(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 دی 1389- شماره 19845

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقاومت لبنان و عقب نشيني آمريكا و اسرائيل (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
مقبره (گفت و شنود)
لاريجاني: بين المجالس بايد صداي مردم تونس را بشنود و از حق آنها دفاع كند
گاردين: ايران در مذاكرات اسلامبول از حق خود كوتاه نمي آيد
خبر كانديداتوري متكي در انتخابات مجلس تكذيب شد
اعتراف شبكه عنكبوت به دروغ پراكني در جنگ رواني ناكام (خبر ويژه)
تظاهر به همراهي با جمهوري اسلامي تنها راه براندازي است (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: آمريكا موميايي هاي مستبد را بر دموكراسي در خاورميانه ترجيح مي دهد (خبر ويژه)
خرابكاري و ترور و تحريم مشوق هاي غرب اينهاست؟! (خبر ويژه)
مجادلات تند در غرب به خاطر هراس از پيروزي اسلامگرايان در تونس (خبر ويژه)
فتنه مرد... دكان قابله ها يكي يكي تخته مي شود (خبر ويژه)



مقاومت لبنان و عقب نشيني آمريكا و اسرائيل (يادداشت روز)

تحولات لبنان از اقدامات يك جانبه به سمت «اقدامات جمعي» تغيير مسير داده است و اين نشان مي دهد طرف هايي كه گمان مي كردند، مي توانند موازنه قدرت را در لبنان با مانور سياسي تغيير دهند، اينك واقعيت صحنه سياسي لبنان را پذيرفته و از تك گويي فاصله گرفته اند به سه خبر زير توجه كنيد:
1- جلسه سياسي سه كشور سوريه، تركيه و قطر در دمشق تشكيل شد، مقدمه اين جلسه سفر سعدحريري به تركيه بود اين در حالي است كه تا چند روز پيش آمريكا به مركز تصميم گيري درباره پرونده ترور حريري- و به عبارت بهتر حادثه آفريني در لبنان- تبديل شده بود و آقاي اوباما مي بريد و بر قامت سعد مي پوشاند. واكنش شديد و عملياتي حزب الله- تعليق كابينه- مشخص كرد كه اين نوع از اقدام مي تواند تنها سرمايه 14 مارس را از بين ببرد. حريري و گروه او الان در حالي چشم به دمشق دوخته اند كه سوريه قبلاً مواضع خودش را- كه با موضع حزب اله كاملاً يكسان است- اعلام كرده بود. تركيه و قطر نيز محوريت حزب اله را در تحولات لبنان قبول دارند و سيدحسن نصرالله را محوري ترين شخصيت لبنان مي دانند. پس كاملاً واضح است كه از اين جلسه تاييديه اي براي «فتنه دادگاه» بيرون نخواهد آمد.
2- رايزني رئيس جمهور لبنان با نمايندگان مجلس و رهبران گروهها براي تعيين نخست وزير و دولت آينده كه قرار بود از دو روز پيش آغاز شود، بمدت يك هفته به تعويق افتاد. در اين خبر دو نكته وجود دارد: الف- اگر تغيير عمده اي در فضاي سياسي اتفاق نيفتد، از نظر ميشل سليمان، كار اين دولت تمام است چون اگر رئيس جمهور ادامه دولت را قابل مذاكره مي دانست، صرفاً با گروهي كه دولت را معلق كرده اند، مذاكره مي كرد نه با همه گروهها و نمايندگان مجلس. خب، تغيير در فضاي سياسي لبنان چگونه اتفاق مي افتد؟ فقط يك راه براي آن وجود دارد، سعد حريري و 14 مارس به مواضع سه هفته پيش- كه اعلام كردند روند دادگاه حريري را به نفع لبنان ندانسته و خواستار توقف كار آن هستند- بازگردند و عملاً بر پرونده دادگاه حريري مهر ابطال بكوبند ب- سليمان يك هفته به مذاكره كنندگان منطقه اي فرصت داد تا تلاش هاي خود را براي رسيدن به فرمولي با محوريت سوريه به كار ببندند. در اين ميان دو احتمال وجود دارد: احتمال اول اين است كه مذاكرات دمشق به صدور بيانيه اي عليه دادگاه حريري و دعوت به حل و فصل مسايل در درون لبنان منجر شود. احتمال دوم اين است كه مذاكرات بدون نتيجه به پايان برسد و هيچ فرمول عملي از آن بيرون نيايد. در صورت اتفاق اول، حريري بايد بپذيرد كه دادگاه فقط مسئله حزب الله نيست بلكه مسئله تركيه، قطر و سوريه هم هست بنابراين او با يك جبهه منطقه اي روبروست. در صورت اتفاق دوم، رئيس جمهور لبنان از نظر حقوقي و اخلاقي وجاهت بيشتري براي پيگيري قاطع تشكيل دولت جديد پيدا مي كند كه طبعاً از انتهاي اين پيگيري احياي دولت سعدحريري بيرون نمي آيد.
3- دادگاه بين المللي ويژه تحقيق در زمينه ترور رفيق حريري با يك روز تاخير در بيانيه اي اعلام كرد كه «دانيل بلمار» دادستان حكم اوليه دادگاه را به قاضي -بلژيكي- «دانيل فرانسين» تحويل داده است. در اين بيانيه آمده بود: «محتواي اين حكم همچنان بصورت محرمانه باقي خواهد ماند و قاضي اقدامات مقدماتي محدوديت زماني در زمينه بررسي حكم اوليه ندارد.» جالب اين است كه چند ساعت قبل از صدور اين بيانيه، خبرگزاري المركزيه از ارائه حكم اوليه به دانيل فرانسين خبر داد اما دادگاه مربوطه اين خبر را رد كرد. در مورد زمان رسيدگي به حكم اوليه هم، قبلاً دادگاه گفته بود مدت زمان رسيدگي و اعلام نظر دادگاه بين 6 تا 10 هفته است.
در واقع دادگاه حريري - به عنوان استراتژي فعلي آمريكا براي مديريت تحولات لبنان- به چند عقب نشيني دست زده است. از يك سو زمان قبلي را به عقب انداخته و از درز هر خبري به خارج از دادگاه ممانعت كرده است. از سوي ديگر دادگاه در يك بيانيه كاملاً محافظه كارانه صرفاً از تحويل حكم اوليه بلمار به فرانسين خبر داده و محتواي آن را محرمانه خوانده و محدوديت زماني براي اظهارنظر قاضي درباره حكم اوليه را بطور مطلق برداشته است. اين در حالي است كه بلمار پيش از اين گفته بود حكم اوليه دادگاه را طي مصاحبه اي به اطلاع عموم مي رساند و اضافه كرده بود پس از صدور حكم اوليه، قاضي اقدامات مقدماتي بين 6 تا 10 هفته وقت دارد تا نظر نهايي و حكم قطعي دادگاه را صادر نمايد. بيانيه دادگاه بين المللي كاملا كلي است و در آن هيچ اشاره اي به مقاومت و... ندارد در حاليكه همه مي دانند محور كار دادگاه اتهام بستن به حزب الله است. بيانيه محافظه كارانه و محتاطانه دادگاه مزبور و بخصوص تاكيد روي دو نكته «محرمانه بودن» و «رفع محدوديت زماني» در واقع به منزله عدم صدور رأي است اما طراحان آمريكايي و صهيونيستي دادگاه بين المللي براي آنكه بگويند كاري كرده ايم، اين بيانيه را در روز مذاكرات دمشق صادر كرده اند با اين وجود طراحان فاش كرده اند كه پرونده را براي زمان ديگري كه احياناً شرايط مساعد شود، نگه خواهند داشت. در يك جمله در واقع آمريكا و اسرائيل براي آنكه بتوانند سرمايه از دست رفته شان- نخست وزيري حريري- را برگردانند، به دمشق و مذاكرات قطر، تركيه و سوريه چشم دوخته اند. اين نشان مي دهد كه حزب الله لبنان در بازي داخلي، منطقه اي و بين المللي تا چه اندازه مهارت دارد. در اين ماجرا اگر چيزي نصيب آمريكا و رژيم صهيونيستي بشود، ادامه نخست وزيري سعد حريري است و در حالي كه تا هفته قبل آنان از اين امكان برخوردار بوده اند، حالا بايد منت سه دولتي كه با حزب الله روابط فعالي دارند را به جان بخرند تا به همان نقطه بازگردند اين در حالي است كه اين سه كشور بايد امتيازي را از سعد و گروه 14 مارس بگيرند و به مقاومت بدهند تا حزب الله از موضع فعلي مبني بر رد دولت حريري منصرف شود.
