رزمندگان مقاومت به آخرين تكنولوژي پيشرفته مخابراتي باعث شد كه نقش رژيم صهيونيستي در ترور حريري افشا شود.سيدحسن نصرالله گفت، صهيونيست ها از طريق سيطره بر مخابرات لبنان توانسته بودند كه حتي پيام ها و ارتباطات مجازي و مصنوعي ايجاد كنند و به اطلاعات افراد و به ويژه نيروهاي حزب الله دست پيدا كنند.
وي يادآور شد، صهيونيست ها كاري كرده بودند كه فردي را در مكان خاصي جلوه بدهند در حالي كه آن فرد ده ها كيلومتر از آن محل دور بود يا شماره تلفن هاي جعلي و ساختگي در تلفن همراه يا ثابت افراد قرار دهند يا حذف كنند و به اين ترتيب افراد را متهم كنند.سيدحسن نصرالله گفت، اينها همه كارهاي خطرناكي بود كه تل آويو از طريق سيطره و جاسوسي بر شبكه مخابرات به آن دست يافته بود و رزمندگان مقاومت با دستيابي به تكنولوژي پيشرفته جلوي توطئه خزنده صهيونيست ها را گرفتند.دبيركل حزب الله تاكيد كرد، بايد از رزمندگان جان بر كف و قهرمان حزب الله كه با تلاش هاي شبانه روزي خود جاسوسي و توطئه هاي رژيم صهيونيستي را برملا كردند قدرداني شود.
سيدحسن نصرالله گفت، وقتي ما اين جاسوسي هاي خطرناك را براي مسئولين مخابرات افشا كرديم آنها تعجب كردند چرا كه تصور نمي كردند ما به اين فناوري ها دست پيدا كرده باشيم.
دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد، دشمن صهيونيستي با نفوذ خزنده بر شبكه مخابراتي لبنان در واقع با زندگي مردم بازي كرد و به اطلاعاتي دست يافت كه بسياري از تحولات و حوادث را به نفع خود بهره برداري كرد.
بنابراين آيا شايسته نبود كه دولتمردان لبنان جاسوسي و شنود اسرائيل را محكوم مي كردند و نسبت به آن موضع قوي اتخاذ مي كردند.
وي افزود: موضوع شنود و جاسوسي به حقوق تك تك لبناني ها مربوط مي شود و مخالف حاكميت و سيادت لبنان است به همين دليل بايد محور مسائل قرار مي گرفت در حالي كه به حاشيه رفت و از پرداختن به آن غفلت شد.دبيركل حزب الله اظهار داشت، اگر حزب الله با اين مسئله شنود و جاسوسي برخورد نمي كرد و دست جاسوسان را برملا نمي كرد تكليف چه بود؟
آيا بايد همچنان لبنان گرفتار توطئه ها و دام هايي مي شد كه دشمن صهيونيستي براي اين مملكت تدارك ديده بود؟
وي تصريح كرد: در مقابل دشمن نبايد سكوت كرد و كساني كه در مقابل اسرائيل سكوت كردند آيا اعتقادي به دشمن بودن اسرائيل ندارند.گفتني است راي دادگاه بين المللي حريري قرار است پنج شنبه همين هفته صادر شود.

 



