(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 دی 1389- شماره 19840

رقابت تهران براي دريافت جايزه جهاني حمل ونقل پايدار 2011
هشدار هواشناسي به 7 استان كشور
اردبيلي ها هواي 22درجه زير صفر را پشت سر گذاشتند
در نمايشگاه دستاوردهاي بومي سازي صنعت و معدن جهاد دانشگاهي رتبه برتر را كسب كرد
اعلام شرايط خروج فرزندان و زنان متاهل از كشور
دستگيري 308 عضو شركت هاي هرمي
كشاورز:معلمان مدارس استثنايي نگران حقوق و مزاياي خود نباشند
كشف 520 كيلو حشيش از 2 متهم سابقه دار
اضافه خدمت سربازان متاهل بخشيده مي شود
باند سرقت وسايل داخل خودرو در غرب تهران منهدم شد
براساس اطلاعيه وزارت كار و امور اجتماعي 2 ميليون و 839 هزار نفر در كشور بيكارند
مرگ 13 تن به دليل آنفلوآنزاي جديد
در خرم آباد قاچاقچيان موادمخدر به دار مجازات آويخته شدند
استاندار كهگيلويه و بويراحمد: شايعه آتش زدن دختري در آبشار ياسوج از مصاديق بارز فتنه است
جلوگيري از ورود نيم تن انواع موادمخدر به كشور
سرقت موتورسيكلت براي كيف قاپي در تهران



رقابت تهران براي دريافت جايزه جهاني حمل ونقل پايدار 2011

تهران به همراه چهار شهر در سه قاره جهان به عنوان يكي از پنج شهر كانديداي دريافت جايزه حمل ونقل پايدار 2011 دنيا انتخاب شد.
تهران همراه با شهرهاي گوانگژو در چين، ليون در مكزيك، نانت در فرانسه و ليما پايتخت پرو، 5 شهري هستند كه براي دريافت اين جايزه كانديد شده اند.
با انتخاب تهران از سوي سازمان ملل متحد و انجمن بين المللي حمل ونقل عمومي (UITP)، پايتخت كشورمان به عنوان شهري كه بيشترين توسعه را در كمترين زمان ممكن در سيستم هاي مترو و اتوبوسهاي تندرو (BRT) در چند سال اخير شاهد بوده، به عنوان يكي از 5 شهر دنيا انتخاب شده است.
براساس گزارش مهر، گوانگژوي چين، ديگر شهر آسيايي كه انتخاب شده سيستم BRT خود را در سال 2010 افتتاح كرده، ضمن اين كه با ايجاد مسيرهاي دوچرخه سواري، ايستگاه هاي دوچرخه اشتراكي را راه اندازي نموده و شهر اروپايي نانت در فرانسه نيز به عنوان مدلي از هماهنگي و يكپارچگي كارآمد در سيستم BRT و تراموآ شناخته مي شود.
اين گزارش مي افزايد: ليون مكزيك كه اولين سيستم BRT در آن راه اندازي شده و بهترين سيستم يكپارچه حمل ونقل شهري در آمريكاي مركزي را دارد، ديگر شهر واجد شرايط است و ليما پايتخت پرو در آمريكاي جنوبي شهري است كه براي نخستين بار سيستم BRT براي ايجاد يك سيستم حمل ونقل پايدار و يكپارچه در آن راه اندازي شده است.
ايجاد سيستم هاي اتوبوسراني تندرو (BRT) و احداث سيستم هاي عظيم مترو، از جمله ويژگي هايي است كه منجر به انتخاب اين 5 شهر شده و برنده نهايي جايزه حمل ونقل پايدار طي مراسم ويژه اي در روز چهارم بهمن ماه امسال معرفي مي شود.

 



هشدار هواشناسي به 7 استان كشور

سازمان هواشناسي كشور از بارش برف در استانهاي كرمانشاه، ايلام، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، شمال فارس و نيمه شرقي خوزستان خبر داد.
سازمان هواشناسي كشور به شهروندان و مسافران استانها و شهرهاي كرمانشاه، ايلام، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، شمال فارس و نيمه شرقي خوزستان هشدار داد كه امروز با بارش برف مواجه مي شوند و احتمال مسدود شدن راههاي مواصلاتي وجود دارد.
اين سازمان همچنين با صدور اخطاريه شماره 35 اعلام كرد: در روز يكشنبه 26 ديماه نيز استانها و شهرهاي كرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان و گيلان شاهد بارش برف و باران هستند و در استانهاي جنوبي احتمال آبگرفتگي وجود دارد.

