(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 17 بهمن 1389- شماره 19857

آغاز رزمايش نظامي اسرائيل در بلندي هاي اشغالي جولان
ژنرال پترائوس : در افغانستان جنگ سختي پيش رو داريم
انفجار خط لوله انتقال گاز از مصر به اسرائيل
ناخشنودي آمريكا از دستيابي چين به تسليحات فضايي
نيويورك تايمز : مبارك به آلمان مي رود
اوجگيري اعتراض هاي ضد دولتي در اردن
درخواست يك سازمان مبارزه با شكنجه از رئيس جمهور سوئيس بوش را در ژنو محاكمه كنيد
 
حمايت از انقلاب اسلامي مصردر شهرهاي جهان
پز عالي خانم بن علي !
درگيري هاي خونين مرزي ميان كامبوج و تايلند
مفتي عربستان قيام هاي مردمي در منطقه را كار دشمنان اسلام دانست!
چها رسوي پنج قاره



آغاز رزمايش نظامي اسرائيل در بلندي هاي اشغالي جولان

رژيم صهيونيستي مانور نظامي گسترده اي را در بلندي هاي اشغالي جولان سوريه آغاز كرده است.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از خبرگزاري شين هوا، رژيم صهيونيستي از چهارشنبه گذشته مانور نظامي بزرگي را آغاز و بيش از هزاران نظامي و صدها تانك و تجهيزات نظامي در مرز جنوبي سوريه مستقر كرده است.
اين مانور نظامي همزمان با برگزاري تظاهرات ضدصهيونيستي در مصر برگزار مي شود.
رژيم صهيونيستي ارتش خود را در مرزهاي سوريه و مصر به حالت آماده باش كامل درآورده است.
گفتني است تاسيسات هسته اي ديموناي رژيم صهيونيستي در تيررس مستقيم از سوي مرزهاي مصر قرار دارد و در صورت هرگونه حمله موشكي از كشور مصر اين تاسيسات با خاك يكسان خواهد شد.

 



ژنرال پترائوس : در افغانستان جنگ سختي پيش رو داريم

فرمانده نيروهاي آمريكايي و ناتو در افغانستان اعلام كرد كه نظاميان خارجي جنگ سختي را با طالبان پيش رو دارند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ژنرال «ديويد پـترائوس» جمعه اعلام كرد نيروهاي تحت امرش در افغانستان جنگ سختي را بهار آينده با شبه نظاميان طالبان در پيش روي خواهند داشت.
اين اولين بار نيست كه پترائوس به شرايط پيچيده اشغالگران در افغانستان اعتراف مي كند، به گفته پترائوس، ناآرامي ها اكنون از جنوب افغانستان به شمال اين كشور نيز سرايت كرده است.خبرها از افغانستان همچنين حاكي است يك هلي كوپتر نظامي آمريكايي در حومه شهر كابل سرنگون شد. هنوز گزارشي از تعداد تلفات اين حادثه مخابره نشده است.

 



انفجار خط لوله انتقال گاز از مصر به اسرائيل

افراد ناشناس خط لوله گاز مصر به اسرائيل را در منطقه مرزي العريش منفجر كردند.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، انفجار شديد در خط لوله انتقال گاز مصر به رژيم صهيونيستي به قطع گاز به اسرائيل و وقوع آتش سوزي مهيبي در منطقه منجر شد.
براساس اين گزارش، تلويزيون دولتي مصر روز شنبه گزارش داد كه افراد مسلح و ناشناس، خط لوله انتقال گاز بين مصر و اسرائيل را در شمال صحراي سينا منفجر كردند.
به گزارش ايلنا به نقل از رويتر به گفته شاهدان، صداي وقوع چند انفجار مهيب در جنوب شهر العريش مركز استان سينا در شمال مصر در روز شنبه شنيده و در پي آن، شعله هاي آتش در منطقه مشاهده شد.
در همين حال يك منبع مصري اعلام كرد كه بر اثر اين انفجار، فعاليت نيروگاه برق در شمال صحراي سينا كه با گازطبيعي كار مي كند، نيز متوقف شده است.
از سوي ديگر، يك منبع رسمي مصري در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه افراد ناشناس روز شنبه، يك تاسيسات گاز را در منطقه «شيخ زويد» در نزديكي نوار غزه و لوله انتقال گاز به سرزمين هاي اشغالي را منفجر كرده اند.
اين در حالي است كه به گزارش شبكه خبري الجزيره، مسئولان مصري مدعي شدند كه عناصر خارجي در پس اين انفجار بوده اند.
از سوي ديگر، روزنامه «القدس العربي» گزارش داد نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار با توني بلر تاكيد كرد كه اسرائيل در تلاش است تا براي گاز مصر جايگزين پيدا كند.
مصر حدود 40 درصد از گاز اسرائيل را تامين مي كند و براساس توافقنامه «كويز»، در سال 2005 مصر ساليانه دو ميليارد دلار درآمد از اين طريق به دست مي آورد. اخوان المسلمين و مخالفان رژيم مبارك بارها مخالفت خود را با صدور گاز از مصر به اسرائيل كه به بهاي اندكي فروخته مي شود، مخالفت خود را نشان داده اند.

