(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 2 بهمن 1389- شماره 19846

باند 7 نفره اشرار بم امان نامه درخواست كردند
برخورد قاطع و بدون اغماض با قاچاقچيان مواد مخدر
شرايط بخشودگي اضافه خدمت متاهلين
افزايش تقريبي 40 تا 60 درصدي هزينه هاي سلامت
معرفي ساختمان هاي ناايمن شهر به همراه عكس
رويدادهاي خارجي
آلودگي به تهران بازمي گردد
دستگيري 2 متهم با يك هزار بطري مشروبات الكلي
مخالفت وزارت امورخارجه با سفر قاليباف به واشنگتن
هيچ دستگاهي حاضر به معدوم سازي سرنگ هاي آلوده نيست
انحلال پنج شركت خصوصي تاكسيراني
گرگ فرزند10 ساله را دريد
شهرداري از هرگونه اقدامي علاوه بر پلمب مراكز مورد شكايت منع شد
قاليباف خبر دادا جراي سراسري طرح استفاده از دوچرخه در تهران
سرماي زير 22 درجه در استان هاي اردبيل و آذربايجان غربي
مددجوي بهزيستي 15 ميليون ريال وجه را به صاحبش بازگرداند



باند 7 نفره اشرار بم امان نامه درخواست كردند

دادستان عمومي و انقلاب بم گفت: يك گروه هفت نفره از اشرار در اين شهرستان از دستگاه قضايي تقاضاي امان نامه كردند.
به گزارش ايرنا به نقل از دادگستري استان كرمان، محمدرضا سنجري، پنجشنبه با اشاره به اعلام دستگاه قضايي به اشرار و باندهاي مخل امنيت در سطح استان مبني بر بازگشت به دامن جامعه و تقاضاي امان نامه از نظام اظهار داشت: در همين رابطه يك گروه مسلح هفت نفره كه سال ها در مناطق مختلف بم و ريگان متواري بوده و به اقدامات مجرمانه دست مي زدند، خود را تسليم كرده و سلاح و مهمات خود را تحويل دادند.وي ادامه داد: اقدامات اوليه براي بررسي صلاحيت و احراز توبه و ندامت اين افراد در حال انجام است و در صورت اثبات اين امر توسط دستگاه هاي ذيربط، امان نامه موقت 6ماهه به اين افراد داده مي شود.سنجري اظهار داشت: تاكنون تعداد 24 نفر از اعضاي گروه ها و باندهاي شرارت و ناامني، خود را تسليم و تقاضاي دريافت امان نامه كرده اند.


 



رئيسي رويكرد جديد قوه قضائيه را تبيين كرد
برخورد قاطع و بدون اغماض با قاچاقچيان مواد مخدر

