(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 دی 1389- شماره 19845

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حاشيه هاي سفر استاني هيئت دولت به استان يزد
البرادعي: غرب درباره برنامه هسته اي ايران هوچي گري مي كند
3 وزير افغان به ايران مي آيند
حجت الاسلام والمسلمين مرعشي نجفي: آيت الله خامنه اي ، خميني ديگر است
افشاي هزينه 300 ميليون دلاري آلمان و آمريكا براي خرابكاري در برنامه هسته اي ايران
چشم به راه سپيده
رئيس جمهور در اجتماع پرشور مردم يزد: ايران از حقوق هسته اي خود سر سوزني عقب نمي نشيند
شهداي گمنام ميهمان آباده فارس شدند
كاروان هاي زيارتي پياده امام هشتم(ع) با احتياط تردد كنند
رئيس سازمان بسيج مستضعفين:رمز موفقيت هدفمندي يارانه ها،شباهت زندگي دولتمردان بامردم است
معاون سياسي-امنيتي استاندار كردستان: بمباران 28 ديماه سنندج از فجيع ترين جنايات جنگي بود
پيكر آيت الله هاشمي گلپايگاني به خاك سپرده شد
آيت الله نوري همداني: حركت مردم تونس برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است
شهرك زائر در مشهد احداث مي شود
داروي رتپلاز دراصفهان توليد شد
اخبار ادبي و هنري



حاشيه هاي سفر استاني هيئت دولت به استان يزد
شعار «لبيك يا خامنه اي» در استقبال از احمدي نژاد

يزد- خبرنگار كيهان:
¤ رئيس جمهور و هيئت دولت صبح ديروز وارد فرودگاه يزد شدند و مورد استقبال استاندار، حجت الاسلام والمسلمين صدوقي امام جمعه، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و مسئولان استان يزد قرار گرفتند.
¤ مسير استقبال از دكتر احمدي نژاد از فرودگاه يزد تا ميدان امير چخماق به حدي بود كه مسير 15 دقيقه اي نزديك به 5/2 ساعت به طول انجاميد.
¤ ماشين رئيس جمهور با كاروان دوچرخه سواران از فرودگاه تا ميدان امير چخماق محل سخنراني همراهي شد.
¤ اقشار مختلف مردم يزد از بامداد صبح ديروز در استقبال از رئيس جمهور محبوب خود در ميدان امير چخماق اجتماع كرده بودند.
¤ وزيران همراه رئيس جمهور به منظور بررسي مشكلات و همچنين بررسي و پيشرفت طرح هاي سفر اول و دوم به 11 شهرستان استان يزد اعزام شدند بطوري كه تعدادي از آنها از جمله وزير آموزش و پرورش از عصر سه شنبه وارد يزد شده بودند.
¤ با توجه به اعلام روزهاي گذشته مبني بر عدم نصب پلاكارد و پارچه هاي خوشامدگويي و تبليغاتي از سوي دستگاه هاي دولتي، با اين وجود پارچه نوشته ها و پلاكاردهاي مختلفي از سوي نهادهاي مردمي و شركت هاي خصوصي در خيرمقدم از رئيس جمهوري در طول مسير استقبال نصب شده است.
¤ اسب سواران نارنجي پوش در حالي كه پرچم ايران را در دست داشتند، به استقبال رئيس جمهوري شان آمده اند.
¤ حضور گسترده مردان و زنان مسن با عصا و ويلچر در استقبال از دكتر احمدي نژاد چشمگير بود.
¤ «لبيك يا خامنه اي» سربندي بود كه عده زيادي از استقبال كنندگان يزدي از جمله كودك خردسال، نوجوان، پيرمرد و پير زن بر پيشاني خود بسته و به استقبال رئيس جمهوري آمده بودند. آنها با اين اقدام خود اعلام كردند كه همراه هميشگي رئيس جمهوري و ولي امر مسلمين هستند و خواهند بود.
¤ تعدادي از دوچرخه سواران در حالي كه لباس متحدالشكلي پوشيده كه آرم هيئت دوچرخه سواري بر روي آن حك شده بود، با در دست داشتن پرچم سه رنگ ايران اسلامي، ركابزنان، كاروان رئيس جمهوري را همراهي مي كردند.

 



البرادعي: غرب درباره برنامه هسته اي ايران هوچي گري مي كند

مديركل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي از هوچي گري غرب درباره برنامه هسته اي ايران انتقاد كرد.
محمدالبرادعي در گفت وگوي اختصاصي با خبرگزاري اتريش تاكيد كرد: غرب تهديد ناشي از برنامه هسته اي ايران را بزرگنمايي مي كند.
البرادعي با تاكيد بر اينكه ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست گفت كه آژانس هاي اطلاعاتي آمريكا براساس گزارشي كه در سال 2007 منتشر كردند بر اين باور بودند كه ايران در حال توسعه تسليحات هسته اي است با اين وجود ايران در واقع اين تلاش خود در سال 2003 متوقف كرده بود. امروز نيز اين ارزيابي هنوز صحيح است.
براساس اين گزارش، البرادعي با اشاره به گزارش هاي منفي رسانه هاي آمريكايي درباره برنامه هسته اي ايران گفت: ايران در دهه 80 ميلادي در جنگي وحشتناك با عراق به سر مي برد كه در اين جنگ عراق از سلاح شيميايي استفاده كرد و هر كشوري در چنين شرايطي به اين فكر مي كند كه چگونه از خود دفاع كند اما در شرايط كنوني برنامه هسته اي ايران باعث شده كه اين كشور نقش مهمي در خاورميانه داشته باشد.
مديركل سابق آژانس اتمي همچنين گفت: در نگاه ايران، غني سازي اورانيوم راهي براي رسيدن به هدف است. كشوري كه در تكنيك هاي غني سازي اورانيوم مهارت يابد مي تواند تسليحات هسته اي را در مدت زمان نسبتاً كوتاهي ايجاد كند. ايران معتقد است غني سازي اورانيوم پيغامي قدرتمند به بقيه جهان و همسايگان خود مي فرستد.
البرادعي همچنين گفت كه غرب با «درخواست هاي غيرواقعي» بر سر توافق با ايران در سال هاي گذشته مانع ايجاد كرده است.
وي تصريح كرد: برخي از مواردي كه غرب خواستار آن است براي هر كشوري غيرقابل تحمل است.
مديركل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: ميان تهران و واشنگتن سوءتفاهم هاي فراواني وجود دارد كه نقش سازمان جاسوسي آمريكا(سيا) در سرنگوني «دكترمحمد مصدق» نخست وزير وقت ايران در سال 1953، بحران هاي سال 1979 و خطاب شدن ايران به محور شرارت توسط «جرج بوش» رئيس جمهور پيشين آمريكا از اين جمله هستند.
مديركل آژانس اتمي همچنين ابراز اميدواري كرد كه باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا بتواند به يك راه حل آرام درخصوص ايران در دوره رياست جمهوريش كمك كند و تصريح كرد كه يكي از نكات مهم در اين زمينه كاهش بدگماني دو سويه بين آمريكا و ايران است.
البرادعي همچنين غرب را به اقدام براساس مسايل غيرواقعي درباره ايران در طول سالهاي اخير متهم كرد و گفت: ايران همانند تركيه نقش كليدي در ثبات خاورميانه ايفا مي كند و بدون اين كشور يافتن راهكاري براي حل مسائل موجود در افغانستان، فلسطين و بحران هاي سوريه و لبنان غيرممكن است.
البرادعي همچنين، توافق ميان ايران و غرب را موقعيتي برد-برد براي همه جهان دانست.

