(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 دی 1389- شماره 19826

تعلل در انتصاب فرماندار، چرا؟
گراميداشت روزهاي 9 و 12 دي ماه در يزد
هيچ ارگاني دراهواز حاضر به پذيرش مبتلايان به ايدز نيست
ايران در كيهان
اجراي طرح ريشه كني بي سوادي قرآني در زنجان
اعتراض معلمان و كاركنان آموزش و پرورش كيش
حمايت دانشجويان گرگاني از 62 يتيم
لزوم جديت در مبارزه با زمين خواري
يادواره شهداي 10 دي 57 ورامين برگزار مي شود
معرفي استاد دانشگاه اصفهان به عنوان دانشمند بين المللي رشته شيمي
مديرعامل ذوب آهن اصفهان:قيمت محصولات كارخانه ذوب آهن اصفهان افزايش نخواهد يافت
استاندار مازندران: وظيفه دفاع از ولي فقيه را داريم
فرمانداري شهرستان طالقان آغاز به كار كرد
فرماندار خبر داد سير صعودي رشد جمعيت در خوانسار



تعلل در انتصاب فرماندار، چرا؟

قائم شهر- خبرنگار كيهان
در ساختار مديريت اجرايي كشور فرماندار به عنوان بالاترين مقام اجرايي و نماينده عالي دولت در هر شهرستان نقش محوري و تأثيرگذار در فرايند توسعه و پيشرفت و بهبود اوضاع سياسي، اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي دارد. به طوري كه ايجاد هماهنگي ها بين دستگاههاي اجرايي و اتخاذ تصميمات راهبردي و ارائه راه حل هاي اساسي به دولت و همسو كردن نيروها و امكانات و جلب و بكارگيري حمايت ها و كمك هاي استاني و ملي در رفع چالش ها و مشكلات از وظائف ذاتي فرماندار دولت در هر شهرستان به شمار مي آيد.
تغييرات و جابجائي هاي مديران در حوزه هاي مختلف و فرمانداري ها اگرچه امري عادي تلقي مي شود اما اين تحول اگر از شكل متعارف و طبيعي خارج شود تبعات و خساراتي براي شهرستان در پي دارد كه در اين راستا متأسفانه «قائم شهر» عليرغم اهميت و جايگاه و موقعيت سياسي و اجتماعي و جغرافيايي در استان مازندران دستخوش اين مشكل در بالاترين رده مديريتي شهرستان شده است.
از رفتن «حسن قلي زاده» فرماندار سابق قائم شهر به استانداري خراسان شمالي و تعيين «علي پرفيك» معاون فرمانداري قائم شهر به سمت سرپرست فرمانداري اين شهرستان تاكنون دو ماه مي گذرد اما مسئولان استاني يا كشوري در انتصاب فرماندار جديد شهرستان قائم شهر هنوز به تصميم نهايي و قطعي نرسيدند و اين تأخير و تعلل در انتخاب و معرفي فرماندار شهرستان موجب نگراني مسئولان و مديران و مردم ولايي قائم شهر شده است.
با توجه به فرارسيدن فصل پاياني سال و ايام پركار دستگاههاي اجرايي، توجه به مسايل مهم چون جذب و هزينه بودجه ها و لزوم حسن نظارت بر اجراي برنامه ها و عملكردهاي دستگاهها، وجود مشكلات كار و كارگري و ضرورت رفع موانع بر سر راه احياء صنعت نساجي مازندران، هدايت و فعال سازي دستگاهها در اجراي دقيق قانون هدفمند كردن يارانه ها، پيگيري مصوبات سفرهاي استاني دولت، شركت در جلسات راهبردي شهرستاني و استاني و پاسخگوئي به مراجعات و مطالبات مردم و تسهيل و سرعت بخشي روند كارهاي شهرستان از ضرورت هاي اجتناب ناپذير در انتصاب و معرفي هر چه زودتر فرماندار شهرستان قائم شهر است كه بايستي مورد اهتمام جدي استاندار و وزير كشور قرار گيرد.
لذا انتظار مي رود مسئولان محترم ذيربط از ميان افراد مسئوليت پذير، مدير، انقلابي و بومي كه بحمدالله تعداد آنان نيز كم نيست و در اين زمينه قحط الرجال نيست، نسبت به حل مشكل اين شهرستان اقدام كنند.

