(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 بهمن 1389- شماره 19866

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صميمانه و دردمندانه با متولي «جشنواره فيلم فجر» انقلاب اسلامي و طفل عقب مانده سينما
نمايندگان مجلس: سران فتنه مفسد في الارض هستند
عضو جامعه مدرسين قم خواستار برخورد دستگاه قضايي با سران فتنه شد
آيت الله امامي كاشاني: جنگ سران فتنه با اسلام ناب محمدي است
درتجمع مقابل دادسراي انقلاب تهران طلاب و بسيجيان : تا محاكمه سران فتنه اينجا مي مانيم
شجوني در نامه اي تاكيد كرد هاشمي آخرين فرصت اعلام برائت از موسوي محارب را از دست ندهد
خارج از دستور
حاجي بابايي: اختلاف حقوق فرهنگيان استخدام قديم و جديد بررسي مي شود
فراخوان مشمولان فارغ التحصيل دوره هاي كارداني كارشناسي و بالاتر



صميمانه و دردمندانه با متولي «جشنواره فيلم فجر» انقلاب اسلامي و طفل عقب مانده سينما

سيدعبدالحسن هاشمي
نمي دانم به شور و نشاط جمعيت عظيمي نگاه كنم كه مشتاقانه به خيابان آمده بودند تا مدافع انقلاب اسلامي شان باشند يا چشم بر پرده اي نقره اي بدوزم كه فقط نام انقلاب را يدك مي كشد؟! نمي دانم آن پيرزن گوژپشتي كه عصا زنان به تظاهرات آمده بود، به سينما مي رود تا ببيند چگونه به حجاب و چادر پاك او مي خندند؟! نمي دانم سهم آن پيرمرد زابلي يا آن كودك روستايي از «هنر هفتم» چقدر است، وقتي دوربين آقاي كارگردان جز خيابان هاي تهران جاي ديگري را نمي بيند؟! نمي دانم كجاي انقلاب ما رنگ «مرفهين بي درد» و بوي «تجمل گرايي» داشت؟! نمي دانم ... بگذريم؛ اصلا اين روزها دانستن خوب نيست. بهتر است ما هم ندانيم و روي صندلي هاي نرم تالار وحدت بنشينيم؛ حالا آقاي كارگردان روي صحنه رفته و بايد بلند شويم و به احترامش كف بزنيم. او هم پشت تريبون مي رود و با كمال تواضع(!) به ملت ايران توهين مي كند تا حكم به مسلخ بردن عدالت را بدهد و من به اين فكر مي كنم كه تنها در كشور ما يك هنرمند از مجرمي كه در حين ارتكاب جرم دستگير شده، حمايت مي كند. آقاي كيميايي! «جرم» فقط بر روي پرده سينما نيست، در زيرزمين خانه دوست ديرينه شما هم بود و عدالت، دوست و رفيق و همكار نمي شناسد!
از روزهاي «جشنواره فيلم فجر» و حال و هواي سينما برايم تنها بغضي باقي مانده كه چقدر انقلابمان در حوزه سينما غريب است، چقدر اين سينما با مردم بيگانه شده و چه بسيار راه نرفته مانده تا سينما - اين طفل عقب مانده انقلاب - به امروز برسد و پا به پاي ملت انقلابي ايران حركت كند و مبلغ اهداف و آرمان هاي اسلامي شان باشد. اين روزها عجيب به اين فكر مي كنم كه دنياي غرب چقدر در باطل شان مصمم اند و با تمام توان در عرصه صدا و تصوير به ميدان آمده اند، اما ما انگار به فكر دفاع از حقانيت مان در قاب سحرآميز سينما نيستيم! فارغ از طناب كشي هاي سياسي، در سينماي ما از ابتدا تا امروز چهارچوب مشخصي كه مبتني بر انديشه ديني و در خدمت انقلاب اسلامي و با رويكردي جهاني باشد، ديده نمي شود. و اين يعني 30 سال به در و ديوار زدن در يكي از قدرتمندترين عرصه هاي ارائه فكر و انديشه كه به آن «هنر هفتم» يا «سينما» مي گويند.
مختصات اين حركت عظيم بارها و بارها توسط امام خميني(ره) و رهبر بزرگوار انقلاب ترسيم شده، اما دريغ از ذره اي همت و غيرت مسئولين كه انگار فيلم «آلزايمر» پيش از آنكه به سالن سينما برود در ذهن ما مجوز اكران گرفته است! اين روزها اما جاي «سائل» و «مسئول» عوض شده و به جاي آنكه معاونت محترم سينمايي وزارت ارشاد پاسخگو باشد و ما مطالبه كننده خواست هاي مردم باشيم، انگار بايد از ايشان عذرخواهي كنيم كه چرا دغدغه انقلاب و سينماي اسلامي داريم! چرا سوال مي كنيم و چرا ايشان پاسخ نمي دهند؟! «جواد شمقدري»، كارگردان ارزشي و رزمنده اي از سربازان خميني(ره) كه سال ها پيش مي شناختيم با شمقدري اين روزها زياد شبيه نيست؛ مردي كه دغدغه سينماي متعهد ديني داشت، كارگردان فيلم استكبارستيز «طوفان شن» و خالق فيلمنامه ارزشي «33 روز»، كسي كه حتي يك مين جنگي را بهانه خوبي مي ديد براي كوبيدن ريشه هاي صهيونيسم و سرمايه داري مدرن، حالا كمي برايمان غريبه شده!
