(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 دی 1389- شماره 19837

آسيب پذيري 70درصدي ساختمان هاي تهران در برابر زلزله
مصاديق پوشش غيرمجاز دانشجويان دختر و پسر
فرمانده نيروي انتظامي: وقتي ناجا به كسي مظنون است نبايد سمتي به وي دهند
شمار درختان قطع شده در سنندج 600 اصله بود
ادامه بارش باران و برف تا آخر هفته در تهران
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي: شماره گذاري برخي از محصولات سايپا متوقف مي شود
ماهي سفيد 11 ساله در انزلي به تور صيادان درآمد
مرگ تدريجي هزاران قطعه ماهي در آب هاي گلستان
رويدادهاي خارجي
شمار قربانيان تصادف آزادراه تهران- قم به 6 نفر رسيد
قتل 4عضشو خانواده دخترتوسط خواستگار
درمان بيماري ها با حمام نفت!
هديه هكرها به فرزند حاكم كره اي
حبس ابد براي قاتل نوزاد
سرما در هند قرباني گرفت
نمايشگاه موميايي هاي جهان



رئيس كميسيون عمران شوراي شهر خبر داد
آسيب پذيري 70درصدي ساختمان هاي تهران در برابر زلزله

رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهرتهران گفت: حدود 70درصد ساختمان هاي تهران با رعايت استانداردها ساخته نمي شود و در برابر زلزله آسيب پذير است.
به گزارش فارس حمزه شكيب درباره ميزان استاندارد ساخت و سازهايي كه در تهران صورت مي گيرد، اظهار داشت: براي خوب ساخته شدن يك ساختمان ابزارهايي نياز است كه اگر آن ابزارها فراهم باشد مي توان گفت: ساختماني استاندارد است يا خير؟
وي افزود: آيا در حال حاضر مصالحي كه در ساخت و سازها مورد استفاده قرارمي گيرد استاندارد است؟ آيا نيروي كاري كه در ساخت يك بنا فعال است ضوابط فني را رعايت مي كند و آيا سيستم و تكنولوژي كه براي ساخت و سازها وجود دارد درست و اصولي است يا از همان سيستمي كه براي ساختمان هاي يك طبقه استفاده مي شد در ساختمان هاي چند طبقه نيز استفاده مي شود.
شكيب تصريح كرد: آيا سيستم نظارت و كنترل درستي وجود دارد آيا طراحي درستي روي ساختمان ها انجام مي شود و در پس نقشه هايي كه تهيه مي شود محاسبات دقيقي وجود دارد يا به صورت سوري انجام مي شود؟
وي ادامه داد: پاسخ بسياري از اين سؤالات منفي است و با اين اوصاف بسياري از افراد باور دارند كه ساختمان هايي كه در تهران ساخته مي شود استاندارد و اصولي نيست، يك ارزيابي آسيب پذيري كمي و كيفي وجود دارد كه بر مبناي آن شاخص ها ما را به اين نتيجه مي رساند كه تعداد قابل توجهي از ساختمان هاي شهر ما در برابر زلزله آسيب پذير است.

 



به دانشگاه ها و دانشكده ها ابلاغ شد
مصاديق پوشش غيرمجاز دانشجويان دختر و پسر

مصاديق غيرمجاز پوشش دانشجويان دختر و پسر در دانشگاه ها تدوين و به كليه دانشگاه ها و مراكز آموزشي دانشگاهي ابلاغ شد.
به گزارش فارس اين آئين نامه انضباطي در تاريخ 13 آذر 89 از سوي مجتمع آموزش عالي پيامبراعظم(ص) به دانشكده هاي تربيت دبيرفني، آموزشكده فني و حرفه اي، كشاورزي، تربيت بدني و مراكز تربيت معلم نيز ابلاغ شده است.
در اين آئين نامه كه در مصوبه پانصد و شصت و ششمين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده است دانشجويان دختر حق استفاده از ناخن هاي مصنوعي و پسران حق استفاده از رنگ كردن موي سر را نخواهند داشت.
براساس اين آئين نامه انضباطي دختران و هم پسران حق استفاده از لباس هاي داراي تصاوير عاشقانه و همچنين مچ بندهاي دست و پا به صورت غيرمتعارف و داراي نقوش زننده و ضداسلام، ضدانقلاب و اخلاق و لباس هاي منقش به تصاوير زن و الفاظ ركيك و عاشقانه را ندارند.
بنابراين گزارش رنگ لباس دانشجويان براساس اين آئين نامه نبايد تند و زننده باشد و پوشيدن كفش با پاشنه بيش از 5 سانتي متر ممنوع است. در اين آئين نامه انضباطي استفاده از پروتز و ژل براي پسران و لوازم آرايشي صورت براي دختران ممنوع اعلام شده است.
آئين نامه همچنين پوشيدن لباس هاي فرم خيلي تنگ و يا خيلي گشاد را مجاز ندانسته و از دانشجويان اعم از پسر و دختر ضمن توصيه به پوشيدن لباس تميز و مرتب خواسته شده است كه از پوشيدن لباس زير به تنهايي و يا لباس هاي ركابي و حلقه اي كه قسمتي از بدن مشخص مي شود خودداري كنند.

