(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21  آذر 1389- شماره 19813

چهارمين كنفرانس منطقه اي تغيير اقليم در تهران
احتمال ايجاد محدوديت هاي تردد براي خودروهاي تك سرنشين
بهره برداري از 2 ايستگاه متروي تهران
تقليد صدا روش جديد كلاهبرداري
معاون سازمان سنجش: داوطلبان كنكور فقط حق ثبت نام در يك گروه آزمايشي اصلي را دارند
كشف 128 بسته موادمخدر از بدن جوان شهرضايي
معاون عمليات مرزباني نيروي انتظامي گفت:افزايش 260درصدي قاچاق سوخت از مرزهاي كشور
آسمان امروز مي بارد
آتش همچنان درجنگل هاي گلستان شعله وراست
در آمل اهداي اعضا به 4 بيمار زندگي دوباره بخشيد
بي توجهي ناسا كار دستش داد
طلوع خورشيد دراستكهلم
86 ساعت تماشاي بي وقفه تلويزيون
شب هاي سرد بي پناهان هندي
بحران سيل در استراليا
حوادث كوتاه از كشور



30 آذر تا اول دي ماه امسال برگزار مي شود
چهارمين كنفرانس منطقه اي تغيير اقليم در تهران

سرويس اجتماعي-
بر اساس مدل هاي پيش بيني طي 30 سال آينده بيشترين كاهش باران در غرب و جنوب غرب كشور رخ مي دهد.
دبير چهارمين كنفرانس منطقه اي تغيير اقليم در نشست خبري كه به همين مناسبت با حضور رئيس سازمان هواشناسي برگزار شد، با اعلام اين خبر افزود: در سه دهه آينده با توجه به رشد جمعيت وافزايش گازهاي آلاينده يك درجه به دماي هواي كشور نيز افزوده خواهد شد.
احمد عسگري گفت: البته در استان فارس و خراسان شمالي افزايش دما بيشتر خواهد بود و بيشترين كاهش باران در غرب و جنوب كشور رخ مي دهد.
وي با پيش بيني اينكه ميزان آلاينده ها در سال 2050 در جهان به PPM 600 مي رسد، اظهار داشت: در حال حاضر اين رقم PPM 380 است.
بهرام صناعي رئيس سازمان هواشناسي نيز با بيان اينكه چهارمين كنفرانس منطقه اي تغيير اقليم از 30 آذر تا اول دي ماه امسال در تهران برگزار مي شود، گفت: حدود 500 تن از متخصصان و كارشناسان در اين كنفرانس حضور مي يابند و همچنين 19 كارشناس و محقق از كشورهاي چين، فرانسه، سوئيس، ازبكستان،تاجيكستان، تركيه،مالديو، كويت، سوريه، پاكستان ، اردن و آذربايجان ميهمان ويژه اين كنفرانس خواهند بود.
وي هدف از برگزاري اين اجلاس را آگاهي از آخرين يافته هاي علمي در زمينه تغيير اقليم برشمرد و گفت: آگاهي و شناخت از كاربرد فناوري هاي نوين در پژوهش هاي اقليم و تغيير اقليم از ديگر اهداف است.
رئيس سازمان هواشناسي با اشاره به آلودگي هاي اخير گفت: آمارهايي درباره افزايش گازهاي گلخانه اي وجود دارد كه نشان مي دهد اين امر ناشي از افزايش دما نيز هست.
وي درباره به كارگيري هواپيماهاي آبپاش براي ايجاد باران مصنوعي اظهار داشت: اگر بخواهيم يك ميلي متر باران در تهران ايجاد كنيم به يك ميليون سورت پرواز نيازاست.
صناعي در ادامه سخنان خود با اشاره به بروز پديده گرد و غبار با منشا عراق و عربستان گفت: با وجود دعوت ايران ، اين دو كشوراز شركت در اين كنفرانس اجتناب كردند.
وي افزود: متاسفانه بسياري از ايستگاه هاي هواشناسي كشور عراق همچنان غير فعال است و با وجود آنكه تاكنون براي 60 نفر از كارشناسان عراقي دوره هاي آموزشي برگزار كرده ايم اما هيچ اقدام موثري انجام نشده است.
رئيس سازمان هواشناسي تاكيد كرد: آلودگي هوا عزم ملي مي خواهد و همه دستگاه هاي دست اندركار بايد در اين زمينه همكاري كنند.

