(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 دی 1389- شماره 19840

چهره هاي قرآني آذربايجان شرقي در دنيا معرفي مي شوند
كودكان و نوجوانان آزادشهري به رهبر انقلاب نامه نوشتند
وعده فرماندار شهرستان: پارك موزه دفاع مقدس دهلران احداث مي شود
شكرگزاري پيرمرد تركمن در نگاهي به گذشته هاي سخت
جوابيه استانداري چهارمحال و بختياري به يك يادداشت و پاسخ خبرنگاركيهان
استقبال مردم نايين و انارك از زائران پياده
نماينده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبري:طرفداران جبهه حق ازكثرت انحرافات واهمه نداشته باشند
دومين دوره مسابقات سراسري سازه هاي ماكاروني
تدوين طرح جامع كاهش آلودگي هوا در استان البرز
هر لامپ كم مصرف معادل يك بشكه نفت خام ارزش اقتصادي دارد
نماينده ولي فقيه در مازندران: حماسه ششم بهمن مردم آمل در نوع خود بي نظير است
برگزاري اردوي كماندويي مدرن در جنگل هاي سوادكوه



با ضبط ترتيل تصويري قرآن كريم
چهره هاي قرآني آذربايجان شرقي در دنيا معرفي مي شوند

تبريز-خبرنگار كيهان:
با ضبط ترتيل تصويري كل قرآن كريم، تلاش مي شود چهره هاي قرآني استان آذربايجان شرقي به كشور و دنيا شناسانده شوند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر افزود: در همين راستا، ضبط ترتيل تصويري قرآن با حضور «محمد صادق زارعان» حافظ و قاري برجسته قرآن و براي ارتقاي سطح تلاوت در بين قاريان و حافظان كتاب آسماني، صورت مي گيرد.
علي داننده گفت: انتشار اين اثر ارزشمند و فاخر مي تواند در معرفي چهره هاي قرآني اين استان در سطح كشوري و بين المللي موثر باشد و زمينه علاقمندي مردم و بخصوص نوجوانان و جوانان به تلاوت قرآن مجيد را، بيش از پيش، فراهم سازد.
زارعان متولد سال 57 بوده و در اواخر سال 78 كل قرآن را حفظ كرد و در مسابقات قرآني در سطح ملي و بين المللي رتبه هاي برتر دارد و نفر اول مسابقات بين المللي در حفظ كل قرآن است.

 



كودكان و نوجوانان آزادشهري به رهبر انقلاب نامه نوشتند

گرگان- خبرنگار كيهان:
كودكان و نوجوانان آزادشهري به رسم شكرانه براي رهبرشان نامه نوشتند و از ايشان به خاطر توجه ويژه به كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان قدرداني كردند.
ده نفر از دختران آزادشهري در نامه هايشان ضمن آرزوي صحت و سلامتي براي حضرت آيت الله خامنه اي، در نامه هايشان آرزوي ديدار با رهبر انقلاب را خاطرنشان كرده اند.
آنان همچنين توجه ويژه رهبر معظم انقلاب به كانون و كانوني ها را ارج نهاده و آرزو كردند كه بچه هاي ايران اسلامي در سايه آن حضرت به رشد و تعالي برسند.
مسابقه «به رسم شكرانه» از سوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور به منظور قدرداني از توجه رهبر انقلاب به كانون فراخوان شده است.

 



وعده فرماندار شهرستان: پارك موزه دفاع مقدس دهلران احداث مي شود

دهلران-خبرنگار كيهان:
فرماندار دهلران از احداث پارك موزه دفاع مقدس در اين شهر خبر داد. «بهزاد علي زاده» درنشست ساماندهي گلزار شهداي استان ايلام كه در شهرستان دهلران برگزار شد اظهار داشت: پارك موزه دفاع مقدس دهلران در زميني به مساحت 8 هكتار در شمال شرقي اين شهر احداث مي شود.
فرماندار دهلران افزود: اين پارك موزه داراي بخش هايي از جمله فرهنگي، آموزشي، تعمير و مرمت آثار دفاع مقدس ، سنگرهاي باقي مانده از جنگ، بوستان جهت استفاده عموم است.
وي از موافقت با اجراي طرح احداث پارك موزه دفاع مقدس دهلران خبر داد و گفت: به منظور احداث اين پارك موزه نياز به اختصاص اعتبارات لازم است.
فرماندار دهلران با اشاره به اجراي 10 عمليات بزرگ و كوچك دردوران دفاع مقدس در اين شهرستان گفت: يادمان شهدا در دهلران، موسيان، دشت عباس، شرهاني نيازمند توجه ويژه است و بايد نسبت به ساماندهي مزار شهداي گمنام دشت عباس و احداث مركز فرهنگي در جوار مزار شهداي گمنام دهلران توجه ويژه اي مبذول داشت.

