(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 دی 1389- شماره 19839

حديث دشت عشق
بازتاب پيروزي تيم ملي كشورمان برابر عراق در رسانه هاي جهان
قهرمان آسيا مقابل ايران زانو زد
اخبار كوتاه از فوتبال
اعتراض به فشرده شدن مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد
«ست كوويچ» همه كاره تيم هاي پايه واليبال شد
داورزني: مربي طراز اول دنيا براي تيم ملي بزرگسالان مي خواهيم
آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا
تيم منتخب تكواندو بسيج در راه بحرين
11 بهمن؛ تكرار ديدار ذوب آهن - مس
آخرين تلاش پينگ پنگ بازان براي ملي پوش شدن
رضازاده: به راحتي نايب رئيس آسيا مي شوم
اخبار فوتبال جهان
هزينه سوزي در واليبال با مربي پروازي
نياز به تغيير هست اما نه به هر قيمتي
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بانوي شهيد «پروانه شماعي زاده»
آتش آن نيست كه از خنده او گريد شمع

بانوي شهيد «پروانه شماعي زاده» در پانزدهم مردادماه سال 1343 در «قصرشيرين» بدنيا آمد. سيزده ساله بود كه همراه با عده اي از دوستان و همكلاسي هايش به جلسات مذهبي- سياسي راه پيدا كرد. در پخش اعلاميه ها و حضور در راهپيمايي هاي ضدرژيم پهلوي شركت فعال داشت.
پس از پيروزي انقلاب در كميته امداد و جهاد سازندگي مشغول به كار شد. با تشكيل نهضت سوادآموزي، اولين دوره تدريس سوادآموزي را در زادگاهش برپاكرد. پانزده ساله بود كه معلم روستاي «دارتوت» شد. با آغاز جنگ از همان روزهاي اول در درمانگاه شهيدنجفي به امدادگري مجروحان مشغول شد و پدرش نيز خبرنگار روزنامه اطلاعات شده بود و وقايع مربوط به جنگ را براي روزنامه گزارش مي كرد. با پيشروي عراقي ها، زنان و دختران امدادگر شهر را ترك كردند اما او حاضر به رفتن نشد، تعدادي فشنگ و نارنجك را محكم به كمرش بست و گفت: «حاضر نيستم به هيچ قيمتي شهر را ترك كنم!»
درهمين روزهاي جنگ بود كه ازدواج كرد و همسرش نيز به شهادت رسيد، شهادت همسرش او را براي شهادت بي تاب تر كرد. در وصيت نامه اش نوشت: «شهادت مرگ سعادت آميزي است، خوش به حال آنان كه به اين سعادت عظيم نايل مي شوند. انسان يك بار بيشتر به دنيا نمي آيد و يك بار بيشتر نمي ميرد. چه بهتر، اين مردن در راه «الله» باشد.»
در سال 1361 به عنوان بهيار براي حضور در كاروان حجاج انتخاب شد اما نرفت، پروانه به جهاد رفت و دوستانش به حج!
در حين كار در بيمارستان، از احوال محرومان شهر نيز غافل نمي ماند. چهار روز مانده به عيد نوروز1367 عازم سركشي به يكي از همين خانواده هاي محروم بود تا هدايايي كه برايشان خريده تحويل دهد. با غرش هواپيماي بعثي عراق و بمباران وحشيانه آنان پروانه به آرزويش رسيد.

 



بازتاب پيروزي تيم ملي كشورمان برابر عراق در رسانه هاي جهان
قهرمان آسيا مقابل ايران زانو زد

سرويس ورزشي-
پيروزي تيم ملي فوتبال كشورمان برابر عراق بازتاب گسترده اي در رسانه هاي جهان داشت تا جايي كه بسياري از شبكه هاي تلويزيوني به تمجيد از عملكرد ملي پوشان ايران پرداختند.
پيش از آغاز بازي ايران و عراق بسياري از كارشناسان اين بازي را حساس ترين بازي مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا مي دانستند كه خوشبختانه در اين ديدار ملي پوشان فوتبال كشورمان با ارايه يك بازي منطقي موفق شدند با دو گل از سد حريف خود بگذرند تا قهرمان دوره گذشته جام ملت هاي آسيا در نخستين بازي متحمل شكست شود.
پيروزي دو بر يك ايران برابر عراق در شرايطي بدست آمد كه ايران با تركيب ابتدايي سيدمهدي رحمتي، محمد نصرتي، هادي عقيلي، سيدجلال حسيني، احسان حاج صفي، آندرانيك تيموريان، جواد نكونام، ايمان مبعلي، غلامرضا رضايي، محمد غلامي و مسعود شجاعي به ميدان رفت.
در آغاز بازي عراق بهتر از ايران كار كرد و توپ و ميدان را در اختيار داشت. شاگردان ولفگانگ سيدكا در دقيقه 13 توسط يونس محمود به گل رسيدند. ارسال بازيكن عراق داخل محوطه جريمه با ضربه سر عماد محمدرضا به يونس محمود رسيد و كاپيتان عراق دروازه ايران را باز كرد. اما تك گل عراق توسط غلامرضا رضايي در دقيقه 41 و ايمان مبعلي در دقيقه 84 پاسخ داده شد تا ايران پيروز بازي حساس شود. اين پيروزي بازتاب گسترده اي در رسانه هاي جهاني داشت تا جايي كه سايت فيفا در خصوص اين بازي نوشت: تيم ملي ايران كه در دهه هفتاد، سه مقام قهرماني آسيا را كسب كرد، از شوك اوليه دريافت گل مقابل عراق خارج شد و در اين مصاف بزرگ برابر مدافع عنوان قهرماني قاره كهن به برتري رسيد. اين سايت ادامه داد: ستاره اول اين بازي، ايمان مبعلي بود كه با ضربه آزاد منجر به گلش شش دقيقه قبل از خاتمه بازي، دروازه فاتح دوره قبل را فروريخت و باعث پيروزي تيمش شد. از سوي ديگر رسانه هاي عربي نيز به بازتاب پيروزي ايران مقابل عراق پرداخته و اعلام كردند قهرمان آسيا مقابل ايران سقوط كرد. روزنامه «الامارات» در گزارشي نوشت: در ديدار نخست تيم هاي ملي فوتبال ايران و عراق در جام ملت هاي آسيا اين دو كشور بازي حساسي را پشت سر گذاشتند و شاهد «شكست غيرمنتظره عراق برابر ايران» بوديم.
«الوطن» نيز در اين باره نوشت: «قهرمان آسيا با اولين آزمايش سقوط كرد.» الوطن چاپ عراق در ادامه گزارش خود يادآور شد: امارات تنها كشور عربي است كه در گروه چهارم توانسته يك امتياز مقابل كره شمالي كسب كند، اين در حالي است كه قهرمان آسيا در اولين آزمايش خود برابر ايران سقوط كرد.
«السفير» چاپ لبنان با بيان اينكه بازي ايران و عراق از بهترين ديدارهاي جام ملت ها تاكنون بوده است نوشت: «عراق كه عنوان قهرماني آسيا را يدك مي كشيد برابر ايران شكست خورد.
«الجزيره» قطر با نشان دادن گل ايمان مبعلي اعلام كرد: ايران و عراق بازي مهيجي را از خود نشان دادند.
در ادامه اين گزارش، الجزيره به پيروزي 2 بر يك ايران برابر عراق پرداخت و گفت: مسابقه ايران و عراق از نشاط و شگفتي خاصي برخوردار بود.
منبع خبري «سانا» سوريه در اين باره تنها به تيتر ساده «ايران برابر عراق به پيروزي رسيد» اكتفا كرد.
اين منبع خبري با به تصوير كشيدن عكس گل غلامرضا رضايي زننده اولين گل ايران به شكست عراق در اين بازي اشاره كرد و نوشت: در نيمه دوم اين بازي شاهد برتري ايران برابر عراق بوديم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