 



وزير كشور خبر داد
احتمال ايجاد محدوديت هاي تردد براي خودروهاي تك سرنشين

وزير كشور با اشاره به طرح آزمايشي تغيير ساعات كار ادارات، بانكها و مراكز آموزشي شهر تهران گفت: مهلت سه ماهه اجراي اين طرح رو به اتمام است و در حال ارزيابي آن هستيم تا نتايج بررسي ها را به سمع و نظر اعضاي كابينه دولت برسانيم.
به گزارش خبرگزاري ها مصطفي محمدنجار وزير كشور در پاسخ به سؤالي درباره نتايج طرح آزمايشي تغيير ساعات كار ادارات، بانكها و مراكز آموزشي شهر تهران به مدت سه ماه نيز گفت: عملكرد و نتايج اين طرح در حال ارزيابي مجدد است و نتايج آن به زودي در اختيار دولت قرار مي گيرد تا بتوان تصميمات جديد را اتخاذ كرد.
وي درباره اينكه شهرداري ها مدعي شده بودند كه اگر دولت بودجه اي را در اختيار آنها قرار دهد، مي توانند به طور كامل مشكل ترافيك و آلودگي هوا را حل كنند، اظهار كرد: با مسئله ترافيك و آلودگي هوا بايد صادقانه برخورد كرد و شهرداري ها هم بهتر است در اين زمينه كار اجرايي انجام دهند.
نجار افزود: در حال حاضر همه بايد دست به دست هم بدهيم و كمك كنيم تا هواي آلوده و ترافيك براي مردم مشكلي ايجاد نكند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وزير كشور در پاسخ به اين سؤال كه آيا برنامه اي براي جلوگيري از تردد خودروهاي تك سرنشين در شهر تهران براي جلوگيري از ترافيك و آلودگي هوا داريد؟ گفت: ممكن است با ادامه آلودگي هوا محدوديت هايي براي تردد خودروهاي تك سرنشين هم بگذاريم، اما فعلا بر روي طرح زوج و فرد تاكيد داريم و محكم پاي اين طرح ايستاده ايم كه اجراي اين طرح تا اطلاع ثانوي نيز ادامه خواهد يافت.
بي اطلاعي وزارت بهداشت از حذف «كنيستر»
در خودروها
براساس آخرين اطلاعات دريافتي از سازمان هواشناسي كه به دست وزارت بهداشت رسيده شاخص آلاينده 5 2/ PM در تهران 185است كه ميزان مجاز آن 100 است بنابراين وضعيت هواي تهران همچنان در شرايط ناسالم است كه براساس شاخص هاي سازمان محيط زيست همان شرايط «هشدار» است.
كاظم ندافي، رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت با اعلام اين خبر گفت: البته آلاينده هاي ديگري مانند ذرات PM10 نيز در برخي نقاط شهر از جمله ايستگاه آزادي 152 و بيش از حد مجاز است.
وي افزود: براساس پيش بيني سازمان هواشناسي انتظار داريم از روز دوشنبه با شروع پديده ناپايداري هوا از ميزان آلودگي هواي تهران و كلانشهرهاي كشور كم شود.
ندافي درباره حذف «كنيستر» از برخي خودروهاي داخلي كه موجب تشديد آلودگي هوا شده است گفت: وزارت بهداشت به طور رسمي از موضوع حذف كنيستر از خودروهاي داخلي مطلع نشده است و ما از اخبار و مصاحبه رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور اين موضوع را شنيده ايم. اگر چنين اتفاقي افتاده باشد عامل مهمي در بروز آلودگي هوا و عوارض آن بر سلامت مردم داشته است و بايد با عاملان آن برخورد شود.
وي ادامه داد: دستگاه ناظر بر خودروها وزارت صنايع، موسسه استاندارد و سازمان محيط زيست است و وزارت بهداشت در اين زمينه هيچ نقشي ندارد به همين علت اطلاعي هم در اين زمينه نداريم اما اگر به طور رسمي موضوع را به وزارت بهداشت اعلام كنند موضوع را از طريق ارجاع به مراجع قانوني كه شامل دستگاه قضايي و سازمان حفاظت محيط زيست است پيگيري مي كنيم.
طرح كاهش آلودگي هوا
تا يك ماه ديگر
به مجمع نمايندگان
استان تهران مي رود
معاون عمراني استاندار تهران گفت: طي يك ماه آينده، طرحي براي كاهش آلودگي هوا به مجمع نمايندگان استان تهران ارسال مي شود.محمدرضا محمودي اظهار داشت: ساعت 13امروز كارگروه كاهش آلودگي هواي استان تهران تشكيل شده و در خصوص كاهش آلودگي هوا در درازمدت تصميم گيري مي شود.
وي، ضمن رد احتمال تعطيلي استان تهران به دليل آلودگي هوا بيان داشت: آلودگي هواي استان تهران با توجه به شاخص ها كاهش يافته است و مردم از هفته آينده، هواي سالم تنفس مي كنند البته كاهش آلودگي هوا همچنان ادامه دارد.معاون عمراني استاندار تهران افزود: اجراي طرح زوج و فرد خودروها تا اطلاع ثانوي ادامه دارد و راهنمايي و رانندگي با جديت و به شدت با وسايل نقليه دودزا برخورد و اعمال قانون خواهد كرد همچنين سطح معابر توسط آتش نشاني آب پاشي خواهد شد.
محمودي با تاكيد بر اينكه بيماران قلبي، عروقي و تنفسي از تردد در فضاهاي باز خودداري كنند، گفت: از فعاليت واحدهاي صنعتي كه ضوابط زيست محيطي را رعايت نمي كنند، جلوگيري خواهد شد.

