(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 2 بهمن 1389- شماره 19846

حديث دشت عشق
15سال تكرار يك در ميان! ايران- كره جنوبي حساس مثل يك فينال
اخبار كوتاه از فوتبال
با صعود بارسلونا و رئال مادريد به مرحله نيمه نهايي جام حذفي اسپانيا
احتمال تكرار «ال كلاسيكو» در فينال بيشتر شد
هفته هفتم ليگ برتر بسكتبال خلق شگفتي قمي ها مقابل ذوب آهن
آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا
سليماني جراحي شد، سوخته سرايي عمل قلب باز مي شود



حديث دشت عشق

به ياد معلم شهيد «ابوالفضل اقباليان»
زخم مرا به بال كبوتر گره بزن
بعد از ديپلم در كنكور تربيت معلم در رشته امور پرورشي پذيرفته شد و پس از اخذ فوق ديپلم در نطنز مشغول خدمت شد. در حين تحصيل نيز در دو مرحله به جبهه عزيمت نمود و بعد از فارغ التحصيلي به كردستان رفت و در سپاه سنندج ادامه فعاليت داد. سرانجام در كردستان شيميايي شد و بعد از تحمل درد و رنج بسيار و عمل جراحي به لقاءالله پيوست. معلم شهيد «ابوالفضل اقباليان»، سال 1344 متولد شد و در 2/11/1366 به شهادت رسيد.

 



15سال تكرار يك در ميان! ايران- كره جنوبي حساس مثل يك فينال

تيم هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي در حالي امشب به مصاف هم مي روند كه اين دو تيم از 15سال پيش تاكنون در مرحله يك چهارم نهايي جام ملتهاي آسيا به مصاف هم رفته اند كه به طور اتفاقي يك بازي در ميان برنده و بازنده شده اند و اين بار نوبت برد ايران است.
بيست و پنجمين جدال تيم هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي در شرايطي برگزار مي شود كه اين دو تيم از سال 1996 تاكنون در مرحله يك چهارم نهايي جام ملتهاي آسيا به مصاف هم رفته اند و هر دوره به طور اتفاقي و نوبتي يكي از تيم ها به پيروزي رسيده است.
با اين حال به نظر مي رسد كه اين برد و باخت هاي نوبتي تنها اتفاقاتي است كه در فوتبال رقم مي خورد و نمي تواند مبناي منطقي داشته باشد. اگر قرار بر برد و باخت نوبتي تيم ها باشد اين بار نوبت به تيم ملي فوتبال ايران است كه در مرحله يك چهارم نهايي برابر كره جنوبي به پيروزي برسد و راهي نيمه نهايي شود.
تيم هاي ايران و كره جنوبي تا به امروز 24 بار مقابل هم صف آرايي كرده اند كه سهم تيم كشورمان 9 پيروزي بوده و تيم كره جنوبي نيز به هشت پيروزي دست يافته است. جدال دو قدرت سنتي قاره كهن در هفت بازي نيز به نتيجه تساوي انجاميده است.
شاگردان افشين قطبي در شرايطي به مصاف تيم ملي كره جنوبي خواهند رفت كه مقتدرترين تيم مرحله مقدماتي بودند و تنها تيمي بودند كه توانستند در هر سه بازي به پيروزي برسند و با 9 امتياز راهي مرحله يك چهارم نهايي شوند.