 



شكرگزاري پيرمرد تركمن در نگاهي به گذشته هاي سخت

گزارش از: مهندس حيدر جم (فرماندار اسبق گنبدكاووس)
عيد سعيد قربان امسال فرصتي دست داد تا به ديدار يكي از دوستان در «چپرقويمه» از روستاهاي گنبدكاووس بروم. پيرمرد با خوشروئي به استقبال آمد و گرم مشغول پذيرائي شد. در اين ميان يادي ازگذشته بسيار زيبا و عبرت انگيز كه يادآور دوران هاي سخت و طاقت فرسا مي باشد خالي از لطف نبود. پيرمرد در حاليكه چشمش به سفره عيد گره خورده بود و خيره خيره نگاه مي كرد و چنان مي نمود كه خاطرات گذشته را مرور مي كند ناگهان سر برداشت و همچنانكه چشمش به سفره بود شروع كرد به شكرگزاري «كوپ شكر، كوپ شكر» (شكر فراوان، شكر فراوان) و ادامه داد، آب كجا بود؟!، نان كجا بود؟! قره يول (جاده آسفالته) كجا بود؟!، اصلاً جاده كجا بود؟!
بايلي آقا با مرور خاطرات دوران كودكي اش و يادي از دوران «كم بود» و يا بهتر گفته شود «نبود» و مقايسه آن با امكانات رفاهي نسبي موجود در اطراف خود و سفره عيد قربان كه با شيريني و آجيل و انواع نان، تزئين شده بود در حالي كه شكرگزاري مي كرد، گفت: «آب كجا بود»؟ در آن زمان اكثريت قريب به اتفاق تركمن ها چادرنشين بودند طوري كه براي تعليف دام خود به ناچار مجبور به جابجايي بودند و آب مصرفي خود را از فاصله 20-10 كيلومتري بوسيله مشك پوست سبز تهيه و در دسترس خانواده قرار مي دادند و آب در نهايت صرفه جوئي به مصرف مي رسيد.
يكي از محل هاي مصرف آب هنگام پختن نان بود و مقداري از آن را در يك پياله جهت پاشيدن قطرات آب به بدنه تنور مورد استفاده قرار مي دادند.
پيرمرد يادش آمد، وقتي نان خود را براي سرد شدن به آب پياله زده بود مورد اعتراض قرار گرفته و به خاطر اين كار كه نوعي تجاوز محسوب مي شد، كتكي هم خورده بود كه در مصرف آب زياده روي كرده است.
قره قيش (زمستان سياه)
بايلي آما، آهي كشيد و از قره قيش (زمستان سياه) يادي كرد و گفت: در اواخر زمستان معمولاً خانواده ها دچار كمبود موادغذائي مي شدند، ديگر نان به سختي فراهم مي شد، مادر براي اينكه بتواند بچه ها را سرگرم كند و گرسنگي بچه ها را با ترفند مادرانه به فراموشي بسپارد، مقداري گندم بو داده را بر روي پوستين ريخته و با حركت دست آنها را به قسمت انتهائي پشم مي فرستاد و بچه ها دانه دانه گندم ها را از لاي پشم بيرون آورده و مي خوردند، بدين ترتيب هم جلو گرسنگي گرفته مي شد و هم بچه ها مدت طولاني سرگرم مي شدند.
بايلي آقا ادامه داد: گاهاً كسي را براي فراهم آوردن مواد غذائي از عدس و نخود و ساير حبوبات و يا غلات به منطقه دور دست مي فرستادند و اين سفر در مواردي 5 تا 7 روز طول مي كشيد، در آخرين روزها ساكنان در محل به جاي بلندي رفته و به سمت مسير سفر كرده، چشم مي انداختند و چه بسا مسافر بدون دست يابي به هر گونه مواد غذائي برمي گشت و خانواده از اينكه مسافرشان بعد از چند روز سلامت برگشته اظهار خوشي و خوشحالي مي كردند، هر چند با دستان خالي.
پيرمرد هفتاد ساله با نگاه به ليوان ها و ظروف موجود در سر سفره گفت:« ايران كجا بود!؟» و بعد يادش آمد كه سه خانواده يك پياله داشتند و به نوبت از آن استفاده مي كردند.
پيرمرد تركمني از اينكه آب لوله كشي در داخل خانه و نان (تهيه شده از نانوائي) فراوان در سر سفره و ميوه و آجيل شيريني در دسترس، جاده آسفالته و برق و امكانات نسبي دارد، اين همه نعمت هاي الهي را يادآوري كرد و گفت: «الهي كرپ شكر» خدايا شكر فراوان.
در اينجا لازم مي دانم، در مورد آب توضيح مختصري داده شود، آب مصرفي اين روستا و روستاهاي ديگر قبل از انقلاب از چاه هاي اطراف تأمين مي شد، و آب آشاميدني در زماني كه نفت ليتري 2 ريال و بشكه اي 40 ريال بود، آب آشاميدني تهيه شده از گنبدكاووس و يا آق قالا در حوزه اپنجه برول بشكه اي 200 ريال تا 300 ريال در دسترس مردم قرار مي گرفت. بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي، مسئولان منطقه ابتدا براي سرعت كار تعدادي تانكر آب رسان خريداري و آب مصرفي روستائيان را به وسيله تانكر به طور مجاني در اختيار مردم قرار دادند. در سالهاي بعد، از طرف جهاد سازندگي 4 حلقه چاه در نزديكي گنبدكاووس حفر و آب لوله كشي تا روستاهاي دور دست (150 كيلومتر) منتقل و در دسترس روستائيان قرار داده شد.
