(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 17 بهمن 1389- شماره 19857

سرپرست جديد معاون امور عمراني استانداري كردستان:
منابع آبي از ظرفيت هاي كردستان براي توسعه همه جانبه است
اردوگاه راهيان نور در دهلران راه اندازي مي شود
اوايل سال آينده برگزار مي شود جشنواره بين المللي وبلاگ نويسي قرآني در تبريز
استاندار: گيلان سومين استان توليدكننده سيمان مي شود
مديركل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان: نرخ اجاره بهاي موقوفات واقعي نيست
شوراي اسلامي شهر دزفول خواستار ثبت ملي آبشار «شوي» شد
جشنواره تيتر فجر در تبريز برگزار مي شود
گيلان خودرو مي سازد
ريشه كني بيماري جاروك ليموترش در لارستان دنبال مي شود
استاندار خوزستان: براي همكاري تجاري با قطر آمادگي كامل داريم
ايران در كيهان



سرپرست جديد معاون امور عمراني استانداري كردستان:
منابع آبي از ظرفيت هاي كردستان براي توسعه همه جانبه است

سنندج- خبرنگار كيهان:
وجود منابع سرشار آب يكي از مهمترين توانمندي ها و ظرفيت هاي كردستان در راستاي توسعه و پيشرفت همه جانبه اين استان به شمار مي رود.
سرپرست جديد معاون امور عمراني استانداري كردستان در جمع كاركنان استانداري، با بيان اين مطلب افزود: متاسفانه در حال حاضر بخشي از منابع آبي استان كردستان به صورت روان آب از استان و حتي كشور هم خارج مي شود، در حالي كه مي توان با برنامه ريزي بهتر و به كارگيري شيوه هاي نوين، از هدر رفتن اين سرمايه عظيم و مهم به نحو مطلوب جلوگيري و براي استفاده بهينه از آن برنامه ريزي كرد.
اردوان نوسودي گفت: در كنار وجود منابع بي شمار آبي، استان كردستان از خاك حاصلخيز و دشت هاي پهناوري هم برخوردار است كه با برنامه ريزي مناسب و ايجاد هماهنگي و تعامل بين ادارات و سازمان هاي دولتي و همچنين با جذب سرمايه گذاري هاي كلان مي توان از اين توانمندي هاي ارزشمند براي ارائه خدمت بهتر به مردم و در نتيجه توسعه و پيشرفت استان استفاده كرد.
نوسودي بر لزوم توسعه عمران شهري با جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي به عنوان يكي از نيازهاي اصلي كردستان تاكيد كرد و افزود: در حال حاضر بخش زيادي از ساخت و سازها در حوزه عمران شهري با استفاده از شيوه هاي سنتي انجام مي شد در حالي كه مي توان در اين بخش از شيوه هاي نوين و به روز هم استفاده كرد كه اين مهم باعث كاهش هزينه و تسريع در ساخت و بهره برداري از پروژه هاي عمراني مي شود.

 



اردوگاه راهيان نور در دهلران راه اندازي مي شود

ايلام - خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه ناحيه دهلران از ساخت اردوگاه راهيان نور در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ پاسدار اكبري با اشاره به حضور گسترده كاروان راهيان نور در منطقه عملياتي دهلران گفت: اردوگاه راهيان نور دهلران با 70 درصد پيشرفت فيزيكي در حال احداث است و اميدواريم تا پايان بهمن ماه سال جاري تكميل و مورد استفاده كاروان هاي راهيان نور قرار بگيرد.
سرهنگ اكبري در پايان از اعزام 6 هزار نفر از اقشار مختلف بسيجيان شهرستان به مناطق يادماني و عملياتي خبر داد.

