(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 بهمن 1389- شماره 19854

مجازات هاي جديد براي اعضاي شركت هاي هرمي
16 هزار و 500 نفر سهميه پرستاران در آزمون استخدامي
«زماني» مدير كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران شد
پليس در تعقيب كلاهبردار زبان باز
هواي كشور 5 تا 10 درجه سردتر مي شود
مدعي خدايي در خوزستان اعدام شد!
دعوا بر سر معدن سنگ ، دو نفردر اليگودرز را به كام مرگ فرستاد
رويداد هاي خارجي
دستگيري 2 سارق زورگير در خيابان آزادي
محكوميت 15 ميلياردي يك شركت توليدي محصولات نفتي
آغاز سومين فراخوان مسكن مهر معلولان و مددجويان
خارج كردن تومور انسان نما از شكم پسر جواني در كرمان
دختر 4 ساله قرباني نوشابه الكلي!
بمبي كه منفجر نشد
برف سيستم حمل و نقل ژاپن را مختل كرد
آتش در انبار مهمات



اختصاصي كيهان
مجازات هاي جديد براي اعضاي شركت هاي هرمي

بيش از 50 دفتر شركت هرمي- فرقه اي كوئست در مناطق غرب و شمال غرب تهران در عمليات مشترك وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي تعطيل و پلمب شد.
به گزارش خبرنگار ما، با انجام ساعت ها كار اطلاعاتي مشترك، 50 دفتر محل فعاليت شركت هاي هرمي در منطقه سعادت آباد مورد شناسايي قرار گرفت كه با شناسايي اين تعداد از دفاتر، هماهنگي هاي قضايي لازم جهت برخورد با فعاليت هاي غيرقانوني آنها انجام شد.
سرانجام با جمع بندي اطلاعات بدست آمده از فعاليت اين شركت ها در منطقه سعادت آباد تهران و انجام هماهنگي هاي قضايي لازم با دادسراي ناحيه 31 تهران، وزارت اطلاعات و ناجا در يك عمليات مشترك كه از ساعت 30:18 دقيقه روز يكشنبه 10 بهمن آغاز و تا ساعت 23 شب به طول انجاميد، بيش از 50 دفتر اصلي شركت هرمي كوئست به طور همزمان مورد بازرسي قرار گرفت و بين 530 تا 600 نفر از اعضاي اين شركت ها دستگير و در محل مورد بازجويي قرار گرفتند.
در اين عمليات غافلگيرانه، يك استوديو مجهز نيز مورد شناسايي قرار گرفت و بيش از 325 نفر از سرشاخه ها و اعضاي اصلي شركت هرمي كوئست بازداشت و به زندان اوين منتقل شدند.
براساس اين گزارش: همه دفاتر اين شركت ها به دستور مقام قضايي پلمب شد و بر سر در هر ساختمان نيز پلاكاردي با مضمون اين مكان به علت فعاليت هرمي پلمب شده نصب گرديد.
يك منبع آگاه گفت: در اين عمليات دفتري متعلق به يك نماينده اصلاح طلب مجلس كه توسط پسرش تحت عنوان پذيرايي از مهمانان شهرستاني اجاره شده بود، شناسايي و پلمب شد.
وي گفت: فرزند اين نماينده در اين دفتر فعاليت هاي كوئستي انجام مي داد، اين فرد دستگير و روانه زندان شده است.
وي اظهار داشت: در يكي ديگر از دفاتر پلمب شده، تعدادي از اعضاي بازنشسته ارتش دستگير شده اند. هم چنين در دفتر ديگري، شهردار اسبق اردبيل و تعداد 9 نفر از اعضاي يك تيم فوتبال دسته دوم كشور دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
گفتني است اكثر افراد دستگير شده جوانان شهرستاني و جوياي كار هستند. آنها طي يك ماه اقامت در اين دفاتر تحت آموزش بوده و به قول هرمي ها پرزنت مي شدند. براساس اظهارات اين مقام آگاه، جواناني از يزد، اصفهان، كرمانشاه و زابل بيشترين تعداد شهرستاني ها را تشكيل مي دهند. برخي از اين شركت هاي هرمي و فرقه اي، افراد تحت پوششان را مسخ مي كردند و به آنها مي گفتند براي پولدار شدن بايد تمام پل هاي پشت سرت را خراب كني!
مجازات هاي جديد
يك مقام آگاه از اجراي مجازات هاي جديد براي اعضاي شركت هاي هرمي خبر داد و گفت: ما با دو دسته از افراد در شركت هاي هرمي مواجه ايم. دسته نخست سرشاخه ها و ليدرها كه در ليبل هاي بالايي قرار دارند و درآمد كسب كرده اند، متهم و مجرم شناخته مي شوند. دسته دوم فريب خوردگاني هستند كه در صورت نداشتن سابقه، به قيد التزام با حضور پدرو مادر و تعهد كتبي مبني بر عدم حضور در فضاي هرمي آزاد مي شوند.
وي افزود: چنانچه اين افراد بار ديگر در فعاليت هاي هرمي حضور يابند، همانند گروه نخست مجرم شناخته شده و علاوه بر حبس با مجازات هاي جديدي از جمله «محروميت از تحصيل»، «ممنوعيت خروج از كشور»، «ممنوع المعامله شدن» و «مسدود شدن تمام حسابهاي بانكي» مواجه مي شوند.
دفاتر كوئست
رفع توقيف نخواهد شد