صعود يك پله اي ايران در رنكينگ فيفا
در آخرين رده بندي تيم هاي ملي فوتبال جهان كه از سوي سايت فيفا منتشر شد، تيم ملي ايران با 491 امتياز در مكان شصت و پنجم جهان و چهارم آسيا قرار گرفت و يك رده در رنكينگ جهاني صعود كرد. البته كشورمان نسبت به ماه دسامبر 4 امتياز كمتر كسب كرد.
آندو به بازي كره شمالي مي رسد
پزشكان اعلام كردند آسيب ديدگي آندرانيك تيموريان جدي نيست و به بازي با كره شمالي مي رسد . تيموريان در اولين تمرين تيم ملي پس از پيروزي مقابل عراق در تمرين شركت نكرد و فقط دور زمين راه رفت . او كه مچ پايش را با چسب بسته بود، به دستور پزشكان تنها در زمين راه رفت و اجازه دويدن نداشت . تيموريان گفت: احساس خوبي ندارم و پايم جالب نيست، اما پزشكان گفته اند مشكل جدي ندارم و مي توانم مقابل كره شمالي بازي كنم. فعلا فقط بايد راه بروم و اجازه دويدن ندارم . آندرانيك تيموريان در بازي مقابل عراق دونده ترين بازيكن ميدان بود و بيش از 11 كيلومتر دويد.
كفاشيان: با اين برد آرام شدم
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال درباره پيروزي تيم ملي برابر عراق گفت: قبل از بازي با عراق يكسري مشكلات وجود داشته و اظهار نظرهايي صورت مي گرفت كه ما را نگران كرده بود. پيش از اين بازي لحظات سختي را پشت سر گذاشتيم.استرس سنگيني وجود داشت اما با اين برد همه آرام شديم، به ويژه اينكه توانستيم در نخستين بازي تيمي را شكست دهيم كه جزو قدرت هاي برتر فوتبال آسيا و مدافع عنوان قهرماني است. اما بايد به فكر دو بازي سخت ديگر هم باشيم.
شجاعي: موضوع قهر ، مسخره است
مسعود شجاعي با مسخره خواندن خبر قهر او و ناراحتي از تعويض در ديدار مقابل عراق گفت: آنقدر حالم بد بود كه به زور آمپول و سرم سر پا شدم.
شجاعي درباره تعويضش مقابل عراق گفت: پس از بازي دچار تب و لرز شديد شدم و با هماهنگي كادر فني راهي رختكن شدم و در هتل هم سرم و آمپول زدم. اين مسايلي كه درباره قهر و ناراحتي و ... مطرح مي شود واقعا مسخره است. همه چيز با هماهنگي كادر فني بود و هيچ اتفاق خاصي رخ نداد. شجاعي ادامه داد: متاسفانه ويروسي بين بچه ها افتاده كه 4، 5 نفر را بيمار كرده است. ما هم كه در هتل و سالن غذاخوري كنار هم هستيم و اين ويروس به همه سرايت مي كند. زير نظر پزشكان كار مي كنم تا حالم بهتر شود.
باقري: پيروزي شيريني بود اما نبايد مغرور شويم
كريم باقري مشاور سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان گفت: هر چند سه امتياز شيرين برابر عراق به دست آورديم اما نبايد مغرور شويم و كار را تمام شده بدانيم. سه امتياز شانس ما براي صعود را افزايش مي دهد اما هنوز دو بازي سخت ديگر پيش رو داريم كه بايد با تمام توان در ديدار برابر كره شمالي و امارات هم به ميدان برويم و سه امتياز هر ديدار را هم بگيريم. باقري در پاسخ به اين پرسش كه كدام يك از تيم هاي كره شمالي و يا امارات حريف سخت تري براي تيم ملي خواهند بود گفت: براي تيم ملي نبايد فرقي كند كه چه تيمي مقابلش ايستاده است. ما بايد در هر بازي با انگيزه پيروزي به ميدان برويم و قطعا همه تيم ها براي پيروزي وارد زمين مي شوند.
غيبت حسيني و حضور كفاشيان در تمرين تيم ملي
نخستين تمرين تيم فوتبال كشورمان پس از پيروزي مقابل عراق با حضور علي كفاشيان و غيبت سيد جلال حسيني برگزار شد. در اين تمرين سيدجلال حسيني به علت تب و لرز و با تشخيص پزشكان در هتل ماند و تنها غايب تيم ملي كشورمان در اين تمرين بود. مسعود شجاعي هم با حضور در كنار زمين عملكرد ملي پوشان را نظاره مي كرد. وي به دليل افت قند خون با نظر پزشكان در اين تمرين شركت نكرد. علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال هم با حضور در محل برگزاري تمرينات ملي پوشان ضمن انجام تمرينات كششي و نرمش هاي خاص در بخشي از زمان برگزاري تمرين عملكرد ملي پوشان را به نظاره نشست.
قطبي: آرزويم قهرماني در آسياست
قطبي سرمربي تيم ملي كشورمان پيروزي مقابل كره شمالي را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: اگر بتوانيم در دقايق ابتدايي مسابقه دروازه اين حريف را باز كنيم كارمان براي موفقيت راحت تر خواهد بود. كره شمالي تيمي با نظم و انضباط است كه در هنگام دفاع بسيار فشرده و متعدد هستند. نفرات اين تيم مانند يك سرباز بازي مي كنند و در زمان چرخش و بازي سرعتي سازماندهي خوبي دارند. ما بايد سعي كنيم هرچه زودتر گل نخست مسابقه را به ثمر برسانيم تا شانس مان براي موفقيت افزايش يابد. قطبي در پايان در پاسخ به اين سوال كه قهرماني با تيم ملي در جام ملت ها براي تان مهم تر خواهد بود يا كسب عنوان چهارم جهان با تيم كره جنوبي؟، گفت: صددرصد موفقيت تيم ملي كشورم برايم مهم تر و شيرين تر است. من يك ايراني ام و هركسي دوست دارد با تيم كشورش به موفقيت دست يابد. اين آرزوي بزرگ است كه يك شخص بتواند تيم كشورش را به موفقيتي بزرگ برساند.

