(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21  آذر 1389- شماره 19813

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اژه اي: از فروش اموال شهرام جزايري جلوگيري شد
آيت الله آملي لاريجاني: امر به معروف و نهي از منكر به پيشگيري از جرم كمك مي كند
بيانيه بسيج دانشجويي در محكوميت سركوب دانشجويان به دست پليس انگليس
هراس از انتقام ترور شهرياري سفارتخانه هاي اسرائيل به حال آماده باش در آمدند
كاروان آسيايي همبستگي با مردم غزه وارد اصفهان شد
با اجراي طرح توسعه سفينه النجاه بين الحرمين در كربلاي معلا دوطبقه خواهد شد
در اعتراض به ترور دانشمندان ايراني دانشجويان تهراني امروز در مقابل سفارت انگليس تجمع مي كنند
8 دي ماه آغاز ثبت نام دوره هاي فراگير پيام نور
انتقاد ايران از سكوت مجامع بين المللي در قبال ترور دانشمندان هسته اي ايران
دستگيري عامل توزيع برنامه هاي ماهواره اي و اينترنتي مبتذل در نكا
جزئيات معافيت يكي از فرزندان مادران سرپرست خانوار
مديرعامل شركت غله منطقه 5 كشور: حجم ضايعات نان بسيار نگران كننده است
معاون تبليغات اسلامي لرستان: 70 فرقه شيطان پرستي دركشور فعاليت مي كنند
انتصاب مديركل جديد روابط عمومي آستان قدس رضوي
سركنسول ايران در هرات: شرايط براي ورود سرمايه گذاران ايراني به افغانستان مهيا است
27 آذر آخرين مهلت براي ارسال مدارك پذيرش بدون آزمون دانشجو در دانشكده علوم و فنون نوين دانشگاه تهران
رصد تمام اشياء پرنده تا شعاع 3000 كيلومتري مرزهاي ايران
اخبار ادبي و هنري



با اقدام دستگاه قضايي
 اژه اي: از فروش اموال شهرام جزايري جلوگيري شد

با پي گيري هاي قوه قضائيه از فروش اموال و دارائي هاي شهرام جزايري جلوگيري شد.
حجت الاسلام والمسلمين «غلامحسين محسني اژه اي» در گفت وگو با ايرنا درباره نتيجه تحقيقات درخصوص فروش غيرقانوني اموال شهرام جزايري گفت: از سوي دستگاه قضايي اقداماتي صورت گرفت و از فروش اموال وي جلوگيري شد.
دادستان كل كشور در پاسخ به اين پرسش كه آيا گزارش ها مبني بر فروش غيرقانوني اموال جزايري صحت داشته است؟ افزود: حتي اگر گزارش ها مبني بر فروش اموال وي به صورت سندسازي درست نباشد، جلوي فروش اموال او گرفته شده است.
چندي پيش، «مصطفي پورمحمدي» رئيس سازمان بازرسي كل كشور از اقدامات شهرام جزايري مبني بر فروش اموالش با سندسازي بدون پرداخت بدهي هايش خبر داد.
سخنگوي قوه قضائيه نيز دهم آبان ماه امسال اعلام كرد: اگر گزارش ها درباره شهرام جزايري صحت داشته باشد، برخورد مي شود.
محسني اژه اي افزود: به دادستان تهران دستور داده شده است كه گزارش سازمان بازرسي را جدي بگيرد و چنانچه صحت دارد، با جديت برخورد شود.
دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: در مهرماه امسال، گزارشي به سازمان بازرسي مبني بر اينكه شهرام جزايري برخي اموال خود را از طريق سندسازي به فروش رسانده است، رسيد و در اين باره تحقيقاتي صورت گرفته است كه يك نسخه از آن به دادستاني تهران ارسال شد.
«شهرام جزايري» به اتهام تحصيل مال از طريق نامشروع، پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف، تحصيل معافيت از خدمت نظام وظيفه عمومي به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانوني، تصرف غيرمجاز در اموال و وجوه توقيف شده و خروج غيرمجاز از مرزهاي كشور،به 11 سال حبس تعزيري، رد مبلغ 48 ميليون و 600 هزار و 185 دلار آمريكا به بانك ملي ايران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزاي نقدي معادل دو برابر مبلغ فوق الذكر (97 ميليون و 200 هزار و 370 دلار آمريكا) به صندوق دولت و محروميت از فعاليت بازرگاني در بخش صادرات و واردات و نيز محروميت از اخذ هرگونه تسهيلات بانكي اعم از ريالي و ارزي به مدت 10 سال محكوم شده است.
اين راي كه مراحل اجرا را طي مي كند، در سال 87 از سوي شعب 69 و 70 دادگاه تجديدنظر استان تهران تاييد شد.

 