 



گراميداشت روزهاي 9 و 12 دي ماه در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
روزهاي نهم و دوازدهم دي ماه سالروز پيروزي ملت بر فتنه 88 و همچنين سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد گرامي داشته مي شود.
معاون سياسي استانداري با اعلام اين خبر گفت: نهم دي ماه نقطه عطف در مبارزات 30 ساله انقلاب اسلامي است كه پيچيده ترين جريان درون نظام در پيوند با دشمن خارجي قصد داشتند، به نظام مقدس جمهوري اسلامي ضربه بزنند.
غلامحسين دشتي افزود: نقطه ممتاز اين پيروزي هدايت و رهبري حضرت آيت الله خامنه اي است كه بار ديگر اين حركت دشمن را در نطفه عقيم گذاشت.
به گفته وي ارزشهاي انقلاب، ظرفيت هاي نهفته در نظام و اسلام، مخصوصاً در شكل برخورد با پيچيده ترين فتنه هاي دشمن نقش و تاثير بسزايي را ايفا كرد.
دشتي افزود: همچنين روز 12 دي ماه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد نيز گرامي داشته خواهد شد.
معاون سياسي و امنيتي استانداري يزد اظهار داشت: اين سفر پرخير و بركت تحولات بسيار مثبت و ارزشمندي بويژه در مناطق محروم استان ايجاد كرده است كه با بهره برداري صددرصدي از مصوبات اين سفر شاهد شكوفايي و تحولات ارزشمندي در استان خواهيم بود.

 



هيچ ارگاني دراهواز حاضر به پذيرش مبتلايان به ايدز نيست

اهواز - خبرنگاركيهان:
با گذشت ماه ها از حضور بيمار ايدزي دراردوگاه متكديان شهرداري اهواز، هيچ ارگاني حاضر به پذيرش اين بيمار نيست.
مديرامور اجتماعي شهرداري اهواز با گلايه از دستگاه هايي كه حاضر به پذيرش بيمار ايدزي نبوده اند؛ گفت: در اوايل فروردين ماه سال جاري، مردي جوان به عنوان متكدي ازگوشه يكي از خيابان هاي اهواز به اردوگاه متكديان شهرداري منتقل شد.
عليرضا بايماني با بيان اينكه وضعيت نامناسب و بيمار گونه اين مرد كه به زحمت سنش به 30سال مي رسد، مسئولان و مددكاران اردوگاه را بر آن داشت تا نسبت به پيگيري امور درمان وي اقدام كنند. افزود: درابتدا به دليل بيماري پوستي شديد به بيمارستان امام خميني ارجاع وپس از آزمايشات و نمونه برداري و تجويز دارو از بستري نمودن وي امتناع شد.
مديرامور اجتماعي شهرداري اهواز خاطرنشان كرد:درمرحله اي ديگر بيمار براي ويزيت متخصص قلب به بيمارستان گلستان ارجاع شد كه دوباره عوامل بيمارستان از ويزيت وي امتناع ورزيدند.
بايماني ادامه داد: به دليل معلوليت اين بيمار، براي پذيرش و تشكيل پرونده در بهزيستي نيز اقدام شد، اما مركز نگهداري بهزيستي به دليل ابتلا به بيماري خاص از پذيرش وي امتناع ورزيدند، درحالي است كه يكي از مراجع ذي ربط بايد اين بيمار را از شهرداري تحويل مي گرفت.
مديرامور اجتماعي شهرداري اهواز اظهار داشت: با وجود مراجعه مسئولان اردوگاه به معاونت درمان، معاونت بهداشت و مركز مشاوره بيماري هاي خاص، پس از انجام چند مرحله آزمايش به دليل نبود مركز نگهداري دوباره به اردوگاه بازگردانده شد.
وي افزود: با تشديد بيماري با اورژانس 115 تماس و بيمار به بيمارستان رازي ارجاع شد كه اين بيمارستان نيز پس از انجام آزمايشات از پذيرش وي امتناع كردند.
اين مقام مسئول درشهرداري اهواز تصريح كرد: درحالي كه اين بيمار نياز به بستري شدن و دريافت دارو دارد هيچ يك از دستگاه هاي ذي ربط حاضر به پذيرش وي نيستند و با گذشت بيش از هشت ماه هيچكس فكري به حال او نكرده است.
بايماني گفت: با پيگيري هاي انجام شده از طريق مراجع قضايي و دستور قاضي پرونده مبني بر تحويل بيمار به بهزيستي،اين سازمان درپاسخ به پرونده قاضي اظهار داشته كه به دليل بيماري و زخم هاي عفوني امكان پذيرش وي وجود ندارد.
وي افزود: درحالي كه شهرداري امكانات نگهداري از متكديان را تنها براي چند روز دارد، بيش از هشت ماه از اين بيمار نگهداري كرده و بيم آن وجود دارد كه بيماري مهلك وي به ساير افراد حاضردر اردوگاه نيز منتقل شود، از اين رو براي پيشگيري از اين فاجعه بايد راهكاري انديشيده شود.