 



با حضور شهردار تهران صورت گرفت
بهره برداري از 2 ايستگاه متروي تهران

سرويس اجتماعي-
ظهر ديروز و با حضور شهردار تهران و جمعي ديگر از مسئولان متروي تهران 2 ايستگاه وليعصر(عج) و نبرد از خط 4 مترو به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار كيهان شهردار تهران در اين مراسم گفت: شهرهايي مي توانند پايدار باشند كه زيرساخت هاي آن ها آماده باشد.
محمدباقر قاليباف با اشاره به معظل آلودگي هوا افزود: تاسيسات زيرزميني بايد بر تاسيسات روي زمين ارجحيت داشته باشدو تا زماني كه اين مشكل حل نشود شهري ناپايدار خواهيم داشت. وي با اشاره به اين نكته كه حمل و نقل عمومي يكي از زيرساخت ها است گفت: زماني اقدامات سلبي چون تعطيلي و طرح ترافيك و مي توانند تاثيرگذار باشند كه قبلا اقدامات ايجابي و درازمدت انجام داده باشيم.
شهردار تهران گفت: تا زماني كه ما در شهر تهران 218 كيلومتر مترو نداشته باشيم در شرايط اضطرار هستيم.
وي افزود: از سال 85 تا سال89 ، 60 كيلومتر تونل ايجاد كرديم كه 10 كيلومتر ديگر نيز در دست بهره برداري است.
قاليباف گفت: دوستان ما در وزارت كشور هر كمكي كه از دستشان برمي آمد انجام داده اند.
مدير عامل متروي تهران نيز در اين مراسم گفت: ما اكنون ماهيانه يك ايستگاه قابل افتتاح داريم.
محسن هاشمي افزود: ساخت يك خط مترو سالي 10 هزار شغل مستقيم و 60 هزار شغل به صورت غيرمستقيم ايجاد مي كند.
نائب رئيس شوراي شهر تهران نيز در اين مراسم گفت: روزنامه ها جز در صفحه ترحيم خود سخن راست نمي گويند.
بيادي با اشاره به اين آيه قرآن كريم كه اگر فاسقي براي شما خبري آورد تحقيق كنيد گفت: باور كنيد كه مرگ حق است و تنها صفحه روزنامه ها كه حقيقت را مي گويند و دروغ در آن راه ندارد صفحه ترحيم است.
اين در حالي است كه وي در بخش ديگري از سخنان خود در توضيح موفقيت هاي شهرداري بدون توجه به صحبت هاي قبلي اش گفت: اين را من نمي گويم بلكه روزنامه ها نوشته اند كه شهرداري در ترويج مقوله امر به معروف و نهي از منكر رتبه نخست را در شهر تهران دارا است.
وزير كشور: اختصاص 167 ميليارد تومان به مترو
در حالي كه شهردار تهران مدعي است بايد حدود 120 ميليارد تومان يارانه براي بليت مترو و اتوبوس تا پايان سال پرداخت شود ولي حدود 3 ميليارد تومان پرداخت شده است وزير كشور در حاشيه جلسه شوراي اجتماعي كشور گفت: دولت بودجه مترو تهران را 4 برابر كرده است به طوري كه در سال جاري حدود 190 ميليارد تومان اعتبار براي حمل و نقل عمومي مصوب كرد كه حدود 167 ميليارد تومان از اين اعتبار به مترو اختصاص يافت.
به گزارش ايسنا مصطفي محمد نجار ادامه داد: واگن هاي جديد مترو تهران در حال وارد شدن است، همچنين برنامه ريزي هاي ورود سه هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي نيز از ديگر اقدامات دولت است.