هنيه : ورود كاروان هاي اروپايي به غزه اسرائيل را رسواتر مي كند

سرويس خارجي-
نخست وزير دولت حماس گفت، ورود كاروان هاي بشردوستانه از اروپا به غزه، رژيم صهيونيستي را رسواتر مي كند.
اسماعيل هنيه در ديدار با اعضاي كاروان اروپايي اميد اظهار داشت، ورود اين كاروان به غزه بيانگر مخالفت جهانيان با ادامه محاصره غزه و رسوايي بيشتر رژيم صهيونيستي است.
وي ضمن تقدير و تشكر از اعضاي اين كاروان به خاطر عزم راسخشان براي ورود به نوار غزه و تلاش در زمينه لغو محاصره اين منطقه خاطرنشان كرد، جهانيان هرگز تداوم محاصره ظالمانه ملت فلسطين و اشغال سرزمين شان را قبول نخواهند كرد.
هنيه گفت، ما ورود كاروان اميد به نوار غزه را فقط يك اقدام انساني قلمداد نمي كنيم بلكه آن را يك حركت كاملاً سياسي در راستاي حمايت از ملت فلسطين به شمار مي آوريم، ملتي كه بيش از 63 سال پنجه در پنجه دشمن صهيونيستي انداخته و تشكيل كشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف را خواستار است.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، اين مقام فلسطيني خاطرنشان ساخت كه كاروان هاي لغو محاصره نوار غزه دستاوردهاي زيادي را براي ملت فلسطين رقم زدند و حركت چنين كاروان هايي به سوي نوار غزه موجب تقويت پايداري ملت فلسطين در مقابله با دشمن صهيونيستي و محاصره نوار غزه مي شود و يك اقدام پيشگامانه در راستاي لغو محاصره نوار غزه به شمار مي رود.
وي افزود: اين اقدام همچنين موجب رسوايي اسرائيل در زمينه محروم كردن ملت فلسطين از ابتدايي ترين حقوق حقه ملي و انساني شان مي شود.
نخست وزير دولت حماس تصريح كرد: ورود كاروان اميد به نوار غزه به عوام فريبي هاي اسرائيل مبني بر كاهش محاصره نوار غزه پايان مي بخشد و اين واقعيت را به جهانيان ثابت مي كند كه محاصره همچنان ادامه دارد و بازسازي نوار غزه متوقف شده است و نوار غزه همچنان تحت اشغال و محاصره است.
خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس نيز در سخنراني خود در كنفرانس ملي دفاع از آرمان هاي فلسطين در دمشق اظهار داشت، مقاومت مسلحانه تنها ضامن حفظ قضيه فلسطين است.
وي افزود، شهرك سازي هاي اسرائيل، سياست هاي تبعيض نژادي و حمله به مقدسات اسلامي در راستاي تخريب آرمان هاي فلسطين صورت مي گيرد و روي آوردن به مقاومت مسلحانه تنها راه بازپس گيري اراضي اشغالي است.
مشعل تصريح كرد، حماس با مذاكرات صلح مخالف است زيرا اين امر حقوق ملت فلسطين از جمله حق بازگشت آوارگان فلسطيني و اراضي اشغالي را به معرض فروش مي گذارد.
رئيس دفتر سياسي حماس گفت: زماني كه در توازن ميان اسرائيل و فلسطين اختلال وجود داشته باشد مذاكرات به يك روند اهانت آميز روزمره تبديل مي شود.
از سوي ديگر نايب رئيس دفتر سياسي «حماس» اعلام كرد كه مشكلات امنيتي فلسطين در كرانه باختري و ديگر نقاط، ناشي از همكاري هاي امنيتي تشكيلات خودگردان با رژيم صهيونيستي است.موسي ابومرزوق در انتقاد از تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام كرد كه محمود عباس بارها به صراحت اعلام كرده است كه امكان همكاري و فعاليت مشترك در زمينه امنيتي وجود ندارد و جنبش فتح نيز به كرات تصريح كرده است كه حاضر به مشاركت سياسي با جنبش حماس است، اما حاضر به مشاركت امنيتي و حقوقي نيست و به عبارت ديگر اين جنبش به دليل حمايت «اسرائيل» و آمريكا و شرايط منطقه اي و نيز توافقنامه هاي امنيتي خود با رژيم صهيونيستي قادر به همكاري و مشاركت با جنبش حماس در عرصه امنيتي نيست.
شيخ محمدحسين مفتي اعظم قدس نيز حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به روستاها و مساجد فلسطين را محكوم كرد و جهانيان را به مقابله با اقدامات توسعه طلبانه رژيم صهيونيستي فراخواند.
وي با اشاره به اينكه اين تجاوزگري ها اولين بار نيست كه رخ مي دهد و سابقه اي طولاني دارد گفت، هتك حرمت اماكن مقدس و تجاوز وحشيانه به روستاهاي فلسطينيان اقداماتي است كه ديگر نمي توان در مقابل آن سكوت كرد.
ساير رويدادها
¤ اتحاديه عرب اعلام كرد، جنايات اسرائيل عليه فلسطينيان فراتر از نژادپرستي رژيم آپارتايد است.
¤ حزب سوري اتحاد عربي دموكراتيك بر حمايت دمشق از مقاومت مردم فلسطين تأكيد كرد.
¤ رئيس جمهور آلمان براي ديدار با مقامات رژيم صهيونيستي وارد تل آويو شد.
¤ شماري از وزيران و شخصيت هاي فلسطيني براي اعلام همبستگي با اسيران فلسطيني يك نامه 250متري براي آنان ارسال خواهند كرد.
¤ دانشجويان دانشگاه پرنيستون آمريكا قصد دارند هفته آينده نوعي خوراكي را كه از محصولات رژيم صهيونيستي است در اقدامي نمادين تحريم كنند.
¤ شهروندان تركيه از مسلمانان جهان خواستند از خريد هرگونه كالاهاي صهيونيستي خودداري كنند.
¤ در اثر تيراندازي نظاميان رژيم صهيونيستي به منطقه اي در بيت الاهيا واقع در شمال نوار غزه عده اي از فلسطينيان از جمله يك پسر بچه 12ساله به شدت مجروح شدند.

