(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 دی 1389- شماره 19845

افزايش ظرفيت جمع آوري كارتن خواب ها در تهران
سحرگاه ديروز: 10 مجرم مواد مخدر بالاي دار رفتند
رويدادهاي خارجي
مصداقي نيا: مسئوليت اعلام هشدار هنگام آلودگي هوا با وزارت بهداشت است
آسماني شدن در ميدان مين ايلام
هزاران زائر ايراني كربلاي معلي در مرز شلمچه سرگردانند
حوادث كوتاه از كشور
آموزش پيشگيري از اعتياد به 6 هزار دانش آموز و مربي پرورشي
اختلاف برادران دشتستاني مرگ آفرين شد
مخفيگاه كلاهبردار هزار چهره را شناسايي كنيد
زن باردار شهركردي با امداد هوايي اورژانس اصفهان از مرگ نجات يافت
داروخانه هاي هلال احمر افزايش قيمت ندارند
مديرعامل سابق سازمان آتش نشاني بابل بر اثر سقوط از طبقه چهارم درگذشت
اوباما و خانواده اش طلاباران شدند
تلفات سيل در فيليپين
كبوتر قاچاقچي هم به بازار آمد



معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران خبر داد
افزايش ظرفيت جمع آوري كارتن خواب ها در تهران

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از افزايش ظرفيت جمع آوري كارتن خواب ها در تهران خبر داد.
محمدهادي ايازي گفت: مفهوم اين كار اين نيست كه به صورت 100درصد اقدام كرده ايم بلكه ممكن است در برخي از موارد كار انجام نشده باشد.
وي به موضوع جمع آوري متكديان و كارتن خوابها از سطح شهر تهران اشاره كرد و گفت: اين كار در طول سال اعم از فصل سرما و گرما انجام مي شود.
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: در فصل برودت هوا تعداد كارتن خوابها در سطح شهر افزايش مي يابد و به تبع آن ميزان گشت هاي جمع آوري را افزايش داده ايم.
وي با بيان اينكه مشكلي در خصوص جمع آوري كارتن خوابها وجود ندارد، گفت: شهرداري تهران بعد از جمع آوري كارتن خوابها به آنها مكان و غذا مي دهد.
ايازي با تاكيد بر اين موضوع كه شهرداري تهران به خوبي كارتن خوابها را از سطح شهر جمع آوري كرده است، به فارس گفت: اين كار جزو وظايف شهرداري نيست اما به دليل مشكلات موجود اين كار را ما جزو تكاليف خود قرار داده ايم.
مديركل بهزيستي استان تهران نيز با اشاره به آمادگي بهزيستي در خصوص ساماندهي كارتن خوابها گفت: چنانچه شهرداري در امر ساماندهي كودكان كوتاهي كند، بهزيستي با حكم قاضي اقدام خواهد كرد.
علي محمد قادري گفت: در سال 88 بيش از 300 نفر از افرادي كه توسط شهرداري در سطح شهر جمع آوري شدند با حكم قاضي در مراكز بهزيستي ساماندهي شدند.

 



