(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 بهمن 1389- شماره 19866

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
الو 125 ؟ (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
سوراخ ! (گفت و شنود)
محكوميت گسترده اقدام سران و اراذل و اوباش فتنه گر در 25بهمن
پاسخ وزارت خارجه به كلينتون مهمانپرست: شرايط روحي آمريكا را درك مي كنيم!
دادستان كل كشور: دستگاه قضايي با مسببان حوادث اخير تهران برخورد قاطع خواهد كرد
اسلامگرايان در اوج هستند سكولارهاي خاورميانه در سربالايي افتاده اند (خبر ويژه)
چه كسي باور مي كند كه ما طرفدار مردم مصر هستيم؟! (خبر ويژه)
حيوونكي ملك عبدالله! (خبر ويژه)
تمام ظرفيت پياده نظام اسرائيل (خبر ويژه)
بسته هاي مالي براي دوپينگ احزاب سكولار مصر (خبر ويژه)



الو 125 ؟ (يادداشت روز)

تصويرها معمولا نماد و نشانه اند. دلالت مي كنند و راوي هويت هستند. مثل آن تصويري كه عكس فرعون مصر را برداشتند و جاي آن قاب «الله»(جل جلاله) را گذاشتند. يا آن تصوير كه انقلابيون مصر در صف نماز جماعت ايستادند و سر به سجده شكر بر زمين نهادند. يا مثل همين 22 بهمن 1389 خودمان كه در آينه انتفاضه مصر تابيد و فجر در فجر شد از انطباق آينه ملت ها با هم. 22 بهمن هم امتداد ميدان امام حسين(ع) تا انقلاب و آزادي يك قاب بزرگ بيش نبود از درياي خروشاني كه موج برمي داشت و از اين بزرگراه به خيابان هاي اطراف سرريز مي شد.
روز دوشنبه 25 بهمن نيز يك تصوير فانتزي تبديل به نماد و نشانه شد تا دلالت كند بر تماميت ستادي كه قرار بود در اين روز جرياني را طراحي كند و به صحنه آورد. اين تصوير نماد شد چون برپاكنندگان نمايش 25 بهمن از صبح تا بعدازظهر همان روز بر نماد و نشانه بودن آن- از سر قحطي تصوير و سوژه- اصرار داشتند. روز هم كه به سر آمد، همان تصوير تنها جلوه واقعي خيالي بود كه كارگردانان به مدت يك هفته در آن دميده و فربه كرده بودند. آن تصوير، عكس مبهم مردي است كه از جرثقيلي مرتفع و چند ده متري بالا رفته، از اتاقك كنترل گذشته، به نوك بازوي جرثقيل رسيده و آنجا متوقف شده است. چند ساعت بعد معلوم شد مقداري پول و مصرف مخدر توهم زا او را به اين مخمصه كشانده است. همان ماهواره ها و شبكه هاي مجازي كه «اسب ترواي 2 »را به نام انتفاضه مصر و تونس و به كام اسرائيل و آمريكا از يك هفته پيشتر راه انداخته بودند، تنها تصوير به روزي كه از سرنوشت و مقصد دومين درازگوش تروا ارائه كردند، همين تصوير بود؛ بر بلنداي جرثقيل و بر نوك بازوي آن! زبان بسته پشيمان!
از آنجا كه قيافه آقاي ايكس در اين تصوير سمبليك پيدا نيست، مي توان عكس را به عنوان يك معما مطرح كرد و چهره ها و قيافه هاي متعددي را كه در سناريوي ترواي2 كارگرداني و نقش آفريني كرده اند، جاي چهره آن مرد تصور كرد. توهم، توهم است چه از نشئگي و «اكس» باشد و چه ناشي از جاه طلبي يا فريب اطلاعاتي. مهم اين است كه وقتي نشئگي از سر پريد و طرف خود را بر بلنداي جرثقيل چند ده متري ساختماني و بر نوك بازوي گردان و لرزان آن ديد، چه حس و حالي داشته باشد. لابد ناظران كنجكاو تصور كرده اند كه او مي خواهد با آن نوار سبز خودكشي كند و قهرمان شود! اما او دنبال تاجيان آتش نشاني مي گردد تا پايين بياورندش و به اين ترس لعنتي از ارتفاع پايان دهند. مأموران امداد ساعتي بعد به دادش رسيدند و به كابوس وي خاتمه دادند. اما ديگراني كه با او از جرثقيل توهم بالا رفتند و بر نوك يكي از شاخه هاي آن آويزان مانده اند چه؟ كسي مي تواند آنها را نجات دهد؟
صورت آقاي ايكس در اين تصوير سمبليك پيدا نيست و مي شود قيافه همه سناريونويسان و كارگردانان و نقش آفرينان را جاي صورت وي گذاشت. چه كساني؟ مثلا قيافه پت و مت هايي كه پاي نامه ديكته شده كذايي براي راهپيمايي را امضا كردند و پروژه ترواي2 را كليد زدند. همان دو نفري كه به اسم درخواست مجوز راهپيمايي اعلام همبستگي با ملت مصر، چرخ ارابه تروا براي سرويس هاي جاسوسي اسرائيل و آمريكا و انگليس شدند شايد كه آشوب تازه اي را كليد بزنند. دو ورشكسته به تقصيري كه گويا مانند «برسيسا» اراده شان روي اراده شيطان قفل شده و مجبورند لحظه هلاكت نيز- به احتمال نجات- ابرو پايين آورند و او را تعظيم كنند. آيا وضعيت اين دو بهتر از آن آدم تعطيل العقلي است كه بخت يارش بود و مأموران امداد آتش نشاني به دادش رسيدند؟ ياغيان شاخ شكسته اي كه نوك جرثقيل لجاجت و تكبر ايستاده اند و آرزو مي كنند كه اين جرثقيل، جرثقيل كوتاهتري براي به دار كشيدنشان بود و به اين كابوس پايان مي داد. مگر لجاجت، در خردسوزي كم از «روانگردان» و «مخدر» دارد؟ مگر كم بوده اند لجوجاني چون ابولهب و ابوجهل كه با سر تا قعر دوزخ سقوط كردند و حاضر نشدند به وسعت «حق» در آيند؟ اين كلام حكيمانه از اميرمؤمنان است كه «اللجاجه تسلّ الرأي. لجاجت، انديشه و تدبير را تباه مي سازد» (نهج البلاغه، حكمت 179). و اين حكمت نيز از زبان آن حضرت جاري شده كه «قد اضاء الصبح لذي عينين. همانا صبح روشن است براي كسي كه دو چشم بينا دارد» (حكمت 169). نخوت و لجاجت آدمي را چندان كور مي كند كه روز روشن را انكار كند يا خاك بر آفتاب بپاشد، شايد كه از فروغ آن بكاهد.
چشم از نوك جرثقيل برنداريد. صورت هاي ديگري نيز از آن بالا هويداست. مثلا همين هيلاري خانم كلينتون كه خيال كرد با مخدر توهم زايي به اسم تويتر و فيس بوك و شبكه مجازي مي توان جنبش سرهم كرد. خيال كرده بود اينجا هم گرجستان و اوكراين و اروپاي شرقي است. باورش شده بود- يا مجبور شده باور كند- كه سر كوچه آش مي دهند. روز 41 فوريه (52 بهمن ) صفحه ويژه وزارت خارجه فخيمه آمريكا در تويتر راه اندازي شد و طبق معمول، اين خبر بر بوق رسانه ها رفت كه وزارتخانه متبوع خانم كلينتون از مديران تويتر خواسته عمليات به روز رساني را به خاطر مسئله مهم ايران و راهپيمايي 52 بهمن به تأخير بيندازند. و در آن وزارت عريض و طويل يا در مجموعه پرهزينه سازمان اطلاعاتي و جاسوسي آمريكا گويا قحطي خرد آمده بود كه يكي از آن ميان نگفت عزيز من هر گردي كه گردو نيست. كسي نگفت كه ميخ در پريز فرو بردن، شايد بازي مهيجي باشد اما اين بازي را دو بار نمي شود تكرار كرد. وقتي زدي شبكه مجازي را تا هفت پشت سوزاندي و آتش آن را به جان سازمان آشوب انداختي، ديگر از دست هيچ آتش نشاني كاري برنمي آيد.
قيافه هاي ديگري هم بر بالاي جرثقيل ديده مي شوند. مثل آقاي اوباما يا لئون پانتا رئيس سازمان سيا و رابرت گيتس وزير دفاع كه هنوز هم كار اطلاعاتي را مهم تر و جذاب تر از ارتش آمريكا مي داند. يا حضرات صهيونيست، نتانياهو و ايهود باراك (وزير دفاع)، آويگدورليبرمن و داني ايالون (وزير و معاون وزير خارجه) و باردو (رئيس موساد) يا بسياري ديگر از سران آمريكايي و صهيونيستي كه عكس هايشان در آلبوم عكس هاي حسني مبارك موجود است. يك روز پيش از اجراي وارونه پروژه ترواي2 بود كه همين جناب داني ايالون در جمع سران سازمان هاي صهيونيستي آمريكا گفت «بزرگ ترين تهديد، نه تحولات مصر و تونس، كه حكومت توطئه گر و فتنه گر ايران است، كشوري كه به كمك همدستان منطقه اي، هدف هاي خود را پيش مي برد. نبايد بگذاريم ايران از بي ثباتي هاي پديد آمده براي پيشبرد اهدافش استفاده كند. ما بايد اين فرصت ها را بسوزانيم.»
شايد گفته شود كه آنها فرجام فتنه و آشوب سال گذشته را در 9دي و 22بهمن88 و 98 ديده بودند، پس چرا دوباره ريسك كردند؟ خطايي در اين صورت مسئله نهفته است و آن كلمه «ريسك» است. ريسك مربوط به كسي است كه فرصت انتخاب دارد و مي سنجد اما كسي كه مثلاً درحال غرق شدن در باتلاق است قدرت و فرصت انديشيدن ندارد. او به هر چيزي كه دم دستش باشد چنگ مي اندازد، ريسمان باشد يا گياه و شاخه درخت و يا مار زهرآگين. شوخي نيست، مصر و اسرائيل با هم درحال سقوط هستند. «سينا» در مرز مصر و فلسطين آبستن رويدادي است به بزرگي تولد موسي(ع)، آن هم پس از سه دهه نيرنگ و قساوت آميخته در اين منطقه تا شايد كابوس فرعون درباره ولادت موسي جامه حقيقت به خود نپوشد. و اين بار هم- مانند 33 سال پيش كه موسي در عمق كاخ فرعون و در پايگاه ثبات آمريكا (ايران) باليد و سر به انقلاب گذاشت- شوق انقلاب در ديگر پايگاه ثبات براي آمريكا و اسرائيل (مصر) برخاسته است، هر چند كه اين روايت تمام داستان نيست.
واشنگتن تايمز از قول جاناتان اسپاير (كارشناس مركز مطالعات جهاني در هرتسلياي اسرائيل) درست مي نويسد كه «هسته مركزي ماجراهاي خاورميانه جاي ديگري است؛ ايران. اكنون به طور پيوسته كشورهاي منطقه به منظومه ايران مي پيوندند. ايران به كمك سوريه جبهه اي از متحدان را به راه انداخته كه حزب الله لبنان و گروه هاي اسلامگرا در عراق و حماس در فلسطين را شامل مي شود. حتي تركيه و قطر هم به منظومه ايران پيوسته اند. اين حلقه اتحاد، بسيار بد و نامطلوب است. در مقابل، مصر [سابق] و سعودي و اردن و مراكش و تشكيلات محمود عباس قرار دارند. اكنون ائتلاف خواستار نابودي اسرائيل در حال تقويت است و به مصر نزديك مي شود.» در چنين فضايي اگر سيا و موساد و ام آي6 به ورشكستگاني نظير اولي و دومي و سومي دخيل نبندند، چه گلي به سر بزنند؟ يا عبدالله سعودي يك ميليارد دلار بي زبان را مانند علف خرس نثار اين جماعت نكند، پس به شرم الشيخ كوچ كند؟ يا از اين سو، طرف معامله جرج سوروس و راسموسن دانماركي، به عتبه بوسي ملك عبدالله در ارديبهشت 88 مشرف نشود، چه كند؟ يا آقاي توهم به 05 ميليون دلار صدقه محمودعباس و تشكيلات او اميد نبندد، چشم به دست و اراده ملت داشته باشد؟ همذات پنداري است كه اين جماعت لنگه به لنگه را به هم رسانده است... اگرچه بالاي جرثقيل!
اسلام هراسي، شيعه هراسي و ايران هراسي هيچ كدام به مددشان نيامد. ويكي ليكس را علم كردند تا بگويند ايران چه قدر مغضوب كشورهاي مرتجع از قاهره تا رياض و امان و منامه و دوبي و صنعاست، نفهميدند كه همين بر قرب و محبوبيت جمهوري اسلامي نزد ملت ها مي افزايد. نفهميدند كه وقتي از قول «امير عبدالله رو به قبله» بگويند «سر مار را بايد در ايران كوبيد» دل هاي بيشتري را متوجه قبله انقلاب مي كنند... تا اينكه مصر فوران كرد و اردن و يمن و بحرين به لرزه افتاد. چه بايد كرد؟ چه مي توانستند؟ قرار شد خاك بر آفتاب بپاشند و پنجه بر سيماي تابناك ايران بكشند شايد كه از تابندگي و الهام بخشي بيفتد. همان رسانه ها كه تا هفته ها به سانسور حقايق انتفاضه اسلامي مصر و تونس پرداختند، خيز برداشتند از گلوله برفي «هيچ» كه دست به دست مي گردانند و بزرگ مي كنند، بهمن انقلاب و جنبش در ايران بسازند. پيش قاضي و معلق بازي!؟ كاريكاتور بازي و تصويرسازي واژگونه و بدلي پيش نسخه حي و حاضر انقلاب كه ديگر بار در 22بهمن 88 و در بزرگراه امام حسين(ع)- آزادي به حركت درآمده بود؟
چي فكر مي كردند، چي شد؟ قرار بود موتور الهام بخش انقلاب را خاموش كنند تا سوداي اقتدا به ملت ايران در سر ملت ديگري نيفتد. قرار بود حاشيه اي در ايران بسازند و نگاه افكار عمومي را به اين نقطه منحرف كنند تا آن طرف، متن انتفاضه و انقلاب اسلامي رو به فوران را ولو به ضرب و زور ارتش مصر و كماندوهاي اسرائيلي- آمريكايي منكوب نمايند. قرار بود قهرمان بسازند، مثل بوعزيزي تونس! اما همه جاي اين «مهندسي معكوس» طي 02 ماه گذشته وارونه بود و محال بود آخرين حلقه آن وارونه از آب درنيايد. به نام قانون گرايي، آشوب راه انداختند. به اسم جمهوريت، مقابل مردم سالاري و رأي اكثريت ايستادند. به نام امام و انقلاب و قانون اساسي، قلم حذف روي همه ارزشها كشيدند. روز قدس، اشغالگران بيت المقدس را از خماري 03ساله درآوردند و 31آبان و 61 آذر كوشيدند چكمه آمريكايي ها را برق بيندازند. عاشورا كه شد، با لشكر «مردمان خداجو» از خجالت عمرسعد درآمدند و روز 22بهمن 88- از شدت بلاهت- اسب تروا را ساز كردند تا در روز پيروزي انقلاب، ملتي را به زير بكشند! اين مسير، ايستگاه ديگري نمي توانست داشته باشد جز روز ولنتاين (41فوريه) كه در آن به نام ملت مظلوم مصر و تونس، نشان دادند كه دم به دم شتر نتانياهو و اوباما و مبارك گره زده اند و تا هرجا كه آنها پي شوند و رم كنند و بگريزند، اينان نيز پاندول وار در «حركت» و «جنبش» خواهند بود... ولو بالاي جرثقيل و انگشت نماي خلايق.
اين سرنوشت كسي است كه از ارزشها برگردد و رذيلت را جاي فضيلت برگزيند. به تعبير اميرمؤمنان كسي كه لااقل در دل خويش فضيلت و معروفي را نپذيرفت و منكري را زشت نشمرد، زير و رو مي شود و بالاي او جاي پايينش و پايين او جاي بالاي وي مي نشيند (حكمت 375 نهج البلاغه). اينجا آغاز واژگونه بيني است. اين نهايت مهندسي معكوس است حتي اگر بر بلنداي جرثقيل رفته باشي. اينجا ارتفاع پست است. اينجا آتش نشاني و امداد و 125 هم نمي توانند به كمك كسي بروند.
محمد ايماني