 



معاون اجتماعي پليس آگاهي ناجا خبر داد
تقليد صدا روش جديد كلاهبرداري

معاون اجتماعي پليس آگاهي از دستگيري فردي كه با تقليد صدا از مردم كلاهبرداري مي كرد خبر داد.
سرهنگ عبدالله قاسمي گفت: مردم در رابطه با مسائل مختلف تنها به تماس هاي تلفني اطمينان نكنند.
وي افزود: ماموران پليس آگاهي چندي پيش در جريان يك فقره كلاهبرداري قرار گرفتند كه براساس آن فردي با تماس تلفني و تقليد صدا خود را دختر فرد مالباخته معرفي و عنوان كرده بود كه به دو ميليون ريال وجه نقد و شارژ ايرانسل احتياج دارد، مالباخته نيز كه فكر كرده بود دخترش با وي تماس گرفته است، وجه مورد نظر را به حساب كلاهبردار واريز كرد.
قاسمي ادامه داد: زماني كه مالباخته براي تاييد رسيدن پول به دخترش با او تماس گرفت، متوجه شد كه فردي كه درخواست پول از او داشته دخترش نبوده و بلكه يك كلاهبردار است.
معاون اجتماعي پليس آگاهي افزود: ماموران پليس در رسيدگي به اين پرونده با انجام اقدامات پليسي در دهم مهر ماه امسال فردي به نام «حميد- س» 17 ساله را به عنوان متهم اين پرونده دستگير كردند.
معاون اجتماعي پليس آگاهي ناجا، خاطرنشان كرد: چند روز بعد خانم ديگري شكايتي را به پليس اعلام كرد كه براساس آن زني با وي تماس گرفته و عنوان كرده بود كه يكي از دوستان دخترش است كه در خارج زندگي مي كند و به بهانه آن كه دختر وي احتياج به پول دارد از مالباخته درخواست دوميليون ريال و شارژ ايرانسل براي خارج كشور به مبلغ 100 هزار تومان كرده بود.به گزارش ايسنا قاسمي افزود: مالباخته نيز پس از واريز مبلغ مورد نظر به شماره حسابي كه كلاهبردار به آن داده بود، با دخترش تماس گرفت و متوجه شد كه اين تماس تلفني از سوي دختر وي نبوده و از او كلاهبرداري شده است.
معاون اجتماعي پليس آگاهي ناجا ادامه داد: ماموران پليس آگاهي نيز در بررسي اين پرونده مجدد به متهم پرونده اول رسيدند و حميد- س را دستگير كردند.

 



معاون سازمان سنجش: داوطلبان كنكور فقط حق ثبت نام در يك گروه آزمايشي اصلي را دارند

ثبت نام همزمان در بيش از يك گروه آزمايشي اصلي خلاف ضوابط است و پرونده ثبت نامي داوطلبان خاطي باطل خواهد شد.
حسين توكلي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس، با اعلام اين خبر افزود: طبق ضوابط هيچ يك از داوطلبان كنكور 1390 نمي توانند در بيش از يك نوبت در آزمون ثبت نام كنند و اگر خواستار اصلاح اطلاعات ثبت نامي خود باشند، بايد براساس جدول زماني مراحل مختلف آزمون سراسري سال 1390 كه در دفترچه راهنماي آزمون آمده است، نسبت به اصلاح اطلاعات ثبت نامي خود اقدام كنند.
توكلي گفت: ثبت نام همزمان در بيش از يك گروه آزمايشي اصلي (علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني) خلاف ضوابط بوده و پرونده ثبت نامي داوطلبان خاطي باطل خواهد شد.
وي گفت: داوطلباني كه برابر ضوابط آموزش و پرورش بيش از يك ديپلم اخذ كرده اند براي ثبت نام در آزمون سراسري با توجه علاقمندي خود بايد فقط سوابق تحصيلي ديپلمي كه قصد استفاده براي ادامه تحصيل از آن را دارند، لحاظ كنند.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور اظهار داشت: داوطلبان بايد در فرم تقاضانامه ثبت نام اينترنتي به كلماتي مانند كد عنوان ديپلم، كد بخش، نام و شماره منطقه يا ناحيه آموزش و پرورش، محل اخذ مدرك پيش دانشگاهي و مدارك تحصيلي سال سوم دبيرستان يا سال دوم دبيرستان اشاره شده است، داوطلب بايد قبل از اقدام به تكميل فرم تقاضانامه ثبت نام اينترنتي مفاهيم اين كلمات را كاملا بداند.

