(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22  آذر 1389- شماره 19814

تهران بالاخره باراني شد
رسيده بود بلايي ولي...
تجمعات عاشورايي و عزاداري دانش آموزان در سراسر كشور
معاون شهرسازي شهردارتهران:مالكان براي دريافت پايان كاربايد به ازاي هر تعداد پاركينگ سند ارائه دهند
به دنبال درخواست وزارت بهداشت شركت هاي دارويي قيمت 42 قلم دارو را كاهش دادند
اهداي عضو به 4 بيمار جان دوباره بخشيد
صدور آرم هاي طرح ترافيك ساليانه از ديماه
دستگيري شكارچيان خرس در رودسر
به دليل برخورد نامناسب با ارباب رجوع شهردار منطقه يك سنندج بركنار شد
در شيراز راننده تانكر به اتهام حمل صدها كيلو هروئين و ترياك به اعدام محكوم شد
افزايش 50 درصدي سارقان زن در كشور
نتايج نهايي كنكور 90 در نيمه دوم شهريور اعلام مي شود
حوادث كوتاه از كشور
تيراندازي پليس بحرين به عزاداران حسيني
بچه دلفين زخمي
كولاك و بارش نيم متري برف در كانادا



تهران بالاخره باراني شد

كارشناس سازمان هواشناسي كشور با اشاره به شروع بارشها در مناطق غرب كشور و پايتخت گفت: بارشها در ارتفاعات در بند و شمال شهر به صورت برف خواهد بود.
پروين مرادمند در گفت وگو با فارس افزود: اولين بارش برف طي دو روز گذشته در منطقه زرينه كردستان گزارش شده است.
وي همچنين از وزش باد شديد در برخي مناطق خبر داد و افزود: براساس پيش بيني ها، سه شنبه و چهارشنبه هواي تهران سردتر مي شود. و حداكثر به 8 و حداقل 1- درجه سانتي گراد مي رسد.
كارشناس سازمان هواشناسي درباره ميزان بارندگي ها گفت: براساس گزارش هاي اعلام شده، منطقه سردشت در آذربايجان غربي 17 ميلي متر، شول آباد در لرستان 15 ميلي متر بارش باران داشته اند.
وي با اشاره به حركت سامانه بارش زا به سوي سواحل درياي خزر و دامنه هاي البرز گفت: اين سامانه چهارشنبه از شمال شرق كشور خارج مي شود.
وي همچنين درباره سرعت وزش باد در كشور گفت: وزش باد در اردبيل 17 متر بر ثانيه، فيروزكوه 17 متر برثانيه، و بيجار كردستان 15 متر برثانيه سرعت داشته است.
مدير گروه پژوهشي هواشناسي نيز از شدت بارندگي ها از سمت جنوب به شمال تهران خبر داد و گفت: ميزان بارندگي ها در جنوب كمتر و در شمال تهران بيشتر خواهد بود.
مجيد آزادي گفت: پيش بيني مي شود در جنوب تهران حدود 2 تا 5 ميلي متر و در شمال حدود 10 ميلي متر بارندگي داشته باشيم.
وي افزود: چون اين سيستم جوي با باد همراه است، ابتدا آلودگي ها را پراكنده مي كند سپس باران مي بارد از اين رو احتمال دارد باران اسيدي در تهران نبارد.
آزادي بيشترين ميزان بارشها را در لرستان، ايلام و چهارمحال و بختياري با 65 ميليمتر بارندگي پيش بيني كرد.
وي ادامه داد: اين سيستم از سه شنبه در مناطق مركزي، شمال و شمال شرق كشور گسترش مي يابد و به اين ترتيب ميزان بارش در نيمه غربي كاهش خواهد يافت.
آزادي پيش بيني كرد در دو روز آخر هفته دماي هوا در سطح كشور به ويژه در استانهاي ساحل درياي خزر تا حدودي افزايش يابد.
وي افزود: در هفته آينده نوار شمال ساحل درياي خزر در سه روز اول شاهد بارشهاي پراكنده خواهد بود كه بيشترين ميزان بارندگي حدود 20 ميليمتر پيش بيني مي شود.
مردم در خيابان ها
تردد نكنند
يك كارشناس آب و هوا با اشاره به احتمال بارش باران اسيدي در تهران هشدار داد: شهروندان تهراني به منظور سلامت خود از تردد زير باران خودداري كنند.
محمد صادق احدي به فارس گفت: نمي گوييم حتماً باران اسيدي مي بارد، اما توصيه مي شود مردم در اولين بارش باران از تردد در خيابانها خودداري كرده يا در صورت امكان از چتر استفاده كنند.
