(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21  آذر 1389- شماره 19813

حديث دشت عشق
اختلاف نظرهاي شخصي و چند دستگي ميان مديران فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك همچنان ادامه دارد
آينده مبهم پيش روي تيم اميد
اخبار كوتاه از فوتبال
رئيس فدراسيون كاراته از برنامه هاي آينده اش سخن گفت
ايستادن بر يكي از سكوهاي قهرماني جهان و گرفتن 8 مدال دربازيهاي آسيايي كره
بلاتر: قطر مي تواند تعدادي از بازي هاي جام جهاني را در كشور همسايه برگزار كند
توقف استقلال برابر شهرداري تبريز
قرارداد 218 ميليون دلاري با اسپانسر قطري پس از 111 سال پيراهن بارسلونا تبليغات گرفت
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سرتيپ پاسدار شهيد «محمدهادي ورنامخواستي»
فكر پرواز قشنگ است بيا تا برويم
سرتيپ پاسدار شهيد «محمدهادي ورنامخواستي»، سال 1341 در روستاي ورنامخواست لنجان بدنيا آمد. مقاطع مختلف تحصيلي را به سرعت پشت سر نهاد و به باورمندي و اعتقاد كاملي كه به مسائل ديني و مذهبي داشت در بستر مناسب و آرام خانواده خويش آماده پذيرش مسئوليت هاي بزرگ زندگي شد. وي در آغاز جواني كه مصادف بود با تظاهرات پرشورمردم غيور كشورمان همراه و هم صدا با ديگران براي سرنگوني حكومت ننگين طاغوت فرياد زد و جانفشاني كرد. با غيرت و جسارت و هوش سرشاري كه داشت وارد دانشگاه و در رشته الهيات مشغول به تحصيل و دانش اندوزي شد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با تشكيل كميته انقلاب اسلامي با عشق و ايمان به جمع اين غيورمردان خستگي ناپذير پيوست و در اين نهاد مردمي فعالانه براي حفظ و حراست از دستاوردهاي انقلاب سعي و تلاش مي كرد. با شروع جنگ تحميلي عاشقانه خود را به جبهه هاي نور شتافت و در كردستان همراه ديگر همرزمانش جانفشاني نمود. سرانجام در بيست وهشتمين روز مهرماه سال63 درحالي كه در تيپ موسي بن جعفر مشغول خدمت بود در منطقه قصرشيرين كرمانشاهان مورد اصابت تركش خمپاره قرار گرفت و به فوز عظيم شهادت نائل آمد.

 



اختلاف نظرهاي شخصي و چند دستگي ميان مديران فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك همچنان ادامه دارد
آينده مبهم پيش روي تيم اميد