 



اوايل سال آينده برگزار مي شود جشنواره بين المللي وبلاگ نويسي قرآني در تبريز

شهرك صنعتي تبريز- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي گفت: نخستين جشنواره بين المللي وبلاگ نويسي قرآني در تبريز برگزار مي شود.
علي داننده افزود: هدف از برگزاري اين جشنواره تبيين اهميت و گسترش فرهنگ وبلاگ نويسي در زمينه توسعه، تبليغ و ترويج معارف قرآن كريم، ترغيب جوانان و فرهيختگان به استفاده بهتر از خدمات آنلاين و جهت دهي به آنها و توليد محتوا و تجميع اطلاعات قرآني در محيط هاي تحت وب عنوان كرد.
وي ادامه داد: جشنواره در دو بخش اصلي و بخش ويژه بين الملل برگزار مي شود كه بخش اصلي شامل وبلاگ متني با محوريت مقاله، پژوهش، داستان است. شايان ذكر است علاقه مندان تا پايان فروردين ماه سال آينده مي توانند با تكميل فرم در وب سايت.
WWW .QURANBLOGGING.COM جهت ثبت نام اقدام كنند.

 



استاندار: گيلان سومين استان توليدكننده سيمان مي شود

رشت - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از افزايش 10 برابري ميزان سرمايه گذاري در بخش صنعت و معدن طي سال هاي اخير خبر داد.
قهرماني چابك در جمع مديران استان از پيشرفت 75 درصدي كارخانه سيمان سبز ديلمان در گيلان خبر داد و گفت: با تكميل و بهره برداري از اين واحد صنعتي بزرگ، گيلان به استان سوم توليد اين محصول در كشور تبديل مي شود در حالي كه پيش از سال 84 واردكننده سيمان بوديم.
وي با اشاره به اقدامات در دست اجراي دولت در صنايع تبديل كشاورزي، بسته بندي چاي، كيوي و مركبات در گيلان گفت: در همين ارتباط در حال حاضر بزرگترين كارخانه ذوب آهن بخش خصوصي كشور با يك هزار و 600 ميليارد ريال اعتبار و سرمايه گذاري در رشت با پيشرفت كاري 97 درصد در حال ساخت است.
وي در مورد افزايش ظرفيت بنادر و دريانوردي گيلان نيز خاطرنشان ساخت: در طي 18 ماه گذشته 5/4 كيلومتر اسكله در بندر و دريانوردي انزلي ساخته شد در حالي كه وسعت اين اسكله در يكصدسال گذشته تنها 900 متر بوده است.

 



مديركل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان: نرخ اجاره بهاي موقوفات واقعي نيست

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت: نرخ اجاره بهاي موقوفات در حد واقعي نيست.
حجت الاسلام حسين اژدري همزمان با هفته وقف در نشست خبري با اصحاب رسانه، بر ضرورت به روز شدن اجاره بهاي موقوفات تاكيد كرد و افزود: از اين پس چيزي به اسم سرقفلي در موقوفات وجود نخواهد داشت.
وي در خصوص برخي موقوفاتي كه علي رغم ميراثي بودنشان در حال تخريب و فرو ريختن است و يا محلي براي پناهگاه معتادان شده، گفت: اين موقوفات تخريب اما با ساختن مكاني جديد به نيات واقفين عمل خواهد شد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان اولويت سال آينده اداره اوقاف را نيت محوري اعلام كرد و افزود: اين محور نگرش را به موضوع وقف باز خواهد كرد.
وي گفت: شهر بهارستان داراي وقف نامه است اما تا زماني كه دليل و بينه قاطع براي اثبات نداشته باشيم، موقوفه بودن كل بهارستان را تكذيب مي كنيم.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان روستاي هادي گل را جزو موقوفات دانست و كل مكان مصلاي اصفهان را موقوفه اعلام كرد.
وي استان اصفهان را رتبه چهارم بقاع در كشور اعلام كرد و گفت: برخي از بقاع اصفهان ارزش جهاني شدن را دارند.
اژدري افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 80 ميليارد ريال در امور عمراني بقاع استان اصفهان هزينه شده است.

