(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22  آذر 1389- شماره 19814

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حلقه تنگ محاصره (يادداشت روز)
آيت الله آملي لاريجاني : در جريان فتنه بعد از انتخابات عده اي شبيه بني اميه عمل كردند
سيلي (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
قيام عاشورا و مسلمانان امروز (يادداشت ميهمان)
اين هم سند تازه از وابستگي موسوي به سازمان سيا (خبر ويژه)
افشاي زد و بندهاي مالي در هفت تيركشي2 طيف اپوزيسيون (خبر ويژه)
خدمات ويژه العبريه به فتنه گران سبز و دژخيمان صهيونيست (خبر ويژه)
همكاري آلمان و فرانسه در ترور 2 دانشمند هسته اي ايران (خبر ويژه)



حلقه تنگ محاصره (يادداشت روز)

«تنها گزينه پيش روي ما انتخاب موجوديتي ادغام يافته در منطقه است. طولاني شدن آتش سوزي جنگل هاي حيفا نشان داد كه ما در اداره خود ناتوانيم. ما نمي توانيم با «تسليحات قدرتمند» مسايل خود را حل كنيم، چاره اي جز مذاكره نداريم وقتي به اطراف خود نگاه مي كنيم درمي يابيم كه «جبهه مصمم جهاني» عليه ما در حال شكل گيري است.»
اين نزديكترين گزاره اي است كه از درون محافل صهيونيستي به بيرون درز كرده است. نزديك به دو دهه پيش «اسحاق رابين» نخست وزير معدوم رژيم صهيونيستي گفته بود اگر تيزهوش باشيم درمي يابيم كه بايد مذاكره كنيم و اگر خيال پرداز باشيم مي گوئيم جنگ. رابين با همين نگاه در سال 1370 به مذاكرات اسلو آمد و حال آنكه مهمترين پشتيبان بين المللي رژيم صهيونيستي در آن سال خود را در اوج قدرت مي ديد و فروپاشي بلوك شرق نگراني كشورهاي آسيايي را در پي داشت اما با اين همه، تل آويو دريافته بود كه اوضاع جهان در حال دگرگون شدن است.
از آن زمان تاكنون، اسرائيل در عرصه بين المللي و منطقه اي دچار محدوديت ها و مشكلات فراواني شده است. در اين فاصله اين رژيم ناچار به ترك خاك لبنان- با تحمل حداكثر حقارت-، تخليه منطقه غزه- با برجا گذاشتن اردوگاه هاي خود- شكست در جنگ 33 روزه عليه لبنان و شكست در جنگ 22 روزه عليه غزه شده است. در اين دوران موج مهاجرت معكوس گرديده، درآمد رژيم صهيونيستي از توريسم، تجارت و فروش تسليحات به يك سوم رسيده و اميد به آينده در بين شهروندان غاصب سير نزولي داشته است. از آن طرف، آمريكايي ها- بنا به اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي- ديگر قدرت «جمع كنندگي» ندارند و اوضاع كاملا از دست آنان خارج شده است. در اين شرايط بنيامين نتانياهو ديوانه وار عليه فلسطيني ها وارد عمل گرديده است.
اين روزها در فضاي منطقه اي و بين المللي، اتفاقاتي افتاده كه نشان مي دهد آن احساس رابين اينك عمومي شده است. با هم اين موارد را مرور كنيم:
1- كاروان آسيايي با حضور تعداد زيادي از فعالان كشورهاي شرق و غرب از هند به سمت غزه در حركت است. اعضاي اين كاروان چندصد نفره مردم عادي هم نيستند هركدام به دليل جايگاه اجتماعي، سياسي، فرهنگي، علمي و رسانه اي شان انبوهي از مخاطبان را با خود همراه دارند. اين موج انساني به خوبي نشان مي دهد كه امروز آزادي فلسطين تبديل به يك مسئله جهاني شده و در سطح ملت ها با جديت پيگيري مي شود. كاروان دريايي كشورهاي جنوب اروپا و كارواني زميني از شرق آسيا آيا اسرائيل نبايد نگران راه افتادن يك كاروان هوايي باشد.
2- دو روز پيش در يك روز در سطح بين المللي 4 قطعنامه عليه رژيم صهيونيستي به تصويب رسيده است، تصويب كنندگان متحدان تاريخي رژيم تل آويو- آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان و...- نبوده اند يكصد و شصت و پنج كشور عضو سازمان ملل، تخريب منازل فلسطيني ها توسط رژيم صهيونيستي را محكوم كرده اند. همزمان با آن مجمع عمومي سازمان ملل در قطعنامه ديگري شهرك سازي و ساخت ديوار حايل را محكوم كرد. در قطعنامه ديگر، اين رژيم ملزم به خروج از جولان(براساس قطعنامه 497) شده است و در قطعنامه ديگر بكارگيري زور عليه فلسطيني ها محكوم شده است. اين قطعنامه ها ممكن است تغييري در مواضع رژيم صهيونيستي به وجود نياورد ولي مطمئنا اين قطعنامه ها از يك روند در عرصه دولت ها خبر مي دهند.
3- دو روز پيش 26 مقام ارشد سابق كشورهاي عضو اتحاديه اروپا كه در ميان آنان سولانا- مسئول سابق سياست خارجي اروپا-، فون ويزسكار، رئيس جمهور سابق آلمان، رابينسون- رئيس جمهور سابق ايرلند و فيليپ گونزالس نخست وزير سابق اسپانيا هم حضور داشتند طي بيانيه مشتركي از رژيم صهيونيستي خواسته اند كه از اقدامات يكجانبه در مورد قدس و كرانه باختري بپرهيزد و شهرك سازي در مناطق فلسطيني ها را متوقف گرداند. اين 26 نفر اگرچه «مقام سابق» به حساب مي آيند ولي هركدام از آنان در درون حزب خود- حداقل- بازتاب دهنده نظرات بخش قابل توجهي از اعضاي آن حزب به حساب مي آيد و لذا اين نگرش ها ممكن است در آينده نزديك شكل دهنده به دولت هاي جديد در اتحاديه اروپا باشند. اما پاسخ اين سؤال كليدي روشن است: «آيا پيش از اين در اروپا گرايشي به اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي مشاهده شده است؟»
