(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 17 بهمن 1389- شماره 19857

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نگاه امام(ره) به فجر امروز خاورميانه- قسمت چهارم مسلمانان به پيش!
وزير دفاع : ماهواره هاي رصد و فجر آماده پرتاب است
آيا هيتلر هم تحسين مي شود؟!
تجديدميثاق رئيس جمهور و هيئت دولت با آرمان هاي امام راحل
وزير نفت: يك ميليارد ليتر بنزين از سال آينده صادر مي شود
آيت الله جنتي : قدرت طاغوتي مصر همانند كفي بر روي آب محو خواهد شد
نقدي : جلسات دوستانه بسيج با 4هزار نفر از به انحراف كشيده شدگان فتنه 88 برگزارشد
تسهيلات نيروي انتظامي به مردم در دهه فجر



نگاه امام(ره) به فجر امروز خاورميانه- قسمت چهارم مسلمانان به پيش!

ابراهيم حاجي محمدزاده
«... اين وظيفه اوليه ما و انقلاب اسلامي است كه در سراسر جهان صلا زنيم اي خواب رفتگان. اي غفلت زدگان، بيدار شويد و به اطراف خود نگاه كنيد كه در كنار لانه هاي گرگ منزل گرفته ايد. برخيزيد كه اينجا جاي خواب نيست و نيز فرياد كشيم سريعا قيام كنيد كه جهان ايمن از صياد نيست. آمريكا و شوروي در كمين نشسته اند و تا نابودي كاملتان از شما دست برنخواهند داشت...» (1)
معمار انقلاب جهاني اسلام به مجرد پيروزي انقلاب اسلامي و در اولين ماههاي حيات جمهوري اسلامي در تاريخ 25/5/1358 و در پيشواز روز جهاني قدس اعلام مي كنند:
«... روز قدس يك روز جهاني است. روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است. روز مقابله ملتهايي است كه در زير فشار ظلم آمريكا و غيرآمريكا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزي است كه بايد مستضعفين مجهز بشوند در مقابل مستكبرين و دماغ مستكبرين را به خاك بمالند. روزي است كه بين منافقين و متعهدين امتياز خواهد شد. متعهدين اين روز را روز قدس مي دانند و عمل مي كنند به آنچه بايد بكنند... روز قدس روزي است كه بايد سرنوشت ملتهاي مستضعف معلوم شود. بايد ملتهاي مستضعف اعلام وجود بكنند در مقابل مستكبرين، بايد همانطور كه ايران قيام كرد و دماغ مستكبرين را به خاك ماليد و خواهد ماليد. تمام ملتها قيام كنند و اين جرثومه هاي فساد را به زباله دان ها بريزند.
... روز قدس روزي است كه بايد به همه ابرقدرتها هشدار بدهيم كه اسلام ديگر تحت سيطره شما، به واسطه عمال خبيث شما واقع نخواهد شد... دولتهاي عالم بايد بدانند كه اسلام شكست بردار نيست. اسلام و تعاليم قرآن بر همه ممالك بايد غلبه كند. دين بايد دين الهي باشد. اسلام دين خداست و بايد در همه اقطار اسلام پيشروي كند. روز قدس، اعلام يك چنين مطلبي است اعلام به اين است كه مسلمين به پيش! براي پيشرفت در همه اقطار عالم، روز قدس روز فلسطين نيست، روز اسلام است. روز حكومت اسلامي است روزي است كه بايد جمهوري اسلامي در سراسر كشورها بيرق آن برافراشته شود. روزي است كه بايد به ابرقدرتها فهماند كه ديگر آنها نمي توانند در ممالك اسلامي پيشروي كنند...» (2)
به مجرد استقبال تمام جهانيان از پيام فوق، امام(ره) در روز قدس، -26/5/1358- با سخنراني در حضور ملت مسلمان ايران، تشكيل حزب مستضعفين جهان را به تمامي محرومان و پابرهنگان پيشنهاد مي كنند.
