(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 دی 1389- شماره 19826

جشن خودكفايي ايران در توليد پلاسما
رئيسي در همايش سراسري روساي پليس مبارزه با مواد مخدر :
سرشبكه هاي اصلي قاچاق مواد مخدر شناسايي مي شوند
تصويب نامگذاري خيابان يا ميداني به نام 9 دي در تهران
ضياءالديني اعلام كرد توزيع قرص آهن در مدارس دخترانه
اعدام براي حاملان بيش از 30 گرم مواد مخدر صنعتي
در محور اراك-فراهان بي احتياطي راننده 6 كشته برجاي گذاشت
هواي تهران دوباره در شرايط هشدار
كشف شهرام جزايري جديد در آذربايجان شرقي
مرد اسيدپاش به قصاص چشم محكوم شد
آغاز ثبت نام براي دريافت آرم طرح ترافيك
رويدادهاي خارجي
دستگيري زن آدم ربا در فيروزآباد
افزايش 23 درصدي مرگ ناشي از مسموميت الكل
دستگيري مدير شركت هرمي در تنكابن
دختري كه اگر گريه كند مي ميرد!
جاسوس اسرائيلي در عربستان!



شنبه برگزار مي شود
جشن خودكفايي ايران در توليد پلاسما

رئيس سازمان انتقال خون گفت: جشن خودكفايي ايران در توليد پلاسما به عنوان ماده اوليه توليد محصولات خوني شنبه با حضور وزير بهداشت در تهران برگزار مي شود.
حسن ابوالقاسمي افزود: با پيشرفت هايي كه در توليد پلاسما در كشور داشته ايم، توانسته ايم در توليد پلاسما كه ماده اوليه محصولات خوني است به خصوص براي توليد IVIG و فاكتور 9 به خودكفايي برسيم.
وي گفت: امسال 120 ليتر پلاسما فقط توسط سازمان انتقال خون توليد مي شود و سال آينده اين ميزان به 150 ليتر افزايش مي يابد، بخش خصوصي نيز سال آينده به توليد 50 ليتر پلاسماي استاندارد مي رسد به اين ترتيب مي توانيم براي توليد ساير محصولات مشتق از پلاسما نيز از نظر ماده اوليه پلاسما به خودكفايي برسيم كه در اين صورت بخش مهمي از پلاسماي توليدي براي IVIGو فاكتور 9 كه هم اكنون به خودكفايي آن رسيده ايم سال آينده صادر مي شود.
رئيس سازمان انتقال خون افزود: با توجه به ارزش ريالي بالاي پلاسماي مورد استفاده در توليد فاكتور 9 و IVIG مي توانيم خودكفايي در توليد پلاسماي مورد نياز بيماران كشور را اعلام كنيم.
وي گفت: علاوه بر توليد اين محصولات مشتق از پلاسما محققان كشور موفق به توليد فاكتور 7 و 8 نوتركيب هم شده اند كه دستاورد مهم ديگري است كه در آينده نزديك جزئيات آن اعلام خواهد شد.
مراسم جشن خودكفايي توليد پلاسما شنبه با حضور وزير بهداشت و معاونان اين وزارتخانه و نيز برخي نمايندگان مجلس در سازمان انتقال خون ايران برگزار مي شود.

 



رئيسي در همايش سراسري روساي پليس مبارزه با مواد مخدر : سرشبكه هاي اصلي قاچاق مواد مخدر شناسايي مي شوند