وي همچنين با اشاره به عوارض باران اسيدي اظهار داشت: بالا بودن غلظت برخي آلاينده ها و بارش باران اسيدي، سوختن برگ درختان را موجب مي شود؛ اسيد سولفوريك يك ماده رنگ بر است و وقتي روي برگ درختان مي افتد رنگ آنها را از بين مي برد و باعث سوزش پوست مي شود.
هواي تهران
همچنان ناسالم است
رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت عنوان كرد: در حال حاضر وضعيت آلودگي هوا در شرايط ناسالم قرار دارد كه بنا بر پيش بيني سازمان هواشناسي مبني بر بارندگي هوا تا حدودي از آلودگي هوا كاسته مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها دكتر كاظم ندافي ضمن بيان اين مطلب ظهار داشت: براساس آخرين اطلاعي كه از وضعيت هواي تهران داريم شاخص استاندارد مربوط به مونوكسيدكربن ديروز بعدازظهر، 184 بوده است و آلاينده اصلي آلودگي هوا، آلاينده ذرات معلق بوده است كه اين شرايط براي عموم شرايط «ناسالم» تلقي مي شود.وي افزود: با پيش بيني سازمان هواشناسي و با تغييراتي كه در وضعيت هوا و همچنين بارندگي كه روزهاي آينده اتفاق خواهد افتاد، شرايط آلودگي هوا تا حدي بهبود پيدا مي كند.
رئيس مركز سلامت محيط و كار به مردم توصيه كرد تا بهبودي وضعيت هواي شهر تهران، تا جايي كه امكان دارد از منزل خارج نشوند و افرادي كه داراي بيماري هاي زمينه اي قلبي و عروقي هستند از فعاليت در هواي آزاد خودداري كنند.
امروز تغيير ساعت كاري پايتخت بررسي مي شود
دبير شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور از تشكيل جلسه اين شورا در روز دوشنبه خبر داد و افزود: تغيير ساعت كاري سازمان هاي دولتي شهر تهران موضوع اصلي جلسه فردا است.
سيدمجتبي شفيعي با بيان اينكه ساعت 14 امروز جلسه شوراي عالي ترافيك در محل وزارت كشور برگزار مي شود گفت: در اين جلسه موضوع آلودگي هوا و اجراي طرح سراسري زوج فرد كردن خودروهاي پايتخت بررسي مي شود.
وي افزود: مهمترين دستور جلسه شورا موضوع تغيير ساعت كاري سازمانهاي دولتي پايتخت است.
دبير شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور در مورد ادامه طرح زوج و فرد در تهران گفت: ادامه اين طرح با نيروهاي اندك پليس امكان پذير نيست و نياز به سيستمهاي مكانيزه كنترلي در سطح شهر دارد.
نمي توانيم به دليل آلودگي هوا شهر را تعطيل كنيم
مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست گفت: نمي توانيم به دليل آلودگي هوا شهر را تعطيل كنيم و به صورت موردي با اجازه كميته اضطرار فعاليت مي كنيم.
محمد هادي حيدرزاده با بيان اينكه هواشناسي اعلام كرده است در تهران بارش باران داريم، گفت: با بارش باران قدري وضعيت هوا تلطيف مي شود اما از روز چهارشنبه دوباره وارونگي دما را خواهيم داشت. وي در پاسخ به اين پرسش كه شهرداري تهران چرا برنامه هاي خود را در زمينه كاهش آلودگي هوا اعلام نكرده است، گفت: برنامه ها را به محيط زيست اعلام كرده ايم.
حيدرزاده در ادامه گفت: مشكل اساسي ما اين است كه كار دست متولي نيست و سازمان محيط زيست گوشه اي نشسته و نظارت مي كند.
مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست تأكيد كرد: سازمان محيط زيست منفعلانه عمل كرده و همه اختيارات خود را به استانداري هبه كرده است.

 



رسيده بود بلايي ولي...

يكدستگاه خودروي پژو 206 در اوايل جاده كرج به چالوس از مسير خارج و به سوي دره اي عميق پرت شد كه گاردريل محافظ جاده خودروي مذكور را از سقوط بيشتر به عمق پرتگاه نجات داد و دو مهندس جوان كه سرنشين آن بودند به سلامت از خودرو خارج شدند.