 



شوراي اسلامي شهر دزفول خواستار ثبت ملي آبشار «شوي» شد

دزفول خبرنگار كيهان:
شوراي اسلامي شهر دزفول در نامه اي به معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور خواستار ثبت ملي «آبشار شوي» از جلوه هاي طبيعي اين شهر شد.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر دزفول گفت: در ديدار اخير اعضاي شوراي اسلامي شهر دزفول كه در محل دفتر جواد محمدي زاده معاون رئيس جمهوري صورت گرفت، با تسليم اين نامه از سازمان محيط زيست خواسته شده تا براي انجام فعاليت هاي عمراني و گردشگري حاشيه اين آبشار بزرگ و زيباي كشور اعتباراتي اختصاص داده شود.
«غلامعلي سليم گندمي» افزود: احداث مركز تحقيقات زيست محيطي جنوب كشور در اين شهر، مساعدت مالي براي ساخت كارخانه بازيافت زباله شهري، رفع نيازمندي هاي اداره محيط زيست شهر بويژه در بخش نيروي انساني، تامين تجهيزات و امكانات اداري از ديگر خواسته هاي شوراي اسلامي شهر دزفول از رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور در اين ديدار بود.

 



جشنواره تيتر فجر در تبريز برگزار مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
جشنواره تيتر فجر در حوزه خبر، مصاحبه، گزارش و مقاله، امسال در تبريز برگزار مي شود.
مسئول كميته فرهنگي و هنري ستاد دهه فجر تبريز با اعلام خبر فوق گفت: اين جشنواره در سه بخش اصلي مطبوعات، خبرگزاري ها و روابط عمومي و بخش جنبي تيتر نماز، شعار سال، امر به معروف و نهي از منكر، ويژه يارانه ها و تيتر انقلاب برگزار و كارگاه هاي آموزش تيترزني توسط استادان برجسته كشور برپا مي شود و مطبوعات و خبرگزاري ها نيز مي توانند به صورت مستقل تيترهاي خود را در 5 حوزه سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و ورزشي شركت دهند.
پيمان پاك زاده تأكيد كرد: تيتر برتر سال موسوم به تيتر فجر تاكنون 2 بار به صورت استاني و يك بار به صورت منطقه اي شمال غرب كشور و در تبريز ترتيب يافته است.
وي در رابطه با برنامه هاي دهه فجر امسال نيز گفت: بيش از 300 برنامه فرهنگي و هنري در سطح استان آذربايجان شرقي و افزون بر 140 برنامه در تبريز برگزار مي شود كه «تيتر فجر» به صورت سراسري است.

 



گيلان خودرو مي سازد

رشت - خبرنگار كيهان:
با مصوبه هيئت دولت كارخانه خودروسازي در استان گيلان احداث مي شود.
استاندار گيلان در جمع خبرنگاران گفت: در سفر اخير هيئت دولت به گيلان با احداث كارخانه خودروسازي در اين استان به ظرفيت توليد 150 هزار دستگاه در سال موافقت شد.
به گفته قهرماني چابك اين واحد صنعتي بزرگ به منظور ايجاد اشتغال در استان گيلان احداث مي شود.
وي گفت: بيشترين ميزان و پرشورترين استقبال از رئيس جمهوري و هيئت دولت در سفرهاي استاني سال جاري در استان گيلان و در شهر رشت صورت گرفت كه نشانگر علاقه مردم اين استان به خدمتگزاران نظام است.

 