شيراز- خبرنگار كيهان:
از اين پس قوه قضائيه با قاطعيت و بدون اغماض با قاچاقچيان مواد مخدر و جرايم سازمان يافته برخورد مي كند و اين رويكرد جديد اين قوه است.
حجت الاسلام والمسلمين «ابراهيم رئيسي» معاون اول قوه قضائيه با بيان اين مطلب در مراسم معارفه رئيس كل جديد دادگستري استان فارس گفت: در كنار اين برخورد شديد با جرايم بايستي پيشگيري از وقوع جرم نيز به عنوان يك مؤلفه اصلي در كاهش جرايم مد نظر قرار گيرد.
وي اظهار داشت: بايد با اتخاذ تدابير لازم كاري كرد تا انگيزه وقوع جرم در جامعه كم شده و يا اصلاً بوجود نيايد.
وي پيشگيري از وقوع جرايم را وظيفه همه دستگاههاي كشور دانست و افزود: موضوع پيشگيري از جرم بايد در كشور نهادينه شود و اين امر فقط وظيفه دستگاه قضايي نيست و تمام دستگاههاي اجرايي وظيفه دارند در كاهش ناهنجاريهاي اجتماعي نقش آفريني كنند.رئيسي خودكنترلي را بهترين راهكار براي پيشگيري از بزه دانست و گفت: به هر ميزان كه توجه به خدا، معاد و مباني ديني و اعتقادي بيشتر باشد انگيزه وقوع جرم كاهش خواهد يافت.
وي خواستار تشكيل كارگروههايي ويژه در شوراي تأمين استان ها براي بررسي دقيق و موشكافانه وقوع جرايم با استفاده از نظر كارشناسان و اساتيد دانشگاه شد.
در اين مراسم آيت الله «اسدالله ايماني» نماينده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام جمعه شيراز نيز در سخناني گفت: نظام اسلامي جايگاهي رفيع براي قاضي در نظر گرفته و قانون نيز همه موارد را روشن كرده و از اين جهت پذيرفتن حكم قاضي پذيرفتن حكم الهي است.
وي اظهار داشت: دستگاه قضايي فارس در سالهاي اخير به دور از گرايشات سياسي و جناحي دستگاه پركار و تلاش بوده و با كوشش و همت مضاعف براي رفع ناهنجاري ها و پيشگيري از بروز جرم گام برداشته است.
رئيس كل جديد دادگستري فارس نيز در سخناني تحكيم تعامل بين دستگاهها با حفظ استقلال دستگاه قضايي و تلاش براي پيشگيري از بروز جرم را محور اصلي برنامه هاي خود دانست و گفت: همه تلاش خود را براي افزايش ضريب امنيت در فارس به كار خواهم گرفت تا احساس امنيت در جامعه افزايش يابد.«ذبيح الله خدائيان» اظهار داشت: استان فارس ويژگي هايي دارد كه آن را در سطح كشور از نظر اجتماعي و فرهنگي ممتاز ساخته و از اين رو بايد از نظر امنيت و آسايش عمومي نيز در كشور سرآمد باشد.

 



شرايط بخشودگي اضافه خدمت متاهلين

معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي شرايط بخشودگي اضافه خدمت سربازان متاهل را تشريح كرد.
به گزارش فارس سرهنگ حجت الله واعظي نژاد گفت: در پي انتشار خبري در رسانه ها مبني بر بخشودگي اضافه خدمت سربازان متاهل كه باعث به وجود آمدن ابهام و پيگيري هايي از سوي سربازان شده است، شرايط بخشودگي اضافه خدمت سربازان متاهل تشريح مي شود.
وي اظهار داشت: برابر مقررات موجود، سربازان متاهل كه حداكثر با يك سال غيبت به خدمت اعزام شده اند، از 2 ماه بخشودگي اضافه خدمت بهره مند خواهند شد.
سرهنگ واعظي نژاد افزود: سربازان متاهل داراي فرزند كه همسر آنان فوت كرده يا طلاق گرفته باشد نيز در صورتي كه غيبت آنان حداكثر يك سال باشد، از 2 ماه بخشودگي اضافه خدمت برخوردار مي شوند.
معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي با اشاره به شرايط عمومي بخشودگي اضافه خدمت سربازان گفت: بخشودگي اضافه خدمت سربازان متاهل مانند ديگر سربازان واجد شرايط (شرايط 17 گانه) صرفا در 6 ماه آخر خدمت سربازي صورت خواهد گرفت.
وي اظهار داشت: حسن اخلاق در رفتار سربازان حين خدمت، عدم غيبت منجر به فرار در طول خدمت و رضايت يگان خدمتي از عملكرد، از ديگر شرايط عمومي در بهره مندي سربازان واجدشرايط (از جمله سربازان متاهل) از بخشودگي اضافه خدمت بشمار مي رود.
سرهنگ واعظي نژاد گفت: سربازان متاهلي كه واجدشرايط اعلام شده هستند در زمان مقرر يعني 6 ماه آخر خدمت سربازي براي پيگيري بخشودگي اضافه خدمت با همراه داشتن مدارك موردنياز و گواهي رضايت از يگان خدمتي به مراكز وظيفه عمومي در استان يا شهرستان (حوزه اعزام كننده) مراجعه كنند.
معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي يادآور شد: بخشودگي اضافه خدمت متاهل موضوع جديدي نيست بلكه يكي از بندهاي 17 گانه شرايط بخشودگي سربازان است كه از ابتداي سال جاري به اجرا گذاشته شده است.