«چشمه جوشان زاو»
چشمه جوشان زاو در قسمت شمالي جنگل گلستان قرار دارد و در حدود 150 ليتر در ثانيه آب دهي دارد، زماني در مجلس شوراي اسلامي گفته شد كه آب چشمه زاو مهار شده به وسيله لوله كشي به روستاها و شهرهاي منطقه رسانده مي شود در همان مجلس شخصي از نگارنده پرسيد: «شما هم در رژيم گذشته و هم در جمهوري اسلامي مسئوليت داشته ايد به نظر شما تفاوت اين دو رژيم در چيست و كدام بر ديگري برتري دارد.»
جواب دادم، اگر در اين رژيم به من مقداري نان خشك داده شود كه حتي با آن نتوانم گرسنگي خود را برطرف كرد باز هم به نظر من هر چند مقايسه بين دو رژيم از هر نظر كه نگاه كنيد كار آساني نيست اما مطمئنم شرافت، حيثيت، آزادگي، خدمات رفاهي و ... از هر نظر بنگري در جمهوري اسلامي نسبت به رژيم شاهنشاهي برتري دارد و در مقايسه آن تفاوت از زمين تا آسمان است!
در بين گفت وگو يادي هم از آب چشمه زاو شد، پرسيدم، آيا اين آب چشمه زاو وجود داشته است يا نه؟!
- آيا روستاهاي زيرچشمه زاو آب خوردن در دسترس داشتند؟!
- نه نداشتند!
- آيا همانطوري كه تعريف كرديد كه آب زاو مهار شده و به روستاها منتقل مي شود در رژيم شاهنشاهي هم اين آب را مي شد مهار و در دسترس روستاها قرار داد؟!
- گفت بلي امكانش بود.
- چرا در رژيم گذشته از اين موهبت الهي در راه رفاه و آسايش مردم از آب زاو استفاده نشد ولي براي اصلاح آب لندن بر انگلستان و جلوگيري از زير آب رفتن «ونيز» به كشور مربوطه و همچنين به فرانسه به آلمان، به مصر و... دلارهاي ميلياردي داده مي شد تا آنها مشكلات خود را با پول ايران برطرف كنند، در حالي كه روستاهاي ايران روز از روز ديگر ويران تر مي شدند، اين است تفاوت هاي رژيم شاهنشاهي با رژيم جمهوري اسلامي، الهي كوپ شكر.
گفتني است در سال 59 نگارنده در سمت فرمانداري گنبدكاووس به همراه آقاي مهندس مقصودلو مسئول آب منطقه اي شمال از زاو بازديد به عمل آورد و پيشنهاد طرح و اجراي آب رساني آن به روستاها داده شد ولي متأسفانه با شروع جنگ تحميلي اجراء اين طرح مهم به تأخير افتاد و خوشبختانه سرانجام صورت پذيرفت.
در اينجا ايجاب مي كند كه براي آگاهي نسل جوان به دو دسته از بذل و بخشش هاي شاه كه بايد از آن به غارت گري و حيف و ميل سرمايه ملي با وجود عقب ماندگي كشور ياد كرد نيز اشاره شود.
آقاي خسرو معتضد (تاريخ نگار) در كتاب «سپهبد بختيار سايه سنگين شاه «در صفحه ...494» آورده است:« در دهه پنجاه... وقتي ايران ثروتمند شد و درآمد نفتي چندين برابر شد، ناچار شد «در دفعات مختلف مبالغ قابل توجهي از دلارهاي نفتي را طبق دستور و صوابديد آمرانه آمريكا، «به كشورهائي كه طرف توجه آمريكا بودند و آمريكا مي خواست به جاي اينكه خود از صندوق دولت آمريكا به آنها كمك كند از جيب ملت ايران اين هزينه را پرداخت كند، طوري كه كشورهاي متعددي از همسايگان ونيز در آسيا و آفريقا از صندوق صدقات ايران برخوردار شدند كه تعدادي از آنها آن را بالا كشيدند و تا امروز پس نداده اند، به شهر لندن براي تأمين آب آشاميدني ساكنان آن شهر و به شهر ونيز براي اينكه زيرآب نرود هر يك 500 ميليون دلار تقديم شد (دولت هاي ديگر مانند فرانسه، مصر و... از اين خاصه بخشي بهره مند شدند در حاليكه اكثر روستاها حتي آب آشاميدني نداشتند و از برق، راه و مدرسه و... بي بهره بودند)».
در كتاب تاريخ معاصر ايران، نشر شركت چاپ و نشر كتابهاي درسي ايران (مؤلفان دكتر علي ولايتي و...) در صفحه 142 به نقل از كتاب ارتشبد حسن طوفانيان صفحه 55-51 چنين آمده است: «شاه، بخش قابل توجهي از درآمدهاي نفتي را با خريد سهام و سرمايه گذاري در شركت هاي ورشكسته اروپائي و آمريكائي و دادن وام به كشورهاي وابسته به بلوك غرب اختصاص داد.»