معاون اول قوه قضائيه شناسايي سرشبكه هاي اصلي قاچاق مواد مخدر را يك ضرورت دانست و گفت: امروزه در قوه قضائيه به هيچ عنوان به قاچاقچيان كلان مواد مخدر رحم نمي شود .
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي صبح سه شنبه در همايش سراسري رئيسان پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي افزود: امروز ديگر افغانيها در بحث مواد مخدر تاثيري ندارند بلكه كشورهاي ناتو و غربي در توليد و توزيع مواد مخدر تسلط داشته و به اين كار مي پردازند .
وي گفت : از زمان حضور كشورهاي ناتو در افغانستان توليد مواد مخدر چندين برابر شده و همچنين مواد مخدر سنتي به مواد مخدر صنعتي تغيير شكل داده است .
رئيسي افزود: براي مبارزه با مواد مخدر بايد به طور كامل از موقعيت و تاكتيكهاي دشمن مطلع باشيم تا مبارزه تمام عيار و كاملي با اين معضل داشت باشيم .
وي گفت: شناخت كافي از وضعيت جهان به خصوص كشورهاي شرقي، فروشندگان مواد مخدر و شناخت سرشبكه هاي اصلي مواد مخدر براي مبارزه كامل با اين معضل يك ضرورت است به نحوي كه به هر ميزان كه اطلاعات ما جامع و كامل باشد عزم و جديت نيروها در مبارزه نيز جدي تر مي شود .
معاون اول قوه قضائيه تصريح كرد: اگر با يك اقدام هماهنگ و پيگير و با انگيزه دقيق به مبارزه با مواد مخدر بپردازيم مي توانيم موفق باشيم اما اگر اقدامات به صورت مقطعي صورت گيرد قطعاً تاثيرگذار نخواهد بود.
وي با اشاره به شناسايي قاچاقچيان كلان مواد مخدر گفت: بايد شناسايي افرادي كه به صورت سازمان يافته به قاچاق مواد مخدر مي پردازند در اولويت كار قرار گيرد تا دستهاي پنهان و هدايت كننده خرده فروشان مشخص شود و اين يك ضرورت است كه عناصر اصلي قاچاق مواد مخدر شناسايي شوند.
رئيسي افزود: برخورد با سرشبكه هاي اصلي قاچاق مواد مخدر به معناي غفلت از برخورد با خرده فروشان نيست بلكه اين دو اقدام بايد به صورت همزمان و در كنار يكديگر انجام شود .
وي گفت: قانون مبارزه با موادمخدر در برخورد با مخدرهاي صنعتي يك موضوع مهم و قابل توجه بود كه در سالهاي اخير موجب نارضايتي مردم و مسئولان قضائي و انتظامي شده بود .
معاون اول قوه قضائيه تصريح كرد: اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر موجب شد تا با مواد مخدر صنعتي نيز مانند مواد مخدر سنتي برخورد شود.
وي همكاري ميان بخشهاي اطلاعاتي و عملياتي را يك ضرورت دانست و گفت: اين همكاري نقش مهمي در شناسايي عوامل كلان توزيع مواد مخدر خواهد داشت. بر همين اساس بايد بخش فعالي در مسئله مواد مخدر وجود داشته باشد تا كنترل و تسلط اطلاعاتي دقيقي بر موضوع مواد مخدر ايجاد شود .
رئيسي گفت: ابتكار عمل در بحث برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر بايد در دست نيروهاي مبارزه كننده باشد زيرا اگر ابتكار عمل در دست قاچاقچيان باشد مبارزه بسيار سخت مي شود و هر روز اين افراد با راههاي جديدي به قاچاق مواد مخدر مي پردازند .
وي افزود: در قاچاق مواد مخدر يك اراده سياسي از سوي قدرتهاي بزرگ وجود دارد و اين موجب مي شود كه تسلط اطلاعاتي از سوي نيروهاي مبارز بيش از پيش ضروري شود .
معاون اول قوه قضائيه با اشاره به برخورد با دانه درشتها در امر قاچاق مواد مخدر گفت: برخورد با اين افراد مي تواند از حوادث آينده پيشگيري كند. بر همين اساس بايد بخش ديپلماسي در كشور يك جايگاه قطعي داشته باشد زيرا تهديد مواد مخدر موضوعي است كه از خارج مرزها كشور را تهديد مي كند. بر همين اساس يك بخش ديپلماسي فعال براي حساس كردن دنيا به اين معضل نياز است.