 



كشف 128 بسته موادمخدر از بدن جوان شهرضايي

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان از خارج كردن 128 بسته موادمخدر از بدن يك جوان 17 ساله در بيمارستان صاحب الزمان(عج) شهرضا خبر داد.
نورالدين سلطانيان اظهار داشت: جوان 17 ساله اي كه در حالت اغما قرار داشت، توسط دو نفر ناشناس به بيمارستان صاحب الزمان(عج) شهرضا انتقال يافت و در همان ابتداي امر با ايست تنفسي و كاهش سطح هوشياري مواجه شد.
وي افزود: پس از بررسي هاي انجام شده بر روي وي، تيم پزشكي به دليل وجود موامخدر در بدن نامبرده وي را بلافاصله براي عمل جراحي به بيمارستان اميرالمومنين(ع) اين شهرستان منتقل كرد.
سلطانيان گفت: طي عمل جراحي 128 بسته موادمخدر از معده، روده كوچك و كولن اين جوان خارج شد كه البته تعدادي نيز پيش از عمل از وي دفع شده بود.
وي افزود: نامبرده پس از 72 ساعت بستري در ICU با بهبود سطح هوشياري و بيداري كامل، به بخش منتقل و ادامه درمان بر روي وي ادامه دارد.

 



معاون عمليات مرزباني نيروي انتظامي گفت:افزايش 260درصدي قاچاق سوخت از مرزهاي كشور

معاون عمليات مرزباني نيروي انتظامي از افزايش 260درصدي قاچاق سوخت، افزايش 318 درصدي قاچاق سيگار و قاچاق 3 هزار راس دام از مرزهاي شرقي كشور خبر داد.
اميرسرتيپ دوم يعقوب رضازاده در گفتگو با فارس با ارائه آمار عملكرد مرزباني در آبان گفت: طي آبان سال جاري 5 تن مواد مخدر در مرزهاي كشور كشف شده است كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد كاهش داشته است.
وي اظهار داشت: علت اصلي كاهش كشفيات مواد مخدر در مرزها انسداد مرزها و تقويت مرزباني كشور است.
افزايش قاچاق سوخت
رضازاده افزود: در آبان امسال 2 ميليون و 629 هزار و608 ليتر سوخت قاچاق كشف شده است كه بيانگر افزايش 263 درصدي سوخت قاچاق است.
اين مقام مرزباني اعلام كرد: 920 دستگاه رسيور ماهواره طي اين مدت كشف شده كه 230 درصد افزايش داشته است.
همچنين 1443 قطعه تجهيزات ماهواره اي توسط ماموران مرزباني كشف شده كه 257درصد افزايش نشان مي دهد.
وي اظهار داشت: 664 هزار و483 پاكت سيگار قاچاق نيز طي اين مدت كشف شده كه آمارها حكايت از افزايش 318 درصدي سيگار قاچاق دارد.
افزايش 159درصدي دستگيري عابران غيرمجاز
معاون عمليات مرزباني ناجا اعلام كرد: در آبان سال جاري 600 نفر از عابران غيرمجاز در مرزها دستگير شده اند كه 159 درصد افزايش دستگيري نسبت به آبان سال گذشته را شاهد هستيم.
اين مقام مرزباني اظهار داشت: طي اين مدت 4 هزار نفر متجاوز مرزي كه عمدتا اتباع كشورهاي پاكستان، بنگلادش و افغانستان هستند، دستگير شده اند.
وي ادامه داد: آمارها بيانگر كاهش 70درصدي دستگيري متجاوزان مرزي است، كه بخشي از اين كاهش نيز به دليل انسداد مرزها است.

 



آسمان امروز مي بارد

مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور از آغاز بارش ها در تهران خبر داد و گفت: دماي هوا طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه در نيمه غربي كشور بين 4 تا 7 درجه كاهش مي يابد.
پرويز رضازاده افزود: بر اساس پيش بيني هاي سازمان هواشناسي كشور بارش در استان تهران از اواخر امروز آغاز مي شود و تا فردا ادامه مي يابد.
وي از تشديد بارشها در استان هاي واقع در نوار غربي كشور خبر داد.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور ادامه داد: بر اين اساس آبگرفتگي معابر عمومي و اختلال در تردد جاده هاي كوهستاني و سردسير به سبب بارش برف دور از انتظار نيست. وي گفت: در برخي نقاط استان هاي كردستان، كرمانشاه، همدان، ايلام، لرستان، جنوب آذربايجان غربي، فردا و در برخي نقاط استان هاي كردستان، كرمانشاه، همدان، ايلام، خوزستان، چهارمحال بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان و زنجان طي روز سه شنبه شاهد آبگرفتگي معابر خواهيم بود.