 



اردبيلي ها هواي 22درجه زير صفر را پشت سر گذاشتند

سرويس شهرستانها-
بارش برف باعث سرما و يخبندان در شهرهاي مختلف استانهاي اردبيل، خراسان شمالي، اصفهان و مركزي شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل مردم اين شهر پنجشنبه گذشته را با دماي 22درجه زير صفر سپري كردند.
پنجشنبه گذشته به دنبال توقف بارش برف و نفوذ هواي سرد بيشتر مناطق استان با كاهش دما مواجه شد.
عليرغم تلاشهاي انجام يافته و توقف بارش برف، همچنان سطح گذرگاههاي فرعي و كوچه هاي اردبيل يخبندان بوده و عبور و مرور در آنها به كندي انجام مي پذيرد.
همچنين به گفته مديركل اداره راه و ترابري خراسان شمالي ارتفاع برف در گردنه هاي برفگير «اسدلي و بدرانلو» در اين استان به بيش از 25سانتيمتر رسيد.
«ابوالفضل باقرنيا» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: بارش پراكنده برف همچنان در گردنه هاي استان خراسان شمالي ادامه دارد كه تردد در اين محورها را صرفا با زنجيرچرخ امكانپذير كرده است.
وي اضافه كرد: همچنين در برخي محورهاي استان مه غليظ حاكم شده لذا تردد در اين محورها با كندي انجام مي شود.
مديركل راه و ترابري خراسان شمالي گفت: علاوه بر گردنه هاي برفگير استان، محورهاي فرعي راز و جرگلان در شهرستان بجنورد نيز به علت بارش برف لغزنده است و تردد در اين محور نيز بدون زنجير چرخ ميسر نيست.
رئيس اداره راه و ترابري شهرستان نايين در اصفهان نيز گفت: افزون بر 35 سانتيمتر برف در ارتفاعات اين شهرستان باريده است.
«هوشنگ طايي» با اشاره به اينكه 750 كيلومتر از راههاي شهرستان نايين برفگير شده است، افزود: 15 تا 20سانتيمتر برف نيز در راههاي اصلي و فرعي اين شهر به زمين نشسته است.
در استان مركزي نيز سرما و يخبندان باعث تعطيلي مدارس نوبت صبح روز پنجشنبه اين استان شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، فرمانده انتظامي شهرستان كليبر از نجات جان سه كوهنورد در يكي از مناطق كوهستاني اين شهرستان كه در سرما و كولاك گرفتار شده بودند، خبر داد.
رحيم محمدي در اين رابطه اظهار داشت: در پي تماس تلفني فردي با مركز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر اينكه به همراه 2 نفر جهت گردشگري به مناطق كوهستاني «پيراماشان» كليبر آمده و بر اثر سرما و كولاك شديد راه را گم كرده و يكي از آنها زخمي شده است، تيم امداد و نجات فرماندهي انتظامي شهرستان به همراه امداد و نجات هلال احمر به محل گزارش شده اعزام شدند.
وي ادامه داد: ماموران پس از 5/4ساعت تلاش مداوم هر سه نفر را نجات داده و به پايين ارتفاعات اين منطقه كوهستاني آورده و به بيمارستان منتقل كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان شهر مهربان در استان آذربايجان شرقي نيز با دماي 20درجه زيرصفر در شب پنجشنبه سردترين شب چند سال اخير را پشت سر گذاشت.

 



در نمايشگاه دستاوردهاي بومي سازي صنعت و معدن جهاد دانشگاهي رتبه برتر را كسب كرد

جهاد دانشگاهي به عنوان مجموعه پيشرو در عرصه بومي سازي و خودكفايي صنعت و معدن در حوزه دانشگاهي و مراكز علمي توسط هيئت داوران نخستين نمايشگاه دستاوردهاي بومي سازي و خودكفايي صنعت و معدن انتخاب و معرفي شد.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه كه صبح امروز در محل مصلي حضرت امام خميني(ره) برگزار شد تنديس ويژه و لوح افتخار نمايشگاه به جهاد دانشگاهي اهدا گرديد.