آيت الله آملي لاريجاني: امر به معروف و نهي از منكر به پيشگيري از جرم كمك مي كند

رئيس قوه قضائيه خواستار تلاش جدي تمام مسئولان و نهادهاي مختلف در احياء امر به معروف و نهي از منكر شد و گفت: ضروري است كه بسترهاي عقلاني و فرهنگي و در عين حال قانوني مناسبي براي احياي امر به معروف ونهي از منكر فراهم شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، رئيس قوه قضائيه در ديدار اعضاي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر با تأكيد بر اهميت فوايد احياي اين فريضه در جامعه گفت: در آيات و روايات، فريضه امر به معروف و نهي از منكر مورد تاكيد بسيار قرار گرفته است و كمتر فريضه ديني است كه آثار اجتماعي آن در جامعه اسلامي با امر به معروف و نهي از منكر برابري كند.
رئيس قوه قضائيه با اعلام «تاسف از كم توجهي به فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر از سوي مسئولان و فراهم نشدن ساز و كار و ساختار قانوني» آن، افزود: متاسفانه در زماني نه چندان دور شاهد بوده ايم كه برخي متوليان اجرايي و مسئولان، گويي از اجراي امر به معروف و نهي از منكر سرافكنده اند. با توجه به تأكيدات بسيار قرآني و روايي و توصيه هاي اكيد ائمه اطهار(ع) بايد تمام تلاش ها به اين مسئله معطوف شود كه بسترهاي عقلاني و فرهنگي مناسب براي احياء امر به معروف در جامعه فراهم شود و اين موضوع حتي در كتاب هاي درسي از دوره ابتدايي تا آموزش عالي قرار گيرد.
آملي لاريجاني، دولتي شدن ساختار اجرايي امر به معروف و نهي از منكر را چندان مناسب و نتيجه بخش ندانست و گفت: حدود و چارچوب اين مسئله بايد در قالب طرحي مناسب مشخص شود اما به نظر مي رسد احياء ساختار امر به معروف و نهي از منكر در قالب وزارتخانه اي دولتي چندان مناسب نيست و برنامه ريزي ها بايد به سمت احيا آن از طريق مشاركت هاي مردمي و تشكل هاي مستقل غيردولتي، اما مورد حمايت نظام پيش برود.
رئيس قوه قضائيه احيا فريضه امر به معروف و نهي از منكر را موجب تقويت پيشگيري از وقوع جرم و مساعدت موثر به قوه قضائيه در انجام وظيفه قانوني توصيف و تأكيد كرد: امر به معروف و نهي از منكر اگر به درستي احيا شود و توسعه يابد به بحث پيشگيري از وقوع جرم كمك بسيار خواهد كرد و در واقع يكي از راه هاي بسيار مناسب در پيشگيري از وقوع جرم توسعه امر به معروف و نهي از منكر است.
آملي لاريجاني افزود: بر اين اساس قوه قضائيه نيز آماده كمك به ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر است و اميدواريم همه دستگاه هاي مسئول در حد مقدور به وظيفه خود در قبال اين مسئله عمل كنند.
در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين زرگر، دبير ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر با ارايه گزارشي از فعاليت هاي اين ستاد، از تشكيل 1200 شوراي امر به معروف و نهي از منكر در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهاي مختلف خبر داد و گفت: هم اكنون 15هزار نفر در سراسر كشور در قالب اين شوراها به فعاليت مشغول هستند و علاوه بر آن 5 هزار نفر نيز آموزش هاي لازم را براي انجام اين فريضه فرا گرفته اند.
وي گفت: 12ساعت آموزش روش ها و آثار و فوائد انجام امر به معروف و نهي از منكر به كارمندان دولت نيز از جمله كارهاي انجام شده اين ستاد بوده است.
زرگر همچنين تشكيل بيش از 1200شوراي امر به معروف و نهي از منكر در اصناف مختلف و نيز تشكيل بيش از 2 هزار شورا در هيئت هاي مذهبي را از ديگر برنامه هاي اين ستاد برشمرد.
به گفته وي تشكيل هسته هاي فرهنگي در دانشگاه ها، تبادل نظر و ارتباط با آموزش و پرورش به منظور گنجاندن مقوله امر به معروف و نهي از منكر در كتاب هاي درسي، ايجاد دفاتر حمايت هاي قضايي از آمران به معروف، تشكيل پژوهشكده امر به معروف و نهي از منكر و چاپ بيش از 40 عنوان كتاب از ديگر برنامه هاي ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر است.
زرگر همچنين از آغاز بررسي طرح مربوط به احياء امر به معروف و نهي از منكر در مجلس شوراي اسلامي در آينده نزديك خبر داد.

 



بيانيه بسيج دانشجويي در محكوميت سركوب دانشجويان به دست پليس انگليس

بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور با صدور بيانيه اي ضمن محكوميت رفتار حكام انگليسي در برخورد با دانشجويان معترض اين كشور، اين اقدام را يادآور سلطه گري هاي بريتانياي كبير در قرون گذشته و ظلم و ستم و استعمار و استثمار ملت هاي بي گناه در نقاط مختلف دنيا دانست.
به گزارش شبكه خبر دانشجو، سازمان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور در محكوميت ضرب و شتم دانشجويان انگليسي از سوي پليس اين كشور با صدور بيانيه در روز شنبه عنوان كرد: امروز جهان شاهد ضرب و شتم دانشجويان و خرد شدن استخوان هاي جوانان معترض به حكومت پادشاهي انگلستان بود و مردم جهان به عينيت، دروغي بودن تمامي ادعاهاي حقوق بشر غرب در نظام ليبرال دموكراسي را ا ز نزديك مشاهده كرده و در اين ميان مردم انگلستان و به خصوص دانشجويان بي دفاع انگليسي، طعم آزادي و حقوق بشر ادعايي حكومت انگلستان را زير باتوم ها و مشت ها و لگدهاي پليس اين كشور چشيدند.
درادامه اين بيانيه آمده است: رفتار حكام انگليسي در برخورد با دانشجويان معترض اين كشور يادآور سلطه گري هاي بريتانياي كبير در قرون گذشته و ظلم و ستم و استعمار و استثمار ملت هاي بي گناه در نقاط مختلف دنيا بود. چهره اي كه از استكبار انگليس به نمايش گذاشته شد، واقعيت انكارناپذيري بود كه سال ها در پس پرده رنگارنگ دفاع از حقوق بشر و آزادي ادعايي صاحبان قدرت مخفي شده بود.
اين بيانيه تاكيد مي كند: ما دانشجويان ايران اسلامي ضمن هم دردي و حمايت از دانشجويان و جوانان بي دفاع انگليس، خواستار ايجاد فضايي آزاد و دموكراتيك براي پيگيري مطالبات دانشجويان و مردم انگلستان از حكام و صاحبان قدرت اين كشور بوده و از مجامع حقوق بشري خواستار پيگيري نقض حقوق شهروندي در اين كشور شده و درخواست محاكمه سران نظام پادشاهي انگلستان را در دادگاه هاي بين المللي داريم.