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با تشريح جزئيات اقدام دستگاههاي انتظامي و امنيتي عليه شركت هرمي فرقه اي كوئست گفت: محل هايي كه تحت عنوان دفاتر شركت كوئست پلمب شد تا مدت هاي طولاني رفع توقيف نخواهند شد و اجازه بهره برداري از اين دفاتر را نخواهيم داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان در گفت وگوي اختصاصي با كيهان با بيان اين مطلب، به صاحبان املاك و بنگاههاي معاملات ملكي هشدار داد و گفت: از اجاره هرگونه واحد مسكوني يا تجاري به شركت هاي هرمي خودداري كنند و اگر بنگاه معاملات مسكن يا صاحبان املاك به طور آگاهانه واحدهاي تجاري يا مسكوني در اختيار شركت هاي هرمي قرار دهند علاوه بر توقيف واحد مورد نظر بنگاه متخلف نيز پلمب و صاحب آن دستگير خواهد شد.
وي افزود: عمليات پليس آگاهي و ديگر دستگاهها عليه اين شركت ها و به ويژه شركت كوئست ادامه دارد و پليس علاوه بر اين عمليات به صورت جداگانه و موردي با شركت هاي هرمي برخورد و آنان را توقيف مي كند.
دستگيري 15 مالك
و صاحب بنگاه ملكي
رضا جعفري، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسراي جرائم رايانه اي تهران نيز با هشدار به صاحبان املاك و متصديان بنگاههاي معاملات املاك مبني بر اجاره واحد به شركت هاي هرمي گفت: در مرحله دوم عمليات عليه شركت هرمي كوئست تاكنون 15 مالك واحدهاي تجاري و مسكوني و صاحبان بنگاههاي املاك دستگير و 3 نفر از آنان روانه زندان شده اند.
معاون دادستان تهران با اشاره به بند «ز» ماده واحده قانون مجازات اخلالگران اقتصادي تصريح كرد: مجازات افرادي كه فعاليت در شركت هاي هرمي انجام دهند بين 6 ماه تا 3 سال زندان و دو برابر مبلغ سرمايه گذاري شده را بايد تحت عنوان جريمه به صندوق دولت واريز كنند.
جعفري تاكيد كرد: براي سرشاخه هاي شركت هاي هرمي نيز در قانون اخلالگران نظام اقتصادي 20 سال حبس در نظر گرفته شده و اگر اقدام شان اخلال در نظام اقتصادي باشد حكم اعدام برايشان صادر مي شود.
وي اظهار داشت: اگر مالكان واحدهاي تجاري و مسكوني و صاحبان بنگاههاي املاك با اطلاع قبلي واحدشان را به شركت هاي هرمي اجاره دهند به عنوان معاون در جرم شناخته شده و علاوه بر پلمب محل فعاليت 6 ماه حبس در انتظارشان است و مكان مورد نظر نيز تا مدت نامعلومي پلمب خواهد شد.
اين مقام دادستاني تهران تصريح كرد: در عمليات دو هفته پيش دستگاه اطلاعاتي عليه شركت هرمي كوئست، 15 مالك واحدهاي تجاري و مسكوني دستگير شدند كه 3 نفر از آنان همچنان در زندان هستند.
جعفري گفت: 51 نفر از افرادي كه در عمليات قبلي شركت هرمي كوئست دستگير شده بودند از افراد سابقه دار به شمار مي روند و پرونده سنگيني برايشان تشكيل شده است.
انگور فروشي كه كلاه 5/2 ميليون ايراني را برداشت
«ويجي اسوران» مدير مالزيايي هندي تبار كمپاني هرمي گلدكوئست است كه هم اكنون در لندن زندگي مي كند. وي بنيانگذار، مدير و تئوريسين فكري فرقه كوئست (QI) است و جزء آن دسته از قوميت هاي مالزي مي باشد كه ريشه هندي دارند.
بيش از 2 ميليون و 500 هزار نفر ايراني عضو كوئست هستند. به گفته وزير اطلاعات، شركت كوئست طي سال هاي گذشته بيش از 8 ميليارد دلار بابت عضويت ايرانيان در اين شبكه ارز از كشور خارج كرده است.
«ويجي اسوران در سال 1984 بعد از چندين بار شكست شغلي و اقتصادي در زمينه هاي بنايي در بلژيك، فروش انگور در فرانسه و رانندگي تاكسي در لندن، تحت دوره هاي آموزشي موسسه اي با موضوع روانشناسي و آنتولوژي قرار گرفت.
ويجي از طريق اين آموزش ها با سيستم هاي هرمي تحت عنوان بازاريابي شبكه اي آشنا مي شود. حضور اسوران در انگلستان تا سال 1986 ادامه مي يابد. اما در مورد بخشي از زندگي وي در اين دوران در انگلستان هيچ اطلاعي در دست نيست، كه اين مسئله قابل تأمل و توجه است.
اين كلاهبردار پس از جهش مالي قابل توجهي كه به خاطر دريافت 8 ميليارد دلار از ايرانيان به دست آورده، سعي در ارائه چهره اي علمي، خير و بشردوستانه در مجمع جهاني دارد. ويجي اسوران با استفاده از ثروت هنگفت و به تاراج رفته ايرانيان در مجمع خيريه بين المللي حضور يافته و با بذل و بخشش پول بادآورده حاصل دست رنج ايرانيان براي خود اعتبار كسب مي كند، ويجي در مالزي به عنوان فردي خير و دوستدار بشر شهرت دارد.
اسناد كشف شده از شركت هاي هرمي نشان مي دهد، در اين شبكه مخوف، تفكري با هدف شبهات ديني، حذف شعائر و اعمال اسلامي و ميهني وجود دارد. كوئست با هدف ترويج فرهنگ بوديسم فعاليت مي كند تا با آن جوانان ايراني به جاي عبادات اسلامي خود تمرين خرافه گري هاي ويجي اسوران را (تحت لواي سكوت و مديتيشن) در دستور كار خود قرار دهند.