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ سران فتنه به مهره هاي سوخته تبديل شده اند و حرفشان هيچ ارزشي براي مردم ندارد. به نظرم آنچه كه مورد توجه مردم بابصيرت ايران مي باشد اين است كه عملكرد لايه ها و عوامل پنهان فتنه و برخي از خواص دوپهلو و آقازاده هايشان و به خصوص كساني كه با كمك بيگانگان از فتنه گران حمايت مالي و رسانه اي كرده اند بيشتر آشكار شود.
علي نژاد از قائم شهر
¤ سران فتنه كه از ترس مردم جرات بيرون آمدن تا سر كوچه محل سكونت خود را ندارند چگونه درخواست مجوز راهپيمايي كرده اند!
1197---0919
¤ يك انسان عقب افتاده هم نبايد قرباني نقشه هاي آمريكا و اسرائيل بشود. سران فتنه اگر قصد دارند اهداف بيگانگان را در كشور پياده كنند اول بايد خود را به آتش بكشند.
4013---2190
¤ خيانت هاي سران فتنه كمتر از خيانت هاي قطب زاده در زمان حيات حضرت امام خميني(ره) نيست. اي كاش قوه قضاييه امروز قاطعيت و صلابت قوه قضاييه زمان حضرت امام را داشته باشد.
5990---0912
¤ مگر سران فتنه كور بودند و تظاهرات ميليوني مردم در سراسر كشور در روز 22 بهمن را نديدند كه با هدف فتنه گري درخواست مجوز اغتشاش در شهر تهران داده اند. فكر مي كنم تعلل در بازداشت و محاكمه سران فتنه كافي باشد.
7416---0919 و چند تلفن مشابه ديگر
¤ مصري ها راه دشواري در پيش رو دارند بايد با همت و يكدلي تا استقرار نظام اسلامي در كشور به قيام هاي خياباني ادامه دهند و به سران ارتش مصر هم مي گويم از سران خائن ارتش رژيم شاه و ديگر نوكران استعمار در تونس و... عبرت بگيرند. در جهت خوشايند استكبار جهاني عمل نكنند. مردم مصر هم بايستي با تعيين يك رهبر فكري و ديني و تعريف ساختارهاي جديد دشمن را از بازگشت با چهره جديد به قدرت مايوس كنند.
عليمرداني و چند تماس مشابه
¤ اينك كه بحمدالله فرعون مصر در جهنم اعمال خود مي سوزد ضمن تبريك به مسلمانان مصر از جوانان غيور مصر انتظار مي رود خواسته به حق همه مسلمانان كه بازگشايي گذرگاه رفح است را مطالبه نمايند.
نيكنام از قم
¤ مي خواستم از اعضاي محترم مجلس خبرگان رهبري به عنوان برادر كوچكتر تقاضا كنم كه براي انتخاب هيئت رئيسه جديد محافظه كاري را كنار بگذارند و فقط خدا و ارزشهاي نظام را درنظر بگيرند.
فلاح- بهشهر
¤ پيشنهاد مي كنم كه اگر امكان دارد يك مركز مطالعات استراتژيك براي نهضت هاي جهان اسلام در كشورمان تشكيل شود.
بهمن- تهران
¤ وزير محترم آموزش و پرورش پاسخ بدهد چرا اگر يك معلم سابقه 20سال مديريتي هم داشته باشد هنگام بازنشستگي از حق مديريت محروم است ولي اگر يك فرهنگي غيرمعلم همان سال آخر خدمتش مدير يا معاون بشود حق مديريت به او تعلق مي گيرد.
4090---0916
¤ در سكوهاي دريايي شركت نفت و گاز پارس رعايت مسائل اخلاقي نمي شود و متاسفانه با پول بيت المال براي افراد تجهيزات دريافت برنامه هاي ماهواره اي فراهم شده و هيچگونه محدوديتي وجود ندارد. اگر هم كسي اعتراض كند مورد تمسخر واقع مي شود.
6393---0919
¤ نظارت بر كيفيت پخت نان در نانوايي ها همان هفته اول اجراي هدفمند كردن يارانه ها صورت گرفت و تا اندازه اي اثر خودش را نيز گذاشت. ولي بعد از آن با كمرنگ شدن نظارت بازرسين ،كيفيت پخت نان بسيار پايين آمده و وضعيت گذشته يعني قبل از طرح هدفمند كردن يارانه ها را پيدا كرده است و از اين جهت گلايه داريم.
احمدي
¤ عرض سلام دارم خدمت آقاي رئيس جمهور. جسارتا مي خواستم بگويم به ورزشكاراني كه براي گرفتن مدال به مسابقات آسيايي رفتند وعده هر نفر 150سكه طلا داده شد اما براي بچه هاي سازنده ماهواره كه همه از دانشجويان متدين، مؤمن و ولايي و از نخبگان جمهوري اسلامي هستند حتي يك پنجم آن سكه ها را هم ندادند.
يك هم وطن- كرج
¤ با اعتراف غرورآفرين مردم دنيا و سياستمداران شرق و غرب بر صحت و افق بلند انديشه هاي امام خميني كبير، چرا صداوسيما همچنان بر ساخت فيلم و برگزاري نشست ها و برنامه هايي با ماهيت تفكر روشنفكر غربي اصرار دارد.
عليداد بابايي
¤با توجه به اين كه دولت محترم مقدمات ارائه امتياز خروج از تهران را به استان ها اعلام نموده اما متاسفانه اين موارد در استان ها عملي نشده است. هنوز امتيازاتي كه آقاي كيارشي طبق بخشنامه دي ماه ابلاغ نموده به دليل عدم ارائه نرم افزار از وزارت آموزش و پرورش دريافت نكرده ام.
يك فرهنگي
¤دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي چون مغرض اند لازم است هر سال دو مرتبه روزهاي قدس و 22 بهمن با پتك جمهوريت يعني اقيانوس مردم بر سر آنان كوبيد. آنها كه شعار رفراندوم مي دادند كاش به اين رفراندوم هاي مكرر توجه كنند و به آغوش ملت بازگردند. شايد ملت آنها را به عنوان يك شهروند معمولي بپذيرد.
3104---0912و سهرابي
¤از كيهان انتظار داريم مجموع سخنان حضرت امام(ره) را در قالب لوح فشرده و بصورت نرم افزار تهيه و در اختيار ما جوانان كه در زمان امام نبوديم قرار بدهد تا فريب تحريف كنندگان انديشه حضرت امام را نخوريم و راه را اشتباه نرويم. نرم افزار مركز تنظيم و نشر آثار امام خميني بسيار ضعيف و سردرگم است.
9015---0911
¤براي تك تك معلمين كشور احترام ويژه قائل هستم. ولي مگر در كشور غير از معلم فرد زحمت كش ديگري وجود ندارد. پس چرا براي ما كارمندان غيرمعلم مثل معلم ها تسهيلات و مزايا قائل نمي شوند.
9671---0915
¤براي قطع شدن دست واسطه ها در پروژه هاي مسكن مهر در شهرستان ها پيشنهاد مي كنم با نظارت دولت زمين و تسهيلات به خود اعضا يعني مردم داده شود. با اين كار يعني كنار زدن واسطه ها واحدهاي مسكوني سريع تر و ارزان تر ساخته مي شوند.
1008---0912
¤مدت 10 سال از عضويت ما در تعاوني مسكن شهرداري اهواز مي گذرد. هر كدام از ما اعضا مبلغ 10 ميليون تومان پول داده ايم ولي فقط عمليات خاك برداري انجام شده و از مسكن خبري نيست. از قرار معلوم قصد دارند زمين را بفروشند و پول اعضا را پس بدهند. چرا مسئولين استان در جهت احقاق حق ما كاري انجام نمي دهند؟
4087---0916
¤باتوجه به تشكيل پرونده در مسكن مهر، بانك از دادن وام خودداري مي كند و مي گويد فعلا اعتبار نداريم. لطفا مسئولان ذي ربط به اين موضوع رسيدگي كنند.
عباس سالاري
¤بنده يك بيمار سرطاني هستم و چند ماه است كه دو هفته يك بار شيمي درماني مي شوم. داروهاي مورد نيازم را تاكنون بيمه تاييد مي كرد ولي مدتي است كه بيمه برخي از داروهايم را تاييد نمي كند و قيمت آزاد آن هم بسيار گران است.
خانم روح انگيز احمدي-ايلام
¤از دانشجويان دانشگاه آزاد واحد رودهن هستم. براي ثبت نام كه مراجعه كرديم علاوه بر شهريه ثابت 100 هزار تومان ديگر هم از ما خواستند و ثبت نام را منوط به پرداخت اين مبلغ كردند. لطفا دليل افزايش شهريه را پي گيري فرمائيد.
يك دانشجو
پاسخ روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي
در پاسخ به مطلب مندرج تحت عناوين «كارگر بازنشسته تامين اجتماعي هستم» مورخ 16/9/89 و 21/9/89 به آگاهي مي رساند:«با توجه به صدور دستور اداري در خصوص بيمه تكميلي مستمري بگيران، همه بازنشستگان و مستمري بگيران اين صندوق از تاريخ 1/7/89 مي توانند با مراجعه به كانونهاي بازنشستگي شهرستان مربوطه از مزاياي بيمه تكميلي درمان استفاده نمايند.»
¤ چندي قبل يك عدد مين به جاي مانده از زمان جنگ در منطقه شلمچه منفجر شد و در اثر آن يك نفر كه به اتفاق گروهي دنبال ضايعات آهن بودند كشته و نفر ديگري مجروح شد. بنويسيد پاكسازي مناطق عملياتي دوران جنگ را جدي بگيرند تا شاهد چنين تلفاتي نباشيم.
4525- 0916
¤ از آقاي ضرغامي رئيس محترم صدا و سيما و مديران شبكه خبر به خاطر تهيه و پخش برنامه بسيار جذاب خورشيد واره ها كه به مصاحبه با آزاده هاي سياسي (زندانيان سياسي دوران ستم شاهي) اختصاص دارد تقدير و تشكر مي كنم.