4- سه روز پيش وزراي امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در بروكسل بيانيه مشتركي داده و در آن بر تعلق بيت المقدس شرقي و كرانه باختري به فلسطيني ها تاكيد كرده اند اين در حالي است كه تل آويو- ظاهرا و براساس اظهارات محمود عباس- با تشكيلات خودگردان در مورد حل نهايي دو مسئله لاينحل- بيت المقدس شرقي و بازگشت حدود 5 ميليون آواره فلسطيني- به توافق رسيده بودند. موضع اتحاديه اروپا نشان داد كه آنان از روند تحولات كه به حذف غرب از معادله خاورميانه منجر مي شود بشدت نگران هستند.
5- كشورهاي آمريكاي لاتين در پايان اجلاس خود، طي بيانيه اي رسمي از حقوق فلسطيني ها براي تشكيل كشور و دولتي با مركزيت بيت المقدس و در وسعت سرزمين هاي 1967 حمايت و اعلام كرده اند كه استقرار يك دولت فلسطيني را به رسميت مي شناسند. كشورهاي آمريكاي لاتين از ديرباز محل نفوذ و حضور صهيونيست ها بوده است و لذا صدور اين بيانيه نشان مي دهد كه جايگاه اسرائيل در ميان يهوديان آمريكاي لاتين بشدت تنزل كرده است.
6- بخش وسيعي از جنگلهاي اطراف شهر بندري- صنعتي «حيفا» چندين هفته در آتش مي سوخت در اين ماجرا 41يهودي كشته شدند در اين آتش سوزي 50 هزار مترمربع و 5 ميليون درخت از بين رفتند. رژيم صهيونيستي با وجود آنكه مدعي است داراي چهارمين نيروي هوايي در جهان است، نتوانست كاري را از پيش ببرد تا اينكه پس از هفته ها 12 كشور امكانات اطفاء حريق خود را به اين منطقه صنعتي گسيل كردند و موفق به مهار آتش شدند. اين ماجرا يك سؤال جدي را در ذهن يهوديان ساكن فلسطين اشغالي پديد آورد؛ آيا رژيمي كه قادر به دفاع از جنگلها نيست مي تواند در روز حادثه از جان شهروندان دفاع كند. هزينه اين حادثه- بر اساس برآورد هاآرتص- تا سالها قابل جبران نيست چرا كه حالا يهودي ها دريافته اند كه «اسرائيل» فقط نگران حفظ دولت خود است.
در ارتباط با مجموعه اين تحولات چند نكته كليدي به نظر مي رسند:
1-به موازاتي كه از قدرت رژيم صهيونيستي در حوزه امنيت منطقه اي كاسته شده و در سطح داخلي نيز بدگماني هايي عليه اين رژيم به وجود آمده است، از قدر و قيمت آنان در عرصه بين المللي هم كاسته شده است. امروزه آمريكايي ها كليد تحولات فلسطيني و رژيم صهيونيستي را به دولت نتانياهو داده اند اما نه از آن رو كه خواسته اند دست او را باز كنند بلكه از آن رو كه احساس ناتواني مي كنند تجربه دوره بوش و اوباما نشان داد كه آمريكا در شرايطي كه قادر به اثرگذاري بر طرف فلسطيني نيست، نمي تواند از طرف اسرائيلي نيز توقعي داشته باشد. اينكه آمريكا و اروپا توأمان در برابر صدور 4 قطعنامه عليه رژيم اسرائيل سكوت كردند براي آن بود كه كاري از دستشان برنمي آمد. آري اگر در شوراي امنيت بود آن را وتو مي كردند ولي در مواجهه با كشورهاي عضو سازمان ملل نمي توانند شكل دهنده به جبهه موثري به نفع رژيم تل آويو باشند. بيانيه اتحاديه اروپا هم براي آن است كه آنان نگران خراب تر شدن اوضاع هستند و راه آن را در كنترل اسرائيل ديده اند كه البته اين رژيم جعلي هم با تحليل خودش كار مي كند نه با توصيه اين يا آن كشور اروپايي.
2- بيانيه 26 مقام سابق اروپايي كه اكثر آنان در گذشته چشم هاي خود را بر روي جنايات اسرائيل بسته بودند بيانگر وخامت حال اسرائيل در عرصه بين المللي است اين بيانيه به ضميمه بيانيه اتحاديه اروپا و به همراه امضاي 165 كشور پاي قطعنامه سازمان ملل به خوبي نشان مي دهد كه اوضاع به ضرر اسرائيل تغيير كرده است. آيا رژيم تل آويو مي تواند چشم را بر روي حقيقت ببندد و آيا چشم بستن، حقيقت را دگرگون مي كند؟
3- متأسفانه در اين شرايط كه بايد دوره طلايي فعاليت سازمانهاي اسلامي و عربي باشد شاهد ركود فعاليت اتحاديه عرب و سازمان كنفرانس اسلامي هستيم و تأسف بارتر اينكه پادشاه اردن در اجلاس امنيتي منامه قطع مذاكرات ميان طرف هاي اسرائيلي و فلسطيني را مهمترين مشكل معرفي كرده و از همه مي خواهد همه توان خود را براي احياء اين مذاكرات بكار ببرند و اين در حالي است كه همين روزها بخش هايي از مسجدالاقصي به دليل حفاري صهيونيست ها فرو ريخته است و اسرائيل با صراحت از تقسيم ناپذير بودن قدس- به معناي اشغال كامل و هميشگي آن- خبر داده است. نبايد ترديد كرد كه برخي از كشورهاي عربي اين مأموريت ذلت بار را قبول كرده و در صددند تا وضعيت را براي اقدامات رژيم صهيونيستي هموار كنند.
4- تغيير موقعيت رژيم صهيونيستي در عرصه بين المللي و منطقه اي ناشي از مقاومت سرسختانه مجاهدان فلسطيني و محور مقاومت در منطقه است وگرنه با وجود امثال ملك عبدالله و محمود عباس، چرا بايد اسرائيل در منطقه مشكل داشته باشد و يا با وجود حمايت رژيم انگليس و دولت فرانسه چرا بايد اسرائيل در صحنه بين المللي مشكل داشته باشد؟ در واقع امروزه همه دريافته اند كه تحولات خاورميانه ادامه بقاء رژيم جعلي اسرائيل را ناممكن كرده است و همان گونه كه حضرت امام خميني-ره- فرمودند «اين رژيم رفتني است» با اين وصف چه كسي سرنوشت خود را با «بازنده» گره مي زند؟
سعدالله زارعي