 



جوابيه استانداري چهارمحال و بختياري به يك يادداشت و پاسخ خبرنگاركيهان

روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري در پي انتشار مطلبي از خبرنگاركيهان در شهركرد با عنوان «استانداري چهارمحال و بختياري روزنامه كيهان را در شبكه اتوماسيون خود قرار نداده» كه در روز شنبه مورخ 14/9/89 درصفحه11 اين روزنامه چاپ شده، جوابيه اي به روزنامه كيهان ارسال داشته است كه ضمن انتشار اين جوابيه، پاسخ خبرنگاركيهان در شهركرد نيز جهت تنوير افكارعمومي عينا در زير آمده است.
جوابيه استانداري چهارمحال و بختياري
1- متأسفانه مطالب مزبور به نحوي عنوان شده كه گويي اين استانداري درخصوص دانلودنمودن نشريات (روزنامه ها) خلاف مقررات يا اختيارات يا مصالح عمومي عمل كرده و يا اعمال تبعيض نموده است در حالي كه هيچ يك از اين موارد مطرح نبوده و هرگونه اقدام دراين خصوص كاملا مبتني بر استدلال و درچارچوب مقررات و مصالح اداري، دولتي و عمومي بوده است.
2- درمورد دانلود روزنامه كيهان نيز پيگيري به عمل آمده ليكن اين روزنامه قابليت دانلود نداشته است. اين موضوع به مسئولان ذيربط در روزنامه كيهان انعكاس داده شد كه اعلام داشته اند تاكنون و درحال حاضر به دلايلي كه مربوط به روزنامه است امكان دانلود ندارد. ازسويي ديگر فراهم ساختن اين امكان نه در اختيار استانداري است نه اينكه استانداري چنين وظيفه اي دارد. ضمنا آن دسته از نشرياتي كه دانلود شده اند برخلاف روزنامه كيهان امكان و زمينه دانلودشدن داشته اند.
3- بديهي است استانداري به محض رفع اين نقيصه ازسوي روزنامه كيهان موضوع دانلود اين روزنامه را در دستوركار خود قرار خواهد داد. همچنين استانداري روزنامه كيهان مورد نياز خود را از روزنامه فروشي هاي سطح شهر تهيه مي كند.
4- لازم به يادآوري است با توجه به مطلب چاپ شده در پاراگراف هفتم طبق مستندات موجود در اداره روابط عمومي و امور بين الملل استانداري علاوه بر تكذيب اين مطلب به اطلاع مي رساند كه مصاحبه مطبوعاتي استاندار محترم چهارمحال و بختياري درتاريخ 19/5/89 با حضور اكثر خبرنگاران خبرگزاريها، روزنامه هاي كثيرالانتشار فعال در استان، هفته نامه هاي محلي و نشريات تشكيل شد و عدم حضور يكي دو روزنامه مبني بر عدم حضور همه نيست.
همچنين علاوه بر تكذيب نظر نگارنده اين مطلب مبني بر عدم حضور خبرنگاران مطبوعات درجلسات بعدي استاندار و معاونين ايشان، به اطلاع مي رساند نه تنها خبرنگاران ساير روزنامه هاي كثيرالانتشار رسمي در جلسات خبري استاندار و معاونين ايشان حضور داشته اند، بلكه خبرنگار كيهان هم درجلسه خبري استاندار با موضوع افتتاح دفتر خبرگزاري برنا كه در دفتر ايشان برگزارشده حضور داشته كه اين دليل محكمي بر نشر اكاذيب توسط نويسنده بوده كه براساس آن اصل صحت و امانت داري در اطلاع رساني را رعايت نكرده است.
5- درحال حاضر روزنامه ها در استانداري چهارمحال و بختياري ازساعت 8 الي 10 روي شبكه اتوماسيون قرار مي گيرند و براي همه همكاران قابل دسترسي است و اين درحالي است كه پيش از اين روزنامه ها ساعت 13 و يا حتي با يك روز تاخير به استانداري واصل مي شد، و تنها در اختيار مديران قرارمي گرفت.
توضيحات خبرنگار كيهان