 



يديعوت آحارونوت خبر داد
هراس از انتقام ترور شهرياري سفارتخانه هاي اسرائيل به حال آماده باش در آمدند

به دنبال آشكار شدن نقش رژيم صهيونيستي در ترورهاي اخير دانشمندان هسته اي كشورمان مقامات اين رژيم از ترس اقدامات انتقام جويانه ايران به تمام دفاتر نمايندگي خود در جهان در اين باره هشدار داد.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت، در اين باره نوشت: دستگاه هاي امنيتي اسرائيل در هشداري فوري به تمامي هيئت هاي اسرائيلي در خارج از سرزمين هاي اشغالي از جمله سفيران، هيئت هاي ديپلماتيك و نمايندگان لابي هاي صهيونيستي در تمام جهان اعلام كردند كه احتياط و هوشياري را بيش از پيش در دستور كار خود قرار دهند.
به گزارش مشرق اين روزنامه با تاييد تلويحي ترور دانشمندان هسته اي ايران به دست موساد، هدف از اين هشدارها را امكان عمليات انتقام جويانه ايراني ها در اين زمينه دانست.
دو هفته پيش دو تن از دانشمندان هسته اي كشورمان در دو عمليات ترور در مناطق مختلف تهران هدف سوءقصد قرار گرفتند كه «مجيد شهرياري» استاد فيزيك دانشگاه شهيد بهشتي در اين عمليات ها به شهادت رسيد و «فريدون عباسي دواني» نيز زخمي شد.
بسياري از تحليلگران و رسانه هاي غربي اين اقدام را موجب رسوايي شوراي امنيت در اعلام اسامي دانشمندان هسته اي كشورمان دانسته و مجري آن را سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي به شمار آوردند.
در همين رابطه هفته نامه ساندي تلگراف در شماره هفته پيش خود نوشت: اسرائيل در پس پرده عمليات ترورهاي اخير در تهران و شهادت «مجيد شهرياري» استاد فيزيك دانشگاه شهيد بهشتي و از دانشمندان هسته اي ايران بود.
اين روزنامه در مقاله اي كه به قلم گوردون توماس نوشته شده است، در تشريح جلسات برنامه ريزي براي اين ترور نيز مي نويسد كه اين عمليات در يكي از اتاق هاي نزديك به دفتر «مئير داگان» رئيس موساد انجام شده و خود وي رياست اين جلسات كه با حضور گروه كوچكي از كارشناسان، تحليلگران، اسلحه شناسان و روانشناسان صهيونيست برگزار شده بود را برعهده داشت.
اين گزارش در عين حال به ساير كشورهايي كه در اين ترور دست داشته و يا هماهنگي هاي مختلف اطلاعاتي و امنيتي با آنها در اين زمينه صورت گرفته است، اشاره اي نكرده است، اين در حالي است كه كارشناسان مسايل امنيتي معتقدند كه اين ترورها علاوه بر موساد از سوي سازمان هاي جاسوسي يك يا چند كشور ديگر نيز مورد حمايت و هماهنگي قرار گرفته است و موساد به تنهايي قادر به اين اقدام نيست.
سال گذشته هم مسعود عليمحمدي، از اساتيد علوم هسته اي ايران در اثر انفجار خودروي خود در مقابل منزلش به شهادت رسيد.

 



كاروان آسيايي همبستگي با مردم غزه وارد اصفهان شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
كاروان آسيايي همبستگي با مردم غزه شامگاه جمعه وارد شهر اصفهان شد و مورد استقبال مردم و مقامات استاني قرار گرفت.
اين كاروان شامل 70 نفر از نخبگان فرهنگي اجتماعي از 15 كشور آسيايي است كه سفر 8 هزار و200 كيلومتري خود را از دهلي نو به سمت غزه در فلسطين اشغالي آغاز كرده است.
اين گروه كه متشكل از پيروان مذهبي و ديني از جمله بودايي، مسيحي، يهودي و مسلمان است پس از عبور از كشورهاي هند و پاكستان به ايران آمده و جهت كمك رساني به مردم غزه عازم اين سرزمين مي باشد.
كاروان همبستگي با مردم غزه پس از ديدار با امام جمعه اصفهان از اماكن تاريخي شهر اصفهان ديدن كرده و پس از آن در دانشگاه اصفهان حضور يافتند. همچنين تجديد ميثاق با شهداي انقلاب و جنگ تحميلي استان و حضور در مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان از ديگر برنامه هاي كاروان آسيايي همبستگي با مردم غزه در اصفهان است.
استان اصفهان نيز در راستاي حمايت از كودكان غزه با ايجاد پايگاهي در ميدان امام حسين(ع) برنامه ويژه اي را در زمينه همدردي با كودكان غزه برگزار كرده است. همچنين پايگاههاي مختلفي در برخي از هيئت هاي مذهبي استان اصفهان از جمله هيئت رزمندگان اسلام و عاشوراييان اعلام آمادگي خود را براي جمع آوري كمك هاي مردمي به غزه اعلام كرده اند.
اين كاروان امروز نيز مهمان مردم اين استان خواهد بود و پس از انجام اين مراسم، اصفهان را به مقصد قم ترك مي كند. مسير بعدي اين كاروان حمايتي نيز پس از قم، تهران، تبريز، مرز تركيه، سوريه، مصر و سرانجام غزه خواهد بود.
استاندار اصفهان نيز در ديدار با كاروان آسيايي همبستگي با مردم غزه با اشاره به اينكه حركت مردمي اين كاروان اقدامي پسنديده و درخور است، گفت: چنين حركتي از همه اديان برخاسته و در واقع حمايت از مظلومان مربوط به جهان اسلام نيست بلكه امري بشري به شمار مي رود كه تمامي اديان توحيدي بر آن تاكيد مي كنند.