 



فرمانده نيروي انتظامي: وقتي ناجا به كسي مظنون است نبايد سمتي به وي دهند

فرمانده نيروي انتظامي گفت: اگر نيروي انتظامي نسبت به شخصي مظنون است نبايد به وي سمتي داده شود.
به گزارش خبرگزاري ها سردار اسماعيل احمدي مقدم در همايش سراسري رئيسان پليس مبارزه با جرايم اقتصادي افزود: انتساب ها بايد حساب و كتاب خاصي داشته باشد به ويژه در جايي كه مفاسد اقتصادي است بايد دقت شود.
وي با اشاره به اينكه پليس نبايد به دنبال دزد دوچرخه باشد افزود: مبارزه با قاچاق زير زميني از جمله اهداف پليس است و پليس بايد به دنبال مبارزه با باندهايي كه يك سر آن به اقتصاد دولتي بازمي گردد باشد.
احمدي مقدم خاطرنشان كرد: يكي از مسائل مهم قانون است كه بايد به روز رساني شود و بسترها نيز اصلاح شوند كه البته اين موضوع كار پليس نيست و قانون بايد در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي يك قاطعيت جدي داشته باشد.
احمدي مقدم به موضوع تصويب قانون جديد مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت: بحث مواد مخدر شيشه سه سال طول كشيد تا با تاكيد رهبر معظم انقلاب به عنوان معضل نظام مطرح شود كه البته اين قانون هم كامل نيست و تكليف برخي از مواد هنوز مشخص نيست اما پيش از اين، قاچاق مواد مخدر شيشه به عنوان قاچاق دارويي محسوب مي شد اين در حالي است كه شيشه بسيار خطرناك تر از هروئين است.
وي ادامه داد: يكي ديگر از مشكلات پرونده هاي بزرگ اقتصادي اين است كه شاكي خصوصي وجود ندارد به طوري كه در پرونده هاي چند ده ميليارد توماني حتي برخي از بانك ها هم شاكي نمي شوند.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: برخورد قاطع با مفاسد اقتصادي بايد باشد نه سر و صداي رسانه اي، چون اين موضوع مقاومت هايي را در برابر آن ايجاد مي كند. وقتي موضوعي رسانه اي مي شود فكر مي كنند يك برنامه سياسي است البته نيروي انتظامي تاكنون چنين گرايشي نداشته و متهم به اين موضوع هم نيست.
وي افزود: پليس بايد رازدار باشد و با نظارت كافي بدور از جنجال و هياهو، اقدامات خود را انجام دهد.
احمدي مقدم خاطرنشان كرد: شيب مفاصد اقتصادي، يك شيب نزولي است و تعداد پرونده ها، همچنين ارزش ريالي آنها نسبت به گذشته كمتر شده است.
وي درباره ميزان قاچاق سوخت از كشور نيز اظهار كرد: برآورد دقيقي در اين رابطه وجود ندارد اما براساس برآوردي كه در گذشته انجام شد روزانه پنج تا 10 ميليون ليتر قاچاق سوخت انجام مي شود.
