(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 دی 1389- شماره 19837

مديركل جهاد كشاورزي شهرستان: بانك ها وثيقه هاي روستايي كشاورزان همدان را نمي پذيرند
رئيس سازمان صنايع و معادن استان: شركت دخانيات گيلان بحران ندارد
ايران به اروپا و آسياي مركزي كروكوديل صادر مي كند
سرگرداني بيش از 150هزار بيمه گذار در شوشتر
استاد دانشگاه تبريز پژوهشگر برتر كشور شناخته شد
اختصاص 2000 ميليارد ريال اعتبار با هدف تجهيز نساجي مازندران
وعده تشكيل دهكده نساجي در يزد
حمايت جهادكشاورزي خوزستان از واحدهاي دامي
هشدار نسبت به استفاده از داروهاي لاغري و چاقي غيرمجاز
آبرساني و اصلاح شبكه آب شهرستان صدوق يزد
كم توجهي مديران خراسان جنوبي به قائنات
دريافت آبونمان آب و فاضلاب در اصفهان لغو شد
مديركل دفتر فني استانداري: جذب سرمايه گذار در گردشگري دريايي گلستان ضروري است
مديركل روابط عمومي و بين الملل منطقه آزاد كيش بركنار شد
161 واحد صنعتي ايلام تحت پوشش هاي حمايتي قرار مي گيرند
دادستان عمومي و انقلاب نيشابور: امسال حدود 1000 طلاق در نيشابور ثبت شد



مديركل جهاد كشاورزي شهرستان: بانك ها وثيقه هاي روستايي كشاورزان همدان را نمي پذيرند

همدان- خبرنگار كيهان:
مديركل جهاد كشاورزي شهرستان همدان گفت: بانك ها وثيقه هاي روستايي كشاورزان اين شهرستان را قبول نمي كنند.
مهندس علي زمانيان در گفت وگو با خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: بانك ها جهت پرداخت تسهيلات كشاورزي اسناد املاك و منزل شهري را به عنوان وثيقه از كشاورزان طلب مي كنند كه اين امر باعث هزينه و اتلاف وقت و تشويق به مهاجرت روستائيان به شهرها مي شود و اين رويكرد نادرست بانك ها انگيزه را از فعالان عرصه مذكور مي گيرد.
وي ادامه داد: عدم پوشش بيمه اي مناسب چالش ديگر پيش روي كشاورزان و باغداران همدان است به طوري كه به علت 5 برابر شدن تعرفه، تنها 5 درصد باغداران ما محصولات خود را بيمه كرده اند.
زمانيان اضافه كرد: عليرغم خسارت 17 ميليارد توماني به محصولات باغي و كشاورزي بر اثر سرما و خسارات يك ميليارد توماني به كندوهاي زنبور عسل بر اثر گردوغبار در سال زراعي گذشته، هنوز هيچگونه پولي از سوي شركت بيمه به خسارت ديدگان پرداخته نشده است.
وي از محدوديت منابع آب و خاك، سود بالاي وام هاي بانكي، نداشتن بازار مناسب، مشكل صادرات محصول و تغييرات مداوم تعرفه ها، عدم وجود الگوي كشت و فرسودگي ماشين آلات را از ديگر مشكلات بخش كشاورزي شهرستان همدان ذكر كرد.
گفتني است شهرستان همدان داراي 91 هزار و 945 هكتار اراضي زير كشت ديم و آبي و باغات و زراعت با 21 هزار و 33 بهره بردار است و ميزان توليدات آن نيز 635 هزار تن انواع محصولات در سال برآورد مي شود.

 



رئيس سازمان صنايع و معادن استان: شركت دخانيات گيلان بحران ندارد

رشت- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن استان گيلان با رد ادعاي بحران در شركت دخانيات گيلان تاكيد كرد: اين شركت درحال حاضر در اوج فعاليت و اجراي بزرگترين طرح توسعه تاريخ خود قرار دارد.
محمدحسين اصغريان گفت: اين شركت هم اكنون با ظرفيت بالا درحال فعاليت است و اظهارنظرهاي برخي افراد در بحث وجود بحران كارگري دراين كارخانه ناشي از بي اطلاعي و يا اغراض ديگر است.
وي افزود: مطالب بيان شده ازسوي يكي از مسئولان استان در مورد شركت دخانيات در سفر وزير صنايع و معادن به گيلان اشاره به مصوبات ملي در مورد افزايش عوارض واردات رسمي و الزام به نصب پيامهاي بهداشتي و مشكلات ناشي از آنها بوده و در حال حاضر دخانيات گيلان درمعرض هيچ تهديد جدي قرار ندارد.
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان در ادامه خاطرنشان ساخت شركت دخانيات گيلان در حال حاضر در حال اجراي بزرگترين طرح توسعه با سرمايه گذاري بالغ بر 2 هزار ميليارد ريال است و اظهارات منفي برخي افراد تنها موجب رويگرداني سرمايه گذاران جديد در استان مي شود.