 



تكذيب خبر قطع روابط تجاري تهران- كابل
3 وزير افغان به ايران مي آيند

سه تن از وزراي دولت افغانستان به منظور رايزني و تبادل نظر با مقامات كشورمان در خصوص بحث ترانزيت سوخت به اين كشور، اوايل هفته آينده به تهران سفر مي كنند.
در پي ديدار فداحسين مالكي سفير ايران در كابل با حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان قرار است سه تن از وزراي افغانستان شامل «ارغندي وال» وزير اقتصاد، «زاخيل وال» وزير ماليه و «غلام محمد ييلاقي» معاون وزير صنايع و تجارت اوايل هفته آينده به منظور رايزني و تبادل نظر در خصوص ترانزيت سوخت از ايران به افغانستان به تهران سفر كنند.
فداحسين مالكي سفير ايران در كابل با حامد كرزاي، رئيس جمهور افغانستان ديدار و گفت وگو كرد.
سفارت جمهوري اسلامي ايران در كابل سه شنبه به منظور تنوير افكار عمومي و در راستاي برخي از جوسازي هايي كه طي چند روز گذشته به صورت ناصواب عليه جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت، با صدور بيانيه اي آمار ميزان سوخت ترانزيت شده از ايران به افغانستان طي 10 ماه گذشته را به شرح زير اعلام كرد.
از تاريخ 1/1/1389 تا 30/9/1389 تعداد 17546 تانكر به وزن 399764 تن و از تاريخ 1/10/1389 تا 25/10/1389 پس از بازگشت مارشال فهيم معاون اول رئيس جمهوري اسلامي افغانستان از تهران 929 تانكر به وزن 71501 تن به افغانستان ارسال شده است.
اين بيانيه مي افزايد: هم اكنون فقط 160 تانكر سوخت در مرز ميلك و دوغارون كه پررفت و آمدترين مسير ترانزيت سوخت بين دو كشور است، در نوبت ورود به خاك افغانستان مي باشند كه پس از تشريفات قانوني، طي چند روز آينده وارد خاك افغانستان مي شوند. يكي از دلايل تاخير ورود تانكرهاي سوخت، اعلام نكردن ميزان سوخت مورد نياز مصرف داخلي افغانستان توسط وزارت تجارت و صنايع بوده است كه پيگيري هاي اين سفارت بي نتيجه مانده است.
بيانيه سفارت در پايان خاطرنشان مي كند: در صورت تمايل دولت افغانستان، ترانزيت سوخت در آينده براساس توافقات فيمابين انجام خواهد شد.

 



حجت الاسلام والمسلمين مرعشي نجفي: آيت الله خامنه اي ، خميني ديگر است

فرزند آيت الله مرعشي نجفي گفت: رهبر معظم انقلاب در فتنه سال گذشته خيلي با متانت رفتار كردند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود مرعشي نجفي در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي گفت: رهبر معظم انقلاب در همين فتنه سال گذشته، خيلي با متانت رفتار كردند. خيلي ها فكر مي كردند كه ايشان همان روزهاي اول برخورد مي كنند اما ايشان صبر كردند تا همه خودشان را نشان بدهند. در حالي كه اگر همان اول برخورد مي كردند. براي بعضي شبهه پيش مي آمد. اما آقا صبر كردند تا اهداف آن ها برملا شود. با آن كارهايي كه در روز عاشورا مرتكب شدند، خود را نشان دادند.
وي سپس با موفق دانستن سفر اخير رهبر انقلاب به قم اظهار داشت: اولا استقبال بي نظير بود؛ هم حوزويان و هم مردم قم كه هميشه پيش قراول بوده اند و در طول تاريخ انقلاب واقعا مثال زدني هستند. ثانيا ديد و بازديدهايي كه صورت گرفت و بعد هم بازديد ايشان از مراجع بازتاب هاي خيلي خوبي داشت. علما از طيف هاي مختلف به ديدار ايشان آمدند.
من هم رفتم. من علاقه دارم؛ چون ايشان رهبر ماست. عمامه اي كه سر من است، به خاطر وجود شخص ايشان است و اگر سياست ها و كياست هاي ايشان نبود، معلوم نبود وضع مملكت ما بعد از حضرت امام(ره) چه مي شد. به نطر من، ايشان خميني ديگري هستند. با رحلت حضرت امام(ره) همه نگران آينده اين انقلاب بودند. يك دفعه جرقه اي در مجلس خبرگان به ذهن آقايان آمد. در حالي كه خود ايشان جزو مخالفان جدي در آن جلسه بود. خدا چه توفيقي به ايشان داد. الان مانند يك جوان، نشاط دارند.

 



افشاي هزينه 300 ميليون دلاري آلمان و آمريكا براي خرابكاري در برنامه هسته اي ايران