سحرگاه ديروز: 10 مجرم مواد مخدر بالاي دار رفتند

10نفر از محكومان جرايم مواد مخدر كه پيشتر احكام محكوميت آنان از سوي دادگاههاي انقلاب اسلامي تهران صادر شده بود سحرگاه ديروز در زندان رجايي شهر به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش دادسراي عمومي و انقلاب تهران اين 10نفر به خاطر اتهامات ديگر نيز محكوميت هايي داشتند كه در روزهاي قبل از اعدام از جمله شلاق و مصادره اموال و يا جريمه هاي نقدي به اجرا درآمده بود.
بنابراين گزارش دادسراي عمومي و انقلاب تهران اسامي و موارد اتهامي هر يك از اين محكومان را به شرح زير اعلام كرده است:
1- يونس آقانژاد به اتهام حمل و نگهداري يك كيلو و400 گرم هروئين به اعدام و مصادره اموال. 2- صادق گراوند فرزند عزيزمراد به اتهام حمل و نگهداري يك كيلو و هفتاد گرم كراك به اعدام و مصادره اموال. 3- تيمورشاه كريمي فرزند بلبل شاه به اتهام نگهداري يك كيلو و چهل گرم هروئين و فروش يكصد و چهل و نه گرم هروئين به اعدام و مصادره اموال. 4- عبدالله هناره خلياني فرزند خالد به اتهام حمل و نگهداري سه كيسه حاوي پنجاه و يك بسته مواد مخدر از نوع هروئين به اعدام و مصادره اموال. 5- حسين فيضي زاده امرالله فرزند سلطانعلي به اتهام عرضه براي فروش و نيز فروش 600 گرم هروئين به اعدام و مصادره اموال.
لازم به توضيح است كه محكوم عليه ياد شده در سال 1387 نيز به اتهام نگهداري يكصد كيلوگرم مرفين در مشهد دستگير و به پانزده سال حبس محكوم اما با استفاده از مرخصي از زندان متواري بود كه مجددا دستگير شده است.
6- اميرعلي محمدي به اتهام فروش و نگهداري 500 گرم هروئين به اعدام و به اتهام اعتياد به مواد مخدر به پرداخت يك ميليون ريال جزاي نقدي و 30ضربه شلاق. 7- صفركرمي گنجه به اتهام فروش و نگهداري 500 گرم هروئين به اعدام و به اتهام نگهداري 35 گرم ترياك به دو ميليون ريال جزاي نقدي و 10ضربه شلاق و به اتهام استعمال ترياك به يك ميليون ريال جزاي نقدي و 20ضربه شلاق. 8- عليرضا رمضاني به اتهام حمل و نگهداري 500 گرم مواد مخدر از نوع هروئين به اعدام و مصادره اموال. 9- محمدمهدي احمدي فرزند عبدالله به اتهام نگهداري چهارصد و چهل و پنج گرم كراك به اعدام و مصادره اموال. 10- قاسم اصغرزاده به اتهام در معرض فروش قرار دادن 14كيلو و 350 گرم ترياك و 950 گرم حشيش به اعدام.
اين گزارش حاكيست جلسات رسيدگي به اتهامات محكومان ياد شده با حضور نمايندگان دادستان و وكلاي آنان در شعب مختلف دادگاههاي انقلاب اسلامي تهران برگزار و آراي صادره از سوي دادستاني كل كشور تنفيذ و تقاضاي عفو محكومان مذكور نيز پيشتر از سوي كميسيون عفو و بخشودگي قوه قضاييه رد شده بود.

 



رويدادهاي خارجي

زمين لرزه مهيب در پاكستان

زلزله اي به قدرت 2/7 ريشتر جنوب غربي پاكستان را لرزاند كه لرزش آن حتي در امارات و هند نيز احساس شد.
وقوع اين زمين لرزه مهيب باعث شد تا مردم وحشت زده از خانه هايشان بيرون بريزند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از اسلام آباد، مركز زلزله نگاري آمريكا اعلام كرد: اين زمين لرزه 2/7 درجه ريشتري ساعت يك و 23 دقيقه بامداد چهارشنبه به وقت محلي در حدود 50 كيلومتري غرب شهر دلبندين نزديك مرز افغانستان رخ داده است.
تصاوير تلويزيوني، مردم وحشت زده را نشان داد كه در هواي سرد از خانه هايشان فرار كرده و آياتي از قرآن را تلاوت مي كردند.
گروه هاي نجات گفتند بعد از زلزله در منطقه هاي پرجمعيت به حال آماده باش درآمده اند ولي هيچ تماس اضطراري با آنها گرفته نشده و گزارش هاي اوليه اي در مورد تلفات دريافت نشده است.
تكان هاي شديدي پس از اين زلزله در مسافت هاي دور همچون دهلي نو پايتخت هند و چندين شهر احساس شد.
داده هاي مركز زلزله نگاري آمريكا حكايت از آن دارد كه اين زمين لرزه در امتداد ابوظبي و دوبي نيز احساس شده است.
اين مركز ضمن اصلاح گزارش قبلي خود كه در آن شدت زلزله 4/7 درجه ريشتر اعلام شده بود گفت شدت زمين لرزه 2/7 درجه بيشتر و مركز آن در عمق 84 كيلومتري بود. در بولتن اوليه مركز زلزله نگاري آمريكا گفته شده بود كه مركز زمين لرزه در عمق 10 كيلومتري قرار داشت كه اين مي تواند خسارات و تلفات عمده اي داشته باشد.
گزارش رويترز نيز حاكي است در اين زمين لرزه تعدادي مجروح شدند و فقط سقف خانه ها آسيب ديده است. همچنين مرگ يك زن كه به علت بيماري قلبي در بيمارستان بستري بود، هنگام وقوع زلزله تاييد شده است.

