(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 دی 1389- شماره 19839

كمك دولت به شهرداري ها از محل 30 درصدي صرفه جويي يارانه ها
آخرين گزارش ها از بارش برف در مناطق مختلف كشور
سازمان انتقال خون ايران: گروه هاي خوني منفي در زمستان بيشتر نياز است
آغاز موج جديد بارش ها از شنبه در پايتخت
توزيع 150هزار فلش كارت ترجمه قرآن كريم ويژه خانواده هاي شاهد و ايثارگر
كنترل ترافيك تهران با 600 دوربين نظارت تصويري
انهدام يك باند خريد و فروش اسلحه با پوشش فعاليت هرمي
4 كشته بر اثر انفجار خودروي گازسوز در آزادشهر
باند زورگيري در خرم آباد متلاشي شد
80 درصد ازدواج هاي اينترنتي به شكست منتهي مي شود
حذف حق فني داروخانه ها منتفي شد
10 كلاهبردار حرفه اي به 7 تا 10 سال حبس و پرداخت جزاي نقدي محكوم شدند
جريمه 2 ميليون توماني يك خودرو در هرمزگان
سحرگاه ديروز 7 قاچاقچي موادمخدر و يك متجاوز به عنف به دار مجازات آويخته شدند
آنفلوآنزايA در فارس 3 قرباني گرفت
اعدام با تزريق سم حيواني



قاليباف خبر داد
كمك دولت به شهرداري ها از محل 30 درصدي صرفه جويي يارانه ها

شهردار تهران گفت: دولت قول داده در سياستهاي جبراني خود از 30 درصد بازپرداخت كه در قانون هدفمند كردن يارانه ها قرار دارد به شهرداريها خصوصا در حوزه حمل ونقل عمومي كمك كند.
محمدباقر قاليباف چهارشنبه در حاشيه مراسم اختتاميه دومين جشنواره كارت پستال هاي شهري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من از مردم براي همراهي مطلوب با دولت در راستاي اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها تشكر مي كنم و امروز شاهد حركت مناسبي در اين زمينه هستيم كه بيش از انتظار ما بوده است.
وي تصريح كرد: طبيعتا اجراي طرح هدفمندي يارانه ها مشكلاتي نيز به دنبال داشته اما به طور كل در حوزه حمل ونقل و ترافيك تا امروز وضعيت به نحو مطلوبي پيش رفته است.
شهردار تهران ابراز اميدواري كرد: تا قبل از پايان سال جاري مشكل عدم پرداخت اعتبار يك ميليارد دلاري مترو تهران از صندوق ذخيره ارزي مرتفع و گامي براي حل معضلات حمل ونقل عمومي كلان شهر تهران برداشته شود.
وي درباره كيفيت ساخت وسازها گفت: كيفيت ساخت وسازها موضوعي است كه بايد مورد توجه همه سازمان هاي مرتبط با اين امر قرار گيرد چرا كه يك موضوع فرابخشي است.
شهردار تهران با بيان اينكه كيفيت ساخت و سازها هم اكنون نسبت به گذشته پيشرفت مطلوبي داشته تصريح كرد: سابقه گذشته نشان داده كه كارهايي كه در كشور به صورت فرابخشي به انجام رسيده نمره قابل قبولي نداشته هرچند اميدواريم بتوانيم در كارهاي فرابخشي خصوصا كارهايي كه با مشاركت مردم و بخش هاي حاكميتي به انجام مي رسد بهتر از گذشته عمل كنيم.