 



ايران در كيهان

تجليل از دست اندركاران مراسم هفته دفاع مقدس
سمنان- خبرنگار كيهان: سردار علي استاد حسيني در آيين تجليل از دست اندركاران سي امين بزرگداشت دفاع مقدس با اشاره به منويات مقام معظم رهبري مبني بر داشتن بصيرت، افزود: براساس تاكيدات رهبري داشتن بصيرت مهمترين نكته اي است كه بايد در شرايط فعلي به آن توجه داشت.
استاد حسيني در ادامه افزود: اين رزمايش در كشور كم نظير بود و تنها استان سمنان و استان قم به اجراي چنين رزمايشي اقدام كرده بودند كه موجب حضور مردم در صحنه شد. استان سمنان در مقايسه با ساير استانها از حيث كار رزمايش هفته دفاع به اذعان سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، حائز رتبه برتر شد.
فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به استقبال بي نظير مردم گفت: اين استقبال بي نظير نشان داد اگر ما براي مردم كار خوبي انجام دهيم، قطعا مورد توجه مردم واقع شده و اثرگذار خواهد بود.

تشديد بازرسي در استان البرز
كرج- خبرنگار كيهان: طرح تشديد بازرسي از اصناف به مناسبت طولاني ترين شب سال در استان البرز اجرا شد. پورحيدري رئيس سازمان بازرگاني استان البرز در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به برنامه هاي ويژه اين سازمان در مناسبتهاي مختلف اظهار داشت: بر اين اساس بازرسان اين سازمان با مراجعه به ميادين ميوه و تره بار، روز بازارها، مراكز خريد ضمن كنترل و نظارت قيمتها، واحدهاي صنفي متخلف و گران فروش را شناسايي كرده و توقيف كردند.

كاهش ابتلا به بيماري سالك در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان گفت: با انجام برنامه هاي پيشگيرانه، شاهد كاهش 80 درصدي ابتلا به بيماري سالك در اصفهان هستيم. «شاهين شيراني» با بيان اين كه بيماري سالك بيماري بومي منطقه اصفهان است، گفت: در مناطقي از اصفهان كه براي مبارزه با آن اقدامات پيشگيرانه صورت گرفته، شاهد كاهش ابتلا به اين بيماري تا 80 درصد هستيم.
وي افزود: به منظور مهار بيماري سالك، جدا از مباحث درماني، انجام اقدامات پيشگيرانه از سوي دولت ضروري است.

سرمازدگي در مزارع پنبه لارستان
اوز- خبرنگار كيهان: اسماعيل فضائلي كارشناس جهاد كشاورزي لارستان گفت: افزون بر يك هزار و 850 هكتار از مزارع زير كشت پنبه در بخش هاي بنارويه و جويم لارستان به علت سرمازدگي دچار خسارت شدند. وي با اشاره به اينكه ميزان خسارت وارده به كشاورزان اين 2 بخش افزون بر 518/35 ميليون ريال مي باشد، گفت: شدت خسارت وارد شده به مزارع پنبه به حدي بوده است كه محصولات آن قابل برداشت نيست.

تعطيلي مغازه هاي فروش مواد نيروزا
اوز- خبرنگار كيهان: عليرضا ضيائي بخشدار مركزي لارستان گفت: در جلسه كميسيون ورزش كه با حضور تمامي اعضا در تالار شهيد امامي فرمانداري ويژه لارستان تشكيل شد، مصوب شد كه فروش مواد نيروزا در مغازه ها ممنوع شود. ضيائي افزود: مقرر گرديد اداره تربيت بدني و شبكه بهداشت و درمان با هماهنگي فرماندهي نيروي انتظامي مغازه را شناسائي و پس از اخطار آنان را جريمه و سپس تعطيل نمايند.

تشكيل ستاد پشتيباني از صنعت و توليد در بيرجند
بيرجند- خبرنگار كيهان: ستاد تسهيل امور پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي با هدف بررسي مشكلات بخش صنعت و معدن استان با حضور معاون امور صنايع و اقتصادي كشور و جمعي از مسئولين استان در بيرجند تشكيل شد.
اين ستاد متشكل از چهار كارگروه اصلي از جمله كارگروه شهركهاي صنعتي و زيرساختها، كارگروه معدن و صنايع معدني، كارگروه بيمه، ماليات و گمرك و كارگروه بانك با هدف بررسي مشكلات صنعت و معدن استان در بيرجند تشكيل شد.

