(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 17 بهمن 1389- شماره 19857

استاندار كرمان: خسارت ديدگان سيلاب تسهيلات بلاعوض مي گيرند
ورود سامانه جديد بارشي از سه شنبه
تجمع شاكيان پرونده نگين غرب مقابل دفاتر مراجع تقليد در قم
هشدار پزشكي قانوني درباره يك ماده محرك جديد چيني
حوادث كوتاه از كشور
معاون درمان وزير بهداشت: روش نظارت بر بيمارستان هاي دولتي تغيير مي كند
آغاز توزيع آرم هاي طرح ترافيك از اسفندماه
برق گرفتگي نوجوان 16ساله در ايستگاه اتوبوس
نجات دو كوهنورد از ميان برف و كولاك
پايانه هاي شهر تهران مجهز به كتابخانه شبانه روزي مي شوند
اعتراف سرشاخه اصلي در ايران: كوئست كلاهبرداري است
نام جوان تونسي بر يكي از ميادين پاريس
آتش هتل 5 ستاره را خاكستر كرد
قربانيان سيل در سريلانكا
فوران آتشفشان در ژاپن
آخر وفاداري !



استاندار كرمان: خسارت ديدگان سيلاب تسهيلات بلاعوض مي گيرند

سرويس شهرستانها-
استاندار كرمان با حضور در مناطق سيل زده شهرستان ريگان و بازديد از روند امدادرساني و وضعيت ساكنان اين منطقه گفت: صاحبان منازل مسكوني خسارت ديده از سيلاب، تسهيلات بلاعوض دريافت مي كنند.
به گزارش ايرنا، «اسماعيل نجار» در گفت وگو با ايرنا افزود: بارندگي هاي وسيع چند روز گذشته در استان موجب جان باختن شش نفر و زخمي شدن پنج نفر شد.
وي اظهار داشت: سيلاب همچنين خسارات زيادي به نقاط مختلف استان وارد كرده است.
وي افزود: كارشناسان در حال برآورد و بررسي ميزان خسارات وارد آمده ناشي از سيل در مناطق مختلف استان هستند.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس، استاندار كرمان در جريان بازديد از مناطق سيل زده ريگان گفت: بازسازي مناطق سيل زده ريگان توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي آغاز شده است.
طي 45 روز گذشته حوادث متعددي در شهرستان ريگان رخ داده است. زلزله 29آذرماه امسال، توفان هاي شن در دفعات متعدد و همچنين زلزله هشتم بهمن در اين شهرستان خسارت هاي زيادي بر جاي گذاشت و سيل اخير نيز بر مشكلات موجود افزود.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان نيز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بارندگي در 14 نقطه از استان كرمان صورت گرفت و نيروهاي امداد و نجات ارزيابي هايي را از منطقه انجام داده اند و براي اسكان سيل زدگان چادر در سطح استان كرمان توزيع شده است.
كاووس محمودي بيان داشت: در مرحله دوم سبد غذايي، پتو، موكت و ديگر اقلام مورد نياز ميان آسيب ديدگان توزيع شده است.
بنابراين گزارش، استاندار كرمان از پل 800 متري ريگان ديدن كرد و با توجه به اينكه پايه هاي اين پل از قبل خسارت ديده بود، جاري شدن سيل اين خسارات را دو برابر كرده است و احتمال ريزش آن وجود دارد.
مديركل راه و ترابري شمال استان كرمان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اين پل به لحاظ عدم استحكام جايگزين مي شود و كار پايه هاي پل جديد و بتن ريزي در حال انجام است و تا دو ماه آينده به بهره برداري مي رسد.
شهردار فهرج گفت: به دنبال بارندگي هاي اخير در شهرستان فهرج و نم زدگي منازل45 خانه در اين شهر فروريخت.
عليرضا شهمرادزاده با اشاره به تخريب 40 خانه خطرساز و غيرمقاوم در اثر بارندگي هاي چند روز گذشته در اين شهرستان اظهار داشت: نم زدگي منازل طي24 ساعت گذشته موجب تخريب پنج خانه خشت و گلي در مركز شهر فهرج شد.
شهمرادزاده خاطرنشان كرد: پس از زلزله پنجم دي ماه 82 منازل غيرمقاوم اين شهرستان بازسازي شدند، اما به رغم تعهدات مالكان نسبت به آواربرداري منازل غيرمقاوم خود، تاكنون اقدامات لازم به منظور آواربرداري اين منازل صورت نگرفته است.
شهردار فهرج بيان داشت: در حوادث فروريختن منازل خشت و گلي با توجه به سيل و بارندگي هاي اخير تلفات جاني تاكنون نداشته ايم.
شهمرادزاده از شهروندان فهرجي درخواست كرد، از سكونت در اين منازل غيرمقاوم و خطرساز خودداري كنند تا سلامت خود و فرزندانشان به خطر نيفتد.
وي عنوان كرد: نبود اعتبارات لازم براي آواربرداري و كمبود ماشين آلات سنگين از ديگر مشكلات شهرداري فهرج است و از مسئولان استان كرمان خواستار اختصاص اعتبارات لازم در زمينه آواربرداري منازل غيرمقاوم در اين شهرستان محروم هستم تا خطرهاي احتمالي حل شود.
اين مسئول تصريح كرد: همچنين دو باب نانوايي در روستاهاي زيدآباد و برج معاذ به دليل غيرمقاوم بودن و نم زدگي تخريب و تمام وسايل نانوايي دهستان برج معاذ به زير آوار رفته اند و مردم اين دو روستا براي تهيه نان با مشكلاتي روبه رو هستند.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان فهرج گفت: سيل و توفان اخير بيش از 55 ميليارد ريال خسارت به بخش كشاورزي و دامداري اين شهرستان وارد كرد.
علي دريجاني با بيان اينكه 40 رشته قنات كشاورزان فهرجي درسيل و توفان دچار آسيب جدي شده اند، اظهار داشت: به اين قنات ها بين 40 تا 80 درصد خسارت وارد شده است.
وي افزود: به طور متوسط به هر قنات 400 ميليون ريال خسارت وارد شده است و نياز به مرمت و طوقه گذاري، نايگذاري و آزادسازي جريان آب دارد.