«من از ملتها و دولتهايي كه در اين نداي اسلامي با ما موافقت كردند و لبيك به نداي اسلام دادند تشكر مي كنم... من اميدوارم كه اين امر مقدمه باشد. از براي يك «حزب مستضعفين» در تمام دنيا و من اميدوارم كه يك حزب به اسم «حزب مستضعفين» در تمام دنيا به وجود آيد و همه مستضعفين با هم در اين حزب شركت كنند و مشكلاتي كه سر راه مستضعفين است از ميان بردارند و قيام در مقابل مستكبرين و چپاولگران شرق و غرب كنند و ديگر اجازه ندهند كه مستكبرين بر مستضعفين عالم ظلم كنند، و نداي اسلام را و وعده اسلام را. كه حكومت مستضعفين بر مستكبرين است و «وراثت ارض» براي مستضعفين است متحقق كنند. تاكنون مستضعفين متفرق بودند و با تفرقه كاري انجام نمي گيرد. بايد به يك سطح وسيع تري در تمام قشرهاي انسانهاي تاريخ، تحقق پيدا كند به اسم حزب مستضعفين كه همان «حزب الله» است...» (3)
براي روشن شدن وضعيت ماههاي اوليه انقلاب و اينكه حضرت امام در چه شرايطي به عنوان وارث راه انبيا به وظيفه سياسي الهي خويش به مجرد پيروزي انقلاب عمل مي كنند، گفتني است كه امام (ره) با اظهار تأسف از عدم قاطعيت مسئولين دربرخورد با توطئه ها در همان سخنراني روز قدس (26/5/1358) با قاطعيت اعلام مي كنند:
«... من اعلام مي كنم به اين قشرهاي فاسد در سرتاسر ايران كه اگر جاي خودشان ننشينند، ما بطور انقلابي به آنها عمل مي كنيم. مولاي ما، اميرالمؤمنين- سلام الله عليه- آن مرد نمونه عالم آن انسان به تمام معنا انسان، آنكه در عبادت آنطور بود و در زهد و تقوا آنطور و در رحم و مروت آنطور و با مستضعفين آنطور بود، با مستكبرين و با كساني كه توطئه مي كنند شمشير را مي كشيد و مي كشت- هفتصد نفر را در يك روز- چنانچه نقل مي كنند- از يهود بني قريضه- كه نظير اسرائيل بود و اينها از نسل آنها شايد باشند- از دم شمشير گذراند! خداي تبارك و تعالي در موضع عفو و رحمت رحيم است و در موضع انتقام، انتقامجو، امام مسلمين هم اينطور بود در موقع رحمت، رحمت و در موقع انتقام، انتقام. ما نمي ترسيم از اينكه در روزنامه هاي سابق، در روزنامه هاي خارج از ايران براي ما چيزي بنويسند. ما نمي خواهيم وجاهت در خارج كشور پيدا بكنيم. ما مي خواهيم به امر خدا عمل كنيم و خواهيم كرد. «اشداء علي الكفار رحما بينهم» (فتح29) (سخت دلند بر كافران و مهربانند در ميان خويش) اين توطئه گرها در صف كفار واقع هستند... مسامحه حدودي دارد. جلب وجاهت حدودي دارد. مصالح مسلمين را نمي گذارند به اين امور از بين برود. دادستان انقلاب موظف است مجلاتي كه بر ضد مسير دولت است و توطئه گران تمام را توقيف كند و نويسندگان آنها را دعوت كند به دادگاه و محاكمه كند. موظف است كساني كه توطئه مي كنند و اسم «حزب» روي خودشان مي گذارند، روساي آنها را بخواهد و آنها را محاكمه كند. ما باز تا چندي مهلت مي دهيم به اين قشرهاي فاسد. و اين اعلام آخر است و اگر چنانچه در كار خودشان تعديل نكنند و به ملت برنگردند و دست از توطئه ها برندارند خدا مي داند انقلابي عمل مي كنم. مي آيم تهران و رؤسايي كه مسامحه مي كنند با آنها انقلابي عمل مي كنم...» (4) و در پايان سخنراني فوق با نصيحت به توطئه گران مي فرمايند: «... تقاضا مي كنم كه مسيرتان، مسير ملت و مسير اسلام باشد. به ملت بپيونديد. اگر خداي نخواسته اين نهضت عقب بزند شماها هم فداي غلط كاريهاي خودتان خواهيد شد. لكن نهضت ما عقب نخواهد زد و نهضت ما به پيش مي رود» (5) و در پايان به ساير ملتها و دولتها توصيه مي كنند از تمامي آنچه كه در انقلاب اسلامي اتفاق افتاده و مي افتد براي تداوم مبارزه عبرت بگيرند. «... و بايد ساير ملتها از نهضت ما عبرت بگيرند و حكومت ها از حكومت سابق ما از وضعي كه براي او پيش آمد عبرت بگيرند...» (6)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-صحيفه امام ج21 ص89
2-صحيفه امام ج9 ص278
3-صحيفه امام ج9 ص280
4-صحيفه امام ج9 ص282
5 و6 -صحيفه امام ج9 ص284