 



با صدور اطلاعيه اي عنوان شد
تجمعات عاشورايي و عزاداري دانش آموزان در سراسر كشور

همزمان با هشتم محرم الحرام آئين بزرگداشت ياد و خاطره رشادت هاي حضرت علي اكبر(ع) در قالب دسته هاي عزا و تجمع عاشورايي در هيات هاي دانش آموزي سراسر كشور برپا مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان مراسم عزاداري اتحاديه انجمن اسلامي دانش آموزان همزمان با اجراي «10 قدم - يك راه» كه از سوي اين اتحاديه با ايام محرم در حال برگزاري است روز سه شنبه 23 آذر همزمان با هشتم ماه محرم با حضور در دسته ها و هيات هاي عزاداري به برگزاري مراسم سوگواري و عزاداري سالار شهيدان حضرت حسين بن علي(ع) مي پردازند.
در همين حال رئيس گروه گسترش فرهنگ نماز و قرآن اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران هم گفت: دسته هاي سينه زني و هيات هاي مذهبي دانش آموزان شهر تهران امروز در ميدان ارك تهران تجمع كرده و عزاداري مي كنند.

 



معاون شهرسازي شهردار تهران: مالكان براي دريافت پايان كار بايد به ازاي هر تعداد پاركينگ سند ارائه دهند

معاون شهرسازي شهردار تهران از حذف پرداخت عوارض احداث پاركينگ خبر داد و گفت: در صورت نبود شرايط لازم براي تامين پاركينگ مالك بايد تعهد كند در زمان پايان كار ما به ازاي هر تعداد پاركينگ مورد نياز، سند پاركينگ در هر نقطه ديگري را ارائه كند تا پايان كار بگيرد.
هيربد معصومي در گفت وگو با ايسنا با اعلام اينكه از سال 84 تاكنون هيچ پرونده اي بدون رعايت عوارض پاركينگ صادر نشده است، تاكيد كرد: در اين سالها بند ششم ضوابط و مقررات ملي ساختمان در مورد تامين پاركينگ رعايت شده است و در اين چند ساله عوارض پاركينگ را هم حذف كرده ايم.
وي در ادامه توضيح داد: پرداخت عوارض پاركينگ و حذف ايجاد پاركينگ بسياري از اماكن تجاري، اداري و مسكوني مدتهاست كه در شهرداري هاي مناطق حذف شده و در صورت نبود شرايط لازم براي تامين پاركينگ، مالك بايد تعهد كند كه در زمان پايان كار ما به ازاي هر تعداد پاركينگ مورد نياز، سند پاركينگ در هر نقطه ديگر را ارائه و سپس پايان كار دريافت كند.
معاون شهرسازي شهردار تهران با اشاره به حساسيت ويژه شهردار تهران در مورد تامين پاركينگ در شهر تهران تاكيد كرد: در اين سالها حتي يك مورد پاركينگ هم از ساختمان ها حذف نشده است.
معصومي اضافه كرد: البته شهرداري تهران در سالهاي اخير تشويق قابل توجهي را براي مشاركت شهروندان و بخش خصوصي در تامين پاركينگ هاي عمومي داشته كه تا حدود زيادي تاثيرگذار بوده است.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران پيش از اين با اشاره به طرحي با عنوان احداث پاركينگ هاي محله اي و فروش آن به مالكان واحدهاي مسكوني فاقد پاركينگ، اعلام كرده بود كه براي رفع اين مشكل با تصميمي كه در حوزه شهرسازي اتخاذ شده، مقرر گرديد تا مالكان در شعاع 250 متري براي تامين پاركينگ متعهد شوند.

 