مذاكرات دمشق بدون حضور ايران از يك سو و بدون حضور ايران و عربستان از سوي ديگر برگزار گرديد، نكته ديگر اين بود كه مذاكرات سه جانبه در «دمشق» برگزار شد كه هر كدام معاني خاص خود را دارند:
يكم: ميزان نفوذ ايران در لبنان بر كسي پوشيده نيست. استقبال لبناني ها از رئيس جمهور ايران خاطره استقبال از رئيس جمهور در شهرهاي ايران را تداعي كرد. اما با اين وجود ايران در مذاكرات دمشق نبود! چرا؟ پاسخ اين است كه ايران براي مقاومت لبنان مشكلي نمي بيند تا بخواهد براي حل آن رايزني كند. اينكه آمريكا، اسرائيل، اروپا و بطور كلي جبهه استكباري عليه حزب الله سناريوسازي- نظير دادگاه بين المللي- نمايند، از يك سو كاملاً طبيعي و بديهي است و از سوي ديگر موضوعي نيست كه از طريق مذاكرات سياسي حل و فصل شود. در واقع از منظر ايران نشست دمشق به تقاضاي سعد حريري، آمريكا و... تشكيل شده و از سوي ديگر موضوع آن حل مشكل حريري است.
البته ايران مشكلي با اين موضوع ندارد و حتي اگر بناي آن بر حل اختلافات داخلي لبنان باشد، از آن پشتيباني هم مي كند. در عين حال ايران به خوبي مي داند كه سوريه تا امتيازي از حريري به نفع مقاومت نگيرد، براي عادي سازي شرايط سعد وساطت نمي كند.
دوم: در اين مذاكرات ايران و عربستان حضور ندارند و به جاي آن ها تركيه و قطر كه داراي تأثير بسيار كمتري از اين دو در فضاي لبنان مي باشند، حضور دارند! چرا؟ پاسخ اين است كه ايران و عربستان- دو قطب رقيب در معادله لبنان- در مذاكرات حضور ندارند براي اينكه مذاكرات دمشق بر مبناي حل و فصل منازعه داخلي لبنان شكل نگرفته است. همه مي دانند كه در مذاكرات دمشق- برخلاف مذاكرات ارديبهشت 87 دوحه- اساساً طرف هاي لبناني حضور ندارند. پس كاملاً واضح است كه دستور كار دمشق حل يك مشكل و آن «بازگرداندن دولت حريري» است در حل اين مشكل دولت سعودي نمي تواند كمكي بكند چرا كه نفوذي روي حزب الله ندارد. ايران هم معتقد است حريري و... بايد با مراجعه به حزب الله مشكل خود را حل كنند نه مراجعه به ديگران.
سوم: برگزاري مذاكره در دمشق- حامي شناخته شده حزب الله- هم معناي خاص خود را دارد. مذاكره جمعي براي حل مشكل لبنان اين بار نه در «واشنگتن»، «لندن»، «پاريس»، «رياض»، «قاهره» يا «امان» و حتي «دوحه» بلكه در«دمشق» است. اين همان دمشقي است كه در سال 2005 گردانندگان اصلي همين «دادگاه بين المللي» براي واژگوني دولت آن، همه توانايي منطقه اي و بين المللي خود را پاي كار آوردند. چشم دوختن غرب و جريان وابسته به آن در لبنان به دمشق، اعتراف به قدرت مقاومت است. اين در حالي است كه حضور قطر و تركيه كه در ميانه دو جبهه مقاومت و محافظه كار قرار دارند و غيبت كشورهاي محافظه كار عرب نشان مي دهد كه در خاورميانه كفه ترازو به سمت مقاومت قرار دارد و سفرهاي پي درپي مقامات ارشد آمريكا به خاورميانه و حملات مستقيم و مكرر به بلوك مقاومت نتوانسته است مقاومت و كشورهاي اين محور را تبديل به مشكل خاورميانه نمايد، ميزباني دمشق در اين مذاكرات نشان داد كه واقعيات خاورميانه را كشورهاي خاورميانه مي سازند نه آمريكايي ها.
نكته ديگر در مذاكرات دمشق اين بود كه مذاكرات با ابتكار «اتحاديه عرب» همراه نبود و حال آنكه هميشه در چنين مواقعي هيئتي از اتحاديه عرب در رايزني با آمريكا و فرانسه و انگليس ماجرا را پي مي گرفت. مدل مذاكرات دمشق يك مدل بومي خاورميانه با حذف عوامل بين المللي و وابستگان به آن ها بود و اين خود رمز حركت آينده خاورميانه است.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ چقدر تاريخ خوب و به موقع تكرار مي شود، شاه وقتي سرنگون شد و فراري، آمريكا اجازه اقامت نداد، اكنون نيز رئيس جمهور دست نشانده تونس هم وقتي كه فرار كرد فرانسه تحويلش نگرفت و اجازه اقامت به وي نداد. اين به آن معناست كه نوكرها هر وقت چوب خط شان پر مي شود حتي اربابانشان به آن ها به اندازه يك تفاله هم اهميت قايل نيستند. ضمنا خوب است تجارب انقلاب اسلامي ايران در اختيار مردم تونس گذاشته شود تا استكبار مجددا بر مقدرات آنان تسلط پيدا نكند.
جنت خواه دوست
¤ چند معادله ؛ حذف پيش شرط جلوگيري از شهرك سازي در مذاكرات سران سازش، تكرار افتضاح جايزه صلح نوبل، سركوب دانشجويان در انگليس و برخي كشورهاي اروپايي ، نتيجه مذاكرات ژنو 3 در اجلاس 1+5، بر هم ريختن وضع اقتصادي كشورهاي اروپايي و آمريكايي، ترور دانشمندان هسته اي مان، قدرت نمايي اخير حزب الله لبنان در ساقط كردن دولت وابسته سعد حريري در مقابله شيطان بزرگ و انقلاب در تونس و رعب و وحشتي كه از اين دست در كشورهاي عربي بوجود آمده حاكي از تغييرات اساسي در روند كشورهاي خاورميانه و جهان است و رويكردي كه ملت ها به اوضاع داخلي خود دارند و همه و همه اينها مرهون صبر و مقاومت و استقلال ايران اسلامي است كه الگوپذيري جهانيان شده و همه بدان چشم دوخته اند.
محمودي
¤ اسرائيلي ها خودشان نقشه ترور مي كشند بعد دست به جنايت هم مي زنند آنگاه دادگاه تشكيل مي دهند. ولي بايد به آنان گفت كه به آخر خط رسيده اند. همين روزهاي آينده بايد گورشان را از منطقه گم كنند و بروند.
پيران نژاد
¤ قرائت رحماني از دين اسلام كه رابطه اي با جهاد نداشته باشد از پروژه هاي شيطان بزرگ است كه از دهان بعضي از افراد وابسته به بيگانه خارج مي شود.