راسخ- آزاده سياسي
¤ فرزند شهيد هستم. هيچ انتظاري از هيچ كس و بنياد شهيد ندارم الا اينكه سه سر عائله را اداره مي كنم و نياز به كار دارم. بنده به خاطر اين موضوع هيچ موقع از نظام دلسرد نمي شوم. ولي خوب درد دلي بود كه خواستم مطرح كنم وانتظار دارم كه منعكس كنيد.
ا-ن 3454-0919
¤ انتظار است كه دولت عدالت محور ترتيبي را براي كساني كه در دور اول موفق به دريافت يارانه خود نشده اند فراهم كند تا بتوانند حقوق خود را در دور دوم دريافت كنند.
يك شهروند
¤ ما تعدادي از كارگران گواه وابسته به ايران خودرو ديزل هستيم كه سال گذشته بازنشسته شديم و قرار شد كه سنوات ما را شش ماهه بدهند. اما اكنون كه حدود يك سال خرده اي از آن تاريخ گذشته است هنوز اقدامي صورت نگرفته است. لطفاً به مسئولان بفرماييد كه رسيدگي بكنند.
جمعي از كارگران شركت گواه
¤از دانشجويان كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد در تاكستان هستم. قبلاً شهريه را در دو قسط دريافت مي كردند اما اين دفعه اعلام كرده اند تا زماني كه كل شهريه واريز نشود فايل ثبت نام و واحدگيري باز نخواهد شد. با هر جا كه تماس مي گيريم پاسخ درست دريافت نمي كنيم.
محمد رحماني- تاكستان
¤ كارگر مستضعفي با اندك اندوخته اش زميني را به نرخ روز به صورت قولنامه اي خريده است حالا كه بچه هايش مي خواهند بسازند فروشنده در دفتر ثبت حاضر نمي شود و درخواست پرداخت 20 ميليون تومان ديگر مي كند. دولت از اين كارگر حمايت كند.
يك خانم شهروند- كاشان
¤ از وزارت راه و ترابري تقاضامي كنيم كه نظارت جدي بر پايانه هاي مسافرتي داشته باشند. ساعت حركت در بليط با زمان حركت اتوبوس معمولا 40 دقيقه الي يك ساعت تفاوت دارد. به طوري كه راه تهران مشهد را 14 تا 15 ساعت مي روند.
اماني- تهران
¤ يكي از كارمندان تامين اجتماعي هستم و اين سؤال را از مسئولان اين سازمان دارم كه چرا حدود سه سال است كه افزايش حقوقي براي كارمندانش نداشته است.
يك كارمند
¤ از مسئولين فرهنگي شهرستان جهرم درخواست مي شود نسبت به حفظ آثار آيت الله سيدحسين آيت اللهي امام جمعه فقيد و ولايتمدار اين شهر كه بيش از 4200 نوار سخنراني فقط از وي برجاي مانده و... اقدام نمايند و نگذارند اين آثار ارزشمند نابود و به فراموشي سپرده شوند.
6492-0937
¤ از معاون شهردار ناحيه 4 شهرداري منطقه 20 مهندس بسيجي آقاي خوشي به خاطر پيگيري و حل بخشي از مشكلات بلوار بسيج بهاران اول و دوم تقدير و تشكر مي شود.
جمعي از اهالي بهار اول و دوم بلوار بسيج شهرري
¤ از شركت آب و فاضلاب استان اصفهان درخواست مي شود مشكل فاضلاب شهرك بختيار دشت اصفهان را حل نمايد. متأسفانه به علت قرار گرفتن در كنار كوه چاه هاي فاضلاب پاسخگو نيست و فاضلاب، داخل شهرك رها مي شود و بوي تعفن و امراض متعدد آن باعث آزار و اذيت اهالي را فراهم مي نمايد. انتظار مي رود با اتصال اين شهرك به شبكه فاضلاب اصفهان اين مشكل رفع گردد.
جمعي از اهالي شهرك بختيار دشت اصفهان
¤ از رئيس محترم سازمان صدا و سيما درخواست مي شود براي كودكان كه داراي قلب پاكي اند برنامه هاي ديني در شبكه هاي سيما تدارك ديده شود تا قلب شفاف آنها به تيرگي نگرايد. ولي در برخي برنامه ها از جمله برنامه اي كه در تاريخ 19/11/89 ساعت حدود سيزده تا چهارده در حال پخش بود مربوط به يك انيميشن ايراني و آموزشي سحر و جادويي بود كه ريشه در انديشه هاي صهيونيستي دارد.
ساعدي
¤ از دولت خدمتگزار و عدالت محور و مسئولين ستاد تنظيم سوخت درخواست مي شود فكري به حال تاكسي داران اسلامشهر-واوان بكنند، چون با افزايش قيمت گاز و بنزين واقعاً در عسر و حرج به سر مي برند و دخل و خرج شان همخواني ندارد. (روزي 15-12 هزار تومان گاز و بنزين، پرداخت اقساط مستأجري و...)
حسيني
¤ از شركت برق منطقه مولوي درخواست مي شود نسبت به رفع مشكل روشنايي ضلع شمالي ميدان ابن سينا (پشت ايستگاه مترو) كه فاقد روشنايي است اقدام نمايد.
ناصري- كاسب محل
¤ به دولت و دولتمردان بفرماييد براي رعايت حال شهروندان در ايام عيد 50 تا 60 ليتر بنزين به قيمت 100 توماني خاص سفرهاي نوروزي اعلام كنند كه بتوانيم خانواده را به يك سفر خارج از محل سكونت ببريم و آب و هوايي عوض كنيم.
صادقيان
¤ هيچ كدام از بانك ها براي نوزادان متولد مردادماه به بعد سال جاري حساب وعده داده شده دولت را افتتاح نمي كنند و به مراجعين مي گويند بودجه نداريم. از مقامات مسئول تقاضاي رسيدگي داريم.
9662-0918
¤ از مسئولين شركت گاز شهرستان شيبان استان خوزستان درخواست مي شود نسبت به آسفالت خيابان انتهاي يك خرداد كه سه سال است پس از گازرساني بدون آسفالت رها شده و موجب آزار و اذيت همسايگان را فراهم مي كند اقدام نماييد.
8990-0916
¤ اين حسني نامبارك لكه ننگي است براي ملت مصر. اميدوارم هرچه زودتر اين لكه ننگ توسط ملت غيور و مسلمان مصر برداشته شود.
4605-0912
¤ از دولت خدمتگزار مي خواهم كه به مشكلات روستاي گنبد سه پايه شهر دلگان ايرانشهر رسيدگي كنند.
2773-0913
¤ مدتي است كه ضلع جنوب غربي ميدان سپاه در تهران فاقد روشنايي است و شهروندان در رفت و آمدهاي شبانه خود در اين ميدان بامشكل مواجه هستند. از مسئولين اداره برق منطقه درخواست رسيدگي داريم.
يك شهروند
¤ با فروپاشي حاكمان دست نشانده نظام سلطه در منطقه شكست و غروب جبهه باطل و كفر جهاني قطعي است در مقابل جبهه حق يعني تفكر و انديشه حضرت امام خميني(ره) با پرچمداري امام خامنه اي جهان را مسخر خود خواهد ساخت.
انشاء الله
5010-0913
¤ فردي وابسته به گروهك نهضت آزادي اظهار كرده كه محمدرضا پهلوي اهل خون ريزي نبود. اگر چنين است پس كشتارهاي پانزده خرداد 42 و 17 شهريور سال 57 و خلاصه شهادت 60 هزار شهيد و صدهزار مجروح كار چه كسي بوده است.
ناصري
¤ به مستكبرين در جهان بايد هشدار بدهيم كه خداوند آن مهلتي را كه در سوره طارق به آنها داده در حال به اتمام رسيدن است. بايد از آن روز بترسند كه آن پيش بيني پيامبراكرم(ص) نسبت به اضمحلال صهيونيست ها توسط مصريان فرا برسد.
كاشاني
¤ قيام اسلامي كشورهاي مسلمان عربي را به همه مؤمنين و مسلمين جهان تبريك و تهنيت مي گويم.
فاطمه صادقي- بابلسر
¤ به فضل خداوند حلقه محاصره رژيم صهيونيستي در حال تنگ تر شدن است و آن كساني كه با ناجوانمردي سعي در شلوغ كردن خيابان هاي ما داشتند امروز بر خرابه هاي كاخ هايي كه در حال آتش گرفتن به دست مسلمين است، به عزا نشسته اند. اين حادثه يكي ديگر از معجزات ديگري كه در قرن 15هجري قمري اتفاق افتاده است.
يك هم وطن
¤ اينجانب كشاورز روستاي باي كلاه از دولت محترم تقاضا مي كنم براي اينكه در مسيرهاي حرامي مثل ربا نيفتيم 10درصد محصولمان را به ما وام بدهند تا بتوانيم تا زمان برداشت كامل محصول خودمان را سرپا نگه داريم.
سيدحسين احمدي
¤ در خصوص فرزندم كه معلوليت كامل دارد براي دريافت دفترچه تامين اجتماعي به اداره مربوطه مراجعه كردم اما ضمن خودداري از دادن دفترچه تاكيد كردند كه براي فرزند چهارم خدماتي داده نمي شود. مگر آن كه حق سرانه پرداخت بكنم. اين در حالي است كه چون فرزندم فلج كامل مغزي است جزو بيماريهاي خاص محسوب مي شود.
لطفي- مشهد
¤ به روستاي شهرستان رزن در استان همدان لوله كشي گاز شده است اما بخشدار و فرماندار شهرستان رزن اجازه انشعاب گاز را به خانه هاي مسكوني صادر نمي كند. لطفا با توجه به سرد بودن منطقه و هدفمند شدن يارانه ها و محدوديت عرضه مواد سوختي يارانه اي مسئولان فكري براي اين موضوع بكنند.
حيدري
¤ وقتي آقاي صالحي به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه معرفي شد اعضاي فراكسيون اقليت از معرفي ايشان استقبال كردند اما در جلسه راي گيري به ايشان راي ندادند و با رويكرد نفاق گونه برخورد كردند و بايد با آنها همان كاري را كرد كه امام راحل(ره) با جبهه ملي و ضدمذهبي ها كرد.