غلامحسين پيرواني سرمربي تيم فوتبال اميد و علي دوستي مهر سرمربي جديد تيم نوجوانان براي ادامه همكاري با فدراسيون تا پس از روز عاشورا مهلت خواستند.
به دنبال تصميم هاي آخرين جلسه كميته فني فدراسيون فوتبال كه به ابقاي غلامحسين پيرواني سرمربي تيم اميد و انتقال مسئوليت علي دوستي مهر از سرمربيگري تيم جوانان به نوجوانان انجاميد، اين مربيان كه هردو از مجريان هيئت هاي مذهبي هستند، براي ادامه كار تا پس از روز عاشوراي حسيني(ع) مهلت خواسته تا فكر كنند.
در آخرين جلسه كميته فني غلامحسين پيرواني گزارش هايي را از روند آماده سازي تيم اميد پيش از بازي هاي آسيايي گوانگجو و نيز عملكرد تيمش در اين بازي ها گزارشي را به صورت مكتوب بيان كرد كه مورد تاييد اعضا قرار گرفت تا سرانجام آنها راي به ابقاي پيرواني در راس كادر فني اين تيم دهند. تيم اميد حدود سه ماه ديگر بايد آماده اولين بازي مقدماتي در مسير راهيابي به المپيك لندن شود.
ديدار پيرواني با سعيدلو
با تاييد مربي تيم اميد، كم بودن بازي هاي تداركاتي اين تيم از جمله دلايل پيرواني بود كه به تعبير وي باعث عدم شناخت كافي كادر فني از بازيكنان و تطابق آنها با تفكرات كادر فني شده است. پيرواني مدعي شده كه اگر حركات خاص و ثمربخشي هم در تيم وجود داشت، بيشتر بخاطر خلاقيت بازيكنان بوده چون فرصت كافي نداشته تا آنها را با برنامه هايش هماهنگ كند.
ظاهرا پيرواني دو مسئله را سد راه همكاري اش مي داند. يكي درك دشواري كار براي رساندن تيم ايران به المپيك لندن با توجه به اختصاص تنها سه سهميه براي آسياست و ديگري مخالفت هاي بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك كه همواره چه پيش از بازي هاي گوانگجو و چه پس از آن، از منتقدان او بود. عامل دوم سبب شده تا سرمربي تيم اميد قصد ديدار باعلي سعيدلو (رئيس سازمان تربيت بدني) را كند تا در اين هفته يا پس از تعطيلات محرم نظر وي را با بقاي خود همساز كند.
دوستي مهر شوكه شده
تصميم ديگر كميته فني انتقال فعاليت علي دوستي مهر از سرمربيگري تيم جوانان به نوجوانان بود كه از همه بيشتر او را شوكه كرد. ظاهرا در آخرين جلسه كميته تنها بحث تيم اميد مطرح شده و صحبتي درباره شرايط كاري دوستي مهر به بيان نيامده است، اما پس از جلسه شاهد تصميم فوق از سوي روساي كميته بوديم كه وقتي به اطلاع دوستي مهر رسيد خودش شوكه شد. او كه قصد مصاحبه كردن در اين زمينه را ندارد، تصميم گيري براي تداوم همكاري با فدراسيون در مسئوليت جديد را به پس از ايام عزاداري امام حسين(ع) موكول كرده تا در نهايت بعد از تفكر و تامل به روساي فدراسيون پاسخ دهد. اكبر محمدي سرمربي پيشين تيم نوجوانان بود كه در هدايت اين تيم در مسابقات قهرماني آسيا عملكرد موفقي نداشت، به عنوان نايب رئيس كميته جوانان در كنار فريدون معيني رئيس كميته همواره از منتقدان دوستي مهر به شمار مي آمد.
بدون شك اگر همدلي و اتحاد ميان مديران فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك نباشد و اين دو ارگان بخواهند باز هم مثل سال هاي گذشته «ساز» خود را بزنند دوباره شاهد ناكامي تيم اميد در عرصه بين المللي خواهيم بود.
متأسفانه پس از ناكامي تيم هاي نوجوانان، جوانان و اميد در عرصه آسيايي شاهد هستيم كه چند دستگي، اختلاف نظرهاي شخصي، نداشتن برنامه اي مدون براي هماهنگي ميان باشگاهها و برطرف كردن مشكل خروجي بازيكنان، عدم امكانات مناسب و... شرايطي را ايجاد كرده كه از حالا ناكامي تيم اميد را هم در مسابقات مقدماتي المپيك چندان دور از ذهن ندانيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تركي در جام ملت هاي آسيا قضاوت مي كند
محسن تركي داور شايسته كشورمان قرار است در رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي آسيا قضاوت كند.