1- براساس مستندات موجود، اصل خبر مندرج در كيهان مورخ 14/9/89 با واقعيت انطباق دارد و توضيحات روابط عمومي استانداري در بندهاي 1 و 2 و 3 جوابيه مؤيد صحت اصل خبر مبني بر قرار نگرفتن كيهان در شبكه اتوماسيون استانداري است، لذا انتظار مي رفت، مسئول روابط عمومي استانداري كه در جوابيه فوق خبرنگار كيهان را به رعايت صحت خبر و امانت داري در اطلاع رساني توصيه كرده، حداقل توضيحات
قانع كننده و منطبق بر واقعيت ارائه مي كرد اما متاسفانه به مسائلي كاملا كذب و بي اساس پرداخته است.
2- در خصوص ادعاي نامبرده مبني بر حضور اكثر خبرنگاران روزنامه هاي كثيرالانتشار در جلسه خبري
19/5/89 استاندار، آنچه محرز و مسلم است عدم حضور خبرنگاران روزنامه هاي اطلاعات، كيهان، جام جم، جمهوري اسلامي ايران، رسالت،حمايت، همشهري، كار و كارگر، جوان، ابرار، سياست روز، دنياي اقتصاد، مردم سالاري، عصر اقتصاد، تفاهم، نسل فردا، زاينده رود، كارون، و روزان و... به دليل دستور استاندار مبني بر قطع اشتراك روزنامه هاي كشوري به استانداري بود كه متاسفانه مسئول روابط عمومي استانداري با نوشتن عبارت «عدم حضور يكي دو روزنامه به معناي تحريم جلسه نيست» تلاش كرده تحريم خبري جلسه مذكور را كم اهميت و بي اثر جلوه دهد.
3- در ارتباط با ادعاي مطرح شده در جوابيه مبني بر حضور خبرنگار كيهان در جلسه خبري استاندار با موضوع افتتاح «خبرگزاري برنا» اين ادعا اساسا كذب محض و عاري از حقيقت است چرا كه خبرنگار كيهان در جلسه مذكور كه روز 6/7/89 در محل استانداري تشكيل شده بود حضور نداشته است.
يادآوري مي شود: براي پوشش خبري جلسه افتتاحيه خبرگزاري مورد اشاره نه تنها خبرنگار كيهان بلكه هيچ كدام از خبرنگاران ساير روزنامه هاي كشوري و نشريات محلي در استان از سوي متولي آن يعني سازمان ملي جوانان و حتي خود روابط عمومي استانداري استان دعوت نشده بودند و اينكه مسئول روابط عمومي استانداري اعلام كرده كه خبرنگار كيهان در جلسه فوق حضور داشته مايه تعجب و شگفتي است.
از سوي ديگر خبرنگار كيهان و ساير خبرنگاران روزنامه هاي كثيرالانتشار از حدود 5 ماه قبل تاكنون در هيچ كدام از جلسات خبري و مصاحبه هاي استاندار و معاونان وي شركت نكرده اند و چگونه خبرنگار كيهان در مراسم افتتاحيه خبرگزاري برنا شركت مي كرد؟!
4- در خصوص بند 5 جوابيه و ادعاي تاخير ارسال يك روزه روزنامه ها به استانداري نيز با اطمينان اعلام مي شود: ارسال روزنامه به اكثر ادارات كاملا به روز صورت مي گيرد و براي استانداري نيز تا 30/4/89 كه مشترك بوده، روزنامه ها ارسال مي شد ضمن آنكه اطلاعات دريافتي حاكي است دسترسي كاركنان استانداري به برخي روزنامه ها در شبكه اتوماسيون مربوط به روزهاي گذشته است.
گفتني است: خبرنگاران روزنامه هاي سراسري در استان همچنين از شركت در جلسه مصاحبه استاندار و دو تن از معاونان استانداري كه عصر سه شنبه 7/10/89 در محل استانداري تشكيل شده بود خودداري كردند.
خودداري خبرنگاران از شركت در مصاحبه آقاي عنابستاني استاندار به خاطر قطع سهميه اشتراك روزنامه هاي سراسري استانداري و توهين و بي احترامي شخص استاندار در نشست خبري 19/5/89 به آنان (خبرنگاران) صورت گرفته است.
تاكيد مي شود: روزنامه كيهان با وجود نويسندگان، گزارشگران و خبرنگاران توانمند خود در سراسر كشور تلاش كرده هيچ گاه گزارش خلاف واقع منتشر نكند و نخواهد كرد و هر مطلب، خبر و گزارشي كه منتشر مي كند دقيق، مستند و مستدل است.
گفتني است در همين زمينه خبرنگار كيهان در شهركرد نيز داراي بيش از دو دهه تجربه در حوزه تهيه و تدوين اخبار در استان چهارمحال و بختياري مي باشد.