 



وزير دفاع : ماهواره هاي رصد و فجر آماده پرتاب است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از آماده شدن ماهواره هاي جديد رصد و فجر براي پرتاب خبر داد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح صبح شنبه در حاشيه برنامه تجديد ميثاق رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت با آرمان هاي امام خميني(ره) در جمع خبرنگاران درخصوص دستاوردهاي دفاعي كشورمان كه قرار است در دهه فجر از آنها رونمايي شود، گفت: برخي پروژه هاي الكترونيكي و فضايي و بعضي از محصولات دفاعي و موشكي را در ايام دهه فجر افتتاح خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا زمان پرتاب ماهواره رصد و فجر مشخص شده است، تصريح كرد: خود ماهواره ها آماده شده ولي درخصوص زمان پرتاب آنها بعدا تصميم گيري مي شود.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح همچنين در واكنش به اظهارات يكي از مسئولين انگليسي كه گفته بود ايران تا سال 2015 به بمب اتم دست پيدا مي كند، اظهار داشت: آنها مرتبا در مورد ايران اظهارات مختلفي داشته اند كه يك زماني سال 2001، 2006، 2009 و 2011 را زمان دسترسي ايران به بمب اتم اعلام كردند و الان مي گويند سال 2015 كه اين اظهارات نشان مي دهد اگر حرفشان درست است چرا سال هاي طولاني از زماني كه اعلام كردند ايران به دنبال ساخت بمب اتم است، مي گذرد اما ايران به بمب نرسيده است بنابراين، اين موضوع نشان مي دهد حرف هاي آنها چقدر بي پايه و اساس است.
سردار وحيدي يادآور شد: نكته دوم در اين اظهارنظرها اين است كه فقط يك طراحي سياسي و رواني بوده و طرحي واقعي نيست.
وي ادامه داد: در واقع اينها با اظهارنظرهاي مختلف ديدند كه به نتيجه نمي رسند و از طرف ديگر جمهوري اسلامي ايران به مسير خود ادامه مي دهد از همين رو با بيان اينكه ايران تا سال 2015 به بمب اتم دست پيدا مي كند خواستند فرصتي بخرند تا اگر از آنها سوال شد كه باز زمان گذشت ولي ايران چرا بمب خود را امتحان نكرده بگويند كه تا سال 2015 هنوز وقت است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح همچنين در پاسخ به اينكه آيا تمهيدات امنيتي براي نيروگاه بوشهر انديشيده شده است، اظهار داشت: تمهيدات امنيتي نيروگاه بوشهر خوب، مناسب و كافي است.
سردار وحيدي با بيان اينكه نيروگاه بوشهر در درون خود از امنيت خاصي برخوردار است، تصريح كرد: آنها (غربي ها) مي خواستند به نيروگاه بوشهر سوخت نرسد اما وقتي سوخت رسيد هر عملي عليه نيروگاه بوشهر آثار سويي عليه خود آنها خواهد داشت.
وي همچنين تاكيد كرد: نيروگاه بوشهر امنيت خوبي دارد و همچنين امنيت بيروني آن نيز كافي و مناسب است.
آمادگي براي همكاري
با ارتش لبنان
سردار وحيدي همچنين در گفت وگو با ايرنا در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا همكاري هاي ايران و لبنان در حوزه دفاعي كه در سفر مهرماه رئيس جمهوري به لبنان مورد تبادل نظر قرار گرفت، وارد فاز عملياتي شده است، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي خود را براي همكاري دفاعي با لبنان اعلام كرده است و طرف لبناني هر زماني كه براي آغاز اين همكاري ها آمادگي داشته باشد درخواست خود را ارائه مي كند.
مشكلي با نمايندگان ويژه رئيس جمهور ندارم
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان تصريح كرد كه هيچ مشكلي با نمايندگان ويژه رئيس جمهور در عرصه سياست خارجي ندارد.