ريشه كني بيماري جاروك ليموترش در لارستان دنبال مي شود

اوز- خبرنگاركيهان:
رديابي مستمر بيماري جاروك ليموترش و عمليات امحاي اين بيماري در تمام مناطق بخش مركزي لارستان با جديت دنبال مي شود.
مدير جهادكشاورزي شهرستان لارستان با اعلام اين خبر افزود: عمليات امحاي بيماري جاروك ليموترش در باغات بخش مركزي و مبارزه با ناقل اين بيماري توسط كارشناسان و متخصصان اين مديريت با جديت پيگيري و اقدام شده است.
حسن هوشمند گفت: عمليات رديابي توسط كلينيك هاي گياه پزشكي و تعاوني هاي مستقر در منطقه و واحد حفظ نباتات مديريت جهاد كشاورزي شهرستان لارستان انجام شده و مي شود.
مدير جهاد كشاورزي لارستان در ادامه اظهارداشت كه بيماري جاروك ليموترش از بيماريهاي قرنطينه اي است كه براي اولين بار درسال 1386 در روستاي بلوچي شهرستان لارستان مشاهده شد.
هوشمند با بيان اين كه جاروك يكي از بيماري هاي مهم درختان بوده تصريح كرد كه توسط يك نوع زنجره منتقل و شايع مي شود و كارشناسان اين مديريت با شناخت آن سعي كرده اند اين بيماري را امحا كنند.
وي در پايان گفت: بيماري جاروك ليموترش علاوه بر روستاي بلوچي در تعدادي از باغات و منازل بخش مركزي شهرستان لارستان هم مشاهده شده است.

 



استاندار خوزستان: براي همكاري تجاري با قطر آمادگي كامل داريم

اهواز- خبرنگار كيهان:
استاندار خوزستان براي پرورش هوبره با همكاري وزارت محيط زيست قطر اعلام آمادگي كرد.
سيدجعفر حجازي در سفر به قطر و ديدار با وزير محيط زيست اين كشور همسايه به موضوع پرورش هوبره در استان پرداخت و گفت: خوزستان اين آمادگي را دارد تا براساس محدوديت هاي تعريف شده طرح پرورش هوبره را با همكاري وزارت محيط زيست قطر به اجرا درآورد.
وي همچنين فرصت هاي طلايي خوزستان براي سرمايه گذاران و بازرگانان قطري را در زمينه هاي مختلف يادآور شد و گفت: خوزستان با توليد سالانه 12 ميليون تن انواع محصولات كشاورزي و برخورداري از بنادر مهم تجاري، بستر بسيار مناسبي براي توسعه همكاري هاي تجاري و اقتصادي با بخش خصوصي قطر محسوب مي شود.
استاندار خوزستان همچنين به تسهيلات ويژه براي حضور بخش خصوصي قطر به منظور سرمايه گذاري در استان پرداخت و گفت: با شرايط بسيار مساعدي كه براي اجاره زمين به سرمايه گذاران قطري و يا فروش به شركاي ايراني آنان درنظر گرفته شده اميدواريم آنان بيش از پيش به حضور فعال در بخش هاي اقتصادي و سرمايه گذاري در خوزستان ترغيب شوند. همچنين عبدالله بن مبارك المعضادي وزير محيط زيست قطر نيز با مهم توصيف كردن جايگاه خوزستان در صنعت و كشاورزي برگسترش همكاري هاي بخش خصوصي اين كشور با خوزستان تاكيد كرد و گفت: سرمايه گذاران و بازرگانان قطري را براي حضور فعال در اين استان ترغيب مي كنيم.

 