 



تا 3 سال آينده
ايران به اروپا و آسياي مركزي كروكوديل صادر مي كند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديرعامل مزرعه تكثير و توليد كروكوديل جزيره هنگام گفت: محصولات پرورش اين آبزي در جزيره هنگام تا سه سال آينده به خارج از كشور صادر مي شود.
مژگان روستايي با بيان اين مطلب اظهار داشت: نخستين محموله 8 قلاده اي پرورش اين آبزي از طريق كشور مالزي براي مولدسازي وارد مزرعه نوبك در جزيره هنگام شده است.
وي افزود: با ادامه روند واردات اوليه اين آبزي و عمليات پرورش و تكثير، تا سه سال آينده صادرات كروكوديل به اروپا و كشورهاي آسيايي از طريق جزيره هنگام صورت مي گيرد.
مديرعامل مزرعه نوپك بيان داشت: كروكوديل هاي وارداتي بين 6 تا 7 سال سن، دو متر طول و 70 تا 80 كيلوگرم وزن دارند.
روستايي با اشاره با ارزش صادراتي كروكوديل تصريح كرد: پوست، گوشت و استخوان اين آبزي با توجه به تخمگذاري ميانگين 45 مورد در هر سال كه 90 درصد آن تحت شرايط ويژه نگهداري، به جانور تبديل و پس از سه سال آماده صادرات مي شود، مقرون به صرفه است.
مزرعه پرورش و تكثير كروكوديل نوپك در جزيره هنگام با يك هزار و 300 متر مربع استخر پرورشي و محل كشتار در زميني به مساحت بيش از دو هكتار احداث شده است.

 



سرگرداني بيش از 150هزار بيمه گذار در شوشتر

شهرستان شوشتر بزرگترين شهر كارگري شمال استان خوزستان با بيش از 150 هزار بيمه شده اصلي و تبعي است كه تنها داراي يك بيمارستان در مدخل خروجي پل آزادگان است كه همين يك مركز نيز فاقد هرگونه خدمات مناسب براي بيماران نيازمند اين شهرستان است. بيمارستان شهدا سازمان تأمين اجتماعي كه قدمت چنداني هم ندارد جوابگوي خيل مراجعه كنندگان نيازمند كه عموماً قشر كارگر و كم درآمد جامعه هستند نيست و همين امر عليرغم تلاش فراوان كادر درماني به ويژه پزشكان صبور اين مركز كه تعداد آنها در مقابل اين همه بيمار بسيار اندك است، موجب شده است كه اكثر بيماران بدون نتيجه از مراجعه به اين بيمارستان راهي شهرهاي دور و نزديك استان از جمله اهواز و دزفول براي پيگيري امور درماني خود و خانواده هايشان شوند كه علاوه بر تحميل هزينه هاي سفر و خطرات جاده اي موجب اتلاف وقت زياد و نهايتاً سرگرداني در مقابل بيمارستانها و خيابانهاي اهواز، دزفول و... مي شوند، ازدحام جمعيت بيمار در سالن انتظار، حياط و هر جاي خالي بيمارستان كه مي شود ايستاد ظاهر بيمارستان را به يك مركز خريد بسيار شلوغ شبيه كرده است و اگر تابلو ورودي اين مركز درماني را برداريد هيچ تازه واردي تصور نمي كند كه اين يك بيمارستان است و اين همه جمعيت نيز بيمار مراجعه كننده هستند. يكي از بيماران مراجعه كننده در سالن انتظار با انتقاد از مديريت سازمان تأمين اجتماعي و اين بيمارستان به خبرنگار ما گفت: پرسنل و پزشكان بيمارستان بسيار كم شمار هستند و همين امر يكي از دلايل اصلي اين همه ازدحام است كه قطعاً موجب پائين آمدن كيفيت خدمات بيمارستان شده است.
لذا انتظار مي رود مسئولان سازمان تأمين اجتماعي همانطور كه حق بيمه را از افراد دريافت مي كنند نسبت به ارائه خدمات مناسب نيز اقدام كنند. شرط انصاف نباشد كه در مقابل انبوه جمعيت بيمه گزار، حداقل و حتي كمتر از حداقل ها نيز امكانات رفاهي و بهداشتي ارائه مي شود.
شوشتر- خبرنگاركيهان