دريجاني بيان داشت: همچنين به 30 رشته كانال بتني كشاورزي نيز بالغ بر 5 ميليارد ريال خسارت وارد شده است.
مديرجهاد كشاورزي شهرستان فهرج با اشاره به اينكه وزش توفان و بارش باران چند روز گذشته خسارات سنگيني به بخش كشاورزي شهرستان فهرج وارد كرده است، گفت: در بخش زراعت به يك هزار و 500 هكتار گندم و جو بين 50 تا 80 درصد خسارت وارد كه موجب از بين رفتن اين مزارع شده است و نياز به كرت بندي مجدد دارند.
دريجاني با بيان اينكه بالغ بر 10 ميليارد ريال خسارت به اين بخش وارد شده است، خاطرنشان كرد: همچنين توفان و سيل به 3 هزار هكتار مزارع يونجه شهرستان فهرج 20 ميليارد ريال خسارت وارد كرده كه نياز به كشت مجدد دارد.
وي افزود: هم اكنون 500 هكتار از باغات شهرستان فهرج در محاصره شن قرارگرفته است و بايد هرچه سريع تر باغ ها از شن تخليه شود.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان فهرج خسارت وارد شده به اين بخش را بيش از 5 ميليارد ريال اعلام كرد و اظهار داشت: جاري شدن سيل در اماكن دامي موجب تخريب 100 واحد دامي بين 30 تا 70 درصد شده است.
دريجاني تصريح كرد: حدود 400 رأس دام سبك تلف و با توجه به خسارات وارده به مزارع كشاورزي يونجه، نياز مبرم به توزيع كنسانتره در بين دامداران است.
اعلام ميزان خسارت بارندگي
در خوزستان
اهواز: رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري خوزستان گفت: بارندگي هاي اخير در خوزستان بيش از 284 ميليارد ريال به بخشهاي مختلف استان خسارت زد.
عليرضا دشتي زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز اظهار داشت: رگبار و بارندگي هاي شديد چند روز گذشته در خوزستان به بخشهاي مختلف استان از جمله تأسيسات زيربنايي، راه هاي ارتباطي اصلي و فرعي، خطوط برق رساني، آسفالت معابر، زمينهاي كشاورزي و تأسيسات دامي و اماكن مسكوني شهري و روستايي خسارت وارد كرده است.
دشتي افزود: بيشترين خسارتها در شهرهاي مسجدسليمان، لالي، ايذه، دزفول و دشت آزادگان بود.
وي بيشترين خسارت وارد شده را به بخش زمينهاي كشاورزي و تأسيسات دامي با 129ميليارد ريال بيان كرد و گفت: به افرادي كه محصولات كشاورزي و دامهاي خود را بيمه كرده بودند، خسارت وارد شده از طريق بيمه پرداخت خواهد شد.
لغو پرواز به علت بارش برف
ايلام: مدير فرودگاه شهداي شهر ايلام گفت: بارش شديد برف و باران و سرما سبب لغو پروازهاي صبح شنبه اين فرودگاه شد.
«مجتبي بياتي» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: پروازهاي صبح فرودگاه ايلام در مسير تهران- ايلام و برعكس به سبب بارش برف و سرماي ناشي از آن لغو شد.
وي ادامه داد: پروازهاي فرودگاه ايلام به دليل شرايط نامساعد جوي و نيز پيشگيري از وقوع هرگونه حوادث احتمالي لغو شده است. در پروازهاي روزانه فرودگاه ايلام 400 مسافر در مسير تهران- ايلام و برعكس جابه جا مي شوند.
بازگشايي راه هاي روستايي
فرماندار دلفان گفت: راه هاي روستايي دلفان كه به علت بارش سنگين برف مسدود شده بودند، بازگشايي شدند.
حجت الله نصيري پور در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد اظهار داشت: راه هاي ارتباطي 250 روستاي دلفان كه روز پنج شنبه به علت بارش برف سنگين مسدود شده بودند، با تلاش تمام دستگاه هاي مربوطه بازگشايي شدند.
فرماندار دلفان بيان داشت: در مركز شهر 50 سانتي متر و در ارتفاعات 80 سانتي متر برف باريده است.
فرماندار اليگودرز نيز از بازگشايي راه هاي ارتباطي 60 روستاي اين شهر خبر داد.
مهدي وفايي مقدم در گفت وگو با خبرنگار فارس در اليگودرز اظهار داشت: به علت بارش سنگين برف راه ارتباطي 60 روستاي اليگودرز لرستان در بخش بشارت و ززو مسدود شدند كه با تلاش ماموران راهداري و تمام دستگاه هاي مربوطه استان و شهرستان عصر جمعه تمام اين محورها بازگشايي شدند.
در اين مدت در روستا و بخش هاي اليگودرز بيش از 70 سانتي متر برف باريد.
خسارت بارندگي
به اراضي كشاورزي
فرماندار بندرعباس گفت: بر اثر بارندگي هاي چند روز اخير به 400 هكتار از اراضي كشاورزي روستاهاي بخش تخت و قلعه قاضي خسارت وارد شده است.
به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، عباس اميني زاده در جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه شهرستان بندرعباس كه در فرمانداري بندرعباس برگزار شد افزود: در اثر طغيان رودخانه ها بيش از چهار كيلومتر از شانه جاده ها خسارت ديده است.
وي گفت: روستاي زيارت سيد سليمان از توابع بخش تخت در محاصره سيلاب مي باشد كه هيچگونه خسارت جاني نداشته است.
قطع راه
60روستاي خراسان شمالي
مديركل اداره راه و ترابري خراسان شمالي گفت: بارش برف و يخبندان جمعه شب و صبح شنبه موجب قطع راه ارتباطي 60 روستا در اين استان شده است.
«ابوالفضل باقرنيا» روز شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: اين روستاها در شهرستانهاي بجنورد، شيروان، فاروج و مانه و سملقان واقع هستند.
وي اضافه كرد: گروههاي سيار راهداري از ساعات اوليه شنبه با تجهيزات كامل به بازگشايي راههاي روستايي مشغول شدند.