تركي در اين خصوص گفت: همان طور كه مي دانيد، من نفر اول در ليست داوران ذخيره جام ملت هاي آسيا هستم؛ يعني اينكه اگر داوري نتواند به هر دليل در اين مسابقات حضور يابد، اولين كسي كه جايگزينش مي شود، من خواهم بود.وي افزود: هفته گذشته در كلاس 6 روزه اي كه در مقربرگزار شده بود، همراه با آقايان كامراني فر، سخندان و فغاني شركت كردم.ما مراحل مختلف آزمون را سپري كرديم و بنده نيز در تست بدني آمادگي خوبي از خودم نشان دادم.تركي عنوان كرد: يك داور در اين تست نتوانست نمره قبولي بگيرد و به اصطلاح از تست افتاد. به همين دليل همه پس از اين تست به سمت من آمدند و تبريك گفتند. قرار است ليست نهايي تيم هاي داوري شركت كننده در جام ملت هاي آسيا طي هفته جاري به فدراسيون هاي عضو ارسال شود و آنجا همه چيز مشخص خواهد شد.اين داور كشورمان در پايان گفت: اگر اتفاق خاص و غير منتظره اي رخ ندهد، در جام ملت ها سوت مي زنم و مي توانم نماينده داوري ايران در قطر باشم.
اخراج استيلي از شاهين بوشهر
حميد استيلي از سمت سرمربيگري شاهين بوشهر بركنار شد.به دنبال شكست تيم فوتبال شاهين بوشهر از صنعت نفت آبادان، حميد استيلي سرمربي اين تيم از كار بركنار شد.مرزبان با اعلام اين خبر تاييد كرد حميد استيلي و اعضاي كادر فني كه تاكنون هدايت شاهين بوشهر را برعهده داشتند از هفته آينده روي نيمكت اين تيم نخواهند نشست. مدير روابط عمومي شاهين بوشهر ضمن تاييد اين خبر در مورد گزينه سرمربيگري شاهين اظهار داشت: طبق صورت جلسه تنظيمي مديران باشگاه محمود ياوري گزينه اول شاهين بوشهر است. اين در حالي است كه ملاحي مديرعامل پاس همدان ديروز از قطعي شدن حضور ياوري در اين تيم خبر داده بود.
دلارهايي كه به خاطرغيبت ملامحمد به جيب استقلال مي رود!
هافبك جديد تيم فوتبال استقلال بازهم بي نظمي هايش را شروع كرد و برخلاف اعلام قبلي هنوز به تهران نيامده است.هوار ملامحمد بازيكن عراقي كه هفته گذشته خبر پيوستنش به استقلال منتشر شد، هنوز به ايران سفر نكرده و مسئولان باشگاه استقلال را منتظر نگه داشته است. در حالي كه او قرار بود ديروز وارد تهران شود بازهم بدقولي كرد.پرويز مظلومي هفته گذشته اعلام كرده بود قرارداد اين بازيكن به گونه اي تنظيم شده كه به ازاي هر روز غيبت هزار دلار از قرارداد او كسر خواهد شد.
نوروزي: آينده ميداودي تهديد نمي شود
رئيس كميته توانبخشي فدراسيون پزشكي ورزشي اطمينان داد كه روند مداواي ميداودي به گونه اي طي خواهد شد كه آينده ورزشي اين بازيكن با تهديد مواجه نشود. ميلاد ميداودي مهاجم استقلال صبح ديروز در محل فدراسيون پزشكي ورزشي حضور پيدا كرد و توسط دكتر امين نوروزي رئيس كميته توانبخشي اين فدراسيون و رئيس كميته پزشكي باشگاه استقلال مورد معاينه مجدد قرار گرفت.نوروزي در اين خصوص گفت: امروز(ديروز) ميداودي توسط يكي ديگر از متخصصان فدراسيون پزشكي ورزشي مورد معاينه قرار گرفت كه ايشان هم نظر به جراحي مچ پا داشتند. با توجه به حساسيت محل آسيب ديده سعي ما اين است كه به هيچ عنوان آينده ورزشي ميداودي تهديد نشده و بين سه تا چهار ماه به ميادين بازگردد.
بلاژوويچ سرمربي جديد تيم اميد چين
ميرسلاو بلاژوويچ به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال اميد چين انتخاب شد. بلاژوويچ بعد از نتايج ضعيفي كه تيم زير 23 سال چين در بازي هاي آسيايي گوانگجو به دست آورد براي دو سال به عنوان مربي آينده تيم فوتبال اين كشور در بازي هاي انتخابي المپيك معرفي شد.
باشگاه پيروزي محكوم به پرداخت ماليات قطبي شد
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال باشگاه پيروزي را محكوم به پرداخت ماليات قرارداد افشين قطبي كرد .
جلسه رسيدگي دعوي افشين قطبي در خصوص تعيين وضعيت پرداخت ماليات قرارداد وي با باشگاه پيروزي با حضور وكيل باشگاه برگزار شد و با توجه به بند 8 اين قرارداد كه در آن باشگاه پيروزي متعهد به پرداخت ماليات ناشي از قرارداد با افشين قطبي شده بود، كميته انضباطي پس از شنيدن دفاعيات وكيل باشگاه در جلسه كميته انضباطي و پس از بررسي دقيق و در نظر گرفتن بندهاي 2 و 3 ماده يك قانون مالياتهاي مستقيم، باشگاه پيروزي را محكوم به پرداخت ماليات قرارداد كرده است. مصطفي شكري معاون حقوقي باشگاه پيروزي با بيان اين كه بي ترديد پيروزي مبلغ 240 ميليون تومان بدهي مالياتي قطبي را پرداخت نخواهد كرددر اين خصوص گفت: هرچند ما مي دانيم اگر اعتراضي را نسبت به راي كميته اعلام كنيم، ممكن است ثمري نداشته باشد اما با اين حال اعتراض خود را اعلام خواهيم كرد.