ايران در كيهان

كلانشهر كرج كمربندي ندارد
كرج- خبرنگار كيهان: كلانشهر كرج به دليل همسايگي با تهران تنها شهر كشور است كه كمربندي ندارد و هيچ گاه اين مهم مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است. عزيز اكبريان نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي، ترافيك اتوبان تهران- كرج را معضل ملي عنوان كرد و گفت: ترافيك سنگين اتوبان تهران- كرج معضلي ملي است و بايد به صورت كارشناسي و دقيق مورد توجه قرار گيرد.
همايش مداحان در نيشابور
نيشابور- خبرنگار كيهان: در آستانه فرارسيدن اربعين حسيني و دهه مبارك فجر اولين همايش مجمع عمومي مداحان و شاعران مذهبي در نيشابور برگزار شد.
دراين همايش سيدمحمد ساجدي رئيس اداره تبليغات اسلامي در مورد جايگاه و شخصيت مداح و تأثير مداحي در قلبهاي مردم سخناني را ايراد نمود و برنامه هاي آتي كانون مداحان توسط حسين الهي مقدم رئيس كانون مداحان بيان شد و به پرسش هاي مداحان پاسخ داده شد.
آغاز ساخت جاده هشترود- مراغه
هشترود- خبرنگار كيهان: نماينده مردم هشترود و عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در حاشيه بازديد از جاده هشترود- مراغه گفت: دوهزار و 200 ميليارد ريال براي اجراي آزاد راه چهار خطه مراغه- هشترود اختصاص يافت.
غفار اسماعيلي افزود: اجراي اين آزاد راه همزمان با گراميداشت دهه مبارك فجر به طول 100 كيلومتر آغاز مي شود.
اهداي زمين
گلستان- خبرنگار كيهان: به همت سرپرست شهرداري و با موافقت شوراي اسلامي شهر صالح آباد گلستان، حدود چهارهزار مترمربع از اراضي متعلق به اين شهرداري جهت امور عام المنفعه به ادارات و سازمان هاي مختلف اهداء شد.
همايش عفاف و حجاب در گلستان
گلستان- خبرنگار كيهان: همايش عفاف و حجاب با موضوعات مرتبط با عفاف، حجاب و مسائل حقوقي زنان با هدف توانمندسازي مربيان شبكه خوشه اي اجتماعي در محل فرهنگسراي الهيه بخش گلستان برگزار شد.
يادواره شهداي برازجان
برازجان-خبرنگار كيهان: اولين يادواره شش تن از شهداي جنگ تحميلي شهر كلمه مركز بخش بوشكان برازجان با حضور آيت الله صفائي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر و جمعي ديگر از مسئولين در سالن ورزشي تختي كلمه برگزار شد.
وضعيت بيمه اجتماعي در گنبد كاووس
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: تاكنون 22 هزار خانوار گلستان تحت پوشش بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير قرار گرفته اند و هم اكنون 130 خانوار از مستمري اين بيمه استفاده مي كنند.
«علي شريعتي» مديربيمه اجتماعي روستائيان و عشاير گلستان در همايش دهياران شهرستان گنبدكاووس با ذكر اين خبر افزود: تعداد بيمه شدگان بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير در شهرستان گنبدكاووس 2000 خانوار است.
معاون غذا و دارو در اهواز
اهواز- خبرنگار كيهان: به منظور شناسايي عوامل تهديدكننده سلامت مردم، نخستين مركز تحقيقات ارزيابي خطر فرآورده هاي غذايي، آشاميدني و دارويي كشور در معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز راه اندازي شد.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز با اعلام اين خبر گفت: اين مركز هرماه به منظور بررسي طرح هاي تحقيقاتي و اولويت هاي پژوهشي در حوزه هاي غذا و دارو تشكيل جلسه خواهد داد.
اعزام دانشجويان به مناطق جنگي