 



ورود سامانه جديد بارشي از سه شنبه

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي از تعديل دماي كشور بعد از ورود سامانه كم رمق بارشي در برخي نقاط خبر داد و گفت: اين الگوي جديد بارش از روز سه شنبه مناطق غرب و جنوب غرب را متأثر مي كند و در روز پنجشنبه تمام كشور را فرا مي گيرد.
پرويز رضازاده در گفتگو با مهر از افزايش دماي هوا در روز گذشته خبر داد و افزود: تعديل دما از مناطق غربي كشور آغاز شده و در تهران هوا 3 درجه و در شهركرد 14 درجه گرمتر شده است. همچنين در اغلب مناطق كشور دماي هوا افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه اين افزايش دما به نوار شرقي كشور ديرتر مي رسد، تصريح كرد: از امروز دماي هوا در مناطق شرق به خصوص سيستان و بلوچستان افزايش مي يابد.
وي با اشاره به اينكه شهر «ده دز» در خوزستان بيشترين بارش را با 15 ميليمتر داشته است، تأكيد كرد: دوشنبه، نيمه جنوبي كشور و امروز كرمان، شمال سيستان و بلوچستان، يزد و خراسان جنوبي درگير بارش مي شود.
رضازاده همچنين درباره بارشهاي روز دوشنبه گفت: اين بارش ها شامل استانهاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالي نيز مي شود.
وي اضافه كرد: از سه شنبه الگوي جديد بارشي وسيعي از غرب و جنوب غرب كشور وارد مي شود كه در روز چهارشنبه گستره وسيع تري دارد و به خصوص نيمه غربي و جنوب غرب را به شدت متأثر مي كند. پنجشنبه نيز تمام مناطق كشور با بارش زياد باران مواجه مي شود كه شدت اين بارشها به سمت جنوب تا هرمزگان كشيده مي شود.