 



اعلام شرايط خروج فرزندان و زنان متاهل از كشور

رئيس پليس گذرنامه ناجا شرايط خروج زنان متاهل بالاي 18 سال را اعلام كرد.
به گزارش ايسنا سرهنگ صادقي گفت: فرزندان زير 18 سال براي خروج از كشور به رضايت پدر نياز دارند اما براساس قانون براي سفر فرزندان بالاي 18 سال نيازي به رضايت پدر نيست.
وي افزود: خانم هاي متاهل بالاي 18 سال براي سفر به كشورهاي خارجه بايد رضايت همسرشان را داشته باشند.

 



رئيس پليس آگاهي تهران خبر داد
دستگيري 308 عضو شركت هاي هرمي

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با تشريح جزئيات متلاشي شدن دفاتر شركتهاي هرمي در 20 نقطه تهران از دستگيري 308 نفر در اين رابطه خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان گفت: در راستاي اجراي طرح هاي امنيت محله محور، برخورد با فعاليت هاي شركت هاي هرمي به صورت جدي در دستوركار پليس آگاهي قرار گرفت.
وي ادامه داد: اولين اقدام پليس آگاهي مربوط به عمليات همزمان در 20 نقطه از محدوده شمال غرب تهران كه از قبل شناسايي شده و فعاليت آنان محرز شده بود كه به صورت مشترك با دستگاه هاي امنيتي و قضايي در روز چهارشنبه در ساعت 17 صورت گرفت.
محمديان ادامه داد: در لحظات اوليه اين برخورد 295 تن در اين دفاتر دستگير شدند و كليه تجهيزات دستگاه ها و ابزارآلات اين شركت ها توقيف شد.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ادامه داد: زماني كه ماموران در حال صورت جلسه و اقدامات بعدي در اين رابطه بودند 13 تن ديگر به دفاتر مورد نظر مراجعه كردند كه اين افراد نيز دستگير شدند و در مجموع تعداد دستگيري ها به 308 تن رسيد.
محمديان درباره برخورد با افرادي كه اقدام به راه اندازي چنين شركت هايي مي كنند يا محل هايي را براي انجام چنين اقداماتي اجاره مي دهند، نيز به ايسنا گفت: كساني كه مسئول اين دفاتر محسوب مي شوند از سوي پليس دستگير و با اين افراد به صورت قاطعي برخورد خواهد شد و كساني كه اين املاك را در اختيار اين افراد قرار مي دهند از سوي پليس شناسايي و مكان هاي مورد نظر به صورت طولاني مدت پلمب مي شود.
وي خاطرنشان كرد: تمام بنگاه هاي املاك مسئول هستند كه مطلع باشند مكان هاي مورد نظر به چه منظوري اجاره داده مي شود و اگر مكاني از سوي بنگاه ها به شركت هاي هرمي اجاره داده شود، علاوه بر پلمب مكان مورد نظر، بنگاه معاملاتي مربوطه هم به صورت طولاني مدت پلمب خواهد شد.


 



كشاورز:معلمان مدارس استثنايي نگران حقوق و مزاياي خود نباشند

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي درباره عدم صدور ابلاغ براي معلمان مدارس استثنايي گفت: اين معلمان نگران حقوق و مزاياي خود نباشند چرا كه حقوق آن ها هيچگاه به خاطر عدم صدور ابلاغ قطع نخواهد شد.
سوسن كشاورز درباره علت تاخير در صدور ابلاغ سالانه معلمان رسمي مدارس استثنايي گفت: در اين رابطه نيز بايد انجام كارهاي نرم افزاري اين قشر فرهنگي به يك شركت نرم افزاري توانمند سپرده مي شد كه اين كار انجام شده است.
كشاورز تاكيد كرد: حساسيت موضوع معلمان استثنايي را به وزير و معاونان آموزش و پرورش اعلام كرده و خواستار تسريع در انجام كارها شده ايم.
وي در رابطه با پيش بيني زمان صدور ابلاغ اين معلمان به فارس گفت: براساس آخرين صحبتي كه با معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارتخانه داشته ام، اعلام كرده اند كه كارها در دست پيگيري است و مشكل برطرف خواهد شد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت: بر اين اساس، از سال 81 مسائل مالي، اداري و اجرايي معلمان و دانش آموزان استثنايي تجميع شده و وظيفه سازمان تنها سياست گذاري در حوزه آموزشي، پرورشي و توانبخشي است و مسائل اداري و مالي و اجرايي نيز از سوي مديران كل آموزش و پرورش استان ها و يا هماهنگي معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارتخانه پيگيري مي شود.