 



معاون توسعه وزارت بهداشت خبر داد
16 هزار و 500 نفر سهميه پرستاران در آزمون استخدامي

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: سهميه پرستاران در آزمون استخدامي ششم اسفند 16 هزار و 500 نفر است و بقيه پزشك عمومي، ماما، كمك بهيار و تكنسين اورژانس هستند.
عباس حسني ديروز در حاشيه جلسه شوراي معاونان وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استخدام پرستاران براي اجراي قانون ارتقاي بهره وري و كاهش ساعت كاري پرستاران است و با استخدام هاي معمول دستگاه هاي دولتي فرق مي كند به همين علت اين استخدام در تمام استان ها از تهران گرفته تا اقصي نقاط كشور اجرا مي شود.
وي درباره علت منتشر نشدن فراخوان و آگهي استخدام پرستاران در استان تهران گفت: مشكل در استانداري هاست ما در چند استان غير از تهران هم اين مشكل را داريم كه با همكاري معاونت نظارت راهبردي و نيروي انساني رياست جمهوري درصدد حل اين مشكل هستيم.
معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت به فارس گفت: يكي از مشكلات پيش رو براي استخدام پرستاران اين است كه برخي ارگانها مانند بنياد شهيد درخواست سهميه استخدامي دارد كه اگر مثلا 5 هزار نفر به اين ارگان اختصاص دهيم، اين ميزان سهميه استخدامي بلوكه مي شود و ديگر نمي توانيم قانون ارتقاي بهره وري و كاهش ساعت كاري پرستاران را اجرا كنيم.
وي ادامه داد: وزارت بهداشت و معاونت نيروي انساني و نظارت راهبردي رياست جمهوري متفق القول هستند كه اين استخدام ها بايد خارج از روال عادي استخدام ها منظور شود زيرا هدف از آن كاهش ساعت كاري و اجراي قانون ارتقاي بهره وري خدمات كاركنان باليني است.

 



«زماني» مدير كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران شد

وزير آموزش و پرورش طي حكمي، «رحيم زماني» را به سمت مدير كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران منصوب كرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، حميدرضا حاجي بابايي طي حكمي «رحيم زماني» را به عنوان مدير كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران منصوب كرد.
بنابراين گزارش سيدعلي يزديخواه كه مدير كل سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران بود به عنوان مدير كل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران منصوب شد.