0266---0916
¤ از آن روزنامه خواهش مي كنم اسامي نمايندگاني كه با محمد خاتمي ديدار كرده اند را اعلام كنيد تا در انتخابات سال آينده نزديك انتخابات مردم با آگاهي بيشتر راي بدهند.
موسوي- يزد
¤ شكي نيست چند نفر مزدوري كه در كابل يا هرات جلوي نمايندگي ايران دست به شورش مي زنند و تظاهرات ساختگي برپا مي كنند و اهانت به ايراني ها مي كنند، مزدوران انگليس خبيث و آمريكا و صهيونيسم هستند ،مزدوران ناتو هستند و مزدوران وهابي در عربستان هستند. در ضمن از مسئولان عزيز كشورمان هم سپاسگزاري مي كنم براي اين كه با هوشياري و هوشمندي و ژرف نگري ورود سوخت به افغانستان را مورد كنترل قرار مي دهند. چون بسياري از سوخت ارسالي به اين كشور در اختيار آمريكايي ها و كلا اشغالگران قرار مي گيرد.
يك شهروند
¤ آن دسته از اعضاي شوراي شهر كه با نام گذاري خياباني به نام «9دي» مخالفت كردند در واقع از ارزش خود كاستند چرا كه در آن روز ملت مومن انقلابي حياتي مجدد به اسلام بخشيدند. پيشنهاد مي شود كه اين نام گذاري در شهرهاي ديگر نيز صورت گيرد.
سليمان بلغار
¤ از مسئولين وزارت آموزش و پرورش مي خواهيم كه خانواده هاي بازنشستگان نيز تحت پوشش بيمه طلايي قرار گيرند.
خانم سهيلا گزاني- تهران
¤ از مسئولان دولتي تقاضا مي كنم كه درباره نيروهاي شركتي فكري اساسي كنند و آن ها را از اين بلاتكليفي نجات دهند.
اميد روحاني- تهران
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش تقاضا مي كنيم كه به وضعيت معلمان خريد خدمتي رسيدگي و تكليف آنان را مشخص كنند.
خانم فريده خامسي- تهران
¤ از حساسيت نشان دادن و موضع گيري كيهان عليه فاجعه تئاتر «هدا گابلر» قدرداني مي كنيم اما نبايد فراموش كرد كه هدا گابلر دست پخت مدير سابق تئاتر كشور و محصول سياست فرهنگي دولت هاي گذشته است.
6021---0912
¤ با آثار بسيار خوبي كه طرح هدفمند كردن يارانه ها روي صرفه جويي مردم در نان و حامل هاي انرژي گذاشته بايد اعتراف كنم كه اي كاش از سالها قبل به اجراء گذاشته مي شد.
7505---0914
¤ پس از افزايش قيمت سوخت مسئولين قول دادند مشكل تاكسي ها را ظرف يك ماه حل كنند به همين علت رانندگان از يارانه هاي خود حدود 200 هزار تومان در ديماه سوخت مصرف نمودند با توجه به پايان ديماه آيا تاكسيراني و متوليان امر تاكسيراني نسبت به تغيير تاكسي متر چهل هزار تاكسي (راه آهن، فرودگاه) نارنجي، تلفني ها اقدام نموده اند؟ تا به حال كه خبري نشده است از مسئولين تاكسيراني، ستاد سوخت، شوراي شهر، فرمانداري و... خواهش مي كنم نسبت به حل معضل تاكسيراني و تاكسي داران اقدام نمايند.
تقي زاده شهيدي
¤ رهبر عزيز انقلاب فرموده اند كه ؛ اين عكس هاي شهدا را از ديوار خانه هايتان پايين نياوريد. اين زينت هاي هميشگي تاريخ ماست. ما به نام و ياد شهدا و عكس و يادگار شهدا همواره افتخار خواهيم كرد.
5373---0913
¤ از قوه قضاييه و نيروي انتظامي درخواست مي شود با توجه به مبارزه با جرايم و استفاده از سلاح سرد نسبت به جمع آوري مغازه هاي فروشنده اين سلاح ها اقدام نمايند.
2195---0918
¤ چرا بسياري از بانك ها در شهرستانها خودپرداز ندارند و مردم بايد در صف هاي طويل براي كارهاي بانكي در نوبت بايستند.
يك شهروند- خوزستان
¤ ضمن تشكر از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها از مسئولين انتظار مي رود كرايه ها را نيز كنترل كنند كه در حد معقول افزايش يابد نه 50 درصد. متاسفانه كرايه هاي مسير رزن- دمق در استان همدان 50 درصد افزايش يافته است ما جمعي از فرهنگيان روزانه در اين مسير تردد مي كنيم واقعا با مشكل روبرو شده ايم.
6792---0918
¤ با وجود تبليغات فراوان درباره استفاده از سيستم الكترونيك براي انتقال پول و چك بين بانكي متاسفانه نرم افزار همراه بانك صادرات كار نمي كند.
0692---0918
¤ روستاي ولي آباد كندوان جاده چالوس از كمبود آب كشاورزي به شدت رنج مي برد، در صورتي كه آب هايي در اطراف روستا هدر مي رود و بدون كمترين استفاده به درياي خزر مي ريزد. از دولت خدمتگزار انتظار گشايش داريم.
كوهستاني
¤ در خيابان حافظ تهران دو باب بيمارستان تامين اجتماعي به فاصله نزديك به يكديگر وجود دارد كه پليس خودروها را حتي در صورت پارك چند دقيقه اي براي پياده كردن بيمار با جرثقيل به پاركينگ منتقل مي كند.بنويسيد اين نوع سخت گيري ها براي چيست؟
هدايتي
¤ تعدادي كارمند شركت آب و فاضلاب روستايي استان سيستان و بلوچستان هستيم كه در اسفند 88 بازنشسته شديم اما متاسفانه حقوق امسال ما افزايش 6% نيافت از مسئولين درخواست مي كنيم كه اين مشكل را حل كنند.
جمعي از كارمندان بازنشسته
¤ 10 ماه از سال مي گذرد ولي هنوز احكام حقوقي كاركنان مخابرات و افزايش حقوق آنها روشن نيست. ما 32 هزار نفر منتظر اقدام لازم ازسوي مسئولين هستيم.
9464---0912
¤ پس از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها بلوك هاي سفالي جهت ديواركشي ساختمان نسبت به مهر همين امسال تقريبا 70% افزايش قيمت داشته است اين در حالي است كه مسئولين از كاهش قيمت مصالح ساختماني سخن مي گفتند.
9735---0915
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 5/10/89 آن رسانه با عنوان «خاموشي معابر» محدوده زير پل گيشا روبروي دانشكده مديريت به آگاهي مي رساند: مشكل خاموشي محدوده مذكور مرتفع شده و درحال حاضر محل فوق از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
پاسخ روابط عمومي وزارت بازرگاني
در پاسخ مطلب مندرج در روزنامه به شماره 19818 در خصوص «ثبت اجناس و نصب قيمت به اطلاع مي رسد. براساس اعلام مركز اصناف و بازرگانان ايران لازم به ذكر است با توجه به حجم بسيار گسترده كالا و خدمات، در حال عرضه در سطح واحدهاي صنفي، الزام متصديان واحدهاي مزبور به ارسال يك نسخه از نرخنامه خود به سازمان بازرگاني استان تهران امكان پذير نمي باشد. ليكن بازرسان صنفي به صورت فعال و مستمر در حال رصد قيمت ها و جلوگيري از بروز هرگونه تخلف احتمالي مي باشند.