 



تظاهرات ضد آمريكايي در سئول به رزمايش پايان دهيد

همزمان با آغاز رزمايش مشترك سئول - واشنگتن در آب هاي درياي زرد و مناطق مرزي دو كره، شماري از مردم كره جنوبي مقابل پايگاه نظامي آمريكا در «پيونگ تائك» واقع در جنوب سئول تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان با «جنگ افروز» خواندن آمريكا حضور نيروهاي جنگي اين كشور به خصوص ناو هواپيمابر و اتمي «يو اس اس جرج واشنگتن» در اين رزمايش را محكوم كردند.
مردم كره جنوبي با سر دادن شعارهاي ضد آمريكايي از مقامات كشور خود خواستند ضمن توقف مانور نظامي عليه كره شمالي، آمريكايي ها را از كشورشان اخراج كنند.
در اين تظاهرات همچنين مردم اعلام كردند، سئول بايد به جاي برگزاري مانور و پرتنش كردن منطقه، تمام تلاش خود براي برقراري صلح و آرامش را به كار گيرد.
پس از وقوع درگيري هاي مرزي بين دو كره در هفته گذشته هنوز شروع كننده درگيري مشخص نشده، آمريكا و متحدانش كره شمالي را متهم به آغاز جنگ كردند. اين رزمايش چهار روزه با پشتيباني همه جانبه آمريكا و در ميان مخالفت هاي بين المللي براي مرعوب ساختن پيونگ يانگ در حال اجراست.

 



