(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21  آذر 1389- شماره 19813

اهوازي ها و دغدغه امنيت
ششمين سوگواره هنرمندان تجسمي شمال غرب كشور در تبريز
كوتاه از ورزش ايران
بهره برداري از 30 پروژه عمراني كهگيلويه و بويراحمد در هفته بسيج
ساخت و سازهاي غيرمجاز درحريم برج قابوس گنبدكاووس تخريب مي شوند
ضرورت تقويت توان پژوهشگران بخش خصوصي در كشور
ايجاد 80هزار شغل در استان اصفهان طي هفت ماه
معاون وزيركار: امسال 800هزار شغل دركشور ايجاد شده است
توسط خيرساروي: اهداي سه دستگاه همودياليز به مركز آموزشي درماني ساري
كاهش 44 درصدي توليد عسل در استان يزد
مديركل كار و امور اجتماعي استان: طرح توسعه سرمايه گذاري در فارس تدوين مي شود
تعطيلي نمايندگي كيهان در گيلانغرب، با كدام دليل منطقي!
استاندار قزوين در ديدار با روحانيان: خدمت به مردم در فضاي سياسي آرام ممكن است
راه اندازي پليس دوچرخه سوار در تبريز
بازديد استاندار ايلام از پروژه هاي عمراني دهلران



اهوازي ها و دغدغه امنيت

امنيت به لحاظ اثرگذاري در كليه حوزه هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و... از جمله مهمترين مؤلفه هاي مورد تاكيد و ابتدايي در هر اجتماع انساني به شمار مي رود. در اين ميان با توجه به اهميت جايگاه امنيت در زندگي اجتماعي و فردي انسان ها و از آنجا كه هم اكنون كاهش ضريب امنيت به عنوان دغدغه اصلي شهروندان اهوازي تبديل شده است. لذا بر آن شدم به عنوان شهروندي كه روزانه با دهها تن از مردم كوچه و بازار مواجه شده و پاي درددل آنها نشسته، نظر و تحليل خود را براي آگاهي مسئولان محترم به رشته تحرير درآورده تا انشاءالله در اين زمينه چاره انديشي كنند.
1- نشاط و سرزندگي و شادمانه زيستن جاي خود را به ترس و دلهره و نگراني و استرس مي دهد.
2- آرامش اجتماعي و فردي نسبي مي گردد.
3- آمار مهاجرت افراد سرشناس و فعال افزايش يافته و مسافرت هاي داخلي كاهش مي يابد.
4- اقتصاد پويايي خود را از دست مي دهد.
5- خلاقيت هاي اجتماعي فردي كاهش يافته و رونق و سازندگي بي رمق مي گردد.
6- سطح علمي افراد فعال به لحاظ حضور غيرفعال در اجتماعات كاهش مي يابد.
7- بخشي از بودجه هاي عمراني به جاي مصرف در مسير عمراني در مسير امنيتي صرف گشته و باعث عقب افتادگي آن جامعه مي گردد.
از بررسي هاي انجام شده در اهواز و برخي ديگر از شهرستان هاي استان، اين نتيجه به دست مي آيد كه عده بسياري از جوانان و نوجوانان عزيز در طي چند سال اخير بارها مورد تعرض زورگيرها قرار گرفته اند و در ساعاتي از روز يا شب در خيابان توسط سلاح گرم يا سرد تهديد شده اند. برخي هم كه مقاومت كرده يا در مقام دفاع از خود برآمده اند، مورد ضرب و جرح قرار گرفته و متأسفانه بعضا منجر به قتل شده و خانواده هايي را عزادار كرده است.
متأسفانه افرادي را مشاهده كرديم كه بيش از چند بار مورد سرقت قرار گرفته اند و به خاطر يك گوشي همراه يا كيف پول، طلا، موتور و دوچرخه به شكل بسيار وحشيانه اي آزار ديده اند.
فرزندان عزيزي كه اين مملكت را به گفته حضرت امام(ره)، مملكت امام زمان(عج) مي دانند؛ شرايط فعلي را چگونه تحليل كنند؟ آنها در نگاه تيز و كنجكاوانه خود چگونه مي توانند به نتيجه درستي برسند كه به انحراف فكري نيز دچار نشوند؟ پاسخ سؤالات متعدد آنها را كه بخشي از آنها در ذيل آمده را چه كسي پاسخگوست؟ آيا از عواقب لاينحل ماندن اينگونه ابهامات و گره هاي كور ذهني كه در آينده جلوه خواهند كرد، آگاهيم؟ سؤالات ابهام آميزي كه مي تواند اعتقادات حقيقي را نيز متأثر كرده و راه را براي هجوم عقايد التقاطي هموار كند.
در ادامه به عنوان نمونه به برخي از اينگونه سؤالات اشاره مي شود:
1- آيا مسئولان و مديران در جريان اتفاقات خياباني كه موجب آزار شهروندان است، هستند؟
2- چرا مجرمين عرصه را براي تاخت و تاز جسورانه خود مهيا ديده و با تهور و بي باكي عمل مي كنند؟
3- چرا مامورين انتظامي به صورت نااميدانه با جرائم برخورد مي كنند و از وضع موجود ناراضي هستند؟
4- چرا آحاد جامعه از برخورد قوه قضائيه با مجرمين (سارقين و زورگيرها) ناراضي هستند؟
5- آيا رعايت نكردن و اجرايي نكردن احكام الهي در خصوص اينگونه زورگيري ها علت گسترش و ازدياد اينگونه اعمال شنيع و مخالف قانون است؟
در نگاهي گذرا به نحوه برخورد حضرت اميرالمؤمنين علي(ع) با متخلفين و جاري كردن حكم الهي در همان لحظه درمي يابيم كه سرعت عمل در برخورد با فسق و فجور و گناه و تبهكاري و عدم توجه به جايگاه و موقعيت مجرمين نقش مهمي در آرامش جامعه و تأديب گردنكشان و ياغيان دارد. به طوري كه در يكي از فرمايشات گوهربار حضرت محمد پيامبر خاتم(ص) آمده كه اجراي حد الهي در مورد كسي كه مستحق حد مي باشد از 40 روز رحمت الهي براي آن ديار بهتر است. باران رحمت به باراني گفته مي شود كه به آهستگي و مستمر ببارد كه نه به خاك آسيب برسد و نه به مردم و موجب سرزندگي و نشاط طبيعت شود. حال اگر اين قاعده را برعكس كنيم يعني كسي كه بايد حد بر او جاري شود ولي با ملاحظه انديشي و پارتي بازي و خداي نكرده رشوه، اين حد از او برداشته شود چه حكمي بر جامعه كرده ايم مسلم است كه نه تنها رحمت الهي كمرنگ شده بلكه كم كم بدان بر خوبان مسلط مي شوند.
ارزش و سنگيني حقوق ديگران نزد خداوند متعال به حدي است كه خداوند تاكيد كرده است دست سارق را بايد قطع كرد و چنانچه تأديب نشد به شكل بدتر و بدتر با او برخورد مي شود، چرا بعضي ها فكر مي كنند كه شرايط را بهتر از خدا درك مي كنند و براي خود مصلحت انديشي مي كنند؟
البته در اين ميان يك نفر و يك ارگان مقصر نيست و همه دستگاه هاي امنيتي بايد مقتدرانه و راسخ پاي كار بيايند و در عملكردهايشان با يكديگر همسو و متحد باشند تا همچون سد محكمي در مقابل اخلالگران امنيت اجتماعي بايستند و بذر رعب و وحشت را در دل آنان بكارند و با اقدامات جسورانه خود به مجرمين بفهمانند كه اين سد رخنه پذير نيست.
آيا شايسته نيست كه مسئولان امنيتي استانمان به فكر فرو رفته و با يك بسيج قدرتمند كه متشكل از نيروهاي جان بر كف انقلابي است دست اراذل و اوباش را از تعرض به امنيت و حيثيت و غرور اجتماعي مان كوتاه كنيد و با برخوردي قاطع بدون مصلحت انديشي قانون الهي را اجرا كرده و هر سارقي را براساس موازين الهي و قرآن قصاص كنند.
اهواز- مظفر صنيعي