 



مقبره (گفت و شنود)

گفت: عليرضا نوري زاده در مصاحبه با راديو زمانه-متعلق به سازمان اطلاعاتي هلند- گفته است مردم تونس به اسلام كاري ندارند و به هيچوجه هم عليه آمريكا و اسرائيل شعار نداده اند! آنها دوستدار غرب هستند!
گفتم: پس چرا «بن علي» را كه يك ديكتاتور دست نشانده آمريكا و طرفدار پر و پا قرص اسرائيل بود، با آن فضاحت از تونس بيرون انداختند؟
گفت: چه عرض كنم؟! درباره فيلم هاي خبري كه شعارهاي مرگ بر آمريكا و اسرائيل و شعار «اسلام دين من است» را نشان مي دهد چه مي گويد؟!
گفتم: ولش كن بابا! حالا چه كسي براي حرفهاي اين يارو تره خرد مي كند؟ نوري زاده در ميان ضدانقلابيون فراري هم به «دروغ زاده» معروف است.
گفت: پس خبر نداري؟ تا حالا تعداد زيادي از گروههاي ضدانقلاب به راديو آمريكا توصيه كرده اند كه نوري زاده را بيرون كند چون دروغ هاي او آبروي اپوزيسيون را برده است.
گفتم: اتفاقاً نوري زاده انگار براي همان راديو آمريكا ساخته شده است! مي گويند يكي از سلاطين براي خودش سفارش ساخت يك مقبره داده بود ولي روزي كه براي بازديد رفت، متوجه شد الاغي در آن فضولات انداخته، خيلي ناراحت شد ولي مباشرش براي دلداري او گفت؛ تازه به نصيحت سعدي عمل شده است كه مي فرمايد؛
برگ عيشي به گور خويش فرست
كس نيارد ز پس، تو پيش فرست

 