 



استقبال مردم نايين و انارك از زائران پياده

نايين - خبرنگار كيهان:
مردم شهرستان نائين و انارك بمنظور حمايت از حركتهاي فرهنگي و ترويج فرهنگ ناب حسيني، از دهمين كاروان زائران پياده انصارالحسين(ع) استقبال كردند.
محمد رجبي، سرپرست اين كاروان گفت: هدف از اين حركت، اشاعه فرهنگ عاشورائي و شور حسيني در شهرها و روستاهاي طول مسير است.
وي استقبال از زائران حسيني را بهترين اقدام در برابر تهاجم دشمنان برشمرد و گفت: تنها هدف دشمنان اسلام كم رنگ جلوه دادن ارزشهاي والاي فرهنگ عاشورائي است.
وي افزود: اين كاروان قصد دارد مسير مشهد مقدس تا شلمچه را بمدت 55 روز بپيمايد.
در اين گروه 60 نفري، جوان 17 ساله و پيرمرد 68 ساله حضور دارند كه مسن ترين آنها نهمين بار است كه اين مسير را با كاروان طي كرده است. ورود اين كاروان با زيارت قبور شهدا آغاز شد.
كاروان فوق كه تاكنون 1050 كيلومتر پياده مسير را طي كرده در ورود به شهر نايين، با استقبال گرم مردم و مسئولان مواجه شد.