 



اعتراض به فشرده شدن مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد

در هفته سوم ليگ برتر كشتي آزاد، سه ملي پوش شركت كننده در مسابقات جهاني و بازي هاي آسيايي روي تشك رفتند.
رقابتهاي هفته سوم ليگ برتر كشتي عصر روز سه شنبه با برگزاري چهار مسابقه در شهرهاي مختلف برگزار شد.
در قالب اين رقابت ها، سه ملي پوش و سه كشتي گير خارجي روي تشك رفتند.
رضا يزداني قهرمان بازي هاي آسيايي گوانگجو، عرفان اميري نفر پنجم مسابقات جهاني مسكو و فردين معصومي دارنده مدال برنز بازي هاي آسيايي نفراتي بودند كه به ترتيب در تركيب تيم هاي جويبار، ذوب آهن و نفت قرار گرفتند و هر سه برابر حريفان شان به پيروزي رسيدند.
از بين ملي پوشان سال هاي گذشته نيز ميثم مصطفي جوكار، تقي داداشي، اصغر بذري و سعيد ابراهيمي نيز تيم هاي شان را همراهي كردند كه جز داداشي، سه نفر ديگر پيروز شدند. هفته سوم ليگ برتر آزاد سه كشتي گير خارجي هم در خود داشت كه دو نفر آنها در ديدار گاز و بانك ملي روي تشك رفتند.
گئورگي گوگشليدزه گرجستاني از تيم گاز مهدي مازندران را شكست داد، آندري استادنيك اوكرايني از تيم بانك ملي گلستان به سختي نصرالله فدايي را برد اما مالخاز زاركوا گرجستاني از تيم شهداي ملاير شكست سنگين هفت بر صفر را مقابل مسعود اسماعيل پور متحمل شد.
در ادامه مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد روز يكشنبه هفته آينده دو مسابقه معوقه گروه اول برگزار مي شود و پس از آن دور برگشت از اول بهمن ماه آغاز خواهد شد.
البته فشرده برگزارشدن مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد اعتراضاتي را هم به دنبال داشته است. مراد محمدي سرمربي تيم كشتي گاز مازندران يكي از مربياني است كه در اين خصوص انتقاداتي دارد. او مي گويد: متأسفانه اين اقدام كميته ليگ جاي سؤال دارد و من به عنوان يك مربي از اين مسئله تعجب مي كنم. اكثر تيم ها به خاطر شرايط مالي در بيشتر وزن ها يك كشتي گير طراز اول دارند و مربي با چه رويي بايد از كشتي گيرش بخواهد در 10 روز سه بار وزن كم كند. با اين وضعيت چطور بايد كشتي گيري مثل مهدي تقوي را حفظ كنيد؟ تيم ما به اين مسئله اعتراض دارد و برگزاري ليگ هر پنج روز از لحاظ فني هم به سود كشتي كشور نيست.

 



«ست كوويچ» همه كاره تيم هاي پايه واليبال شد
داورزني: مربي طراز اول دنيا براي تيم ملي بزرگسالان مي خواهيم

در چند هفته اخير بحث هاي مختلفي در ورزش واليبال به وجود آمده است. تغيير سرمربي تيم ملي بزرگسالان و عدم نتيجه دلخواه فدراسيون در فينال بازي هاي آسيايي گوانگ جو و بلاتكليفي نوجوانان و جوانان از جمله اين موضوعات است.
محمدرضا داورزني رييس فدراسيون واليبال در گفت وگويي آخرين تصميمات فدراسيون را تشريح كرده است كه چكيده اي از آن در ذيل مي آيد:
¤ بعد از بازي هاي آسيايي گوانگ جو و جهاني ميلان ايتاليا هيئت رييسه فدراسيون واليبال به اين نتيجه رسيد كه كادر فني نياز به تغييرات دارد. چراكه انتظارات ما از تيم ملي برآورده نشد و توقع داشتيم كه اين تيم كم اشتباه تر ظاهر شود. نمي خواهم بگويم ما براساس نتيجه اقدام مي كنيم ولي تيم فراز و فرودهاي زيادي داشت به همين دليل احساس كرديم به يك مربي كه تجربه ميدان المپيك و جهاني داشته باشد و بتواند به دانش فني تيم ما بيفزايد، نياز داريم. درحال حاضر براي موفقيت در جام ملت هاي آسيا و گرفتن سهميه المپيك به دنبال استخدام يك مربي طراز اول هستيم.
¤ براي دوره جديد ما هنوز با گائيچ به صورت مستقيم صحبت نكرده ايم ولي درحال مذاكره هستيم. همچنين فدراسيون درحال بررسي ديگر مربيان مطرح دنيا مثل «آندريا آناستازي» و... است.
¤ بنا به تصميم هيئت رييسه فدراسيون از يك سرمربي براي هر دو تيم جوانان و نوجوانان استفاده مي كنيم. زيرا تيم ملي ايران در يك فاصله اندك بايد در مسابقه هاي جوانان و نوجوانان شركت كند و چون اكثر بازيكنان ما در اين دو تيم مشترك هستند نمي توانيم دو گروه تشكيل دهيم؛ تصميم فدراسيون اين بود كه يك نفر سرمربي هر دو تيم باشد ولي كادر فني را تقويت كنيم. ما با «ست كوويچ» تا سال آينده قرارداد داريم و هدايت فني تيم هاي پايه را به او سپرده ايم.

 



آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا

¤ نشات اكرم هافبك تيم ملي عراق پس از شكست تيمش مقابل ايران، از هواداران عراقي عذرخواهي كرد. نشات اكرم گفت: فقط به هواداران مان مي توانم بگويم كه متاسفم. بازي آن طور كه برنامه ريزي كرده بوديم پيش نرفت.
¤ سردبير ورزشي خبرگزاري آلمان اطمينان دارد ايران يكي از 4 تيم حاضر در مرحله نيمه نهايي جام ملتهاي آسيا خواهد بود. پيتر هايده گفت: استراليا و ايران كه در جمع 4 تيم حاضر خواهند بود. به نظر من ازبكستان هم مي تواند يكي ديگر از تيمها باشد و تيم ديگر شايد ژاپن باشد.
¤ تيم هاي ازبكستان، سوريه، استراليا و ايران در پايان دور اول از مرحله گروهي جام ملت هاي آسيا در صدر گروه قرار گرفتند. در پايان روز نخست مرحله گروهي چهار تيم ازبكستان، سوريه، استراليا و ايران با پيروزي در نخستين ديدارهاي خود در صدر گروه هاي چهارگانه رقابت ها قرار گرفتند. چين و كره جنوبي ديگر تيم هاي پيروز روز نخست بودند كه در مكان دوم گروه خود قرار گرفتند.
¤ در ميان 14 بازيكن ايران كه مقابل عراق به ميدان رفتند ( 11 بازيكن اصلي و 3 بازيكن تعويضي) ايمان مبعلي كه در پايان به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب شد، عملكرد قابل قبولي داشت. مبعلي مقابل عراق تنها يك شوت در چارچوب داشت كه به گل تبديل شد. 26 پاس از مجموع 206 پاس ايران توسط مبعلي داده شد. بازيكن استقلال در ديدار مقابل عراق هرگز خطا نكرد و 4 بار از بازيكنان عراق خطا گرفت.
¤ آندرانيك تيموريان در ديدار مقابل عراق يكي از روزهاي خوبش را پشت سر گذاشت. پاس زيباي عمقي به رضايي زمينه ساز گل تساوي ايران شد. آندو با 1.11 كيلومتر دوندگي در زمين بهترين عملكرد را از اين نظر در ميان تمام بازيكنان ايران داشت. تيموريان يك شوت در چارچوب داشت كه به گل تبديل نشد. تيموريان 20 بار هم توپ را به ساير بازيكنان پاس داد.
¤ اگرچه در گذشته مسلط نبودن مربيان تيم ملي به زبان انگليسي هميشه مورد نقد رسانه ها قرار مي گرفت، اما در پايان بازي ايران و عراق صحبت كردن قطبي به زبان انگليسي در نشست هاي مطبوعاتي دردسرساز شد. انگليسي صحبت كردن قطبي در شرايطي بود كه در دنياي فوتبال رسم است كه مربيان بومي تيم هاي ملي در رقابت هاي بين المللي با احترام گذاشتن به زبان رسمي كشورشان، در نشست هاي مطبوعاتي از زبان مادريشان استفاده مي كنند.