1861---0916
¤ من هنوز موفق به ثبت شماره حسابم براي دريافت يارانه نشده ام از چه طريقي اقدام كنم؟
5235---0913
¤ از مديرعامل ايران خودرو درخواست ملاقات چند دقيقه اي را دارم تا به ايشان بگويم چطور خودروي درخواستي ام را 6/10/89 تحويل داديد ولي سه ماه قبل يعني درست در تاريخ 6/7/89 پلاك شده است؟! واقعا چه كسي پاسخگوست؟!
هاشمي نسب از كرج
¤ بعد از اهانت فرد دانماركي شيريني آن در قنادي هاي كشورمان تغيير نام دادند ولي متاسفانه اخيرا در مشهد كارخانه .... كيكي با مارك دانماركي توليد مي كند چرا؟
9863---0919
¤ راننده تاكسي هستم با بنزين ليتري 400 تومان روزانه 20 هزار تومان به هزينه ام اضافه شده با اين تورم و كمبود درآمد شما بفرماييد چكار كنم و چگونه تامين نمايم.
8977---0912
¤ سياست وزارت بهداشت بايد بر پيشگيري متمركز باشد نه گسترش بيمارستان سازي و استخدام پرسنل و هزينه هاي گزاف ساخت و ساز! بايد فكري براي عمر بيشتر شود چه بلايي بر سر تغذيه ما آمده؟ چرا از گنجينه طب اسلامي و ايراني دور افتاده ايم.
5954---0911
¤ بايد به خودروسازان تبريك گفت كه براي فروش محصولات خود به جاي عدم كيفيت به حربه هايي چون جايزه 7 ليتر بنزين براي يكصد كيلومتر و نصب ترمز اي بي اس كه رايج در دنياست متوسل مي شوند.
1539---0911
¤ از شهرداري محترم منطقه 4 اهواز درخواست مي شود نسبت به اتمام بوستان شقايق2 تسريع نمايند تا چشممان به سبزه روشن شود.
3418---0936
¤ چرا بايد يك بازيكن به طور متوسط هر ماه 30 ميليون از پول بيت المال را بگيرد در صورتي كه هيچ نفعي ندارد.
9464---0913
¤ روستائيان روستاي قمشه ماهيدشت كرمانشاه مدتي است كه از شرارت ها و سرقتهاي چند نفر سارق مسلح منطقه آسايش و امنيت ندارند. تقاضا داريم رسيدگي بكنند.
7341---0913
¤ جاده تيغ سياه امام آباد- بشاگرد از سال ها قبل مسدود شده است. مي خواستم بنويسيد چرا مسئولين استان هرمزگان به فكر بازگشايي اين جاده نيستند و اقدامي نمي كنند.
3051---0917
¤ وضع اداره محيط زيست شهرستان درگز واقع در استان خراسان رضوي حالت بحراني پيدا كرده است از رئيس سازمان محيط زيست در تهران و همكارانش تقاضا داريم به اين وضع بحراني و نابسامان رسيدگي بكنند.
9418---0915
¤ با اينكه سال 89 رو به پايان است ولي از پرداخت سود سهام عدالت سال 88 خبري نيست. به دستگاه هاي مربوطه هم كه مراجعه مي كنيم جواب قانع كننده نمي دهند. مقصر كيست و چه بايد بكنيم؟
بخشي
¤ در شهر قدس (قلعه حسن خان) گازهاي سليندري را هم گران تر از قيمت مصوب مي فروشند و هم از وزن گاز كم مي كنند و مشتري بيچاره از تمام جهات ضرر مي كند كسي هم رسيدگي نمي كند.
تيموري
¤ وزارت بازرگاني و مجمع امور صنفي شهرستان شميرانات مدت هاست كه اتحاديه صنف مشاورين املاك شميران را منحل و پلمب و مراجعه كنندگان را با مشكل رو به رو كرده است. از مسئولان ذيربط خواهش مي كنم كه مردم را از بلاتكليفي دربياورند.
قاسمي
¤ از مجلس و نمايندگان مجلس مي خواهم كه فكري به كلاهبرداريهايي كه حقوق ما كشاورزان را مي خورند بكنند.بنده 20 سال پيش مقداري زمين به همراه آب خريداري كرده ام به طوري كه در سند، هم مقدار زمين و هم مقدار آب و با اشاره زمان و ساعت آن قيد شده است. اما امروز آن ها مي گويند كه زمين مورد قبول است ولي آب به شما نمي دهيم. در حالي كه همه شاهد هستند كه مالكيت بنده بر زمين همراه با آب آن است.
يك خانم كشاورز از كاشان
¤براي دريافت وديعه مسكن كميته امداد طبق بخش نامه اي كه رئيس جمهور صادر كرده بود قرار بود يك ضامن كاسب يا كارمند معرفي كنم اما وقتي به بانك مراجعه كردم در كمال تعجب از بنده خواستند كه دو ضامن كه حقوق بگير بانك ملي هم باشند معرفي كنم. بنده با هشت سرعائله، مستأجر، سرپرست خانوار و در شهر غريبي مثل بابل چه كار بايد بكنم و از كجا دو ضامن با اين شرايط پيدا كنم. از آقاي رئيس جمهور خواهش مي كنم كه به اين موضوع رسيدگي كند.
خانم ليلا قرباني
¤ با توجه به تاكيد يكي از مراجع عظام تقليد مبني بر ايجاد وزارت امر به معروف با هدف نظارت بيشتر بر عملكرد مردم و مسئولين، خوب است كه مسئولين محترم اين پيشنهاد مناسب را به صورت لايحه در اختيار مجلس شوراي اسلامي بگذارند.
سليمان بلغار
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش تقاضا مي كنم كه در خصوص مدارس ابتدايي و راهنمايي بخصوص مدارس غيرانتفاعي با وجود هزينه هاي سنگين و گذاشتن كلاس هاي تقويتي و اجباري پرهزينه خارج از زمان كاري مدرسه و كم كاري معلمين اين مقاطع در استان خوزستان رسيدگي كنند.
يك خانم فرهنگي
¤ با توجه به هدفمند كردن يارانه ها بايد يك فكري به حال مصرف برق آسانسور ساختمان هاي بيش از 4 طبقه صورت گيرد چون اولاً مصرف برق آن بالاست و هم هزينه تعميرات آن لذا معمولاً براي طبقات پايين بويژه ساكنين طبقه اول اجحاف مي شود چون همانقدر كه از طبقات بالاي ساختمان حق شارژ گرفته مي شود به همان ميزان از ساكنين طبقات پائين به ويژه طبقه اول كه از آسانسور استفاده نمي كنند.
خانم اكبري
¤ از اهالي روستاي سيل گاه مرزن آباد چالوس هستم. 20 سال است كه 2 كيلومتر از جاده روستاي ماتا جاده اصلي به صورت خاكي باقي مانده است. بعد از پي گيري هاي زياد پيمانكارها وسايل آسفالت را خيلي به سختي با تريلي به محل آوردند تا كار را يكسره كنند اما هنوز 100 متر از جاده را آسفالت نكرده بودند كه به خاطر اختلاف با راه و ترابري مجدداً وسايل خود را جمع كردند و رفتند. تقاضا مي كنيم كه به اين مسئله مهم رسيدگي فوري كنيد.
خدارحمي
¤ يك نيروي شركتي هستم كه قرار بود با توجه به بند 29 قانون ضوابط بودجه كل كشور با بنده قرارداد كار معين بسته شود، اما هنوز اين كار انجام نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
موسوي
¤ طرح هدفمندسازي يارانه قابل قبول است، اما افزايش شديد هزينه بنزين، بيشترين فشار را بر اقشار محروم كه با وسيله نقليه خود كار كرده و خرج زندگي و دانشگاه فرزندان خود را تامين مي كردند آورده است.
رضاپور
¤ حدود 20 روستا در حد فاصل رو درز ماژين تا ني داوود سفلي فاقد داروخانه هستند. از وزارت بهداشت تقاضاي رسيدگي مي شود.
افشار- اهواز
¤ بنده در سال 87 براي طرح تحول اقتصادي ثبت نام كردم. اما امسال كه طرح اجرا شد، هيچ يارانه اي به حسابم واريز نشد. وقتي پي گيري كردم فهميدم كه نامم در سامانه ثبت نشده است. به همين دليل دوباره ثبت نام كر دم. اما حالا مسئولان اين طرح حاضر نيستند يارانه نوبت قبلي را پرداخت كنند. مگر تقصير ما بوده كه ناممان ثبت نشده است؟ اين عادلانه نيست.
رضايي از ساوه
¤ سهميه بنزين در تهران بسيار ناكافي است.زيرا به خاطر وسعت و حجم ترافيك در تهران، سهميه بنزين مردم اين شهر بايد دو برابر ساير شهرستان ها باشد.
مهدي زاده
¤ دانشكده پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي كرمان فاقد كتابخانه است و دانشجويان با توجه به فصل امتحانات جايي براي مطالعه ندارند. لطفاً رسيدگي كنيد.
يك دانشجو
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» روي پل شهيد محلاتي در تقاطع خيابان 17 شهريور به آگاهي مي رساند:
با هماهنگي هاي به عمل آمده با تعويض كابل فرسوده و احداث شبكه جديد نسبت به برقراري روشنايي در محدوده مذكور اقدام شده و در حال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
¤ پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» محدوده شمال خيابان تنكابن منشعب از خيابان انقلاب اسلامي به آگاهي مي رساند: حسب اقدامات به عمل آمده مشكل خاموشي خيابان مذكور رفع و در حال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.