احمدي مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره پرونده يك هكر نيز اظهار كرد: در چند روز آينده پليس مجازي به صورت رسمي افتتاح مي شود و سردار هاديان فر به عنوان رئيس اين پليس تخصصي، اين پرونده را تشريح خواهد كرد.
وي درباره برخورد باجرايم خشن همچون زورگيري و رويكرد جديد دستگاه قضايي در اين رابطه اظهار كرد: رويكرد دستگاه قضايي در اين رابطه بسيار خوب است و پليس از برخورد با جرايم خشن و زورگيران استقبال مي كند.
فرمانده ناجا ادامه داد: پليس دو وظيفه پيشگيري و برخورد و معرفي مجرمان به مراجع قضايي را بر دوش دارد كه در اين باره هم گام هاي زيادي را برداشته است.
وي خاطرنشان كرد: اولويت پليس كشف سرقت هاي مسلحانه، زورگيري، جرايم خشن و متجاوزان به عنف است و كشف چنين جرايمي بايد به صورت صددرصد انجام شود كه اين موضوع از نظر زماني به حداقل رسيده و نسبت كشف آن نيز بسيار افزايش يافته است. به طوري كه بيش از 90درصد از اين جرايم توسط پليس كشف مي شود.
رئيس پليس آگاهي نيروي انتظامي نيز در اين همايش گفت: برخورد با جرايم اقتصادي پيچيدگي خاصي دارد زيرا بسياري از مجرمان از پوشش هاي قانوني استفاده كرده و اعمال خود را توجيه مي كنند.
سردار سيدحسن بتولي در همايش سراسري رئيسان پليس مبارزه با جرايم اقتصادي با بيان اينكه مجرمان اقتصادي شاكي خصوصي ندارند گفت: برخورد با مجرمان اقتصادي هميشه حواشي به دنبال دارد.
وي گفت: مجرمان اقتصادي در داخل كشور همواره سعي دارند با طرحهاي اقتصادي نظام مقابله كنند. بر همين اساس نيروي انتظامي از سال 81 بنابه دستور مقام معظم رهبري به مبارزه با جرايم اقتصادي پرداخت.
وي گفت: معاونت مبارزه با جرايم اقتصادي در پليس آگاهي فعال شد تا فعاليت هايي را حول محورهاي برخورد با اختلاس، زمين خواري، تباني در مناقصه هاي دولتي، پولشويي، اختلال در نظام صادرات، احتكار و انجام اقدامات مجرمانه در مبادي مرزي انجام دهد.
بتولي افزود: مفسدان اقتصادي با بهره گيري ظاهري از قوانين و مقررات موقعيت اجتماعي مناسبي كسب كرده و با اين موقعيت بسياري از نهادها و مسئولان را تحت تاثير خود قرار مي دهند.
وي با بيان اينكه برخورد با اين افراد همواره با حواشي همراه است، گفت: در مبارزه با مجرمان اقتصادي شاكي خصوصي وجود ندارد بر همين اساس پليس در پيگيري پرونده با مشكلاتي روبرو مي شود.
رئيس پليس آگاهي گفت: آموزش منطقه اي و متمركز و بهره گيري از تجارب پليس هاي تخصصي اقداماتي است كه بايد در دستور كار پليس هاي مبارزه با جرايم اقتصادي قرار گيرد.