 



تصويب نامگذاري خيابان يا ميداني به نام 9 دي در تهران

سرويس اجتماعي-
با نزديك شدن به سالگرد حماسه تاريخي 9 دي و به رغم امتناع نماينده اصلاح طلب شوراي شهر از رأي دادن شوراي شهر دو فوريت نامگذاري خيابان يا ميداني به نام نه دي را تصويب كرد.
به گزارش كيهان پروين احمدي نژاد در سيصد و چهل و دومين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به حماسه به ياد ماندني 9 دي گفت: طرح نامگذاري خيابان يا ميداني به نام 9 دي با حدود 10 امضا به صحن شورا راه يافت ولي اينجا پيشنهاد مي كنم كه اين نامگذاري را در كل كشور تسري دهيم و خيابان يا ميداني را به نام نه دي نامگذاري كنيم.
دو فوريت اين طرح با رأي اكثريت اعضا به تصويب رسيد اما هنگام رأي گيري براي دو فوريت اين طرح معصومه ابتكار عضو كميسيون توسعه و عمران شورا از راي دادن امتناع كرد.
دعا كنيد تهران زلزله نيايد
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه علني ديروز شوراي شهر گفت: زندگي ما بر مبناي ريسك بنا شده و بايد دعا كنيم در اين شهر زلزله اي رخ ندهد.
حمزه شكيب افزود: بيش از 95 درصد كارگران ساختماني تجربه و مهارت كافي ندارند، 12 سال پيش مصوبه اي مبني بر آموزش به كارگران ساختماني توسط وزارت رفاه تعيين شد ولي اين امر محقق نشد.
وي با اعلام اين كه بعد از وقوع زلزله بم اقدامات خوبي صورت گرفته است اظهار داشت: بحث مقاوم سازي مدارس در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد و با لحاظ شدن بودجه اي مناسب اقدامات خوبي در حال انجام است ولي هنوز براي اماكني مثل بيمارستان ها اقدامي صورت نگرفته است.
نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اشاره به خطر وقوع زلزله گفت: به جاي آنكه هميشه بنشينيم و به تعريف زلزله و خطرات آن بپردازيم بايد كاري كنيم.
حسن بيادي افزود: هزينه پاسخگويي به مشكلات در مديريت شهري بسيار پايين است و اين تذكرات نشان ضعف شوراي شهر است.
مردم دارند خفه مي شوند
وي در ادامه سخنان خود به آلودگي هواي تهران نيز اشاره كرد و گفت: مردم دارند خفه مي شوند و عده اي آلودگي هوا را برايشان تعريف مي كنند. بيادي گفت: مردم در اين آلودگي هوا به اكسيژن نياز دارند ولي ما آلودگي هوا را برايشان تعريف مي كنيم؛ چون اين مدت تعطيل نبوده ديگر كسي به فكر آلودگي هوا نيست و انگار مي خواهيم سال بعد باز هم با پايداري هوا و اين وضعيت رو به رو شويم.
بيادي در تذكر ديگري خواستار توجه به نرخ كرايه هاي تاكسي شد و گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبوسراني روزانه 4 ميليون و 600 هزار نفر را جابجا مي كند، مترو با 120 كيلومتر پيشرفت تنها يك ميليون و 700 هزار نفر را به مقصد مي رساند اما تاكسي ها براساس آمار روزانه 4 ميليون و 800 نفر را جابجا مي كنند كه بايد با توجه به تلاش آنها نرخ منصفانه اي براي كرايه هاي جديد تعيين شود.
دانشجو در خصوص سخنان بيادي گفت: تاكسيراني تهران در كشور رتبه اول را دارد و ستاد سوخت كشور نيز از اين همكاري كمال تشكر را داشته است. همچنين آمار ارايه شده در خصوص جابجايي مسافران تاكسي تقريبي است زيرا براي آنان طول متوسط خطوط 3 كيلومتر در نظر گرفته شده است كه در حقيقت تمام خطوط از لحاظ طولي مساوي نيست.
گفتني است در جلسه ديروز شوراي شهر طرح ساماندهي، تجديد حيات و تجهيز بازار شهر تهران بررسي شد و قرار شد كه وضعيت تأمين زيرساخت هاي شهري از قبيل هدايت فاضلاب و آب هاي زيرزميني و تأمين منابع انرژي و روش هاي اجرايي مقاوم سازي بافت هاي فرسوده در اين منطقه مورد توجه قرار گيرد.
كرايه اتوبوس هاي بخش خصوصي افزايش نمي يابد
گزارش مهر حاكي است خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: در جلسه اي كه با اعضاي ستاد سوخت در شوراي شهر داشتيم پيش بيني شده به زودي نرخ كرايه تاكسي و اتوبوس هاي شخصي مشخص شود و با توجه به مذاكرات آن جلسه اميدواريم نرخ كرايه اتوبوس هاي خصوصي افزايش نيابد.