 



نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري: طرفداران جبهه حق از كثرت انحرافات واهمه نداشته باشند

اهواز- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: طرفداران جبهه حق نبايد از كثرت انحرافات دچار وحشت و سراسيمگي شده و برخورد منفعلانه اي نسبت به آن داشته باشند.
آيت الله دكتر محسن حيدري در اولين نشست كارگاه تخصصي بررسي فرقه هاي انحرافي در اهواز با اشاره به پيشرفت علمي و اعتقادي در فرهنگ تشيع تاكيد كرد: بايد با تمام ظرفيت و قدرت وارد ميدان شويم و چه با زبان و چه با قلم در مقابل اين انحرافات بايستيم و ناآگاهان را آگاه كنيم.
وي همچنين ضمن بررسي فرقه هاي مختلف و ريشه يابي علل و عوامل ظهور و بروز اين فرقه ها در دنياي اسلام و ايران، خصوصا در منطقه خوزستان و تلاش هاي صورت گرفته از سوي عوامل استكبار جهت نفوذ دادن اين عقايد در ميان توده هاي جوان و نوجوان به موشكافي دقيق عقايد انحرافي اين فرقه ها پرداخت.
مديرعامل بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود(ع) استان خوزستان نيز در اين باره گفت: جلسات آموزشي ويژه طلاب و دانشجويان با هدف روشنگري و افزايش بصيرت و آموزش نيروهاي زبده در زمينه هاي مذهبي در دستور كار بنياد قرار دارد و اين كارگاه آموزشي نيز با هدف جلوگيري از گسترش فرقه هاي انحرافي در استان و در ميان جوانان برگزار مي شود.
سيداحمد پورفرجي خاطر نشان كرد: اولين جلسه كارگاه تخصصي بررسي فرقه هاي انحرافي با حضور بيش از 90نفر از خواهران جوان طلبه و دانشجو و با محوريت پرسش و پاسخ برگزار شد كه آيت الله دكتر حيدري امام جمعه موقت شهرستان اهواز و رييس هيئت مديره بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود(ع) در اين جلسه به ايراد سخنراني پرداخت.

 



در خرم دره برگزار شد
دومين دوره مسابقات سراسري سازه هاي ماكاروني

خرم دره-خبرنگار كيهان:
دومين دوره مسابقات سازه هاي ماكاروني به همت مديريت پژوهشي و با همكاري واحد فرهنگي دانشگاه كار خرم دره، برگزار شد.
اين دوره ازمسابقات كه با موضوع سازه هاي ماكاروني برگزار شد، 20 تيم از دانشگاه هاي تهران، قزوين و زنجان شركت كردند. نامي مدير پژوهش دانشگاه كارم خرم دره در اين باره گفت: با توجه به اينكه دانشجويان با به كارگيري خلاقيت علمي خود و با مدل كردن اين سامانه در ابعاد كوچك در حقيقت با عملكرد نيرويي سازه هاي واقعي آشنا مي شوند، لذا برگزاري اين نوع مسابقات مي تواند قدرت تحليل و نگاه فني دانشجويان را در فضاي حقيقي تقويت كند.
گفتني است در پايان اين مسابقات براساس نظر هيئت داوران، تيم حافظ از دانشگاه كار واحد خرم آباد در رتبه اول و تيم دانشگاه علمي كاربردي صائين قلعه در رتبه دوم قرار گرفتند.

 



تدوين طرح جامع كاهش آلودگي هوا در استان البرز

كرج-خبرنگار كيهان:
طرح جامع كاهش آلودگي هوا بزودي در استان البرز تدوين مي شود.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست كشور دركرج آلودگي هوا و ابلاغ آن به دستگاه ها و همچنين توجه بيشتر به مديريت پسماند در بخش هاي مختلف همچون بيمارستان، كشاورزي و خانگي ازاولويت هاي كاري اداره كل حفاظت محيط زيست استان البرز است.
علي محمد شاعري افزود: اكنون مديريت پسماند در اين استان وضعيت خوبي ندارد و فقط 30درصد از فاضلاب شهري اين منطقه مديريت مي شود كه در اين زمينه بايد اقدامات مناسبي با همكاري دستگاه هاي اجرايي به عمل آيد.
وي ساماندهي صنايع البرز را از ديگر اولويت هاي كاري عنوان كرد و گفت: توسعه صنعتي در اين استان مناسب بوده اما به لحاظ پراكندگي با مشكلاتي همراه است.
معاون محيط زيست سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: بسياري از صنايع استان البرز در شهرك هاي صنعتي مستقر نيستند كه ضمن تهيه فهرست آنها، اقدام لازم براي ساماندهي اين صنايع به عمل مي آيد.
وي در پايان تصريح كرد: استان تازه تاسيس البرز، نيازمند برنامه جامع براي رشد و سازندگي دربخش هاي مختلف است كه در اين مسير توجه به شاخص هاي زيست محيطي آن ضروري است.