 



آخرين گزارش ها از بارش برف در مناطق مختلف كشور

بارش شديد برف در استان هاي گيلان، همدان و آذربايجان شرقي باعث مسدود شدن برخي راه هاي ارتباطي و تعطيلي مدارس شد.
به گزارش ايرنا مدير كل راه و ترابري استان گيلان ديروز در رشت گفت: هم اكنون ارتفاع برف در محورهاي كوهستاني اسالم به خلخال به 155سانتيمتر رسيده و بارش شديد برف همچنان ادامه دارد.
سبحان الله عليپور افزود: ارتفاع برف در محور لونك به ديلمان شهرستان سياهكل يك متر است و بارش برف در اين منطقه نيز ادامه دارد.
وي گفت: ارتفاع برف در محورهاي كوهستاني شهرستان رودبار شامل كليشم 80، حشمت آباد و قوشه لانه 40 و در محورهاي كوهستاني اشكورات رودسر حدود 30 سانتيمتر است.
وي افزود: همچنين ارتفاع برف در شهرستان رودسر بين 40 تا 60 سانتيمتر است و ماموران راهداري در حال برف روبي هستند.
مدير كل راه و ترابري گيلان گفت: ارتفاع برف در محورهاي كوهستاني املش و مناطق بلوردكان و ملكوت اين شهرستان بين 60 تا 80 سانتيمتر است و در شهرك تاريخي ماسوله 20 و در ارتفاعات شهرستان رضوانشهر بين 30 تا 80 سانتيمتر برف باريده است.
وي تاكيد كرد: رانندگان بايد براي تردد در محورهاي برفگير استان حتما از زنجير چرخ و وسايل ايمني و گرمازا استفاده كنند.
رئيس اداره راه و ترابري هشترود در آذربايجان شرقي نيز گفت: با گذشت چهار روز از بارش سنگين برف، به علت كمبود تجهيزات لازم، راه ارتباطي 30 روستاي اين شهرستان همچنان مسدود و در محاصره برف و كولاك قرار دارند.
خسرو اسدپور افزود: در زمان حاضر تمامي راه هاي اصلي اين شهرستان باز و تردد در آنها جريان دارد و فقط راه ارتباطي روستاهاي واقع در غرب هشترود و اطراف كوه سهند مسدود است.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون محورهاي مواصلاتي اين شهرستان به مراغه، ميانه، چاراويماق و قره چمن باز است، گفت: در اين مدت با تلاش ماموران راهداري اين شهرستان راه ارتباطي اين مسيرها مسدود نشده است.
بارش برف سنگين و لغزندگي معابر در همدان نيز باعث تعطيلي برخي مدارس در نوبت صبح ديروز در اين استان شد.
مدير كل آموزش و پرورش استان همدان ديروز به مهر گفت: به علت بارش برف، برودت هوا و لغزنده بودن سطح جاده ها و معابر عمومي مدارس پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي نهاوند و خزل و مدارس پيش دبستاني و ابتدايي نواحي يك و دو همدان، قهاوند، فامنين، بهار لالجين، ملاير، سامن و جوكار ديروز چهارشنبه در نوبت صبح تعطيل شد.
حسني محتشم افزود: در پي اين تعطيلي امتحانات هماهنگ و داخلي دانش آموزان مقطع راهنمايي طبق برنامه به پايان امتحانات موكول شد.
نجات يك زن حامله
از محاصره برف
مسافران معطل مانده همراه با يك زن حامله در گردنه برف گير چهارطاق از توابع بخش منج در شهرستان لردگان با همكاري عوامل راهداري و امداد و نجات اين شهرستان نجات يافتند.
به گزارش پانا، سرپرست فرمانداري شهرستان لردگان گفت: ساعت 30/6 صبح ديروز مسدود شدن جاده چهارطاق و گرفتار شدن چند مسافر از جمله يك زن باردار در حال زايمان در برف به اين فرمانداري گزارش شد.
يدالله خالدي تأكيد كرد: با حضور به موقع اكيپي متشكل از فرمانداري، بيمارستان شهداي لردگان، جمعيت هلال احمر و راه و ترابري شهرستان همراه با امكانات و تجهيزات كامل اين جاده بازگشايي و زن باردار در حال زايمان به بيمارستان منتقل شد.
وي افزود: اين زن باردار پس از انتقال به بخش زايمان بيمارستان، فرزند دختري به دنيا آورد و مادر و دختر هر دو در سلامت كامل هستند.