 



شمار درختان قطع شده در سنندج 600 اصله بود

مديركل اوقاف و امورخيريه استان كردستان از هماهنگي و برگزاري جلسات مختلف با شهرداري و ساير سازمان ها در راستاي اجراي حكم قطع درخت در سنندج خبر داد.
اسماعيل رستمي در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار مهر و در واكنش به قطع درختان سنندج، اظهار داشت: پرونده مربوط به اين موضوع از سال 83 در مراجع قضايي استان كردستان مطرح و از همان روز ابتدايي مسئولان شهرداري در جريان اصل موضوع قرار داشته و جلسات مختلفي نيز با آنها برگزار شده بود.
وي با اشاره به اصل موضوع گفت: اراضي مورد نظر كه از 30 سال قبل وقف شده بود، بيش از هفت هكتار مساحت دارد كه متاسفانه به دليل نبود نظارت هاي لازم، از سوي افراد فرصت طلب مورد سوءاستفاده قرار گرفته و اقدام به غرس درخت و در نتيجه تصرف آن نموده بودند.
مديركل اوقاف و امورخيريه استان كردستان بيان داشت: افراد زمين خوار و متصرفين حتي در سال 82 نيز اين زمين را به يكي از تعاوني هاي مسكن در شهر سنندج به قيمت بسيار بالايي فروخته بودند كه با مطرح كردن اين موضوع در مراجع قضايي از اين اقدام جلوگيري شد و در نهايت بعد از تلاش بسيار و پيگيريهاي صورت گرفته از سوي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان راي به محكوميت افراد زمين خوار داده شد.
رستمي افزود: اولين حكم صادر شده از سوي مرجع قضايي براي اين موضوع مربوط به سال 84 است كه با توجه به اعتراض هاي صورت گرفته و طي مراحل قانوني، اجراي حكم به تاخير افتاد كه در نهايت با همكاري نيروي انتظامي و اجراي احكام اين مهم در 17 دي ماه اجرايي شد و درختان غرس شده براساس حكم مراجع قضايي در اين زمين قطع شدند.
وي با اشاره به اينكه براي اجراي حكم مراجع قضايي نيازي به هماهنگي با مسئولان شهرداري يا ساير ادارات و سازمان هاي دولتي نيست، خاطرنشان كرد: متاسفانه اظهار نظرهاي تعدادي از مسئولان در اين مدت به هيچ عنوان منطقي نبوده و ما انتظار داريم كه همكاران در چارچوب قانون حركت كنند.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان كردستان يادآور شد: عليرغم اينكه اجراي حكم قضايي هيچ نيازي به برگزاري جلسه هماهنگي ندارد ولي طي سال گذشته و امسال چندين جلسه براي حل اين مشكل برگزار شد ولي متاسفانه به دليل عدم نتيجه گيري اداره كل اوقاف و امور خيريه استان در راستاي انجام وظايف كاري خود اقدام به اجراي حكم مرجع قضايي نموده است.
رستمي گفت: اداره كل اوقاف و امورخيريه استان كردستان مسئول عدم اطلاع شهردار از اوضاع شهر نيست و شايد يكي از دلايل اين مهم اين باشد كه هنوز مدت زمان زيادي از معرفي شهردار جديد نمي گذرد و وي به وضعيت شهر به صورت كامل مسلط نشده باشد ولي شهردار گذشته سنندج به صورت كامل در جريان موضوع بود و چندين جلسه نيز با حضور وي و ساير مسئولان شهرداري برگزار شده بود.
وي در پايان افزود: متاسفانه طي چند روز گذشته اظهارنظرهاي مختلفي از سوي افراد مطرح شده است كه به هيچ عنوان مورد قبول نيست و با واقعيت فاصله بسياري دارد و ذكر اين نكته نيز ضروري است كه در حكم صادر شده از سوي مراجع قضايي به هيچ عنوان به تعداد درخت اشاره نشده و در اين حكم تاكيد شده بود كه درختان مثمر و غيرمثمر غرس شده در سه هكتار از زمين قطع شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان كردستان در پايان از همكاري بسيار خوب فرماندهي انتظامي و مسئولان اجراي احكام در زمينه اجرايي كردن اين حكم تقدير كرد.
مسئولان شهرداري سنندج روز شنبه از قطع بيش از سه هزار و 400 درخت مثمر و غيرمثمر براساس حكم مرجع قضايي در محدوده شهر سنندج و در نزديكي يكي از پارك هاي اين شهر خبر داده بودند.

 



ادامه بارش باران و برف تا آخر هفته در تهران

مديركل هشدار و پيش بيني سازمان هواشناسي با بيان اينكه تا چهارشنبه بارش باران و برف در تهران ادامه خواهد داشت، گفت: از شدت بارش برف و باران در تهران كاسته مي شود.
پرويز رضازاده با بيان اينكه طي 24 ساعت گذشته بارش باران و برف در تهران به اوج خود رسيد، اظهار داشت: بارش باران و برف در تهران امروز از شدت كمتري برخوردار است.
وي از ادامه بارشها تا چهارشنبه خبر داد و گفت: از پنجشنبه آسمان صاف خواهد شد اما كاهش دماي هوا تا اواخر جمعه محسوس خواهد بود.
رضازاده پيش بيني كرد فردا عمده بارشها در سواحل درياي خزر و خراسان شمالي باشد و برف در دامنه هاي البرز ببارد.
وي گفت: بارش باران در سواحل تا پنجشنبه ادامه دارد كه در استانهاي گلستان و شرق مازندران شدت آن بيشتر است.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي: شماره گذاري برخي از محصولات سايپا متوقف مي شود