 



تيم منتخب تكواندو بسيج در راه بحرين

تيم تكواندو بسيج جهت شركت در تورنمنت بين المللي بحرين به شهر منامه اعزام شد.
تيم 13 نفره تكواندو بسيج به نمايندگي از كشورمان در اين تورنمنت بين المللي كه در كشور بحرين برگزار مي شود شركت مي كند.
علي شاكري، كاوه رضائي، ستار سميعي، سيدابراهيم حسيني، بابك نادري، آرش مژده، حامد محمدپور و محمدرضا خادمي نفرات برتر مسابقات تكواندو و بسيج كشور مي باشند.اين تيم را غلامرضا چيارلو (سرپرست )، حميد عابدي( مدير)، حسين جديدي (داور) و سبحان ولي زاده به عنوان مربي همراهي خواهند كرد.

 



11 بهمن؛ تكرار ديدار ذوب آهن - مس

از سوي سازمان ليگ برتر برنامه هفته هاي بيست و يكم تا بيست و سوم ليگ برتر، ديدارهاي معوقه اين مسابقات و زمان برگزاري بازي تكراري ذوب آهن اصفهان و مس كرمان اعلام شد .
سازمان ليگ برتر برنامه هفته هاي بيست و يكم تا بيست و سوم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را اعلام كرد كه بر اين اساس ديدار حساس سپاهان و ذوب آهن اصفهان روز 24 بهمن ماه در ورزشگاه فولادشهر برگزار مي شود . همچنين بازي تيم هاي فوتبال استيل آذين و استقلال تهران هم در چارچوب هفته بيست و يكم اين رقابت ها روز هفدهم بهمن ماه برگزار خواهد شد . از سوي ديگر سازمان ليگ روز يازدهم بهمن ماه را به عنوان زمان برگزاري ديدار تكراري ذوب آهن اصفهان و مس كرمان اعلام كرد. در آن روز ديدار معوقه صباي قم - سپاهان اصفهان معوقه از هفته چهاردهم ليگ هم برگزار خواهد شد.

 



آخرين تلاش پينگ پنگ بازان براي ملي پوش شدن

مرحله دوم رقابتهاي انتخابي پينگ پنگ براي دعوت نفرات برتر به اردوي تيم ملي از امروز به مدت دو روز درسالن شهيدعضدي تهران برگزار مي شود.
مرحله دوم اين مسابقات با حضور دوازده پينگ پنگ باز 23 و 24 دي ماه درسالن شهيد عضدي برگزار مي شود.افشين نوروزي، نوشاد عالميان، محمدرضا اخلاق پسند، مهران احدي، نيما عالميان، ميديا لطف اله نسبي، واحد مالميري، اكبر بهمني، محسن خطيون، مسعود يعقوبي، محمد فرقداني و مجتبي اميني دوازده پينگ پنگ بازي هستند كه با هم به رقابت خواهندپرداخت.

 



رضازاده: به راحتي نايب رئيس آسيا مي شوم

حسين رضا زاده گفت: افق ديدم بعد از حضور در كنفدراسيون وزنه برداري آسيا، نفوذ در فدراسيون جهاني وزنه برداري و كسب يكي از كرسي هاي مهم و معتبر iwf است.
انتخابات كنفدراسيون وزنه برداري آسيا 17 اسفندماه سال جاري در تاشكند ازبكستان برگزار مي شود و از كشورمان نيز 4 نماينده براي پست هاي نايب رئيسي، كميته فني، كميته پزشكي و كميته پژوهش و تحقيقات نامزد شده اند.
حسين رضازاده، سرپرست فدراسيون وزنه برداري ايران كه خود را براي پست نايب رئيسي آسيا نامزد كرده است، درباره انتخابات اسفندماه گفت: با توجه به شناخت كاملي كه دست اندركاران فدراسيون هاي مختلف آسيايي و اعضاي كنفدراسيون وزنه برداري اين قاره از من دارند، فكر مي كنم كار سختي براي نشستن بر كرسي نايب رئيسي قاره كهن نخواهم داشت و مي توانيم به داشتن اين پست مهم در كنفدراسيون وزنه برداري آسيا اميدوار باشيم. سرپرست فدراسيون وزنه برداري در بيان اهدافش از شركت در اين انتخابات عنوان كرد: مطمئنا افق ديدم بعد از حضور در كنفدراسيون وزنه برداري آسيا، نفوذ در فدراسيون جهاني وزنه برداري و كسب يكي از كرسي هاي مهم و معتبر (iwf) است.براساس اين گزارش، علاوه بر حسين رضازاده كه براي پست نايب رئيسي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا نامزد شده است، داراب رياحي، اصغر شهابي و مصطفي حكمت پور هم براي حضور در انتخابات كميته هاي فني، پزشكي و پژوهش و تحقيقات كنفدراسيون وزنه برداري آسيا ثبت نام كرده اند، ضمن اينكه علي مرادي هم مي تواند به صورت مستقل در انتخابات دبيركلي اين كنفدراسيون شركت كند.

 