دريافت خسارت زيان ديدگان در استان مركزي
اراك- خبرنگار كيهان: محمود فرجي مدير امور بهره برداري شركت توزيع برق استان مركزي گفت: 210ميليون ريال خسارت به افرادي كه از تيرماه سال گذشته تاكنون دچار زيان شده بودند پرداخت شده است. وي افزود: از تيرماه سال گذشته تا اكنون در مجموع 498 مشترك بر اثر حوادث مختلف دچار خسارت شده اند كه تنها 282 مشترك مشمول دريافت هزينه ناشي از اين خسارت شده اند.

«بانوي خيمه» دربابل
بابل- خبرنگار كيهان: تئاتر عاشورائي بانوي خيمه به كارگرداني علي عليجانزاده در بابل به روي صحنه رفت. اين نمايش برداشتي آزاد از نمايش حرم سوختگان كربلا است.

بهبود وضعيت اشتغال فرزندان شاهد
تبريز- خبرنگار كيهان: «بهلول نعمتي» رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي، در جلسه ارزيابي و ساماندهي وضعيت اشتغال فرزندان شاهد و ايثارگر اين استان گفت: در آذربايجان شرقي 8000 دانش آموز و دانشجوي شاهد وجود دارد و مسئولان محلي، بايد تسهيلات اشتغال دائم براي فرزندان شهدا را، فراهم و تامين كنند. بايد به خانواده هاي شاهد، بيشتر توجه و تمركز كرد و در رفع مشكلات آنان و ايجاد تسهيلات لازم و ضروري، تلاش نمود.

مقام اول فيروزآباد در مبارزه با مواد مخدر
فيروزآباد- خبرنگار كيهان: محمدرضا رحيمي فرماندار شهرستان فيروزآباد در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان فيروزآباد كه با حضور دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس و معاون پيش گيري سازمان بهزيستي فارس تشكيل شده بود گفت: شهرستان فيروزآباد به واسطه فعاليت گسترده و همه جانبه در زمينه امحاء و مبارزه با كشت خشخاش و ناامن كردن محيط براي عاملين كشت و توزيع مواد مخدر موفق به كسب مقام اول استان در اين زمينه شد.

نخستين خانه فرهنگ روستائي مازندران
آمل- خبرنگار كيهان: مسئول امور بانوان شهرستان آمل گفت: نخستين خانه فرهنگ روستائي مازندران در آمل آغاز به كار كرد. صديقه حق شناس با بيان اينكه خانه فرهنگ بانوان روستائي در سراسر مازندران اجرائي مي شود افزود: اين خانه براي اولين بار در روستاي اسكومحله آمل آغاز به كاركرد.

تشكيل گشت ويژه هدفمندي يارانه ها
آمل- خبرنگار كيهان: سيدجعفر رسولي معاونت فرمانداري شهرستان آمل در جلسه هدفمند كردن يارانه ها با اشاره به تشكيل گشت مشترك ويژه طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: در راستاي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها سه كميته تنظيم بازار، حمل و نقل و امنيت تشكيل شده است كه برحسب نياز تعداد اين كميته ها افزايش خواهد يافت.

 