«علي اكبر صالحي» روز شنبه در حاشيه مراسم تجديد ميثاق رئيس جمهوري و اعضاي هيات دولت با آرمان هاي امام خميني(ره) در مرقد مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در رابطه با بحث نمايندگان ويژه رئيس جمهور گفت: تلقي برخي مبني بر موازي كاري است و اين كه عده اي مسئوليتي را براي انجام اموري در حوزه وزارت امور خارجه پيدا كرده باشند كه هيچ كس اين اقدام را انجام نداده است.
رئيس دستگاه ديپلماسي ادامه داد: وزارت امور خارجه كاملا در جريان اعزام نمايندگان ويژه رئيس جمهوري كه در موارد خاص و با هماهنگي اين وزارتخانه اعزام مي شوند قرار دارد و در اين زمينه مشكلي وجود ندارد.
وي با بيان اين كه براي پيشبرد اهداف وزارت امور خارجه بايد از همه ظرفيت هاي ديپلماسي عمومي از قبيل ديپلماسي پارلماني، سازمان هاي مردم نهاد و نيز اعزام نمايندگان رئيس جمهوري به ساير كشورها بهره گرفت، اين تدابير را بايد مكمل فعاليت هاي دستگاه ديپلماسي دانست و تلقي برخي افراد از اين مقوله را تحت عنوان موازي كاري در وزارت امور خارجه، نادرست خواند.
وزير امور خارجه گفت: در اين راستا گاهي نمايندگان مجلس به تشخيص رئيس جمهوري براي ارسال پيام به كشورهاي ديگر اعزام مي شوند و اين كه ما علاقه مند هستيم ديپلماسي پارلماني تقويت شود به معناي دخالت نيست بلكه به مفهوم تكميل كننده كار يكديگر است.
صالحي در پاسخ به سؤال ديگري نيز، مشغله كاري را به عنوان دليل شركت نكردن خود در كنفرانس امنيتي مونيخ عنوان كرد و گفت: به واسطه قرار داشتن در ايام الله دهه فجر و اين كه قبل و بعد از جلسه راي اعتماد مجلس به اينجانب، مشغله زيادي وجود داشت در اين كنفرانس شركت نكردم و البته اين به معناي آن نيست كه در جلسات آتي آنها شركت نكنيم.
از صالحي، سؤال شد كه با توجه به فقدان رئيس در سازمان انرژي اتمي، آيا وي هنوز در اين سازمان حضور مي يابد؟
رئيس دستگاه ديپلماسي با اشاره به ممنوعيت قانوني تصدي دو شغل افزود: زماني كه سرپرست وزارت امور خارجه بودم وضعيت با اكنون تفاوت داشت و اكنون به عنوان مسئول وزارت امور خارجه نمي توانم مسئوليت ديگري داشته باشم و از اين رو ديگر در سازمان انرژي اتمي حضور نمي يابم.
گفتني است تعيين نمايندگاني ويژه در حوزه سياست خارجي از سوي رئيس جمهور، انتقادات بسياري را در خصوص موازي كاري در اين حوزه به دنبال داشت كه در نهايت پس از جلسه هيئت دولت با رهبر معظم انقلاب در شهريورماه امسال و تذكر ايشان در اين باره، احكام اين نمايندگان به مشاور تغيير يافت. با اين حال آنچه در اين ميان همچنان به قوت خود باقي است، مقوله «فرستادگان ويژه» از سوي رئيس جمهور است كه اين بار با عنوان مشاور، چنين ماموريتي را دنبال مي كنند.
نتيجه نهايي بحث ها درباره اختيارات دولت و مجلس را رهبر انقلاب مشخص مي كنند
معاون حقوقي رئيس جمهور گفت: نتيجه نهايي بحث ها درباره اختيارات دولت و مجلس را رهبر معظم انقلاب مشخص مي كنند.
فاطمه بداغي در حاشيه مراسم تجديد ميثاق اعضاي دولت و رئيس جمهور با آرمان هاي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در گفت وگو با ايسنا و در پاسخ به اينكه آيا از سوي مجلس جواب نامه رئيس جمهور را دريافت كرده ايد يا نه؟ گفت: هنوز جوابي دريافت نكرده ايم و جوابي داده نشده است.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا دولت از اين نامه نگاري ها نتيجه اي گرفته است؟ اظهار داشت: بالاخره حقوق اساسي بحث مهمي است و من فكر مي كنم نتيجه نهايي اين بحث ها را مقام معظم رهبري مشخص مي كنند.
شوراي نگهبان اخيراً و پس از برگزاري جلسات متعدد كارشناسي نامه اي به رهبر معظم انقلاب درباره مسائل اساسي مورد اختلاف درباره اختيارات دولت و مجلس ارسال كرده است.
به گفته عباسعلي كدخدايي پاسخ رهبر انقلاب به اين نامه مبناي تفسير قانون اساسي توسط شوراي نگهبان درباره موارد مورد اختلاف خواهد بود.