 



مصداقي نيا: مسئوليت اعلام هشدار هنگام آلودگي هوا با وزارت بهداشت است

معاون وزير بهداشت گفت: وظيفه وزارت بهداشت هنگام بروز آلودگي هوا فقط اعلام هشدار به وزارت كشور، سازمان محيط زيست و بيان عوارض آلودگي است. تصميم گيري اجرايي براي ايجاد محدوديت با ساير دستگاه هاست.
عليرضا مصداقي نيا، ادامه داد: وزارت بهداشت در روزهاي گذشته نيز مانند هميشه بلافاصله بعد از اطمينان از وضعيت هواي ناسالم، مساله را به ساير دستگاههاي مسئول اعلام كرد، وظيفه وزارت بهداشت مطابق قانون هنگام آلودگي هوا فقط اعلام هشدار به دستگاه هاي ديگر است تا در زمينه اعلام تعطيلي با محدوديت هاي رفت و آمد تصميم گيري كنند.
وي درباره ميزان آمار و ارقام مرگ و مير آلودگي هوا و تعداد روزهاي داراي هواي آلوده گفت: آمار مرگ و مير آلودگي هوا را فعلا نداريم. تعداد دقيق روزهاي با هواي آلوده يا برعكس آن روزهاي با هواي پاك را هم بايد به دست آوريم اما مي توانيم بگوييم طي 6 ماه گذشته و به خصوص 2 ماه خيلي تعداد روزهاي با هواي ناسالم بسيار زياد و تعداد روزهاي با هواي پاك بسيار كم يا حتي انگشت شمار بوده است.
معاون وزير بهداشت اضافه كرد: ما بيشتر، ميزان آلاينده هاي هوا از نظر ذرات معلق و گازهاي خطرناك مانند مونوكسيد كربن و دي اكسيد نيتروژن و تاثير آنها در بروز بيماري ها و در مواردي زيان هاي اقتصادي آن را محاسبه و به دستگاه هاي مسئول اعلام مي كنيم.وي اضافه كرد: در مورد مرگ هاي ناشي از آلودگي هوا نمي توانيم به طور مطلق بگوييم فلان مورد مرگ الزاما بر اثر آلودگي هوا بوده است اما مرگ برخي افراد داراي بيماري هاي زمينه اي و در معرض خطر را مي توانيم در چنين روزهايي به آلودگي هوا نسبت دهيم.
وي تاكيد كرد: در زمان آلودگي هوا كار زيادي از وزارت بهداشت بر نمي آيد جز اينكه با آموزش و آگاه سازي مردم نسبت به تردد غير ضرور مردم و روش هاي پيشگيري اطلاع رساني كنيم.

 



آسماني شدن در ميدان مين ايلام

تخريب چي ميدان مين منطقه ميمك استان ايلام به شهادت رسيد.
به گزارش خبرگزاري مهر، شهيد «الياس عباس زاده»، روز گذشته در حين عمليات پاكسازي ميادين مين بجاي مانده از دوران دفاع مقدس در منطقه «ميمك» بر اثر برخورد با مين به درجه شهادت نائل آمد. در سالهاي اخير تعداد شهدا در عمليات هاي پاكسازي ميدان هاي مين در استان ايلام افزايش يافته بطوري كه كمتر از يك ماه گذشته شهيد «نعمت نظري» در حالي كه مشغول پاكسازي ميدان مين در منطقه «چلات» شهرستان دهلران بود به شهادت رسيد.
شهيد نعمت نظري مدير عمليات پاكسازي ميدان مين قطعه 6 شهرستان دهلران بود.