 



آتش همچنان درجنگل هاي گلستان شعله وراست

گاليكش- خبرنگاركيهان:
دراثر شدت وزش باد، آتش درجنگل هاي گاليكش استان گلستان دوباره شعله ورشد.
آتش سوزي كه چند هفته اي است درجنگل هاي زيباي گلستان آغاز شده است، جمعه شب در وزش باد ديگر بار شدت گرفت.
به گزارش خبرنگار ما شدت آتش سوزي درجنگل هاي گاليكش به اندازه اي بود كه از فاصله چند كيلومتري به راحتي شعله هاي آتش ديده مي شد.
بنابراين گزارش شدت اين آتش سوزي كه جمعه شب قله زيباي نيلكوه را دربرگرفته بود به اندازه اي بود كه دود غليظ ناشي از آن بخش وسيعي از منطقه را فراگرفته بود و تنفس را براي شهروندان گاليكش و حومه كه روزگاري هواي لطيف جنگل را استشمام مي كردند با سختي فراوان همراه كرده بود.

 



در آمل اهداي اعضا به 4 بيمار زندگي دوباره بخشيد

آمل- خبرنگار كيهان:
اهداي اعضاي يك بيمار مرگ مغزي در شهرستان آمل به 4 بيمار زندگي دوباره بخشيد.
مرحوم «حبيب الله رباني» 61ساله كارمند بازنشسته شهرداري آمل بود كه چند روز پيش بر اثر حادثه رانندگي در جاده آمل به سرخرود دچار مرگ مغزي شده بود.
با موافقت فرزندان و همسر آن مرحوم، كبد، كليه ها و قلب وي در بيمارستان مسيح دانشور تهران به بدن چهار بيمار نيازمند اعضا پيوند زده شد.
«جده يزدان پناه» همسر مرحوم رباني در اين باره به خبرنگار ما گفت: احساس مي كنم هم اكنون همسرم زنده و پيش ما است و اميدوارم اين اقدام خداپسندانه در ميان مردم جامعه به يك فرهنگ تبديل شود.

 



بي توجهي ناسا كار دستش داد

به گزارش مهر، ناسا با نزديك شدن به پايان دوره برنامه هاي شاتلهايش، در تلاش است خود را از هزاران قطعه و ابزار اضافي مرتبط با اين برنامه ها رها كند كه در اين مسير اشتباهي بزرگ را مرتكب شده است.
دفتر بازرسي كل ناسا در مراكز ناسا در فلوريدا، تگزاس، كاليفرنيا و ويرجينيا متوجه اتفاقي وحشتناك شده است كه از آن به عنوان نقض جدي امنيتي سيستم آي-تي ناسا ياد كرده است.به گفته «پل مارتين» از دفتر بازرسي كل ناسا يافته هاي اين دفتر نشان دهنده نقض جدي امنيت در بخش فناوري اطلاعات دفاتر مختلف ناسا است كه مي تواند منجر به افشا شدن اطلاعات بسيار حساس مرتبط با مأموريتهاي شاتلها و ديگر برنامه هاي ناسا شود. از اين رو ناسا موظف است براي مهار اين مشكل اقدامات قاطع و از پيش هماهنگ شده اي را انجام دهد.بر اساس گزارش دفتر بازرسي كل، تست امنيتي بر روي 14 رايانه پايگاه فضايي كندي پيش از به فروش رسيدن انجام نگرفته و از اين رو امكان وجود اطلاعات فوق محرمانه ناسا بر روي اين رايانه ها وجود دارد. اين در حالي است كه تاكنون 10 دستگاه از اين رايانه ها به فروش رسيده اند.بر اساس گزارش رويترز، در اين گزارش همچنان آمده است كه تعدادي از ديسكهاي سخت رايانه ها در پايگاه فضايي كندي و مركز تحقيقات لانگلي در ويرجينيا ناپديد شده اند. همچنين برخي از ديسكهاي سخت پايگاه كندي در مخزني يافته شده اند كه قبل از به فروش رسيدن در آن ذخيره مي شوند، مخزني كه در معرض دسترسي همگان قرار دارد.

 



طلوع خورشيد دراستكهلم

چهارشنبه گذشته به هنگام طلوع آفتاب منظره بسيار زيبايي در هواي بسيار سرد استكهلم، پايتخت سوئد ثبت شد كه در آن خورشيد كم ارتفاعي مشاهده مي شود كه توسط هاله 22 درجه و داغ هاي خورشيدي احاطه شده است.
وقتي هوا بسيارسرد مي شود، بخار آب به شكل بلورهاي بلند 6 وجهي و مداري شكل يخ مي زند. زماني كه نور آفتاب (يا ماه) به اين بلورهاي يخي برخورد مي كند، دچار بازتاب و تفرق مي شود و در نتيجه دراطراف خورشيد پديده هاي رنگي جالبي را ايجاد مي كند.