 



تجمع شاكيان پرونده نگين غرب مقابل دفاتر مراجع تقليد در قم

بيش از 400 نفر از شاكيان پرونده نگين غرب در مقابل دفاتر مراجع تقليد در قم تجمع كردند و خواستار رسيدگي به مشكلاتشان شدند.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، اين افراد كه به صورت خانوادگي از شهرهاي تهران و كرج به قم آمده بودند، ابتدا به دفتر آيت الله نوري همداني رفتند و شعارهايي از قبيل «مرجع عاليقدر، حمايت حمايت»، «مرجع عاليقدر، حمايت عدالت» و... سردادند.
تجمع كنندگان كه شمار آنها بيش از 400 نفر بود سپس در مقابل مدرسه اميرالمؤمنين(ع) تحت مديريت آيت الله مكارم شيرازي حاضر شدند و اقدام به سردادن شعارهايي كردند و پس از آن به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حركت كردند و در اين مكان مقدس به تجمع خود ادامه دادند.
تجمع كنندگان تصوير گواهي تحصيلي «غ-ف» مدير عامل شركت انبوه سازان شفق به همراه تصوير وي را در كاغذي منتشر كرده و در انتهاي آن نوشتند: صاحب اين عكس فردي شياد و از خدا بي خبر است كه به طور وسيع در تهران اختلاس و ارتشاء كرده و توانسته از طريق باند مافيايي قدرتمند كه در دستگاه هاي دولتي و قضايي ايجاد كرده و از سال 79 تاكنون هزاران خانواده را گرفتار و بي خانمان ساخته و 700 ميليارد تومان پول مردم را به جيب بزند.
در ادامه اين نوشتار آمده است: وي در اعترافات خود در دادگاه انقلاب به دارايي 4500 ميليارد تومان اعتراف كرده و اكنون سؤال هزاران شاكي اين است كه آيا رئيس جمهور عدالت محور و جناب آقاي صادق لاريجاني كه اقدامات جدي قضايي خود را بر محور مبارزه با مفاسد اقتصادي بنا نهاده اند در خصوص صدور حكم براي اين مفسد اقتصادي و پرونده معروف به نگين غرب اقدامات جدي را مبذول خواهند داشت يا نه؟
شاكيان اين پرونده همچنين اعلام كردند كه تا تحقق خواسته هاي به حق و قانوني خويش به اقدامات اعتراض آميز و قانوني خود ادامه خواهند داد.

 



هشدار پزشكي قانوني درباره يك ماده محرك جديد چيني

رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني نسبت به ورود غيرقانوني يك ماده روانگردان صناعي به كشور كه در چين توليد مي شود، هشدار داد.
به گزارش سازمان پزشكي قانوني كشور، جابر قره داغي با بيان اين مطلب افزود: مفدرون يك ماده محرك و روانگردان جديد است كه به طور غيرقانوني در كشور چين ساخته مي شود و به صورت كيسه هاي نمك يا غذاي گياهي در اينترنت به فروش مي رسد.
وي خاطرنشان كرد: مفدرون از خانواده آمفتامين ها است كه به نام هاي عاميانه اي همچون مف (Meph)، نمك، ميوميو، حمام نمك و موج عاج در بين افراد شناخته مي شود.
رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني با اشاره به عرضه اين ماده روانگردان به شكل قرص، كپسول و پودر سفيد رنگ يادآور شد: مفدرون به صورت خوراكي، تدخيني و تزريقي مورد استفاده قرار مي گيرد و اثراتي شبيه اكستازي، آمفتامين ها و كوكائين دارد.
قره داغي تصريح كرد: مصرف اين ماده موجب يوفوريا، برانگيختگي، بالا رفتن خلق و اثرات مشابه ساير روانگردان ها مي شود؛ همچنين مي تواند هذيان، توهم، تهوع و استفراغ، مشكلات گردش خون، ناراحتي هاي پوستي، بي نظمي ضربان قلب، اضطراب، افسردگي، گشادشدن مردمك ها و سايش دندان ها را به دنبال داشته باشد.
وي گفت: هرچند مفدرون در همه كشورهاي اتحاديه اروپا غيرقانوني اعلام شده است اما در حال حاضر معضل اصلي اين كشورها محسوب مي شود، به نحوي كه در يك بررسي در انگليس مشخص شد 20 درصد قرص هاي اكستازي حاوي ماده مفدرون هستند و سهم اين ماده در بازار روانگردان ها به سرعت در حال افزايش است.
رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني با هشدار مجدد در مورد چنين موادي افزود: مواردي از خودكشي، مرگ بر اثر حملات قلبي و تشنج ناشي از مصرف ماده روانگردان مفدرون در برخي از كشورها گزارش شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