 



ناخشنودي آمريكا از دستيابي چين به تسليحات فضايي

سرويس خارجي-
دستيابي چين به فناوري هاي نوين تسليحات فضايي خشم مقامات آمريكايي را برانگيخت.
روز جمعه همزمان با انتشار استراتژي 10 ساله آمريكا درباره «امنيت فضا»، معاون وزير دفاع آمريكا ضمن ابراز نگراني از قدرت فزاينده چين در حوزه امنيت فضايي گفت: «چين در حال توسعه تسليحات ضدفضا است كه مي تواند ماهواره ها را هدف قرار دهد. اين امر براي ما نگران كننده است».
«گرگوري شولت» اعتراف كرد كه فضا ديگر در انحصار آمريكا و روسيه نيست و بازيگران جديدي وارد رقابت با اين دو كشور شده اند.
نگراني هاي واشنگتن درباره توانايي هاي تسليحاتي چين در ارتباط با فضا باعث شده است «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا موضوع «امنيت فضا» را نيز به ليست موارد رايزني با طرف چيني خود بيفزايد. سال 2007 چين توسط يكي از موشك هاي ساخت داخل توانست با موفقيت يك ماهواره هواشناسي خود را در فضا نابود كند.

 



آخرين خبرها از انقلاب مصر ديكتاتور در آستانه فرار
نيويورك تايمز : مبارك به آلمان مي رود