 



روز تاسوعا برپا مي شود
ششمين سوگواره هنرمندان تجسمي شمال غرب كشور در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
ششمين سوگواره هنرمندان تجسمي شمال غرب كشور، 24 آذرماه جاري همزمان با تاسوعاي حسيني در مجموعه فرهنگي و هنري قدس تبريز، برپا مي شود.
مسئول حوزه هنري آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق، گفت: در ششمين سوگواره تجسمي «72 بغض بوم»، هنرمندان آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل و زنجان حضور دارند و از صبح تاسوعا تا شب تاسوعا، اين نشست در تبريز جريان خواهد داشت و در روز عاشورا نيز نمايشگاه خياباني از آثار توليدي در حدفاصل چهارراه شريعتي تا مصلي امام خميني تبريز، براي بازديد عزاداران حسيني، ترتيب داده مي شود.
محمد نيك نفس افزود: هنرمندان نقاش، گرافيست، خوشنويس، نگارگر و نقاشي خط و حجم، در اين همايش حضور خواهند داشت.
وي تصريح كرد: هنر عاشورايي، قالب هنري پرازرشي است كه توليد آثار مختلف هنري با مضمون ظلم ستيزي و عدالت خواهي، در زمره اين هنر قرار مي گيرد و عمق پيام عاشورا، به اندازه تاريخ بشر است و خلق آثار نقاشي، تصويرسازي و خوشنويسي با محوريت عاشوراي حسيني، موجب رونق هنرهاي تجسمي در گستره اسلام و تشيع خواهد شد.
وي افزود: تاكنون هنرمندان زيادي از 4 استان مزبور، براي حضور در «72 بغض بوم»، اعلام آمادگي كرده اند.