در جلسه شوراي عالي قرآن استان مطرح شد
اجراي طرح ريشه كني بي سوادي قرآني در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
جلسه شوراي عالي قرآن و شوراي فرهنگ عمومي با حضور نماينده ولي فقيه در استان، استاندار زنجان و مديران عضو شورا در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد.
در اين جلسه حضرت آيت الله واعظي به اهميت قرآن و عترت اشاره كرد و گفت: نظام جمهوري اسلامي ظاهر و باطني دارد. ظاهر آن است كه مي بينيم و باطن آن كه حكم ريشه و روح نظام را دارد، قرآن و عترت است. وي ادامه داد: امام خميني(ره) با تمسك به قرآن و عترت نظام جمهوري اسلامي را بنيان نهاد.
استاندار زنجان نيز درخصوص اهميت بحث ريشه كني بي سوادي قرآني در استان اظهار داشت: اجراي طرح ريشه كني بي سوادي قرآني در استان به عنوان اولين بار در كشور آثار و بركاتي را براي كل كشور و استان به دنبال خواهد داشت.
محمد رئوفي نژاد از ابزارهاي مهم اجراي موفق اين طرح و طرح هاي مشابه ديگر را اطلاع رساني و عمليات رواني دانست و گفت: عمليات رواني در جامعه موضوعي فراتر از اطلاع رساني است كه در اين راستا آنقدر بايد با كارهاي متنوع هنري اثر و آثار طرح را تبليغات نمود تا در جان و روان مردم بنشيند.
لازم به ذكر است در طرح ريشه كني بي سوادي قرآن 500 هزار نفر آموزش قرائت قرآن كريم را توسط مربيان آموزش خواهند ديد.
اهداف اين طرح آشنايي عامه مردم با خواندن صحيح كلمات قرآن كريم به بهترين و آسان ترين شيوه ممكن، ارتقاي سطح كمي و كيفي علاقمندان به قرائت كلام الله مجيد، زمينه سازي جهت پرداختن به مراتب بالاتر قرائت قرآن كريم، ايجاد بستري مناسب براي علاقمندان، جهت درك مفاهيم انسان ساز قرآن كريم و ايجاد زمينه براي انس با كلام الله مجيد است و انتظار مي رود با اهتمام جدي دستگاه هاي فرهنگي و تشكل هاي ديني و مردمي استان تعداد 500 هزار نفر قرآن آموز پس از طي دو سال بتوانند كلمات و عبارات قرآن كريم را به صورت شمرده قرائت كنند.

 



اعتراض معلمان و كاركنان آموزش و پرورش كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
با قطع خودسرانه كمك هزينه هاي مسكن، حق جذب و كارانه كاركنان و معلمان آموزش و پرورش كيش از سوي مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش صدها دانش آموز خانه نشين شدند.
براساس اين گزارش، تعطيلي كلاس هاي دانش آموزان مدارس مختلف جزيره كيش به علت نيامدن معلمان وارد سومين روز متوالي شد كه زمينه اعتراض خانواده ها و دانش آموزان را فراهم آورد.
محمدعلي محبي، مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش پس از كمتر از 2 ماه روي كارآمدن از خرداد ماه، كليه كمك هاي هزينه مسكن، حق جذب و كارانه معلمان و كاركنان آموزش و پرورش را در يك اقدام خودسرانه قطع كرد.
اين اقدام كه تاثيرات زيادي بر زندگي معلمان و كاركنان گذاشته بود، بامساعدت و رايزني امام جمعه و چندتن ديگر از مسئولان محلي هم حل نشد و 8 ماه است ادامه دارد.
همين گزارش مي افزايد: با كمال تاسف عميق اين قضايا در طول مدت 8 ماه گذشته با قول و وعده ها هم حل نشد و ناچاراً معلمان مدت سه روز است كه بر سر كلاس هاي خود حاضر نمي شوند و دانش آموزان مختلف مدارس كيش نيز خانه نشين شدند و حق را به معلمان خود مي دهند.
به گفته يك مقام مسئول در كيش، اختلافات سازمان منطقه آزاد كيش با آموزش و پرورش با يكسري اعمال نفوذ هاي سليقه اي و شخصي در سال جاري شروع شد و در واقع مي خواهند يكسري اقدامات را به آموزش و پرورش تحميل كنند!
گفتني است اين قطع كمك ها شامل نيروي انتظامي، گمرك و موسسات خيريه هم شده است و با كمال تاسف مشكلات زيادي در كيش به وجود آورده است به طوري كه كاركنان سازمان منطقه آزاد كيش نيز از بسياري مزايا و اضافه كاري و... محروم شدند و ديگر جديت در كار ندارند!
جا دارد معاون رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد با انديشه و تدابير سازنده به اين وضعيت هرچه زودتر سرو سامان بدهد تا خداي ناكرده اين مشكلات تشديد نشوند.
در نامه معلمان معترض به تصميم مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش آمده است: جناب مديرعامل، شايسته است بدانيد اين كمك ها، تاثير بسيار زيادي در زندگي ما داشت و برنامه هاي زندگي خود را بر اين اساس تنظيم كرده بوديم. اين در حالي است كه آقاي رئيس جمهور تأكيد كرده بودند اين كمك ها نه تنها ادامه داشته باشد، بلكه درصدي بيشتر به آنها اضافه شود.
بنا به گفته برخي از معلمان معترض، مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش صراحتاً اعلام كرده كه شايد مديران قبلي دوست داشتند كمك مالي به قشر فرهنگي داشته باشند اما من از اين نوع كمك ها به هيچ وجه نمي كنم!
نكته قابل توجه اينكه شرايط گراني اجاره مسكن و مايحتاج عمومي در كيش، دو برابر تهران است و معلمان معترض اميدوارند با نظارت دقيق مقامات دولتي، اين مانع پيش روي آنها برداشته شود.