واژگوني اتوبوس و 10 كشته و زخمي
آوج- خبرنگار كيهان: يك دستگاه اتوبوس ولوو كه از كرمانشاه عازم تهران بود حوالي روستاي سلطانبلاغ و در گردنه آوج بعلت كولاك و لغزندگي شديد واژگون شد كه در اين حادثه 2 جوان 24 ساله كشته و 8 نفر نيز زخمي شدند كه حال 2 نفر از مجروحين وخيم اعلام شده است.
حادثه رانندگي در قشم دو قرباني داد
قشم- خبرنگار كيهان: دو جوان همداني و لرستاني كه سرنشين خودروي تويوتا دوكابين بودند به علت سرعت بالاي خودرو و عدم توانايي راننده در كنترل آن و در نتيجه برخورد خودرو به جدول و ورود به بلوار وسط جاده جان خود را از دست دادند. سرنشينان خودروي ياد شده 6 نفر بودند كه مجروحان ديگر به بيمارستان منتقل شدند.
مرگ بر اثر بهمن
آمل- خبرنگار كيهان: پيمانكار آب و فاضلاب منطقه پلور آمل همراه يك كارگر كه در حال تلاش براي رفع مشكل مردم منطقه بود براثر وقوع بهمن دچار حادثه شدند.
در اين حادثه كارگر مذكور نجات يافت اما تلاش ها براي نجات جان پيمانكار به جايي نرسيد و وي جان خود را از دست داد.
سارقي كه از اتباع خارجي هم نمي گذشت
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، در پي دريافت گزارشي در خصوص سرقت وجه نقد، لب تاپ و دوربين عكاسي از تبعه يكي از كشورهاي آسيايي در شهر شيراز اكيپي از كارآگاهان مجرب براي شناسايي متهم وارد عمل شدند.
در پي گشت هاي نامحسوس، يكي از واحدهاي گشتي به فردي كه قصد كيف قاپي داشته مظنون شده و او را دستگير كردند و در بازرسي از منزل او لب تاپ و دوربين عكاسي تبعه خارجي كشف و ضبط شد.
كشف 76 كيلو مواد مخدر در بابل
بابل- خبرنگار كيهان: مأمورين پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي بابل از فردي 10 كيلو و يكصد و پنجاه و هفت گرم حشيش و از فردي ديگر كه در سطح شهر بابل اقدام به پخش مواد مخدر مي كرد مقدار 16 كيلو حشيش و دو كيلو و يكصدگرم ترياك و دو گرم كراك و همچنين از دو فرد ديگر كه اهل شيراز بودند مقدار 48 كيلوگرم ترياك كشف و تحويل مقامات قضائي شد.
متلاشي شدن باند جعل اسناد
آمل- خبرنگار كيهان: بنابر گزارش پليس اطلاعات 7 نفر كه در كار جعل اسناد و مدارك و قباله ازدواج و شناسنامه فعاليت داشتند دستگير شدند. اين افراد با گرفتن مبلغ 800 هزار تومان از زوجين براي آنان وام تسهيلات مجدد فراهم مي نمودند.
اخراج 37 تبعه افغاني از كيش
جزيره كيش- خبرنگار كيهان: چند واحد مسكوني محل اقامت اتباع افغاني كه تبديل به پاتوق افراد خلافكار و قمار باز شده بود توسط نيروي انتظامي واحد اتباع بيگانه شناسايي و در يك عمليات شبانه 37 نفر را در اين واحدها كه در حال قماربازي بودند دستگير و جهت طي مراحل قانوني و اخراج به بندر چارك اعزام شدند.
سرقت از خودپردازها و سادگي بعضي ها
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، در پي شكايت تعدادي از شهروندان در استان كردستان كه اكثر آنها افرادي سالخورده و كم سواد بودند مبني بر اينكه به دليل عدم آشنايي با نحوه كار با دستگاه خودپرداز جهت دريافت وجه كارت و رمز خود را در اختيار فردي ناشناس قرار دادند تا به كمك او از بانك پول بگيرند ولي پس از چند روز متوجه شدند كه حسابشان خالي است دستگيري فرد مورد نظر در دستور كار قرار گرفت و با انجام كارهاي اطلاعاتي و شناسايي متهم را جلوي يكي از بانك ها شناسايي و دستگير كردند.
متهم به ده ها فقره كلاهبرداري به اين شيوه اعتراف كرده است.