 



كوتاه از ورزش ايران

مسابقات تيراندازي چهارمحال و بختياري
شهركرد- خبرنگار كيهان: مسابقات تيراندازي ويژه مديران كل ادارات استان چهارمحال و بختياري برگزار شد. در اين برنامه كه به همت سازمان بسيج كارمندان سپاه قمربني هاشم(ع) در دهكده المپيك شهركرد با حضور 41 نفر از مديران كل ادارات استان در ميدان تير برگزار شد، مجيد شمسي پور مديركل تربيت بدني استان، حيدر علي پور عضو شوراي شهر شهركرد و غلامرضا طاهري مدير فني حرفه اي شهرستان شهركرد به ترتيب مقام اول تا سوم اين مسابقات را به خود اختصاص دادند.
طرح ملي سباح در بادرود
بادرود- خبرنگار كيهان: سيد فرشيد طاووسي رئيس اداره آموزش و پرورش بادرود گفت: طرح ملي سباح آموزش رايگان شنا ويژه دانش آموزان پايه سوم ابتدايي در مدارس بادرود آغاز شد. طاووسي افزود طرح سباح با همكاري اداره كار و امور اجتماعي بادرود در محل استخر شناي تلاش انجام مي شود و ناجيان غريق و مربيان شنا بر نحوه آموزش و يادگيري دانش آموزان نظارت دقيق و مستمر دارند. وي هدف از انجام چنين طرح ملي را ايجاد شور و نشاط جسمي و روحي و رواني دانش آموزان ذكر نمود.
روز جهاني كوهستان در بابل
بابل- خبرنگار كيهان: همايش روز جهاني كوهستان با حضور علاقمندان به كوه در مجتمع سينمايي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بابل برگزار شد.
كيخسرو يزداني عضو هيئت مؤسس انجمن دوستداران دماوند و عضو انجمن كوهنوردان ايران و از بانيان برگزاري همايش روز جهاني كوهستان گفت: همه ساله در روز ملي دماوند در 13 تير ماه «جشن تيرگان» مراسمي را براي دماوند و اهميت كوه و كوهستان برگزار مي كنيم و در اين راستا از همكاري همه سازمان ها و ارگان هاي دولتي و غيردولتي استقبال مي كنيم.
بهره برداري از سالن ورزشي در خرم دره
خرم دره- خبرنگار كيهان: همزمان با سومين دور سفر هيئت دولت به استان زنجان با حضور محمد عباسي وزير تعاون در شهرستان خرم دره از يك سالن سه هزار نفري كه عمليات اجرايي آن از سال 1382 شروع شده بود با مساحت 1300 مترمربع و با هزينه اي بالغ بر 25 هزار ميليون ريال از محل اعتبارات ملي بهره برداري شد. همچنين سالن ورزشي بانوان خرم دره نيز با مساحت 1300 مترمربع و با اعتبار 8هزار ميليون ريال به بهره برداري رسيد. ساخت اين پروژه نيز از سال 1384 آغاز شده بود.
ديدار ورزشكاران با استاندار زنجان
زنجان- خبرنگار كيهان: اعضاي تيم ملي اعزامي به بازيهاي پارالمپيك آسيايي گوانگجو با دكتر محمد رئوفي نژاد استاندار زنجان ديدار و گفتگو كردند.
در اين ديدار استاندار زنجان با بيان اين مطلب كه بازيهاي آسيايي اين دوره براي جمهوري اسلامي ايران از اهميت به سزايي برخوردار بود، اظهار داشت: موفقيت ورزشكاران ايراني در اين رقابتها، افكار عمومي مردم را بيش از پيش به خود جلب كرد و شور و نشاط و اقتدار بي نظيري را در بين مسئولين و مديران و مردم ايجاد كرد.
مسابقات فوتسال معلولين
بناب- خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت 12 آذر- روز جهاني معلولين- مسابقات سه جانبه فوتسال معلولين با شركت تيمهايي از شهرستان هاي مراغه و بناب در سالن ورزشي شهيد علوي بناب برگزار شد. در اين مسابقات تيم مدرسه استثنايي باغچه بان مراغه به مقام قهرماني دست يافت و تيمهاي مركز معلولين شهيد چمران و مركز توانبخشي بناب نيز به ترتيب عناوين دوم و سوم را كسب نمودند و در پايان هدايايي به ورزشكاران اهداء شد.