 



استاد دانشگاه تبريز پژوهشگر برتر كشور شناخته شد

تبريز-خبرنگار كيهان:
استاد دانشكده فني مهندسي برق و رايانه دانشكده مهندسي و فناوري هاي نوين دانشگاه تبريز به عنوان برترين پژوهشگر گروه فني مهندسي ايران انتخاب شد.
دكتر علي رستمي كه بنيان گذار دانشكده مهندسي فناوري هاي نوين دانشگاه تبريز نيز مي باشد، داراي فعاليت هاي ارزشمند آموزشي و پژوهشي است و در سال 85 نيز پژوهشگر برگزيده گروه عمده فني مهندسي دانشگاه تبريز و پژوهشگر منتخب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بود و در سال 87 نيز پژوهشگر برگزيده استان آذربايجان شرقي شناخته شد و در سال 88 چهره ماندگار آذربايجان شرقي شد. 120 مقاله از دكتر رستمي در مجلات ISI به چاپ رسيده و 150 مقاله نيز به كنفرانس هاي داخلي و خارجي ارائه گرديده و 12 عنوان كتاب تاليفي، از مجموعه فعاليت هاي رستمي است. 2 عنوان از كتب به زبان انگليسي تاليف گرديده را توسط انتشارات «Springer» آلمان چاپ شده است. «اجراي آشكارساز هاي مادون قرمز در دماي اتاق»، «توليد ادوات مجتمع نوري براي مخابرات و محاسبات نوري» و «توسعه مهندسي سيستم هاي تمام نوري مجتمع» از فعاليت هاي برجسته دكتر رستمي است.

 



با گشايش اعتبار صورت گرفت
اختصاص 2000 ميليارد ريال اعتبار با هدف تجهيز نساجي مازندران

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
با ورود دوسري از ماشين آلات جديد كارخانه نساجي مازندران به قائم شهر روند احياء صنعت نساجي مازندران واردمرحله تازه اي شده است.
مديرعامل نساجي مازندران در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: احياء كامل صنعت نساجي مازندران كه از مصوبات سفر اول هيئت دولت به مازندران و وعده رئيس جمهور به مردم قائم شهر است با واگذاري سهام شركت نساجي مازندران به يك سرمايه گذار خارجي، كار احياء اين صنعت در قائم شهر اجرايي شده است.
مهندس محمدباقر اعتماد افزود: براساس تفاهم نامه هاي فيمابين شركت نساجي مازندران و هولوسي بلدوك سرمايه گذار كشور تركيه تاكنون با حمايت ها و عنايات دولت ضمن گشايش ال اسي و منابع ارزي 132 ميليون يورويي معادل 200 ميليارد تومان براي سفارش و خريد ماشين آلات صنعت نساجي مازندران اختصاص يافته است.
وي رسيدگي، بافندگي، رنگرزي و تكميل و دوخت را خطوط جديد كارخانجات نساجي مازندران در اجراي طرح احياء اين صنعت اعلام كرد كه بيش از 40 دستگاه ماشين آلات جديد ريسندگي، 210 دستگاه ماشين آلات بافندگي و 8گروه ماشين آلات چاپ و رنگرزي و تكميل وارد كارخانه خواهد شد.
مديرعامل نساجي مازندران افزود: با اين تحول ساختاري و اساسي، علاوه بر توليد روزانه 24 تن نخ نمره 40 و 16 تن نخ نمره 30 ساليانه 50ميليون متر پارچه در اين كارخانه توليد و معادل 50 تا 100 ميليون متر پارچه رنگرزي، تكميل و به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه خواهد شد.