روزنامه انگليسي گاردين در تازه ترين شماره خود به نقل از سايت ويكي ليكس از سفارش آلمان به آمريكا براي عمليات خرابكاري در تاسيسات هسته اي ايران خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه گاردين به نقل از ويكي ليكس نوشت:ولكر پرتس، مدير انديشكده آلماني امنيت و روابط بين الملل زير نظر دولت اين كشور به مقام هاي آمريكايي سفارش نموده بود تا با اجراي عمليات زيرزميني به جاي عمليات نظامي برنامه هسته اي ايران را نابود كند.
براساس اين گزارش، اسناد رد و بدل شده بين فيليپ مورفي، سفير آمريكا در آلمان در ژانويه 2010 تصريح مي كند كه پترز آلماني بر هك رايانه اي تصادفات مصنوعي و انفجار جهت لطمه زني بر توان هسته اي ايران تاكيد كرده بود و آن را مناسب تر و موثرتر از حمله نظامي كه منجر به نابودي منطقه مي شد برشمرده بود.
گاردين مي نويسد: با اينكه مقام هاي اسرائيلي و آمريكايي راجع به خبر دو روز پيش روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز مبني بر طراحي بدافزار «استاكس نت» سكوت اختيار كرده اند اما در محافل ديپلماتيك آمريكايي صحبت از حمله هاي قدرتمند سايبري و رخنه در برنامه هاي هسته اي ايران در جريان بوده است.
اين روزنامه در خاتمه نوشت، دولت بوش 300 ميليون دلار براي اجراي پروژه هاي خرابكاري در ايران را پيش از اتمام دوره كاري اش در نظر گرفته بود.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
گردش نگاه
اي افسر چرخ، خاك راهت
وي عرش، غبار بارگاهت
اي خاتم اوصيا كز اول
شد خاتم انبيا گواهت
اي آينه خدا نمايي
در طلعت خوب تر ز ماهت
اي مصلح عالمي كه عالم
اصلاح شود به خاك راهت
سيار كرات آسماني
منظومه گردش نگاهت
در اوج فضا ستارگانند
افتاده به مقدم سپاهت
انوار خداست در تو پيدا
يا جلوه گري كند الهت
حسين ترابي
آيينه خيال
بازآ. دلم ز گردش دوران شكسته است
چون كشتي از تهاجم طوفان شكسته است
آيينه خيال نهادم به پيش روي
ديدم كه قلبم از غم هجران شكسته است
عمري در آتشيم و تو را ناله مي كنيم
فريادمان به كوي و خيابان شكسته است
ديگر نواي ما ننوازد ني فراق
اين ناله در گلوي نيستان شكسته است
ما تيغ غيرتيم ولي در نيام غم
زنگار بي تحرك دوران شكسته است
ما را خيال روي تو بي تاب مي كند
عقد بلور اشك، به دامان شكسته است
درمان حسرت دل ما ديدن تو بود
بازآ كه بي تو شيشه درمان شكسته است
در رهگذار عشق، گدايان حضرتيم
در اين مسير، كلك «پريشان» شكسته است
محمد حسين حجتي «پريشان»
شب تنهايي
ياسمن چهره بياراست، بيا
سور در گلكده برپاست بيا
اي دواي همه علت ها
ديده از عشق تو بيناست، بيا
همدمي نيست در اين دهر غريب
ياد تو همدم دل هاست، بيا
چشم در راه تو اي مونس جان
خيل دل خسته دنياست، بيا
پا به راه تو نهاديم اي دوست
سر به تقديم مهياست بيا
اي چراغ شب تنهايي دل
بي تو هر شب، شب يلداست، بيا
زهره نارنجي
غربت سرد
عمري است كه از حضور او جامانديم
در غربت سرو خويش تنها مانديم
او منتظر است تا كه ما برگرديم
مائيم كه در غيبت كبري مانديم
جوان سينه زن
دارد زمان آمدنت دير مي شود
دارد جوان سينه زنت پير مي شود
تأثير گريه هاي غريبانه شما
دنيا غروب جمعه چه دلگير مي شود
لهجه باران
بگذار تا به لهجه باران بخوانمت
مانند عشق از دل و از جان بخوانمت
تا كوهها صداي مرا منعكس كنند
همراه بادهاي پريشان بخوانمت
چشم سفيد گشت و تو از ره نيآمدي
يعقوب وار، يوسف كنعان بخوانمت
بگذار تا به يمن حضور بهار محض
برگوش شاخه هاي زمستان بخوانمت
آهنگ التهاب سراب است در دلم
بگذار تا به لهجه باران بخوانمت

 



رئيس جمهور در اجتماع پرشور مردم يزد: ايران از حقوق هسته اي خود سر سوزني عقب نمي نشيند