لاريجاني: بين المجالس بايد صداي مردم تونس را بشنود و از حق آنها دفاع كند

رئيس مجلس گفت : بين المجالس بايد صداي ملت تونس را بشنود و از حق آنها دفاع كند.
علي لاريجاني در اجلاس فوق العاده سران بين المجالس كشورهاي اسلامي كه روز گذشته در ابوظبي آغاز به كار كرد گفت: اگر بين المجالس مي خواهد منادي ملت ها باشد و از خواست ملت ها عقب نيفتد بايد امروز از مقاومت ملت شجاع فلسطين دفاع كرده و براي شكست حصر غزه هزينه كند و نفرت خود را از طرح هاي فريبكارانه استكباري-صهيونيستي در مسائل فلسطيني اعلام كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به وقايع اخير تونس، خاطر نشان كرد: بين المجالس بايد امروز صداي ملت تونس را بشنود و از استيفاي حقوق ملت تونس دفاع كند و اجازه ندهد كشورهاي غربي صحنه كشورهاي اسلامي را ميدان پايگاه سلطه خواهي خود قرار دهند.
وي با تاكيد به اينكه، تكيه بر دشمنان اسلام سرنوشت محتوم را در پي دارد تصريح كرد: صحنه تعاملات سياسي و اقتصادي جهان اسلام بايد به هم افزايي مبدل شود تا جايگاه امت اسلامي از جهات علمي، فني و فرهنگي در صحنه بين المللي بازيافته شود.
لاريجاني همچنين ابراز اميدواري كرد كه بين المجالس اسلامي ملجا همگرايي و هم افزايي توان هاي اسلامي شود و طرح هايي را جهت مقابله با مسائل اساسي تدارك كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، همچنين ويژگي اصلي اتحاديه بين المجالس اسلامي را مردمي بودن آن عنوان كرد و گفت: فارغ از محدوديت هاي سياسي دولت ها، بايد در ساختار بين المللي منفذي براي انعكاس مسائل امت اسلامي تعبيه شود و اتحاديه با آزادي عمل نمايندگان پارلمان ها به نيازها و خواسته هاي اصلي امت هاي اسلامي بپردازد.
وي با تاكيد بر اينكه هدف اصلي از تاسيس بين المجالس اسلامي تكرار نهادي شبيه سازمان كنفرانس اسلامي نبوده است، گفت: البته سازمان كنفرانس اسلامي هم در جاي خود ارزشمند است.
لاريجاني با طرح اين سوال كه امروز امت اسلامي چه انتظاري از نمايندگان خود دارد، تصريح كرد: شما حتماً اذعان داريد كه برخي چالش ها و كاستي هاي جهان اسلام ريشه هاي تاريخي دارد اما فعلا مجال احصاء آن نيست اما آنچه در ارزيابي كلي شرايط در وضعيت فعلي مي توان فهميد اين است كه بايد در جهت وحدت امت اسلامي تلاش كرد و با دسايس كشورهاي سلطه طلب كه سال هاست در جهت افتراغ امت اسلامي مشغول بوده اند مبارزه عملي كرد.
وي همچنين با تاكيد بر لزوم مبارزه با عقايد افراطي تفرقه افكنانه در برخي فرق اسلامي كه كارشان دسته بندي امت اسلامي است، گفت: بايد پذيرفت كشورهاي سلطه طلب زماني از اين افكار افراطي حمايت كرده اند كه به مقاصد سياسي خود دست يابند اما في الحال در چنبره آتش خودساخته گرفتارند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه، خاطر نشان كرد: نبايد اجازه داد كه ظرفيت جهان اسلام بازيچه دوره گردي سياسي آمريكا و صهيونيست شود كه هر روز با طرحي توان جهان اسلام را دچار فرسايش كنند و در فلسطين با تئوري صلح به يهودي سازي بيت المقدس بپردازند و مراكز تاريخي اسلامي را نابود كنند و همچنين با فشار وحشيانه ملت مظلوم فلسطين را به مهاجرت وادارند و غزه قهرمان را در محاصره نگه دارند.
به گزارش ايسنا، لاريجاني همچنين خاطر نشان كرد: نبايد اجازه داد به عنوان مبارزه با تروريسم افغانستان را سال ها اشغال و به ويرانه مبدل كنند و به بهانه سلاح هسته اي عراق را مورد تهاجم وحشيانه قرار دهند و صدها هزار نفر عراقي شكنجه شده از ظلم و استبداد صدام را به مسلخ بكشانند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: اما در همين حال زبان آمريكا و غرب در برابر تروريست دولتي صهيونيست ها دچار لكنت است، مجاهد نستوه المبحوح در امارات بدست صهيونيستها ترور شد و دانشمندان ايران دكتر عليمحمدي و دكتر شهرياري به شهادت رسيدند و امروز اسناد روشني داريم كه صهيونيست ها در اين ترور دست داشته اند اما دولت آمريكا خود را به تغافل زده است كه صهيونيست ها را تقبيح كند، اما وقتي دادگاه صهيونيستي-آمريكايي در لبنان را تحريك مي كنند كه براي برهم زدن نظم و آرامش لبنان اقدام كند زبان آمريكا گشوده مي شود و بدون تاخير به ستايش دادگاه دست ساز مخل آرامش لبنان مي پردازد.
علي لاريجاني با اشاره به وقايع اخير سودان، تاكيد كرد: كيست كه نداند داستان جنوب سودان ساخته و پرداخته انگليس و صهيونيسم است تا يك مسئله جديد در منطقه اسلامي براي فرسايش توان اسلامي ايجاد كنند يا در قيام ملت تونس، آمريكا و غرب با فرصت طلبي مسئولين قبلي اين كشور را كه سال ها همپيمان آنان بودند به مزايده گذاشتند تا براي تسلط بعدي، خود را مدافع ملت تونس معرفي كنند.
وي اظهار كرد: اينها نمونه هايي از نقشه هاي شوم استكباري براي فرسايش توان امت اسلامي است، ملت هاي مسلمان انتظار دارند اين حوادث براي اولياي مسلمين پندآموز باشد و به جاي تفرقه، دست اخوت به يكديگر بدهند و به جاي تكيه بر قدرت هاي دروغگو و غاصب به توان امت اسلامي تكيه بزنند تا عزت اسلام حفظ شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه ملت ايران با مبارزات طولاني در 32 سال پيش يك ديكتاتور وابسته به آمريكا و انگليس را از كشور اخراج كرد، گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي اتكاي نظام جمهوري اسلامي بر مردم قرار گرفت و وحدت امت اسلامي اساس حركت جمهوري اسلامي شد هر چند كشورهاي زورگو با فريب برخي كشورها دردسرهايي نظير جنگ هشت ساله عراق عليه ايران و مسئله سازي در بحث اتمي ايران براي ملت ما ايجاد كردند؛ اما استقامت و پافشاري ملت ايران در راه اسلام و دموكراسي، ظرفيت هاي عميق سياسي، علمي، فناوري و فرهنگي را براي ملت تدارك كرد.
 



گاردين: ايران در مذاكرات اسلامبول از حق خود كوتاه نمي آيد

يك روزنامه انگليسي با اشاره به مذاكرات ايران و گروه 1+5 كه قرار است فردا در اسلامبول برگزار شود تأكيدكرد، بعيد است جمهوري اسلامي ايران در اين مذاكرات از حق هسته اي خود كوتاه بيايد.
روزنامه گاردين در اين باره نوشت:ايران در مذاكراتي كه قرار است از تاريخ 20 ژانويه (اول بهمن) در اسلامبول آغاز شود با نمايندگان كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان و همچنين مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به رايزني خواهد پرداخت، اما آنچه از هم اكنون قابل پيش بيني است اين مورد است كه تهران از حق هسته اي خود كوتاه نخواهد آمد و همين پيش فرض نشان مي دهد كه در مذاكرات اسلامبول نيز پيشرفت چنداني حاصل نخواهد شد.
در ادامه اين گزارش آمده است: بسياري در اين مورد فكر مي كنند كه آيا اين مذاكرات منجر به ايجاد تغييري در موضوع هسته اي ايران خواهد شد يا خير كه در پاسخ به آنها بايد گفت شانس رسيدن به اين نتيجه اندك است و دليل آن هم بسيار ساده است چون در كوتاه مدت مشوقهايي كه طرف مقابل براي مصالحه ارائه مي كند بسيار كمتر از ارزش واقعي مسئله است.
گاردين مي نويسد: اين موضوع زماني كه درباره ايران صحبت مي كنيم بسيار صحيح است، زيرا ايران درحالي به متوقف كردن برنامه هسته اي خود تشويق مي شودكه درطرف مقابل به جاي دريافت امتياز با مواردي چون ويروس استاكس نت و ترور دانشمندان خود روبرو مي شود. پس چرا بايد انتظار داشته باشيم كه دولت ايران با خواست غرب موافقت كند؟
از سوي ديگر 1+5 نيز كه توسط آمريكا رهبري مي شود به نظر مي رسد كه تمايل چنداني براي ايجاد تغيير در سياستهاي خود ندارد چون باراك اوباما (رئيس جمهور آمريكا) در عمل تحريمهاي بيشتري را در مقايسه با بوش عليه ايران اعمال كرده و از طرف ديگر روابط واشنگتن با مسكو را نيز بهبود بخشيده، بنابراين1+5 نيز در اين نشست بر همان مواضع قبلي خود تأكيد خواهد كرد.
در پايان اين مطلب آمده است: بر همين اساس بايد گفت، تا زماني كه ميان خواسته غرب از ايران و امتيازهايي كه در صورت برآورده شدن از سوي تهران به جمهوري اسلامي ارائه مي شود تناسبي برقرار نباشد نمي توان انتظار داشت كه جمهوري اسلامي از حق خود كوتاه بيايد.