به دنبال درخواست وزارت بهداشت شركت هاي دارويي قيمت 42 قلم دارو را كاهش دادند

معاون غذا و داروي وزارت بهداشت گفت: به جز داروهاي بيماران خاص، برنامه اي براي افزايش قيمت داروها نداريم و حتي شركت هاي دارويي موافقت خود را براي كاهش قيمت 42 قلم دارو اعلام كردند.
احمد شيباني با بيان اين مطلب اظهار داشت: برنامه اي براي افزايش قيمت داروها نداريم مگر داروهايي كه براي بيماران خاص تجويز مي شود و هدف بر اين است تا قيمت داروهاي وارداتي را نيز كاهش دهيم.
معاون وزير بهداشت گفت: در زمينه كاهش قيمت داروهاي وارداتي از نمايندگان شركت ها درخواست كرديم كه قيمت ها را تا حدودي كاهش دهند كه اين امر اتفاق افتاده و در حال حاضر قيمت 42 قلم دارو كاهش پيدا كرده است.
وي ادامه داد: تحريم ها تاثيري بر روي داروهاي وارداتي نداشته و خوشبختانه آمادگي لازم براي توليد بسياري از اقلام دارويي در كشور را داريم. در حال حاضر 4 درصد داروها وارداتي و 96 درصد داروها توليد داخلي است و برنامه ما در معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت اين است كه به تدريج اين 4 درصد را هم كاهش دهيم.
شيباني با اشاره به اينكه توليد داروهاي بيوتكنولوژيك در كشور افزايش پيدا كرده است افزود: در حال حاضر 9 قلم داروي بايوتك در كشور در حال توليد و 12 قلم ديگر در دست بررسي است كه اميدواريم ظرف 2، 3 سال آينده بتوانيم 25 قلم از 140 قلم داروي بايوتك موجود در دنيا را داشته باشيم و به تدريج در سال هاي آينده اين داروها را روانه بازار كنيم.
به گزارش فارس وي تصريح كرد: در بحث توليد واكسن، در خاورميانه و آسيا از سوي سازمان جهاني بهداشت مورد تاييد قرار گرفتيم و در حال حاضر در توليد واكسن خودكفا هستيم.

 



اهداي عضو به 4 بيمار جان دوباره بخشيد

قائم شهر-خبرنگار كيهان:
اهداي اعضاي بدن يك جوان قائم شهري كه دچار مرگ مغزي شده بود به چهار بيمار نيازمند جان دوباره بخشيد.
مرحوم «آروين ادهمي» دانشجوي سال آخر مهندسي شيمي كاربردي دانشگاه مازندران بود كه در پنجم آذرماه امسال طي سانحه رانندگي در محور نور به رويان دچار مرگ مغزي شد.
وي 10 روز در بخش «آي سي يو» بيمارستان وليعصر(عج) قائم شهر بستري بود. تيم پزشكي معالج اين دانشجوي 23 ساله، مرگ مغزي آروين ادهمي را تأييد و خانواده او تصميم به اهداي اعضاي بدن آروين گرفت. براساس اين گزارش عمل پيوند عضو در بيمارستان مزبور انجام شد و قلب، كبد و دو كليه مرحوم آروين ادهمي به چهار بيمار نيازمند اهدا شد.محمود ادهمي پدر مرحوم آروين ادهمي به خبرنگار ما گفت: آروين فردي دلسوز و ساعي در علم و معرفت بود. وي ورزشكاري با منش پهلواني بود. سيمين شعبي مادر مرحوم ادهمي با ابراز رضايت از اهداي اعضاي بدن جوانش گفت: آروين عاشق و دلسوخته اباعبدالله الحسين(ع) بود و در خلوص و صداقت و خوش اخلاقي نمونه بود.

 



رئيس مركز صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران خبر داد
صدور آرم هاي طرح ترافيك ساليانه از ديماه

رئيس مركز صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران از صدور آرم هاي طرح ترافيك ساليانه از ديماه سال جاري خبر داد.
غلامحسين زمان آبادي افزود: هنوز قيمت آرم هاي طرح ترافيك سال آينده مشخص نشده است و بايد مراجع ذيربط در اين زمينه تصميم گيري كنند.
وي با بيان اينكه سال آينده 106هزار و200 آرم طرح ترافيك صادر مي شود، اظهار داشت: 10 درصد اين آرم ها به صورت روزانه و هفتگي صادر مي شود.
به گزارش فارس رئيس مركز صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه ثبت نام افراد سهميه اي ابتدا آغاز مي شود، گفت: هنوز زمان دقيق ثبت نام افراد عادي مشخص نيست.