 



دكتر شهاب الدين صدر خبر داد
افزايش تقريبي 40 تا 60 درصدي هزينه هاي سلامت

دكتر صدر در جلسه روساي انجمن هاي علمي تخصصي علوم پزشكي كشور از افزايش تقريبي 40 تا 60 درصدي هزينه هاي سلامت با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها خبر داد .
وي اعلام كرد: سازمان نظام پزشكي با انجام پژوهش و برگزاري همايشي با نخبگان جامعه پزشكي، آثار ناشي از اين افزايش هزينه ها و راهكارهاي جلوگيري از اثرات سوء آن رامورد بررسي قرار خواهد داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، صبح روز پنج شنبه مورخ 30/10/1389 جلسه روساي انجمن هاي علمي - تخصصي علوم پزشكي كشور با حضور دكتر سيدشهاب الدين صدر، رئيس كل و تعدادي از معاونان سازمان نظام پزشكي، اعضاي شوراي عالي و روساي بيش از 80 انجمن علمي تخصصي علوم پزشكي كشور در سازمان نظام پزشكي برگزار شد.
وي تاكيد كرد كه با توجه به فضاي نامناسبي كه در چند سال گذشته بصورت مزمن و طولاني مدت بر عليه تعرفه گذاري خدمات درماني غيردولتي در سازمان نظام پزشكي وجود داشت، خواسته دولت در برنامه پنجم توسعه محقق شد و دفاع منطقي و كارشناسي مسئولان نظام پزشكي و دلسوزان جامعه پزشكي نيز موثر واقع نشد و حتي در مواردي سازمان نظام پزشكي متهم به جانبداري از پزشكان متخلف شد.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي كشور، با بيان اين كه اجراي قانون مهم هدفمند كردن يارانه ها قطعا آثار ونتايجي در حوزه سلامت كشور دارد كه بايد مورد شناسايي قرار گيرد، اعلام كرد: پيش بيني مي شود اجراي اين قانون باعث افزايش 40 تا 60 درصدي هزينه هاي حوزه سلامت در كشور شود كه اين موضوع بايد در محافل علمي و صنفي به خوبي بررسي شده و تمهيدات لازم براي جلوگيري از اثرات سوء اقتصادي آن انديشيده شود.
وي اضافه كرد: سازمان نظام پزشكي بنا به مسئوليتي كه در حوزه سلامت كشور عهده دار است، ضمن ايجاد بستر مناسب جهت شناسايي آثار اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در حوزه سلامت از طريق انجام پژوهش و تحقيق در استان هاي مختلف كشور و برگزاري همايش علمي در اين خصوص، از دولت نيز خواسته است تا با اختصاص تسهيلات جبراني و حمايتي از مراكز درماني غيردولتي و صاحبان حرف پزشكي، از آثار سوء ناشي از افزايش هزينه ها جلوگيري نمايد.

 