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: شركت سايپا هنوز به تعهدات خود در نصب ترمز ضد قفل عمل نكرده و ممكن است برخي خودروهاي اين شركت در سال 90 مجوز شماره گذاري نداشته باشند.
به گزارش خبرگزاري ها، سردار اسكندر مؤمني ديروز در نشست خبري با خبرنگاران گفت: با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها در حوزه ترافيك شاهد كاهش 10درصدي حجم ترافيك در جاده هاي درون شهري و برون شهري هستيم. اين ميزان در آينده بيشتر مي شود.
وي اظهار داشت: پليس راهنمايي و رانندگي براي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها هزار تيم پليس راهنمايي ساماندهي و بر سيستم حمل و نقل عمومي نظارت دارند و خوشبختانه تاكنون كمترين مشكلات را پيش رو داشتيم.
سردار مؤمني افزود: در شهر تهران نيز 140 تيم گشتي بر تاكسي ها نظارت دارند و تا به حال تعدادي خودرو جريمه و تعدادي توقيف شده اند هرچند تخلفات در اين زمينه بسيار اندك است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: براي شماره گذاري مدل هاي سال بعد در ماه هاي پاياني سال مجوزها را صادر مي كنيم و خودروهايي كه استانداردها و تجهيزات لازم بويژه ترمز اي بي اس را نداشته باشند مجوز نخواهند گرفت.
سردار مؤمني با اشاره به كنترل اثربخش بر آموزشگاه هاي رانندگي نيز گفت: تا به حال دو آموزشگاهي كه هنرجويانش بيشترين تخلفات را مرتكب شده و تخلفات آنها از حد مجاز بالاتر بوده تعليق شده اند تا بررسي بيشتري انجام شود.رئيس پليس راهور ناجا همچنين گفت: بعد از اعلام ممنوعيت استفاده از چراغ زنون غيراستاندارد تا اين لحظه 66 هزار خودرو جريمه شده اند.سردار مؤمني گفت: 2300 خودروي داراي لامپ زنون غيراستاندارد نيز توقيف شده اند.وي افزود: استفاده از اين لامپ ها موجب نابينايي موقت رانندگان شده و خطرات جاني در پي دارد . رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: در 9 ماه اول امسال يك ميليون 165هزار و 322 دستگاه خودرو جديد شماره گذاري شده است و يك ميليون و 340هزار گواهينامه جديد نيز به متقاضيان ارايه شده است.
وي اظهار داشت: علي رغم اين افزايش حجم سفرها نيز 20درصد افزايش يافته اما تعداد تصادفات رانندگي 10درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش يافته است.وي اظهار داشت: تعداد كشته هاي تصادفات به ازاي هر 100 هزار نفر يك نفر كاهش يافته و از 32نفر به 31 نفر رسيده است.سردار مؤمني تصريح كرد: تعداد كشته ها به ازاي هر10 هزار خودرو نيز از 13 نفر به 12 نفر رسيده است.

 



ماهي سفيد 11 ساله در انزلي به تور صيادان درآمد

رئيس پژوهشكده آبزي پروري آبهاي داخلي كشور از صيد يك ماهي سفيد 11 ساله به وزن 4كيلو و 300 گرم در انزلي خبر داد و گفت: اين رويداد در 40سال اخير بسيار نادر بوده است.
«مريم فلاحي» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: طول كامل اين ماهي سفيد ماده 68 سانتي متر و دور بدن در پهن ترين قسمت 41 سانتي متر است.
اين ماهي با وجود ارزش اقتصادي بالا توسط حسن بصارت دار از صيادان قديمي بندر انزلي اهدا و در اختيار پژوهشكده آبزي پروري قرار داده شد.ماهي سفيد از خانواده Cyprinidae، از جنس Rutilusبا نام علمي
Rutilus frisii kutum يكي از مهمترين و با ارزش ترين ماهيان فلس دار نواحي جنوبي درياي خزر است. اين ماهي تمامي مراحل زندگي خود را در دريا سپري مي كند و براي توليد مثل وارد آب هاي شيرين رودخانه ها مي شود و در 3 تا 4 سالگي به بلوغ جنسي مي رسد.

 