 



معاون درمان وزير بهداشت: روش نظارت بر بيمارستان هاي دولتي تغيير مي كند

معاون درمان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از فعال شدن سيستم نظارت بر فعاليت بيمارستان هاي دولتي و خصوصي خبر داد.
حسن امامي رضوي با اشاره به اقدامات انجام شده براي فعال شدن نظارت بر بيمارستان هاي دولتي و خصوصي گفت: استانداردهاي اعتبار بخشي به بيمارستان هاي دولتي ابلاغ شده است و نظارت بر بيمارستان هاي دولتي منوط به اين استانداردها خواهد بود.
وي گفت: استانداردهاي جديد اعتباربخشي در بيمارستان هاي دولتي زودتر از بيمارستان هاي خصوصي استقرار مي يابد و اين استانداردها نظارت ها را تشديد خواهد كرد.
به گفته امامي رضوي، نظارت بر بيمارستان هاي دولتي در حال حاضر نيز در حال انجام است كه طبق استانداردهاي جديد تنها روش اين نظارت ها تغيير مي كند.
وي درباره نظارت بر بيمارستان هاي خصوصي نيز گفت: بخشنامه مربوطه در اين زمينه به بيمارستان هاي خصوصي ابلاغ شده است و گروه هاي ارزياب و ناظر در اين بيمارستان ها مستقر خواهند شد.
وي تاكيد كرد: براساس دستورالعمل جديد بخشنامه مربوط به پذيرش بيماران بايد در قسمت پذيرش بيمارستان نصب شود تا بيماران با آگاهي كامل تحت درمان در بيمارستان مربوطه قرار بگيرند.
معاون درمان وزير بهداشت گفت: همچنين براي آن كه مردم بدانند براي هر رشته اي بايد به چه پزشكي مراجعه كنند، نظام اطلاع رساني در اين زمينه در حال تدوين است.

 



آغاز توزيع آرم هاي طرح ترافيك از اسفندماه

معاون اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران از توزيع آرم هاي طرح ترافيك سالانه از اسفند سال جاري خبر داد.
وحيد نوروزي افزود: ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك به اتمام رسيده و درحال پايش متقاضيان هستيم.
وي ادامه داد: از اسفند توزيع آرم هاي طرح ترافيك سالانه را آغاز خواهيم كرد.
معاون اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران درخصوص رونمايي از آرم طرح ترافيك سال آينده، به فارس گفت: تا آخر بهمن اين رونمايي انجام مي شود.

 



برق گرفتگي نوجوان 16ساله در ايستگاه اتوبوس

نوجواني 16ساله در ايستگاه اتوبوس ناگهان براثر اتصالي برق دچار برق گرفتگي شد.
روز يكشنبه 26دي امسال، افرادي كه در ايستگاه اتوبوس روبروي بيمارستان ايرانمهر در تهران در انتظار اتوبوس بودند، دچار برق گرفتگي شدند؛ طي اين برق گرفتگي نوجواني 16ساله به نام عليرضا اسلامي به كما رفت و مابقي افراد به صورت جزئي صدمه ديدند.
يوسف اسلامي پدر اين پسر نوجوان درخصوص اين حادثه اظهار داشت: روز 26 دي عليرضا درحال بازگشت از كلاس زبان بود كه در ايستگاه اتوبوس روبروي بيمارستان ايرانمهر دچار برق گرفتگي شد و درحال حاضر در كما به سر مي برد.
وي ادامه داد: دو مغازه دار اطراف ايستگاه، فرزندم را به بيمارستان رساندند و از مرگ حتمي نجات دادند كه اكنون عليرضا در ICU بيمارستان ايرانمهر بستري است.
اسلامي به فارس گفت: زني جوان به نام شريفي نيز دو روز قبل از حادثه برق گرفتگي فرزندم به دليل مشكل برق گرفتگي در آن ايستگاه، در همان بيمارستان بستري بود همچنين دو ماه قبل نيز كاسب ها اعلام كردند كه اين ايستگاه برق دارد و حتي اين موضوع را به شهرداري نيز اعلام كردند ولي تا امروز رسيدگي به عمل نيامده است.

 



نجات دو كوهنورد از ميان برف و كولاك

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان مركزي گفت: دو كوهنورد گرفتار شده در برف و كولاك كوه سرخه اراك توسط تيم امداد و نجات كوهستان اين جمعيت نجات يافتند.
«محمد محمدي» روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: اين كوهنوردان در روز پنج شنبه 15 بهمن ماه جاري در ارتفاعات كوه سرخه اراك گرفتار كولاك و برف شدند كه در اين راستا، يك تيم امدادي پنج نفره به همراه تجهيزات كامل امدادي به منطقه اعزام شد.
وي بيان كرد: عمليات جست وجوي اين تيم امداد و نجات پس از تماس ماموران پليس 110 آغاز شد و به مدت يك ساعت به طول انجاميد و در نهايت دو كوهنورد نجات يافتند.