 



سازمان انتقال خون ايران: گروه هاي خوني منفي در زمستان بيشتر نياز است

مديرعامل سازمان انتقال خون ايران با بيان اينكه تمام گروه هاي خوني براي تأمين ذخاير خوني در كشور نياز است، گفت: نياز به گروه هاي خوني منفي در فصل زمستان بسيار بيشتر است.
«حسن ابوالقاسمي» در فصل زمستان، از ميزان مراجعه مردم به پايگاه هاي انتقال خون تا حدودي كاسته شده و تأثير اين مسأله بر روي ميزان ذخيره گروه هاي خوني منفي بسيار مشاهده مي شود.
وي گفت: افراد با گروه هاي خوني منفي، به علت اينكه دهنده عمومي هستند، خونشان بيشتر از بقيه مورد استفاده قرار مي گيرد.
ابوالقاسمي ادامه داد: با وجود اينكه به همه گروه هاي خوني براي مواقع بحراني و بيماران چشم انتظار نياز است اما از گروه هاي خوني منفي در زمستان بسيار استقبال مي كنيم.

 



مديركل هواشناسي استان تهران خبر داد
آغاز موج جديد بارش ها از شنبه در پايتخت

مديركل هواشناسي استان تهران از آغاز موج جديد بارندگي ها از اواخر روز شنبه در پايتخت خبر داد.
مهندس جباري با اشاره به خروج سامانه بارشي فعلي از شرق كشور گفت: بدين ترتيب انتظار مي رود پنجشنبه و جمعه هوا صاف باشد در حالي كه كاهش دما و استقرار هواي سرد همچنان ادامه مي يابد.
وي به ورود سامانه جديد بارشي از روز شنبه به تهران خبر داد و افزود: نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد سامانه بارشي از اواخر وقت شنبه و در روز يكشنبه تهران را فرا مي گيرد كه بر اين اساس بارشها مجددا در پايتخت آغاز مي شود.
مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به اينكه سامانه جديد ضعيف تر از سامانه قبلي است به ايسنا گفت: در عين حال پيش بيني مي شود از روز شنبه كمي از ميزان سردي هوا در تهران كاسته شود.
سازمان هواشناسي نيز در گزارشي اعلام كرد: در سواحل درياي خزر، شمال شرق، برخي نقاط شرق، مركز، غرب و دامنه هاي جنوبي البرز بارش برف و باران همچنان ادامه خواهد داشت.

 



بنياد شهيد اعلام كرد
توزيع 150هزار فلش كارت ترجمه قرآن كريم ويژه خانواده هاي شاهد و ايثارگر

مدير كل فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: به منظور ترويج فرهنگ روخواني و روان خواني قرآن كريم، حدود 150 هزار فلش كارت ترجمه ميان خانواده هاي شاهد و ايثارگر توزيع شده است.
«محمدرضا گروسي» افزود: هر فلش كارت ترجمه قرآن كريم حاوي يك هزار كلمه است كه با يادگيري اين كلمات، ترجمه 70 درصد از قرآن براي خانواده هاي شاهد و ايثارگر ميسر مي شود.
اين مقام مسئول بنياد شهيد و امور ايثارگران ادامه داد: در مرحله دوم اين طرح، 500 هزار و در مرحله سوم، يك ميليون فلش كارت ترجمه ميان خانواده هاي شاهد و ايثارگر در سراسر كشور توزيع خواهد شد.
گروسي توضيح داد: هزار و 200 لغت در قرآن كريم در مجموع حدود 60 هزار بار تكرار شده است كه با يادگيري اين لغات، توانايي ترجمه حدود 70درصد قرآن كريم ايجاد مي شود.
مديركل امور فرهنگي و هنري بنيادشهيد و امور ايثارگران گفت: اين فلش كارت ها به تعداد 64 برگه دو رو با كاغذ گلاسه، طراحي زيبا و سبك تهيه شده كه در يك طرف آن لغت به همراه تعداد تكرار آن در قرآن و در طرف ديگر، معني لغت قيد شده است