 



آيا هيتلر هم تحسين مي شود؟!

پژمان كريمي
روزي در نشستي فرهنگي شركت كرده بودم. پيش از آن يكي از زنان بازيگر ايراني در خارج از كشور، در فيلمي صهيونيستي به ايفاي نقش پرداخته بود. كسي در آن نشست، با تأكيد بر پروژه سيا و ام آي شش انگليس مبني بر بكارگيري هنرمندان كشورهاي هدف در راستاي فرهنگ ليبراليستي، اقدام زن بازيگر ياد شده را تقبيح كرد. پس از او يكي از منتقدين سينما، از در حمايت از آن زن وارد شد و گفت:
- «به هر حال آن خانم، يك هنرمند است و جدا از مسائل خصوصي، بايد هدف تحسين و تكريم قرار گيرد»!
استدلال سست اين منتقد، تنها، منحصر به او نيست، كم نيستند آن تعداد از اهالي فرهنگ و هنر، كه گماني چون او دارند.
به واقع؛ چرا بايد فكر كنيم و باور نمائيم كه «هنرمند» و اهل فرهنگ اگر هم خطايي كرد و جرمي مرتكب شد، باز هم بايد هدف تشويق و تحسين قرار گيرد؟!
چرا بايد تصور كنيم «هنرمند» اساساً بري از اشتباه و گناه است؟!
چرا بايد گمان نمائيم هنرمند مشمول اخلاقيات و ملزم به قوانين نيست؟! او هم يك انسان است. عضو جامعه بشري است. او هم مانند همه بايد به ارزشها و قوانين الهي و انساني و عرفي احترام بگذارد. نيك و بد بودن درباره او هم قابل تعميم است، چنان كه درباره هر انساني تعميم پذير است. او هم مانند همنوعان خود مسئول است و تكليف الهي و اجتماعي دارد.
اين واقعيات عجيب و غريبي نيست!
يك اهل فرهنگ، اگر فضيلتي يا قانوني را پايمال كرد، وقتي حقوق عمومي در ميان است، بايد پاسخگو باشد.
آيا عقل و عدالت، حكم مي كند كه چنين فردي، مصون از خطا و منتزع از قانون و تكليف معنا شود و بدتر از اين؛ هدف الگوسازي و بزرگداشت و تحسين قرار گيرد؟!
يادمان باشد؛ هنرمند با مخاطب سر و كار دارد. او با هنر خود مي تواند ارزشي را ضدارزش يا ضد ارزشي را ارزش جلوه دهد. زشت را زيبا، زيبا را زشت جلوه دهد. چرا امروزه هنر، در كانون اعتنا و ابزار قدرتها و دولتهاست؟! چون نقشي مؤثر دارد. چون انديشه ساز و باورساز و فرهنگ ساز است!
بنابراين، برعكس اين ديدگاه كه هنرمند بنا به شأن هنري بايد برتر از اخلاق و قانون، معنا شود، معتقدم هنرمند، پيش و بيش از هر فردي بايد ملتزم به ارزشهاي اخلاقي و التزامات قانوني باشد. چون انحراف او، چند مخاطب، گروه بزرگي از مردم و شايد جامعه بشري را به تباهي سوق دهد.
آنچه عرض كردم، بديهيات است. سي و دو سال از بزرگترين انقلاب فرهنگي جهان مي گذرد و ما هنوز روبروي برخي از اهالي فرهنگ و هنر، بايد از بديهيات بگوئيم و وقت تلف كنيم و هزينه سبك و سنگين بدهيم! مسخره نيست؟!
هفته گذشته، جشن رسانه هاي سينمايي ايران برپا شد. جمعي از همكاران و از جمله دوستان نزديك نگارنده، از برپا كنندگان اين به اصطلاح جشن بودند. با تأسف بايد گفت در ميان برگزيدگان اين جشن، نام افرادي ديده مي شود، كه به هيچ عنوان صلاحيت تحسين و تكريم نداشتند و ندارند.
يكي از اين عناصر، فردي است كه در پيش از انقلاب، در نشريات مبتذل سينمايي وقت به نفع «فيلم فارسي» مي نوشت. همان زمان دست به تجربه فيلم سازي زد. تجربيات او، به حدي سخيف بود كه همكاران سينمايي و مطبوعاتي وي هم وقعي بدان كارها نگذاشتند. پس از انقلاب نيز اين عنصر متعلق به اردوگاه فيلم فارسي، در نشريات زرد، به تعريف و تمجيد از هاليوود و كار آن گروه از فيلم سازان داخلي پرداخت كه جز سياه نمايي و عقده گشايي عليه دين و نظام، دغدغه اي را به نمايش نگذاشتند.
كسي ديگر كه با احترام از او ياد شد و مجال افاضه به او واگذار گرديد، فيلم سازي از جنس فيلم فارسي است. وي، همسر چندم فائقه آتشين مدير اسمي تلويزيون «من و تو» بود كه در جريان فتنه سال گذشته، از اوباش حمايت جدي كرد. اين فيلم ساز سال پيش تصاويري از اوباش را كه در كف خيابانها حاضر شده بودند در پايان بندي فيلم خود گنجاند تا ارادت كامل خود را به ضد انقلاب به اثبات برساند.
اين مختصري از ويژگي هاي برخي كساني بود كه در جشن ياد شده هدف تشويق و تحسين قرار گرفتند! چرا؟! چرا بايد چنين افرادي بزرگ داشته شوند! اينهايي كه طراز هنري و فرهنگي شان درجه چندم است! اينهايي كه عمري با ارزشهاي الهي و انساني جامعه شان همگام نبوده اند! چرا بايد اسير كژسليقگي شويم؟ چرا بايد انسان كامل و الگو را با كشيدن خط تمايزي ميان اخلاق و هنر تصور كنيم؟!
برآنم دوستان دست اندركار برگزاري جشن، دچار احساسات شده اند و تنها بي سليقگي نموده اند. شتابزدگي به خرج داده اند. آنها بايد در نحوه استدلال كردن در زمينه نوع معيارهاي خود، تجديد نظر كنند. بپرسند از خود:
- هنرمند كيست و رسالت اش چيست؟
- نسبت اخلاق و دين و سياست و با هنر و هنرمند چگونه است؟
الگو شدن از منظر ديني چگونه معنا مي شود؟
اين دوستان و امثال آنها، اگر در ديدگاه خود تجديدنظر نكنند، دور نيست كه بايد شاهد برگزاري مراسم تجليل از ناصرالدين شاه شاعر و آدولف هيتلر نقاش و ركن الدين خان مختاري موسيقيدان و... باشيم!