 



پايانه هاي شهر تهران مجهز به كتابخانه شبانه روزي مي شوند

مدير عامل سازمان پايانه هاي شهر تهران گفت: در دهه فجر امسال، پايانه هاي شهر تهران مجهز به كتابخانه هاي شبانه روزي مدرن مي شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ولي آذروش با بيان اين خبر افزود: اين كتابخانه ها براي گروه هاي سنين مختلف در نظر گرفته شده و در جهت بالا بردن سطح فرهنگ عمومي پايانه ها نيز نقش بسزايي ايفا خواهد كرد.
آذروش در ادامه درباره اقدامات ديگر اين سازمان در دهه مبارك فجر امسال گفت: خانه سلامت و اسباب بازي پايانه جنوب نيز افتتاح و به بهره برداري مي رسد.
مدير عامل سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران افزود: به دليل اينكه پايانه غرب در محل برگزاري راهپيمايي ميليوني مردم تهران در روز 22 بهمن قرار گرفته تمهيدات خاصي را در اين پايانه در نظر گرفته ايم.
آذروش گفت: از ساعت 8 شب روز 21 بهمن تا پايان مراسم راهپيمايي 22 بهمن پايانه غرب تعطيل خواهد بود و مسافريني كه قصد عزيمت به اقصي نقاط كشور را دارند بايد از پايانه هاي ديگر براي عزيمت استفاده كنند.
وي گفت: اتوبوس هاي اين پايانه نيز كه وارد تهران مي شوند براي پياده كردن مسافرين بايد از پايانه جايگزين كه همان پايانه جنوب است، تردد كنند.
آذروش در ادامه گفت: در روز 22 بهمن براي مفرح كردن فضاي پايانه ها قصد برپايي ايستگاه هاي فرهنگي داريم و تصميم داريم در آن با ارايه برنامه هاي شاد و متنوع روز خاطره انگيزي را براي مسافرين رقم بزنيم.
مديرعامل سازمان پايانه ها پخش فيلم هاي مرتبط با انقلاب اسلامي در داخل اتوبوسها را نيز يكي ديگر از اقدامات اين سازمان در طول دهه فجر عنوان كرد.

 



اعتراف سرشاخه اصلي در ايران: كوئست كلاهبرداري است

سرشاخه اصلي شركت هرمي كوئست اعتراف كرد: كار ما در شركت هرمي كوئست (QI) كلاهبرداري و غيرقانوني بود.
به گزارش خبرگزاري فارس، حسين غفوريان معروف به حاج حسين كه در عمليات ضربتي وزارت اطلاعات در حال خروج از كشور دستگير شد و هم اكنون در زندان رجايي شهركرج به سر مي برد با بيان اين مطلب گفت:كوئست، كارش كلاهبرداري بود. به همين دليل حدود دو سه ماهي طول كشيد تا عضو شوم، سال 83 دوستانم مرا به دفتري در خيابان ميرداماد بردند و يكسري كاتالوگ به من نشان دادند و از من خواستند تا عضو شوم، اما دو سه ماهي طول كشيد تا قبول كنم اما خريدي نكردم و فقط عضو شدم.
تاپ ليدر شركت هرمي كوئست در ايران در پاسخ به اين پرسش كه اگر دوباره به سال 83 برگردي باز هم عضو كوئست مي شوي، افزود: اگر به سال 83 برگردم به دليل اينكه كار كوئست غيرقانوني است، ديگر عضو نمي شوم.
گفتني است: كوئستي ها هنوز هم باور نمي كنند كه حاج حسين دستگير شده و وانمود مي كنند او آزاد است و برخي نيز مي گويند غفوريان در دبي زندگي مي كند. اما وقتي مالباختگان كوئست، تاپ ليدرشان را با دستبند و پابند ديدند باورشان نمي شد كه او مدت هاست دستگير شده و زنداني است.
جمله معروف «هركي ماند و هر كي خواست رفت» متعلق به حسين غفوريان است اما حالا تاپ ليدر معروف با پرونده اي قطور مانده است و بايد حساب پس بدهد. غفوريان موجب شده تا بيش از 7 هزار ميليارد تومان ارز از كشور خارج شود و بيش از يك ميليارد و 400 ميليون تومان از اعضاي شبكه كوئست و افراد ساده لوح كلاهبرداري كرده است.

 



نام جوان تونسي بر يكي از ميادين پاريس

شهردار پاريس از تصميم خود براي نام گذاري يكي از ميادين اين شهر به نام «محمد البوعزيزي» خبر داد.
به گزارش روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي، «برتراند دولانوئه» شهردار پاريس اعلام كرد كه قصد دارد يكي از ميدان هاي اين شهر را به نام «محمد البوعزيزي» جوان تونسي كه با خودسوزي خود جرقه انقلاب تونس را روشن كرد، نامگذاري كند.
دولانوئه كه خود متولد تونس است طي بيانيه اي اعلام كرد كه اين پيشنهاد را در نشست ماه فوريه شوراي شهر و به درخواست فعالان احزاب كمونيست و حزب سبز مطرح خواهد كرد.وي در ادامه افزود: پاريس شهري است كه با ارزش هاي آزادي و دموكراسي در ارتباط است.از سوي ديگر مسئولان تونس تصميم گرفتند به خانواده هاي قربانيان انقلاب تونس 20 هزار دينار غرامت بدهند.