 



سوراخ ! (گفت و شنود)

گفت: بي بي سي اعتراف كرد كه علي رغم تبليغات گسترده و دعوت پي درپي، روز 25 بهمن تعداد اندكي به خيابان آمده بودند و بايد جنبش سبز(!) را عملاً تمام شده دانست.
گفتم: منوشه امير هم در سايت وزارت خارجه اسرائيل با ذوق زدگي نوشته است ؛اگرچه برخلاف انتظار افراد زيادي از دعوت موسوي و خاتمي استقبال نكردند ولي جاي اميدواري است كه همين تعداد هم به جاي حمايت از مردم مصر، شعار نه غزه، نه لبنان سر دادند.
گفت: شبكه تلويزيوني CNN هم در گزارش خبري خود اعلام كرد كه روز 14 فوريه- 25 بهمن- موسوي و كروبي يك بار ديگر طعم شكست را چشيدند.
گفتم: ولي سايت بهاءالله مهاجراني در لندن هنوز هم رجز مي خواند و مي نويسد بعله... فلان و فلان كرديم و جمهوري اسلامي بايد برود! و...
گفت: حيوونكي بهاءالله مهاجراني و كديور افندي!...
گفتم : يارو در يكي از شهرها پررويي كرده بود و حسابي كتك خورده و فحش شنيده بود. سوار ماشين شد و به شهر خودش كه چندصد كيلومتر فاصله داشت رفت. پشت بام را سوراخ كرد و رو به شهري كه در آن كتك خورده بود كرد و شروع كرد به فحش دادن. زنش با دستپاچگي گفت؛ ديگه بسه! زود باش بيا پائين، الان خون به پا مي كني!