 



آيت الله آملي لاريجاني : در جريان فتنه بعد از انتخابات عده اي شبيه بني اميه عمل كردند

رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد اگر كساني مدعي هستند كه در روز عاشورا يا حسين يا حسين مي گفتند بايد از آنان پرسيد اين يا حسين آنان در مسير حق بوده يا در مسير باطل و قطعا مي دانند كه امويان نيز در جنگ صفين قرآن را بر سر نيزه كردند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز يكشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به جريان فتنه بعد از انتخابات گفت: در جريان فتنه بعد از انتخابات ديديم كه افرادي با سابقه و گذشته همراهي امام و انقلاب، در دام فتنه افتادند و با همه فرصت و مجالي كه به آنها داده شد اما باز هم در اشتباه خود باقي ماندند و هر روز بيانيه دادند و هنوز نيز بر عصبيت خود باقي هستند.
آيت الله لاريجاني با تاكيد بر اينكه «فرق است بين كساني كه اشتباه خود را جبران مي كنند با كساني كه در اشتباه و عناد خود غوطه ور مي شوند» گفت: در جريان فتنه بعد از انتخابات ديديم كه كساني گاه شبيه بني اميه عمل كردند و قرآن بر سر نيزه كردند و در روز عاشورا با شعار يا حسين بر تنها حكومت شيعي جهان شوريدند و از ولي زمانه سرپيچيدند و جريان منافقانه اي راه انداختند و حال بيانيه مي دهند كه در عاشورا مظلوم واقع شده اند.
رئيس قوه قضاييه افزود: اگر كساني مدعي هستند كه در روز عاشورا يا حسين يا حسين مي گفتند بايد از آنان پرسيد اين يا حسين آنان در مسير حق بوده يا در مسير باطل و قطعا مي دانند كه امويان نيز در جنگ صفين قرآن را بر سر نيزه كردند اما اصحاب واقعي با بصيرت كامل در صحنه در كنار ولي زمان باقي ماندند و خطا نكردند؛ در حالي كه آنان نيز مي توانستند فريب قرآن هاي بر سر نيزه را بخورند و بدون بصيرت و شناخت، از مسير حق و حقيقت خارج شوند.
به گزارش روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، وي در بخش ديگري از سخنانش بصيرت در حادثه عاشوراي حسيني را شاخصي مهم در ارزيابي تاريخ اين حادثه عظيم و رمز ماندگاري آن دانست و گفت: عاشورا دريايي از معاني است كه هر گوشه اش صحنه اي بي بديل در تاريخ هستي است.
رئيس دستگاه قضايي گفت: گوشه اي بسيار مهم و ماندگار در تاريخ عاشورا بصيرت و آگاهي انساني به نام «حر» است كه راه را به امام زمانش بسته بود اما با بصيرتي كه خداوند متعال به او اعطا كرد از مسير اشتباه برگشت و در تحصيل كمال انساني، راهي را طي كرد كه كم نظير است تا جايي كه حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام خطاب به وي فرمود: «انت حر كما سمتك امك».
رئيس قوه قضاييه افزود: آزادي به اين معنا براي هركسي رخ نمي دهد كه انساني بتواند اين چنين از بندهاي مادي و معنوي آزاد شود.
آيت الله لاريجاني با بيان اينكه صحنه ديگر عاشورا خلوص و ايثار است، افزود: اصحاب حضرت در ايثار هيچ كم نگذاشتند؛ واقعا اين صحنه ها را كجا مي شود پيدا كرد. صحنه اي كه برادري براي برادر از خلوص و ايثار هيچ باقي نگذارد. آنچه اصحاب حضرت در عاشورا خلق كردند در كل تاريخ نمونه اي نداشته است.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به اينكه گاهي حتي معارف عرفاني نيز ممكن است سد راه آزادي و كمال انسان شود تاكيد كرد: حادثه عاشورا سرشار از بصيرت انسان هايي است كه در اوج فشارها و تهديدات و تطميع هاي دشمنان، امام زمانشان را رها نكردند و هر كدام نمونه اي بي بديل از آزادگي و بصيرت را در تاريخ جاودانه كردند و اين بصيرت عميق الگويي پايدار براي تمام انسانها و مؤمناني است كه در مسير زندگي خود با موانع و مشكلات و انحرافاتي مواجه مي شوند.
گفتني است؛ در ادامه جلسه در خصوص مشكلات و شرايط گزينش و استخدام كارمندان قوه قضاييه و شرايط رسيدگي به تخلفات كاركنان اداري دستگاه قضايي بحث و بررسي و مقرر شد در جلسه مشترك معاونت اداري- مالي قوه قضاييه و هيئت هاي رسيدگي به تخلفات اداري در دادگستري ها و سازمانهاي وابسته به قوه قضاييه اين شرايط بررسي و گزارش نهايي آن جهت ارائه به جلسه مسئولان عالي قضايي تهيه شود.

 



سيلي (گفت و شنود)