 



دستگيري شكارچيان خرس در رودسر

روابط عمومي حفاظت محيط زيست گيلان از دستگيري شكارچيان خرس، كل و بز در رودسر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت به نقل از روابط عمومي حفاظت محيط زيست گيلان، اين شكارچيان به نام هاي «م-م» و «ح-م» در منطقه نيلوي بخش رحيم آباد رودسر بازداشت شدند.
در بازرسي از خودروي اين شكارچيان يك قبضه سلاح گلوله زني و يك قبضه ساچمه زني به همراه 10 تير فشنگ جنگي و 15فشنگ ساچمه زني كشف شد.
همچنين لاشه يك رأس بز كوهي به همراه يك قطعه كبك دري و ادوات شكار و صيد غيرمجاز نيز از نامبردگان به دست آمد.
در تحقيقات بيشتر از اين شكارچيان متخلف مشخص شده كه اين افراد اقدام به شكار يك قلاده خرس و چند طوقه قرقاول و چند قطعه كبك نيز كرده بودند.

 



به دليل برخورد نامناسب با ارباب رجوع شهردار منطقه يك سنندج بركنار شد

به دستور استاندار كردستان شهردار منطقه يك سنندج به خاطر برخورد نامناسب و خارج از شئونات اداري با ارباب رجوع بركنار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج به نقل از روابط عمومي استانداري كردستان، سرپرست شهرداري سنندج با اعلام اين خبر اظهار داشت: حكم بركناري عبدالسلام سپهر شهردار منطقه يك سنندج امروز به نامبرده ابلاغ شد.
شمس الدين ساعد افزود: وي با تأكيد و پيگيري استاندار كردستان به خاطر برخورد نامناسب و خارج از شئونات اداري با ارباب رجوع و برخي كاركنان زحمتكش شهرداري بركنار و اكنون به عنوان كارشناس در شهرداري مركزي مشغول به كار شده است.
ساعد گفت: استاندار كردستان همواره در جلسات عمومي و اداري بر برخورد مناسب و رعايت شأن مردم در دستگاه هاي اجرايي تأكيد داشته و خدمت بي منت و صادقانه به مردم را رسالت اصلي مديران مي دانند.
وي افزود: شهردار منطقه يك متأسفانه چند مورد برخورد نامناسب با مردم و كاركنان شهرداري داشته و به همين دليل استاندار كردستان بر بركناري وي تأكيد داشت.سرپرست شهرداري سنندج گفت: براساس دستور استاندار كردستان رعايت شئونات اداري و احترام به مردم اولويت اصلي مديران دستگاه هاي اجرايي است و عملكرد خارج از اين چارچوب قابل تحمل نيست.
ساعد تصريح كرد: جميل آرمان معاون شهرسازي شهرداري مركزي سنندج با حفظ سمت مسئوليت شهرداري منطقه يك را به عهده گرفته است.

 



در شيراز راننده تانكر به اتهام حمل صدها كيلو هروئين و ترياك به اعدام محكوم شد

شيراز-خبرنگاركيهان:
راننده يك دستگاه تانكر كه با دريافت 10 ميليون تومان از يك قاچاقچي اقدام به حمل يك تن ترياك و 50 كيلوگرم هروئين كرده بود در دادگاه انقلاب اسلامي شيراز به اعدام محكوم شد.
چندي پيش ماموران پاسگاه انتظامي قطرويه در هنگام ايست و بازرسي به يك تانكر كه از بندرعباس عازم شيراز بود مشكوك شده و در بازرسي از آن يك تن و 600 كيلوگرم ترياك و 50 كيلوگرم هروئين كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف كردند.
راننده تانكر پس از دستگيري در بازجويي ها اعتراف كرد در قبال دريافت 10 ميليون تومان از يك قاچاقچي بلوچ، اقدام به جابه جايي موادمخدر كرده است.
متهم در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي شيراز محاكمه و به اتهام نگهداري ترياك به حبس ابد و نگهداري هروئين به اعدام، 50 ضربه شلاق و پرداخت 334ميليون تومان جزاي نقدي محكوم شد.
همچنين گزارش ديگر خبرنگار ما از شيراز حاكي است حكم قطع دست دو سارق حرفه اي نيز در زندان مركزي شيراز اجرا شد.
سارقان چندي پيش به اتهام سرقت هاي متعدد دستگير و پس از محاكمه به علت داشتن سوابق متعدد به قطع درست محكوم شدند.
اين حكم كه در مراجع قضايي صالحه مورد تاييد قرار گرفته بود در محوطه زندان مركزي شيراز به اجرا درآمد و دست اين سارقان مطابق دستورات ديني قطع شد.