 



ضياءالديني اعلام كرد توزيع قرص آهن در مدارس دخترانه

مديركل دفتر سلامت و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش از توزيع قرص آهن بين دانش آموزان دختر خبر داد.
حسن ضياءالديني در گفت وگو با مهر با بيان اينكه توزيع قرص آهن با همكاري وزارت بهداشت در مدارس انجام مي شود، افزود: هر هفته يك عدد قرص آهن در بين دانش آموزان دختر توزيع مي شود كه اين طرح به تازگي در دبيرستانها و 10 درصد مدارس راهنمايي آغاز شده است.
تحقيقات وزارت بهداشت نشان مي دهد كه بسياري از دختران در سن بلوغ با كم خوني ناشي از فقرآهن مواجه هستند.
وي با بيان اينكه به تازگي پنج ميلياردتومان به حساب مدارس در كل كشور براي اجراي برنامه هاي بهداشتي و سلامت واريز شده است، گفت: همچنين مدارس ابتدايي موظف به تهيه دهان شوي براي دانش آموزان و توزيع بين آنان هستند.

 



سردار حسين آبادي خبر داد
اعدام براي حاملان بيش از 30 گرم مواد مخدر صنعتي

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: حكم افرادي كه بيش از 30 گرم مواد مخدر صنعتي همراه داشته باشند اعدام است.
به گزارش خبرگزاري ها سردار حميدرضا حسين آبادي صبح سه شنبه در حاشيه همايش سراسري رئيسان پليس مواد مخدر افزود: 17 هزار نفر در زمينه حمل و توزيع مواد مخدر صنعتي طي سال جاري دستگير شده اند.
وي با اشاره به بحث دستگيري دانه درشت ها در قاچاق مواد مخدر گفت: در سال هاي گذشته به دليل خلاء قانوني افرادي كه در پشت صحنه مواد مخدر فعاليت مي كردند و هدايتگر خرده فروشان بودند، از چنگال قانون فرار مي كردند و در صورت دستگيري نيز به عنوان مباشر مجازات مي شدند اما در اصلاح قانون اين افراد به 5/1 برابر افراد دستگير شده محكوم مي شوند.
وي افزود: اصلاح قانون مي تواند موجب شود تا قدم هاي بلندي در جهت برخورد با دانه درشت ها در كشور برداشته شود.
سردار حسين آبادي در پاسخ به اين سؤال كه حكم اعدام شامل چه افرادي مي شود گفت: افرادي كه حامل بيش از 30 گرم مواد مخدر صنعتي از جمله شيشه باشند حكم اعدام براي آنان صادر مي شود.
وي با اشاره به لابراتوارهاي خانگي گفت: شناسايي اين لابراتوارها براساس اقدامات اطلاعات و گزارش هاي مردمي در دستور كار قرار گرفته كه پس از تكميل پرونده ها برخورد جدي با آنها شروع مي شود.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تصريح كرد: تمام افرادي كه بيش از 30 گرم مواد مخدر صنعتي توليد كرده باشند در صورت دستگيري اعدام مي شوند.
معاون قضايي دادستان كل كشور نيز در اين همايش گفت: براساس ماده 18 قانون جديد مبارزه با مواد مخدر عوامل اصلي و سركردگان قاچاق مواد مخدر به مجازات اعدام محكوم مي شوند.
حسين ذبحي گفت: تا قبل از ابلاغ قانون مبارزه با مواد مخدر سركردگان و عوامل اصلي و تامين كنندگان قاچاق مواد مخدر مجازات هاي لازم در موردشان به اجرا درنمي آمد و در اين بين حمل كنندگان و فروشندگان در معرض مجازات قرار مي گرفتند.
وي اظهار داشت: در قانون جديد و طبق ماده 18 آن سركرده قاچاقچيان مواد مخدر و كساني كه حامل اصلي هستند به مجازات اعدام محكوم مي شوند.