مرگ تدريجي هزاران قطعه ماهي در آب هاي گلستان

مرگ تدريجي و دسته جمعي هزاران قطعه انواع ماهيان از جمله ماهيان بومي آبهاي حوزه خزر در غرب گلستان، موجي از نگراني را بين صيادان و اهالي منطقه ايجاد كرده است.
به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، گلستان داراي 100 كيلومتر نوار ساحلي است و صيد ماهيان استخواني در آبهاي اين حوزه در جريان است.
به گفته برخي اهالي غرب گلستان از جمله شهرهاي بندرگز و بندر تركمن، از چند روز گذشته، در حوزه هاي آبي منطقه، شاهد، مرگ و روي آب آمدن برخي گونه هاي ماهي از جمله كفال هستيم.
به گفته اين اهالي، اين ماهيان تا حدي به ساحل و كناره هاي رودخانه نزديك شدند كه حتي كودكان نيز مي توانند آنها را با دست و بدون استفاده از ابزار صيادي صيد كنند.
جعفر نظري يكي از اهالي منطقه در اين زمينه مي گويد: تاكنون سابقه نداشت كه ماهي كفال به سواحل و حاشيه رودخانه نزديك شود و با دست بتوان براحتي آن را صيد كرد.
وي افزود: در چند روز اخير شاهد مرگ انواع ماهي از جمله كفال در حاشيه برخي سواحل منطقه هستيم كه سبب نگراني مردم شده است.
برخي از اهالي نيز معتقدند، گوشت اين ماهيان لمس بوده و ناشي از وجود بيماري است وگرنه امكان ندارد براحتي بتوان اين ماهيان را صيد كرد.
در عين حال كارشناسان محيط زيست نيز تاكيد كرده اند: مردم از مصرف اين نوع ماهيان كه براحتي و بوسيله دست صيد مي شود خودداري كنند تا بررسي هاي كارشناسي به عمل آيد.
به تاكيد اين كارشناسان، نمونه هايي از اين ماهيان براي بررسي هاي كارشناسي به شيلات و محيط زيست ارسال شده است.
ورود سالانه پنج ميليون تن مواد آلاينده از استانهاي شمالي ايران به درياي خزر، زنگ خطر ناشي از مرگ تدريجي ذخاير اين دريا را به صدا درآورده و تداوم روند آلودگي، اين دريا را به زباله داني در آينده تبديل مي كند.
روند آلودگيهاي آبهاي حوزه خزر در حاليست كه درياي خزر به عنوان بزرگترين منبع ماهيان خاوياري دنيا، 90 درصد خاويار جهان را تامين مي كند ولي استحصال خاويار در سال گذشته در آن كمتر از 10 تن بود در حاليكه دهه 60 ميزان استحصال خاويار در كشور بيشتر از 200 تن در سال بوده است.
پنج گونه ماهي خاويار شامل تاس ماهي ايراني يا «قره برون»، تاس ماهي روسي يا «چالباش»، فيل ماهي يا «بلوگا»، اوزون برون يا «سوروگا» و «شيپ» يا تاس ماهي شكم برهنه در درياي خزر زيست مي كنند.

 



رويدادهاي خارجي

هزاران آواره سيل در فيليپين

همزمان با ادامه بلاياي طبيعي در اقصي نقاط جهان، وقوع سيل در فيليپين منجر به مرگ 33 نفر و آوارگي 11هزار تن از مردم اين كشور شده است.
به گزارش شبكه العالم، مقامات رسمي فيليپين اعلام كردند كه سيل در جنوب اين كشور منجر به مرگ 33 نفر شد.
همچنين بنابر اعلام مقامات دولتي 11 هزار نفر در مناطق سيل زده اين كشور مجبور به ترك خانه هاي خود شده اند.
منابع هواشناسي در فيليپين اعلام كرده اند كه بارش باران ادامه خواهد داشت و اين در حالي است كه تعدادي از آوارگان در تلاش براي بازگشت به خانه هاي خود هستند.
بنابرگزارش العالم بيشتر كشته شدگان در سيل غرق شده اند و 5 نفر نيز بخاطر رانش زمين در زير خاك مدفون شدند.
بارش باران هاي شديد كه از 8 روز پيش آغاز شده، همچنان ادامه دارد و موجب رانش زمين در برخي مناطق شده است.
با ادامه شرايط نامساعد جوي پروازهاي هوايي در فيليپين لغو شده و جاده هاي اصلي نيز بسته شده اند.

 