افتتاح خانه شطرنج كاشان
كاشان- خبرنگاركيهان: خانه شطرنج كاشان طي مراسمي با حضور رئيس هيئت شطرنج استان اصفهان و رؤساي هيئت هاي ورزشي شهرستان در مجموعه ورزشي شهيد ناصر فكري افتتاح و به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، خانه شطرنج كاشان با 80مترمربع زيربنا و اعتباري بالغ بر 100ميليون ريال از محل اعتبارات استاني سال جاري تربيت بدني احداث شده است.
درخشش دوچرخه سواران كاشاني
¤كاشان- خبرنگار كيهان: دبير هيئت دوچرخه سواري كاشان از كسب رتبه نخست دوچرخه سواران كاشاني در مسابقات كورسي انتخابي استان اصفهان خبر داد.
سجاد مظفري تبار گفت: در اين سري از مسابقات كه براي اعزام به مسابقات المپياد ايرانيان برگزار شد، 28دوچرخه سوار از ميان برترين هاي شهرستان هاي اصفهان، زرين شهر، شاهين شهر، ميمنه، گلپايگان و كاشان در رشته تايم تريل انفرادي به مسافت 13 كيلومتر در شاهين شهر به رقابت پرداختند.
مسابقات دوچرخه سواري در گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت هفته بسيج مسابقات دوچرخه سواري قهرماني گلستان در گنبدكاووس برگزار شد. در اين مسابقات دوچرخه سواراني از شهرهاي گنبدكاووس، گرگان، علي آباد و مينودشت مسافت 65كيلومتري را ركاب زدند.
در پايان اين رقابتها سعيد بسطامي از گرگان، ابراهيم عشقي از گنبد و بهرام رحيم پور از گنبد به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را بدست آوردند.
مسابقات رالي ويژه بانوان گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: براي نخستين بار مسابقات رالي اتومبيل راني ويژه بانوان به مناسبت هفته بسيج در شهرستان گنبد كاووس برگزار شد.در اين رقابتها كه با مديريت هيئت اتومبيل راني شهرستان گنبدكاووس و همكاري پايگاه مقاومت بسيج گنبدكاووس از ورودي گنبدكاووس تا اول شهر اينچه برون به مسافت 75كيلومتر برگزار شد 25نفر از بانوان با اتومبيل هاي مختلف شركت داشتند. در پايان اين رالي خانمها خديجه مقسم، زري پايور و زهرا اسماعيلي با زمانهاي 30/31 و 32 و 30/32 مقامهاي اول تا سوم را از آن خود كردند.
رشد 27 درصدي ورزش در سمنان
سمنان- خبرنگارورزشي: مديركل تربيت بدني استان سمنان در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ورزشي كيهان در سمنان گفت: خوشبختانه با تلاشهايي كه از سوي اين اداره كل و هيئتهاي ورزشي و ورزشكاران پرتلاش در رشته هاي مختلف صورت گرفته، جايگاه ورزش استان سمنان در كشور در سالجاري از رشد 27درصدي برخوردار شده و توانسته از جايگاه 28 در كشور به رتبه بيستم در كشور برسد و اين نشان از تلاش بسيار خوب جامعه ورزشي استان سمنان در كشور است.
مسابقات فوتسال در اقليد
اقليد- خبرنگاركيهان: يك دوره مسابقات فوتسال در قالب 4گروه 5تيمي در سالن هلال احمر شهرستان اقليد فارس برگزار شد. يزدي مسئول تربيت بدني سپاه ناحيه اقليد گفت: كه در اين مسابقات قهرمان سه دوره پياپي مسابقات فوتبال بسيج تيم پايگاه مقاومت منتظران شهادت به مقام اول و تيم هاي شهيد چمران و حوزه مقاومت شهيد رجايي به ترتيب دوم و سوم شدند در اين دوره از مسابقات پايگاه مقاومت جوادالائمه به عنوان تيم اخلاق معرفي گرديد.