 



خبر كانديداتوري متكي در انتخابات مجلس تكذيب شد

دفتر منوچهر متكي اخبار منتشر شده در برخي رسانه ها مبني بر احتمال كانديداتوري وي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را نادرست دانست.
دفتر منوچهر متكي اخبار منتشر شده در برخي رسانه ها مبني بر احتمال كانديداتوري وي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را فاقد صحت دانست و اعلام كرد: اظهارات منتسب به منوچهر متكي نادرست بوده و اساسا وي سخناني در رابطه با احتمال كانديداتوري خود در انتخابات مجلس شوراي اسلامي مطرح نكرده است.
دفتر متكي در پايان تاكيد كرد كه اخبار مرتبط با منوچهر متكي توسط وي و يا دفتر وي و صرفا از طريق مراجع رسمي خبري منتشر خواهد شد.

 



اعتراف شبكه عنكبوت به دروغ پراكني در جنگ رواني ناكام (خبر ويژه)

رسانه هاي زنجيره اي ضدانقلاب با آب و تاب فراوان و البته با دو ماه تاخير، بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار جامعه مدرسين حوزه علميه قم را منتشر كردند!
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ملاقات به تشريح دلايل اعتماد و اطمينان خويش نسبت به رئيس جمهور و دولت پرداخته و اين اطمينان و اعتماد را با عملكرد غيرقابل اعتماد پيشينياني مقايسه كرده اند كه اهتمام به ايجاد حاكميت دوگانه همسو با توقع آمريكا و اروپا داشتند. معظم له همچنين به همراهي و همسويي رئيس جمهور و دولت اصولگرا با رهبري تاكيد كرده و البته به برخي انتقادها نسبت به عملكرد اجزاي دولت را قابل تامل توصيف كرده اند.
محافل رسانه هاي ضدانقلاب كه گويا دير از خواب بيدار شده اند، با انتشار بيانات رهبر انقلاب كه البته بعضا آميخته با «تحريف» هم هست، اطاعت پذيري دولت از رهبري را مورد سرزنش و تخطئه قرار داده اند حال آن كه در قياس با برخي از دولت هاي قبلي، فضيلتي ديگر براي دولت اصولگراست.
اما نكته مهم در اين ميان اين واقعيت است كه همين رسانه هاي زنجيره اي (موسوم به شبكه عنكبوت) به اعتبار اينكه دروغگو كم حافظه است، يادشان رفته كه همين چند ماه پيش در راستاي دادن تنفس مصنوعي به فتنه رو به احتضار ادعا مي كردند ميان رهبري و رئيس جمهور اختلاف هاي شديد وجود دارد و فتنه گران نبايد نااميد شوند. انتشار بيانات 2 ماه پيش رهبر معظم انقلاب آن هم به شيوه اي ناشيانه و تحريف آميز، دست كم حاكي از اين است كه محافل ياد شده در جنگ رواني چند ماه پيش، مخاطبان خود را ساده لوح فرض كرده و اهتمام به فريب آنها داشته اند؛ هرچند كه مدت هاست حتي همان مخاطبان كم شمار هم اعتماد خود را به اين چوپان هاي دروغگو از دست داده اند.

 



تظاهر به همراهي با جمهوري اسلامي تنها راه براندازي است (خبر ويژه)

منافقين همكار با جبهه اصلاحات و دست اندركاران فتنه سبز همچنان تأكيد مي كنند كه توسل به نفاق كساني چون موسوي و خاتمي و كروبي، تنها شيوه براندازي است.
دويچه وله آلمان از قول سعيد رضوي فقيه (عضو مشاركتي ستاد انتخاباتي كروبي!) نوشت: در شرايط فعلي، جمهوري اسلامي هيچ آلترناتيوي ندارد بايد واقع بين باشيم. شعار سرنگوني جمهوري اسلامي بدون ارائه يك چشم انداز روشن و بدون اينكه به واقعيت هاي موجود و توازن قواي اجتماعي و سياسي توجه داشته باشيم، مي تواند ما را دچار نوعي خيال گرايي يا تقديرگرايي كند كه هيچ فايده اي براي نيروهاي سياسي ندارد.
وي كه به اتفاق همسرش با حلقه بد نام مهاجراني در لندن همكاري مي كند، اضافه كرد: طبيعتاً چون آقايان موسوي و كروبي و حتي خاتمي شخصيت سياسي شان بر بستر جمهوري اسلامي شكل گرفته، هيچ چاره اي ندارند جز اين كه بر مبناي همين پيشينه و همين پس زمينه فعاليت سياسي خود را ادامه دهند و قطع ارتباط آنها با ميراث آيت الله خميني يعني جمهوري اسلامي، مي تواند آنها را در يك خلأ سياسي قرار دهد و آنها را حداقل براي مدت كوتاهي دچار يك بي هويتي سياسي كند. من فكر مي كنم آنها عاقلانه ترين شيوه را برگزيده اند.
سايت روز آن لاين هم از قول علي افشاري ديگر آشوبگر فراري عضو دفتر تحكيم نوشت: جنبش سبز زمانمند بوده و عمر محدودي دارد. بافت جنبش سبز حالت ناهمگون دارد كه قدرت تكثر آن را محدود مي كند. رابطه اندام وار و سازمند بين نيروهاي گوناگون جنبش سبز به وجود نيامد. «ما همه با هم هستيم» بيشتر جنبه شعاري داشت تا باور اعتقادي.
وي افزود: جنبش سبز محصول ائتلاف دو تفكر اصلاح در درون حكومت و تغيير حكومت است. لذا استراتژيي در آن مي تواند موفق باشد كه اين واقعيت را بپذيرد و راه حلي متناسب با آن ارائه دهد. پيشنهاد خانم رهنورد مبني بر دو مرحله اي كردن جنبش در قالب موفقيت در اجراي كامل و بي تنازل قانون اساسي ]!؟[ موجود و سپس فراهم كردن زمينه تغيير قانون اساسي مي تواند گزينه مناسبي باشد. عبور از نظام سياسي و غلبه يافتن ديدگاه تغيير بنيادين در سپهر نيروهاي تحول خواه نتيجه جنبش سبز نيست بلكه پسامد آن است.