 



پليس در تعقيب كلاهبردار زبان باز

پليس در پي دستگيري كلاهبرداري است كه با يك فقره چك سرقتي اقدام به خريد سكه هاي طلا كرده بود.
ماموران كلانتري 109 بهارستان در ساعت 30:15 ششم تيرماه امسال از طريق مركز فوريت هاي پليسي اطلاع پيدا كردند كه جواني با در دست داشتن يك فقره چك مسروقه به شعبه بانكي در خيابان فردوسي مراجعه كرده است كه با حضور ماموران در شعبه اين بانك، ارائه كننده چك مسروقه دستگير و به كلانتري منتقل شد.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور جمالي، بازپرس شعبه چهاردهم دادسراي ناحيه 21تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
اين جوان دستگير شده گفت كه من شاگرد يك مغازه صرافي در خيابان منوچهري هستم و هيچ اطلاعي از مسروقه بودن آن نداشتم چون چك را صاحب صرافي به من داد تا آن را نقد كنم.
با توجه به اظهارات اين جوان، كارآگاهان با مراجعه به صرافي مورد نظر اطلاع يافتند كه اين چك توسط جواني حدود 30 ساله در ازاي خريد سكه هاي طلا به صاحب صرافي ارائه شده است در نتيجه با شناسايي صاحب اصلي چك به هويت «ابراهيم .م» 36 ساله وي به پايگاه هفتم پليس آگاهي مراجعه كرد.
اين فرد اظهار كرد: در تيرماه سال جاري با مراجعه به يك بنگاه املاك در بلوار ابوذر، اقدام به رهن كامل يك دستگاه آپارتمان در خيابان 20متري منصور كردم و اين چك را در ازاي پرداخت پول رهن آپارتمان به صاحبخانه، به مدير فروش بنگاه تحويل داده و از اتفاقات ديگر هيچ اطلاعي ندارم.
مراجعه كارآگاهان به بنگاه املاك و آغاز تحقيقات از كارمندان و مالك بنگاه مشخص شد كه مدير فروش بنگاه اقدام به سرقت چك كرده و پس از آن نيز متواري شده است.
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر، با اشاره به ديگر اقدامات انجام شده از سوي كارآگاهان اين پايگاه، گفت: با شناسايي هويت متهم متواري به نام «روح الله- ز» كه متولد 1357است، كارآگاهان ضمن شناسايي مخفيگاه متهم در منطقه مولوي، اطلاع پيدا كردند كه متهم پس از خريد سكه هاي طلا به ارزش 21ميليون تومان از مخفيگاه خود متواري شده است.
وي اضافه كرد: با توجه به احتمال ارتكاب ديگر جرايم احتمالي و به منظور شناسايي و دستگيري متهم، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم صادر شده است.

 



هواي كشور 5 تا 10 درجه سردتر مي شود

مديركل هواشناسي استان تهران از تداوم بارش ها در تهران تا چهارشنبه خبر داد و گفت: دماي هوا در تهران رو به كاهش است و تا پايان هفته زير صفر مي رود.
مهندس محسن جباري در گفت وگو با ايسنا افزود: براساس نقشه هاي پيش يابي با فعاليت يك سامانه بارشي در غالب مناطق كشور تا روزهاي پاياني هفته به تناوب ابرناكي، باراش باران و در مناطق سردسير بارش برف پيش بيني مي شود و تا روز چهارشنبه نيز در نوار غربي، جنوب، نواحي مركزي و دامنه هاي البرز باران مي بارد.
وي همچنين پيش بيني كرد بارش متناوب برف و باران تا روز چهارشنبه در تهران ادامه يابد و از اواخر وقت چهارشنبه از ابرناكي آن كاسته شود.
جباري با اشاره به اينكه بارش در پايتخت به صورت متناوب خواهد بود، گفت: سامانه جديد از سامانه قبلي قوي تر است و بر اين اساس پيش بيني مي شود ميزان بارش بيشتري در پايتخت را شاهد باشيم.
مديركل هواشناسي استان تهران در خصوص كاهش دماي تهران گفت: تا پايان هفته تهران به زير صفر مي رود.
هشدار به آبگرفتگي معابر
و سيلابي شدن رودخانه ها در 18 استان كشور
سازمان هواشناسي كشور نيز در اخطاريه ويژه اي نسبت به اختلال تردد خودروها در گذرگاه هاي كوهستاني، آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن رودخانه ها در 18 استان كشور هشدار داد.
بر اين اساس امروز در استانهاي اردبيل، گيلان، مازندران، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان، كرمانشاه، فارس، بوشهر، هرمزگان، كرمان، خراسان جنوبي و جنوب خراسان رضوي به سبب بارش برف و باران گاهي با رعد و برق به ترتيب در مناطق سردسير اختلال در تردد خودروها در گذرگاه هاي كوهستاني و در مناطق گرمسير آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها پيش بيني مي شود.
اين گزارش مي افزايد: از امروز با نفوذ جريانات شمالي و ريزش هواي سرد بارش در سواحل شمالي كشور تشديد خواهد شد و دماي هوا طي امروز و فردا در نيمه شمالي و غربي كشور كاهش محسوس خواهد داشت همچنين پنجشنبه و جمعه هواي سرد در بيشتر مناطق كشور مستقر خواهد شد.
هواي تهران «سالم» شد
مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هواي تهران نيز اعلام كرد: براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از ميزان غلظت آلاينده ها كاسته شده است.
به اين ترتيب ميانگين غلظت كليه آلاينده ها به غير از ايستگاه هاي شهرداري منطقه 10، آزادي، پارك ترافيك پونك، پارك شكوفه و دانشگاه شهيد بهشتي به لحاظ آلاينده دي اكسيد نيتروژن و ايستگاه پارك سلامت به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در ساير نقاط شهر در حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط «سالم» است.
گزارش هواشناسي حاكي از آسماني نيمه ابري در برخي ساعات ابري با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف است كه به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا به غير از مناطق پرتردد و شلوغ در ساير نقاط شهر در شرايط «سالم» بماند.