 



در محور اراك-فراهان بي احتياطي راننده 6 كشته برجاي گذاشت

اراك-خبرنگار كيهان:
در اثر بي احتياطي راننده رنو پي كي در محور اراك-فراهان 6 نفر كشته و يك نفر مجروح شدند.
در اين سانحه كه در جاده فراهان و پايين تر از سه راهي زندان به وقوع پيوست، سه سرنشين خودرو رنو به نام هاي عباس معصومي نژاد، درويش شاه قلعه اي و حسن معصومي نژاد و سه سرنشين خودرو پرايد به نام هاي فرشاد شيخ الاسلامي، سجاد نيك بخت و قربان قاسمي در دم فوت كردند.
پليس علت اصلي تصادف را بي مبالاتي از جانب راننده خودرو رنو به علت حركت در خلاف مسير اعلام كرد.

 



رئيس مركز پايش هوا اعلام كرد
هواي تهران دوباره در شرايط هشدار

شاخص كيفيت هواي تهران دوباره در شرايط هشدار قرار گرفت.
رئيس مركز پايش هواي استان تهران با اعلام اين خبر گفت: ميزان غلظت آلاينده هاي هوا بيش از حد مجاز است و در وضعيت هشدار قرار داريم.
سيد «امير فاتح وحدتي» د رگفت وگو با ايرنا افزود: اين وضعيت موج ديگري از آلودگي هوا در تهران است كه بايد تصميماتي در زمينه رفع آن اتخاذ شود.
وي ميانگين ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون را 153 «psi» و ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون را «94» «psi» اعلام كرد و گفت: ميزان ذرات معلق در شهرري 187«psi» گزارش شده است.
رئيس مركز پايش هوا از شهروندان به ويژه سالمندان، كودكان و بيماران قلبي و ريوي خواست در هواي آزاد تردد نكنند.
وحدتي همچنين از شهروندان خواست تا توصيه هاي زيست محيطي-بهداشتي را جدي بگيرند.
طي يك ماه گذشته هواي تهران در شرايط هشدار قرار داشت و در اين مدت اقداماتي از جمله اجراي طرح زوج و فرد، جلوگيري از تردد خودروهاي دودزا و تعطيلي واحدهاي صنعتي آلاينده براي كاهش آلودگي هوا از سوي مسئولان ذيربط، بنابر تصميم گيري كميته كاهش آلودگي هوا اتخاذ شد.
آلاينده هاي منوكسيد كربن، ازن، ذرات معلق، دي اكسيد گوگرد و دي ا كسيد نيتروژن 5 آلاينده مهم هواي تهران هستند.
وضعيت پاك، سالم، ناسالم، بسيار ناسالم، هشدار، اضطرار و بحران از شاخص هاي اندازه گيري هوا هستند و با اين شاخص ها هواي تهران اندازه گيري مي شود.
هنگامي كه شاخص كيفيت هوا بين 100 تا 250 «psi» (شاخص استاندارد آلودگي هوا) قرار گيرد اعلام وضعيت هشدار، بين 250 تا 350 اعلام وضعيت اضطرار و بيش از 350 «psi» اعلام وضعيت بحران است.

 



كشف شهرام جزايري جديد در آذربايجان شرقي

مدير كل بازرسي آذربايجان شرقي با اشاره به پرونده فردي كه در محافل عمومي تبريز به «شهرام جزايري آذربايجان» شهرت دارد تاكيد كرد كه «مصطفي پورمحمدي» شخصا اين پرونده را پيگيري مي كند.
به گزارش ايسنا «اكبر غفاري» رئيس منطقه 5 و مدير كل بازرسي آذربايجان شرقي پيش از ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت:به علت اين كه حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور خود پيگير اين پرونده است، اظهار نظر نمي كنم.
شخصي كه به «شهرام جزايري آذربايجان» شهرت دارد ظاهرا با تاسيس شركت هاي اقماري به نام واحدهاي صنعتي تسهيلات فراواني را از دولت دريافت كرده كه به بهانه هاي واهي از بازپرداخت آن سر باز مي زند و اين در حالي است كه اين فرد هنوز هم با حمايت برخي افراد داراي نفوذ، اقدام به دريافت تسهيلات جديدتري مي كند.