 



با اجراي طرح توسعه سفينه النجاه بين الحرمين در كربلاي معلا دوطبقه خواهد شد

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
با كمك هاي مردمي مكان مقدس بين الحرمين در كربلاي معلا در قالب طرح توسعه سفينه النجاه در دو طبقه ساخته مي شود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات عراق در استان مازندران با اعلام مطلب فوق در جلسه ستاد عتبات عاليات در محل فرمانداري قائم شهر گفت: از آغاز تشكيل و فعاليت ستاد بازسازي عتبات عاليات عراق در ايران به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكنون با كمك هاي مردم ولايي و عاشق ائمه اطهار(ع) اقدامات فراواني در توسعه و بازسازي بقاع متبركه ائمه هدي(ع) انجام گرفته است.
حسين مهدي نژاد ساخت ضريح و گنبدهاي طلايي امام موسي كاظم«ع» و امام جواد«ع» با نصب 42 هزار خشت طلا، آبرساني حرم مقدس امام علي«ع» و آغاز طرح صحن حضرت زهرا(س) با 002 هزار متر مربع مساحت در حرم مولاي متقيان، ساخت سقاخانه در كنار حرم امام حسين«ع»، سنگ كاري حرم حضرت ابوالفضل«ع» ساختمان دارالضيافه و ساخت بيمارستان 021 تخت خوابي دارالشفاء در كربلا معلا را از جمله پروژه هاي اجرا شده يا در حال اجرا در عتبات عاليات عراق عنوان كرد.
در اين جلسه مهندس علي پيرفلك سرپرست فرمانداري قائم شهر نيز اعلام كرد مردم متدين و عاشق به ائمه معصومين«ع» اين شهرستان تاكنون علاوه بر 068 ميليون ريال وجه نقد مقدار 5/2 تن برنج، 042 تخته فرش، 36 قطعه طلا و 31 خشت طلا براي بازسازي عتبات عاليات در عراق اهدا كردند.

 



در اعتراض به ترور دانشمندان ايراني دانشجويان تهراني امروز در مقابل سفارت انگليس تجمع مي كنند

دانشجويان تهراني در اعتراض به ترور دانشمندان ايراني توسط كشورهاي غربي، امروز (يكشنبه) در مقابل سفارت انگليس در تهران تجمع اعتراض آميزي برگزار مي كنند.
مصطفي حضوري مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) در گفت وگو با فارس، با اعلام اين خبر گفت: بسيج دانشجويي 8 دانشگاه تهران در اعتراض به ترور دانشمندان ايراني و شهادت مجيد شهرياري استاد برجسته دانشگاه شهيد بهشتي بعدازظهر يكشنبه در مقابل سفارت انگليس تجمع مي كنند.
وي افزود: همچنين مراسم يادبود شهيد شهرياري در مقابل اين سفارتخانه برگزار مي شود. به گفته وي تجمع دانشجويان دانشگاه هاي تهران ساعت 14 يكشنبه 21 آذر در مقابل سفارت انگليس برگزار مي شود.

 



دكتر توكلي خبر داد
8 دي ماه آغاز ثبت نام دوره هاي فراگير پيام نور

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي فراگير دانشگاه پيام نور 90 از 8 دي ماه خبر داد.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي فراگير پيام نور از 8 تا 15 دي ماه، گفت: آزمون اين دوره طي روزهاي 29 و30 ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي شود. وي با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون دوره هاي كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد فراگير دانشگاه پيام نور سال آينده از 21 دي ماه گفت: ثبت نام داوطلبان به صورت اينترنتي از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني wwwsanjeshorg انجام مي شود. توكلي با بيان اينكه داوطلبان شركت در دوره هاي كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد فراگير دانشگاه پيام نور تا 62 دي ماه براي ثبت نام مهلت دارند، تصريح كرد: آزمون اين دوره ها طي روزهاي 92 و 03 ارديبهشت ماه برگزار مي شود.

 



انتقاد ايران از سكوت مجامع بين المللي در قبال ترور دانشمندان هسته اي ايران

سفير و نماينده دايم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل در نامه اي به بان كي مون از سكوت اين سازمان و ساير مجامع بين المللي در قبال ترور دانشمندان هسته اي كشورمان انتقاد كرد.
محمد خزاعي روز شنبه ضمن محكوم كردن اقدام غيرانساني و جنايتكارانه تروريست ها در حمله به دو تن از دانشمندان هسته اي كشورمان كه به شهادت دكتر شهرياري منجر شد، از بي تفاوتي مجامع بين المللي نسبت به اين اقدام تروريستي انتقاد كرد.
سفير و نماينده دائم كشورمان در نامه خود تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران انتظار دارد اين سازمان در چارچوب مسئوليت هاي خود اينگونه اقدامات تروريستي را محكوم كرده و زمينه گام هاي موثر براي حذف تروريسم در همه اشكال آن را فراهم كند.
محمد خزاعي در ادامه نامه خود خطاب به بان كي مون- دبير كل سازمان ملل- تصريح كرد: اگرچه دست هاي مشخص و حلقه هاي صهيونيستي اينگونه اقدامات تروريستي را در چارچوب اختلال و محروم ساختن كشورمان از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي انجام مي دهند، با اين حال اين اقدامات و فشارهاي سياسي و اقتصادي نمي تواند ملت ايران را از دست يابي به حقوق هسته اي خود و حفظ آن منصرف كند.
وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران درخصوص حقوق مسلم فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود مصالحه نخواهد كرد.
سفير و نماينده دائم كشورمان در پايان اين نامه از دبير كل سازمان ملل متحد خواسته است تا اين نامه به عنوان سند شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل متحد منتشر شود.