 



وعده تشكيل دهكده نساجي در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
باتوجه به توانمندي هاي استان يزد در صنعت نساجي، دهكده نساجي در اين استان ايجاد و راه اندازي مي شود.
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي يزد با اعلام اين خبر افزود: در دوره جديد سفر هيئت دولت به استان اجراي اين طرح مصوب خواهد شد.
به گفته وي اين دهكده شامل نمايشگاه، مراكز آموزشي، موزه و بانك نخ و غيره خواهد بود.
سيد مسعود عظيمي با اشاره به اينكه 40درصد مصرف كاشي و سراميك كشور در يزد توليد مي شود همچنين از راه اندازي مركز نمايشگاه بين المللي صنعت كاشي در يزد خبر داد.
وي اظهار داشت: توسعه استان يزد بر مبناي صنعت و معدن، خدمات برتر، كشاورزي، آموزش عالي، بازرگاني و گردشگري مي باشد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي خاطرنشان كرد: در حال حاضر اولويت بر پايه توسعه صنايع كوچك است. به گفته وي همچنين در راستاي اهداف خوشه اي صنعتي در استان يزد توجه به نساجي، توليد شيريني جات، فولاد و فرش، حلوا و ارده و... از جاذبه هاي خاصي برخوردار است.
عظيمي اظهار داشت: در حال حاضر 29 شهرك و ناحيه صنعتي كه 13 ناحيه آن روستايي است در زميني به وسعت 6500 هكتار در سطح استان يزد وجود دارد كه 20هزار نفر در آن مشغول كار مي باشند.

 



حمايت جهادكشاورزي خوزستان از واحدهاي دامي

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهادكشاورزي خوزستان از توزيع گندم و جو با هدف حمايت از واحدهاي دامي استان همزمان با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها خبر داد.
سيد مجيد موسوي، رئيس سازمان جهادكشاورزي خوزستان با اعلام اين خبر گفت: براساس ابلاغيه اي كه از سوي دولت اعلام شده، قرار است گندم نوع 2 يا گندم دامي با قيمت كيلويي 170 تومان در اختيار مرغداران و دامداران قرار گيرد تا قيمت تمام شده مرغ كاهش يابد و اين واحدها بتوانند به توليد خود ادامه دهند.
وي افزود: همچنين جو با قيمت كيلويي 290 تومان به دامداران تحويل داده مي شود و سهميه جو در نظر گرفته شده براي دامداران استان 19 هزار تن است.
رئيس سازمان جهادكشاورزي خوزستان گفت: اين افراد بايد با مراجعه به مديريت جهادكشاورزي شهرستان ها ميزان جو مورد نياز خود را مشخص و اعلام كنند تا نسبت به تأمين آن اقدام شود.

 



هشدار نسبت به استفاده از داروهاي لاغري و چاقي غيرمجاز

شيراز- خبرنگار كيهان:
رئيس دادگاههاي عمومي و انقلاب شيراز نسبت به استفاده از داروهاي لاغري و چاقي غيرمجاز به شهروندان هشدار داد.
حجت الاسلام «محمدعلي فاضل» در خصوص افزايش استفاده از اين قبيل داروها گفت: اين داروها كه با عناوين مختلف از سوي افراد سودجو در اختيار مردم قرار مي گيرد عوارض بسيار نامطلوبي داشته و در برخي موارد باعث شده مصرف كنندگان كليه هاي خود را از دست بدهند و آسيب هاي شديدي به آنان وارد شده است.
وي اظهار داشت: برخي از اين داروها حاوي ماده مخدر شيشه است كه عوارض جبران ناپذيري دارد و از اين جهت تجويز داروهاي چاقي و لاغري بدون نسخه پزشك ممنوع است و به سودجويان هشدار مي دهيم كه از اقدامات خلاف قانون خود دست بردارند در غير اين صورت به شدت با آنان برخورد خواهد شد.
وي با بيان اينكه پرونده هاي زيادي در خصوص آسيب هاي قرصهاي چاقي و لاغري در دادسراي انقلاب شيراز تشكيل شده افزود: متهمان اين پرونده ها به حبس و جزاي نقدي و در برخي موارد كه شاكي از داروخانه اين قرص ها را تهيه كرد حكم تعطيلي داروخانه صادر شده است.

 