 



هزاران زائر ايراني كربلاي معلي در مرز شلمچه سرگردانند

اهواز-خبرنگار كيهان:
علي رغم صدور مجوز تردد انفرادي از سوي دولت، هزاران زائر كربلاي معلي در مرز شلمچه در وضعيت نامناسبي قرار گرفته و بلاتكليف مانده اند.
نزديك شدن به ايام اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) از يك سو و موافقت دولت با تردد انفرادي زائران از مرز بين المللي شلمچه از سوي ديگر سبب سرازير شدن خيل عظيمي از زوار به مرز شلمچه براي عزيمت به كربلاي معلي شده است.
اين تجمع 4 هزار نفري در حالي صورت گرفته است كه محدوديت ظرفيت پايانه مرزي شلمچه تنها 300 نفر بوده و همين امر سبب ساز مشكلات فراواني براي جمعيت كثير مراجعه كنندگان به مرز شلمچه-عراق است.
اخبار واصله حاكي از فقدان حداقل امكانات رفاهي هم چون آب شرب، سرويس هاي بهداشتي، چادرهاي اسكان و است.
همچنين برودت و سرماي بيش از حد هوا در اقليم بياباني مرز شلمچه، زائرين را با مشكلات فراواني مواجه كرده است. به گونه اي كه به دليل كم بودن گنجايش نمازخانه ها و اماكن سربسته اغلب در بدترين شرايط ممكن و فاقد هرگونه پتو و يا وسيله گرمايشي به اميد عزيمت به كربلاي معلي شب را به صبح گذراندند.
نكته قابل تامل آن است كه علي رغم خيل عظيم جمعيت مستقر در مرز شلمچه، تاكنون هيچ گونه تمهيداتي از سوي مسئولان ذي ربط براي اسكان و در اختيار قرار دادن امكانات رفاهي به اين زائران انديشيده نشده و اين جمعيت كثير حتي در استفاده از ساده ترين امكانات رفاهي نيز با مشكلات عديده اي مواجه شده است.
با توجه به اين كه امكانات موجود در مرز به هيچ عنوان پاسخگوي نيازهاي زائران و انبوه جمعيت نيست برپا كردن چادرهاي اقامتي از سوي هلال احمر، تامين آب شرب و بخشي از غذاي مورد نياز مردم از سوي ادارات، احداث سرويس هاي بهداشتي صحرايي و كمك شاياني به رفاه حال زائران امام حسين(ع) خواهد كرد.
مشكلي ديگر كه در اين بين وجود دارد، برخورد نامناسب و به دور از شأن با زائران ايراني است كه از سوي مرزبانان عراقي صورت مي گيرد. اين در حالي است كه اگر كنسول گري ايران در بصره فعال شود، نظارت مستقيمي بر عملكرد مسئولين عراقي وجود خواهد داشت.
حال با توجه به شرايط مرزي شلمچه و عدم وجود امكانات لازم براي اسكان اين افراد بايد ديد در نهايت چه ارگان و يا نهادي مسئوليت رسيدگي به اين وضعيت را به عهده خواهد داشت؟

 