 



مدعي خدايي در خوزستان اعدام شد!

فردي كه ادعاي خدايي در يكي از شهرهاي استان خوزستان كرده بود اعدام شد.
به گزارش خبرنگار مشرق، «سيدعلي غرابات» از مدعيان خدايي و ارتباط با امام دوازدهم شيعيان با حكم دادگاه به اتهام ارتداد و همين طور ترغيب به فساد(طبق مواد 513، 639 و 640 قانون مجازات اسلامي) به اعدام محكوم شد.
وي پس از اعلام ادعاي ارتباط با امام دوازدهم شيعيان در شهر سوسنگرد بازداشت شد و پس از صدور حكم اعدام در فرداي اربعين حسيني در بامداد چهارشنبه 6 بهمن ماه جاري در زندان كارون اهواز به دار آويخته شد.
كم حرفي از ترفندهاي اين فرد بوده و از ترس اين كه ممكن است حرفي بزند و تهي بودنش را افراد بفهمند سعي مي كرد اصلا حرف نزند.
اين فرد پس از فعاليت هاي گسترده خود و اغفال برخي جوانان استان خوزستان كه مشكلاتي را هم براي خانواده ها و ساكنين اين مناطق فراهم آورد، در چنگال عدالت گرفتار شد.

 



دعوا بر سر معدن سنگ ، دو نفردر اليگودرز را به كام مرگ فرستاد

اليگودرز - خبرنگاركيهان:
اختلاف بر سر معدن سنگ باعث كشته شدن دو نفر در اليگودرز شد.
در اين حادثه كه يكشنبه شب در بلوار شهيد روشني شهرستان اليگودرز رخ داد، حين درگيري دو نفر به نامهاي امير-گ و صادق-گ بر اثر اصابت گلوله تفنگ تك لول شكاري در دم كشته شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان، با هوشياري مامورين انتظامي قاتلان كمتر از چند ساعت دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
شايان ذكر است، صبح دوشنبه تعداد زيادي از مردم اليگودرز با مراجعه به دفتر كيهان ضمن تقدير از قاطعيت مسئولان دادگستري و نيز سرعت عمل ماموران نيروي انتظامي در دستگيري عاملان اين قتلها از مسئولان قضايي درخواست كردند با اين گونه افراد كه باعث ايجاد رعب و وحشت و ناامني در سطح شهر مي شوند، برخورد قاطع كنند.

 



رويداد هاي خارجي

وضعيت فوق العاده در عربستان

مركز مديريت بحران عربستان سعودي از كشته شدن 10 تن در پي وقوع سيلاب و بي خانماني بيش از دو هزار تن ديگر خبر داد.
«سعدبن عبدالله التوجيري» رئيس دپارتمان امنيت عمومي و شهروندي عربستان سعودي در اين باره به رسانه هاي دولتي اين كشور گفت: در پي بارش هاي اخير در مناطق مختلف اين كشور وضعيت فوق العاده اعلام شده و دست كم 10 تن جان خود را از دست دادند.
اين مقام مسئول دپارتمان امنيت عمومي و شهروندي عربستان خاطرنشان كرد: راه ها و جاده هاي منتهي به «جده» به دليل آبگرفتگي شديد مسدود شده و امكان امدادرساني به سيل زدگان وجود ندارد. دپارتمان هواشناسي مستقر در دانشگاه شاه «عبدالعزيز» نيز در گزارشي كه در شبكه خبري سي ان ان منتشر شد، اعلام كرد كه تاكنون در نواحي سيل زده 111 ميليمتر باران باريده كه اين ميزان در طول تاريخ اين كشور بي سابقه بوده است. همچنين دولت براي كمك رساني به مردم از چندين فروند بالگرد ارتش استفاده كرده و تاكنون بيش از يك هزار و 451 تن را نجات داده است. علاوه بر اين، در پي وقوع اين سيلاب بيش از دو هزار تن از سكنه «جده» و مناطق همجوار هم بي خانمان شده اند. به گزارش ايسنا، در گزارش تلويزيون دولتي عربستان سعودي هم آمده كه اين سيلاب باعث قطع برق 5 هزار خانه شده است. همچنين اين سيلاب بدترين بلاياي طبيعي پس از سال 2009 ميلادي به شمار مي رود كه در آن يكصد تن در غرب عربستان سعودي جان خود را از دست داده اند.