يزد - خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور به آمريكا، اسرائيل و برخي كشورهاي اروپايي هشدار داد كه در امور داخلي لبنان و تونس دخالت نكنند و بگذارند، ملت هاي اين دو كشور خودشان تصميم بگيرند.
دكتر محمود احمدي نژاد كه ديروز در هشتاد و چهارمين سفر استاني هيئت دولت به استان يزد در اجتماع عظيم مردم يزد در ميدان امير جخماق اين شهرستان سخن مي گفت، ادامه داد: مردم و رهبران سياسي تونس و لبنان هوشياري خود را در قبال بيگانگان حفظ بكنند.
وي با اشاره به پيروزي هاي ملت ايران در 32 سال گذشته، گفت: امروز ملت ايران در عالم مي درخشد و پيش مي رود و دشمنان خود را ذليل كرده است.
وي افزود: شرايط به جايي رسيده است كه در هر نقطه از عالم و هر موضوعي كه مستكبران وارد مي شوند، اگر ملت ايران وارد آن مسئله شود، پيروز است، و آنكه شكست مي خورد، دشمنان ملت ايران هستند.
ايران سرسوزني
عقب نشيني نمي كند
رئيس جمهور ادامه داد: ملت ايران امروز به خاطر اخلاص، ايمان، وحدت و ايستادگي «ايران هسته اي» شده و دشمنان شكست خورده اند.
احمدي نژاد با بيان اينكه ايران آماده همكاري و مذاكره با غرب است، خطاب به آنها گفت: شما دو راه بيشتر نداريد؛ يكي ادامه مسير گذشته است؛ شما همه توان خود را بسيج كرديد كه ايران هسته اي نشود، حال اكنون اگر مي خواهيد همان مسير را ادامه دهيد، بدانيد كه دچار اشتباهات تاريخي مي شويد.
وي با بيان اينكه غرب آزاد و مختار است تا هر راهي كه مي خواهد انتخاب كند، تصريح كرد، با ادامه مسير گذشته، با مقاومت ملت ايران مواجه خواهيد شد كه در نتيجه شكست مفتضحانه تري خواهيد خورد.
احمدي نژاد راه دوم را همكاري غرب با ايران هسته اي ذكر كرد و گفت: موضوع هسته اي شدن ايران از نظر ملت تمام شده است. بنشينيد با ايران هسته اي همكاري كنيد، اين به نفع شماست.
وي افزود: اكنون فضاي جديدي به روي شما باز و فرصت جديدي فراهم شده، از اين رو در رفتار خود تجديدنظر كنيد، چرا كه اين به نفع شما و همه است كه با همه ملت ها ارتباط داشته باشيد.
رئيس جمهوري در ادامه با تاكيد بر اينكه ايران از همكاري استقبال مي كند، اظهار داشت: ملت ايران با همان همبستگي، استحكام، توكل به خدا و دلدادگي به ولايت و امامت تا فتح قله هاي جهان ايستاده و سرسوزني از حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد.
احمدي نژاد ادامه داد: ما فكر مي كنيم همكاري، دوستي، عدالت، احترام و تن دادن به حقوق ملت ها به نفع شماست، چرا كه آينده شما را تغيير مي دهد.
وي به غربي ها توصيه كرد اگر مي خواهيد از سقوط و انحطاط خود جلوگيري كنيد، راهي جز احترام به حقوق ملت ها و دوستي باآنها نداريد.
رئيس جمهوري خاطرنشان كرد با توجه به اين مسائل، انتظار داريم از گذشته درس گرفته و مسير جديدي را انتخاب كنيد.
مردم و مسئولان لبناني
وحدت خود را حفظ كنند
رئيس جمهوري در ادامه با اشاره به وضعيت كنوني لبنان، گفت: رژيم صهيونيستي و آمريكا به دنبال آسيب زدن به لبنان هستند چرا كه ايستادگي ملت لبنان، هيبت رژيم صهيونيستي جنايتكار را در هم شكسته است.
احمدي نژاد افزود: آنها از عزت و سربلندي ملت و مقاومت لبنان ناراحت و به دنبال توطئه هستند.
وي با بيان اينكه شيوه هاي مختلف استكباري رژيم صهيونيستي را ديده ايم، افزود: فردي انسان، وطن دوست و مسئول را ترور مي كنند و بعد با فريبكاري، انگشت اتهام را به سمت ملت هاي دوست نشانه مي روند.
رئيس جمهور دليل اين اقدامات رژيم صهيونيستي و آمريكا را ايجاد درگيري در منطقه و فراهم شدن فرصتي براي تهاجم به لبنان دانست و گفت: مستكبران از چنين اقدامات رژيم صهيونيستي حمايت مي كنند.
احمدي نژاد در ادامه به مردم لبنان توصيه كرد با توجه به اينكه لبنان دوره خاصي را طي مي كند و دست هاي فتنه زيادي براي به هم زدن انسانيت و وحدت اين كشور از آستين بيرون آمده است، وحدت خود را از دست ندهند چرا كه مستكبران بسيج شده اند تا مانع از اين وحدت در لبنان شوند.
وي افزود: گروه هاي لبناني و ملت و مسئولان لبنان با دوستي و عدالت مي توانند مشكلات خود را حل كنند، ضمن اينكه بايد مراقب باشند تا دست هاي پليد شيطاني براي آنها مسئله نيافريند.
رئيس جمهوري تصريح كرد ما به هوشمندي، ايمان و همدلي ملت، سياسيون و رهبران لبناني اعتماد كامل داريم كه اين گردنه را با عزت پشت سر گذاشته و دشمنان خود را شرمنده خواهند كرد.
احمدي نژاد در ادامه خطاب به غرب گفت: بايد همه اجازه دهند تا رهبران لبناني كار خود را بدون دخالت ديگران انجام دهند.
وي خاطرنشان كرد مردم لبنان اكنون به مرحله اي از رشد رسيده اند كه بدون نياز به ديگران مي توانند راه خود را انتخاب و خود تصميم گيري كنند.
رئيس جمهوري خطاب به كشورهاي دوست و حامي لبنان اظهار داشت: اين دولت ها كمك كنند و فضايي را فراهم آورند تا همدلي و وحدت در لبنان افزايش يابد و ملت لبنان مسائل خود را با قوانين اين كشور حل كند.
احمدي نژاد با بيان اينكه مسير حركت رژيم صهيونيستي و حاميان اروپايي و غربي اش رو به سقوط است، خطاب به آنها گفت: شما در يك سراشيبي تند قرار گرفته ايد كه به يك دره عميق منتهي مي شود و اين كارهاي شما چيزي جز سرعت بخشيدن به سقوط در اين دره عميق نيست، ضمن اينكه آبروي شما را بيشتر از گذشته در دنيا خواهد برد.
وي اضافه كرد: توصيه مي كنم دست خود را از دخالت در ديگر كشورها كوتاه كنيد و دست از شرارت برداريد، در غير اين صورت ملت لبنان و منطقه دست پليد فتنه شما را قطع و مهر ذلت را بر پيشاني شما خواهند كوبيد.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود خطاب به غربي ها گفت: شما خودتان در دادگاه هاي عدالت مردمي بايد محاكمه شويد، در حالي كه به دنبال اين هستيد براي ديگران تصميم گرفته و دادگاه تشكيل دهيد. شما چه كاره ايد؟
وي با بيان اينكه نصيحتي براي شما (غربي ها) دارم، افزود: به اندازه كافي پرونده شما سياه است. پس آن را از اين سياه تر نكنيد.
رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت كنوني تونس گفت: ملت تونس با شعارهاي اسلامي و انساني، نگاه يگانه پرستي و با عدالتخواهي در برابر يك ديكتاتور وابسته به غرب قيام كردند چرا كه به دنبال عدالت هستند و كرامت و انسانيت مي خواهند.
وي افزود: در يك كلام، مردم تونس به دنبال برقراري مناسبات و احكام اسلام ناب محمدي هستند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه غربي ها حق دخالت ندارند، خطاب به غربي ها اظهار داشت تصور نكنيد با فريبكاري و جنگ رواني مي توانيد بار ديگر شرايط قبلي را در اين كشور برقرار و ملت تونس را از حقوق مسلم خود محروم سازيد.
رئيس جمهوري در ادامه به رهبران نهضت انقلابي تونس و سياسيون آن توصيه و درخواست كرد كه هوشمندي خود را در اين شرايط حفظ كرده و ضمن توجه به آرمان هاي خود، همه چيز را به منافع كوچك ندهند.
وي همچنين به مردم تونس توصيه كرد به خدا توكل كرده و اخلاص و احكام الهي را فراموش نكنند، ضمن آنكه از آرمان هاي متعالي اسلامي كوتاه نيايند چرا كه پيروزي از آن آنهاست.
احمدي نژاد با اشاره به وضعيت تونس تصريح كرد اين موجي است كه در عالم شروع شده و اكنون نشانه هاي آن در تونس بارز و آشكار است.
وي با بيان اينكه ساختن ايران نيازمند ابزار و لوازم مختلف است، تصريح كرد زماني يك ملت پيشرفت مي كند كه اهداف و آرمان هاي تك تك افراد با اهداف يك ملت هم جهت و همسو باشد.
احمدي نژاد خطاب به مردم گفت: از اين رو هر كسي در هر جايي كار مي كند، اگرچه در ظاهر براي خود است اما تلاش كنيد كه آن كار در مسير آرمان هاي ملت و پيشرفت ايران قرار گيرد.
رئيس جمهوري خاطرنشان كرد بايد دست به دست هم داده و ايران را بسازيم.
همدلي ملت
در هدفمندسازي يارانه ها
همدلي و هوشمندي مردم در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، چشم جهانيان را خيره كرد.
رئيس جمهوري در ادامه با بيان اينكه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها در يك ماه اخير جز با همدلي و هوشمندي ملت ايران امكان پذير نبود، گفت: اين هوشمندي و همراهي، چشم ها را در دنيا خيره كرده، تا جايي كه دشمنان خونين ملت ايران نيز مجبور شدند عظمت ملت ايران را مورد ستايش و تقدير قرار دهند.
احمدي نژاد يادآور شد يك سال و نيم به طور دايم مي گفتند ملت ايران قادر به عبور از گردنه يارانه ها با عزت و سربلندي نيست، از اين رو طراحاني در بيرون و داخل كشور به تصور خود مي خواستند خراشي بر چهره ملت ايران ايجاد كنند.
وي افزود: همراهي ملت ايران سبب شد تاكنون اجراي اين قانون به خوبي به پيش رود، هرچند كه داراي مشكلاتي نيز هست اما در مجموع اين همياري ملت ايران سبب شد دشمني كه فكر مي كرد اجراي اين قانون ملت را به سقوط مي كشاند، چشم جهانيان دهها پله بالا رفت.
رئيس جمهوري خاطرنشان كرد اقتدار كنوني ايران در منطقه و جهان به خاطر اين همراهي و همدلي نسبت به چند ماه قبل بسيار بيشتر شده است چرا كه ديدند يك ملت مهم ترين تحول تاريخ خود را با همبستگي وصف ناپذير طي كرد و به سرانجام رساند.
احمدي نژاد با بيان اينكه اين رمز پيروزي ملت ايران است، تصريح كرد امروز بايد دست در دست هم، كارهاي بزرگ تر و مهم تري را به سرانجام برسانيم.
سرمايه گذاري 3 هزار ميليارد توماني در بخش صنعت
رئيس جمهور در ادامه به اجراي طرح هاي صنعتي در استان يزد اشاره كرد و گفت: فقط در بخش صنعت طي پنج سال اخير بيش از سه هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري شده كه اين ميزان بيش از سه برابر مدت زمان مشابه قبل است.
وي يادآور شد در حال حاضر 43 طرح صنعتي ديگر نيز آماده بهره برداري است كه از جمله آنها مي توان به مجتمع فولاد اسفنجي با بيش از 2 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري اشاره كرد.
ملت ايران تجلي اخلاص
رئيس جمهوري در ادامه با بيان اين كه عده اي در قرن گذشته با شعار ليبراليسم يعني آزادي و با شعار اومانيسم يعني اصالت انسان، جنگ را بر بشريت تحميل كردند گفت: آنها در دو جنگ قريب به صد ميليون انسان را كشتند و زشت ترين اقدامات ضد بشري تحت شعار حقوق بشر، دفاع از آزادي انجام دادند.
وي با تاكيد بر اين كه دولت اسلامي موظف به برافراشتن پرچم توحيد، عبوديت خالصانه و اخلاص است گفت: اگر به تاريخ نگاه كنيد، كساني كه موحد و عابد حقيقي بودند، اقداماتشان مخلصانه و براي خدا بود و جز خير و نيكي و رحمت براي بشريت نداشته اند.
وي تاكيد كرد كه اگر كسي كارهايش براي خدا شود، تجلي خدا مي شود.
احمدي نژاد با بيان اين كه در طول تاريخ بي عدالتي ها، ظلم ها، جنگ ها، كينه ورزي ها همه از ناحيه كساني بود كه در ارتباط با خدا بي صداقتي، ناخالصي و نفاق را حاكم كردند، اظهار داشت كه هرقدر انسان ها از اعمال خالصانه فاصله گيرند، به همان اندازه به اعمال زشت و سقوط نزديك مي شوند.
وي افزود: خدا را سپاسگزاريم كه امروز ملت ايران و مردم يزد تجلي اخلاص، عبادت خالصانه و يگانه پرستي مخلصانه هستند و اين رمز پيروزي و ماندگاري ملت ايران است.
رئيس جمهور با اشاره به تاريخ انقلاب و دهه فجر خاطرنشان كرد: در آن زمان، همه مستكبران و فاسدان عالم با استفاده از همه ثروت و رسانه هاي دنيا در برابر ملت ايران ايستادند و ملت ايران نيز دست خالي و بدون امكانات و سلاح و حتي بدون امكانات رسانه اي در مقابل آنان ايستاد.
وي افزود: مستكبراني كه امروز ملت ايران در مقابل آنان ايستاده است از همه مستكبران تاريخ قدرتمندتر و زورگوترند، سلاح ها قدرت اقتصادي و توان فريبكاري آنان از همه فرعون ها، نمرودها و زورگويان عالم بيشتر است.
احمدي نژاد گفت: آنان در برابر ملت ما صف آرايي كردند و به قصد ريشه كن كردن ملت ايران آمدند.
رئيس جمهور افزود: همه تحليلگران و سياستمداران دنيا باور و يقين داشتند كه در اين مبارزه و مصاف تاريخ ساز ملت ايران شكست خواهد خورد و دشمنان پيروز خواهند شد، اما چه اتفاقي افتاد، امروز ملت ايران در عالم مي درخشد، پيش مي رود و دشمنان خود را شرمنده مي كند.
وزرا در استان يزد
به گزارش خبرنگار كيهان در طبس وزير دادگستري در جلسه شوراي اداري طبس گفت: اجراي موفق هدفمندسازي يارانه ها دنيا را متعجب كرده است.
سيدمرتضي بختياري افزود: بدون شك خروجي اجراي هدفمند كردن يارانه ها اجراي عدالت، توسعه روستاها، حل مشكل مسكن و ايجاد اشتغال است.
وزير آموزش و پرورش در همايش فرهنگيان استان يزد گفت: اصلاح و تغيير ساختاري در دوره هاي مختلف لازم است و همانطور كه لازم بود در دبيرستان و راهنمايي تغييراتي صورت گيرد، بايد ساعات كلاسي نيز تعديل شود، به طوري كه روزهاي پنجشنبه به عنوان ساعات كلاسي در نظر گرفته نشوند.
به گزارش ايسنا دكتر حميدرضا حاجي بابايي در خصوص بيمه طلايي بازنشستگان نيز خاطرنشان كرد: با وجود اين كه بحث بيمه مربوط به وزارت رفاه است، اما آموزش و پرورش آمادگي خود را براي بيمه كردن تمامي بازنشستگان از محل اعتبارات خود اعلام كرده است.