اخبار فوتبال جهان

تلاش ليورپول براي جذب آقاي گل اروپا
تيم فوتبال ليورپول انگليس وارد مذاكرات جدي براي جذب آقاي گل فصل قبل اروپا شد.
پس از ابراز تمايل اوليه براي جذب لوئيس سوارز، ليورپولي ها نماينده اي براي انجام مذاكراتي جدي بر سر استخدام اين مهاجم جوان اروگوئه اي روانه شهر آمستردام هلند براي مذاكره با مقامات آژاكس كرده اند. تيم آنفيلدي كه اكنون با مشكلات بسياري مواجه است، پس از كنار گذاشتن روي هانسون و انتخاب كني دالگيش به عنوان سرمربي جديد، خواهان تقويت خود در دفاع و حمله است. تازه ترين اخبار دراين زمينه حكايت از آن دارد كه هلندي ها براي واگذاري گلزنش رقمي حدود 27 ميليون يورو خواسته اند.
سوارز 23 ساله كه از سال 2007تاكنون در خدمت تيم اروپايي است، تا پايان فصل جاري قرارداد دارد.
آنجلوتي گزينه نخست براي جانشيني رانيري در آ.اس. رم
سرمربي كنوني تيم فوتبال چلسي انگليس احتمال دارد سكاندار فصل آينده تيم آ.اس. رم ايتاليا شود.
سران تيم ايتاليايي در خلال روزهاي گذشته جلسات متعددي برگزار كردند. اين مقامات در مورد وضعيت مربيگري آينده رم به نتايجي رسيدند. از جمله اين كه در فصل آينده بايد شاهد تحولات تازه اي در رأس كادر فني باشند. اين گزارش مي افزايد رؤساي تيم حاضر در سري A كالچو، از عملكرد كلاديو رانيري رضايت ندارد. از اين رو اميد بيشتري دارند تا بتوانند شخصيتي همچون كارلو آنجلوتي را جذب كنند.
اين مربي 51 ساله كه تابستان سال 2009 از كشورش خارج شد، درمدت يك سال و نيم اخير هدايت آبي پوشان چلسي را برعهده داشته است. وي كه دراين مدت توانسته آبي ها را به دو مقام قهرماني ليگ برتر و حذفي برساند، در روزهاي اخير آماج حملات و انتقادات زيادي بخاطر كسب نتايج نامطلوب هفته هاي گذشته قرار گرفته است. تحت تاثير چنين جوي حتي عنوان شد احتمال عزل وي از مقامش وجود دارد.
كاهيل: مي خواستم توجه مردم را به سيل زدگان استراليا جلب كنم
مهاجم تيم ملي فوتبال استراليا گفت: با انجام ژست پس از به ثمر رساندن گل دوم مقابل هند مي خواستم توجه مردم را براي كمك به سيل زدگان استراليا جلب كنم.
تيم كاهيل شايد به دليل كندن پرچم كرنر پس از به ثمر رساندن يك گل شناخته شده باشد؛ اما پس از اينكه گل دوم خودرا براي تيم ملي استراليا در پيروزي 4 برصفر تيمش مقابل هند وارد دروازه حريف كرد، به روش متفاوتي شادي خود را نشان داد و ژست صحبت كردن با تلفن را براي تماشاگران به نمايش گذاشت.مهاجم استراليا كه براي اورتون، تيم ليگ برتري انگليس بازي مي كند، دراين باره گفت: اين حركتم براي جلب توجه ديگران به هديه اي است كه من در خيريه اي براي قربانيان سيلي كه ايالت كوئينزلند درشمال شرقي استراليا را ويران كرده است، پيشنهاد داده ام. كاهيل 35 ساله گفت: من هديه اي را از راه دور اهدا كردم كه لينك آن در EBay وجود دارد. 2 نفر از هرجاي دنيا در اين مزايده براي كسب شانس آمدن به اورتون و نشستن روي جاي مخصوص من براي تماشاي يك مسابقه، صرف شام و تماشاي يك جلسه تمريني و دريافت يك جفت كفش و پيراهن امضاءشده، برنده خواهندشد. وي تاكيد كرد: اين كاري است كه من فكر كردم مي توانم از طريق رسانه انجام دهم و به همين دليل كار ويژه اي انجام دهم. من اين ژست را نشان دادم زيرا مي خواهم مردم را به كمك از راه دور، اهداي پول و شركت در مزايده اي كه به راه انداخته ام، فرابخوانم.
كاهيل خاطرنشان كرد: اين فوتبال است اما اتفاقاتي فراتراز فوتبال در آن رخ مي دهد و كمك به مردم و خانواده هايي كه دراين مسئله درگير هستند، روش من براي نشان دادن اين است كه به اين موضوع توجه دارم.
رئال در تدارك جذب كلوزه
تازه ترين گزارش منتشره در پرتيراژترين نشريه ورزشي كاتالونيا از تمايل زياد سرمربي رئال مادريد براي جذب فوري آقاي گل جام جهاني 2006 حكايت دارد. پس از آن كه كادر پزشكي كهكشاني ها اعلام كرد گونزالز ايگواين، مهاجم نوك حمله آرژانتيني تيم به سبب آسيب ديدگي شديد، فصل جاري را از دست داده، خوزه مورينيو معروف به آقاي خاص، از مسئولان تيم خواهان استخدام سريع گزينه اي جديد شد. براين اساس، از گوشه و كنار شنيده مي شود مربي پرتغالي علاقه وافري به ميروسلاو كلوزه مهاجم 32 ساله تيم ملي آلمان و بايرن مونيخ دارد. به باور مسئول فني رئالي ها، كلوزه كه در جام جهاني 2006 گلزن برتر جهان شد، بهترين راه حل براي رفع مشكل خط حمله تيمش است. البته هيئت رئيسه تيم به وي اعلام كرده، مجاز به خريدي وسط فصل نيست.
مورينيو: مي خواهم سرمربي تيم ملي پرتغال شوم
خوزه مورينيو بهترين مربي جهان درسال 2010 گفت:چيزي كه من هنوز در ذهن دارم اين است كه هدايت تيم ملي كشورم را به دست بگيرم. مي خواهم سرمربي تيم ملي پرتغال شوم و بعد از آن كار مربيگري را در بهترين تيم هاي دنيا و در بهترين ليگ هاي جهان ادامه دهم. وي افزود: فكر مي كنم موفقيت درسالي كه پيش رو داريم كار دشواري است چرا كه حريفان قدرتمندي داريم كه در ليگ قهرمانان اروپا مي توانند براي ما دردسرساز شوند.همچنين تيم بارسلونا به طرز باور نكردني قدرتمند است و در ليگ اسپانيا براي ما مشكل ساز خواهد شد. تكرار موفقيت آسان نيست؛ اما تمام تلاش مان را خواهيم كرد.
سرانوويچ سرمربي غنا شد
سرمربي سابق تيم ملي فوتبال پارتيزان بلگراد زمام امور تيم ملي غنا را برعهده گرفت.گوران سوانوويچ، با فدراسيون فوتبال غنا قرارداد بست. اين مربي صرب جانشين ميلوان راجواچ شد كه اواسط سپـتامبر گذشته كناره گرفت. مربي 44 ساله تازه وارد يكي از 5 گزينه غنايي ها جهت هدايت تيم كشورشان بود كه دراين ميان شرايطي بهتر نسبت به رقبايي همانند مارسل دزايي فرانسوي و اومبرتو كوئلهو پرتغالي داشت.
سوائوويچ كه تاكنون درسطح ملي تجربه كاري نداشته، درپايان سال گذشته پارتيزان را به مقام قهرماني ليگ صربستان رساند.
بكهام در آستانه پيوستن به تاتنهام
ديويد بكهام صبح ديروز با تيم تاتنهام تمرين كرد تا احتمال پيوستن به اين تيم ليگ برتري را قوت بخشد.
بازيكن مياني تيم فوتبال لس آنجلس گالكسي با حضور در زمين تمرين تاتنهام، «چيگ ول»، براي پيوستن به وايت هارت لين چراغ سبز نشان داده است. برپايه گزارش اسپورتينگ لايف، اولين بازيكن گالكسي درتاريخ 15 مارس (24اسفند) برگزار خواهد شد و بكهام تا آن زمان به عضويت تيم فوتبال تاتنهام در مي آيد. تيم شروود، مربي تيم فوتبال تاتنهام دراين خصوص گفت:بكهام سفير بزرگ كشور ماست. براي او آرزوي موفقيت مي كنيم.