 



معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي خبر داد
افزايش 50 درصدي سارقان زن در كشور

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي از افزايش بيش از 50درصدي دستگيري سارقان زن در 8 ماهه گذشته خبر داد.
سرهنگ فريدون خالقي فرد افزود: برخورد پليس با سارقان علمي و بازدارنده است و سيستم هاي سنتي در اين راه ديگر كارايي نداشته و پليس آگاهي اين سيستم ها را به روز رساني كرده است.
به گزارش فارس اين مقام پليس آگاهي تاكيد كرد: بيشترين وقوع سرقت در لوازم داخل خودرو روي مي دهد و پليس در اين زمينه افزايش 56 درصدي در كشف به كشف و 9/53 درصدي در كشف به وقوع را داشته است.

 



نتايج نهايي كنكور 90 در نيمه دوم شهريور اعلام مي شود

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج نهايي كنكور 90 در نيمه دوم شهريورماه سال 1390 از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش خبر داد و به تشريح شيوه احتساب سوابق تحصيلي داوطلبان كنكور سال آينده پرداخت.
به گزارش فارس، سرورالدين گفت: نمره كل داوطلبان مشمول احتساب سوابق تحصيلي بر اساس حداقل 75 درصد نمرات آزمون و حداكثر 25 درصد سوابق تحصيلي به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب، محاسبه مي شود.
وي با تأكيد بر اينكه نمرات آزمون و سوابق تحصيلي داوطلبان تراز مي شود، گفت: نمره كل داوطلب بر اساس ضرايب مندرج در بخش آزمون هاي عمومي و اختصاصي جداول زير گروه ها با درنظر گرفتن ضريب 3 براي دروس اختصاصي محاسبه مي شود.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه ضوابط و مقررات انتخاب رشته كنكور 90 همانند سال گذشته است، گفت: انتخاب رشته توسط داوطلبان از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور در دهه دوم مردادماه سال 1390 انجام خواهد شد و داوطلباني كه بر اساس كارنامه اوليه مجاز به انتخاب رشته مي شوند. وي گفت: گزينش علمي داوطلبان آزمون سراسري سال 1390 بعد از اتمام مدت زمان انتخاب رشته، بر اساس نمرات علمي اكتسابي هر يك از آنها، شرايط و ضوابط مربوطه، انتخاب رشته هر داوطلب و با توجه به ساير شرايط و مقررات اعلام شده، انجام و نتايج نهايي در نيمه دوم شهريورماه سال 1390 از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش منتشر مي شود.
سرورالدين اظهار كرد: اعلام نتايج معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته هاي نيمه متمركز به منظور انجام مراحل مصاحبه، معاينه و آزمون عملي در نيمه اول مهرماه سال 1390 خواهد بود.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف يك تن موادمخدر
زاهدان-خبرنگاركيهان:ماموران انتظامي سيستان و بلوچستان موفق شدند مقدار يك تن و 224 كيلوگرم موادمخدر در نقاط مختلف استان از قاچاقچيان كشف كنند.ماموران در حين گشت زني به يك دستگاه خودروي پژو در يكي از روستاهاي اطراف نيك شهر مشكوك شده و به وي دستور توقف دادند اما راننده خودرو بدون توجه به هشدار پليس از محل متواري شد و تحت تعقيب قرار گرفت.وي خاطر نشان كرد: سرانجام پس از يك تعقيب و گريز، اين خودرو در يكي از روستاها متوقف شده و در بازديد از آن مقدار 340 كيلوگرم موادمخدر از نوع حشيش كه در صندوق عقب اين خودرو جاسازي شده بود كشف شد.
ماموران انتظامي شهرستان چابهار نيز در حين گشت زني به يك خودروي تويوتا مشكوك شده و به آن دستور ايست دادند اما راننده خودرو با بي توجهي به هشدار پليس اقدام به فرار كرد.
پس از تعقيب و گريز، اين خودرو سرانجام توقيف و راننده آن دستگير و در بازرسي از آن مقدار 130 كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك و 600كيلوگرم حشيش كشف شد.همچنين در يك درگيري با قاچاقچيان در ارتفاعات شهرستان زاهدان مقدار 111كيلوگرم ترياك و 43كيلوگرم هروئين از قاچاقچيان كشف شد.
آزادي گروگان پس از هفت ماه