 



حمايت دانشجويان گرگاني از 62 يتيم

گرگان-خبرنگار كيهان:
62 نفر از كودكان يتيم شهر گرگان در اقدامي خيرخواهانه تحت حمايت مالي دانشجويان اين شهر قرار گرفتند.
در اقدامي خداپسندانه دانشجويان عضو كانون رستگاران دانشگاه منابع طبيعي گرگان حمايت از 62 يتيم تحت پوشش كميته امداد را برعهده گرفتند.
اعضاي اين كانون از ابتداي سال 89 تعداد 42 يتيم را تحت حمايت قرار داده و ماهانه مبلغ 20000 تومان براي هر يتيم واريز مي كنند. گفتني است دانشجويان اعضاي اين كانون در ترويج اين فرهنگ خيرخواهانه توانسته اند تعداد 20 يتيم مراوه تپه اي ديگر را تحت حمايت خود قرار دهند.

 



لزوم جديت در مبارزه با زمين خواري

شيراز- خبرنگار كيهان:
مبارزه با پديده زمين خواري در شيراز بايد با جديت پيگيري و ريشه يابي شود و در اين راه نبايد خسته شد زيرا اين امر يك واجب شرعي است.
مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان جهادكشاورزي استان فارس در جمع مديران فرمانداري شيراز با بيان اين مطلب گفت: با مفاسد اقتصادي همچون زمين خواري بايد با همت و جديت برخورد شود و اگر بخواهيم در اين مبارزه موفق شويم بايد اين مشكل ريشه يابي شده و مسبب و مقصر اصلي مشخص شود.
آيت الله موحد اظهار داشت: زمين خواري همچون سرقت از طلافروشي نيست كه كسي با زور سلاح اقدام به سرقت كند، بلكه بي شك در اين پديده مسئولان نيز با زمين خواران همراه بوده اند.
وي افزود: زمين ها توسط مسئولين به زمين خوار داده شده و به اعتقاد من در زمين خواري هر چه فساد وجود دارد مسبب اصلي آن مسئولان وقت استان هستند چون كسي نمي تواند زمين را به زور از مسئولي بگيرد.
وي خطاب به فرماندار و مديران فرمانداري شيراز گفت: شما بايد برخورد با زمين خواري را با جديت ادامه دهيد و ايمان داشته باشيد كه پيروز خواهيد شد و از اينكه از شما انتقاد كنند هراسي نداشته باشيد و بدانيد اگر در اين راه كساني به شما اعتراض كردند مشخص است كه كارتان را درست انجام داده ايد.
فرماندار شيراز نيز گفت: زمين خواري در شيراز فساد اكبر است و اين پديد شوم به صورت غده چركيني درآمده كه براي درمان آن همت همه جانبه مي طلبد.
حسين قاسمي ضمن تشكر از رئيس كل دادگستري فارس به خاطر ورود ارزشمند به بحث زمين خواري و برخورد با سودجويان اظهار داشت: در اين راستا قضات زحمتكش، انقلابي و متعهد احكام خوبي را صادر كرده اند كه پاره اي از اين احكام توسط دستگاه هاي متولي اجرايي شده است.

 



يادواره شهداي 10 دي 57 ورامين برگزار مي شود

ورامين- خبرنگار كيهان:
مراسم سي و سومين سالگرد شهداي 10 دي 1357 ورامين در شهرهاي پيشوا، قرچك، جوادآباد و ورامين با حضور ائمه جمعه، مسئولان و اقشار مختلف مردم اين شهرها برگزار مي شود.
ستاد يادواره شهداي 10 دي 57 با اعلام اين خبر تصريح كرد: اين مراسم كه همزمان با سالگرد كفن پوش شدن 20 هزار نفر از مردم ورامين براي بيعت با رهبر معظم انقلاب در جريان فتنه سال 1388 است در 33 مسجد منطقه ورامين برگزار مي شود.
براساس اين گزارش مراسم گراميداشت شهداي 10 دي 57 در روزهاي نهم و دهم ماه جاري برگزار خواهد شد و طي آن شاهدان عيني، خاطرات خود را درباره به خاك و خون كشيدن مردم ورامين توسط نظاميان رژيم ستمشاهي بازگو خواهند كرد و سخنرانان به بررسي ابعاد مختلف اين قيام مي پردازند.
گفتني است در اولين روز محرم سال 57 كه مصادف با 10 دي ماه بود هزاران نفر از مردم ورامين از حسينه بني فاطمه و مسجد صاحب الزمان (عج) اين شهرستان دسته هاي عزاداري به راه انداختند و بعد از عبور از مقابل اداره ساواك، نيروهاي گارد و شهرباني در مقابل دسته هاي عزادار قرار گرفتند. در جريان درگيري نظاميان رژيم با عزاداران امام حسين(ع) 3 نفر شهيد و صدها تن مجروح و ده ها نفر دستگير شدند.