مديرعامل سازمان آتش نشاني خبر داد
معرفي ساختمان هاي ناايمن شهر به همراه عكس

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از معرفي ساختمان هاي ناايمن شهر به همراه عكس به زودي در سايت آتش نشاني خبر داد.
به گزارش فارس، محمدرضا حاجي بيگي در پاسخ به اين پرسش كه قرار بود در نيمه اول سال جاري ساختمان هاي ناايمن شهر تهران اعلام شوند ولي اين امر رخ نداد، گفت: ساز و كارهايي را براي معرفي ساختمان هايي ناايمن شهر فراهم كرده ايم.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينكه ساختمان هاي ايمن شهر را رتبه بندي مي كنيم، گفت: به ساختمان هاي كه استانداردهاي لازم را رعايت كرده باشند، رتبه مي دهيم.
وي ادامه داد: برخي از ساختمان ها قبل از ابلاغ مصوبه ايمني، ساخته شدند ولي پايان كار بنا به هر دليلي دريافت نكرده اند اين ساختمان ها بايد روال اداري را طي و پايان كار خود را دريافت كنند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران تصريح كرد: گروهي از ساختمان ها نيز اصلاً به سيستم هاي ايمني توجه نكرده و نقشه هايي كه آتش نشاني به آنها داده را هم اجرايي نكرده اند.
وي بيان كرد: برخي از ساختمان ها پله فرار كه اساسي ترين و ضروري ترين نوع ايمني در ساختمان است را ندارند.
حاجي بيگي ادامه داد: در حال حاضر نيز به افرادي كه ساختمان هاي ناايمن دارند نامه زده و از آنها دعوت مي كنيم تا براي رفع مشكل خود اقدام كنند اين افراد بايد تا پايان 3 ماهه اول سال 90 مشكل خود را از نظر ايمني برطرف كنند.
وي افزود: بعد از آن هر ساختماني كه پايان كار نداشته باشد و در ليست باشد و تكليفش هنوز روشن نشده باشد را از طريق سايت 125 معرفي خواهيم كرد.

 



رويدادهاي خارجي

آخرين تلفات سيل در برزيل

بر اثر رانش زمين و سيل در برزيل تاكنون 772 نفر كشته و 207 نفر ناپديد شده اند.
به گزارش فارس، آمار قربانيان سيل و رانش زمين برزيل كه هفته گذشته به وقوع پيوست همچنان در حال افزايش است و ممكن است اين تعداد به مرز هزار نفر برسد.
اين حادثه در سرانا در شمال ريودوژانيرو رخ داد و بيشتر آمار كشته ها و ناپديد شده ها در شهرهاي ترسوپليس و نوا فريبورگو بوده است.
گفتني است در حال حاضر بسياري از راهها و جاده ها از بين رفته و صدها خانه در گل و لاي دفن شده اند و هلي كوپترهاي ارتش تلاش مي كنند وارد اين مناطق شوند.

 



آلودگي به تهران بازمي گردد

مدير كل هواشناسي استان تهران با اشاره به اينكه تا روز چهارشنبه سامانه بارشي در تهران نخواهيم داشت از افزايش غلظت آلاينده ها و پايداري جوي در پايتخت خبر داد.
مهندس محسن جباري با اشاره به نقشه هاي پيش يابي هواشناسي گفت: بر اين اساس تا چهارشنبه وزش باد مناسب و بارشي در تهران نخواهيم داشت و از فردا نيز دماي هوا در تهران تا پايان هفته حدود 3 درجه افزايش خواهد يافت.
وي با اشاره به پيش بيني جوي پايدار در تهران افزود: بر اين اساس پيش بيني مي شود غلظت آلاينده ها در پايتخت افزايش يابد.
مدير كل هواشناسي استان تهران با اشاره به وضعيت هواي استان تهران به ايسنا گفت: بر اين اساس آسمان امروز تهران صاف، با غبار صبحگاهي پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز 2- و 6 درجه سانتيگراد مي رسد. همچنين در روز يكشنبه نيز آسمان پايتخت صاف تا كمي ابري و غبار صبحگاهي خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 2- و 7 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.

 