 



مديرعامل شركت كنترل ترافيك تهران خبر داد
كنترل ترافيك تهران با 600 دوربين نظارت تصويري

مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران از كنترل ترافيك تهران با 600 دوربين نظارت تصويري خبر داد.
به گزارش ايسنا حجت الله بهروز گفت: از ابتداي سال تاكنون 93 دوربين نظارت تصويري جديد در سطح شهر نصب و راه اندازي شده است.
وي اظهار كرد: اكنون تهران تحت پوشش حدود 600 دوربين نظارت تصويري است، اما به مرور تعداد دوربين ها افزايش خواهد يافت تا امكان پوشش دهي تمام سطح شهر فراهم شود و بتوانيم نظارت خوبي بر وضعيت ترافيك در كل تهران داشته باشيم.
وي افزود: در برنامه 5 ساله حوزه حمل و نقل و ترافيك شهر تهران دقيقا نقشه گسترش دوربين هاي نظارت تصويري و دوربين هاي ثبت تخلفات با توجه به اولويت ها و نيازهاي هر منطقه مشخص شده و افزايش دوربين ها در سطح شهر كاملا براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته انجام مي شود.
بهروز تصريح كرد: به كارگيري سيستم هاي هوشمند در مديريت ترافيك علاوه بر فراهم كردن زمينه لازم براي استفاده بهينه از ظرفيت ها، سبب ارتقاي سطح اطلاع رساني و ايمني در ترافيك مي شود، چنانچه با به كارگيري دوربين هاي نظارت تصويري مي توانيم از اتفاقات و حوادث ترافيكي بسيار سريع مطلع شويم و در كوتاهترين زمان ممكن براي امدادرساني و جلوگيري از انسداد معابر اقدام كنيم.
مديرعامل شركت كنترل ترافيك در ادامه گفت: از ابتداي سال تاكنون همچنين نصب، راه اندازي و نوسازي چراغ هاي راهنمايي و رانندگي زمان دار و برنامه پذير در 19 تقاطع و نصب و راه اندازي چراغ هاي راهنمايي و رانندگي هوشمند در 12 تقاطع شهر صورت گرفته است.

 



معاون دادستان تهران اعلام كرد
انهدام يك باند خريد و فروش اسلحه با پوشش فعاليت هرمي

يك باند بزرگ خريد و فروش اسلحه تحت پوشش فعاليت هرمي منهدم شد.
به گزارش ايسنا قاضي رضا جعفري معاون دادستان تهران و سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم رايانه اي با اعلام اين خبر افزود: با انجام اقدامات تحقيقاتي و نفوذ عوامل اطلاعاتي
به داخل اين باند براساس دستورات قضايي بازپرس ويژه رسيدگي به جرايم رايانه اي، فعاليتهاي باند مذكور مورد بررسي جدي قرار گرفت و نهايتا طي يك معامله صوري، عوامل اطلاعاتي دو قبضه اسلحه از اين باند خريداري كردند.
در پي اين اقدام و با تمركز بيشتر روي روابط متهمان، سرانجام 11 نفر از اعضاي باند در سه منطقه تهران شناسايي و دستگير شدند.
وي گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان، هزار فشنگ و 25 قبضه انواع سلاح كشف و ضبط شد.
جعفري با بيان اينكه متهمان به جرايم ارتكابي اعتراف كرده اند، افزود: در حال حاضر همه متهمان تحت قرار بازداشت موقت هستند و اتهام آنان فعاليت هرمي و خريد، فروش و نگهداري سلاح است.