 



هزينه سوزي در واليبال با مربي پروازي
نياز به تغيير هست اما نه به هر قيمتي

گرچه تصميم فدراسيون واليبال براي بازگشت زوران گائيچ يا گماردن يك گزينه خارجي ديگر در رأس تيم ملي در جهت از دست ندادن دوباره مدال طلاي آسيا و سهميه المپيك است اما بايد به گونه اي عمل شود كه بعدها موجب افسوس براي هزينه ها و فرصت هاي از دست رفته نشود.
پس از فسخ قرارداد فدراسيون واليبال با زوران گائيچ، بي نتيجه ماندن رايزني هاي انجام شده براي توافق با يك گزينه خارجي و به خدمت گرفتن او و در نهايت دائمي شدن حضور حسين معدني و همكاران ايراني اش در كادر فني تيم ملي پرونده جذب و به كارگيري سرمربي خارجي را مختومه كرد. از سال 1387 كه اين پرونده در فدراسيون واليبال بايگاني شد تيم ملي واليبال ايران با سرمربي و مربيان وطني در رويدادهاي مختلف شركت كرد كه حاصل آن كسب دو مدال طلا از مسابقات اي وي سي كاپ آسيا (تايلند- اروميه)، نايب قهرماني رقابت هاي قهرماني مردان آسيا (فيليپين) و عنوان پنجمي مسابقات جايزه بزرگ در نخستين حضور بود كه با ارائه نمايشي قابل قبول مقابل بزرگان ديگر قاره ها به دست آمد.
همه اين عنوان ها براي نخستين بار از آن واليبال ايران شد. ديگر اينكه تيم ملي واليبال كشورمان با كسب سهميه مسابقات قهرماني جهاني (ايتاليا) براي نخستين بار در طول تاريخ اين مسابقات به پيروزي دست يافت. اين پيروزي با شكست 3 بر يك ژاپن- قهرمان آسيا- به دست آمد.
موفقيت هاي كسب شده در اين ميادين واليبال ايران را بي نياز از همكاري با مربي خارجي نگاه داشت. اما بازي هاي آسيايي گوانگجو و نتايج به دست آمده در آن باعث شد پروسه اي كه سه سال پيش در فدراسيون واليبال متوقف شد دوباره به گردش درآيد. تيم ملي واليبال براي نخستين بار با يك مربي ايراني به فينال بازي هاي آسيايي راه يافت اما از دست دادن مدال طلا اين بازي ها و البته پايان مدت زمان همكاري حسين معدني با اين تيم بهانه اي شد براي گرايش دوباره مسئولان فدراسيون واليبال به سمت استخدام مربي خارجي. فدراسيون واليبال زمانيكه حسين معدني هيچ تجربه اي از سرمربيگري نداشت و تمام داشته و نداشته اش مربوط به يك سال حضورش در كنار گائيچ مي شد، با اقدامي ريسكي او را در رأس كادر فني قرار داد و حالا كه اين مربي همراه با موفقيت هاي نسبي تجربه هاي زيادي از حضور متوالي در مسابقات جهاني و آسيايي به دست آورده، قصد كنار گذاشتن او را دارد در حاليكه امروز وقت بهره برداري از اين مربي است و عملكرد غير از اين يعني هزينه سوزي.
رفتن حسين معدني از رأس كادر فني تيم ملي واليبال وقتي قطعي شد كه هيئت رئيسه فدراسيون واليبال تصميم به بازگرداندن زوران گائيچ گرفت. مربي صربستاني كه چهار سال پيش با پرونده اي مزين به مهر قهرماني المپيك و ديگر موفقيت هاي ريز و درشت اروپايي هدايت تيم ملي ايران را پذيرفت اما هنوز يك سال از قرارداد دو ساله اش با فدراسيون واليبال باقي مانده بود كه به خاطر ناكامي در مسابقات قهرماني آسيا (اندونزي) و زير گروه المپيك (ژاپن) آن را فسخ شده ديد!
البته در اينكه گائيچ مربي لايقي بوده، پيشينه موفقي را پشت سر خود دارد و داراي توانمندي هاي فني و علمي بالايي است، هيچ شكي نيست. اما به هر حال او كه به دليل همكاري همزمان با تيم باشگاهي «ايس كرا» روسيه و نداشتن حضور هميشگي در ايران به «مربي پروازي» لقب گرفته بود با وجود حقوق ماهيانه چند هزار دلاري نتوانست كار چندان بزرگي براي واليبال ايران انجام دهد. با اين اوصاف بازگرداندن دوباره او به واليبال ايران درست است؟!

براي هدايت تيم ملي واليبال گزينه هاي اروپايي مدنظر داريم
داورزني: هدف اول تقويت كادر فني فعلي است

رئيس فدراسيون واليبال ايران گفت: چند گزينه ايتاليايي و اروپايي براي هدايت تيم ملي واليبال ايران مدنظر داريم.
محمدرضا داورزني درخصوص شرايط حسين معدني درتيم ملي و احتمال جابجايي وي اظهارداشت: معدني از ابتدا با فدراسيون واليبال قرارداد نداشته كه تمام شود، بلكه مأموريت وي براي رقابتهاي گوانگجو به اتمام رسيده است.
وي ادامه داد: تيم ملي در سالي تشكيل مي شود، كادر فني و اعضايش منصوب و معرفي مي شوند. هم اكنون هم درحال بررسي شرايط هستيم تا پس از ليگ برتر كه اردوهاي تيم ملي براي جام ملت هاي آسيا سال آينده آغاز مي شود، در صورت لزوم كادر فني را تقويت كنيم.
رئيس فدراسيون واليبال ايران عنوان كرد: معدني و كادر فني تا زماني كه فرد جديدي معرفي نشده است، به كار خود ادامه مي دهند، البته گزينه هاي ديگر براي هدايت تيم ملي همواره وجود دارد، اما تلاشمان اين است كه بتوانيم كادر فني موجود را تقويت كنيم.
وي با بيان اينكه گزينه هاي ايتاليايي و اروپايي براي سرمربيگري تيم ايران مدنظر داريم، افزود: تقويت كادر فني زماني منتفي مي شود كه بخواهيم از يك سرمربي خارجي جديد در رأس تيم ملي استفاده كنيم كه اين موضوع تا يك ماه آينده اعلام خواهدشد.