دستگيري 2 متهم با يك هزار بطري مشروبات الكلي

ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ در يك عمليات تعقيب و گريز پليسي دو تن از حاملان مشروبات الكلي را به همراه يك هزار بطري و قوطي مشروبات الكلي دستگير كردند.
به گزارش ايسنا مامورين عملياتي اداره نهم پليس آگاهي تهران بزرگ حين گشت زني چند روز قبل در اتوبان كرج- تهران و در محدوده پمپ بنزين وردآورد به يك دستگاه خودروي پژو با دو نفر سرنشين مظنون شده و جهت بررسي دقيق با دستور ايست و علائم هشداردهنده ديگر نسبت به توقيف خودرو اقدام كردند.
راننده پژو با مشاهده خودروي پليس و دستور توقف با بي توجهي و سرعت زياد و انجام حركات مارپيچ و خطرناك و پاشيدن ميخ هاي سه پر و اشياي برنده در مسير خودروهاي عبوري و خودرو پليس، اقدام به فرار كرد.
با پنجرشدن خودروي پليس ماموران به يك دستگاه خودروي زانتيا كه پشت سر خودروي پليس در حال تعقيب در حركت بود دستور توقف داده و راننده جوان خودروي زانتيا بدون هرگونه مخالفتي پليس را در جهت تعقيب متهمان كمك كرد.كارآگاهان پليس با توجه به تصادف خودروي پژو در جاده مخصوص سرنشينان پژو را دستگير كردند.
متهمان به اسامي «فرهاد» 22ساله و «بهروز» 25 ساله علت فرار خود را حمل مشروبات الكلي با خودروي پژو اعلام كردند كه با انتقال خودرو و متهمان به پليس آگاهي بيش از يك هزار بطري و قوطي انواع مشروبات الكلي كه در صندوق عقب و داخل خودرو پژو جاسازي شده بود، كشف شد.
سرهنگ كارآگاه حسين احمدي معاون عمليات پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: در اين پرونده از اين شهروند وظيفه شناس به علت همكاري با پليس در انجام ماموريت و موفقيت در دستگيري متهمان، تشكر مي شود اما آنچه كه لازم است تا در اين گونه موارد شهروندان بدانند، چنانچه در حين تعقيب متهمان توسط خودروي پليس، آسيبي به خودروي شهروندان يا به خود آنان وارد شود، آن شهروند براي پيگيري موضوع به نزديكترين مرجع پليس يا مرجع قضايي مراجعه كند تا يك مجرم فكر نكند كه مي تواند براي انجام اعمال مجرمانه خود به راحتي به ديگران آسيب يا ضرر و زيان وارد كند.

 



مخالفت وزارت امورخارجه با سفر قاليباف به واشنگتن

وزارت امورخارجه با سفر محمدباقر قاليباف شهردار تهران و هيئت همراهش به واشنگتن براي دريافت جايزه بين المللي حمل ونقل مخالفت كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، يكي از مسئولان شهري با اشاره به اينكه قرار نبود شهردار تهران در اين سفر حضور داشته باشد، گفت: قرار بود هيئتي به اين سفر اعزام شود كه اسم آقاي قاليباف نيز در اين هيئت وجود داشت؛ اما زماني كه وزارت خارجه با اين سفر مخالفت كرد، شهردار تهران اعلام نمود يك نفر به نمايندگي از شهرداري تهران به اين سفر مي رود تا جايزه بين المللي را دريافت كند.
اين مسئول شهري در پاسخ به اين پرسش كه آيا از سوي كشور مربوطه رواديد صادر شده است، گفت: بايد قبل از صدور رواديد نامه اي از ايران ارسال مي شد تا اين كار انجام شود؛ اما اين نامه ارسال نشده است.
اين مقام مسئول در خصوص تركيب هيئت اعزامي گفت: قرار بود چند نفر ازمعاونان و برخي اعضاي شوراي شهر در اين همايش حضور داشته باشند و از آقاي قاليباف و هيئت همراه دعوت شده بود.
گفتني است، تهران به همراه 4 شهر در سه قاره جهان به عنوان يكي از 5 شهر كانديداي دريافت جايزه حمل ونقل پايدار 2011 دنيا انتخاب شد.
پايتخت كشورمان همراه با شهرهاي گوانگژو در چين، ليون در مكزيك، نانت در فرانسه و ليما پايتخت پرو، 5 شهري هستند كه به منظور دريافت اين جايزه كانديد شده اند.