 



بهره برداري از 30 پروژه عمراني كهگيلويه و بويراحمد در هفته بسيج

ياسوج- خبرنگاركيهان:
30 پروژه عمراني با صرف اعتباري بالغ بر 200ميليارد ريال در ايام هفته بسيج در استان كهگيلويه و بويراحمد به بهره برداري رسيد.
مسئول بسيج سازندگي كهگيلويه و بويراحمد با اعلام اين خبر احداث مدارس راهنمايي ابتدايي و دبيرستان، احداث 25 پايگاه مقاومت ديواركشي 15باب خانه عالم و احداث كانال آبياري روستاهاي ديل و مارين به طول 1500مترمربع و تكميل مسجد پورشريف لوداب را برخي از اين پروژه ها دانست. رحيم نيكجو مقدم از احداث كتابخانه عمومي گچساران و دهدشت با زيربناي هركدام 1200مترمربع و اعتباري بالغ بر 67 ميليون تومان توسط بسيج سازندگي سپاه فتح استان خبر داد و گفت: اين پروژه ها در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسند.
وي از اعزام 150تيم پزشكي به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: حدود 9هزار بيمار به طور رايگان توسط پزشكان معاينه و مداوا شدند.

 



ساخت و سازهاي غيرمجاز درحريم برج قابوس گنبدكاووس تخريب مي شوند

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
اعضاي شوراي اسلامي شهر گنبدكاووس، برضرورت تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز درحريم برج قابوس اين شهر تاكيد كردند.
اعضاي شوراي اسلامي شهرگنبدكاووس درجلسه علني خود كه درمحل تالار اجتماعات اين شورا و با حضور رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين شهرستان برگزار شد، خواستار رعايت ضوابط ساخت و ساز درحريم بلندترين برج آجري جهان از سوي شهروندان و اشخاص حقوقي و نيز نظارت بيشتر شهرداري دراين خصوص شدند.
«محمدرضا شهركي» رئيس و سخنگوي شوراي اسلامي شهرگنبدكاووس دراين خصوص گفت: بلندترين برج آجري جهان و شاهكار معماري اسلامي اين شهر در آستانه ثبت جهاني است و شهروندان و نيز اشخاص حقوقي بايستي نسبت به رعايت ارتفاع ساخت و ساز درحريم اين برج اهتمام ويژه اي داشته باشند.
وي با تاكيد بر رعايت ارتفاع بنا و همكاري و هماهنگي شهروندان و اشخاص حقوقي با شهرداري قبل از احداث بنا، افزود: حداكثر ارتفاع ساخت و ساز درحريم اين برج 5/7 متر است و ساخت و سازهاي بيشتر از حد تعيين شده، بدون اغماض تخريب خواهد شد.
شهركي ثبت جهاني برج قابوس را منشأ تحولات بنيادين درعرصه هاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي و نيز جذب گردشگر به شهرگنبدكاووس دانست و گفت: اعضاي اين شورا همچنين با ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين شهرستان در ارتباط با احياي شهر باستاني جرجان و همچنين حراست از كتيبه تاريخي واقع در جوار ضريح مطهر امامزاده يحيي بن زيد(ع)، همكاري خواهد كرد.
وي همچنين نسبت به بحث تخريب كتيبه مذكور كه از سوي برخي عنوان شده است. هشدار داده و تصريح كرد: ابنيه و آثار تاريخي كه ميراث ارزشمند فرهنگ و تمدن ايران اسلامي است متعلق به همه نسل ها مي باشد و همگان بايد نسبت به حفظ و صيانت از آن كوشا باشند.

 



پژوهشگر برگزيده سال 88 استان خراسان رضوي تاكيد كرد
ضرورت تقويت توان پژوهشگران بخش خصوصي در كشور

مشهد- خبرنگار كيهان:
پژوهشگر برگزيده استان خراسان رضوي در سال 88 بر ضرورت تقويت پژوهشگران فعال در بخش خصوصي استان و كشور تاكيد كرد.
آرش عليپور تبريزي گفت: متاسفانه در گذشته حمايت بخش خصوصي از پژوهش ها در اين حوزه بسيار اندك بوده است، اما با توجه به كيفيت و كميت بالاي پژوهش ها در اين حوزه، نياز به حمايت بخش دولتي از اين حوزه بسيار محسوس است.
وي در ادامه با اشاره به حمايت از پژوهش هاي حوزه پزشكي در استان خراسان رضوي، تصريح كرد: خوشبختانه اكنون عرصه پژوهش در خراسان رضوي شاهد شكوفايي و ثمردهي فراوان است.
دكتر عليپور برگزاري نمايشگاه هفته پژوهش را در انگيزه دهي به فعالان اين عرصه چه در حوزه نهادهاي دولتي و چه خصوصي بسيار موثر دانست و تصريح كرد: نتايج برگزاري چندين ساله اين نمايشگاه را اكنون در فضاي پرنشاط دانشگاه ها و محيط هاي علمي استان مي توان مشاهده كرد.
وي با اشاره به نمايش نتايج پژوهش جديد خود در غرفه سازمان نظام پزشكي خراسان رضوي در نمايشگاه امسال، تصريح كرد: اين پژوهش با عنوان «طرح بانك داده هاي تشخيص هويت ژنتيكي خراسان رضوي» با حمايت استانداري خراسان رضوي انجام شده است.