يك گروگان 25 ساله پس از هفت ماه از دست آدم ربايان آزاد شد. ابوالفضل-ن خردادماه سال جاري در شهرستان اصفهان ربوده و به مرز افغانستان منتقل شد.آدم ربايان پس از آنكه موفق به خروج «ابوالفضل-ن» به افغانستان شدند از آنجا با برقراري تماس تلفني با خانواده وي علت اقدام خود را اختلاف ملكي با آنها عنوان كرده و تقاضاي هشتصدميليون تومان وجه نقد براي آزادي گروگان كردند. پليس سرانجام سه نفر از عوامل مرتبط با اين گروگانگيري را دستگير و آنان را روانه زندان كرد.با استفاده از نفوذ ريش سفيدان و مذاكرات صورت گرفته سرانجام اين گروگان بدون پرداخت هيچ گونه وجهي پس از هفت ماه از چنگال آدم رباها رها و تحويل ماموران پليس آگاهي سيستان و بلوچستان و خانواده اش شد.
انهدام باند قاچاق سلاح
ايلام-خبرگزاري فارس: سركرده معروف باند قاچاق سلاح و موادمخدر و عامل شرارت و ناامني شهرستان ملكشاهي از توابع استان ايلام دستگير و روانه زندان شد.اين فرد شرور كه از سال 85 با راه اندازي باندي معروف به سيكا اقدام به تهديد، زورگيري، راهبندان، تجاوز به عنف و ايجاد رعب و وحشت مي كرد، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و با همكاري دستگاه قضايي و نيروي انتظامي دستگير شد.
مرگ 3 نفر در تصادف
بندرعباس- خبرگزاري فارس: بر اثر برخورد دو دستگاه كاميون با سواري 206 در محور سيرجان-بندرعباس و در حوالي كيلومتر 40 حاجي آباد 3نفر كشته و يك نفر زخمي شدند.
عامل اصلي تصادف انحراف به چپ ناشي از سبقت غيرمجاز راننده سواري پژو 206 اعلام شد. در اين حادثه، سواري پژو به علت انحراف به چپ با يك دستگاه تريلر اويكوو كه از سمت مقابل به طرف بندرعباس در حركت بوده برخورد و سپس هر دو وسيله نقليه با كاميون بنزي كه در پشت پژو به سمت سيرجان در حركت بود برخورد كردند.در اين حادثه راننده سواري پژو و راننده سرنشين كاميون بنز در دم كشته و راننده تريلر مجروح شد.
دستگيري سرشاخه هاي هرمي
سرويس شهرستانها: با تلاش كارآگاهان پليس آگاهي مازندران سرشاخه هاي 2 شركت هرمي كه پس از كلاهبرداري از زيرشاخه هاي خود متواري شده بودند دستگير و روانه زندان شدند.
شركت هاي هرمي پالينور و گلدكوئيست در فضاي مجازي با پوشش تجارت الكترونيك و سرمايه گذاري در بورس هاي بين المللي، بازار نفت و طلا، صنايع پيش رفته اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كردند. دو نفر به نام هاي مصطفي-ر و مهدي-گ از سرشاخه هاي اين دو شركت از جمله افراد دستگير شده هستند كه در بازرسي از منزل آنها اسناد و مدارك قابل توجهي درخصوص سرشبكه باند آموزش هاي مجازي شركت هاي هرمي و... كشف شد تلاش براي دستگيري ساير متهمان ادامه دارد.
توقيف گازوئيل قاچاق
اهواز-خبرگزاري فارس: در هشت ماهه امسال با تلاش ماموران درياباني 293 هزار ليتر سوخت قاچاق گازوئيل در خورهاي شادگان كشف و قبل از خروج از كشور توقيف شد.
بخشي از اين مقدار گازوئيل قاچاق به صورت چتري و مقداري نيز در قايق ها و شناورهاي صيادي جاسازي شده بود كه در حين بازرسي ماموران درياباني كشف شد.در اين ارتباط تعدادي متهم به قاچاق سوخت در شادگان بازداشت و به مراجع قضايي معرفي شدند.
همچنين با تلاش ماموران مبارزه با قاچاق كالا، در اين مدت 438 هزار و 80 نخ انواع سيگارت خارجي و 2 هزار و 400 بسته انواع تنباكوي خارجي حين ورود به تالاب شادگان كشف و ضبط شد.
سرقت فرش با جعل اسناد
ماموران نيروي انتظامي خرمشهر موفق به كشف 4 هزار و700مترمربع فرش ماشيني سرقتي در اين شهرستان شدند.اين فرش هاي سرقتي از كاشان حمل شده بود و راننده كاميون با جعل اسناد و مدارك باربري خود را به عنوان راننده حمل كننده از طرف باربري معرفي و محموله فرش ها را دريافت كرده بود.فرش هاي ماشيني كشف شده ارزشي بيش از 100 ميليون تومان داشته اند.با كشف اين محموله سرقتي همچنين باند جعل اسناد اين افراد نيز متلاشي شد.در اين راستا پنج نفر شامل سه مرد و دو زن دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