 



دستگيري 2 سارق زورگير در خيابان آزادي

زورگيراني كه با تهديد اقدام به سرقت اموال مردم مي كردند توسط ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شدند.
به گزارش ايسنا، ماموران كلانتري 118 ستارخان در ساعت 21 سي ام دي ماه امسال، از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان خبر دستگيري دو سارق زورگير در خيابان آزادي قرار گرفتند.
با حضور ماموران در محل مشخص شد كه سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت هوندا 125 قصد زورگيري و سرقت از يك عابرپياده را داشته اند كه با حضور شهروندان در محل محاصره شده و توسط آنان دستگير شدند.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور سليماني، داديار شعبه دوم دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و با حضور شاكي پرونده در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ وي به كارآگاهان گفت كه روز حادثه در حال عبور از پياده رو بودم كه ناگهان يك دستگاه موتورسيكلت هوندا 125 در مقابلم توقف كرد و با تهديد چاقو از من خواست تا گوشي تلفن همراه و پول هايم را به آنان بدهم و من كه در حدود 10 دقيقه قبل از آن از طريق عابر بانك اقدام به برداشت مقداري پول كرده بودم اطمينان داشتم كه آنها مرا تعقيب كرده اند.
شاكي ادامه داد: ناگهان در حين تهديد سرنشين عقب موتورسيكلت، دو جوان كه از آن سوي خيابان به طرف ديگر خيابان آزادي در حال تردد بودند متوجه موضوع شده و به كمك من آمدند و در حالي كه مردم نيز در يك لحظه جمع شده بودند، زماني كه اين دو سارق قصد فرار از محل را داشتند يكي از شهروندان به سرعت سوييچ موتور را از روي موتور برداشت و باعث خاموش شدن موتورسيكلت شد در نتيجه هر دو سارق نيز با وجود داشتن چاقو توسط مردم دستگير و به ماموران كلانتري تحويل داده شدند.
سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهمان به دهها فقره زورگيري در مناطق غرب تهران، شناسايي و دعوت از مالباختگان در دستور كار كارآگاهان اين پايگاه قرار گرفت.
وي از كليه مالباختگاني كه در طول چند ماه گذشته و در محدوده غرب و شمال غرب تهران بويژه محدوده ميدان آزادي و آرياشهر توسط سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت هوندا 125 مورد سرقت، زورگيري يا تهديد قرار گرفته اند دعوت كرد تا براي شناسايي متهمان و طرح شكايت به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

 



محكوميت 15 ميلياردي يك شركت توليدي محصولات نفتي

يك شركت توليد محصولات نفتي در تعزيرات تهران به پرداخت جريمه 15 ميلياردي محكوم شد.
در پي شكايت سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان از يك شركت بزرگ توليد محصولات نفتي داير بر گرانفروشي قير توليد داخل پرونده اي در اين خصوص تشكيل شد.
در اين راستا پس از انجام تحقيقات لازم موضوع در شعبه 50 تعزيرات حكومتي استان تهران مطرح و با توجه به مستندات موجود در پرونده مدير شركت متخلف را علاوه بر ممهور كردن پروانه واحد به مهر تخلف جمعا به پرداخت بيش از 15 ميليارد و 400 ميليون ريال در حق صندوق دولت محكوم كرد.