حوادث كوتاه از كشور

انتقام سيم برق از سارق خود
اهواز- خبرنگار كيهان: مأموران كلانتري بخش باوي در اهواز در پي خبري مبني بر فوت مشكوك در حوزه استحفاظي به آدرس دريافتي اعزام و مشاهده كردند كه فردي25 ساله در حين سرقت سيم برق از روي تير برق دچار برق گرفتگي شده و بر اثر سقوط و جراحت وارده در دم جان باخت.
آتش گرفتن خودروي حمل زباله در قزوين
قزوين- فارس: خودروي خاور حمل زباله كه در بلوار شهيد بهشتي قزوين دچار حريق شده بود توسط مأموران آتش نشاني اطفا شد.
با شروع فصل سرما و كاهش دما، برخي از رانندگان به ويژه رانندگان خودروهاي سنگين و ديزلي از وسايل حرارتي نظير گاز پيك نيك و حلب هاي حاوي چوب هاي مشتعل براي گرم كردن مخزن سوخت و سيستم فني خودرو استفاده مي كنند كه اين اقدام يكي از دلايل آتش سوزي خودروها در اين فصل است.
كشف اشياء عتيقه در آمل
آمل- خبرنگار كيهان: سرهنگ محمد صادق پهلوان رئيس پليس شهرستان آمل از كشف اشياء عتيقه در آمل خبر داد و گفت: با انجام كار پليسي و تحقيقاتي از منزل شخصي به نام م-ح تعداد 2 عدد پاتيل برنجي به قدمت 400 تا 600 ساله مربوط به اواخر دوران تيموري و اوايل دوران صفوي كشف و ضبط شد.
انهدام باند سرقت خودرو در بروجرد
بروجرد- خبرنگار كيهان: با تلاش و پيگيري نيروي انتظامي شهرستان بروجرد يك باند سرقت خودرو متلاشي شد كه از اين باند 10 دستگاه خودرو كشف شد.در اين رابطه دو نفر از اعضا اين باند دستگير و تلاش براي دستگيري نفر سوم اين باند ادامه دارد.
اتصال سيم برق، 12 تن كاه را به خاكستر تبديل كرد.
زنجان- خبرنگار كيهان: بر اثر وقوع آتش سوزي در يك انبار واقع در شهرستان ابهر، 12 تن كاه و چهار هزار بسته يونجه به خاكستر تبديل شد. اين آتش سوزي به علت اتصال سيم برق آغاز شد.
سارق 80 شاخه تيرآهن دستگير شد
زنجان- خبرنگار كيهان: مأموران آگاهي زنجان چندي پيش از سرقت آهن آلات در خيابان بابائيان زنجان مطلع شدند و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و در اين رابطه متهمي را دستگير كردند كه در پليس آگاهي به سرقت 60 شاخه آهن شش متري و 20 شاخه يك و نيم متري اعتراف كرد.
كشف 120 تن سيمان احتكار شده در نطنز
بادرود- خبرنگار كيهان: در پي كسب خبري مبني بر احتكار سيمان در انباري واقع در يكي از مناطق شهرستان نطنز موضوع در دستور كار مأموران پليس امنيت عمومي اين شهرستان قرار گرفت و مأموران پس از بازرسي از اين محل تعداد 2 هزار و 400 پاكت سيمان به وزن 120 تن را كشف و ضبط كردند.
دستگيري جاعل اسناد و مدارك در صومعه سرا
صومعه سرا- فارس: فردي به اتهام جعل اسناد و مدارك در صومعه سرا دستگير شد.اين فرد اسناد و مدارك زيادي را براي متقاضيان جعل مي كرد كه پس از بررسي به همراه برخي مدارك جعلي دستگير و با تشكيل پرونده مقدماتي براي رسيدگي بيشتر به مقامات قضائي ارجاع داده شد.

 



صرامي خبر داد
آموزش پيشگيري از اعتياد به 6 هزار دانش آموز و مربي پرورشي

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر از آموزش هاي تخصصي 6 هزار دانش آموز و مربي براي پيشگيري از اعتياد خبر داد.
حميدرضا صرامي در گفت وگو با مهر تصريح كرد: اما اين تعداد مربي آموزش ديده به دليل كمبود بودجه كافي نيست و امكان پوشش گسترده تمام مدارس وجود ندارد.
وي با اشاره به ارائه آموزش هاي پيشگيري از اعتياد به دانش آموزان افزود: ارائه آموزش هاي مهارتهاي زندگي و پيشگيري از اعتياد در سطح مدارس در حال انجام است اما به علت كمبود بودجه پوشش اين موضوع زياد نيست.
مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در ارائه آموزش هاي پيشگيري از اعتياد بايد به سن دانش آموزان توجه شود زيرا نمي توان به دانش آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي در مورد مواد مخدر توضيح داد.
وي عنوان كرد: هزار و700 نفر از افراد آموزش ديده شامل مربيان پرورشي، مشاوران و مديران مدارس بوده اند كه ميزان آموزش هاي ارائه شده به اين افراد تا چند سال آينده افزايش چشمگيري مي يابد.
مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: تا پنج سال آينده تحول جدي در امر مداخله موثر مربيان آموزش و پرورش در بحث اقدامات پيشگيري مدرسه محور در حوزه اعتياد ايجاد مي شود.
وي ادامه داد: آموزش والدين از طريق انجمن هاي اوليا و مربيان نيز به عنوان ضلع دوم اقدامات آموزشي در حال انجام است كه اين اقدام مي تواند در كاهش آسيب و پيشگيري از اعتياد بسيار موثر باشد.