چناران - خبرنگار كيهان: براي تحول آمادگي دفاعي ويژه دانش آموزان سال دوم دبيرستان اولين كاروان دانش آموزان شهرستان چناران با بدرقه مسئولين اجرايي راهي مناطق عملياتي 8 سال دفاع مقدس شد. فرمانده ناحيه مقاومت بسيج چناران گفت: اين طرح براساس توافق وزارت آموزش و پرورش و نيروي مقاومت بسيج اجرا مي شود و براساس آن دانش آموزان مرحله سوم درس آموزش دفاعي خود را در مناطق عملياتي مي گذرانند.
تاكيد بر جذب جوانان در هيئت هاي مذهبي
گناباد- خبرنگار كيهان: امام جمعه گناباد در همايش كارگزاران مساجد شهرستان با حضور هيئت امناي مساجد و هيئت هاي مذهبي در مسجد ابوالفضلي اين شهر برگزار شد.
وي برهمگرايي وحدت مسئولان و دست اندركاران امور ديني تاكيد كرد و گفت:هيئت هاي مذهبي با مشورت و همفكري با جوانان زمينه حضور آنان را در جلسات مذهبي فراهم نمايند.
وضعيت سهام عدالت در مازندران
ساري خبرنگار كيهان: رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي مازندران گفت: تاكنون دو ميليون و هشتاد هزار نفر از شهروندان اين استان سهام عدالت را دريافت كرده اند. به گزارش روابط عمومي سازمان امور اقتصادي و دارايي مازندران، محمود شعبان زاده در گفت وگو با خبرنگاران در تنكابن، مشمولين دريافت سود سهام عدالت را مربوط به دهك اول تا دهك هفتم اعلام كرد و افزود: در حال حاضر سود سهام عدالت كاركنان دولت مربوط به سال هاي 86 از طريق بانك كشاورزي در حال واگذاري است.
وضعيت نامناسب زندان هاي هشترود
هشترود- خبرنگار كيهان: علي نجاري فرماندار هشترود در جمع مسئولين و زندانيان هشترود گفت: سرانه فضاي زندان هشترود مطابق با استاندارد كشوري نيست.
وي افزود: سرانه فضاي هر زنداني در كشور 5/17 متر است ولي در هشترود اين فضا 3 متر مي باشد.
ريشه كن شدن بي سوادي بين مددجويان يزد
يزد- خبرنگار كيهان: رئيس اداره فرهنگي و آموزش كميته امداد استان يزد گفت: بي سوادي در بين مددجويان زير پوشش كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان ميبد ريشه كن شد. غلامرضا مشعل چي بيان داشت: همه مددجويان بي سواد تعليم پذير زير 50 سال با شركت در كلاس هاي آموزشي كه از سوي اداره فرهنگي و آموزش كميته امداد امام خميني(ره) برگزار شد، آموزش هاي لازم را فرا گرفتند.
حمايت از پژوهشگران گرگاني
گرگان- خبرنگار كيهان: معاون توسعه مديريت و منابع استاني استاندار گلستان در كار گروه تخصصي پژوهش فناوري و نوآوري استان گفت: 10ميليارد ريال براي تقويت تعاوني هاي دانش بنيان اختصاص يافته است. وي افزود: تعاوني هايي كه شش ماه از تشكيل آنها گذشته باشد مي توانند از اين تسهيلات استفاده كنند.
سوخته سرايي ادامه داد: با هدف ايجاد رقابت بين پژوهشگران، كاربردي كردن پژوهشها، ايجاد سرمايه گذاري بيشتر از طرحهاي پژوهشي در سال آينده پارك فن آوري ايجاد خواهد شد.
تبعيت از مرجعيت در مديران آذربايجان
آذربايجان غربي- خبرنگار كيهان: استاندار آذربايجان غربي در ديدار قضات و مديران اجرايي استان آذربايجان غربي با آيت الله العظمي نوري همداني گفت: مردم استان در تبعيت از سلسله مرجعيت و روحانيت هميشه پيشرو بوده و هستند. جلال زاده با اشاره به تبعيت مردم استان از ولايت و رهبري در دورانهاي مختلف اظهار كرد: ملت ولايتمدار و هميشه در صحنه استان در دوره هاي مختلف ثابت كرده اند كه در تبعيت از ولايت ثابت قدم هستند.
آمادگي براي استقبال از راهيان نور
اهواز- خبرنگار كيهان: معاون امور عمراني استانداري خوزستان از پليس راه خواست محورهايي را كه نياز به تسهيلات و اعتبارات بيشتري دارند معرفي كند تا در بودجه سال آينده لحاظ شوند.
مهندس خيرالله خادمي در جلسه ايمني راه هاي استان خوزستان خواستار آمادگي بيشتر سازمان هاي متولي ايمني راه هاي استان باتوجه به ورود كاروان هاي راهيان نور و نيز نزديك شدن به آغاز سال نو و ورود مهمانان نوروزي شد.