 



نگهداري سرنگ هاي آلوده معتادان تزريقي معضلي براي مسئولان بهزيستي فارس
هيچ دستگاهي حاضر به معدوم سازي سرنگ هاي آلوده نيست

شيراز-خبرنگار كيهان:
جمع آوري و نگهداري سرنگ هاي آلوده معتادان تزريقي استان فارس به معضلي براي مسئولان بهزيستي استان تبديل شده و هيچ دستگاهي حاضر به معدوم سازي اين سرنگها نيست.
«معصومه فروتن» معاون امور پيشگيري بهزيستي فارس در اين خصوص گفت: اگرچه مراكز بهزيستي استان اقدام به جمع آوري سرنگهاي معتادان پرخطر مي كنند اما به علت عدم وجود متولي مشخص براي معدوم سازي اين سرنگها با مشكلات زياي روبرو هستيم كه ضروري است دانشگاه علوم پزشكي و شهرداري براي معدوم سازي اين سرنگ ها با بهزيستي همكاري كنند.
مسئول دفتر اعتياد بهزيستي فارس نيز با بيان اينكه با اجراي طرح جمع آوري سرنگ هاي آلوده حدو 60درصد از مشكلات انباشته شدن و رهاسازي سرنگ ها درخيابان كاسته شده افزود: تاكنون هيچ ارگاني جهت معدوم سازي اين سرنگ ها با بهزيستي همكاري نكرده است.
«قدرت محكم» گفت: معدوم كردن سرنگ هاي آلوده نيازمند تجهيزات و تخصيص اعتبار ويژه به منظور دفن بهداشتي مي باشد و شهرداري شيراز و دانشگاه علوم پزشكي نيز اعلام كرده اند اعتبار و امكانات لازم را براي معدوم سازي اين سرنگ ها ندارند.
وي اظهار داشت: 99درصد از معتادان به دليل استفاده كردن از سرنگ هاي آلوده ساير معتادان به هپاتيت و ايدز مبتلا شده اند و در گذشته رها كردن اين سرنگ ها باعث مي شد ساير معتادان از آن استفاده كنند.
وي تصريح كرد: در صورتي كه امكان معدوم سازي سرنگ هاي معتادان تزريقي پرخطر فراهم نشود به دليل عدم ظرفيت انبارها ممكن است مجبور به متوقف كردن طرح جمع آوري سرنگهاي آلوده در استان شويم.
گفتني است در حال حاضر يكصد هزار سرنگ آلوده در انبارهاي مراكز كاهش آسيب اعتياد استان نگهداري مي شود.

 



انحلال پنج شركت خصوصي تاكسيراني

مدير عامل سازمان تاكسيراني شهر تهران از انحلال پنج شركت خصوصي تاكسيراني خبر داد.
به گزارش ايسنا فضل الله اسلامي افزود: رتبه بندي و نظارت بر شركت هاي خصوصي تاكسيراني ادامه دارد.
وي با اعلام اين كه تاكنون پنج شركت خصوصي تاكسيراني به دلايل مختلف از جمله نوع برخورد با رانندگان و پيش گرفتن برنامه هاي تجاري به جاي حمل و نقل منحل شده اند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 30 شركت خصوصي تاكسيراني با پروانه در حال فعاليت هستند و رتبه بندي اين شركت ها براي كسب امتيازات لازم تا پايان سال ادامه خواهد داشت.
اسلامي اضافه كرد: يك شركت خصوصي تاكسيراني بايد فضاي 300 متري به عنوان دفتر، در اختيار داشتن 30 پاركينگ و مالكيت حداقل 80 خودرو را داشته باشد تا بتوانند به عنوان يك شركت تاكسيراني خصوصي پروانه فعاليت را كسب كند.
مديرسازمان تاكسيراني شهر تهران يادآور شد: تاكيد ما به شركت هاي خصوصي اين است كه برنامه هاي حمل و نقلي را پيش گرفته و از رفتن به سمت يك شركت تجاري و تنها اخذ شارژهاي ماهانه از رانندگان بدون ارائه خدمات لازم خودداري كنند.
وي ادامه داد: شركت هاي خصوصي بايد خدمات مشخصي را به رانندگان ارائه دهند و در صورت هر نوع گزارشي از سوي رانندگان، بازرسان سازمان تاكسيراني به صورت محسوس و غيرمحسوس از اين شركت ها گزارش هاي لازم را كسب خواهند كرد.