 



اختلاف برادران دشتستاني مرگ آفرين شد

برازجان- خبرنگاركيهان:
اختلاف برادران در خصوص سهم خود از محصولات دشتستان به گروگانگيري برادرزاده ها و قتل يكي از آنان توسط عمو منجر شد.
فردي به نام «محمد-ز» ساكن شهرستان وحدتيه دشتستان كه براي گرفتن سهم خود از محصولات نخلستان نزد برادرانش رفته بود كه ميان آنان درگيري لفظي رخ داد.
براساس اين گزارش، «محمد- ز» كه مسلح بود با سلاح به طرف يكي از برادرانش نشانه گرفت كه ناگهان گلوله به يكي از كارگران باغ كه براي ميانجيگري آنجا حاضر بود اصابت كرد و او را به قتل رساند و قاتل نيز فرار كرد.
اين گزارش مي افزايد: خانواده مقتول 50 ميليون تومان بابت ديه از برادران «محمد- ز» درخواست كردند تا رضايت خود را از قاتل اعلام كنند.قاتل از برادران خود مي خواهد كه اين مبلغ را تهيه و پرداخت كنند. تعلل برادران قاتل در پرداخت ديه سبب شد تا «محمد-ز» فرزندان آنان را به نام هاي محمد و احمد به گروگان بگيرد.
براساس اين گزارش، قاتل از برادران خود مبلغ 150 تا180ميليون تومان درخواست كرد. هنگامي كه آنان در حال تهيه اين مبلغ بودند، محمد يكي از برادرزاده هاي خود را به قتل رساند و جسد او را در نخلستان پدرش رها كرد.اكنون «محمد-ز» متواري است و از سرنوشت گروگان ديگر اطلاعي در دست نيست. مسئولان قضايي و انتظامي استان بوشهر و شهرستان دشتستان در حال بررسي و پيگيري اين پرونده به صورت ويژه هستند.

 



مخفيگاه كلاهبردار هزار چهره را شناسايي كنيد

پليس از شهروندان درخواست كرد تا مخفيگاه كلاهبردار هزار چهره را شناسايي كرده و اطلاع دهند.
به گزارش فارس، عصر 3خرداد امسال با طرح شكايتي از سوي دفتر حقوقي يكي از بانكهاي خصوصي به شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تهران، پرونده اي با موضوع دريافت تسهيلات بانكي با استفاده از اسناد مجعول تشكيل و پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
كارآگاهان در تحقيقات خود متوجه شدند جاعل يا جاعلان با استفاده از اسناد مالكيت چندين ميليون تومان وام از يكي از شعبات بانكي دريافت كرده و پس از دريافت تسهيلات بانكي هيچ اقدامي نسبت به انجام تعهدات بانكي خود نكرده اند.
در ادامه تحقيقات، كارآگاهان با شناسايي محل سكونت افرادي كه اسناد ملكي مجعول با مشخصات آنها تنظيم شده بود و انجام تحقيقات از آنها اطمينان پيدا كردند از اين افراد هيچ گونه حساب و يا فعاليت بانكي در هيچ يك از شعبات بانكي نداشته اند.
كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود دريافتند كه افراد جاعل با استفاده از هويت افراد غير و تهيه اسناد هويتي مجعول اقدام به اخذ تسهيلات بانكي كرده اند؛ با تحقيقات انجام شده در اين پرونده مشخص شد فردي به نام مسعود، مدتي پس از پرداخت تسهيلات بانكي با مراجعه به يكي از شعبات بانك خصوصي اقدام به وصول يك فقره چك به مبلغ 100ميليون تومان كرده است.
با شناسايي مسعود و انجام تحقيقات، وي به كارآگاهان اداره سيزدهم گفت: اين چك را از فردي به نام حميدرضا دريافت كرده است.
كارآگاهان اداره سيزدهم با بهره گيري از چهره نگاري انجام شده از طريق مسعود و بهره گيري از بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار پليس، موفق به شناسايي حميدرضا به عنوان دريافت كننده تسهيلات بانكي و ارائه دهنده چك صد ميليون توماني به مسعود شدند.
معاون مبارزه با جرائم خاص و رايانه اي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به متواري بودن و احتمال ارتكاب ديگر جرائم از سوي متهم تعقيب، دستور قضايي انتشار بدون پوشش 2 تصوير موجود از متهم صادر شده است.
سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان ادامه داد: از همه شهرونداني كه اطلاعاتي از مخفيگاه و يا محل هاي تردد متهم در اختيار دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055434 يا 51055127 در اختيار كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
وي تصريح كرد همچنين از كليه مالباختگان احتمالي كه نسبت به شناسايي متهم اقدام كرده و از وي شكايتي دارند درخواست مي شود تا جهت طرح يا پيگيري شكايات خود به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