مردان جوان و جوياي نام ايران در ديدار برابر امارات نويد ايراني جديد در فوتبال آسيا را دادند كه علاوه بر بالا بردن اعتماد به نفس ساير بازيكنان، باعث ايجاد رعب و وحشت در بين بازيكنان و اعضاي كادر فني تيم ملي كره جنوبي نيز شدند.
تيم ملي ايران در بازي نخست خود برابر عراق به پيروزي 2 بر يك رسيد و در ديدار دوم نيز برابر كره شمالي يك بر صفر به پيروزي رسيد و در حالي كه ديدار برابر امارات تاثيري در صعودش به عنوان تيم اول نداشت، در ديداري تماشايي با نتيجه 3 بر صفر و با گل هاي آرش افشين (70)، محمد نوري (83) و مدافع حريف (3+90) اين تيم عربي را شكست داد و به يك چهارم نهايي رسيد.
افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان كه براي ديدار با امارات تيمش را با 9 تغيير نسبت به ديدارهاي گذشته وارد ميدان كرده بود قصد داشت با اين كار استراحت بيشتري را به بازيكنان اصلي اش دهد و از طرفي بازيكنان ذخيره را هم در شرايط بازي قرار دهد.
حالا ايران مقتدرانه در جمع 8 تيم برتر آسيا قرار دارد و بايد از ساعت 19 و 55 دقيقه امشب در ورزشگاه قطر اسپورت شهر دوحه به مصاف يكي از حريفان سنتي خود كره جنوبي برود.
كره با 7 امتياز در گروه سوم مسابقات پس از استراليا و برحسب تفاضل گل به عنوان دومين تيم راهي اين مرحله شد و بايد براي پنجمين بار متوالي (از سال 1996تاكنون) در اين مرحله به مصاف تيم ملي كشورمان برود.
قطبي كه در آخرين نبرد ايران در جام ملت هاي آسيا سال 2007 به عنوان كمك مربي در تيم ملي كره حضور داشت اين بار در راس كادر فني تيم ملي ايران حضور دارد و بايد گفت بار ديگر تاريخ در جهت عكس تكرار شده و امپراطور اين بار عليه كره اي ها روي نيمكت مي نشيند. كره آن ديدار را در ضربات پنالتي از شاگردان قلعه نويي برد و حالا فرصت مناسبي براي انتقام گرفتن است. در مجموع تيم هاي ايران و كره جنوبي در شرايطي به مصاف هم مي روند كه اين بازي مي تواند يك فينال بزرگ در مرحله يك چهارم نهايي باشد. هرچند كه تيم برنده اين ديدار كار سختي برابر ژاپن خواهد داشت اما مي توان پيش بيني كرد كه برنده اين بازي يكي از فيناليست ها خواهد بود.
«ايرماتوف» دوباره داور بازي ايران شد
كميته داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا «روشن ايرماتوف» از ازبكستان را به عنوان داور ديدار تيم هاي ايران و كره جنوبي در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام ملتهاي 2011 آسيا انتخاب كرد.
اين داور ازبكستاني را در امر قضاوت ديدار ايران و كره جنوبي دو داور هموطنش به نام هاي «عبدوخميدولو رسولوف» و «رافائل ايلياسوف» همراهي خواهد كرد. ايرماتوف در مرحله گروهي اين رقابتها هم يك بار ديدار تيم ملي كشورمان با عراق را قضاوت كرده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