 



رئيس فدراسيون كاراته از برنامه هاي آينده اش سخن گفت
ايستادن بر يكي از سكوهاي قهرماني جهان و گرفتن 8 مدال دربازيهاي آسيايي كره

رئيس فدراسيون كاراته از تشكيل سازمان تيم هاي ملي اين بار به شكل واقعي خبر داد.
كسب 2 طلا دربازيهاي آسيايي گوانگجو، برنامه هاي بعدي فدراسيون و تغيير و تحولاتي كه قراراست ايجاد شود بهانه اي بود تا با عباس احمدپناهي رئيس فدراسيون كاراته گفت و گوي مفصلي را ترتيب دهيم كه چكيده اي از آن در ذيل مي آيد:
¤ مربيان از 4 مدال طلا صحبت كرده بودند نه ما. حق ما سه مدال طلا بود كه يكي از آنها را داوران گرفتند.من با ليم رئيس كميته داوران آسيا هم كه صحبت مي كردم معتقد بود كه درحق مهدي زاده اجحاف شده است. بازي هاي آسيايي با مسابقات ديگر فرق دارد و يك نوع سياسي كاري درآن صورت مي گيرد. با توجه به اينكه كاراته از بازي هاي آسيايي 2014حذف شده بود و با تلاش كشورها توانست به حضورش ادامه دهد آسيا به طور غير مستقيم مدال ها را تقسيم كرد تا همه راضي باشند.
¤ برخي به جاي اينكه وقتشان را صرف مطرح كردن بركناري من و اينگونه مسائل كنند بهتر است هم و غم خود را روي ثبات كاراته بگذارند. آنها منتظرند كه از آب گل آلود ماهي بگيرند و شايعه راه مي اندازند. اگر 4 طلا هم مي گرفتيم باز هم اين مسائل را مطرح مي كردند. اين افراد دشمنان كاراته هستند. با قطعيت مي گويم كه خيال آقايان راحت شود، با قدرت در كاراته مي مانم.
¤ ما برنامه هاي بلند مدت خود را براي بازي هاي آسيايي 2014 كره جنوبي و مسابقات جهاني فرانسه تنظيم كرده ايم و دو رويداد سال آينده (قهرماني جوانان و اميد جهان و آسيايي بزرگسالان) جزو برنامه هاي كوتاه مدت ماست. در بازي هاي كره جنوبي بايد از 8 فرصت 8 مدال بگيريم و ايستادن بر يكي از سكوهاي قهرماني فرانسه هم مدنظرماست.
¤به زودي سازمان تيم هاي ملي را راه اندازي مي كنيم. يك نفر به عنوان مدير سازمان معرفي مي شود تا كادر اجرايي را خود انتخاب كند و درباره مربيان تصميم بگيرد. اين بار شكل واقعي خواهد داشت و ديگر خود مسئوليت آن رابرعهده ندارم چون مي خواهم به كارهاي ديگر فدراسيون برسم. هر دو بخش كاتا و كوميته زير نظر يك مدير است؛ اما امكان دارد دو دبير براي كاتا و كوميته انتخاب كنيم. نحوه انتخاب تيم هاي ملي نيز تغيير مي كند و آن را از شكل اردوهاي طولاني مدت خارج كرده و با شيوه اروپايي ها هماهنگ مي كنيم. بايد از اين روزمرگي درآييم.