 



تجديدميثاق رئيس جمهور و هيئت دولت با آرمان هاي امام راحل

رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت روز شنبه با حضور در مرقد بنيانگذاركبير انقلاب اسلامي با آرمان هاي امام خميني(ره) تجديد ميثاق كردند.
محمود احمدي نژاد و اعضاي هيئت دولت با حضور در مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با آرمان هاي حضرت امام خميني(ره) تجديد ميثاق كرده و با قرائت فاتحه ياد و خاطره ايشان را گرامي داشتند.
محمدعلي انصاري قائم مقام توليت آستان مقدس بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و علي اشراقي نوه امام(ره) رئيس جمهور را همراهي مي كردند.
همچنين در پنجمين روز از ايام دهه فجر رئيس جمهور به همراه اعضاي هيئت دولت بر مزار شهداي دولت و هفتاد و دوتن نيز حضور يافته و با قرائت فاتحه ياد و نام آنان را گرامي داشتند.
رئيس جمهور در حاشيه حضور در حرم مطهر امام راحل در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: سر سوزني از خط و حقيقت امام خميني فاصله نخواهيم گرفت.
به گزارش كيهان به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، وي افزود: اگر همه قدرتمندان و دنياپرستان بخواهند در مسير حركت ملت ايران توقف و مانعي ايجاد كنند با همه قدرت در برابر تمام دنيا و شخصيت پوشالي آنها خواهيم ايستاد.

 



وزير نفت: يك ميليارد ليتر بنزين از سال آينده صادر مي شود

وزير نفت، صادرات بنزين را جزو ضروريات كشور دانست و گفت: برنامه ريزي، هماهنگي و اقدامات لازم براي صدور سالانه يك ميليارد ليتر از اين فرآورده انجام شده است.
به گزارش ايرنا، «سيد مسعود ميركاظمي» روز شنبه در مراسم بهره برداري از مرحله نخست طرح توسعه شركت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند افزود: متوسط مصرف بنزين كشور از ابتداي امسال تا بهمن ماه جاري51 ميليون ليتر در روز بوده و از بهمن ماه جاري تاكنون به 46 ميليون ليتر در روز رسيده است.
وي با يادآوري آثار مثبت اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها گفت: با توليد بالا و كاهش مصرف، ظرفيت صادرات افزايش مي يابد و واحدهاي پتروشيمي نيز مي توانند در صورت خواست خود، بنزين توليد كنند.
ميركاظمي گفت: افزايش توليد بنزين در داخل كشور موجب خشنودي و رضايت رهبر معظم انقلاب شده و معظم له در خطبه هاي نماز جمعه روز گذشته، به اين مهم اشاره كردند.
وي افزود: با افزايش توليد بنزين در داخل، فشارهاي تحريم بنزين خنثي شده و دغدغه اي در اين باره وجود ندارد.
ميركاظمي گفت: توليد بنزين در داخل، داراي استاندارد يورو پنج و نفت و گاز يورو چهار است كه مطابق با استانداردهاي روز است.
وزير نفت گفت: با بهره برداري از طرح توسعه پالايشگاه امام خميني(ره) شازند و چندين طرح بزرگ ديگر در پالايشگاه هاي تبريز، آبادان، پتروشيمي ماهشهر، كشور در توليد بنزين خودكفا شد.
سيد مسعود ميركاظمي روز شنبه در حاشيه بهره برداري از مرحله دوم طرح توسعه پالايشگاه امام خميني(ره) شازند در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از ابتداي سال آينده علاوه بر تامين نياز داخل به بنزين، مجوز صادرات بنزين تا سقف يك ميليارد ليتر نيز صادر شده است.
وي گفت؛ براساس برنامه ريزي انجام شده در سال آتي 20 ميليون ليتر بنزين «يورو 5» (استاندارد جهاني) در كشور توليد مي شود كه اين مهم دستاوردي عظيم در صنعت نفت و گاز ايران است.
وي افزود: از هم اينك بازاريابي براي صادرات بنزين آغاز شده است و آمادگي براي تامين نياز كشورهاي همسايه به اين فرآورده استراتژيك وجود دارد.
وي با بيان اينكه هيچ مشكلي در خط ترانزيت بنزين افغانستان وجود ندارد، گفت: مشكل كوچكي كه در خط ترانزيت بنزين به افغانستان بود حل شده و شركت هاي خصوصي افغانستان با ايران در اين زمينه قراردادهايي امضا كرده اند.
وي در پاسخ به سوالي درخصوص تاثير تحريم ها بر حوزه نفت و گاز گفت: تحريم ها هيچ مشكلي در زمينه تامين تجهيزات سنگين طرح هاي نفت و گاز ايجاد نكرده و تا پايان برنامه پنجم توسعه بيش از 90درصد تجهيزات مورد نياز اين حوزه در داخل توليد مي شود.
وي اضافه كرد: علاوه بر طرح توسعه پالايشگاه امام خميني شازند، خط توليد بنزين در پتروشيمي ماهشهر با سرمايه گذاري يك هزار ميليارد تومان و ايستگاه تقليل فشار گاز روستايي كشور با سرمايه گذاري يكهزار و 500 هزار ميليارد تومان از مهمترين پروژه هاي حوزه نفت و گاز دهه فجر امسال است.
ميركاظمي توضيح داد: با بهره برداري از مرحله اول و دوم طرح توسعه پالايشگاه شازند روزانه 12 ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين كشور افزوده شده و با تكميل طرح مذكور تا تيرماه سال آينده اين شاخص به 16 ميليون ليتر در روز مي رسد.
براي اجراي طرح توسعه شركت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند حدود سه ميليارد و 500 ميليون دلار سرمايه گذاري شده و با راه اندازي كامل آن، روزانه 80 تا يكصد هزار بشكه به ظرفيت فرآوري نفت ايران افزوده خواهد شد.
مرحله نخست طرح توسعه شركت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند، صبح شنبه طي مراسمي به مناسبت دهه فجر، شركت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند به عنوان هفتمين مجموعه بزرگ پالايشگاهي و يكي از قطبهاي صنعت نفت كشور، سهم بسزايي در توليد و چرخه فرآورده هاي نفتي ايران دارد و توليدات آن بنزين معمولي و سوپر، نفت خام سبك، گاز مايع، پروپيلن، نفت سفيد، گازوئيل، نفت كوره و گوگرد است.