از مصوبات سفر رهبر انقلاب صورت مي گيرد
آبرساني و اصلاح شبكه آب شهرستان صدوق يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
با صرف بيش از 5/1 ميليارد تومان از اعتبارات سفر رهبرمعظم انقلاب به استان يزد، طرح آبرساني و اصلاح شبكه آب آشاميدني شهرستان صدوق به اجرا درمي آيد.
فرماندار صدوق با اعلام اين خبر گفت: همچنين مبلغ يك ميليارد و 800 ميليون تومان ديگر از مصوبات سفر رهبري به ساماندهي جاده كمربندي و ورودي به مركز شهرستان تا سه راهي طبس اختصاص يافته است.
سعيد عبدالهي افزود: طي ساليان اخير با مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب و دو سفر هيئت دولت تحولات بسيار چشمگيري دراين منطقه محروم رخ داده است.
وي اظهارداشت: در استان يزد ماهيانه حدود 115 ميليارد تومان يارانه سوخت به جز گاز به كوره هاي آجرپزي پرداخت مي شود و اين امر نشانگر اهميت اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها مي باشد.
فرماندار صدوق افزود: ايجاد ايستگاه راه آهن، انتقال آب زاينده رود به مركز شهرستان، احداث چندباب سالن ورزشي و ساخت جاده يزد به اصفهان از مسير ندوشن كه 70 كيلومتر مسير اين دو استان را كوتاه مي سازد و ساخت استخر سرپوشيده و... از جمله طرح هاي اجراشده و يا در حال اجراي دولت دراين شهرستان است.
به گفته وي شهرستان صدوق داراي ظرفيت هاي زيادي است كه بايد از اين ظرفيت ها به خوبي استفاده كرد.

 



كم توجهي مديران خراسان جنوبي به قائنات

قائنات -خبرنگاركيهان:
مديران استاني خراسان جنوبي نسبت به شهرستان قائنات كم توجه بوده و بازديدهاي چنداني از شهرستان ندارند.
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري قائنات با بيان اينكه مديران استاني نسبت به شهرستان كم توجه بوده و بازديدهاي چنداني از شهرستان ندارند، افزود: اعتبارات خشكسالي شهرستان درسال جاري 2ميليارد و 760ميليون تومان است.
نورعلي خسروي تصريح كرد: از اين مبلغ 2ميليارد تومان آن به آبفاي روستايي، 600ميليون تومان براي آبياري مزارع زعفران، 100ميليون تومان براي تجهيز چاه هاي كشاورزي، 15ميليون تومان براي تكميل چاه حوادث به آبفاي شهري و 45ميليون تومان آن براي جداسازي آب شرب از فضاي سبز به شهرداري شهرستان اختصاص داده شده است.

 



دريافت آبونمان آب و فاضلاب در اصفهان لغو شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها آبونمان آب و فاضلاب دريافت نخواهد شد.
هاشم اميني در جلسه شوراي اسلامي شهر اصفهان به قديمي و فرسوده بودن شبكه فاضلاب شهر اصفهان اشاره كرد و از بازسازي بخشي از اين شبكه با مشاركت هاي مردمي خبرداد و گفت:
توسعه ساخت و سازها و مجموعه سازي در شهر اصفهان باعث افت فشار و كمبود آب در بعضي از مناطق اين شهر شده است.
اميني بازسازي و تعويض شبكه هاي فرسوده فاضلاب كلانشهر اصفهان را از اولويت هاي مسئولان شركت آب و فاضلاب استان بيان و اظهار اميدواري كرد تا 5سال آينده تمام شهروندان اصفهاني از شبكه فاضلاب شهري برخوردار شوند.
وي مشاركت مردم را براي اجراي سريع پروژه هاي بخش آب و فاضلاب و بازسازي و ترميم شبكه هاي فرسوده فاضلاب شهر اصفهان ضروري دانست. عباس حاج رسولي ها رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز در اين جلسه اعتبارات و بودجه هاي شركت آب و فاضلاب براي بازسازي و ترميم شبكه هاي فرسوده فاضلاب شهر اصفهان كافي ندانست.

 



مديركل دفتر فني استانداري: جذب سرمايه گذار در گردشگري دريايي گلستان ضروري است

گرگان- خبرنگار كيهان:
مديركل دفتر فني استانداري گلستان جذب سرمايه گذار در بسته هاي سرمايه گذاري گردشگري دريايي به استان را ضروري دانست و بر سازماندهي گردشگري دريايي تاكيد كرد.
عليرضا عباس زاده در جلسه كار گروه گردشگري گلستان اظهار داشت: با توجه به بحث يارانه ها، ستاد تسهيلات سفر در سال جديد بايد با قوت بيشتري فعاليت كند و ضمن شكل گيري كميته ها طرح ها و برنامه ها اعلام شده و احكام صادر و فعاليتها شروع شود.
دبير كار گروه گردشگري گلستان نيز بر توسعه گردشگري دريايي در اين استان تاكيد كرد و افزود: گسترش فعاليتها در حوزه گردشگري دريايي از سياستهاي اين ستاد است.
فريدون فعالي افزود: ايجاد تورها و بسته ها و پكيج هاي مسافرتهاي دريايي و همچنين جذابيتهاي صيد و صيادي در قالب تورهاي يك روزه، فضاي مناسب را براي توسعه گردشگري و همچنين درآمدزايي استان فراهم مي آورد.
وي تصريح كرد:طرح ها و برنامه هاي مدون و جامعي كه در راستاي توسعه استان ارائه شوند، مورد حمايت كار گروه گردشگري استان قرار مي گيرند.