اعتراض گسترده مردم تركيه به سپردفاع موشكي ناتو

مردم شهر «توكات» تركيه با برگزاري تظاهرات عليه ناتو، مخالفت خود را با استقرار سامانه سپرموشكي اين سازمان درخاك كشورشان ابراز داشتند.
به گزارش ايرنا، عصر شنبه مردم شهر توكات واقع در شمال تركيه با حضوردر خيابان ها، مخالفت خود را با استقرار سپرموشكي ناتو دركشورشان اعلام و به دولت تركيه درمورد همكاري با اين طرح هشدار دادند.
دراين تظاهرات كه ازسوي انجمن همبستگي و تحقيقات اجتماعي برگزار شد، تظاهركنندگان شعارهايي همچون «به ناتو و موشك هاي قاتل اين سازمان امپرياليستي نه مي گوئيم»، «سپر دفاع از اسرائيل را نمي خواهيم»، «سپر موشكي ناتو اقدامي عليه امت اسلامي است» و «رژيم صهيونيستي از خاورميانه گم شو» سردادند.
سخنگوي تظاهركنندگان با محكوم كردن طرح آمريكايي سپر موشكي گفت:«هدف از استقرار سپر دفاع موشكي ناتو درخاك تركيه، دنياي اسلام و كشورهايي است كه در قبال سياست هاي اشغالگرانه آمريكا مقاومت مي كنند».
وي افزود: آمريكا پيشتر قصد داشت اين طرح را در لهستان و جمهوري چك اجرايي كرده و موشك ها را درآن كشورها مستقر كند، ولي چون با مخالفت مردم اين كشورها روبه رو شد، اكنون تركيه به عنوان كشور هدف انتخاب شده است.
تركيه در نشست اخير سران ناتو درليسبون استقرار سامانه سپرموشكي ناتو درخاك خود را به حذف نام همسايگان اين كشور به ويژه ايران، سوريه و روسيه از فهرست تهديدات ناتو مشروط كرد. اين طرح در همان نشست با قبول شرايط آنكارا مورد تصويب اعضاي ناتو قرار گرفت.
تركيه ازسال 1952 ميلادي عضو پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) است.
خبر ديگر از تركيه اينكه، «رجب طيب اردوغان» نخست وزير اين كشور از احتمال حضور نمايندگان زن با حجاب اسلامي درپارلمان اين كشور خبر داد.
به گزارش ايلنا، درحالي كه از مدت ها پيش در پارلمان و نهادهاي رسمي تركيه حضور خانم هايي كه حجاب اسلامي دارند، ممنوع است، نخست وزير اين كشور گفت كه احتمال دارد درآينده دراين مورد تعديل صورت گيرد.
روزنامه «حريت» دراين باره نوشت:«اردوغان هنگام بازگشت از سفري به لبنان درپاسخ به پرسش يك خبرنگار درباره احتمال راه يافتن زنان محجبه به پارلمان درانتخابات ماه ژوئن آينده گفت كه در سياست همه چيز ممكن است».
اين بحث درحالي مطرح مي شود كه شوراي تحصيلات عالي تركيه درمورد پوشش اسلامي زنان، محدوديت ها را در دانشگاه هاي اين كشور كمتر كرده است.
سكولارهاي تركيه كه در ميان اعضاي ارتش و قوه قضائيه اين كشور نفوذ فراوان دارند، پوشيدن چادر اسلامي را يك چالش در برابر سيستم سكولار حكومتي تلقي مي كنند و از هر تصميمي كه در منع پوشش اسلامي تعديل ايجاد كند، درهراس هستند.
حمله مجدد اردوغان
به رژيم صهيونيستي
نخست وزير تركيه كه همواره انزجار شديد خود را نسبت به صهيونيست ها ابراز داشته، خطاب به سران تل آويو گفت:«مي آئيد درآب هاي مديترانه دست به ترور دولتي مي زنيد، 9 تن از هموطنان ما را به قتل مي رسانيد، بعد هم انتظار داريد در برابر اين جنايات سكوت كنيم؟»
بر پايه اين گزارش، وي چند روز قبل دربيروت در مراسم دريافت جايزه عربي مرد سال تاكيد كرد: سكوت نمي كنيم و بالعكس با تمام قوا حقوق و عدالت را فرياد خواهيم زد و درعين حال مدافع و پيگير آن خواهيم بود.
اردوغان درسخنراني خود دراين مراسم ضمن انتقاد شديد از سياست هاي رژيم صهيونيستي و يادآوري حمله خونين نيروهاي اين رژيم به كشتي مرمره كه حامل كمك هاي انساني به غزه بود، گفت: حالا من چرا درگردهمايي اتحاديه بانك ها از اين مسائل حرف مي زنم، اما آيا درحالي كه حق و حقوق حاكميت ندارند، صحبت از پول و سرمايه بي معنا نيست.
وي در بخشي ديگر از سخنانش با اشاره به سياست تركيه در نزديك شدن به كشورهاي همسايه و منطقه گفت: ما با حذف ويزا درواقع به حسرت صد ساله مردم خود پايان داديم و امروز مردم منطقه گروه گروه با شوق به ديدار همديگر مي شتابند.نخست وزير تركيه درادامه سخنراني خود به نشست اخير سران سازمان آتلانتيك شمالي (ناتو) و بحث استقرار سپر دفاع موشكي اشاره كرد و گفت: در روزهاي اخير سعي مي شود ازاين موضوع سوء استفاده و موضوع به تبليغاتي سياه عليه ما بدل شود. ما با تمام كشورهاي منطقه در رابطه با سيستم دفاعي خودمان به مشورت و تبادل نظر پرداختيم.