جناب آقاي شمقدري! در برنامه تلويزيوني «هفت» خطاب به «كيهان» فرموديد كه به خاطر انتقادات مستند خود از وقايع تلخ جشنواره حلاليت بخواهيم! چشم؛ حلاليت مي خواهيم، اما نه از شما و دوستانتان بلكه از هزاران شهيدي حلاليت مي خواهيم كه فقط براي اسلام ناب محمدي(ص) پا در معركه گذاشتند و اين روزها با ذره بين هم نمي شود آرمان هاي اسلام و امام و انقلاب را در سالن هاي سينما ديد! آقاي شمقدري! مجري آن برنامه در پيش چشمان شما از سينماي جمهوري اسلامي تنها به ذكر لفظ جمهوري اش بسنده كرد و شما هنوز در وصف فيلم «سرب» مانده بوديد. برادر شمقدري! شما كه از نسل دوم انقلاب هستيد براي خميني نديده ها از انقلاب بگوييد، از جبهه بگوييد، از درد و داغ پير جماران بگوييد وقتي مي گفت: «من در ميان شما باشم و يا نباشم به همه شما وصيت و سفارش مي كنم كه نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد.» 1 از دغدغه هاي ولي و رهبرمان بگوييد كه فرمود: «من معتقدم در سينماي ما نشان زيادي از انعكاس معارف ارزشي اسلامي وجود ندارد» 2 از همرزمان و همسنگرانتان بگوييد كه در تصاوير جشنواره شما ياد «معتاد» جلوه داده شده اند، يا «كلاهبردار» و يا «مارگير»! برادر شمقدري! تقصير ما نيست كه خانم كارگردان چند روز پس از انتخابات 1388، موجي از تهمت و دروغ و افترا را نصيب انقلاب اسلامي و مسئولان نظام مي كند و اين روزها در سالگرد پيروزي انقلاب، در جشني موسوم به «جشنواره فيلم فجر» با سلام و صلوات به او ميدان مي دهند! تقصير ما نيست كه مشتي نمك مي خورند و نمكدان مي شكنند! تقصير ما نيست كه از تريبون جشنواره شما صداي استوديوي VOA به گوش مي رسد! تقصير ما نيست كه در فيلم تاييد شده شما، حجاب را به سخره مي گيرند و آن را دست و پاگير و نوعي محدوديت نشان مي دهند! تقصير ما نيست كه BBC فارسي قند در دلش آب مي شود از مواضع شما و وزير محترم ارشاد! جناب آقاي شمقدري! ما چه كار كنيم كه نمي توانيم مثل شما از پوچ گرايي فيلم هاي جشنواره تان اهداف والاي انقلاب را بيرون بكشيم! ما چگونه بگوييم بعد از گذشت 30 سال از پيروزي انقلاب تنها فيلمي كه در توصيف بنيانگذار انقلاب ساخته مي شود آنقدر بي كيفيت است كه همه را نااميد مي كند. نه! اشتباه نكنيد، آقاي افخمي مقصر نيست. آن روز در طبقه منفي دو برج ميلاد بايد شما پشت ميز نقد و بررسي مي نشستيد و ما سؤال مي كرديم كه 30 سال از انقلابي گذشت كه 5 سال آن با مسئوليت هنري شما در دولت سپري شد، كجاست يك زندگي نامه تصويري از شخصيت هاي انقلاب؟ سهم بهشتي، رجايي، باهنر، لاجوردي از سينماي انقلاب چيست؟ سهم زين الدين ها، باقري ها و باكري ها از اين پرده عريض نقره اي چقدر است؟
برادر شمقدري! ما آمده ايم حلاليت بخواهيم از دست بريده خرازي در خيبر، از گلوي پاره شده چمران در دهلاويه، از بدن غرقه به خون همت در خاكهاي مجنون. ما حتي مي خواهيم حلاليت بخواهيم از دانشمندان مجاهدي چون كاظمي آشتياني، علي محمدي و شهرياري كه يك عمر سختي را به جان خريدند تا مرزهاي دانش و فن آوري را بشكنند، اما پروژه هاي سينمايي ما در خوش بينانه ترين حالت به روابط اجتماعي درجه چندم مردم طبقه مرفه و متوسط تهران خلاصه مي شود. ما آمده ايم از تمام دانشمندان جوان كشورمان حلاليت بخواهيم كه جهاد علمي شان هيچ وقت توسط مسئولين فرهنگي و سينمايي ديده نشد. حالا شما باز هم مي توانيد مسحور فيلم «گوزن ها» باشيد، اما ما به سراغ صحيفه حضرت روح الله مي رويم و براي چندمين بار اين جملات را در پيام «هنر متعهد» مي خوانيم:
«تنها هنري مورد قبول قرآن است كه صيقل دهنده اسلام ناب محمدي(ص)، اسلام ائمه هدي- عليهم السلام- اسلام فقراي دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه خوردگان تاريخ تلخ و شرم آور محروميت ها باشد. هنري زيبا و پاك است كه كوبنده سرمايه داري مدرن، كمونيسم خون آشام و نابودكننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومايگي، اسلام مرفهين بي درد و در يك كلمه اسلام آمريكايي باشد.
هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط كور و مبهم معضلات اجتماعي، اقتصادي، سياسي، نظامي است. هنر در عرفان اسلامي ترسيم روشن عدالت و شرافت و انصاف، و تجسيم تلخكامي گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. هنر در جايگاه واقعي خود تصوير زالوصفتاني است كه از مكيدن خون فرهنگ اصيل اسلامي، فرهنگ عدالت و صفا، لذت مي برند.
تنها به هنري بايد پرداخت كه راه ستيز با جهانخواران شرق و غرب، و در راس آنان آمريكا و شوروي، را بياموزد. هنرمندان ما تنها زماني مي توانند بي دغدغه، كوله بار مسئوليت و امانتشان را زمين بگذارند كه مطمئن باشند مردمشان بدون اتكا به غير، تنها و تنها در چارچوب مكتبشان، به حيات جاودان رسيده اند.» 3
امروز مردم مسلمان ايران در عصر يك روز تعطيل، ترجيح مي دهند براي تفريح روي چمن هاي خشك شده يك پارك بي آب و علف بنشينند و رد شدن ماشين هاي خيابان را نگاه كنند، اما به سينمايي نروند كه كمترين نسبت و سنخيتي با اهداف و ارزشهايشان ندارد؛ اين را مي توانيد از مشاهده آمار مخاطبان سينما و گزارش فروش فيلم ها در چند سال اخير بفهميد!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- «پيام قبول قطعنامه 598»، صحيفه امام(ره)، جلد 21، ص 93، 29/4/1367
2- ديدار مقام معظم رهبري با كارگردانان سينما، مورخه 23/3/1385
3- «پيام هنر متعهد»، صحيفه امام(ره)، جلد 21، ص 145، 30/6/1367