 



كشف 520 كيلو حشيش از 2 متهم سابقه دار

ماموران پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در جريان دستگيري 2متهم سابقه دار موفق به كشف و ضبط 520 كيلوگرم حشيش شدند.
به گزارش فارس در پي كسب اطلاعات درباره فعاليت گسترده فردي درباره تهيه و توزيع موادمخدر در سطح شهرتهران موضوع جهت رسيدگي تخصصي در دستور كار ماموران پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ قرار گرفت.
در پي اقدامات پليسي انجام شده و تاييد اخبار واطلاعات بدست آمده، ماموران اطلاع يافتند كه اين فرد علاوه بر فعاليت خريد و فروش موادمخدر در سطح تهران بزرگ، با قاچاقچيان شهرهاي مرزي شرق كشور نيز در ارتباط نزديك بوده و با خريد موادمخدر در اوزان بالا و انتقال مواد به تهران اقدام به فروش موادمخدر در سطح شهر تهران مي كند.
در ادامه تحقيقات شبانه روزي ماموران و با بهره گيري از شيوه و شگردهاي خاص پليسي، سرانجام مخفيگاه متهم شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه و قبل از هرگونه اقدام به منظور فرار، متهم دستگير و در بازرسي از مخفيگاه او نيز بيش از 350 كيلو موادمخدر از نوع حشيش كشف شد.
با دستگيري متهم و در ادامه تحقيقات، در شرايطي كه متهم با توجه به كشف ده ها كيلوگرم موادمخدر در داخل مخفيگاه و همچنين ديگر دلايل و مدارك ارائه شده از سوي ماموران چاره اي جز اعتراف نداشت، در اعترافاتش ديگر همدست خود را نيز معرفي كرد كه با اقدام سريع ماموران همدست او نيز به همراه بيش از 170 كيلوگرم موادمخدر از نوع حشيش دستگير شد.
سرهنگ سعيد ليراوي، رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران، با اعلام اين خبر گفت: تحقيقات تكميلي از متهمان اين پرونده در دستور كار ماموران پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ قرار گرفته است.

 



اضافه خدمت سربازان متاهل بخشيده مي شود

رئيس اداره قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي گفت: اضافه خدمت مشمولان متأهل و داراي فرزند بخشيده مي شود.
به گزارش برنا، سرهنگ حجت الله واعظي نژاد با بيان اين مطلب افزود: اخباري كه درباره معافيت سربازان متأهل داراي فرزند مطرح مي شود كذب است و هيچ قانوني در اين باره وجود ندارد.
رئيس اداره قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي ادامه داد: سربازان متأهل و داراي فرزند تنها مي توانند از بخشودگي اضافه خدمت استفاده كنند.
سرهنگ واعظي نژاد در ادامه تأكيد كرد: البته براي كمك به اين افراد راهكارهايي در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال آنها با پركردن فرم و انجام امور اداري مي توانند از معافيت اضافه خدمت برخوردار شوند.
رئيس اداره قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي تأكيد كرد: مشمولان اخبار مربوط به دوره خدمت وظيفه را تنها از طريق اين سازمان و ستاد كل نيروهاي مسلح پيگيري كرده و هيچ گاه به اخبار رسانه هاي زرد توجه نكنند.

 