 



دستگيري عامل توزيع برنامه هاي ماهواره اي و اينترنتي مبتذل در نكا

نكا- خبرنگاركيهان:
در شهرستان نكا، استان مازندران فردي كه با استفاده از شبكه هاي ماهواره اي و اينترنتي اقدام به تهيه و توزيع فيلم هاي مبتذل و مستهجن مي كرد شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان نكا در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني پليس از دستگيري يكي از عاملان تهيه و انتشار برنامه هاي مبتذل ماهواره اي خبر داد و گفت: ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان در پي كسب خبري از منابع اطلاعاتي مبني بر اينكه فردي به نام «ياسر» با استفاده از تجهيزات ماهواره اي و شبكه هاي اينترنتي اقدام به تهيه و تكثير فيلم ها و برنامه هاي غيراخلاقي مي كند وي را شناسائي و دستگير كردند.
سرهنگ حسين محمدي افزود: با هماهنگي مراجع قضائي از منزل وي بازديد كه در بازرسي هاي انجام شده از منزل متهم يك دستگاه رسيور، يك عدد ديش ماهواره، يك دستگاه رايانه و 11 هزار و 546 حلقه سي دي غيرمجاز، مبتذل و مستهجن كشف و ضبط شد.
وي گفت: فيلم ها، سريال و برنامه هائي كه از طريق شبكه هاي ماهواره اي امروزه توسط برخي از كشورهاي بيگانه در دسترس خانواده ها قرار مي گيرند غالباً با اهداف ترويج فرهنگ هاي بيگانه و مفاسد اخلاقي و اجتماعي طراحي شده است.
اشاعه فرهنگ هاي بيگانه و ضد اخلاقي تنها با اهدافي نظير نابودي فرهنگ اصيل ايراني، نابودي جوانان و سلطه بر نظام مقدس جمهوري اسلامي توسط برخي از كشورهاي بيگانه و سلطه طلب صورت مي گيرد كه اساساً با جمهوري اسلامي ايران مخالف و معاندند.
فرمانده انتظامي شهرستان نكا در خاتمه با اشاره به اينكه برنامه هاي پخش شده از ماهواره ها موجب اختلافات خانوادگي و انحطاط جوانان و نوجوانان شده و حتي مي تواند موجب نابودي و مرگ خانواده ها نيز شوند.

 



جزئيات معافيت يكي از فرزندان مادران سرپرست خانوار

معاون مشمولان و ا مور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي از معافيت يكي از فرزندان مادران سرپرست خانوار خبر داد.
سرهنگ محمدرضا اكبر حلوايي در پي انتشار خبري مبني بر معافيت يكي از سه فرزند پسر زنان سرپرست خانوار به نقل از يكي از مسئولان كميته امداد امام خميني(ره) در تعدادي از رسانه ها ضمن نادرست خواندن اين خبر گفت: مادران فاقد همسر تحت پوشش مراكز حمايتي كه حداكثر داراي 2 فرزند پسر سالم بالاي 18 سال باشند مي توانند براي يكي از فرزندان خود درخواست معافيت كنند.
وي در اين باره گفت: برابر مقررات جاري و عنايات رهبر معظم انقلاب و فرماندهي كل قوا، مادران فاقد همسر تحت پوشش كميته امداد حضرت امام خميني(ره) كه حداكثر داراي دو فرزند پسر سالم بالاي 18 سال هستند، مي توانند براي يكي از فرزندان خود درخواست معافيت كنند.
سرهنگ حلوايي افزود: چنانچه يكي از دو فرزند به هر دليل از معافيت (كفالت، پزشكي و ايثارگران) استفاده كرده باشد، فرزند ديگر نمي تواند از اين معافيت بهره مند شود.
وي گفت: چنانچه يكي از دو فرزند مورد اشاره، خدمت دوره ضرورت را گذرانده باشد، فرزند ديگر مي تواند از معافيت استفاده كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا يادآور شد: چنانچه ساير فرزندان اين قبيل مادران به تاييد شوراي پزشكي وظيفه عمومي، قادر به مراقبت از مادر نبوده يا خود نيازمند مراقبت باشند، در اين صورت نيز يكي از دو فرزند سالم بالاي 18 سال مي تواند از معافيت بهره مند شود.

 



مديرعامل شركت غله منطقه 5 كشور: حجم ضايعات نان بسيار نگران كننده است

مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 5 گفت: ميزان ضايعات نان بسيار نگران كننده است.
به گزارش ايسنا، احمد عبدوس كه در جلسه ستاد هدفمند كردن يارانه ها در فرمانداري شهرستان سبزوار سخن مي گفت، شيوه فعلي اختصاص يارانه به كالاهاي اساسي را ناكارآمد خواند و تصريح كرد: اجراي اين قانون راه حل مناسبي براي ارتقاي بهره وري، شكوفايي اقتصادي و كاستن فاصله طبقاتي ميان اقشار جامعه است.
وي با بيان اينكه ميزان ضايعات نان بسيار نگران كننده است، از نانوايان خواست با اجراي اصلاحات در شيوه پخت نان، آموزش فني كارگران و استفاده از فناوري پيشرفته در تهيه نان، زمينه سودآوري بيشتر خود را در آستانه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها فراهم كنند.
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 5 به يارانه 40 هزار ميليارد ريالي گندم، آرد و نان كشور اشاره كرد و افزود: با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها گندم از كشاورزان به صورت كيفي و تضميني خريداري مي شود و به قيمت ملي كه قيمتي نزديك به قيمت جهاني است، به توليدكنندگان و مصرف كنندگان آرد عرضه مي شود و ما به التفاوت اين قيمت به كشاورزان پرداخت خواهد شد.
وي با بيان اينكه قيمت آرد و نان تا موقعي كه رئيس جمهوري اعلام نكرده است مشخص نيست، اظهار داشت: آرد به هر قيمتي كه عرضه شود، طبق آن نرخ نان مشخص خواهد شد و در كنار اين قيمت گذاري نظارت مستمر و همه جانبه بر حسن انجام وظيفه واحدهاي نانوايي صورت خواهد گرفت.