 



محكوميت گسترده اقدام سران و اراذل و اوباش فتنه گر در 25بهمن

سرويس سياسي-
اقدام اخير سران خائن فتنه و اراذل و اوباش اجير شده سرويس هاي جاسوسي غرب در 25 بهمن با محكوميت گسترده فعالان سياسي، جنبش ها و تشكل هاي دانشجويي همراه شده است.
آيت الله سيداحمد خاتمي، عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري با انتقاد شديد از بهانه قرار دادن حمايت از مردم مظلوم مصر توسط سران فتنه گفت: جنس سران فتنه از جنس «بن علي تونس و نامبارك» است و سازگار با مبارزان در صحنه مصر عليه ظلم نيست؛ چرا كه مبارزان در صحنه مصر با افتخار از امام خامنه اي تشكر كرده اند.
وي كه با فارس گفت وگو مي كرد يادآور شد: موسوي و كروبي همانطور كه حضور 85 درصدي و 40 ميليوني مردم در انتخابات پرشكوه و دشمن شكن رياست جمهوري دهم را با فتنه خود در كام ملت تلخ كردند؛ روز گذشته نيز سعي كردند راهپيمايي باشكوه 22 بهمن امسال را كه براي سي وسومين بار اعلام وفاداري مردم به انقلاب، امام(ره)، رهبر فرزانه انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بود، با حركتي مذبوحانه تلخ كنند.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري حركت اغتشاش گونه و فتنه گرانه روز دوشنبه تهران را آمريكايي و صهيونيستي خواند و گفت: نشانه آن هم اين است كه آمريكايي ها و رژيم صهيونيستي مصرانه فتنه گران را حمايت و تشويق به صدور بيانيه و از اقدام آنها ابراز شادي مي كنند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اعلام همدردي و ابراز تاسف از به شهادت رسيدن يكي از جوانان بسيجي به دست منافقين، تصريح كرد: موسوي و كروبي شريك در خون اين شهيد هستند و مجدداً تاكيد مي كنم «سران فتنه مصداق بارز ياغي و محارب هستند و حكم آن در فقه اسلامي روشن است».
موسوي و كروبي
عمله هاي آمريكا
دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام نيز دراين باره گفت: من تعجب مي كنم كه چرا موسوي و كروبي نمي فهمند كه دراين حوادث، عمله اي بيش نيستند و مورد سوءاستفاده آمريكا و همه بدخواهان قرار گرفته اند و جالب اينكه آمريكا از اين عمله ها هم عبور كرده است. قطع نامه ها و گفتارهاي مسئولان آمريكايي نشان مي دهد كه اين آدم ها فقط مستمسك بوده اند و جريان فتنه جايي ديگر طراحي و رهبري مي شد.
محسن رضايي افزود: حوادث روز گذشته من را به ياد اين ماجرا انداخت كه حضرت امام(ره) آن زمان به جبهه ملي كه در اعتراض به لايحه قصاص راهپيمايي كرده بودند، هشدار دادند كه اگر تا انتهاي روز ابراز پشيماني نكنند، مرتد هستند و طبق حكم اسلام با آنها برخورد خواهد شد.
سران فتنه معاند هستند
آيت الله «سيداحمد علم الهدي» امام جمعه مشهد و نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري هم در واكنش به اقدامات اخير سران فتنه به فرمايش خداوند در قرآن كريم مبني بر اينكه «مهلتي كه به افراد كافر داده شده به نفع آنها نيست، بلكه اين مهلت براي اين است كه آنها بر گناه، طغيان و عصيان خود بيفزايند، اشاره كرد.
وي بر همين اساس به ماهيت سخيف سران فتنه اشاره و تصريح كرد: با گذشت زمان چهره خبيث سران فتنه بيشتر بروز پيدا كرده و آنها در سناريويي كه آمريكا و اسرائيل تلاش دارند براي موضع ايران در مقابل مصر ايجاد كنند، استخدام شده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه سران فتنه ابزار آمريكا و اسرائيل هستند، يادآور شد: سخافت سران فتنه هر روز بيشتر از گذشته براي مردم آشكار مي شود.
وي در ادامه سران فتنه را افرادي متوهم خواند كه تصور مي كردند مردم با آنها همراهي مي كنند و خاطرنشان كرد: سران فتنه از مردم هم جدا شده و معاند مردم هستند؛ روزي كه مردم براي حمايت از مصر آمدند آنها حضور نداشته و سه روز بعد براي پياده كردن نمايش و سناريوي آمريكا و انگليس بيانيه مي دهند.
درخواست مجازات سران فتنه از سوي تشكل هاي دانشجويي
بسيج دانشجويي دانشگاههاي تهران، جنبش عدالت خواه دانشجويي، اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاههاي سراسر كشور، دفتر تحكيم وحدت و... با صدور بيانيه هاي جداگانه اي خواستار اشد مجازات براي سران فتنه شدند.
اين تشكل ها اعلام كرده اند تا زمان محاكمه موسوي و كروبي خاموش نخواهند نشست.
 



پاسخ وزارت خارجه به كلينتون مهمانپرست: شرايط روحي آمريكا را درك مي كنيم!

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در واكنش به اظهارات اخير وزير امور خارجه آمريكا كه گفته كشورش در كنار معترضان ايران قراردارد تأكيد كرد كه ايران شرايط روحي آمريكايي ها را درك مي كند.
رامين مهمان پرست روز سه شنبه در نشست هفتگي با خبرنگاران در خصوص ايجاد صفحه اي به زبان فارسي در توييتر توسط وزارت خارجه آمريكا و اظهارات هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا كه گفته آمريكا در كنار معترضان ضددولتي ايران ايستاده، گفت: اظهارات مقامات آمريكايي در اين روزها دچار يك نوع سردرگمي و پريشاني شده است.
وي افزود: به نظر مي آيد تحولات منطقه آنها را با شرايط جديدي روبرو كرده و ما شرايط روحي آنان را درك مي كنيم.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه ضربه بزرگي به منافع قدرت هاي سلطه گر و حاميان رژيم صهيونيستي وارد شده، خاطرنشان كرد: اظهاراتي كه در جهت فرافكني و عوض كردن صورت مسئله بيان مي شود، ناشي از اين حالت روحي آشفته است.
وي در خصوص اظهارات آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه از برنامه هاي هسته اي ايران ابراز نگراني كرده و مدعي شده آژانس از فعاليت هاي هسته اي ايران اطلاع ندارد، گفت: فعاليت هاي صلح آميز ايران در چارچوب حقوق آن و مقررات NPT و آژانس صورت مي گيرد.
وي افزود: اظهاراتي كه به نوعي دوپهلو باشد يا سعي در ايجاد ابهام كند، مشخص است كه تحت فشارهاي سياسي صورت مي گيرد و اميدواريم آژانس از اعتبار و حيثيت خود دفاع كند.
مهمان پرست همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص اخبار منتشر شده مبني بر انتصاب سايمون گس سفير انگليس در ايران به عنوان نماينده ناتو در افغانستان و اينكه آيا ايران خواستار تغيير سايمون گس بوده است؟ با بيان اينكه چارچوب روابط بين كشورها فراتر از ظرفيت هاي يك فرد به عنوان سفير است، يادآور شد: البته نمي توان نقش سفرا را ناديده گرفت، به ويژه اگر سفيري موفق به برقراري رابطه تعامل، تفاهم مؤثر و سازنده بين دو دولت نباشد.
مهمان پرست ادامه داد: اين تغيير و جابجايي اگر صورت بگيرد و اگر اين تغيير روش و برخورد اشتباه به عنوان چارچوب وظايف ديپلماتيك با نيت اصلاح سياست هاي خصمانه دولت انگليس صورت گيرد، ما از آن استقبال مي كنيم.

 



دادستان كل كشور: دستگاه قضايي با مسببان حوادث اخير تهران برخورد قاطع خواهد كرد

حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي بر برخورد قاطع دستگاه قضايي با مسببان حوادث روز 25 بهمن در تهران تأكيد كرد.
سخنگوي قوه قضائيه در گفت وگو با فارس در خصوص اقدامات سران فتنه گفت: اقدام روز دوشنبه با طراحي و پشتيباني آمريكا و ضدانقلاب از جمله منافقين صورت گرفته و جريان فتنه بازي خوردگان دسيسه آمريكا و نفاق بودند.
دادستان كل كشور تأكيد كرد: دستگاه قضايي با توجه به هشدار قبلي با مسببين اصلي و نيز كساني كه موجب اخلال در نظم اجتماعي و آرامش مردم شدند با سرعت و قاطعيت برخورد مي كند.