 



4 كشته بر اثر انفجار خودروي گازسوز در آزادشهر

بر اثر انفجار يك دستگاه خودروي پژو در جايگاه سن ان جي در شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان، چهار نفر كشته و يك نفر مجروح شدند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين حادثه سه شنبه شب در جايگاه سي ان جي مسير جاده آزادشهر به مينودشت رخ داد كه متأسفانه چهار نفر از سرنشينان خودروي پژو بر اثر سوختگي فوت كردند و يكي ديگر از سرنشينان آن مجروح شد كه به مراكز درماني منتقل شد.
مأموران آتش نشاني شهرستان آزادشهر پس از اطلاع از اين انفجار در كمترين زمان به محل حادثه اعزام شدند و اقدام به اطفاي حريق اين آتش سوزي كردند.
به گفته مأموران آتش نشاني، خودروي پژو 405 در داخل جايگاه سوخت گيري منفجر شد و كاملاً در آتش سوخت و به جايگاه سي ان جي آزادشهر نيز خسارتي وارد شد كه آتش سوزي جايگاه سي ان جي نيز خاموش شد.
گفته مي شود چهار نفر از فوت شدگان اين خودرو 2 كودك و 2 زن بودند كه اعضاي يك خانواده هستند.

 



باند زورگيري در خرم آباد متلاشي شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
سه عضو باند زورگيري و سرقت در خرم آباد به 56 سال زندان، 148 ضربه شلاق، جزاي نقدي و رد اموال مسروقه محكوم شدند.
رئيس روابط عمومي دادگستري لرستان اظهار داشت: اعضاي اين باند دو مرد و يك زن هستند كه هر يك از اين دو مرد به 25 سال زندان و 74 ضربه شلاق و زني كه همدست آنان است نيز به 6 سال زندان، جزاي نقدي و رد اموال مسروقه محكوم شدند. حكم شلاق دو متهم مرد سه شنبه در ملأعام در ميدان 22 بهمن خرم آباد به اجرا درآمد. حجت الاسلام والمسلمين علي سبزواري گفت: متهم زن، همسر يكي از اعضاي باند است و براي جلب اعتماد زنان و بانوان براي سوار شدن به خودرويي كه تحت عنوان مسافركش از آن استفاده مي كردند با اين باند همكاري كرده است.
وي گفت: اعضاي باند با تردد در سطح شهر زنان و دختران را كه قصد جابجايي داشتند سوار خودرو كرده و با هدايت آنان به منطقه خلوت پس از ايراد ضرب و جرح و غصب زيورآلات، وجوه نقد، تلفن همراه و ديگر اشياء قيمتي كه همراه داشتند طعمه را رها كرده و متواري مي شدند.

 



80 درصد ازدواج هاي اينترنتي به شكست منتهي مي شود

رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا گفت: طبق آمار از هر 10 ازدواجي كه به واسطه ارتباطات اينترنتي انجام شده 8 مورد به شكست منتهي شده است.
به گزارش ايسنا سردار احمد روزبهاني افزود: بيش از نيمي از آشنايي هاي دختران و پسران در فضاي مجازي به فساد اخلاقي و ارتباطات نامشروع منجر شده است.
وي در ادامه از توقيف 345 عنوان كتاب حاوي مطالب غيرشرعي و غيرعرفي در كتابفروشي هاي معتبر خبر داد و گفت: اين كتاب ها در خيابان انقلاب تهران به فروش مي رسيد.
روزبهاني با قرائت نوشته يك بسيجي به مقايسه بين جنگ نرم و سرد پرداخت و گفت: در جنگ تحميلي ميدان نبرد محدود بود اما در جنگ نرم حتي دورافتاده ترين روستاها نيز از گزند جنگ نرم در امان نيستند.
وي با اشاره به فرمايشات مكرر مقام معظم رهبري درباره تهاجم فرهنگي، ناتوي فرهنگي و جنگ نرم درباره آثار منفي استفاده غيرصحيح از اينترنت، گفت: اينترنت پديده اي است كه چه بخواهيم چه نخواهيم ظرف سه سال آينده در همه خانه ها وارد مي شود اما از آنجا كه ما به فكر نبوديم و فرهنگ استفاده را ياد نگرفتيم و ياد نداديم به دشمن اجازه داديم تا فرزندانمان را در خانه و در اتاق هايشان مورد هجوم قرار دهند.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد
حذف حق فني داروخانه ها منتفي شد