 



مديركل روابط عمومي و بين الملل منطقه آزاد كيش بركنار شد

كيش- خبرنگاركيهان:
رئيس هيئت مديره ومديرعامل سازمان منطقه آزادكيش در يك اقدام ناگهاني، مديركل روابط عمومي و بين الملل مشاور و سخنگوي ارشد خود را از تمامي سمت هايش بركنار كرد.
براساس اين گزارش، هنوز كمتر از 6ماه از انتصاب سعيد رازقي به سمت هاي مديركل روابط عمومي و بين الملل، مشاور ارشد و سخنگوي سازمان منطقه آزاد كيش نگذشته بود كه در اقدامي ناگهاني ازسوي محمدعلي محبي رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش از كار بركنار شد.

 



در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها
161 واحد صنعتي ايلام تحت پوشش هاي حمايتي قرار مي گيرند

ايلام- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن استان ايلام گفت: در راستاي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و استفاده از بسته حمايتي بخش صنعت و معدن؛ تعداد 161 واحد صنعتي تأثيرپذير شناسايي شدند.
مظفر فروتن افزود: از اين تعداد تاكنون 38 واحد فرم هاي مربوطه را از طريق سامانه اينترنتي تكميل و تعداد 26 واحد آنها براي دريافت تسهيلات اعتباري از محل خط اعتباري هزينه انرژي با كارمزد 3درصد به بانك عامل معرفي شده اند.
وي درخصوص اقدامات انجام شده براي استفاده از بخش بازسازي و تكميل واحدهاي توليدي كوچك و بزرگ اين طرح گفت: تعداد 11 واحد صنعتي كوچك براي استفاده از منابع اعتباري اين بخش ثبت نام كرده اند.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان ايلام تصريح كرد: كارشناسان اين سازمان با هدف حمايت هاي لازم از بخش صنعت و معدن و شناسايي نقاط مخاطره آميز سد راه توليد، به صورت فوق برنامه و براساس يك برنامه مشخص از طريق بسيج تمام امكانات به صورت حضوري در محل واحدهاي توليدي اقدام به جمع آوري اطلاعات كرده تا در صورت عدم آگاهي صنعتگران از ميزان تأثيرپذيري، سازمان رأسا اقدامات پيشگيرانه را به عمل آورد.

 



دادستان عمومي و انقلاب نيشابور: امسال حدود 1000 طلاق در نيشابور ثبت شد

امسال دو هزار و 847 فقره پرونده مربوط به دعاوي خانوادگي در نيشابورثبت شده است كه در مجموع از ابتداي سال جاري تاكنون منجر به ثبت 984 مورد پرونده طلاق در دادگستري نيشابور شد.
حجت الاسلام سيدخضرالله موسوي كاني دادستان عمومي و انقلاب شهرستان نيشابور در همايش حقوق خانواده در دانشگاه پيام نور نيشابور اظهار داشت: از مجموع پرونده هاي ثبت شده طلاق در دادگستري نيشابور 714 مورد به صورت توافقي به طلاق منجر شده است.
وي گفت: متاسفانه 251 مورد از درخواست هاي طلاق صرفا از سوي زوجه و 19 مورد نيز فقط به درخواست زوج بود.
موسوي كاني با انتقاد از برداشت نادرست از خانواده گفت: بايد افراد جامعه با حق و حقوق خانواده آشنايي داشته باشند و در سايه تشكيل خانواده افراد عضو به حق و حقوق خود دست پيدا كنند.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان نيشابور اضافه كرد: بايد براي مرد و زن آرامش و سكون در تشكيل خانواده شكل بگيرد و اگر با اين نگرش ازدواج حاصل شود، بسياري از مشكلات خانواده حل خواهد شد.
وي با بيان اين كه خيلي از ازدواج ها بدون آگاهي به حق و حقوق خانواده شكل مي گيرد، گفت: متاسفانه خيلي از مردها نسبت به وظايف خود چون دادن مهريه در صورت درخواست زن و خانم ها به رياست مرد بر خانواده آگاهي ندارند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14