 



مرد اسيدپاش به قصاص چشم محكوم شد

پسري كه 5 سال قبل در جريان اسيدپاشي اشتباهي پسر جواني را كور كرده از سوي دادگاه كيفري استان تهران به قصاص پرداخت ديه محكوم شد.
به گزارش فارس، بعدازظهر 2 تير سال 84 ماموران كلانتري 190 مجيديه از طريق مركز فوريت هاي پليس، از وقوع يك حادثه هولناك باخبر شدند.
اهالي خيابان گلستان به ماموران پليس گفتند با شنيدن فريادهاي دلخراش پسر 22 ساله اي به نام «داوود» در جريان اسيدپاشي به صورت وي از سوي يك مهاجم ناشناس قرار گرفته اند كه بلافاصله پسر اسيدپاش را به دام انداخته و «داوود» را به بيمارستان رسانده اند. با وجود تلاش هاي پزشكان، اسيد، بينايي چشم هاي پسر جوان را براي هميشه از او گرفت.
حميد (متهم) ابتدا در بازجويي ها انگيزه خود را انتقام جويي به خاطر تحقير و توهين اعلام كرد و گفت: در دوران دبيرستان از سوي چند نفر از همكلاسي هايم مورد آزار و اذيت قرار گرفتم و بعد از آن هم به شهر ديگري نقل مكان كرديم، اما اين موضوع هيچ وقت از ذهنم بيرون نمي رفت و دائم آزارم مي داد.
وي ادامه داد: بنابراين با هدف انتقام، مقداري اسيد تهيه كرده و به محل زندگي سابقمان برگشتم؛ دو شبانه روز در پارك نزديك مدرسه كمين كردم و منتظر نشستم تا اينكه با ديدن يكي از همكلاسي هايم به تعقيبش پرداخته، اسيد را به صورتش پاشيدم. البته مقداري از اسيد هم روي پاهاي خودم ريخت.
اما زماني كه متهم با مدارك مستدل مبني بر اينكه هيچ گاه با شاكي همكلاس نبوده و آنها با هم 2 سال اختلاف سني دارند لب به اعتراف گشود وگفت: من از فاصله دور وي را ديدم و قبول دارم كه او را اشتباه گرفتم.
در انتهاي جلسه، قاضي عزيز محمدي و مستشاران دادگاه وارد شور شدند و با توجه به تخليه چشم چپ، از بين رفتن لاله گوش راست و سوختگي شديد در قسمت هاي مختلف بدن شاكي، متهم را براي تخريب چشم و لاله گوش به قصاص و براي سوختگي هاي بدن به پرداخت ديه محكوم كردند.

 



آغاز ثبت نام براي دريافت آرم طرح ترافيك

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران از آغاز ثبت نام متقاضيان دريافت مجوزهاي ورود به محدوده طرح ترافيك خبر داد.
به گزارش فارس، سيدجعفر تشكري هاشمي گفت: متقاضيان دريافت مجوز سالانه ورود به محدوده طرح ترافيك براي سال 90 از روز 8 دي مي توانند با مراجعه به سايت شهرداري تهران به آدرس (wwwtehranir) نسبت به ثبت نام و وارد كردن اطلاعات خود اقدام كنند.
وي افزود: در چند روزي كه بخش ثبت نام آرم طرح ترافيك در سايت شهرداري براي تست و گذراندن مراحل آزمايشي فعال شده بود حدود 4 هزار و 020 نفر نسبت به ثبت نام اقدام كردند كه ثبت نام اين افراد معتبر بوده و ساير متقاضيان نيز مي توانند از فردا با مراجعه به سايت شهرداري تهران نسبت به ثبت نام براي دريافت مجوز طرح ترافيك اقدام كنند.
تشكري هاشمي تاكيد كرد: براي دريافت مجوز طرح ترافيك داشتن برگه معاينه فني، عوارض شهرداري و عدم خلافي براي تمام خودروها الزامي است و اطلاعات خودروهايي كه مورد معاينه فني قرار مي گيرند از طريق سايت ستاد معاينه فني و اطلاعات عوارض شهرداري نيز از طريق لينك عوارض قابل كنترل و دسترسي است.
معاون شهرداري تهران تصريح كرد: افرادي كه عوارض شهرداري را پرداخت نكرده باشند مي توانند اين عوارض را به صورت الكترونيك از طريق سايت شهرداري تهران بپردازند و چنانچه در اين زمينه بدهي داشته باشند نيز در سايت برايشان مشخص خواهد بود.
وي تاكيد كرد: افراد حقيقي متقاضي دريافت آرم طرح ترافيك تنها تا پايان دي ماه براي ثبت نام و تكميل اطلاعات خود فرصت دارند كه اين فرصت به هيچ وجه تمديد نخواهد شد.