 



شهداي گمنام ميهمان آباده فارس شدند

مردم شهرستان آباده، پيكرهاي مطهر سه تن از شهداي گمنام هشت سال دفاع مقدس را كه در قالب كارواني به اين شهرستان وارد شد، چهارشنبه تشييع كردند.
به گزارش ايرنا پيكرهاي پاك و مطهر اين سرافرازان ميهن اسلامي با حضور مسئولان و قشرهاي مختلف مردم در شهر آباده، دهستان بيدك و شهر سورمق از توابع شهرستان آباده تشييع شد.
پيكرهاي گلگون اين سه شهيد گمنام 17، 18 و 24 ساله كه در منطق عين منصور دهلران و عمليات قدس سه به درجه رفيع شهادت نايل آمده اند، پس از 25 سال به دست آمده است.
تشييع اين شهداي سرافراز دفاع مقدس با قرائت زيارت عاشورا در محل پادگان ولي عصر (عج) آباده آغاز و سپس پيكرهاي مطهر آنان از ميدان مركزي اين شهر بر دوش اقشار مختلف مردم با ذكر مداحي به سمت اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران آباده تشييع شد.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان فارس چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا بيان داشت: پيكرهاي مطهر اين شهدا پس از آباده در شهرستان اقليد تشييع مي شود و از اين شهرستان به شيراز انتقال مي يابد.
سردار حيدر بهرامي افزود: مقرر شده است كه پيكرهاي اين شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي اول بهمن ماه امسال و پس از برگزاري آيين نماز جمعه شيراز با حضور مردم نمازگزار اين شهر نيز تشييع شود.
وي گفت: پنجم بهمن ماه امسال و همزمان با ايام اربعين حسيني، پيكر مطهر يكي از اين شهداي غيور در دانشكده باهنر شيراز و دو تن ديگر از آنان پس از انتقال به شهرستان فراشبند در اين شهرستان به خاك سپرده خواهد شد.