گفت: سفير انگليس در سايت اين سفارتخانه، جمهوري اسلامي ايران را به نقض حقوق بشر متهم كرده و به حمايت از سران فتنه پرداخته است.
گفتم: حيوونكي ها حق دارند! چون آنهمه مايه و تيله كه براي سران فتنه خرج كردند و آنهمه حمايت سياسي و تبليغاتي و مالي كه از موسوي و كروبي و خاتمي كردند همه دود شده و به هوا رفته.
گفت: سيلي هاي محكمي هم كه از جمهوري اسلامي ايران در لبنان و فلسطين و بحرين و عراق و افغانستان و تركيه و عربستان و اردن و آفريقا و آمريكاي لاتين و... خورده اند حسابي جيغ آنها را درآورده است.
گفتم: پس خبر نداري كه اين سفير انگليس نوه «گس» همان فرستاده دولت انگليس براي انعقاد قرارداد استعماري معروف به «گس-گلشاهيان» است يعني داغ سيلي خوردن پدربزرگش را هم دارد.
گفت: يعني هنوز نمي خواهد بفهمد كه چه خاكي بر سر او و دولت متبوعش ريخته شده؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! باباي يكي مرده بود براي اينكه با شنيدن اين خبر شوكه نشود، به او گفتند؛ پدرت دارفاني را وداع كرد. يارو پرسيد؛ دارفاني ديگه چه جور داريه؟ گفتند؛ يعني به ديار باقي رفت، گفت؛ تا حالا اسم كشور «باقي» را نشنيده بودم و... بالاخره بهش گفتند پدر خرت مرد! و يارو با تعجب گفت؛ حتماً اشتباه مي كنيد، چون «خر» من پدر نداشت!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ برنامه اصلي دشمن از ترور دانشمندان هسته اي كشورمان جلوگيري از بومي سازي غني سازي اورانيوم است لذا بايد كمربندهايمان را محكم ببنديم و با اطلاع رساني به موقع، آگاهي دادن به مردم در داخل و دولت هاي حامي جمهوري اسلامي در خارج از كشور به بومي سازي فعاليت هسته اي سرعت بيشتري ببخشيم.
حسين لطفي
¤ ضمن ابراز تاسف از شهادت دانشمند هسته اي كشورمان پيشنهاد مي كنم كه مكانيزم و سيستم پدافند غيرعامل درخصوص دانشمندان كشورمان نيز اعمال شود. ديگر اينكه نبايد هيچ گونه غفلتي از رصد سخنان مقامات حتي درجه چندم دشمن درباره ايران بويژه مسائل هسته اي و نخبگان كشورمان صورت بگيرد.
حسين قاسمي يك شهروند تهراني
¤يكي از مهمترين درسهاي عاشورا به فرمايش رهبرمعظم انقلاب اسلامي عبرت گرفتن از اين حادثه عظيم است. اي كاش مداحان و واعظين و سينه زنان و زن و مرد و پير و جوان توجه جدي به عبرتها مي كردند. در اين صورت است كه همه حركات آنها رنگ و بوي حسيني مي گيرد و در همه شئون زندگي در مسيري كه سالار شهيدان انتخاب نمودند و حركت كردند، گام برمي دارند. ديگر نه از تهديد آمريكا و اسرائيل غاصب و هم پياله هاي داخلي شان واهمه اي دارند و نه فريب زر و سيم و سكه مي خورند.
طاهري
¤ كجاست بي بي سي فارسي تا ناآرامي ها و آشوب و بلواي كشور خود را به جهان مخابره كند؟! گويا فقط بلد است دست روي ناآرامي هاي كشور ديگر بگذارد!
5025---0919
¤ لطفاً در ستون يادداشت روز درباره حوادث فتنه سال 88 مقالاتي جهت افزايش بصيرت خوانندگان ارائه نماييد.
8951---0935
¤ ضمن تشكر از رئيس محترم قوه قضائيه در برخورد با سارقان مسلح و متجاوزان به عنف تقاضا مي شود كه كيف قاپان نيز جزء سارقاني قرار گيرند كه با آنها برخورد سخت شود، چرا كه تا به حال باعث مرگ بسياري از هموطنانمان شده اند. اميدواريم اين سخنان رئيس محترم قوه قضائيه جنبه عملي هم پيدا كند.
عليمرداني
¤ آقاي رويانيان مي گويد براي ثبت نام وام سوخت خودروها به بانك مراجعه كنيد. اما به بانك كه مراجعه مي كنيم مي گويند هنوز دستور العملي به دست ما نرسيده است.
احمد فراهاني
¤ تا اين لحظه از سود سهام عدالت خبري نشده است آيا مسئولان به فكر اين مسئله هستند يا نه.
يك بازنشسته
¤ از رياست محترم قوه قضائيه تقاضا مي كنم كه در هر استاني يك نماينده به عنوان دادسراي انتظامي قضات مستقر بشود تا نظارتي بر عملكرد برخي قضات كه تخلف مي كنند داشته باشد.
مراد كرمي- ايلام
¤ اگر قرار است با معاينه فني خودرو كاهش در آلودگي هوا ايجاد شود كار بسيار درستي است ولي اين مسئله نبايد فقط در مورد خودروهاي شخصي رعايت شود. ولي مي بينيم كه خودروهاي شهرداري و شركت واحد كه بيشترين آلودگي را توليد مي كنند از اين قانون مستثني هستند.
يك شهروند
¤ صداو سيما برنامه اي در ايام محرم امسال پخش مي كند كه در آن نوحه را همراه با موسيقي اجرا مي كند كه فكر مي كنم كار صحيحي نباشد.
محمدرضا
¤ در ستون كيهان و خوانندگان آن روزنامه خواندم كه در برخي از اتوبوس هاي بين شهري فيلمهاي غيرمجاز، ضد اسلامي و ضداخلاقي پخش مي شود. مي خواستم بنده ضمن تاييد اين موضوع از دست اندركاران ذيربط خواهش كنم نظارت جدي نسبت به اين موضوع داشته باشند چون برخي از اين فيلم ها ضمن بدآموزي هاي اخلاقي بعضا ضد اسلامي نيز است.
خانم دانشجوي فوق ليسانس- قم
¤ شركت واحد اتوبوسراني در پاسخ كيهان مي گويد 40% اتوبوسها بليتي است در حاليكه از 13/9/89 تمام اتوبوسهاي خط اختياريه، حقاني، نوبنياد و ميدان قدس ريالي شده است.
6822---0912
¤ چرا از تغيير عضويت كارگران شركتي شهرداري همدان به قراردادي هيچ خبري نيست؟ از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
جمعي از كارگران شركتي شهرداري همدان
¤ شهر گرمسار كم جمعيت ترين شهري است كه تا تهران يك ساعت راه است چرا بعضي از شركت ها و ادارات را به اين شهر منتقل نمي كنند تا تهران هم يك نفس تازه اي بكشد و از آلودگي هواي آن كاسته شود.
يك خانم شهروند از گرمسار
¤ از وزير محترم مسكن درخواست مي شود تسهيلات وام بافتهاي فرسوده را آسانتر كنند تا منازل قولنامه اي نيز بتوانند استفاده كنند و در پيچ و خم اداري نيز گرفتار نشوند.
0784---0913
¤ از وزير محترم بهداشت درخواست مي شود فكري به حال زيرميزي برخي پزشكان بويژه متخصصين بكنند. متاسفانه اين موضوع به يك رويه غيراخلاقي تبديل شده است. برخي نيز چند بار پول ويزيت مي گيرند آيا اين قانوني است يعني گاهي يك بار براي ديدن پزشك ويزيت مي پردازد مجددا براي نشان دادن عكس پول ويزيت مي پردازد و چند روز بعد براي ديدن پاسخ آزمايشگاه پول ويزيت مجدد؟!
يك هموطن از گنبد استان گلستان
¤ از رئيس محترم بانك مركزي عاجزانه مي خواهيم كه مشكل گرفتن وام ازدواج جوانان را تسهيل نمايند. چندين ماه در رفت و آمد به بانك هستيم. واقعا برخي افراد كم درآمد براي تشكيل زندگي معطل همين وامها هستند.
علي اكبر رضوي پور از لارستان فارس
¤ طي يكي دو هفته اخير گاز سي ان جي در شهر خرم آباد كمياب و باعث تشكيل صف هاي چندكيلومتري شده است. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
0071---0916
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج به تاريخ 1/9/89، به شماره 19797 در خصوص «اخطار قطع آب مبني بر عدم نصب انشعاب فاضلاب» به آگاهي مي رساند: شركت آب و فاضلاب تهران براي مشتركيني كه شبكه فاضلاب در محدوده سكونت آنها اجرا و انشعاب فاضلاب آنها آماده بهره برداري مي باشد، ضمن ارسال دعوت نامه هاي متعدد، صرفا در صورت عدم مراجعه مشترك براي صيانت از حقوق ساير شهروندان و حفاظت از منابع آب زيرزميني با ارسال اخطار نسبت به متقاعد ساختن صاحب اشتراك براي خريد انشعاب فاضلاب اقدام مي كند.
 