 



معاون تبليغات اسلامي لرستان: 70 فرقه شيطان پرستي دركشور فعاليت مي كنند

اليگودرز- خبرنگاركيهان:
درحال حاضر 70 فرقه شيطان پرستي دركشور فعاليت مي كنند و تاكنون 200عنوان كتاب وجزوه دراين رابطه ترجمه، چاپ ومنتشر كرده اند.
معاون تبليغات اسلامي استان لرستان درهمايش يك روزه ستاد امر به معروف دراليگودرز گفت شيطان پرستان با حمايت رژيم صهيونيستي و دولت آمريكا در ايران فعاليت مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين فتاحي با اشاره به اعمال شيطاني و جنايات اين گروهها گفت: سياستمداران و مسئولان دولتهاي رژيم صهيونيستي درآمريكا از نمادهاي اين گروهها استفاده و همواره از اقدامات و رسوم اين گروههاي شيطاني حمايت مي كنند.
وي با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: دشمنان هرگاه از طريق جنگ سخت و ترور موفق نشد به جنگ نرم روي مي آورد.
فتاحي با اشاره به ويژگيهاي جنگ نرم گفت: دشمن به واسطه بعضي نيروهاي داخلي از طريق رسانه ها، مردم را به نظام بدبين مي كند و سكولاريسم را ترويج مي دهد.وي با تاكيد بر هوشياري درمقابل جنگ نرم دشمن گفت: خدمات بزرگ دولت را ناديده گرفتن و ضعفهاي كوچك را بزرگ جلوه دادن، مخالفت با ولايت فقيه، تحصن (كه درمجلس ششم شاهد آن بوديم) تحريك قوميتها، نخبه سازي مصنوعي، كمرنگ كردن آرمانهاي حضرت امام و... از مهمترين تاكتيك هاي دشمن براي جنگ نرم به شمار مي رود.
وي با اشاره به ضرورت احياي امر به معروف و نهي از منكر گفت: اگر ديروز امام حسين(ع) جان و مال و فرزندش را براي اين فريضه نثار كرد، امروز ما با اين وضعيت بايد چكار كنيم؟!
فتاحي با اشاره به اينكه امر به معروف و نهي از منكر تنها اجتماعي نيست و در مسائل سياسي و اقتصادي نيز بايد اجرا شود گفت: اميدواريم همه مردم و در رأس آنها دستگاهها براي احيا اين فريضه تلاش كنند.

 



انتصاب مديركل جديد روابط عمومي آستان قدس رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان:
با تأييد متولي آستان قدس رضوي، طي حكمي از سوي سيداحمد علوي، قائم مقام وي، حسين يوسفي به سمت مديركل روابط عمومي آستان قدس رضوي منصوب شد.
علوي در اين مراسم گفت: آقاي يوسفي سالهاي زيادي در بنياد فرهنگي رضوي مشغول به خدمت بوده و خود از خدام حرم مطهر و آشنا با آستان قدس رضوي هستند.
در اين ديدار كه با حضور معاونان، مشاوران، مديران كل قبلي و فعلي و كاركنان اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي برگزار شد، با اهداي لوح و يك جلد قرآن كريم از محمد ضرابي مديركل قبلي تقدير و حكم حسين يوسفي به وي اهدا شد.

 



سركنسول ايران در هرات: شرايط براي ورود سرمايه گذاران ايراني به افغانستان مهيا است

تبريز-خبرنگاركيهان:
سركنسول ايران در هرات گفت: فضا و شرايط براي سرمايه گذاران ايراني در افغانستان به ويژه در بخش معدن فراهم است.
رحيم محمدي يكتا در تبريز افزود: طبق برآوردهاي اوليه 3 هزار ميليارد دلار منابع معدني قابل استحصال در اين كشور وجود دارد.
وي خواستار ورود جدي تر تجار، بازرگانان و فعالان اقتصاد، معدن و صنعت ايران و به ويژه آذربايجان شرقي به افغانستان شد و با تاكيد بر اين كه امنيت كامل براي اتباع ايراني در «هرات» فراهم و تامين است، افزود: به دليل وجود ناامني در طول 40 سال اخير در افغانستان، اقدام موثري در اين زمينه صورت نگرفته و منابع معدني آن كشور نيز همچنان دست نخورده باقي مانده است و هرات نيز از نظر اقتصادي، سياسي و امنيتي جايگاه ويژه اي در افغانستان دارد.
«محمدي يكتا» كه در جمع مسئولان و فعالان تجاري آذربايجان شرقي سخن مي گفت تصريح كرد: از ورود و حضور ايرانيان تاجر، بازرگانان و فعالان اقتصاد و صنعت به حوزه افغانستان، حمايت مي شود.
تجار قمي مي توانند
در افغانستان شركت ثبت كنند
رايزن اقتصادي و بازرگاني سفارت افغانستان در ايران از وجود شرايط مناسب براي تجار استان قم جهت ثبت شركتهايي با مالكيت خود در كشور افغانستان خبر داد.
به گزارش مهر از قم، عبدالهادي فرهنگ شامگاه جمعه در جلسه مشترك هيئت تجاري افغانستان و تجار استان قم كه در تالار معصوميه استانداري قم برگزار شد، در سخناني با بيان اينكه تجار افغانستاني علاقه زيادي به توسعه روابط تجاري با ايران دارند اظهار داشت: در اين راستا امروز هيئت بلندپايه اي از تجار افغانستاني كه از سراسر افغانستان انتخاب شده اند به ايران و قم سفر كرده تا بتوانند راه كارها و مذاكراتي براي افزايش روابط تجاري را مورد بررسي قرار دهند.
فرهنگ در ادامه به سهولت سرمايه گذاري در افغانستان اشاره كرد و افزود: جواز كارت بازرگاني در افغانستان در طي مدت 24 ساعت صادر خواهد شد و تجار استان قم مي توانند در افغانستان شركت هايي را با مالكيت صددرصدي خود به ثبت برسانند و پروژه هاي مختلفي را در زمينه هاي متفاوت از جمله صادرات در اختيار بگيرند.
رايزن اقتصادي و بازرگاني سفارت افغانستان در ايران با اشاره به اينكه هم اكنون 500 شركت ايراني در زمينه هاي فني و مهندسي در افغانستان مشغول فعاليت هستند، افزود: به تجار و فعالين اقتصادي استان قم و ديگر استان هاي ايران پيشنهاد مي شود به دليل اينكه هزينه حمل ونقل و جابجايي محصولات بالا است، شركت ها در افغانستان كارخانجات خود را داير كنند تا محصولات خود را به راحتي در بازار افغانستان عرضه كنند.
فرهنگ با بيان اينكه آقاي احمدي نژاد علاقه خاصي به مردم افغانستان دارند و مردم ما نيز به مردم ايران احترام و علاقه خاصي دارند، اظهار داشت: در كشور افغانستان ايراني ها، خارجي به حساب نمي آيند و تمام طوايف و اقوام افغاني، ايراني ها را جزو خانواده خود مي دانند.
وي با اشاره پذيرايي ايران از دو ميليون مهاجر افغاني در طي سال هاي گذشته عنوان كرد: دولت ايران در اين زمينه مشكلات زيادي را متحمل شد و مردم افغانستان به خاطر اين مهمان نوازي از همه مردم ايران سپاس گزارند و تاريخ افغانستان اين محبت ايراني ها را هيچگاه فراموش نمي كند.