 



مديركل راه و ترابري خراسان رضوي
كاروان هاي زيارتي پياده امام هشتم(ع) با احتياط تردد كنند

مشهد-خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري خراسان رضوي در آستانه فرا رسيدن دهه پاياني ماه صفر گفت: با توجه به بارندگي هاي اخير و لغزندگي جاده ها لازم است كاروان هاي زيارتي پياده كه عازم مشهد هستند با احتياط بيشتري در كنار جاده ها تردد كنند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي، مهندس حسن احمدي نوري با بيان اين مطلب افزود: امسال نيز همچون سنوات گذشته كاروان هاي زيارتي پياده براي سوگواري ايام رحلت حضرت رسول اكرم(ص) و امام رضا(ع) عازم مشهد هستند و اداره كل راه و ترابري استان براي ايمني تردد اين عزيزان در محورهاي مختلف منتهي به مشهد تمهيدات خاصي را انديشيده و ادارات راه و ترابري تلاش و دقت لازم را در اين زمينه به كار خواهند بست.
وي افزود: در سال هاي گذشته هم هشدار هاي لازم را به اين عزيزان داده ايم ولي باز هم تاكيد بر اين نكته كه لازم است زائرين پياده به شكلي در حاشيه جاده ها تردد نمايند كه مشكلي براي خود و عبور خودروها بوجود نيايد ضروري به نظر مي رسد.
احمدي نوري تصريح كرد: استفاده از لباس هاي شبرنگ به ويژه در ساعات پاياني روز و خودداري از حركت كردن در حاشيه جاده ها در هنگام شب اصلي ترين مواردي است كه زائرين پياده در ايام سوگواري جهت عزيمت به مشهد بايد آن را رعايت كنند.
وي در پايان از كليه رانندگان نيز درخواست كرد با توجه به احتمال حضور زائران پياده در حاشيه جاده ها ضمن رعايت سرعت مطمئنه توجه ويژه اي به اين مسئله در حين رانندگي خود داشته باشند.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين: رمز موفقيت هدفمندي يارانه ها ، شباهت زندگي دولتمردان با مردم است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: مردم زماني كه مي بينند مسئولان دولت غارتگر نيستند و مثل همه مردم زندگي مي كنند، در اجراي هدفمندي يارانه ها با دولت همراهي مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، محمدرضا نقدي سه شنبه شب در نخستين دوره آموزشي فرماندهان حوزه هاي بسيج كارمندي كه در سالن همايش هاي مجتمع ياوران مهدي(عج) برگزار شد، با بيان اينكه يكي از دلايلي كه اسلام توانست با يك جهش تمام جهان را فتح كند، مردمي بودن و عدالتخواهي مسلمانان و پيامبر اكرم(ص) است، اظهار داشت: ملت ها زماني كه ديدند مسلمانان از عدالتخواهي حرف مي زنند جذب اسلام شدند.
وي ادامه داد: در زمان امام خميني(ره) نيز خانه جماران و سادگي آن بود كه قلوب ملت ها را يكي يكي فتح كرد و همچنين ساده زيستي رهبر معظم انقلاب قلوب را به طرف خود جذب كرده است.
رئيس سازان بسيج مستضعفين كشور با بيان اينكه عشق به مردم الگوي پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) براي جذب مردم است، يادآور شد: بسيج اداري بايد انقلاب اداري را اجرا كند، ما نبايد اسير نظام اداري به ارث مانده از قبل از انقلاب شويم.
وي با اشاره به اجراي موفقيت آميز طرح هدفمند كردن يارانه ها در كشور خاطرنشان كرد: مردم به اين دليل در اجراي هدفمندي يارانه ها همكاري مي كنند كه مي بينند در راس دولت انسان هايي حضور دارند كه زندگي شان شبيه زندگي مردم است.
نقدي ادامه داد: سادگي دولت و منزه بودن آن از دنياپرستي فقط جنبه هاي ملكوتي ندارد بلكه موجب مي شود دولتمردان با مردم همراه و حكومتي آرام داشته باشند.
وي با بيان اينكه تحول اداري يعني دردسر درست نكردن براي مردم خاطرنشان كرد: بسيج ادارات بايدگره بخورد با بسيج سازندگي و همه اقشار بسيج براي پيشرفت و آباداني كشور بايد در كنار يكديگر همراه باشند.

 



معاون سياسي-امنيتي استاندار كردستان: بمباران 28 ديماه سنندج از فجيع ترين جنايات جنگي بود

سنندج-خبرنگار كيهان:
معاون سياسي- امنيتي استاندار كردستان با بيان اينكه شهرهاي استان در دوران جنگ تحميلي دهها بار مورد آماج حملات هوايي صدام قرار گرفت، 28 ديماه 65 سنندج را از جمله فجيع ترين جنايات جنگي صدام توصيف كرد.
ايرج حسن زاده در مراسم گراميداشت شهداي بمباران هوايي 28 دي ماه سنندج افزود: در بمباران 28 دي ماه 17 نقطه شهر مورد هدف جنگنده هاي هوايي رژيم بعثي عراق قرار گرفت كه بر اثر آن 220 تن شهيد و 120 نفر ديگر زخمي شدند.
وي از 8 سال دفاع مقدس به عنوان نماد مقاومت ملت ايران در برابر متجاوزان نام برد و گفت: ياد شهدا و حماسه آفرينان اين دوران به عنوان قهرمانان ملي بايد همواره زنده نگه داشته شود.
معاون سياسي -امنيتي استاندار كردستان از بمباران 15 خرداد ماه سال 63 شهر بانه به عنوان يكي ديگر از جنايت هاي رژيم بعث عراق در كردستان نام برد.
حسن زاده اضافه كرد: قوم كرد و مردم غيور اين ديار هميشه با شجاعت و دليري خود، حافظ آرمان ها و ارزش هاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران بوده و هستند.
وي اظهار داشت: ايستادگي و مقاومت ملت ايران موجب شد تا جمهوري اسلامي ايران به عنوان نيرويي تعيين كننده در مناسبات و معادلات منطقه و جهان مطرح شود.

 