اين تيم حاشيه دارد
تركاشوند: نياز به تغييرات درتيم ملي واليبال محسوس است

ملي پوش پيشين واليبال كشورمان با تاكيد بر اينكه نتايج اخير تيم ملي در حد امكانات فراهم شده نبوده، گفت: تيم ملي براي از دست ندادن فرصت ها در رويدادهاي آتي نيازمند تغيير و تحولات بيشتر است.
محمد تركاشوند در گفتگو با خبرنگار مهر با تاكيد بر اينكه تيم ملي واليبال نتايج مورد انتظار را به دست نياورد، اظهارداشت: ظاهرا در بازي هاي آسيايي گوانگجو انتظارات از تيم ملي در حد قهرماني بود اما برآورده نشد. وي با اشاره به نمايش قابل قبولي كه ملي پوشان واليبال مقابل ايتاليا در جريان مسابقات 2010 قهرماني جهان داشتند، خاطرنشان كرد: دراين ديدار بازيكنان دو گيم از حريف خود گرفتند و پيروز شدند فكر مي كنم تمام مشكلاتمان از همين بازي و همين دو گيم آغاز شد. به نظر مي رسد تيم ملي واليبال همچنان در«باد» پيروزي در دو گيم ديدار با ايتاليا خوابيده است!
بازيكن پيشين واليبال كشورمان كه امسال به طور رسمي با حضور درعرصه مربيگري با دنياي بازيگري خداحافظي كرد، ادامه داد: فكر مي كنم بعد از اين ديدار همه واقعيت ها و نقاط ضعف و قوتي كه وجود داشت، فراموش شد. درحاليكه تيم ملي كم و كاستي هايي داشت كه اگر غير اين بود در رقابتهايAVC كاپ دو بازي به پنج گيم كشيده نمي شد.
وي با اشاره به تصميم فدراسيون واليبال براي بازگشت زوران گائيچ به ايران در پاسخ به اين سؤال كه «نام مربيان چقدر به بهبود شرايط فعلي واليبال كمك مي كند؟» گفت: «نام» خالي هيچ كمكي نخواهدكرد. نبايد به نام ها توجه داشت. اين توانايي ها و قابليت ها هستند كه به پوشش مشكلات كمك مي كنند. بايد مربي استخدام شود كه با آناليز دقيق تيم ملي را آسيب شناسي كند.
پس در كل از نظر شما مشكل تيم ملي واليبال در رويداد اخير مربوط به اعضاي كادر فني بود؟!
تركاشوند در پاسخ به اين پرسش اظهارداشت: نمي دانم؛ به هرحال كادر جواني داشتيم. آنها بهترين نسل واليبال را دراختيار داشتند. زمان ما اختلاف ميان بازيكنان زياد بود. اما بازيكنان اين تيم اختلاف زيادي با هم نداشتند. ضمن اينكه فكر مي كنم اين تيم حاشيه هايي هم داشت.

نبايد تجربيات را ناديده گرفت
شهنازي: قدر داشته هايمان را بدانيم

ناصر شهنازي كه تجربه همكاري با فدراسيون واليبال را دارد، در اين خصوص مي گويد: فدراسيون واليبال بايد خود قدر اين تجربه ها را بداند.
چون براي شكل گيري آنها زمان و بودجه زيادي صرف كرده است. نبايد تجربه هاي امثال معدني كه درميدان هاي بزرگي به دست آمده، ناديده گرفته شود. البته شكي نيست حسين معدني يكي از بهترين نسل هاي واليبال را دراختيار داشت. نسلي كه شايد هر مربي ايراني ديگري هم هدايت آن را برعهده داشت نتايج بدتر از اين را نمي گرفت. اما اين مسئله هم عاملي براي ناديده گرفتن واقعيت ها و موفقيت ها نمي شود. فدراسيون واليبال درحالي گائيچ را به عنوان گزينه نخست مربيگري تيم ملي معرفي كرده است كه حسين معدني پيش از اين بارها اعلام كرده بود كه طبق برنامه هاي اين مربي پيش رفته و براي كارش با وي مشاوره مي كند. با اين اوصاف گائيچ حتي اگر حضور تمام وقت درايران را بپذيرد، مي تواند تاثيري تازه بر واليبال داشته باشد؟
شهنازي در پاسخ به اين پرسش گفت: اگر قراربر تغيير كادر فني است، بهتر است مربي استخدام شود كه حركت جديد و نويي براي ارائه داشته باشد تا بدين ترتيب اطلاعات جديدي به بدنه واليبال تزريق شود نه اينكه فردي بيايد كه حقوق بالاتر بگيرد اما راه قبل را ادامه دهد.

مديريت و كارگرداني مي خواهم
كارخانه: نياز واليبال مربي خارجي نيست

مصطفي كارخانه نظرات جالب توجه اي دراين خصوص دارد.
او مي گويد:تصميم براي تغيير كادر فني بايد كاملا كارشناسي باشد. نمي توان موفقيت هاي كادر فني را هم ناديده گرفت. بنابر اين بايد تجزيه و تحليل دقيق انجام شود. اگر اطمينان حاصل شد كه ايراد كار از سوي سرمربي بوده امروز را به فردا نيندازند اما اگر به اندازه يك درصد شك و ترديد وجود داشت بايد تامل بيشتري شود.
آيا گائيچ يا هرگزينه ديگر خارجي تنها نياز واليبال ايران است كه با داشتن آنها مي توان به تمام نداشته ها رسيد؟ كارخانه دراين خصوص مي گويد: واليبال نيازهاي مهم تري از مربي خارجي هم دارد. مهمترين فاكتورهاي كه به آن نياز داريم داشتن مديريت وكارگرداني مناسب است تا بتوانند روح و روان بازيكنان را در شرايط حساس آماده نگه دارند. اين نياز واليبال ايران است.

نظرسنجي روي سايت فدراسيون واليبال
كداميك سرمربي تيم ملي مي شود؛ گائيچ يا آناستازي؟!

مسئولان فدراسيون واليبال براي سرمربيگري تيم ملي دو گزينه خارجي را مدنظر دارند.
بحث تغيير دركادر فني تيم ملي واليبال كشورمان مدتي است كه مطرح شده و مسئولان فدراسيون نيز در صددند تا مربي مطرح خارجي را به كادر فني تيم ملي ملحق كنند. مسئولان فدراسيون با جلساتي كه برگزار كرده اند دو مربي خارجي ايتاليايي و صربستاني مدنظر دارند. آندره آنا ستاني سرمربي سابق تيم ملي ايتاليا و زوران گائيچ سرمربي سابق تيم هاي ملي ايران و روسيه گزينه هايي هستند كه فدراسيون قصد دارد با آنها وارد مذاكره شود. درحال حاضر نيز يك نظرسنجي بر روي سايت فدراسيون قرارگرفته و نام اين دو مربي مبني براينكه كداميك براي هدايت ملي مناسب تر هستند اعلام شده است. گفته مي شود كه شانس گائيچ براي تصدي اين پست بيشتر است.

 