يك روزنامه آمريكايي از احتمال خروج مبارك از مصر به بهانه درمان به آلمان در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از روزنامه «نيويورك تايمز» قرار است «حسني مبارك» از شهر «شرم الشيخ» به آلمان سفر كند و اين گامي است كه مقدمات خروج آبرومندانه مبارك از صحنه سياسي مصر را فراهم مي كند.
براساس اين گزارش، سفر مبارك براساس ايده «اتاق هاي فكر» آمريكا براي خروج مصر از بحران جاري طراحي شده است.
«محمدرضا پهلوي» شاه مخلوع ايران نيز در بهمن ماه 1357 هنگام فرار از ايران، علت خروج خود را از كشور كسالت و درمان بيماري اعلام كرده بود.
گزارش نيويورك تايمز حاكي است، آمريكا براي انتقال قدرت در مصر، سناريوهاي مختلفي را مطرح كرده است و با مصري ها در حال گفت وگو بر سر پيشنهادي هستند كه براساس آن حسني مبارك براي مداواي خود، استعفا كند و قدرت با حمايت ارتش مصر به دولت انتقالي به رياست «عمر سليمان» منتقل شود.
مقام هاي بلندپايه آمريكايي به روزنامه نيويورك تايمز گفته اند، اين پيشنهاد يكي از چند گزينه اي است كه واشنگتن درباره آن با مسئولان نزديك به مبارك در مورد آن گفت وگو كرده اند و قرار است از طريق باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا، وي را متقاعد كنند كه فوراً از قدرت كناره گيري كند.
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد: باراك اوباما به طور تلويحي و غيرمستقيم از حسني مبارك خواست قدرت را واگذار كرده و از صحنه قدرت مصر كنار برود.
باراك اوباما روز جمعه گفت: رئيس جمهور حسني مبارك به خواست معترضين كه از وي مي خواهند فوراً برود، بايد گوش دهد، اما با اين حال، اوباما به صراحت از مبارك نخواست اين كار را بكند، اما در قالب جملاتي كه به نظر مي رسد راه رفتن را به مبارك نشان مي دهد، به وي گوشزد كرد كه بهتر است تا دير نشده است، اين گزينه را انتخاب كند.
خبرگزاري رسمي مصر (شرق الاوسط) نيز روز شنبه از برگزاري جلسه هيئت دولت مصر به رياست مبارك و برخي از وزرا به صورت فوق العاده خبر داد.
شرق الاوسط در خبر خود گرچه توضيح بيشتري ارائه نكرده است، اما تلاش كرده تا اين جلسه را به صورتي با انفجار لوله گاز در العريش ربط دهد.از سوي ديگر «كاترين اشتون» جمعه شب در گفت وگو با شبكه خبري يورونيوز اعلام كرد: اتحاديه اروپا از هم اكنون خواهان انتقال دموكراتيك قدرت در مصر است.
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا تاكيد كرد: براي پيشبرد، تحولات مصر به طرف انتقال قدرت به شكل دموكراتيك، در حال رايزني با سفراي اتحاديه اروپا در مصر و انجام هماهنگي هاي لازم در اين مورد است.
اشتون در پاسخ به اين سؤال كه جانشين مبارك چه كسي خواهد بود خاطرنشان كرد: وظيفه ما نيست كه بگوئيم چه كسي در مصر حكومت كند، بلكه وظيفه ما تضمين انتقال قدرت به صورت مسالمت آميز و در عين حال دموكراتيك است.
اين در حالي است كه روز جمعه كه روز «خروج مبارك» نامگذاري شده بود، 10 ميليون مصري يكصدا كناره گيري وي از قدرت را فرياد زدند.
در دوازدهمين روز از اعتراضات مردمي مصر، هزاران نفر از تجمع كنندگان در ميدان التحرير روز شنبه پس از برگزاري نماز صبح، عليه مبارك شعار معروف «الشعب يريد اسقاط النظام» (مردم سرنگوني رژيم را مي خواهند) را سر دادند.
اين شعار، همانند يك سرود ملي از 25 ژانويه تاكنون در سراسر مصر زمزمه مي شود و از كودك خردسال تا افراد سالمند آن را هر روز تكرار مي كنند.
در همين حال شبكه خبري الجزيره با نشان دادن تصاويري از يك خودروي سفارت آمريكا كه به سرعت در خيابان در حركت بود از كشته شدن تعدادي شهروند مصري بر اثر زيرگرفته شدن توسط راننده آن خبر داد.
آخرين خبر ها
¤ تلويزيون مصر: زمان برقراري مقررات حكومت نظامي در 3 شهر اين كشور چهار ساعت كاهش
يافت.
¤ يك روزنامه انگليسي در گزارشي به نقل از كارشناسان خاورميانه اعلام كرد كه دارايي خانواده مبارك بالغ بر 70 ميليارد دلار تخمين زده مي شود.
¤ خبرگزاري فرانسه از تمايل البرادعي براي گفت وگو درباره انتقال مسالمت آميز قدرت در مصر با رئيس ستاد مشترك ارتش خبر داد.
¤ جديدترين نظرسنجي ها، نشان مي دهد كه اكثر مردم مصر از عملكرد رئيس جمهور آمريكا نااميد هستند و آن كشور و اسرائيل را بزرگترين تهديد مي دانند.
¤ كميته حفاظت از خبرنگاران اعلام كرد كه تاكنون ده ها خبرنگار در مصر بازداشت شده اند.
¤ تظاهركنندگان مصري با استفاده از ظروف آشپزخانه و ديگر وسايل از خود در مقابل سنگ پراني هاي اراذل و اوباش مبارك محافظت مي كنند.
¤ تيمي از كارشناسان سركوب از اسرائيل و آمريكا با تشكيل اتاق عمليات مشترك با همتايان مصري خود، به مقابله با اعتراضات مردمي برخاسته اند.
¤ معترضان مصري از برگزاري تظاهرات ميليوني در روزهاي سه شنبه و جمعه در قاهره و ساير شهرها خبر دادند.
¤ ارتش مصر با جلوگيري از يورش اراذل و اوباش طرفدار مبارك به معترضان در ميدان التحرير در مقابل آنها مقاومت كرد.
¤ كسينجر وزيرخارجه اسبق آمريكا گفت: ارتش مصر به طور مشخص تصميم گرفته است كه مبارك بايد از صحنه قدرت كناره گيري كند.