 



اسلامگرايان در اوج هستند سكولارهاي خاورميانه در سربالايي افتاده اند (خبر ويژه)

حاكميت اسلامگرايان در مصر انقلابي همچنان كابوس محافل غربي است.
روزنامه وال استريت ژورنال در اين باره نوشت: ايران و حزب الله لبنان رقباي سنتي حسني مبارك و آمريكا و اسرائيل در غرب خاورميانه هستند. ايران تحولات مصر را بيداري اسلامي مي خواند و سيدحسن نصرالله در پيامي تلويزيوني گفت «مقاومت و راهپيمايي مردم مصر جدا از مقاومت حزب الله در جنگ 33 روزه با اسرائيل نيست و كاش مي توانستم در كنار ملت مسلمان مصر باشم و حتي خون خود را فدا كنم.»
اين روزنامه آمريكايي اضافه كرد: مواضعي از اين دست در حالي است كه موقعيت اخوان المسلمين به عنوان جرياني اسلامگرا در حال تقويت است و اين نگراني را در آمريكا و غرب ايجاد كرده كه اگر انتخاباتي برگزار شود، آنها قطعاً انتخابات را با پيروزي به پايان خواهند برد.
دويچه وله آلمان نيز در گزارشي اعلام كرد، روشنفكران سكولار مصر در سربالايي حركت مي كنند. نيروهاي سكولار اكنون قادر نيستند در مقابل نيروهاي مذهبي و اسلامگرا قد علم كنند. بنابراين سؤال اين است كه تكليف چيست؟
تحليلگر دويچه وله پاسخ مي دهد: اين خطر هست كه جهت آينده رژيم مصر به سمت اسلامگرايي برود. در كوتاه مدت نيروهاي سكولار وزن لازم را ندارند كه جهت تحولات را تغيير دهند. با اين حال آنها مي توانند در يك دوران انتقالي خود را سازمان دهند، و سعي كنند وزنه را هر چقدر مي شود به نفع خود عوض كنند. راه ديگري وجود ندارد. يعني واقعاً به جز اين، هيچ چشم انداز ديگري وجود ندارد و اين راه سربالايي است كه نيروهاي سكولار بايد طي كنند. كار يك شب و دو شب هم نيست و در مصر هم محدود نمي شود. اين به سراسر خاورميانه و تمام كشورهاي اسلامي مربوط است. نيروهاي سكولار در تمام اين كشورها ضعيف هستند.
اين رسانه آلماني مي گويد: «در انقلاب 30 سال پيش ايران هم چاره اي جز اين وجود نداشت. آن زمان، حتي نيروهاي سكولار هم به خاطر ايدئولوژي هاي آمريكاستيز و غرب ستيز، تا اندازه زيادي از لحاظ روحيه و اخلاق، منش اسلامي داشتند.»
انتشار چنين تحليل هايي در رسانه هاي غربي در حالي است كه همين محافل تلاش كرده اند نهضت مردم مصر را غير اسلامي، ليبرال و تويتري و فيس بوكي جا بزنند و از سرعت انتشار جنبش هاي اسلامي بكاهند.

 



چه كسي باور مي كند كه ما طرفدار مردم مصر هستيم؟! (خبر ويژه)

محافل سياسي و رسانه اي ضد انقلاب كه در تدارك آشوبگري ناكام براي 25بهمن نقش آفريني كرده بودند، نسبت به سرخوردگي ناشي از اين اقدام كور و منجر به شكست ابراز نگراني مي كنند.
اگرچه موج «روحيه درماني» و «تلقين» در فضاي رسانه اي ضد انقلاب فعال است، اما برخي از اين محافل معتقدند نبايد دست كم خود را گول بزنند و تا كار افسردگي و سرخوردگي بيخ پيدا نكرده اند چاره اي بينديشند. استناد اين محافل به سر جمع چند عكس و ويدئوي افتضاحي است كه توانسته اند پس از يك هفته تبليغات پرحجم از ترافيك خيابان هاي مركزي شهر تهيه كنند! يكي از بالاتريني ها به طنز نوشت: اگر اين تصاوير و فيلم هايي كه ما مي بينيم اسمش راهپيمايي است، پس هر روز خدا در اين سيصد و شصت و پنج روز در تهران راهپيمايي است. توي اين عكس ها و فيلم ها كه تا چشم كار مي كند موتور و خودرو است. پس مخالفان كجا بودند؟ نكند همين راننده ها مشغول راهپيمايي بوده اند و ما خبر نداريم.
يادآور مي شود بهترين عكسي كه مشتركاً از سوي بي بي سي، جرس، كلمه، راديو فردا و بالاترين درباره سناريوي 25 بهمن مورد استناد قرار گرفته، يكي از تقاطع هاي خيابان انقلاب را با حدود 10 پليس و 20 تا 30 نفر عابر و ده ها خودرو نشان مي دهد!! مجموع اين تصاوير و ويدئوها نيز به تعداد انگشتان 2 دست نمي رسد!
يكي ديگر از كاربران بالاترين نوشته است: در نبود رهبر براي جنبش بايد از همديگر بپرسيم خب كه چي؟ بعدش چي؟ همين حالا نوعي سردرگمي پديدار شده و اگر فكري نشود به سرخوردگي هم مي رسد.
ضد انقلاب ديگري مي نويسد: اومديم تو خيابون كه چي؟ دور هم قدم بزنيم؟! آخه من نمي فهمم چرا حركت هاي ما اين قدر عقيم است. خب بابا يه تجمعي، يه حركتي. مي گويند، كه ثابت كرديم زنده ايم. خوب اينو كه خودم هم مي دونستم زنده ام.
سايت ضد انقلابي خودنويس نيز در مطلب مشابهي يادآور شده است: اين هم بيست و پنجم. بعدش چي؟ نمي خواهم كسي رو نااميد كنم ولي كه چي؟ موسوي و كروبي چه كاره اند؟ آيا ما بايد سالي يكي دوبار بياييم و كتك بخوريم [نويسنده خارج كشور حضور دارد!]؟ كماكان بايد حس تهوعي را داشته باشيم كه نه آن طرفي مي شود و نه اين طرفي؟
داريوش سجادي از مخالفان مقيم آمريكا نيز در وبلاگ خود اين گونه نوشته است: سران اپوزيسيون در رويايي شيرين مي گفتند 25 بهمن روز تصاحب ميليوني خيابان هاست، تصوري كه در 25 بهمن چون برف در مقابل خورشيد آب شد و حضور آنان به چند تجمع پراكنده منحصر گرديد. علي رغم اين شهر آشوبي و شعارهاي ساختارشكن، حركت 25 بهمن را بايد به نوعي يك شوخي تاريخي تلقي كرد كه از حجم بالايي از توهم نيز برخوردار بود.
وي ادامه مي دهد: شوخي بود چون ميان حمايت و همبستگي با قيام ملت مصر ظاهراً دچار نسيان شده بودند كه همان كساني هستند كه شعار نه غزه نه لبنان سر مي دادند. كسي كه اين شعار را داده با شفاف ترين صورت در حال اعلام اين اعتقاد است كه ظلم ستيزي و دفاع از مظلوم محلي از اعراب براي او ندارد. بنابراين براي حاملان چنين تفكري مفهومي ندارد تا صداي اعتراض خود را متوجه اقدامات و جنايات ظالمانه اسرائيل يا حسني مبارك عليه مردم غزه و لبنان كنند. لذا در حالي كه طي يك سال گذشته هيچ گاه نشد اين دسته از سبزها در هيچ كجا برائت خود از آن انديشه هاي آپارتايدي را اعلام كنند بر همين اساس ادعاي اعلام همبستگي و حمايت تصنعي امروزشان از مبارزات ظلم ستيزانه مظلومان مصري عليه همان دولتي كه سال گذشته مظالمش در غزه ارزني از تالم در خاطر مبارك ايشان را فراهم نمي كرد؛ چنين نوع دوستي با تاخيري را نمي توان جز «شوخي كردن» با قوه عاقله افكار بين الملل نام ديگري گذاشت؛ توهم آنها همه اين است كه معارضه با جمهوري اسلامي را آسان مي پندارند. آنها چه خوش بدارند و چه خوش ندارند نظام جمهوري اسلامي ايران برخلاف مصر نظامي وابسته به كشورهاي خارجي نيست كه بتوان با فلج كردن آن از طريق شهرآشوبي، اربابان خارجي اش را متقاعد به كنار گذاشتن ايشان كرد. ترش يا شيرين، حكومت جمهوري اسلامي نظامي است مستقر و مستقل و مسلط كه برخوردار از پايگاه مردمي قابل وثوق و اعتنائي نيز هست. حكومت در ايران كماكان برخوردار از يك عقبه مردمي و ثابت قدم و اكثريتي است و اگر خداي نكرده روزي همين نيروهاي نظامي و انتظامي صحنه را بنفع توده هاي طرفدار جمهوري اسلامي خالي كرده و ميدان را عملاً واگذار به شهروندان حامي حكومت و مخالفش كنند چه جدال خون چكاني را مهيا مي كنند. در كنار اين شوخي و توهم جنبش سبز كماكان از عنصر بي صداقتي نيز رنج مي برد. متوليان اين جريان نه با هم مي توانند صادق باشند و نه با خود كه اگر صداقت داشتند «مردرندانه» براي حركت براندازانه تقاضاي صدور مجوز از حكومت نمي كردند.