شناسنامه دار كردن كارخانه ها در البرز
كرج- خبرنگار كيهان: كاهش مشكلات و ارتقاي صنعتي اين استان نيازمند شناسنامه دار كردن همه كارخانه هاي فعال است. عيسي فرهادي استاندار البرز با اعلام اين مطلب گفت: برخي از كارخانه هاي فعال در استان البرز ممكن است هنوز شناسنامه نداشته باشند و بايد شناسنامه دار كردن همه آنها با جديت دنبال شود.
كاهش وقوع جرايم در ايلام
ايلام- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي استان از كاهش 11درصدي وقوع جرايم در اين استان خبر داد. سرهنگ حيدر عباس زاده فرمانده انتظامي استان ايلام در جمع خبرنگاران با بيان اين خبر گفت: كنترل وقوع جرايم يكي از موفقيت هاي انتظامي استان ايلام است كه طي 10 ماه سال جاري با تلاش يگان هاي اجرايي و پليس هاي تخصصي به دست آمده است.
آمار پايين جرم در خراسان رضوي
بيرجند- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان زندانهاي كشور با حضور در خراسان جنوبي گفت: نيمي از زندانيان در استان خراسان جنوبي غيربومي هستند.
به گزارش خبرنگار كيهان غلامحسين اسماعيلي در مراسم توديع و معارفه مديركل زندانهاي خراسان جنوبي اظهار داشت: مردم خراسان جنوبي كمترين آمار جرم را مرتكب مي شوند و ميزان كشفيات و ارتكاب جرم در استان به اين دليل است كه خراسان جنوبي در مسير عبور و تردد اشرار و قاچاقچيان قرار دارد.
افتتاح مسكن مهر در فولادشهر
فولادشهر- خبرنگار كيهان: شوراي طرح مسكن مهر شهرستان لنجان با حضور فرماندار و معاون فرمانداري لنجان و عده اي از مديران تعاون مسكن و مسئولين امر در سالن اجتماعات فرمانداري شهرستان لنجان برگزار شد در اين جلسه علي كريم زاده فرماندار گفت؛ حدود 5هزار واحد طرح مسكن مهر فولادشهر در نيمه دوم اسفندماه سال جاري توسط رئيس جمهوري افتتاح مي شود.
بازگشت يك اثر تاريخي به ميراث فرهنگي
كاشان- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان از ساماندهي فضاي پيشخوان ورودي مسجد تاريخي ميرعماد خبر داد. حسين يزدان مهر گفت: بعد از حدود 50سال يكي از دو راهروي ورودي سردرب ارزشمند اين مسجد كه با تغيير كاربري برخلاف شئونات تبديل به لباس فروشي شده بود از طريق پيگيري هاي اين اداره و با استفاده از قوانين مرتبط به ميراث فرهنگي و با طرح شكايت در دادگستري كاشان، تخليه و بازگشايي شد.
توزيع بسته حمايتي از مادران باردار
اروميه- خبرنگار كيهان: رئيس شبكه بهداشت و درمان سردشت گفت: 250 بسته حمايتي مادران باردار در شهرستان سردشت و در مناطق محروم توزيع مي شود.
دكتر ثاني افزود: اين بسته هاي حمايتي 14 قلم مواد خوراكي از جمله برنج، روغن، نخود، كنسرو و كمپوت را شامل مي شود كه از سوي دفتر مقام معظم رهبري براي حمايت تغذيه زنان باردار توسط بنياد علوي امسال در 5 نوبت به اين شبكه تحويل داده شده است.
افزايش بودجه هشترود
هشترود- خبرنگار كيهان: بيگي استاندار آذربايجان شرقي در جلسه شوراي برنامه ر يزي و توسعه استان در هشترود گفت: بودجه اختصاصي به هشترود 5/8 ميليارد تومان است كه اين مبلغ نسبت به سال گذشته 35/25 درصد رشد دارد.
وي گفت: 77 پروژه براي سال 90 هشترود تعريف شده كه از اين تعداد 54 مورد مستمر- 17 مورد نيمه تمام و 4 مورد جديد مي باشد.
گازرساني به روستاهاي هشترود
هشترود- خبرنگار كيهان: ولي الله ديني مدير عامل شركت گاز استان آذربايجان شرقي گفت: گازرساني به 14 روستاي هشترود با هزينه اي بالغ بر 45 ميليارد ريال آغاز و تا هفته دولت سال 90 به پايان خواهد رسيد.