 



نيويورك تايمز: آمريكا موميايي هاي مستبد را بر دموكراسي در خاورميانه ترجيح مي دهد (خبر ويژه)

«آمريكا مسئول شكست رژيم هاي عربي است.»
روزنامه نيويورك تايمز در ارزيابي اعتراض هاي اجتماعي- سياسي زنجيره اي كه به جان رژيم هاي مرتجع و وابسته خاورميانه افتاده، انگشت اتهام را به سوي كاخ سفيد دراز كرد و نوشت: آمريكا و قدرت هاي غربي مسئول شكست و بي ثباتي رژيم هاي غربي هستند.
راجر كوهن نويسنده نيويورك تايمز يادآور شد: قدرت هاي غربي هميشه استبداد باثبات را بر دمكراسي واقعي كه كمكي به منافع آنها نمي كند، ترجيح داده اند.
كوهن سران عرب را به مجسمه موميايي تشبيه كرد و نوشت: سران عرب نمي توانند بيداري آشكار جوامع خود را ببينند يا به آن گوش دهند. حاكمان عرب متحد آمريكا در جوامع خود هيچ ارتباطي با مردم ندارند و در هيچ چيزي موفق نيستند و اساساً به ظهور گروه هاي تندرو ديني در جوامع خود كمك مي كنند؛ زيرا مردم چنين گروه هايي را تنها راه پيش روي خود مي دانند.
وي افزود: شكي نيست كه رژيم هاي حاكم عرب سبب جذب جريان هاي ديني بين مردم هستند.

 



خرابكاري و ترور و تحريم مشوق هاي غرب اينهاست؟! (خبر ويژه)

روزنامه انگليسي گاردين ضمن به چالش كشيدن رويكرد متناقض غرب مقابل ايران پيش بيني كرد در مذاكرات اسلامبول هيچ چيز عايد كشورهاي غربي نشود.
گاردين با بيان اينكه «ايران از حق هسته اي خود در مذاكرات چند روز آينده استانبول كوتاه نخواهد آمد»، نوشت: خيلي ها مي پرسند كه آيا اين مذاكرات منجر به ايجاد تغييري در چالش هسته اي ايران خواهد شد يا نه. در پاسخ بايد گفت شانس رسيدن اين نتيجه اندك است و دليل آن هم بسيار ساده است چرا كه در كوتاه مدت مشوقهايي كه از سوي غرب براي مصالحه ارائه مي شود بسيار كمتر از ارزش واقعي مسئله است. اين واقعيت بسيار روشن است، زيرا ايران در حالي به متوقف كردن برنامه هسته اي خود تشويق مي شود كه در طرف مقابل، به جاي دريافت امتياز با مواردي چون ويروس استاكس نت و ترور دانشمندان خود روبرو مي شود. پس چرا بايد انتظار داشته باشيم كه دولت ايران با خواست غرب موافقت كند؟
گاردين اضافه كرد: از طرف ديگر به نظر مي رسد 1+5 هم كه توسط آمريكا رهبري مي شود تمايل چنداني براي ايجاد تغيير در سياستهاي خود ندارد چون باراك اوباما در عمل تحريمهاي بيشتري را در مقايسه با بوش عليه ايران اعمال كرده است. بنابراين تا زماني كه ميان خواسته غرب از ايران و امتيازهايي كه در صورت برآورده شدن از سوي تهران به جمهوري اسلامي ارائه مي شود تناسبي برقرار نباشد نمي توان انتظار داشت كه جمهوري اسلامي از حق خود كوتاه بيايد.

 



مجادلات تند در غرب به خاطر هراس از پيروزي اسلامگرايان در تونس (خبر ويژه)