 



نمايندگان مجلس: سران فتنه مفسد في الارض هستند

نمايندگان مجلس در بيانيه اي تاكيد كردند كاسه صبر ملت از مدارا در برابر سران فتنه لبريز شده است و همگان خواستار اشد مجازات آنها هستند.
حال و هواي خانه ملت روز گذشته آكنده از ابراز انزجار نسبت به فتنه گري هاي موسوي و كروبي و فرياد مطالبه اشد مجازات براي آنها بود.
در جلسه علني روز سه شنبه همچنين بيانيه 227 نفر از نمايندگان در محكوميت آشوبگري فتنه گران قرائت شد.
در بخش هايي از بيانيه نمايندگان مجلس آمده است: در حالي كه پژواك فرياد ضد استعماري و ضد استبدادي امام خميني(ره) و بازتاب قيام و انقلاب اسلامي ملت ايران پس از گذشت 32 سال از تونس و مصر در فضاي جهان اسلام پيچيده و بيداري اسلامي اركان سلطه آمريكا و اسرائيل در منطقه را به لرزه افكنده است كروبي و موسوي با دعوت به تظاهرات به بهانه حمايت از مردم مصر و در حقيقت براي خدمت به آمريكا و رژيم صهيونيستي بار ديگر فتنه اي به راه انداختند و آب به آسياب دشمنان اسلام و مسلمانان ريختند و براي رسانه هاي غربي و آمريكايي خوراك تبليغاتي فراهم كردند.
از كروبي و موسوي بايد پرسيد كه آيا حضور ميليوني مردم مسلمان ايران در راهپيمايي اقيانوس گونه ملت در 22 بهمن امسال و حمايت اين مردم در انقلاب مصر و تونس كافي نبود كه شما خواستيد با دعوت به تظاهرات ديگري در 25 بهمن ميدان را براي توطئه منافقين و سلطنت طلب ها و ديگر مزدوران بيگانه و ضدانقلاب آماده كنيد؟ و از اين تجمع پراكنده و حداكثر چند هزار نفري جز خدمت به دشمنان چه طرفي بستيد؟
كروبي و موسوي مگر شما در روز قدس 88 دعوت به تظاهرات و راهپيمايي نكرديد؟ مگر نوكران و فريب خوردگان آمريكا و اسرائيل در آن روز در حمايت از شما شعار «نه غزه، نه لبنان» را سر ندادند؟ پس چه شده است كه امروز به ياد مردم مصر افتاده ايد كه بزرگ ترين منشا اعتراض آنها به حكومت نامبارك حسني مبارك، كامل كردن محاصره نوارغزه با بستن گذرگاه رفح و حمايت همه جانبه از رژيم صهيونيستي و اطاعت كامل از آمريكا بوده است؟ آيا از اين بازي مفتضح و ننگ آور خود شرم نمي كنيد؟ و تصور مي كنيد هنوز نزد مردم مسلمان و انقلابي ايران آبرويي داريد؟ آيا راهپيمايي مردم در نهم دي ماه 88 كافي نبود كه بدانيد شما جز حبابي بر سر درياي طوفاني مردم نيستيد؟
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مسئوليت مستقيم شهادت يك دانشجوي بسيجي را در روز 25 بهمن 89 در تهران و ساير خسارت هاي وارده و بهره برداري دشمنان از اين حركت ضد مردمي، ضد اسلامي و ضد انقلابي را متوجه كروبي و موسوي مي دانيم و معتقديم كه كاسه صبر ملت از مدارا در برابر اين آقايان لبريز شده است و همگان خواستار اشد مجازات آنها هستند.
پيام ما نمايندگان مجلس كه همان پيام ملت ايران است به مردم آزاده مصر و تونس و ساير ملت هاي مسلمان و بيدار منطقه اين است كه اين حركت هاي مذبوحانه را از قبيل همان توطئه هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي بدانند و اطمينان داشته باشند كه ملت بزرگ و انقلابي، مسلمان و شهيدپرور ايران كه پرچم دار و پيش آهنگ مبارزه با آمريكا و رژيم اشغالگر قدس است، پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامي كه سخنان شجاعانه و صريح ايشان را در نمازجمعه 15 بهمن 89 در تهران شنيده ايد، گام برمي دارند و هرگز در حمايت از انقلاب مردمي شما كوتاهي نخواهند كرد و به مزدوران آمريكا و اسرائيل اجازه نخواهند داد مسير انقلاب هاي شما را با توطئه هاي خود منحرف سازند.
«در پايان ما نمايندگان همچنين از كميته تشكيل شده در مجلس شوراي اسلامي مي خواهيم هرچه سريع تر دست هاي پيدا و پنهان منافقان، سلطنت طلبان و مزدوران آمريكا و رژيم صهيونيستي را در توطئه ناكام اخير برملا سازند و به ملت ايران معرفي نمايند.»
فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس هم با صدور بيانيه اي خواستار محاكمه سران فتنه شد و در سخني خطاب به رياست محترم قوه قضائيه عنوان كرد:
حضرت آيت الله آملي لاريجاني همان طور كه تاكنون دستگاه قضا با قاطعيت آشوبگران را محاكمه و احكام قانوني را صادر كرده است، انتظار مي رود در رابطه با عناصر اصلي و مزدوران بيگانه كه بعد از هر پيروزي، شيريني را به كام ملت تلخ مي كنند، نيز اين رويه اعمال و تصميمات جدي اخذ شود. انتظار است با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب كه فرمودند نخبگان سياسي كه قانون را زير پا مي گذارند، چه بخواهند، چه نخواهند، مسئول خونها و خشونتها و هرج و مرج هايي هستند كه اتفاق مي افتد. همچنين با توجه به فرمايش حضرت امام كه فرمودند كساني كه دعوت به راهپيمايي غيرقانوني مي كنند و اغتشاش مي كنند، مفسد في الارض هستند و با توجه به اقدامات مفسدانه برخي از سران فتنه مانند موسوي و كروبي كه با اطلاعيه هاي دشمن شاد خود علاوه بر اقدامات ضد انقلابي گذشته اغتشاشات ديروز را سازماندهي كردند و برخي از هموطنان ما را به شهادت رسانده و مجروح ساختند، دستگاه قضايي به نداي حق طلبانه ملت ايران در 9 دي و 22 بهمن سال گذشته و امسال پاسخ دهد و اين افراد را هرچه زودتر به عنوان مفسد في الارض محاكمه نمايد.
گفتني است در هنگام قرائت بيانيه، نمايندگان شعارهاي «مرگ بر موسوي و كروبي و خاتمي» «موسوي و كروبي اعدام بايد گردند» و «هاشمي، هاشمي؛ بصيرت، بصيرت» سر دادند.
نمايندگان همچنين با نصب پلاكاردي در جايگاه هيئت رئيسه مجلس، خواستار محاكمه موسوي و كروبي به جرم اقدام عليه امنيت ملي شدند.
اهالي خانه ملت در اين اطلاعيه تاكيد كردند: «ما نمايندگان مجلس خواستار محاكمه و اشد مجازات موسوي و كروبي به جرم افساد في الارض و اقدام عليه امنيت ملي هستيم».
تشكيل كميته اي براي بررسي ابعاد حوادث اخير
علي لاريجاني هم طي سخناني در صحن علني مجلس اظهار داشت: در هفته هاي اخير به ميزاني كه نهضت هاي اسلامي منطقه حركت هاي رو به جلويي داشتند، آمريكا ضمن تغيير تاكتيك، عصبانيت خود را نسبت به جمهوري اسلامي عيان مي كرد، كاخ سفيد و ساير مقامات امنيتي و سياسي آمريكا بارها از مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال اين نهضت ها انتقاد كردند و گاه ملت ايران را متهم به رياكاري كردند، اما بن ماجرا در سخن رئيس كميته امور خارجه مجلس نمايندگان آمريكا آشكار شد كه گفت «بايد اعتراف كرد استراتژي بلندمدت آمريكا در مقابل ايران در منطقه با شكست مواجه شده است و براي سرپوش گذاشتن بر اين شكست به يك جريان بدلي دامن زدند كه راهپيمايي در 25 بهمن براي حمايت از مردم مصر و تونس بود».
رئيس مجلس گفت: اين موضوع در حالي بود كه تمام ملت ايران در 22 بهمن در دفاع از انقلاب مصر به صحنه آمدند، اما براي اين جريان انحرافي عده اي ورشكسته سياسي خارج نشين و شاهزاده نگون بخت و مقامات و رسانه هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا براي حمايت از آن چيزي كم نگذاشتند.
علي لاريجاني كه نمايندگي مردم قم در مجلس را به عهده دارد، در ادامه سخنان خود تصريح كرد: همه هدف اين بود كه با مشابه سازي مدعي شوند بحران در نظام هاي ديكتاتوري و وابسته آمريكا در منطقه تعميم يافته و ايران كه 32 سال است پيشتاز مردم سالاري در منطقه بوده است، هم دچار مسئله داخلي است و اين حركت ضدانقلابي نتيجه عصبانيت آمريكا از حمايت ايران از نهضت هاي آزادي بخش منطقه بود و تازگي هم ندارد و از ابتداي انقلاب همين مسير را دنبال كردند اما دو نكته قابل توجه در اين امر وجود دارد.
وي بر همين اساس با انتقاد شديد از اقدامات دشمنان در كشور كه براي ايجاد آشوب در ايران دست به دامن افرادي شدند كه حمايت ايران از فلسطين و لبنان را زير سؤال بردند، گفت: نكته اول در اين خصوص دستپاچگي آمريكا و ضد انقلاب است كه از كساني براي دفاع از انقلاب مصر و تونس كمك خواستند كه در كارنامه خود حمايت ايران از «فلسطين» و «لبنان» را به تمسخر مي كشيدند و شعار «نه غزه، نه لبنان» سر مي دادند، پس چگونه اين جريان از يك حالت ايستاي دروغين ملي گرا به حمايت از نهضت هاي منطقه كشيده شد؟!
رئيس دستگاه قانون گذاري كشورمان ادامه داد: اين پديده نفاق مدرن عاملي بود كه روشن كرد ماجرا براي تحقير و ايجاد ترديد و انصراف در اذهان ملت هاي منطقه است كه دست از مبارزه آزادي بخش خود بكشند، لذا ماهيت اين جريان سازي موازي ماهيت دست ساز آمريكا و ضداسلامي و ضدملي بود و هر چند ظاهر آن حمايت از مصر و تونس بود، اما باطن آن بازي در ميدان حريف بود كه براي تخريب اراده ملت ها و حمايت انقلاب اسلامي طراحي شده بود.