 



معرفي استاد دانشگاه اصفهان به عنوان دانشمند بين المللي رشته شيمي

اصفهان- خبرنگاركيهان:
استاد گروه شيمي دانشگاه اصفهان در نوامبر 2010 به عنوان دانشمند بين المللي پراستناد در رشته شيمي انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه اصفهان، مؤسسه اطلاعات علمي جهاني ISI در ليست نوامبر 2010، 29 نفر از محققان ايراني را به عنوان دانشمند برتر جهان اعلام كرد كه دكتر ولي الله ميرخاني به عنوان دانشمند پراستناد ايراني در زمينه شيمي معدني از سوي اين مؤسسه انتخاب شد.
ميرخاني داراي مدرك كارشناسي در رشته شيمي كاربردي و كارشناسي ارشد و دكتري در رشته شيمي معدني از دانشگاه اصفهان است كه از سال 1378 به عنوان عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان مشغول به فعاليت است.
از افتخارات اين استاد برجسته دانشگاه اصفهان مي توان به رتبه اول جشنواره جوان خوارزمي، دانشجوي نمونه كشوري، جوانترين دانشيار و استاد دانشگاه اصفهان، پژوهشگر نمونه دانشگاه اصفهان و استاد نمونه ايثارگر كشور اشاره كرد.
لازم به ذكر است، براساس آخرين آمار منتشر شده مؤسسه اطلاعات علمي جهاني، دكتر ولي الله ميرخاني تعداد 152 مقاله در ISI در زمينه هاي مختلف شيمي از جمله شيمي معدني، بيوشيمي معدني به چاپ رسانده است.
شايان ذكر است، مؤسسه اطلاعات علمي جهاني، تعدادي از دانشمندان كشورهاي جهان را كه در رشته هاي مختلف علوم پايه، علوم پزشكي، علوم انساني، فني و مهندسي، كشاورزي و هنر بيشترين مقالات علمي را منتشر كرده و بالاترين ارجاعات به مقالات آنها انجام شده است را به عنوان دانشمند پر استناد بين المللي معرفي مي كند.
روابط عمومي دانشگاه اصفهان همچنين در گزارش ديگري از كسب مقام اول دانشجوي ارشد دانشگاه اصفهان در كنگره بين المللي علوم ورزشي آنتاليا خبرداد.
بنابراين گزارش، دانشجوي كارشناسي ارشد دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه اصفهان در كنگره بين المللي علوم ورزشي كه از دهم تا دوازدهم نوامبر 2010 در شهر آنتالياي تركيه برگزار شد به عنوان نماينده دانشگاه اصفهان حضور داشتند.
در اين كنگره كه متخصصان ورزشي از سراسر دنيا حضور داشتند، «وحيد كريم آزاد مرجاني» دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه اصفهان با ارائه دو مقاله به صورت پوستر و يك سخنراني به عنوان نماينده دانشگاه اصفهان توانست در بخش انتخاب بهترين پوستر مقام اول را به خود اختصاص دهد.

 



مديرعامل ذوب آهن اصفهان:قيمت محصولات كارخانه ذوب آهن اصفهان افزايش نخواهد يافت

زرين شهر- خبرنگار كيهان:
كارخانه ذوب آهن اصفهان موفق به ثبت ركورد بي سابقه توليد ماهانه 257 هزار و 500 تن محصولات نهايي خود شد.
مدير عامل ذوب آهن اصفهان گفت: توليد اين ميزان كه شامل محصولات نوردي از قبيل تيرآهن، كلاف و ميلگرد در سايزهاي مختلف است تاكنون بي سابقه بوده است. صفرعلي براتي افزود: كارگاه هاي نورد 300 و 350 اين شركت نيز در آذرماه به ترتيب موفق به ثبت ركورد توليد 72 هزار و 530 تن و 36 هزار تن شده اند.
وي در خصوص اجرايي شدن قانون هدفمندي يارانه ها و تاثير آن بر افزايش قيمت محصولات ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: محصولات اين شركت افزايش قيمت نداشته و مانند گذشته از طريق بورس ايران به متقاضيان عرضه خواهد شد.