برتري پيروزي برابر اسپارتاپراگ
تيم فوتبال پيروزي كه براي شركت در تورنمنت شش جانبه دبي در امارات به سر مي برد پنجشنبه شب در اولين ديدار خود موفق شد اسپارتاپراگ چك را با نتيجه پرگل 3 بر 2 شكست دهد. تيم فوتبال پيروزي كه دو هفته پيش در تورنمنتي ديگر در تركيه شركت كرده بود و در آنجا با دو باخت به مقام چهارم رسيده بود با اين برد نشان داد كه آمادگي بيشتري نسبت به قبل پيدا كرده است. ديدار بعدي پيروزي در اين جام دوشنبه هفته آينده و در مقابل زنيت سن پترزبورگ روسيه خواهد بود. «زنيت» قهرمان جام يوفا در سال 2008 بوده و بازي اين تيم با پيروزي مي تواند جذابيت هاي زيادي داشته باشد.
يك بازيكن ايران در تيم منتخب جام ملت هاي آسيا
در حالي كه تيم ايران تنها تيم 9 امتيازي مرحله گروهي رقابتهاي جام ملتهاي آسيا لقب گرفت اما مجله ويژه اين رقابت ها تنها نام هادي عقيلي را به عنوان بازيكن برتر از ايران معرفي كرد. مجله استاديوم كه ويژه نامه بازيهاي جام ملتهاي آسياست، بهترين بازيكنان مرحله گروهي را در قالب دو تيم معرفي كرد. در تيم اول عامر شفيع (اردن) به عنوان دروازه بان قرار گرفت. دفاع اين تيم را اوچيدا (ژاپن)، لي يونگ پيو(كره جنوبي)، بلال محمد (قطر)، احمد اف (ازبكستان) تشكيل دادند. ماكوتو هاسه به (ژاپن)، مايل جديناك (استراليا)، سرور جباروف (ازبكستان) و پارك جي سونگ (كره جنوبي) خط هافبك را تشكيل دادند. در خط حمله نيز كوجاچي يول (كره جنوبي) و اوكازاكي(ژاپن) قرار گرفتند. همچنين تيم دوم را شوارتزر (استراليا) به عنوان دروازه بان، هادي عقيلي (ايران)، چادوري(كره جنوبي)، فوزي عايش (بحرين)، علي حسين رحيم(عراق) و به عنوان مدافعان تشكيل دادند. بازيكنان مياني اين تيم نشات اكرم (عراق)، وسام رزاق (قطر)، عامر ديب (اردن)، محمد سيد از (قطر) هستند. يوسف احمد(قطر) و جونگ تائه سه (كره شمالي) مهاجمان تيم دوم لقب گرفتند.
احتمال تغيير محل اسكان ملي پوشان
در صورت صعود تيم ملي فوتبال ايران به مرحله نيمه نهايي جام ملت هاي آسيا، هتل محل اقامت تيم ملي در دوحه تغيير خواهد كرد. پنجشنبه شب نماينده كميته محلي برگزاري جام ملت هاي آسيا به مسئولان تيم ملي ايران اطلاع داد كه در صورت صعود به مرحله نيمه نهايي، هتل محل اقامت تيم ملي كشورمان تغيير خواهد كرد.اين موضوع شامل تمام تيم هاي صعود كننده به مرحله نيمه نهايي جام ملت هاي آسيا خواهد شد، چرا كه با خروج تيم هاي حذف شده از قطر هر چهار تيم مرحله نيمه نهايي در يك هتل استقرار پيدا مي كنند.
قطبي: 20 ماه تلاش كرديم تا قهرماني را به مردم هديه كنيم
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: اتحاد و همبستگي مردم ايران با قهرماني تيم ملي در پانزدهمين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آسيا افزايش مي يابد. افشين قطبي روزجمعه در گفت وگو با خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود: بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران در طول 20 ماه گذشته تمرينات، سخت و دشواري را پشت سر گذاشتند تا بتوانند قهرماني آسيا را به مردم كشورمان هديه دهند. قطبي ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي را بازي كلاسيك قاره آسيا دانست و اظهار داشت: جهانيان تقابل دو قدرت قاره كهن را مشاهده خواهند كرد. قطبي درباره احتمال كشيده شدن بازي به ضربات پنالتي گفت: اين موضوع به نفع هيچ تيمي نيست. تيم ايران در دوره گذشته جام ملت ها در ضربات پنالتي مغلوب كره جنوبي شد و خستگي بازيكنان كره جنوبي نيز باعث شد تا آنان در مرحله نيمه پاياني مقابل عراق تن به شكست دهند.
نكونام: عليه من جنگ رواني راه انداخته اند
نكونام كاپيتان تيم ملي پيش از بازي با كره جنوبي اظهار داشت: قصد داريم با يك كار گروهي به مرحله نيمه پاياني جام ملت هاي آسيا صعود كنيم. در حال حاضر تمام تمركز ملي پوشان ايراني معطوف به پيروزي مقابل كره جنوبي است تا بتوانند به مرحله بعدي رقابت ها راه يابند. وي درخصوص حواشي مطبوعات عربي عليه اش در روزهاي اخير افزود: اين مسائل شيطنت خبرنگاران عربي است تا جنگ رواني عليه من به راه اندازند. به تمام رسانه ها به ويژه خبرنگاران ايراني احترام مي گذارم.
استقلال در راه قشم
تيم فوتبال استقلال كه به تازگي و پس از اردوي 10 روزه از تركيه به تهران بازگشته پس از سه جلسه تمرين در تهران قصد دارد روز يكشنبه براي برپايي اردو راهي جزيره قشم شود. پرويز مظلومي با تاييد اين خبر گفت: با توجه به شرايط آب و هوايي و احتمال بارش دوباره در تهران روز يكشنبه راهي قشم مي شويم و به دنبال برگزاري يك يا دو بازي دوستانه در آنجا هستيم. البته روز گذشته در آخرين لحظات خبرهايي مبني بر احتمال لغو اين اردو مخابره شد. استقلال پس از بازگشت از قشم در اولين ديدار خود در جام حذفي به مصاف شهرداري ياسوج مي رود و سپس در ليگ برتر استيل آذين را پيش رو خواهد داشت.