وي همچنين گفت: مي گويند ملت ايران كه از اين قيام ها حمايت مي كند، چرا براي راهپيمايي هاي تصنعي و آمريكايي اجازه نمي دهد؟! نبايد هم اجازه دهد و اگر وزارت كشور در اين امر تخلف مي كرد، قطعاً مجلس شوراي اسلامي با وزير مربوطه برخورد مي كرد؛ مگر بناست ما چشم خود را بر واقعيات ضد انقلاب آمريكا ببنديم؟ و اگر قرآن هم بر سر نيزه كردند حمل بر صحت كنيم؟! اگر روزي عده اي بخواهند عليه اسلام و پيامبر عظيم الشان و ائمه اطهار تظاهرات كنند، كسي به آنها اجازه مي دهد؟ اين تظاهرات از اين سنخ، امور در شرايط فعلي بدتر از اين بود هر چند كه روي آن بزك شده بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش پاياني سخنانش عنوان كرد: من لازم مي دانم با توجه به حساسيت هاي منطقه و اين رفتارهاي مزورانه آمريكا، مجلس شوراي اسلامي يك بررسي دقيق تر از ماهيت اين جريان ضدانقلاب داشته باشند و لذا اگر نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي موافق باشند ما از كميسيون هايي كه به اين موضوع به نحوي مربوط هستند و از رؤساي آنها دعوت كنيم كه به اين موضوع رسيدگي كامل كنند و من فكر مي كنم رؤساي كميسيون هاي امنيت ملي و سياست خارجي، امور شوراها، اصل نود، فرهنگي و قضايي در اسرع وقت با تشكيل كميته اي به بررسي ابعاد مختلف و سير جريان ماهيت ضدانقلاب كه روز گذشته دست به اقداماتي در كشورمان زدند، اقدام كنند و ظرف چند روز آينده گزارشي را به مجلس بدهند كه هم نمايندگان مجلس بدانند كه با اين جريان ضدانقلاب چگونه بايد برخورد شود و هم ملت ايران و هم دستگاه هاي مختلف كشور به وظايف خود در اين زمينه آگاه شوند.
كروبي و موسوي خادم دشمنان اسلام هستند
گروهي از نمايندگان نيز در نطق هاي ميان دستور ضمن ابراز انزجار از اقدامات سران فتنه خواستار محكوميت قاطع آنها شدند.
در اين ميان دكتر غلامعلي حدادعادل تاكيد كرد از نظر مردم كروبي و موسوي خادم دشمنان اسلام هستند.
رئيس سابق مجلس با تعجب و تأسف بار خواندن حركت موسوي و كروبي براي انجام راهپيمايي حمايت آميز از مردم مصر و تونس جدا از صفوف به هم پيوسته توده ملت در روز 22 بهمن اظهار داشت: اقدام كروبي و موسوي كه از طرفداران خود دعوت كردند جدا از حضور باشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن در روز 25 بهمن به خيابان ها بيايند و تحت عنوان حمايت از مردم مصر با دولت و نظام جمهوري اسلامي ايران مخالفت كنند، تعجب آور و تأسف باراست.
وي گفت: آنها پيش خود حساب كرده بودند كه در هر حال برنده هستند. زيرا براي تبليغ عليه نظام خوراك مناسبي در اختيار رسانه هاي دشمن خواهند گذاشت اما به آنها مي گوييم كه شما در هر حال بازنده بوده و هستيد.
اين جمله حداد عادل با استقبال گسترده نمايندگان و احسنت آنها مواجه شد و شعارهايي عليه كارگزاران فتنه همچون «مرگ بر منافق»، «مرگ بر موسوي و كروبي و خاتمي»، «سكوت هر مسلمان، خيانت است به قرآن» و «كروبي و موسوي اعدام بايد گردند» در فضاي مجلس طنين انداز شده بود.
حداد عادل در ادامه سخنان خود خطاب به سران فتنه گفت: مگر شما نبوديد در روز قدس ماه رمضان سال گذشته دعوت به تظاهرات كرديد و عده اي به بهانه طرفداري از شما به خيابان آمدند و با تظاهر علني به روزه خواري شعار «نه غزه نه لبنان» سر دادند.
وي اضافه كرد: شما آن روز اين حركت و آن شعارها را محكوم نكرديد و حالا طرفدار مردم مصر شده ايد كه بزرگترين خواسته آنها قطع رابطه مصر با رژيم جعلي و غاصب اسرائيل و قرار گرفتن ملت و دولت مصر در كنار مردم مظلوم فلسطين است.
سيداميرحسين قاضي زاده نماينده مردم مشهد هم با اشاره به حوادث روز دوشنبه، خواستار رسيدگي هر چه سريعتر دستگاه قضايي به اقدامات ضدانقلابي فتنه گران شد و گفت: قوه قضاييه به غائله فتنه گران، با محاكمه آنان خاتمه دهد.
نورالله حيدري نماينده اردل و فارسان نيز گفت: از قوه قضاييه موكدا مي خواهم بيش از اين با سران و عوامل فتنه مماشات نكند چرا كه مردم بي صبرانه منتظر اقدام عاجل شرعي و قانوني دستگاه قضا براي برخورد با فتنه گران هستند.
سيدجلال يحيي زاده نماينده مردم تفت و ميبد هم از رياست قوه قضاييه خواستار شد كه با توجه به موضع نمايندگان مجلس در جلسه علني براي دستگيري و محاكمه سران فتنه و كليه عوامل آنها درنگ نكند.
مجلس تخلفات و مجازات هاي انتظامي قضات را مشخص كرد
نمايندگان ملت در جلسه علني روز گذشته، مواد ديگري از لايحه نظارت بر رفتار قضات را بررسي و تصويب كردند.
براساس مصوبات مجلس موارد مجازات هاي انتظامي قضات، به تفكيك از درجه يك تا سيزده مشخص شد؛ همچنين جزئيات تخلفات انتظامي و اختصاص هر يك از مجازات هاي درجه يك تا سيزده به آنها، از سوي نمايندگان ملت تصويب شد. اهالي خانه ملت همچنين كليات و جزئيات طرح دوفوريتي حمايت از افرادي كه توسط گروهك هاي ضدانقلاب و منحرفين اعتقادي اسير و كشته و يا معلول مي شوند، تصويب كردند و بر اين اساس، چنين افرادي مشمول قوانين مربوط به آزادگان، جانبازان و شهدا خواهند بود.