قيام عاشورا و مسلمانان امروز (يادداشت ميهمان)

دكتر محمد جواد لاريجاني
1. حضرت سيدالشهداء، حسين بن علي (عليه السلام) در روز عاشورا هنگامي كه لشكر ابن زياد ايشان و ياران و اهل حرم او را محاصره كرده و آهنگ حمله نهايي بر اين ستارگان هدايت كردند، خطاب به همراهان پابرجاي خود فرمودند:
«ان الدنيا قد تغيرت و تنكرت؛ و ادبر معروفها و استمرت، حتي لم يبق منها الا كصبابه الاناء و الا خسيس عيش كالمرعي الوبيل! الا ترون الحق لا يعمل به والباطل لا يتناهي عنه؟! ليرغب المؤمن في لقاء الله. و اني لا اري الموت الا سعاده و الحياه مع الظالمين الا برمأ»
(بحارالانوار- ج 44- ص 188)
2. بيان سيدالشهداء عجيب و در حد معجزه است! ملاحظه بفرماييد، فرمود:
ان الدنيا قد تغيرت و تنكرت: دنيا دستخوش تغييرات فراوان شده است و متأسفانه اين تحولات، غالباً به سوي تباهي است. چرا؟ دليل اين تحليل از اوضاع جهاني با شاخصه مهمي ارائه شده است: وادبر معروفها و استمرت! كار درست (معروف) رها شده است و اين پشت كردن به نيكي، اتفاقي و موردي نيست بلكه به شكل رويه اي و مستمر در حال نهادينه شدن است. كار به جايي رسيده است كه: لم يبق منها الا كصبابه الاناء و الا خسيس عيش كالمرعي الوبيل! يعني ديگر خبري از عمل نيك جز در حد ته مانده اي در ظرف نمانده! گويي از مرغزار خرم انسانيت- كه همان دنيا است- و مي بايست مزرعه آخرت باشد جز مقدار كمي علف خشكيده بر جاي نيست؛ و اين چراگاه مهم گويي از بيخ ويران شده است! به عبارت ديگر آنچه معيار آبادي و يا ويراني محيط انساني است، اعمال انسانهاست نه ويراني محيط اكولوژيك!
اين خود ارائه يك معيار و يك مبنا براي به دست آوردن تصوير واقعي از وضعيت هر دوره است: مقهور اكولوژي نشويد، خيابان هاي زيبا، ساختمان هاي بلند، ماشين هاي تندرو، تلفن هاي كارآمد، لباس ها و قيافه هاي رنگارنگ، اينها و امثال اينها شاخص آباداني و يا ويراني نيست! مهم آنچه ما انسانها انجام مي دهيم است: اعمال ما، زيبايي ها و زشتي ها را مي سازند: اگر اعمال منكر باشند و كارها زشت، محيط يك ويرانه است اگرچه ظاهر آراسته و رنگارنگ داشته باشند. عبور از پرده اغواي اكولوژيك جز با تمركز بر نحوه اعمال انسان ها امكان پذير نيست.
3. تصوير امام(ع) از شرايط و وضعيت حقيقي، تصويري تاريك و بسيار نگران كننده است. چرا؟ آن ستاره فروزان بصيرت، دليل را با مفهوم جادويي «حق» و در مقابل آن «باطل» بيان مي كنند:
ألا ترون الحق لا يعمل به والباطل لا يتناهي عنه؟ آيا نمي بينيد كه حق فروگذار شده و از باطل جلوگيري نمي شود؟ نكته مهم اينست كه ما مصاديق حق و باطل را چگونه ليست مي كنيم: مسلم در زمان ايشان امراء فاسد شده بودند، شارب خمر بودند، زناكار بودند و... اما اين مفاسد رواج عمومي نداشت! مساجد در هنگام نماز پر بود، حدود و ظواهر شرعي به نحو قابل توجهي رعايت مي شد و... . اما «حقي» رها شده بود كه مادر همه حق ها بود و آنقدر رها كردن آن سنگين بود كه امام(ع) آرزوي مرگ را براي دانايان طبيعي مي دانست: ليرغب المؤمن في لقاء الله!
و آن «حق» رها شده چيزي نبود جز «اقامه دين»، يعني بناي يك نظام مدني- سياسي براساس اسلام كه محور اصلي «ولايت» است. مردم نماز مي خواندند، روزه مي گرفتند و از بسياري از مناهي اجتناب مي كردند اما وظيفه «ولايت» را رها كرده بودند. برايشان مهم نبود كه چه كسي و يا كساني حكومت را بدست آورده اند! اينجا «ولايت» به عنوان يك وظيفه و تكليف محوري مطرح است. در حديث معروف، معصوم(ع) مي فرمايد:
اثافي الاسلام خمسه: الصلوه والصوم و الزكاه و الحج و الولايه.
يعني اسلام، در عمل، برپايه پنج محور- يا وظيفه كليدي- استوار شده است: نماز، روزه، زكات، حج و ولايت. در اينجا ولايت از جنس تكليف است؛ بحث كلامي نيست، فلسفي نيست. و سپس معصوم فرمود: كه هيچ يك از وظايف بدون ولايت مقبول نيست!
ولايت به عنوان وظيفه، يعني دغدغه مشروعيت داشتن، يعني ملاك مشروعيت را دانستن، يعني مصداق مشروعيت را شناختن و بالاخره يعني تولي و تبري.
4. امام(ع) شاهد بودند كه برخي دغدغه مشروعيت را رها كرده بودند و به بقيه فرائض پرداخته بودند. يعني اقامه دين را در همان حد مي دانستند. يعني دين را امري خصوصي و حكومت را سكولار مي پنداشتند. دين را اقامه كردني در جمع و زندگي جمعي نمي دانستند. امام(ع) مي ديدند برخي ملاك مشروعيت ولايت را نمي دانند و يا رها كرده اند. كلام حق تعالي را كه فرمود: اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولوا الامر منكم را تنازل دادند به قبول حاكميت معاويه و يزيد! در حالي كه خط از خدا تا رسول نمي تواند به هركس كه به قدرت دست يابد منتهي شود! نسبت رسول به خدا بايد در نسبت ولي به رسول محفوظ باشد. اين اساس مكتب اهل بيت(عليهم السلام) است.
گروهي ولي مشروع را نمي شناختند و اين چه جهل مهلكي است كه انسان نمازخوان و روزه بگير را با مرگ جاهلي از اين دنيا مي برد! و بالاخره بالاترين منكر كه همانا رها كردن تولي از ولي مشروع است -با هر انگيزه- رواج داشت. «اهل كوفه» مصداق و «پروتوتايپ» اين انحراف است.
5. مسلمان امروز بايد به محيط اجتماعي خود و جهان با اين مبناي حسيني نگاه كند: گويي امام حسين(ع) در وضعيت امروز و در مقابل دنياي امروز صحبت مي كند. تأسيس نظام اسلامي در ايران عزيز، همان خط اقامه دين است و آنچه ايران را در ميان منطقه و جهان قدرتمند كرده عمل به راه حسين(ع) است و دقيقاً آنچه دنياي غرب را - كه مصداق كامل بهشت خشك شده انسانيت است- عليه اين ملت حسيني به خصومت شنيع و كور و سبعانه واداشته، از اين «حق» مداري سرچشمه مي گيرد. درس بزرگ عاشورايي، احياي «حق» در فكر و عمل است. «حق» مفهومي خطرناك و هراس انگيز براي دنياي سكولار است و لذا گاه فيلسوفانه مدعي مي شوند كه «حق» مفهومي روشن نيست و اصالت ندارد و گاه مصلحت انديشانه، نسخه مي نويسند كه بياييد، جدا از حق و باطل، بناي زندگي «حقوق بشرمآبانه» بگذاريم! و وقتي هيچكدام مؤثر نشد، با شمشير زهرآگين و خشونت غيرمنتظره به جان حق مداران حمله ور مي شوند. بدانيم كه نهضت ما حسيني است و با اتكاء به مرام حسيني زنده است و با پيروي از مكتب حسيني پيشرفت مي كند. مبادا براي سختي ها و آلام وارد شده بر سيدالشهداء(ع) و اصحاب و خانواده اش اشك بريزيم ولي به پيام قيام عاشورا بي توجه باشيم!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه

 



اين هم سند تازه از وابستگي موسوي به سازمان سيا (خبر ويژه)

مهره آلت دست سرويس هاي جاسوسي بيگانه در فتنه 88 بالاخره سند تقلب در انتخابات را پيدا كرد!
موسوي پس از 20 سال حاشيه گزيني و تنزه طلبي سوال برانگيز به بهانه انتخابات رياست جمهوري به عرصه بازگشت و تقلب در انتخابات را بهانه اي براي اجراي پروژه آشوب و كودتاي مخملي قرار داد بي آن كه طي 18 ماه گذشته كوچك ترين سندي براي ادعاي تقلب ارائه كند. وي با اين حال اخيراً با استناد به پروژه مشكوك ويكي ليكس مدعي شد كه اين اسناد نشان مي دهد در انتخابات تقلب شده است.
موسوي در گفت وگويي كه سايت وي منتشر كرده در ارزيابي اسناد ويكي ليكس و اينكه چه آثاري مي تواند داشته باشد گفت: سندهاي مربوط به تقلب انتخاباتي بسيار قابل توجه است به ويژه آنجا كه اشاره مي شود اصولا رأي ها شمرده نشده است، يعني همان كودتاي انتخاباتي. شما اگر به مصاحبه برادر گرامي «محتشمي پور» كه چند روز پس از انتخابات صورت گرفت مراجعه كنيد خواهيد ديد كه به همين مسئله تلويحاً اشاره مي كند.
ادعاي اخير موسوي مستند به ادعاي ويكي ليكس، و آن هم مستند به ادعاي سفارت آمريكا در عشق آباد است كه بي هيچ سند و مدركي ادعا مي كند موسوي 26 ميليون و كروبي 12 ميليون رأي (مجموعاً 38 ميليون رأي!! از مجموع حدود 40 ميليون رأي) را به دست آورده اند! موسوي در اين استناد به پروژه آمريكايي ها توضيح نداده كه حتي اگر ادعاي ويكي ليكس اصالت هم داشته و مربوط به سفارت آمريكا باشد، ديپلمات آمريكايي در عشق آباد چگونه آراي وي و كروبي را شمرده و آمار كذايي را به دست آورده است! الا اينكه تصور كنيم اساساً سند «عشق آبادي»! براي درآوردن امثال موسوي و كروبي از چاه خود ساخته بوده است.
نكته بامزه ديگر در مصاحبه موسوي كه هماهنگي و اطاعت كامل وي از پروژه هاي جنگ رواني سرويس جاسوسي آمريكا را بيشتر نشان مي دهد، همزباني موسوي با كساني چون هيلاري كلينتون و رابرت گيتس در القاي «ماجراجويي، ضعف و انزواي ايران در منطقه»! است يعني همان سناريويي كه آمريكايي ها تلاش مي كنند به جبران شكست هاي زنجيره اي از ايران به اجرا بگذارند و شكست واقعي را با توهم پراكني جبران كنند.
به ادبيات آمريكايي موسوي دقت كنيد: اسناد منتشره، وضعيت شكننده ما را در منطقه به خوبي نشان مي دهند، وضعيتي كه خودمان به آن دامن زده ايم به جاي هفت مرتبه به نيويورك رفتن اگر روي كشورهاي همسايه بيشتر سرمايه گذاري مي كردند، بيشتر نتيجه مي گرفتند. وحشت پراكني و سخنان بدون حساب و ضعف مفرط ديپلماسي و نمايش افراطي قدرت نظامي منجر به آن شده كه با خيال پردازي از ايجاد ارتباط سازنده با كشورهاي منطقه غافل شده اند و عملاً يك متحد واقعي در كشورهاي همسايه نداريم.
اين مهره ورشكسته و عنود البته ترجيح داد به دلايل كاملا روشن، به روي كار آمدن متحدان جمهوري اسلامي ايران در عراق يا استقبال تاريخي مردم و مقامات لبنان از رئيس جمهور كشورمان اشاره اي نكند همچنان كه به هنگام سفر رئيس جمهور به قطر و حضور در نشست كشورهاي خليج فارس هم همين فتنه گران سياسي داخلي عليه سفر اعتمادساز مذكور موضع گرفتند! درباره 7سفر نيويورك نيز بايد يادآور شد كه 6سفر از 7 سفر براي شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل با حضور سران كشورها بوده كه به اعتراف دشمنان و دوستان، سفرهايي جريان ساز بوده است و سفر هفتم نيز مربوط به حضور رئيس جمهور در اجلاس بازنگري ان پي تي است كه ديپلماسي موفق ايران، آمريكا و رژيم صهيونيستي را به انزوا برد و اولين بار بيانيه عليه برنامه هسته اي اسرائيل صادر شد.
موسوي در اين مصاحبه همچنين به شيوه اي ناشيانه و با فرار به جلو گفته است «جريان حاكم 20 سال براي يكدست كردن كشور طراحي كرده بود. اقتدار گرايان به دنبال حذف همه فضا از منتقدين و معترضين بودند» وي ادعا كرده كه «بنده فقط يكي از سنگ هاي سر راه بودم و بعد از انتخابات 2 ماه طول كشيد بنده اعتقاد پيدا كنم مناظره كذايي نه براي از بين بردن بنده يا آقاي كروبي بلكه براي تصفيه حساب كامل با همه نيروهاي رقيب و يكدست كردن كشور بوده است.
اين اظهارات در حالي است كه با وجود شناخت مسئولان از جريان هاي مديريت كننده موسوي و كروبي، به اين دو عنصر كوك شده و گروهك ها و بيگانگان اجازه حضور در رقابت هاي سياسي داده شد؛ اتفاقي كه در هيچ يك از نظام هاي سياسي دنيا سابقه ندارد. موسوي البته به خيال خود با زرنگي تلاش كرده از پاسخ به سوال اصلي بگريزد و آن اينكه، با چه توجيهي تبديل به اسم رمز و مجري پروژه كودتاي مخملي سرويس هاي جاسوسي سيا، ام آي6 و موساد شد و پذيرفت در كنار دامن زدن به آشوب، فضاي حمايت از آمريكا و رژيم صهيونيستي را در روز قدس و 13 آبان 88 فراهم كند و پس از آن نيز بستر هتاكي عليه حضرت امام خميني و ميراث بزرگ ايشان (جمهوري اسلامي و قانون اساسي و ولايت فقيه) را مهيا سازد؟! و با چه محاسبه اي سران آمريكا و رژيم صهيونيستي و انگليس از خيانت هاي وي به كشور و ملت و نظام به طور صريح حمايت كردند؟!
موسوي در حالي كه باني حاشيه سازي در روز قدس سال گذشته- به همراه كروبي- و سر دادن شعار نه غزه نه لبنان بود، اكنون در مصاحبه خود ادعا مي كند «ترورهاي اخير دانشمندان هسته اي به خوبي نشان مي دهد حمايت ما از ملت فلسطين و لبنان غير از جنبه هاي اخلاقي تا چه اندازه در جهت منافع ملي ماست».
برخلاف اين ادعا، موسوي مكرراً و از جمله در تبليغات انتخاباتي سياست جمهوري اسلامي در حمايت از لبنان و فلسطين را تخطئه مي كرد و پر هزينه و ماجراجويانه مي خواند اما با مشاهده استقبال گرم مردم لبنان از دكتر احمدي نژاد، جواب خود را گرفت.
يادآور مي شود هرگاه مقامات آمريكايي به ويژه وزيران خارجه و دفاع، و رئيس سازمان سيا به جنگ رواني و راه اندازي موج تبليغاتي عليه جمهوري اسلامي نياز پيدا مي كنند، تصادفاً موسوي و عناصر همسو با وي با چند روز فاصله دست به كار مي شوند و همان تبليغات آمريكايي را تكرار مي كنند! كه در ماجراي تحريم ها عليه ايران و صدور قطعنامه 1929 با تخطئه سياست خارجه ايران و پروژه ويكي ليكس و... بارها نمود پيدا كرده است.