 



مديركل كار و امور اجتماعي استان خبر داد
ايجاد 80هزار شغل در استان اصفهان طي هفت ماه

كاشان- خبرنگاركيهان:
مديركل كار و امور اجتماعي استان اصفهان گفت: ايجاد شغل در اين استان طي 7ماه گذشته از مرز 80هزار شغل گذشت.
هوشنگ قادريان در مراسم يادبود 300 شهيد كارگر كارخانجات شهرستان هاي كاشان، آران و بيدگل و نطنز در محل سالن ورزشي شهداي بسيج كاشان با اشاره به تعهد ايجاد 80 هزار شغل توسط استاندار اصفهان تا پايان سال جاري افزود: ايجاد اين ميزان شغل طي 7ماه محقق شده است.
وي اظهار داشت: از اين تعداد شغل در استان اصفهان 6هزار و 662 شغل در 3شهرستان كاشان، نطنز و آران و بيدگل ايجاد شده است.
وي از تصويب و ابلاغ آئين نامه اجرايي مشاغل خانگي خبرداد و بيان داشت: اين آئين نامه در آبان ماه تصويب براي اجرا به شهرستان ها ابلاغ شده است.
به گفته وي، اجراي آئين نامه مشاغل خانگي، نقش مهمي در جلوگيري از مهاجرت روستائيان، بيكاري و معضلات اجتماعي خواهد داشت.

 



معاون وزيركار: امسال 800هزار شغل دركشور ايجاد شده است

كرمانشاه -خبرنگاركيهان:
ازيك ميليون شغل هدف گذاري شده دركشور، امسال 800هزار شغل دركشور ايجاد شده كه اميد مي رود اين رقم تا پايان سال افزايش يابد.
معاون وزير كار در كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: يكي از اهداف مهم وزارت كار علاوه بر ايجاد اشتغال جديد، مشاغل موجود را نيز با حمايت از واحدهاي توليدي حفظ كند كه دراين راستا طي سه سال گذشته حدود يك ميليون شغل را تثبيت كرده ايم. مهندس «ابراهيم نظري جلالي» درادامه از اصلاح قانون كار خبرداد وگفت: از سال 85 تاكنون اصلاح قانون كار توسط دست اندركاران در دست اقدام است و مراحل پاياني خود را مي گذراند كه در صورت نهايي شدن اين لايحه تنظيمي تقديم هيئت دولت مي شود.
وي تصريح كرد: ساماندهي قراردادهاي موقت، ساماندهي شركت هاي خدماتي،ساماندهي مزد منعطف و تعريف جديد از كارورزي و كارآموزي از محورهاي اصلي اصلاح قانون كار است.
نظري جلالي دربخشي از سخنانش به طرح كمك به بيكاران آماده كار اشاره كردو گفت: فارغ التحصيلاني كه داراي مهارت هستند ولي هنوز مشغول به كار نشده اند جزء اين طرح هستند لذا به محض تامين اعتبار اين طرح و ميزان مبلغي كه به اين افراد پرداخت مي شود در آينده نيز اعلام خواهد شد.
معاون وزيركار و امور اجتماعي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و تاثير اين قانون بردرآمد كارگران اظهار داشت: جامعه هدف قانون هدفمند كردن يارانه ها افراد كم درآمد است. لذا هدفمند كردن يارانه ها تاثير منفي برمعيشت كارگران نخواهد داشت و حداقل دستمزد كارگران دريك تعامل سه جانبه با حضور نمايندگان كارگر، كارفرما و دولت با توجه به نرخ تورم تعيين مي شود.

 



توسط خيرساروي: اهداي سه دستگاه همودياليز به مركز آموزشي درماني ساري

ساري- خبرنگاركيهان:
خيرساروي سه دستگاه همودياليز به قيمت 450 ميليون ريال به مركز آموزشي درماني ساري اهدا كرد.
مشاور رييس دانشگاه علوم پزشكي مازندران و نماينده مجمع خيرين سلامت استان گفت: با خيرانديشي آقاي سيد محمود سعيدي خير ساروي سه دستگاه همودياليز به ارزش 450 ميليون ريال خريداري و به مراكز آموزشي درماني فاطمه زهرا (س) ساري اهدا شد.
دكتر فرزاد گوهردهي اضافه كرد: با اقدام خداپسندانه آقاي سيدمحمد حسيني از ديگر خيرين ساروي يك دستگاه هود شيمي درماني، پنج دستگاه يخچال، پنج دستگاه تلويزيون رنگي به ارزش بيش از 300ميليون ريال به بخش آنكولوژي مركز آموزشي درماني بوعلي سينا ساري اهدا شد.
وي با اشاره به اينكه يك دستگاه تلويزيون و يك دستگاه DVD نيز از سوي آقاي مصطفي مجاهدي به بخش آنكولوژي اين مركز اهدا شد اظهار اميدواري كرد با كمك هاي مردمي و مشاركت خيرين شريف استان،خدمات درماني مطلوبتر به مردم ارائه شده و موجبات رضايتمندي بيشتر هم استاني هاي عزيز فراهم شود.