 



آيت الله جنتي : قدرت طاغوتي مصر همانند كفي بر روي آب محو خواهد شد

دبير شوراي نگهبان در مراسم گراميداشت سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سفارت ايران در قطر، پيروزي انقلاب اسلامي را در راستاي سنت ثابت و تغيير ناپذير الهي در غلبه قدرت معنوي و الهي بر قدرت مادي توصيف كرد .
به گزارش ايسنا، آيت الله جنتي در اين مراسم كه با حضور عبدالله سهرابي، سفير جمهوري اسلامي ايران و نيز اقشار مختلف از ايرانيان مقيم قطر و فرهنگيان و روسا و اعضاي نهادهاي ايراني در محل سفارت ايران در دوحه برگزار شد، با تشريح شرايط پيروزي انقلاب اسلامي در ايران خاطرنشان كرد: در آن شرايط اسلام در احتضار كامل بود و همه دنياي مادي اعتقاد و باور داشت كه دين هيچ كارآمدي براي زندگي بشري ندارد و پيشرفتهاي علمي و فناوري و صنعتي چشم جهانيان را خيره كرده بود و آثار اين پيشرفتهاي مادي در زندگي اجتماعي و فرهنگي مردم نيز سيطره انداخته بود و غربي ها اسلام را مايه عقب ماندگي و عدم پيشرفت مسلمانان عنوان مي كردند .
وي اضافه كرد: در چنين شرايطي انقلاب اسلامي پديد آمد و يك روحاني و مرجع تقليد در قم در مقابل حاكم مستبد به پاخاست و به يك معني در مقابل نظام سلطه جهاني يك تنه حركت كرد و از دين و خدا و مردم و پابرهنگان و مستضعفان دم زد، سخناني كه در آن روز براي هيچ كس باور كردني نبود و كالايي بود كه در بازار دنيا خواهاني نداشت اما محاسبات معنوي و تقدير الهي فراتر از محاسبات انساني و دنيايي است و جوانهايي كه از سوي رژيم طاغوت به سوي فحشا و شهوت سوق داده مي شدند و كسي تصور حركت آنها را نمي كرد، با تمام وجود و تا پاي جان خود به امام و انقلاب اسلامي عشق ورزيدند و قدرت معنوي انقلاب اسلامي نمود يافت و دشمنان مجبور به پذيرش واقعيت قدرت انقلاب اسلامي شدند .
دبير شوراي نگهبان با اشاره به بيانات مهم رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نماز جمعه در مورد تلاش و توطئه هاي همه جانبه داخلي و خارجي دشمنان انقلاب اسلامي براي سركوب و منحرف كردن حركت انقلابي مردم مسلمان ايران تاكيد كرد: قدرتهاي مادي مغرور و سرمست از قدرت مادي استبدادي خود از سنت ثابت الهي در پيروزي حق بر باطل غافل شدند و خيال باطلي داشتند كه قدرت مادي آنها زوال ناپذير است و شاه و رژيم طاغوتي با غرور و نخوت باور نمي كرد كه روزي و آن هم بدست تعدادي طلبه و مردمي بي سلاح و بدون قدرت اقتصادي و نظامي و تبليغاتي زوال يابد و سرنگون شود .
وي تحولات و حوادث جاري در مصر را نيز از جنس تحولات انقلاب اسلامي مردم ايران عليه طاغوت توصيف و تاكيد كرد: رژيم طاغوت در مصر نيز باور نمي كرد كه مردم به حركت و خروش بيايند و خود را متكي به قدرت نظامي و حمايت خارجي مي ديد و امروز سخن امام (ره) در مورد صدور پيام انقلاب اسلامي در شكل گيري باور و عقيده اسلامي در بين مسلمانان محقق شده و پيام انقلاب اسلامي ايران به ملتهاي مسلمان صادر شده است و جمهوري هاي اسلامي و مردمي در منطقه در حال شكل گرفتن است و آينده اي همانند انقلاب اسلامي در انتظار طاغوتهاي مستبد و زورگوست و انقلاب ايران درسي براي تاريخ براي زوال قدرت نامشروع مادي است و پيش بيني امام خميني در مورد فروپاشي قدرت شوروي در مورد قدرت استكباري غرب نيز محقق خواهد شد .
جنتي با استناد به نتايج يك نظرسنجي در بين مردم مصر كه نشانگر محبوبيت بالاي سيد حسن نصرالله رهبر مقاومت اسلامي حزب الله و رئيس جمهور كشورمان در بين مردم اين كشور بود، بر فهم و درك و آگاهي بالاي مردم شجاع و فداكار و معتقد مصر تاكيد كرد و افزود: سنت ثابت الهي در پيروزي حق و قدرت الهي بر قدرتهاي مستبد و باطل و مادي تحقق خواهد يافت و قدرتهاي طاغوتي مانند مصر كه با خفقان و استبداد و زورگويي سعي در حفاظت از قدرت نامشروع مادي خود هستند همانند رژيم شاه ، همانند كفي بر روي آب محو خواهند شد .