 



بلاتر: قطر مي تواند تعدادي از بازي هاي جام جهاني را در كشور همسايه برگزار كند

حضور دو روزه رئيس فيفا در مسقط براي تماشاي بازي هاي آسيايي ساحلي توجه رسانه هاي جهان را به خود جلب كرد.
بلاتر در ساعات پاياني حضورش در دهكده بازيها براي ديدن بازي تيم هاي ازبكستان و قطر به ورزشگاه المثني آمد، براي لحظاتي كوتاه و در حين ترك ورزشگاه با خبرنگار سايت رسمي فدراسيون فوتبال هم كلام شد.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه شنيده شده وي به فوتبال ساحلي علاقه ويژه اي دارد، گفت: «بله، من به فوتبال ساحلي علاقه ويژه اي دارم و بر برگزاري منظم رقابتهاي فوتبال ساحلي در قاره ها و برگزاري جام هاي جهاني به موقع تأكيد داشته ام و در دوره رياستم بر فيفا توجه و بودجه ويژه اي را به اين كار اختصاص داده ام و به دنبال توسعه فوتبال ساحلي در جهان هستم. بلاتر در پاسخ به اين سؤال كه فوتبال ساحلي ايران را مي شناسد يا درباره آن چيزي شنيده گفت: «فوتبال در ايران در همه زمينه ها رو به توسعه است و مطمئناً فوتبال ساحلي هم از اين توسعه بي نصيب نخواهد بود.» وي از نتيجه بازي ايران و لبنان پرسيد و پس از شنيدن نتيجه نه بر چهار به نفع ايران لبخند زد و محل ورزشگاه را به مقصد فرودگاه مسقط ترك كرد.
¤¤¤
همچنين سپ بلاتر صبح روز افتتاحيه در يك كنفرانس خبري شركت كرد و در صحبت هايي با تعريف و تمجيد از امكانات قطر و ديگر كشورهاي عربي منطقه خليج فارس اعلام كرد كه قطر مي تواند تعدادي از بازيهاي رقابتهاي جام جهاني 2022 را در كشورهاي همسايه و خارج از خود قطر برگزار كند! حتي كشورهاي همسايه قطر در خاورميانه مي توانند براي كسب ميزباني تعدادي از بازيها اعلام آمادگي كنند. بلاتر در اين باره به خبرنگاران گفت: «فكر مي كنم كه اين امكان وجود دارد كه تعدادي از بازيهاي جام جهاني 2022 در خارج از قطر و در كشورهاي همسايه قطر برگزار شود. البته تا مسابقات 2022، دوازده سال فرصت است و فكر مي كنم هم ما با قطري ها به نتيجه برسيم و هم كشورهاي همسايه قطر مي توانند امكانات سخت افزاري براي برگزاري برخي از ديدارهاي جام جهاني را در كشورشان فراهم كنند.»
سپ بلاتر وجود فاكتور پول و سرمايه در انتخاب قطر به عنوان ميزبان جام جهاني 2022 را رد كرد و گفت: نبايد فراموش كنيم كه قطر يك كشور مسلمان در خاورميانه است و هدف ما توسعه فوتبال در تمام نقاط دنيا و بين همه مذاهب است. فوتبال بايد در سراسر دنيا گسترش پيدا كند. با انتخاب قطر، ما درهاي فوتبال را به سوي دنيا و فرهنگ جديدي باز كرديم. دنياي عرب كه قبلا با نامزدي مراكش و مصر چندين بار شانس خود را امتحان كرده بود، بالاخره توانست به حق خود برسد.»
بلاتر البته در جمع خبرنگاران به سخنان اوباما رئيس جمهور آمريكا كه گفته بود ميزباني قطر اشتباه بوده واكنش نشان داد و گفت: «همه كره زمين نبايد راضي باشند. كره زمين شش ميليارد نفر جمعيت دارد و راضي كردن تك تك افراد غيرممكن است.»

 



توقف استقلال برابر شهرداري تبريز

در آخرين بازي هفته هجدهم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال توپي از خط دروازه ها عبور نكرد.
عصر ديروز در آخرين ديدار باقي مانده از هفته نخست دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر، استقلال تهران در ورزشگاه آزادي پذيراي شهرداري تبريز بود.در اين ديدار كه به داوري محمود رفيعي برگزار شد، دو تيم موفق به باز كردن دروازه هاي يكديگر نشدند و تساوي بدون گل سرنوشت اين بازي در پايان وقت قانوني بود.در دقيقه چهارم وقت تلف شده نيمه دوم ميثم بائو فرصت مسلم براي گلزني را در مقابل دروازه استقلال از دست داد.اخراج ايمان مبعلي در دقيقه ي 40 از مهم ترين اتفاق هاي اين بازي بود كه اعتراض شديد بازيكنان استقلال را به همراه داشت. دقايقي بعد هم رسول پيرزاده از تيم شهرداري تبريز اخراج شد تا دو تيم با بازيكنان برابر راهي رختكن شوند.در پايان هفته هجدهم ليگ برتر ذوب آهن اصفهان با 36 امتياز صدرنشين است. استقلال تهران با 34 امتياز در مكان دوم جاي دارد. مس كرمان هم با 31 امتياز سوم است. شهرداري تبريز هم با 17 امتياز بالاتر از شاهين بوشهر در مكان هفدهم جدول رقابت ها جا گرفت.