 



افشاي زد و بندهاي مالي در هفت تيركشي2 طيف اپوزيسيون (خبر ويژه)

مجادله ميان عناصر فراري خارج نشين رسوايي هاي تازه اي از اين جريان هاي تحت الحمايه محافل غربي را برملا كرد.
اخيرا سايت خودنويس(وابسته به نيك آهنگ- ك) پشت پرده مالي و اطلاعاتي رسانه هايي چون جرس، ايران ندا، رسا، روزنت و... را كه زير نظر يك مثلث تشكيلاتي(لندن- دوبي- تهران) فعاليت مي كنند و با عناصري نظير «مهدي- ه» مرتبطند فاش كرد.
به دنبال اين ماجرا مهدي جامي همكار بي بي سي و سردبير اخراجي راديو زمانه كه خود از آلودگان مالي و اطلاعاتي به شمار مي رود و در شبكه ايران ندا حضور به هم رسانده، به تلافي گزارش خودنويس دست به قلم شد و نوشت: اولين بار كه خودنويس رونمايي شد آفرين گفتم اما به دنبال ادعاهايي بر ضد مهاجراني در اين سايت، مطلبي نوشتم كه رسانه سبز ميدان لجن مالي نيست]خودنويس در مطلب خود از سخنراني مهاجراني در يك موسسه صهيونيستي در واشنگتن پرده برداشته و خبر داده بود كه مهاجراني در ازاي حضور در اين موسسه پول خوبي گرفته است[.
جامي بي آن كه ارتباط خود با حلقه لندن و مهاجراني را توضيح دهد، اضافه مي كند: خودنويس در مطلبي پر سر و صدا در نقد تلويزيون رسا نوشت «آقاي موسوي! آيا اعضاي اين تشكيلات مخفي پاريس- بروكسل چنان كه تبليغ مي شود، فرستاده و نماينده شمايند؟ آقايان ح.غ، ر.م و آقازاده ايشان ]رجب مزروعي- حنيف مزروعي[ و... را شما براي ايجاد تشكيلات فرستاده ايد؟». كيست كه نداند ح.غ به حمزه غالبي ]از عناصر مشاركتي ستاد موسوي[ اشاره مي كند، همان عنصر هميشگي ادوار كه به نوشته خودنويس، ناگهان در زمان انتخابات به ستاد موسوي پيوست و سپس با هزاران يورو مشغول كارهاي شبكه رسا شد. آقاي نيك آهنگ همچنين در كاريكاتور اسب تروا كه مربوط به 22 بهمن بود يكي از شخصيت هاي كارتون ]ابراهيم نبوي[ را در حال شمردن دلار سبز آمريكايي تصوير مي كند. اما اگر اين كار قبيح است، آيا خود او مي تواند بگويد كه از دلارهاي سبز آمريكايي منزه و بي نياز است؟
سردبير اخراجي زمانه سپس نوشت: خودنويس بناي كار خود را بر نام مستعار مي گذارد. اما با چه ضرورتي؟ آيا آنها تحت خطرند؟ يا در ايران و خارج موقعيتي دارند و نمي خواهند شناخته شوند؟ روش استفاده از نام مستعار به احتمال زياد از سايت روز آن لاين به خودنويس رسيده يعني سايتي كه آقاي نيك آهنگ سالهاست با آن كار مي كند. يك جنبه منفي در مستعارنويسي روز آن لاين اين است كه روزنامه نگار باتجربه متوجه مي شود نام هاي مستعار، ما به ازاي خارجي ندارد يعني اين طور نيست كه اين سايت نويسندگان متعدد دارد ولي هركدام اسم مستعاري براي خود دارند. به زبان روشن تر، گاهي نام مستعار پوششي است براي اين كه تحريريه كوچك و كم تعداد خود را بزرگ و پرتعداد نشان دهيم، بنابراين يك نويسنده ممكن است با چندين نام مستعار بنويسد. اين شيوه در خودنويس هم هست.
در واكنش به اين نوشته، سايت خودنويس نيز جواب هاي روشنگر ديگري رو كرد. بخوانيد: «اگر ما منابع مالي خودنويس و نيك آهنگ را ندانيم]![ ولي بسياري از ما ايرانيان خوب مي دانيم كه منابع مالي رسانه هاي سبز در خارج، فرستادن اصلاح طلب ها در لباس خبرنگار و پژوهشگر و دانشجوي دكترا و استاد افتخاري و طنزنويس و كارمند و مشاور BBC و مشاور صداي آمريكا به اروپا و آمريكا از كجا تامين مي شود و به چه كساني در... وصل است.»
خودنويس اضافه كرد: شما كه ده ها رسانه سبز در اختيار داريد و رسانه هايي هم كه با پول دولت ها مي گردند، مانند بي بي سي و صداي آمريكا و راديو فردا و... نيز در اختيار شماست، چرا يك رسانه خودنويس را براي اقليت مخالف خود روا نمي داريد؟