 



رويدادهاي خارجي

كويينزلند درمحاصره آب

در پي بارش بي وقفه باران و جاري شدن سيل بي سابقه در شمال شرق استراليا، بسياري از شهرهاي ايالت كويينزلند اين كشور به زير آب رفت.
شبكه تلويزيوني يورونيوز گزارش كرد: بارش باران طي 24ساعته گذشته منجر به جاري شدن سيل به عمق 27 تا 50 سانتيمتري در برخي از مناطق كويينزلند شده است.
در «بريسبون مركز اين ايالت، يكي از پرباران ترين دوران طي 150 سال اخير تجربه شده است.همچنين شهرهاي «چين چيلا و «دالبي» نيز بطور كامل بر اثر جاري شدن سيل به زير آب فرو رفته و بسياري از منازل مسكوني اين دو شهر به طور كامل تخريب شده اند.
خسارات ناشي از اين سيل بيش از 400 ميليون دلار برآورد مي شود.
گزارش ها حاكي است، بر اثر جاري شدن سيل 300 خيابان و دو بزرگراه اين ايالت نيز به زير آب رفته است و در شهر «تئودور» حدود 300 نفر از ساكنان محلي توسط بالگرد از منطقه تخليه شدند.
در همين حال «جوليان گيلارد» نخست وزير استراليا اعلام كرد: دولت ايالتي اين منطقه آماده امدادرساني و تامين نيازهاي ضروري آسيب ديدگان است.
فرمانداري ايالت كويينزلند در پي جاري شدن سيل، چندين منطقه اين ايالت را جزو «مناطق مصيب زده» اعلام كرد.
كويينزلند دومين ايالت بزرگ استراليا در شمالشرق اين كشور واقع شده و بيش از چهارميليون جمعيت دارد.

 



دستگيري زن آدم ربا در فيروزآباد

شيراز-خبرنگاركيهان:
يك زن آدم ربا كه دختر 9ساله اي را در هرمزگان ربوده و در قبال آزادي او تقاضاي 25ميليون تومان پول كرده بود، در شهرستان فيروزآباد فارس دستگير شد.
جانشين فرمانده انتظامي فارس با اعلام اين خبر گفت: ماموران كلانتري 44 كوار هنگام گشت زني به يك دختربچه سرگردان برخورد مي كنند و پس از بررسي هاي اوليه متوجه مي شوند كه اين دختر 9 ساله 15 آذرماه سال جاري در هرمزگان ربوده شده و به استان فارس منتقل شده است.
سرتيپ سجاديان اظهار داشت: با پي گيري ماموران، يكي از آدم ربايان به نام خانم «م-الف» كه از خانواده فرد ربوده شده تقاضاي 25 ميليون تومان وجه نقد كرده بود در شهرستان فيروزآباد شناسايي و دستگير شد.
وي افزود: متهمه در جريان تحقيقات به جرم خود اعتراف كرد و بررسي ها براي شناسايي و دستگيري ديگر عوامل مرتبط با اين آدم ربايي ادامه دارد.