 



استاندار مازندران: وظيفه دفاع از ولي فقيه را داريم

آمل- خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران گفت: در زمان غيبت امام معصوم(ع) وظيفه ما تبعيت از ولايت فقيه است.
مهندس سيدعلي اكبر طاهايي درجمع هيئت هاي مذهبي شهرستان آمل در حسينيه هدايت افزود: امروز زمام رهبري جامعه در دست شخصيتي قرارگرفته كه سيره و رفتار ايشان به رفتار و منش امامان معصوم(ع) نزديك تر است.
وي با محكوم كردن حركت تروريستي اخير در چابهار گفت: اين ترورها در اعتقادات مردم هيچ تاثيري نخواهدداشت و مردم ما هر روز مصمم تر از گذشته پشت سر رهبرمعظم انقلاب به مسيرشان ادامه مي دهند.

 



فرمانداري شهرستان طالقان آغاز به كار كرد

طالقان-خبرنگاركيهان:
فرمانداري شهرستان طالقان با معرفي اولين سرپرست آن توسط عيسي فرهادي استاندار البرز فعاليت خود را آغاز كرد.
«ابوالقاسم مهري» اولين سرپرست فرمانداري طالقان در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ما اظهار داشت: بزرگترين هديه دولت خدمتگزار و مجلس شوراي اسلامي در سال 89 به مردم شهيدپرور طالقان ارتقاي ساختار اداري و جغرافيايي بخش طالقان به شهرستان است كه اين امر باعث خرسندي بيش از پيش مردم اين شهرستان شده است.
وي گفت: شهرستان طالقان با مساحت حدود 1400 كيلومترمربع و جمعيت ثابت، شناور و گردشگر حدود 450 هزار نفر در فصول بهار و تابستان تا پيش از اين يكي از بخش هاي تابعه شهرستان ساوجبلاغ به شمار مي رفت.
مهري با اشاره به تقسيمات جغرافيايي جديد شهرستان طالقان گفت: اين شهرستان با دارا بودن 82 روستا، 4 دهستان و 2 بخش و يك شهر ايجاد شده است.
وي از استقرار ادارات و نهادها در جهت خدمات رساني بيشتر به مردم اين شهرستان در آينده نزديك خبر داد و گفت: در تلاش هستيم تا تمامي ادارات و نهادها را به صورت مستقل در مركز شهرستان طالقان مستقر كنيم تا مردم اين شهرستان خدمات بهتري را از دولت خدمتگزار دريافت كنند.

 



فرماندار خبر داد سير صعودي رشد جمعيت در خوانسار

خوانسار- خبرنگار كيهان:
ورود جمعيت به خوانسار حاكي از رشد مثبت جمعيت در اين شهرستان است.
فرماندار خوانسار با اشاره به آمار و ارقام ارائه شده از سوي دستگاه هاي متولي، رشد جمعيت شهرستان خوانسار را پس از سال ها كاهش كه به طور عمده به علت مهاجرت صورت مي گرفت، مثبت اعلام كرد و افزود: اقدامات زيرساختي در جهت افزايش روحيه، نشاط و اميد به زندگي طي سال هاي گذشته اثر مثبت خود را گذاشته و هم اكنون شاهد سير صعودي رشد جمعيت در اين شهرستان هستيم.
سيدباقر محمدي اجراي طرح هاي مختلف و متعدد اشتغالزايي و تهيه مسكن جوانان در قالب طرح مسكن مهر و ايجاد زيرساخت هاي رفاهي و امنيتي در شهرستان را از جمله عواملي برشمرد كه در رشد اين شاخص و تغيير روند مهاجرت جوانان نقش بسزايي دارد.
وي همچنين با اشاره به وضعيت اجتماعي شهرستان و فرهنگ غني مردم در گذشته و حال افزود: طبق آمار اعلام شده خوانسار امن ترين شهرستان استان اصفهان است و اين مهم در سايه تلاش هاي نيروهاي امنيتي و انتظامي و اتخاذ ساز و كارهاي مناسب فرهنگي در كنار مردم فرهنگي شهرستان حاصل شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14