اخبار ورزش ايران

سجادي: اعتبارات دووميداني در تاريخ بي سابقه است
معاون سازمان تربيت بدني با بيان اينكه اعتبارات اختصاص يافته به فدراسيون دووميداني طي سال هاي اخير در تاريخ اين رشته بي سابقه بوده است، تاكيد كرد: دوميداني ايران نياز به تحول، نوآوري و ساختار جديد دارد.حميدسجادي ضمن بيان اين مطلب افزود: سازمان تربيت بدني تاكنون در حد بضاعت و توان خود اعتبارات قابل توجهي را به رشته دووميداني اختصاص داده كه در مقايسه با سال هاي گذشته رشد چندبرابري داشته بطوري كه نمي توان گفت دووميداني امروز با مشكل كمبود بودجه روبه روست.سجادي با بيان اينكه اعتباري حدود يك ميليارد و ششصد ميليون تومان اعتبارات فدراسيون دووميداني است، يادآور شد: در حال حاضر 880 ميليون از سوي سازمان تربيت بدني به اين فدراسيون پرداخت شده ضمن اينكه حدود 800 ميليون نيز تاكنون از سوي كميته ملي المپيك در اختيار اين فدراسيون قرار گرفته است كه تصور نمي كنم با پرداخت اين اعتبارات فدراسيون با مشكل مالي روبه رو باشد. البته الباقي مطالبات فدراسيون هم بزودي پرداخت خواهد شد. وي يادآور شد: علاوه بر اين به گفته مسئولان فدراسيون دووميداني در حال حاضر100 ميليون تومان پول نقد در حساب فدراسيون موجود است و انبارهاي فدراسيون نيز مملو از امكانات و تجهيزات مورد نياز اين رشته است كه نشان مي دهد فدراسيون از نظر تدارك و پشتيباني در وضعيت مناسبي قرار دارد.
تيم بسكتبال زير 16 سال ايران به تورنمنت تركيه دعوت شد
بنا به دعوت فدراسيون بسكتبال تركيه، تيم زير 16 سال كشورمان بهمن ماه سال جاري در تورنمنت بين المللي اين كشور شركت مي كند.
محمدرضا مشحون، رئيس سازمان تيم هاي ملي بسكتبال با اعلام اين خبر گفت: اين تورنمنت يك هفته اي از 15 بهمن ماه آغاز مي شود و درآن تيم هاي بزرگي از كشورهاي مختلف شركت دارند.وي به تيم هاي شركت كننده در تورنمنت بين المللي بسكتبال چين اشاره كرد و اظهار داشت: فرانسه، پورتوريكو، چين، بلغارستان، روماني، گرجستان و روسيه تيم هايي هستند كه در اين تورنمنت شركت دارند.
دربي اصفهاني ها در هفته سوم ليگ برتر هندبال
سومين هفته از رقابت هاي ليگ برتر هندبال مردان جمعه 24 دي ماه با برگزاري شش ديدار پيگيري مي شود. هفته سوم از رقابتهاي ليگ برتر هندبال مردان با انجام شش مسابقه در روز جمعه 24 ديماه برگزار مي شود و در مهمترين بازي از ساعت 16 اصفهان ميزبان نبرد دو تيم سپاهان و ذوب آهن اصفهان است. برنامه هفته سوم از رقابت هاي ليگ برتر هندبال به شرح زير است:
¤ ساعت 16 بافق يزد (سنگ آهن بافق- فولاد نوين)
¤ ساعت 15 كرمان (صنعت مس كرمان- دانشگاه صنعتي اروميه)
¤ ساعت 16 شهركرد (شهرداي شهركرد- هپكو اراك)
¤ ساعت 17 كرمان (شهرداري زرند كرمان- پرسپوليس سبزوار)
¤ ساعت 16 كازرون (پتروشيمي كازرون- پارسيان)
¤ ساعت 16 اصفهان (فولاد مباركه سپاهان- ذوب آهن اصفهان)
3 بهمن:آغاز مرحله سوم مسابقات انتخابي تيم ملي تكواندو
سومين مرحله از رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو سوم بهمن ماه به ميزباني خانه تكواندو برگزار خواهد شد.
تيم ملي تكواندو كشورمان ارديبهشت ماه سال آينده بايد در رقابت هاي تكواندو قهرماني جهان كه به ميزباني كره جنوبي برگزار مي شود، حضور پيدا كند. كادر فني تيم ملي براي انتخاب بهترين نفرات و تشكيل اردوهاي آماده سازي چهار مرحله مسابقه انتخابي تدارك ديده است. تاكنون دو مرحله از مسابقات انتخابي برگزار شده و قرار است طبق برنامه مرحله بعدي اين رقابت ها سوم بهمن ماه در خانه تكواندو برگزار شود. نفرات برتر مرحله اول به همراه نفرات برتر و برگزيده كميته فني ساير مدعيان در مرحله سوم مسابقات انتخابي تيم ملي تكواندو به رقابت خواهند پرداخت.
دعوت از 20 بازيكن به اردوي تيم ملي فوتبال 7 نفره
20 بازيكن براي حضور در جام جهاني 2011 هلند به اردوي تيم ملي فوتبال 7 نفره دعوت شدند. نخستين اردوي تيم ملي فوتبال 7 نفره جانبازان و معلولين براي حضور در جام جهاني 2011 هلند از 24 دي ماه در رشت آغاز مي شود و تا 2 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. در اين اردو بازيكنان تمرينات خود را زير نظر حسين صالح و مربيگري مهران عسگريان در ورزشگاه سردار جنگل گيلان دنبال مي كنند.
ورزشكاران دعوت شده به اين اردو عبارتند از: اردشير ماهيني(بوشهر)، جاسم بخشي، مسلم اكبري، بهنام سهرابي، مهران نكوئي مجد، غلام نجفي، علي الفتلاوي (كرمانشاه)، احسان غلامحسين پوربوشهري (فارس)، مرتضي حيدري (تهران)، صادق حسني، اسماعيل ملك زاده، رسول آتش افروز (گيلان)، بهمن انصاري، فرزاد مهري، هاشم رستگاري (مركزي)، سيدناصر حسيني فر، حميد ويسي، عبدالرضا كريمي زاده (خوزستان)، علي اصغر مرزبان (خراسان رضوي) و حبيب الله حيدري مهر (زنجان)، مربي بدنساز: مسعود عماري (تهران) و مربي دروازه بان ها: حميد شرافتي (تهران)
جام جهاني فوتبال 7 نفره خرداد ماه سال آينده در هلند برگزار مي شود.
2 شانس ديگر براي حضور در تيم ملي شطرنج وجود دارد
با وجود پايان مسابقات انتخابي و قهرماني شطرنج كشور، براساس آئين نامه فدراسيون هنوز دو شانس ديگر براي حضور در تيم ملي وجود دارد. مرحله نهايي رقابت هاي قهرماني شطرنج و انتخابي تيم ملي در بخش مردان 19 دي ماه جاري با برتري احسان قائم مقامي به پايان رسيد. براساس اعلام فدراسيون، 5 شطرنجباز برتر اين دوره از رقابت ها به اردوي تيم ملي براي فصل جديد مسابقات دعوت مي شوند. بر اين اساس، قائم مقامي، علوي مقدم، دريني، گلي زاده و خادمي تركيب تيم جديد را تشكيل دادند. اين در حالي است كه در اين ميان استاد بزرگاني همچون الشن مرادي، مرتضي محجوب و همايون توفيقي كه تركيب تيم ملي را در چند دوره پيش تشكيل مي دادند از حضور در بين 5 شطرنجباز برتر باز ماندند و بازيكنان جديد كه در رده سني جوانان جاي دارند رده هاي بالاي جدول را از آن خود ساختند.
تيم كاراته صدراي زير آب راهي فرانسه شد
تيم كاراته صدراي زيرآب به همراه نايب رئيس فدراسيون و سرمربي تيم ملي بامداد امروز (پنجشنبه) راهي فرانسه شد. در اين تيم حامد زيگساري كه در مسابقات جهاني صربستان به مدال نقره دست يافت به همراه ذبيح الله پورشيب و امير مهدي زاده از اعضاي تيم ملي اعزامي به بازي هاي آسيايي گوانگجو حضور دارند. پيكارهاي آزاد پاريس شنبه و يكشنبه هفته آينده صورت مي گيرد. جاسم ويشگاهي به دليل مصدوميت اين تيم را همراهي نمي كند. سعيد حسني پور از ديگر ملي پوشاني است كه با وجود عدم عضويت در تيم صدرا اعزام مي شود. اين تيم بامداد امروز ايران را به مقصد فرانسه ترك كرد. سيروس يزداني نماينده فدراسيون است و مسعود رهنما سرمربيگري اعضاي تيم ملي را برعهده دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14