 



گرگ فرزند10 ساله را دريد

پدري با ديدن سر فرزند خود در دهان گرگ، به مرگ فرزند 10 ساله خود توسط گرگ پي برد.
به گزارش فارس از قزوين، فردي كه در يك مرغداري در يكي از روستاهاي بوئين زهرا مشغول به كار بود فرزند خود را نيز به مرغداري مي برد.
اين مرد و فرزندش در مرغداري كه در دو كيلومتري محل زندگيشان است، شب را به سر مي بردند تا اين كه صبح روز پنج شنبه سي ام دي ماه پدر فرزندش را براي رفتن به مدرسه به تنهايي راهي خانه مي كند تا به مدرسه برود.
ساعاتي بعد پدر ناگهان متوجه حيواني مي شود، جلو كه مي رود با سر جدا شده فرزندش در دهان گرگ رو به رو شده با دنبال كردن گرگ سر فرزندش را برداشته و با ناله و گريه به روستا بازمي گردد.
پس از جست وجو جسد اين پسر 10 ساله از ميان برف ها پيدا شد و با حضور خانواده به خاك سپرده شد.

 



توسط هيئت عمومي ديوان عدالت اداري صورت گرفت
شهرداري از هرگونه اقدامي علاوه بر پلمب مراكز مورد شكايت منع شد

هيئت عمومي ديوان عدالت اداري شهرداري را از هرگونه اقدامي علاوه بر پلمب مراكز مورد شكايت منع كرد.
به گزارش ايسنا، هيئت عمومي ديوان عدالت اداري با رفع يك مورد تعارض آراي صادره از سوي شعب ديوان اعلام كرد: شهرداري حق اظهارنظر نسبت به تغيير كاربري و انجام فعاليت جديد علاوه بر پلمب را ندارد.
به گزارش ايسنا، متن راي شماره 371 هيئت عمومي ديوان عدالت اداري در اين زمينه به شرح زير است: «حكم مقرر در بند 20 ماده 55 قانون شهرداري، براي مراكز مزاحم يا مخالف اصول بهداشت صرفاً تعطيلي، تخريب و يا انتقال به خارج از شهر را تجويز كرده است و نظر به اينكه شكات پرونده هاي موضوع تعارض، از اتحاديه صنف لوازم خانگي در رسته توزيع سيلندرهاي 2 و 11 كيلويي پروانه فعاليت داشته اند، تصميم كميسيون موضوع تبصره بند 20 قانون فوق الذكر كه براي جلوگيري از مزاحمت مراكز مورد شكايت علاوه بر پلمب و انسداد مغازه راي بر كاربري و فعاليت جاري و هماهنگي با شهرداري در ايجاد صنف و انجام فعاليت جديد كسبي صادر كرده است، مغاير با حكم قانونگذار و خارج از حدود اختيارات كميسيون مذكور، تشخيص داده شد، از اين جهت رأي شعبه سي ام ديوان عدالت اداري به شماره دادنامه 1156 و 1155 مورخ 11 مرداد 88، در حد نقض رأي كميسيون صحيح و موافق اصول و موازين قانوني اعلام مي شود. اين رأي به استناد ماده 43 قانون ديوان عدالت اداري براي شعب ديوان و ساير مراجع اداري ذيربط در موارد مشابه لازم الاتباع است.»

 