مديركل نظارت برامور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: موضوع حذف فني داروخانه هاي كشور منتفي شد.
محمدرضا شانه ساز افزود: براساس قانون، بررسي و تعيين تعرفه هاي حق فني داروخانه ها به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است و ديوان عدالت اداري نيز دراين موضوع توافق نظر دارد.
وي اظهارداشت: اكنون وزارت بهداشت طبق روال گذشته، تعرفه هاي حق فني داروخانه ها را تعيين مي كند.
مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي درسال 87 در گزارشي اعلام كرد كه دريافت حق فني ازسوي داروخانه ها غير قانوني و تخلف است زيرا درازاي دريافت اين مبلغ، هيچ گونه خدمتي به بيماران ارائه نمي شود.
به گزارش ايرنا اين درحالي است كه براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، مسئولان داروخانه ها اجازه دارند در ازاي 12 خدمت مشاوره اي درباره دارو، مبلغي با عنوان حق فني دريافت كنند.
پس از آن، ديوان عدالت اداري در حكمي دريافت حق فني توسط داروخانه ها را لغو كرد كه از سوي كارشناسان بهداشت و درمان كشور مورد اعتراض قرارگرفت.

 



به جرم اختلاس از 3 بانك بزرگ سپه، تجارت و صادرات
10 كلاهبردار حرفه اي به 7 تا 10 سال حبس و پرداخت جزاي نقدي محكوم شدند

10 متهم پرونده هاي كلاهبرداري از 3 بانك سپه، تجارت و صادرات با راي ديوان عالي كشور محكوم به 7 تا 10 سال حبس و جزاي نقدي شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي چهار متهم در يك پرونده فساد اقتصادي و كلاهبرداري از بانك سپه هركدام به 10 سال حبس و پرداخت جزاي نقدي محكوم شدند.شعبه 70 دادگاه تجديد نظر استان تهران حكم قطعي متهمان اين پرونده را به شرح ذيل اصلاح و تاييد كرد: 1-كريم طهمورث فرزند حسين 2-رحيم صانعي 3-اسدا كاظمي ايوندي فرزند احمد 4-خانم بهاره حياتي همگي به اتهام مشاركت در كلاهبرداري، جعل و استفاده از سند مجعول محكوم شدند. بنابراين گزارش هر يك از متهمين مذكور از حيث اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل هفت سال حبس تعزيري و رد مال كلاهبرداري شده در حق شاكي، از حيث اتهام جعل به تحمل دو سال حبس تعزيري و از حيث اتهام استفاده از شناسنامه هاي مجعول به تحمل يك سال حبس تعزيري محكوم شدند.
همچنين درخصوص جزاي نقدي هر يك از متهمان به بيشترين مبلغ مالي كه برده شده يعني مبلغ يك ميليون و شصت هزار و چهار صد و هشتاد و شش يورو محكوم شدند.
محكوميت متهمان پرونده كلاهبرداري از بانك هاي تجارت و صادرات
بنابر همين گزارش حكم 6 متهم پرونده كلاهبرداري از بانك تجارت و صادرات نيز از سوي ديوان عالي كشور تاييد شد و متهمان به زندان و رد مال محكوم شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي با اعلام شكايت اداره حقوقي بانك هاي تجارت و صادرات پرونده تعدادي از متهمان كلاهبردار در دستور كار مجتمع قضايي امور اقتصادي قرار گرفت.
بررسي نشان داد متهمان اين پرونده در قبال پرداخت ده درصد از مبلغ به عنوان پيش پرداخت نزد بانك، اقدام به گشايش اعتبار اسنادي از بانك كردند كه پس از ارزيابي مشخص شد كالاهاي وارد شده فاقد ارزش و مغاير با شرايط اعتبار اسنادي است و در بعضي موارد نيز اصلا كالايي وارد كشور نشده است.
براساس اين گزارش شعبه 70 دادگاه تجديدنظر استان تهران حكم قطعي عليرضا كريمي فرزند حسين را به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل هفت سال حبس و مشاركت با 2 متهم ديگر پرونده ايرج بخشي و جعفر دشتي به رد مبلغ 940 هزار دلار و درباره شكايت بانك صادرات به رد مبلغ 259 هزار و 830 دلار و 225 هزار و 720 يورو به بانك صادرات محكوم شد.
وي همچنين درباره اتهامات فوق جمعا به پرداخت 5 ميليارد ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شد.
در اين رابطه ايرج بخشي فرزند محمد و جعفر دشتي فرزند احمد هر دو به اتهام مشاركت در كلاهبرداري هر يك به تحمل 7 سال حبس و پرداخت جزاي نقدي به مبلغ 3 ميليارد ريال در حق صندوق دولت محكوم شدند.
بنابراين گزارش علي زنده بودي فرزند جعفر و شهريار جهان شاهي فرزند اردشير هر 2 به اتهام مشاركت در كلاهبرداري هر يك به تحمل هفت سال حبس و رد مبالغ 735 هزار يورو و 2 ميليون و 485 هزار دلار پس از كسر 10درصد در حق بانك تجارت و پرداخت جزاي نقدي به مبلغ 15 ميليارد ريال در حق صندوق دولت محكوم شدند.
اين گزارش مي افزايد: احمد فخرايي فرزند عبدالحسين به اتهام كلاهبرداري به تحمل هفت سال حبس، رد مبلغ 587 هزار و 460 يورو در حق بانك تجارت پس از كسر 10درصد و همچنين پرداخت جزاي نقدي به مبلغ 2 ميليارد دلار در حق صندوق دولت محكوم شد.