 



خدمات ويژه العبريه به فتنه گران سبز و دژخيمان صهيونيست (خبر ويژه)

شبكه سعودي العربيه (العبريه) سرويس رساني به رژيم صهيونيستي را شدت بخشيده است. همزمان برخي اخبار حاكي است اين شبكه سعودي-عبري برنامه اي ضد ايراني را با مشاركت عناصري چون محسن مخملباف پخش مي كند.
گزارش ها حاكي است العربيه خود را براي پخش يك برنامه ضد ايراني ديگر آماده مي كند. به گزارش «البرز» تيزر تبليغاتي ويژه برنامه اي با نام «عاصفه في ايران» (طوفان در ايران) چند روز است از اين شبكه پخش مي شود. در آگهي تبليغاتي اين برنامه تصاويري از تظاهرات مردم ايران در مخالفت با رژيم شاه، تصاويري از بني صدر، تصاويري از جبهه هاي جنگ تحميلي، تصاويري از رحلت امام خميني(ره) و تصاويري از محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي و مقام معظم رهبري و نيز بخشي از گفتگوي محسن مخملباف ضد انقلاب فراري با اين شبكه نشان داده مي شود. در پايان اين آگهي اطلاع رساني تصويري از محسن مخملباف ضد انقلاب فراري كه خود را سخنگوي جنبش سبز! در خارج از كشور مي نامد پخش مي شود كه به پرسشي درباره ولايت فقيه پاسخ داده و مي گويد: ولايت فقيه ديكتاتوري دين است.
اين تحركات در حالي است كه بنابر اخبار برخي محافل سعودي دست كم يك ميليارد دلار به بانيان فتنه سال گذشته در ايران كمك كردند. رژيم سعودي يك ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري 88، ميزبان خاتمي- به بهانه يك همايش درباره گفت وگوي تمدن ها!- بود و وي در همين سفر با ملك عبدالله رايزني كرد.
از سوي ديگر گزارش خانواده هاي زندانيان فلسطيني حاكي از آن است كه در زندان هاي رژيم صهيونيستي، زندانيان فقط مجازند غير از شبكه هاي عبري و صهيونيستي، «العربيه» را تماشا كنند!
به گزارش العالم شبكه خبري العربيه كه در سال 2003 و براي رقابت با ديگر شبكه هاي خبري عرب زبان منطقه كار خود را آغاز كرد، تنها شبكه خبري عرب زبان است كه رژيم صهيونيستي به آن اعتماد دارد و اجازه پخش برنامه هاي آن را براي اسراي فلسطيني مي دهند.
العربيه كه در ميان مردم منطقه به العبريه مشهور است، عملكردي بسيار منفي در تحولات منطقه ايفا كرده است. جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي عليه مقاومت اسلامي در لبنان و جنگ 22 روزه اين رژيم عليه مردم بي دفاع فلسطين در نوار غزه از جمله مواردي هستند كه در آن العربيه تمام قد در كنار رژيم صهيونيستي ايستاد.
هرچند همراهي با رژيم صهيونيستي يك بعد تعريف شده براي مديران العربيه است، اما اين شبكه خبري كه به انتشار اخبار كذب و مجهول شهره است، براي ناآرام كردن فضاي منطقه و دميدن به آتش اختلافات نيز تلاش فراواني دارد تا جايي كه برخي از كارشناسان بر اين باورند كه پشت پرده دست هاي خاصي اين شبكه خبري را هدايت كرده و برآنند با استفاده از آن ميان مردم منطقه بيش از پيش فاصله بياندازند.

 



همكاري آلمان و فرانسه در ترور 2 دانشمند هسته اي ايران (خبر ويژه)

يك روزنامه فرانسوي نوشت: در كنار سرويس هاي جاسوسي سيا، MI6 و موساد، سرويس هاي جاسوسي آلمان و فرانسه هم در ترور دو دانشمند هسته اي ايران همكاري داشته اند.
نول اوبزرواتور مي نويسد: همه سرويس هاي جاسوسي غرب جنگ پنهاني را عليه ايران پي مي گيرند. باب وودوارد نويسنده آمريكايي در جديدترين كتاب خود فهرست عمليات هاي مخفي را كه توسط دولت بوش فرماندهي شده است و همچنان نيز در جريان است آورده است. در اين كتاب توقف يا ايجاد اختلال در فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي از اولويت هاي كاري سازمان سيا برشمرده شده است. همين داستان درباره ام آي شش انگليس صادق است. روز بيست و هشتم اكتبر، سر جان ساورز رئيس ام آي شش كه جاسوسي برجسته است به صورت علني اعلام كرد عمليات مشترك سرويس هاي جاسوسي براي مقابله با برنامه هسته اي ايران آغاز شده است. بلافاصله پس از آن در اسرائيل رونن برگمن، روزنامه نگار كه كتابي را درباره عمليات مخفي موساد در دست تحرير دارد در اين باره گفت «مسئله ايران باعث فعاليت شديد اطلاعاتي و نظامي موساد شده است.» در فرانسه نيز، تفاهم در اين باره محقق شده است. فرانسوا آيسبورگ، كارشناسي كه اين مسائل حساس را پيگيري مي كند مي گويد: «مسئله هسته اي ايران يكي از معدود موضوعاتي است كه درباره آن بين سازمان امنيت خارجي فرانسه، سازمان اطلاعات نظامي و سازمان مركزي اطلاعات داخلي اين كشور همكاري نمونه اي در بالاترين سطح مشاهده مي شود. در سرويس اطلاعاتي آلمان «ب ان د» هم در اين زمينه كاملا اتفاق نظر وجود داشت. همين اتحاد سرويس هاي جاسوسي زمينه ساز مبارزه اي فراگير با هدف ترور هدفمند دانشمندان هسته اي ايران شد. سازمان هاي جاسوسي غرب براي ترور دانشمندان هسته اي ايران از مخالفان نظام ايران از جمله سازمان مجاهدين(منافقين) و جندالله استفاده مي كنند و آنچه مهم است اين است كه نام اين گروه ها در فهرست سازمان هاي تروريستي آمريكا قرار دارد اما از آنها براي ترور استفاده مي شود.»
روزنامه فرانسوي در عين حال از قول پاتريك كلاوسون (از موسسه سياست خاور نزديك در واشنگتن) مي نويسد: آنچه مهم است اين است كه ايران از برنامه خود دست برنمي دارد و برعكس ايراني ها مي گويند اين ترورها و خرابكاري ها آنها را در اهداف خود مصمم تر خواهد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14