 



پزشكي قانوني هشدار داد
افزايش 23 درصدي مرگ ناشي از مسموميت الكل

پزشكي قانوني از رشد 23درصدي مرگ ناشي از مسموميت الكل در شش ماهه اول سال جاري خبر داد.
عبدالرزاق برزگر معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: در شش ماهه اول امسال 74 نفر بر اثر مسموميت ناشي از مصرف الكل جان خود را از دست دادند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/23 درصد افزايش يافته است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، برزگر افزود: از كل فوت شدگان ناشي از مسموميت الكل در شش ماهه اول امسال، 70 نفر مرد و 4 نفر زن بودند.
وي با اشاره به اين كه در بسياري از استان ها هيچ مورد مرگ ناشي از مسموميت الكل گزارش نشده است، افزود: در شش ماهه اول امسال استان تهران با 33 مورد مرگ ناشي از مصرف الكل بيشترين رقم را در اين زمينه به خود اختصاص داده است.
معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان خاطرنشان كرد: در نيمه نخست امسال بيشترين آمار مسموميت مربوط به ماه هاي فروردين و مرداد و كمترين آن در تير ثبت شده است.

 



دستگيري مدير شركت هرمي در تنكابن

تنكابن-خبرنگاركيهان:
مدير يك شركت اينترنتي به جرم كلاهبرداري از شهروندان تنكابني دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان تنكابن با اعلام اين خبر افزود: فردي به نام «ع-ك» موفق شد با راه اندازي يك شركت در فضاي مجازي، مقدار يك ميليارد تومان سرمايه از 120 شهروند تنكابني اخذ كند.
سرهنگ سيدمحمود معافي مدني در ادامه گفت: در اين راستا با دستور قضايي از محل مورد نظر بازرسي به عمل آمد و تعداد 119 لوح فشرده، 10 جلد جزوات مربوط به شركت هاي هرمي كشف و ضبط شد كه به همراه متهم تحويل دستگاه قضايي شد.

 



دختري كه اگر گريه كند مي ميرد!

گريه كردن از طبيعي ترين رفتارهاي كودكان است اما دختري در انگلستان وجود دارد كه برعكس تمام كودكان جهان، اجازه گريه كردن ندارد و در صورت گريه كردن جان خود را از دست مي دهد.
به گزارش برنا، «تيانا مكهين» دختر بچه دو سال و نيم انگليسي است. بدون شك حق طبيعي اوست كه مانند ديگر كودكان جهان نيز هر وقت كه بخواهد گريه كند اما گويا پزشكان تشخيص داده اند كه اين حق طبيعي بايد از وي سلب شود.
پزشكان انگليسي گفته اند در صورتي كه «تيانا مكهين» گريه كند، احتمال دارد فوراً جان خود را از دست بدهد زيرا گريه هيجان خاصي به او وارد مي كند كه برايش خطرناك است.
پزشكان مي گويند: اين يك نوع بيماري بسياري نادر و كمياب است كه شايد در طول تاريخ هيچ بچه يا بزرگسالي به آن مبتلا نشده است.

 



جاسوس اسرائيلي در عربستان!

يك پرنده وحشي كه زير بال آن دستگاه هاي جاسوسي اسرائيلي نصب شده بود، به دام يك شهروند عربستاني افتاد.
روزنامه «الوئام» چاپ عربستان نوشت: يكي از شهروندان شهر حائل كه متوجه سقوط يك پرنده وحشي در حياط منزلش شده بود، پس از نجات پرنده از مرگ، متوجه نصب دستگاه جاسوسي زير بالهاي اين پرنده شد.به گزارش اين روزنامه به نظر مي رسد، جاسازي نامناسب دستگاه در بدن پرنده موجب سقوط آن شده بود.
«الوئام» همچنين افزود: اين شهروند سعودي پس از آنكه متوجه وجود اين دستگاه شد، بلافاصله نيروهاي پليس را باخبر كرد.
گفته مي شودبر روي دستگاهي كه بر بدن اين پرنده نصب شده، كلمه «اسرائيل» هك شده و شماره پرسنلي اين پرنده جاسوس 63x بوده و اين به معني آن است كه علاوه بر اين پرنده بدون شك پرنده هاي ديگري نيز از سوي رژيم صهيونيستي براي جاسوسي عليه عربستان سعودي و ديگر كشورها فرستاده مي شوند.قابل ذكر است در خبري مشابه نيز چند روز پيش فاش شد كه رژيم صهيونيستي از كوسه هاي دريايي براي جاسوسي در مناطق آبي و دريايي كشورهاي مختلف جهان به ويژه سواحل غزه و لبنان استفاده مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14