زن باردار شهركردي با امداد هوايي اورژانس اصفهان از مرگ نجات يافت

اصفهان- خبرنگاركيهان:
زن بارداري ساكن يكي از روستاهاي شهر چلگرد چهارمحال و بختياري در هشتمين زايمان خود با تلاش نيروهاي امدادي پايگاه هوايي اورژانس پيش بيمارستاني استان اصفهان از مرگ نجات يافت.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، به دليل بارش برف سنگين تمامي مسيرهاي منتهي به روستاي محل سكونت اين زن جوان مسدود شده بود و با توجه به اينكه از زمان زايمان اين خانم چند روزي گذشته بود، مركز فوريت هاي پزشكي شهركرد براي انتقال زن باردار به بيمارستان از مركز فرماندهي عمليات اصفهان تقاضاي يك فروند بالگرد كردند.
اين زن 25ساله كه در 8 بارداري خود، 4 فرزندش را در هنگام زايمان از دست داده بود و در صورت انتقال نيافتن به بيمارستان، جان خود و فرزندش را از دست مي داد سرانجام با بالگرد اعزامي از روستاي شهر چلگرد به بيمارستان شهركرد منتقل شد و فرزند خود را سالم به دنيا آورد.

 



داروخانه هاي هلال احمر افزايش قيمت ندارند

مديرعامل پخش سها هلال سازمان تداركات پزشكي جمعيت هلال احمر گفت: داروخانه هاي جمعيت هلال احمر هيچ گونه افزايش قيمت دارو نخواهند داشت.
مهدي بخشايشي اظهار داشت: هيچ كدام از داروهاي توزيعي داروخانه هاي هلال احمر بعد از اجراي هدفمندسازي يارانه ها افزايش قيمت نداشته است.
وي گفت: در حال حاضر با وجود افزايش قيمت حمل ونقل دارو در كشور داروخانه هاي جمعيت هلال احمر در سراسر كشور به هيچ عنوان افزايش قيمتي در توزيع دارو نداشته اند كه متعاقبا اين روند نيز تا اطلاع ثانوي ادامه خواهد داشت.
وي با بيان اينكه تغيير قيمت هاي دارو برعهده وزارت بهداشت است، گفت: با اين حال توزيع كنندگان دارو مي توانند در توزيع برخي داروهايي كه سود بيشتري دارد افزايش محدودي با دلايل موجه داشته باشند كه مركز پخش سها هلال سازمان تداركات پزشكي جمعيت هلال احمر در اين راستا حتي با اين وجود هيچ گونه افزايش قيمتي را در توزيع داروهاي داروخانه هاي خود اعمال نكرده است.

 



مديرعامل سابق سازمان آتش نشاني بابل بر اثر سقوط از طبقه چهارم درگذشت

بر اثر سقوط از يك ساختمان چهار طبقه، مديرعامل سابق آتش نشاني بابل درگذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از بابل، سيد علي عبدالعلي زاده 60 ساله مديرعامل اسبق سازمان آتش نشاني بابل كه حدود 30 سال از عمر خود را صرف خدمت و كمك به همنوعان خود در شهرستان بابل كرده بود در يك حادثه دلخراش و سقوط از يك ساختمان چهارطبقه در خيابان 35 متري واقع در كتي غربي بابل درگذشت.
وي كه قصد بازديد از اين ساختمان نيمه كاره را داشته است بر اثر بي احتياطي از ساختمان چهار طبقه سقوط كرده و متأسفانه تا قبل از رسيدن به بيمارستان درگذشت.