قاليباف خبر دادا جراي سراسري طرح استفاده از دوچرخه در تهران

شهردار تهران از اجراي طرح استفاده از دوچرخه در سراسر پايتخت خبر داد و گفت: اين طرح به صورت نمونه در منطقه 8 تهران اجرا شد اما در سال آينده در تمام مسيرها گسترش مي يابد.
به گزارش ايسنا، محمدباقر قاليباف در مراسم اختتاميه گردهمايي بزرگ دوستداران محيط زيست تصريح كرد:امروز مهمترين مطالبه اجتماعي مردم تهران حل معضل آلودگي هواست.
وي با اشاره به بحران اخير آلودگي هواي تهران اظهار داشت: هواي تهران از ابتداي امسال تاكنون حدود 80 روز در شرايط ناسالم قرار داشت كه 34 روز آن، وضعيت هشدار و اضطرار بوده است.
قاليباف مهمترين آلاينده هواي تهران را خودروها و موتورسيكلت ها دانست و گفت: حدود 5 ميليون و 300هزار خودرو و 5 ميليون و 300هزار دستگاه موتورسيكلت در تهران وجود دارد كه هر موتورسيكلت چندين برابر يك خودرو آلودگي توليد مي كند.
وي ادامه داد: در مدتي كه از حضور من در شهرداري و پيش از آن در نيروي انتظامي مي گذرد، هيچ تصميم مشخصي با وجود برگزاري جلسات متعدد گرفته نشده تا اين حجم خودرو و موتورسيكلت وارد شهر نشود.
شهردار تهران در بخش ديگر سخنان خود يكي از دلايل انتخاب تهران به عنوان 5 شهر برتر دنيا از سوي سازمان ملل را دو برابر كردن ظرفيت حمل و نقل عمومي برشمرد.
وي با بيان اين كه قرار است طي مراسمي در بيست و چهارم ژانويه در واشنگتن شهر برتر معرفي شود، ابراز اميدواري كرد كه تهران مقام اول را در ميان اين شهرها كسب كند.

 



سرماي زير 22 درجه در استان هاي اردبيل و آذربايجان غربي

ساكنان تعدادي از شهرهاي اردبيل و آذربايجان غربي روز پنج شنبه را با سرماي هواي زير 22 درجه سپري كردند.
به گزارش ايرنا از اردبيل، اداره هواشناسي اردبيل اعلام كرد: كميته دماي هوا در سحرگاه روز پنج شنبه منهاي 22 درجه را در فرودگاه اردبيل و فيروزآباد كوثر ثبت كرد.
مركز اطلاعات راه هاي اداره كل راه ترابري اعلام كرد كه به لحاظ وزش باد در بعضي جاده هاي كوهستاني و به ويژه در گردنه الماس در محور خلخال به اسالم پديده كولاك جريان دارد كه به شكل مقطعي سبب ايجاد يخبندان شده است.
اداره هواشناسي بوكان نيز اعلام كرد: سرماي شديد در اين شهرستان به لحاظ پايداري هوا، صاف بودن آسمان و وقوع پديده «آلبدو» كه به واسطه آن گرماي ذخيره شده در سطح زمين به شدت به جو بازتاب مي شود، روي داده است.
براساس اين گزارش، بر اثر شدت سرما با وجود روشن بودن لوازم گرمازا باز هم بسياري از خانواده ها در شهر بوكان و روستاهاي تابعه سرماي شديد را تحمل كردند و مدارس ابتدايي نيز در شهرستان بوكان روز پنج شنبه با يك ساعت تاخير آغاز شد.
نخستين برف زمستاني نيز روز پنج شنبه دامنه هاي تفتان در استان سيستان و بلوچستان را سفيدپوش كرد.

 



مددجوي بهزيستي 15 ميليون ريال وجه را به صاحبش بازگرداند

مسجد سليمان- خبرنگار كيهان:
مددجوي نيازمند و اما درستكار تحت پوشش بهزيستي مسجد سليمان مبلغ 15 ميليون ريال وجه واريزي به حسابش را به صاحب آن بازگرداند.
يار محمد غريب وند مددجوي بهزيستي مسجد سليمان كه براي دريافت مستمري خود به بانك مراجعه كرده بود با تعجب، از 15 ميليون ريال وجه واريزي به حسابش مواجه شد. وي مي گويد: واريز اين وجه كه از يك شهرستان ديگر صورت گرفته بود باعث كنجكاوي من شده بود بعد از پيگيري، متوجه شدم اين مبلغ را يكي از بانك هاي شهرستان شوشتر اشتباها به حسابم واريز كرده كه با هماهنگي كه با كارمند بانك شهرستان مذكور به عمل آمد عين مبلغ را مجددا بازگشت دادم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14