 



حيوونكي ملك عبدالله! (خبر ويژه)

آمريكا اين روزها به فيلي مي ماند كه در مغازه چيني خود گرفتار شده و دست به هر عملي كه بزند شرايط را بغرنج تر مي كند.
روزنامه القدس العربي با انتشار اين تحليل نوشت: بيش از هر كس، اين ملك عبدالله و ديگر مقامات سعودي هستند كه نگران اتفاقات منطقه و واكنش سردرگم آمريكا هستند. افشاي مكالمات چندي پيش ملك عبدالله با اوباما كه طي آن خواستار ادامه حمايت آمريكا از حسني مبارك شده بود، نشان مي دهد اين هراس به نهايت شدت رسيده است. ملك عبدالله و حاكميت سعودي به خوبي درك مي كنند كه اگر تنش ها در غرب اين كشور -منطقه شيعه نشين- آغاز شود و گسترش يابد، آمريكا ممكن است موضعي شبيه ماجراي مصر پيشه كند.
اين روزنامه اضافه كرد: كنار گذاشتن مبارك، احساس خيانت از سوي رئيس جمهور آمريكا را در بين سران عرب ايجاد كرده و اين احساس به سادگي فراموش كردني نيست. از آن سو آمريكا مانند فيل در مغازه چيني فروشي رفتار مي كند و هر رفتاري كه مي كند، شرايط را سخت تر مي سازد.
از سوي ديگر نشريه آمريكايي نيوزويك اوباما را بازنده قطعي تحولات مصر توصيف كرد فارغ از اينكه پس از مبارك چه كسي روي كار بيايد.
اين مجله تصريح كرده است: «اتخاذ سياست دوگانه دولت آمريكا در قبال انقلاب هاي اخير در جهان عرب، شكست سياست خارجي واشنگتن را در پي داشته و دليل آن خلأ استراتژي منسجم در اين منطقه بحران زده است.» اوباما اين بار هم نتوانست خود را با موج دموكراسي در خاورميانه تطبيق دهد. نيوزويك مي افزايد: سرانجام هر كس در قاهره پيروز شود، قطعاً اوباما پيروز ميدان نخواهد بود. از ديگر سو اسرائيل و عربستان سعودي، دو متحد اصلي واشنگتن در منطقه نيز از سياست هاي واشنگتن منزجر شدند. عربستان سعودي كه از تجلي انقلاب بيم دارد، از اينكه واشنگتن نتوانست قاطعانه از مبارك حمايت كند، ناراحت شده است و اسرائيل نيز از سردرگمي آمريكا طي تحولات مصر ناراضي به نظر مي رسد. آنچه تمام كارشناسان مسائل امنيتي در مورد آن اتفاق نظر دارند، شكست سياست خارجي آمريكا است. اين شكست حاصل بدشانسي آمريكا نيست بلكه اين اتفاق پيامد قابل پيش بيني خلأ استراتژي منسجم در دولت اوباما است.

 



تمام ظرفيت پياده نظام اسرائيل (خبر ويژه)

روزارت خارجه رژيم صهيونيستي پس از قريب يك ماه سم پاشي عليه انتفاضه مردم مصر، طرفدار مطالبات آنان شد!
ارگان اين وزارت ضمن بزرگ نمايي تحرك نقطه اي و حداكثر چند صد نفره وابستگان به منافقين در تهران نوشت: شعارهاي ده ها هزار [!!!!!] مخالف در تظاهرات 25 بهمن نشان داد كه خواسته هاي آنان همان مطالبات مردم مصر است. آنها در عين حال مخالف كمك به حزب الله لبنان و حماس در غزه هستند و شعارهاي آنان نشان مي دهد كه نه به پشتيباني از مردم مصر و تونس بلكه عليه حكومت به خيابان آمده بودند. آنها اين بار هم شعار نه غزه نه لبنان دادند.
اين پايگاه اينترنتي اضافه كرد: حمايت قاطع دولت آمريكا از اعتراض مخالفان موجب دلگرمي آنان شد و انتظار دارند كه كاخ سفيد به همين سياست ادامه دهد.
به نوشته اين رسانه صهيونيستي «مخالفان نتوانستند در خيابان بمانند اما همين كه به خيابان آمدند تا آتش خاموش نشود، مهم است هر چند كه بايد مي ماندند»
دم زدن رژيم صهيونيستي از قيام مردم مصر در حالي است كه طي چند هفته اخير، مسئولان اين رژيم به طور پيوسته از سرنگوني رژيم وابسته مبارك و روي كار آمدن اسلامگرايان ابراز نگراني كرده اند. نتانياهو در روزهاي آغازين حوادث مصر گفته بود نگران است كه حوادث تونس در مصر هم تكرار شود. او در بحبوحه قيام مردم مصر نيز نسبت به تكرار انقلاب اسلامي در مصر هشدار داده بود.
خاطرنشان مي شود شعارهاي ضدانقلابي كه از سوي اوباش و وابستگان به گروهك ها در روز 25 بهمن داده شد، روز قبل عيناً از سوي همين سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي ابلاغ شده بود. سايت ياد شده قبل از روز قدس سال 88 نيز شعار «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران» را به فتنه گران ديكته كرد كه عيناً در اغتشاش روز قدس (27 شهريور88) تكرار شد. صهيونيست ها بارها اعلام كرده اند فتنه سبز را «سرمايه» و «پياده نظام خود» در جنگ با جمهوري اسلامي مي دانند.
منوشه امير از گردانندگان راديو اسرائيل و سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي، پيش از اجراي سناريوي تشنج در 25 بهمن تصريح كرده بود كه برخلاف ادعاي كروبي و موسوي مبني بر حمايت از مردم مصر و تونس، اپوزيسيون درصدد ابراز مخالفت با جمهوري اسلامي و قانون اساسي است.
خبر ديگر اينكه مشاور فراري موسوي به پاريس (اردشيري امير ارجمند) چندي پيش به تل آويو سفر كرده و در آنجا براي چگونگي تدارك اغتشاش در ايران توجيه شده است. پيش از وي محسن كديور از گردانندگان سايت جرس و عضو اتاق فكر فتنه سبز در خارج نيز دوباره به تل آويو مسافرت كرده بود. مهاجراني نيز چندين بار با لابي صهيونيست ها در واشنگتن ملاقات كرده است.
امير ارجمند ديروز درباره آشوب طلبي روز 25 بهمن مدعي شد اين تجمع يك پيروزي خارج از انتظار بود(!) قطعاً اگر مجوز مي دادند ميليون ها نفر راهپيمايي مي كردند. اين سخنان در حالي است كه وي پيش از اين طبق فرمول ديكته شده مثلث جاسوسي آمريكا و اسرائيل و انگليس، اعلام كرده بود اپوزيسيون، بدون مجوز در راهپيمايي شركت مي كند. به عبارت ديگر آن چند صد نفري كه براي ساعتي به خيابان آمدند و سطل آتش زدند و گريختند تمام ظرفيت فتنه سبز بودند و طبيعتاً فتنه گران منتظر مجوز نبودند كه با عدم صدور آن در خانه نشسته باشند.
از اين جهت اتفاق اخير صرفاً ثابت كرد كه فتنه گراني چون موسوي و كروبي مطلقاً اعتقادي به قانون گرايي و جمهوري اسلامي ندارند و آنچه صرفاً براي آنان مهم است، فرمان هايي است كه از خارج كشور صادر مي شود.

 



بسته هاي مالي براي دوپينگ احزاب سكولار مصر (خبر ويژه)

دولت آمريكا در حال تدارك و پرداخت بسته هاي مالي به گروههاي اپوزيسيون در مصر است.
مجله آمريكايي تايم ضمن انتشار اين خبر قابل تامل نوشت: دولت اوباما و تيم مشاوران سياست خارجي اش در موضوع انتقال قدرت در مصر با دو چالش اساسي دست به گريبان است. چالش نخست اينكه از سطح حمايت خود از دولت مصر بكاهد و چالش دوم كه اوباما با آن مواجه است و بسيار دشوارتر به نظر مي رسد اينكه واشنگتن آشكارا خواستار انتقال دولت به حكومت جديدي است كه تاكنون مصر شاهد آن نبوده است.
اين مجله آمريكايي با اشاره به اينكه حكومت مبارك اجازه توسعه احزاب را نداده و تنها جريان سازمان يافته اخوان المسلمين است، نوشت: مقامات وزارت خارجه آمريكا اعلام كرده اند، دولت آمريكا در حال آماده كردن بسته كمك هايش به گروههاي اپوزيسيون مصر است، گروههايي كه طبق برنامه ريزي به عمل آمده براي تدوين قانون اساسي جديد و برگزاري انتخابات كمك خواهند كرد. مسئولان وزارت خارجه از بيان كميت بسته هاي مالي و اينكه به چه گروههايي تعلق مي گيرد امتناع مي ورزند.
به نوشته تايم، دولت اوباما در دو سال نخست كاري خود كمكهاي مادي اش براي توسعه دموكراسي و حاكميت به گروههاي اپوزيسيون مصر را از 45 ميليون دلاري كه در دولت بوش مقرر شده بود به 25 ميليون دلار براي سالهاي مالي 2010 و 2011 كاهش داد. دولت اوباما پيش از تحولات اخير، همچنين كمك هايش به گروههايي كه از سوي دولت مصر ثبت نام نشده بودند را نيز قطع كرد. اين اقدام موجبات انتقاد گروههاي دفاع از حقوق بشر را برانگيخت.
مجله آمريكايي خاطرنشان كرده است: مشابه اين كمك هاي مالي به جريان هاي اپوزيسيون در كشورهاي صربستان و اوكراين و بلاروس هم پرداخت شده بود.
فيليپ كرولي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين زمينه اظهار كرده است: جامعه مدني در مصر وجود دارد، اما دهه هاست كه از اعمال محدوديت و سختگيري هاي حاكميت رنج مي برده است، اين جامعه داراي اپوزيسيون است اما اين اپوزيسيون هنوز سازماندهي نشده است.
برپايه اين گزارش، ميزان كمك سالانه دولت آمريكا به ارتش مصر هم 3/1ميليارد دلار است و كنگره هم تمايل چنداني براي قطع اين كمك ندارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14