 



اوباما و خانواده اش طلاباران شدند

باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا، خانواده و اعضاي كابينه اش طي اولين سال رياست جمهوري وي بيش از 300 هزار دلار هديه از عبدالله بن عبدالعزيز شاه عربستان سعودي دريافت كرده اند.
به گزارش خبر آنلاين بخش ثبت فدرال آمريكا در گزارشي اعلام كرد: ملك عبدالله هدايايي به ارزش بيش از 34 هزار دلار به اوباما، 146 هزار و 200 دلار به همسر وي و هفت هزار و 275 دلار به دختران اوباما (ماليا و ساشا) تقديم كرده است. پادشاه عربستان سعودي همچنين 108 هزار و 245 دلار به كاركنان كاخ سفيد، 23 هزار و 400 دلار به ديپلمات هاي ارشد آمريكا و همچنين 12 هزار دلار به معاون سفير آمريكا در رياض كادو داده است. در گزارش فدرال تصريح شده است كه ملك عبدالله سرويس جواهري مملو از برليان و ياقوت به ارزش 132 هزار دلار و علاوه بر آن گردنبند مرواريدي به ارزش 14 هزار و 200 دلار به همسر رئيس جمهور آمريكا هديه كرد. علاوه بر شاه عربستان سعودي «ارنستينا مايلز» همسر رئيس جمهور غنا نيز ساعت ويژه اي كه از طلاي 18 عيار، برليان و چرم ساخته شده و ارزش آن 48 هزار دلار است، به رئيس جمهوري آمريكا هديه كرده است. اين گزارش حاكي است كه رئيس جمهور چين، همسر نخست وزير ژاپن و شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي نيز هر يك به ترتيب هدايايي به ارزش 20 هزار دلار، 9 هزار و 700 دلار و هشت هزار دلار به اوباما و همسرش هديه داده اند. طبق قوانين آمريكا، همه هداياي اهدا شده به مقامات آمريكايي از جانب دولت هاي خارجي بايد در بايگاني ملي اين كشور نگهداري شوند.

 



تلفات سيل در فيليپين

وقوع سيلاب در فيليپين 60 كشته برجاي گذاشت.
«ويل دردو تامايو» رئيس دپارتمان مديريت بحران فيليپين در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور گفت: در پي بارش هاي دامنه دار باران و رانش زمين در نقاط مختلف اين كشور تاكنون 60 تن جان خود را از دست داده و 32 تن ديگر نيز مفقود شدند.اين مقام مسئول در ادامه به خبرگزاري آسوشيتدپرس خاطرنشان كرد: كوچك ترين قرباني اين سيلاب يك كودك سه هفته اي است.براساس گزارش هاي رسيده تاكنون 80 استان اين كشور به طور كامل به زير آب فرو رفته و بيش از يكصد و 50 منزل مسكوني و ساختمان نيز به طور كامل تخريب شده اند.به گفته هواشناسي فيليپين تاكنون بيش از 410 ميليمتر باران در اين كشور باريده است.

 



كبوتر قاچاقچي هم به بازار آمد

قاچاقچيان كلمبيايي از كبوترهاي نامه رسان براي قاچاق مواد مخدر استفاده مي كنند.
به گزارش اسكاي نيوز، پليس كلمبيا از كشف كبوترهاي حامل مواد مخدر در بيرون زندان اين كشور خبر داد و اعلام كرد: قاچاقچيان در زندان هم دست از رفتار غيرقانوني شان برنداشته اند.نيروهاي پليس هنگامي كه اين كبوترها را پيدا كرده اند به بدن هر كدام از آنها حدود 6/1 انس مواد مخدر بسته شده بود و به همين دليل آنها براي پرواز كردن به درون زندان بيش از حد معمول تقلا مي كرده اند. اگر چه اضافه بار كبوتر موجب شد پليس به راحتي پرنده زبان بسته را به دام بيندازد و نقشه زنداني ها نقش برآب شد اما اين اقدام به عنوان يك جرم جديد در فهرست خلاف هاي زندانيان قرار گرفت.گفتني است، قاچاقچي هاي كلمبيايي قبل از اين هم از تكنيك هاي خاصي براي قاچاق استفاده كرده اند به عنوان مثال از طوطي هاي آموزش ديده براي ديده باني استفاده مي كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14