عصر ديروز در قم؛
پيكر آيت الله هاشمي گلپايگاني به خاك سپرده شد

مراسم تشييع و خاكسپاري آيت الله هاشمي گلپايگاني عصر ديروز در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، پيكر مرحوم آيت الله هاشمي گلپايگاني عصر ديروز از مسجد امام حسن عسگري قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم تشييع شد.
در اين مراسم آيت الله وحيد خراساني، آيت الله شبيري زنجاني، آيت الله مرتضي مقتدايي و همچنين نمايندگان بيوت مراجع تقليد، طلاب، روحانيون و مردم قم حضور داشتند.
پس از انتقال پيكر اين عالم رباني به حرم مطهر حضرت معصومه(س)، آيت الله حسين وحيد خراساني بر پيكر آيت الله هاشمي گلپايگاني نماز ميت خواند و سپس پيكر اين مرحوم در جوار بارگاه كريمه اهل بيت و در يكي از حجره هاي حرم مطهر در آغوش خاك آرام گرفت.
بر اساس اين گزارش به همين مناسبت مجلس بزرگداشتي نيز ديشب بعد از نماز مغرب و عشا در قم برگزار شد.
شايان ذكر است مرحوم آيت الله سيدعلي هاشمي گلپايگاني فرزند مرجع تقليد آيت الله سيدجمال گلپايگاني در سال 1310 هجري شمسي ديده به جهان گشود. پدر بزرگوار ايشان علاوه بر فقاهت داراي شخصيتي عرفاني و برجسته در سير و سلوك بود.
اين عالم رباني ساليان طولاني در نجف اشرف مشغول به تحصيل بود و از علماي بزرگواري همچون مرحوم آيت الله خويي كسب فيض كرد.
وي به دعوت آيت الله شيخ محمدتقي آملي به تهران آمد و علاوه بر عهده دار شدن امامت جماعت مسجد سادات محله يوسف آباد، نماينده بسياري از مراجع به ويژه آيت الله سيستاني در تهران بود.
آيت الله سيدعلي هاشمي گلپايگاني علاوه بر تدريس فقه، اصول و تفسير به ارشاد و تربيت مردم تهران اشتغال داشت.
اين عالم وارسته پس از عمري تلاش و مجاهدت در عرصه ترويج و تبليغ معارف غني اهل بيت(ع)، سه شنبه پس از يك دوره طولاني بيماري، در تهران دارفاني را وداع گفت.

 



آيت الله نوري همداني: حركت مردم تونس برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است

يكي ازمراجع عظام تقليد حركت اخير مردم تونس را واقعه اي بسيار مهم و برگرفته از انقلاب اسلامي ايران خواند كه سران استكبار بايد از آن درس عبرت بگيرند.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت الله حسين نوري همداني سه شنبه در ديدار با گروهي از سپاهيان قم گفت: مردم تونس از 20سال حكومت فردي وابسته به آمريكا خسته شده بودند.
آيت الله نوري همداني در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت شهيد نواب صفوي گفت: شهيد نواب صفوي از نخستين كساني بود كه در راه اسلام به مبارزه برخاست و راه تحقق پيروزي انقلاب اسلامي را هموار كرد.
وي افزود: در زمان حيات نواب صفوي، فحشا و منكرات و از سوي ديگر استبداد در جامعه بيداد مي كرد به همين منظور او و همراهانش دست به قيام انقلابي زدند.
آيت الله نوري همداني خاطرنشان كرد: شهيد نواب صفوي و يارانش راه انقلاب را هموار كردند تا اين كه نظام اسلامي به ثمر رسيد و نعمات فراواني را براي مردم ايران و تمام مسلمانان و حتي غيرمسلمانان بوجود آورد و نمونه آن موفقيت لبناني ها درجنگ 33 روزه عليه رژيم صهيونيستي بود.
وي در بخش ديگر سخنان خود با تاكيد بر ضرورت شناخت انقلاب بيان داشت: شناخت انقلاب اسلامي و فرهنگ آن براي تمام افراد ضرورتي انكارناپذير است.
آيت الله نوري همداني با اشاره به شرايط دوران رژيم ستمشاهي گفت:در زمان طاغوت، جوانان را نسبت به دين بدبين مي كردند و از سوي ديگر دنياي غرب را مي ستودند، اما به بركت انقلاب اسلامي امروز جايگاه واقعي اسلام بر همگان آشكار شده است.
وي درپايان اظهار داشت: شيوه غرب براي مقابله با انقلاب اسلامي اين است كه همسايگان را از ما بترسانند، از اين رو دائما پروژه ايران هراسي و شيعه هراسي را تعقيب مي كنند.

 



شهرك زائر در مشهد احداث مي شود

مشهد-خبرنگاركيهان:
سخنگوي سازمان مجري طرح نوسازي و بهسازي بافت پيرامون اطراف حرم امام رضا(ع) گفت: شهرك زائر در شهر مشهد احداث مي شود.
محمد ميرشفيعي افزود: اين پروژه در فاز مطالعاتي مي باشد و 10 هزار تخت براي زائران كم درآمد در اين پروژه ديده شده است.
وي با بيان اينكه در اين شهرك همه نيازهاي اقامتي، تفريحي و تجاري زائران ديده شده است تا زوار در شهر پراكنده نشوند، اظهار داشت: با توجه به اينكه مالكان پس از اطلاع از پروژه هايي كه قرار است در آن مكان اجرا شود قيمت املاك خود را چندين برابر مي كنند و يا راضي به واگذاري و فروش ملك خود نمي شوند محل احداث شهرك زائر فعلا اعلام نخواهد شد.
ميرشفيعي بيان داشت: با توجه به فرسودگي بافت پيرامون حرم مطهر و بازسازي اين بافت، احداث زائر سراهاي اقامتي ارزان قيمت نيز در دستور كار قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه در اين نمايشگاه انعقاد قرارداد و سرمايه گذاري هايي را نيز در اين زمينه داشته ايم، گفت: چندين پروژه در اين قالب تعريف كرده ايم و با توجه به جاذبه هاي معنوي و زائرپذيري بافت پيرامون حرم مطهر جذب سرمايه هاي قابل توجهي را در اين محدوده شاهد بوده ايم.

 