 



عضو جامعه مدرسين قم خواستار برخورد دستگاه قضايي با سران فتنه شد

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خواستار برخورد دستگاه قضايي و امنيتي با سران فتنه شد.
آيت الله «عبدالنبي نمازي» ديروز در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود: مردم بايد با مسئولان دستگاه قضايي و امنيتي اتمام حجت كنند كه اگر نمي خواهيد يا نمي توانيد با سران فتنه برخورد كنيد، ما خودمان دست به كار شويم.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه با انتقاد از به تاخير افتادن برخورد با سران فتنه بيان كرد: مطالبه مردم از مسئولان دستگاه قضايي و نظامي، دستگيري و محاكمه هرچه سريعتر سران فتنه است.
وي افزود: سران فتنه تاكنون كمك مادي و معنوي بسياري از كشورهاي آمريكا و انگليس دريافت كرده اند و ديگر تاخير در محاكمه آنها به هيچ وجه قابل قبول نيست.
آيت الله نمازي به جريان روز گذشته آشوبگران در تهران اشاره و بيان كرد: سران فتنه با به راه انداختن فتنه 25 بهمن، بار ديگر ماهيت كثيف و خباثت خود را به ملت ايران نشان دادند.
وي افزود: سران فتنه مفسد سياسي هستند و نبايد هيچ ارفاقي در دستگيري و محاكمه آنها صورت پذيرد.

 



آيت الله امامي كاشاني: جنگ سران فتنه با اسلام ناب محمدي است

امام جمعه موقت تهران گفت: جنگ سران فتنه در داخل كشور با دين اسلام است.
آيت الله محمد امامي كاشاني در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا در كاشان اظهار داشت: همان طور كه رهبري فرمودند سران فتنه، طراحان فتنه هستند و طراحان اصلي فتنه نيز ايالات متحده آمريكا وبرخي متحدانش مي باشند و كساني كه الان در ايران در رأس اين فتنه قرار دارند خود نيز فريب خورده استكبار هستند.
وي افزود: دعواي عوامل اغتشاشات در داخل ايران با اسلام ناب محمدي و دين خداست.
امامي كاشاني گفت: آنان جنگ با دين خدا را به هر صورت حتي با طرح شعارهاي فريبنده ادامه داده اند و اين اقدام اغتشاشگران عين وطن فروشي است.
وي تأكيد كرد: اگر كسي بخواهد اسلام را بفروشد كشورهاي مسلمان را هم مي فروشد اما امت اسلامي بايد با درايت و بصيرت در مقابل آنها بايستند.
اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: مردم با بصيرت و فهيم ايران اسلامي با پيروي از ولايت فقيه، محكم و استوار در برابر توطئه هاي دشمنان نظام اسلامي ايستادگي خواهند كرد.
امام جمعه موقت تهران افزود: اقدامات دوشنبه شب برخي افراد معلوم الحال موجب غصه خوردن حضرت امام عصر(عج) شده است و سران فتنه با طرح شعارهاي فريبنده زمينه فريب برخي جوانان را فراهم مي كنند.
امامي كاشاني افزود: محقق شدن احكام نوراني اسلام در جامعه داراي فرمول خاصي است كه بر دو محور ولايت و دين بنا شده است.
وي افزود: قوه قضائيه بايد با اتخاذ تدبير لازم با عوامل اغتشاشات روز گذشته برخورد كند.
آيت الله امامي كاشاني گفت: ايران اسلامي بيان كننده حقايق و احكام نوراني الهي است و هر ملتي در هر جاي جهان به اين نظام توجه كند به آن علاقه مند مي شود.
وي اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامي نيز از اين بيداري ملتها هراس داشته و نمي خواهند ايران پرچمدار اين حركت در دنيا معرفي شود.

 



درتجمع مقابل دادسراي انقلاب تهران طلاب و بسيجيان : تا محاكمه سران فتنه اينجا مي مانيم

گروهي از طلاب، دانشجويان و بسيجيان به همراه ديگر قشرهاي مردم شامگاه سه شنبه با تجمع در مقابل دادسراي انقلاب استان تهران، خواستار محاكمه سران فتنه شدند.
تجمع كنندگان در حاليكه پرچم ايران ، بيرق سبز يا حسين و تمثال حضرت امام خميني (ره) و حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي را با خود همراه داشتنند، عليه سران فتنه شعار مي دادند و خواستار محاكمه هر چه سريعتر آنان شدند.
تجمع كنندگان با خود پلاكاردهايي را كه بر روي آنها شعارهايي مانند ملت ايستادند، مسئولان چه مي كنند و قوه با بصيرت، شجاعت، شجاعت حمل مي كردند.
ميزان راي ملت است، مرگ بر منافق، مرگ بر اسراييل، مرگ بر آمريكا نيز از ديگر شعارهايي است كه طلاب ، دانشجويان و بسيجيان حاضر در اين تجمع سر مي دادند.
اين تجمع با فرياد الله اكبر آغاز شد و تا مخابره خبر در مقابل دادسراي انقلاب استان تهران واقع در ميدان ارگ ادامه داشت.
بر اساس آخرين خبرها (شامگاه سه شنبه)، طلاب و دانشجويان و بسيجيان حاضر در ميدان ارگ تصميم دارند تا تحقق مطالبه خود يعني محاكمه سران فتنه به اين تجمع ادامه دهند.