 



آغاز سومين فراخوان مسكن مهر معلولان و مددجويان

سرپرست سازمان بهزيستي كشور گفت: سومين فراخوان مسكن مهر معلولان و مددجويان، تحت پوشش اين سازمان تا 22 بهمن ادامه دارد.
احمد اسفندياري در نشست خبري ديروز عنوان كرد: همه معلولان و مددجويان متاهل يا سرپرست خانوار، معلولان مجرد بالاي 20 سال و نيز زنان و دختران خودسرپرست بالاي 35 سال كه تاكنون در طرح مسكن مهر معلولان و مددجويان ثبت نام نكرده اند، مي توانند با مراجعه به وب سايت سازمان بهزيستي تا پايان 22 بهمن نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
وي با بيان اين كه در طرح مسكن معلولان و مددجويان سالانه مرحله عمراني احداث 60 هزار واحد مسكوني براي اين اقشار آغاز مي شود، عنوان كرد: تاكنون 45 هزار واحد سهم سال 89 تعيين تكليف شده است و مرحله عمراني بخشي از اين واحدهاي مسكوني نيز آغاز شده است.
به گفته سرپرست سازمان بهزيستي كشور 15 هزار واحد مسكوني باقي مانده نيز عمدتا متعلق به شهرهاي زير 20 هزار نفر است كه اين تعداد نيز در حال انجام امورات مربوط به واگذاري است و قطعا تا پايان امسال به تعهد خود عمل مي كنيم.
وي با بيان اين كه براساس طرح مسكن مهر معلولان و مددجويان سالانه 60 هزار واحد مسكوني براي اين اقشار احداث مي شود، در عين حال يادآور شد: پيش بيني اين است كه تا پايان اين سه سال 200 هزار واحد مسكوني احداث كنيم كه نيمي از اين رقم متعلق به معلولان و نيم ديگر آن متعلق به ساير مددجويان با اولويت زنان سرپرست خانوار است.
اسفندياري با تاكيد بر اين كه برخي خانواده ها ممكن است، دچار تغييراتي شده و بنابراين افراد حائز شرايط براي شركت در طرح مسكن مهر، افزايش يافته باشد، خاطرنشان كرد: اين افراد مي توانند در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
به گفته سرپرست سازمان بهزيستي اولويت هاي مسكن مهر معلولان و مددجويان در سال آينده، تا پايان اسفندماه سال جاري اعلام مي شود.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به افتتاح 212 طرح به ارزش 12 ميليارد تومان در طول دهه فجر نيز بيان كرد: اين طرح ها موارد متعددي همچون مراكز توانبخشي، درمان اعتياد، نگهداري معلولان، خانه هاي كودكان و نوجوانان، طرح هاي اشتغالزايي، كلينيك هاي مشاوره ژنتيك و روستا مهدها را شامل مي شود.
اسفندياري همچنين از برگزاري مراسم تقدير از معلولان مدال آور در سال 89 خبر داد و اظهار كرد: اين مراسم 18 بهمن با حضور مقامات عالي رتبه كشوري برگزار خواهد شد.
به گفته وي، سازمان بهزيستي كشور 20 بهمن نيز همايش «نونهالان انقلاب اسلامي) را با مشاركت مهدهاي كودك سراسر كشور برگزار خواهد كرد.

 



خارج كردن تومور انسان نما از شكم پسر جواني در كرمان

توسط جراحان در يك پديده نادر يك تومور انسان نما از شكم پسر جواني در بيمارستان شهيد باهنر كرمان خارج شد.
يكي از دستياران پزشك جراحي كننده اين جوان روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا گفت: جوان 22 ساله اي كه وجود توده شكمي از شش ماهگي در تاريخچه بيماري او بوده به دليل علامت دار نبودن اين توده، خانواده وي تاكنون اقدام به درمان اين جوان نكرده بودند.
دكتر «ميرحسين حسيني هوشيار» افزود: توده درون شكم اين فرد همزمان با رشد جسمي وي، بزرگ شده و كاملا در قسمت غدام شكم بيمار برجسته شده بود.
وي ادامه داد: در روز گذشته قبل از پذيرش، بيمار علائمي به صورت تهوع و استفراغ و عدم تحمل غذا به دليل اثر فشار اين توده بر معده و روده ها داشته كه توسط دكتر زينلي نژاد در بيمارستان باهنر بستري شد.
وي اظهار داشت: پس از سي تي اسكن توده به طور كامل از شكم بيمار خارج شد و توده را كه باز كرديم يك تومور تراتمي بود كه بيشتر شبيه يك جنين مرده انسان درآمده بود.
دكتر هوشيار گفت: معمولا بافت هاي انساني از سه رده جنيني تشكيل مي شود و در اين قبيل توده ها ممكن است دندان، ناخن، مو، پوست ديده شود.
وي ادامه داد: در اين توده نادر شكل توده تومور شكل جنين انسان به خودش گرفته بود كه اسكلت جمجمه و ستون فقرات در آن رشده كرده است.
وي گفت: در حال حاضر وضعيت عمومي بيمار خوب است و مشكلي ندارد.

 



دختر 4 ساله قرباني نوشابه الكلي!