 



اوجگيري اعتراض هاي ضد دولتي در اردن

سرويس خارجي-
هزاران تن از مردم اردن در دو تظاهرات جداگانه خواستار اصلاحات سياسي شدند.
در حالي كه اعضاي دولت جديد به رياست «معروف البخيت» طي دو روز آينده معرفي خواهند شد، مردم اردن در دو تظاهرات كه يكي از مقابل مسجد صلاح الدين در نزديكي مقر نخست وزيري آغاز شد خواستار اصلاحات شدند. اين تظاهرات بنا به دعوت حزب جبهه كار كه يكي از بزرگترين احزاب مخالف و از شاخه هاي سياسي اخوان المسلمين اردن است برگزار شد و در آن حزب خلق الوحده و ديگر احزاب مخالف و اتحاديه هاي كارگري حضور داشتند، تعداد تظاهركنندگان هزاران تن اعلام شده است.
تظاهر كنندگان شعارهايي نظير «ما البخيت را نمي خواهيم»، «ما خواستار تغيير حكومت هستيم»، «ما اصلاحات سياسي مي خواهيم» سر مي دادند و به سوي مقر سفارت مصر در امان حركت كردند.
در تظاهرات ديگري كه در امان برگزار شد تظاهركنندگان خواستار تشكيل دولت نجات ملي شدند و از «البخيت» خواستند استعفا دهد. همزمان با برگزاري اين تظاهرات، صدها نفر از مردم اردن در همبستگي با انقلاب مصر دست به تظاهرات زدند. اين سلسله تظاهرات در شرايطي صورت مي گيرد كه ملك عبدالله دوم پادشاه اردن ديدارهايي با رهبران جنبش هاي اسلامي برگزار كرد و قول همكاري و تحقق خواسته هاي تظاهركنندگان به ويژه انجام اصلاحات سياسي به آنها داده است.
همچنين هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا با ملك عبدالله دوم گفت وگوي تلفني انجام داد و حمايت آمريكا را از اردن اعلام كرد.
در همين حال «همام سعيد» دبير كل گروه اخوان المسلمين اردن طي اظهاراتي اعلام كرد كه تا زمان تحقق كامل خواسته هاي مردم اردن تظاهرات برگزار خواهد شد.

 



درخواست يك سازمان مبارزه با شكنجه از رئيس جمهور سوئيس بوش را در ژنو محاكمه كنيد

در آستانه سفر رئيس جمهور سابق آمريكا به ژنو، سازمان بين المللي مبارزه با شكنجه در نامه اي رسمي از رئيس جمهور سوئيس تقاضا كرد كه از «جرج بوش» تحقيقات جنايي صورت گيرد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، سازمان بين المللي مبارزه با شكنجه با اشاره به سفر «جرج بوش» در روز 12 فوريه جاري (23 بهمن) به ژنو براي شركت در جشن يك مؤسسه صهيونيستي، خواستار انجام تحقيقات جنايي از وي به علت نقض قوانين سازمان ملل درباره شكنجه شد.
اين سازمان بين المللي در نامه اي رسمي به «ميشلين كالمي ري» رئيس جمهور سوئيس اعلام كرده است: «با توجه به دلايل و اسنادي كه دست داشتن دولت آمريكا در زمان جرج بوش در شكنجه و بدرفتاري با زندانيان به اثبات مي رساند از شما تقاضا مي شود مقدمات انجام تحقيقات جنايي از وي را فراهم آوريد».
«اريك سوتاس» دبير كل سازمان بين المللي مبارزه با شكنجه در اين باره اظهار داشت: «مقامات سوئيس بايد از جرج بوش به اتهام مشاركت در شكنجه و يا صدور مجوز براي اين مسئله بازجويي كنند».
وي تأكيد كرد، قانوني وجود ندارد كه طي آن تحقيقات جنايي از رئيس جمهور سابق منع شده باشد. حضور احتمالي جرج بوش در مراسم جشن يك مؤسسه صهيونيستي در روزهاي اخير واكنش شديدي را در سوئيس در پي داشته است. چندين مؤسسه غير دولتي در اين كشور ائتلافي را تشكيل داده اند كه بتوانند بوش را به اتهام جنايت جنگي و ضد بشري در دادگاه مورد محاكمه قرار دهند. همچنين پيش بيني مي شود در حين سفر بوش، ژنو شاهد تظاهرات عليه رئيس جمهور سابق آمريكا باشد.