 



افشاگري يك عضو العراقيه
 ائتلاف اياد علاوي تحت حمايت سعودي هاست

يك رهبر جدا شده از فهرست «العراقيه» فاش كرد كه «اياد علاوي» تحت حمايت همه جانبه سعودي ها قرار دارد و مأموريت او، بازگرداندن بعثي ها به قدرت است.
به گزارش خبرگزاري فارس، «عبدالسلام الزوبعي» معاون نخست وزير سابق عراق، كه اخيراً قول داده بود دست به افشاگري عليه فهرست «العراقيه» خواهد زد، تهديداتش را عملي كرد. وي تصريح كرد: العراقيه يك فهرست سعودي است و از طرف سعودي ها (مقامات رياض) حمايت مالي و معنوي مي شود. به گفته الزوبعي، چهار تن از اعضاي العراقيه مشمول قانون بعثي زدايي هستند و يكي از آنها، «صالح مطلك» است. تلاش مطلك براي تصدي پست وزارت خارجه عراق بسيار عجيب است، چون او اساساً مخالف قانون اساسي عراق است. الزوبعي تأكيد كرد كه شماري از رهبران العراقيه، از تاجران اسلحه هستند و با بيگانگان ارتباط دارند، به گفته وي، اين افراد حاضرند براي خريد وزارتخانه اي مثل وزارت دفاع، بين سه تا چهار هزار دلار هزينه كنند.
الزوبعي گفت، اجراي خواسته هاي اشغالگران آمريكايي و عربستان از ديگر برنامه هاي العراقيه است. معاون نخست وزير سابق عراق از رهبران فهرست العراقيه خواست، به خاطر همكاري با نيروهاي خارجي و اجراي دستورات ديكته شده آنها، از مردم عراق عذرخواهي كنند.
الزوبعي تأكيد كرد: اين افراد (بعثي هاي فهرست العراقيه) مايل به درگيري هاي قومي بين اعراب و كردها در كركوك هستند. كردها بايد با اين تلاش هاي فتنه افكنانه مقابله كنند و در حفظ بافت اجتماعي كركوك بكوشند. كردها بخش جدانشدني عراق هستند.
وي با تمجيد از «نوري مالكي» كه از سوي «جلال طالباني» (رئيس جمهور) مأمور تشكيل كابينه شده است، گفت: مالكي فردي است كه در راستاي وحدت عراق و مقابله با دخالت هاي خارجي حركت مي كند.

 



دور تازه تظاهرات ضد دولتي در رم عليه سياست هاي برلوسكني

ده ها هزار تن از مردم ايتاليا با تجمع در شهر رم پايتخت اين كشور نسبت به كاهش مشاغل و مزاياي رفاهي اعتراض كردند.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين راهپيمايي مسالمت آميز به دعوت بزرگترين اتحاديه كارگري ايتاليا برگزار شد و دانشجويان نيز كه در شهرهاي مختلف ايتاليا عليه برنامه دولت براي افزايش هزينه دانشگاه ها، در هفته هاي اخير تظاهرات مي كردند، به آن پيوستند.
تظاهركنندگان با در دست داشتن پلاكاردهايي كه تصوير «سيلويو برلوسكني»، نخست وزير اين كشور بر روي آن نقش بسته بود، خواستار استعفاي وي شدند.
يكي از اين تظاهر كنندگان در اين باره گفت: «مردم ايتاليا از اين وضعيت ناراحت هستند. همه ما همين احساس را داريم. ما نمي خواهيم شاهد اتفاقات بدتري باشيم. كشور ما به سمت نابودي در حركت است.»
از آغاز بحران مالي تاكنون، شمار بيكاران خارجي در ايتاليا حدود 70 درصد افزايش يافته است.برلوسكني در واكنش به اين تظاهرات كه با بحران سياسي در درون ائتلاف حاكم همراه شده، از حاميان خود خواست به خيابان ها ريخته و در حمايت از وي شعار دهند.به گزارش ايسنا، برلوسكني خواستار تظاهرات «بسيار گسترده و جمع آوري امضاي حمايت» از حاميان در روزهاي 11 و 12 دسامبر شد.
از انگليس نيز خبر مي رسد، اتحاديه هاي تجاري اين كشور بناست روز چهارشنبه هفته جاري دست به اعتصاب گسترده بزنند.
«مارك سرووتكا» دبير اتحاديه خدمات دولتي و تجاري انگليس در جمع معترضاني كه در مركز لندن جمع آمده بودند، خواستار برپايي تظاهرات عليه كاهش بودجه شد و گفت، اعتصاب در انگليس غيرقابل اجتناب است و برپايي اعتصاب هاي گسترده بهترين روش براي نشان دادن اعتراض به سياست هاي دولت است.
همچنين خشونت و ناآرامي ها در سه هفته گذشته موجب شد تا «پائول استفنسون» نماينده جانشين پليس پايتخت انگليس اعلام كند: «اين احتمال وجود دارد كه روز چهارشنبه شاهد ناآرامي هاي بيشتري در خيابان ها باشيم».
در ديگر كشورهاي اروپايي نيز اوضاع همچنان بحراني است. كاركنان كشتيراني يونان همچنان در اعتصاب به سر مي برند. در ايرلند نيز كارشناسان با توجه به اوج گرفتن نارضايتي هاي عمومي و اعتراضات خياباني از وقوع يك «بحران اجتماعي» خبر مي دهند.