 



شجوني در نامه اي تاكيد كرد هاشمي آخرين فرصت اعلام برائت از موسوي محارب را از دست ندهد

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز خطاب به هاشمي رفسنجاني نوشت: آقاي هاشمي به سرعت از موسوي و كروبي فتنه گر و محارب اعلام برائت كنيد.
حجت الاسلام جعفر شجوني عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز طي نامه اي به آيت الله هاشمي رفسنجاني ديگر عضو جامعه روحانيت مبارز نسبت به عدم اعلام برائت وي از سران فتنه هشدار داد.
بر اساس اين گزارش، وي در ابتداي اين نامه با بيان اينكه هاشمي رفسنجاني داراي سوابق چشمگير انقلابي است، خطاب به وي نوشت كه اگر مي خواهد از گذشته خود حراست كند بايد همين امروز از فتنه گران اعلام برائت كند چرا كه موسوي و كروبي دشمنان جهان اسلام هستند و صهيونيست ها را خرسند كرده و مسلمانان سراسر جهان را نگران كرده اند.
شجوني با بيان اينكه آقاي هاشمي رفسنجاني آخرين فرصت خود را براي اعلام برائت از موسوي و كروبي نبايد از دست بدهد، نوشت: تا زماني كه آقاي هاشمي از موسوي و كروبي اعلام برائت نكرده باشد، بنده حساب وي را با سران فتنه جدا نخواهم دانست.
دبير كل جامعه وعاظ با بيان اينكه موسوي و كروبي بدون اميد به همراهي هاشمي رفسنجاني جرأت جسارت به ارزش هاي ملت ايران را نداشته و ندارند، به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هشدار داد در صورت عدم اعلام برائت، ملت ايران ديگر هاشمي رفسنجاني را به دامن انقلاب جاي نخواهند داد.
وي همچنين در اين نامه نوشته است كه روحانيت براي فدا شدن در راه ولايت فقيه آمادگي كامل دارند و هر فردي در مقابل نظام اسلامي بايستد با واكنش شديد روحانيت مواجه خواهد شد.
شجوني در بخش پاياني نامه خود خطاب به هاشمي رفسنجاني نوشت: آقاي هاشمي من با شما دوستي ديرينه دارم و دوستانه مي گويم كه ملت ايران شما را جزو حاميان فتنه 88 مي داند كه البته بنده نيز با ملت ايران هم عقيده هستم؛ اگر شما چنين نظري نداريد فرصت را از دست ندهيد و به سرعت با موسوي و كروبي فتنه گر و محارب كه حق شان اعدام در ملأ عام است اعلام برائت كنيد. ناگفته نماند كه دعا كرده ام جان نا قابل خويش را در راه مبارزه با سران فتنه به مقام معظم رهبري هديه كنم.

 



خارج از دستور

هدايتخواه: برخي افراد در مديريت مترو با جريان فتنه هماهنگ هستند
هدايتخواه با اشاره به تعطيل شدن مترو در 25 بهمن گفت متاسفانه برخي آقايان در مجموعه شهرداري و متروي تهران عملكردشان در مقاطع مختلف با جريان فتنه هماهنگ بوده است.
ستار هدايتخواه نماينده مردم بويراحمد در مجلس در گفت وگو با فارس با اشاره به تعطيل شدن مترو و خطوط اتوبوسراني BRT در روز دوشنبه و حضور ناخواسته تعدادي از مردم در جمع چندصد نفره اراذل و اوباش گفت: متاسفانه مسئولان مترو، BRT و برخي آقايان در مجموعه شهرداري و مترو عملكردشان در مقاطع مختلف هماهنگ با جريان فتنه بوده است.
وي افزود: بنده معتقدم كه بايد اين عوامل شناسايي و با آنها برخورد قضايي شود.
هدايتخواه ادامه داد: قطعا مردم تيزبين انقلاب اسلامي اين نوع برخوردها و رفتارها را رصد كرده و به موقع در مقابل آن موضع گيري خواهند كرد.
بيانيه تامل برانگيز و ديرهنگام اقليت
گروهي از اعضاي اقليت مجلس شوراي اسلامي در اقدامي كاملا تامل برانگيز به تطهير آشوبگران و فتنه انگيزان پرداختند.
فراكسيون اقليت مجلس با صدور بيانيه اي كه در واكنش به آشوب هاي 25 بهمن صادر شده، مدعي شدند؛ «اصلاح طلبان معتقد به نقدهاي منصفانه در چارچوب ارزش هاي نظام هستند و از حاكميت مي خواهند كه در برخورد با منتقدان مصلح با سعه صدر بيشتري برخورد كند و اجازه دهد كه دوستداران نظام و انقلاب نقدهاي منصفانه و دلسوزانه خود را كه به اصلاح امور مي انجامد، بيان نمايد.»!
حمايت تلويحي تعدادي از نمايندگان از آشوبگران و سران فتنه، «منتقدان مصلح» خواندن آنها و خواستار برخورد همراه با «سعه صدر» شدن در حالي است كه در ابتداي اين بيانيه كذايي بر لزوم آرامش و حركت در چارچوب قانون تاكيد شده است!
حال بايد از اين جماعت پرسيد، كجاي حركت منافقانه 25 بهمن در چارچوب قانون و انتقاد مصلحانه بوده است و آنهايي كه نان نمايندگي ملت را مي خورند تا كي مي خواهند حليم فتنه گران را هم بزنند و مرزبندي خود را به طور آشكار با جريان آشوب طلب مشخص نكنند؟!