 



حمايت از انقلاب اسلامي مصردر شهرهاي جهان

مردم كشورهاي مختلف جهان با برگزاري راهپيمايي، از قيام مصري ها عليه «حسني مبارك» حمايت كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، هزاران تن از نمازگزاران در هشت شهر تركيه عصر جمعه با برگزاري تظاهرات، از قيام مردم مصر عليه دولت مبارك حمايت كردند.
نمازگزاران پس از اقامه نمازجمعه در شهرهاي اسلامبول، آنكارا، قونيه، آك يازي، دياربكر، بورسا، مالاتيا و آدانا دست به تظاهرات زده و از خواسته هاي مصري ها براي برخورداري از آزادي و سرنگوني رژيم مبارك حمايت كردند. تظاهركنندگان در حالي كه عليه رئيس جمهوري مصر شعار مي دادند، وي را فرعون مصر خواندند و سياست هاي قاهره با رژيم صهيونيستي را محكوم كردند. گروهي از تظاهركنندگان شعار «مرگ بر ديكتاتور» و «مرگ بر حسني مبارك خائن» سر دادند. شركت كنندگان در اين تظاهرات سپس براي كشته شدگان در حوادث اخير مصر نماز ميت غيابي اقامه كردند.
مخالفان مبارك با شعار «ديروز تونس، امروز مصر، فردا همه جهان» اعلام كردند كه براي مقابله با فقر و گرسنگي و رهايي از ظلم ظالمان، همه مظلومان جهان بايد دوش به دوش هم در اين انتفاضه جهاني شركت كنند. سخنگوي تظاهركنندگان با اعلام اينكه دولت مصر با رژيم صهيونيستي در محاصره غزه كمك مي كند، افزود: با سقوط دولت مبارك، رژيم صهيونيستي يكي ديگر از محافظان خود در منطقه را از دست خواهد داد.
منبع مذكور از ايتاليا نيز گزارش داد، شماري از شهروندان اين كشور به همراه مصري تبارها و مسلمانان شمال آفريقا در خيابان هاي رم عليه مبارك تظاهرات كردند. كناره گيري فوري مبارك و برگزاري همه پرسي براي تعيين سرنوشت كشور مصر، از جمله خواسته هاي اين معترضان بود. از كوالالامپور مركز كشور مسلمان مالزي نيز تظاهرات مشابهي به حمايت از مردم و عليه حكومت مصر گزارش شد. در بحرين نيز هزاران نفر روز جمعه مقابل سفارت مصر در منامه اجتماع كردند و از اين طريق، همبستگي خود را با ملت مصر نشان دادند. مردم در اين تظاهرات خطاب به ملت مصر شعار مي دادند: «اي آزادگان، ما با شما هستيم.» مقامات بحرين كه به شدت نگران حوادث مصر عليه خودشان در بحرين هستند، قبلا جلوي تظاهرات را مي گرفتند، ولي الان از خودشان نرمش نشان مي دهند.
از نيويورك نيز خبر رسيد، مصري هاي آمريكايي تبار در ميدان ساعت اين شهر دست به تظاهرات زدند و خواستار استعفاي فوري مبارك شدند.
راهپيمايان در حالي كه شعارنوشته هاي «آزادي مصر اكنون» و «مرگ بر مبارك» همراه با پرچم هاي مصر را در دست داشتند، فرياد مي زدند «مبارك بايد برود»، «رمضان آل سيد» 41ساله، از نيوجرسي گفت: در مصر انقلاب شده است، ما بايد از مردم در ميدان تحرير قاهره حمايت كنيم. ما به آنان نشان مي دهيم كه در كنارشان هستيم. تظاهركننده ديگري به نام «عبدالله الكاي» گفت: براي آزادي و عدالت همگام با هموطنانمان دست به اين تظاهرات زده ايم. نزديك به 60 هزار آمريكايي مصري تبار در سه ايالت همجوار نيويورك، نيوجرسي و كانكتيكات زندگي مي كنند.