 



البرادعي انتخابات پارلماني مصر را تداوم دموكراسي دروغين خواند

نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر، انتخابات پارلماني در اين كشور را نمايشي از تداوم دموكراسي دروغين عنوان كرد.
«محمد البرادعي» در گفت وگو با روزنامه «شرق الاوسط» اظهار داشت: نتيجه انتخابات هرچه كه باشد، پارلمان جديد تداوم دموكراسي دروغين است.
به گزارش ايسنا، البرادعي در اينترنت به شدت از روند انتخابات انتقاد كرد و آن را غيردموكراتيك خواند.
اين درحالي است كه مردم مصر از ساعات اوليه روز يكشنبه در ميان نااميدي براي انتقال قدرت و ايجاد تغييرات در شرايط اين كشور براي مشاركت در انتخابات پارلماني به پاي صندوق هاي رأي رفتند.
انتخابات پارلماني مصر از ساعت 8 صبح روز يكشنبه براي انتخاب 508 عضو مجلس الشعب كه 64 تن از آنها زن هستند تحت تدابير شديد امنيتي در اين كشور برگزار شد. وزير كشور مصر در توجيه اقدام حضور نيروهاي امنيتي و نظامي در مراكز رأي گيري متذكر شد: نيروهاي نظامي و امنيتي مصر با بي طرفي، امنيت انتخابات را تأمين خواهند كرد و تا زمان اعلام نتايج نهايي به فعاليت و حضور خود ادامه خواهند داد.
به گفته شاهدان عيني، انتخابات پارلماني مصر در ميان تدابير شديد امنيتي و با استقرار هزاران تن از نيروهاي امنيتي در روز يكشنبه برگزار شد و حضور اين نيروها چشمگير و حتي در برخي حوزه هاي رأي گيري از مردم بيشتر بود.
اغلب منتقدان رژيم مبارك، دولت مصر را متهم به ترتيب دادن انتخابات نمايشي براي توجيه و قانوني جلوه دادن حكومت 30 ساله حسني مبارك مي دانند و به اعتقاد آنها تغيير آنچناني در تركيب فعلي مجلس الشعب به وجود نخواهد آورد.
در همين حال جماعت اخوان المسلمين كه با وجود فشارها و تهديدات روزافزون دولت مبارك، در اين انتخابات شركت كرده است، اعلام كرد درصورت پيروزي، روابط مصر با اسرائيل را قطع خواهيم كرد.
«محمد باديد» از رهبران اخوان المسلمين گفت: ما اجازه نخواهيم داد كه فلسطينيان از گرسنگي بميرند و درهاي مصر بر روي آنها بسته باشد.

 



همزمان با رزمايش واشنگتن- سئول موشك هاي پيشرفته كره شمالي در مناطق مرزي مستقر شدند