 



هر لامپ كم مصرف معادل يك بشكه نفت خام ارزش اقتصادي دارد

آمل- خبرنگاركيهان:
معاون اداره برق شهرستان آمل گفت: جايگزيني هر لامپ رشته اي با لامپ كم مصرف مي تواند در طول يك سال معادل يك بشكه نفت خام ارزش اقتصادي داشته باشد.
مهندس فرشاد معاون اداره برق شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به ارزش انرژي برق گفت: در شهرستان آمل 150هزار مشترك برق داريم كه 82 درصد خانگي و 15درصد عمومي و تجاري و كمتر از 3درصد براي كشاورزي است.
وي با بيان اينكه بخش خانگي بيشترين مصرف انرژي را دارد افزود: در شهرستان آمل 47درصد مصرف خانگي، 21درصد تجاري و عمومي و 23درصد نيز كشاورزي و صنعتي است.
فرشاد گفت: قيمت تمام شده توليد برق در هر مترمكعب براي دولت يك هزار و300 ريال است كه متوسط دريافت بهاي انرژي از مصرف كنندگان 205 ريال مي باشد.
معاون اداره برق آمل با بيان اينكه 65 درصد مشتركان گروهي هستند كه زير 300كيلو وات ساعت مصرف برق دارند، افزود: اگر به جاي استفاده از يك لامپ رشته اي از لامپ كم مصرف استفاده كنيم در مدت يك سال ارزش صرفه جويي همين يك لامپ برابر با يك بشكه نفت خام خواهد بود

 



نماينده ولي فقيه در مازندران: حماسه ششم بهمن مردم آمل در نوع خود بي نظير است

آمل- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در مازندران بر ضرورت حفظ و نگهداري حماسه 6بهمن مردم آمل در تاريخ تأكيد كردند.
آيت الله نورالله طبرسي در جمع اعضاي ستاد بزرگداشت شهداي 6بهمن سال 1360 آمل، گفت: مردم آمل پيروزمندانه از اين فتنه سياسي و برانداز بيرون آمدند.
وي اظهار داشت: خلق حماسه ششم بهمن توسط مردم آمل، برگ زريني در تاريخ اين سرزمين گشود، طوري كه اهميت اين واقعه چنان بود كه امام خميني(ره) در وصيت نامه سياسي و الهي خود آن را مورد اشاره قرار دادند.
طبرسي با بيان اينكه حماسه ششم بهمن مردم آمل در نوع خود بي نظير است، افزود: اين حماسه به لحاظ اثرگذاري در تاريخ انقلاب مي تواند هم تراز قيام مردم در شهرهاي قم و تبريز مورد توجه قرار گيرد.
سپس يدالله اكبرزاده ، فرماندار و رئيس ستاد حماسه 6بهمن سال60 آمل گفت: مردم مازندران امسال نيز همانند سال گذشته بي صبرانه مشتاق ديدار مجدد با رهبرمعظم انقلاب هستند.

 



مسئول كيك بوكسينگ مازندران خبر داد
برگزاري اردوي كماندويي مدرن در جنگل هاي سوادكوه

ساري- خبرنگار كيهان:
مسئول استايل لوكيك اسپرت مدرن كيك بوكسينگ گفت: اردوي كماندويي سبك اسپرت مدرن كيك مازندران در جنگل هاي سوادكوه برگزار شد.
«محمدرضا فرجي» به خبرنگار كيهان گفت: اين اردو با حضور 40 ورزشكار از چهار رده سني تيم منتخب استان مازندران با هدف آمادگي و بدنسازي رزمي در جنگل اجرا شد.
وي در ادامه افزود: مازندران از ظرفيت بسيار بالايي در ورزش هاي رزمي برخوردار است كه اگر مورد توجه بيشتر مسئولان ذيربط قرار گيرد مي توانيم موفقيت هاي بيشتري در اين رشته ورزشي براي كشورمان به ارمغان آوريم.
فرجي بيان داشت: طي حكمي از سوي مجتبي يوسفي، مسئول اسپرت مدرن كيك بوكسينگ استان مازندران را به عنوان دبير استايل لوكيك كشور منصوب شد.
گفتني است، در مسابقات قهرماني اسپرت مدرن كيك بوكسينگ كشور در سال 89 تيم مازندران با بيشترين طلا به مقام قهرماني كشور دست يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14