 



با صعود بارسلونا و رئال مادريد به مرحله نيمه نهايي جام حذفي اسپانيا
احتمال تكرار «ال كلاسيكو» در فينال بيشتر شد

تيم فوتبال رئال مادريد با پيروزي مقابل آتلتيكو مادريد راهي مرحله نيمه نهايي جام حذفي اسپانيا شد تا احتمال رويارويي دو تيم قدرتمند فوتبال اسپانيا در فينال جام حذفي بيشتر شود.
تيم فوتبال رئال مادريد در دور برگشت از مرحله يك چهارم نهايي كوپا دل ري، مقابل تيم همشهري خود، آتلتيكو مادريد به ميدان رفت و با پيروزي يك بر صفر و در مجموع 4 بر يك، جواز صعود به جمع 4 تيم پاياني رقابت ها را به دست آورد. تك گل رئال را كريستيانو رونالدو در نيمه نخست به ثمر رساند.شاگردان بهترين مربي جهان در سال 2010 براي صعود به فينال بايد مقابل تيم سويا، مدافع عنوان قهرماني به ميدان بروند. در طرف ديگر تيم هاي بارسلونا و آلمريا ديگر ديدار نيمه نهايي را برگزار خواهند كرد.
در صورت پيروزي بارسلونا و رئال مادريد در ديدارهاي نيمه نهايي، فينال جام حذفي بين اين دو تيم، بار ديگر رويارويي گوارديولا و مورينيو را رقم خواهد زد. سرمربي پرتغالي رئال مادريد كه در ديدار رفت لاليگا با 5 گل در نوكمپ تن به شكست داد، مي تواند از اين فرصت استفاده كند و علاوه بر گرفتن انتقام ديدار رفت اولين جام را براي كهكشاني ها به ارمغان آورد، هرچند كه مسير براي او و شاگردانش به اندازه بارسلونا آسان نبوده و آنها در حال حاضر در نيمه نهايي با تيم قدرتمند سويا روبرو شده اند.

 



هفته هفتم ليگ برتر بسكتبال خلق شگفتي قمي ها مقابل ذوب آهن

هفته هفتم ليگ برتر بسكتبال با پيروزي ارزشمند راه و ترابري قم مقابل ذوب آهن به پايان رسيد.
هفته هفتم ليگ برتر بسكتبال پنج شنبه هفته گذشته در حالي با انجام 6 بازي به كار خود پايان داد كه شاهد يك نتيجه عجيب بود.
در قم تيم راه و ترابري، پديده اين فصل ليگ برتر بسكتبال در ادامه كسب نتايج شگفتي سازش موفق شد ذوب آهن، تيم دول جدول رده بندي و نايب قهرمان 2 دوره گذشته را با شكست راهي اصفهان كند.
شاگردان عباس آقا كوچكي كه هفته پيش نيز در گرگان شهرداري اين شهر را از پيش رو برداشته بودند با برتري در اين بازي حساس نشان دادند كه در نخستين حضور حرف هاي زيادي براي گفتن دارند و عزم خود را براي قرار گرفتن در رده هاي بالاي جدول جزم كرده اند.
مهرام، جدي ترين مدعي كسب عنوان قهرماني كه به تازگي از رقابت هاي بسكتبال غرب آسيا بازگشته بود، در تهران از سد توزين الكتريك كاشان گذشت. تا شاگردان مهران شاهين طبع همچنان تنها تيم بدون شكست اين رقابتها باقي بمانند.
دانشگاه آزاد در شيراز دست به كار بزرگي زد و موفق شد ب.آ اين شهر را مقابل چشمان تماشاگرانش شكست دهد.
پتروشيمي بندرامام كار سختي را اين هفته مقابل هيئت شهركرد پيش رو نداشت و در يك بازي نسبتاً راحت ميزبان خود را با 25 امتياز اختلاف شكست داد. نتايج كامل بازي هاي هفته هفتم ليگ برتر بسكتبال به ا ين شرح است:
¤ مهرام تهران 89- توزين الكتريك كاشان 63
¤ راه و ترابري قم 84 - ذوب آهن اصفهان 79
¤ هيئت بسكتبال شهركرد 67- پتروشيمي بندرامام 92
¤ نماينده شيراز 72- دانشگاه آزاد 78
¤ شهرداري گرگان 55- كاسپين قزوين 63
¤ ملي حفاري 78- بانك سامان 66

 



آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا

¤ در نخستين ديدار از مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي آسيا روز گذشته تيم هاي قطر به عنوان ميزبان مسابقات و ژاپن در ورزشگاه الغرافه به مصاف هم رفتند كه در پايان ژاپن با درخشش شينجي كاگاوا مهاجم باشگاه دورتموند 3-2 پيروز شد و به عنوان اولين تيم گام به مرحله ماقبل فينال گذاشت.
¤ چوكوانگ رائه سرمربي تيم ملي كره جنوبي روز گذشته تلاش كرد در نشست مطبوعاتي با به راه انداختن جنگي رواني فضاي پيش از بازي را به سود تيمش تغيير دهد. او كه به خاطر نتايج فوق العاده تيم ايران براي بازي شنبه شب تحت فشار است اگر چه تلاش گسترده اي را براي ايجاد جنگ رواني عليه قطبي آغاز كرد اما حضور او با يك برگه متن آماده شده از پيش و از رو خواندن صحبت هايش از روي اين متن نشان دهنده وضعيت او در فاصله يك روز مانده تا آغاز بازي با ايران است.
¤ چادوري بازيكن تيم ملي فوتبال كره جنوبي گفت: ايران و كره نبردهاي حساسي با يكديگر داشته اند با اين حال تصور مي كنم حساسيت ايراني ها به ما بيشتر از ما به آنهاست. هرچند كه در آخرين ديدار برابر ايران شكست خورديم اما اين تيم را تحت فشار قرار داديم و اميدوارم در بازي روز شنبه هم بتوانيم برابر اين تيم به پيروزي برسيم و راهي مراحل بالاتر شويم.
¤ صمد نيكخواه بهرامي كه پس از پايان مسابقات بسكتبال غرب آسيا به ايران بازنگشت و راهي دوحه قطر شد، قرار است ديدار تيم ملي فوتبال كشورمان برابر كره جنوبي را در ورزشگاه قطر اسپورت از نزديك تماشا كند.
¤ افشين قطبي كه به همراه تيم ملي فوتبال كشورمان موفق ترين مربي در مرحله مقدماتي پانزدهمين دوره رقابتهاي جام ملت هاي آسيا بود و با 9 امتياز به دور بعدي راه يافت، از سوي شبكه الجزيره دعوت شد و جمعه شب در يك برنامه زنده تلويزيوني حضور پيدا كرد.
¤ تاريخچه جام ملت هاي آسيا نشان مي دهد كه تيم ايران در هر دوره اي كه با امتيازات كامل از گروه خود صعود كرده، به قهرماني مسابقات رسيده است. تيم ايران در يازده دوره از جام ملت هاي آسيا شركت كرده و در سه دوره پياپي بين سال هاي 1968 تا 1976 به قهرماني دست پيدا كرده است. اما نكته حائز اهميت اين است كه تيم كشورمان تنها در همين سه دوره توانسته با امتيازات كامل از گروه خود صعود كند و پس از آن به قهرماني برسد.
¤ برخي از اعضاي هيات رئيسه و مديران كميته هاي فدراسيون كه از ابتداي شروع بازيهاي جام ملتها، براي تماشاي مسابقه هاي تيم ملي به دوحه سفر كرده بودند، پنج شنبه به تهران بازگشتند. غلامرضا بهروان و فريده شجاعي از اعضاي هيات رئيسه، شريفي رئيس كميته انضباطي و همچنين تعدادي از ليدرهاي هواداران تيم ملي در جمع گروهي كه به تهران بازگشت حضور داشتند. بهروان بيشتر روزهايي كه در دوحه بسر مي برد را به دليل بيماري در بيمارستان بستري بود!
¤ شبكه الجزيره اسپورت در گزارش ويژه اي بخشهايي از چهار ديدار پيشين ايران و كره جنوبي را پخش كرد. اين شبكه چندين بار پيروزي شش بر دو ايران در جام ملتهاي 1996 امارات را به تصوير كشيد و به حساسيت بالاي اين ديدار در جام ملتهاي 2011 اشاره كرد.
¤مهاجم سابق تيم ملي برزيل در هتل محل اقامت ملي پوشان ايران حاضر شد. به به تو ستاره مطرح برزيلي ها در سال هاي نه چندان دور در لابي هتل شرايتون حضور دارد. وي يكي از كارشناسان مسابقات جام ملت هاي آسيا 2011 قطر است كه براي شبكه الجزيره در جريان بازي ها فعاليت مي كند.

 



سليماني جراحي شد، سوخته سرايي عمل قلب باز مي شود

عليرضا سليماني پهلوان و قهرمان كشتي ايران عمل جراحي شد.
عليرضا سليماني تنها كشتي گير طلايي سنگين وزن تاريخ ايران در كشتي جهان و دارنده شش بازوبند پهلواني كشور در بيمارستان مهراد تهران تحت عمل جراحي قرار گرفت كه اين عمل موفقيت آميز بود. سليماني حدود يك هفته ديگر از بيمارستان مرخص مي شود.وي به دليل بيماري ديابت چند روزي است كه در بيمارستان بستري است.
همچنين رضا سوخته سرايي دارنده دو مدال نقره كشتي آزاد جهان و پهلوان پايتخت در همين بيمارستان بستري است كه به دليل گرفتگي رگ هاي قلبش به زودي جراحي قلب باز مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14