باند سرقت وسايل داخل خودرو در غرب تهران منهدم شد

مجرمان سابقه داري كه بعد از آزادي از زندان باند سارقان وسايل داخل خودرو در غرب تهران را تشكيل داده بودند دستگير شدند.
ماموران پايگاه پنجم پليس امنيت عمومي در هجدهم آذرماه امسال در حين گشت زني در حوزه استحفاظي خود به فردي به هويت «مصطفي- م» 30 ساله، مشكوك شدند و در بازرسي از اين فرد چندين اسكناس مجعول، مواد مخدر روانگردان و چندين كارت سوخت متعلق به خودروهاي مختلف را كشف كردند.
با انتقال اين متهم به پايگاه پليس امنيت عمومي و انجام تحقيقات مقدماتي، مسروقه بودن كليه كارتهاي سوخت بدست آمده تاييد شد و به دستور بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 18تهران، پرونده به همراه متهم دستگير شده براي تحقيقات تخصصي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با انتقال متهم به پايگاه پنجم پليس آگاهي وي از سوي كارآگاهان به عنوان يكي از مجرمان سابقه دار كه بارها به اتهام جرايم مختلف بويژه سرقت دستگير و روانه زندان شده، مورد شناسايي قرار گرفت.
در ادامه تحقيقات و در بازرسي از مخفيگاه اين متهم در منطقه خاني آباد تهران، كارآگاهان مقادير زيادي اسناد و مدارك شناسايي متعلق به افراد غير و مدارك شناسايي متعلق به خودروهاي سواري متعدد و ديگر لوازم مسروقه را كشف كردند.
متهم در ادامه اعترافات خود با اشاره به تعداد بالاي سرقت هاي انجام شده در مناطق مختلف غرب، شمال غرب و جنوب غرب تهران به كارآگاهان گفت بيشتر به سراغ خودرو پرايد مي رفتيم و پس از بازكردن در خودرو، لوازم داخل آنها را سرقت و پول حاصل از فروش آنها را نيز صرف تهيه مواد مخدر از نوع شيشه و كراك مي كرديم.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده با شناسايي مخفيگاه دو متهم ديگر در دو منطقه سيزده آبان و خيابان اروميه، اين دو متهم نيز در 27 آذرماه دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنان نيز تعداد زيادي مدارك شناسايي افراد غير، كارتهاي سوخت خودرو و مدارك خودرو و... كشف شد.
سرهنگ علي اكبر اسدي رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ با دعوت از مالباختگاني كه بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته اند، گفت: از كليه مالباختگاني كه از 15ارديبهشت ماه امسال تا 30 آذرماه سال جاري خودروهاي آنان در مناطق مختلف غرب تهران به شيوه سرقت لوازم داخل خودرو مورد سرقت قرار گرفته است دعوت كرد تا براي طرح يا پيگيري شكايتشان به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



براساس اطلاعيه وزارت كار و امور اجتماعي 2 ميليون و 839 هزار نفر در كشور بيكارند

وزارت كار و امور اجتماعي با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد:در حال حاضر 2 ميليون و 839 هزار نفر دركشور بيكارند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا در اين اطلاعيه آمده است: «براساس نتايج طرح آمارگيري نيروي كار كه از سوي مركز آمار ايران اعلام شده، در حال حاضر دو ميليون و 839 هزار و 973 نفر در كشور بيكارند.»
براساس نتايج طرح آمارگيري نيروي كار كه توسط مركز آمار ايران منتشر شده است نرخ بيكاري بهار امسال 6/14 درصد و نرخ فعاليت اقتصادي جمعيت 10 ساله و بيشتر 24 ميليون و 204 هزار و 201 نفر بوده است. در واقع تعداد بيكاران در اين بازه سني سه ميليون و 525 هزار و 640 نفر بوده است.
در رده سني 15 سال و بيشتر تعداد بيكاران سه ميليون و 518 هزار و 78 نفر اعلام شده و اين رقم براي رده سني جوانان 15 تا 24 ساله معادل يك ميليون و 380 هزار و 322 نفر ثبت شده است.
همچنين تعداد بيكاران 15 تا 29 ساله كشور در فصل بهار دو ميليون و 329 هزار و 567 نفر اعلام شده است.
نكته قابل تأمل در اين ميان اين است كه عليرغم آنكه 25 روز از پايان فصل پاييز مي گذرد و مركز آمار ايران همچنان از اعلام نرخ بيكاري تابستان و پاييز امتناع مي كند، اما وزارت كار و امور اجتماعي در اطلاعيه خود به داده هاي مركز آمار ايران استناد كرده است.
شايان ذكر است به تازگي برخي رسانه ها به نقل از معاون سرمايه انساني و توسعه اشتغال وزير كار و امور اجتماعي، تعداد بيكاران كشور را سه ميليون و 900 هزار نفر اعلام كرده اند، در حالي كه روابط عمومي وزارت كار با انتشار اطلاعيه اي در پايگاه اطلاع رساني دولت اين موضوع را تكذيب كرد.