 



86 ساعت تماشاي بي وقفه تلويزيون

كوين كان، ويكتور لوپز و فريس هودو سه تماشاگر تلويزيوني هستند كه ركورد جهاني گينس دربخش تماشاي بي وقفه تلويزيون را شكستند.
اين سه نفر در مسابقه اي كه از 30/9 دقيقه شب دوم دسامبر شروع شد بدون لحظه اي استراحت اقدام به تماشاي فيلم هاي تلويزيون كردند و موفق شدند 97 نفر از حريفان خود را شكست دهند. آنان توانستند به مدت 86 ساعت و 6 دقيقه و 41 ثانيه بي وقفه سريال هاي يك كانال تلويزيوني را پيگيري كنند. اين مسابقه كه از سوي كمپاني فاكس قرن 21 برگزار شده بود 10 هزار دلار جايزه داشت كه به اين 3 نفر تعلق گرفت.

 



شب هاي سرد بي پناهان هندي

در نتيجه توسعه و رشد به سبك سرمايه داري غربي، بيش از 100 هزار نفر در دهلي نو پايتخت هند در فصل سرما شبهاي سرد را زير آسمان و بدون سرپناه سپري مي كنند.
به گزارش ايرنا، سالانه تعداد زيادي از اين بي خانمان ها در دهلي نو بر اثر سرماي استخوان سوز و در تابستانها در اثر گرماي شديد جان خود را از دست مي دهند.دماي هوا در دهلي در زمستان به نزديكي صفر درجه سانتيگراد كاهش و در تابستان به حوالي 50 درجه سانتيگراد افزايش پيدا مي كند و هر سال عده اي از افرادبي خانمان و اكثر زن و كودك تاب تحمل اين وضعيت را نداشته و جان به جان آفرين تسليم مي كنند.بر اساس آخرين آمار و ارقام منتشره، در حال حاضر بيش از 100 هزار تن از اهالي دهلي شبهاي سرد زمستان را در كنار خيابانها در زيرآسمان سياه سپري مي كنند.بي خانمان هاي دهلي براي كسب درآمد اغلب از شهرهاي دور و نزديك به دهلي مهاجرت مي كنند. اين افراد در واحدهاي ساختمان سازي و توسعه به فعاليت مي پردازند. اين درحالي است كه عده زيادي از آنان شبها را در كنار خيابانها به صبح مي رسانند.

 



بحران سيل در استراليا

مقامات امور اضطراري استراليا درباره افزايش احتمال جاري شدن سيل گسترده در نقاط مختلف اين كشور در هفته آينده هشدار داده اند.
اين درحالي است كه در تعطيلات آخر اين هفته تا حدودي از بارش باران هاي سيل آسا و ميزان شدت سيل و بارش هاي سيل آسا در بيشتر نقاط كاسته شده بود.در همين حال يكي از مقامات امور اضطراري استراليا كه نامش ذكر نشده است در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه تصريح كرد كه مأموران امور اضطراري و مقابله با بلاياي طبيعي استراليا به دقت تغييرات احتمالي سطح آب سه رودخانه اصلي اين كشور را كه احتمال طغيان آن ها وجود دارد، زير نظر دارند.
همچنين، سازمان هواشناسي استراليا در ايالات ويكتوريا، كوينزلند، سئوت استراليا، نيو سئوت ولز و تازمانيا از امكان وقوع سيل در هفته آينده خبر داده و گزارش داده است، بارندگي هاي سيل آسا در اين ايالات ادامه خواهد يافت.گفتني است، تاكنون بيش از 30 منطقه از مناطق چندگانه ايالت نيوسئوت ولز جزو مناطق سيل زده و درگير بحران اعلام و امكان دسترسي بيش از 300 نفر از ساكنان اين ايالت با ديگر مناطق شهر قطع شده است.
بارندگي هاي شديد و جاري شدن سيل در استراليا كه در بيست سال گذشته در اين كشور بي سابقه بوده است، تاكنون چهار كشته بر جاي گذاشته است.استيو وان، وزير امور اضطراري نيوسئوت ولز، سيل اخير اين ايالت را در 30 سال گذشته بي سابقه دانسته و درباره تأثيرات منفي اين پديده گفته است: «اين سيل فقط به محصولات كشاورزي اين ايالت حدود 500 ميليون دلار خسارت وارد كرده است.»