شمار قربانيان تصادف آزادراه تهران- قم به 6 نفر رسيد

در پي جان باختن يكي ديگر از مسافران مجروح اتوبوس سانحه ديده در مسير آزادراه تهران- قم، شمار كشته شدگان اين حادثه به شش نفر رسيد.
به گزارش ايرنا، اين حادثه ساعت 16 و 47 دقيقه روز يكشنبه در مسير قم به تهران رخ داد كه بر اثر برخورد يكدستگاه اتوبوس با يك خودروي سواري، سه زن و دو مرد در دم جان باختند و يك مسافر مرد ديگر نيز بر اثر شدت جراحات در بيمارستان هفت تير شهرري جان خود را از دست داد.
يك مسئول در پزشكي قانوني كهريزك شامگاه يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با تاييد اين خبر افزود: پنج جان باخته اين حادثه كه در محل تصادف فوت كردند، شامل سه زن و دو مرد به اين پزشكي قانوني منتقل شده اند كه مجهول الهويه هستند و اسامي آنان مشخص نشده است.
اين حادثه در مجموع شش كشته و 40 مجروح برجاي گذاشت كه چهار نفر از كشته شدگان اين حادثه سرنشين اتوبوس بوده و دو كشته ديگر نيز مربوط به خودروي سواري است.
24 نفر از حادثه ديدگان به بيمارستان هفت تير شهرري منتقل شده بودند كه يك نفر از آنان به علت شدت جراحات فوت كرد. «احمد زعفرانچي» مدير پرستاري بيمارستان هفت تير از بستري شدن حدود سه تا چهار نفر از مجروحان خبر داد و اظهار داشت: مابقي مصدومان مشكل جدي ندارند و به صورت سرپايي مداوا شده و به زودي مرخص خواهند شد.
برپايه اين گزارش همچنين 17 نفر ديگر از حادثه ديدگان به بيمارستان فيروزآبادي شهرري منتقل شده بودند كه به جز يك نفر حال مابقي مجروحان خوب اعلام شده است.
اتوبوس حامل زائران اعزامي از كاشمر از كربلا وارد كشور شده بودند پس از زيارت حرم حضرت معصومه(س) قصد زيارت مرقد مطهر حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) را داشتند كه ساعت 16 و 47 دقيقه روز يكشنبه در يك كيلومتري مسير جنوب به شمال آزادراه تهران- قم با خودروي سواري ال90 برخورد مي كند.
علت حادثه توسط ماموران پليس راه استان تهران، عدم توانايي راننده «ال90» براي مهار خودرو اعلام شده است.

 



در برازجان رخ داد
قتل 4عضشو خانواده دخترتوسط خواستگار

برازجان- خبرنگار كيهان:
خواستگار برازجاني 4 نفر از اعضاي خانواده دختر مورد علاقه خود را به قتل رساند.
جوان برازجاني كه براي خواستگاري از دختر مورد علاقه اش به خانه او رفته بود با شنيدن جواب منفي از سوي پدر و مادر اين دختر، كمر به قتل آنان بست.
اين جوان جمعه با سلاح كلاشينكف به خانه دختر مورد نظر رفت و با تيراندازي به سوي صالح غانم پدر، منيژه سياري مادر، سعيد و عليرضا غانم فرزندان اين خانواده آنان را به قتل رساند.
براساس اين گزارش دختري كه از او خواستگاري شده بود به همراه خواهرش تنها كساني بودند كه از اين قتل خانوادگي جان سالم به در برده اند.
پليس با تشكيل پرونده اي در اين زمينه قاتل را تحت پيگرد قرار داده است. گفته مي شود قاتل پس از فرار به يكي از روستاهاي برازجان خودكشي كرده است.
مراسم تشييع جنازه مقتولان عصر يكشنبه با حضور اقشار مختلف مردم برازجان انجام شد و قربانيان اين حادثه در بهشت سجاد اين شهرستان به خاك سپرده شدند.

 



درمان بيماري ها با حمام نفت!

استفاده از حمام نفت خام براي درمان بيماريها در جمهوري آذربايجان رواج دارد.
به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي، با وجود آنكه جمهوري آذربايجان از جمله صادر كنندگان نفت خام به اروپاست اما نفت خام در اين كشور كاربردهاي ديگري براي درمان برخي بيماريها از جمله التهاب مفاصل هم دارد.
كارشناسان محلي در جمهوري آذربايجان معتقدند ماده نفتالين موجود در نفت خام خواص درماني دارد. از نفت خام همچنين براي تنظيم گردش خون و آرام كردن اعصاب هم استفاده مي شود.
اين در حالي است كه براساس بعضي تحقيقات پزشكي از جمله در آمريكا، نفتالين ممكن است سرطان زا باشد.

 



هديه هكرها به فرزند حاكم كره اي

همزمان با سالگرد تولد فرزند حاكم كره شمالي صفحات رسمي اين كشور در سايت هاي اينترنتي مورد حمله سايبري قرار گرفت.
به گزارش برنا، هكرها به سايت هاي رسمي كره شمالي حمله كردند و به جاي مطالب سايت تصاوير كارتوني فرزند حاكم كره شمالي را منتشر نمودند.گزارش رويترز حاكي است در اين تصاوير فرزند كيم جونگ ايل كه قرار است رهبري اين كشور را نيز در آينده به عهده بگيرد، سوار بر يك خودروي لوكس از ميان مردم فقير حاشيه نشين عبور مي كند و قطاري مملو از هداياي تولد به سمت او در حركت است. اما قطار حامل هدايا پس از برخورد با يك كودك از خط خارج مي شود.
گروهي در كره جنوبي مسئوليت اين حمله سايبري را همزمان با سالروز تولد رهبر آينده اين كشور انجام شده، به عهده گرفته اند.
اين در حالي است كه كره شمالي در روزهاي گذشته براي كاهش تنش ها خواستار مذاكره با مقامات كره جنوبي بود، اما اين كشور با تبليغاتي خواندن اين درخواست آن را رد كرد.