 



جريمه 2 ميليون توماني يك خودرو در هرمزگان

پليس راهور هرمزگان ليست جريمه خودرويي را نشان داد كه اين خودرو از سال 85 تا نيمه دوم 89 داراي 2 ميليون و 333 هزار تومان خلافي دارد.
رئيس اداره فرهنگ ترافيك راهور هرمزگان در حاشيه نمايش ليست جريمه خودروي مذكور با بيان اينكه ليست مذكور مربوط به تاريخ مرداد ماه سال 85 تا آبان ماه 89 است، اظهار داشت: اين قبض مربوط به پژوي سواري 405 با شماره پلاك بندرعباس است.
سليمان ايزدي ادامه داد: بخش اعظمي از تخلفات احصا شده در اين ليست مربوط به عدم توجه به فرمان پليس، عدم استفاده از كمربند ايمني، نقص سيستم روشنايي خودرو و است.
اين مسئول اظهار اميدواري كرد رانندگان با توجه به رعايت قوانين و مقررات علاوه بر حفظ جان خود و ديگران زمينه تردد كم خطر را نيز در جاده ها فراهم آورند.

 



سحرگاه ديروز 7 قاچاقچي موادمخدر و يك متجاوز به عنف به دار مجازات آويخته شدند

هفت نفر از محكومان جرايم موادمخدر و يك متجاوز به عنف سحرگاه ديروز با حكم دادسراي عمومي و انقلاب تهران به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي تهران اسامي و موارد اتهامي هر يك از محكومان را كه ديروز حكم اعدام آن ها به اجرا درآمد به شرح زير اعلام كرد:
1- محسن بهرامي فرزند عبدالله به اتهام نگهداري يك هزار و 980 گرم هرويين 2- پرويز اصغري فرزند فرخ به اتهام نگهداري بيش از 6 كيلوگرم هرويين 3- منوچهر نجفي فرزند فرمان به اتهام خريد و فروش 9 كيلوگرم حشيش 4- عبدالواحد باران زهي فرزند محمد به اتهام فروش 5/84 كيلوگرم و نگهداري 15 كيلو و 500 گرم هرويين 5- لطيف صحرايي فرزند بهاربك به اتهام حمل و نگهداري 4 كيلو و 910 گرم هرويين و نگهداري پنجاه كيلوگرم ترياك 6- خليل تاجيك فرزند فضل احمد به اتهام نگهداري 2 كيلو و 55 گرم حشيش 7- رضا قرباني فرزند غلامرضا به اتهام فروش 200 گرم ترياك و خريد و فروش 200 گرم هرويين در مدت چهارماه و نيز نگهداري يك كيلو و 355 گرم هرويين.
بنا بر همين گزارش سحرگاه ديروز فرزاد عليزاده فرزند بهادر كه با همدستي دو نفر ديگر اقدام به تجاوز به عنف به يك دختر نوجوان محصل كرده بود در زندان اوين به دار مجازات آويخته شد.