 



وزير بهداشت اعلام كرد
مرگ 13 تن به دليل آنفلوآنزاي جديد

وزير بهداشت از مرگ 13 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزاي H2LC خبر داد و گفت: اين آنفلوآنزاي جديد طول درمان كمتري دارد و نسبتاً از خطر كمتري برخوردار است.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه همايش گردهمايي دست اندركاران نظام سلامت كشور با اعلام اين خبر گفت: اين افراد داراي بيماري هاي زمينه اي بوده اند.
وي با بيان اينكه در سال گذشته آنفلوآنزا «H1N1» شيوع پيدا كرده بود، تأكيد كرد: تعداد مبتلايان به انواع آنفلوآنزا كم است اما از مردم مي خواهيم توصيه هاي بهداشتي را در اين زمينه رعايت كنند.
وزير بهداشت در ادامه با بيان اينكه براي توليد 12 دارو با تكنولوژي بالا در حال برنامه ر يزي هستيم، گفت: احتمالاً اين داروها تا دهه فجر وارد بازار مي شود.
وي ادامه داد: اين داروها بيشتر داروهاي سرطاني، ريوي، آسم، ام اس، نازايي و چند بيماري ضعيف كننده هستند كه با توليد آن 250 ميليون دلار ارز ذخيره مي شود. همچنين حدود 40 تا 60 درصد هزينه هاي دارويي با توليد اين داروها كاهش مي يابد.
به گزارش شبكه ايران دستجردي تصريح كرد: اين داروها براي تأييد به معاونت غذا و دارو فرستاده شده اند تا عوارض و ميزان تأثيرگذاريشان مشخص و پس از آن به بازار عرضه شوند.

 



در خرم آباد قاچاقچيان موادمخدر به دار مجازات آويخته شدند

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
سوداگران مرگ در محوطه زندان پارسيلون خرم آباد به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش روابط عمومي دادگستر ي لرستان 5 سوداگر مرگ كه با تهيه و توزيع موادمخدر و اشاعه اعتياد، جوانان را آلوده مي كردند به مجازات رسيدند.
اين 5 نفر پس از محاكمه شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي خرم آباد و تاييد دادستان كل كشور در محوطه زندان پارسيلون خرم آباد به دار آويخته شدند.
اين گزارش حاكي است دو نفر از اعدام شدگان به جرم نگهداري چهار كيلو و 850 گرم كراك و 390 گرم هروئين، يك نفر به جرم يك كيلو و 940 گرم كراك، يك نفر به جرم يك كيلو و 850 گرم كراك و يك نفر ديگر به جرم مشاركت در خريد و فروش 49 كيلو و 600 گرم ترياك و نگهداري 60 كيلوگرم ترياك به مجازات مرگ محكوم شدند.
بر پايه اين گزارش حكم اعدام يكي از محكومين روز سه شنبه، دو نفر ديگر روز چهارشنبه و دو تن نيز پنجشنبه گذشته به اجرا درآمد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري لرستان، شنبه گذشته نيز دو نفر قاچاقچي موادمخدر در بروجرد به دار مجازات آويخته شده بودند كه مجموع قاچاقچيان اعدام شده طي يك هفته در لرستان به 7 نفر رسيد.

 



استاندار كهگيلويه و بويراحمد: شايعه آتش زدن دختري در آبشار ياسوج از مصاديق بارز فتنه است

استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: شايعه آتش زدن دختري در آبشار ياسوج از مصاديق بارز فتنه بوده كه قابل پيگيري است.
قوام نوذري در گفت وگو با خبرنگار فارس در ياسوج اظهار داشت: دشمن وقتي مي بيند كه همه كارها بر روي روال بوده و طرح هدفمندسازي يارانه ها با آرامش اجرا مي شود به فتنه گري روي مي آورد.
وي گفت: پيش از اجراي هدفمند سازي يارانه ها برخي جريانات مرموز در پي القاي تفكري پليد در اين استان بودند كه با درايت مردم و هوشياري مسئولان پروژه اهانت به مقدسات در نطفه خفه شد و اكنون نيز همان جريان خزنده در پي ترويج شايعات بي اساس در سطح استان بوده كه آخرين نمونه آن موضوع آتش زدن دختري در آبشار ياسوج است كه مي توان از آن به عنوان مصداق بارز فتنه ياد كرد.
نوذري گفت: دستگاه هاي امنيتي، انتظامي و قضايي بايد در اسرع وقت ريشه اين جريان را رديابي كرده و با عوامل آن كه اخلالگراني بيش نيستند برخورد قاطع و قانوني شود.
استاندار كهگيلويه وبويراحمد وظيفه رسانه را اطلاع رساني دقيق و اجتناب از شايعه پراكني دانست و گفت: در تنظيم و نشر اخبار بايد قانون مورد توجه قرار بگيرد و دامن زدن به شايعات كه از آن بوي فتنه برمي خيزد خود مصداقي از بي قانوني و بي توجهي به قانون است.