 



پز عالي خانم بن علي !

تعريف مي كنند كه، در سال 2007 از سفير تونس در فرانسه محترمانه خواسته شد از خانه مجلل اش در «پاريس» كه كلي باعث افتخارش بوده، بي سر و صدا اسباب كشي كند تا خانم رئيس جمهور «بن علي» بتواند با خيال راحت پز اين فضاي حدود 600 متر مربعي را به دوستان و فاميلش بدهد!
مي گويند، خبرنگاران فرانسوي هم كه موضوع را از دهان يك خبرنگار تونسي شنيدند، از يك وزير سابق كه در فرانسه زندگي مي كند، پرسيدند كه حالا اين خانم «ليلا» بابت اين «كاخ كوچك» چقدر پول داده، و جواب شنيدند كه: «به هرحال، حتي اگر مبلغي در قرارداد تعيين بشود، او عادت ندارد پولي بدهد!» باز هم مي گويند، از زماني كه خانم «ليلا» صاحب خانه رسمي جناب سفير شده، «دك و پز» تونسي ها در «پاريس» هم پاك به هم ريخته، چرا كه به قول جناب وزير سابق، «تونس كه نفت ندارد بابتش به خودش بنازد، لااقل اين خانه مجلل جلو مهمان هاي رسمي اعتباري به اين كشور مي داد. اما، بعد از اين ماجرا جناب سفير از مهمترين ابزار كارش محروم شد!» همين هم باعث شد تا از سال 2008 همه مهماني هاي رسمي تونس در «پاريس» در جاهاي «اجاره اي» برگزار بشود!
حالا، مي گويند نه فقط ديكتاتورهاي سرنگون شده، بلكه همه آنهايي هم كه هنوز سركارند به همين راحتي پول مردم را در خريدهاي «فرانسوي»شان حيف و ميل مي كنند! مثل «انگسو»هاي كنگو برازاويل كه تك به تك شان كلي خانه و آپارتمان و ويلا در «پاريس» دارند، و «ويلفريد انگسو» (كه گزارش ها معلوم نمي كنند چه نسبتي با «انگسو» بزرگ دارد) كه اقلاً 10 ماشين - از جمله 2 مرسدس بنز آخرين مدل، 2 آستون مارتين، يك پورشه و.....- براي خودش كلكسيون كرده است.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



درگيري هاي خونين مرزي ميان كامبوج و تايلند

در جريان درگيري هاي مرزي بين كامبوج و تايلند ده ها نظامي از طرفين كشته و مجروح شدند.
به گزارش تايلند نيوز، در جريان درگيري بين نظاميان دو كشور تايلند و كامبوج در مناطق مورد اختلاف مرزي كه از عصر روز يكشنبه آغاز شد، شماري از نظاميان طرفين كشته و مجروح شدند.
سخنگوي ارتش تايلند ديروز با اعلام اين خبر افزود در اين درگيري ها كه تا روز شنبه ادامه داشت يك سرباز تايلندي كشته و 13 نظامي ديگر اين كشور نيز مجروح شده اند.
از سوي ديگر، اما سخنگوي دولت كامبوج اعلام كرد، نظاميان اين كشور طي دو روز درگيري 13 سرباز تايلندي را كشته و تنها دو نفر تلفات داده اند.
براساس گزارش هاي دريافتي اين درگيري ها به شماري از ساختمان هاي مسكوني روستائيان تايلندي نيز خسارات جدي وارد شده و شماري از روستائيان نيز جان خود را از دست دادند.
گفتني است هر يك از طرفين ديگري را متهم به آغاز درگيري عليه خود مي كند.خبرگزاري «شين هوا» نيز با انتشار اين خبر به نقل از نخست وزير تايلند نوشت، سربازان تايلندي به خاطر دفاع از حق حاكميت خود وارد جنگ با نظاميان كامبوج شده اند. وي همچنين پس از برگزاري يك نشست فوري با مقامات امنيتي اعلام كرد، از كامبوج به سازمان هاي بين المللي شكايت مي كند.