پليس ايالت «جورجياي» آمريكا از مسموميت و مرگ دختر بچه 4 ساله اي به دليل مصرف نوشابه هاي الكلي خبر داد.
«جورج گوردون» سخنگوي دپارتمان پليس منطقه «آلفارتا» در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي آمريكا خاطرنشان كرد: اين دختر بچه 4 ساله در بيمارستان كودكان «آتلانتا» به دليل مسموميت ناشي از مصرف نوشابه هاي الكلي جان خود را از دست داد. اين مقام مسئول پليس ايالتي در اين باره به شبكه خبري سي ان ان يادآور شد: در پي فوت اين كودك خردسال، پدر و عمه وي دستگير شدند.همچنين مشخص شد كه اين دو اصالتا اهل هائيتي بودند و به احتمال زياد براي خلاص شدن از دست اين كودك به او الكل خورانده اند.

 



بمبي كه منفجر نشد

دپارتمان خنثي سازي بمب در اتريش از كشف يك بمب عمل نكرده برجاي مانده از جنگ جهاني دوم در يكي از مناطق ساحلي اين كشور خبر دادند.
در گزارش رسانه هاي دولتي اتريش آمده است كه اين بمب 250 كيلوگرمي عمل نكرده برجاي مانده از جنگ جهاني دوم در ناحيه «زيمرينگ» و در بندر «آلبرن» توسط ماهيگيران كشف شد. براساس گزارش دپارتمان خنثي سازي بمب پليس اتريش، اين بمب پس از كشف بلافاصله خنثي شد. بنا به گزارشهاي رسيده ده ها تن از سكنه نزديك به محل كشف بمب براي اطمينان اين مكان را تخليه كردند. براساس گزارش رسانه هاي اتريش، از سال 2009 ميلادي تاكنون 28 تن انواع بمب و نارنجك عمل نكرده از جنگ هاي جهاني اول و دوم در نواحي مختلف اين كشور كشف و خنثي شده است.

 



برف سيستم حمل و نقل ژاپن را مختل كرد

بارش شديد برف در بسياري از مناطق ژاپن موجب اختلال در سيستم حمل و نقل اين كشور و سرگرداني حدود يك هزار و 200 دستگاه خودرو در مركز اين كشور شد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري آلمان، همزمان با بارش سنگين برف در مناطق خط ساحلي درياي ژاپن، بسياري از مقامات محلي ناگزير به بستن برخي جاده ها و بزرگراه هاي منطقه فوكوي شدند. سازمان هواشناسي ژاپن اعلام كرد: ميزان بارش برف در برخي مناطق كانازاوان به 64 سانتيمتر و در فوكوي به 88 1سانتيمتر رسيده و اين نخستين بار طي 25 سال گذشته است كه بيش از يكصد سانتيمتر برف در ژاپن باريده است. به گفته كارشناسان سازمان هواشناسي ژاپن، در منطقه اونوما برف سنگيني باريده است و ميزان بارش برف در اين منطقه به 400 سانتيمتر نيز مي رسد. اين منطقه در واقع يكي از برفگيرترين مناطق سراسر جهان است. به گفته كارشناسان انتظار مي رود طي روزهاي آينده بارشهاي بيشتري مناطق ساحلي درياي ژاپن و شمال شرقي اين كشور را فرا بگيرد.

 



آتش در انبار مهمات

وقوع انفجار در سربازخانه اي در ونزوئلا باعث شد 10 هزار سكنه اطراف پادگان محل زندگي خود را تخليه كنند.
«رافائل ايسي» فرماندار ايالت «آراگوآ» در ونزوئلا در اين باره به شبكه خبري بي بي سي گفت: در پي وقوع انفجار مهيب و آتش سوزي در يك انبار مهمات در اين منطقه، دست كم يك زن جان خود را از دست داد و بيش از 40تن هم مجروح شدند.اين مقام مسئول در ادامه به اين شبكه خبري يادآور شد: علت وقوع اين انفجار هنوز مشخص نشده است. با اين حال، در پي اين انفجار و حريق 10 هزار تن از سكنه نزديك به اين انبار مهمات محل را تخليه كردند.به گزارش ايسنا، در گزارش دپارتمان آتش نشاني ونزوئلا آمده است كه اين انفجار در منطقه «ماراسي» و در ساعت 30:4 به وقت محلي رخ داد. همچنين شعله هاي آتش تا 6 كيلومتري از محل حادثه نمايان بود. برخي از منابع محلي اعلام كرده بودند كه اين انفجار در يك سربازخانه رخ داده است كه با انجام تحقيقات تكميلي مشخص شد اين انفجار در يك انبار مهمات به وقوع پيوسته است.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14