شورش مردم مسلمان تونس عليه رئيس جمهور غربگرا و فاسد اين كشور اسباب مجادلات تند در محافل غربي و همچنين ضد انقلاب غربگرا شده است. اين محافل از يك سو اذعان مي كنند كه غرب با دفاع از «بن علي»- به خاطر منافع خود- حقوق مردم تونس را نقض كرده و از ديگر سو نگرانند كه اين فرايند باعث حاكميت اسلامگرايان در تونس جديد شود.
هفته نامه اشپيگل در همين زمينه هشدار داد «در صورت ادامه هرج و مرج، اسلامگرايان سوار موج اعتراض خواهند شد». روزنامه آلماني لونه بورگ نيز خاطرنشان كرد: تونس هنوز به ميدان اسلامگرايان تبديل نشده اما اينكه صدر اعظم آلمان براي آن كشور آرزوي دموكراسي كند، صرفاً به عنوان آرزو خوب است و الا با توجه به بي ثباتي فعلي اين آرزو نقش برآب خواهد شد. به گفته راشد الغنوشي رهبر جنبش نهضت اسلامي معتقد است در صورت برگزاري يك انتخابات آزاد، اسلامگرايان به قدرت خواهند رسيد.
به گزارش العالم، خوان كول استاد تاريخ خاورميانه ميشيگان هم درباره اوضاع تونس گفت: وضعيت اين كشور يادآور مي شود كه كمك به سركوب هاي رژيم وابسته مي تواند واكنش عكس به دنبال داشته باشد همان گونه كه در انقلاب اسلامي ايران در سال 79-1978 شاهد بوديم.
در همين حال سايت ضد انقلابي «ايران امروز» به حمايت دولت فرانسه از رژيم فاسد تونس پرداخت و نوشت: «سال 2008 نيكلا ساركوزي، رئيس جمهور فرانسه به تونس سفر كرد و در آنجا گفت كه به خود اجازه نمي دهد به عنوان مهمان درباره وضعيت دموكراسي و حقوق بشر در اين كشور سخني بگويد، به خصوص كه تونس پيشرفت هاي شاياني كرده. او با خرسندي قراردادهاي اقتصادي را امضا كرد و از ايستادگي تونس در برابر تروريسم و افراط گرايي اسلامي و نقش قائق اين كشور در مهار مهاجرت آفريقايي ها و تونسي ها به اروپا لب به ستايش گشود. دولت ساركوزي همچون دوران فرانسوا ميتران و ژاك شيراك از هرگونه انتقاد و نقدي نسبت به رويكرد حكومت تونس در زمينه دمكراسي و حقوق بشر احتراز كرد. اتحاديه اروپا نيز در مجموع، در قبال تونس تابع سياست هاي پاريس بود. سران اليزه از نوع نگاه جامعه تونس به بن علي مطلع بودند اما منافع اقتصادي و امنيتي چنان چشم آنها را بسته بود كه تا لحظه سقوط وي ضرورتي نديدند كه كمي هم به متحد خود با لحني انتقادي برخورد كنند.»
راديو زمانه هم كه از تحولات تونس نگران به نظر مي رسيد، نوشت: «طي اين سالها چرا وزارت خارجه آمريكا در گزارش هاي ساليانه اش به نقض حقوق بشر در تونس اشاره اي نكرده بود؟ مجمع عمومي سازمان ملل با وجود كميته حقوق بشر چرا سكوت كرده بود؟ از آن هم عجيب تر ديده بان حقوق بشر، عفو بين الملل و ساير مدعيان دلواپس حقوق بشر بودند. چرا ميليون ها تونسي را شامل بشر محسوب نكرده بودند؟ بدون افتادن به دام تئوري توطئه ، چه ضمانتي وجود دارد كه نگاه به حقوق بشر ابزاري و گزينشي نباشد؟ ديكتاتور تونس مانند ديگر ديكتاتورها قلق ادامه حيات را يافته بود.او هم ادعاي مبارزه با اسلام سياسي را داشت، هم پاي كارتل هاي جهاني را به كشورش باز مي كرد، هم موج آزادي را در كشورش مي بست و هم موي سر بانوان را آزاد مي گذاشت.»
در بحبوحه اين مجادلات بعضاً تند، وزارت خارجه فرانسه نيز مورد انتقاد قرار گرفته است. به گزارش راديو فرانسه، «وزير خارجه اين كشور كه وارد تونس شده، فراخوان به استعفاي خود را رد كرد اما اعتراف نمود كه پاريس گستره قيام مردم تونس را دست كم گرفته است. خانم آليو ماري در پي گفتن اين جمله كه نيروهاي ضد شورش فرانسه مهارتشان در همه جهان شناخته شده است و مي توانند به حل مسائل امنيتي از اين گونه كمك كنند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. او كه متهم به دعوت به همكاري پليسي با رژيم بن علي شده، گفت همه با اين انقلاب و به ويژه شتابي كه در رويدادها رخ داد غافلگير شدند.»
راديو فرانسه در عين حال افزود: خانم «آليو ماري» همچنين در برابر اين انتقاد كه باراك اوباما زودتر، از خشونت هاي پليس تونس انتقاد كرده بود، پرسيد: اگر اين اتفاق در مكزيك رخ مي داد هم اوباما با همين سرعت و لحن از اوضاع انتقاد مي كرد؟

 



فتنه مرد... دكان قابله ها يكي يكي تخته مي شود (خبر ويژه)

يك موسسه آمريكايي ضدايراني و فعال در حوزه براندازي، پايگاه اينترنتي فارسي زبان خود را تعطيل كرد.
«خانه آزادي» در بيانيه اي چند سطري اعلام كرد پس از 4 سال سايت «گذار» را تعطيل مي كند. در اين بيانيه اعلام شده كه «گذار به دليل مسائل مالي متاسفانه مجال ادامه فعاليت نيافته است»، اما توضيح داده نشده كه منظور از مسائل مالي،فساد مالي وبالا كشيدن بودجه يا كمبود منابع مالي است. «گذار» پس از يك دوره ركود و نيمه تعطيلي، سال گذشته در بحبوحه فتنه سبز فعال شده بود اما پس از علني شدن مرگ فتنه، گذار هم وارد گذار نهايي به مرحله تعطيلي شد.
يادآور مي شود خانه آزادي زير نظر برخي عناصر اطلاعاتي متنفذ نظير جيمز وولسي رئيس اسبق سازمان سيا اداره مي شود و داراي بودجه رسمي از سوي كنگره و وزارت خارجه آمريكا در زمينه فعاليت هاي براندازانه و كودتاي مخملي است. برخي عناصر ضدانقلاب فرصت طلب با بوكشيدن و اطلاع از اين واقعيت كه بخشي از بودجه هاي براندازي در «خانه آزادي» جابجا مي شود خود را به اين مجموعه نزديك كرده و «گذار» را راه انداخته بودند اما جمع بندي 4 سال فعاليت آنها از شهريور سال 85 سرانجام ثابت كرد كه اختصاص بودجه به اين محفل جز حيف و ميل دلارهاي سبز عايدي ديگري ندارد.
برخي چپ هاي ماركسيست سابق در كنار شماري از اصلاح طلبان فراري و برخي گروه هاي ديگر در «گذار» فعاليت مي كردند كه از جمله آنها مي توان به هرمز حكمت، آذر نفيسي، فاطمه حقيقت جو و همسرش محمد تهوري، علي افشاري، محسن سازگارا، فرج سركوهي، عباس موذني، مجيد محمدي، لادن برومند، سعيد پيوندي و ساسان قهرمان اشاره كرد.
اين پايگاه اينترنتي بدنام، در جريان حوادث سال گذشته تا مرز آموزش كودتاي مخملي و دستور العمل هاي آشوب خياباني پيش رفت اما پس از مرگ فتنه، همين سايت اوايل تيرماه 1389 تاكيد كرد: «جنبش سبز در حال جدال با خاموشي است، نخستين نشانه خاموشي، در اوايل پاييز گذشته به هنگام بازگشايي مدارس و دانشگاه ها بود كه تظاهرات خياباني به طور ناگهاني فروكش كرد و سبب نگراني و دلسردي شد. ماجراي روز عاشورا (6 دي) براي مقابله با اين ركود بود اما دومين مهار از سوي اصلاح طلبان در روز 22 بهمن زده شد و فرصت تاريخي با ياس و نااميدي از كف رفت. افت مبارزات خياباني پس از اين روز و لغو راهپيمايي 22 خرداد از سوي موسوي و كروبي، روشن كرد كه نبايد به اميد اصلاح طلبان و راهبردهايشان ماند و از سوي ديگر، آشكار كرد در شرايط فعلي راهپيمايي خياباني با وقفه هاي طولاني و شبكه ها و سازماندهي و تاكتيك و راهبردهاي ناكارآمد و نامشخص، كارايي ندارد».

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14