 



27 آذر آخرين مهلت براي ارسال مدارك پذيرش بدون آزمون دانشجو در دانشكده علوم و فنون نوين دانشگاه تهران

آخرين مهلت براي شركت در تكميل ظرفيت پذيرش بدون آزمون دانشكده علوم و فنون نوين دانشگاه تهران 28 آذر ماه اعلام شد.
به گزارش مهر، دانشگاه تهران با توجه به آيين نامه ارائه تسهيلات به برگزيدگان علمي براي ورود به دوره هاي تحصيلي بالاتر مصوب شوراي هدايت استعدادهاي درخشان وزارت علوم از بين دانش آموختگان دانشگاه هاي دولتي و از طريق انجام مصاحبه به عنوان تكميل ظرفيت دوره كارشناسي ارشد بدون آزمون دانشجو مي پذيرد.
متقاضيان مي توانند در رشته هاي هوافضا (آيرو ديناميك)، هوافضا (سازه هاي هوافضايي)، بيوتكنولوژي ميكروبي، مهندسي پزشكي (بافت)، مهندسي پزشكي (بيومتريال)، مهندسي مكاترونيك و انرژي هاي نو و تجديدپذير نسبت به ثبت نام در اين دوره ها اقدام كنند.
دانش آموختگان ممتاز دوره كارشناسي پيوسته كه در سال تحصيلي 89-88 كه حداكثر طي 8 نيمسال دانش آموخته شده باشند و به لحاظ ميانگين كل جزو دو درصد برتر در بين دانشجويان هم رشته و هم ورودي خود باشند مي توانند در اين تكميل ظرفيت شركت كنند.
متقاضيان واجد شرايط مي توانند تا 27آذرماه مدارك خود را به دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه تهران ارسال كنند.

 



امير ارژنگي خبر داد
رصد تمام اشياء پرنده تا شعاع 3000 كيلومتري مرزهاي ايران

يك مقام نظامي عالي رتبه گفت ايران با استفاده از رادارهاي جديد 3000 كيلومتري مي تواند هر هواپيمايي كه از آن سوي قطر يا افغانستان پرواز خود را آغاز مي كند، رصد كند.
امير حميد ارژنگي معاون ارتباطات و فن آوري اطلاعات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) در گفتگو با فارس، با اشاره به نسل جديد رادارهاي پدافند كه 3000 كيلومتر برد دارند، گفت: اقدامات زيرساختي و مكان يابي اين رادارها صورت گرفته است و مراحل پاياني آماده سازي اين سامانه ها در حال انجام است و بزودي در مدار عملياتي قرار خواهند گرفت.
ارژنگي در ادامه تصريح كرد: براساس مكان يابي و پلان عملياتي، تعداد كافي از اين سامانه در محل هاي عملياتي مستقر خواهد شد و از نظر تعداد مشكلي نخواهيم داشت.
معاون ارتباطات و فن آوري اطلاعات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) همچنين با اشاره به برد اين سامانه ها اظهار داشت: علاوه بر برد 3000 كيلومتري، اين رادارها از نظر سقف ارتفاع نيز متناسب با نياز پدافند قابل تغيير است و هيچ مشكلي درخصوص سقف ارتفاعي اين سامانه ها نداريم.
وي با بيان اينكه بيشترين تاثير اين سامانه، رديابي اشياء پرنده در فاصله دور است، گفت: وقتي اين رادارها با سامانه هاي ديگر تجميع مي شود، به راحتي مي توانيم نقطه يابي كنيم.
ارژنگي در پايان تصريح كرد: با استفاده از اين رادار مي توانيم به عنوان مثال هر هواپيمايي كه از آن سوي قطر و يا افغانستان پرواز خود را آغاز مي كند، رصد كرده تا در صورتيكه قصد انجام عمليات در ايران را داشته باشد، با آن مقابله كنيم.