اين دختر نوجوان كه در حال بازگشت از مدرسه به منزل بود به اجبار سوار يك خودروي مسافركش مي شود اين در حالي است كه راننده خودرو نيز با چاقوي متهمان تهديد شده و پس از مضروب شدن با چاقو از ماشين به بيرون پرتاب مي شود.
راننده مضروب نيز بلافاصله به نيروي انتظامي مراجعه و ماوقع را براي ماموران گزارش مي نمايد كه متعاقبا متهمان ياد شده در يكي از باغ هاي اطراف تهران در حين ارتكاب عمل منافي عفت دستگير مي شوند.

 



آنفلوآنزايA در فارس 3 قرباني گرفت

بيماري آنفلوآنزاي نوعA جان سه بيمار را در فارس گرفت.
به گزارش واحد مركزي خبر، رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان خرم بيد اعلام كرد: 2 بانوي 28 و 31 ساله بر اثر بيماري آنفلوآنزاي نوعA در دو روز گذشته جان باختند.
اميني افزود: بانوي 28 ساله خرم بيدي باردار بود.
همچنين بنابر اعلام شبكه بهداشت و درمان شهرستان خنج يك بانوي25 ساله دانشجو نيز بر اثر اين بيماري جان باخت.
نصري رئيس شبكه بهداشت و درمان خنج اعلام كرد: تاكنون 5 نفر مبتلا به اين بيماري در اين شهرستان شناسايي شده اند.

 



اعدام با تزريق سم حيواني

يك محكوم در آمريكا با سمي اعدام شده است كه براي كشتن حيوانات از آن استفاده مي كنند.
به گزارش شبكه خبر، «جفري ماتيوس» در شهر اوكلاهاما دومين فردي است كه به اين روش اعدام مي شود.از اين سم براي كشتن حيوانات در آستانه مرگ استفاده مي شود.اعدام متهم در آمريكا در شرايطي صورت گرفت كه روش هاي غيرمعمول و غيرانساني اعدام در آمريكا به مانند اعدام با صندلي برق و تزريق مواد سمي واكنش گروه هاي حقوق بشر در داخل و خارج آمريكا را برانگيخته است.اين اقدام مقامات اوكلاهما براي اعدام با تزريق داروي حيواني پس از آن صورت مي پذيرد كه «تيوپنتال سديم» در آمريكا كمياب شده است و بنابراين يك دادگاه فدرال با صدور حكمي اجازه استفاده از آرام بخش حيواني «پنتوپاربيتال» را صادر كرد.«ماتيوس» به قتل يك پيرمرد 77 ساله در سال 1995 هنگام سرقت متهم بود در حالي كه هيچ اثر انگشت يا دي ان اي از آن در صحنه جنايت پيدا نشد.«جان ديويد ديوتي» هم حدود 10 سال پيش هم سلولي خود را به قتل رسانده بود و گفته مي شود وي اولين متهمي است كه در ايالات متحده با استفاده از داروي پنتوباربيتال اعدام شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14