غفار اسماعيلي نماينده مردم هشترود در مجلس شوراي اسلامي هم در جمع اهالي روستاي ذوالبين هشترود گفت: با گازرساني به اين روستاها 1270 خانوار روستايي از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
همايش محبت اهل بيت
گنبدكاووس: خبرنگار كيهان: همايش گفتمان ديني با عنوان «محبت اهل بيت و شهادت امام حسين(ع) با حضور اقشار مختلف شيعه و سني در مسجد طلايي اهل سنت گنبد كاووس برگزار شد. آخوند «مراد كسلخه» مديرحوزه علميه انوري روستاي قره ماخر گنبد كاووس در اين همايش گفت: براي جلوگيري از كجروي فرزندان، محبت اهل بيت پيامبر اسلام را بايد از كودكي به فرزندان آموخت.
گردهمايي نيروهاي مسلح
لرستان- خبرنگار كيهان: در اولين روز از دهه فجر گردهمايي سياسي نيروهاي مسلح استان لرستان در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد. در اين جلسه حجت الاسلام كرمي مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) ضمن گرامي داشت دهه فجر به روايت پيامبر اسلام در خصوص نقش مردم ايران در نشر اسلام در آخرالزمان اشاره نمودند و با استناد به جمله امام كه انقلاب اسلامي را به جهان صادر خواهيم كرد به وضعيت كشورهاي غربي در حال حاضر پرداختند.
پروژه هايي براي مقابله با خشكسالي
نيشابور- خبرنگار كيهان: سيدجلال هاشمي معاون استاندار و فرماندار نيشابور در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان نيشابور اظهار داشت: 54 ميليارد و 670 ميليون ريال اعتبار از محل خشكسالي و تملك دارايي به شهرستان هاي نيشابور تخصيص يافته است. وي با اشاره به اجراي 51 پروژه مقابله با خشكسالي از محل اين اعتبار تصريح كرد: 30 پروژه آبرساني، سه پروژه اداري، 9 پروژه احياي قنوات، احداث استخر و كانال آب، يك پروژه راهسازي، هفت پروژه احيا و اصلاح مراتع و جنگل ها و يك پروژه جداسازي آب فضاي سبز از آب شرب از جمله اين پروژه ها است.
يادواره شهداي قاين
قاين- خبرنگار كيهان: با حضور خانواده هاي معظم و معزز شهدا و ايثارگران قاينات يادواره 24 شهيد اصناف و بازار قاين برگزار شد. در اين مراسم كه با حضور شهداي انقلاب و جنگ تحميلي و در مهديه قاين برگزار شد از خانواده هاي محترم شاهد شهرستان و جايگاه رفيع آنان در جامعه تقدير شد.
رشد اشتغال در سيستان و بلوچستان
زاهدان- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي سيستان و بلوچستان گفت: ميزان اشتغال واحدهاي بهره برداري شده مستقر در شهركهاي صنعتي استان 162 درصد رشد را از سال 84 تاكنون نسبت به كل سال هاي ماقبل آن نشان مي دهد. مهندس «محمد يعقوبي» ادامه داد: هم اكنون اشتغال مستقيم
واحدهاي توليدي مستقر در شهرك هاي صنعتي سيستان و بلوچستان 10هزار و 750 نفر است.
راه اندازي بازارچه هاي عرضه صنايع دستي در استان خراسان
خراسان- خبرنگار كيهان: معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي- صنايع دستي و گردشگري استان خراسان از راه اندازي 12 بازارچه عرضه صنايع دستي در ايام تعطيلات نوروزي در سطح استان خبر داد.
امير انوري مقدم در گفتگويي با خبرنگار ما در فردوس گفت: با توجه به لزوم معرفي هرچه بيشتر توانمندي هاي هنرمندان صنايع دستي امسال سعي شده است تا با تدابير اتخاذ شده از جمله دسترسي آسان مكان بازارچه، نزديكي به اماكن گردشگري و زيارتي و تبليغات محيطي گسترده، بازارچه هاي صنايع دستي نوروزي سال جديد با شكوهتر و مورد استقبال بيشتر مسافران نوروزي قرار گيرند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14