 



اخبار ادبي و هنري

تشكيل كميته اي براي اكران فيلم هاي ارزشي
مديرعامل بنياد سينمايي فارابي اعلام كرد: در اين بنياد و معاونت سينمايي كميته اي براي حمايت از اكران تشكيل شده است تا فيلم هايي كه داراي ارزشهاي معنوي و هنري هستند، ديده شوند. بعضي از اين فيلم ها به دليل كمبود تبليغات، مخاطب از اكران آن آگاه نمي شود.
سيداحمد ميرعلايي درباره اكران فيلم هاي ارزشي و دفاع مقدس به برنا گفت: هدف ما اكران فيلم هايي است كه مخاطب سالن سينما را راضي ترك كند، در حالي كه در شرايط فعلي مخاطب به تماشاي فيلم هايي مي رود كه تنها از طريق تبليغات وسيع مخاطب را به سالن كشانده و در نهايت نيز با رضايت سالن سينما را ترك نمي كند.
تهيه كننده فيلم سينمايي «فرزند خاك» تمركز مديريت سينمايي را بر اكران در شهرستان عنوان كرد و افزود: ما علاوه بر تهران، توجه ويژه اي به اكران فيلم در شهرستان داريم تا شرايطي فراهم شود كه خانواده ها بتوانند در كنار هم به تماشاي فيلم بنشينند و در مسير خانه درباره آن به گفت وگو بپردازند، ما به عنوان خدمتگزاران مردم زماني موفق و ماندگار خواهيم بود كه نتيجه كارهايمان را شاهد باشيم.
تهديد جان بازيگران در سينماي آمريكا
يك بازيگر جوان هاليوود كه اخيرا به بيماري ايدز مبتلا شده به شدت از صنعت سينماي آمريكا به خاطر فيلم هاي غيراخلاقي و عدم ايمني جان بازيگران انتقاد كرد.
دريك برت گفت: صنعت غيراخلاقي هاليوود، به هيچ وجه ايمني جان بازيگران را جدي نمي گيرد و اين در حالي است كه اين صنعت با استفاده از نقش آفريني بازيگران ميلياردر شده است.
وي افزود: كساني كه در راس هاليوود هستند بايد با تغيير سيستم بهداشتي خود از بازيگرانشان حمايت كنند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، در پي اعلام خبر ابتلاي يك بازيگر هاليوودي به بيماري ايدز، چندين پروژه سينمايي حاوي صحنه هاي غيراخلاقي متوقف شد. پيش از اين نيز 14بازيگر هاليوودي ديگر به بيماري ايدز مبتلا شده اند كه اين مطلب باعث تعطيلي چندين كمپاني هاليوودي فيلم هاي غيراخلاقي شد.
احداث اولين خانه تعزيه ايران
اولين خانه تعزيه ايران در حوزه هنري كرمان راه اندازي شد.
اين مكان با بيش از دو هزارمترمربع مساحت به عنوان سالن ويژه براي اجراي گروههاي تعزيه اختصاص يافته است.
رمان هاي برگزيده دومين جشنواره داستان انقلاب منتشر مي شود
رمانهاي برگزيده دومين دوره جشنواره داستان انقلاب همزمان با برگزاري سومين دوره اين جشنواره توسط انتشارات سوره مهر منتشر مي شود.
«گل سنگ» نوشته سيدهاشم حسيني، «تفنگ پدر بر بام هاي تهران» اثر فريبا انيسي، «چقدر حرف مي زند» به قلم حسن بهرامي و «فصل كبوتر» از حسين فتاحي عناوين چهار رماني هستند كه منتشر خواهند شد. پيش از اين كتابهاي «تالار پذيرايي پايتخت» از محمدعلي گوديني، «شاه بي شين» از كاظم مزيناني و «اشك آخر» از سيدهاشم حسيني در جشنواره داستان انقلاب برگزيده شده بودند كه انتشارات سوره مهر آنها را منتشر كرده است.
جشنواره داستان انقلاب توسط مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري و با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نيمه دوم بهمن ماه برگزار مي شود.
تجليل از شهدا و ايثارگران صنعت چاپ كشور
نخستين يادواره شهدا و ايثارگران صنعت چاپ دوشنبه بيست و دوم آذرماه با حضور شخصيت هاي فرهنگي و با همت انجمن عكاسان شاهد و ايثارگر در موزه شهداي تهران برگزار مي شود.
در نخستين يادواره شهدا و ايثارگران صنعت چاپ كشور از ياد و خاطره دهها شهيد اين حوزه تجليل مي شود.
مراكز فرهنگي هنري شهر تهران به سوگ نشستند
بيش از يكصد برنامه به مناسبت ايام سوگ سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) در مراكز مختلف سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در دهه اول محرم اجرا مي شود. اين برنامه ها در قالب شب هاي شعر عاشورايي، توليد محصولات فرهنگي، كارگاههاي نقاشي و قصه خواني، نمايش و نقد فيلم، نمايشگاههاي نقاشي، خوشنويسي، عكاسي عاشورايي، اجراي مراسم هاي گوناگون مذهبي، سخنراني و نشست هاي مذهبي، برپايي هيئت هاي نوگلان حسيني و اردوهاي زيارتي برپا مي شود. مراسم تعزيه خواني در فرهنگسراهاي پايداري، ارسباران، هنگام، فردوس، شفق، كار، رازي، خانه فرهنگ امامزاده يحيي(ع)، مجتمع فرهنگي خواجوي كرماني، خانه فرهنگ دردار، خاوران و بهاران و كارگاه نقاشي محرم در فرهنگسراي ابن سينا، كارگاه نقاشي قهوه خانه اي با عنوان «آب ننوشيدن حضرت ابوالفضل(ع)» در فرهنگسراي ارسباران و كارگاه قصه گويي عاشورايي در فرهنگسراي انقلاب و مسابقات مختلف كتابخواني عاشورايي در مراكز فرهنگي شهر تهران در دهه اول ماه محرم برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14