 



فرمانده هنگ مرزي ميرجاوه خبر داد
جلوگيري از ورود نيم تن انواع موادمخدر به كشور

فرمانده هنگ مرزي ميرجاوه گفت: با هوشياري نيروهاي اين هنگ از ورود نيم تن موادمخدر به داخل كشور جلوگيري شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از مركز اطلاع رساني مرزباني سيستان و بلوچستان، محمود اميري اظهار داشت: ماموران مرزباني هنگ ميرجاوه از فعاليت باند بين المللي قاچاق موادمخدر در حوزه لار مطلع و با استفاده از منابع و مرزنشينان تمام تحركات آنان در مرز زير نظر گرفته شد.
فرمانده هنگ مرزي ميرجاوه تصريح كرد: قاچاقچيان با مشاهده تكاوران در ارتفاعات لار به سمت آنان تيراندازي كردند كه با آتش متقابل نيروهاي مرزي مواجه شدند.
اميري بيان كرد: در تبادل آتش، قاچاقچيان ضمن به جاي گذاشتن خودروي حامل موادمخدر با استفاده از تاريكي شب در نزديكي با مرز به سمت خاك كشور همسايه متواري شدند.
وي خاطرنشان كرد: در پايان اين درگيري از خودروي كشف شده از سوداگران مرگ، مقدار تقريبي 448 كيلوگرم انواع موادمخدر از قبيل 171 كيلوگرم ترياك، 152 كيلوگرم كراك، مقدار 10 كيلوگرم مرفين، 115 كيلوگرم حشيش و يك قبضه سلاح كلت كمري ساخت آمريكا به همراه سه تيغه خشاب و 48 تير مربوطه و نيز سه تيغه خشاب سلاح كلاش با 71 تير جنگي كشف شد.

 



سرقت موتورسيكلت براي كيف قاپي در تهران

فردي كه با سرقت موتورسيكلت اقدام به كيف قاپي مي كرد توسط ماموران پليس آگاهي دستگير شد.
به گزارش ايسنا دوم آذرماه امسال مالباخته اي با مراجعه به كلانتري 190شمس آباد به ماموران گفت: موتورسيكلت ويوآبي رنگم را در مقابل منزلم در خيابان مجيديه شمالي پارك كرده بودم اما زماني كه براي بردن موتور مراجعه كردم متوجه سرقت آن شدم.
با تشكيل پرونده مقدماتي و ارجاع آن به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در اولين اقدام مشخصات موتورسيكلت مسروقه را به سيستم جامع پليس اعلام كردند تا در صورت كشف موتورسيكلت مسروقه، مراتب به پايگاه چهارم گزارش شود.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده، چندين فقره كيف قاپي در منطقه تهرانپارس توسط سرنشينان موتورسيكلت هاي آبي رنگ بويژه از نوع ويو به پليس گزارش شد و اين فرضيه كه سارق يا سارقان پس از سرقت موتورسيكلت ها از آنها در ارتكاب سرقت ها استفاده مي كنند مورد توجه ويژه قرار گرفت لذا در ادامه تحقيقات كارآگاهان پايگاه چهارم اطمينان پيدا كردند كه اين سرقت ها توسط سارقاني انجام شده است كه داراي سابقه و مهارت بالايي در كيف قاپي هستند.
با شناسايي هويت متهم تحت تعقيب، كارآگاهان پايگاه چهارم با بهره گيري از اطلاعات بدست آمده از متهم مخفيگاه وي را در تهرانپارس مورد شناسايي قرار داده با اخذ دستور قضايي از ولي زاده، بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 4 تهران به مخفي گاه متهم مراجعه كرده و پس از اطمينان از حضور متهم در مخفيگاهش وي را در حالي كه قصد داشت با ايجاد درگيري با ماموران از محل متواري شود در 17آذرماه امسال دستگير و در بازرسي از مخفيگاه متهم نيز علاوه بر كشف موتورسيكلت سرقت شده در خيابان مجيديه شمالي، دو دستگاه موتورسيكلت ويو آبي رنگ مسروقه ديگر نيز كشف شد.
سرهنگ رضا موذن رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهم شده يا در چند ماه گذشته اموالشان توسط سرنشينان موتورسيكلت هاي آبي رنگ بويژه از نوع ويو مورد سرقت قرار گرفته است براي پيگيري شكايات خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان، خيابان ابوذر غفاري بالاتر از بيمارستان رسالت مراجعه كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14