 



حبس ابد براي قاتل نوزاد

پليس «لندن» از حكم حبس ابد مردي به اتهام قتل نوزاد 14 ماهه خبر داد.
به گفته پليس «ناتان آلن» 26 ساله اهل «روم فورد» در «اسكس» انگلستان به اتهام پرتاب كردن نوزاد 14 ماهه اي از پنجره آپارتمان محل سكونتش، توسط دادگاه عالي اين كشور به حبس ابد محكوم شد.به گزارش ايسنا، براساس اين گزارش كه در شبكه خبري دولتي انگلستان منتشر شده است، هنگامي كه ماموران امدادگر اين نوزاد 14 ماهه را به بيمارستان «گريت اورماند استريت» منتقل كردند، تمامي تلاش ها براي زنده نگهداشتن وي بي نتيجه ماند و جان خود را از دست داد.براساس گزارش هاي رسمي پليس لندن اين نوزاد متعلق به خواهر مرد 26 ساله بوده است، اما تاكنون انگيزه وي از به قتل رساندن نوزاد مشخص نشده است.در گزارش پزشكي قانوني «لندن» نيز قيد شده كه اين نوزاد به دليل خونريزي شكمي و آسيب شديد مغزي جان خود را از دست داده است.

 



سرما در هند قرباني گرفت

كاهش دماي هوا و سرماي شديد در هند يكصد قرباني برجاگذاشت.
به گزارش آسوشيتدپرس از لكنو، ورود سامانه هواي سرد در روزهاي اخير به همراه وزش باد و كاهش دما در مناطق كوهستاني سبب شد حدود صد نفر از ساكنان اين مناطق جان خود را از دست بدهند.سورندرا سريواستاو، سخنگوي اداره پليس لكنو، با بيان اينكه سرماي اخير در ايالت اوتارپرادش بسيار طاقت فرساست، گفت سوز و سرما دست كم جان 81 نفر را در اين ايالت كه عمدتاً افراد فقير و بي خانمان هستند، گرفت. وي همچنين گفت 13 نفر از اين افراد در طول شب براثر بي خانماني و سرما جان باخته اند.
اين در حالي است كه دست كم 10 نفر از ساكنان دهلي نو، پايتخت هند، به علت هواي سرد در روزهاي اخير جان سپرده اند و 6 نفر ديگر در مناطق شرقي هند نيز قرباني هواي سرد شده اند.

 



نمايشگاه موميايي هاي جهان

بزرگترين نمايشگاه موميايي هاي جهان و آثار مرتبط با آنها در موزه عمومي شهر ميلواكي آمريكا، ميزبان حضور گسترده اي از علاقمشندان و مشتاقان تاريخ بشر است.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين نمايشگاه كه از هفدهم دسامبر آغاز به كار كرده مجموعه اي زينتي و نادر از 150 موميايي انسان و حيوان و اشيايي از مناطق مختلف در آمريكاي جنوبي، اروپا، آسيا، اقيانوسيه و مصر باستان را در معرض ديد عموم قرار مي دهد.
اين موزه در فضايي به مساحت 12 هزار فوت مربع ساخته شده و بخش هاي مختلفي همچون ايستگاه هاي چند رسانه اي را در اختيار دارد و به بازديدكنندگان اين فرصت را مي دهد تا مراحل مختلف موميايي كردن، مكان موميايي كردن و افراد موميايي شونده را از طريق انيميشين هاي سه بعدي مشاهده كنند.
از جمله آثار به نمايش درآمده در اين نمايشگاه مي توان به يكي از قديمي ترين موميايي متعلق به كودكان، خانواده اي موميايي شده از يك كليساي مجار، موميايي اشراف زاده اي آلماني كه در قلعه اي متعلق به قرن 14 كشف شد و موميايي حيوانات مصري كه در پوششي از پارچه هاي نخي رنگ شده قرار داشتند، اشاره كرد.
مقامات موزه ميلواكي معتقدند، اين نمايشگاه علاوه بر جذب هزاران بازديد كننده، تاثير فراواني در بالا بردن شهرت موزه در بين مردم داشته است.اين موزه تا بيستم ماه مه 2011 داير خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14