 



آتش هتل 5 ستاره را خاكستر كرد

رسانه هاي دولتي چين اعلام كردند در پي وقوع حريق ناشي از برگزاري مراسم آتش بازي در اين كشور، ساختمان 5 طبقه يك هتل خاكستر شد.
براساس گزارش دپارتمان آتش نشاني چين كه در رسانه هاي دولتي اين كشور هم منتشر شد، اين هتل 225 متري با 5 طبقه به دليل پرتاب شدن جرقه هاي ناشي از برگزاري مراسم آتش بازي دچار حريق شد و تلاش ماموران براي اطفاي اين آتش سوزي بي نتيجه ماند.در گزارش اين دپارتمان نيز كه در شبكه خبري «ام اس ان» هم منتشر شده است، در پي اين حريق هتل به طور كامل سوخت و تمامي مهمانان و كاركنان آن هم محل را تخليه كردند.
براساس گزارش رسانه هاي دولتي چين، هتل همجواري هم كه در كنار اين هتل 5 طبقه قرار داشت، در پي اعلام وضعيت اضطرار تحليه شد. علاوه بر اين، در اين حادثه به هيچ كس آسيبي وارد نشد.

 



قربانيان سيل در سريلانكا

مقامات دولت سريلانكا از كشته شدن 13تن در پي وقوع سيلاب و بي خانماني 800هزار تن ديگر خبر دادند.
دپارتمان مديريت بحران سريلانكا در بيانيه اي كه در رسانه هاي دولتي اين كشور منتشر شد، آمده است كه در پي وقوع سيلاب در نواحي شرقي، شمالي و مركز اين كشور، تاكنون 13 تن جان خود را از دست داده و دست كم 800 هزار تن هم بي خانمان شده اند.رئيس دپارتمان مديريت بحران سريلانكا نيز در مصاحبه اي با خبرگزاري فرانسه خاطرنشان كرد كه اكثر قربانيان اين سيل به دليل خفگي و غرق شدن در آب جان خود را از دست دادند.همچنين براساس گزارش هاي موجود اكثر راه ها، معابر و جاده ها به دليل وقوع اين سيلاب دچار آبگرفتگي شديد شده اند، به طوري كه امكان امدادرساني به مناطق بحراني وجود ندارد.
علاوه بر اين، دپارتمان مديريت بحران اين كشور نيز تصريح كرد كه احتمال افزايش شمار تلفات با فرو نشستن و پايين آمدن آب وجود دارد؛ چرا كه بسياري در اين بلاي طبيعي مفقود شده اند.

 



فوران آتشفشان در ژاپن

در پي فوران آتشفشان «شين موئه» در ژاپن صدها تن از سكنه همجوار اين كوه مجبور به تخليه منازلشان شدند.
«نائوتوكان» نخست وزير ژاپن در جلسه اي كه با كابينه خود داشت، يادآور شد كه يك تيم متشكل از كارشناسان امور زمين شناسي و آتشفشان شناس به دو استان «كاگوشيما» و «ميازاكي» اعزام شده اند تا از نزديك وضعيت فعاليت اين كوه آتشفشاني را تحت بررسي قرار دهند. تاكنون نيز مقادير زيادي دوده و خاكستر از دهانه اين كوه فعال بيرون آمده است.
نخست وزير ژاپن در ادامه به پايگاه خبري «كيودو» اظهار داشت: فوران خاكستر به حدي بوده است كه اكثر روستاهاي دور و نزديك به كوه «شين موئه» را سياهي و تاريكي فرا گرفته است. با اين حال، گستره خسارات به اين نواحي هنوز نامشخص است.
به گزارش ايسنا، تاكنون خاكسترها به ارتفاع 3 هزار متري پراكنده شده اند و ابري از دوده بر فراز مناطق همجوار اين كوه گسترده شده است.همچنين اين مركز نسبت به وقوع رانش زمين از خاكستر و موادآتشفشاني در اين نواحي هشدار داد.
براساس اعلام رسانه هاي دولتي اين كشور، اولين فوران اين كوه كه از سلسله جبال «كريشيما» است، در 19 ژانويه رخ داد و تاكنون 80 ميليون تن خاكستر و دوده از دهانه آن به بيرون پراكنده شده است. با اين حال، هنوز خبري از وقوع فوران مواد مذاب نيست.

 



آخر وفاداري !

سگي كه به تازگي صاحب خود را از دست داده است، حاضر به ترك قبر صاحبش نيست.
اين سگ كه «گياگو» نام دارد، براي چندمين روز پياپي در كنار قبر صاحبش نشسته و آنجا را ترك نمي كند. صاحب اين سگ هفته گذشته بر اثر رانش زمين در برزيل جانسپرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14