 



مفتي عربستان قيام هاي مردمي در منطقه را كار دشمنان اسلام دانست!

مفتي عربستان با حمايت ضمني از ديكتاتورهاي عربي، تظاهرات و اعتراضات اخير در برخي از كشورهاي عربي را طرح دشمنان اسلام براي تجزيه اين كشورها دانست!
به گزارش مهر به نقل از روزنامه الوطن عربستان، «شيخ عبدالعزيز آل الشيخ» تظاهرات و راهپيمايي هاي اخير در برخي از كشورهاي عربي را برنامه ريزي شده و هدف دار دانست و مدعي شد: «دشمنان اسلام در نظر دارند كشورهاي عربي و اسلامي را تجزيه كرده و آنها را از كشورهاي بزرگ و قدرتمند به چند كشور كوچك تبديل كنند.»
وي در خطبه هاي نمازجمعه در مسجد «تركي بن عبدالله» در رياض در حمايت ضمني از ديكتاتورهاي عربي اظهار داشت، طرح عاملان تظاهرات هاي اخير جنايتكارانه و در جهت ضربه زدن به امت اسلامي و از بين بردن دين، اصول و اخلاق است. آنها مي خواهند در كشورهاي عربي تفرقه انداخته، وحدت آنان را از بين ببرند و در نهايت اين كشورها را تقسيم كنند.اين در حالي است كه اكثر علماي جهان اسلام از قيام هاي مردمي در كشورهاي عربي استقبال كرده و خواستار برچيده شدن نظام هاي ديكتاتور و فاسد از جوامع اسلامي و عربي شده اند.
اين قيام ها سبب هراس حكام كشورهاي عربي شده به گونه اي كه در برخي از كشورها نظير اردن و الجزاير تغييراتي در كابينه دولت ايجاد شده است.مقامات عربستان از بيم قيام مردمي در اين كشور با برگزاري تظاهرات همبستگي با ملت مصر جلوگيري كرده و علماي شيعه اي را كه از قيام ملت تونس و مصر استقبال كرده و خواستار قيام مردمي عليه حكام فاسد و ديكتاتور شده اند احضار و از آنان به منظور پرهيز از تكرار اين سخنان تعهد گرفتند.

 



چها رسوي پنج قاره

شكايت از جيمي كارتر
يك شركت اسرائيلي عليه جيمي كارتر رئيس جمهور پيشين آمريكا به دليل مطالب كتاب اخيرش به نام «فلسطين، صلح، آپارتايد» شكايت كرد.
اين شركت صهيونيستي خواستار پرداخت غرامتي به مبلغ 5 ميليون دلار از طرف كارتر شده است.
قطعي برق در غزه
با شروع تظاهرات مردمي مصر عليه حكومت ديكتاتوري حسني مبارك و بسته شدن مرزهاي مصر و غزه، ارسال محموله هاي سوختي به منطقه تحت محاصره غزه قطع شده است و ساكنان اين منطقه در شرايط بحراني به سر مي برند.
سيطره اسرائيل بر آب فلسطينيان
سازمان ملل متحد در گزارشي ضمن محكوم كردن سياست رژيم صهيونيستي مبني بر محدود كردن فلسطيني ها به منابع آب اعلام كرد كه بيش از 75 درصد منابع آب فلسطيني ها در كرانه باختري تحت كنترل رژيم صهيونيستي است.
نيروهاي اشغالگر در سال گذشته ميلادي 27 مخزن آب فلسطيني ها را تخريب كردند و مسير 15 چشمه را به سمت اهداف خود تغيير دادند.
مسدود كردن دارايي نزديكان بن علي
اتحاديه اروپا به درخواست دولت تونس دارايي هاي 46 تن از مقام هاي ارشد و نزديكان زين العابدين بن علي رئيس جمهور بركنار شده تونس را مسدود مي كند.
دولت تونس حكم بازداشت بين المللي بن علي، همسرش و شمار ديگري از اقوام و مشاوران ارشد وي را صادر كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14