 



حاجي بابايي: اختلاف حقوق فرهنگيان استخدام قديم و جديد بررسي مي شود

وزير آموزش و پرورش از آغاز بررسي اختلاف حقوق فرهنگيان استخدام قديم و جديد و يكسان سازي آن ها خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه گردهمايي معاونان پرورشي و تربيت بدني استان هاي كشور در جمع خبرنگاران گفت: حقوق معلماني كه در گذشته استخدام شده اند كمتر از معلمان جديدالاستخدام است كه اين موضوع در حال بررسي است.
وي ادامه داد: ممكن است در برخي از استان ها اين مسئله تفاسير گوناگوني داشته باشد و اشكالاتي را ايجاد كند، لذا در حال بررسي هستيم و با توجه به اينكه حقوق معلمان اعم از مناطق محروم، ايثارگري و يا موارد ديگر از آيتم هاي پرداخت حقوق معلمان است، لذا به صورت خاص نمي توانم در اين رابطه نظر بدهم، چرا كه مواردگوناگون است و نيازمند بررسي دقيق است.
وزير آموزش و پرورش تأكيد كرد: خيال همه فرهنگيان راحت باشد، چرا كه مي دانيم ممكن است، حقوقي در جايي زياد و يا كم شده باشد و همه اين موارد در دست بررسي است و قطعاً تمام پرداخت ها بررسي و توضيح داده خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به نظر مثبت 78 درصد مردم درباره تعطيلي روزهاي پنج شنبه مدارس گفت: با 106 ساعت افزايش ساعات درسي كه داريم، همچنين بررسي تعاريف گوناگون تعطيلي روزهاي پنجشنبه و مقايسه آن با حدود 70 كشور دنيا، تصميم گرفتيم يك كار كارشناسي توسط يكي از اساتيد دانشگاه انجام دهيم كه اين بررسي نشان مي دهد 78 درصد مردم جامعه كشور موافق تعطيلي پنجشنبه مدارس ابتدايي بودند.
وزير آموزش و پرورش بيان كرد: همچنين در نظرسنجي كه در شبكه آموزش در خصوص تعطيلي پنجشنبه مدارس انجام شد، بيش از 60 هزار نفر اظهارنظر كرده بودند كه آمار موافقان نيز در اين نظرسنجي بالا بود، اين در حاليست كه تا امروز يك مورد خبر منفي و جدي مخالفت با اين طرح دريافت نكرده ايم.
حاجي بابايي رقم 15 درصد را براي مدارس دونوبته اعلام كرد و تأكيد كرد: در چند سال آينده تمامي اين مدارس به يك نوبته تبديل خواهند شد.
عيدي جداگانه
به فرهنگيان سرپرست خانوار
وي با اشاره به پرداخت عيدي جداگانه به آن دسته از فرهنگياني كه سرپرست خانوار هستند گفت: مبلغ اين عيدي تعيين نشده است و قرار است هفته آينده در جلسه اي به اين موضوع پرداخته شود.
وي در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص ادغام آموزش و پرورش با آموزش عالي، يادآور شد، نظر خاصي ندارم، اگر چنين قدرتي پيدا شود كه همه امور آموزشي كشور را به صورت يكپارچه انجام دهد، منافعي براي نظام آموزشي دارد، اما امروز در خود آموزش و پرورش گير كرده ايم، چرا كه هم آموزش و پرورش و هم آموزش عالي هر دو دستگاهي با وسعت بالا هستند، اين درحاليست كه بحث جدي در دولت در اين خصوص بيان نشده است.
همچنين به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، حميدرضا حاجي بابايي درباره تغيير شيوه هاي آموزشي در بخش زبان هاي خارجي گفت: به دنبال تغييرات اساسي در زمينه آموزش زبان هاي خارجي در مدارس هستيم كه اين تغييرات هم در كتب درسي و هم به روش هاي تدريس برمي گردد.
وي افزود: بر اساس برنامه هاي در دست اقدام، آموزش زبان هاي عربي و انگليسي در مدارس كاربردي تر و مطابق با نيازهاي روز خواهد شد.

 



فراخوان مشمولان فارغ التحصيل دوره هاي كارداني كارشناسي و بالاتر

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي زمان اعزام به خدمت مشمولان فارغ التحصيل دوره هاي كارداني، كارشناسي و بالاتر در اسفند سال 1389را اعلام كرد.
به گزارش فارس، مشمولان فارغ التحصيل دوره هاي كارداني، كارشناسي و بالاتر و همچنين مشمولان فارغ التحصيل گروه هاي پزشكي كه برگه اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ اول اسفندماه 1389 دريافت داشته اند براي اعزام به خدمت به مكان هاي ذيل مراجعه كنند.
مشمولان ساكن تهران بزرگ
تمام مشمولان فارغ التحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي (فوق ديپلم تا دكترا) كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا اسفند ماه سال 1389 قيد شده است، در ساعت 30:6 صبح روز يكشنبه اول اسفند سال جاري به سازمان وظيفه عمومي ناجا (مركز وظيفه عمومي تهران بزرگ) واقع در ميدان سپاه مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساكن شهرستان ها
تمام مشمولان فارغ التحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي (فوق ديپلم تا دكترا) كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا اسفند سال 1389 قيد گرديده است در ساعت 30:6 صبح روز يكشنبه اول اسفند سال جاري به معاونت هاي وظيفه عمومي استان مربوطه (مركز استان) مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
سازمان وظيفه عمومي در اين اطلاعيه از مشمولان خواست به هنگام مراجعه به رده هاي وظيفه عمومي، تمام اوراق مربوط به اعزام شامل برگ اعزام به خدمت، برگ واكسيناسيون، برگ اعلام محل مراجعه و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي و را به همراه داشته باشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14