داروي رتپلاز دراصفهان توليد شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
داروي رتپلاز (RETEPLASE) پس از 5 سال فعاليت تحقيقاتي توسط يك گروه 10 نفره در دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان توليد شد.
سرگروه داروي پلاسمينوژن بافتي در نشست خبري با رسانه هاي گروهي با بيان اينكه اين نخستين داروي نوتركيبي با ويژگي هاي منحصر به فرد است كه در دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان به دست محققان توليد مي شود، گفت:يك گروه ده نفره متشكل از 4 نفر از هيئت علمي و 6 نفر كارشناس دارويي از 5 سال پيش فعاليت خود را روي اين پروژه آغاز كردند كه سرانجام پس از 6 مطالعه موفق به كسب اين تكنولوژي در اصفهان شدند.
دكتر حميد ميرمحمد صادقي با بيان اينكه مشابه اين دارو در آلمان با ليسانس آمريكا توليد مي شود، افزود: مصرف داروي پلاسمينوژن بافتي در بيماران سكته هاي قلبي و مغزي كاربرد دارد و زماني كه بيمار دچار گرفتگي رگ هاي قلبي بر اثر انسداد مي شود پزشكان از اين داور استفاده مي كنند.
وي اضافه كرد: داروي توليد شده در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان نياز به زمان ندارد و در كمتر از يك دقيقه مي توان به بيمار تزريق كرد.
مسئول پروژه تحقيقاتي رتپلاز بالا بودن كيفيت اين دارو را نسبت به مشابه خارجي از ديگر ويژگي هاي منحصر به فرد آن دانست و افزود: قيمت اين داروي خارجي براي مصرف كننده بالغ بر 2500 دلار است كه قيمت داروي توليد شده در ايران يك دهم آن است.
دكتر ميرمحمد صادقي عدم دسترسي به داروي مادر در ايران را از ديگر دغدغه هاي بيماران دانست و يادآور شد: در صورت توليد انبوه اين دارو، كشور ما مي تواند جزو صادركنندگان رتپلاز در منطقه و جهان باشد.
وي گفت: ابداع اين دارو كاملاً بومي است و بدون كمك از منابع خارجي به دست آمده است، اين پروژه بالغ بر 100 ميليون تومان هزينه دربرداشت.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت خانه تئاتر از اجراي نمايش تبليغاتي سازمان سيا
جريان انحصارطلب و سكولار تئاتر با انتشار بيانيه اي از اجراي نمايش تبليغاتي سازمان جاسوسي آمريكا حمايت كرد. به گزارش خبرنگاركيهان، در بيانيه خانه نمايش در اعتراض نسبت به جلوگيري از ادامه اجراي نمايش «هدا گابلر» كه آشفته گويي در آن مشخص است، به طور تناقض آميزي از يك طرف ادعا شده كه «به آموزه هاي اخلاقي بزرگان سرزمين مان باور داريم» و از طرف ديگر از توقف يك نمايش ضدانساني و مخرب اخلاق حمايت شده است!
نكته جالب اين است كه خانه نمايش مدعي آزادي و حقوق هنرمندان؛ روشنگري رسانه ها و انعكاس واقعيات درباره اين نمايش در رسانه هاي متعهد را برنتابيده و در بيانيه خود از اطلاع رساني و انتقاد به حق اين رسانه ها به عنوان «هوچي گري و غوغاسالاري» ياد كرده است.گفتني است «هدا گابلر» از نمايشنامه هاي هنريك ايبسن است كه محتواي آن مروج هرج و مرج جنسي است. اين نمايش و ساير آثار ايبسن در فهرست «آموزه هاي آزادي و دموكراسي» سازمان سيا براي ترويج ليبراليسم در جهان قرار دارد.
روزنامه كيهان، روز گذشته، از تصميم جمعي از عناصر سكولار فعال در عرصه تئاتر كشور براي صدور بيانيه اي حمايت آميز نسبت به نمايش مبتذل هدا گابلر خبر داده بود.
آماده باش نيروهاي امنيتي عربستان براي مبارزه با مختار
آماده باش نيروهاي امنيتي عربستان براي جلوگيري از تكثير نسخه عربي سريال مختارنامه از روز شنبه آغاز شده است!
به گزارش تابناك، همان گونه كه رسانه هاي عربي مانند الانوار دو اعلام كرده اند، نيروهاي امنيتي در عربستان سعودي، از روز شنبه همه موسسات تكثير DVD در آن كشور را زير نظر گرفته و منظم به گشت زني پرداخته اند تا مانع از تكثير انبوه قسمت نخست از نسخه عربي سريال مختارنامه شوند.
بنابراين گزارش، همزمان روابط عمومي شبكه بين المللي «آي فيلم» اعلام كرد: ترافيك سايت wwwifilmtvcom از ديروز به بالاتر از ده برابر حجم بازديدكنندگان روزهاي عادي افزايش يافته است.
اين گزارش مي افزايد: روز جمعه و شنبه، نخستين بخش عربي سريال «مختارنامه» از شبكه بين المللي «آي فيلم»روي ماهواره هاي عرب ست، نايل ست و هات برد پخش شده و بينندگان كشورهاي گوناگون عربي، از روز شنبه، صدها پيام تشكر را براي وب سايت شبكه بين المللي فيلم و سريال عربي فرستاده اند. پيش از اين، شبكه «العربيه» تلاش بسياري كرده بود تا «عبدالله بن زبير» را به عنوان صحابه پيامبر اكرم(ص) و يا يكي از اعضاي عشره مبشره نزد اهل سنت، مطرح و از او حمايت كند، ولي بنا بر اسناد مسلم تاريخي، عبدالله بن زبير نه از اعضاي عشره مبشره و نه از اصحاب خاص حضرت رسول اكرم(ص) به شمار مي رود. وهابيون، مخالف پخش مجموعه تاريخي مختارنامه هستند.
بازيگر ثابت فيلم هاي ضد ايراني اين بار عليه برنامه هسته اي
شهره آغداشلو بازيگر فيلم هاي ضد ايراني- اسلامي هاليوود، مستند «ايرانيوم» كه توسط صندوق كلاريون براي اثبات تهديد هسته اي ايران ساخته شده را روايت مي كند. به گزارش مشرق، موسسه كلاريون كه پيش از اين مستند جهاد سوم، و ابسشن (جنگ اسلام راديكال با غرب) را ساخته بود، مستند جديد خود به نام «ايرانيوم» را در راستاي پروژه ايران هراسي توليد مي كند.
آغداشلو كه اين بار به عنوان راوي عليه برنامه صلح آميز هسته اي كشورمان نقش آفريني خواهد كرد پيش از اين در اكثر فيلم هاي ضد ايراني و ضداسلامي آمريكا از جمله سريال 42، سنگسار ثريا و... بازي كرده بود. او چندي پيش در مصاحبه اي گفته بود: «همه مسلمانان تروريست نيستند، اما همه تروريست ها مسلمانند»! شهره وزير تبار معروف به آغداشلو، همسر «ه.ت» بهايي است.
وي روزگاري در انگلستان به شغلي سخيف پرداخت. سپس به توصيه دوستانش و براي اخذ اقامت در آمريكا، با «ه.ت» ازدواج كرد. اين زوج در آمريكا به عنوان افرادي فرصت طلب و شياد معرفي مي شوند كه به منظور به دست آوردن «پول» و «شهرت» دست به هر كاري مي زنند!
انتقاد بازيگر مصري از اباحه گري در سينما و تلويزيون جهان عرب
«محمد صبحي» بازيگر مصري با انتقاد از ترويج اباحه گري در سينما و تلويزيون جهان عرب گفت: شاهد ديالوگ ها و افعال سخيفي به ويژه در فيلم هاي كمدي هستيم كه انسان از بيان آنها حيا دارد.
به گزارش باشگاه خبري توانا، اين هنرمند مشهور مصري از ترويج اباحه گري در سينما و تلويزيون جهان عرب انتقاد كرد و گفت: با اين كه سريال هاي تلويزيون هاي عربي در سال هاي گذشته از لحاظ موضوعي و فني پيشرفت داشته اما متاسفانه شاهد ديالوگ ها و افعال سخيفي به ويژه در فيلم هاي كمدي هستيم كه انسان از بيان آنها حيا دارد و هيچ وقت فكر نمي كردم چنين چيزي روي صفحه تلويزيون به نمايش درآيد. وي افزود: 02 سال پيش نظام نظارتي به حيا و اخلاق و ارزشها و سنت هاي جامعه اهميت مي داد اما امروز بسياري از كارهاي كمدي و تلويزيوني را مي بينم كه پول زيادي كسب مي كند و داراي فحشا است اما موفقيت كار را نمي توان از جنبه مادي و گيشه درنظر گرفت.
گفتني است چندي پيش، جشنواره فيلم ابوظبي، به دليل ترويج فحشا و ابتذال هدف تحريم برخي از بازيگران مشهور عرب قرار گرفت.گردانندگان جشنواره ياد شده، ضد اسلام و ضد جمهوري اسلامي ايران به شمار مي آيند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14