 



كاهش 44 درصدي توليد عسل در استان يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
امسال بعلت خشكسالي هاي پياپي در استان، توليد عسل نسبت به سالهاي گذشته 44 درصد كاهش داشته است.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان يزد با اعلام اين خبر افزود: زنبورداران استان هر سال 220 تن توليد عسل داشته اند كه انتظار مي رود در سالهايي كه وضعيت باغات و مراتع مناسب است اين رقم به 390 تن برسد.
اما امسال به دليل خشكساليهاي متوالي توليد عسل استان 44 درصد كاهش يافته و جمعاً حدود 16 ميليارد و 862 ميليون ريال خسارت به كندوداران وارد شده است.
امير ثقفي در ارتباط با كمك هاي سازمان جهاد كشاورزي به كندوداران گفت: در سالهاي گذشته ما به ازاي هر كندو حدود 10 كيلو شكر به زنبورداران داده ايم و جمعاً يك ميليارد ريال از محل اعتبارات خشكسالي به آنها كمك شده كه انتظار مي رود امسال هم بتوانيم كمك هاي بيشتري را به بهره برداران داشته باشيم.

 



مديركل كار و امور اجتماعي استان: طرح توسعه سرمايه گذاري در فارس تدوين مي شود

شيراز- خبرنگاركيهان:
طرح توسعه اشتغال و سرمايه گذاري استان فارس در حال تدوين است.
«عباس عباسي» مديركل كار و امور اجتماعي فارس با بيان اين مطلب در كارگروه توسعه اشتغال و سرمايه گذاري استان گفت: مشخص شدن مزيت هاي پايدار در بحث سرمايه گذاري و اشتغال استان از جمله مواردي است كه در اين طرح مورد توجه قرار گرفته است بخصوص كه اين طرح در سطوح شهرستان، شهر و روستا طراحي مي شود. وي با بيان اينكه با مشخص شدن مزيت هاي استان سند توسعه حركتي پنج ساله نيز تدوين مي شود اظهار داشت: تاكنون 100دستگاه مشخص و 20 ارگان نيز به عنوان پرنقش ترين دستگاههاي مربوط به شغل و سرمايه گذاري معرفي شدند كه در تدوين اين طرح با شركت مشاور همكاري مي كنند. كل روند حركتي استان در چند سال آينده نيز مشخص خواهد شد.
وي با تأكيد براهميت اجرايي شدن بحث ايجاد اشتغال خانگي در فارس گفت: تمامي ارگانها و سازمان ها بايد در بحث اشتغال خانگي فرهنگسازي لازم را انجام دهند چرا كه اين پشتيباني باعث كاهش هزينه هاي ثابت خواهد شد. وي افزود: تسهيلات مشخصي براي راه اندازي مشاغل خانگي درنظر گرفته شده است.
وي با اشاره به نوع و ميزان تسهيلات اين طرح گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) و تعدادي از بانك هاي عامل به عنوان ارائه كننده تسهيلات مشخص شده اند كه در اين جهت براي طرح هاي مشخصي از محل اعتبارات مهر امام رضا(ع) تا سقف 50ميليون ريال و بانك هاي عامل نيز 30ميليون ريال تسهيلات پرداخت مي كنند كه با احتساب دوره استراحت بازپرداخت تسهيلات صندوق مهر پنج ساله و بانكهاي عامل سه ساله مشخص شده است.
وي تصريح كرد: در يك سال گذشته 43هزار فرصت شغلي در استان فارس ايجاد شده كه نسبت به تعهدات 28درصد جلوتر هستيم.

 



تعطيلي نمايندگي كيهان در گيلانغرب، با كدام دليل منطقي!

متاسفانه به علت بي توجهي مسئولان شهرستان گيلانغرب محل نمايندگي روزنامه كيهان دراين شهرستان تعطيل شد و مردم از دسترسي به روزنامه كيهان محروم شدند. قابل ذكر است چندي است كه شهردار گيلانغرب از نماينده كيهان خواسته است كه دكه مطبوعاتي كيهان را از محل فعلي بردارد درغيراينصورت شهرداري خود اقدام به جمع آوري محل نمايندگي كيهان مي كند. شهردار گيلانغرب علت اين اقدام را ناراحتي مالك يك پاساژ بيان داشته است كه دراين باره بيان چند نكته لازم و ضروري است. اول اينكه كيوسك نمايندگي كيهان از سال67 و بنا به تقاضاي امام جمعه و نماينده ولي فقيه گيلانغرب در آن محل احداث شده است. 2- معمولا عرف بر اين است كه محل فعاليت رسانه ها مي بايست در محل ترافيك جمعيتي باشد تا مخاطبين به صورت سهل و آسان به اخبار منتشره دسترسي داشته باشند لذا برخورد خارج از متعارف شهردار گيلانغرب در جابجايي محل نمايندگي كيهان بيشتر تقابل با مردم است تا رضايت يك پاساژدار 3- از آنجا كه در قوانين جاري شهرداري ها معابر عمومي متعلق به مردم و متولي نظارت و كنترل و ساماندهي آن برعهده مديريت حوزه شهري است، حال جاي اين سؤال مطرح است كه تمكين كردن شهرداري گيلانغرب به خواسته نامعقول مالك يك پاساژ با چه هدفي دنبال مي شود. درخاتمه يادآور مي شود كه برخورد غيرفرهنگي شهرداري گيلانغرب با رسانه ها درحالي صورت مي گيرد كه مسئولان كشوري به خصوص استاندار كرمانشاه تاكيد بسياري درتقويت رسانه هاي داخلي درمقابل تهاجم فرهنگي دشمنان نظام دارند لذا ضرورت دارد كه شهردار گيلانغرب قبل از فضاسازي رسانه هاي بيگانه كه همواره روزنامه ارزشي كيهان را به عنوان مدافع انقلاب اسلامي خاري در چشمان خود مي دانند، دراين تصميم خود تجديدنظر كند.
گيلانغرب- خبرنگاركيهان