 



قرارداد 218 ميليون دلاري با اسپانسر قطري پس از 111 سال پيراهن بارسلونا تبليغات گرفت

هواداران تيم فوتبال بارسلونا سرانجام پس از 111 سال نقش تبليغات را بر پيراهن تيم محبوبشان خواهند ديد.
در حالي كه تبليغات تجاري يكي از منابع اصلي كسب درآمد در باشگاه هاي فوتبال به شمار مي رود، تيم فوتبال بارسلونا در سال هاي اخير هيچ گاه از تبليغات استفاده نكرده، چرا كه هواداران و مسئولان باشگاه به پيراهن باشگاه به چشم پرچم ايالت كاتالان نگريسته و حاضر به استفاده از تبليغات بر روي آن نبوده اند.
باشگاه بارسلونا سرانجام پس از 111 سال طلسم را شكست و با عقد قرارداد با يك اسپانسر قطري براي تبليغات اين كشور در سال 2022، مبلغي بالغ بر 218 ميليون دلار دريافت خواهد كرد.
سود حاصل از اين قرارداد /5 5 ساله بر اساس اعلام باشگاه كاتالاني به 228 ميليون دلار هم خواهد رسيد.
بر اساس قرارداد بارسلونا براي نيم فصل باقي مانده فصل جاري 19 ميليون و 700 هزار دلار دريافت خواهد كرد. مبلغ /5 39 ميليون يورو هم براي هر سال به مدت 5 سال آينده به باشگاه تعلق خواهد گرفت. ضمن اين كه در صورت قهرماني بارسلونا مبلغ /5 6 ميليون دلار هم به عنوان پاداش به اين تيم تعلق خواهد گرفت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ حسين تاجيك ملي پوش تيم تكواندو كشورمان و نفر اول رنكينگ جهاني در وزن هشتم درفاصله 22 روز بعد از حذف ناباورانه از بازيهاي آسيايي به مدال طلا و جايزه 10 هزار دلاري دومين دوره تور جهاني تكواندو درمسكو دست پيدا كرد.
¤ سلمان قادري نايب رئيس هيئت كشتي مازندران گفت: حضور نماينده جويبار در ليگ برتر آزاد قطعي شده و با نام شهداي اين شهرستان در مسابقات امسال شركت مي كنيم.
¤ فدراسيون بسكتبال درراستاي آماده سازي به روز و يكنواخت بازيكنان اين رشته از سنين پايه، درنظر دارد هدايت كل تيمهاي پايه را به يك مربي صربستاني بسپارد.
¤ رقابت هاي دوي صحرانوردي قهرماني كشور با حضور 100 دونده از 20تيم به مسافت 12 كيلومتر به ميزباني استان سنندج و درشهر مريوان برگزار شد كه در نهايت استان كردستان به عنوان قهرماني اين رقابت ها دست يافت. تيم هاي همدان و آذربايجان غربي هم دوم و سوم شدند. دربخش انفرادي نيز محمد خزاعي از استان همدان بر سكوي قهرماني ايستاد، رحيم ديبايي از استان اردبيل دوم شد و جواد صيادي از استان فارس درمكان سوم ايستاد.
¤ مرحله سوم رقابت هاي ليگ ژيمناستيك ايران دربخش هنري چهارم تا ششم دي ماه سال جاري به ميزباني استان كرمانشاه و درسالن خانه ژيمناستيك شهيد طاهري برگزار خواهد شد. در اين مسابقات 6 تيم در بخش ليگ برتر، 6 تيم دردسته يك و 8 تيم در دسته دوم به رقابت مي پردازند. درحال حاضر تيم پيروزي در ليگ دسته برتر و تيم فولاد نظنز در دسته يك صدرنشين رقابت هاي ليگ هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14