 



نقدي : جلسات دوستانه بسيج با 4هزار نفر از به انحراف كشيده شدگان فتنه 88 برگزارشد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اعلام كرد كه نيروهاي بسيجي با بيش از 4 هزار نفر از افراد به انحراف كشيده شده در جريان بعد از انتخابات سال گذشته جلسات دوستانه اي برگزار كرده است.
به گزارش منابع خبري سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي، ديروز در نشست سراسري مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي سراسر كشور در مشهد نخستين قدم را براي اصلاح انسان مقوله بيداري دانست و تاكيد كرد كه در اين حلقه ها بايد مباحثي صميمانه و دوستانه در قالب تلاوت قرآن و تفسير، بيان احكام شرعي، معرفي كتاب هاي ارزشي و اخلاقي و مهم تر از همه گزارش چند دقيقه اي از صحبت هاي هر هفته مقام معظم رهبري ارائه شود.
وي افزود: اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در هر هفته در اين حلقه ها باعث به روز شدن اطلاعات افراد بسيجي شركت كننده و درك صحيح از اتفاقات پيرامون جهاني آنها مي شود.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور، زندگي شهدا را بسيار اثربخش در زندگي و طريقه افراد مختلف عنوان كرد و افزود: يكي از مهم ترين وظيفه بسيج بيان همين زندگينامه ها و همچنين جلوگيري از انحراف جريان هاي مختلف به سمت باطل است.
وي تصريح كرد: همچنين ارشاد افراد منحرف و به انحراف كشيده شده نيز يكي ديگر از وظايف اين ارگان مردمي است.
نقدي افزود: در همين راستا با بيش از 4 هزار نفر از افراد به انحراف كشيده شده در جريان بعد از انتخابات سال گذشته و فتنه توسط بسيج، جلسات دوستانه اي گذاشته شد.
وي ابراز داشت: بسيجيان با ارشاد اين افراد به صورت بسيار منطقي در زمينه وقايع روز و اتفاقات اخير و همچنين واقعيت مسئله با آنها جلساتي داشتند.

 



تسهيلات نيروي انتظامي به مردم در دهه فجر

فرمانده نيروي انتظامي از تسهيلات جديد ناجا به مردم در دهه فجر خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم با بيان اينكه ناجا به مناسبت دهه فجر، تسهيلاتي را براي مردم در نظر مي گيرد، گفت: آزادسازي خودروها و موتورسيكلتهاي توقيفي به استثناي توقيف شدگان با حكم قضايي از جمله اقدامات نيروي انتظامي در دهه فجر است.
وي ديروز پس از مراسم صبحگاه مشترك پرسنل ناجا كه در ستاد فرماندهي اين نيرو انجام شد افزود: مهمترين دستاورد نيروي انتظامي براي مردم فراهم كردن امنيت است.
احمدي مقدم با اشاره به آمادگي كامل ناجا در برقراري امنيت گفت: در دهه فجر امسال كمترين حاشيه هاي امنيتي را خواهيم داشت و نيروي انتظامي تمامي تمهيدات لازم را براي حضور باشكوه مردم در مراسم هاي دهه فجر از جمله روز 22 بهمن انديشيده است.
احمدي مقدم با اشاره به افتتاح چندين طرح و خدمات الكترونيكي در دهه فجر گفت: از جمله اين خدمات گذرنامه الكترونيكي، گواهينامه الكترونيكي و پوشش الكترونيكي راهها است.
وي همچنين به ايرنا گفت: كاركنان ناجا از هم اكنون به استقبال طرح هاي نوروزي رفته و با هماهنگي با سازمانهاي ديگر به اجراي طرح هاي مرتبط با ايام نوروز خواهند پرداخت.
احمدي مقدم با بيان اينكه طرح زوج و فرد در شوراي عالي ترافيك به تصويب رسيده است، گفت: اين طرح به محض ابلاغ به ناجا به اجرا درخواهد آمد.
وي اجراي هر محدوديتي را موجب پديد آمدن مشكلاتي اعلام كرد و افزود: در شرايطي هستيم كه چاره اي جز اعمال محدوديت نداريم.
احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود نيز گفت: تجهيزات كنترل مرزهاي آبي به ناوگان درياباني خواهد پيوست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14