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري زن اخاذ
ايلام- خبرگزاري فارس: يك زن ايلامي كه قصد داشت با استفاده از پيامك تلفن همراه از مردان اخاذي كند توسط پليس شناسايي و دستگير شد. اين زن با شكايت فردي به دام پليس افتاد.
سرقت مسلحانه در هويزه
هويزه- خبرنگار كيهان: دو سارق مسلح با پوشاندن صورت خود وارد مغازه قصابي در هويزه شده و با تهديد صاحب مغازه با سلاح گرم، وجوه نقد وي را سرقت كرده و متواري شدند. سارقان با استفاده از يك دستگاه خودرو پژو 206 اقدام به فرار كردند.
كشف تنباكوي غيربهداشتي
اصفهان- خبرنگار كيهان:پليس آگاهي استان اصفهان در بازرسي از منزلي بيش از 4 تن تنباكوي دست ساز و غيربهداشتي را كشف كرد. در اين رابطه فردي به نام ابراهيم-ب دستگير شد.
تنباكوي توليد شده غيربهداشتي با بسته بندي و نصب برچسب خارجي در بازار عرضه مي شد. تعدادي آلات و ادوات و دستگاه هاي توليد و بسته بندي نيز از اين منزل به دست آمد.
توقيف خودرو حامل داروي قاچاق
زنجان- خبرنگار كيهان:94 هزار و 770 عدد قرص خارجي قاچاق در استان زنجان كشف شد. اين داروها از يك دستگاه خودرو كاميون به دست آمد. داروهاي مكشوفه شامل قرص خارجي از نوع چربي سوز و غضروف ساز كه ماهرانه در داخل كارتن هاي چاي جاسازي شده بود است.در بازرسي از اين كاميون همچنين 120 كيلو چاي، 120 ليتر گازوئيل، يك دستگاه رسيور يك دستگاه تنظيم ديش و يك دستگاه بشقاب نيز به دست آمد.
كشف برنج قاچاق خارجي
خرم آباد- خبرگزاري فارس: پليس آگاهي لرستان موفق به كشف و توقيف دو محموله 43 تني برنج قاچاق در اين استان شد. اين محموله از استان هاي جنوبي به لرستان در حال حمل بود.
23 تن از برنج ها با مارك سوغان الجمال توسط يك دستگاه كاميون كه براساس مدارك گمرك ورودي ميرجاوه بود ولي از گمرك خرمشهر بارگيري شده و فاقد تأييديه خروج محموله در حال حمل به اين استان بود.همچنين مأموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز آگاهي لرستان، در عملياتي ديگر موفق به كشف و ضبط 20 تن برنج خارجي از يك دستگاه كاميون كشنده شدند.دو راننده متخلف اين خودروها به همراه محموله قاچاق به گمرك استان لرستان معرفي شدند.
دستگيري سارق طلاجات كودكان
سرويس شهرستانها: سارقي كه اقدام به سرقت طلاجات دختران خردسال در سطح شهرستان اراك مي كرد، شناسايي و دستگير شد.
سارقه به نام مريم-ج در پي شكايت تعدادي از شهروندان اراكي مبني بر سرقت طلاجات دختران خردسال شان كه در جلوي منزل مشغول بازي بوده اند، به دام افتاد.وي گفت: با دو فرزند خردسال دو قلوي خود با اغفال كودكان و هم بازي شدن با فرزندانم و دور كردن كودكان از منزلشان در يك فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات كودكان مي كردم. وي انگيزه خود را از اين سرقت ها تامين معاش و مواد مخدرهمسرش بيان كرد و در همين راستا سه نفر از مالخران اموال مسروقه شناسايي و دستگير و همگي روانه زندان شدند.
شكار شكارچيان متخلف
رشتخوار- خبرنگار كيهان: 5 نفر از شكارچيان غيرمجاز پرندگان و حيوانات در رشتخوار دستگير شدند. از دستگير شدگان يك رأس آهو كل، بز وحشي و يك قطعه شاه بوف و دو قطعه كبك كشف شد. متهمان به پرداخت 15 ميليون و 680 هزار ريال جريمه محكوم شدند.
شكارچيان هوبره در دام
دهلران- خبرنگار كيهان: يك تيم از شكارچيان غيرمجاز هوبره در مناطق مرزي دهلران دستگير شدند. از شكارچيان يك قبضه سلاح پنج تير، ردياب عقاب، آنتن ردياب، بي سيم، چشم بند عقاب، دوربين چشمي شكاري كشف شد.
انهدام باند سارقان خودرو
بناب- خبرنگار كيهان: باند سارقان خودرو در بناب متلاشي و هفت دستگاه خودرو از آنان كشف شد. سارقان كه 6 نفر بودند به سرقت هفت دستگاه خودرو در بناب و شهرهاي همجوار اعتراف كردند. سارقان يك دستگاه خودرو زانتياي روشن كه راننده آن براي خريد وسايل منزل به مغازه اي رفته بود را مورد سرقت قرار داده بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14