 



تيراندازي پليس بحرين به عزاداران حسيني

پليس بحرين براي جلوگيري از عزاداري سالار شهيدان، امام حسين(ع) در روستاي المالكيه، سعي كرد پرچم هاي سياه نصب شده توسط افراد محلي را بردارد.
براساس گزارش پرس تي وي در يورش نيروي پليس بحرين به شيعيان عزادار، سه نفر از جمله يك جوان 23 ساله زخمي شدند.
اين جوان 23 ساله از ناحيه سر و گردن هدف اصابت گلوله قرار گرفته است و 2 زخمي ديگر از ناحيه شكم زخمي شده اند.
بيشتر مردم بحرين شيعه هستند اما اقليت سني مذهب، قدرت و امور اين كشور اميرنشين حاشيه خليج فارس را در اختيار دارند.
مقامات بحرين در چند ماه گذشته فشار بر مسلمانان شيعه را افزايش داده اند و گزارش هاي منتشر شده مبني بر بازداشت و شكنجه آنان در بازداشت گاه هاي اين كشور، موجب تشديد نگراني درباره شرايط حقوق بشر در بحرين شده است.صدها نفر از مردم از جمله روحانيان برجسته شيعه و فعالان حقوق بشر از اواسط ماه اوت (مرداد/شهريور) تاكنون دستگير شده اند و نيروهاي امنيتي به شدت اعتراضات خياباني را سركوب مي كنند.گروه هاي مدافع حقوق بشر اعمال فشار و اقدامات سركوب گرانه حكومت بحرين را محكوم كرده و منامه را از نقض بيشتر حقوق بشر در اين كشور برحذر داشته اند.

 



بچه دلفين زخمي

تصاوير يك بچه دلفين زخمي كه تحت مراقبت رئيس يك NGO قرار دارد در اينترنت منتشر شد و كاربران شبكه را شيفته خود كرد.
به گزارش مهر، تصاويري كه اين روزها در اينترنت منتشر شده و با استقبال بسيار زياد كاربران روبه رو شده اند دو قهرمان اصلي دارد كه اولي، ريچارد تزور، رئيس سازمان غيردولتي (نجات جانوران دريايي) و يك بچه دلفين كوچك است.اين بچه دلفين در سواحل «مونته ويديو» در اروگوئه پيدا شد. دلفين كوچك جراحات زيادي داشت كه احتمالا در اثر برخورد با تور ماهيگيران ايجاد شده بودند.
براساس گزارش لارپوبليكا، ريچارد تزور بلافاصله پس از پيدا شدن اين بچه دلفين آن را به «پيراپليس» در يك منطقه محافظت شده در ساحل رودخانه «لاپلاتا» واقع در 100 كيلومتري شرق «مونته ويديو» منتقل كرد و درمان و مراقبتهاي ويژه اي را براي نجات آن آغاز كرد.

 



كولاك و بارش نيم متري برف در كانادا

در گزارش دپارتمان هواشناسي كانادا آمده است كه در پي بارش نيم متري برف و وقوع كولاك و يخبندان در اكثر نقاط اين كشور، مردم به شدت غافلگير شدند.
براساس اين گزارش بارش شديد برف و كولاك با سرعت زياد باد در اكثر نقاط اين كشور علاوه بر مسدود كردن راه ها و معابر اصلي، تصادفات شديد رانندگي و راه بندان هاي طولاني را در پي داشته است؛ چرا كه تاكنون نيم متري برف باريده است.همچنين دماي هوا در نقاط مختلف اين كشور به شدت كاهش يافته و اين موضوع باعث شده تا مردم نتوانند به فعاليت هاي روزمره خود برسند.براساس اعلام دپارتمان هواشناسي اين كشور دماي هوا در شب حتي به 30 درجه زير صفر مي رسد.
اين وضعيت باعث بروز يخبندان هاي شديد و تركيدن لوله هاي آب و حتي پنجره منازل و ساختمانها شده است.
همچنين تاكنون ده ها تن به ويژه كودكان، سالخوردگان و افراد بي خانمان دچار سرمازدگي شديد شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14