 



استاندار قزوين در ديدار با روحانيان: خدمت به مردم در فضاي سياسي آرام ممكن است

قزوين- خبرنگار كيهان:
استاندار قزوين گفت: خدمت به مردم و توسعه مناطق كمتر توسعه يافته جز در يك فضاي سياسي آرام و دوري از هرگونه اختلاف امكان پذير نيست.
احمد عجم در ديدار با روحانيون قزويني مقيم قم بيان داشت: در طول يك سال گذشته با توجه به اقدامات دولت در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب اقدامات قابل توجهي در استان قزوين صورت گرفته است و اين روند با اجراي دقيق برنامه هاي دولت در استان بايد ادامه يابد تا شاهد رشد و شكوفايي در بخش هاي مختلف استان باشيم.
وي با اشاره به وحدت و انسجام بين مردم و مسئولان استان قزوين افزود: يكي از ابزارهاي مهم پيشرفت، وحدت و انسجامي است كه در بين مردم و مسئولان به وجود آمده و همين عامل سبب شده تا دولت بتواند در راستاي خواسته هاي به حق مردم خدمات خود را عرضه كند. استاندار قزوين اضافه كرد: ايجاد هماهنگي و همدلي بين مسئولان استاني و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي يكي ديگر از رموز پيشرفت و موفقيت اين استان است.
وي ايجاد آرامش سياسي را يك امر ضروري دانست و افزود: خدمت به مردم و توسعه مناطق كمتر توسعه يافته جز در يك فضاي سياسي آرام و دوري از هرگونه اختلاف امكان پذير نيست كه به لطف خدا مسئولان استاني و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي با عنايت به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در اين راستا گام برداشته اند.
در پايان اين ديدار برخي از روحانيون قزويني مقيم قم به بيان پيشنهادات و نظرات خود در راستاي چگونگي توسعه استان پرداختند.

 



راه اندازي پليس دوچرخه سوار در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
پليس كلانتري هاي تبريز به دوچرخه مجهز مي شود.
معاون اجتماعي و ارشاد پليس آذربايجان شرقي گفت: كلانتري هاي مركز استان به 80 دستگاه دوچرخه مجهز شدند و اين طرح در سراسر استان اجرا خواهد شد.
سرهنگ صمد فرامرزي اظهار داشت: پليس در مأموريت هاي داخل شهر خود از دوچرخه استفاده خواهد كرد كه اين امر به افزايش سرعت و تحرك پليس در انجام مأموريت هاي محوله منجر خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: با استفاده نيروهاي پليس از دوچرخه، فرهنگ استفاده از اين وسيله نقليه در بين مردم نيز توسعه خواهد يافت و اعضاي جامعه بيشتر متوجه اهميت و كارايي و سلامت فردي خود خواهند شد.
در حال حاضر، پليس دوچرخه سوار جايگزين گشت هاي پياده پليس تبريز شده است.

 



امام جمعه شهر خواستار شد
بازديد استاندار ايلام از پروژه هاي عمراني دهلران

دهلران- خبرنگاركيهان:
امام جمعه دهلران در اجتماع نمازگزاران مسجد جامع اين شهر خواستار بازديد استاندار از پروژه هاي عمراني اين شهرستان شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحسن موسوي گفت: برخي از پروژه هاي عمراني چندين سال از شروع ساخت آنها مي گذرد اما هنوز50 درصد پيشرفت فيزيكي ندارند كه مي طلبد با توجه به عزم دولت جهت عمران و آباداني در اجراي اين طرح ها تسريع تا زمينه اشتغال جوانان و پيشرفت منطقه فراهم شود.
وي در ادامه سخنان خود به راه ارتباطي بخش زرين آباد به دهلران اشاره كرد و گفت: اين راه ارتباطي داراي مشكلات فراواني است و براي تردد مناسب نيست. انتظار مي رود مسئولان با درنظر گرفتن اعتبارات ملي هرچه سريع تر پروژه چم سرخ به دهلران را به اتمام برسانند تا اهالي بخش محروم زرين آباد ديگر دغدغه راه ارتباطي نداشته باشند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14