همزمان با آغاز رزمايش چهار روزه سئول- واشنگتن، كره شمالي موشك هاي زمين به هوا را در مناطق مرزي دو كره مستقر كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، همزمان با آغاز رزمايش بزرگ و چهار روزه سئول- واشنگتن در روز شنبه كه با هدف ارعاب پيونگ يانگ و در ميان مخالفت هاي بين المللي در جريان است، منابع خبري از استقرار موشك هاي زمين به هواي كره شمالي در نزديكي درياي زرد خبر مي دهند. رسانه هاي كره شمالي نيز ديروز با انتشار اين خبر به نقل از مقامات رسمي بار ديگر نسبت به هرگونه اقدام تحريك آميز از سوي كره جنوبي و آمريكا هشدار دادند.
به نوشته روزنامه دولتي «رودونگ سينمون»، كره شمالي در صورت لزوم كره جنوبي را مورد حمله سنگين نظامي قرار مي دهد.
از سوي ديگر، پكن به عنوان يكي از مخالفان جدي برگزاري اين رزمايش با اعزام نمايندگان به سئول، با مقامات اين كشور گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مشاور امور سياست خارجي چين در اين سفر با رئيس جمهور و وزير خارجه كره جنوبي ديدار و گفت وگو كرد.
براساس اين گزارش نماينده چين در اين ديدار پس از شنيدن اظهارات انتقادآميز سئول، خواستار برگزاري هرچه سريعتر گفت وگوهاي لغو شده شش جانبه درباره كره شمالي شد.
رئيس جمهور كره جنوبي نيز خواستار اتخاذ «مواضعي منصفانه تر و مسئولانه تر» پكن در برخورد با تنش هاي اخير دو كره شد.در اين ديدار پس از اين كه فرستاده چين پيام رهبر اين كشور را به مقامات سئول رساند، پيام مقامات كره جنوبي را نيز دريافت كرد.وزارت خارجه چين نيز ديروز با صدور بيانيه اي اعلام كرد: ون جيابائو، نخست وزير چين خواهان حفظ صلح و ثبات در شبه جزيره كره است.
يادآور مي شود روز سه شنبه گذشته مناطق مرزي دو كره شاهد درگيري شديد چند ساعته اي بود كه طي آن كره جنوبي متحمل خسارات نسبتاً زيادي شد.
«استعفاي وزير دفاع كره جنوبي و آغاز رزمايش مشترك عظيم نظامي» از جمله پيامدهاي اين درگيري بود كه طي آن 16 نظامي كره جنوبي مجروح و 4 نظامي نيز كشته شدند.
بنا به اعلام ارتش كره جنوبي، در اين رزمايش شش كشتي جنگي كره جنوبي، يك ناوشكن 7600 تني، دو ناوشكن 4500 تني و يك هواپيماي ضد زيردريايي، ناو هواپيمابر اتمي 97 هزار تني «يواس اس جرج واشنگتن» آمريكا با 6000 تفنگدار و 75 جنگنده حضور دارند.

 



حمله تروريستي به خودروي يك مقام دولتي در افغانستان

وقوع حمله تروريستي در شرق افغانستان منجر به كشته شدن يك مقام ارشد محلي و سه تن از نزديكان وي شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، به نقل از منابع رسمي افغانستان، مردان مسلح ديروز خودروي حامل يك مقام ارشد شوراي شهر افغانستان را به گلوله بستند كه طي آن علاوه بر مقام ياد شده، سه تن از بستگان وي نيز كشته شدند.
بر اساس اين گزارش در اين حادثه كه در والي «لوگار» افغانستان روي داد، محافظ اين مقام محلي نيز به شدت مجروح شد.
در عين حال يك مقام مسئول نيز از پيگيري انفجارهاي انتحاري خبر داد كه روز شنبه 13 پليس افغان را به خاك و خون كشيد. در اين حادثه دو عامل انتحاري با انفجار بمب هاي همراه خود پليس افغانستان را هدف قرار دادند.
گفتني است در اين انفجار كه در جنوب شرق افغانستان روي داد، دستكم 16 افسر پليس نيز مجروح شدند.

 



چها رسوي پنج قاره

رئيس جمهور بحران زده
يك كارشناس سياسي فرانسوي با اشاره به بحران هاي اخير در فرانسه نيكلاساركوزي را رئيس جمهور بحران زده تاريخ قلمداد كرد و گفت، ساركوزي استاد بحران سازي است.
وي ابراز اميدواري كرد كه دوران باقي مانده رياست جمهوري ساركوزي هر چه سريع تر به پايان برسد و بحران ها خاتمه يابد.
مشكل سازترين كابينه در جهان
يك عضو كنست رژيم صهيونيستي كابينه بنيامين نتانياهو نخست وزير كنوني اين رژيم را مشكل سازترين كابينه در جهان توصيف كرد.
وي اظهار داشت، كابينه كنوني اسرائيل سبب تخريب وجهه تل آويو در جهان شده است.
وام چهار ميليارددلاري
دولت روسيه يك وام چهارميليارددلاري براي خريد تسليحات به ونزوئلا داد.
چاوز به هنگام گرفتن اين وام اظهار داشت، ما از اين وام براي خريد تجهيزات دفاعي كه از ونزوئلا در برابر تهديدهاي امپراتوري و هم پيمانانش دفاع مي كنند استفاده مي كنيم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14